Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.080 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:08

KabalA!

[ No-Life ]

mphilipp schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:28:
Is een inrijwielklem niet veel makkelijker dan zo'n paddockstand (tenzij je raced misschien):

[afbeelding]

Hier een ervaringtopic op MF. Lijkt me een stuk prettiger dan elke keer dat gekloot met een paddockstand. Die kun je als ie in de klem zit evt nog toevoegen voor de zekerheid, maar in principe is dit al voldoende (als ie binnenstaat dan). Wel even aan de vloer vastzetten, anders gaat ie er niet meer uit meen ik te hebben begrepen.
...........
Bergie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:23:
Is een motor trouwens een beetje makkelijk in je eentje op zo'n paddockstand te zetten? Ik overweeg er nog een te kopen omdat het me wel makkelijk lijkt met schoonmaken van ketting etc. Maar als ik daarmee het risico loop de motor plat te leggen laat ik hem wel lekker op de standaard staan :P
Ja handig zo'n ding :+ ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Ik probeerde mijn motor (sinds 1,5 maand stil gestaan te hebben) weer eens te starten. De benzinekraan had ik op direct doorlopen gezet en 5 minuten later eens geprobeerd te starten. Helaas lukte het niet en ik ben dus maar gestopt, voordat ik mijn accu leegdraai.

Ik hoor nog benzine in de tank klotsen, dus dat zal wel niet bevroren zijn.

Iemand nog tips?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Nu we het toch over stands hebben :)

Ik ben zelf opzoek naar zo'n een:
Afbeeldingslocatie: http://www.abbastands.co.uk/Images/superbikestandno1.jpg

Kan alleen geen winkel vinden die ze daadwerkelijk verkoopt :+

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@matis ik ook de nodige startproblemen in het voorjaar. eerst de dag van te voren aan de optimate hangen en dan gewoon even flink doorstarten de buurt staat blauw en verdenken je van je oude vuurwerk voorraad maar starten zal hij op een gegeven moment. meestal na 5 min ofzo.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Matis schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:43:
Ik probeerde mijn motor (sinds 1,5 maand stil gestaan te hebben) weer eens te starten. De benzinekraan had ik op direct doorlopen gezet en 5 minuten later eens geprobeerd te starten. Helaas lukte het niet en ik ben dus maar gestopt, voordat ik mijn accu leegdraai.

Iemand nog tips?
hij doet het niet? start hij niet door, of geeft hij geen enkele kick?? klinkt je startmotor zwak?
may be zijn je carbs bevroren.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheNameless schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:44:
Nu we het toch over stands hebben :)

Ik ben zelf opzoek naar zo'n een:
[afbeelding]

Kan alleen geen winkel vinden die ze daadwerkelijk verkoopt :+
Abba Stand :Y

En als je dit leest dan zou je moeten weten waarom ik je een link van dezelfde site als die van je eigen plaatje terug gaf :+

Matis schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:43:

Iemand nog tips?
Vlotterbakjes even aftappen .... en nogmaals proberen nadat je jezelf er van overtuigd hebt dat je bougies droog en schoon zijn.

En voordat je ze aftapt wél even de kraan dicht zetten 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 06-01-2010 20:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DECOY88 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:52:
@matis ik ook de nodige startproblemen in het voorjaar. eerst de dag van te voren aan de optimate hangen en dan gewoon even flink doorstarten de buurt staat blauw en verdenken je van je oude vuurwerk voorraad maar starten zal hij op een gegeven moment. meestal na 5 min ofzo.
Ja, het probleem is dat ik dus 1,5 maand geleden gestrand ben bij mijn vriendin, mijn motor heeft dus onder een hoes gestaan, maar wel buiten. Geen acculader bij de hand, stelletje a-techneuten hier ;)
_Erikje_ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:00:
hij doet het niet? start hij niet door, of geeft hij geen enkele kick?? klinkt je startmotor zwak?
may be zijn je carbs bevroren.
Startmotor draait, klonk normaal (als altijd in het begin), nu lijkt hij een beetje de accu aan het leeg trekken. Hij start dus niet door en volgens mij heb ik ook geen kickstarter. Wat betreft de carburateurs, dat zou goed kunnen, maar het bevriespunt van Euro 95 ligt rond de -50 ofzo.
wimmel_1 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:09:
Vlotterbakjes even aftappen .... en nogmaals proberen nadat je jezelf er van overtuigd hebt dat je bougies droog en schoon zijn.
Ik zal eens proberen de bougies eruit te draaien, als het goed is zit het reparatietasje onder het zadel :)
En voordat je ze aftapt wél even de kraan dicht zetten 8)
Ik heb de kraan al weer naar reserve gedraaid, langdurig open laten staan van de kraan kan brandstof in de zuigerkamers laten lopen, erg gevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 06-01-2010 20:24 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Matis schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:23:
[...]

Ja, het probleem is dat ik dus 1,5 maand geleden gestrand ben bij mijn vriendin, mijn motor heeft dus onder een hoes gestaan, maar wel buiten. Geen acculader bij de hand, stelletje a-techneuten hier ;)
[...]

Startmotor draait, klonk normaal (als altijd in het begin), nu lijkt hij een beetje de accu aan het leeg trekken. Hij start dus niet door en volgens mij heb ik ook geen kickstarter. Wat betreft de carburateurs, dat zou goed kunnen, maar het bevriespunt van Euro 95 ligt rond de -50 ofzo.

[...]

Ik zal eens proberen de bougies eruit te draaien, als het goed is zit het reparatietasje onder het zadel :)

[...]

Ik heb de kraan al weer naar reserve gedraaid, langdurig open laten staan van de kraan kan brandstof in de zuigerkamers laten lopen, erg gevaarlijk.
Nou niet meteen je motor uit elkaar schroeven joh, gewoon even proberen aan te duwen met iemand. Ook kan ik startpilot aanraden.

Wat voor een motor heb je?

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

komkommer schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:29:
Nou niet meteen je motor uit elkaar schroeven joh, gewoon even proberen aan te duwen met iemand. Ook kan ik startpilot aanraden.

Wat voor een motor heb je?
Suzuki GSF 600 (Bandit uit 1995).

Aanduwen, is dat gewoon zitten op de motor en iemand duwen en dan de koppeling (met het contact aan) op laten komen? Net als met een auto?

• komkommer

komkommer

Koffie

Matis schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:38:
[...]

Aanduwen, is dat gewoon zitten op de motor en iemand duwen en dan de koppeling (met het contact aan) op laten komen? Net als met een auto?
Ja.

Makerij Hofman

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:40

Mud

[...]

_/-\o_

Waarschijnlijk bevroren carbs (bekend probleem)
Afgelopen december heeft de dealer mijn mods uitgevoerd (die ik graag wilde).

Afbeeldingslocatie: http://www.red-fuel.net/images/IMAG0007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.red-fuel.net/images/IMAG0008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.red-fuel.net/images/IMAG0009.jpg

- Taartschep eraf
- Led knippers voor
- Led achterlicht
- Zwarte stepjes voor
- Toeter verborgen

Achterkant ziet er veel strakker uit :D _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Mud op 06-01-2010 21:45 ]

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 23:37

JdM

Humbled

[...]

Zoals eerder gezegd: Ja, maar wel in 2e of 3e versnelling.

Heb me wel eens 3 keer een ongeluk geduwd "ow wacht, contact aan" "ow wacht jiffy inklappen" "ow wacht ik moet ook choken" 8)7 |:(

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
gespot :+

btw, bevroren carbs heb je pas tijdens het rijden..

accu goed vol + remmenreiniger (of willekeurige deo) is eerste makkelijkste optie

aanduwen wordt lastiger.. Beste is m in de twee te krijgen, trektie wat makkelijker door dan in de 1.
choke vol open en voorzichtig met t gas en t handje op de koppeling.

(ik duw mn 1000cc's gewoon aan in de 1 als dat nodig is, maar komt omdat ik ze van binnen en buiten ken ;) )

• komkommer

komkommer

Koffie

Spannend he, zou ie het al doen?

Makerij Hofman

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:29:
[...]
Érg handige dingen :Y Maar helaas veranderen ze niks aan de grondspeling van je achterwiel zodat je zónder middenbok toch je ketting op een handige manier kunt invetten :+
Maar als ie in die klem zit, kun je iets makkelijker je paddockstand opzetten. Ik zag daar ook een ploatje van in het MF topique.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:43

Exigence

dnkroz

Ik zet hem altijd zelf in de paddockstand. Is goed zelf te doen. Ga gewoon aan de linkerkant van je motor staan (de kant waar hij naartoe helt als hij op de jiffy staat), met je gezicht naar de motor toe. Haak dan de stand in de linker bobbin en oefen wat druk uit op de stand en de motor zodat deze (bijna helemaal) overeind komt. Dan haak je de andere kant in en druk je de stand naar beneden met je rechterhand.

Easy as Dell :)

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Mud schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:42:
[...]

_/-\o_

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

- Taartschep eraf
- Led knippers voor
- Led achterlicht
- Zwarte stepjes voor
- Toeter verborgen

Achterkant ziet er veel strakker uit :D _/-\o_
Je hebt serieus een betere cam nodig, op fotos is dat ding van jou gewoon oranje man....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Nog mensen die in februari naar de motorbeurs gaan? Op de motor wel te verstaan.... Je zult mij alleen op de motor zien als het 10+ graden is :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:11:
[...]

Je hebt serieus een betere cam nodig, op fotos is dat ding van jou gewoon oranje man....
phonecam gok ik..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:16:
Nog mensen die in februari naar de motorbeurs gaan? Op de motor wel te verstaan.... Je zult mij alleen op de motor zien als het 10+ graden is :P
Als het niet regent ga ik misschien wel op de brommer.

Vanmorgen ook maar eens op de brommer naar het werk gegaan. De BMW stond al dik een maand buiten onder een zeiltje. Startte in één keer, met wat gekuch, maar hij deed het prima. Dat er nog een klots injectorcleaner in de tank zit (kerosine dus) zal ook wel helpen. Alleen had ik de handvatverwarming op de verkeerde stand staan (ik weet nooit wat I en II is), dus ik had een beetje dode vingertoppen... ;) Verder ging alles prima. Niet koud gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• timskiej
  • Laatst online: 11-01 10:37
Ik ga :) maar niet met de motor (want heb er nog geen ;) ).
Moet kijken voor een pak omdat ik binnenkort begin met lessen.

[ Voor 12% gewijzigd door timskiej op 07-01-2010 12:19 ]

• Mud

Mud

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 10:23
Exigence schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:08:
Ik zet hem altijd zelf in de paddockstand. Is goed zelf te doen. Ga gewoon aan de linkerkant van je motor staan (de kant waar hij naartoe helt als hij op de jiffy staat), met je gezicht naar de motor toe. Haak dan de stand in de linker bobbin en oefen wat druk uit op de stand en de motor zodat deze (bijna helemaal) overeind komt. Dan haak je de andere kant in en druk je de stand naar beneden met je rechterhand.

Easy as Dell :)
ooit eens een filmpie gemaakt van mijn motor hoe simpel het is in je eentje
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/th_MOV00016.jpg

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mud schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:42:
[...]

_/-\o_

MC Rijen, daar heb ik mijn motor laten maken, zelf bij Divmo gekocht, maar het laten fixen bij Divmo was iets duurder dan bij MC Rijen, aangezien dat praktisch naast elkaar ligt, maar naar MC Rijen laten gaan :)

Ik zal hem vanavond eens plek in de garage maken, zodat ik hem in de garage kan zetten. Jullie horen van me :D

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Als je een keer echt mooie foto's wil hebben (en anderen natuurlijk ook) dan wil ik best een keer een "zet je moto op de foto" meetinkje doen ergens.
Dan neem ik de dSLR mee met statief en de hele reut. Kosten blijven beperkt tot een rondje op je motor :P
uiteraard kosteloos, maar wel bij voorkeur in de buurt van Utrecht, aangezien ik dan met de auto moet komen

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 20:17

iMars

Full time prutser

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:07:
[...]

Als je een keer echt mooie foto's wil hebben (en anderen natuurlijk ook) dan wil ik best een keer een "zet je moto op de foto" meetinkje doen ergens.
Dan neem ik de dSLR mee met statief en de hele reut. Kosten blijven beperkt tot een rondje op je motor :P
uiteraard kosteloos, maar wel bij voorkeur in de buurt van Utrecht, aangezien ik dan met de auto moet komen
Hehehe, achterop? of zelf rijden ;)

Ik zelf heb nog nooit met een goep motorrijders getourd, maar wil ik wel gaan doen. Uiteraard neem ik dan mijn dSLR mee om leuke pics te schieten.

Koop hier mijn P1 reader :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

webmail schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Hehehe, achterop? of zelf rijden ;)

Ik zelf heb nog nooit met een goep motorrijders getourd, maar wil ik wel gaan doen. Uiteraard neem ik dan mijn dSLR mee om leuke pics te schieten.
Zelf rijden natuurlijk, ik heb tegenwoordig mijn rbw :Y
Neem je dan je 70-200 mee? :P :9~

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

charrel

Cortisol4life..

Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:50:
[...]

ooit eens een filmpie gemaakt van mijn motor hoe simpel het is in je eentje
[afbeelding]
Hangt wel echt van de motor af, m'n zrx1200r kon je echt niet alleen opbokken. Ten eerste was dat ding veels te zwaar en ten tweede door de vorm achterbrug kwam de motor redelijk hoog te staan op de bok. Je moest echt over een dood punt heen.
Niet te doen alleen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:40:
[...]

Zelf rijden natuurlijk, ik heb tegenwoordig mijn rbw :Y
Neem je dan je 70-200 mee? :P :9~
Is een 70-300 ook goed? :P
Maar als er een toertocht georganiseerd wordt waarbij ook een paar mooie fotomomenten komen, dan wil ik ook wel mee!

Cunning linguist.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Bart ® schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Is een 70-300 ook goed? :P
Maar als er een toertocht georganiseerd wordt waarbij ook een paar mooie fotomomenten komen, dan wil ik ook wel mee!
Die heb ik zelf ook, Webmail heeft de 70-200 2.8 L, en die is O+

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:56:
[...]

Die heb ik zelf ook, Webmail heeft de 70-200 2.8 L, en die is O+
Ah, die van mij is wat minder lichtgevoelig, anders werd het zo duur :7
Ik heb maar een simpele Sigma AP0-DG 70-300mm, maar op een statief doet ie het perfect :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bart ® op 07-01-2010 14:11 ]

Cunning linguist.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Bart ® schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:11:
[...]

Ah, die van mij is wat minder lichtgevoelig, anders werd het zo duur :7
Ik heb maar een simpele Sigma AP0-DG 70-300mm, maar op een statief doet ie het perfect :P
Ik zijn tamron broertje, zelfde verhaal :)

• iMars

iMars

Full time prutser

@Francis & Bart®:
Momenteel heb ik alleen een standaard kitlens en de zoom (ja die is zeker O+ :9~ O+ ).
Deze zal ik dan zeker meenemen (wel 1,3kg... maar je moet er wat voor overhebben ;)).

Ben nu ook aan het kijken voor een kleinere zoom met een vaste F/2.8 die misschien wat beter is om motoren op de gevoelige plaat vast te leggen.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
en ik maar denken dat dit het motorforum was :P
als jullie toch zulke gave camera's hebben, waar blijven dan de plaatjes?? (van motoren en randgebeuren natuurlijk)??

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

soepah schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:34:
als jullie toch zulke gave camera's hebben, waar blijven dan de plaatjes?? (van motoren en randgebeuren natuurlijk)??
Ik heb nog geen motor :(
Wel foto's gemaakt van een GSX-R meet http://fbfoto.nl/gixxer/index.html .

• soepah
hoeft ook niet van de jouwe perse ;) foto's is altijd leuk.. (+ verhalen) :)

• iMars

iMars

Full time prutser

soepah schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:34:
Ok, een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177653966932_1395618558_490402_7082189_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177654046934_1395618558_490404_3876072_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177654086935_1395618558_490405_2810427_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177654206938_1395618558_490407_811823_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177653846929_1395618558_490399_5019562_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177653886930_1395618558_490400_2357302_n.jpgAfbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177653686925_1395618558_490395_4766771_n.jpg

Helaas had ik toen nog niet mijn 70-200, en zijn deze foto's met mijn kitlens gemaakt

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:54

_Apache_

For life.

Dit heeft geen woorden nodig ;)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.114/637100001-637150000/637120201-637120300/637120283_6_r2zq.jpeg

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:39:
[...]

Ik heb nog geen motor :(
Wel foto's gemaakt van een GSX-R meet http://fbfoto.nl/gixxer/index.html .
haha :) Schumi Schubert + ducati, die reed even langs of? :)

• iMars

iMars

Full time prutser

Heaven
Qua foto is deze inderdaad mooi,.. maar voor het gevoel vind ik deze sprekender :)
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:53:
[...]

http://fbfoto.nl/gixxer/content/IMG_4454_large.html

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 07-01-2010 15:01 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:53:
[...]

Hehehe, dat heeft die idd moeten aanhoren dat hij op een stukgaadie was :P
Hij reed met iemand uit de groep, deze meet was van motorforum.nl en aangezien het op 5min rijden van mijn huis was ben ik ff erheen gegaan om wat plaatjes te schieten :)

Verwijderd

dat zeg ik :)

- Oh wel stoer dan, ik weet niet hoe die rivaliteit is verder :) maar je moet maar durven, het pak is dan in combo met de helm wel een (heel klein beetje) een fail :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 15:03 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:00:
[...]

dat zeg ik :)

- Oh wel stoer dan, ik weet niet hoe die rivaliteit is verder :) maar je moet maar durven, het pak is dan in combo met de helm wel een (heel klein beetje) een fail :D
Pak helm en motor zijn idd niet helemaal in harmonie met mekaar :P
Pak is echt iets uit eind jaren 90, met wel mooie sidi's eronder en witte alpinestar handschoenen 8)7
Nah, geen rivaliteit verder, al wel mensen gesproken die een hekel aan rossi hadden omdat hij Yamaha rijdt. Beetje kansloos, verder leuke sfeer en ondanks dat ik met de auto was werd ik gewoon normaal door iedereen aangesproken ed.

• iMars

iMars

Full time prutser

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Pak helm en motor zijn idd niet helemaal in harmonie met mekaar :P
Pak is echt iets uit eind jaren 90, met wel mooie sidi's eronder en witte alpinestar handschoenen 8)7
Nah, geen rivaliteit verder, al wel mensen gesproken die een hekel aan rossi hadden omdat hij Yamaha rijdt. Beetje kansloos, verder leuke sfeer en ondanks dat ik met de auto was werd ik gewoon normaal door iedereen aangesproken ed.
En zo hoort het ook imho! Je hebt een passie voor motorrijden, dat je 'collega' motorrijder op een ander merk/model/type rijd mag niet uitmaken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou toch bijna gaan denken dat er met dat stuk asfalt iets mis is als je het zó bekijkt :X

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TqevtmpSp7w]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer

komkommer

Koffie

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/nepalmotor/IMGP7273-142_kleiner.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/nepalmotor/IMGP7181-50_kleiner.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/nepalmotor/IMGP7248-117_kleiner.jpg

Deze kwam ik laatst nog tegen in mijn fotoarchief :)

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Vuile lekke banden ook altijd:
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/nepalmotor/IMGP7129-1_kleiner.jpg

Makerij Hofman

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

webmail schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:09:
[...]

En zo hoort het ook imho! Je hebt een passie voor motorrijden, dat je 'collega' motorrijder op een ander merk/model/type rijd mag niet uitmaken.
Dat is overigens ook altijd mijn gevoel geweest, harley rijders uitgezonderd overigens, iig de club gasten. Ik ken er een aantal van de locale motorclub van toen we nog samen op school zaten, maar echt "vriendelijk" zijn ze niet altijd. Het is toch een aparte slag volk soms.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

charrel

Cortisol4life..

Amerikanen maken gewoon bagger asfalt, 3 jaar terug op vakantie geweest. Met de auto moet je zelfs oppassen op dat soort asfalt. Echt alles blijft erop liggen.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wimmel_1 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:12:
Je zou toch bijna gaan denken dat er met dat stuk asfalt iets mis is als je het zó bekijkt :X

[video]
allemaal user error... of te plat door de bocht willen, of te veel gas geven uit de bocht. die eerste is puur een kijkfout. je ziet hem de diepte in kijken.
in zo'n bocht kan veel zand zitten...

Verwijderd

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:15:
[...]

Dat is overigens ook altijd mijn gevoel geweest, harley rijders uitgezonderd overigens, iig de club gasten. Ik ken er een aantal van de locale motorclub van toen we nog samen op school zaten, maar echt "vriendelijk" zijn ze niet altijd. Het is toch een aparte slag volk soms.
Ik was toch van plan een harley aan te schaffen :) en ik wil niet opscheppen maar ik ben best een aardige gozer. Ik wil eigenlijk alleen een harley omdat ik niet op een r6 of een ninja pas, en andere choppers toch dat 'net niet' hebben :). Ben ik natuurlijk wel verwend met de rijschool, maar ik vind een Kawasaki chopper gewoon kleurloos in vergelijking.

Maargoed, clubgasten heb je het dan over de Angels? of meer de lokale bromsnorren club?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:34:
[...]

Ik was toch van plan een harley aan te schaffen :) en ik wil niet opscheppen maar ik ben best een aardige gozer. Ik wil eigenlijk alleen een harley omdat ik niet op een r6 of een ninja pas, en andere choppers toch dat 'net niet' hebben :). Ben ik natuurlijk wel verwend met de rijschool, maar ik vind een Kawasaki chopper gewoon kleurloos in vergelijking.

Maargoed, clubgasten heb je het dan over de Angels? of meer de lokale bromsnorren club?
Angels wannabe's voornamelijk.
Kijk, ik wil niet iedere harley rijder over 1 kam scheren, hell ik hoop ooit ook een harley te kopen (als ik oud en vet ben... wait, dat ben ik al, nu het geld nog :X ).
Maar het viel me gewoon op dat de openheid en vriendelijkheid gewoon wat minder is vergeleken met de "normale" rijders.

Verwijderd

Bij ons 'eigen' hardrock cafe in arnhem dollars, zie je er soms ook wel een paar met de harley voor staan, monkey bars en alles erop en eraan....mooi doekje om t hoofd, en nog net geen piepstemmetje als je te lang naar de motor kijkt :)

Ik wilde eens zien wat ie allemaal custom had (of ja...custom, aftermarket) Maar daar ben ik snel mee opgehouden. Maargoed, volgens mij rijinstructeur die ook bij een groepje zit, zijn er ook gewoon genoeg harley rijders die normaal overkomen. En goed - als mijn motor me 25K + kost, zou ik er ook erg goed op passen

• iMars

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:34:
[...]

Niks mis met een mooie Harley:
Afbeeldingslocatie: http://www.farson.com/h-d/vrscdx.jpg

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:51:
Bij ons 'eigen' hardrock cafe in arnhem dollars, zie je er soms ook wel een paar met de harley voor staan, monkey bars en alles erop en eraan....mooi doekje om t hoofd, en nog net geen piepstemmetje als je te lang naar de motor kijkt :)

Ik wilde eens zien wat ie allemaal custom had (of ja...custom, aftermarket) Maar daar ben ik snel mee opgehouden. Maargoed, volgens mij rijinstructeur die ook bij een groepje zit, zijn er ook gewoon genoeg harley rijders die normaal overkomen. En goed - als mijn motor me 25K + kost, zou ik er ook erg goed op passen
Zonder meer, maar ik ben al mijn hele leven gek op motoren, en in al die jaren dat ik oud genoeg ben om met dat soort lui te praten (jaartje of 20) is het mij gewoon opgevallen dat ze vaak toch een beetje een imago willen hebben en handhaven.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

_Erikje_ schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:32:
[...]

allemaal user error... of te plat door de bocht willen, of te veel gas geven uit de bocht. die eerste is puur een kijkfout. je ziet hem de diepte in kijken.
in zo'n bocht kan veel zand zitten...
vooral het overschatten van zichzelf en/of te ver willen gaan.

je ziet ze gewoon denken "ik kan hier gemakkelijk recht op de motor blijven zitten en zo plat gaan dat ik bijna met de schouder de grond kan aantikken" en dan hoppa einde band en schuiven maar.

deze kan het bijv. wel : http://www.youtube.com/wa...U&feature=player_embedded

[ Voor 7% gewijzigd door martjah op 07-01-2010 16:05 ]

Verwijderd

Qua prijs en rekening houdend dat ik net begin (niet dat ik me noob laat aanpraten, maar gewoon de kosten moeten niet uit de klauwen lopen) zat ik richting Nightster te denken, al weet ik niet wat daar de zadelhoogte van is in vergelijking met de sportster low waar ik nu op les. Anders word het een Sportster @ 9K volgens mij dus wel te doen.

Tweede hands wilde ik ook nog wel doen, maar tweede hands voor 7600 is niet ongebruikelijk, en dan koop ik liever nieuw als het zo weinig scheelt.

• Exigence

Exigence

dnkroz

komkommer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze kwam ik laatst nog tegen in mijn fotoarchief :)
Huaaaa! Nice :*) Waar is dit? India, gezien je op een R-E rijdt? Lijkt me erg gaaf om zoiets een keer te kunnen doen. Net zoals een rondje Middellandse Zee, of naar de Noordkaap rijden :)

• komkommer

komkommer

Koffie

Exigence schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Huaaaa! Nice :*) Waar is dit? India, gezien je op een R-E rijdt? Lijkt me erg gaaf om zoiets een keer te kunnen doen. Net zoals een rondje Middellandse Zee, of naar de Noordkaap rijden :)
Nepal.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
Exigence schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Het plan voor komende juni/juli: naar de Noordkaap via de Noorse kust, elke bocht pakken die daar ligt. Terug via Finland, St. Petersburg, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland.
Plusminus 8800km, ongeveer 3/4 weken...

• Exigence

Exigence

dnkroz

Is dat nog wat te doen, een visum voor Rusland? Heb er ook over zitten denken om dat (op lange termijn ;)) eens te gaan doen, maar Rusland lijkt me al een hele klus an sich....

edit: ook wtb student zie ik, grappig :)

[ Voor 11% gewijzigd door Exigence op 07-01-2010 17:46 ]

• Mud

Mud

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:07:
[...]

Prima :) , zolang je de motor maar heel laat (kosten van val partij zijn voor jou ;) )

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zojuist de garage maar eens vrijgemaakt en de motor naar binnen gereden. Hopelijk is het in de garage minder koud dan buiten en ontdooien de carbs.

Van het weekend maar eens proberen om te starten :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Zal me hier ook maar weer eens tussen gaan mengen, zal vanaf nu weer wat meelezen en posten. alles hiervoor heb ik dus niet meegekregen :P

Ik heb me al eens voorgesteld in dit topic.

Kleine wijziging. Sinds afgelopen zaterdag geen buell meer in bezit en sinds enkele maanden een Harley Davidson VRSCR Street Rod. De Goldwing met zijspan en crosser zijn er wel nog allebei.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 07-01-2010 21:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

evol

hello world

Hoe groot is een Harley nou eigenlijk?
Ben ca. 1.95m en rij nu een CBR1000F (geschorst momenteel, magoed). Vind een FXSTS nog steeds erg fraai. Een V-Rod is ook wel mooi maar volgens mij erg laag.

Move along people. Nothing to see here.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Ik ben 1,98 (en verrekte lange benen verhoudingsgewijs gezien)

Daarom heb ik ook de Street rod gekocht zie :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/neJ1SOqF2b8BwiOO0L7LxqzZ/full.jpg
Die heeft een wat hogere zit, meer grondspeling enzo

[ Voor 32% gewijzigd door harley op 07-01-2010 21:42 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:16:
Amerikanen maken gewoon bagger asfalt, 3 jaar terug op vakantie geweest. Met de auto moet je zelfs oppassen op dat soort asfalt. Echt alles blijft erop liggen.
Kan nooit erger zijn dan in Marokko denk ik. Daar heb je soms stukken zonder asfalt (als in: weggespoeld). Als je de weg goed leest en anticipeert, is er niets aan de hand. Niet bij elke bocht een kneedown proberen. Helden blijven op hun brommer zitten; prutsers denken dat vallen erbij hoort. Maar dat zeggen ze alleen maar omdat ze zelf ooit zijn gevallen. En zeggen dat dat hun fout was is zo moeilijk... ;)

Het viel overigens best mee, met de handvatverwarming in de juiste stand kon ik zelfs met de net-niet-winterhandschoenen rijden. Hij staat nu weer lekker onder het zeiltje in de kou.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:30

evol

hello world

harley schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:41:
Ik ben 1,98 (en verrekte lange benen verhoudingsgewijs gezien)

Daarom heb ik ook de Street rod gekocht zie :
...
Die heeft een wat hogere zit, meer grondspeling enzo
Toevallig een foto van jou op je street rod? Om de verhouding te kunnen zien :)
Wel een interessante optie zo'n street rod.

Move along people. Nothing to see here.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

uiteindelijk is er maar 1 manier om te zien of je op zo'n ding past: erop gaan zitten. Het is niet alleen belangrijk of je er fysiek op past, maar ook of het comfortabel is, en dat is voor ieder persoon anders.

[ Voor 9% gewijzigd door moto-moi op 07-01-2010 22:38 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:47:
[...]
Angels wannabe's voornamelijk.
Kijk, ik wil niet iedere harley rijder over 1 kam scheren, hell ik hoop ooit ook een harley te kopen (als ik oud en vet ben... wait, dat ben ik al, nu het geld nog :X ).
Maar het viel me gewoon op dat de openheid en vriendelijkheid gewoon wat minder is vergeleken met de "normale" rijders.
Op een of andere vage manier heb je dat binnen elke groep. Blijkbaar is 'ons motorrijders' onderverdeeld in vele subgroepen. Als je niet in een bepaalde groep 'hoort' kom je er ook niet zo makkelijk tussen. Heel bizar allemaal. Ik snap er werkelijk geen pepernoot van. Al dat bezopen romantische gedoe van de zogenaamde saamhorigheid tussen motorrijders...wat een waanzin. Ik sta met mijn bankstel bij een benzinestation, en een stel mannen op racers keuren me geen blik waardig. Niet dat ik op een praatje zit te wachten, maar vaak is het wel iets van hallo enzo. Maar...helemaal niets. Op MF hoor je wel eens dat BMW rijders weer niet zouden zwaaien en meer van die kwats. Maar waarom moeten we nog zwaaien als er blijkbaar een of andere animositeit heerst tussen de groepen? De 'racers' moeten niets hebben van de 'toerders' en vice versa natuurlijk. De 'harley mannen' moeten weer van niemand iets hebben.
Mind you, dit is niet een indeling die ik aanhou. Ik rij motor omdat ik motorrijden leuk vind. Ik wil niet bij een bepaalde groep horen (ook niet persé niet horen).

Ongewild kom je toch in een soort stammenstrijd terecht. Heel vreemd allemaal. Ik snap die dingen niet. Nooit gedaan, en ik wil het ook niet begrijpen. Precies daarom wil ik ook geen lid worden van clubjes, háát ik 'commissieleden' (de mannen met hesjes die king of the day zijn bij een event van 'hun' clubje') en doe ik niet mee aan 'typisch' groepsgedrag. Ik denk dat ik op een of andere manier niet afstam van de Kaninefaten ofzo.

Dit is natuurlijk niet alleen voor motorrijders, op het water zie je dit ook. Mijn remedie: helm op, lekker rijden, nergens aan storen. En vooral niet meedoen met dat rare gedoe. Geen georganiseerde toertochten oid. Kuddegedrag...vreselijk! Ik ben geen koe!

• ocdaan
  • Laatst online: 15-01 12:52

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Is toch allemaal lachwekkend die clubjes. Je hoort er pas echt bij als je een batch hebt _/-\o_ :+

Ik snap het ook allemaal niet zo, komt misschien omdat ik er nooit mee in aanraking ben geweest.

Maakt ook allemaal niet uit, als ze zich prettiger vinden met hun club, prima toch?

Is er al een Gathering of Tweakers Motor Club? :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

ocdaan schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:51:
Is toch allemaal lachwekkend die clubjes. Je hoort er pas echt bij als je een batch hebt _/-\o_ :+

Ik snap het ook allemaal niet zo, komt misschien omdat ik er nooit mee in aanraking ben geweest.

Maakt ook allemaal niet uit, als ze zich prettiger vinden met hun club, prima toch?

Is er al een Gathering of Tweakers Motor Club? :)
Ik heb het al ooit voorgesteld :)

The Wild Henkies lijkt mij wel een passende naam :P

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:00

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/21756#21756

Het motor-forum komt oorspronkelijk hier vandaan :)

Het is alleen niet echt een club 8)7

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:39:
[...]

Op een of andere vage manier heb je dat binnen elke groep. Blijkbaar is 'ons motorrijders' onderverdeeld in vele subgroepen. Als je niet in een bepaalde groep 'hoort' kom je er ook niet zo makkelijk tussen. Heel bizar allemaal. Ik snap er werkelijk geen pepernoot van. Al dat bezopen romantische gedoe van de zogenaamde saamhorigheid tussen motorrijders...wat een waanzin. Ik sta met mijn bankstel bij een benzinestation, en een stel mannen op racers keuren me geen blik waardig. Niet dat ik op een praatje zit te wachten, maar vaak is het wel iets van hallo enzo. Maar...helemaal niets. Op MF hoor je wel eens dat BMW rijders weer niet zouden zwaaien en meer van die kwats. Maar waarom moeten we nog zwaaien als er blijkbaar een of andere animositeit heerst tussen de groepen? De 'racers' moeten niets hebben van de 'toerders' en vice versa natuurlijk. De 'harley mannen' moeten weer van niemand iets hebben.
Mind you, dit is niet een indeling die ik aanhou. Ik rij motor omdat ik motorrijden leuk vind. Ik wil niet bij een bepaalde groep horen (ook niet persé niet horen).

Ongewild kom je toch in een soort stammenstrijd terecht. Heel vreemd allemaal. Ik snap die dingen niet. Nooit gedaan, en ik wil het ook niet begrijpen. Precies daarom wil ik ook geen lid worden van clubjes, háát ik 'commissieleden' (de mannen met hesjes die king of the day zijn bij een event van 'hun' clubje') en doe ik niet mee aan 'typisch' groepsgedrag. Ik denk dat ik op een of andere manier niet afstam van de Kaninefaten ofzo.

Dit is natuurlijk niet alleen voor motorrijders, op het water zie je dit ook. Mijn remedie: helm op, lekker rijden, nergens aan storen. En vooral niet meedoen met dat rare gedoe. Geen georganiseerde toertochten oid. Kuddegedrag...vreselijk! Ik ben geen koe!
Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk weinig van merk. Ik rij zelf op een Honda Blackbird, toch wel aardig sportief, maar als ik bij een benzinepomp, open brug, pont, stoplicht, whatever stilsta, dan groet ik iedereen, en nagenoeg iedereen groet mij. Of dat nou tien Harley-rijders samen zijn, of een BMW-toerrijder, of een vrouw, of een Hayabusa.

Laatst nog toen ik op een pont stond te wachten nog een leuk praatje gemaakt met iemand die zo'n scootmotor had. Ik zie niet echt groepsgedrag hoor.

Cunning linguist.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Equator schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:15:
Zie: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/21756#21756
Het motor-forum komt oorspronkelijk hier vandaan :)
Het is alleen niet echt een club 8)7
Toch weer wel: er is een MF sticker... :o Zo geef je aan dat je bij de stam van de MFers hoort. Al die merkenfora hebben een eigen sticker of herkenningsteken. Het (BMW) RT forum ook. En ook daar zie je weer hier en daar wat domme opmerkingen die dan de superioriteit van BMW moeten onderstrepen. Of aangeven dat BMW rijders beter zouden zijn. Ik gluur ook nog wel eens op een Volvo forum. En dan lees je ineens tot je verbijstering dat Volvo's het beter doen in de sneeuw (?). Van die dingen ja, van die dingen... (CvdL). En natuurlijk zijn 'zij' weer beter dan anderen.

Een werknemer van een klant waar ik ooit zat had ook al zo'n hekel aan 'clubjes' zoals hij dat noemde. Ik vond het eerst overdreven, maar hoe langer ik erover nadacht en rondkeek zag ik dat ie gewoon gelijk had. De Nazi's waren ook een 'clubje' tenslotte... :X Zo werken die dingen wel. Clubjes kunnen best eng zijn. Je hebt de 'clubmoraal'; als je niet denkt zoals de meerderheid (of de baasjes/commissieleden) van de club hoor je er niet echt bij. Doodeng dus. Nee, ik ben geen lid. >:)

@Bart: beter kijken? ;) Ik zie het niet dagelijks, maar vaak genoeg. Ik doe er zelf niet aan mee, hoor. In principe groet ik iedereen en praat ik met iedereen. Het is niet zo dat ik niet met een HD rijder zou praten of geen contact zou zoeken omdat ie er een rijdt. Het is ook weer niet zo dat ik elke motorrijder aanspreek die ik zie bij een stop, maar ik mijdt ze ook niet. Maar soms wordt je er wel degelijk mee geconfronteerd. Gelukkig kan het ook anders: op de BMW Motorrad Days in Garmisch zag ik toch een paar Japanners op de pakeerplaats van de camping staan. Dat kan gewoon. Geen gezeik.

[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 08-01-2010 08:47 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
AVD-cancel-slachtoffer meldt ;(

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Oei, zonde.. Maar beter dat, dan je onhandig en onzeker op de motor zit vanwege mogelijke gladheid.. Is er al een nieuwe datum geprikt?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:43:
[...]
@Bart: beter kijken? ;) Ik zie het niet dagelijks, maar vaak genoeg. Ik doe er zelf niet aan mee, hoor. In principe groet ik iedereen en praat ik met iedereen. Het is niet zo dat ik niet met een HD rijder zou praten of geen contact zou zoeken omdat ie er een rijdt. Het is ook weer niet zo dat ik elke motorrijder aanspreek die ik zie bij een stop, maar ik mijdt ze ook niet. Maar soms wordt je er wel degelijk mee geconfronteerd. Gelukkig kan het ook anders: op de BMW Motorrad Days in Garmisch zag ik toch een paar Japanners op de pakeerplaats van de camping staan. Dat kan gewoon. Geen gezeik.
Nou ja, misschien ben ik gezegend dat ik nog geen slechte ervaringen heb :)
Ik vind het juist altijd wel leuk dat je af en toe een praatje maakt met bepaalde types mensen waar je normaal nooit mee omgaat, of sterker nog, die je normaal liever zelfs niet tegenkomt :D

Cunning linguist.

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:43:
[...]
:Y Inderdaad. Ik rij dus op een japanner, maar ik groet gewoon naar elk motorrijder die ik tegenkom. Staat er een naast me voor de stop, dan kijk ik even naar dien's motor. FF knikken etc.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

webmail schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:39:
[...]

:Y Inderdaad. Ik rij dus op een japanner, maar ik groet gewoon naar elk motorrijder die ik tegenkom. Staat er een naast me voor de stop, dan kijk ik even naar dien's motor. FF knikken etc.
Dat doe ik dus ook, altijd wel leuk om te zien wat die ander nou rijdt :)
Krijg trouwens wel altijd meer aandacht van andere Honda-rijders :D. Vooral van die Pan European-rijders die stiekem eigenlijk ook een Blackbird wilden maar het niet mochten van vrouwlief ofzo, die werpen altijd van die gecombineerde jaloerse/bewonderende blikken :P :D.

Cunning linguist.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
Da's sneu :|
Mijn rijles die voor morgen gepland stond is gisteren ook afgebeld.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:36:
[...]

Nou ja, misschien ben ik gezegend dat ik nog geen slechte ervaringen heb :)
Ik vind het juist altijd wel leuk dat je af en toe een praatje maakt met bepaalde types mensen waar je normaal nooit mee omgaat, of sterker nog, die je normaal liever zelfs niet tegenkomt :D
Tot nog toe is de vriendelijkheid van alle "merken" motorrijders mij alleen maar meegevallen. Wellicht ook doordat mijn enige toerrit tot nog toe de "MF Newbie Winterrit" was :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:59:
[...]
Tot nog toe is de vriendelijkheid van alle "merken" motorrijders mij alleen maar meegevallen. Wellicht ook doordat mijn enige toerrit tot nog toe de "MF Newbie Winterrit" was :)
Het is ook weer niet zo dat het alleen kommer en kwel is natuurlijk. Gelukkig is het merendeel gewoon relaxed. Maar er zitten types tussen die het een beetje vervelend maken. Lui die zichzelf 'echte motorrijders' vinden enzo. Mensen met een oud lijk vinden moderne plastic brommers maar niks en de rijders watjes, en meer van die rare 'wetjes' die er dan ineens lijken te bestaan. Leven en laten leven zou ik zeggen. Mijn huidige brommer heb ik niet gekocht uit fanboy-ism oid, maar gewoon omdat ie goedkoop was en ik BMW wel een lange levensduur toevertrouw. Het had ook een TDM850 kunnen worden (was ik eerst naar op zoek). Uiteindelijk ben ik erg blij met mijn keuze, maar ik respecteer andermans keuze ook. Als iemand erg blij wordt van een Pan is dat toch perfect?

Het is uiteindelijk gewoon doodnormaal menselijk gedrag. We zijn nu eenmaal groepsdieren en dat uit zich in dit en tientallen andere groepjes en clubjes. Mensen willen gewoon graag bij een stam horen.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 22:52
Wormaap schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:52:
[...]

Da's sneu :|
Mijn rijles die voor morgen gepland stond is gisteren ook afgebeld.
Mijn rijles voor morgen (nog) niet, ben benieuwd of ze nog gaan bellen..

• soepah
Iemand hier in de buurt (Twente (Enschede / Almelo)) nog tips voor Aanhangerhuur voor 1 of 2 motoren voor week of 2 / 3?? en misschien ervaringen?

• DRAFTER86
soepah schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:13:
Iemand hier in de buurt (Twente (Enschede / Almelo)) nog tips voor Aanhangerhuur voor 1 of 2 motoren voor week of 2 / 3?? en misschien ervaringen?
Even ge-googled: http://www.braamhaar-aanhangwagens.nl/verhuur.html
Motortrailer: 35,- / dag

• iMars

iMars

Full time prutser

Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Dat doe ik dus ook, altijd wel leuk om te zien wat die ander nou rijdt :)
Krijg trouwens wel altijd meer aandacht van andere Honda-rijders :D. Vooral van die Pan European-rijders die stiekem eigenlijk ook een Blackbird wilden maar het niet mochten van vrouwlief ofzo, die werpen altijd van die gecombineerde jaloerse/bewonderende blikken :P :D.
Honda Blackbird O+ Issie ook zwart?

Als ik even naar mijn motor historie terug kijk, heb ik twee Honda's en twee Suzuki's gehad (1 heb ik nog steeds ;))

Mijn eerste motor was een Honda CB125 T2 klein tweecilindertje, maar zonder brommergeluid dankzij de imho mooie uitlaat voor die tijd.
Mijn tweede motor was een Suzuki GSX400F. Deze had een giga grote kuip+scherp. Auto's dacht vaak dat ik een politiemotor was :+ Ik had destijds een blauw motorpak ... dat deed het goed :*)
Mijn derde motor was een Honda VF500 V4 Interceptor
Mijn 4e en huidige motor is een Suzuki SV1000N

• soepah
Iemand ervaring met zoiets huren? ik vond namelijk http://verhuurmotortrailer.tk/ wel erg aantrekkelijk, allen dat is zo ver weg. En passen er gemakkelijk 2 motoren (Type Kawa ZZR 600) op een Motor trailer 225x150?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

webmail schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:24:
[...]

Honda Blackbird O+ Issie ook zwart?
Nee, ik heb helaas niet de mooiste versie die matzwart is, maar de een-na-mooiste versie die titanium is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Bart ® op 08-01-2010 13:31 ]

Cunning linguist.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jongens jongens jongens wat een drama! Ik heb alweer 8 dagen niet op de motor gezeten, voor dat ene ritje ook al een dikke week niet en er zit nog helemaal geen verbetering aan te komen!

Ik trein me een ongeluk :(

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Koop dan gewoon een auto :+

Yamaha MT-09

• iMars

iMars

Full time prutser

Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:28:
[...]
Nee, ik heb helaas niet de mooiste versie die matzwart is, maar de een-na-mooiste versie die titanium is ;)
offtopic:
Correctie: de twee-na-mooiste versie. De een-na-mooiste versie is deze.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

webmail schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:18:
[...]

offtopic:
Correctie: de twee-na-mooiste versie. De een-na-mooiste versie is deze.
Dat zie je toch echt verkeerd :7

Cunning linguist.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Matis schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:28:
Zojuist de garage maar eens vrijgemaakt en de motor naar binnen gereden. Hopelijk is het in de garage minder koud dan buiten en ontdooien de carbs.

Mijn staat al een hele tijd buiten (en heeft de eerste sneewbui nog geeneens een hoes erover gehad). Ik vrees het ergste.... :X

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ schudt Morax de hand. Hier wel een hoes, maar verder aan de elementen blootgesteld.

• komkommer

komkommer

Koffie

Bevroren carburateurs? Het zogenaamde Carb-icing? Dat krijg je niet bij stilstaan.

Makerij Hofman

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 14:33
Over dat groep gedoe, ik ben juist wel lid van een motor club, gewoon een stel vrienden met 1 gezamelijke hobby, namelijk motor rijden.

We hebben een grote diversiteit aan motorrijders, van sjoppers, tot toerders, vrouwen, racers en crossers.

Vaak wordt er in bovenstaande groepjes gereden, maar bij de feestjes komt iedereen bij elkaar om onder het genot van een hapje en een drankje te genieten van de gazamelijke hobby "motorrijden".

Ik zwaai tegen elke motorrijder, behalve scooters, want ik zie nooit of het een motor of een brommer is :P

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• _Apache_

_Apache_

For life.

En de blauwe wolk die erachteraan getrokken word, dat verraadt ze vaak. :+

• DRAFTER86

Bevroren carb's? Benzine bevriest voor zover ik weet pas bij -40 ofzo. Carb icing komt voor wanneer de lucht vochtig is, de temperatuur van de lucht neemt door de drukval in de carb erg snel af en dan kunnen de waterdeeltjes bevriezen. Het spreekt voor zich dat dat alleen gebeurd als de motor loopt :)
Je hebt op een warme, vochtige dag meer kans op carb icing dan op dagen als vandaag, nu zit er nauwelijks vocht in de lucht.

[ Voor 5% gewijzigd door DRAFTER86 op 08-01-2010 15:03 ]

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Afbeeldingslocatie: http://weerplaza.nl/data/eps/eps_temppluim_06260.png

Kans is groot dan maandag mijn lessen niet doorgaan en woensdag voor de 2e keer mijn examen ook afgezegd wordt.
IK WIL RIJDEN! Nu alweer een week geleden

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1 ... 151 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.