Pff dat suckt echt he! Mijn vriendin is ook aan het lessen, en heeft de 21e januari eigenlijk AVB. Ze heeft door het weer echter pas 1 les kunnen doenHayfork schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:04:
[afbeelding]
Kans is groot dan maandag mijn lessen niet doorgaan en woensdag voor de 2e keer mijn examen ook afgezegd wordt.
IK WIL RIJDEN! Nu alweer een week geleden
de vrouwen wordt ook op gereden?Grolsch schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
We hebben een grote diversiteit aan motorrijders, van sjoppers, tot toerders, vrouwen, racers en crossers.
Afgelopen woensdag was er sprake van dat het MISSCHIEN wel door zou gaan. Ik had alleen maandag en dinsdag geen les gehad dus miste 4 uur. Als het woensdag door was gegaan en ik had het gehaald had ik geluk; 4 uur les terug te betalen door rijschool. Als ik gezakt was had ik ook geluk, dan waren de zenuwen voor het examen er een beetje af en kon ik nog 4 uur 'gratis' lessen.Stoffel schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:18:
[...]
Pff dat suckt echt he! Mijn vriendin is ook aan het lessen, en heeft de 21e januari eigenlijk AVB. Ze heeft door het weer echter pas 1 les kunnen doenZal wel weer opgeschoven gaan worden dus.
Nu staan er voor maandag 2 uur en woensdag voor het examen nog 3,5 gepland. Maarja dat zal dus wel allemaal weer verplaatst worden.
Was een jongen bij de rijschool die had eigenlijk een spoedcursus gepland staan. 3 weken lang iedere dag 2 uur les met een examen deze week.
Tot heden heeft hij 2 uur les gehad
[ Voor 13% gewijzigd door Hayfork op 08-01-2010 15:33 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Ik vind 't wel prima dat het nog wat slechter wordt. Vanavond de spikes op de banden schroeven en dan eens het ijs opgaan
[ Voor 95% gewijzigd door komkommer op 08-01-2010 15:47 ]
Mag ik binnenkort een keer proefrijden
Have a wheelie good weekend!
Moest er niet een speciale sticker op die motoren?mphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:43:
Gelukkig kan het ook anders: op de BMW Motorrad Days in Garmisch zag ik toch een paar Japanners op de pakeerplaats van de camping staan. Dat kan gewoon. Geen gezeik.
Hm, het kan ook anders: ik stond op de Kawa Day in de rij om m'n brik te laten keuren voor het circuit. Om me heen alleen maar ZX-vetveel-R, dikke uitlaten en knalgroene powerrangerpakken. Terwijl ik me begon af te vragen of mijn 60pk uberhaupt wel voldoende zou zijn om de pitstraat uit te komen.....kwam er een kerel op een BMW R1200RT aanrijden. Keiverontwaardigd toen bleek dat ie het circuit niet op mocht. Ik vond het ook lullig, maarja....er had een belletje kunnen gaan rinkelen toen ie een Kawa framenummer moest invullen bij de inschrijving
Motorclubs...achja. Het leuke van samen rijden vind ik dat je mensen hebt om bij tankstops de oren van hun kop te lullen over hoe vet die bocht was, welke lichaamsdelen pijn doen na 500km snelweg en wat de beste motor is in situatie X / tijdstip Y. Raak je nooit over uitgepraat.
Wel handig als het groepje een beetje op mekaar is afgestemd qua rijstijl. Teveel motoren bij mekaar werkt ook niet. Uitzondering: met 130 motoren de sintelbaan op roffelen bij de Batavierenrace met 16.000 toeschouwers. Best mooi
[ Voor 9% gewijzigd door snars op 08-01-2010 17:32 ]
I reject your reality, and substitute my own.
Mjah .... Persoonlijk vind ik het dan weer een beetje naïef van die persoon om te denken dat je tijdens een Kawaday met je BMW ook tegen de gereduceerde tarieven het circuit op mag. Kawasaki Benelux huurt die hele dag het circuit af speciaal voor merkrijders.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vorig jaar hadden ze ineens een zware camera en durfden de camera niet meer bij mij achterop de sintelbaan op te rijdensnars schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:26:
[...]
Moest er niet een speciale sticker op die motoren?![]()
Hm, het kan ook anders: ik stond op de Kawa Day in de rij om m'n brik te laten keuren voor het circuit. Om me heen alleen maar ZX-vetveel-R, dikke uitlaten en knalgroene powerrangerpakken. Terwijl ik me begon af te vragen of mijn 60pk uberhaupt wel voldoende zou zijn om de pitstraat uit te komen.....kwam er een kerel op een BMW R1200RT aanrijden. Keiverontwaardigd toen bleek dat ie het circuit niet op mocht. Ik vond het ook lullig, maarja....er had een belletje kunnen gaan rinkelen toen ie een Kawa framenummer moest invullen bij de inschrijving
Motorclubs...achja. Het leuke van samen rijden vind ik dat je mensen hebt om bij tankstops de oren van hun kop te lullen over hoe vet die bocht was, welke lichaamsdelen pijn doen na 500km snelweg en wat de beste motor is in situatie X / tijdstip Y. Raak je nooit over uitgepraat.
Wel handig als het groepje een beetje op mekaar is afgestemd qua rijstijl. Teveel motoren bij mekaar werkt ook niet. Uitzondering: met 130 motoren de sintelbaan op roffelen bij de Batavierenrace met 16.000 toeschouwers. Best mooi
Aan de andere kant, ik ben "lid" van het BMW K forum en heb een leuke nieuwjaarsborrel (nouja, koffie) gehad, heb komend weekend de jaarvergadering van de ariel club, zit bij de mercedes W123 club, heb in het bestuur gezeten van de cb four club nederland (toen het van een yahoo mailinglijst naar een "echte" club ging) én help nu mee een sleutelclub op te zetten...
Ik moet zeggen dat al die clubs echt wel iets toevoegen; je ontmoet bijzonder leuke mensen, en je hebt "meteen" een band, vanwege je .. je "voorliefde" voor een merk / type. En trots zijn op je merk / type / club hoort erbij. Toch?
Wise enough to play the fool
Ik ben het wel met je eens.teacher schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:42:
[...]
Aan de andere kant, ik ben "lid" van het BMW K forum en heb een leuke nieuwjaarsborrel (nouja, koffie) gehad, heb komend weekend de jaarvergadering van de ariel club, zit bij de mercedes W123 club, heb in het bestuur gezeten van de cb four club nederland (toen het van een yahoo mailinglijst naar een "echte" club ging) én help nu mee een sleutelclub op te zetten...
Ik moet zeggen dat al die clubs echt wel iets toevoegen; je ontmoet bijzonder leuke mensen, en je hebt "meteen" een band, vanwege je .. je "voorliefde" voor een merk / type. En trots zijn op je merk / type / club hoort erbij. Toch?
@Carb-icing verhaal van een paar berichten terug; Hoe zou het dan kunnen komen dat hij niet doorstart? Kan ik (zonder al te veel demonteren) constateren dat er daadwerkelijk brandstof in de carbs zit?
Misschien morgen maar eens even een acculader meenemen als ik naar mijn vriendin ga.
Misschien morgen maar eens even een acculader meenemen als ik naar mijn vriendin ga.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verbrandingsmotoren starten gewoon moeilijker als het koud is. Vraag maar eens aan je ouders hoe dat vroeger met hun auto's was.Matis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:58:
@Carb-icing verhaal van een paar berichten terug; Hoe zou het dan kunnen komen dat hij niet doorstart? Kan ik (zonder al te veel demonteren) constateren dat er daadwerkelijk brandstof in de carbs zit?
Een verbrandingsmotor start makkelijker als je hem aanduwt. De startmotor kost stroom die vaak ook voor het starten zelf nodig is. Daarbij kan je met aanduwen hem sneller laten lopen.
Haal de slang van je tank af, als daar benzine uit stroomt dan zal dat ook wel naar en in je carbs komen. Carburateurs gaan echt niet dichtzitten door deze kou. Wil je toch met de accu starten, heeft het zin om wat startpilot in je luchtfilter te spuiten.
Wil je graag nutteloos sleutelen dan zou ik alle kappen er af halen, en de aftapschroef onder bij je vlotterbakken open schroeven. Als er dan benzine uit komt, dan zit er benzine in je carburateur.
Nee ik heb nog geen nieuwe, dat zal wel tegen gaan vallen ook met de in totaal 13k gecancelde in December alleen al (zie cbr site voor die info)SoaDmaggot schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:35:
[...]
Oei, zonde.. Maar beter dat, dan je onhandig en onzeker op de motor zit vanwege mogelijke gladheid.. Is er al een nieuwe datum geprikt?
Echt onzeker zou ik niet op de motor zitten als ik terugkijk naar het weer van vorige week zaterdag (toen heb ik les gehad). Het gaat waarschijnlijk gewoon om die kleine straatjes waar ze je 'laten zakken' die nu 100% ijs zijn hier. Dat gaat natuurlijk niet goed.
Als troost denk ik maar aan de kou die nog komt, met pekel, gladheid en kou zou ik - ook met rijbewijs - toch niet gaan rijden... denk ik.
Volgens mij was ik precies klaar met lessen
. 1dec gehaald en sindsdien geen motor meer aangeraakt .... Anyway, komt vast nog wel goed
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Thnx, voor je uitgebreide reactie, ik zal van het weekend eens even proberen, ik kan me alleen niet voorstellen hoe ik hem aan moet/kan duwen, lopen vind ik zelfs als zwaar met dat dingkomkommer schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:09:
Verbrandingsmotoren starten gewoon moeilijker als het koud is. Vraag maar eens aan je ouders hoe dat vroeger met hun auto's was.
Een verbrandingsmotor start makkelijker als je hem aanduwt. De startmotor kost stroom die vaak ook voor het starten zelf nodig is. Daarbij kan je met aanduwen hem sneller laten lopen.
Haal de slang van je tank af, als daar benzine uit stroomt dan zal dat ook wel naar en in je carbs komen. Carburateurs gaan echt niet dichtzitten door deze kou. Wil je toch met de accu starten, heeft het zin om wat startpilot in je luchtfilter te spuiten.
Dat is geen optie atmWil je graag nutteloos sleutelen dan zou ik alle kappen er af halen, en de aftapschroef onder bij je vlotterbakken open schroeven. Als er dan benzine uit komt, dan zit er benzine in je carburateur.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Gewoon er op gaan zitten en iemand anders laten duwen. Werkt best.Matis schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:22:
[...]
Thnx, voor je uitgebreide reactie, ik zal van het weekend eens even proberen, ik kan me alleen niet voorstellen hoe ik hem aan moet/kan duwen, lopen vind ik zelfs als zwaar met dat ding
[...]
Dat is geen optie atm
Geen behoefte aan. Ik ben geen BMW fan. Ik vind het fijne motoren, maar ik ben geen fan. Mijn oude K1100RS voldeed een paar jaar gelden aan mijn eisen, de RT die ik nu heb, voldoet aan de eisen die ik nu heb. Mijn eerste motor, een Diversion voldeed toen aan mijn eisen. Geen reden om fan te worden. Het is een ding...teacher schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:42:
[...]
Maar goed...ieder het zijne...leven en laten leven.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
eamelink schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:42:
Precies. Zolang je maar een Suzuki hebt.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb óók een stereo
Jawel! BMW is gewoon de beste...snars schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:26:
[...]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je Honda buiten beschouwing laat, dan geef ik je helemaal gelijkmphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:17:
[...]
Jawel! BMW is gewoon de beste...![]()
Korte discussie
Cunning linguist.
En Suzuki ofc! maar dat was al gezegdBart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:29:
[...]
Als je Honda buiten beschouwing laat, dan geef ik je helemaal gelijk
HEEEEYsnars schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:26:
[...]
Moest er niet een speciale sticker op die motoren?![]()
ik was daaar ooooooook!!!
met mn ZX10 ZONDER R
ff fotoke erbij pakken
[ Voor 4% gewijzigd door KaWaReZ op 08-01-2010 23:12 ]
Voor diegenen die zich niet willen mengen in de zin/zinloze discussie:
Got Motorrit 2010
We gaan je zien.... neem ik aan
Got Motorrit 2010
We gaan je zien.... neem ik aan
qftmphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:17:
[...]
Jawel! BMW is gewoon de beste...![]()
Korte discussie
* thommich meldt zich ook maar eens...
Beware: Long Story Ahead
Als kind (jaar of 8 ) mocht ik soms mee achter op de moto van m'n moeder. Dat was een Kawasaki ZZR250.
Ondertussen ben ik 19 en ik heb de moto-microbe te pakken. Ik zou graag ook moto rijden. Ik heb me al wat geïnformeerd, maar ik denk dat ik hier beter kan aankloppen, aangezien jullie ervaring hebben.
Ik studeer in Gent, en ben enkel in de weekends thuis. Helaas hebben wij thuis maar 1 auto (éénoudergezin) en als ik dus naar mijn weekendjob wil, of naar mijn vriendin, of... Ben ik enorm afhankelijk van m'n moeder/vader/kennissen. Aangezien ik ook al een tijdje met het idee speel om een moto aan te schaffen dacht ik dat dit misschien een goede oplossing zou zijn voor mij.
Ik heb mijn autorijbewijs ondertussen bijna 2 jaar en zonder te willen opscheppen kan ik zeggen dat ik een verstandige chauffeur ben. (Ik zeg niét ervaren, ik zeg verstandig). Dit vertel ik omdat ik graag een snelheidsmoto zou hebben en ik weet dat de reacties op een 19-jarige die een snelheidsmoto wil meestal negatief zijn. (Vanwege het imago van jonge bestuurders). Ik weet echter van mezelf dat ik me aardig zal kunnen gedragen.
Mijn vragen aan jullie zijn nu eigenlijk de volgende:
-Wat raden jullie mij aan ivm het halen van mijn rijbewijs. (Let wel: Ik woon in België). Is het "dom" om deze zomer al te beginnen met het rijbewijs, als ik over anderhalf jaar 21 wordt. (ivm de 25kW en 0,16kW/kg-regeling)
-Is het beter om zelf eerst een moto aan te schaffen en dan lessen te volgen op je eigen materiaal, of is het verstandiger te lessen op een motor van de rijschool en dan daarna pas over te gaan op een eigen moto? (ik denk bv aan behendigheid van moto's voor de manoeuvres op het examen)
-Aangezien ik niet echt zoveel verstand heb van wat er allemaal bestaat vraag ik ook aan jullie of jullie tips hebben. Als ik op tweedehands sites kijk, merk ik dat ik vooral aangetrokken ben tot honda cbr achtige types. Zelf dacht ik aan een 250cc tot maximaal 600cc.
-Hoe "versleten" is een moto van al een behoorlijk aantal jaar oud? Stel dat ik een sportieve moto van 10 jaar oud koop, zal ik daar veel kosten aan hebben of is onderhoud aan een motor minder tijdsafhankelijk?
-Ik heb tot nu toe geen flauw benul van wat ik zal kwijt zijn per maand aan vaste kosten. Dat is ook iets dat je niet gemakkelijk online vindt. Kan iemand me een idee geven wat verzekeringen, belastingen, etc. kosten?
Bedankt Alvast!
/irritant lang post
Als kind (jaar of 8 ) mocht ik soms mee achter op de moto van m'n moeder. Dat was een Kawasaki ZZR250.
Ondertussen ben ik 19 en ik heb de moto-microbe te pakken. Ik zou graag ook moto rijden. Ik heb me al wat geïnformeerd, maar ik denk dat ik hier beter kan aankloppen, aangezien jullie ervaring hebben.
Ik studeer in Gent, en ben enkel in de weekends thuis. Helaas hebben wij thuis maar 1 auto (éénoudergezin) en als ik dus naar mijn weekendjob wil, of naar mijn vriendin, of... Ben ik enorm afhankelijk van m'n moeder/vader/kennissen. Aangezien ik ook al een tijdje met het idee speel om een moto aan te schaffen dacht ik dat dit misschien een goede oplossing zou zijn voor mij.
Ik heb mijn autorijbewijs ondertussen bijna 2 jaar en zonder te willen opscheppen kan ik zeggen dat ik een verstandige chauffeur ben. (Ik zeg niét ervaren, ik zeg verstandig). Dit vertel ik omdat ik graag een snelheidsmoto zou hebben en ik weet dat de reacties op een 19-jarige die een snelheidsmoto wil meestal negatief zijn. (Vanwege het imago van jonge bestuurders). Ik weet echter van mezelf dat ik me aardig zal kunnen gedragen.
-Wat raden jullie mij aan ivm het halen van mijn rijbewijs. (Let wel: Ik woon in België). Is het "dom" om deze zomer al te beginnen met het rijbewijs, als ik over anderhalf jaar 21 wordt. (ivm de 25kW en 0,16kW/kg-regeling)
-Is het beter om zelf eerst een moto aan te schaffen en dan lessen te volgen op je eigen materiaal, of is het verstandiger te lessen op een motor van de rijschool en dan daarna pas over te gaan op een eigen moto? (ik denk bv aan behendigheid van moto's voor de manoeuvres op het examen)
-Aangezien ik niet echt zoveel verstand heb van wat er allemaal bestaat vraag ik ook aan jullie of jullie tips hebben. Als ik op tweedehands sites kijk, merk ik dat ik vooral aangetrokken ben tot honda cbr achtige types. Zelf dacht ik aan een 250cc tot maximaal 600cc.
-Hoe "versleten" is een moto van al een behoorlijk aantal jaar oud? Stel dat ik een sportieve moto van 10 jaar oud koop, zal ik daar veel kosten aan hebben of is onderhoud aan een motor minder tijdsafhankelijk?
-Ik heb tot nu toe geen flauw benul van wat ik zal kwijt zijn per maand aan vaste kosten. Dat is ook iets dat je niet gemakkelijk online vindt. Kan iemand me een idee geven wat verzekeringen, belastingen, etc. kosten?
Bedankt Alvast!
/irritant lang post
Is vrij weinig over te zeggen. Het hangt er helemaal vanaf wat er allemaal met die motor is gebeurd. Heeft ie op tijd het onderhoud gehad, is ie netjes bereden, etc. Kilometerstand zegt niet veel. Er zijn motoren met 200K op de klok en die doen het nog goed. Ik ben zelf niet zo bang van tweedehands, maar ik denk dat ik een soort lucky bastard ben. Een beetje geluk moet je wel hebben, maar ook met een nieuwe. Ik heb genoeg horror verhalen gehoord over nieuwe motoren met problemen die ook niet altijd door de garantie werden opgepakt (moeilijk aan te tonen dat het een 'ingebouwd' probleem is bv). Ook BMW heeft wel eens wat steken laten vallen met falende koppelingen op de K1300 die ze je gewoon lekker zelf lieten betalen terwijl het een fabricage/constructiefout was. Zo zie je maar. Zo heeft elk merk wat.thommich schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:16:
Ik zou lekker gaan lessen op een motor van de rijschool en ondertussen rondkijken wat je wilt. Ga eens naar een beurs ofzo. In Nederland hebben we een paar grote motorbeurzen elk jaar waar je veel leuke spulletjes kunt kopen en ook veel motoren kunt bekijken.
Ik kan je niet vertellen wat je moet kopen. Ik denk dat je je eerste motor gewoon moet zien als een leerbrommer. Geef er geen fortuin aan uit; koop iets wat een beetje praktisch is (maar dat is weer mijn voorkeur). Doe er lekker wat ervaring mee op, en ga dan op zoek naar je droommotor. Je weet dan inmiddels veel beter wat je wel en niet wilt. Je kunt met wat ervaring veel beter inschatten wat je gaat bevallen en wat niet.
Verwijderd
Als je gaat rijden en het gaat om plezier moet je daar wel voorzichtig mee zijn. Ik zeg niet dat het kapitalen moet kosten, kopen om te leren is goed denk ik, maar je moet er plezier in houden. En een leenbrommer, komt op mij niet echt over als plezier opwekkend.mphilipp schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:32:
[...]
Ik kan je niet vertellen wat je moet kopen. Ik denk dat je je eerste motor gewoon moet zien als een leerbrommer. Geef er geen fortuin aan uit; koop iets wat een beetje praktisch is (maar dat is weer mijn voorkeur). Doe er lekker wat ervaring mee op, en ga dan op zoek naar je droommotor. Je weet dan inmiddels veel beter wat je wel en niet wilt. Je kunt met wat ervaring veel beter inschatten wat je gaat bevallen en wat niet.
Maar dat is weer mijn mening.
Ik zei overigens leerbrommer, niet leenbrommerVerwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 09:44:
[...]
Als je gaat rijden en het gaat om plezier moet je daar wel voorzichtig mee zijn. Ik zeg niet dat het kapitalen moet kosten, kopen om te leren is goed denk ik, maar je moet er plezier in houden. En een leenrbrommer, komt op mij niet echt over als plezier opwekkend.Komt op mij over als koop bescheiden want je rijd nog bescheiden, en dat lijkt me iets dat het plezier niet lang vasthoud.
Het is maar niet hoe je het bekijkt. Ik zeg niet dat ie een Ural Dnepr moet kopen. Er zijn talloze leuke brommertjes te koop. Je hoeft niet meteen een nieuwe of een van 3 jaar oud te kopen. Die zijn nl (relatief) duur. Als je ze een beetje uitzoekt, kun je voor weinig geld een hele leuke motor kopen. Het hoeft echt geen kapitalen te kosten. En als je nog geen enkele ervaring hebt, zou ik eerst een niet al te dure motor kopen, ervaring opdoen, kijken wat je fijn vindt en minder fijn. Dat kun je vooraf allemaal niet weten, en anderen kunnen je het ook maar deels vertellen, want iedereen heeft een andere beleving. Er zijn mensen die op een HD met gemak naar Zuid Spanje tuffen, anderen krijgen al een hernia als ze naar een HD kijken.
Maar goed...dit toont weer aan: niemand kan een ander vertellen wat ie moet doen. Iedereen heeft weer een ander idee.
Verwijderd
Excuses, het is nog vroeg he. Nee daarom, ik ben het niet helemaal oneens met je
Alleen als je fotografie wil oppakken bijvoorbeeld en je pakt een compact ding ga je inderdaad zien dat je de dslr kwaliteit mist, en dan zijn er mensen die opperen dat je met een compact ook compositie kan leren, de fun is er nog niet. Je kan maar met een paar dingen spelen omdat het allemaal automatisch gaat.
Zelfde als bij gitaar spelen natuurlijk. Als je slash wilt nadoen, kan je wel zeggen dat je ook noten leert bij akoestisch gitaarspel, maar de lol zit hem in het geluid, ookal vind ik Eric Clapton nog zo leuk, het word geen Slash.
Dit zijn dan voorbeelden die ikzelf heb gemerkt. Dus als ik dat doortrek en ik denk dat ik (ooit) HD wil rijden, zal ik dus nooit gaan voor een (verlaagde
) Honda CBF600 hoe goedkoop ook
Zelfde als bij gitaar spelen natuurlijk. Als je slash wilt nadoen, kan je wel zeggen dat je ook noten leert bij akoestisch gitaarspel, maar de lol zit hem in het geluid, ookal vind ik Eric Clapton nog zo leuk, het word geen Slash.
Tsjaa....ook daar kan ik het niet mee eens zijn. Nou komen we op glad terrein, want wat is een compact. Een Canon G1 is ook een compact, maar je kun er heel behoorlijke foto's mee maken. Zodra je diafragma en sluitertijd (makkelijk) kunt instellen, ben je klaar.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:49:
Alleen als je fotografie wil oppakken bijvoorbeeld en je pakt een compact ding ga je inderdaad zien dat je de dslr kwaliteit mist, en dan zijn er mensen die opperen dat je met een compact ook compositie kan leren, de fun is er nog niet. Je kan maar met een paar dingen spelen omdat het allemaal automatisch gaat.
In de fotografie is er een leuk gezegde:
amateurs worry about gear, professionals about money and masters worry about light.
Maar goed...offtopic.
Maar je kunt wél een simpele elektrieke gitaar kopen. Het hoeft niet meteen een Strat te zijn. Nergens voor nodig. Ook weer geen rommel, maar er zijn gitaren die daar tussen zitten. (zie fotografie-quote)Zelfde als bij gitaar spelen natuurlijk. Als je slash wilt nadoen, kan je wel zeggen dat je ook noten leert bij akoestisch gitaarspel, maar de lol zit hem in het geluid, ookal vind ik Eric Clapton nog zo leuk, het word geen Slash.
True, maar dat stelde ik ook niet voor. HD heb ik trouwens ook ooit gereden op de Route 66 (I know...). Het was maar 3 dagen (het is een beetje duâh) en ik verlangde toch weer terug naar mijn K1100RS (het was in 2000, toen reeds ik nog op de K). Ook geen vergelijk. De BMW is veel beter geschikt voor lange reizen. Dat soort dingen kun je weer wel zeggen. Er zijn mensen die lange reizen op een HD maken, maar de etappes die je met een Pan, Goldwing of een BMW (RT bv) kan rijden trek je niet op zo'n machine. Zijn ze gewoon niet voor gemaakt. Ik vind ze leuk, en als ik de loterij zou winnen, zou ik een paar motoren kopen. Een daarvan zou een HD zijn denk ik. Gewoon om af en toe te cruisen. Maar voor mijn wereldreizen pak ik toch echt de Beemer (sorry...). Maar HD is wel weer veel mooier. De BMW die ik nu heb vind ik ook niet bepaald mooi. Een Duc vind ik ook veel mooier, maar ik wil 'm niet. Veel te onpraktisch en breekbaar.Dit zijn dan voorbeelden die ikzelf heb gemerkt. Dus als ik dat doortrek en ik denk dat ik (ooit) HD wil rijden, zal ik dus nooit gaan voor een (verlaagde
) Honda CBF600 hoe goedkoop ook
Verwijderd
En toch hebben de profs de vetste L lenzen
en Slash had geen gewone Strat staan. (al ben ik ook voor de strat gegaan omdat een Les Paul inderdaad weer veel te duur is qua wat ik ermee doe)
De G1 kan al meer dan een Olympus Camedia (die ik hier zo zag liggen) Zo'n G1 was ook wel weer aan zijn prijs denk ik, omdat ie toch de functies had en toch compact was (kan zo even geen prijzen vinden)
Maargoed, motoren halen allemaal de 120 en schakelen doen ze ook
dus dan loopt de vergelijking al scheef. Wat een moeite zo op zaterdagochtend
De G1 kan al meer dan een Olympus Camedia (die ik hier zo zag liggen) Zo'n G1 was ook wel weer aan zijn prijs denk ik, omdat ie toch de functies had en toch compact was (kan zo even geen prijzen vinden)
Maargoed, motoren halen allemaal de 120 en schakelen doen ze ook
Tuurlijk hebben profs een L, maar dat is ook een nobrainer als je je geld ermee verdient. En Slash krijgt die gitaren voor niets. Als je denk dat je alleen met een L een goede foto kunt maken en met een Strat alleen maar goed kunt spelen, snap je er toch echt niets van. Sorry...Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:47:
En toch hebben de profs de vetste L lenzenen Slash had geen gewone Strat staan. (al ben ik ook voor de strat gegaan omdat een Les Paul inderdaad weer veel te duur is qua wat ik ermee doe)
Ik heb zelf 2 L lenzen, maar mijn lieveling is nog altijd een 2de hands Sigma EX die ik any time of the day de strijd met een L wil laten aangaan. En zelfs met een pistool op je hoofd ga jij (of wie dan ook) het verschil in fotokwaliteit niet zien. Ik heb btw een tijdje (semi) prof gefotografeerd met een Canon 1D (MkI en II) en als je weet wat je doet, is de gear (relatief) onbelangrijk.
Maar goed, dit is geen foto forum en deze discussie heb ik al 10x gevoerd, maar komt nooit tot een einde. Ik ga het niet meer overdoen. De praktijk heeft mij genoeg geleerd. I only worry about light now...
Hey allen, even een vraagje tussendoor, ik vroeg mij af of een kettingslot waarvan het slot wel een ART4 keuring heeft en de ketting niet ook gewoon gezien wordt als een ART4 gekeurde set?
Dus is de set nu ART4 gekeurd of niet?
Ik zou zeker niet op een eigen motor gaan lessen (als dit al mag) aangezien je als onervaren rijder niet de eerste zal zijn die tijdens zijn lessen op z'n plaat gaat. Dus gewoon lekker lessen op een motor van de rijschool. Als eerste motor had ik zelf een ook een CBR, een 600F om precies te zijn. Rijdt werkelijk subliem als eerste motor, leuk speeldingetje waar je veel ervaring op kan doen, toch al lekker sportief als je daarvan houdt, het rijdt gewoon erg lekker.thommich schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 00:16:
Bedankt Alvast!
/irritant lang post
Een motor slijt sowieso niet echt snel. Je moet op de kilometerstand letten, in plaats van op de leeftijd. Ik heb zelf vorig jaar een motor gekocht uit '98, met 61.000 op de teller, ding is nog zo goed als nieuw. Er zit ook weinig op een motor, dus er kan ook weinig stukgaan. Het is natuurlijk allemaal vrij simpele techniek.
Kosten vallen ook reuzen mee. 78 euro per jaar wegenbelasting, geen APK, en verzekering van mijn CBR600F uit '92 (WA-verzekerd) kostte me 68 euro per jaar. Huidige Blackbird uit '98 WA+-verzekerd zit op 220 euro. Maar ik heb dan ook al aardig wat schadevrije jaren opgebouwd. Verder moet je aan onderhoud een beurtje voor olie en filters enzo per jaar rekenen, als je dat niet zelf doet, en een kettingset en voorband elke 20-30 duizend km (afhankelijk van je rijgedrag) en een achterband elk 10-20 duizend km (afhankelijk van je rijgedrag). Verder natuurlijk nog wat remblokjes enzo, maar dat zijn de kosten niet. Banden en ketting is duurste. Alles bij elkaar is het in ieder geval een schijntje ten opzichte van de kosten van een auto. Ook in brandstofverbruik en aanschafprijs (en dus ook afschrijving).
Cunning linguist.
ik zou zeggen mail naar stichting art, ik zou denken van niet.Flesdop schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:23:
Hey allen, even een vraagje tussendoor, ik vroeg mij af of een kettingslot waarvan het slot wel een ART4 keuring heeft en de ketting niet ook gewoon gezien wordt als een ART4 gekeurde set?
ik heb een klein schijfremslotje gekocht die art4 gekeurd is, die is makkelijk mee te nemen
Je motor zo ook.martjah schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 13:24:
[...]
ik zou zeggen mail naar stichting art, ik zou denken van niet.
ik heb een klein schijfremslotje gekocht die art4 gekeurd is, die is makkelijk mee te nemen
Die is sowieso makkelijk mee te nemen, ongeacht het slot.
Cunning linguist.
Even wat technisch leesvoer:

Tsja... ben wel benieuwd of het een beetje rijdt!
Nog wat verhelderende technische uitleg, en in actie:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/ApY8TzOlzt0&hl=nl_NL&fs=1&]

Tsja... ben wel benieuwd of het een beetje rijdt!
Nog wat verhelderende technische uitleg, en in actie:
[YouTube: http://www.youtube.com/v/ApY8TzOlzt0&hl=nl_NL&fs=1&]
[ Voor 32% gewijzigd door JanPedaal op 09-01-2010 14:39 . Reden: video toegevoegd ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Valt wel mee, elektromotoren hebben een idioot hoog koppel dat voor elk toerental gelijk is. Je zal dus gelijk onderin vanaf 1000rpm al hard kunnen optrekken.Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:21:
23 kw, nu ben ik daar totaal niet van op de hoogte maar is dat niet wat laag?
Cunning linguist.
Bedankt voor de reacties al!
Ik denk dat ik dan maar eerst de prioriteit geef aan een rijbewijs, en dan pas uitkijken om zelf een moto te kopen.
Ik heb geïnformeerd op de website van de dichtsbijzijnde rijschool.
Is 650 euro een normale prijs voor 8 uur les waarbij je gebruik maakt van hun lesmoto, + nog een moto en een volgwagen? (Examen is ook inbegrepen)
Ik denk dat ik dan maar eerst de prioriteit geef aan een rijbewijs, en dan pas uitkijken om zelf een moto te kopen.
Is 650 euro een normale prijs voor 8 uur les waarbij je gebruik maakt van hun lesmoto, + nog een moto en een volgwagen? (Examen is ook inbegrepen)
Niet overdreven duur, ik heb per uur €42/35 1/2 personen betaald. En 320 euro voor beide examens. Ergens in die richting.
Verwijderd
ik betaal 40 euro per lesuur, wat het eerste examen me kostte weet ik niet meer. maar geen 330, vraag ze eens waar de prijs in op te delen is.
Uhh, juist ja, in Nederland moet je twee examens doen zeker?
Dit is van een rijschool in België, hier moet je maar 1 praktisch examen doen.
(Theoretisch examen zit niet in die prijs omdat ik niet van plan ben om daar theorielessen te nemen, voor mijn autorijbewijs had ik zonder lessen 49/50... )
Dit is van een rijschool in België, hier moet je maar 1 praktisch examen doen.
(Theoretisch examen zit niet in die prijs omdat ik niet van plan ben om daar theorielessen te nemen, voor mijn autorijbewijs had ik zonder lessen 49/50... )
Geinig dat ze nu ook een hybride motorfiets maken. Het is natuurlijk nog maar het begin van een ontwikkeling. En een hybride is het meest effectief in stadsverkeer. Voor lange snelwegritten heb je gewoon nog teveel vermogen nodig en dan moet je weer wat accu's meeslepen. En voorlopig zijn er niet een elektieke auto's die 4-500 km achter elkaar kunnen rijden met een behoorlijke snelheid. Maar goed, dat komt allemaal vanzelf wel.
Alleen is het voor Nederland minder geschikt. De steden zijn te klein en het land is te groot. Je ziet dat al met de Smart. In steden als Parijs en Milaan zie je veel meer van die kleine karretjes. Als je even buiten Parijs woont en midden in de stad moet zijn (en je vertikt het om de metro te pakken) is een Smart erg handig.
Alleen is het voor Nederland minder geschikt. De steden zijn te klein en het land is te groot. Je ziet dat al met de Smart. In steden als Parijs en Milaan zie je veel meer van die kleine karretjes. Als je even buiten Parijs woont en midden in de stad moet zijn (en je vertikt het om de metro te pakken) is een Smart erg handig.
Aangezien het net ook al over de aanschaf van een motor ging, ik ben ook wat centjes opzij aan het zetten voor een eerste motor.
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en vroeg me af wat jullie er nog aan toe kunnen voegen. Wat ik zoek is een motor rond 2500e die betrouwbaar is maar ook nog een beetje sportief kan rijden. Het wordt in ieder geval zeker geen CBR, GSX-R of andere racers, maar een Fazer vind ik dan nog wel weer redelijk. Het gaat er vooral om dat ik lol aan de motor kan beleven zonder persee hard te moeten gaan. M'n rijtje was inmiddels:
- CB500
- GS500
- Fazer (wat is trouwens het verschil tussen FZR, Fazer en FZS?)
- BMW K75/K100
Nou vind ik het helemaal niet erg om een motor te kopen die 10 of meer jaar oud is, maar bij de BMW's viel het me wel op dat de prijs nog best vaak rond of boven de 3k ligt terwijl de motor al bijna de 20 passeert en ook de 100k al heeft gezien. Zijn het gewoon echt zulke betrouwbare motoren of is het vooral de naam die het hem doet? Daarbij, is een BMW K75/K100 nog redelijk vlot?
Ik ben me een beetje aan het oriënteren en vroeg me af wat jullie er nog aan toe kunnen voegen. Wat ik zoek is een motor rond 2500e die betrouwbaar is maar ook nog een beetje sportief kan rijden. Het wordt in ieder geval zeker geen CBR, GSX-R of andere racers, maar een Fazer vind ik dan nog wel weer redelijk. Het gaat er vooral om dat ik lol aan de motor kan beleven zonder persee hard te moeten gaan. M'n rijtje was inmiddels:
- CB500
- GS500
- BMW K75/K100
Nou vind ik het helemaal niet erg om een motor te kopen die 10 of meer jaar oud is, maar bij de BMW's viel het me wel op dat de prijs nog best vaak rond of boven de 3k ligt terwijl de motor al bijna de 20 passeert en ook de 100k al heeft gezien. Zijn het gewoon echt zulke betrouwbare motoren of is het vooral de naam die het hem doet? Daarbij, is een BMW K75/K100 nog redelijk vlot?
fzr is een oude motor...
fzs is vanaf 2004
fazer is 1998 t/m 2003 ofzo
fzs is vanaf 2004
fazer is 1998 t/m 2003 ofzo
fzr is een sportmotor uit de eind jaren 80 en jaren 90. fazer is een evolutie van de thundercat maar heeft een minder sportieve zithouding. fzs is weer de nieuwe fazer.MailMan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:35:
bmw's blijken erg waardevast te zijn. ik vind het zelf belachelijk en zou zelf nooit zo'n motor kopen. Voor dat geld heb je een veel jongere motor met nieuwere technologie en minder km.
Kleine correctie, alle fazers vanaf '98 zijn gewoon fzs600. Dat is het typenr. gewoon voor een fazer.
@mailman gs500 heerlijk motortje. en van het model tot 2001 zijn bergen onderdelen 2e hands te vinden. doordat er teveel mensen zijn die hun olie niet peilen
, en dat daardoor het bigend lager vast komt te zitten. dus als je hem een keer neerlegt kan je voor niet teveel een hoop onderdelen krijgen. aankoop tussen de 750-1500 en ga je voor eentje die echt nog knap is of van het nieuwere type kom je boven de 2000 uit. onderhoud is makkelijk zelf te doen. setje bt45 kan je rond de €200 vinden. en verder heerlijk op de dijkjes snelweg is ook goed te doen na dat je even je zit weet te vinden. en je kan er dagenlang op blijven doorrijden
.
ik heb dan het nieuwe model van 2003 dan is alleen het onderdelen verhaal een klein minpuntje ook al past er evengoed nog een hoop.
ik heb dan het nieuwe model van 2003 dan is alleen het onderdelen verhaal een klein minpuntje ook al past er evengoed nog een hoop.
Ik zou nooit lessen bij iemand die met een volgauto werkt. Het is niet voor niks motorrijles, blijkbaar is die man zelf te bedonderd om motor te rijden.thommich schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:31:
Ik betaalde 42 per les overigens.
Zelf heb ik ook specifiek gezocht naar een rijschool waar de instructeur meerijd op een motor. Nu ik wat verder ben met lessen vind ik dat ook wel zo prettig, want dan kun je hem ook nog eens 'volgen'.
Damnit! Staat men yammie vanmiddag op zen bok geparkeerd (al een paar dagen) is ie plots omgevallen..
Resultaat is een gebroken stepje, gelukkig is alleen het stukje eraf wacht bij een kneedown de grond raakt en een beschadigde uitlaat, gelukkig heb ik al een nieuwe uitlaat liggen. Die moest er alleen nog op..
Wat denken jullie, moeder natuur of zijn hier mensen handen bij nodig geweest, om een FZS600 van zen bok af te duwen. HIj staat niet bepaald in een winderige hoek.
Resultaat is een gebroken stepje, gelukkig is alleen het stukje eraf wacht bij een kneedown de grond raakt en een beschadigde uitlaat, gelukkig heb ik al een nieuwe uitlaat liggen. Die moest er alleen nog op..
Wat denken jullie, moeder natuur of zijn hier mensen handen bij nodig geweest, om een FZS600 van zen bok af te duwen. HIj staat niet bepaald in een winderige hoek.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Precies; ik heb ook een aantal keer achter de instructeur aan mogen rijden terwijl hij even voordeed hoe je bochtjes moet rijden etc. Met een volgauto lijkt me toch wat minder effectief.
Yamaha MT-09
staattie buiten?_Apache_ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:15:
Damnit! Staat men yammie vanmiddag op zen bok geparkeerd (al een paar dagen) is ie plots omgevallen..![]()
Resultaat is een gebroken stepje, gelukkig is alleen het stukje eraf wacht bij een kneedown de grond raakt en een beschadigde uitlaat, gelukkig heb ik al een nieuwe uitlaat liggen. Die moest er alleen nog op..![]()
And it goes BRAAAAAPP!
_Apache_ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:15:
Damnit! Staat men yammie vanmiddag op zenzijn bok geparkeerd (al een paar dagen) is ie plots omgevallen..
Als ie op een stevige ondergrond staat kan ie nooit zomaar omvallen. Maar ja, je hebt vast geen briefje onder je ruitenwisser gevonden, dus de lomperik die er tegenaan is gelopen/gevallen is gewoon doorgegleden natuurlijk.
Die van mij staat ook buiten, maar tegen een muurtje onder een afdakje met een motorhoes eroverheen. Omvallen door 'natuurlijke' oorzaken is uitgesloten.
Niet zo moeilijkMailMan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:35:
Aangezien het net ook al over de aanschaf van een motor ging, ik ben ook wat centjes opzij aan het zetten voor een eerste motor.
- CB500
- GS500
- BMW K75/K100
VFR
RC36I kan je prima voor die prijs vinden, RC36II wat lastiger.

RC36I

Mijn RC36II
~100pk, sport-tour, vrij rechte zit maar best sportief.
[ Voor 3% gewijzigd door Gisae op 09-01-2010 19:59 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik krijg bij dergelijk sport-tourers toch al snel het idee dat ze redelijk afgeragd zijn na 10-15 jaar. Aan de andere kant, een GS500 moet verder opengetrokken worden om op snelheid te komen dus die krijgt ook wel wat te verduren. Een VFR is me misschien toch wat te sportief, hoewel ik het mooie motoren vind.

De VFR400 vind ik een van de slickste modellen die ik ken en lijkt me ook heerlijk om mee te sturen, maar met 1.86ben ik toch bang dat het wat ongemakkelijk wordt bij lange ritten.
Moeilijk moeilijk....
Zijn er nog meer motoren die in m'n budget en beeld passen?

De VFR400 vind ik een van de slickste modellen die ik ken en lijkt me ook heerlijk om mee te sturen, maar met 1.86ben ik toch bang dat het wat ongemakkelijk wordt bij lange ritten.
Moeilijk moeilijk....
Zijn er nog meer motoren die in m'n budget en beeld passen?
Net zoals met alles moet je geluk hebben. Ik heb nu zelf (na een paar jaar droogte) een R850RT gekocht uit '97 met 130K erop. Ik heb er wel wat aan verspijkerd, maar afgezien van de grote beurt en revisie van de vering was dat allemaal cosmetisch/extra luxe. Inmiddels staat er bijna 148K op en ben ik er al heen en weer mee naar Marokko geweest. En ik heb er 1.5 jaar geleden €2400 voor betaald. Het is een ex-politiemotor. Er zijn nog wel wat R850RT's en K1100LT's te koop van politie of Kmar. Die zijn in principe goed onderhouden. Met dergelijke motoren is het goed als je zelf handig bent en/of iemand kent die voor een prikkie het onderhoud kan doen. Ik heb ook zo'n 'mannetje' en dan is het meteen minder erg als er een keer een koppeling vernieuwd moet worden. En je kunt massa's onderdelen kopen op Marktplaats, dus je hoeft echt je nieren niet te verkopen als ie een keer stuk gaat.MailMan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:35:
Voorlopig durf ik op die van mij zó de wereld rond. Onverwoestbaar, lust geen olie en doet 1:20 met gemak. En zo'n bankstel wil niemand stelen, toch?
Yes, helaas wel. Binnenkort maar eens praten met de flatcommissie hier, misschien mag ik hem in de keldergang zetten. Gang van 3 bij ~12 meter.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Oh grappig....we hebben nog staan lullen. Ik was met Stephan (groene ZX-9R). Je ging wel lekker platKaWaReZ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:58:
HEEEEY
ik was daaar ooooooook!!!
met mn ZX10 ZONDER R
ff fotoke erbij pakken
[afbeelding]
Al eens aan een Suzuki GSX-F gedacht? Semi-sportieve motor qua houding, maar perfect geschikt om lekker te touren!

Zijn op marktplaats best leuke motoren te vinden voor rond de 2500 euro. Ik zou je alleen wel de 750cc versie aanraden boven 600cc. Trekt net wat pittiger door, vooral als je eens met z'n 2-en gaat rijden.
dawasjijsnars schreef op zondag 10 januari 2010 @ 18:02:
[...]
Oh grappig....we hebben nog staan lullen. Ik was met Stephan (groene ZX-9R). Je ging wel lekker plat
geweldig... kleine wereld
staat nu helemaal ondergesneeuwd in de tuin beetje zielig te wezen..
De fz6 is de nieuwe fazer, de fzs is de oude fazer_Erikje_ schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:56:
[...]
fzr is een sportmotor uit de eind jaren 80 en jaren 90. fazer is een evolutie van de thundercat maar heeft een minder sportieve zithouding. fzs is weer de nieuwe fazer.
bmw's blijken erg waardevast te zijn. ik vind het zelf belachelijk en zou zelf nooit zo'n motor kopen. Voor dat geld heb je een veel jongere motor met nieuwere technologie en minder km.
No signature required.
ze maken het ook veels te ingewikkeldM3rcury schreef op maandag 11 januari 2010 @ 00:27:
[...]
De fz6 is de nieuwe fazer, de fzs is de oude fazer
even een compleet andere vraag:
Er gaat op het MF het gerucht dat wij met het nijmegen en omgeving cluppie een dagje zandvoort gaan doen. nu ben ik op zoek naar een leuke racegame (weliswaar met of zonder motoren) waarin ik op relatie "simulatie" niveau een keertje over dat circruit kan rijden/oefenen...iemand tips voor een goede dergelijke game?
Er gaat op het MF het gerucht dat wij met het nijmegen en omgeving cluppie een dagje zandvoort gaan doen. nu ben ik op zoek naar een leuke racegame (weliswaar met of zonder motoren) waarin ik op relatie "simulatie" niveau een keertje over dat circruit kan rijden/oefenen...iemand tips voor een goede dergelijke game?
google earth0uTsIdEr84 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:27:
Verwijderd
met of zonder motor? dat is toch vrijwel alles? voor zandvoort heb ik echt genoten van DTM racer 2, heel oud inmiddels, maar zandvoort zat er mooi in, en 'voor een keertje' vast niet te duur, want het ligt al lang en breed in de budgetbak voor 1 euro. Met motor zou ik echt niet weten, heb sinds moto racer 2 geen motor spel meer aangeraakt, want het valt me op dat die spellen nooit goed uit de verf komen.
zandvoort is verraderlijk, maar tegelijkertijd leuk om op te rijden 
heb respect voor het circuit en ga niet je grenzen zoeken..
elke dag vallen er wel een paar en sommigen kunnen het niet meer navertellen
Ik heb er ook nog een tijdje naar gekeken. Zithouding is perfect, maar het is een beetje een hoogtoerig en lui blok. Na een testrit op de VFR was toch al wel duidelijk welke motor de betere van de twee was. (1997'er en 2000'er GSX600f vs. 1996'er vfr)jobcohen schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:16:
[...]
Al eens aan een Suzuki GSX-F gedacht? Semi-sportieve motor qua houding, maar perfect geschikt om lekker te touren!
[afbeelding]
Zijn op marktplaats best leuke motoren te vinden voor rond de 2500 euro. Ik zou je alleen wel de 750cc versie aanraden boven 600cc. Trekt net wat pittiger door, vooral als je eens met z'n 2-en gaat rijden.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Buiten dat hoogtoerige vind ik de VFR ook een stuk fijner zitten. Bij de GSX-F zit je meer op de motor, bij de VFR vallen mijn knieen fijn in de tank, waardoor ik het idee heb dat ik veel meer controle heb.Gisae schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:53:
[...]
Ik heb er ook nog een tijdje naar gekeken. Zithouding is perfect, maar het is een beetje een hoogtoerig en lui blok. Na een testrit op de VFR was toch al wel duidelijk welke motor de betere van de twee was. (1997'er en 2000'er GSX600f vs. 1996'er vfr)
ga je me nou bang zitten maken?KaWaReZ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:18:
zandvoort is verraderlijk, maar tegelijkertijd leuk om op te rijden
Weet iemand een mooie site waar je door motorrijders gewaardeerde wegen kan vinden? Ik wil een route maken door europa voor de zomervakantie en zoek daarom wat tips
Het idee is om eerst richting het zwarte woud te rijden, en door oostenrijk, noord italie, zwitserland en dan weer terug door duitsland/frankrijk.
Volgens mij heeft garmin laatst zo'n kaart uitgebracht.HammerT schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
Weet iemand een mooie site waar je door motorrijders gewaardeerde wegen kan vinden? Ik wil een route maken door europa voor de zomervakantie en zoek daarom wat tipsHet idee is om eerst richting het zwarte woud te rijden, en door oostenrijk, noord italie, zwitserland en dan weer terug door duitsland/frankrijk.
Voor zover ik weet is die alleen voor Nederland. (In ieder geval, die heb ik) Ik vind dat hij niet heel erg goed werkt. In Nederland moet je gewoon echt goed zoeken/plannen voor een mooie route. Wat betreft de originele vraag, in de landen die je noemt is het érg makkelijk om mooie routes te vinden, kijk maar eens op de kaartkomkommer schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:52:
[...]
Volgens mij heeft garmin laatst zo'n kaart uitgebracht.
Ik heb afgelopen voorjaar ook die route gedaan, Vogezen, Zwarte Woud, Alpen door en weer terug, daar kun je echt weinig verkeerd aan doen.
Klikje .... Staat méér dan genoeg opHammerT schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
Weet iemand een mooie site waar je door motorrijders gewaardeerde wegen kan vinden? Ik wil een route maken door europa voor de zomervakantie en zoek daarom wat tipsHet idee is om eerst richting het zwarte woud te rijden, en door oostenrijk, noord italie, zwitserland en dan weer terug door duitsland/frankrijk.
Gewoon niet tot het gaatje gaan bij de Hugenholtz en bij bos uit. Dan overleef je 't wel0uTsIdEr84 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:09:
[...]
ga je me nou bang zitten maken?gezien het groepje dat gaat zal het qua " hard jagen" wel meevallen...daarbij denk ik niet dat mijn MT03 veel rare sprongen zal gaan maken met mn whopping 45PK
kroatie montenegro(tunneltje in montenegro 4.1km en geen hond tevinden.(om 4 uur s ochtents. 4.1 km tunnelen:P)) en macedonie
. alles heerlijk slingeren zonder haarspeldbochten
Zandvoort is met een niet te hoog vermogen niet zo heel erg gevaarlijk eigenlijk.
Dan kun je nl op de echt gevaarlijke stukken niet echt snelheid maken.
Slotemakerbocht en scheivlak zijn gevaarlijk, maar daar ligt eigenlijk altijd een chicane tussen.
Bos uit is gevaarlijk met een snelle motor (kun je m heerlijk aan 2 kanten de vangrail in beuken als je hard zat gaat
)
Gerlach kan lastig zijn, maar dat is meer iets voor auto's dan voor motoren.
Enige wat dan overblijft is de hugenholtz, maar daar doe je hoe dan ook wel rustiger gezien de muur die er staat
Dan kun je nl op de echt gevaarlijke stukken niet echt snelheid maken.
Slotemakerbocht en scheivlak zijn gevaarlijk, maar daar ligt eigenlijk altijd een chicane tussen.
Bos uit is gevaarlijk met een snelle motor (kun je m heerlijk aan 2 kanten de vangrail in beuken als je hard zat gaat
Gerlach kan lastig zijn, maar dat is meer iets voor auto's dan voor motoren.
Enige wat dan overblijft is de hugenholtz, maar daar doe je hoe dan ook wel rustiger gezien de muur die er staat
leeg
Ik heb erg lange benen. Bij de VFR kom ik _net_ met mijn knieen tegen de kuip, bij de GSX is de kuip daar wat ronder waardoor het iets prettiger zat. (direct de reden waarom een CBR600F2 af viel, die was te klein)gwystyl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:22:
[...]
Buiten dat hoogtoerige vind ik de VFR ook een stuk fijner zitten. Bij de GSX-F zit je meer op de motor, bij de VFR vallen mijn knieen fijn in de tank, waardoor ik het idee heb dat ik veel meer controle heb.
Niet specifiek gewaardeerde routes, maar er zijn een paar leuke sites waar je routes voor je GPS kunt downloaden:HammerT schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
RouteYou
Motorrad Touren
Tourenfahrer
GPSTracks
links naar routesites
En als je dan nog dat progseltje van Waypoint (OnRoute, zie GPStracks) erbij hebt, kun je allerlei routes aan elkaar plakken en omzetten naar verschillende GPS apparaten. Dan ben je good to go volgens mij.
Het programma is best handig, je ziet het routeprofiel en je kunt 'm ook automatisch een route laten maken met stops enzo. Ik snap alleen niet waarom dat ding hier €99 kost en in de Heimat €69 (van horen zeggen op MF). Zelfde programma, maar dan in het Duits.
Om de discussies over merken eens onder de loep te nemen. Wat is er nou 'imago' en wat is nou 'feit' over het verschil in kwaliteit tussen de merken? Natuurlijk verschillen modellen onderling en zelfs het jaar waarin ze gebouwd zijn, maar Honda's zijn vaak wat prijziger dan Yamaha's en Suzuki's. Zonder de Yami en Zuki rijders tegen de schenen te willen schoppen, maar mijn gevoel is altijd geweest dat Honda's iets degelijker zijn. Dus minder snel roesten en minder vervangende onderdelen nodig hebben. Kawasaki geeft bij mij helemaal een idee dat ik daar niet naar moet kijken, maar waarom weet ik eigenlijk niet eens.gwystyl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:22:
[...]
Buiten dat hoogtoerige vind ik de VFR ook een stuk fijner zitten. Bij de GSX-F zit je meer op de motor, bij de VFR vallen mijn knieen fijn in de tank, waardoor ik het idee heb dat ik veel meer controle heb.
Wat denken jullie, is dat vooral imago of zit er een kern van waarheid in?
Wikipedia: Circuit Park Zandvoort0uTsIdEr84 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 12:27:
http://www.google.nl/#hl=...games&fp=b9c6b55ccb32cb3a duidelijk toch?
DTM3, rfactor, Race07, iRacing, Race Pro en volgens mij zelfs GRiD
thanks, k ga voor toca 3 aangezien die makkelijk te verkrijgen is en mn videokaart mij dan ook bedanktFitTiv schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:29:
[...]
Wikipedia: Circuit Park Zandvoort
http://www.google.nl/#hl=...games&fp=b9c6b55ccb32cb3a duidelijk toch?
DTM3, rfactor, Race07, iRacing, Race Pro en volgens mij zelfs GRiD
Ik gok dat het net als met auto's is. Zodra iemand één slechte ervaring heeft met een auto van merk x is gelijk het hele merk rommel en hoeven ze het nooit weer te hebben. (en ze zullen ook elke kans aangrijpen om dat duidelijk te makenMailMan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:32:
[...]
Om de discussies over merken eens onder de loep te nemen. Wat is er nou 'imago' en wat is nou 'feit' over het verschil in kwaliteit tussen de merken? Natuurlijk verschillen modellen onderling en zelfs het jaar waarin ze gebouwd zijn, maar Honda's zijn vaak wat prijziger dan Yamaha's en Suzuki's. Zonder de Yami en Zuki rijders tegen de schenen te willen schoppen, maar mijn gevoel is altijd geweest dat Honda's iets degelijker zijn. Dus minder snel roesten en minder vervangende onderdelen nodig hebben. Kawasaki geeft bij mij helemaal een idee dat ik daar niet naar moet kijken, maar waarom weet ik eigenlijk niet eens.
Elk merk heeft wel een keer een slechte serie gemaakt waar ontwerpfoutjes is zitten die pas achteraf aan het licht komen of waar gebruik is gemaakt van onderdelen die te snel stuk blijken te gaan of te snel gaan roesten. Maar over het algemeen bestaan er volgens mij geen slechte merken meer.
Yamaha MT-09
Routes Des Grandes Alpes! Wil ik ook doen van de zomer.HammerT schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:42:
Ik doe hier ook inspiratie op:
http://www.motorvision.nl/motorvakanties.html
http://www.janboersma.nl/gett/download/
Tyre is het meest relaxte programma voor TomTom imho. Ik besteed zelf liever een paar uur aan plannen dan dat ik klakkeloos een bestandje in laad.
Ben je weer van de partij dit jaar? Ik heb me net op de valreep ingeschreven. Weet ook niet waarom...vrijwillig een nacht doorhalen om koekblikken te dirigeren.komkommer schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 19:08:
Vorig jaar hadden ze ineens een zware camera en durfden de camera niet meer bij mij achterop de sintelbaan op te rijden.
Nee, dit jaar ga ik weer rally-rijden en vorig jaar was het ook al de dag voordat we vertrokken. Ik heb nog foto's dat mijn motor met de bataplakkaten er nog op bij de organisatie aan kwamsnars schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:16:
[...]
Ben je weer van de partij dit jaar? Ik heb me net op de valreep ingeschreven. Weet ook niet waarom...vrijwillig een nacht doorhalen om koekblikken te dirigeren.
gewoon je lijnen blijven rijden en niet te hard willen gaan..
audi-S lag nog oud asfalt,
tarzan niet te laat remmen
en de bos in/uit is idd link met een vlot beesje
audi-S lag nog oud asfalt,
tarzan niet te laat remmen
en de bos in/uit is idd link met een vlot beesje
Kern en feit enzoMailMan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:32:
[...]
Honda zit kwalitatief beter in elkaar en is zeker om aan te sleutelen in 99% vd gevallen het fijnste merk (ook qua ergonomie trouwens)
Kawasaki is vooral qua sleutelen een ramp, heel blijven en hard lopen gaat ze dan weer aardig af, maar kijk dr niet raar van op als het blok rammelt en doet.
Yamaha is gewoon een goed merk.
Suzuki is iets mindere kwaliteit, maar ze zijn ook gewoon goedkoper (en de oliegekoelde blokken moet je echt een lomp varken voor zijn om ze kapot te krijgen)
Overige merken (lees: bmw) zeg ik niks over, want dat is toch niet waar
leeg
Als je probleemloos wilt rijden, maakt het eigenlijk niet eens zoveel uit welk merk je kiest, als je maar geen nieuw model pakt. Volgens mij zijn er nl altijd problemen (grote of kleine) met nieuwe motoren (auto's ook). Pak een model dat al wat langer op de markt is. Zorg dat je je informeert via merkenfora over de bekende gebreken. Beter nog: pak een 2de hands en check (indien mogelijk) of de bekende problemen zijn opgetreden en/of opgelost. Vaak is bekend wanneer een bepaald probleem optreedt en dat ontloop je dan. Ik heb het eigenlijk niet zo op nieuw. Mijn eerste motor was een nieuwe, een Yamaha Diversion. Dankzij de gekochte recenties en het ontbreken van internet (het was idd zo lang geleden, 1992) wist je pas dat er een ernstige ontwerpfout in dat ding zat, waardoor de brandstof in de carburateurs opwarmde als je met warme motor stilstond bij het stoplicht. Probleem is bevestigd door een Yamaha engineer die ik gewoon brutaal heb opgebeld. Ze hebben er fixes voor, maar het probleem los je nooit op. Inmiddels zullen ze wel iets hebben gedaan (hitteschildje ofzo).
Toen ik 2jaar geleden op zoek was naar een motor, dacht ik even aan een Yamaha TDM850. Volgens de overleveringen zijn die dingen niet kapot te krijgen, en als je er een beetje zorgvuldig mee omgaat is ie na 50K nog als nieuw. Door die informatie had ik het wel aangedurfd om een oudje te kopen. Maar ja...ik kwam toen mijn RT tegen en die bevalt nog steeds prima. Ook daar heb ik uitgebreid onderzoek naar gedaan via de fora en dan zie je dat het best kan. Bij deze km stand zal de koppeling wel een keer aan de beurt komen, maar ja...dat heb je gewoon met een oudere motor.
Ik hoeft dus geen nieuwe motor meer, zo'n oudje als ik nu heb is ook niet voor iedereen. Voor mij was het simpel: ik wilde gewoon een leuke motor om af en toe in het weekend mee te rijden en ik wilde er niet al teveel voor betalen. En ik hoef me niet schuldig te voelen als ik 3 maanden niet rij bij wijze van spreken. Inmiddels heeft ie zich aardig bewezen en vertrouw ik er volledig op.
Evengoed: vertrouw nooit op de algemene reputatie van een merk. Elk merk heeft zeperds. Ik heb slechte verhalen gehoord over de BMW K1300 waar de koppelingen van stuk gingen en BMW lekker niets vergoedde. Slechte zaak! Maar over de RT heb ik weinig horror verhalen gehoord. Tenminste, niet over die van mij. Het vervelende is wel weer dat de nieuwere BMW's allemaal zo'n vervloekte computer met CAN bus aan boord hebben. Ik vrees dat onderhoud bij 'een mannetje' steeds moeilijker gaat worden. Dus ik rij zo lang mogelijk op de motor die ik nu heb.
Toen ik 2jaar geleden op zoek was naar een motor, dacht ik even aan een Yamaha TDM850. Volgens de overleveringen zijn die dingen niet kapot te krijgen, en als je er een beetje zorgvuldig mee omgaat is ie na 50K nog als nieuw. Door die informatie had ik het wel aangedurfd om een oudje te kopen. Maar ja...ik kwam toen mijn RT tegen en die bevalt nog steeds prima. Ook daar heb ik uitgebreid onderzoek naar gedaan via de fora en dan zie je dat het best kan. Bij deze km stand zal de koppeling wel een keer aan de beurt komen, maar ja...dat heb je gewoon met een oudere motor.
Ik hoeft dus geen nieuwe motor meer, zo'n oudje als ik nu heb is ook niet voor iedereen. Voor mij was het simpel: ik wilde gewoon een leuke motor om af en toe in het weekend mee te rijden en ik wilde er niet al teveel voor betalen. En ik hoef me niet schuldig te voelen als ik 3 maanden niet rij bij wijze van spreken. Inmiddels heeft ie zich aardig bewezen en vertrouw ik er volledig op.
Evengoed: vertrouw nooit op de algemene reputatie van een merk. Elk merk heeft zeperds. Ik heb slechte verhalen gehoord over de BMW K1300 waar de koppelingen van stuk gingen en BMW lekker niets vergoedde. Slechte zaak! Maar over de RT heb ik weinig horror verhalen gehoord. Tenminste, niet over die van mij. Het vervelende is wel weer dat de nieuwere BMW's allemaal zo'n vervloekte computer met CAN bus aan boord hebben. Ik vrees dat onderhoud bij 'een mannetje' steeds moeilijker gaat worden. Dus ik rij zo lang mogelijk op de motor die ik nu heb.
4x2 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:48:
[...]
Kern en feit enzo
Honda zit kwalitatief beter in elkaar en is zeker om aan te sleutelen in 99% vd gevallen het fijnste merk (ook qua ergonomie trouwens)
Kawasaki is vooral qua sleutelen een ramp, heel blijven en hard lopen gaat ze dan weer aardig af, maar kijk dr niet raar van op als het blok rammelt en doet.
Yamaha is gewoon een goed merk.
Suzuki is iets mindere kwaliteit, maar ze zijn ook gewoon goedkoper (en de oliegekoelde blokken moet je echt een lomp varken voor zijn om ze kapot te krijgen)
Overige merken (lees: bmw) zeg ik niks over, want dat is toch niet waar
Maar om te relativeren: Iedere merk en ieder type motor heeft wel iets wat vaker stuk gaat dan gemiddeld of waarvan je de "weetjes" moet weten. Het geluk is dan weer dat je tegenwoordig op internet over alle typen fietsen een hele hoop informatie gevonden kunt krijgen en je dus op voorhand vaak al weet wat de zwakkere punten zijn.
Voor de mensen die zelf al eens op Zolder rijden, of de liefhebbers ervan: er zijn weer 3 van mijn "fijne" dorpsgenoten een procedure gestart tegen het circuit 
Er loopt momenteel een petitie vóór het circuit: http://www.bolderberg.be/circuit-petitie
Er loopt momenteel een petitie vóór het circuit: http://www.bolderberg.be/circuit-petitie
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
DinX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:36:
Voor de mensen die zelf al eens op Zolder rijden, of de liefhebbers ervan: er zijn weer 3 van mijn "fijne" dorpsgenoten een procedure gestart tegen het circuit
Ik heb de petitie maar getekend
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
een kawa zzr600 rijd ook best lekker, wel ook hoogtoerig (het leven begint bij 8000rpm) maar wel geschikt voor de iets grotere mensen, ben zelf 1,90m en dat gaat prima.gwystyl schreef op maandag 11 januari 2010 @ 18:22:
[...]
Geen idee waar het ligt enzo, maar circuits moeten ze vanaf blijven, dus ook maar getekendDinX schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:36:
Cunning linguist.
Dit topic is gesloten.
![]()