Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.052 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

What happened talin?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58

talin

ES-MA

is al van 3 jaar geleden maar lang verhaal kort:
de bocht kwam iets te vroeg...

kreeg vraag om de fiets van Adi Stadler te testen om voor Duits team te rijden, Adi is oud WK ( ? ) kampioen en heeft zijn eigen race team waar hij een coureur voor zocht.
we zijn toen naar Brno geweest om 2 dagen te testen maar omdat dat kreng geen radiale remmerij had ( die ik wel gewend was ) en ik het rondje wel aardig kende na 2 rondes voluit ging en me zwaar verremde voor een bocht, ik ging glijden en motor kwam na.
dat ging eerst goed totdat dat ding de curbstones raakte en ging vliegen, kwam vol op zn balhoofd terecht met compleet afgescheurd balhoofd tot gevolg.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oohw ... Beetje poetsen en wat lichte krasjes wegwerken. :+

* Will_M gaat straks de tank van z'n fiets ook ophalen bij de spuiter. Heeft daar 3 weken gelegen in verband met het wegwerken van wat lichte "gebruikerssporen" O-)

[ Voor 61% gewijzigd door Will_M op 08-12-2009 13:02 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• talin

talin

ES-MA

wimmel_1 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:59:
Oohw ... Beetje poetsen en wat lichte krasjes wegwerken. :+

* talin gaat straks de tank van z'n fiets ook ophalen bij de spuiter. Heeft daar 3 weken gelegen in verband met het wegwerken van wat lichte "gebruikerssporen" O-)
plamuur! ik heb ooit nog een poging gedaan sponsoring van Knauf of yves saint laurent te krijgen voor alle plamuur die er in een siezoen door ging :+

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

talin schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:09:
[...]

plamuur! ik heb ooit nog een poging gedaan sponsoring van Knauf of yves saint laurent te krijgen voor alle plamuur die er in een siezoen door ging :+
YSL wil je niet als sponsor, slecht voor je geloofwaardigheid.. Straks moet je nog een haut couture jurk over je motorpak dragen :X 8)7 8)7

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:57:
[...]

YSL wil je niet als sponsor, slecht voor je geloofwaardigheid.. Straks moet je nog een haut couture jurk over je motorpak dragen :X 8)7 8)7
je zegt het alsof het een slecht iets is.....

-O-

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:17:
[...]

je zegt het alsof het een slecht iets is.....

-O-
:Y als je dan op je bek ga, vernietig je een kunstwerk -O-

(8> Hadden we niet over motoren???
De mijne wilde vanochtend weer niet starten :o gotta love shitty old ricecookers... Waarschijnlijk mijn SR die het heeft begeven...

• talin

talin

ES-MA

_Erikje_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:57:
[...]

als het mij een fabrieks Prillia opleverde wilde ik hem wel geel met groen en een paars randje schilderen, geloofwaardigheid als ik daardoor harder zou gaan, ja graag. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door talin op 08-12-2009 14:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei, als het goed is heb ik overmorgen het geld om te lessen (en gelijk motor te kopen, maar daar wacht ik mee tot ik m'n rijbewijs A heb). Eindelijk eens zo'n ding onder m'n kont :D

Iets anders wat ik me afvraag: ik heb geen schuur/berging/stalling ter beschikking, en er zijn er sowieso zo goed als geen in de buurt beschikbaar, dus m'n motor komt op straat (nouja, de stoep) te staan ws naast een geniale GL1000 van een buurman. De buurt is een "prachtwijk", al is het algemeen wel vrij rustig (geen auto's die in de fik gestoken worden zoals waar ik eerder in Nijmegen woonde...)
Daar tips/waarschuwingen/adviesen voor?

Zelf heb ik me iig al bedacht dat een al te flitsende (en daardoor duur uitziende) motor geen geniaal idee is ivm diefstal/vandalisme, maar dat om dezelfde reden een totaal aftandse ratbike net zo goed af te raden is, dat een goede slot noodzakelijk is, en dat ik een dekzeil moet scoren, zeker als ik er een paar dagen niet op rij. Wat nog meer?

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:56

steveman

Comfortabel ten onder

't Kan mss ivm de jaarwisseling slim zijn om nog even te wachten met het op de stoep parkeren... heb je toch een jaartje speling :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

dion_b schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:54:
Woei, als het goed is heb ik overmorgen het geld om te lessen (en gelijk motor te kopen, maar daar wacht ik mee tot ik m'n rijbewijs A heb). Eindelijk eens zo'n ding onder m'n kont :D

Iets anders wat ik me afvraag: ik heb geen schuur/berging/stalling ter beschikking, en er zijn er sowieso zo goed als geen in de buurt beschikbaar, dus m'n motor komt op straat (nouja, de stoep) te staan ws naast een geniale GL1000 van een buurman. De buurt is een "prachtwijk", al is het algemeen wel vrij rustig (geen auto's die in de fik gestoken worden zoals waar ik eerder in Nijmegen woonde...)
Daar tips/waarschuwingen/adviesen voor?

Zelf heb ik me iig al bedacht dat een al te flitsende (en daardoor duur uitziende) motor geen geniaal idee is ivm diefstal/vandalisme, maar dat om dezelfde reden een totaal aftandse ratbike net zo goed af te raden is, dat een goede slot noodzakelijk is, en dat ik een dekzeil moet scoren, zeker als ik er een paar dagen niet op rij. Wat nog meer?
Tectiel of ACF-50 om je brommert in te smeren tegen de pekel. :Y

No signature required.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007

_Apache_

For life.

M3rcury schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:59:
[...]

Als je in de winter begint met rijden wel ja. Mijn fiets is nu al vies, dus die pekel hecht niet. :+ Mocht hij 'schooonregenen' dan heb ik de vaseline klaarstaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• talin

talin

ES-MA

M3rcury schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:59:
[...]

wat ook heel goed helpt tegen de eerste nattigheid is creatief met ductape.

voorvorkpoten ( upside downs ) kan je op je voorspatbord met ducttape aan de buitenkant flapjes te maken.

achterbrug kan je aan de onderkant van je kuip een een v flapje maken om de nattigeheid meer naar links en rechts te laten afvoeren.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hoi mensen.

Ik heb een paar weken geleden mijn rijbewijs gehaald. Op een dag dat het hard waaide, regende, en het maar de vraag was of het examen wel door kon gaan. Gelukkig was dat zo.

Nu ben ik dus mijn uitrusting bijelkaar aan het sparen. Tot zo ver:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/got/motor/macna.jpg
Manca jas (Flint) en broek

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/got/motor/dane.jpg
Dane Vesborg WP laarzen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~ch.stolwijk/got/motor/difi_drizzle.jpg
Difi Drizzle handscoenen

Deze week ga ik nog kijken voor een helm. En dan kan de jacht op een motor beginnen :Y)

Juist

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Zojuist nieuwe goodies gehaalt voor mn VFR, was een kleine 100eu kwijt voor bougies/remvloeistof/olie en filter. Heb nu een motorzaak gevonden lekker in de buurt. Ik heb geen oliefilter dop, ik vroeg of ze die ook verkochten. Zegt die man "Verkopen we niet, maar neem de mijne maar mee, als ik em maar weer terug krijg". Ik: "Dat word pas begin januari, geen probleem?" Neehoor :+ lekker makkelijk zo'n garage.

Nou nog een rijbewijs, dan ga ik nieuwe bandjes halen, dan is mn motor weer klaar voor de zomer. Heb nog niets gehoord van mn rijschool over opnieuw afrijden :( zal wel volgend jaar worden, als het maar niet 3 maanden gaat duren nog..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb mijn motor toch in het schuurtje weten te krijgen. Het probleem was dat ik de bocht niet kon krijgen dus ik heb 2 plankjes op elkaar gelegd en daar het achterwiel opgezet. Zo kon ik relatief makkelijk het achterwiel opzij duwen. Hout op hout glijdt tenslotte wat makkelijker dan rubber op steen :P

Niet iets wat je iedere dag wilt doen maar nu staat hij in de winter in ieder geval lekker droog :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bergie op 08-12-2009 18:03 ]

Yamaha MT-09

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo zet ik mijn motor ook neer, eerst makkelijk in de garage plempen en op de bok zetten. Dan een zetje geven zodat die strak tegen de muur aan staat.
Zonder plankje gaat dat niet, met plankje lukt het prima (op de slijtsporen op de grond na :+)

[ Voor 24% gewijzigd door Gisae op 08-12-2009 19:48 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben gewoon ontzettend sterk :7 (Waarom is er geen B.A. Smiley...? ;) )

Eenmaal binnen sleur ik hem naar de muur, en klim er vervolgens overheen om zelf verder naar binnen te gaan :)

Morgen het kunstje maar weer eens vertonen, ik moet de waterstand opnemen en de brommer staat boven het luik _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Quadro!
  • Laatst online: 10-01 15:28
w00tw00t, vanmiddag m'n rijbewijs gehaald! morgen ff naar burgerzaken :9

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Quadro! schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:48:
Gefeliciteer d:D

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Feli!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:05
Gefeliciteerd! :)

system setup

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Grond anker/ muur anker / alarm met bewegingsensor?

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:11:
[...]

Grond anker/ muur anker / alarm met bewegingsensor?
Ankers gaan het niet worden - het is niet mijn grond of muur, en tegen de muur kan sowieso niet (dan gaan de benedenburen niet blij worden). Dit is echt stedelijk gebied he. Alarm met bewegingssensor lijkt me daarentegen wel een goede ja :)

Oslik blyat! Oslik!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon WA+ verzekeren, een goedgekeurd slot kopen en in je achterhoofd houden dat 'ie er weleens niet meer kan staan 's ochtends.

Zo doe ik het iig, ik woon in R'dam zuid, en heb een fatsoenlijke motor (geen barrel dus) en deze staat altijd buiten. Staat vast aan een paaltje plus een schijfremslot. Maar uiteindelijk helpt geen enkele beveiliging, dus ik zou daar ook geen honderden euro's aan besteden. Als je hoort dat motors met sloten, alamsysteem overdag voor een rijtjeshuis worden gestolen, zou ik voor een goede verzekering gaan en voldoen aan hun eisen en meer niet.

En die GL1000 staat er toch ook nog? Hoe staat die vast?

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 09-12-2009 12:07 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jups, heb ik ook. Motor op stuurslot, goedgekeurd schijfremslot door de voorschijf, grote ketting door achterwiel en om boom en een WA+ verzekering.

Mijn motor is al tegen diefstal verzekerd zodra ik er één goedgekeurd slot aan heb hangen, en dan hoeft hij niet aan een nagelvast voorwerp vastgemaakt te worden. Dit is wel afhankelijk van je verzekering, dus een belangrijk puntje om op te letten. Thuis staat hij altijd wel nagelvast, maar als ik ergens anders ben natuurlijk niet altijd, want ik neem dan alleen m'n schijfslot mee.

Het hangt ook weer af van de waarde van je fiets, want bij duurdere fietsen zijn de eisen vaak hoger. Dan is wel een nagelvaste bevestiging verplicht en soms ook een alarm voor dekking tegen diefstal. Een V-Strom is gelukkig vrij goedkoop :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die GL1000 staat helemaal niet vast, gewoon met een overmaatse beugelslot door de voorwiel om te zorgen dat niemand er zomaar mee kan gaan rijden. Gezien de toestand ervan (behoorlijk richting ratbike) lijkt me ook onwaarschijnlijk dat er voor tig honderd EUR aan beveiligingsmeuk in/op zit.

Overigens ga ik ook absoluut geen dure/nieuwe motor kopen (zeker niet als eerste motor), budget is in beginsel max EUR 1500, dus het zou voor mij ook onzinnig zijn om al teveel uit te geven eraan.

Oslik blyat! Oslik!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:04
Jeej, vanmiddag ben ik geslaagd voor mijn B-rijbewijs :)
Waarom post ik dat hier? Da's heel simpel: ik had al een tijdje het voornemen om na B meteen door te gaan voor A. Vanavond dus eens een lesje plannen :D

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Ik ben maandag gezakt voor de theorie, dus ik baal. Want theorie is gewoon te leren. Volgende keer ga ik er gewoon een uur van te voren zitten met een bakje koffie, misschien zijn de zenuwen dan weg voordat ik eraan begin.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:52:
Ik ben maandag gezakt voor de theorie
Prutser! :+

ik ben zelf 1x gezakt voor motor; 2x voor auto...longlong time ago

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 09-12-2009 16:12 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Ja dat is toch :)
Achteraf ook gelijk gedaan met de zenuwen dus ik snap er gewoon niks van. Auto ging goed, maar toen was dat nog @18, dus dan gaan fati und muti gewoon mee, inderdaad bakje koffie doen enzo, lekker op tijd.

Ik kan me nog herrinneren dat ik de wens had uitgesproken ergens voor de herfst te gaan slagen. :) jong en naief :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Vriend van me was de eerste keer ook gezakt, 7 fouten, hij kon gelukkig een uur later weer: 0 fouten. Dus ja... 't zegt niet alles, maar irritant lijkt het me wel als je zakt natuurlijk.

Verwijderd

Dat kan niet meer, of tenminste je kan niet blijven zitten om de volgende sessie zomaar mee te pakken. reserve zitten is er ook niet meer bij.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:55

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:52:
Ik ben maandag gezakt voor de theorie, dus ik baal. Want theorie is gewoon te leren. Volgende keer ga ik er gewoon een uur van te voren zitten met een bakje koffie, misschien zijn de zenuwen dan weg voordat ik eraan begin.
Theorie voor de moter had ik ook pas de 2e keer, hij is gewoon lastiger heb ik het idee. een tip is de max snelheid voor tussen de file door te rijden goed te onthouden. en wanneer je moet invoegen.

3 februari afrijden 8)

Asus Zenbook i7 256gb

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
het is net het geluk van geen kut vragen er tussen hebben. als je er 3 tussen heb en zelf nog 4 foutjes maakt is het over.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:23:
het is net het geluk van geen kut vragen er tussen hebben. als je er 3 tussen heb en zelf nog 4 foutjes maakt is het over.
Geef de vragen maar de schuld...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Inderdaad, als je het gewoon goed leert dan kun je die vragen er ook wel uithalen en snap je ook best wel wat de beste optie is.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon het boek een keer doorlezen en dan is het wel te doen. Zoveel stelt het echt niet voor. Je moet alleen of bepaalde getallen uit je hoofd leren (zoals hoeveel een lading mag uitsteken), of geluk hebben en die vragen niet krijgen. :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Aikon schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:09:
Gewoon het boek een keer doorlezen en dan is het wel te doen. Zoveel stelt het echt niet voor. Je moet alleen of bepaalde getallen uit je hoofd leren (zoals hoeveel een lading mag uitsteken), of geluk hebben en die vragen niet krijgen. :)
Ik merkte wel dat bepaalde vragen best instinkers zijn:
Plaatje van een besneeuwde kruispunt in de BBK, vraag was: hoe hard mag je hier rijden?
Volgens de wet 50, maar juiste antwoord was 20 of 30.
Dat soort dingen.
Ik vond het na 10 jaar autorbw vies tegenvallen eerlijk gezegd.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

DECOY88 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:23:
Mjah, het is natuurlijk wel multiple choice he? Als je 3 kutvraagjes hebt, gok je er waarschijnlijk nog 1 of 2 goed en als je 4 vragen niet weet gok je er ook 2 goed, dus slaag je alsnog.

Als je vijf fouten hebt betekent dat niet dat je vijf vraagjes niet wist, maar eerder dat je richting de acht tot tien vraagen niet helemaal wist, maar er nog een paar goed gegokt hebt :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
@eamelink -> Dat is kansberekening, er is ook een kans dat je ze allemaal niet wist, en er toch nog 45 goedgegokt hebt
en er is een kans dat je er echt 5 niet wist, en net die 5 fout gegokt hebt.
[/zeurmodus]
Ik vond inderdaad dat er een paar instinkers bijzaten, maar hooguit 4. (had ik er 1 van goedgegokt denk ik want had 3 fout).
De rest is gewoon te leren imo

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik dacht dat je een motor wel mocht slepen :x. Met mij nog 1 iemand en die werd uitgelachen door de hele zaal toen dat werd verteld :X

Makerij Hofman

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
komkommer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:57:
Ik dacht dat je een motor wel mocht slepen :x. Met mij nog 1 iemand en die werd uitgelachen door de hele zaal toen dat werd verteld :X
hang eens een touw voor aan je fiets en laat iemand trekken
ook niet echt prettig en kleine kans dat je overeind blijft :p

iRacing Profiel

• komkommer

komkommer

Koffie

Juh, geloof me, slepen kan prima. Ook in mul zand. Been there, done that.

Makerij Hofman

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
komkommer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:57:
Dan heb jij echt het theorieboek niet doorgelezen...

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
komkommer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:28:
Juh, geloof me, slepen kan prima. Ook in mul zand. Been there, done that.
hmm.. oké.
blijkbaar verwachten ze dan dat we het zouden verprutsen :p

iRacing Profiel

• komkommer

komkommer

Koffie

RemcoDelft schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:29:
[...]

Nee klopt.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RemcoDelft schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:29:
[...]

och de huidige tenere wordt verkocht met een sleepoog onder de kroonplaat. Een aantal rally's kom je pas in als je bike te slepen is. Dus zo gek is het niet.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Maar dan is dat ding bedoelt voor lostrekken uit weet ik veel wat voor rare situaties je tegenkomt in een rally, op de normale weg zou zoiets nooit gebeuren.

Maar anyway, de tweede keer moet t toch lukken zeker, ga eens vragen aan de big chief wanneer ik vrij kan krijgen.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
http://www.youtube.com/watch?v=csy2_65UAnc

Er zijn er nog wel meer te vinden op Youtube, zowel die erin slagen als die er niet in slagen. Het zal best gaan in mulzand of op andere stukken. Maar handig is het niet om twee balansvoertuigen aan elkaar vast te maken natuurlijk. In bovenstaande filmpje had de persoon achter beter het koord zelf vast kunnen houden (linkerhand) en vaart maken, ben je rond de 30-50km/h loslaten en dan twee handen aan het stuur en starten maar.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:58:
Maar dan is dat ding bedoelt voor lostrekken uit weet ik veel wat voor rare situaties je tegenkomt in een rally, op de normale weg zou zoiets nooit gebeuren.

Maar anyway, de tweede keer moet t toch lukken zeker, ga eens vragen aan de big chief wanneer ik vrij kan krijgen.
Ik kwam een keer stil te staan langs de weg, kwam een bmw-rijder langs en die heeft me naar huis getrokken. Ik blij.

Ideale manier is imo om het touw bij beide motoren om de stepjes te wikkelen en met je voet vast klemmen. Mocht er iets gebeuren kan je je voet optillen en het touw laten schieten. Allebei aan de andere kant zodat je schuin achter elkaar rijdt. Voorste laat zien dat hij wil remmen, achterste remt.

Makerij Hofman

Verwijderd

:) Ok, dus dit is weer een voorbeeld van iets dat heel goed mogelijk is, maar gewoon word verboden?

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:15:
:) Ok, dus dit is weer een voorbeeld van iets dat heel goed mogelijk is, maar gewoon word verboden?
Nouja, ik kan me voorstellen dat er genoeg rijders zijn die hier wel problemen mee hebben, zijn genoeg die maar een paar kilometer per jaar doen. Ik denk niet dat je die wil laten slepen.

Makerij Hofman

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:15:
Het is gewoon gevaarlijk, en daarom verboden. En hoe erg is het nou om 2 keer in je leven met pech te staan en dan een veiligere transportoptie te moeten kiezen? Op je achterwiel rijden is voor sommige mensen ook goed mogelijk...

• komkommer

komkommer

Koffie

RemcoDelft schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:33:
[...]

Het is gewoon gevaarlijk, en daarom verboden. En hoe erg is het nou om 2 keer in je leven met pech te staan en dan een veiligere transportoptie te moeten kiezen? Op je achterwiel rijden is voor sommige mensen ook goed mogelijk...
Soms is dat niet mogelijk.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Stel je staat om 3 uur 's nachts stil midden op het strand en pas over 20 kilometer kan je pas weer van het strand af.

Makerij Hofman

Verwijderd

RemcoDelft schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:33:
[...]

Nee inderdaad het mag niet, maargoed als Komkommer aangeeft dat het eigenlijk te doen is - en dat ie het al eens op de openbare weg gebruikt heeft.
In zo'n geval spreek ik altijd van: regels die je niet kan controleren, moet je niet in het leven roepen. Slepen van een motor is dus verboden, en we hebben hier een waargebeurd verhaal.
Typisch weer een geval van 'ik wil meer blauw op straat', want het is (bijvoorbeeld) ook nog steeds mogelijk om jaren zonder rijbewijs in een auto te rijden.
En dat kan ik me goed voorstellen want ik heb sinds dat ik het papiertje heb mijn rijbewijs maar 1x laten zien aan oom agent. En dat was niet tijdens een blaascontrole ofzo, wat ik nog vreemder vind want wat is er de moeite aan om te vragen of iemand even wil blazen - en ochja, de papieren alstublieft.

Maargoed dat was de discussie niet. :) me so solly

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

In Frankrijk is slepen verboden. Punt. Voor auto en alles. Dat het verboden is wil niet zeggen dat het moeilijk of gevaarlijk is. Ik ben ook een keer gesleept en er is geen reet aan. Maar er zijn altijd onhandigerds die alles weten te verprutsen.

Bij de laatse 'By any means' heeft Boorman iemand gesleept (met een kapotte KTM tot grote vreugde van Boorman) en dat was nota bene off road. Hij deed de sleepkabel een paar keer om het balhoofd heen en het uiteinde hield ie vast met zijn hand, zodat ie het kon loslaten als er iets fout zou gaan.

Ik heb er geen verstand van, maar iemand zei me een keer dat het niet goed is voor je frame, omdat er ineens hele andere krachten op komen te staan als waar ie voor gemaakt is. Dus langdurig slepen zou niet zo goed zijn. Maar ja...als je op de Road of Bones staat kun je lang wachten op een wagen die je afvoert... ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:18:
In Frankrijk is slepen verboden. Punt. Voor auto en alles. Dat het verboden is wil niet zeggen dat het moeilijk of gevaarlijk is. Ik ben ook een keer gesleept en er is geen reet aan. Maar er zijn altijd onhandigerds die alles weten te verprutsen.

Bij de laatse 'By any means' heeft Boorman iemand gesleept (met een kapotte KTM tot grote vreugde van Boorman) en dat was nota bene off road. Hij deed de sleepkabel een paar keer om het balhoofd heen en het uiteinde hield ie vast met zijn hand, zodat ie het kon loslaten als er iets fout zou gaan.

Ik heb er geen verstand van, maar iemand zei me een keer dat het niet goed is voor je frame, omdat er ineens hele andere krachten op komen te staan als waar ie voor gemaakt is. Dus langdurig slepen zou niet zo goed zijn. Maar ja...als je op de Road of Bones staat kun je lang wachten op een wagen die je afvoert... ;)
Dat was in Borneo Queensland als ik het goed herriner, niet RoB ;)
Maar bij uitzondering en met een beetje beleid kan natuurlijk veel.. maar je moet er geen gewoonte van maken..

http://tinyurl.com/yhnkfdr (mogelijk UK proxy nodig)

[ Voor 8% gewijzigd door ToolkiT op 10-12-2009 13:16 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Slepen is gevaarlijk.

Ook zoals komkommer aangeeft. Stel je voor dat dat touw even lekker mee gaat draaien in je achter/voor wiel.

Is gewoon dom als je je laat slepen op een motor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen

Tylen

komkommer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:38:
Stel je staat om 3 uur 's nachts stil midden op het strand en pas over 20 kilometer kan je pas weer van het strand af.
Als ik om 3 uur 's nachts op een strand ben, dan houd ik dat waarschijnlijk ook wel vol totdat er hulp komt :P

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Vanmiddag heb ik m'n AVB gehaald. Over een klein maandje op voor het AVD.
Was erg gemakkelijk moet ik zeggen. Van onze rijschool moesten er 4 op. Iedereen geslaagd.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:31:
Slepen is gevaarlijk.
Ook zoals komkommer aangeeft. Stel je voor dat dat touw even lekker mee gaat draaien in je achter/voor wiel.
Is gewoon dom als je je laat slepen op een motor.
Het is inderdaad dom als je het touw tussen je wiel laat komen...met een beetje beleid is er niets aan de hand.

Verwijderd

Maar om kort te gaan: Het mag niet? :) zoiets mphilipp?

• DRAFTER86
  • Nu online
Ligt het aan mij of is er opeens een hele golf (tsunami?) van AVD/AVB geslaagden?
Waarschijnlijk met Komkommer en een paar anderen op lompe allroads zaterdag even de modder rond Enschede verkennen, ben benieuwd, het zal behoorlijk nat zijn gok ik :)
Ben benieuwd hoe mijn allroad bandjes het doen, tot nu toe alleen nog maar 'lichte' drek gereden.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Het viel me zelf inderdaad ook op, maar ik weet dat aan het feit dat ik er zelf ook mee bezig ben en dus valt het meer op.
Als je in een alfa rijdt zie je ineens ook veel meer alfa's rijden en als je een t-shirt van Motorhead aan hebt zie je ineens ook veel meer mensen met een t-shirt van motorhead.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:23:
Het mag niet op de openbare weg, maar is technisch gezien wel mogelijk, zoals ook oa. in Dakar enzo af en toe valt te zien :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wormaap
(Waarschijnlijk) volgende week zaterdag mijn eerste motorrijles :D
Mijn theorieboek heb ik ook bijna uit, dus eens kijken of ik volgende week of de week erna al op kan :)

Oh, en zaterdag een helm en handschoenen scoren. Een broek en jas kan ik van mijn pa lenen (die rijdt al jaren, en gooit nooit wat weg), en laarzen is nog geen budget voor :X Of is er in een paar kisten écht geen beginnen aan? Dan zal het budget wat gerekt moeten worden namelijk.

* Wormaap is enthousiast als een klein kind :D

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 10-12-2009 17:55 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Wormaap schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:55:
(Waarschijnlijk) volgende week zaterdag mijn eerste motorrijles :D
Mijn theorieboek heb ik ook bijna uit, dus eens kijken of ik volgende week of de week erna al op kan :)

Oh, en zaterdag een helm en handschoenen scoren. Een broek en jas kan ik van mijn pa lenen (die rijdt al jaren, en gooit nooit wat weg), en laarzen is nog geen budget voor :X Of is er in een paar kisten écht geen beginnen aan? Dan zal het budget wat gerekt moeten worden namelijk.

* Wormaap is enthousiast als een klein kind :D
Kisten zijn prima

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

Als je de veters maar ff goed instopt, niets zo vervelend als met je dubbele knoop veter aan je steppie blijven hangen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DRAFTER86 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:37:
Ligt het aan mij of is er opeens een hele golf (tsunami?) van AVD/AVB geslaagden?

.......
Zouden ze geen zin hebben in een fenomeen a'la "kilometerheffing" wat er aan zit te komen, ofzo ;)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:23:
Ach..er mag wel meer niet. Sneller rijden dan op die bordjes staat schijnt ook al niet te mogen, getuige mijn deelnameformulier aan de Justitiële Loterij Nederland dat ik vandaag binnen kreeg. Ik had de jackpot, dat dan weer wel... ;)

• teacher
  • Laatst online: 16:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ja... heb jij er nog een die wel werkt? of een VPN? :>

Wise enough to play the fool

• Gisae
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:55:
en laarzen is nog geen budget voor :X Of is er in een paar kisten écht geen beginnen aan? Dan zal het budget wat gerekt moeten worden namelijk.
Kisten is prima te doen. Ik heb al mijn rijlessen met kisten gedaan, alleen kreeg ik voor het AVD examen de mededeling van mijn instructeur dat ze wel eens moeilijk willen doen over het schoeisel bij het examen. Toen maar snel motorlaarzen gekocht.
1e paar keer rijden met motorlaarzen was maximaal kut, die dingen geven niks mee. Nu ben ik er wel aan gewend.

[ Voor 9% gewijzigd door Gisae op 10-12-2009 19:37 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Enige eis die ze bij een examen mogen/kunnen stellen aan schoeisel is dat het tot boven de enkel moet rijken én dat het een "stevige" schoen is.

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 19:58
mphilipp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:36:
[...]

Ach..er mag wel meer niet. Sneller rijden dan op die bordjes staat schijnt ook al niet te mogen, getuige mijn deelnameformulier aan de Justitiële Loterij Nederland dat ik vandaag binnen kreeg. Ik had de jackpot, dat dan weer wel... ;)
:( Jij weer de gelukkige!

Ik graai nu al een 2tal jaar mis met die jackpot.
Maar ja ik kan ook niet elk jaar winnen natuurlijk. :/

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• B-Bandit
  • Laatst online: 12:01
DRAFTER86 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:37:
Waarschijnlijk met Komkommer en een paar anderen op lompe allroads zaterdag even de modder rond Enschede verkennen, ben benieuwd, het zal behoorlijk nat zijn gok ik :)
Ben benieuwd hoe mijn allroad bandjes het doen, tot nu toe alleen nog maar 'lichte' drek gereden.
Denk dat er gewoon steeds meer interesse begint te ontstaan naar de motor. Ook ik mag mij sinds vorige week voegen bij de AVB geslaagden O-)
Maar ik juich pas bij het behalen van mn AVD. Zaterdag eerste les, hoop dan tegen februari af te mogen rijden :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:32:
[...]

ja... heb jij er nog een die wel werkt? of een VPN? :>
geen idee, niet nodig hier :p

Sterker nog mijn TV tuner kan zelfs iPlayer en 5ondemand etc aan, dus kan het lekker lui op de bank op de TV kijken :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bergie
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Gisae schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:36:
[...]

Kisten is prima te doen. Ik heb al mijn rijlessen met kisten gedaan, alleen kreeg ik voor het AVD examen de mededeling van mijn instructeur dat ze wel eens moeilijk willen doen over het schoeisel bij het examen. Toen maar snel motorlaarzen gekocht.
1e paar keer rijden met motorlaarzen was maximaal kut, die dingen geven niks mee. Nu ben ik er wel aan gewend.
Ik heb ook de rijlessen op kisten gedaan; volgens mij is de enige eis voor de examens ook dat je enkels bedekt zijn. Eerste keer met motorlaarzen is idd klote; die moeten echt even soepel worden (net als kisten in het begin trouwens :P)

Yamaha MT-09

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:36:
[...]

Ik heb al jaren de acceptgiro nieuwsbrief en ik reageer altijd op alle flitsberichten maar winnen , ho maar.

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Laatst online: 16:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ToolkiT schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:33:
[...]

geen idee, niet nodig hier :p

Sterker nog mijn TV tuner kan zelfs iPlayer en 5ondemand etc aan, dus kan het lekker lui op de bank op de TV kijken :D
grmmbl :P

Wise enough to play the fool

• Gisae
  • Niet online
Bergie schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook de rijlessen op kisten gedaan; volgens mij is de enige eis voor de examens ook dat je enkels bedekt zijn. Eerste keer met motorlaarzen is idd klote; die moeten echt even soepel worden (net als kisten in het begin trouwens :P)
Die kisten waren soepel. Ik heb ze al dik 10 jaar (ik doe ze ook zo goed als nooit aan omdat ze niet fijn lopen en ik in de auto alle pedalen tegelijk intrap)

• Wormaap
Mooi om te lezen dat dat in principe geen probleem is :) Uiteraard komt er uiteindelijk een mooi setje laarzen, maar het moet financiëel ook een béétje haalbaar blijven in de dure decembermaand :X
De helm wordt mijn kerstcadeautje O-) Of in ieder geval een deel van het bedrag, als ik per se een Schubert nodig denk te hebben, dan vrees ik dat de Kerstman toch vraagt om de kosten te delen :P

[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 10-12-2009 23:30 ]

• snars
  • Niet online
komkommer schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:03:
Ideale manier is imo om het touw bij beide motoren om de stepjes te wikkelen en met je voet vast klemmen. Mocht er iets gebeuren kan je je voet optillen en het touw laten schieten. Allebei aan de andere kant zodat je schuin achter elkaar rijdt. Voorste laat zien dat hij wil remmen, achterste remt.
Vet, handig om te weten, dit ga ik vast een keer nodig hebben :9

I reject your reality, and substitute my own.

• Tylen

Tylen

snars schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 01:26:
[...]

Vet, handig om te weten, dit ga ik vast een keer nodig hebben :9
Rijd je kawasaki dan? O-) O-)

Verwijderd

oh no you didn't! :)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Nu al zo'n kleine maand eigenaar van een Suzuki GS 500e en hij bevalt zeer goed, m'n auto staat al een week of 3 stil. Enigste nadeel is de snelweg; je vangt gruwelijk veel wind omdat er helemaal niks is om wind te vangen.

Nu heb ik zitten kijken naar een windscherm, maar zo'n hele grote vind ik erg lelijk staan. Nu zag ik op de webshop van Kommer Motor Parts het volgende schermpje, de "mini streetfighter":

Afbeeldingslocatie: http://www.kommermotorparts.nl/winkel/contents/media/t_windscherm%20mini%20streetfighter%20helder.jpg.

Heeft zoiets ondanks dat het niet zo hoog is toch enige nut? En heeft er iemand ervaring met Kommer Motor parts? Het scherm is redelijk goedkoop, 30 euro dus voor het geld hoef ik het niet te laten.
Eventueel ook getint te krijgen maar dat lijkt me in de winter niet echt relaxed.

[ Voor 3% gewijzigd door sjukke op 11-12-2009 10:23 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

sjukke schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:21:
Nu al zo'n kleine maand eigenaar van een Suzuki GS 500e en hij bevalt zeer goed, m'n auto staat al een week of 3 stil. Enigste nadeel is de snelweg; je vangt gruwelijk veel wind omdat er helemaal niks is om wind te vangen.
Of het voor jou werkt merk je pas als je het uitgeprobeerd hebt. In principe verplaatst het de luchtstroom omhoog omdat het erop zit.

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik heb begrepen dat lage schermen vaak turbulentie kunnen veroorzaken, dus testen is het devies. Geen wind op je bovenlijf is leuk, maar als je kop de hele tijd staat te schudden en je wordt doof van het wind gebulder dan lijkt mij dat ook niet prettig rijden.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Sinds ik m'n rijbewijs heb, rij ik ook rond op een (geleende) Suzuki GS500 uit 2000, alleen dan met een full-kuip. Nu ben ik met m'n 1,94 eigenlijk te groot voor de motor, maar het ruitje wat daarop zit, is net voldoende om de lucht onder m'n helm door te laten gaan.

Zodra ik iets wegduik, dan zit ik vol in de luchtstroom met mijn helm, en moet bijna plat op de tank liggen om daaronder te komen :P

Het is iig beter dan een naked ER-6N, daarmee had je nog meer tegenwind ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• sjukke
SlinkingAnt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:00:
Sinds ik m'n rijbewijs heb, rij ik ook rond op een (geleende) Suzuki GS500 uit 2000, alleen dan met een full-kuip. Nu ben ik met m'n 1,94 eigenlijk te groot voor de motor, maar het ruitje wat daarop zit, is net voldoende om de lucht onder m'n helm door te laten gaan.

Zodra ik iets wegduik, dan zit ik vol in de luchtstroom met mijn helm, en moet bijna plat op de tank liggen om daaronder te komen :P

Het is iig beter dan een naked ER-6N, daarmee had je nog meer tegenwind ;)
Hoe hoog schat je dat ruitje? Die ik op het oog heb is ongeveer 30 cm hoog.

Ik heb gelest op een ER-6N, en dat is qua wind ongeveer hetzelfde als m'n GS500e, allebei heel veel :P

• SlinkingAnt
  • Niet online
Vergelijkbaar met deze, misschien een 15cm boven de teller max.
Afbeeldingslocatie: http://picnicb.ciao.com/uk/28608651.jpg

Off-topic: Waar heb je gelest?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• RedHat
  • Laatst online: 11-01 20:46
Mijn ongeluk is nu zo'n 1.5 jaar geleden. Ik ga toch een Second Opinion aanvragen denk ik. M'n heup zou er een stuk op vooruit gaan als de schroeven en pinnen eruit zijn volgens revalidatiearts. Alleen mijn arts wil er niet helemaal aan.

Ook wil ik zenuwschade in kaart hebben. Nu weet ik alleen dat hun niet weten of m'n zenuwen dan wel beschadigd zijn of gekneusd.

Want ik wil van de zomer rijden :(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RedHat schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:15:
Mijn ongeluk is nu zo'n 1.5 jaar geleden. Ik ga toch een Second Opinion aanvragen denk ik. M'n heup zou er een stuk op vooruit gaan als de schroeven en pinnen eruit zijn volgens revalidatiearts. Alleen mijn arts wil er niet helemaal aan.

Ook wil ik zenuwschade in kaart hebben. Nu weet ik alleen dat hun niet weten of m'n zenuwen dan wel beschadigd zijn of gekneusd.

Want ik wil van de zomer rijden :(
:/ poeh ik hoop dat, dat lukt. Maken we een GoT reunion ritje van ofzo want het heeft wel lang genoeg geduurt zo.

And it goes BRAAAAAPP!

• sjukke
SlinkingAnt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:07:
Vergelijkbaar met deze, misschien een 15cm boven de teller max.

Off-topic: Waar heb je gelest?
Bedankt voor de verduidelijking. Ik zit wel redelijk recht op mijn motor en op zo'n GSX zit je toch wat meer voorover gebogen dus 30cm lijkt me nog niet eens zo slecht als scherm, ik ga hem gewoon bestellen, dan kan ik nog altijd kijken wat ik er mee doe.

Ik heb gelest bij Rijschool Roy in Veldhoven

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:53:
Ik heb begrepen dat lage schermen vaak turbulentie kunnen veroorzaken, dus testen is het devies. Geen wind op je bovenlijf is leuk, maar als je kop de hele tijd staat te schudden en je wordt doof van het wind gebulder dan lijkt mij dat ook niet prettig rijden.
Het is niet zozeer de hoogte van het scherm, maar meer de vorm ervan. Ik had jaren geleden een BMW K1100RS en die heeft een heel klein piskuipie, maar er zit een spoilertje bovenop de je kunt afstellen met een muntje. Zo kun je ervoor zorgen dat de luchtstroom over je helm heen gaat. Voor de BMW GS hebben ze opzetstukjes (hamster noemen ze dat geloof ik) die hetzelfde doen. Misschien is dus een klein schermpje met zo'n spoilertje een goede oplossing.

zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://forum.lc8.nl/albums/album47/Touratech.sized.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 11-12-2009 13:54 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:24
Sorry, maar ik vind het wel ontzettend lelijk :X

* TheJason is misschien een beetje een poser 8)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

TheJason schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:03:
Sorry, maar ik vind het wel ontzettend lelijk :X

* TheJason is misschien een beetje een poser 8)
Wat heb je liever: iets moois dat niet werkt, of iets lelijks dat precies doet wat het moet doen? Doe dan niets.
Ik heb persoonlijk niet zo veel met al dat gedoe 'om de mooi'. Je ziet gewoon dat je er geen reet aan hebt. En als het praktisch nut nul is, heb je het alleen voor de buren. Maar goed, ieder het zijne.

• AOC
  • Niet online

AOC

Hoe kan je het makkelijkst nieuwe schroefdraad tappen. De grootte moet wel hetzelfde blijven :)?

ik wou mijn olieleiding vast zetten met een ratel. Mijn hand op het draaipunt, dus minimale kracht. Met het moment dat hij aangreep ging het stuk ;( zat al tegen zijn einde aan, vandaar dat het daarvoor lekte

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

mphilipp schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:47:
[...]

BMW GS hebben ze opzetstukjes (hamster noemen ze dat geloof ik) die hetzelfde doen. Misschien is dus een klein schermpje met zo'n spoilertje een goede oplossing.
Lol, wordt inderdaad de hamsterspoiler genoemd. Komt omdat de forumnaam van degene die die dingen regelt Hamster is ;)
Bij mijn motorboer vroegen ze het ook als is omdat ik er eentje heb, "is dat nu zo'n hamsterspoiler?
Daar kwam laatst iemand om vragen"
Is niet speciaal voor een GS, maar martijn van het GS forum regelt ze gewoon. Kost 35euro. Iets soortgelijks van bv. touratech is rond de 80-100 euro.
Pagina: 1 ... 146 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.