Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.070 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
MailMan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:57:
Trouwens, mijn instructeur gaf aan dat je ook een extra vizier aan de binnenkant vast kan maken zodat de buitenste niet beslaat. Werkt dit goed?
Dat heet Pinlock, en ja dat werkt (erg) goed.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Hij bedoelt waarschijnlijk een pinlock, en ja dat werkt idd goed!

Drafter :'(

[ Voor 13% gewijzigd door steveman op 23-12-2009 18:21 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DRAFTER86
steveman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:21:
Hij bedoelt waarschijnlijk een pinlock, en ja dat werkt idd goed!

Drafter :'(
Tsjah, het is geen weer om te rijden, dus dan moet je wat.
Overigens net bij gps.nl een setje bedrade speakers voor in mijn helm gekocht. Ziet er vrij degelijk uit, krulsnoer, fatsoenlijke plug en mooi dunne speakertjes. Ben benieuwd of dit een beetje comfortabel gaat zijn met mijn (nog te maken) otoplastieken...
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/310p2oqYA%2BL._SL500_AA280_.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door DRAFTER86 op 23-12-2009 18:33 ]

Verwijderd

Killzone schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 03:18:
Goed, ik heb een probleem:

Ik heb zojuist m'n rijbewijs B gehaald (alles in 1 keer), en kan altijd rijden met de auto van m'n ouders. Het is ook altijd al een droom geweest om motor te rijden, alleen zit ik te twijfelen:
Ik heb nu het geld ervoor.
Ik heb na de lessen geen motor (m'n vader heeft een lease motor, maar die is natuurlijk veels te zwaar)
Ik heb geen geld om een motor te kopen (hooguit 500-1000 euro, kleding valt wel te regelen)
En m'n theorie heb ik tot ongeveer november 2010 :) . Wss geen probleem om het dan weer te halen, maargoed...

Ik kan dus wel m'n motorrijbewijs halen, maar dan kan ik het niet 'bijhouden' oid omdat ik geen motor heb. Iemand tips?
Paar jaar terug ook m'n motorrijbewijs gehaald, had er het geld voor, echter geen geld voor een motor. Ondertussen nog altijd zonder motor (en 2 jaar 25kW periode uitgezeten). Eens dat er een deftig inkomen (hopelijk 2010) komt, is een motor nog altijd mijn eerste wens om aan te kopen.

Als je overweegt te wachten, zou ik wel eens kijken of dat geen "problemen" gaat geven met die nieuwe regeling van 2012, waarbij de leeftijdsgrens 24 jaar wordt voor 35kW.

Wat betreft beste seizoen: informeer eens wat de wachttijden zijn voor de lessen. In mijn geval was het ettelijke maanden volgeboekt en moest ik nemen wat ik kon krijgen. Daarom is de winter misschien wel handiger, dan zijn er meer les-slots vrij vermoed ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 18:42 ]

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik heb het rijbewijs ook gehaald en geen motor gekocht. Wel heb ik de ergste kriebels weggewerkt door er enkele keren eentje te huren. Mijn theorie is dat wanneer je een rbw op zak hebt, je meteen kunt rijden zodra er budget is. En daar wacht ik nog steeds op :+

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En een misschien nog veel groter voordeel van af én toe een keer een fiets huren is dat je iedere keer een ander model/type fiets kunt huren zodat je er zélf achter kunt komen welk type fiets jou het beste ligt. Je zult de eerste niet zijn die een "SS" aanschaft omdat zo'n ding er gewoon érg goed uitziet en je daarmee volgens menigeen wel even de blits zult maken om er vervolgens achter te komen dat dat eigenlijk toch niet écht je idee van relaxed motorrijden was.

Voor ongeveer €125,- á €150,- huur je een fiets voor een héél weekend en kun je doen en laten wat je wil binnen een vaak beperkt aantal kilometers.

En ik rijd zélf overigens een "SS" tot volle tevredenheid. óók tijdens meerdaagse ritten/vakanties.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DRAFTER86
Hebben hier trouwens mensen ervaring met air/fuel-verhouding en/of CO-metingen?
Ik ga op mijn Super Tenere wat onderhoud doen aan de carb's (naaldbuizen, chokeplunjers, vacuum rubbers) en dat heeft uiteraard hopelijk een positief effect. Nu weet ik dat je aan de bougie veel kunt zien qua mengsel, maar als ik de bougies wil bekijken moeten alle kappen eraf, het koelsysteem leeg en de radiateur er af...
Als ik dan voor niet al teveel knaken naar een toko kan die even een sensor in de uitlaat hangt en zo ziet of het mengsel te arm of te rijk is doe ik dat liever...

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:35:
Ik ga op mijn Super Tenere wat onderhoud doen aan de carb's (naaldbuizen, chokeplunjers, vacuum rubbers) en dat heeft uiteraard hopelijk een positief effect. Nu weet ik dat je aan de bougie veel kunt zien qua mengsel, maar als ik de bougies wil bekijken moeten alle kappen eraf, het koelsysteem leeg en de radiateur er af...
Als ik dan voor niet al teveel knaken naar een toko kan die even een sensor in de uitlaat hangt en zo ziet of het mengsel te arm of te rijk is doe ik dat liever...
Wat vind je veel? een uitdraai plus advies van dynojet hoeft niet duur te zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En waar je woont (qua regio) is ook wel handig. Hier in de buurt (Brabant/Noord Limburg) weet ik wel een aantal goede adressen, maar om daar even naar toe te rijden vanuit Delfzijl, om maar iets te noemen, is óók weer zoiets ;)

• DRAFTER86
wimmel_1 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:40:
En waar je woont (qua regio) is ook wel handig. Hier in de buurt (Brabant/Noord Limburg) weet ik wel een aantal goede adressen, maar om daar even naar toe te rijden vanuit Delfzijl, om maar iets te noemen, is óók weer zoiets ;)
Goed punt, ik woon in Enschede.
Dynojet had ik ook al bedacht, vind ik overigens nog wel vrij prijzig... (student he ;) )

Verwijderd

Hier mensen met ervaring met de Nolan N62? Specifiek het op en afklikken van het vizier?

Ik wil de pinlock erop zetten, maar ik krijg dat vizier niet los. Anders ga ik in het nieuwe jaar weer even naar de winkel, maar als er iemand is die een truukje weet, zou fijn zijn.

Ik druk de knopjes in, maar er gebeurd niks, en echt kracht zetten wil ik ook niet, want ik wil niks verbuigen/breken

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:40

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:35:
Meten blijft weten, voor gemiddeld 30 euro kan ie op de testbank en dan weet je alles. Bougie zegt niet echt veel. Kan je nog beter in je uitlaat voelen, heb je een keizwarte vinger dan staat ie iets te rijk..... Zo precies is het :P

• DRAFTER86
charrel schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:20:
[...]

Meten blijft weten, voor gemiddeld 30 euro kan ie op de testbank en dan weet je alles. Bougie zegt niet echt veel. Kan je nog beter in je uitlaat voelen, heb je een keizwarte vinger dan staat ie iets te rijk..... Zo precies is het :P
30,- valt me mee, dat kan zelf een student betalen :)
Ik dacht wel dat bougies vrij betrouwbaar waren?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:30:
[...]
Ben benieuwd of dit een beetje comfortabel gaat zijn met mijn (nog te maken) otoplastieken...
Die dingen steken niet buiten de oorschelp, dus dat komt wel goed. Merk je niets van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Flesdop schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:08:
Hoi allen,

Vandaag heb ik bij de dealer even op een GS500E uit '99 gezeten en dat beviel me best wel.
Nou heb ik afgesproken om een keer te gaan rijden als het wat droger is zodat ik kan voelen hoe die rijd maar nu wil ik graag weten of ik er niet te veel voor ga betalen. Nu ben ik natuurlijk geen kenner dus leek me dit wel het goede topic.

Het is een zwarte uit '99 met 15700 km op de teller, ze vragen er 2200 euro voo. Verder ziet het er allemaal goed uit, nieuwe banden, ketting kan nog zon 10000 km mee en de remschijven ook nog wel een 15000km... Is dit een goede deal of kan ik beter verder kijken?

Edit: Heb wel al al me kleding etc. bij hun gekocht, misschien dat ik nog wat van de prijs af kan tokkelen?
Ik heb zelf een maand of 2 geleden een GS500E uit 1996 gekocht, ook bij een dealer met 40.000 op de teller.
Deze had ook wel net grote beurt gehad en opnieuw gespoten. Kosten: 1100 euro.
Volgens mij is die 2200 van jou dus best redelijk..

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:41:
[...]

30,- valt me mee, dat kan zelf een student betalen :)
Ik dacht wel dat bougies vrij betrouwbaar waren?
Wat wil je er aan zien? je mengels is zo afhankelijk van hoe je rijdt. Dus als je hem even stationair laat draaien wordt ie al zwart en zie je niks meer. Dan moet je eigenlijk volgas rijden, dan motor uit en koppeling in > uit laten rijden en dan kijken. Lastig klusje ;)
Motorzaak hier in de buurt met een testbank kijkt naar de binnenkant van je uitlaat, is ie heel erg zwart en geeft ie erg af dan staat ie wsl. wat te rijk. Maar niet afgeven is ook weer niet goed. Die kijkt niet eens naar de bougie's alleen of ze niet versleten zijn....

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Moet even de motor starten vanavond, uitlaat bleek onder het zeil vandaan te komen. Daar zal dus aardig wat water instaan, na de week die hij nu stilgestaan heeft. :X

Tevens even kijken wanneer de nieuwe demper erop gaat. * _Apache_ is al een kind met nieuw gekocht snoep!

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 24-12-2009 10:32 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn uitlaat zit ook vol met sneeuw, maar ik denk niet dat je motor er beter van wordt om hem even stationair te laten lopen. Dan kan je beter morgen even een kwartiertje rijden.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jaa, starten is voor mij een rondje rijden. :)

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wordt tijd voor zomer... geen zin om met al die pekel rond te rijden icm met m'n semi-slicks :9 ondanks dat het een rag-motortje is ;). Binnenkort maar even wat nieuwe tapdraad draaien ivm olie lekkage, dat kan dan weer wel in de winter

Afbeeldingslocatie: http://co123w.col123.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=1&messageId=edf6928c-6420-4c5b-9c4e-09337e5e649d&Aux=54%7C0%7C8CBFF7F49A694F0%7C%7C

[ Voor 21% gewijzigd door AOC op 24-12-2009 11:16 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Doet mij eraan denken dat ik weer even in de stalling moet gaan kijken. Er zal wel geen sneeuw in zitten maar vorig jaar zat er wel een vogelnest in.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, als de bagger weg is moet ik ook maar weer een rondje. Accu een beetje laden en het luie zweet uit het blok wegblazen. Kan ik meteen mijn nieuwe velgen laten monteren en kunnen die pekelvelgen weg (ik heb al een aspirant koper).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:49:
Ja, als de bagger weg is moet ik ook maar weer een rondje. Accu een beetje laden en het luie zweet uit het blok wegblazen. Kan ik meteen mijn nieuwe velgen laten monteren en kunnen die pekelvelgen weg (ik heb al een aspirant koper).
Ga je je RT verkopen?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand btw handig met carbonfiber ed? Ik heb nu een lampkastje voor 2 Hellas incl lampmasker maar dat moet 1 geheel worden met het orginele windscherm (Rallye look). Poging 1 om een mal te maken is iig niet gelukt :'(

And it goes BRAAAAAPP!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:48

martjah

Appel

_Apache_ schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:31:
Moet even de motor starten vanavond, uitlaat bleek onder het zeil vandaan te komen. Daar zal dus aardig wat water instaan, na de week die hij nu stilgestaan heeft. :X

Tevens even kijken wanneer de nieuwe demper erop gaat. * _Apache_ is al een kind met nieuw gekocht snoep!
een gaatje in de bocht maken met een mooi ventiel erop 8)7 :9 haha

de mijne staat gelukkig braaf in een hok :).....

Maar hoe kan die van jullie nou vollopen met sneeuw/water ? mijn laatste stukje van de uitlaat loop netjes horizontaal zodat er maar minimaal wat in kan komen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Uitlaat staat schuin omhoog gericht, ook het eindstuk. Zonder druppelgaatje.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Volgende keer dicht tapen of zo'n uitlaatdop kopen... Die van mijn staat onder een hoes momenteel. De accu op de druppellader tot de sneeuw weer is ontdooid.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijne staat ook onder een hoes, maar die is er een keer 's nachts afgewaaid, en uiteraard sneeuwde het die nacht flink.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Toch nog een vraagje over de grote van m'n helm. Op zich waren zowel m'n instructeur als de verkoper ervan overtuigd dat ik de juiste maat heb, maar ik merk wel dat de helm wat omhoog schuift wanneer ik het vizier omhoog probeer te doen. Nou komt dat ook omdat deze wel erg stroef gaat en waarschijnlijk nog wat in moet werken (lees: slijten), maar ook op de snelweg met 120+ merk ik wel dat de helm omhoog drukt. Het is niet bijzonder hinderlijk en het is al zeker niet zo dat het m'n zicht ontneemt, maar ik ben een beetje pietje precies om zulke dingen. Is het normaal dat een helm makkelijker naar boven beweegt dan naar links en naar rechts? En zo nee, kan ik b.v. nog vulling kopen die het tegengaat?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
welke maat vulling heb je er nu inzitten mailman? ik heb hier een gesneuvelde m en een s staan en de buitenschalen zijn gelijk. dus waarschijnlijk kan je waar je de helm gekocht heb een nieuwe binnenvoering bestellen.

[ Voor 63% gewijzigd door DECOY88 op 24-12-2009 18:58 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jongens (én meisjes) ... Hier ook allemaal prettige kerstdagen toegewenst, uiteraard :Y

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/20hsu84.jpg

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Bedankt, Dinsdag een proefrit maken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Znw54kCH8MYMwhlClH1QdWWc/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U8qMBjVRprN8O3AfdWpz3rah/full.jpg

• DECOY88
(overleden)
geeneens roest op de uitlaat bochten. die is gewoon bij het banden omwisselen ingeruild. als hij dinsdag goed aanvoelt meenemen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:21

Exigence

dnkroz

Zelfs de verf bij het contactslot is niet eens afgesleten _/-\o_

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

MailMan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:01:
Toch nog een vraagje over de grote van m'n helm. Op zich waren zowel m'n instructeur als de verkoper ervan overtuigd dat ik de juiste maat heb, maar ik merk wel dat de helm wat omhoog schuift wanneer ik het vizier omhoog probeer te doen. Nou komt dat ook omdat deze wel erg stroef gaat en waarschijnlijk nog wat in moet werken (lees: slijten), maar ook op de snelweg met 120+ merk ik wel dat de helm omhoog drukt. Het is niet bijzonder hinderlijk en het is al zeker niet zo dat het m'n zicht ontneemt, maar ik ben een beetje pietje precies om zulke dingen. Is het normaal dat een helm makkelijker naar boven beweegt dan naar links en naar rechts? En zo nee, kan ik b.v. nog vulling kopen die het tegengaat?
Je zult nooit een helm vinden die precies op je knar past... simpelweg omdat je vulling in de loop der tijd ook inslinkt. Dat je helm iets omhoog gaat bij 120 is niet raar, verander gewoon hoe je je hoofd houdt (meer naar beneden kijken) en je hebt er nooit meer last van.

Ik neem aan dat je in de winkel meerdere maten heb uitgeprobeerd. Als je echt twijfelt kun je terug gaan en vragen of je een maatje kleiner mag passen. Past het beter kan je altijd nog een andere maat vulling kopen (merkafhankelijk natuurlijk..).

@Flesdop. dat ding is nog net als nieuw. als je hem lekker vindt rijden is het een buitenkansje... Die GSjes worden nogal afgebeuld...

[ Voor 4% gewijzigd door _Erikje_ op 24-12-2009 22:51 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
@ helm verhaal:

Heel stom gezegd: hoe duurder de helm, hoe beter die zou kunnen passen.

Ikzelf heb bijvoorbeeld een Shoei-hoofd. (multitec zit als gegoten). Ja je bent geld kwijt en ja ik heb er eentje op de kast staan die ik met 200kmu "gebruikt" heb.

Bij het kiezen van een helm : kijk eerst wat je wilt (systeem/integraal), daarna naar de pasvorm en als laatste naar de prijs.
Soms kun je wel eens wat "sjoemelen" met vullingen, maar een helm hoort "strak" op je kop te zitten, maar net los genoeg zodat je hersenen lucht kunnen krijgen ;)

Met de 10 (1990) rij ik voorlopig ff niet meer (supercorsa's), ben vandeweek even gaan liggen :/

De GTR (betonbanden) is nu de sjaak... maar ook die laat ik liefst met dit weer ongebruikt... teveel glibberen (niet gepekeld hiero)...

[ Voor 17% gewijzigd door KaWaReZ op 24-12-2009 23:05 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nee, de velgen. Die zijn door de vorige eigenaar verwaarloost. Ze zijn nog wel mooi rond en de spaken zitten er nog goed in, maar ze zien er niet uit. Ik heb al een stel 2de hands velgen op de kop getikt die heel mooi zijn en die gaan erop. Voor de oude velgen heb ik een koper. Ze zijn leuk voor een pekelfiets.
Is best lastig om de juiste velgen te vinden in mijn maat, want die plieisie RT heeft afwijkende maten.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag maar eens de accu achter de druppellader gedaan. De vorige keer wilde de motor na 2 maand stilstand nog starten op de accu. Nu na een maand gaf de druppellader aan dat de accu vol zat. Goede accu dus \o/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
Zijn er hier mensen die een 3/4 daagse route hebben gereden in Schotland vanuit Newcastle en daar nog tips over hebben of een mapsource route kunnen delen.(heb MF al doorzocht en die info al benut). Ben daarnaast opzoek naar een tanktas, nog tips mbt merken die van goede kwaliteit zijn (rij een GSXR600) ?

Zo heb ik met al dat plannen toch nog een beetje motor plezier tijdens dit vreselijke weer.

[ Voor 14% gewijzigd door The Druid op 25-12-2009 11:42 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

The Druid schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:17:
Zijn er hier mensen die een 3/4 daagse route hebben gereden in Schotland vanuit Newcastle en daar nog tips over hebben of een mapsource route kunnen delen.(heb MF al doorzocht en die info al benut). Ben daarnaast opzoek naar een tanktas, nog tips mbt merken die van goede kwaliteit zijn ?

Zo heb ik met al dat plannen toch nog een beetje motor plezier tijdens dit vreselijke weer.
Check Route You en GPS-Tracks eens. Staan zat leuke tochtjes op. Je hebt op MF ook al het Schotland topic gevonden?

Ik ga er btw ook heen. Ik ben een JogLe aan het plannen (John o'Groats to Lands End). Boven beginnen en dan naar het lekkere weer te rijden.

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-01 21:14
Motortotaal zie ik? Is in elk geval een betrouwbare zaak met goed personeel.

Mijn Suzuki staat nu al een paar weken stil, komende dagen maar eens proberen te starten en kijken of hij weg wil...

• DRAFTER86
The Druid schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:17:
Zijn er hier mensen die een 3/4 daagse route hebben gereden in Schotland vanuit Newcastle en daar nog tips over hebben of een mapsource route kunnen delen.(heb MF al doorzocht en die info al benut). Ben daarnaast opzoek naar een tanktas, nog tips mbt merken die van goede kwaliteit zijn (rij een GSXR600) ?

Ik ben afgelopen mei met m'n zusje achterop een week in Schotland geweest. (overigens een week prachtig weer gehad, toen we de boot opgingen voor de terugreis begon het te regenen... )
We kwamen aan in Hull, toen de eerste dag direct van Hull, via Middlesbrough en Newcastle naar Edinburgh gereden. Ook dat is eigenlijk al súper mooi rijden, zolang je maar van de snelweg blijft.
Vanuit Edinburgh naar het westen vertrokken, richting Fort William.
Ook ik had van te voren mijn gps volgegooid met mooie routes, helaas begaf de lader het al na 10km. We hebben dus de hele vakantie zonder gps gereden en hem geen seconde gemist. Heb je al eens naar de kaart van Schotland gekeken? Er zijn nu eenmaal niet zoveel wegen.
Ik zelf vond het westen érg mooi, maar goed het oosten heb ik ook niet gezien.
Ik zou me dus niet al te druk maken om routes, gewoon gaan!
Overigens gingen we terug met de boot vanuit Newcastle, en die stad vond ik eigenlijk leuker dan Edinburg. Levendiger, wat volkser.

Zelf ben ik nu bezig met het plannen van 3 á 4 weken Noorwegen in de zomervakantie. Vanuit Denemarken met de boot naar Kristiansand, dan langs de kust naar de Noordkaap. Daar bekijken of we min of meer dezelfde weg terug willen rijden of via Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland terug. (dat laatste heeft mijn voorkeur :P)
Al met al word het zo'n 8500km, is te doen in 21 dagen (we hebben afgelopen zomer 3300km gereden in 6 dagen, in de Alpen, alleen maar mooi sturen dus), maar een beetje uitloop zou fijn zijn.

• DECOY88
(overleden)
ik heb 2 motodetail tanktassen kleine en de grote. en die bevallen me zeer goed. te krijgen bij de motozoom. en is leuk om te wachten op aanbiedingen. grote van 99 naar 59 euro. en de kleine van 69 naar 49 euro. blijven goed plakken zelfs als jij er al naast ligt.

bij de grote moet je alleen kijken of je 1 of 2 delen gaat gebruiken. op mijn gs zie ik met 2 delen standaard niet mijn tellers. dus met vakantie een spanband om de voorkant om het naar beneden te drukken.

grote is nu 59 euro
kleine is nu 49 euro.

[ Voor 53% gewijzigd door DECOY88 op 25-12-2009 12:27 ]

• The Druid
DECOY88 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:23:
ik heb 2 motodetail tanktassen kleine en de grote. en die bevallen me zeer goed. te krijgen bij de motozoom. en is leuk om te wachten op aanbiedingen. grote van 99 naar 59 euro. en de kleine van 69 naar 49 euro. blijven goed plakken zelfs als jij er al naast ligt.

bij de grote moet je alleen kijken of je 1 of 2 delen gaat gebruiken. op mijn gs zie ik met 2 delen standaard niet mijn tellers. dus met vakantie een spanband om de voorkant om het naar beneden te drukken.

grote is nu 59 euro
kleine is nu 49 euro.
Thanks, in die grote kan je trouwens een replica van de Eifeltoren met gemak vervoeren. Die is mij dus wat te hoog :P

• DECOY88
(overleden)
je kan ook een deel meenemen. dan kan er ook genoeg in. en het onderste deel kan je als rugzak gebruiken en groot kaartlees vak.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:21:
[...]

Zelf ben ik nu bezig met het plannen van 3 á 4 weken Noorwegen in de zomervakantie. Vanuit Denemarken met de boot naar Kristiansand, dan langs de kust naar de Noordkaap. Daar bekijken of we min of meer dezelfde weg terug willen rijden of via Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Duitsland terug. (dat laatste heeft mijn voorkeur :P)
Al met al word het zo'n 8500km, is te doen in 21 dagen (we hebben afgelopen zomer 3300km gereden in 6 dagen, in de Alpen, alleen maar mooi sturen dus), maar een beetje uitloop zou fijn zijn.
Zou het eerder andersom doen, die andere stukken zijn een stuk saaier. De kust naar beneden is ERG de moeite waard. Pak de lofoten ook mee, erg mooi als het helder is!
8500km in 21 dagen is goed te doen, ben er nu 2x ongeveer 15 dagen geweest en elke keer dik 6800km gereden.

[ Voor 6% gewijzigd door charrel op 25-12-2009 17:02 ]

• DRAFTER86
charrel schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:01:
[...]

Zou het eerder andersom doen, die andere stukken zijn een stuk saaier. De kust naar beneden is ERG de moeite waard. Pak de lofoten ook mee, erg mooi als het helder is!
8500km in 21 dagen is goed te doen, ben er nu 2x ongeveer 15 dagen geweest en elke keer dik 6800km gereden.
Hm ja daar zat ik ook al aan te denken, maar het huidige plan, via Noorwegen naar boven geeft je ook de mogelijkheid om gewoon weer dezelfde weg terug te rijden mocht dat dermate gaaf zijn :) (of om om te keren als blijkt dat we het niet gaan redden)
Maar als het inderdaad zo goed te doen is, 8800km in 3 weken is het misschien ook wel een idee de route om te draaien.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ik reed met duo, dus mijn daggemiddelde is iets lager. Vriend van me reed alleen en was "self supporting" die maakt meer km's als ik + duo. Wij zaten maximaal rond de 350 in Noorwegen, hij reed er redelijk makkelijk nog 100km bij. Gemiddelde snelheid ligt een stuk lager, maximale snelheid is meestal 80km/u. Maar op een hoop wegen is dat best lastig te halen door alle bochtjes >:)
We zijn 1x door noorwegen omhoog gereden en 1x door zweden. Zweden is wat sneller maar een stuk saaier. Nog een stel gesproken die in eerste instantie door finland omhoog wilden, maar dat werd afgeraden door de locals. Die zijn toen inderdaad langs de grens rechts van finland omhoog gereden. Noorwegen vonden ze een stuk mooier, zeker de stukken langs de kust en wat fjorden meer naar het binnenland. Het laatste stuk vanaf Stavanger - Kristiansand (of andersom) zou ik ook zeker niet langs de kust doen maar over de E6 bv. en dan linksaf. Langs de kust viel ons iig erg tegen, zeker als je net de stukken ervoor gehad hebt.
Weet niet of je een garmin gebruikt, kan je evt. de route's wel doen toekomen met wat wij gereden hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 26-12-2009 13:00 ]

• DRAFTER86
charrel schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:58:
Ik reed met duo, dus mijn daggemiddelde is iets lager. Vriend van me reed alleen en was "self supporting" die maakt meer km's als ik + duo. Wij zaten maximaal rond de 350 in Noorwegen, hij reed er redelijk makkelijk nog 100km bij. Gemiddelde snelheid ligt een stuk lager, maximale snelheid is meestal 80km/u. Maar op een hoop wegen is dat best lastig te halen door alle bochtjes >:)
We zijn 1x door noorwegen omhoog gereden en 1x door zweden. Zweden is wat sneller maar een stuk saaier. Nog een stel gesproken die in eerste instantie door finland omhoog wilden, maar dat werd afgeraden door de locals. Die zijn toen inderdaad langs de grens rechts van finland omhoog gereden. Noorwegen vonden ze een stuk mooier, zeker de stukken langs de kust en wat fjorden meer naar het binnenland. Het laatste stuk vanaf Stavanger - Kristiansand (of andersom) zou ik ook zeker niet langs de kust doen maar over de E6 bv. en dan linksaf. Langs de kust viel ons iig erg tegen, zeker als je net de stukken ervoor gehad hebt.
Weet niet of je een garmin gebruikt, kan je evt. de route's wel doen toekomen met wat wij gereden hebben.
Klinkt goed! Routes zijn altijd interessant, gebruik zelf iGo op mijn telefoon, maar converteren is niet zo'n probleem. Mijn email: ate apenstaartje dvov punt nl
Thanks!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:58:
Gemiddelde snelheid ligt een stuk lager, maximale snelheid is meestal 80km/u. Maar op een hoop wegen is dat best lastig te halen door alle bochtjes >:)
Als je op binnenwegen rijdt, mag je blij zijn als je 60kmh gemiddeld haalt. Als je snelwegstukken doet en 130kmh aanhoudt, heb je aan het einde van de dag 80kmh gemiddeld gedaan. Dan reken ik stops enzo mee. Dat gaat natuurlijk uit van een 'normaal' scenario. Als je aan de Iron But meedoet, stop je alleen om te tanken en rijdt dan meteen door. Niet relaxed natuurlijk.
Drie weken alleen maar rijden is ook niet echt lekker imho. Zo om de paar dagen een dagje rust of vroeg stoppen is wel zo fijn om je lichaam een beetje de kans te geven om te recupereren. Toen ik in Marokko (toen was het ook wel erg warm) tegen de vlakte ging, was dat volgens mij deels te wijten aan een week alleen maar rijden en geen rustdagen. En natuurlijk een ijskoud drankje na een hete thee terwijl het buiten een graad of 42 was... 8)7

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.nickscipio.com/pod/media/2009/12/Louis-Vuitton-motorcycle.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• teacher
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zeg me dat dit voor een vrouw is....

Wise enough to play the fool

Verwijderd

de twee motoren daarachter geven wel weer aan dat het een showroom is van OCC of iets :P Die maken overal een motor van, hoe lelijk het resultaat ook word.

• The Druid
DECOY88 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 12:23:

grote is nu 59 euro
kleine is nu 49 euro.
Inmiddels voor Eur 10,00 een mooie Booster tanktas op de kop getikt via Marktplaats :)

Tevens kwam ik deze website tegen. http://www.bestbikingroads.com/ Erg handig in de planning, vooral de optie zoek nieuwe route in de buurt van het einde van je huidige route is slim. Zo kan je heel makkelijk leuke routes aan elkaar frommelen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ko-lere altijd Busa's en altijd spuug- en spuuglelijk

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Een busa krijg je gewoon niet mooi

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jewel.. achter een muurtje ofzo :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

DinX schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:54:
Een busa krijg je gewoon niet mooi
1e gen zag er wel ok uit vind ik, erna zijn ze idd lelijk geworden. Maar damn, wat ben je voor een kansloze pozer als je een Lv fiets laat maken?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kortom:

Afbeeldingslocatie: http://floortwo.files.wordpress.com/2007/10/lv-trash-bag.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Hehehe :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MMach
  • Laatst online: 12-01 15:05
Gisteren m'n 20000ste km op de GTS gezet tijdens een prachtig ritje samen met m'n vriendin. Ik heb hem nu een maand of 6,5 geloof ik en ik vind het nog steeds een schitterende fiets. Ik heb nu sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb (juli 2008) ongeveer 48000km gereden (met een CB500 (intussen verkocht),ZX6R en de GTS1000) dus ik heb al voldoende ervaring om m'n technieken te beginnen bijschaven. Circuitrijden zou ik wel tof vinden, maar de praktische waarde van dat soort cursussen lijkt me niet toepasbaar in het dagelijkse leven. Ik ga dan ook -ergens in maart ofzo- de geavanceerde rijopleiding MT+ (voor de Belgen: in Brugge) volgen. Gaat vooral over low speed maneuvers en remtechnieken. Zeker handig met een motor als de GTS, want die weegt toch ook al 279kg.

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs114.snc3/16144_201645387320_519097320_3598773_3428798_n.jpg

Onlangs ook zelf een gps mount gefabriceerd zodat m'n gps mooi in het zicht hangt. Werkt wonderwel
Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/DSC_2337.jpg

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

hoe zit je ipod vast, lijkt me niet al te handig met regen enzo...
ik ga zo even een blokje om met de motor.. het is hier zo lekker weer 8)

• 4x2
  • Laatst online: 22:09

4x2

lộn xộn quá

Blijf gaaf zo'n GTS, echt een mooi ding, niet alleen door die voorwielophanging.

Alleen jammer dat ze geen cardan hebben.

leeg

• _Apache_

_Apache_

For life.

Eindelijk weer eens op tijd op werk, scheelt toch flink of ik met de twee of de vierwieler ga. Het lijkt vooral te zitten in dat kwartiertje lopen vanaf de parkeerplaats naar men werkplek. Normaal is het 15 meter vanaf de stalling naar de lift, en vanaf de lift 10 meter naar mijn werkplek, of ruim een km lopen. :|

• Stoffel
  • Laatst online: 10-01 13:41

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, een nieuwe (nouja nieuw ;) ) fiets voor de missis gekocht:

Suzuki GSX-R 750 W 1994
Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/motoren/suzuki/motor_iris.jpg

Nu nog even wachten op wat beter weer en dan lekker samen toeren :)

Zelf ben ik ook weer toe aan iets nieuws, mijn R1 heeft niet meer echt geheimen voor me. Ben er alleen nog niet over uit wat de opvolger moet worden. Een ZX-10R is puur op looks en vermogen wel een goede kanshebber, maar ik moet er nog een keer een proefrit op gaan maken. Iemand hier er toevallig ervaring mee?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

leuke motor hoor. hippe kleurstelling :*)

kan je niet gewoon beter je r1 (laten) uitrusten met een dynokitje? most bang for buck lijkt mij.

• MMach
  • Laatst online: 12-01 15:05
_Erikje_ schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:17:
hoe zit je ipod vast, lijkt me niet al te handig met regen enzo...
ik ga zo even een blokje om met de motor.. het is hier zo lekker weer 8)
Gewoon met Velcro, heeft al al een grote variatie van trillingen/snelheden/weertypes meegemaakt en is nog nooit losgekomen, op geen van beide motoren. Een beetje dubbelzijdige tape op tank en mp3speler (geen ipod, want die kan je volgens mij niet echt bedienen met handschoenen aan) en velcro ertussen. Als het regent kan ik hem bij de GTS gewoon in het handschoenkastje steken:
Afbeeldingslocatie: http://bbackx.110mb.com/GTS1000/DSC_2346.jpg

in dat handschoenkastje zit ook een sigarettenaansteker zodat alle electronicatroep opgeladen blijft (op reis bijvoorbeeld) Erg handig allemaal.

@4x2
Aan het gebrek aan cardan stoor ik me eigenlijk niet, een ketting smeren vind ik niet echt lastig of vervelend. Het was uiteraard een pluspunt geweest destijds natuurlijk.
Het grootste nadeel is de kleine tank (17-18l oid). Daar bestaan wat mods voor om er een paar l extra bij te krijgen, maar daar ben ik nog niet aan begonnen (tijdsgebrek). Hij verbruikt zo'n 6.5liter gemiddeld (tenzij je echt wild rijdt, dan 8l), dus slechts 280km per tank, wat vervelend is op reis.

• Twhomp
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

MMach schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:34:

..., dus slechts 280km per tank, wat vervelend is op reis.
Met mijn olieboot wordt ik al nerveus bij 150km op 1 tank, bij 170 km mag ik gaan lopen. Dát is pas weinig kilometers...

(en meteen een belangrijk punt bij aankoop van de volgende motor)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• DECOY88
(overleden)
op vakantie begon ik hem al te knijpen toen me dagteller op 350 tikte. maar het kraantje stond gelukkig nog naar beneden. meestal rij ik zon 225-275 km op de normale 15l tank en dan schakel ik over naar de 5l reserve. dus 350 is op reserve niet bijzonder maar in de middle of nowhere in 30'lopen had ik geen zin in.

• Stoffel

Stoffel

_Erikje_ schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:52:
leuke motor hoor. hippe kleurstelling :*)

kan je niet gewoon beter je r1 (laten) uitrusten met een dynokitje? most bang for buck lijkt mij.
Daar heb ik al eens een keer naar gevraagd bij een Dynojet dealer hier in de buurt, en volgens hem had ik daar helemaal niks aan. Het zou aan de top van de powerband enkele pk's max opleveren, en in het middengebied zou de motor zelfs iets vermogen verliezen. Hierdoor voelt de motor qua karakter wat agressiever aan, maar echt sneller wordt hij er niet van.

Daarnaast wil ik toch echt wel een stuk meer vermogen dan ik nu heb :$ Enkele pk's is niet genoeg.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zo vandaag mijn honda magna 700cc "86 naar de garage gebracht. Voor bandjes, vloeistoffen etc...valt niet mee dat ding in een ford transit duwen met een rijplaat. Met een beetje planning (rijbewijs halen en verzekeren etc) kan ik hem terugrijden binnenkort :)

Asus Zenbook i7 256gb

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Stoffel schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:27:
Zo, een nieuwe (nouja nieuw ;) ) fiets voor de missis gekocht:

Suzuki GSX-R 750 W 1994
[afbeelding]

Nu nog even wachten op wat beter weer en dan lekker samen toeren :)

Zelf ben ik ook weer toe aan iets nieuws, mijn R1 heeft niet meer echt geheimen voor me. Ben er alleen nog niet over uit wat de opvolger moet worden. Een ZX-10R is puur op looks en vermogen wel een goede kanshebber, maar ik moet er nog een keer een proefrit op gaan maken. Iemand hier er toevallig ervaring mee?
Wat voor R1 heb je nu?

Want als je een R1 hebt van voor 2004 kan ik je aanraden om eens op een 2004 model of nieuwer te gaan rijden. Meer power en (belangrijker nog) beter stuurgedrag.

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/img_4202.jpg
gelukkig verveelt 'ie mij nog steeds niet. :9

De ZX10R (2004/2005) is iets zenuwachtiger bij accelereren in de eerste drie versnellingen. Standaard zit er geen stuurdemper op en dan gaat het stuur echt flink slaan. Dat is niet prettig. Ik zou er dan ook een goede stuurdemper op zetten. Die moet hard werken, dus een goedkopie zou ik niet doen.

Op de nieuwere ZX10R's zit een 'ohlins' stuurdemper. Maar dat schijnt geen geweldig goede te zijn. Ik heb de nieuwe ZX10R nooit gereden, maar zou persoonlijk de stuurdemper meteen vervangen door een echte ohlins.

Ik heb wel het idee dat de ZX10R iets beter wheeliet dan de R1, maargoed. Met een beetje oefenen zijn staande wheelies van meer dan een kilometer met 160+ op de R1 ook geen probleem hoor. >:)

Als ik jou was zou ik op een nieuwere R1 en op een ZX10R gaan proefrijden. Ze zijn nog best verschillend qua stuurgedrag. Ik zou echter wel wachten tot het weer 15+ graden is, want dan krijg je de banden teminste warm en kun je ze echt aan de tand voelen! Met deze temperaturen kun je net zo goed geen proefritje maken.

Oh en die 5pk verschil tussen beide fietsen.. Tja.. Hoe vaak zet je op je huidige R1 het gas echt helemaal open bij het uitaccelereren van bochten? Nou? Wees eens eerlijk? Dus voor het vermogen hoef je het niet te doen.
Daarnaast wil ik toch echt wel een stuk meer vermogen dan ik nu heb Enkele pk's is niet genoeg.
Ik zou deze jongens eens bellen/mailen: http://www.bigccracing.com/
Vragen naar hun 300pk R1 turbo kit.

En als dat nog niet genoeg is kun je altijd nog voor een hayabusa kopen en die laten 'opvoeren' tot 500+pk.

Misschien heb ik het talent niet, maar zou je me eens willen uitleggen wat je nog kunt met meer dan 160pk op straat?

Als ik er voor ga zitten en serieus ga rijden, dan nog gebruik ik bijna nooit het volledige vermogen van mijn R1. Ik gebruik mijn motor eigenlijk eigenlijk alleen voor het 'rijden' over dijkjes en stuurweggetjes. En dan niet voor het uitzicht, maar echt rijden voor de adrenalinekick. Ik krijg het vermogen niet aan de grond, bij het uitaccelereren (in 2 of 3) gaat het achterwiel spinnen of gaat het voorwiel omhoog. Misschien moet ik slicks en bandenwarmers gaan gebruiken ofzo?

Acceleratie.. Tja. Wheelies tot 180+km/h.. Leuk.. met meer vermogen tot 220 ofzo? Lekker belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 10:08 ]

Have a wheelie good weekend!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ghostrider schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:35:
Zo vandaag mijn honda magna 700cc "86 naar de garage gebracht. Voor bandjes, vloeistoffen etc...valt niet mee dat ding in een ford transit duwen met een rijplaat. Met een beetje planning (rijbewijs halen en verzekeren etc) kan ik hem terugrijden binnenkort :)
Welk rubber laat je eronder zetten?

• Stoffel

Stoffel

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:44:
[...]

Wat voor R1 heb je nu?

Want als je een R1 hebt van voor 2004 kan ik je aanraden om eens op een 2004 model of nieuwer te gaan rijden. Meer power en (belangrijker nog) beter stuurgedrag.

[afbeelding]
gelukkig verveelt 'ie mij nog steeds niet. :9

De ZX10R (2004/2005) is iets zenuwachtiger bij accelereren in de eerste drie versnellingen. Standaard zit er geen stuurdemper op en dan gaat het stuur echt flink slaan. Dat is niet prettig. Ik zou er dan ook een goede stuurdemper op zetten. Die moet hard werken, dus een goedkopie zou ik niet doen.

Op de nieuwere ZX10R's zit een 'ohlins' stuurdemper. Maar dat schijnt geen geweldig goede te zijn. Ik heb de nieuwe ZX10R nooit gereden, maar zou persoonlijk de stuurdemper meteen vervangen door een echte ohlins.

Ik heb wel het idee dat de ZX10R iets beter wheeliet dan de R1, maargoed. Met een beetje oefenen zijn staande wheelies van meer dan een kilometer met 160+ op de R1 ook geen probleem hoor. >:)

Als ik jou was zou ik op een nieuwere R1 en op een ZX10R gaan proefrijden. Ze zijn nog best verschillend qua stuurgedrag. Ik zou echter wel wachten tot het weer 15+ graden is, want dan krijg je de banden teminste warm en kun je ze echt aan de tand voelen! Met deze temperaturen kun je net zo goed geen proefritje maken.
Ik heb een '99 R1 op het moment, en een nieuwere is ook zeker een van de kanshebbers. Is het verschil zo groot? Met alleen specs kun je natuurlijk geen keuze maken, dus ik ga als het weer weer wat beter is eens wat proefritjes maken inderdaad. Het kan wel snel zijn maar moet ook allemaal goed passen bij mijn rijstijl, lekker zitten, etc.
Oh en die 5pk verschil tussen beide fietsen.. Tja.. Hoe vaak zet je op je huidige R1 het gas echt helemaal open bij het uitaccelereren van bochten? Nou? Wees eens eerlijk? Dus voor het vermogen hoef je het niet te doen.
Niet iedere dag natuurlijk, maar ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik het maximale uit dat ding heb gehaald. Natuurlijk is het snel, heel snel zelfs. Als je boven de 7k RPM komt wordt het soms zelfs spannend, maar daaronder is het echt niet genoeg.
[...]

Ik zou deze jongens eens bellen/mailen: http://www.bigccracing.com/
Vragen naar hun 300pk R1 turbo kit.

En als dat nog niet genoeg is kun je altijd nog voor een hayabusa kopen en die laten 'opvoeren' tot 500+pk.

Misschien heb ik het talent niet, maar zou je me eens willen uitleggen wat je nog kunt met meer dan 160pk op straat?

Als ik er voor ga zitten en serieus ga rijden, dan nog gebruik ik bijna nooit het volledige vermogen van mijn R1. Ik gebruik mijn motor eigenlijk eigenlijk alleen voor het 'rijden' over dijkjes en stuurweggetjes. En dan niet voor het uitzicht, maar echt rijden voor de adrenalinekick. Ik krijg het vermogen niet aan de grond, bij het uitaccelereren (in 2 of 3) gaat het achterwiel spinnen of gaat het voorwiel omhoog. Misschien moet ik slicks en bandenwarmers gaan gebruiken ofzo?

Acceleratie.. Tja. Wheelies tot 180+km/h.. Leuk.. met meer vermogen tot 220 ofzo? Lekker belangrijk.
Ik weet dat het raar klinkt (deze reactie krijg ik wel vaker namelijk ;) ), maar het gaat er niet om dat ik 200pk wil om zo snel mogelijk naar de 300 te gaan. Ik wil ook niet noodzakelijk het uiterste uit mijn motor persen, maar wel vermogen over hebben. Die R1 mist echt vermogen onderin wat mij betreft, een beetje zo'n gevoel als turbo-lag. Ik hoef echt niet overal 200+ te rijden (sterker nog, ik vind het leuker om wat beter bochtenwerk in de 1/2/3 te doen), maar ik wil wel gewoon meer agressiviteit en meer power onderin. Nu is dat ook wel een beetje de karakteristiek van een L4. Mischien moet ik maar eens een proefrit gaan maken op een V-Twin ofzo.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
MMach schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:48:
Gisteren m'n 20000ste km op de GTS gezet tijdens een prachtig ritje samen met m'n vriendin. Ik heb hem nu een maand of 6,5 geloof ik en ik vind het nog steeds een schitterende fiets. Ik heb nu sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb (juli 2008) ongeveer 48000km gereden (met een CB500 (intussen verkocht),ZX6R en de GTS1000) dus ik heb al voldoende ervaring om m'n technieken te beginnen bijschaven. Circuitrijden zou ik wel tof vinden, maar de praktische waarde van dat soort cursussen lijkt me niet toepasbaar in het dagelijkse leven. Ik ga dan ook -ergens in maart ofzo- de geavanceerde rijopleiding MT+ (voor de Belgen: in Brugge) volgen. Gaat vooral over low speed maneuvers en remtechnieken. Zeker handig met een motor als de GTS, want die weegt toch ook al 279kg.

[afbeelding]

Onlangs ook zelf een gps mount gefabriceerd zodat m'n gps mooi in het zicht hangt. Werkt wonderwel
[afbeelding]
Een GTS O+ O+ :9~

Ik zal me hier ook maar eens melden. Rijd inmiddels een jaar motor, heb geen autorijbewijs maar moet deze nu wel halen omdat mijn vriendin niet te veel meer achterop mag. :'(
Eerst had ik een Diversion en nu rijd ik een 1cilinder (XF650). Als ik vol vermogen mag wil ik ook een GTS, vind het echt prachtige motoren.

[ Voor 11% gewijzigd door AE86 op 29-12-2009 11:29 ]

• FragDaddy
Stoffel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:47:
Nu is dat ook wel een beetje de karakteristiek van een L4. Mischien moet ik maar eens een proefrit gaan maken op een V-Twin ofzo.
Inderdaad. Probeer eens een V-twin.

Een 4-in-lijn moet je op toeren rijden en je moet schakelen. Zelfs op een moderne 1000. Als ik een beetje sportief rij kom ik nooit onder de 8000 toeren. Dan is het voor mij agressief genoeg. Onder de 6000 toeren gebeurt helemaal niets. Niet op een R1, niet op een ZX10R, ook niet op een FireBlade en zelfs niet op een gixxer 1000.

[ Voor 3% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 11:59 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.rotherhamadvancedmotorcyclists.com/wp-content/gallery/bmw-s1000rr/bmw-r1000ss110509-c-bmw_mb.jpg
BMW R1000ss O+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:31
Mijn :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Znw54kCH8MYMwhlClH1QdWWc/full.jpg

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Gefeliciteerd! Zit er al een mooi ding uit :)

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:58:
[...]

Een 4-in-lijn moet je op toeren rijden en je moet schakelen. Zelfs op een moderne 1000. Als ik een beetje sportief rij kom ik nooit onder de 8000 toeren. Dan is het voor mij agressief genoeg. Onder de 6000 toeren gebeurt helemaal niets. Niet op een R1, niet op een ZX10R, ook niet op een FireBlade en zelfs niet op een gixxer 1000.
Onzin. Ik heb een YZF750R (okee, dat is geen 1000, maar daar gaat het niet om) en met dat ding kan je uitstekend op 2000 toeren rondtuffen. De response is uiteraard minder dan als je hoog zit (dan is het vuurwerk), maar dat is wel waar ik hem op gekocht heb.

4.5k toeren op de snelweg vind ik herrie zat als ik ergens heen rijd namelijk.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 21:52

Mud

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:58:
[...]

Een 4-in-lijn moet je op toeren rijden en je moet schakelen. ... Onder de 6000 toeren gebeurt helemaal niets.
Klopt :X dat is bij mijn Bandit (GSF 600N 95') helemaal (mede omdat ik 25kW kit heb)

• FragDaddy
Twhomp schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:02:
[...]

Onzin. Ik heb een YZF750R (okee, dat is geen 1000, maar daar gaat het niet om) en met dat ding kan je uitstekend op 2000 toeren rondtuffen. De response is uiteraard minder dan als je hoog zit (dan is het vuurwerk), maar dat is wel waar ik hem op gekocht heb.

4.5k toeren op de snelweg vind ik herrie zat als ik ergens heen rijd namelijk.
Hey, ik klaag niet. Ik rij al jaren op 4-in-lijn machines.

Maar als je op een R1 van 99 bij 6000 toeren niet genoeg power hebt, heb je dat op een moderne 1000cc ook niet, die zijn alleen maar afgesteld op meer topvermogen, met vaak negatieve gevolgen voor het middengebied. Het heeft dus geen zin om voor een ZX10R te gaan kijken, want die zal niet heel veel beter oppakken bij lage toeren.

Dat je met jou motor met 2000 toeren rond kunt tuffen of met 4500 toeren over de snelweg kunt rijden is prima, maar zodra je even snel een auto in wilt halen moet je even terugschakelen. Anders duurt het een eeuw. Dat geef je zelf ook al aan en dat het enige wat ik in mijn eerdere post wilde zeggen. Wil je echt de straatstenen uit de straat trekken, moet je gewoon wat toeren maken. Dat heb je zelfs op een gloednieuwe 1000cc.

Dat heb je op een twin wat minder. Al moet je er geen wonderen van verwachten natuurlijk.

Voor mij is dat geen overweging, want ik zit toch meestal boven de 6000 toeren.

[ Voor 5% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 13:47 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Stoffel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 10:47:
[...]

Niet iedere dag natuurlijk, maar ik kan met de hand op het hart zeggen dat ik het maximale uit dat ding heb gehaald. Natuurlijk is het snel, heel snel zelfs. Als je boven de 7k RPM komt wordt het soms zelfs spannend, maar daaronder is het echt niet genoeg.
Whahahahah wat een gelul. Boven de 7krpm word het spannend.. En dan ook nog bewerken met de hand op het hart dat je het maximale eruit hebt gehaald. _O- _O-

Sorry hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• FragDaddy
Tylen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:46:
[...]

Whahahahah wat een gelul. Boven de 7krpm word het spannend.. En dan ook nog bewerken met de hand op het hart dat je het maximale eruit hebt gehaald. _O- _O-

Sorry hoor.
Ik dacht hetzelfde, maar jij legt het even 'fijntjes' uit :+ _/-\o_

Ik vind het altijd 'verdacht' als mensen roepen dat ze 'alles eruit halen' zeker in combinatie met een moderne 1000cc fiets en rijden op straat. :X

Maar, Tylen, ik neem aan dat jij met je racer ook altijd onder de 7000 toeren blijft op het circuit, want anders wordt het wel 'spannend' hoor :+ :X

Sorry. Nu wordt ik flauw >:)

Maargoed, ik kan me best voorstellen dat je bij lage toeren wat meer power wilt, maar koop dan geen ZX10R, maar een VTR1000 SP1/SP2 ofzo. Alternatief is gewoon om boven die 7000 toeren te blijven, dan is het altijd 'spannend'. 8)

[ Voor 51% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 13:58 ]

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Hahaha ja echt he ;) Onder de 7krpm want anders gaat me voorwieltje de lucht in gaan ;) Mijn r6je gaat maar tot de 17500rpm :P

Als hij echt alles uit z'n r1 heeft gehaald, dan moet hij toch wel in de top van het onk of zelf idm kunnen rijden ;)

• FragDaddy
Tylen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:57:
Hahaha ja echt he ;) Onder de 7krpm want ander gaat me voorwieltje de lucht in gaan ;) Mijn r6je gaat toch de 17500rpm :P

Als hij echt alles uit z'n r1 heeft gehaald, dan moet hij toch wel in de top van het onk of zelf idm kunnen rijden ;)
Weet ik veel, ik dacht misschien is het Raymond Schouten die vond dat zijn R1 niet genoeg power had en over wilde stappen naar Kawasaki? 8)7

• Tylen

Tylen

(jarig!)
FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:03:
[...]

Weet ik veel, ik dacht misschien is het Raymond Schouten die vond dat zijn R1 niet genoeg power had en over wilde stappen naar Kawasaki? 8)7
_O- _O- _O-

Buiten dat het ook nog eens een slechte stap zou zijn :P

• Stoffel

Stoffel

Jongens jongens, natuurlijk ben ik geen supercoureur die jullie allemaal zoek rijdt, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik vind gewoon dat mijn R1, en blijkbaar andere moderne L4 1000's ook, tegenvalt in de lage/midden range.Natuurlijk is zo'n ding snel, maar ik mis echt een behoorlijke portie agressie. Overigens is dat niet alleen mijn mening, maar ook van een aantal andere mensen die ik ken met dit model R1. Het gaat allemaal heel geleidelijk en maakt daarom niet zoveel indruk. Ik had er veel meer van verwacht in ieder geval. Dat is een kwestie van voorkeur, en geen reden om zo te katten.

Jullie zullen er vast snellere rondetijden mee kunnen zetten dan ik zou kunnen doen, maar ik heb hem in iedere versnelling volgas tot het rood gehad, en ik ben er echt niet van onder de indruk, niet zoals het zou moeten iig.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Stoffel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:22:
Jongens jongens, natuurlijk ben ik geen supercoureur die jullie allemaal zoek rijdt, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik vind gewoon dat mijn R1, en blijkbaar andere moderne L4 1000's ook, tegenvalt in de lage/midden range.Natuurlijk is zo'n ding snel, maar ik mis echt een behoorlijke portie agressie. Overigens is dat niet alleen mijn mening, maar ook van een aantal andere mensen die ik ken met dit model R1. Het gaat allemaal heel geleidelijk en maakt daarom niet zoveel indruk. Ik had er veel meer van verwacht in ieder geval. Dat is een kwestie van voorkeur, en geen reden om zo te katten.

Jullie zullen er vast snellere rondetijden mee kunnen zetten dan ik zou kunnen doen, maar ik heb hem in iedere versnelling volgas tot het rood gehad, en ik ben er echt niet van onder de indruk, niet zoals het zou moeten iig.
Dan probeer je eens iets helemaal anders? Ik noem maar wat:
-Dikke V-Twin
-Supermotard
-Naked 2cil
-Boxer?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Stoffel.

Hoe vind je de R1 die je hebt rijden op wat lagere snelheden ? Ik heb nu een CB600F Hornet. Maar die wil ik volgend jaar wel gaan vervangen. En ik zit te kijken naar een R1 van 99 tot 2001. Nou heeft zo'n R1 natuurlijk een compleet andere zithouding, en ik vraag me af of je op lagere snelheden nog een beetje lekker kan rijden. Ik ben zelf ook zo'n 2 meter lang wat natuurlijk ook wel mee speelt.

Met de Hornet heb ik het na 2 jaar ook wel weer gezien qua vermogen, en wil toch een stapje hoger gaan. Een blauwe R1 uit 2000 vind ik echt een pracht machine om te gaan rijden. Natuurlijk moet ik zelf maar eens een proefrit gaan maken, maar misschien kan jij er ook wat over vertellen.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 29-12-2009 15:14 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

R1 uit '98 / '99 hebben rond de 135pk aan het achterwiel. De '98 staan er om bekend wat meer/ agressiever vermogen te hebben dan de modellen daarna. Heb je niet toevallig een duitse import met 100pk ofzo? 135pk moet snel zat voelen. Wil je veel middengebied dan kan je bv. beter kijken naar een hayabusa of zx12r ofzo. Of een twin natuurlijk :)
Ik krijg juist de kick om met m'n 100pk dikke sportfietsen bij te houden ;)
Ieder z'n hobby.

• FragDaddy
Stoffel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 14:22:
Jongens jongens, natuurlijk ben ik geen supercoureur die jullie allemaal zoek rijdt, dat beweer ik ook helemaal niet. Ik vind gewoon dat mijn R1, en blijkbaar andere moderne L4 1000's ook, tegenvalt in de lage/midden range.
Dat is logisch, want het zijn race-motoren. En op een circuit tijdens een race wordt normaal gesproken nooit onder de 8000 toeren gereden. Dus is het helemaal niet interessant wat daar gebeurt. Die dingen zijn gemaakt om topvermogen te leveren bij veel toeren. Niet om te sukkelen bij 2000 toeren. Dat werkt gewoon niet. Net als de zithouding bij 50km/h. Dat is ook klote. Je moet gewoon 100+ rijden en dan is die zithouding opeens prima.
Natuurlijk is zo'n ding snel, maar ik mis echt een behoorlijke portie agressie. Overigens is dat niet alleen mijn mening, maar ook van een aantal andere mensen die ik ken met dit model R1. Het gaat allemaal heel geleidelijk en maakt daarom niet zoveel indruk. Ik had er veel meer van verwacht in ieder geval. Dat is een kwestie van voorkeur, en geen reden om zo te katten.
Die andere mensen rijden er dus ook op alsof ze een toer-motor rijden. Koop dan ook een toer-motor en geen R1. De motor is niet het probleem, jou verwachtingen zijn gewoon vreemd. Een '99 R1 is (wat ik me er nog van herinner, het is even geleden) ook echt een beest als je er mee rijdt zoals ie bedoelt is.

Je bent trouwens (zoals je zelf al zegt) niet de enige. Er zijn heel veel meer mensen die een R1 rijden en (in mijn ogen) beter een naked-bike of een sport-toer fiets hadden kunnen kopen ofzo.
Niet? Ik weet niet.. maar als je hem in zijn 1 en 2 volgas tot in het rood door kunt trekken zonder er achterover af te kieperen (wheelie) dan is ie stuk. Gewoon kapot.

Ik kan dat bij mijn R1 nog niet eens in de 3e versnelling want dan gaat ie al omhoog ipv vooruit. Nou heb ik wel wat meer paardjes in het bok rondhobbelen, maar dat moet het verschil ook niet maken. Met mijn 2003 R6 kon ik ook in de 1e versnelling het gas er niet vol op zetten tot in het rode gebied. Ging ie ook omhoog. In de 2e op zich wel, dan kwam het voorwieltje wel omhoog, maar niet ver genoeg om het een wheelie te noemen.
charrel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:25:
Ik krijg juist de kick om met m'n 100pk dikke sportfietsen bij te houden
Ik heb ooit samen met iemand op zo'n dikke GS gereden. Ik op rotondes mijn knie aan de grond, hij ernaast met de cylinderkop aan de grond. :P Op van die semi-offroad banden.. _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 15:58 ]

• Stoffel

Stoffel

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:49:
[...]

Niet? Ik weet niet.. maar als je hem in zijn 1 en 2 volgas tot in het rood door kunt trekken zonder er achterover af te kieperen (wheelie) dan is ie stuk. Gewoon kapot.

Ik kan dat bij mijn R1 nog niet eens in de 3e versnelling want dan gaat ie al omhoog ipv vooruit.
Tja, dan moet ik maar eens een ritje op een andere gaan maken, want zo erg is het bij mij echt (totaal) niet. Als dat zo was zou ik hier niet lopen zeuren om meer vermogen.

• FragDaddy
Stoffel schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:57:
[...]

Tja, dan moet ik maar eens een ritje op een andere gaan maken, want zo erg is het bij mij echt (totaal) niet. Als dat zo was zou ik hier niet lopen zeuren om meer vermogen.
Zelfs mijn 2003 R6 met 125pk (100 echte pk's aan het wiel) ging in de 1e versnelling heel vlot omhoog op het gas ipv vooruit.

Dus misschien heb je een 100pk import R1 (zoals hierboven al genoemd werd)? Als je het echt een traag hok vindt zou ik hem ergens op een vermogensbank laten zetten om eens te zien hoeveel vermogen er nu nog uit komt na 10 jaar.

Je verhaal is een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat je hem in lage versnellingen zonder problemen volgas het rode gebied injaagt. Aan de andere kant heb je een verhaal van 'boven de 7000 toeren gebeurt er wel wat'. Dat laatste lijkt me helemaal in orde.

Elke supersport fiets heeft het "probleem" dat er onder de 7000 toeren weinig gebeurt. Dat is het karakter van zo'n ding. De Fazer 1000 / FZ1 heeft bijvoorbeeld een R1 blok dat is aangepast zodat ie minder topvermogen levert, maar meer doet in het middengebied. Speciaal voor mensen die niet alleen met veel toeren rijden (zoals dat hoort op een echte racer)

[ Voor 44% gewijzigd door FragDaddy op 29-12-2009 16:07 ]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:32
AE86 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:27:
[...]

Een GTS O+ O+ :9~

Ik zal me hier ook maar eens melden. Rijd inmiddels een jaar motor, heb geen autorijbewijs maar moet deze nu wel halen omdat mijn vriendin niet te veel meer achterop mag. :'(
Eerst had ik een Diversion en nu rijd ik een 1cilinder (XF650). Als ik vol vermogen mag wil ik ook een GTS, vind het echt prachtige motoren.
*zwaait* O+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Stoffel

Stoffel

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:00:
[...]

Zelfs mijn 2003 R6 met 125pk (100 echte pk's aan het wiel) ging in de 1e versnelling heel vlot omhoog op het gas ipv vooruit.

Dus misschien heb je een 100pk import R1 (zoals hierboven al genoemd werd)? Als je het echt een traag hok vindt zou ik hem ergens op een vermogensbank laten zetten om eens te zien hoeveel vermogen er nu nog uit komt na 10 jaar.

Je verhaal is een beetje tegenstrijdig. Aan de ene kant zeg je dat je hem in lage versnellingen zonder problemen volgas het rode gebied injaagt. Aan de andere kant heb je een verhaal van 'boven de 7000 toeren gebeurt er wel wat'. Dat laatste lijkt me helemaal in orde.
Nouja, omdat ik zelf dus ook al vond dat het vreemd was dat het allemaal zo makjes ging heb ik de topsnelheid eens getest. Als er echt minder vermogen zou zijn zou die ook beduidend minder moeten zijn toch? Bij een kleine 290 (op de teller natuurlijk) hield hij het echter voor gezien, vrij normaal afaik. Daarom dat ik er ook vanuit ging dat het vermogen dan wel zou kloppen. Dan zou het nog aan de exup klep kunnen liggen dacht ik, dat die gewoon altijd open staat. Maar ook die werkt prima, heb hem met mijn eigen ogen de bewegingen zien maken bij de juiste toerentallen. Nu ik jullie verhalen hoor begin ik toch echter weer zwaar te twijfelen. Ik ben echt niet gek, en ook niet Valentino Rossi, dus er moet een reden zijn waarom dat ding zijn verwachtingen niet waarmaakt. Als het beter weer is ga ik eens op een andere '99 R1 rijden, om te vergelijken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

FragDaddy schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:41:
Maar als je op een R1 van 99 bij 6000 toeren niet genoeg power hebt, heb je dat op een moderne 1000cc ook niet, die zijn alleen maar afgesteld op meer topvermogen, met vaak negatieve gevolgen voor het middengebied.
Probeer eens een BMW K1100RS. Gaat als de brandweer, ook onder de 5000tpm. Je kunt daar met gemak 80 rijden in z'n 5 en er nog steeds vandoor schieten als je aan de kraan draait. Hij zal het op het circuit afleggen tegen een R1, maar het is zeker geen slouch.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, morgen m'n dekzeil maar eens van de brommer halen en kijken of hij nog wil starten en rijden!

Hij zal het vast wel koud gehad hebben onder die laag sneeuw :'(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

eamelink schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:43:
Nou, morgen m'n dekzeil maar eens van de brommer halen en kijken of hij nog wil starten en rijden!

Hij zal het vast wel koud gehad hebben onder die laag sneeuw :'(
weet niet waar je woont maar het schijnt dat er weer een meter sneeuw tegenaan gemikt wordt. Al ken ik de weerwaarschuwingen van het KNMI onderhand, roepen dat het altijd qudweer wordt maakt dat je , of gelijk hebt en je vak verstaat, of dat het meevalt en er niks aan de hand is.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 149 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.