Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.226 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

was zeker koud, ik was mijn nieuwe winterhandschoenen aan het uittesten maar die waren nog te koud.

Denk morgen maar proberen met van die dunne stof handschoentjes eronder.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

DinX

Motormuis

Wat ook al eens durft helpen zijn gewoon doktershandschoenen onder je normale winterhandschoenen. Je gaat dan zweten als een rund, maar dat zweet wat in die handschoentjes blijft zitten blijft wel warm.
.KeN. schreef op donderdag 20 december 2007 @ 16:59:
Nooit echt last van gehad. Ik rijd altijd met mensen die heel vaak stoppen :p
Helaas wel vaak last van een slapende reet.

En DAMN wat was het vandaag koud... Mijn rechterhand is nu nóg ijskoud.
Ik dacht echt dat mijn handschoenen prima waren in de vrieskou ?
Well, guess not bij deze temperaturen ;(
Dat kan echt op een paar graden schelen. Vorige week was het net boven het vriespunt, toen ging het perfect, nu een paar graden kouder en bevroren poten.

[ Voor 58% gewijzigd door DinX op 20-12-2007 18:11 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

Misschien een handige tip voor jullie bikkels:
Train yourself with a warm soak. It may sound obvious, but placing your hands in warm water before venturing into the cold weather helps keep blood flowing to your fingertips. Murray Hamlet, D.V.M., director of the Plans and Operations Division at the U.S. Army Research Institute of Environmental Medicine in Natick, Massachusetts, devised this exercise for troops in Alaska: Place your hands in a container of water heated to 104° to 107°F (hot water from the tap) for two to five minutes while you're sitting in a comfortable room. Then go to a cold area-preferably someplace outdoors-and place your hands in 104° to 107° water for ten minutes. Then repeat the two- to five-minute indoor hot soak again.

While the cold environment normally makes your peripheral blood vessels constrict, the sensation of the warm water makes them open. When you repeatedly get the blood vessels to open despite the cold, you are effectively "training" your hands to counter the constriction reflex. After 50 treatments, Dr. Hamlet says, most people can go into the cold without losing circulation in their hands.
http://www.mothernature.c...Bookshelf/Books/48/45.cfm

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16
wat ben ik blij dat ik niet stoer ben.

's morgens lekker kacheltje op sambal en gaan met die banaan :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Grolsch schreef op donderdag 20 december 2007 @ 20:00:
wat ben ik blij dat ik niet stoer ben.

's morgens lekker kacheltje op sambal en gaan met die banaan :P
Juist.. zo ben ik ook :+

No signature required.

• JdM
  • Laatst online: 20-09 21:59

JdM

Humbled

Heb net een kilometer of 20 gereden, met 10 kilometer snelweg erbij.... brrrr mijn vingers vroren er zowat af -O-
Zaterdag ook weer de hele dag lesgeven op de motor, heb er nu al zin in 7(8)7 gelukkig zit er handvatverwarming op mijn volgfiets :Y

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Sjow.. Jij liever dan ik zeg.
Gaat het lessen gewoon door, ook al ligt er bijvoorbeeld ijzel enzo ?
DinX schreef op donderdag 20 december 2007 @ 18:08:

[...]

Dat kan echt op een paar graden schelen. Vorige week was het net boven het vriespunt, toen ging het perfect, nu een paar graden kouder en bevroren poten.
Inderdaad. Normaal gesproken ben ik echt dik tevreden over hoe warm mijn handschoenen zijn.
Maar goed, dan weet ik ook gelijk wat ik van die dingen kan verwachten bij temperaturen rond het nul-punt.
Geen gek idee eigenlijk.
Ik hoop alleen wel dat het weer na die 50 'behandelingen' toch wel weer een aardig stuk boven het vriespunt zit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ken. op 20-12-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

.KeN. schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:44:
Sjow.. Jij liever dan ik zeg.
Gaat het lessen gewoon door, ook al ligt er bijvoorbeeld ijzel enzo ?

[...]
Neem aan dat deze voor mij was ;)
Het lessen gaat door, zolang het niet glad is. Ijzel/sneeuw etc. is dus een reden om niet te rijden, dan kun je ook gewoonweg niet rijden, een driftende GS van 250 kilo is niet grappig (tenminste niet op de openbare weg). Maar de kou is geen reden, hebben ze dat ook een keer meegemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

't is allemaal erg wit en glad nu. lekker met de trapfiets

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik heb net 15 minuten door de stad gereden, naar mijn werk.. En mijn knieën tintelen helemaal ;(.

:+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

JdM schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 08:29:
[...]

Het lessen gaat door, zolang het niet glad is. Ijzel/sneeuw etc. is dus een reden om niet te rijden, dan kun je ook gewoonweg niet rijden, een driftende GS van 250 kilo is niet grappig (tenminste niet op de openbare weg). Maar de kou is geen reden, hebben ze dat ook een keer meegemaakt :)
Je moet er geen mooi-weer-rijders van maken hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Gisteravond 150 km naar huis gereden door de kou, ik had eigenlijk vooral last van de mist... Zie een beetje weinig als die troep half op je vizier aanvriest :P Uiteindelijk had ik het wel erg koud toen ik thuis kwam, maar dat kwam grotendeels door de vermoeidheid na 2 dagen training van mijn werk met veel outdoormeuk.

Wat me wel erg meeveel was dat mijn ZZR nog probleemloos start na een nachtje in de vrieskou gestaan te hebben :) Dit model schijnt last te hebben van bevroren carbs, maar daar moet het blijkbaar nog wat kouder voor worden.

Vandaag ben ik toevallig (voor het eerst sinds ik op deze plek zit) met het blik naar het werk, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik mijn vriendin weg moest brengen... Zij heeft geen winterbestendige kleding :P

[ Voor 16% gewijzigd door Chakotay op 21-12-2007 10:01 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

[...]

Gewoon met een paar XT-tjes de weg opgaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Pooh schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:04:
[...]

Gewoon met een paar XT-tjes de weg opgaan? :+
Het boeit me biet dat ik drift, het boeit me waar ik tegenaan kan knallen in die drift ;) Dus met een XT-tje loop je ook kans om op de eerste de beste "kijk mij eens aan mijn handrem trekken"-de kwiep te knallen :P , vandaar dat ik liever schuif op een plek waar ik lekker onbezonnen kan vliegen zonder dat ik met mijn klep in een motorkap land.
DinX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 09:50:
[...]

Je moet er geen mooi-weer-rijders van maken hè :+
Wij zeggen hier altijd : Mooi! wéér rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Chakotay schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:00:
Gisteravond 150 km naar huis gereden door de kou, ik had eigenlijk vooral last van de mist... Zie een beetje weinig als die troep half op je vizier aanvriest :P Uiteindelijk had ik het wel erg koud toen ik thuis kwam, maar dat kwam grotendeels door de vermoeidheid na 2 dagen training van mijn werk met veel outdoormeuk.

Wat me wel erg meeveel was dat mijn ZZR nog probleemloos start na een nachtje in de vrieskou gestaan te hebben :) Dit model schijnt last te hebben van bevroren carbs, maar daar moet het blijkbaar nog wat kouder voor worden.

Vandaag ben ik toevallig (voor het eerst sinds ik op deze plek zit) met het blik naar het werk, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik mijn vriendin weg moest brengen... Zij heeft geen winterbestendige kleding :P
Bevroren carbs krijg je toch alleen wanneer het net wat boven nul is met een hoge luchtvochtigheid en je een constante snelheid gaat rijden (bijv op de snelweg)? Dacht dat dat namelijk betekende dat de lucht die snel door je carbs gaat ervoor zorgt dat de sproeier oid dichtvriest door de luchtvochtigheid.Volgens mij heb je onder het vriespunt een lage luchtvochtigheid en dus geen problemen.

Mijn motor heeft het wel eens op de snelweg bij een graad of 3, dan gaat hij stotteren wanneer ik het gas er weer op gooi.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://s94153639.onlinehome.us/motorcycles/powerpuff_motorcycle_00.jpg

En ik zocht toch echt "frozen motorcycle"

http://www.soundrider.com/archive/events/numb_bum2002.htm

hmm zo koud is het hier nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundrider.com/images/Events/NumbBum/2002/lake1.jpg

The course shown is from a smaller lake where a six hour race was run one week prior to the Numb Bum. The track for the 24 hour was similar, but much longer.

[ Voor 62% gewijzigd door ROFLASTC op 21-12-2007 16:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

[...]
Dat klopt als een busch !
Postte het immers gelijk na jouw post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
<insert gruwelijke serie scheldwoorden en verwensingen>

Het blok van mijn verse SRX is in elkaar gelopen...
Ik heb ongeveer drie weken van mijn fiets kunnen genieten en nu heb ik twee kartoinnen dozen met een motorblokpuzzel en een frame zonder stampend hart...

Small-end, zuiger en cilinder zijn naar z'n vaantjes...

Ik heb er nu op een gruwelijke manier de tering ing in maar aan de andere kant heb ik nu ook weer een hobby project... :(

Kosten, kosten en nog eens kosten.
Gelukkig kan ik een heleboel zelf doen en de SRX club springt ook mild bij.
Dus we hebben goede hoop dat de SRX binnenkort zijn klappen weer laat horen.

Btw, als iemand onderdelen heeft liggen voor een XT 500, SR 500, SRX of xt 600 dan hou ik me aanbevolen...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AKA_ACE schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:16:
<insert gruwelijke serie scheldwoorden en verwensingen>

Het blok van mijn verse SRX is in elkaar gelopen...

Small-end, zuiger en cilinder zijn naar z'n vaantjes...
Niet tijdens het rijden hoop ik?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Goddank niet zeg, daar wil je niet aan denken....

Nee ik hoorde zaterdag ineens een harde droge tik tussen de ploffen door... Plof, tik plof, tik etc etc.maar dan een stuk sneller.

Ik was toen onderweg van Sliedrecht naar Rotterdam en heb helaas er maandag ook mee moeten rijden (is mijn enige vervoer), pas dinsdag had ik tijd om hem langs een garage te brengen.
Ik wist uiteraard al dat het fout zat maar ik hoopte op beter (tegen beter weten in).

Helaas, het heeft niet zo mogen zijn...

Als ik de boel thuis heb zal ik wat foto's schieten...
Regelrechte horror...

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

ROFLASTC schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 14:29:
[afbeelding]

En ik zocht toch echt "frozen motorcycle"

http://www.soundrider.com/archive/events/numb_bum2002.htm

hmm zo koud is het hier nog niet.
erg hip gekleurde gpx :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bubblegum wordt het helemaal in 2008 :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Da's de nieuwe Harley Davidson "CrossBow"

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een schaamteloze crosspost van MF, van mij:

Dag allemaal,

Voor jullie wellicht een erg simpele vraag maar ik kom er niet helemaal uit. Ik rijd op een Kawasaki GPZ 550 en deze loopt stationair te zacht, wat ervoor zorgt dat de motor wel eens wil afslaan bij het stoplicht.

Nu heb ik al het eea gezocht, bij de ene motor zit er een kabeltje om het af te stellen en bij de ander weer een stelschroef.

Ik heb even gekeken bij mijn motor, maar geen idee waarmee ik het kan afstellen. Is er iemand die weet hoe ik hem stationair iets harder kan laten draaien?

Ik heb wel een paar stelschroefjes gevonden, maar volgens mij zijn die van mijn carberateurs en moet ik die juist niet hebben.

Foto (groot):
http://members1.chello.nl/rhm.soer/carb.jpg

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Boven in de foto zie je een zwart kabeltje naar boven lopen, volgens mij zit daar de stelschroef aan het einde.

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 21-12-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

Das de vacuumslang voor de benzinekraan zo te zien :P
Stelschroef zit ws aan de onderkant in het midden vd carburateurs, is waarschijnlijk goudkleurig en gekarteld (of zwart plastic en gekarteld).
Rechtsom is hoger stationair.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

saviour schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:16:
Een schaamteloze crosspost van MF, van mij:

Dag allemaal,

Voor jullie wellicht een erg simpele vraag maar ik kom er niet helemaal uit. Ik rijd op een Kawasaki GPZ 550 en deze loopt stationair te zacht, wat ervoor zorgt dat de motor wel eens wil afslaan bij het stoplicht.

Nu heb ik al het eea gezocht, bij de ene motor zit er een kabeltje om het af te stellen en bij de ander weer een stelschroef.

Ik heb even gekeken bij mijn motor, maar geen idee waarmee ik het kan afstellen. Is er iemand die weet hoe ik hem stationair iets harder kan laten draaien?

Ik heb wel een paar stelschroefjes gevonden, maar volgens mij zijn die van mijn carberateurs en moet ik die juist niet hebben.

Foto (groot):
http://members1.chello.nl/rhm.soer/carb.jpg

Bij voorbaat dank voor de reacties!
onderop je carb zit een uitstekende "bout" met een grotere ronde kop, dit is je stationairschroef (gpz carbs zijn bijna gelijk aan gpx carbs)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Afbeeldingslocatie: https://www.kawasakiepc.com/SSIConverted/151608_071221_015753_2398.png

16021a moet je hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Bedankt voor alle hulp :) ! Ik denk dat het gelukt is. Ik kwam deze stelschroef tegen:
http://members1.chello.nl/rhm.soer/carb2.jpg

Linksbovenin zie je daar de choke en rechtsonderin de schroef waar ik het over heb. Als ik daar aan draai merk ik verschil in toeren die hij draait.

Hoe kun je eigenlijk een username / wachtwoord bemachtigen voor die website? Ik ben namelijk ook nog op zoek naar een werkplaatshandboek voor deze motor (uit '88) maar ik begrijp dat die moeilijk te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.dolmar.com/dolmar_com/pics/dolmettestart2.jpg
Because nothing says “I really want to die” more effectively than a motorcycle powered by 24 chainsaw engines.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

saviour schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:17:
Linksbovenin zie je daar de choke en rechtsonderin de schroef waar ik het over heb. Als ik daar aan draai merk ik verschil in toeren die hij draait.
Geen idee hoe dat bij jouw motor zit, maar let er wel op dat je niet de stelschroef van je choke pakt. Daarmee loopt hij ook hoger in toeren, maar dan gaat hij ook rijker lopen, en dat wil je echt niet. Je moet de stationairschroef zo afstellen dat hij net mooi loopt (doorgaans iets boven de 1000 toeren), en daarna de choke zo afstellen dat hij net niet 'pakt' als de choke dicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 17:18
Het nieuwe speeltje is thuis!

Jah, winterpak met 3 truien eronder... Nee, ik ben niet dik!
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/IMG_3846.jpg

En dan moet ik natuurlijk even snel een paar foto's schieten:

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/IMG_3858.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/IMG_3874.jpg

_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door FragDaddy op 21-12-2007 23:52 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Very nice bike!

Zo zwart/grijs is toch stiekem wel de mooiste kleur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 23:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

_/-\o_
je bent dik! :+

Volgend jaar gaan we ff een rondje rijden :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

charrel

Cortisol4life..

_/-\o_
Bolle! gheghe, nice bike.
Maar we vallen in herhaling :+
Gelijk poetsen thuis met al die pekel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:09
ben met mijn rijbewijs bezig (binnenkort theorie-examen... was even wennen, het leren) en ben me aan het orienteren naar een motor. Ik zit te denken aan een sport-tour a la Honda VFR 750F. Mijn vraag is:
a. of er andere motoren zijn vergelijkbaar met deze. Budget is maximaal 3000 euro.
b. is dit wel een relaxte beginnersmotor? toch 100 pk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Pooh schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:52:
[...]

Geen idee hoe dat bij jouw motor zit, maar let er wel op dat je niet de stelschroef van je choke pakt. Daarmee loopt hij ook hoger in toeren, maar dan gaat hij ook rijker lopen, en dat wil je echt niet. Je moet de stationairschroef zo afstellen dat hij net mooi loopt (doorgaans iets boven de 1000 toeren), en daarna de choke zo afstellen dat hij net niet 'pakt' als de choke dicht zit.
Enig idee hoe ik die 2 van elkaar kan onderscheiden?

Wellicht dat mijn motor toch ergens anders last van heeft. Gisteravond kon ik probleemloos rijden maar vannochtend deed het probleem zich weer voor.

Hij start normaal en rijdt gewoon lekker. Op een gegeven moment maakt hij dan zo'n 3000-3500 toeren dus dan kan de choke uit. Hij loopt dan gewoon prima maar als ik dan weer een paar kilometer verder ben loopt hij niet goed stationair.

Hij hakkelt dan en slaat af. Als ik de choke er weer opzet heeft het geen nut dus hij lijkt warm genoeg te zijn.

Als ik zelf gas geef dan blijft hij wel lopen maar er zit wel een soort dip tot de 1500-2000 toeren. Verder als ik 's middags rijd bijvoorbeeld dan is er helemaal geen probleem.

zou het iets te maken kunnen hebben met de kou? Dat er iets in de carberateurs niet goed zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 01:07:
[...]

je bent dik! :+

Volgend jaar gaan we ff een rondje rijden :9
Is goed man. Moet ik eerst wel een beetje aan deze fiets gewend zijn.. 8)7
Bolle! gheghe, nice bike.
Maar we vallen in herhaling
Gelijk poetsen thuis met al die pekel?
Ik ben gistermiddag gelijk even een half uurtje bezig geweest jah, Maar ik heb het hele weekeinde niets te doen en een nieuwe motor in mijn schuurtje staan. Dus dat poetsen zal wel goed komen.

En bedankt jongens. Ik ga NU naar de sportschool om even mijn 'buikje' te trainen... :D
107mb schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:36:
ben met mijn rijbewijs bezig (binnenkort theorie-examen... was even wennen, het leren) en ben me aan het orienteren naar een motor. Ik zit te denken aan een sport-tour a la Honda VFR 750F. Mijn vraag is:
a. of er andere motoren zijn vergelijkbaar met deze. Budget is maximaal 3000 euro.
b. is dit wel een relaxte beginnersmotor? toch 100 pk...
Nee, er is niets vergelijkbaar. Gewoon een (goede) VFR kopen. Gegarandeerd dat je daar super veel plezier van gaat hebben. Die dingen rijden echt comfortabel, maar ze zijn toch behoorlijk sportief. die 100pk hoef je je niet druk om te maken, want de manier waarop dat vermogen wordt afgegeven is heel vriendelijk en lineaar. Je geeft een beetje gas en je krijgt een beetje vermogen, je geeft meer gas en je krijgt meer vermogen. Gemeen of gevaarlijk voelt het nooit..

Echt DE perfecte motor en als ik niet zo'n freak was dan zou ik ook een VFR gehad hebben. Ik vind het nogsteeds de beste compromis tussen comfortabel rijden en sportief rijden dat er ooit geweest is.

Sterker nog, mijn vader heeft zo'n VFR750 gehad en heeft nu de VFR800i (niet de VTEC, dat is irritant) wij rijden regelmatig samen wat dijkjes.. Hoe hard ik ook op mijn R6 rij (knie aan de grond, op 1 wiel de bochten uit accelereren) die ouwe op die rode VFR blijft gewoon in mijn spiegels hangen. Insane!

Ik moet wel zeggen dat hij er supersport banden onder heeft liggen en geen sport-toer rubber ofzo. Dat scheelt wel natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/fotos/bikes/r6/r6envfr.jpg

[ Voor 105% gewijzigd door FragDaddy op 22-12-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.motormaniacs.n.../gasgas-rally-desert.html

Wat brengt een nier op tegenwoordig? , k heb er toch 2

Afbeeldingslocatie: http://www.6days.nl/dakar2008/gasgasdakar.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 22-12-2007 12:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, vandaag met semi-hevige sneeuwval (het waaide uit de bomen :') ) gelest :D.
Maar hele stukken weg waren helemaal wit, van die half lauwe sneeuw die weer vast gaan vriezen...brrr, maar alles is heel gebleven, en geen enkel moment grip verloren *O*.

En ook weer een rotondetje gepikt, dit keer wel netjes 30 in zn 2 O-).

Aan oefeningen kwam ik niet echt toe, er was iets mis met een lekkend blok waardoor de temperatuur na 5 min in het rood zat steeds :(.
Heb net 5x de langzame slalom en een aantal keren halve draai+achtje kunnen oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

saviour schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 09:42:
[...]
Enig idee hoe ik die 2 van elkaar kan onderscheiden?

Wellicht dat mijn motor toch ergens anders last van heeft. Gisteravond kon ik probleemloos rijden maar vannochtend deed het probleem zich weer voor.

Hij start normaal en rijdt gewoon lekker. Op een gegeven moment maakt hij dan zo'n 3000-3500 toeren dus dan kan de choke uit. Hij loopt dan gewoon prima maar als ik dan weer een paar kilometer verder ben loopt hij niet goed stationair.

Hij hakkelt dan en slaat af. Als ik de choke er weer opzet heeft het geen nut dus hij lijkt warm genoeg te zijn.

Als ik zelf gas geef dan blijft hij wel lopen maar er zit wel een soort dip tot de 1500-2000 toeren. Verder als ik 's middags rijd bijvoorbeeld dan is er helemaal geen probleem.

zou het iets te maken kunnen hebben met de kou? Dat er iets in de carberateurs niet goed zit ofzo?
Dat herken ik.. Als je dan een halve minuut de boel uitzet en dan weer start gaat het de rest van rit probleemloos.. Volgens mij een gevalletje van bevroren carbs..(carb-icing).

Soms schijnt een gloeilamp in je luchtfilterhuis te helpen..
Carb icing: http://en.wikipedia.org/wiki/Carburetor_icing
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/188343

[ Voor 4% gewijzigd door Boboga op 22-12-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Boboga schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:55:
[...]
Soms schijnt een gloeilamp in je luchtfilterhuis te helpen..
Klopt. Je hebt van die 12V halogeenlampjes (die ja vaak in bureaulampen ziet). Kan je dan gewoon met een schakelaartje (of zonder) aan je verlichting hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

4x2

lộn xộn quá

Copy that/I'm with stupid :P

Echt alternatief is dr niet bij die prijsklasse, of je moet een gsxf750 kopen, maar dat is kwalitatief gezien een mindere motor en ik vind m ook gewoon veel minder prettig rijden.

Verder leveren de 750's vanaf '90 hun vermogen erg beschaafd, de 750 die ik heb (86'er) is wat meer afgesteld op topvermogen en heeft ook een duidelijke powerband (vanaf de 9-9500rpm gaat ie gewoon een stuk harder).
Neemt niet weg dat het nog steeds snelle motoren zijn en je wel degelijk je gashand onder controle moet houden, want ook al is het een relatief tamme 100pk die dr uit komt qua afgifte, het kan nog steeds gigantisch hard terugbijten als je echt iets verkeerd doet ;)
En wat betreft het geluid, je moet dr van houden, maar ik vind het prachtig (std uitlaat valt het wel mee, maar een beetje open pijp klinkt zo'n ding echt heel apart mee).

Zwakke punten hebben ze niet echt, afgezien vd spanningsregelaar (maar dat is een std honda probleempje).
Als je dr 1 op het oog hebt, pak dr liever 1 met bv 60-70000 op de teller met aantoonbare onderhoudshistorie (en het liefst zonder pekelschade), dan 1 met 30000 en een wat twijfelachtige onderhoudshistorie en pekelschade.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

_/-\o_
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zometeen ff rondje rijden op me motor :D
Daarna denk maar ff boenen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Right

Zonet wezen "meeten" met diegene waarmee ik naar Marocco wil. klinkt allemaal wel supergelikt dus ik ga eens naar mijn verzekeringen kijken en de nodige kampeer-gear aanschaffen. Als het goed is hoor ik in het nieuwe jaar of de motoren met een vervoerder mee kunnen of dat we helemaal zelf daarnaar toe rijden. Het plan is iig om een paar plaatsen aan te doen en natuurlijk bergen te rijden etc.

spanneund....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Zo, ik heb natuurlijk niet stilgezeten. Motor gepoetst nadat ik hem met -3 graden en pekel naar huis gereden had. Daarnaast heb ik vanmiddag even een achterlicht met geintergreerde knipperlichten opgehaald.

Dat ding moest natuurlijk meteen geinstalleerd worden. En hij werkt ook nog!

Ook zie je onder in beeld de Optimate 3 acculader die ik bij mijn motor gekocht heb. Daarvan heb ik ook het aansluitkabeltje ingebouwd zodat het stekkertje mooi verborgen zit achter de framebuis, maar ik er wel makkelijk bij kan als ik de motor aan de lader wil zetten.

Heerlijk om de hele dag aan een nieuwe motor te rommelen!

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/knippers.jpg

Volgende project worden de voor-knipperlichten. Die zijn nu nog standaard en veel te groot.

Oh. Er zit snelgas op de R1.. Ik ben benieuwd of ik daar aan kan wennen. Zal 'interessant' worden met wheelies. Als je bij het balanspunt zit dan reageert de motor superzenuwachtig op het gas. Dat was op mijn R6 al zo en zal op een R1 met veel meer power en snelgas helemaal belachelijk zijn :X. Dat wordt dus heel rustig beginnen met kleine hupjes en langzaam opbouwen. Of geen (hoge) wheelies meer trekken.. Maar dat is natuurlijk niet leuk.

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 23-12-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zo ziet er goed uit hoor!!
Heb je nog meer piccies van je nieuwe R1?
Ben wel beneiuwd!

Ook netjes dat je de stekker voor je lader hebt ingebouwd, ik hou er wel van als het allemaal netjes is afgewerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Snelgas op straat.. oei oei oei ;)

Maar fragdaddy een bolle.. nooit geweten :+

Mooie fiets! Moet eerlijk zeggen dat ik vermoed dat het carbon er in het echt mooier uit ziet als op de foto.

Wheelies gaat makkelijk he op zo'n ding ? ;)

Mijn 1000 mag nog even blijven gezien we ander huis gaan kopen in het Zuiden des lands en het daar stuk leuker rijden is.

Gisteren huis gevonden... wauw :P

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke halve zool zet er nou snelgas op een R1 |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Vrijdag was eindelijk het bestelde motorpak binnen :D.
Ben er gelijk mee gaan rijden om even te kijken of het wel warm genoeg zat.. Uiteindelijk geconcludeerd dat ik de binnenvoering er toch maar uithaal omdat ik anders teveel zweet ;).

Is een pak van IXS, voor een scheet en een knikker gekocht op markplaats.. De broek kwam van iemand die 'm net had gekocht toen hij ging stoppen met motorrijden (gevalletje kinderen de deur uit en nu eindelijk toch maar zijn A-stempeltje willen gebruiken en "zeun Harley" gekocht, maar het na ieder ritje alle schroefjes weer aandraaien hing hem toch snel de keel uit 8)7 en hij rijd er liever 'op z'n amerikaans' op, maar zijn vrouw wou dat hij toch een motorpak kocht). En de jas kwam van iemand die die jas had gekocht vlak voordat hij ging sonjabakkeren ;).

Respectievelijk 50 en 25 euro voor betaalt :Y).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Mooie fiets! Moet eerlijk zeggen dat ik vermoed dat het carbon er in het echt mooier uit ziet als op de foto.
Carbon ziet er echt goed uit! Had zelf niet zoveel carbon gekocht als het mijn geld was geweest, maar begin het steeds meer te waarderen. Alleen ben ik nog niet overtuigd van die carbon tank-cover. Dat breekt een beetje de grijze lijn van de neus-tank-kont. Maar ik heb de originele tank-cover erbij dus die is snel genoeg om te wisselen als ik besluit dat ik dat mooier vind.
Gisteren huis gevonden... wauw
Hebbie foto's van de garage? Enigste dat belangrijk is toch? >:)
Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 10:16:
Welke halve zool zet er nou snelgas op een R1 |:( :X
Hey.. hoef je je pols niet helemaal in een knoop te draaien als je een keer een beetje gas wilt geven. Ik kan me wel voorstellen dat het in sommige situaties prettig is. Alleen zal het balanceren van wheelies even wennen worden.

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 24-12-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 16:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik reed vorig jaar om me HONDA ook met snelgas. Rijd er lekker en als je gas geeft in een bocht hoef je je pols niet zover te draaien. Dit jaar zonder gereden en mis hem wel. Nu moet ik op het rechte stuk soms overpakken :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooo I'm not worthy!!! _/-\o_

Voor €17,500 is tie van jou (of mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:09:
Wooo I'm not worthy!!! _/-\o_

Voor €17,500 is tie van jou (of mij).
De langer ik er naar kijk, de aantrekkelijker ik 'm ga vinden.. En ik ben helemaal niet zo in crossbrommertjes (nofi ;)).

Maar des te langer ik er naar kijk des te beter visualiseer ik als ik mezelf ergens in Ivoorkust ofzo op een terrasje een bakje koffie zie pakken en dit ding staat, helemaal bestoft en afgeladen, voor me neus. De kastelein staat er naar te gapen en zegt: "Als u geluk hebt, sir, dan bent u over een paar maanden al in Kaapstad.. Maar ik hoorde dat ten zuide van de Congo de moesson hevig is.".

Ja, daar heb ik ook wel een nier voor over :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Vindt wel dat de voorvork, en ook de achtervork er erg iel uitzien voor een dergelijke rit... Kan aan mij liggen.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

shaggy8675 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:14:
Vindt wel dat de voorvork, en ook de achtervork er erg iel uitzien voor een dergelijke rit... Kan aan mij liggen.
sja het is maar een CRF450 of 515. Het idee is natuurlijk dat je 'm weer kan optillen als je 'm neerlegt.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaggy8675 schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:14:
Ligt aan jou, is stevig spul. ;)

45mm upside down vork, en achtervering met progressieve overbrenging. De basis van deze fiets is een Enduro, en die worden "nogal" ruw behandeld. Vering en demping is uiteraard wel aangepast op het toegenomen gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:12:
[...]
Vering en demping is uiteraard wel aangepast op het toegenomen gewicht.
CRF wel eens onder de bips gehad en hij vliegt over het zand. Ik verwacht dat deze rallye versie dat ook doet. Heerlijk ding

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ik heb een vraagje... Ik ben in een pre-orienterende fase, maar dat er een motor komt is zeker. :)

Ik ben 31, en wil op ZEER korte termijn (zodra het eerste zonnestraaltje doorbreekt) een motorrijbewijs halen, en uiteraard een motor kopen, omdat ik daar al van droom sinds ik 3 of 4 jaar ben. Ik vind motoren zo ongelofelijk mooi!!! Ik zou er alleen al wel een hele dag naar kunnen kijken. Zittend achter mijn huis met een flesje bier, en de motor voor me staand. Beetje poetsen, kijken, genieten.

Het liefst zou ik een Yamaha R1, Kawasaki ZX10R, een Honda CBR1000RR of een 600cc variant om mee te beginnen nemen, omdat ik niet zeker weet of het wel zo verstandig is direkt een 1000cc te nemen. Ik ben echter wel 1.93m... Dus een 1000cc lijkt me wel lekker omdat die iets groter zijn. :)

Wat ik me al een tijdje afvraag; wat zijn maandelijks de kosten als ik bijvoorbeeld een R1 koop? Aan wat voor bedragen aan vaste kosten moet ik dan denken? (Afgezien van het pak, de helm, het onderhoud, en het speciaal te bouwen schuurtje).

En zou het erg dom zijn (of lees; gestoord) om direkt een 1000cc te nemen? Ook als je van jezelf weet dat je jezelf in de hand kan houden? ;)

Edit; en als ik besluit een 2e hands motor aan te schaffen; is een km stand van bijvoorbeeld 10.000 VEEL of weinig voor een motor? Wat is veel en wat is weinig dus?

:)

[ Voor 28% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 08:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
RappieRappie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 08:03:
Ik heb een vraagje... Ik ben in een pre-orienterende fase, maar dat er een motor komt is zeker. :)

Ik ben 31, en wil op ZEER korte termijn (zodra het eerste zonnestraaltje doorbreekt) een motorrijbewijs halen, en uiteraard een motor kopen, omdat ik daar al van droom sinds ik 3 of 4 jaar ben. Ik vind motoren zo ongelofelijk mooi!!! Ik zou er alleen al wel een hele dag naar kunnen kijken. Zittend achter mijn huis met een flesje bier, en de motor voor me staand. Beetje poetsen, kijken, genieten.

Het liefst zou ik een Yamaha R1, Kawasaki ZX10R, een Honda CBR1000RR of een 600cc variant om mee te beginnen nemen, omdat ik niet zeker weet of het wel zo verstandig is direkt een 1000cc te nemen. Ik ben echter wel 1.93m... Dus een 1000cc lijkt me wel lekker omdat die iets groter zijn. :)

Wat ik me al een tijdje afvraag; wat zijn maandelijks de kosten als ik bijvoorbeeld een R1 koop? Aan wat voor bedragen aan vaste kosten moet ik dan denken? (Afgezien van het pak, de helm, het onderhoud, en het speciaal te bouwen schuurtje).

En zou het erg dom zijn (of lees; gestoord) om direkt een 1000cc te nemen? Ook als je van jezelf weet dat je jezelf in de hand kan houden? ;)

Edit; en als ik besluit een 2e hands motor aan te schaffen; is een km stand van bijvoorbeeld 10.000 VEEL of weinig voor een motor? Wat is veel en wat is weinig dus?

Praktisch iedereen die een beetje ervaring heeft met motorrijden raadt een 1000cc (super)sport motor af als beginnersmotor. Waarom? Voornamelijk omdat die dingen echt een bizar vermogen hebben. Als je als auto bestuurder op een lesmotor stapt is het de eerste keer al lichtjes met je ogen knipperen dat dat ding zo makkelijk accelereert, stel jezelf na je eerste les maar eens voor wat er gebeurt als je op een ding zit met 4 x zoveel vermogen.

Dat gezegd zijn er vast ook mensen die op 1000 beginnen er geen spijt van hebben. Zit allemaal in je rechterpolsje .Maar goed rijden, goed sturen, bochtjes nemen dat leer je imo beter op een 600. Ik heb nu bijna een jaar m'n rijbewijs en ben voor een Honda CBR 600f gegaan. Met 1.82 is dat goed te doen, neutrale zithouding voor een sportbike. Maar als jij echt zo sportief georienteerd bent kan je misschien beter beginnen op een R6, RR, gsx-r, zx-6r. Gewoon proefritjes maken en kijken welke het beste bij jouw houding past. De CBR 600RR 07 schijnt een erg vriendelijke ergonomie te hebben.

Mijn maandelijkse kosten globaal:

Verzekering €25
Wegenbelasting €5
Huur garage €45
Onderhoudskosten per jaar (?) € 50 per maand gem ?

En dan heb je idd nog de eenmalige aanschaf van pak, helm, handschoenen, schoenen. Trek daar maar genoeg voor uit :)

Ten slotte, een motor met een Km van 10.000 is absoluut niet veel. Zodra een Supersport richting de 60.000 gaat, moet je er nog maar eens goed overnadenken.. Hoewel er genoeg zijn die er een stuk meer op rijden. Een beetje plezier rijder haalt niet meer dan 10-15 k per jaar.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bedankt voor je reply.

Is een eventuele no-claim die je hebt opgebouwd met je autoverzekering eventueel ook geldig voor de no-claim voor een motor? Dat zou wel mooi zijn. Ik heb net ff wat zitten kijken, en als ik (bijvoorbeeld) een R1 van 2006 aanschaf zou ik met no claim en all-risk zo'n 50 euro per maand kwijt zijn, en zonder zo'n 100 euro. Ik vraag me trouwens ook af; zetten jullie je motor het hele jaar in de verzekering? Of zet je hem 's zomers in de ALL-Risk, en 's winters als het bagger weer is in de WA oid?

Een pak en helm ga ik iig niet op bezuinigen. Dat is de enige bescherming die je hebt, dus een paar duizend euro zou ik daar eventueel wel voor over hebben. Mijn neef heeft een Susuki GSX-R1100, en die heeft een helm van €500,- meende ik. Een pak zelf zal ook wel snel zo'n €500 tot €1500 euro kosten als je een goeie hebt, maar goed; daarop bezuinigen zou 1 van de domste dingen zijn die je maar kunt doen als motorrijder vind ik. :)

Ik wil, zodra het weer het toelaat, 2 of 3x in de week lessen als dat mogelijk is hier in Assen. En dan maar hopen dat het halen van mijn motorrijbewijs net zo "makkelijk" gaat als mijn auto rijbewijs.

Ow man! Ik zie het al helemaal voor me... RappieRappie op een wegracer. 8) :D

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleconnect.com/Kawasaki/2007/Super_Sport/Ninja_ZX_6R/Ninja_ZX_6R_1.jpg

:9~

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 10:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

No-claim hangt van de verzekering af, bv. bij unive kan je hem gewoon meenemen van auto > motor en andersom.
Verzekering kan je bv. de wintermaanden wel opschorten, maar dan mag je dus ook niet rijden.
Een paar maanden van volledig casco naar alleen WA kan volgens mij niet.
s' Winters is ook echt meer de tijd om op je plaat te gaan :+

Op een 1000cc starten zou ik echt niemand aanraden, foutje is snel gemaakt en dat straft zeker een huidige 1000cc erg snel af. Een 1000cc rijdt jou ipv jij de 1000cc.
Hangt natuurlijk wel volledig van je zelfbeheersing af, daarbij is een 600cc al retesnel.
Maar wat ik al zei, vergissinkje zit in een klein hoekje, zeker als je nog moet leren rijden.
Dan val je met een 600cc al hard genoeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat de no-claim gewoon geldig is is mooi. Ik rij al 10 jaar schadevrij en zit bij Univé. :) Dus dat komt goed van pas.

Mja, het probleem is een beetje (denk ik, alleen zal ik dat moeten proberen) dat ik 1.93m en 100+ kg ben.

Ik ben een grote vent zeg maar... >:)

Ik heb al wat zitten rondkijken en lezen (ik lees af en toe wel eens een motorblad), en het schijnt dat een CBR600RR aan de kleine compacte kant is zeg maar. Maar goed. Ik moet zowieso eerst nog een rijbewijs halen en dan maar wat proefritjes maken op het moment dat ik die heb. Het is niet te hopen dat het dan alweer herfst is trouwens. Ik wil eigenlijk van 't zomer wel rijden. Ik heb ook vervoer nodig om mezelf 's weekends te kunnen verplaatsten. Mijn vriendin heeft meestal de auto nodig 's weekends.

Dat is nog een extra reden voor mij om een motor te willen aanschaffen. :)

En 's winters rijden doe ik zowieso al niet. Ik wil de motor in TOP staat houden. :)

En over dat vallen, daar weet ik alles van; ik had een scooter die 100 liep, en daarmee ben ik ook wel eens onderuit gegaan. Maar dat kwam omdat dat ding niet snel genoeg optrok, waardoor ik zoveel mogelijk vol gas door elke bocht wilde. Of omdat ik met een donker vizier 's nachts met 100 over een drempel reed (sprong) en in de berm belandde. En dat vallen deed wel ff zeer idd. Maar dat had er puur mee te maken dat die scooter zo "traag" was en ik geen zin had om gas terug te nemen... Met een motor zal ik daar minder last van hebben. Dan rem je ff rustig, ga je over de drempel, en kan je weer accellereren. Wat op een motor niet onprettig is. Dat lijkt me nou net het mooist. Accelereren. Echt hard rijden kan toch niet meer tegenwoordig. :> Dan ben je óf je rijbewijs kwijt en een boete van honderden euro's rijker, óf je rijdt jezelf te pletter.

Maar goed, dat valllen, en het hebben van scooters is alweer een jaartje of wat geleden. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Je gewicht, formaat en grote hebben niks te maken met eventuele controlle over zware fietsen. Al weeg je 200kg, een beetje ZX-10 gaat er met je vandoor als de brandweer, en het enigste wat je als beginnend rijder kan doen is vasthouden en hopen dat het goed gaat.

Begin gewoon lekker op een 600cc. Die hebben tegenwoordig ook allemaal 100-120pk, rijden en sturen als de bliksem en lopen ook allemaal 250+
Het is altijd zeer aantrekkelijk die zware sportmotoren, maar de risico's zijn ook navenant. Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat het te vaak niet kon... Begin gewoon onderaan ( alhoewel...onderaan op bijv. een R6, Gixxer 600 K6... is niet bepaald onderaan imo )

Tegenwoordig schelen de 600 en 1000 versies qua formaat en dimensies ook niet echt veel meer, dus dat is een beetje een zwak excuus. Op een sportieve 600 kan je heeeel veel lol hebben, heb het zelf 9 jaar gehad, Fragdaddy reed al lang 600.

Succes met je keuze iig, en koop met verstand, niet alleen met testosteron ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX zou ook niet meteen voor de zwaarste fiets gaan. Ik zou nu zelfs zeggen dat ik blij ben dat ik nooit meteen voor een FJR gegaan ben (en dat is nog lang geen R1, al doet ie 1-100 even snel :p). Toen ik van m'n divi op de fjr overstapte de dag dat ik hem kreeg was het ook even "WTF ????". Dat wil je niet hebben als je pas je papiertje hebt.

En met de motor vallen komt toch net wat harder aan als op een scooter denk ik. Bij mijn ongevallen was de schade aan mezelf bijvoorbeeld voornamelijk door de motor die op je been valt en de rest van je lijf dat de andere kant op wil. Dat geeft minder leuke effecten op je enkels, knieën,.... En met de motor durf je al eens (heel) wat harder gaan dan op een scooter.

Gewoon zoals de posters boven me zeggen, ga lekker voor een R6, CBR600,... Heb je in het begin al lol genoeg mee denk ik.
Ik snap sowieso niet hoe iemand zonder motorervaring al meteen kan zeggen "ja, ik wil meteen 1000cc en geen 600cc" terwijl ze nog nooit op een 600 gereden hebben. De foutenmarge bij die hele zware motoren is zo enorm klein. Dat voel ik bij m'n FJR al. Het minste gas dat je daarmee geeft trekt dat ding als een beest (koppel ftw :p). Als je pas van je CB500'tje of ER5'je komt kan dat niet goed gaan imho. Al zijn er wel die het doen.

[ Voor 60% gewijzigd door DinX op 26-12-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Rappie, leuk dat je ook motor wilt gaan rijden.

Je geeft aan dat je een supersport wilt hebben. Het liefst een 1000cc. Als eerste motor. Dat kan natuurlijk. Maar even over dat accelereren EN je rijbewijs behouden... Vergeet het maar... Niet op een 600cc en al helemaal niet op een 1000cc.

De moderne supersports (en zeker de 1000's) lopen ZO ONTZETTEND VRESELIJK hard, dat op het moment je het gevoel hebt dat je lekker aan het accelereren bent (en 3x schakelt) je binnen een oogwenk 200+ rijdt.

Ik maakte op mijn R6'je met 160km/h wheelies. Zo veel power zit er in een 600'tje.

Ik zou zeker niet voor een 1000 gaan als je wilt leren motorrijden. Een 600 is al spannend genoeg.

Mijn tip.. Haal je rijbewijs en ga eens proefrijden op wat motoren. Huur er desnoods een paar. Dan zul je na je eerste trip op een 1000cc supersport snel genoeg begrijpen wat ik bedoel.
Je gewicht, formaat en grote hebben niks te maken met eventuele controlle over zware fietsen. Al weeg je 200kg, een beetje ZX-10 gaat er met je vandoor als de brandweer, en het enigste wat je als beginnend rijder kan doen is vasthouden en hopen dat het goed gaat.
Oh en laat de ZX-10R zoiezo links liggen. Dat ding is gestoord. Vooral het 2005/2006 model zonder stuurdemper.. :X 8)7 Dat ze zo'n ding loslaten op de openbare weg en in handen geven van motorrijders die niet in de MotoGP rijden snap ik nog steeds niet.

Dat is geen motor, dat is een ongeleide kruisraket die niets liever wil dan in je gezicht exploderen als je een milliseconde even niet 100% alert bent. En dat geldt voor een zeer geoefende rijder. Ik wil niet eens weten wat zo'n monster met iemand doet die net zijn rijbewijs heeft.
en dat is nog lang geen R1, al doet ie 1-100 even snel
Jah, jij hebt iets minder moeite om het voorwiel aan de grond te houden. Dat telt niet :+ ;)
Ik snap sowieso niet hoe iemand zonder motorervaring al meteen kan zeggen "ja, ik wil meteen 1000cc en geen 600cc" terwijl ze nog nooit op een 600 gereden hebben.
Mensen die nooit op snelle motoren hebben gereden, kunnen zich er gewoon geen voorstelling van maken. Die denken.. goh 180pk. Dat heeft mijn gechiptunede Golf GTI ook. Dus die motor is net zo snel. Dat kan ik wel aan. En een 125pk 600cc'tje is voor vrouwen en kinderen. :D

Ik snap het wel, want de kracht in een supersportmotor is moeilijk voor te stellen als je het nooit hebt ervaren. En na een lesmotor meteen op een 1000cc supersport fiets stappen zou net zoiets zijn als lessen in een cessna hoogdekkertje, om daarna meteen in een F16 te stappen en de naverbrander aanslingeren.

Daarnaast staat een motor op 2 wielen en heb je gewoon beperkte grip en stabiliteit. Dit in combinatie met veel power op het achterwiel is gewoon even wennen.

[ Voor 42% gewijzigd door FragDaddy op 26-12-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

FragDaddy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:34:

[...]

Jah, jij hebt iets minder moeite om het voorwiel aan de grond te houden. Dat telt niet :+ ;)
:p ;)

Doordat je met zo weinig marge zit leer je trouwens ook nog eens op de verkeerde manier rijden imho. Je bent dan meer bezig om je machine onder controle te houden (met samengeknepen billen) dan met het rijden zelf.
Imho zal je veel beter en sneller rijervaring opdoen op een motor die je onder gedwang kan houden dan met een raket op wielen.

Maarja, iedereen moet uiteindelijk lekker zelf weten waarmee ze gaan rijden. Als je dezelfde vraag stelt op MF zal je waarschijnlijk ook een deel mensen hebben die zeggen dat het makkelijk kan enzo, en dat ze zelf ook meteen voor zwaar gegaan zijn. Maarja, daar zitten wel meer lui met een vijs los :p

[ Voor 64% gewijzigd door DinX op 26-12-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Maar goed, dat valllen, en het hebben van scooters is alweer een jaartje of wat geleden.
Zullen we een scooter die 100 kan rijden maar even niet vergelijken met een R6 of R1 die 100 rijden binnen 3 seconde en dat het liefst doen terwijl ze hun best doen om het voorwiel omhoog te gooien en zichzelf achterover bovenop de rijder te gooien, of terwijl het stuur probeert uit je handen te slaan?
DinX schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:40:
[...]

:p ;)

Doordat je met zo weinig marge zit leer je trouwens ook nog eens op de verkeerde manier rijden imho. Je bent dan meer bezig om je machine onder controle te houden (met samengeknepen billen) dan met het rijden zelf.
Imho zal je veel beter en sneller rijervaring opdoen op een motor die je onder gedwang kan houden dan met een raket op wielen.

Maarja, iedereen moet uiteindelijk lekker zelf weten waarmee ze gaan rijden. Als je dezelfde vraag stelt op MF zal je waarschijnlijk ook een deel mensen hebben die zeggen dat het makkelijk kan enzo, en dat ze zelf ook meteen voor zwaar gegaan zijn. Maarja, daar zitten wel meer lui met een vijs los :p
Daar heb je ook helemaal gelijk in. Er zijn genoeg mensen die op een 1000 naar een bocht toe knallen, al 100m vantevoren heel voorzichtig gaan remmen, alle snelheid eruit remmen en de motor stationair de bocht door laten rollen om vervolgens pas weer aan het gas te zitten als de motor weer helemaal rechtop staat. Dit soort rijgedrag is niet alleen lachwekkend, maar ook levensgevaarlijk als je in een groep rijdt. Zo iemand komt je voorbij blazen en je denkt meteen.. HEY.. die gaat lekker.. erachter aan...

Om vervolgens bij de eeste bocht bijna achterop te knallen omdat ze min of meer stilstaan voor de bocht :X

Dat is mij een paar keer gebeurd op de dijk. 1x met een R1 en 1x met een gixxer 1000. En dan kijken ze je heel raar aan als je ze in de volgende bocht buitenom voorbij komt rijden met 1 hand aan het stuur.

Aan de andere kant.. Ik heb ook wel meegemaakt dat ik op de dijk werd ingehaald door een ouwe bok op een BMW R1200 die er vervolgens vandoor ging alsof zijn motor in de fik stond. En mijn vader is op zijn VFR800i net zo snel. Dus ik ben ook niet de snelste supersport rijder ooit.

Om heel eerlijk te zijn Ik heb pas mijn R6 ingeruild voor een R1. En die R6 had ik aardig onder controle vond ik zelf. Dus dan zou je denken dat zo'n R1 geen probleem moet zijn.. Nou ik vind het een aardig eng vooruitzicht om daar op dezelfde manier op te gaan rijden dan op de R6.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb mijn R6 niet weggedaan omdat hij niet genoeg vermogen heeft of omdat ik hem saai vond. Sterker nog, ik was zodanig vergroeid met die motor dat ik er mee kon lezen en schrijven en er elke rit weer ontzettend veel plezier van had. De R1 is er alleen maar gekomen omdat ik mijn R6 voor waanzinnig veel geld kon verkopen en de R1 voor mega weinig kon verkopen. De R1 heeft bijna 20.000km minder gelopen, is 2 jaar nieuwe en zit tjokvol met allerlei leuke speeltjes. En het heeft me bijna niets gekost. Ik kon het dus niet voorbij laten gaan. Maar als de R1 met een knopje teruggeschakeld kon worden naar 125pk (net zoals de gixxer 1000 K7 dat kan) dan zou ie waarschijnlijk het grootste deel van de tijd op 125pk doorbrengen want serieus snel over de lokale dijk knallen met 180pk is belachelijk en daar zou Rossi himself waarschijnlijk nog moeite mee hebben.

Als ik het kon betalen had ik mijn R6 gewoon naast de R1 gehouden en de R6 gebruikt voor serieus rijden op dijkjes en de R1 voor posen bij meetings, tourtochten en voor snelle trips door duitsland.

Moraal van het verhaal: Ik blijf het apart vinden dat mensen een (supersport) motor zien als een auto of een ander alledaags ding. Zo van, dat kan ik met bijna geen oefening wel prima de baas. Hey Base-jump parachutes zijn ook gewoon vrij te koop en voor nog minder geld dan een motor. Maar toch zie je niemand zonder oefening een base-jump parachute op zijn rug binden en van de euromast springen. Die base jumpers zijn allemaal parachutisten die >1000 parachutesprongen ervaring hebben opgedaan ze hun eerste base-jump maakten. Waarom zou dat toch zijn..

Mensen die op een 1000cc supersport stappen met het idee.. oh dat kan ik prima aan.. zouden die ook een base-jump parachute op hun rug binden en denken.. oh ik gooi gewoon die parachute open en dan land ik weer. geen probleem. JUMP.

[ Voor 41% gewijzigd door FragDaddy op 26-12-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

shaggy8675 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:30:
Dat heb je me niet horen zeggen, en van het feit dat ik geen 180 paarden in bedwang heb als mens ben ik me bewust. Ik doelde meer op de pasvorm zeg maar. :)

Ik heb trouwens wel een paar keer bij mijn neef achterop zijn Susuki GSX-R 1100 gezeten. En dat ging idd "best hard". Om het maar zacht uit te drukken. Die fiets loopt ook tegen de 300. :P

Eerst maar voor een 600 gaan dan. :) Ik vind zo'n Kawasaki ZX6R Ninja ook erg mooi en ook een Honda CBR600RR of Susuki GSXR750 vind ik heel, heel mooi. :)

Bijkomend voordeel van een 600 is dat ze nog een paar duizend euro goedkoper zijn ook. :)

De reden waarom ik eventueel voor een 1000cc zou gaan is niet om de PK's, maar omdat ze er nóg wreder en bruter uitzien. :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Een R1 enzo is niet zoveel groter dan een R6 imho. :) Voor mij zien die dingen er allemaal even klein uit (vanop m'n tourbuffel) :p

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 26-12-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ach ik kan ook gewoon een jaar of 2 jaar oefenen op een 600cc. Ik ben allang blij dat ik er 1 kan betalen! :)

Huh, wat zeg ik nu? Oefenen? Ik bedoel gewoon lekker rijden en genieten. Oefenen kllinkt alsof ik een coureur ben die alleen maar wil racen oid. En zich met een 600cc alleen maar wil voorbereiden op een nog dikkere motor. Dat ben ik niet van plan. En dat is onzin. Ik wil gewoon plezier hebben. En ik vind motoren gewoon super mooi. En dan vooral de Supersports. Tourmotoren hou ik niet zo van. Maar dat is en blijft smaak. :)

Dat ik niet weet hoeveel power een motor heeft is niet zo; ik ben me er terdege van bewust dat het superkannonnen zijn die je met een mm teveel gas, of rijdend over een steen in een bocht van zich afwerpen, waarna het maar afwachten is of je het overleeft. Mijn vader (overleden), oom (overleden), neef, en nichten rijden allemaal motor, of hebben dat gedaan, en ze hebben al wel 1000x tegen mij gezegd wat voor monsters (race) motoren (voor op de weg) zijn. Mijn neef is 2m nog-wat, en is zeker wel 130kg, en zelfs die zegt het meestal nog even tegen me. Als ik weer eens naar de schuur wil... Of er al in sta. ;)

Ik ben gewoon niet van plan om als een gek te gaan scheuren oid. Ik wil gewoon een hele mooie motor, en daar lekker op rijden. ;)

[ Voor 109% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Damned, vorige week mijn kickstarter door de midden getrapt.... :X
Een nieuwe kost me 125 euro :'(
Heeft iemand nog een kickstarter liggen van een KX250?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
RappieRappie schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:10:
[...]

Dat heb je me niet horen zeggen, en van het feit dat ik geen 180 paarden in bedwang heb als mens ben ik me bewust. Ik doelde meer op de pasvorm zeg maar. :)

Ik heb trouwens wel een paar keer bij mijn neef achterop zijn Susuki GSX-R 1100 gezeten. En dat ging idd "best hard". Om het maar zacht uit te drukken. :P

Eerst maar voor een 600 gaan dan. :) Ik vind zo'n Kawasaki ZX6R Ninja ook erg mooi en ook een Honda CBR600RR of Susuki GSXR750 vind ik heel, heel mooi. :)

Bijkomend voordeel van een 600 is dat ze nog een paar duizend euro goedkoper zijn ook. :)
180pk is geen probleem in een auto ofzo. Sterker nog.. mijn moeder heeft jaren rondgereden in een 200+ pk turbo bak met achterwielaandrijving. Gewoon om boodschappen in te gaan doen. Ging prima hoor.

Maar 180pk motorfietsen zijn gestoord. Er is geen ander woord voor.

Top Tip: Richt je op de Honda CBR600RR. Dat ding zit redelijk comfortabel voor een supersport fiets. Zeker in vergelijking met een suzuki of een kawa (wat echt pure racers zijn).
Ach ik kan ook gewoon een jaar of 2 jaar oefenen op een 600cc. Ik ben allang blij dat ik er 1 kan betalen!
Haal nou eens uit je hoofd dat een 600cc supersportfiets een 'lesmotor' is waar je op kunt/moet oefenen. Een 600cc supersport is geen lesmotor, maar aggressief en zenuwachtig. De meeste circuitrijders kunnen snellere rondentijden rijden met een 600 dan met een 1000 dus langzaam zijn ze niet.

Een 600cc supersport is geen speelgoed of alleen een opstapje naar zwaarder spul. Met een 600cc heb je op straat mega-veel plezier. Waarschijnlijk nog wel meer als met een 1000, want je kunt nog eens een halve seconde de snelheidsmeter uit het oog verliezen en niet bang zijn dat je meteen 200+ rijdt. Je mag al blij zijn als je na 2 seizoenen rijden op een 600cc fiets een beetje fatsoenlijk een bocht door kunt komen.

Laat staan dat je je gaat vervelen op een 600. Ik heb dat in iedergeval nooit gedaan in de jaren dat ik erop gereden heb en ik denk dat dat ook nooit zou gebeuren.

[ Voor 30% gewijzigd door FragDaddy op 26-12-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
FragDaddy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:16:
[...]

180pk is geen probleem in een auto ofzo. Sterker nog.. mijn moeder heeft jaren rondgereden in een 200+ pk turbo bak met achterwielaandrijving. Gewoon om boodschappen in te gaan doen. Ging prima hoor.

Maar 180pk motorfietsen zijn gestoord. Er is geen ander woord voor.

Top Tip: Richt je op de Honda CBR600RR. Dat ding zit redelijk comfortabel voor een supersport fiets. Zeker in vergelijking met een suzuki of een kawa (wat echt pure racers zijn).
Ik heb er zelf niet op gereden, maar als ik de jongens van Motorcycle USA moet geloven heeft de suzuki ook nog wel een redelijke houding. De CBR staat inderdaad helemaal bovenaan met een comfortabele houding, en dan de Triumph Daytone 675 schijnt echt een crime te zijn voor je polsen. Meer te lezen over deze vermakelijke shootout:

http://www.motorcycle-usa..._Page.aspx?ArticleID=4514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat als ik met 1000cc was begonnen al een keer in de sloot had gelegen :D , doordat ik sommige bochten nu al veel te ruim heb genomen door te laat remmen of niet genoeg terug schakelen.

trouwens ik zit er zelf aan te denken om een VRO cursus te gaan doen tegen het voorjaar. Zijn er veel mensen hier die dat gedaan hebben? Is het moeilijk? Is het handig om eerst je motor goed te kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
JdM schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:13:
Damned, vorige week mijn kickstarter door de midden getrapt.... :X
Een nieuwe kost me 125 euro :'(
Heeft iemand nog een kickstarter liggen van een KX250?
Ken je niet iemand met een lasapparaat en een haakse slijper? Veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

FragDaddy schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:16:
[...]

Haal nou eens uit je hoofd dat een 600cc supersportfiets een 'lesmotor' is waar je op kunt/moet oefenen. Een 600cc supersport is geen lesmotor, maar aggressief en zenuwachtig. De meeste circuitrijders kunnen snellere rondentijden rijden met een 600 dan met een 1000 dus langzaam zijn ze niet.

Een 600cc supersport is geen speelgoed of alleen een opstapje naar zwaarder spul. Met een 600cc heb je op straat mega-veel plezier. Waarschijnlijk nog wel meer als met een 1000, want je kunt nog eens een halve seconde de snelheidsmeter uit het oog verliezen en niet bang zijn dat je meteen 200+ rijdt. Je mag al blij zijn als je na 2 seizoenen rijden op een 600cc fiets een beetje fatsoenlijk een bocht door kunt komen.
Lees mijn post nog eens 1x; ik bedoel juist te zeggen dat ik het ook wel kan doen met een 600. Ik zeg JUIST dat ik een 600cc niet koop als opstapje of whatever. Ikzeg dat ik een motor koop om gewoon van te genieten, en naar te kijken, en te voelen en te ruiken. Gewoon voor het plezier dus.

Ik ben geen coureur. ;)

Maar wel bedankt voor de tips allemaal. Ik denk dat ik, als ik mijn rijbewijs heb, op zoek ga naar een CBR 600RR met weinig (of geen) km's. Ik heb gelezen in motorbladen dat de CBR 1 van de gebruikersvriendelijkste motoren is in dit segment, en ook 1 van de makkelijkst te berijden motoren is in dit segment.

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

In dat segment ja :p
Maar heel dat segment zijn raketten op wielen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

:Y

En ze zijn super, super SUPER mooi!!!

Afbeeldingslocatie: http://orpheus.motor-forum.nl/Images/cbr600rr640x480.jpg

_/-\o_

[ Voor 157% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Plak een R1 sticker op een R6 en de gemiddelde persoon zal het verschil niet zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Da's de 06, die vind ik inderdaad een stuk mooier dan de 07. Maarja, die 07 is motorisch weer stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik vind de R6 ook erg mooi.

Maar goed; laat ik eerst mijn rijbewijs maar eens proberen te halen voor de zomer. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rappie, hou er wel rekening mee dat als je in de zomer wilt rijden je tamelijk vroeg moet beginnen met je rijbewijs halen. Theorie halen zou ik me binnekort al voor inschrijven aangezien daar lange wachtrij voor is. Misschien kan je het dan begin februari oid doen, als je er voor zakt heb je dan beetje speling.
de praktijk examens hebben ook lange wachtrijen dus wacht niet te lang met inschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Klopt. Zodra er iet of wat goed weer is lopen de wachtlijsten al op (hier in België toch, en hier is het maar 8 uur lessen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:08
Waarom begin je niet gewoon zo snel mogelijk met je rijlessen? Daar heb je alleen maar voordeel van eigenlijk. Als je nu je AVB oefeningen doet is dat toch 'beter' dan met 30 graden vind ik. Nu is het soms nog glad en moet je wat meer oppassen, maar als je die ervaring nu al op doet heb je die in ieder geval alvast. Bovendien wil je niet met 30 graden ruim een uur stapvoets over een parkeerterrein rijden, dan ga je echt kapot. En hoe sneller je begint met lessen hoe eerder je je rijbewijs hebt, dan kan je in ieder geval de hele zomer zelf rijden.

Over een paar jaar moet hier toch echt een Triumph Daytona 675 met Jardine (2) of Bodis uitlaat komen. Dat geluid :9~

[ Voor 20% gewijzigd door Wekko306 op 26-12-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wekko306 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:57:
Waarom begin je niet gewoon zo snel mogelijk met je rijlessen? Daar heb je alleen maar voordeel van eigenlijk. Als je nu je AVB oefeningen doet is dat toch 'beter' dan met 30 graden vind ik. Nu is het soms nog glad en moet je wat meer oppassen, maar als je die ervaring nu al op doet heb je die in ieder geval alvast. Bovendien wil je niet met 30 graden ruim een uur stapvoets over een parkeerterrein rijden, dan ga je echt kapot. En hoe sneller je begint met lessen hoe eerder je je rijbewijs hebt, dan kan je in ieder geval de hele zomer zelf rijden.
Herkenbaar.

Ik heb de lessen op het parkeerterrein gedaan bij 35° :X
Was toen die ene snikhete zomer een paar jaar geleden. Niet normaal. Het zweet liep letterlijk uit de mouwen van m'n jas. 1.5-2kg lichter na dan voor de les :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Rappie, als jij van de zomer wil gaan rijden dan kun je het beste nu beginnen met lessen denk ik (net als unknown_road ook zegt). Ik heb onlangs mijn rijbewijs gehaald in 15 lessen maar ik ben er wel een kleine 5 maanden mee bezig geweest. De wachttijden kunnen hoog oplopen, vooral met het mooie weer in het vooruitzicht.

Mijn eerste motor is een Kawasaki GPZ 550. Slechts 550CC en 65 PK, maar snel zat. Het ding is sneller dan mijn lesmotor en die vond ik al erg snel. Het verschil tussen een motor en een auto is gewoon enorm.

Ik heb bewust voor een motor als deze gekozen omdat ze:
1) goedkoop zijn en het maakt niet enorm veel uit als er een keer iets mee gebeurt
2) erg lekker sturen
3) niet téveel vermogen hebben

Met deze motor rijd ik momenteel ook als een natte (/oude ?) krant door de bocht vanwege het weer. Je moet nog voor jezelf uitzoeken wat je motor kan, wat jij kunt en wat het weer toelaat. Ik wil je aanraden om ook niet voor een 1000CC te gaan (wat je zelf ook al niet meer wil geloof ik), maar verkijk je inderdaad niet op de 600CC's.

Ik wens je in ieder geval enorm veel lesplezier toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Zo, net even het volgende gekocht:
- Shark helm, 180 euro
- Evolution jas, 140 euro
- Evolution Broek, 150 euro.

Niet het duurste van het duurste, maar ik koop van de zomer nog wel iets van leer. D'r moet ook nog geld overblijven voor de motor zelf :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt inderdaad best mee, ik ben nog aan het lessen en zit al op:
-Helm: 150
-Handschoenen: 30
-Laarzen: 110

En dan moet ik nog een heel pak ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
31 Januari begint de motorbeurs in Utrecht. Daar kan je wel goede koopjes halen. Vorig jaar heeft m'n vriendin daar Alpine laarzen gekocht voor 130 euro ipv 210 bijv. Dit jaar eens kijken wat ze voor mooie handschoenen hebben die nog een beetje betaalbaar zijn. Ik ben sowieso wel fan van Alpine, maar ik ga niet 140 euro betalen voor een paar zomerhandschoenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Mensen die nooit op snelle motoren hebben gereden, kunnen zich er gewoon geen voorstelling van maken. Die denken.. goh 180pk. Dat heeft mijn gechiptunede Golf GTI ook. Dus die motor is net zo snel. Dat kan ik wel aan. En een 125pk 600cc'tje is voor vrouwen en kinderen. :D

Ik snap het wel, want de kracht in een supersportmotor is moeilijk voor te stellen als je het nooit hebt ervaren. En na een lesmotor meteen op een 1000cc supersport fiets stappen zou net zoiets zijn als lessen in een cessna hoogdekkertje, om daarna meteen in een F16 te stappen en de naverbrander aanslingeren.

Daarnaast staat een motor op 2 wielen en heb je gewoon beperkte grip en stabiliteit. Dit in combinatie met veel power op het achterwiel is gewoon even wennen.
Vriend van me heeft vorige week z'n rijbewijs gehaald, na even rond gekeken te hebben had ie z'n oog laten vallen op een fzr1000. Dit voornamelijk vanwege z'n budget.
Na van de week proefgereden te hebben op een honda vfr400r heeft ie toch lekker gekozen voor een 400, de verstandigerd! _/-\o_
Nu schrok ie al hoe snel zo´n fiets eigenlijk is vergeleken met z´n vorige lesmotor.
Hier kan ie gewoon lekker op leren rijden, over 1 á 2 jaar dan lekker overstappen op wat anders.
Hij heeft toch echt regelmatig op m´n vorige zrx1200r achterop gezeten en die ging toch aardig vooruit met 132pk en 129nm, maar nu ie zelf reed leek het hem toch nog ff harder te gaan.
En koos ie uiteindelijk zelf voor iets minder snels, scheelt weer een hoop ompraten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik wil 3 of 4 keer per week lessen. :) Zo vaak mogelijk iig.Indien mogelijk that is.

Ik ga er morgen direkt achteraan. (als er iets of iemand bereikbaar is) Eens kijken of er ergens plek is, en wanneer, en wat zij adviseren. :)

Iig bedankt voor de tips alvast! :) Bedankt jongens!
saviour schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:15:

Ik wens je in ieder geval enorm veel lesplezier toe!
Ik heb er zin in! *O* Ik heb echt het gevoel dat ik een droom laat uitkomen dit jaar. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan je best weer beginnen ja, de echte kou is alweer voorbij (nu vriest het niet eens meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

http://jim.buyways.nl/oos...NG8_aC6xpACFQl3MAodtCVuOQ

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 18:13:
Nu kan je best weer beginnen ja, de echte kou is alweer voorbij (nu vriest het niet eens meer).
_O-

Het is nog niet eens januari... LOL. We kunnen nog wel een elfstedentocht krijgen. Optimist! :D

[ Voor 65% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er maar niet op rekenen :*

Ik ben al lang blij als mijn vingers niet meer bevriezen bij het lessen volgende week :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Theorie lijkt me alleen wel ff weer irritant. Jammer dat ik die weer moet doen. Ik had er een schurfthekel aan. Ik ben toen voor de auto 1x gezakt. O, o, o wat was ik bang de 2e keer dat ik nog een keer zou zakken. Ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Brrrr. :(

Ik wilde zó ongelofelijk graag een rijbewijs, en ik voel het nu weer een beetje opkomen. Heerlijk! Iets héél graag willen! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 26-12-2007 18:24 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.