Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.076 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:53:
[...]
Al ken ik de weerwaarschuwingen van het KNMI onderhand, roepen dat het altijd qudweer wordt maakt dat je , of gelijk hebt en je vak verstaat, of dat het meevalt en er niks aan de hand is.
Heb je nu ook al verstand van weersverwachtingen?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@flesdop gefeliciteerd met de aankoop van de gs. en we zullen je wel zien verschijnen bij de volgende meeting.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Haha, nog een hier! :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:15:
[...]

Heb je nu ook al verstand van weersverwachtingen?
:*) het enige wat daarvoor nodig was waren een paar blauwe pilletjes en dan snap je het ineens. Gelijk krijgen was nooit zo makkelijk

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:37:
[...]
:*) het enige wat daarvoor nodig was waren een paar blauwe pilletjes en dan snap je het ineens. Gelijk krijgen was nooit zo makkelijk
Je vergeet hindsight ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:7 ervaring heet dat.

And it goes BRAAAAAPP!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:08

KabalA!

[ No-Life ]

Het is even geleden... maar ik zal ook weer eens reageren hier :)

Nadat mn F2 'klaar' was, was hij zo:
Afbeeldingslocatie: http://foto.grotepech.nl/pictures/IMG_8594-Edit.jpg

Na er een hele tijd op gereden te hebben, was ik hem zat. Ik wilde een SM 8)
Na een ellenlange 2 dagen zoeken een WR gekocht.

Zo was ie toen ik hem kocht:
Afbeeldingslocatie: http://foto.grotepech.nl/pictures/wr400.jpg

Na wat ebayen spullen gekocht en is ie zo:
Afbeeldingslocatie: http://foto.grotepech.nl/pictures/IMG_0951.JPG

Moet nog een stickersetje op, vind hem nu wat kaal :/
Heb een mooie motomaster schijf gemonteerd aan de voorkant. stuntvertanding is nog onderweg, en dr zal over een tijdje wel weer een handrem opkomen :Y
Voorlopig iig weer lekker rijden zonder me te ergeren aan mn bike *O*

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• AE86
Leuke WR.. Al een stickersetje in gedachte?
Charmante brommer op de achtergrond trouwens ;)

[ Voor 55% gewijzigd door AE86 op 30-12-2009 17:04 ]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

AE86 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:56:
Leuke WR.. Al een stickersetje in gedachte?
Charmante brommer op de achtergrond trouwens ;)
Nee nog geen set in gedachte/ op het oog :) Vervelende is dat de fiets al 'oud' is en er dus weinig direct passend te krijgen is, welke ik dan ook nog vet vind. Dus tips zijn welkom ;)

Brommertje op de achtergrond is een ktm 125cc 2 tact :D is van ons samen, uiteraard ook voor het stunten :P we rijden er maar een paar keer per jaar op, maar dan is het wel altijd lachen :+

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://kuvaton.com/kuvei/krapula-aamu56.jpg

Yea !

:p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

zelfs met een burnout hebben die dingen een draaicirkel >:) van een bus ;)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Eergisteren bij de outlet van Ten Kate een mooie broek en handschoenen gescoord.
Klaar voor 110,- :)

Toen nog even bij de systeemhelmen gekeken, en het kwam er op neer dat ik een moeilijk hoofd heb:P
Veel verschillende merken en prijsklassen geprobeerd, maar ik zat steeds met mijn kin tegen de helm aan.
Aangezien dat niet prettig schijnt te zitten tijdens ritten nog wat integraalhelmen geprobeerd, maar dat had mijn voorkeur toch echt niet.
Nog even voor de grap een C3 gepast en ja hoor, die zat prima.
Binnekort 500,- armer dus (ze hadden gelukkig 20% korting maar de helm niet in het matzwart op voorraad)

• DECOY88
(overleden)
wees maar blij dat je die goedkope meuk niet past:P openschieten als je op je plaat gaat enz.. en een c3 zal je zeker niet teleur stellen. lekker stil zijn die.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-01 15:28
Sinds tweede kerstdag in het bezit van deze Honda CBR 400 RR:

Afbeeldingslocatie: http://www.daikitana.com/extra/cbr/klSNV10085.JPG

Kan niet wachten tot het weer wat warmer is :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Stoffel: Heel erg vet model, enorm gave kleuren. Maar dat zitje en die stepjes mogen er wel vanaf O-)

Beter gaan mijn laatste 2 uur les morgen en examen de 8e door. Ik heb door de sneeuw en feestdagen 3 weken niet gereden, en uitstel door gladheid zou niet zo leuk zijn :/

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

@Quadro koele babyblade, hij ziet er nog piekfijn uit...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:49

charrel

Cortisol4life..

Quadro! schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:02:
Sinds tweede kerstdag in het bezit van deze Honda CBR 400 RR:

[afbeelding]

Kan niet wachten tot het weer wat warmer is :)
Let me ride, let me ride, let me ride })
Erg leuk speelgoed!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
* Wormaap heeft vandaag zijn eerste les gehad :D
En ik heb me prima vermaakt :) Eerst een paar keer wegrijden en stoppen in de straat, daarna de weg op. Twee keer in de berm beland (heel rustig, dat wel) omdat ik dus niet eerst op een oefenterrein heb geleerd hoe je zo'n ding eigenlijk stuurt. Dat ging later in de les gelukkig een stukje beter :)
Wel even wennen aan de snelheidsbeleving en het tempo waarmee je optrekt, want dat ligt natuurlijk een aardig stukje hoger dan in de auto :+

Volgende week weer :D

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Eddos
Dapper dat je met dit weer (welke provincie woon je?) de weg op gegaan bent, Ik wou dit weekend ook weer een les nemen, maar dat is echt zonde van je geld met het weer nu in Groningen.. Snelheidsbeleving vond ik ook wel apart, en het tempo waarmee je optrekt begint bij mij (helaas) al wat te wennen.

• AE86
KabalA! schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:18:
[...]

Nee nog geen set in gedachte/ op het oog :) Vervelende is dat de fiets al 'oud' is en er dus weinig direct passend te krijgen is, welke ik dan ook nog vet vind. Dus tips zijn welkom ;)

Brommertje op de achtergrond is een ktm 125cc 2 tact :D is van ons samen, uiteraard ook voor het stunten :P we rijden er maar een paar keer per jaar op, maar dan is het wel altijd lachen :+
Sigmans bellen. Die hebben nog wel wat liggen gok ik.. Maar ik ben er al een hele tijd niet geweest, dus pin me er niet op vast.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wormaap schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:40:
* Wormaap heeft vandaag zijn eerste les gehad :D
En ik heb me prima vermaakt :) Eerst een paar keer wegrijden en stoppen in de straat, daarna de weg op. Twee keer in de berm beland (heel rustig, dat wel) omdat ik dus niet eerst op een oefenterrein heb geleerd hoe je zo'n ding eigenlijk stuurt. Dat ging later in de les gelukkig een stukje beter :)
Wel even wennen aan de snelheidsbeleving en het tempo waarmee je optrekt, want dat ligt natuurlijk een aardig stukje hoger dan in de auto :+

Volgende week weer :D
Sturen doe je niet hoofdzakelijk met je stuur maar meer met je gewicht.......... Beetje 't zelfde als met "losse handen" op je trapfiets.

Als je er eenmaal een beetje aan gewend bent dan moet je maar eens wat op JijBuis zoeken aangaande "countersteering" :+

edit:
En als je er later op gaat letten dan doe je dat "countersteeren" eigenlijk continue op een motorfiets.....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 02-01-2010 19:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

grrr.

Wat voor'n goedje kan ik gebruiken om een mal van te maken zonder dat glasmat eraan vast komt te zitten bij het opdrogen?

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
ROFLASTC schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:50:
grrr.

Wat voor'n goedje kan ik gebruiken om een mal van te maken zonder dat glasmat eraan vast komt te zitten bij het opdrogen?
Wat wil je maken, iets van carbon? Ik weet dat ze bij mn oude stage bedrijf (Dutch Space, maken sattelieten etc) vaak mallen van zout hadden. Daar deden ze dan de carbon matten overheen, en als het carbon onderdeel klaar was spoelde ze het zout weg met water en had je een mooi carbon onderdeel.

Jammer dat ik nu pas je ad van die body armour zie, als ik dat 2 maanden eerder had gezien had ik hem zo van je overgenomen :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:06:
[...]

Wat wil je maken, iets van carbon? Ik weet dat ze bij mn oude stage bedrijf (Dutch Space, maken sattelieten etc) vaak mallen van zout hadden. Daar deden ze dan de carbon matten overheen, en als het carbon onderdeel klaar was spoelde ze het zout weg met water en had je een mooi carbon onderdeel.

Jammer dat ik nu pas je ad van die body armour zie, als ik dat 2 maanden eerder had gezien had ik hem zo van je overgenomen :X
Ik ben drukdoende het windscherm van mijn motor te verbouwen voor een rallye look. Ik heb al Hella's als lampen incl beugel en een stuk carbon om de plaats waar de standaard koplamp zit op te vullen (en plaats te maken voor de hellas) Nu wilde ik dat standaard scherm en het stuk carbon gebruiken om 1 scherm uit 1 stuk te maken zodat ik de standaard bevestigingspunten kan gebruiken want het stuk carbon wat ik nu heb kan ik niet makkelijk vast maken aan de beugel v/d lampen.

Blijft het opdrogende glasvezel/hars spul plakken aan de plamuur die ik op het carbon stuk had gedaan om het netjes te krijgen....

het zout lag dan in een kist ofzo ? Hoe krijg je het materiaal in de goede vorm als het zout alle kanten op kan?

Ik wil nu dus een afdruk mal maken met het scherm en het carbon stuk zodat ik daarin een glasvezel scherm kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://forum.lc8.info/files/attachments/lc8-4_911.jpg

Dit is was ik bijwijze van spreken nu kan maken maar het moet :

Afbeeldingslocatie: http://www.mcnews.com.au/Wallpaper/KTM/Action/2003/MEONI_TUN_1024.jpg

Hier is het scherm uit 1 stuk

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 02-01-2010 20:49 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ROFLASTC:

edit:
Goede mal maken ...., dus ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 02-01-2010 21:14 ]

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Maak een kist waar je topkuip in kan... wrap hem in houdbaarheidsfolie, pur in de kist, kuip erbij, nog meer pur en je hebt een mal.

Kan trouwens niet handig zijn ipv hoop lucht in purschuim... maar je kan ook gips oid gebruiken :) kwestie van daarna je glasvezel nog even netjes schuren en nabewerken.
Ik denk dat het moet lukken zo :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gips gieten is vrij goedkoop ... en met een trilnaald (boorhamer die goed kan hameren voldoet ook) kun je een strakke mal maken....

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:12:
Gips gieten is vrij goedkoop ... en met een trilnaald (boorhamer die goed kan hameren voldoet ook) kun je een strakke mal maken....
Je kan ook je vriendin d'r vibrator lenen :P [/hk]

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Widow
ROFLASTC schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:13:
[...]
het zout lag dan in een kist ofzo ? Hoe krijg je het materiaal in de goede vorm als het zout alle kanten op kan?

Ik wil nu dus een afdruk mal maken met het scherm en het carbon stuk zodat ik daarin een glasvezel scherm kan maken.
Nee, het zout werd natgemaakt en samengeperst tot een blok zout. Daar werd dan de vorm van gemaakt die ze nodig hadden, en daar ging vervolgens carbon overheen. Ik weet alleen niet of dat gewoon standaard zout was, of dat er nog iets bij zat. Het was in ieder geval niet giftig, het was niet erg als je wat zout binnen kreeg van die mallen.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Misschien kan je zo zoutblok voor paarden kopen en die bewerken? :P

Is dat eigenlijk duur zo'n stukje carbon maken? Aan onderdelen dan, zoals die vellen carbon en hars e.d.

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 19:23

Quarin

Ondertitel... wasda?

Volgens mij zo'n 25 euro per vierkante meter voor het carbon en een hoeveelheid hars daarvoor euro of 20, maar ik moet er meteen bij zeggen dat ik hier niet teveel vanaf weet, omdat ik er niet vaak voor hoef te betalen. Het grote probleem is echter het in kleine hoeveelheden krijgen. Probeer wat te regelen met bedrijven die het in veel ermee doen, of probeer samples aan te vragen bij de desbetreffende fabrikanten van hars/carbon. Let er wel op dat je carbon en hars e.d. geschikt is voor handlamineren.
Een goedkope manier om een mal te maken is uit schuim een plug (positieve mal) te laten frezen en daarover een hete plastic plaat laten trekken zodat je een negatieve mal krijgt.
Let wel op trouwens als je carbon gaat bewerken. Carbon is inert dus je lichaam zal stukjes niet uit je lichaam werken, draag dus altijd handschoenen. Ook een mondkapje is een goede gewoonte, helemaal als je eraan gaat dremelen.
Over het lossen uit je mal trouwens, daarvoor moet je rekening houden met je loshoeken. Probeer geen delen te hebben die loodrecht op je carbon staan, maar minstens 3 graden daarvandaan. Als je dan het carbon lostrekt is de wrijving 0 zodra het een beetje beweegt, omdat er geen contact meer is. Ook moet je altijd radiussen gebruiken in je mal in plaats van rechte hoeken. Dat is zowel voor het lossen, als dat het carbon altijd ook een radius zal hebben en er daarom 'harspockets' of luchtbellen zullen ontstaan.

[ Voor 62% gewijzigd door Quarin op 03-01-2010 01:18 ]

• DECOY88
(overleden)
handschoenen heb je al nodig met die hars troep eenmaal op je hand en je voelt het nog een week zitten.. tijdje terug me achterkant verbouwd met epoxy en glasmatten. mondkapje is ook geen slecht idee met alle troep die tussen de matten vandaan stuift.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Quarin schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:08:

Over het lossen uit je mal trouwens, daarvoor moet je rekening houden met je loshoeken. Probeer geen delen te hebben die loodrecht op je carbon staan, maar minstens 3 graden daarvandaan. Als je dan het carbon lostrekt is de wrijving 0 zodra het een beetje beweegt, omdat er geen contact meer is. Ook moet je altijd radiussen gebruiken in je mal in plaats van rechte hoeken. Dat is zowel voor het lossen, als dat het carbon altijd ook een radius zal hebben en er daarom 'harspockets' of luchtbellen zullen ontstaan.
Het bovenstaande geeft wel aan waarom ik een alpha studie heb gevolgd :P , snap er niet zoveel van. Het gedoe met het kleine deel wat ik nu heb maakt al dat ik wil gaan voor gewoon glasvezel uit de 1e de beste modelbouw/surfplank winkel. Ik heb daar ook de nodige ervaring mee onderhand (inclusief bril/masker tegen de dampen)

Vooral het maken van een degelijke mal wordt nogal lastig

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
ROFLASTC schreef op zondag 03 januari 2010 @ 01:34:
[...]

Het bovenstaande geeft wel aan waarom ik een alpha studie heb gevolgd :P , snap er niet zoveel van. Het gedoe met het kleine deel wat ik nu heb maakt al dat ik wil gaan voor gewoon glasvezel uit de 1e de beste modelbouw/surfplank winkel. Ik heb daar ook de nodige ervaring mee onderhand (inclusief bril/masker tegen de dampen)

Vooral het maken van een degelijke mal wordt nogal lastig
volgens mij is het dit, even een tekeningetje gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hammert.nl/upload/mal.png

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
vanochtend alles vastgevroren :/

straks mn andere fiets even binnen zetten :+

(nee ik doe geen burnouts in het huis... misschien als er een andere vloer in komt :+ )

• AE86
Gisteren was mijn motor ook al vastgevroren aan de grond.. :+

[ Voor 4% gewijzigd door AE86 op 03-01-2010 10:35 ]

• KaWaReZ
krijg m niet eens naar binnen, :+

dan maar verlengsnoer en zooitje warmfohnen
(en plastic zakken over de controls als ik m laat staan)

hagel/regen van gisteren is gewoon vastgevroren

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
ROFLASTC schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:50:
grrr.

Loswas gebruiken?

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Mijn lessen van vandaag en morgen gaan uiteraard niet door, maar misschien beslist het cbr wel dat ik woensdag op examen moet. Hopen dat er dan nog teveel sneeuw ligt

[ Voor 13% gewijzigd door Hayfork op 04-01-2010 09:14 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Hier (Adam) is het 2 uurtjes verschoven in de hoop dat het iets warmer wordt, maar het gaat waarschijnlijk wel door.
Nog even rijden voordat ik 4 daagjes naar Parijs ga is wel lekker :9~

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Mijn fietsje staat nu helaas vaker stil dan normaal. Sinds de verhuizing - een aantal dagen geleden - woon ik nu op een kwartiertje fietsen van werk, ipv een kwartiertje motorfietsen van werk.

Hij staat op dubbel slot, onder een echte motorhoes. Een hoes met katoenen binnenkant, waterwerende buitenkant.

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 04-01-2010 10:10 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Voor de kunstoffenknutselaars, haal eens het 'praktijkhandboek kunststoffen' bij de PolyService.

Afbeeldingslocatie: http://www.polyservice.nl/images/P/OmslaghandboekKunststof250.jpg

Daar staat onder andere in beschreven hoe je mallen kan maken, en ook allerlei verwerkingstips voor kunststofharsen en versterkingsmaterialen als glasvezel, koolstofvezel of kevlar.

Bij PolyService verkopen ze ook epoxy en polyesterharsen in allerlei diktes en volumes en ook de versterkingsmaterialen in kleine hoeveelheden :)

Ik was daar kind aan huis toen ik m'n (epoxy-woodcore) boot bouwde :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:13:
[...]

Ik ben drukdoende het windscherm van mijn motor te verbouwen voor een rallye look. Ik heb al Hella's als lampen incl beugel en een stuk carbon om de plaats waar de standaard koplamp zit op te vullen (en plaats te maken voor de hellas) Nu wilde ik dat standaard scherm en het stuk carbon gebruiken om 1 scherm uit 1 stuk te maken zodat ik de standaard bevestigingspunten kan gebruiken want het stuk carbon wat ik nu heb kan ik niet makkelijk vast maken aan de beugel v/d lampen.

Blijft het opdrogende glasvezel/hars spul plakken aan de plamuur die ik op het carbon stuk had gedaan om het netjes te krijgen....

[afbeelding]

Dit is was ik bijwijze van spreken nu kan maken maar het moet :

[afbeelding]

Hier is het scherm uit 1 stuk
Toen ik in Zuid Africa was las ik in een local motorblad over een bedrijfje dat zich specialiseerde in carbon onderdlen voor motoren, en hun specialiteit was KTM Adventures.. ze hebben een fairing gemaakt met ingebouwde extra benzine tanks.
Misschien kunnen die lui je wel helpen:

http://www.wilddog.za.net/forum/index.php?topic=41685.0
Adventure Overtime can be contacted
via cell 0829702184
via email omega.fibre@telkomsa.net
http://omegafibre.com/index_files/Page302.htm

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• snars
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:18:
Sturen doe je niet hoofdzakelijk met je stuur maar meer met je gewicht.......... Beetje 't zelfde als met "losse handen" op je trapfiets.
Yes, een sturen-versus-leunen-fight midden in de winter! :*) ;)

* snars blaast in zijn opgezwollen vers ontdooide vingers, grabbelt op youtube en post een gouwe ouwe

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644]

Vanmorgen....slot vastgevroren, overal glibberen, aan een paar schroeven moeten draaien om het ding uberhaupt stationair te laten lopen en op de snelweg ga je pas echt kapot. -7 gemeten onderweg, en ik maakte me voor het eerst echt zorgen over het bevriezen van m'n tenen en vingers. Het ergste vind ik nog de koekblikkers die op hun normale bumperklevende niet-verlichte nonchalante manier doorjakkeren alsof ABS op magische wijzen de natuurwetten kan omzeilen.

Ik ben denk ik gezwicht....en ga een koekblik regelen voor de komende dagen :/

I reject your reality, and substitute my own.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
Vanochtend zat ik heerlijk warm in mijn koekblik :9 Maargoed... Ik mag dan ook nog niet op een motor zonder L erop rijden :+
Het filmpje ga ik vanavond als ik thuis ben bekijken, op mijn werk wordt Youtube niet écht gewaardeerd.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Na jaren met een crosshelm zonder bril (ja een zonnebril maar dat telt niet 8-)) nu eindelijk de knoop door gehakt en een helm met vizier gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.lazermotorcycles.com/images/accessories/airoh_s4.jpg

In Nederland nergens onder de 180 euro te vinden, bij de RAD in Belgie nu in de "solden" voor slechts 90 euro :) Helm zit als gegoten, werd ook goed geadviseerd in de shop.

Gister een klein stukje gereden om de helm te testen en vooral qua geluid is het een wereld van verschil! Ook qua warmte is het een stuk beter :)

[ Voor 5% gewijzigd door sjukke op 04-01-2010 14:46 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

snars schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:31:
[...]

Yes, een sturen-versus-leunen-fight midden in de winter! :*) ;)

* snars blaast in zijn opgezwollen vers ontdooide vingers, grabbelt op youtube en post een gouwe ouwe

[video]

Vanmorgen....slot vastgevroren, overal glibberen, aan een paar schroeven moeten draaien om het ding uberhaupt stationair te laten lopen en op de snelweg ga je pas echt kapot. -7 gemeten onderweg, en ik maakte me voor het eerst echt zorgen over het bevriezen van m'n tenen en vingers. Het ergste vind ik nog de koekblikkers die op hun normale bumperklevende niet-verlichte nonchalante manier doorjakkeren alsof ABS op magische wijzen de natuurwetten kan omzeilen.

Hoe leuk ik motorrijden ook vind, met dit weer stap ik vast niet op de motor (afgezien van het feit dat ik er nog geen een heb :( ), Kou is prima, maar gladheid is voor mij een no-go.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:31:
[...]
Watje!

Verwijderd

Ik wil ook weer lessen, heb niet voor niets thermo spul gekocht en dikke handschoenen, maargoed, global warming sucks. En damn wat zijn tweede hands harleys duur. Dan ga ik liever voor een nieuwe die ik zelf inrijd.

• Jelte
  • Niet online
Francis schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Hoe leuk ik motorrijden ook vind, met dit weer stap ik vast niet op de motor (afgezien van het feit dat ik er nog geen een heb :( ), Kou is prima, maar gladheid is voor mij een no-go.
Zojuist een rondje gereden en weinig van gladheid gemerkt, behalve in het straatje waar ik woon. De rest was allemaal netjes geveegd en gepekeld.
Maar mijn tenen vonden het wel koud ;)

• teacher
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Was gisteren op de nieuwjaarsbijeenkomst van de bmw k club:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwr.nl/phpBB3_bmwk/download/file.php?id=816

Toen ik thuis kwam even de pekel van de fiets afgespoeld, vroor het water meteen op... :+

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Druk? of was je de eerste? :D

of was dit de parkeerplaats voor motoren en stonden de auto's ergens anders?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:46:
Was gisteren op de nieuwjaarsbijeenkomst van de bmw k club:
[afbeelding]

Toen ik thuis kwam even de pekel van de fiets afgespoeld, vroor het water meteen op... :+
Jij hebt meet in de Meern gehad en dat zeg je niet ff?
Was ik handje komen schudden! (da's 10min bij me vandaan, en we hebben vast wel eens @ MOAM gemeet, maar toch : P )

• Widow
Lol met dit weer gewoon met de motor gaan rijden :P ik zat vanochtend in mn auto en had een motorrijdende collega aan de lijn, die vroeg of er nog motorrijders te zien waren op de weg (A9/A1). Ik vertelde dat als ik elke motorrijder die ik zag een krat bier zou geven, ik aan het eind van de dag nog met een auto vol met bier zou zitten. Ik heb er echt geeneen gezien. Vind het ook niet gek met dit weer, het is net een ijsbaan hier in de straat.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Van het weekend nog een motorrijder zien vallen, 2 keer. Eerst viel de motor naar rechts toe, waadoor die kant beschadigt was. Nog geen 20 seconden later viel hij weer, en nu naar links. Dan heb je dus beide kanten van je motor beschadigt. Was natuurlijk ook niet zo slim om te gaan rijden met een paar cm sneeuw.

Op zich heb ik ook al wel weer zin om te gaan rijden. Alleen voorlopig gaat dat zeker niet gebeuren. Wat dat betreft ben ik ook wel een watje. Ik wacht wel tot het weer een graad of 15 is :P

• Twhomp
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb vandaag, 16:30, op de A4 nog een motorrijder gezien.

Dan ben je óf een held óf niet wijs :D

Ik ga toch voor held ;)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:57

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Maart 2005 ook in de sneeuw gereden op mijn toenmalige Yamaha Radian. Had al een aantal keren in de sneeuw gereden maar die dag was het wel erg bruut.. Kostte me dan ook die motor (werd afgesneden door een auto)...

Daarna 9 maanden later nog een Diversion tegen een auto geparkeerd met iets van 80-90 per uur, vlak voor de kerst, wederom niet mijn schuld maar voor de verzekering wel eenzijdig. Toen was het voor mij ff over.

Nu een paar weken geleden een FZR1000 gekocht na 4 jaar niet gereden te hebben en mijn collegas zijn verbaasd dat ik hem met gemak laat staan... Ik doe het in ieder geval nooit meer: in de sneeuw rijden.. Dan maar geen held :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind sneeuw prima, en mooi om te zien, maar ik hoef niet zo nodig precies te weten wat de onderdelen van m'n DL 650 kosten bij de motorzaak :+

Enige wat ik zou overwegen is ooit eens iets in de categorie komkommerwaardig halen en daar 's winters mee rijden juist als het sneeuwt. Maar mijn huidige fiets is daar totaal niet geschikt voor.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

moto-moi schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:06:
Ik vind sneeuw prima, en mooi om te zien, maar ik hoef niet zo nodig precies te weten wat de onderdelen van m'n DL 650 kosten bij de motorzaak :+

Enige wat ik zou overwegen is ooit eens iets in de categorie komkommerwaardig halen en daar 's winters mee rijden juist als het sneeuwt. Maar mijn huidige fiets is daar totaal niet geschikt voor.
8)7

Ik ben samen met nog een stel bezig om cheap-ass spikes op een stel oude banden te zetten en zo een 10sloten-tocht te maken :)

Makerij Hofman

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
Twhomp schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:06:
Ik heb vandaag, 16:30, op de A4 nog een motorrijder gezien.

Dan ben je óf een held óf niet wijs :D

Ik ga toch voor held ;)
Toevallig een rode Cagiva Raptor 1000 want dan weet ik wie dat was. Heb hem ook uitgeroepen tot de bikkel van de dag met de toevoeging dat het een completen mongool was om met een 2 cilinder 100+ PK naar je werk te gaan.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag er ook maar een paar gezien, 2x toermotor op de A10 binnenring, en een sportmotor op de N14. En dat terwijl ik toch 2.5uur over de terugreis gedaan heb, ipv 50 minuten :X.

Vrijdag nog op de motor weggeweest, maar het is toch wel wat glad, je voetrem stevig aanraken staat garant voor een stilstaand achterwiel :P. * SlinkingAnt kan niet wachten totdat het weer +5 is :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Twhomp
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

The Druid schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Toevallig een rode Cagiva Raptor 1000?
Nope, een zwarte toersport (althans, zo noem ik de modellen tussen buikschuivers en kofferfietsen in).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag tot twee keer toe een motorrijder een aanrijding zien veroorzaken op een op/afrit doordat 'ie niet door durfde te rijden (en het ook niet kon door sneeuw)..... Stap gewoon in je auto óf als je die niet hebt dan pak het openbaar vervoer of blijf thuis.

Idioten die met dit weer nog op een motor woon/werk verkeer menen te moeten doen omdat ze "echte motorrijders" denken te zijn hebben écht te veel verkeerde zaken gehoord/gesnoven/gerookt/gedronken......

• charrel
  • Laatst online: 02:49

charrel

Cortisol4life..

ach, soms heb je geen keus. Vriend van me kan alleen maar met de motor naar zijn werk. Geld voor een auto heeft ie niet en openbaar vervoer komt niet waar die zit .....

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, dan zou ik thuis blijven, m'n leven is me net even wat te lief :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:12:
Vandaag tot twee keer toe een motorrijder een aanrijding zien veroorzaken op een op/afrit doordat 'ie niet door durfde te rijden (en het ook niet kon door sneeuw)..... Stap gewoon in je auto óf als je die niet hebt dan pak het openbaar vervoer of blijf thuis.

Idioten die met dit weer nog op een motor woon/werk verkeer menen te moeten doen omdat ze "echte motorrijders" denken te zijn hebben écht te veel verkeerde zaken gehoord/gesnoven/gerookt/gedronken......
Jajajajaja, sommige automobilisten veroorzaken ook aanrijdingen omdat ze niet door durven te rijden.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dank @ tips en linkjes ik ga de komende tijd eens mijn best doen eens zien of het lukken wil.

And it goes BRAAAAAPP!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier in het zuiden is het nog te doen op de grotere wegen hoor. Als je zoals ik vlak daarnaast woont en het werk ligt er ook aan, dan is het nog goed te doen. Maar ik heb ook op 1 min. lopen een metro station en ook vlak bij m'n werk nog 1. Dus ik pak voor het gemak de metro, maar op zich kan ik zonder gladheid op m'n werk komen.

En zodra de ijzel hier (werk) van de oprit en parkeerplaats af is haal ik m'n motor uit de kelder hier, die ik toevallig net voor oud&nieuw en de nieuwe lading sneeuw daar had laten staan O-)

• Eddos
Zo staat er bij ons ook één in de parkeergarage, mooie winterstalling :P

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

wij hebben ze alle 4 in de garage staan.

ofjah 2 in de garage voor onderhoud (olie vervangen, oliefilter, luchtfilter etc etc.) en de andere 2 staan in een ander hok. zodra de eerste 2 klaar zijn, worden ze omgewisseld en worden die gecontroleerd :)
Dit weer is een mooi excuus hiervoor. Vriesweer vind ik geen ramp om in te rijden, niet mijn voorkeur natuurlijk, maar zodra er sneeuw bij komt kijken blijft mijn motor mooi in de garage staan en is de auto even mijn grootste vriend.

• KaWaReZ
De file die er stond ergens tussen de Oude Tonge en Rdam...

heb ik veroorzaakt...

een of andere bocht was een ijsbaan... halverwege kon ik niet meer verder :+
(nja, langzaamaan een pad erdoorheen geburnd.. toen maar met behulp van wat mensen kreng op zn jiffy over het ijs geduwd, zodat ik verder kon en de 2km lange rij achter me ook :+

• komkommer

komkommer

Koffie

KaWaReZ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:38:
De file die er stond ergens tussen de Oude Tonge en Rdam...

heb ik veroorzaakt...

een of andere bocht was een ijsbaan... halverwege kon ik niet meer verder :+
(nja, langzaamaan een pad erdoorheen geburnd.. toen maar met behulp van wat mensen kreng op zn jiffy over het ijs geduwd, zodat ik verder kon en de 2km lange rij achter me ook :+
Lol, je had gewoon geen grip meer? Toch maar eens opschieten met die spikes :o

Makerij Hofman

• KaWaReZ
steeds langzamer terwijl t achterwiel steeds sneller draaide..

beetje makkelijke burn-out :+

• Requiem19
  • Laatst online: 00:05
Ik heb m'n nieuwe motor gevonden :D

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/18/!!rGoqG!!m0~$(KGrHqQH-DQErgL3O-cqBK8trqeVS!~~_27.JPG

XMCS Netherlands

• KaWaReZ
weet niet hoe lang je bent, maar verkijk je niet op t imposante uiterlijk
een rs125 is nog groter zegmaar ;)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:34

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

* Bart komt ook even zijn motor showen 8)

Afbeeldingslocatie: http://lingen.nu/img/blackbird.jpg

Cunning linguist.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

FeaR

In GoT we trust

KaWaReZ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:24:
weet niet hoe lang je bent, maar verkijk je niet op t imposante uiterlijk
een rs125 is nog groter zegmaar ;)
Terwijl de vorige modellen, dus de RSV Mille en de RSV 1000R toch wel bekend stonden als "grote" moteren. Vergeleken met Japanse en andere Italiaanse 1000cc supersports.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

FeaR1986 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 22:09:
[...]

Terwijl de vorige modellen, dus de RSV Mille en de RSV 1000R toch wel bekend stonden als "grote" moteren. Vergeleken met Japanse en andere Italiaanse 1000cc supersports.
Als je deze zit staan is het net een 125cc racer :+

No signature required.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Iedereen riep ook tegen mij dat ik geen R6 moest gaan rijden omdat hij wel erg klein is en ik best lang (1,94m). Maar dat gaat ook gewoon goed :P Dus niet zo moeilijk doen, kleine motortjes zijn coowl :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• snars
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:12:
Achja, mensen die dingen doen omdat ze echte motorrijder denken te zijn moeten ze zowiezo afschieten, zeker als het ook nog idioten blijken te zijn.... :+

"Dit weer" is een rekbaar begrip. Op kou kan je je best aardig kleden en als ze voldoende van het motoraanvretende goedje strooien komt dat rijden ook wel goed.

Ik ben in ieder geval weer bekomen van m'n koekblikneigingen. Maandagochtend was echt bikkelen...maar 's avonds was het kwik gestegen naar een comfortabele 1-2 graden en zat ik weer fluitend op de brommer naar huis. 's Avonds zelfs nog een ritje gemaakt met duo, winterpak afgestaan aan m'n meisje en zelf in het leer gestapt. Vet gezellig. Afgelopen dagen was het gewoon koud hier in het oosten van 't land, meer niet.

I reject your reality, and substitute my own.

• Bergie
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Is een motor trouwens een beetje makkelijk in je eentje op zo'n paddockstand te zetten? Ik overweeg er nog een te kopen omdat het me wel makkelijk lijkt met schoonmaken van ketting etc. Maar als ik daarmee het risico loop de motor plat te leggen laat ik hem wel lekker op de standaard staan :P

Yamaha MT-09

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
Bergie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:23:
Is een motor trouwens een beetje makkelijk in je eentje op zo'n paddockstand te zetten? Ik overweeg er nog een te kopen omdat het me wel makkelijk lijkt met schoonmaken van ketting etc. Maar als ik daarmee het risico loop de motor plat te leggen laat ik hem wel lekker op de standaard staan :P
Het gaat bij mij steeds makkelijker (na 2 weken oefenen). Eerst een paar keer samen met m'n vader erbij goefend voor het dat het bijna mis zou gaan.

Het blijft wel eng aanvoelen moet ik zeggen.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Heeft ie geen middenbok ? ;) Het vergt wat oefenwerk, maar ook dat lukt over het algemeen wel, wat voor fiets is het?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:00

talin

ES-MA

Tylen schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:41:
Iedereen riep ook tegen mij dat ik geen R6 moest gaan rijden omdat hij wel erg klein is en ik best lang (1,94m). Maar dat gaat ook gewoon goed :P Dus niet zo moeilijk doen, kleine motortjes zijn coowl :P
true!

alleen oppassen met niezen tijdens de rit, je zit zo een meter naar links of rechts!

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Bergie
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

_Apache_ schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:56:
Heeft ie geen middenbok ? ;) Het vergt wat oefenwerk, maar ook dat lukt over het algemeen wel, wat voor fiets is het?
Een kawasaki zx-7r; en die heeft geen middenbok ;) Die van mij iig niet :+

Yamaha MT-09

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bergie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 12:23:
met zijn 2en is een stuk makkelijker, maar in je 1e is het wel te doen met een beetje oefening.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

examen zoals verwacht afgelast. Nu verplaatst naar de 13e maar het schijnt dat het aankomend weekend weer gaat sneeuwen... Hopelijk heb ik in augustus m'n rijbewijs... :@

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik had mijn examen 23-12-2009.
Tot op heden nog geen nieuwe datum mogen ontvangen voor mijn bijzondere verrichtingen....
Motor staat klaar om lekker kilometers te gaan maken maar ja dat papiertje hé.

Toch nog maar een beetje geduld uitoefenen ;)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• HammerT
Misschien wel leuk voor de mensen die dit jaar hun rijbewijs hebben gehaald, je kan een gratis kaartje voor de motorbeurs krijgen :)

hier: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=32

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Moet je rijschool wel BOVAG zijn, dat is de mijne helaas niet.

Enne het geldt ook voor vorig jaar ;)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
Hmm Bedankt HammerT, Wou er toch al heen, gratis kaartje is nooit weg natuurlijk (we blijven nederlanders:) )
Mijn brommert staat trouwens binnen (gedwongen) dmv verzekering met Winterstop. (Niet dat ik anders wel was gaan rijden hoor, te weinig ervaring ook op gewone weg vind ik).
koekblik bevalt prima met deze temperatuur en ondergrond.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:00

talin

ES-MA

ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:37:
[...]

met zijn 2en is een stuk makkelijker, maar in je 1e is het wel te doen met een beetje oefening.
de iets meer fatsoenlijke stands kan je best in je eentje doen, niet die met losse armpjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycleworldl-spa.co.uk/images/uploads/BM10.jpg

die beugels vallen makkelijk in je achterbrug opnemers ( tja hoe vertaal je dat ? ) dus dan is het best te doen om de motor op zijstandaard te hebben staan en dan zo de stand er onder te kiepen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
talin schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:15:
[...]

de iets meer fatsoenlijke stands kan je best in je eentje doen, niet die met losse armpjes.
[afbeelding]

die beugels vallen makkelijk in je achterbrug opnemers ( tja hoe vertaal je dat ? ) dus dan is het best te doen om de motor op zijstandaard te hebben staan en dan zo de stand er onder te kiepen.
Dan moet je hiervoor natuurlijk wel bevestigingspunten op je achterbrug hebben.

Helaas is een Thundercat (voor zover ik weet) hier niet mee gezegend :( .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Maikel64 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:23:
[...]

standaard niet nee (zoals de meeste motoren) maar je kunt ze zowat overal krijgen. ff googlen! kosten rond de 10-20 euro

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Pfff, kan Zaterdag pas me GS'je ophalen, nog maar ff geduldig zijn dan.

Heb vandaag even met de verzekering gebeld wat ik allemaal tegen diefstal moet doen, vrouwtje zegt: Er zit toch ene slot op de motor zelf? Ik zeg al lachend ja...
Een moment van stilte heerst, ik vraag of ze zeker weet dat een stuurslot voldoende is.
Was geen probleem, zei ze.
Maar ik wil niet dat die zo in een busje getild wordt en gewoon een kettingslot koop...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maikel64 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:23:
[...]

Als het goed is zitten er wel aan elke kant een gat met schroefdraad waar je zo'n bobin/mushroom in kan draaien.

Verder heb je ook paddockstands die een soort U profiel hebben die je op de achterbrug zelf kan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorbike-crazy.co.uk/Shop/ToolsPics/FS/new%20rear%20paddock%20stand.jpg
Dat had ik eerst, maar het systeem zoals in foto van Talin werkt beter, en je hebt meteen ook een extra stukje valschade bescherming.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46

FeaR

In GoT we trust

Tylen schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 07:41:
Lengte is één ding, gewicht is een tweede. Zo pas ik qua lengte met gemak op de meeste motoren. Maar doordat "wat" zwaarder ben dan gemiddeld komt het veel voor dat mijn benen dan weer net niet lekker in de uitkepingen van de tank vallen of wat dan ook...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maakt ook nog uit hoe je lengte-opbouw is. Ik ben 1,87 Mtr. en pas wél goed op het huidige model R6 terwijl een kennis van me met een gelijke lengte er absoluut z'n benen niet op kwijt kan.
Toen ik voor deze fiets ging kijken ben ik ook nog aan het shoppen geweest voor een nieuwe Triumph Daytona 675 maar daar kon ik m'n benen ook niet lekker kwijt in de tankuitsparingen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is een inrijwielklem niet veel makkelijker dan zo'n paddockstand (tenzij je raced misschien):

Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.be/f/normal/62881665_2-inrijwielklem-zeer-handig-nieuw.jpg

Hier een ervaringtopic op MF. Lijkt me een stuk prettiger dan elke keer dat gekloot met een paddockstand. Die kun je als ie in de klem zit evt nog toevoegen voor de zekerheid, maar in principe is dit al voldoende (als ie binnenstaat dan). Wel even aan de vloer vastzetten, anders gaat ie er niet meer uit meen ik te hebben begrepen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 16:59:
[...]

Als het goed is zitten er wel aan elke kant een gat met schroefdraad waar je zo'n bobin/mushroom in kan draaien.

Verder heb je ook paddockstands die een soort U profiel hebben die je op de achterbrug zelf kan zetten.
[afbeelding]
Dat had ik eerst, maar het systeem zoals in foto van Talin werkt beter, en je hebt meteen ook een extra stukje valschade bescherming.
:N ..... Een Thundercat is helaas niet gezegend met een paar M6 of M8 boutgaten in de achterbrug zodat je een setje "Bobbins" kunt bevestigen.
mphilipp schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 18:28:
Is een inrijwielklem niet veel makkelijker dan zo'n paddockstand (tenzij je raced misschien):

[afbeelding]

Hier een ervaringtopic op MF. Lijkt me een stuk prettiger dan elke keer dat gekloot met een paddockstand. Die kun je als ie in de klem zit evt nog toevoegen voor de zekerheid, maar in principe is dit al voldoende (als ie binnenstaat dan). Wel even aan de vloer vastzetten, anders gaat ie er niet meer uit meen ik te hebben begrepen.
Érg handige dingen :Y Maar helaas veranderen ze niks aan de grondspeling van je achterwiel zodat je zónder middenbok toch je ketting op een handige manier kunt invetten :+

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 06-01-2010 18:33 ]

Pagina: 1 ... 150 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.