Rappie, leuk dat je ook motor wilt gaan rijden.
Je geeft aan dat je een supersport wilt hebben. Het liefst een 1000cc. Als eerste motor. Dat kan natuurlijk. Maar even over dat accelereren EN je rijbewijs behouden... Vergeet het maar... Niet op een 600cc en al helemaal niet op een 1000cc.
De moderne supersports (en zeker de 1000's) lopen ZO ONTZETTEND VRESELIJK hard, dat op het moment je het gevoel hebt dat je lekker aan het accelereren bent (en 3x schakelt) je binnen een oogwenk 200+ rijdt.
Ik maakte op mijn R6'je met 160km/h wheelies. Zo veel power zit er in een 600'tje.
Ik zou zeker niet voor een 1000 gaan als je wilt leren motorrijden. Een 600 is al spannend genoeg.
Mijn tip.. Haal je rijbewijs en ga eens proefrijden op wat motoren. Huur er desnoods een paar. Dan zul je na je eerste trip op een 1000cc supersport snel genoeg begrijpen wat ik bedoel.
Je gewicht, formaat en grote hebben niks te maken met eventuele controlle over zware fietsen. Al weeg je 200kg, een beetje ZX-10 gaat er met je vandoor als de brandweer, en het enigste wat je als beginnend rijder kan doen is vasthouden en hopen dat het goed gaat.
Oh en laat de ZX-10R zoiezo links liggen. Dat ding is gestoord. Vooral het 2005/2006 model zonder stuurdemper..

Dat ze zo'n ding loslaten op de openbare weg en in handen geven van motorrijders die niet in de MotoGP rijden snap ik nog steeds niet.
Dat is geen motor, dat is een ongeleide kruisraket die niets liever wil dan in je gezicht exploderen als je een milliseconde even niet 100% alert bent. En dat geldt voor een zeer geoefende rijder. Ik wil niet eens weten wat zo'n monster met iemand doet die net zijn rijbewijs heeft.
en dat is nog lang geen R1, al doet ie 1-100 even snel
Jah, jij hebt iets minder moeite om het voorwiel aan de grond te houden. Dat telt niet

Ik snap sowieso niet hoe iemand zonder motorervaring al meteen kan zeggen "ja, ik wil meteen 1000cc en geen 600cc" terwijl ze nog nooit op een 600 gereden hebben.
Mensen die nooit op snelle motoren hebben gereden, kunnen zich er gewoon geen voorstelling van maken. Die denken.. goh 180pk. Dat heeft mijn gechiptunede Golf GTI ook. Dus die motor is net zo snel. Dat kan ik wel aan. En een 125pk 600cc'tje is voor vrouwen en kinderen.
Ik snap het wel, want de kracht in een supersportmotor is moeilijk voor te stellen als je het nooit hebt ervaren. En na een lesmotor meteen op een 1000cc supersport fiets stappen zou net zoiets zijn als lessen in een cessna hoogdekkertje, om daarna meteen in een F16 te stappen en de naverbrander aanslingeren.
Daarnaast staat een motor op 2 wielen en heb je gewoon beperkte grip en stabiliteit. Dit in combinatie met veel power op het achterwiel is gewoon even wennen.
[
Voor 42% gewijzigd door
FragDaddy op 26-12-2007 12:11
]