Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.065 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:53
Dark0z schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:47:
Hoe kan je het makkelijkst nieuwe schroefdraad tappen. De grootte moet wel hetzelfde blijven :)?

ik wou mijn olieleiding vast zetten met een ratel. Mijn hand op het draaipunt, dus minimale kracht. Met het moment dat hij aangreep ging het stuk ;( zat al tegen zijn einde aan, vandaar dat het daarvoor lekte
Dat kan niet zomaar (je kunt natuurlijk niet tappen in iets dat er niet is ;)). Wel kun je er een helicoil indraaien. Dan boor je eerst het gat verder op, dan tap je nieuw draad, daar draai je de helicoil in. Ik weet niet of je dit ook zomaar voor olieleidingen kan gebruiken en het spreekt voor zich dat je absoluut geen spanen van het uitboren/tappen in je blok wil. Hoe handig ben je ;)?

Ik heb overigens voor de ver#$%kte bougie-gaten van mijn Guzzi busjes laten draaien, een soort massieve helicoils zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door DRAFTER86 op 11-12-2009 18:23 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
op die gs moet je gewoon LEREN rijden. aan het begin zit je verkeerd en vang je heel veel wind. als je een km of wat gereden heb leer je vanzelf steeds beter zitten en word het stukken minder. 5 minuten benen strekken is ook gewoon mogelijk. en de heledag met je bakkes op je tank geduwd liggen had je een ss moeten scoren. op zon gsje kan je zelfs zonder moeite bij jezelf achterop stappen als je last heb van je kont. meter naast hangen en rechtuit gaan en een tikje tegen je stuur en je knalt de dijk over.

valt zeker niet op dat ik zelf ook een praktische gs rij. kan rustig in 12 uurtjes over de snelweg naar innsbruck oostenrijk rijden. alleen me knieën waren gaar omdat ik me backprotector net had en me broek er niet op gepast was.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Achja windschermpjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.motormeuk.nl/download_file/3598/70ff4f0339ed826a39a8b73dcb500c75/large

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Darkwingduck mobiel :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:44:
valt zeker niet op dat ik zelf ook een praktische gs rij. kan rustig in 12 uurtjes over de snelweg naar innsbruck oostenrijk rijden.
Dat is ook mijn ervaring met BMW's. Op mijn K1100RS kon ik ook makkelijk een uur of 10 in het zadel blijven. Ook lange stukken met 140-150 is geen probleem. De R850RT die ik nu heb is niet zo'n scheurijzer, maar lange stukken zijn nog steeds geen enkel probleem. In weer en wind gaat het prima. Vooral door de effectieve kuip/windscherm is het heerlijk comfortabel reizen. Het is misschien niet zo mooi, maar goed...who cares?

Ik zie overigens een mooie blauwe lucht, dus ik ga mijn leren pakje weer eens aantrekken en de hoes van de brommerd halen. Even de accu opladen en hij mag de koude week in onder zijn dekje... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 12-12-2009 10:21 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo, ik heb ook nog ff lekker een stuk gereden.Wel een beetje frisjes maar prima te doen :)

Wel een beetje jammer dat mijn kilometertellerkabel ineens los bleek te hangen :P Maar die was snel genoeg weer vastgedraaid.

Nu staat hij weer mooi gewassen en volgetankt in de schuur. Op naar de lente :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bergie op 12-12-2009 14:44 ]

Yamaha MT-09

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Damn wat is het lekker rij weer..

* teacher heeft wel een loopneus nu!

Wise enough to play the fool

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Lekker rijweer 8-)

* eamelink zit in de trein 8)7

Vandaag ook geen rijd meer om te rijden. Achja, ik rijd toch wel door en het wordt vanzelf wel weer voorjaar :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
vandaag een andere motor bestuurd buiten. boom omgehaald langs de slootkant. maar anders zat ik net als gister weer op de motor.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
sjukke schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:21:
Nu al zo'n kleine maand eigenaar van een Suzuki GS 500e en hij bevalt zeer goed, m'n auto staat al een week of 3 stil. Enigste nadeel is de snelweg; je vangt gruwelijk veel wind omdat er helemaal niks is om wind te vangen.
Vol in de wind zitten is in het begin even wennen. Maar uiteindelijk kun je beter in de volle rijwind zitten dan in de wervels van een te laag ruitje. Als die precies de onderkant van je helm raken, geeft het erg veel geluidsdruk op je oren. Komen ze iets hoger, krijg je een pijnlijke net omdat je hoofd voortdurend wordt heen en weer geschud.

Imho zijn er niet veel motorfietsen met een echt goede windbescherming. De zware scooters (Burgman e.d.), de grotere toermodellen (Kawa GTR, Honda Pan) en in het algemeen zitten BMW's vrij goed in elkaar qua ergonomie.

Ik zou eens kijken of je kunt wennen aan het rijden op een naked. Waarschijnlijk is die wind over een of twee jaar al heel wat minder indrukwekkend dan nu. Verder, zorg voor een goede (stille) helm. Scheelt ook heel veel.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik rij zelf op een Honda CB600F naked bike. En die wind went idd wel. Ook de snelweg vind ik prima te doen. Maar dan moet je niet constant op de snelweg zitten. Een 100km snelweg rijden vind ik geen enkel probleem. Als je elke dag 150km snelweg moet gaan rijden is het idd niet prettig meer. Tot snelheden van 150km/u rijd het prima. Heb er wel eens 180km/u mee gereden, maar dan is het echt niet leuk meer.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 12-12-2009 20:36 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:10:

boom omgehaald langs de slootkant. maar anders zat ik net als gister weer op de motor.
Whait, what?

And it goes BRAAAAAPP!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:12
Even crossposten :P

* Wormaap is vandaag motorspulletjes gaan kopen :)

Afbeeldingslocatie: http://i297.photobucket.com/albums/mm237/Wormaap/DSC00396klein.jpg

Helm: Schuberth R1
Handschoenen: Probiker. Ik heb een kwartier staan twijfelen tussen deze en een ander setje. Deze zaten lekkerder en zijn soepeler, die andere zijn warmer. Uiteindelijk voor deze set gegaan (25 eu goedkoper :P) en er een setje binnenhandschoentjes bijgekocht (á 5 eu :D)

Ondanks dat ik een bril heb toch niet voor een systeemhelm gegaan. Ik heb de C3 opgehad, maar die kon ik ook niet opzetten zonder mijn bril af te zetten. Onder het motto 'dan heeft een systeemhelm ook geen meerwaarde voor mij' de R1 gekocht. Die is lichter, zat (iets) prettiger, en is ook nog ruim 100 euro goedkoper (bij Louis in Aken).
Het enige nadeel is dat de R1 niet standaard met een Pinlockvizier komt, maar het is wel te krijgen. Het standaardvizier is volgens Schuberth ook anti-fog, dus we gaan eens zien of dat niet al voldoet.

Daarnaast een pak van mijn pa meegenomen. Het is iets te groot, maar na wat verstelwerk is het best te doen, er flappert in ieder geval niets los. Volgende week mijn eerste les, heb er echt superveel zin in :D

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 12-12-2009 21:50 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• DRAFTER86
Wormaap schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 21:49:
Even crossposten :P

* Wormaap is vandaag motorspulletjes gaan kopen :)

[afbeelding]

Helm: Schuberth R1
....
Het enige nadeel is dat de R1 niet standaard met een Pinlockvizier komt, maar het is wel te krijgen. Het standaardvizier is volgens Schuberth ook anti-fog, dus we gaan eens zien of dat niet al voldoet.
Ik heb een Schuberth S1, daar was de anti-fog coating na 3x afgebladderd. Pin-lock werkt perfect :)

• Wormaap
DRAFTER86 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:02:
[...]

Ik heb een Schuberth S1, daar was de anti-fog coating na 3x afgebladderd. Pin-lock werkt perfect :)
Haha... Dan gaan we binnenkort toch maar een Pinlockviziertje scoren :P

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
DRAFTER86 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:02:
[...]

Agree. Pin-lock oogt ook erg slijtvast.

• DRAFTER86
Gister even buitengespeeld met de Super Tenere en wat andere allroads (Honda Dominator, 2x Yamaha Tenere, R1200GS): http://www.youtube.com/watch?v=ij96k6JINHI

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:34:
Gister even buitengespeeld met de Super Tenere en wat andere allroads (Honda Dominator, 2x Yamaha Tenere, R1200GS): http://www.youtube.com/watch?v=ij96k6JINHI
Geinig filmpje. Klopt het dat je (was jij de cameraman?) later wat vlotter door de bagger/plassen ging dan in het begin? De eerste paar keer kreeg ik de indruk dat jullie er wat langzaam doorheen gingen (bijna stilvallend) waardoor het erg moeilijk is. Bij 3:00 en verder ging het wat vlotter en zie je ook dat het lekkerder ging.

Ik heb dat met die slechte wegen (hele stukken gravel/keien/kuilen/asfaltplateaus) in Marokko ook gemerkt. Een van de mannen in de groep ging daar erg langzaam doorheen, waardoor ik (als ik erachter zat) bijna stilviel. En dan voel je de 300+ Kg van die RT ineens heel erg. Toen ik lekker de vaart erin had, ging het een stuk beter.

Maar ja...ik ben alles behalve een offroad expert. We hebben ook geen modder gehad daar (gelukkig). De modderpoel die ik in Garmisch mee heb gemaakt vond ik meer dan genoeg. Ben eigenlijk benieuwd of zo'n ritje met een RT een beetje te doen is. Maar ja...ik denk dat ik te laf ben om het te proberen... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:49:
[...]

Geinig filmpje. Klopt het dat je (was jij de cameraman?) later wat vlotter door de bagger/plassen ging dan in het begin? De eerste paar keer kreeg ik de indruk dat jullie er wat langzaam doorheen gingen (bijna stilvallend) waardoor het erg moeilijk is. Bij 3:00 en verder ging het wat vlotter en zie je ook dat het lekkerder ging.

Ik heb dat met die slechte wegen (hele stukken gravel/keien/kuilen/asfaltplateaus) in Marokko ook gemerkt. Een van de mannen in de groep ging daar erg langzaam doorheen, waardoor ik (als ik erachter zat) bijna stilviel. En dan voel je de 300+ Kg van die RT ineens heel erg. Toen ik lekker de vaart erin had, ging het een stuk beter.

Maar ja...ik ben alles behalve een offroad expert. We hebben ook geen modder gehad daar (gelukkig). De modderpoel die ik in Garmisch mee heb gemaakt vond ik meer dan genoeg. Ben eigenlijk benieuwd of zo'n ritje met een RT een beetje te doen is. Maar ja...ik denk dat ik te laf ben om het te proberen... ;)
Klopt inderdaad, ik moet sowieso elke keer weer even wennen aan het lompe gewicht. Meestal gaat het na een halfuurtje al wat vlotter. Het nare met die plassen blijft dat je gewoon geen idee hebt hoe diep ze zijn. Soms heb je er een van 10 meter lang die 20 cm diep is, en soms een kuil van 2 meter die 80cm diep is :)

Het blijft trouwens sowieso apart hoe je je kunt verkijken op terrein, stukken die er makkelijk uit zien ga je opeens driftend doorheen, en vice versa :)

[ Voor 5% gewijzigd door DRAFTER86 op 13-12-2009 13:54 ]

• AOC
  • Niet online

AOC

DRAFTER86 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:22:
[...]

Dat kan niet zomaar (je kunt natuurlijk niet tappen in iets dat er niet is ;)). Wel kun je er een helicoil indraaien. Dan boor je eerst het gat verder op, dan tap je nieuw draad, daar draai je de helicoil in. Ik weet niet of je dit ook zomaar voor olieleidingen kan gebruiken en het spreekt voor zich dat je absoluut geen spanen van het uitboren/tappen in je blok wil. Hoe handig ben je ;)?

Ik heb overigens voor de ver#$%kte bougie-gaten van mijn Guzzi busjes laten draaien, een soort massieve helicoils zeg maar.
M'n carterkappie gaat eraf hoor ;).Ben bang dat er nog resten schroefdraad erin zit. Heb al winterbeurtje gegeven. Nieuwe filters. Alle olieleidingen gecheckt + nieuwe ringen e.d. maar mn blok is nog leeg, dus komt goed uit.

denk dat het inderdaad een helicoil wordt. Van de week maar even langs naar iemand die ervaring heeft met schroefdraad tappe ;) zoiets wil ik niet gaan leren in een gevoelig deel v.d. motor ;)

• DRAFTER86
Dark0z schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:58:
[...]

M'n carterkappie gaat eraf hoor ;).Ben bang dat er nog resten schroefdraad erin zit. Heb al winterbeurtje gegeven. Nieuwe filters. Alle olieleidingen gecheckt + nieuwe ringen e.d. maar mn blok is nog leeg, dus komt goed uit.

denk dat het inderdaad een helicoil wordt. Van de week maar even langs naar iemand die ervaring heeft met schroefdraad tappe ;) zoiets wil ik niet gaan leren in een gevoelig deel v.d. motor ;)
Verstandig, hoewel draadtappen niet direct moeilijk is. Beetje snijolie gebruiken en niet vergeten regelmatig de tap even terug te halen om de spaan te breken. (anders kan het weggesneden metaal, de spaan, nergens heen en sloop je je tap)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:52:
[...]

Klopt inderdaad, ik moet sowieso elke keer weer even wennen aan het lompe gewicht. Meestal gaat het na een halfuurtje al wat vlotter. Het nare met die plassen blijft dat je gewoon geen idee hebt hoe diep ze zijn. Soms heb je er een van 10 meter lang die 20 cm diep is, en soms een kuil van 2 meter die 80cm diep is :)
Was vandaag even op de drz440 met een vriend op een xr600 in de buurt van barneveld en omstreken een beetje aan het spelen op offroad paadjes. Rijden we lekker hard langs een weiland. Dikke vette plas, 4 meter lang en toch zeker ..................................... 30cm diep. Even verderop ligt een plas van een meter of 2 ....... ik vol erin, die was dus ook dik een meter diep :X Lekker met je waterdichte winterhandschoenen ..... volledig volgelopen via m'n mouw .... toen maar verder met de zomerhandschoentjes met gemiddeld 1c.
Was erg blij bij de Mac met de warme chocomel :9

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Ngggggg morgenvroeg om 7:40 bij rijschool zijn voor AVB :o
Ik heb er wel vertrouwen in maar het blijft toch spannend. Halve draai en achtje gaan wel ok maar niet altijd even soepel. En het wordt morgenvroeg koud brrrrr...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MailMan schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:03:
Ik heb er wel vertrouwen in maar het blijft toch spannend. Halve draai en achtje gaan wel ok maar niet altijd even soepel. En het wordt morgenvroeg koud brrrrr...
BRRR, met deze kou, de druppels op de auto waren iig al bevroren :X

No signature required.

• Gisae
  • Niet online
Wat bij mij altijd hielp was verder kijken dan de richting waar ik naartoe moest waardoor ik vanzelf de bocht scherper maakte.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:50:
[...]

Was vandaag even op de drz440 met een vriend op een xr600 in de buurt van barneveld en omstreken een beetje aan het spelen op offroad paadjes. Rijden we lekker hard langs een weiland. Dikke vette plas, 4 meter lang en toch zeker ..................................... 30cm diep. Even verderop ligt een plas van een meter of 2 ....... ik vol erin, die was dus ook dik een meter diep :X Lekker met je waterdichte winterhandschoenen ..... volledig volgelopen via m'n mouw .... toen maar verder met de zomerhandschoentjes met gemiddeld 1c.
Afbeeldingslocatie: http://www.medicalrescue.nl/images/smr-20060528103-Moddermonster04.jpg

_O- :')

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
[...]

Hehe ja, dikke pret :)
Ik vind het leuke van offroaden toch wel echt dat je zó ontzettend snel leert, na een halve dag gaat het gewoon al echt veel beter. Ook hoef je niet dat ene leuke kronkelweggetje (Hengevelde - Diepenheim anyone?) in de buurt 4x met hoog illegale snelheden op en neer te rijden om je adrenaline te voelen stromen :)

• MailMan
Gisae schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:13:
[...]

Wat bij mij altijd hielp was verder kijken dan de richting waar ik naartoe moest waardoor ik vanzelf de bocht scherper maakte.
Scherpte lukt eigenlijk altijd wel. Het is meer het constant houden van de koppeling, en dus voldoende trekkende motor hebben, dat ik het lastigst vind wanneer ik de bocht begin te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 13-12-2009 18:32 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

Lol... _O-
Succes en sterkte! d:)b

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Gisae
  • Niet online
MailMan schreef op zondag 13 december 2009 @ 18:32:
[...]

Scherpte lukt eigenlijk altijd wel. Het is meer het constant houden van de koppeling, en dus voldoende trekkende motor hebben, dat ik het lastigst vind wanneer ik de bocht begin te maken.
De koppeling gebruikte ik niet. Motor in de een, beetje gas bij, en remmen met de achterrem om de snelheid te regelen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:52:
[...]

Het blijft trouwens sowieso apart hoe je je kunt verkijken op terrein, stukken die er makkelijk uit zien ga je opeens driftend doorheen, en vice versa :)
Gelukkig heb ik alleen droog terrein bereden met dat bankstel. Maar dat was avontuurlijk genoeg. Door het Rif gebergte kwamen we over wegen (aangeduid als 'gevaarlijk' door ANWB) waar je dus nooit wist of er nog asfalt was na de bocht of heuvel. Zo merkte ik dat een keer...lekker de vaart erin, heuvel op, en daar hield het asfalt op en was het steil naar beneden over zand, gravel en keien. Gelukkig heb ik genoeg tegenwoordigheid van geest om 'm dan maar te laten gaan en vooral niet wild te gaan sturen en/of te remmen. Was erg spannend, en aan de voet meteen stil gaan staan om de mannen die achterop kwamen te waarschuwen dat ze maar moetsten remmen. Een beetje dat gevoel van de Dakar piloten met die zandduinen die over de top ineens in een afgrond van 10m veranderen.
Maar je leert er idd snel van. En hoewel het af en toe nog steeds eng was, heb ik wel steeds zoveel mogelijk het gas erop gehouden en geen bruuske remacties. Die motor komt er wel overheen, dus als ik me rustig houdt, komt het goed.

Maar ja...modder en diepe plassen is in een heel ander ballpark all together...lijkt me wel leuk!

• MailMan
Gisae schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:45:
[...]

De koppeling gebruikte ik niet. Motor in de een, beetje gas bij, en remmen met de achterrem om de snelheid te regelen.
Is dat toevallig op een Honda CBF? Hier op een BMW GS650 is dat niet mogelijk/niet de bedoeling :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07

JdM

Humbled

MailMan schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:13:
[...]

Is dat toevallig op een Honda CBF? Hier op een BMW GS650 is dat niet mogelijk/niet de bedoeling :)
Ik heb jaren les gegeven met GS650's, die trek je zonder koppeling met de steunen over de grond door de 8 en halve draai heen. Enige nadeel is dat na verloop van tijd de draadboom doorknakt waardoor je bij extreem sturen (tegen de aanslag aan) steeds het contact aan/uit zet :P
Heb ook les gegeven met een FZ6N, ER5 en ER6N maar kan je zeggen dat er niet 1 motor zo makkelijk zonder koppeling door die langzame oefeningen komt.

Ik wil je wel succes wensen morgen met je AVB, goed blijven kijken en inderdaad je motor zoveel mogelijk trekkend zien te houden.
Je zegt zelf al dat het probleem hem niet in het kijken zit, blijf je snelheid goed met je voetrem regelen dan en houd die koppeling zo gelijk mogelijk slippend.

[ Voor 18% gewijzigd door JdM op 13-12-2009 23:34 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dan toch maar eens een voertuig beheersing herhaling bij de volgende GoT-meeting. Ik vraag mij echt af wat ik nog kan.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit weekend met een segway door de straten en parkjes van Praag lopen knallen :P Maar 1 keer goed op me bek gegaan. Wat een geinig aparaat ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Tylen schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:22:
Maar 1 keer goed op me bek gegaan.
Dat is voor een gyroscopisch gestabiliseerde voertuig best wel een prestatie volgens mij :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Tylen

Tylen

Iets met bergje van gras omhoog rijden en dan keren en dan naar beneden :P Maar dan soepel ;) Nouja, eigenlijk niet zo soepel hahaha.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wat weinig tweewielers zeg op de weg, is het gaan vriezen ofzo? :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Jep, vanmorgen stond de buurman zijn vizier al te krabben, toen was ik wel blij met m'n winterdekentje!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bij het eerst stoplicht hing ook een heel beweeglijk en plaatselijke mistbank. Heel raar.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Tylen schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:58:
Iets met bergje van gras omhoog rijden en dan keren en dan naar beneden :P Maar dan soepel ;) Nouja, eigenlijk niet zo soepel hahaha.
Je bent voorover geflikkerd? Da's helemaal moeilijk :)

Verwijderd

een youtube rondje doet mij toch denken dat het zo moeilijk niet is :)

Oh en inderdaad, zaterdag nog gereden met 'zomer' handschoentjes. Auw! tijd voor thermo dingetjes of dikke wanten :D

En een loopneus op de motorfiets is nooit grappig :) ben ook nog eens linkshandig, dat ding steeds in de vrij zetten om tijdens een schaars rood stopverkeerslicht ff de neus te poetsen was geen success.
Verder wel lekker gereden, het was mooi weer afgezien van de temperatuur.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 09:54 ]

• MailMan
Yeah! :D AVB binnen, maar wat was het koud zeg!

Ik heb nog extra 2 broeken aangedaan, maar m'n handen waren zelfs met de handverwarming op max ijskoud na een stuk snelweg. Brrrr

Wel vervelend trouwens, tijdens het oefenen een uurtje vantevoren kreeg ik hem soms niet lekker in de 3e versnelling. Gebeurde een paar keer, maar ik dacht echt dat het aan mijzelf lag. Alleen op het examen had ik het ook. Geeft niet echt een lekker gevoel :P Gelukkig was het ook o.k. wanneer ik in de 2e versnelling aan kwam rijden en ben ik verder overal doorgerold :)

Op naar theorie en AVD!

Verwijderd

congratz :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MailMan schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:14:
[...]

Yeah! :D AVB binnen, maar wat was het koud zeg!

Ik heb nog extra 2 broeken aangedaan, maar m'n handen waren zelfs met de handverwarming op max ijskoud na een stuk snelweg. Brrrr

Wel vervelend trouwens, tijdens het oefenen een uurtje vantevoren kreeg ik hem soms niet lekker in de 3e versnelling. Gebeurde een paar keer, maar ik dacht echt dat het aan mijzelf lag. Alleen op het examen had ik het ook. Geeft niet echt een lekker gevoel :P Gelukkig was het ook o.k. wanneer ik in de 2e versnelling aan kwam rijden en ben ik verder overal doorgerold :)

Op naar theorie en AVD!
Feli!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

feli! :)

Yamaha MT-09

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

MailMan schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:14:
Je moet ook handkappen hebben! Handverwarming lijkt me heerlijk, (ga het misschien ook inbouwen), maar handkappen zijn toch wel defense #1 tegen koude handen :)

Ik had vanmorgen in ieder geval geen koude handen na een stuk snelweg :)

[edit]
Oh en gefeliciteerd man!

[ Voor 12% gewijzigd door eamelink op 14-12-2009 10:50 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

eamelink schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:49:
Je moet ook handkappen hebben! Handverwarming lijkt me heerlijk, (ga het misschien ook inbouwen), maar handkappen zijn toch wel defense #1 tegen koude handen :)

Ik heb toch echt kauwe klauwe na zo'n 40 kilometer snelweg hoor ;(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-01 13:41

Stoffel

Engineering the impossible

moto-moi schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:04:
[...]

Ik heb toch echt kauwe klauwe na zo'n 40 kilometer snelweg hoor ;(
Heb gisteren 90km snelweg gereden met mijn zomerhandschoenen (had niets anders bij me), en het deed alleen de eerste 20 min en een uur nadat ik al weer binnen was gekomen pijn :P Als het maar koud genoeg is voel je er niets meer van ;)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Mijn dagelijks stukje snelweg is maar ~10km, even bikkelen dan dan daalt de snelheid alweer naar de 50-60 (A12 in de spits) om na een paar km de bebouwde kom in te rijden.

• Tylen

Tylen

Francis schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:16:
[...]

Je bent voorover geflikkerd? Da's helemaal moeilijk :)
;) Ach gewoon, "Omdat het kan"

Maar wel een gaaf stukje techniek zo'n ding.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:51

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Wel met rubberen banden. Dus volgens mij wist ie ook niks meer te typen ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Handkappen scheelt idd een hoop. De spiegels op de RT zijn zodanig gevormd in de kuip dat die ook een beschermende werking hebben. Scheelt al een boel, maar handkappen zitten dichter op je hand en beschermen dus beter tegen de kou.

Maar handvatverwarming is helemaal toppie. Zaterdag toch nog even aangehad en het is wel fijn... ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Beide is ideaal, hoewel ik toch maar eens een nieuwe accu moet kopen, de huidige is wat brak en trekt niet genoeg stroom voor de verwarming :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Mijn collega's kijken er een beetje van op dat ik nog met de motor naar werk kom. Het is al een stukje frisser inderdaad maar voorlopig knor ik nog lekker met de motor op en neer. Het is ook maar 12km trouwens.
Mocht het nou echt gaan sneeuwen dan laat ik de motor toch maar staan. Maar zolang dat er niet ligt pas ik gewoon mijn rijgedrag aan. Waar ligt jullie grens?

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik ben vandaag nog op de motor gegaan maar aangezien ik nog op zoek ben naar een goede integraalhelm rijd ik nu zolang nog met m'n crosshelm, en da's toch fris.

Heb dan wel een bivakmuts + crossbril op maar toch komt er nog wat ijskoude lucht m'n helm in gewaaid.

Voor de rest vind ik het eigenlijk nog wel goed te doen, goede handschoenen + kleding aan en de kou is nog wel te doen. Een ander voordeel is dat je niet hoeft te krabben 's morgens :)

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

ijzel, dan laat ik de fiets staan en kies voor het koekblik. Wel jammer, want dat doe ik over een ritje van 15 km ruim 15 minuten langer.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:37:
ijzel, dan laat ik de fiets staan en kies voor het koekblik. Wel jammer, want dat doe ik over een ritje van 15 km ruim 15 minuten langer.
Ijzel en sneeuw idd, anders ga ik of niet, of op de motor in 99% van de gevallen..

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Stealth2000 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:20:
Mocht het nou echt gaan sneeuwen dan laat ik de motor toch maar staan. Maar zolang dat er niet ligt pas ik gewoon mijn rijgedrag aan. Waar ligt jullie grens?
gladheid is de grens wat mij betreft. Koud is ongemakkelijk, maar ik wil niet crashen omdat er ff wat ijs op het wegdek ligt ofzo.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stealth2000 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:20:
Mijn collega's kijken er een beetje van op dat ik nog met de motor naar werk kom. Het is al een stukje frisser inderdaad maar voorlopig knor ik nog lekker met de motor op en neer. Het is ook maar 12km trouwens.
Pekel en Ijzel. Geen zin om te vallen door iets sufs als gladheid en daarbij is een crash bij ijzel 1. zeer waarschijnlijk en 2 duur... Ik geef mijn euros liever weg aan mooie spullen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

vandaag eerste les verkeersdeelname gehad (wel al eerder op motor naar oefenterrein en examenterrein AVB gereden). Ging erg goed. Had tegen de kou een thermobroek en skibroek onder m'n motorbroek aangedaan en bovenaan 5 lagen dik aangekleed (thermoshirt, longsleeve, t-shirt, windstopper, motorjack) en dat werkte een stuk beter dan m'n spijkerbroekje en trui (beiden icm met thermoshirt/broek) vorige week.
Thermometer gaf hier -3 aan. Had wel last van koude voeten en handen. Daar moet ik dus nog wat op verzinnen. Heeft het zin om juist dunnere sokken aan te doen? Ivm laagje lucht tussen schoen en voet? Heb nu van die thermosokken maar heb het idee dat ze te dik zijn.
Handschoenen moet ik maar even gaan halen.

Wat betreft rijden: Ging goed. Ik werd voor een andere lesser die woensdag examen heeft gebruikt als voorbeeld hoe een bocht genomen moest worden "want hij weet wel al hoe het moet".

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 20:40
Na een maandje geleden te hebben bewezen dat ik mijn voertuig beheers, nu ook laten zien dat ik aan het verkeer kan deelnemen, morgen een tripje gemeentehuis dus. Op zoek naar een leuke beginnersmotor dus:)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb vorige week een helm gekocht. Een Bayard Roadstar matzwart:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/got/motor/bayard_roadstar.jpg

Met geintegreerd zonnevizier. Heb er ook meteen een pinlock bij gedaan. Zijn we meteen van het beslaan af.

Als het weer meezit kan ik komend weekend een proefritje maken op een Suzuki GRX-F en een Yamaha Diversion. Ben benieuwd.

En hopen dat het droog/ijzel/sneeuwvrij is. Anders gaat het natuurlijk niet door.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeldert op 14-12-2009 18:20 ]

Juist

• B-Bandit
  • Laatst online: 11:06
Vind het maar niks dat het nu ineens is gaan vriezen. Hoop dat het wel even boven nulpunt blijft. Vind het niet fijn om te lessen als het vriest. Maar tijdelijk stoppen met lessen vind ik ook geen optie ;( Afgezien van het feit dat de techniek wegzakt, ben ik ook gewoon verslaafd >:)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Shailesh schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:26:
Vind het maar niks dat het nu ineens is gaan vriezen. Hoop dat het wel even boven nulpunt blijft. Vind het niet fijn om te lessen als het vriest. Maar tijdelijk stoppen met lessen vind ik ook geen optie ;( Afgezien van het feit dat de techniek wegzakt, ben ik ook gewoon verslaafd >:)
gewoon even doorbijten, als de rijschool het te glad vindt om te rijden bellen ze wel af...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het dadelijk een paar dagen achter elkaar gevroren heeft dan loop je weer in je T-shirt naar buiten als het 1 graad boven 0 is ..... want het is "heerlijk warm" :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Feli @ Flesdop! :)

• Wormaap
Jeej :) Onder voorbehoud van gladheid staat mijn eerste les nu vast, zaterdagochtend ga ik mij op het stalen ros wagen :P

• Exigence
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Nieuwe koe gekocht voor volgend jaar *O*

Afbeeldingslocatie: http://img36.imageshack.us/img36/9569/revittt.jpg

Ben d'r erg blij mee d:)b Nog niet mee gereden, omdat mijn blok nog steeds niet is herenigd met mijn frame, maar dat komt in januari wel :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

Gatsie, die kou doet me denken aan mijn ijskoude lessen vorig jaar. Ben blij dat het pasje nu warm in mijn kontzak zit. Lekker op de bank bij het kacheltje :P

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
fuck, -7 vanacht hier! Op zolder is het koud! mn motor staat buiten te bevriezen :P Morgen ff in garage zetten.Aangezien ik nogmaar 1mm profiel heb in het midden van mijn achterband, ga ik niet rijden met dit weer :P

Ctrl+k

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Die van mij rookte nog toen ik alweer aankwam in Den Haag. :X Vooral bij het eerste stoplicht, je voelde dat de gasreactie wat wollig was.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:23
ligt het nou aan mij, of wordt van meer dan de helft de foto's niet weer gegeven in de TS :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grolsch schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:22:
ligt het nou aan mij, of wordt van meer dan de helft de foto's niet weer gegeven in de TS :?
Volgens mij is dat al meer dan een jaar zo :'(

En meer dan twee jaar ook wel een beetje ;)

Verwijderd

Als we nou wachten met een update tot maart ofzo :) Dan kan mijn Harley (wishful thinking) er ook bij.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Heeft er iemand toevallig ervaring met een helm zoals de Airoh S4, de Arai Tour X3 of de Marushin X-Moto?

Afbeeldingslocatie: http://www.dirtbikebitz.com/images/products/helmets/S411.jpg

Dat zijn crosshelmen met vizier, die ook "om te bouwen" zijn naar een integraal helm. Ik vind crosshelmen toch wel het fijnste zitten met een zeer breed gezichtsveld, maar het nadeel is dat in de winter er heel veel (koude) wind langs komt en het gebrek aan een vizier natuurlijk. Nu leek me zoiets ideaal en ze zijn ook nog enigzins betaalbaar (de Airoh is in Belgie vanaf 100,- te krijgen, hier zit ie nog op 199,-) met meerdere vizieren te leveren (dus donker voor in de zomer) en met pinlock. Ik heb een aantal reviews gelezen en die zijn allemaal toch wel aardig positief maar ik vraag me af of iemand hier zoiets ooit geprobeerd heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door sjukke op 15-12-2009 11:19 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

Heb zelf de arai tour-x (eerste model) en een airoh crosshelm. Zit is voor mij bij beide perfect, airoh is inderdaad wel erg fris met dit weer. Helmmuts is bijna verplicht. Afgelopen weekend 160km gereden met die crosshelm en dat viel wel even tegen qua kou.
Die arai is perfect voor op m'n GS, zonneklep is lekker handig. Maar op een compleet kale fiets zonder windbescherming trekt zo'n klep toch wel erg aan je nek.
Ben over beide iig. erg positief.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:26:
Heb zelf de arai tour-x (eerste model) en een airoh crosshelm. Zit is voor mij bij beide perfect, airoh is inderdaad wel erg fris met dit weer. Helmmuts is bijna verplicht. Afgelopen weekend 160km gereden met die crosshelm en dat viel wel even tegen qua kou.
Die arai is perfect voor op m'n GS, zonneklep is lekker handig. Maar op een compleet kale fiets zonder windbescherming trekt zo'n klep toch wel erg aan je nek.
Ben over beide iig. erg positief.
Same here. Je moet wel uitkijken met die kleppen wat o wee als de wind eronder slaat en je was niet aan het opletten.

Deed toch nog een dag zeer aan mijn nek....

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Yes, alles word vergoed :). Krijg het volledige bedrag terug, waarschijnlijk gaat er een sportiever dempertje op.

Goede tips? Dealer heeft hoop op voorraad.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:36:
[...]

Same here. Je moet wel uitkijken met die kleppen wat o wee als de wind eronder slaat en je was niet aan het opletten.

Deed toch nog een dag zeer aan mijn nek....
dat zijn ook de verhalen die ik hoor, zo'n helm als hierboven lijkt me ook wel wat, maar ben een beetje huiverig voor dat 'windhapper-effect'.. (buiten dat doet mijn C2 het nog prima..)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:01:
[...]

dat zijn ook de verhalen die ik hoor, zo'n helm als hierboven lijkt me ook wel wat, maar ben een beetje huiverig voor dat 'windhapper-effect'.. (buiten dat doet mijn C2 het nog prima..)
Houding is alles. De klept gaat als een remklep fungeren als je'm boven het horizontaal naar boven steekt. Ik heb nergens last van bij 50km/h of trager.

Ik hou de rand v/d klep op de horizon cq uiteinde van de weg die ik nog kan zien en dat gaat prima, ook @ 200km/h (tried,tested, still here 8) )

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Hoe zit het trouwens met regelgeving van aftermarkte dempers? Ben een demper aan het uitzoeken, maar kan de wetgeving er niet over vinden.

• Exigence
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Moet voorzien zijn van E-keur en niet boven de wettelijk toegestane geluidsgrens komen. Maar in de praktijk valt het wel mee. Alleen in Duitsland zijn ze nogal fel op dat E-keur schijnt. En als ze je echt willen pakken doen ze dat wel op je knipperlichtglaasje zonder E-keur of je kuipruit zonder E-keur 8)7

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat zijn de bekeuringen in Duitsland voor zoiets eigenlijk? Die demper van mij (Laser Deeptone geloof ik) is de naam demper eigenlijk niet waard want er komt een behoorlijk kabaal uit :P

Toch lijkt het me ook wel een keer gaaf om bijvoorbeeld in de Eifel een stuk te touren.

Yamaha MT-09

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:08:
Alleen in Duitsland zijn ze nogal fel op dat E-keur schijnt. En als ze je echt willen pakken doen ze dat wel op je knipperlichtglaasje zonder E-keur of je kuipruit zonder E-keur 8)7
Ja dat klopt. Ik lees wel eens wat op een Duits RT forum en ze zijn daar panisch om alleen al ventieldopjes zonder 'ABE'. Het zou daar ook zo zijn dat je last krijgt met de verzekering als je spullen hebt zonder die ABE (of EU keurmerk). Als er spullen op zitten zonder ABE/EU ben je blijkbaar niet verzekerd.
Wat zijn de bekeuringen in Duitsland voor zoiets eigenlijk? Die demper van mij (Laser Deeptone geloof ik) is de naam demper eigenlijk niet waard want er komt een behoorlijk kabaal uit
Als ie teveel herrie maakt, mag je gewoon niet verder. En als je je db-killer bij je hebt, mag je die erin steken, maar de bekeuring blijft. Befehl ist Befehl, donnerwetter dreimahl!

[ Voor 24% gewijzigd door mphilipp op 15-12-2009 21:26 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:24:
[...]

Befehl ist Befehl, donnerwetter dreimahl!
:p

}:| Deine Auspuff ist zu laut. }:| geh laufen.... :w

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Ja, die norm kon ik dus niet vinden. Dan maar letter op E-keur, :). 580Er word vergoed voor een 'Auspuff', moet ik wel een eind mee komen dunkt mij zo.

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
Iemand ervaring met offroad/enduro rijden buiten wedstrijd of baanrijden? Ik ben benieuwd of dat in Nederland is toegestaan. Zijn daar speciale gebieden voor beschikbaar of mag je overal of juist nergens in het openbaar met je enduro rond hobbelen?

btw. voor iedereen die materiaal gaat aanschaffen, misshcien 1-2 maandjes wachten tot de beurs en dan nog wat extra korting meenemen?

[ Voor 21% gewijzigd door Loona35 op 15-12-2009 22:39 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Loona35 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:38:
Iemand ervaring met offroad/enduro rijden buiten wedstrijd of baanrijden? Ik ben benieuwd of dat in Nederland is toegestaan. Zijn daar speciale gebieden voor beschikbaar of mag je overal of juist nergens in het openbaar met je enduro rond hobbelen?
www.allroadmaniacs.nl

And it goes BRAAAAAPP!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Yeah, sinds 1dec is het rijbewijs binnen :D.

Nu nog kleding en een motor :P. Meteen een vraag wat betreft kleding. Ik ben van plan om de motor als vervoersmiddel te gaan gebruiken, niet alleen voor op een zonnige dag in het weekend. Het zal dus wel voorkomen dat het koud is of regent. Hebben jullie nog tips om rekening mee te houden.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 20:40
M14 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 02:30:
Yeah, sinds 1dec is het rijbewijs binnen :D.

Nu nog kleding en een motor :P. Meteen een vraag wat betreft kleding. Ik ben van plan om de motor als vervoersmiddel te gaan gebruiken, niet alleen voor op een zonnige dag in het weekend. Het zal dus wel voorkomen dat het koud is of regent. Hebben jullie nog tips om rekening mee te houden.
Neem er 1 die waterdicht is, heb je geen gekut met regenpakken etc.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou dan warme en waterdichte kleding kopen :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat is wel heel moeilijk. Vooral als je 'm dagelijk gebruikt wordt bv GoreTex vuil, waardoor het minder waterdicht wordt. Een bevriende rij-instructeur zei dat er helemaal niets is dat altijd waterdicht is. Hij heeft zelf ook wel goretex spul, maar dat trekt ie pas aan op dagen dat het regent. Voor andere momenten heeft ie een ander jack. Uiteraard is een rijschool echt de hele dag op pad, maar toch. Als je veel rijdt, is het blijkbaar toch niet echt zaligmakend. Ik heb zelf een leren pak van BMW dat een klein buitje wel kan hebben (het is 'hydrofoob' gemaakt door een of ander goedje). En als het echt doorzet heb ik een regenoverall. Die is écht waterdicht. Geen net kruis, alleen bij de hals is het moeilijk droog te houden als je een paar uur in de regen rijdt. Getest in 2 volle dagen door de regen karren...(heerlijk).

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben van plan gewoon voor leren jack te gaan, een broek die makkelijk over reguliere kleding kan, en nog een regenpak in mijn rugzak.

lijkt me dat dat wel voldoende is.

mphilipp, dat hydrofoob goedje, kun je dat ook achteraf toepassen, of is dat iets vanuit de fabriek?

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Beter is je jack te onderhouden met die hydrofobe stoffen. Mijn jack was fabriek-af ook waterdicht, maar had toch echt een behandeling nodig om waterdicht te blijven. Helaas doe ik dit te weinig, maar na de eerste de beste bui na de behandeling was het goed te doen, de druppels vielen er als witte belletjes vanaf.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_Apache_ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:15:
Hoe zit het trouwens met regelgeving van aftermarkte dempers? Ben een demper aan het uitzoeken, maar kan de wetgeving er niet over vinden.
PDF'je van de RDW aangaande de wettelijke eisen die gesteld worden aan motorvoertuigen met 3 óf minder wielen (zie pagina 6 voor je eigenlijke vraag).

Maar..... Als er op je fiets een registratieplaatje zit waarop het max.aantal dB's vermeldt staat bij een "x" aantal toeren dan is dat de norm waaraan je fiets moet voldoen bij een keuring/controle (en die waarde is altijd lager dan vermeldt in dat document).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

defusion schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:46:
Ik ben van plan gewoon voor leren jack te gaan, een broek die makkelijk over reguliere kleding kan, en nog een regenpak in mijn rugzak.
lijkt me dat dat wel voldoende is.
mphilipp, dat hydrofoob goedje, kun je dat ook achteraf toepassen, of is dat iets vanuit de fabriek?
Het is onderdeel van een kit van BMW. Daar zit wasmiddel in (pak kan gewoon in de wasmachine) en daarna moet je het inspuiten met dat spul. Kost €35 en je kunt je pak er 2x mee behandelen geloof ik. Misschien is er ook ander spul te koop, maar ik hou me maar even aan het spul van BMW. Pak is van nubuck leer, en ik ben als de dood dat ik het inspuit met iets dat het beschadigd. Daar is het pak iets te duur voor.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand een kat hebben? !@#$%^&*) beest stond net d'r nagels te scherpen aan mijn camelback.....

Had ik kunnen weten though, monster klimt meteen de kast in als ik de deur te lang open laat.

[ Voor 33% gewijzigd door ROFLASTC op 16-12-2009 12:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 16 december 2009 @ 08:31:
Dat is wel heel moeilijk. Vooral als je 'm dagelijk gebruikt wordt bv GoreTex vuil, waardoor het minder waterdicht wordt.
Mijn praktijk ervaring zegt dat dat wel meevalt, ik heb mijn goretex broek nog nooit gewassen en die is na jaren gebruik nog steeds waterdicht, recentelijk nog getest in hoosbuien..

Pagina: 1 ... 147 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.