Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2uzp5s1.jpg
ik @ vfr

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Mijn vader wil een syteemhelm kopen. Hij heeft een bril dus dat is dan een stuk makkelijker.
Nou is mijn vraag: welke?
Heb zitten kijken naar de

Nolan N102
Nadelen:
- zwaar
- sun-visor aan de buitenkant
- neck-strap is erg groot

Voordelen:
- goede ventilatie rondom het hoofd
- prijs (€ 200,- )
- Aerodynamica
- In 2007 een zeer goede ANWB rating gekregen

Neutraal:
- Openmechanisme (de een vindt het fantastisch, de ander zwaar klote)

Review: Nolan N102 op Youtube

Nolan N103
Nadelen:
- kort dus kin kan tegen kinbar aankomen
- zwaar
- vizier kan gaan 'flapperen' door rijwind
- Weinig ventilatie

Voordelen:
- Prijs ( €269,-)
- Op communicatie voorbereid
- Relatief stil
- Pin-lock voor anti-beslaan-screen (meegeleverd)
- Standaard, apart te openen sun-visor aan de binnenzijde van je normale vizier

Neutraal (kan lastig zijn, maar ook handig):
- Openmechanisme. De een vindt het maar lastig, de ander zweert erbij

Review: Nolan N103 op Youtube

HJC FS-Max

Nadelen:
- zwaar
- schijnbaar gemaakt in een periode waarin HJC erg op hun centen pasten, dus wat kwaliteitsverlies in afwerking
- Smal dus drukt tegen bril aan
- Rand van de sun-visor kan in het zicht hangen.

Voordelen:
- Prijs ( € 239,- )
- Makkelijk te openen met één hand-

Review: WebBikeWorld

Schuberth C3

Nadelen:
- Prijs ( € 520,- )
- Dunne shell, flexibel
- Ventilatie lastig te bedienen

Voordelen:
- Erg stil
- Comfort
- Ruimte om de oren
- Licht
- Pin-Lock
- Makkelijk te openen

Review: Schuberth C3 op Youtube

Iemand nog andere opties? Argumenten voor of tegen? Ervaringen?
Alle hulp is welkom, mits onderbouwd zodat we er ook iets aan hebben.

Ik ben zelf aan het kijken naar de Nolan N43 Air.
Leuke modulaire jet-helm. Zit een afklikbare chin-bar bij.

iemand argumenten waarom ik deze juist wel of niet zou moeten kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 03-12-2009 11:54 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:28:
[...]

Dus? Snap je niet hoe je deze resultaten kunt toepassen op jouw motor, die beter tegen roest beschermd is dan deze plamuurmessen? Is het misschien niet juist goed om het op onbeschermd pisbakkenstaal uit te testen, zodat je de zuivere werking van het roestwerende spul kunt zien? Wat onbeschermd staal goed kan beschermen tegen roest, zal ook wel het (ongetwijfeld ;) ) hoogwaardige staal van mijn Beemer kunnen beschermen, niet?
Grote nadeel van de test is dat de plamuurmessen niet warm worden. Vaseline zou er dan vanaf lopen bijvoorbeeld. Ook ondersteund warmte de roestvorming. Maar de test geeft een leuke indruk van de producten.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

PilatuS schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:05:
Was al wel tot de conslusie gekomen dat ik sowieso een wat oudere fiets moet hebben. Beetje jammer dat ze die dingen tegenwoordig allemaal zo klein maken. De 1000cc's vallen nog wel mee, maar de 600cc's zijn voor mijn lengte echt niet te doen.

Binnenkort maar eens een aantal zaken binnen stappen en eens op wat machine's gaan zitten. Kijken of ik ergens een 2000 R1 en ZX9-R kan vinden. Naar die 2 gaan tot nu toe de voorkeur uit.
Zelfde probleem hier, en ik ben maar 1,85m. Wel ruim 100kg, dus op een moderne supersport pas ik gewoon niet, dat zit niet lekker.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:34
Hayfork schreef op donderdag 03 december 2009 @ 02:53:
Mijn vader wil een syteemhelm kopen. Hij heeft een bril dus dat is dan een stuk makkelijker.

Iemand nog andere opties? Argumenten voor of tegen? Ervaringen?
Prioriteit nummer 1: Hij moet passen, en goed zitten!! heeft hij ze allemaal op gehad en vergeleken op draagcomfort? Dat zou ik op nummer 1 zetten..
Daarna kun je gaan kijken naar items als airodynamica en openingsmechanisme.

Ook is een intergraalhelm te doen met een bril, al vergt dat een handeling meer (ik heb zelf vaak een bril op in de helm, het duurt even voor je de slag te pakken hebt maar na een of 2 keer gaat het heel gemakkelijk :) )

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Grappig gezicht net op op de afrit A12. Tweebaansweg linksaf, komt er een BMW naast me staan. Laag model, oude man, grote grijze snor kwam onder de helm te zien.

Grote boxer motor onder het lage frame, was het een BMW R90S

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dit is nu een vergelijking op specs... voor helmen slaat dat eigenlijk nergens op... Je zegt dat de helmen zwaar zijn, dat slaat nergens op. Die 150g merk je echt bijna niet, met rijden heb je meer last van de wind die op je helm drukt dan die ons extra gewicht op je knar.

Ik ben zelf ook brildrager maar heb gewoon een integraalhelm. Het is bij het opzetten niet eens extra lastig, je legt gewoon je bril op je zadel en zet je helm op en doe je bril weer op.

Laat je pa passen, dat is hét advies!

wat is die nolan air een gedrocht!!!

[ Voor 3% gewijzigd door _Erikje_ op 03-12-2009 11:03 ]

Verwijderd

Dan zet je er een schuberth neer, en dan is je nadeel de prijs? :) tja, als ik kijk naar een auto ga ik ook niet gelijk naar de Porsches kijken omdat ik dat al weet natuurlijk. Schubert, Arai en nog wat zijn gewoon duurder, maar er zitten weer andere punten bij die sommige merken niet hebben.

En daarbij, stel die helm kost je vrij veel, maar hij is precies goed, ga je het dan niet doen en je rijd verder met een helm die 'zo lekker goedkoop was'. Wie heb je er dan mee?

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 23:30

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

[...]
Die Nolan Air heb ik vorig jaar met de motorbeurs opgehad, maar die chin-bar zit bij mij heel erg dicht tegen mijn kin. Zeg maar ertegenaan, en dan heb ik echt geen enorm dik hoofd. Die chin-bar moet je trouwens niet teveel bij voorstellen. Dat gaat weinig levens redden gok ik zo, maar zal wellicht wel helpen bij wat kouder weer.

Zelf heb ik de Givi X-Plus over laten komen uit England. Een soort hybride tussen systeem- en jethelm. Persoonlijk vind ik het een heel fijne helm met ook dichtgeklapt een enorm gezichtsveld. Omdat die niet in NL verkraagbaar is/was, kon ik hem niet eerst passen en geef eerlijk toe dat het eigenlijk erg onverstandig is om "op de gok" een helm te kopen. (Heb er ook één moeten terugsturen omdat de niet paste :o). Maar ik ben er wel mega-blij mee. 8) Grootste nadeel: je kunt de klep niet gedeeltelijk omhoog doen, want dan zit het kingedeelte voor je ogen. Wellicht is ie in Duitsland wel te passen mocht je daar in de buurt wonen.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Schuberth C3

Nadelen:
- Prijs ( € 520,- )
- Dunne shell, flexibel
- Ventilatie lastig te bedienen

Voordelen:
- Erg stil
- Comfort
- Ruimte om de oren
- Licht

Review: Schuberth C3 op Youtube
- pinlock
- gemakkelijk met 1 hand te openen

Als je dat bij andere helmen wel hebt staan moet je wel eerlijk zijn he :P

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

@ soepah: Die integraalhelm wordt niks. Dat besluit staat voor mijn vader al vast. Hij heeft er veel problemen mee om zijn bril tussen helm en hoofd te wurmen dus gaat hij voor een systeemhelm. De vraag is alleen nog welke.
Hij heeft ze nog niet allemaal op gehad. Daar gaan we deze week mee verder maar we zijn allebei ook ietwat gadget-geil :P Daar moet dus ook wat mee gedaan worden. Uiteraard kan er wat geschrapt worden.

@ _Erikje_ : Ok hier had ik wat meer naar kunnen zoeken ja. Het is maar wat je zwaar noemt maar inderdaad scheelt het tussen die schuberth en de HJC maar 121 gram.
Schuberth C3: 1790 gram Maat XL
Nolan N102: 1850 gram Maat XL
Nolan N103: 1891 gram Maat XL
HJC Fs-max: 1911 gram Maat XL

Daarnaast is een systeemhelm per definitie zwaarder dan een integraalhelm vanwege extra onderdelen door draaimechanisme.

@ EnzoMatrix: Het gaat er niet om dat hij te duur is. Het gaat erom dat er vast ook iets zal zijn waarbij je ook dik tevreden kan zijn zonder daar 1,5 keer zoveel aan uit te geven.

@ Ray-Zor: Die XPlus ziet er wel aardig uit. Zal eens kijken of ik hier in de buurt daar iets van kan vinden (duitse grens).

@HammerT: Soz. Doe ik

• Gisae
  • Niet online
Nolan N103
Nadelen:
- kort dus kin kan tegen kinbar aankomen
- zwaar
- vizier kan gaan 'flapperen' door rijwind
- Weinig ventilatie

Voordelen:
- Prijs ( €269,-)
- Op communicatie voorbereid
- Relatief stil
- Pin-lock voor anti-beslaan-screen (meegeleverd)
- Standaard, apart te openen sun-visor aan de binnenzijde van je normale vizier

Neutraal (kan lastig zijn, maar ook handig):
- Openmechanisme. De een vindt het maar lastig, de ander zweert erbij

Review: Nolan N103 op Youtube
Die heb ik dus (zie foto boven je post)
De helm zit als gegoten. Kinstuk is idd wel wat kort maar ik heb er weinig last van.
Vizier heb ik nog nooit aan het flapperen gehad, ook niet bij 230km/u.
Gewicht valt wel mee, de shark integraal die ik ervoor had was net zo zwaar.
De ventilatie heb ik weinig last van, ook bij 30+ is het prima te doen.
Pin lock is leuk, maar mijn bril beslaat alsnog :+
Sunvisor is echt super.
Het opdoen van deze helm i.c.m. bril is veel makkelijker dan bij een normale helm. En je hoeft je helm niet af te doen bij tankstations (sommige eisen dat)
Het ding is wel enorm luidruchtig zonder dopjes, maar ik rij dan ook altijd met dopjes in. De integraal van mijn pa is trouwens nog luidruchtiger terwijl die normaal stiller moeten zijn.

De schubert heb ik ook geprobeert, maar die zat echt zwaar vervelend. Vooral rond de nek voelde het alsof deze me aan het wurgen was. Hij was wel erg stil.
De Nolan deed ik voor de fun op en was eigenlijk direct verkocht (terwijl ik helemaal niet naar een systeemhelm aan het kijken was)

[ Voor 3% gewijzigd door Gisae op 03-12-2009 13:04 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 07:15
Nu we het toch over helmen hebben, zijn er hier nog mensen met de Schuberth S1? (nouja misschien is mijn ' probleem' wel op meerdere Schuberths aanwezig)
Het probleem zit namelijk bij de ventilatie opening die voor je mond zit. Deze kent twee standen, een om richting je mond te blazen en een omhoog richting je ogen (erg handig als je een beslaande bril op hebt). Nu heb ik laatst echter gemerkt dat als (ongeacht de stand van de ventilatie) mijn hand voor de ventilatie houd opeens álle turbulentie weg is. Nu kan ik natuurlijk dat ding dicht duct-tapen maar dat is ook weer zo wat. Zijn hier geen oplossingen voor?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Aikon schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:26:
[...]
Grote nadeel van de test is dat de plamuurmessen niet warm worden. Vaseline zou er dan vanaf lopen bijvoorbeeld. Ook ondersteund warmte de roestvorming. Maar de test geeft een leuke indruk van de producten.
Maar je weet in ieder geval wel welk product het beste werkt, of het nou warm wordt of niet. Iets dat op het plamuurmes niet werkt, zal op je motor al helemaal niet werken. Vandaar dat ik het evengoed nog een zeer relevante test vindt.
Er zijn denk ik weinig vrijwilligers te vinden om een dergelijke test te doen met hun motor. En de fabrikanten roepen allemaal dat hun spul perfect is. We zien aan die plamuurmessen dat dat slechts in 2 gevallen zo is. De rest is gewoon rommel. Tenzij je ze elke 4 weken opnieuw aanbrengt.

Wat die helmenselectie betreft: als je alleen maar naar prijs kijkt, pak je gegarandeerd de verkeerde helm. Kijk ook naar draagcomfort/pasvorm, is ie handig te bedienen (sluiting, klepjes e.d.). Pas dan kijk je naar de prijs. Een El Cheopo helm die niet lekker zit, lekt en klote te bedienen is, lijkt mij niet fijn rijden.
Tip: wacht nog 3 maanden op de Motor beurs in Utrecht. Voor die tijd een selectie maken en goed kijken naar de geldende prijzen en op de beurs checken of je een leuke deal kunt maken.

[ Voor 23% gewijzigd door mphilipp op 03-12-2009 13:59 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Motorbeurs utrecht hoef je wat mij betreft niet echt op te wachten, kan je beter een keer naar termaat motoren rijden of gewoon aanbiedingen zoeken. Deze tijd is daar genoeg van te vinden.
Motorbeurs is vaak alleen maar de wat oudere modellen of je moet wel heel goed zoeken.
Tussen kerst en oud en nieuw willen motorzaken hun voorraad ook nog wel is uitdunnen met mooie aanbiedingen. Dus dan gewoon een beetje zoeken.
Dat de motorbeurs echt zo goedkoop was is al weer een paar jaartjes geleden.

Verwijderd

Is het ook zo dat prijzen heel erg schommelen van motoren in de winter of zijn die daar niet zo gevoelig voor?

Ik mag hopen dat ik geslaagd ben ergens richting de lente, dus dan wil ik best nu wel shoppen voor een motor en die opslaan, als de prijzen met de temperatuur stijgen :)

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:41:
Is het ook zo dat prijzen heel erg schommelen van motoren in de winter of zijn die daar niet zo gevoelig voor?

Ik mag hopen dat ik geslaagd ben ergens richting de lente, dus dan wil ik best nu wel shoppen voor een motor en die opslaan, als de prijzen met de temperatuur stijgen :)
Ja, er is wel een verschil tussen zomer en winter prijzen. Alleen een motor kopen zonder zelf proef te rijden is niet zo handig. Proefrijden zonder je rijbewijs is nog dommer...

Verwijderd

Daar zit wel iets in, beter gezegd, dat is natuurlijk helemaal waar. Dus dan is het mijn eigen domme schuld dat ik de winter niet doorles :)

of althans, heb dit weekend een les staan, maar de vorige 2 afgezegd, echt ritme zit er dan niet meer in natuurlijk.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Nu heb ik niet heel veel verstand van systeemhelmen maar wat mij wel is bijgebleven na het lezen van een topic hierover op een ander forum is dat een groot verschil zit in bescherming. Sommige helmen zijn alleen getest als Jet-helm en bieden dus eigenlijk weinig bescherming voor je gezicht als je valt :X . Het klapgedeelte klapt dan namelijk snel open waardoor je gezicht erg kwetsbaar is ;( .

Let dan ook goed bij de keuze waarop de helm is getest. Ik zal vanavond nog proberen een linkje te zoeken naar een site waarop ook gegevens staan met testen. Hierbij wordt vermeldt het percentage dat het klapgedeelte open klapte.

Dit lijkt mij ook één van de belangrijkste criteria om voor de ene of voor de andere helm te gaan

edit: Hier een quote van een ander forum
Op het label in de helm staat (als het goed is) een E gevolgd door een nummer in een cirkeltje. Dit nummer geeft het land aan waar de Europese goedkeuring is afgegeven.

Daarnaast staat een reeks van zes cijfers die (wederom als het goed is) begint met 05. Dit geeft aan dat de helm is goedgekeurd volgens de meest recente ECE22-05 norm. Begint de reeks met 04 of zelfs 03, dan is deze weliswaar goedgekeurd, maar volgens een oudere (minder strenge) norm.

Aan het eind van de reeks van zes cijfers staat een schuine streep, gevolgd door één of meer letters die de beschermingsgraad van het kindeel aangeven. Een "P" staat voor "Protective", wat betekent dat het een integraalhelm is, of een systeemhelm die gekeurd is als een integraalhelm. Het kindeel van dergelijke helmen beschermt dus net zo goed als dat van een integraalhelm. "NP" betekent "Non-Protective", wat je aantreft in systeemhelmen die als jethelm zijn gekeurd. In dat geval biedt het kindeel dus in feite geen extra bescherming. Een "J" tenslotte staat voor een jethelm, die helemaal geen kindeel heeft.
en als extra ook het linkje 8)

http://sharp.direct.gov.uk/search/details/?id=170

[ Voor 39% gewijzigd door TheJason op 03-12-2009 16:31 . Reden: gelijk onderzoek gepleegd ]

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien dat je particulier wel een leuke deal kunt krijgen, maar motorzaken zijn in de regel niet zo happig om hun voorraad tegen lagere prijzen weg te doen. Wel de ex-demo-motoren, en die kunnen soms interessant zijn en soms ook totaal niet. Ik zou bijvoorbeeld geen ex-sportmotor willen hebben die helemaal is afgeragd omdat mensen niet de tijd namen/kregen om zo'n fiets netjes warm te rijden.

Die motorbeurs is vooral ideaal als je een motor op het oog hebt, en er echt even op wilt zitten zonder gelijk door een verkoper aangesproken te worden. Althans, dat heb ik gedaan, en dat heeft me geen windeieren gelegd.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:36:
Motorbeurs is vaak alleen maar de wat oudere modellen of je moet wel heel goed zoeken.
Wat boeit dat? Ik heb er vorig jaar een leuke lederhose gescoord. Was idd een 'oud' model, maar hij is gewoon nieuw. Maakt toch geen reet uit?
Bovendien is het crisis; de een na de andere motorzaak valt om. Ik denk dat ze toch nog pogingen gaan doen om wat omzet te halen. Misschien idd voor die beurs, maar tijdens zul je ook nog wel een leuke deal kunnen maken. Maar je moet dan wel doelgericht te werk gaan, anders weet je niet of het werkelijk goedkoper is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Tja, maar sommige dingen waren wel heel erg oud. Had maar is een paar knappe handschoenen gezocht, wat een drama. Dingen leken wel uit de jaren '90 als het al niet ouder was.
De tijd van koopjes is toch echt wel voorbij daar, veel hetzelfde spul en niet veel goedkoper soms zelf duurder dan dat je even goed rondzoekt naar aanbiedingen of internet. Blijft natuurlijk wel een beetje traditie om erheen te gaan maar om nu speciaal te wachten met iets kopen tot de beurs kan ik iedereen alleen maar afraden!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik heb zelf de Probiker KX4 (nu nog slechts 90 euro bij Louis.de).
De enige die beter zat was de Schubert systeemhelm:
Gisae schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:00:
[...]
De schubert heb ik ook geprobeert, maar die zat echt zwaar vervelend. Vooral rond de nek voelde het alsof deze me aan het wurgen was. Hij was wel erg stil.
Bij mij dus wel! Maar dat zal wel persoonlijk zijn :)
Ik vond het alleen de factor 4 in prijs niet waard als eerste helm.

Grootste nadeel van mijn Probiker KX4 is dat-ie vrij snel beslaat bij regen, er moet dan ook nog een pinlock in.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025

Wat dacht je van de Shoei Multitec? Was eigenlijk de enige helm waar mijn Deutsche kopf lekker in zat, en afaik is ie goedkoper dan een Schubert helm. Ik weet niet wat licht of zwaar in jouw ogen is, uit mn hoofd weegt ie 1700gr, en ik ben er best tevreden mee. Ook met pinlock en alles wat je mag verwachten van een goede helm.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:27:
Ik heb zelf de Probiker KX4 (nu nog slechts 90 euro bij Louis.de).
De enige die beter zat was de Schubert systeemhelm:
[...]
Bij mij dus wel! Maar dat zal wel persoonlijk zijn :)
Iedere helm heeft een eigen pasvorm omdat elk hoofd anders is. Een helm die bij iedereen lekker zit, kan nooit veilig zijn... ;)

• RemcoDelft
mphilipp schreef op donderdag 03 december 2009 @ 19:15:
[...]

Iedere helm heeft een eigen pasvorm omdat elk hoofd anders is. Een helm die bij iedereen lekker zit, kan nooit veilig zijn... ;)
Dat snap ik hoor :)
Ik heb nu ook een XL, bij andere verkopers/helmen had ik een L... Blijkbaar zit ik net tussen L en XL in met mijn hoofd.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

HJC FS-Max

Nadelen:
- zwaar
- schijnbaar gemaakt in een periode waarin HJC erg op hun centen pasten, dus wat kwaliteitsverlies in afwerking
- Smal dus drukt tegen bril aan
- Rand van de sun-visor kan in het zicht hangen.

Voordelen:
- Prijs ( € 239,- )
- Makkelijk te openen met één hand-

Review: WebBikeWorld
Deze zou ik laten staan omdat maar in 47% de kin bescherming volledig vast blijft. Bij beide Nolans is dit al 100%.

• snars
  • Niet online
Ik zag vanmiddag twee Akra's het Keizer Karelplein oproffelen......0uTsIdEr84, was jij dat weer? :)
Hm, als ie goed past...kan je niet fout gaan met de Schubert, imho. Ik heb een tijdje geleden in een halve impulsaankoop een C2 gekocht als vervanger voor m'n beschadigde Arai integraal. Ik had zo m'n twijfels....maar nu kan ik het ding echt waarderen. Comfortabele, stille woon-werk-doorrij-helm. De dingen die me niet bevallen (grootte, gewicht, lompe vorm, openmechanisme) zijn allemaal verholpen in de C3. De "flex" in de buitenschaal is niet zo'n probleem, als je het kinstuk dichtklapt (wat je echt moet doen, hoe verleidelijk het ook is om rond te rijden met open helm) wordt het geheel een stuk stijver.

That said, ik geloof meteen dat een goede integraalhelm veiliger is dan welke systeemhelm dan ook. Die Arai zit zo lekker strak op m'n kop...het kan niet anders dan dat de energie van een klap beter verdeeld wordt. De Schubert is weer veel handiger en comfortabeler in dagelijks gebruik: groot vizier, stiller, minder tocht, de ventilatie werkt perfect op warme dagen, snel open te klappen als je tankt, vergaat van de hitte aan het stoplicht, kort wil overleggen met je toerbuddies of noem es wat....nog een boterham naar binnen werkt terwijl je de straat uit rijdt op weg naar werk :X

Alleen die prijs....500+ euro voor een helm vind ik echt veel geld voor een helm. Het is wel een ding dat veel invloed heeft op je rijcomfort. Bij Polo is ie in de aanbieding voor 450 --> http://www.polo-motorrad.de/ ...daarvoor zou ik het wel overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door snars op 03-12-2009 20:24 ]

I reject your reality, and substitute my own.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Is een Schuberth C2 geen optie, nu de C3 uit is zijn er vast wel zaken met C2's over die goedkoop wegmoeten?

Maar belangrijkste is passen, bij mij zat eigenlijk van alle systeemhelmen die ik geprobeert heb de Caberg en de Schuberth lekker. En de Caberg die ik had was wat lawaaiig dus ik rij nu al een poos met veel plezier met een C2 :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De BMW System 5 is ook lekker goedkoop sinds de 6 er is. Ook helemaal geen gekke helm. Mensen die de Schuberth niet goed passen, schijnen de BMW fijner te vinden. Ik weet niet of de voorraad inmiddels op is, maar ik heb diverse aanbiedingen voor onder de €300 gezien. Geen geld voor een imho prima helm. Zijn die nou nog steeds made by Schuberth?

• HammerT
Ja volgens mij wordt die bmw helm 6 door schuberth gemaakt.

Wat wel weer een nadeel is dat het allemaal zo duur is, schuberth heeft nu een BT headset gemaakt speciaal voor z'n eigen helmen (voor de C2 en C3 volgens schuberth.de). Het is een soort vervanging voor de kraag, plaatje is makkelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.polo-motorrad.de/mb3_media/1/554/5/1/e/41990800_01.jpg

Maar ze hebben dat ding samen met Cardo gemaakt, en Cardo maakt ook de scala rider 2. Nu is dat ding van schuberth eigenlijk hetzelfde als die scala rider 2 (volgens de specs) alleen in een andere vorm. Maar nu moet dat ding van schuberth 300 euro kosten, okee dat is wel een van de eerste prijzen omdat hij pas net uit is. In tegenstelling tot de scala rider 2 die voor 190 euro te koop is, en op eBay staat hij nog wel goedkoper..

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:10:
In tegenstelling tot de scala rider 2 die voor 190 euro te koop is, en op eBay staat hij nog wel goedkoper..
Klopt, het inbouwding van ze is reteduur. Ik heb voor die €190 die de Scala kost een hele mooie Autocom set uit de aanbieding in de UK gekocht. Het was een 'oud' model, maar wel nieuw en natuurlijk perfect werkend. Is ook nog eens uitgebreider dan de Cardo; je bouwt dan echt een headset in in de helm. Wel weer met een draad, maar daarvoor heb ik een set die heel fijn werkt, en waar alles op aangesloten kan worden: telefoon, navigator, mp3 speler en walkie-talkie (allemaal tegelijk). Firma Chainspeed in de UK heeft wel vaker fijne aanbiedingen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zit ook over een Scala Q2 te denken. M'n Zumo kan bluetoothen met m'n telefoon en ook met een headset; dan kan ik met m'n Zumo muziek afspelen, en ook bellen en gebeld worden :)

• HammerT
Ja ik ook, ik ben alleen opzoek naar ervaringen met geluidskwaliteit. Want als ik muziek wil luisteren moet dat nog wel een beetje aan te horen zijn. Wat ik alleen jammer vindt aan dat ding is dat je zo'n stom blokje aan je helm moet maken, dat ziet er toch niet uit.

En die autocom is helemaal bedraad toch? Opzich wel een voordeel imo, maar dan weer niet met het aansluiten van telefoon of gps e.d..

Misschien maar eens kijken op de motorbeurs ofzo, kijken of we dan ook ff kunnen testen en dan ook het bike-to-bike gedeelte.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:55:
Ja ik ook, ik ben alleen opzoek naar ervaringen met geluidskwaliteit. Want als ik muziek wil luisteren moet dat nog wel een beetje aan te horen zijn. Wat ik alleen jammer vindt aan dat ding is dat je zo'n stom blokje aan je helm moet maken, dat ziet er toch niet uit.

En die autocom is helemaal bedraad toch? Opzich wel een voordeel imo, maar dan weer niet met het aansluiten van telefoon of gps e.d..

Misschien maar eens kijken op de motorbeurs ofzo, kijken of we dan ook ff kunnen testen en dan ook het bike-to-bike gedeelte.
ik heb de oude scala BT set (mono en niet B2B) en dat werkt goed voor de Zumo, maar de muziek is niet fanastisch :| zeker niet op hogere snelheid.

• teacher
  • Laatst online: 12:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mphilipp schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:41:
De BMW System 5 is ook lekker goedkoop sinds de 6 er is. Ook helemaal geen gekke helm. Mensen die de Schuberth niet goed passen, schijnen de BMW fijner te vinden. Ik weet niet of de voorraad inmiddels op is, maar ik heb diverse aanbiedingen voor onder de €300 gezien. Geen geld voor een imho prima helm. Zijn die nou nog steeds made by Schuberth?
stimmt :Y

Ik heb ook in het voorjaar een systeem 5 gekocht als vervanger van mijn oude systeem 4. Ik vind de pasvorm van de 5 beter voor mijn waterhoofd, maar de 4 vond ik een fijnere helm; kindeel en vizier waren makkelijker te openen enzo.

Wise enough to play the fool

• snars
  • Niet online
Ja ik ook, ik ben alleen opzoek naar ervaringen met geluidskwaliteit. Want als ik muziek wil luisteren moet dat nog wel een beetje aan te horen zijn.
Als je alleen muziek wil luisteren kun je ook een setjes stereo helmspeakers van 20-25 euro kopen. Ik heb deze van ebay, maar polo e.d. hebben ze ook. Met op maat gemaakte oordoppen klinkt het verbazingwekkend helder, met schuimoordoppen gaat het ook (minder lage tonen) en zonder oordoppen valt het geluid al snel weg in de windruis. Sommige motorrijders schreeuwen moord en brand over muziek tijdens het rijden, maar ik vind het echt lekker bij saaie (snelweg)ritjes. Ik denk dat ik zelfs minder de neiging heb om uit verveling te gaan scheuren...en het leidt af van de kou in deze donkere dagen. De allerbeste feature is eigenlijk dat ik m'n TomTom kan horen. Bij voorrijden kan ik me concentreren op het rijden zelf, in plaats van dat schermpje in de gaten houden.

Koud vanmorgen :/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Autocom is bedraad, maar ik heb de bluetooth module erbij. Daar sluit mijn BMW Navigator (Garmin 2820) op aan, waar op zijn beurt weer de telefoon op zit (ook via BT). Telefoon zit op de navi omdat ik dan het nummer in de display zie als ik rij en ik ook nummers kan kiezen via de navi.

Check youtube op Autocom. Geluidskwaliteit is perfect. Ik heb wel eens iemand gebeld op de motor, en ze geloven niet dat ik op de motor zit. Er zit hele goede nois-cancelling in. Die Cardo is ook goed; een collega had het en die kon ook makkelijk bellen bij 140kmh.

• Aikon
  • Niet online
Ik luister ook weleens muziek tijdens het rijden. Niks mis mee toch, in de auto mag het ook, met fietsen doe ik het ook, en op de motor hoor je toch al niet zo gek veel, zeker niet met oordoppen.

Ik heb cheap-ass oordopjes van schuim, maar ik vind het niks, geeft naar mijn idee enkel meer windruis.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik luisterde altijd muziek van mijn MP3 speler (met bedrade AB) op mijn custom oordopjes met ingebouwde speakers, maar sinds kort doet het linker oortje het niet meer, waarschijnlijk draadbreuk :(
Erg balen, want die dingen zijn niet goedkoop..

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-01 21:11
Joepie de 14e het AVD-examen doen, hopen dat het van de eerste keer goed komt...

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:50:
Sinds kort rij ik met oordopjes (had k al veel langer moeten doen :+). Maar wat een verademing, lekker muziekje op en behoorlijke demping van de Elecom oordopjes. 12,5Eur bij de MediaMarkt en zitten 4 maten siliconen demperes bij, samen met een koord-verkorter. Wat een deal O+
[afbeelding]
Of heb je specialere doppen nodig?

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
@ ^^ Tijdens de motorbeurs (in februari straks) kun je vaak aangemeten oordoppen kopen bij verschillende leveranciers. Heeft mij vorig jaar 80 EUR gekost. Bespaart je pijn aan je oren als je lange ritten maakt.
eamelink schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:35:
Ik zit ook over een Scala Q2 te denken. M'n Zumo kan bluetoothen met m'n telefoon en ook met een headset; dan kan ik met m'n Zumo muziek afspelen, en ook bellen en gebeld worden :)
Ik heb samen met vrienden een Cobra PMR gekocht voor op de motor. Bewust geen BT setjes want daar zijn de mogelijkheden zo beperkt van (lees; bereik). Heb hem aangesloten op mijn Zumo 660 en op de intercom. Prima geluid. Tot 160 km/u alles goed te verstaan van elkaar en de Zumo blijft goed te verstaan ook boven de 200 km/u (dus ook lekker muziek luisteren terwijl je 160 km/u rond hobbelt). Grote voordeel vind ik dat ik op 1 headset zowel intercom als gps kan aansluiten en je maar 1 button nodig hebt (volgens mij is de max. 2 apparaten, dus bijvoorbeeld je telefoon + gps of intercom + gps). Daarnaast bespaart het je een hoop geld. Enige nadeel: je hebt wat kabels op je fiets en in je helm.

Gekocht bij GPS.nl (link: http://www.gps.nl/cobra_pmr.html). Versie incl. de speciale headsets uiteraard, want dopjes krijg je veel pijn van.
ToolkiT schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:41:
ik luisterde altijd muziek van mijn MP3 speler (met bedrade AB) op mijn custom oordopjes met ingebouwde speakers, maar sinds kort doet het linker oortje het niet meer, waarschijnlijk draadbreuk :(
Erg balen, want die dingen zijn niet goedkoop..
Ik heb bij GPS.nl (zie tekst hierboven) dus zo'n headsetje met platte doppen. Kost 40 EUR. Volgens mij niet echt duur toch?

Die HS400 dus... met 2 aansluitingen. Die kun je natuurlijk gewoon los knippen en dan een andere aansluiting opzetten naar whatever je wil. De ene aansluiting is standaard 3,5 mm jack en de andere is 2,5 mm jack. Biede hebben 2x audio en 1x microfoon lijn. Daardoor dus onbeperkt combineren gsm, intercom, mp3 speler, gps.

Linkje: http://www.gps.nl/headsets.html

Vandaag nieuwe mapping ingelezen en nieuwe firmware op mijn ECU. Moest gebeuren wat ik had mijn katalysator vervangen door een holle pijp (voor het v-twin geluid :)). Wil de Aprilia spontaan niet meer starten. Dat was ff nerveus worden ;) ... maar het bleek de accu te zijn die somehow was leeg gelopen was door het lange aanstaan tijdens de upgrade i gues.

[ Voor 69% gewijzigd door Loona35 op 04-12-2009 23:24 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 21:00

martjah

Appel

Ik heb inear oordopjes van creative voor muziek in mijn helm. Ik heb de EP-630 en de EP-830 en beide zorgen ervoor dat je ee nstuk minder van de buitenwereld hoord (zonder muziek) en de muziek is goed te horen tot 100km/u als je hem op een normaal niveau zet zoals bijv. in de bus.

Oordopjes heb ik voor €5,50 gekocht op ebay incl. verzendkosten.

• snars
  • Niet online
Vast al es gepost...maar ik kwam em weer tegen. Briljante teksten als je het mij vraagt:

http://www.horizon-taal.nl/column/doordenderen.htm
Motorrijden heeft met verstandigheid niet veel te maken. Vooral niet als je met een paar maten op pad bent. Dan spelen heel andere zaken een rol. En die komen kort gezegd hierop neer: wie het eerst wil stoppen, is een mietje, een wijf. Een echte motorrijder geeft nog liever toe dat hij in tranen uitbarstte bij The Sound of Music. Dus je rijdt door, want je moet verder.
:D

Nog meer van die juweeltjes...

http://www.horizon-taal.nl/column/angst.htm
http://www.horizon-taal.nl/column/ingehaald.htm

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

snars schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:18:
Vast al es gepost...maar ik kwam em weer tegen. Briljante teksten als je het mij vraagt:
[knip]
Nog meer van die juweeltjes...
Tsjaa...klinkt allemaal erg leuk, maar ik vind het persoonlijk weinig realistisch. Meer iets uit een spannend boek of film. Stoere praat doet het niet voor mij. Misschien klopt het voor de categorie motorrijders die beweren dat vallen/ongelukken 'erbij horen'. Zou me niets verbazen als de column niet eens door een motorrijder geschreven is eigenlijk.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:50:
Stoere praat doet het niet voor mij.
Je herkent het JoeBar gehalte toch wel? , nie zo non-conformistisch joh :+

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Laatst online: 12:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

mphilipp schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:50:
[...]

Tsjaa...klinkt allemaal erg leuk, maar ik vind het persoonlijk weinig realistisch.
Zo is het ook helemaal niet bedoeld joh... Ik lach mij meestal helemaal suf om die stukjes; hij pakt een gebeurtenis of voorval die we allemaal wel kennen (meestal te maken met loss-of-face), vergroot het tot enorme proporties en schrijft er een stukje over... Ik denk niet dat je het "te" serieus moet nemen :)

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 07:45:
[...]
nie zo non-conformistisch joh :+
Was da?

@Teacher: dat zie ik wel, maar op een of andere manier vind ik het een beetje tè overdreven overkomen. Alle romantiserende beelden van het motorrijden zitten erin, en zo hoor je een doorsnee persoon het nooit beschrijven. Daarom vind ik het te geforceerd en lijken het me woorden van iemand die niet eens motorrijdt maar wél alle romantische beelden die men heeft over motorrijden 'kent' en ze op de juiste plek opdreunt.

Maar ik moet erbij zeggen dat ik helemaal niets heb met (over)geromantiseerde beelden van anything. Een beetje dat nostalgische zeg maar; dat heb ik niet. Ik kan wel warm worden van een oude caféracer, maar ik zou 'm niet willen als 'hoofdmotor'. Zo snap ik ook niet waar iedereen het over heeft als ze zeggen dat motorrijden je een gevoel van vrijheid geeft. Zal wel mijn gebrek zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door mphilipp op 05-12-2009 11:13 ]

• Loona35
teacher schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:01:
[...]

Zo is het ook helemaal niet bedoeld joh... Ik lach mij meestal helemaal suf om die stukjes; hij pakt een gebeurtenis of voorval die we allemaal wel kennen (meestal te maken met loss-of-face), vergroot het tot enorme proporties en schrijft er een stukje over... Ik denk niet dat je het "te" serieus moet nemen :)
Te serieus nemen kun je sowieso maar beter met niets doen ;) ...het is vermakelijke kost imo :D

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ranzige A61 crosspost :P

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/303077-1.jpg
Nieuwe helm gekregen/meebetaald voor sinterklaas :P
Met pinlock en zonnebrilvizier ding

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
snars schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:16:
[...]

Alleen die prijs....500+ euro voor een helm vind ik echt veel geld voor een helm. Het is wel een ding dat veel invloed heeft op je rijcomfort. Bij Polo is ie in de aanbieding voor 450 --> http://www.polo-motorrad.de/ ...daarvoor zou ik het wel overwegen.
Ik heb sinds een aantal maanden een C3 (antraciet :P ) en die bevalt uitstekend. Gekocht bij motowebshop.com voor minder dan 450 euro. 't Is ff sparen, maar dan heb je ook wel wat.

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Francis schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:30:
Ranzige A61 crosspost :P

[afbeelding]
Nieuwe helm gekregen/meebetaald voor sinterklaas :P
Met pinlock en zonnebrilvizier ding
Nitro F-341?
Ziet er zekers goed uit!
Is het vizier niet erg donker?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hayfork schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:49:
[...]

Nitro F-341?
Ziet er zekers goed uit!
Zo te zien is het er 1 met een dubbel vizier en kun je de zonnebril versie wegvouwen

Ik zeg al een paar dagen dat ik'm deze keer in winterstalling laat maar net weer het rotweer in geweest. lekker door tunnels heen in een -hoger dan noodzakelijke versnelling- en dan sprintjes trekken :P !Bulderdebulder!

Gister in de avond naar de polder geweest en daar ongure weggetjes gereden, kan best spannend zijn. Vooral de weggetjes waar het wegdek in brokken is gescheurd, soort van ijsschotsen maar dan van asfalt.

[ Voor 43% gewijzigd door ROFLASTC op 05-12-2009 18:19 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:36
less talk, more pics! (wilde deze hier gewoon ff kwijt):

Afbeeldingslocatie: http://www.motorfreaks.nl/images/stories/reviews/Ducati/2009/HM_1100_EVO/Ducati_HM1100_EVO_GIX9294.jpg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:38:

[afbeelding]
K spam mode -on-

Afbeeldingslocatie: http://scro0853.smugmug.com/photos/365661448_uBRhw-L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://scro0853.smugmug.com/photos/365663374_qvue6-L.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 05-12-2009 20:06 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• j0rDy
ik hou totaal niet van adventures....maar die ktm...wow...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dr moeten geen termi's onder een adventure -O-

No signature required.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Nitro F-341?
Ziet er zekers goed uit!
Nope, hij is zelfs erg licht, maar na 1 keer ineens zon te krijgen vlak na een stevige bui en niks kunnen zien of stoppen om zonnebril op te doen was dat iig een must.

En idd de F-341.

• HammerT
plaatjes? :P

Afbeeldingslocatie: http://4.media.tumblr.com/tumblr_kqizeqCIlw1qzbj3ao1_500.jpg

• Gisae
  • Niet online
Nog een pluspunt van een systeemhelm; makkelijk op te hangen
Afbeeldingslocatie: http://photos.a-trip.com/view/486688/-//0/117ADC7.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

0uTsIdEr84 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:38:

[afbeelding]
Damn die zijn zo vet he!

Laatst kwam hier toch iemand voorbij die een crosser had op straatbanden? Hoe rijd zoiets nu eigenlijk?
Stiekem best leuk, racertjes zijn zo, sja, standaard lijkt het wel. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ff drama verhaal crossposten van LC8 forum (nee de mijne is het god-zij-dank niet)
Hoi allemaal,

Gisteren een 950 adventure opgehaald. Na 5 jaar gereden te hebben op een transalp uit 1996 (een plaatje, en nog te koop ook!!) wilde ik een zwaardere motor. Mijn oog viel altijd al op de KTM. Nu ben ik de trotse eigenaar van een KTM, er valt nog het een en ander aan de KTM te versleutelen, dat zijn mooie klusjes voor in de winter.

Groet, M
De nodige welkom reacties
Gisteravond een hoop pech ervaren. Tijdens het sleutelen heeft mijn 950 vlam gevat......net zoals mijn garage, helaas. Al het gereedschap verbrand. En mijn garage is eigenlijk een timmerwerkplaatsje....
een paar oeps wat jammer reacties

Komt deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2487/4161919153_1e34cd2b2a.jpg
Mijn complete garage inclusief al mijn gereedschappen zijn verbrand. Ik had een complete timmerwerkplaats in de garage. Zelf heb ik brandwonden aan mijn hand en arm. 1e en 2e graads, valt gelukkig mee.

Tijdens het verwijderen van de rechtertank kwam er, ondanks het afsluiten van de drie kranen, een restje benzine uit de leidingen/vlotter. Oude handdoek erop en koffie drinken. Ik draai me om voor de koffie en hoor de benzine ontsteken. Brandblusser erbij, helaas. Daarna alleen maar met water de houten constructie naat gehouden.

De Alp stond buiten onder het zeil. Ik kan dus voorlopig nog uitwaaien op mijn Alp. Maar het doet toch wel pijn. Ik heb al 5 jaar mijn zinnen op een KTM gezet, 100 km gereden, met veel plezier, maar de pret was snel op.
-O- Dus .... Pas wat doen als het ding echt koud is en er geen smeulende warme dingen in de buurt zijn.

Edit @ hieronder: fixed!

And it goes BRAAAAAPP!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niet-ingelogde gebruikers mogen daar geen plaatjes bekijken (:')), kun je hem ergens rehosten?

Wel een naar verhaal :X

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Daaaaaamn, dan ben je zuur......

• j0rDy
Joopieboy schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:10:
[...]

Damn die zijn zo vet he!

Laatst kwam hier toch iemand voorbij die een crosser had op straatbanden? Hoe rijd zoiets nu eigenlijk?
Stiekem best leuk, racertjes zijn zo, sja, standaard lijkt het wel. :P
tsja...zit zelf ook beetje in twijfel...zo'n supermotard heeft toch wel VEEL onderhoud nodig (bandjes, tandwielen/ketting, olie/filters, remblokken) en niet echt bedoeld om een dagje eifel te gaan doen, een hypermotard daarintegen is daar wel bedoeld voor, maar met je hypermotard ga je niet ff een sm circuit opzoeken...wat is wijsheid?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ook wel een beetje dom. Benzine ontsteekt niet zomaar bij een lauwe motor. Dan moeten er toch echt wel delen zijn geweest die heel erg warm waren. Je krijgt een plas benzine niet eens aan met een brandende sigaret; die dooft gewoon als je 'm erin gooit. Pas bij veel damp en hoge temperatuur gaat de fik er makkelijk in.

Maar ja...water under the bridge. Zonde van zo'n mooie brommer...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

2 motoren
mphilipp schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:39:
Ook wel een beetje dom. Benzine ontsteekt niet zomaar bij een lauwe motor. Dan moeten er toch echt wel delen zijn geweest die heel erg warm waren. Je krijgt een plas benzine niet eens aan met een brandende sigaret; die dooft gewoon als je 'm erin gooit. Pas bij veel damp en hoge temperatuur gaat de fik er makkelijk in.

Maar ja...water under the bridge. Zonde van zo'n mooie brommer...
De warmte blijft heel lang in het blok zitten. Ik kan 'm uren buiten in de kou laten staan en als ik start springt de temp meter nog 3 strepen omhoog. Pas na 7 uur buiten blijft 'ie echt koud. De eigenaar gebruikte ook een oude doek en dat zal wel als een soort molotovcocktail lont hebben gewerkt. De benz die eruit spoelde trekt in de lamp en mengt met veel lucht etc. Als er dan nog een gloeiend roetdeeltje in de poort zit dan is het snel gedaan.

[ Voor 83% gewijzigd door ROFLASTC op 06-12-2009 12:31 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• j0rDy
en waar moet ik dan mn 3e laten?
Afbeeldingslocatie: http://www.mgm-bikes.de/MGM-Umbauten/Kundenfahrzeug74/P1030223.jpg
ik MOET namelijk ooit een streetfighter hebben! en gezien de kmheffing zal er ook vast nog wel een motorscooter komen...hehe...wil...teveel...hebben....

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

0uTsIdEr84 schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:36:
[...]

en waar moet ik dan mn 3e laten?
Afbeeldingslocatie: http://www.mgm-bikes.de/MGM-Umbauten/Kundenfahrzeug74/P1030223.jpg

Starscream lekker in de film laten

Afbeeldingslocatie: http://www.seibertron.com/images/news/gfx/1201146699_Reign_of_Starscream_01_cover_2_by_kieranoats.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:29:
[...]
De warmte blijft heel lang in het blok zitten. Ik kan 'm uren buiten in de kou laten staan en als ik start springt de temp meter nog 3 strepen omhoog. Pas na 7 uur buiten blijft 'ie echt koud. De eigenaar gebruikte ook een oude doek en dat zal wel als een soort molotovcocktail lont hebben gewerkt. De benz die eruit spoelde trekt in de lamp en mengt met veel lucht etc. Als er dan nog een gloeiend roetdeeltje in de poort zit dan is het snel gedaan.
Dat weet ik, maar dat moet iemand die zo lekker handig aan een motor kan sleutelen toch ook weten. Maar warmte en warmte is 2. Warme motorolie of een warm tandwiel gaan nooit een beetje benzine aansteken. Als je met benzine gaan lopen knoeien, moet je a)zorgen dat het blok voldoende afgekoeld is b)de zaak goed geventileerd is en c)NOOIT met electriciteit of andere vonkveroorzakers gaan spelen. Dus wat er ook nog aan smoesjes bij verzonnen worden: er is geen excuus. Benzine is geen speelgoed. En ik blijf erbij dat je wel iets meer moet doen om benzine aan te steken. Alleen een beetje warmte is *niet* genoeg. Gloeiende dingetjes komen ook niet uit de lucht vallen en als die doek zou gaan gloeien, was het blok gewoon nog bloedheet. En zoals ik al eerder aangaf, kun je gewoon een brandende sigaret in een plas benzine gooien. De sigaret gaat dan uit. Tenzij het erg warm is en er geen of slechte ventilatie is. Dan zal de damp ontbranden. Alsnog je eigen fout omdat je dan met ontbrandbare stoffen aan het dollen bent in een slecht geventileerde ruimte.

Leermoment!

• Loona35
@ ^^

Volgens mij is er ook een test van Mythbusters waarbij ze kijken of je de bekende filmscene (sigaret + tankstation/plas benzine) aan de brand krijgt. Dat lukte niet.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:06:
[...]

Dat weet ik, maar dat moet iemand die zo lekker handig aan een motor kan sleutelen toch ook weten. Maar warmte en warmte is 2. Warme motorolie of een warm tandwiel gaan nooit een beetje benzine aansteken. Als je met benzine gaan lopen knoeien, moet je a)zorgen dat het blok voldoende afgekoeld is b)de zaak goed geventileerd is en c)NOOIT met electriciteit of andere vonkveroorzakers gaan spelen. Dus wat er ook nog aan smoesjes bij verzonnen worden: er is geen excuus. Benzine is geen speelgoed. En ik blijf erbij dat je wel iets meer moet doen om benzine aan te steken. Alleen een beetje warmte is *niet* genoeg. Gloeiende dingetjes komen ook niet uit de lucht vallen en als die doek zou gaan gloeien, was het blok gewoon nog bloedheet. En zoals ik al eerder aangaf, kun je gewoon een brandende sigaret in een plas benzine gooien. De sigaret gaat dan uit. Tenzij het erg warm is en er geen of slechte ventilatie is. Dan zal de damp ontbranden. Alsnog je eigen fout omdat je dan met ontbrandbare stoffen aan het dollen bent in een slecht geventileerde ruimte.

Leermoment!
Ik geloof zo dat die man een beetje dom is geweest. Het gebeurt idd niet zomaar en hij had het ding gewoon als regel, ongeacht het type en merk motor, moeten laten koelen. Geen idee of de beste man rookt maar goed. Doet me denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://joebarteam.grizzlys.nl/images/7485705.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• j0rDy
ROFLASTC schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:46:
[...]

[afbeelding]

Starscream lekker in de film laten

[afbeelding]
hehe...zou mij ook meer om het bouwproces gaan dan om erop te rijden...lekker knutselen in de garage...prachtig..tis mooi om te zien maar niet om als enige motor te hebben bijvoorbeeld...

net nog wat reviews gelezen van de hypermotard...zit mezelf nu wel heel gek te maken...daarbij gaat de gewone nu voor minder weg omdat de EVO eraan komt...

hierboven: JOE BAR!! _/-\o_

• Aikon
  • Niet online
Benzine heeft een ontbrandingstemperatuur van 420'C, dus er moet of iets aan het gloeien zijn geweest, of toch ergens een ontsteking zoals statische elektriciteit of een vonk. Of de ontstane benzinedamp is ontstoken, en dat kan ook door iets heel anders dan de motor zijn gebeurd, zeker in zo'n werkplaats met gereedschap etc..

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik vraag me al een tijd af waarom hebben motorfietsen eigenlijk geen tubo motoren? In de auto wereld zie je steeds meer benzine turbo motoren. Is het vanwege de kosten?

• Gisae
  • Niet online
Kosten, koeling, karakter.
Vroeger zijn er wel een aantal productiemoteren geweest met turbo.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Nitro F-341?
Ziet er zekers goed uit!
Oh damn, het kwartje valt....
Nee, ik heb helm met een helder vizier gekocht.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bartjeee schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:21:
Ik vraag me al een tijd af waarom hebben motorfietsen eigenlijk geen tubo motoren? In de auto wereld zie je steeds meer benzine turbo motoren. Is het vanwege de kosten?
Motoren hebben toch al ruim voldoende vermogen. Een turbo is eigenlijk helemaal niet nodig.

Wel leuk om te zien hoeveel vermogen uit een fiets komt die wel een turbo heeft. Bijvoorbeeld de busa van Ghostrider, 499pk.

• j0rDy
een andere reden kan turbo lag zijn...kan vervelende gevolgen hebben op een motor...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Er zijn een paar wacko's in de Steeds die nog steeds af en toe een turbootje op een motor bouwen. Luftmeister is een bekende. Die kwakte er een op een BMW K1. Liep iets van 320Kmh. RBRacing doet ook leuke dingen met turbo's.

Die RBRacing heeft sowieso leuke projectjes. Zo heeft ie een R1100RT onder handen genomen: uitlaat+bochten, luchtinlaat en het injectiesysteem. Ik vond eigenlijk het zogenaamde 'zero restriction inlet system' erg indrukwekkend:
Afbeeldingslocatie: http://www.rbracing-rsr.com/turbo/bmwr11rt_tube03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rbracing-rsr.com/turbo/bmwr11rt_tube01.jpg
Wie de luchtvoorziening op de RT kent, weet dat dit ongetwijfeld beter zal werken.
Lijkt me wel geinig om op mijn RTtje te bouwen... 8) Uiteraard zal er dan ook wel iets aan de uitlaat moeten gebeuren en wat tuning op de DynoJet oid. Ik heb al mooie dikke Siebenrock bochten (voor een prikkie gekocht omdat de oude bochten verrot waren). Ach...een mens mag dromen... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 06-12-2009 21:30 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
Vroeger had je een aantal turbo's, nu stuk voor stuk klassierers. Honda CX500 Turbo en CX650 Turbo. Kawa GPX750 Turbo.

Dat was in de jaren 80.

Het probleem met een turbo op een motor is de handelbaarheid. Door het turbogat kan zo'n machine weleens een beetje tricky reageren. Je geeft gas, niets aan de hand tot je een halve seconde later ineens een uitbrekend achterwiel hebt.

Als dat beter onder controle komt en de milieueisen gaan toenemen, zullen er wel weer turbo's gaan terugkomen.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-01 18:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Turbo?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1bPbqmeqyl8]
ontopic 2 weken terug voertuigbeheersing gehaald :9

Asus Zenbook i7 256gb

• soepah
@Francis,
Ik ben ook nog op zoek naar een leuke systeemhelm,
Vind deze prijstechnisch en qua looks + opties erg intressant,
Ik heb alleen nogal een langwerpig hoofd, waardoor veel helmen niet passen,
kun jij me iets vertellen over de pasvorm van deze helm?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

soepah schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:01:
@Francis,
Ik ben ook nog op zoek naar een leuke systeemhelm,
Vind deze prijstechnisch en qua looks + opties erg intressant,
Uhh, ik kom nergens ruimte te kort, behalve bij mijn oren, daar is die een heel klein beetje krap met aantrekken. Verder heb ik een vrij ronde hoofd.
Anders even bij motozoom gaan kijken, zitten in Utrecht en Amsterdam.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

soepah schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:01:

Arai al gepast?

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
Ghostrider schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:11:
[...]

Turbo?
[video]
ontopic 2 weken terug voertuigbeheersing gehaald :9
Gefeliciteerd :)
De Track (een NL diesel-motorfiets) heeft een turbo. Sowieso een erg interessant apparaat voor de veel-rijders. Hij rijd nu 1/60 naar het schijnt, dat scheelt je toch al gauw 80% aan brandstofkosten...

• RemcoDelft
Dat ding kan ook gewoon z'n voorwiel niet aan de grond krijgen he :+

• soepah
Ik ga zowiezo binnenkort een keer weer kijken, heb nu een Nolan (X-Lite eigenlijk) maar dat is onderdeel van Nolan geloof ik. De versie van 2 jaar geleden, wel redelijk prijzig en eigenlijk voor de sportieve markt (Lees Race/ciruit). De sluiting is namelijk voor circuit geschikt en aan de boekjes die er bij zitten kan ik afleiden dat hij echt wel voor racen bedoeld is (addons voor neksteunen enzo).
Maar ik zal inderdaad Arai ook eens proberen.
Verder nog merken voor lange hoofden? })

[ Voor 12% gewijzigd door soepah op 07-12-2009 13:36 ]

Verwijderd

Arai is niet echt voor lange hoofden. Misschien Schumacher proberen?

• soepah
bij google vind ik alleen replica's van Schumacher (De ex-Formule 1 coureur). is het een speciaal merk of type of moet ik zoeken op de replica's?

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

DRAFTER86 schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:31:
De Track (een NL diesel-motorfiets) heeft een turbo. Sowieso een erg interessant apparaat voor de veel-rijders. Hij rijd nu 1/60 naar het schijnt, dat scheelt je toch al gauw 80% aan brandstofkosten...
Als ik iedere dag 200+ km asfalt onder me weg moest trekken dan zou ik wel iets comfortabeler willen zitten. ;)
Ruggesteun.. brede verende zitting.. Groter windscherm.. Navigatie, cd/mp3-speler.. Kofferuimte.. Treeplankjes..

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:48:
Arai is niet echt voor lange hoofden. Misschien Schumacher proberen?
Ik heb een enorm lang hoofd en alleen Aria XXXL past mij en dan de Tour-X serie omdat die zo'n lange kinnebak hebben

And it goes BRAAAAAPP!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn voertuigbeheersing verkeersdeelneming behaald!
Nu nog even wachten op dat roze pasje, en wat warmer weer ;) (en uiteraard een motor...)

[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 08-12-2009 11:57 . Reden: dat andere examen... ]

Verwijderd

ROFLASTC schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:58:
[...]

Ik heb een enorm lang hoofd en alleen Aria XXXL past mij en dan de Tour-X serie omdat die zo'n lange kinnebak hebben
Jeetje man, da's lastig inderdaad. Je kunt bijna beter een fiat 500 op je hoofd zetten.. Nee geintje.
Hebben zelfs merken als Nolan, agv, KBC, Marushin, Schuberth, Uvex, Bandit, CRAFT, Lazer, Levior, Shoei, OGK, HJC, Akuma Helmets, Bell, ICON, KBC, Simpson, SixSixOne, Suomy, Vemar of Shark geen oplossing dan?

• snars
  • Niet online
Man....je hebt strikt gezien gelijk en ik vraag me ook af of het helemaal gegaan is zoals die kerel zegt. F*cking pech is het wel. Ik zou die kerel niet in zijn gezicht durven zeggen "dat ie beter had moeten weten", jij?
Hoe vaak ik zelf wel niet benzine mors tijdens het sleutelen....gebeurt gewoon.

* snars heeft daarom laatst geinvesteerd in twee stuks 6 liter schuimblussers en een blusdeken om dit soort rampverhalen te voorkomen.

Ik dacht....allemaal leuk, maar als er iets met benzine in de fik gaat sta ik er bij en kijk ik er naar. Met een volle schuimblusser onder handbereik maak ik een kans.
Lekkalekkah :> :9

[ Voor 18% gewijzigd door snars op 07-12-2009 15:07 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hoe zit het eigenlijk met de powerband van die dieselfiets, is die niet ontzettend kort? Dat is een vaak genoemd nadeel van dieselmotoren bij onze vierwielige vrienden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martjah schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:29:
Ik heb inear oordopjes van creative voor muziek in mijn helm. Ik heb de EP-630 en de EP-830 en beide zorgen ervoor dat je ee nstuk minder van de buitenwereld hoord (zonder muziek) en de muziek is goed te horen tot 100km/u als je hem op een normaal niveau zet zoals bijv. in de bus.

Oordopjes heb ik voor €5,50 gekocht op ebay incl. verzendkosten.
die heb ik ook gehad, maar als je veel rijd is dat op den duur toch minder, dus vandaar dat ik op maat gemaakte oordopjes had gekocht..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:01:
[...]

Jeetje man, da's lastig inderdaad. Je kunt bijna beter een fiat 500 op je hoofd zetten.. Nee geintje.
Hebben zelfs merken als Nolan, agv, KBC, Marushin, Schuberth, Uvex, Bandit, CRAFT, Lazer, Levior, Shoei, OGK, HJC, Akuma Helmets, Bell, ICON, KBC, Simpson, SixSixOne, Suomy, Vemar of Shark geen oplossing dan?
hmmz een hoop van die merken die je noemt kende ik niet eens. Ik heb echter in een aantal winkels regelmatig wat gepast van allerlei merken. Ik rich mij namelijk op de pasmaat dan maakt merk en prijs mij totaal niet uit. In de 3 keer dat ik een helm heb gekocht was het elke keer Arai wat goed zat. De rest kon wel om mijn achterhoofd bijvoorbeeld maar dan zat de beugel rondom de kin weer ter hoogte van mijn neus en ogen. Ik heb dus een lange tronie.

Ik houd het lijstje wel ff aan wie weet dat ik iets vind dat past en minder kost dan een Arai.... de huidige maakte mij 550,- lichter :P

* ROFLASTC een rondje gaat blazen..... 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:09

talin

ES-MA

in navolging van motoren die kapot zijn:

testen op een motor van een ander team aan eind van siezoen om wellicht voor hun te gaan rijden eindigde in:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2lkv4mx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jg01uf.jpg

overstap ging toen niet door...

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Pagina: 1 ... 145 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.