Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maarten schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:38:
All,

Ik ben opzoek naar een 'nieuwe' motor. Ik heb sinds 17-09 mijn rijbewijs en ben gestart op een welbekende Suzuki GS500e. Ik ben echter iets langer (1,87) en deze motor is net te klein. Ik krijg er last van in mijn rug...

Ik ben dus opzoek naar iets groters, het liefst iets van een sport/toer. Wat ik mooi vind (huidige generatie), maar onbetaalbaar op dit moment zijn: V-Strom, Varadero, TDM900.

Ik zoek dus een motor die in die categorie valt, maar binnen mijn budget (1500€). Kunnen jullie mij in een richting wijzen? Welke types moet ik bekijken?

Alvast dank!
Transalp zoals genoemd maar een NX650 Dominator kun je dan ook nog overwegen wssl hou je dan nog wat over.

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
ROFLASTC schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:12:
[...]

Transalp zoals genoemd maar een NX650 Dominator kun je dan ook nog overwegen wssl hou je dan nog wat over.
Dan moet je de snelweg wel laten voor wat hij is. Er staat ook een Super Tenere te koop voor 1800,-...
Wel met veel km's.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
superbike stuurtje op je gs zetten, of gewoon een 2001+ model halen. kan er met mijn 1,95m dagenlang op rijden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DECOY88 schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:54:
superbike stuurtje op je gs zetten, of gewoon een 2001+ model halen. kan er met mijn 1,95m dagenlang op rijden.
Oh ik dacht heel ff dat je een BMW bedoelde, en die krijg je vast niet voor 1500. Maar jij bedoelt zijn huidige Suzuki 8)7 . Dat is natuurlijk ook een optie, iets verbouwen aan je huidige :)

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Voor de genen die weleens de partner meenemen achterop de motor. Hoeveel protectie draagt deze dan? Ben straks van plan aardig weleens wat ritjes te maken met mn vriendin achterop. Zonder motorkleding lijkt het me aardig fris en ik kan me voorstellen dat zij zich veiliger voelt met.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb recentelijk een kleine financiele meevaller gehad. nu heb ik een tijdje mijn motor rijbewijs en dit leek mij een goed moment een motor te kopen, aan het begin van de winter. Ik had het idee om maximaal rond de 1500 euro uit te geven en mijn zinnen lichtelijk gezet op minstens 750 cc. Ik heb nog niet zo veel spullen dus ik zal ook nog een helm en een pak moeten aanschaffen waarvan ik verwacht dat me dit rond de 400 euro zal kosten.

Nu heb ik een beetje rond gekeken op marktplaats naar wat er aangeboden wordt en er zijn 2 motoren die me wel bevallen. Mijn voorkeur gaat wel lichtelijk uit naar de honda omdat dat waarschijnlijk wat lekkerder zit ;)

Honda VFR v4

suzuki GSX R-750-W

Ik vind het zelf lastig een afweging te maken, de honda ziet er beter uit zo op het eerste gezicht maar de suzuki is een stuk jonger. Daarnaast hoor ik wel dat honda een vrij degelijk merk is voor een motor. Op het moment dat ik ga kopen/kijken zal ik wel iemand meenemen die wat meer verstand heeft zodat hij het apparaat wat beter kan beoordelen.

Hebben jullie nog tips voor mij in mijn zoektocht naar een leuke bak voor de hobby?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

ReLight

echo("What Now ? !")

Maarten schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:38:
All,

Ik ben opzoek naar een 'nieuwe' motor. Ik heb sinds 17-09 mijn rijbewijs en ben gestart op een welbekende Suzuki GS500e. Ik ben echter iets langer (1,87) en deze motor is net te klein. Ik krijg er last van in mijn rug...

Ik ben dus opzoek naar iets groters, het liefst iets van een sport/toer. Wat ik mooi vind (huidige generatie), maar onbetaalbaar op dit moment zijn: V-Strom, Varadero, TDM900.

Ik zoek dus een motor die in die categorie valt, maar binnen mijn budget (1500€). Kunnen jullie mij in een richting wijzen? Welke types moet ik bekijken?

Alvast dank!
FYI, Ik ben 1,84, en op een Susuki Bandit zit ik best goed.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• gwystyl
  • Laatst online: 00:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UltimateB schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:27:
Ik heb recentelijk een kleine financiele meevaller gehad. nu heb ik een tijdje mijn motor rijbewijs en dit leek mij een goed moment een motor te kopen, aan het begin van de winter. Ik had het idee om maximaal rond de 1500 euro uit te geven en mijn zinnen lichtelijk gezet op minstens 750 cc. Ik heb nog niet zo veel spullen dus ik zal ook nog een helm en een pak moeten aanschaffen waarvan ik verwacht dat me dit rond de 400 euro zal kosten.

Nu heb ik een beetje rond gekeken op marktplaats naar wat er aangeboden wordt en er zijn 2 motoren die me wel bevallen. Mijn voorkeur gaat wel lichtelijk uit naar de honda omdat dat waarschijnlijk wat lekkerder zit ;)

Honda VFR v4

suzuki GSX R-750-W

Ik vind het zelf lastig een afweging te maken, de honda ziet er beter uit zo op het eerste gezicht maar de suzuki is een stuk jonger. Daarnaast hoor ik wel dat honda een vrij degelijk merk is voor een motor. Op het moment dat ik ga kopen/kijken zal ik wel iemand meenemen die wat meer verstand heeft zodat hij het apparaat wat beter kan beoordelen.

Hebben jullie nog tips voor mij in mijn zoektocht naar een leuke bak voor de hobby?
Ik heb zelf net zo'n VFR gehad, en die is waarschijnlijk wat minder fel dan de GSX-R. Supersport zoals in de advertentie staat kan wel, maar met een beetje een gedateerd frame is dat niet te vergelijken met bijv een moderne R1. Qua rijden vond ik hem erg fijn. Hij is niet zo zenuwachtig als een 600cc 4-in-lijn dus je kan wat lager in de toeren gaan zitten, maar als je het gas open draait merk je wel degelijk dat er power in zit. Het was voor mij een zeer makkelijk te rijden beginnersfiets, waar ik ook met de nodige ervaring nog niet op uitgekeken was.
Op het oog ziet de VFR er beter uit, en ik verwacht dat die ook voor een evt passagier wat comfortabeler zit.
Ik verwacht dat € 400 wat optimistisch is voor helm en pak (en handschoenen en laarzen?), maar misschien kan je er wel wat voor vinden.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Shailesh schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:19:
Voor de genen die weleens de partner meenemen achterop de motor. Hoeveel protectie draagt deze dan? Ben straks van plan aardig weleens wat ritjes te maken met mn vriendin achterop. Zonder motorkleding lijkt het me aardig fris en ik kan me voorstellen dat zij zich veiliger voelt met.
Gewoon een volledig motorpak, ze valt echt niet zachter als je wat krijgt :+
Zou nog liever zelf iets minder beschermd zitten en mijn duo wel dan andersom. Jij bent toch verantwoordelijk voor degene achterop.
Mijn vriendin stapt niet eens zonder motorkleding achterop, en nee dat ligt niet aan hoe ik rij :P

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 30-11-2009 22:17 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laten we de vraag eens omkeren: Hoeveel is je vriendin je waard .... ?

Een lederen combi koop je als je een beetje kijkt al nieuw voor €250,- , helm/handschoenen en Laarzen kosten tezamen ook zoiets als je niet "merkengeil" bent én niet de nieuwste collectie wil aanschaffen maar tevreden bent met spullen uit de collectie van het "vorige" jaar.

In de winter (wélke winter, want tot het vriespunt is leer goed te hebben met thermokleding eronder) óf voor dagelijk woon/werk verkeer wil je misschien textiel wat je over je normale kleding kunt aantrekken en ook dat zit rond die bedragen als je een beetje "shopped".

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik heb me weer vermaakt afgelopen weekend: http://www.youtube.com/watch?v=j_r23gTLpqk :)

Makerij Hofman

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Volledig motorpak! Niemand die meerijdt met mij gaat erop zonder pak. Zelf zit ik volledig ingepakt, dus van diegene die achterop gaat wil ik dat ook.
Voor mn vrouw dus een Damen all-weather combi gekocht (bij de Liddl :p ) en mn oude Shuberth C1 op haar hoofd. Ook al ligt mijn motor (K75RT) als een vrachtwagen op de weg, een ongeluk zit nog steeds in een klein hoekje...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• Twhomp
  • Laatst online: 14-01 16:36

Twhomp

Stayin' Alive

Mijn meisie heeft ook een volledige outfit aan: helm, handschoenen en broek heeft ze van mij gekregen, de motorjas heeft ze zelf gekocht. Goede leren schoenen had ze al.

Enige wat mist is eventueel een een rugprotector, maar met minder mag ze toch echt niet achterop.

Ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurt man... en dat je het had kunnen voorkomen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
8 januari zien jullie mij in spielerij rechten misbruiken en veel slotjes plaatsen, of ik hang hier vrolijk te zijn.

* TheZeroorez mag dan AVD proberen...

Ik heb er wel vertrouwen in, als er niets geks gebeurd. Je hoort dat het toch nog weleens voorkomt dat je een suffe fout maakt en zakt, of dat je instructeur iets te mompelen heeft over ver vooruit kijken ofzo...

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

gwystyl schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:27:
[...]

Ik heb zelf net zo'n VFR gehad, en die is waarschijnlijk wat minder fel dan de GSX-R. Supersport zoals in de advertentie staat kan wel, maar met een beetje een gedateerd frame is dat niet te vergelijken met bijv een moderne R1. Qua rijden vond ik hem erg fijn. Hij is niet zo zenuwachtig als een 600cc 4-in-lijn dus je kan wat lager in de toeren gaan zitten, maar als je het gas open draait merk je wel degelijk dat er power in zit. Het was voor mij een zeer makkelijk te rijden beginnersfiets, waar ik ook met de nodige ervaring nog niet op uitgekeken was.
Op het oog ziet de VFR er beter uit, en ik verwacht dat die ook voor een evt passagier wat comfortabeler zit.
Ik verwacht dat € 400 wat optimistisch is voor helm en pak (en handschoenen en laarzen?), maar misschien kan je er wel wat voor vinden.
Dank je wel voor je reactie, een first-hand ervaring is altijd goed om te horen. Ik heb eigenlijk alleen een pak en een helm nodig, ik weet dat het wellicht wat optimistisch is, maar ik wil best even mijn best doen :)

Zal uiteindelijk ook kleding voor mijn vriendin moeten kopen, die zal van de zomer ook wel eens mee willen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
UltimateB schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:27:
Ga eerst eens bij de motoren kijken. Ik ben destijds wezen kijken bij motoren die er op de foto erg goed uit zagen maar irl gewoon op waren.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 22:52

DSK

boeiend...

Het kriebelt momenteel om voor iets nieuw/anders te kijken.

Op dit moment heb ik een Yamaha FZ6-N (naked fazer, 600c 98pk, nu 20k km).
Dit bevalt me prima en ik rij er nu een dik jaar mee.

Alleen als het regent en in de winter is dit toch verre van ideaal op de snelweg (ga er dagelijks mee werken).
Bovendien ben ik vorige zomer regelmatig een ritje gaan doen met mn vrouw (zee, ardennen,...) maar op die FZ6 zit de bijrijder nu niet echt comfortabel. Meer dan 50-60km aan een stuk is bijgevolg niet mogelijk.

Dus ben ik wat aan het uitkijken naar iets anders (vrijblijvend) maar ik zie echt het bos door de bomen niet meer. Misschien heeft iemand een tip? :p

Blog (Linux-related)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
godvERDOMMEEEE!!111 kut examinator :( reed ik te rustig volgens die gast. Overal was de weg nat en lagen bladeren, maar nee hoor, ik moet als casey stoner met mn knie over de grond ofzo bij die vent. Want een kutstreek. Kan ik zeker tot volgend jaar gaan wachten nu :Z nou, dat rustige rijden heb ik ruimschoots goedgemaakt op de weg terug in de auto net..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Was het alleen dat? Ik kan het me niet voorstellen dat veilig gedrag afgestraft wordt... Of was het te defensief?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ja dat was het enige. Ik keek goed, gaf overal richting aan, wegpositie was goed, noem het maar op. Maar het ging te langzaam volgens hem. Mn instructeur was ook van mening dat het goed was, alleen dat ik idd een beetje rustig reed :( maar aan de mening van een instructeur heb je niet veel helaas..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Hmm, dat klinkt wel kut dan.

En volgende rijd je weer te snel zal je zien.

Sorry man. Het enige wat ik kan zeggen is dat wanneer je je motorrijbewijs wel hebt, dat je dit allemaal wel vergeet. Maakt het niet minder sucky voor nu, maar goed...

• unclero
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

Twhomp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:22:
Was het alleen dat? Ik kan het me niet voorstellen dat veilig gedrag afgestraft wordt... Of was het te defensief?
Ja hoor, dat kan afgestraft worden.
Beter is het namelijk om de regel "snelheid van overige weggebruikers + 10" aan te houden.
Natuurlijk mag het eigenlijk niet, maar het gaat hier om de veiligheid, en over het algemeen is het - als zwakkere deelnemer zijnde - veiliger om iets sneller te rijden dan de rest.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

We zijn niet van de politie hoor, rij eens door!
kreeg ik te horen toen ik netjes Vmax + een beetje op de teller reed tijdens m'n examen :P

Nou, toen lekker soepel gereden :)

Maar balen hoor Widow :(

[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 01-12-2009 13:05 ]

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twhomp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:43:
En volgende rijd je weer te snel zal je zien.
Tjah, mijn examinator kwam met de wijze woorden: "Nou....we zullen er maar een voldoende van maken....*diepe zucht*.....maar pas wel op in die bochten want straks kunnen we je van het asfalt schrapen".

En bedankt, mafkees! 8)7 Opeens heb je het, je wordt rij-examinator.

Widow, ff doorzetten, je bent er bijna ;) Geloof me, je bent het allemaal snel vergeten als je met je eigen brommer op pad gaat.

I reject your reality, and substitute my own.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52

Mud

snars schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:05:
[...]

Tjah, mijn examinator kwam met de wijze woorden: "Nou....we zullen er maar een voldoende van maken....*diepe zucht*.....maar pas wel op in die bochten want straks kunnen we je van het asfalt schrapen".
Zoiets had ik ook met mijn examen, ik nam een bocht lekker en kreeg daarna bij het gesprek te horen die bocht eigenlijk iets te sportief genomen was :+

Bij mij had ie de opmerking dat ik op sommige momenten iets langer afstand moest houden, op het einde van het gesprek zei die: maar je bent wel geslaagd *O*

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:29
Widow schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:25:
Ja dat was het enige. Ik keek goed, gaf overal richting aan, wegpositie was goed, noem het maar op. Maar het ging te langzaam volgens hem. Mn instructeur was ook van mening dat het goed was, alleen dat ik idd een beetje rustig reed :( maar aan de mening van een instructeur heb je niet veel helaas..
Balen voor je.

Het blijkt per examinator te verschillen of je wel of niet slaagt bij voorzichtig weggedrag. Ik was zelfs zo stom om bij een weg met dubbele rijstrook achter 3 vrachtwagens te gaan staan terwijl de andere weghelft leeg was :+ .
Vervolgens komt de examinator zwaaiend voorbij in de auto.

En heb het toch gehaald.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• DRAFTER86
Tsjah, mijn indruk is dat een examinator echt wel kan zien of jij voldoende inzicht, controle en gevoel hebt om de motor veilig en vlot door het verkeer te lootsen. Blijkbaar was de algehele indruk niet zo positief. Balen, volgende keer beter.
Ik moet altijd een beetje meewarig glimlachen bij die mensen die genaaid zeggen te zijn door de examinator... (en ik heb wel enigszins recht van spreken denk ik, ik heb mijn AVD pas de derde keer gehaald...)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt op mijn examen een goede maand geleden, de eerste keer reed ik net iets te vlot (zegt maximum + 10) en had ik 1 stopbord over het hoofd gezien (ik stond daar natuurlijk zo goed als stil maar niet hélemaal stil). Week daarna had ik dezelfde examinator, ik reed overal PRECIES de max snelheid en kreeg aan het einde te horen dat het wat vlotter mocht.. Uiteindelijk wel geslaagd.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:46
met mijn examen werd er door de examinator van te voren tegen me gezegd dat ik moest laten zien dat ik op een motor reed en niet in een auto zat. Dat heeft ie geweten :) na het eerste stoplicht was ik hem al kwijt, ey ik moest toch vlot rijden :)
toendertijd moest je geloof ik een half uur of 40 minuten rijden. Na het examen en de je bent geslaagd hoor preek, vertelde mijn instructeur die mee reed in de auto dat de examinator al na 10 minuten gezegd had dat ik geslaagd was... vond het al zo vreemd dat ik de laatste 20 minuten alleen maar op de snelweg rondjes had gereden :)

dus: lekker vlot wegtrekken bij de stoplichten, overdreven je hoofd draaien om te kijken en via de spiegels vaak checken of de auto nog achter je rijdt :)

ik heb gelest op een er-5, maar had nadat ik mijn eerste les had gehad meteen een motor gekocht, zo moest ik wel mijn best doen.. Zelfs nog een les mogen rijden met mijn eigen motor, verzekering gebeld en geregeld, l plaatje erop geschroefd en rijden maar, man man wat was dat gaaf, ik dacht dat wat er gebeurde niet kon, het voelde alsof mijn armen eraf gerukt werden toen ik het gas opentrok (fzr600). nu vind ik het een traag hok worden :) het went dus snel die snelheid en acceleratie..

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
DSK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:56:
Het kriebelt momenteel om voor iets nieuw/anders te kijken.

Op dit moment heb ik een Yamaha FZ6-N (naked fazer, 600c 98pk, nu 20k km).
Dit bevalt me prima en ik rij er nu een dik jaar mee.

Alleen als het regent en in de winter is dit toch verre van ideaal op de snelweg (ga er dagelijks mee werken).
Bovendien ben ik vorige zomer regelmatig een ritje gaan doen met mn vrouw (zee, ardennen,...) maar op die FZ6 zit de bijrijder nu niet echt comfortabel. Meer dan 50-60km aan een stuk is bijgevolg niet mogelijk.

Dus ben ik wat aan het uitkijken naar iets anders (vrijblijvend) maar ik zie echt het bos door de bomen niet meer. Misschien heeft iemand een tip? :p
shoot me if im wrong...maar klinkt als een gevalletje motorscooter?

• snars
  • Niet online
Maikel64 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:20:
Het blijkt per examinator te verschillen of je wel of niet slaagt bij voorzichtig weggedrag. Ik was zelfs zo stom om bij een weg met dubbele rijstrook achter 3 vrachtwagens te gaan staan terwijl de andere weghelft leeg was :+ .
Vervolgens komt de examinator zwaaiend voorbij in de auto.
Haha....ik ken die momenten. Vast al wel een keer verteld hier...maar boeie: ik nam de eerste bocht na de rijschool ooit zo sloom dat m'n rij-instructeur (groot, baard, nors, prototype motorrijder zegmaar) z'n FJR binnendoor stak met zo'n blik van "bocht...gas....je snapt het niet". Ja, die kerel had wel een talent voor je lullig laten voelen. Dicht achter een vrachtwagen hangen of stil staan stond garant voor een "wat DOE je nou" in je rechteroor en een korte donderpreek over hoe stom het was om weinig afstand te houden. Omgekeerd gooide hij ook wel es toeterend en scheldend z'n toerbuffel voor een koekblik als we geen voorrang kregen in de stad. Dan waren er nog de bekende AVB-demonstraties waaruit bleek dat je met twee man op een ER-5 achterlijk plat kan en halve stoppies kan remmen ("hou maar even ste-vig vast aan de beugel"). Het laatste half uurtje voor het examen werd besteed aan het benoemen en afstraffen van iedere mogelijk fout (die je, laten we eerlijk zijn, regelmatig maakt op dat niveau), gevolgd door een charmante knipoog voor het CBR. "Je begrijpt wat ik bedoel he". Ik begreep inderdaad wel redelijk dat hij ons wilde wakker schudden voor het examen....maar m'n medecursist stond zonodig nog meer stijf van de zenuwen. Mooie kerel. Niet mijn stijl van lesgeven, wel leerzaam.

Eigenlijk was het allemaal leuk. Het is nog steeds leuk. Ik vind het ergens nog steeds speciaal om m'n been over dat ding te zwaaien en de startknop in te drukken. Of dat het licht op groen gaat en ik weer gas mag geven. Op de motor voel ik me vaak een kind van vijf die met sinterklaas een bestuurbare auto krijgt :+

I reject your reality, and substitute my own.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

snars schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:44:
[...]
Eigenlijk was het allemaal leuk. Het is nog steeds leuk. Ik vind het ergens nog steeds speciaal om m'n been over dat ding te zwaaien en de startknop in te drukken. Of dat het licht op groen gaat en ik weer gas mag geven. Op de motor voel ik me vaak een kind van vijf die met sinterklaas een bestuurbare auto krijgt :+
Herkenbaar :)
Ik heb mijn rijbewijs ook nog maar een paar maanden en sinds 2 weken mijn eerste motor. Afgelopen zondag kon ik het ook niet laten om er toch nog even een stukje mee te gaan rijden. Toch een geweldig leuke hobby, dat motorrijden :)

Yamaha MT-09

• DSK
  • Laatst online: 09-01 22:52

DSK

boeiend...

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:06:
[...]

shoot me if im wrong...maar klinkt als een gevalletje motorscooter?
Vergeten te vermelden, ik wil er ook wel nog plezier aan beleven O-)

Wil toch een beetje comfortabel vooruitkomen (ook in Duitsland). Dacht meer aan een touring-achtig iets. Alleen is dat toch niet zo makkelijk te vinden met mn budget.

Verkoop van mn huidige motor moet me toch wel een €4500 opleveren + €3000 dus <€7500.

Blog (Linux-related)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

voor die prijs kan je leuke dingen kopen:
honda:
- varadero, genoeg power: heel leuk in de bergen, genoeg comfort achterop
- pan european }:O
- vfr
kawasaki GTR
suzuki v strom
triumph tiger?

• komkommer

komkommer

Koffie

DSK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:
[...]

Vergeten te vermelden, ik wil er ook wel nog plezier aan beleven O-)

Wil toch een beetje comfortabel vooruitkomen (ook in Duitsland). Dacht meer aan een touring-achtig iets. Alleen is dat toch niet zo makkelijk te vinden met mn budget.

Verkoop van mn huidige motor moet me toch wel een €4500 opleveren + €3000 dus <€7500.
tweedehands FJR1300?

Makerij Hofman

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
2e hands BMW GS niet iets ? Voor 5000 euro zijn die al wel te vinden.

Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:35:
2e hands BMW GS niet iets ? Voor 5000 euro zijn die al wel te vinden.
Hij wil wel lol blijven hebben zegt ie :o

• BM
  • Laatst online: 20:36

BM

Admin Softe Goederen
Mud schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:16:
[...]

Zoiets had ik ook met mijn examen, ik nam een bocht lekker en kreeg daarna bij het gesprek te horen die bocht eigenlijk iets te sportief genomen was :+

Bij mij had ie de opmerking dat ik op sommige momenten iets langer afstand moest houden, op het einde van het gesprek zei die: maar je bent wel geslaagd *O*
Toch apart dat al die examinatoren anders reageren.
Ben tijdens mijn examen door de examinator aan de kant gezet voor een gesprekje :X

Hij: je weet waar je op rijd he?
* BM :een motor?!
Hij: en wat is het voordeel daar van?
* BM :dat ze lekker vlot zijn?!
Hij: laat dat dan g*dv**d*mme zien. (iets andere woorden, zelfde strekking)

Ik scheet 7 kleuren stront op dat moment, en dacht dat het examen voorbij was. Daarna met verstand op 0 (min of meer) doorgereden. Kreeg uiteindelijk de opmerking dat het 'voldoende' was. Hoorde van mijn instructrice dat de oprit naar de snelweg me uiteindelijk gered heeft. Geloof niet dat ik ooit een bocht dusdanig hard genomen heb, maar kon me toen allemaal heel weinig meer schelen. Examinator scheen toen gezegt te hebben dat ik het dus wel kon.
Op het nippertje gehaald, maar toch :p

Mis het soms wel, al paar jaar niet meer gereden :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• unclero
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

DSK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:
Wat dacht je van een Honda Goudvleugel? :>
Touring, check.. Comfortabel, check.. Voor die prijs krijg je er de ingebouwde navigatie en DVD-speler gratis bij.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Maikel64
BM schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:47:
[...]
Ik scheet 7 kleuren stront op dat moment, en dacht dat het examen voorbij was. Daarna met verstand op 0 (min of meer) doorgereden. Kreeg uiteindelijk de opmerking dat het 'voldoende' was. Hoorde van mijn instructrice dat de oprit naar de snelweg me uiteindelijk gered heeft. Geloof niet dat ik ooit een bocht dusdanig hard genomen heb, maar kon me toen allemaal heel weinig meer schelen. Examinator scheen toen gezegt te hebben dat ik het dus wel kon.
Klinkt zeer bekend allemaal. bij mij hetzelfde.

Ik dacht; laat maar zitten, dit gaat 'm niet worden (de 30 graden die dag hielpen ook al niet in een textiel pak). Blijkt m'n gedrag in 30KM zones en op de snelweg me gered te hebben.
Kreeg gelijk te horen: "het is net een voldoende, maar zeker niet perfect" en "Ik denk dat je, met wat meer ervaring in de praktijk, zou kunnen laten zien dat het wel perfect kan".

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou gefeliciteerd! Volgens mij hebben we hier niet meer van die formuliertjes, maar over een uurtje of twee moet het wel doorgekomen zijn bij het gemeentehuis. Doei!
Ik had m'n jas nog niet eens half uitgetrokken na m'n examen en ik kon alweer naar buiten :P

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Mijn lessen zijn nu ook begonnen. Heb vandaag meteen 1 uur snelwegtraining en 6 uur voertuigbeheersing gehad.

Uit een parkeerplek, voor een denkbeeldige muur/middenstreep langs wegrijden naar rechts ging me niet zo goed af. 4 keer omgevallen. Op de een of andere manier kreeg ik het bij die manoeuvre niet voor elkaar om mijn koppeling roerloos te houden.
Één keer bij een achtje gevallen, eerste poging. Damn wat schaamde ik me.

Verder ging alles erg goed.
Perfect: Uitwijkproef, snelle slalom, stapvoets rijden, halve draai, achteruit parkeren met motor aan de hand, vertragingsoefening.
Goed: Achtje (na derde keer wél, rest van de dag ging ie helemaal goed), langzame slalom, noodstop, precisiestop.
Voldoende: Stopproef (ik rem alsof het een noodstop is, maar wel met terugschakelen), parkeervak uitrijden (volgende week goed oefenen).

Ik ben bekaf maar heb de grootste lol gehad.
Btw tunnels rijden is echt vreemd. Moest door de Swalmen- en Roertunnel en ineens heb je absoluut NUL rijwind meer. Hoort ook geen wind meer om je oren suizen ofzo. Komt door de ventilatoren die met 100kmpu lucht door die tunnel stuwen.

vvv @ hieronder vvv
Ja, en je bent ook continu bezig op twee pauzes van een kwartier en één van ongeveer drie kwartier na.
Had op het eind ook wel wat last van wat krampen. Toen ook even afgestapt en even wat rek- en strekoefeningen gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Hayfork op 01-12-2009 18:47 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Gelijk de eerste keer 7 uur achter elkaar lessen?! :o

Damn, moet er niet aan denken. Ik vond de lessen van 1,5 uur die ik had wel voldoende eigenlijk :P

Yamaha MT-09

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BM schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:47:
[...]

Toch apart dat al die examinatoren anders reageren.
Ben tijdens mijn examen door de examinator aan de kant gezet voor een gesprekje :X

Hij: je weet waar je op rijd he?
* BM :een motor?!
Hij: en wat is het voordeel daar van?
* BM :dat ze lekker vlot zijn?!
Hij: laat dat dan g*dv**d*mme zien. (iets andere woorden, zelfde strekking)

Mis het soms wel, al paar jaar niet meer gereden :/
ik had het andersom, omdat ik al vrij veel rijervaring had op de 125cc vond ik het heerlijk om meer vermogen te hebben op die ER5.
Dus eerste keer dat ik goed op kon trekken gaf mijn instructeur al aan dat het de bedoeling was dat je vlot optrekt, was niet nodig geweest ;) toen ik met flink gas optrok, hoorde ik in mijn oortje goed zo 8)
Maar later keer ik alleen maar te horen dat ik beter op de snelheids bordjes moest letten ;) toch wat slechte gewoontes eringeslopen op de 125 en in de auto :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en dan volgas de 180 op je 25 kw fietsie aantikken. terwijl je daarvoor net de 160 haalde. ja jongens niet iedereen kan overal naar de 200+ knallen dus hou ik het af en toe maar op tunnelsprintjes.

• Gisae
  • Niet online
Bij de eerste paar keer volgas op de lesmotor dacht ik ook WOW. Daarna was het wel aardig maar niet echt snel.
Bij mijn vfr hetzelfde. 100pk is wel prima voor motorrijden, meer hoeft het eigenlijk ook niet te zijn, maar het WOW is wel minder geworden.
Het vervelende is als je van de motor af stapt zo je auto in. Dan lijkt het alsof je auto kapot is, ding is niet vooruit te branden, en met 110pk/1000kg is die nou niet echt traag.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gisae schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:14:
Bij de eerste paar keer volgas op de lesmotor dacht ik ook WOW. Daarna was het wel aardig maar niet echt snel.
Bij mijn vfr hetzelfde. 100pk is wel prima voor motorrijden, meer hoeft het eigenlijk ook niet te zijn, maar het WOW is wel minder geworden.
Het vervelende is als je van de motor af stapt zo je auto in. Dan lijkt het alsof je auto kapot is, ding is niet vooruit te branden, en met 110pk/1000kg is die nou niet echt traag.
Heel herkenbaar, toen ik van de KTM SMT 990 weer op mijn Versys 650 staptje leek het allemaal traag te gaan (zowel optrekken als remmen)
Maar na een poosje niet motor gereden te hebben even een kort stukje zonder oordopjes rijden was de WOW factor ineens weer terug.

Het is allemaal relatief en snelheid went vrij snel merk ik..

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

DSK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:56:
Alleen als het regent en in de winter is dit toch verre van ideaal op de snelweg[knip]
maar op die FZ6 zit de bijrijder nu niet echt comfortabel[knip]
Meer dan 50-60km aan een stuk is bijgevolg niet mogelijk.[knip]

Tsjaa...durf ik het te zeggen? Ik ben na mijn Marokko avontuur tot de conclusie gekomen dat mijn R850RT bijna perfect is voor elk weer, goede wegen, slechte wegen, mét en zonder belading. Ding is zuinig, drinkt geen olie, en gaat niet stuk. Er zijn mensen die roepen dat BMW troep maakt, maar ik moet het nog zien. Het is mijn 2de Beemer en ze hebben mij nog niet in de steek gelaten. En duur hoeft het niet te zijn. De mijne heeft er al bijna 150K op staan en afhankelijk van wat je wilt, kun je er al voor +/- €3000 op eentje rijden. Misschien vinden sommigen het een ouwelullenbak, maar so be it. Ik was op de terugweg door Frankrijk in de stromende regen de enige die een beetje comfortabel achter mijn vensterbank zat. Er komt toch een emmer water minder op je lijf. En in de hitte zet ik gewoon mijn ruitje omlaag, en zo zit ik toch in de wind. En de bepakking hinderde het weggedrag niet, waar lichter motoren helemaal licht in het voorwiel werden, ging ik nog lekker op één oor de haarspelden in. Geen probleem. Semi offroad op wegen die meer op pistes leken, staand op de pedalen...geen probleem met het monster van 280Kg (rijklaar).

Het is niet mijn droommotor qua uiterlijk, maar qua praktisch nut vind ik 'm perfect.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 01-12-2009 19:40 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:38:
[...]

Tsjaa...durf ik het te zeggen?
...
Hehe, volgens mij heb je daar over het algemeen niet echt moeite mee of wel? ;)
Ontopic:
Ik denk dat je wel een punt hebt. Overigens zijn er in dat marktsegment vrij veel goede motoren.
Al helemaal voor dat geld, gewoon veel proefrijden :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Bergie schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:38:
Gelijk de eerste keer 7 uur achter elkaar lessen?! :o

Damn, moet er niet aan denken. Ik vond de lessen van 1,5 uur die ik had wel voldoende eigenlijk :P
Na anderhalf uur AVB was ik altijd redelijk bekaf!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

daimn weer zout gezien...

And it goes BRAAAAAPP!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

shiiiiiit, is het alweer zover? Jammer.

(goed natuurlijk dat ze strooien, alleen jammer dat het seizoen dan praktisch echt over is)

• RemcoDelft
Twhomp schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:09:
shiiiiiit, is het alweer zover? Jammer.

(goed natuurlijk dat ze strooien, alleen jammer dat het seizoen dan praktisch echt over is)
Het weerbericht (TXT 704) heeft het over -1 binnenkort, dus dat wordt pekeltijd... Tot nog toe kwam ik het alleen op een fietsbruggetje tegen.
Ik weet nog niet of ik ga rijden als er pekel ligt, m'n motor (Yam Div 600 uit 1994) is er op zich oud genoeg voor, ik heb geen auto, en de trein is niet m'n hobby, dus als het even kan wil ik wel op de motor. Maar als het serieus glad wordt, kom ik de schuur/straat hier niet eens uit, omdat in ieder geval het eerste stuk zeker niet gestrooid wordt...

• komkommer

komkommer

Koffie

Hmmm, mijn minder goede achterwiel eens opnieuw spaken.

Alhoewel, mijn "goede" is ook niet mooi meer. Ok teveel moeite. Ik blijf wel gewoon zo doorrijden.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RemcoDelft schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:11:
[...]

Het weerbericht (TXT 704) heeft het over -1 binnenkort, dus dat wordt pekeltijd... Tot nog toe kwam ik het alleen op een fietsbruggetje tegen.
Ik weet nog niet of ik ga rijden als er pekel ligt, m'n motor (Yam Div 600 uit 1994) is er op zich oud genoeg voor, ik heb geen auto, en de trein is niet m'n hobby, dus als het even kan wil ik wel op de motor. Maar als het serieus glad wordt, kom ik de schuur/straat hier niet eens uit, omdat in ieder geval het eerste stuk zeker niet gestrooid wordt...
deze week zal pekeltechnisch nog te overleven zijn. Ik moet nog ergens heen wat ik beter met eigen vervoer kan doen dus ik mik er nog wel wat sillecon spray en andere meuk tegenaan. Daarna maar eens een sopje doen, schoonmaken en ff 2 maanden niks :P

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

Hmm, word inderdaad om de siliconen/tectile spray van de lade te trekken en het spul goed schoon te houden.

Hopen dat de Yammie het goed houdt, ze hoeft maar een halve winter mee te gaan, dan kan ze de stalling in. Over ruim een maand woon ik 3km van men werk af, woon-werk fiets dus zo een fiets met pedaal met een kwart pk.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Gisae schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:14:
de 1e keer dat ik volgas bij het stoplicht weg wilden rijden met mijn les motor liet ik hem bijna steigeren.... was op de terug van mijn AVB en mijn rij-instructeur had nogal haast om terug naar de rijschool te komen. We reden 160 op een 80km weg (ook nog geflitst 8) ) en hij reed door oranje....

net voor het eerst ijzel op mijn zadel gehad.... het winterseizoen begint echt!

[ Voor 7% gewijzigd door _Erikje_ op 01-12-2009 23:31 ]

• internetinfo
  • Laatst online: 13-01 06:50
Fijne rijschool :/

[ Voor 93% gewijzigd door internetinfo op 01-12-2009 23:48 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Geflitst worden op een lesmotor is ook niet alles, aangezien je zelf juridisch verantwoordelijk bent.
Maar die verhalen heb ik ook wel gehoord van mijn instructeur idd, als ze te laat waren voor examens bijv.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Eddos schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:10:
Geflitst worden op een lesmotor is ook niet alles, aangezien je zelf juridisch verantwoordelijk bent.
Maar die verhalen heb ik ook wel gehoord van mijn instructeur idd, als ze te laat waren voor examens bijv.
Hmm, ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat je rij-instructeur verantwoordelijk was, je hebt geen rbw, dus is je begeleider verantwoordelijk. Toch?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• internetinfo
  • Laatst online: 13-01 06:50
De rij-instructeur is enkel verantwoordelijk zolang het voortuig een dubbele bediening heeft. Een motor heeft dat niet, dus is de motorrijder (deelnemer van de rijles) verantwoordelijk!

Dat is ook de reden dat je eigenlijk ook geen meter mag rijden zonder ATH / rijbewijs B.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

internetinfo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:27:
De rij-instructeur is enkel verantwoordelijk zolang het voortuig een dubbele bediening heeft. Een motor heeft dat niet, dus is de motorrijder (deelnemer van de rijles) verantwoordelijk!

Dat is ook de reden dat je eigenlijk ook geen meter mag rijden zonder ATH / rijbewijs B.
Klinkt logisch.

• Maikel64
Naar aanleiding van deze opmerking heb ik gelijk een vraag. zoals ik eerder in dit topic verteld heb, heb ik m'n eerste motor gekocht.

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb, zou ik graag willen weten hoe je de motor het beste voor kunt bereiden op de winter, zodat de boel niet gelijk verrot raakt door de pekel.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Maikel64 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:59:
[...]

Naar aanleiding van deze opmerking heb ik gelijk een vraag. zoals ik eerder in dit topic verteld heb, heb ik m'n eerste motor gekocht.

Aangezien ik hier geen ervaring mee heb, zou ik graag willen weten hoe je de motor het beste voor kunt bereiden op de winter, zodat de boel niet gelijk verrot raakt door de pekel.
Ze hebben bij de tijdschrift http://www.motoplus.nl/Frontend/home.php een artikel over het winterklaar maken van je motor. Weet alleen niet zeker of het deze week was of de vorige, ik kijk straks thuis wel even, mocht het vorige week zijn geweest kan je het vast nabestellen en anders geef je even een PM, scan ik hem voor je in. :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

• PaulZ
  • Laatst online: 21-05-2024
Maikel64 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:59:
[...]
Waar wonen jullie dan dat er al gestrooid is? Hier in het Zuidwesten geen ijs op mn zadel (motor staat altijd buiten) en geen pekel.

Wat ik doe tegen de winter pekel: k spuit alle onderdelen ongeveer een maand voor de winter in met WD-40 en laat het vuil lekker aankoeken (niet wassen dus). Na de winter alles goed schoonmaken met koud water en Dasty (van de Wibra). Het schijnt dat warm water de pekelroestwerking nogal versterkt.
Nu heb ik een cardanfiets dus geen gedoe meer met pekel in de ketting :) .

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik heb zelf niets van een boete gezien.

Dit weekend ook maar even de bus tectyl leegspuiten op mijn achterbrug.

[ Voor 87% gewijzigd door _Erikje_ op 02-12-2009 10:44 ]

• Maikel64
PaulZ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:36:
[...]

Waar wonen jullie dan dat er al gestrooid is? Hier in het Zuidwesten geen ijs op mn zadel (motor staat altijd buiten) en geen pekel.

Wat ik doe tegen de winter pekel: k spuit alle onderdelen ongeveer een maand voor de winter in met WD-40 en laat het vuil lekker aankoeken (niet wassen dus). Na de winter alles goed schoonmaken met koud water en Dasty (van de Wibra). Het schijnt dat warm water de pekelroestwerking nogal versterkt.
Nu heb ik een cardanfiets dus geen gedoe meer met pekel in de ketting :) .
Ik woon in het zuiden (Noord-Brabant).
Er is nog niet gestrooid, maar voorkomen is beter dan genezen ;) .

• RemcoDelft
Francis schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:22:
[...]

Hmm, ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat je rij-instructeur verantwoordelijk was, je hebt geen rbw, dus is je begeleider verantwoordelijk. Toch?
Heb je je theorie gehaald? Zo ja, dan zou je weten dat je zelf juridisch bestuurder bent, tenzij de instructeur bij je achterop zit en ook bediening tot zijn beschikking heeft.
_Erikje_ schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:31:
[...]

de 1e keer dat ik volgas bij het stoplicht weg wilden rijden met mijn les motor liet ik hem bijna steigeren.... was op de terug van mijn AVB en mijn rij-instructeur had nogal haast om terug naar de rijschool te komen. We reden 160 op een 80km weg (ook nog geflitst 8) ) en hij reed door oranje....
WTF ben je mee bezig, als je 160 gaat rijden tijdens je rijles?!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

RemcoDelft schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:01:

[...]

WTF ben je mee bezig, als je 160 gaat rijden tijdens je rijles?!
ik reed achter mijn instructeur aan... en ik vond het ook wel vet. je moet als motorrijder toch vlot doorrijden :D

net of jij nooit boven de 120 komt :o

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

RemcoDelft schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:01:
[...]

Heb je je theorie gehaald? Zo ja, dan zou je weten dat je zelf juridisch bestuurder bent, tenzij de instructeur bij je achterop zit en ook bediening tot zijn beschikking heeft.
Ik heb uiteraard mijn theorie gehaald, echter heb ik niet veel meer gedaan dan wat oefenexamens doen op de pc thuis en daarmee theorie gehaald :P
Echter heb ik al 10 jaar autorbw, dus meeste dingen wist ik wel, daarom heb ik de gok genomen.
(en damn wat viel het tegen :X )

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Erikje_ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:09:
[...]

ik reed achter mijn instructeur aan... en ik vond het ook wel vet. je moet als motorrijder toch vlot doorrijden :D

180 op de snelweg is wel heel wat anders dan 160 op een 80 kilometer weg hoor ;) Over beiden hoef je niet te discussiëren of het fout was, maar terwijl je je bij het eerste nog kunt afvragen of het gevaarlijk is, iedereen rijdt tenslotte dezelfde kant op, en er zijn geen fietsers of voetganger, of onoverzichtelijke inritten bij, bij 160 op een 80 kilometer weg hoef je je dat vaak niet af te vragen, dat is gewoon in 90% van de gevallen gevaarlijk, helemaal als je nog door stoplichten raced..

Ik zou me afvragen of die instructeur van je wel de juiste persoon is om les te geven.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _Apache_

_Apache_

For life.

Net in de lunch maar even de Halfords ingewandeld en een bus siliconen spray gehaald. Vanavond motor schoonmaken en inspuiten.

* _Apache_ had dit eigenlijk veel eerder moeten doen.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

moto-moi schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:23:
[...]

180 op de snelweg is wel heel wat anders dan 160 op een 80 kilometer weg hoor ;) Over beiden hoef je niet te discussiëren of het fout was, maar terwijl je je bij het eerste nog kunt afvragen of het gevaarlijk is, iedereen rijdt tenslotte dezelfde kant op, en er zijn geen fietsers of voetganger, of onoverzichtelijke inritten bij, bij 160 op een 80 kilometer weg hoef je je dat vaak niet af te vragen, dat is gewoon in 90% van de gevallen gevaarlijk, helemaal als je nog door stoplichten raced..

Ik zou me afvragen of die instructeur van je wel de juiste persoon is om les te geven.
Hoewel ik zelf ook van doorrijden hou en mijn instructeur er ook geen moeite mee had, ben ik met moto O+ eens.
160 op de A12 of 160 op een provinciale weg.

• Aikon
  • Niet online
Ik moet ook maar eens iets gaan doen ivm de pekel die binnenkort zal komen. Helaas woon ik in een flat, dus kan niet eens de motor afspuiten na de rit... ben benieuwd hoe m'n motor er na de winter uitziet. Hij is 10 jaar nu, maar heb net vandaag de 10.000 km doorbroken, dus hij ziet er nu nog netjes uit. Heb al wel een nieuwe voorband erop laten leggen, leek me wel zo veilig.

Siliconenspray en WD-40 is een optie, maar je hebt ook speciale producten ervoor zoals AFC-50 oid, S100 en dergelijke. Denk toch dat die beter werken en ga daar binnenkort maar eens naar kijken.

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik heb er maar een laagje modder opgelegd.

Makerij Hofman

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Tijdens mijn theorie (recentelijk gehaald) heb ik idd geleerd dat je instructeur niet verantwoordelijk is voor mijn boete's/verkeersovertredingen. Is mij ook meerdere malen tijdens de les verteld trouwens :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Wd-40 vervliegt waar je bijstaat, dus inderdaad afc-50 erop gooien. Gewoon goed in de tectiel zetten, je hebt van castrol ook een goedje wat je op crossers kan spuiten zodat je alle modder er makkelijker af krijgt. Soort hele plakkerige siliconen spray is dat. Werkt ook wel aardig maar moet vaker aangebracht worden. Afc50 is wel een bitch om er weer helemaal af te krijgen!
WD40 is niks waard, heeft gewoon totaal geen nut.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Maar, ik moest wel. Ik had mijn rijbewijs nog niet (wel AVB) dus mocht ik niet in mijn eentje rijden. Dus ik werd gedwongen om mijn rijinstructeur in het moordende tempo van 160 te volgen om boetes te voorkomen :7 })

wd40 doet vrij weinig, dat veeg je er zo vanaf. gewoon tectyl glashelder op je frame ed spuiten.

[ Voor 18% gewijzigd door _Erikje_ op 02-12-2009 15:27 ]

• Aikon
  • Niet online
Ja, maar je instructeur is daar weer verantwoordelijk voor, hij moet ervoor zorgen dat 'ie de leerlingen kan observeren. Zo is mijn instructeur een keer aangehouden omdat hij moest wachten voor rood, en de leerlingen door groen reden, echter richting een snelweg etc. dus ze hadden ook geen kans om ergens te wachten op de instructeur en reden dus een heel stuk zonder begeleiding.

Maar 160 gaan rijden is idioot, iets te hard ok, maar zoveel te hard kan niet hoor. Mijn instructeur vond het al heel wat om bij een open brug via de busstrook naar voren te rijden. ;)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52

Mud

Aikon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:33:
Mijn instructeur vond het al heel wat om bij een open brug via de busstrook naar voren te rijden. ;)
Dat doe ik zo vaak in eindhoven :P

• Aikon
  • Niet online
Denk dat hij het ook zonder blikken of blozen doet zonder lessers achter zich ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:21:
Wd-40 vervliegt waar je bijstaat, dus inderdaad afc-50 erop gooien. Gewoon goed in de tectiel zetten, je hebt van castrol ook een goedje wat je op crossers kan spuiten zodat je alle modder er makkelijker af krijgt. Soort hele plakkerige siliconen spray is dat. Werkt ook wel aardig maar moet vaker aangebracht worden. Afc50 is wel een bitch om er weer helemaal af te krijgen!
WD40 is niks waard, heeft gewoon totaal geen nut.
Het enige wat ik van WD-40 merk is dat mijn motor meurt als een frituurpan wanneer je net na het opspuiten gaat rijden. Silleconen blijft zitten en vangt goed de meuk af. Het komt er ook zeer gemakkelijk weer van de motor af.

tectyl heb ik geen echte ervaring mee. 1 keer gedaan en kwam er redelijk vlot af met S100 cleaner.

Van sillicon wordt de boel wel erg gladjes al doet het wonderen voor het plastic (ziet er subiet als nieuw uit)

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 02-12-2009 16:52 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:44:
[...]

Het enige wat ik van WD-40 merk is dat mijn motor meurt als een frituurpan wanneer je net na het opspuiten gaat rijden. Silleconen blijft zitten en vangt goed de meuk af. Het komt er ook zeer gemakkelijk weer van de motor af.

tectyl heb ik geen echte ervaring mee. 1 keer gedaan en kwam er redelijk vlot af met S100 cleaner.

Van sillicon wordt de boel wel erg gladjes al doet het wonderen voor het plastic (ziet er subiet als nieuw uit)
AFC-50 is 1 van de betere middelelen die je erop kan doen. Wordt ook gebruikt in de vliegtuigindustrie (en dan heb je het over temperaturen van +50 tot -80 oid. Dus dat spul kan best wel wat aan (het is wel echt een klote werk om het eraf te halen)

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

lieve sinterklaas,

Ik ben dit jaar heel lief geweest.
Mag ik een plekje voor deze trip: http://www.motoaventures.com/touring/tour_index.php?tid=8

alsjeblieft!!!

danku sinterklaasje.

ToolkiT (36 jaar)

:)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op woensdag 02 december 2009 @ 16:58:
Temperaturen van +50 tot -80 oid. Het is wel echt een klote werk om het eraf te halen)
Kom ik levend door dergelijke temperaturen heen? Kom ik op jouw over als een harde werker?

:+
ToolkiT schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:22:
lieve sinterklaas,

Ik ben dit jaar heel lief geweest.
Mag ik een plekje voor deze trip: http://www.motoaventures.com/touring/tour_index.php?tid=8

alsjeblieft!!!

danku sinterklaasje.

ToolkiT (36 jaar)

:)
NAIS!!!!11

Mag je de GS houden naderhand? :P

[ Voor 38% gewijzigd door ROFLASTC op 02-12-2009 17:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
_Erikje_ schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:09:
[...]
Correct, ik waai er haast vanaf :)

En verder is er een verschil tussen 120 op een autosnelweg, en 160 op een 80 km weg... Maar dat weet je zelf ongetwijfeld ook.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:28:
[...]

Kom ik levend door dergelijke temperaturen heen? Kom ik op jouw over als een harde werker?

:+

[...]

NAIS!!!!11

Mag je de GS houden naderhand? :P
Alleen als je er mee naar huis rijd ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:10:
[...]
Hehe, volgens mij heb je daar over het algemeen niet echt moeite mee of wel? ;)
;) Inderdaad. Maar dat komt ook omdat ik aangenaam verrast ben door het machientje. Ik kocht 'm eigenlijk om weer een leuk brommertje te hebben voor weekends enzo. Kostte ook niet veel (ik heb €2400 betaald), en het is gewoon een prima ding. En ik hoor van andere boxerrijders dat de 850 de 'fijnste' zou zijn vwb het onregelmatig lopen, waar de 1100+ers meer last van hebben. En hij is heerlijk zuunig.
Dus ik ben inderdaad razend enthousiast over dat bankstel... ;)

Wat betreft het winteklaar maken: volgens mij heb ik deze link hier ook een keer gezien. Een praktijktest van verschillende middeltjes. Een quote:
Naar aanleiding van een discussie op Motor-Forum.nl over of ACF50 of WD40 of andere middeltjes nou echt zo goed zijn om je motor tegen pekel en andere troep te beschermen, heeft Syhoro onderstaande test bedacht en uitgevoerd.

"Ik koop zeven pisbakplamuurmessen van de Gamma en hang ze op aan een lijn in de buitenlucht. Ze worden als volgt behandeld:

1 onbehandeld
2 roomboter
3 WD-40
4 ACF-50
5 Tectyl Superwax
6 Vaseline
7 S100
Vaseline en Tectyl Superwax kwamen er als beste uit. Tectyl Superwax is dus spuitwax en geen 'tectyl' als in dat bruine of blanke spul dat je op de auto moet spuiten en er haast niet meer af gaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje kromme test natuurlijk ..... De meeste motoren zijn, in tegenstelling tot el-cheapo plamuurmessen, niet van pisbakkenstaal gemaakt en kunnen "redelijk" tot "goed" tegen pekel als je ze maar regelmatig ontdoet van die rommel, zeker als het er "nat" op zit.

Ik rijd (met een moderne supersport) óók regelmatig in de winter en heb er nog nooit extra aandacht aan besteed in de zin van tectyleren of andere (gelijkwaardige?) behandelingen, behalve dan dat ik de fiets na een natte pekelrit volledig met koud water goed afspoel/spuit en weer binnen zet in een verwarmde ruimte.

Als je niet de luxe hebt om dat laatste thuis te doen dan wordt het inderdaad iets lastiger omdat je dan genoodzaakt bent om je fiets schoon te spuiten bij een wascabine van een tankstation (met koud water!!) .... maar dan heb je wel weer de pekel van de rit vandaaruit naar je huis te pakken.

edit:
Maar ik mag momenteel eigenlijk helemaal niet zeuren ..... fiets staat momenteel "achter de bank" in de huiskamer zónder tank ..... dus rijden gaat (helaas) niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-12-2009 19:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

mphilipp schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:01:
[...]

;) Inderdaad. Maar dat komt ook omdat ik aangenaam verrast ben door het machientje. Ik kocht 'm eigenlijk om weer een leuk brommertje te hebben voor weekends enzo. Kostte ook niet veel (ik heb €2400 betaald), en het is gewoon een prima ding. En ik hoor van andere boxerrijders dat de 850 de 'fijnste' zou zijn vwb het onregelmatig lopen, waar de 1100+ers meer last van hebben. En hij is heerlijk zuunig.
Dus ik ben inderdaad razend enthousiast over dat bankstel... ;)

Wat betreft het winteklaar maken: volgens mij heb ik deze link hier ook een keer gezien. Een praktijktest van verschillende middeltjes. Een quote:

[...]

Vaseline en Tectyl Superwax kwamen er als beste uit. Tectyl Superwax is dus spuitwax en geen 'tectyl' als in dat bruine of blanke spul dat je op de auto moet spuiten en er haast niet meer af gaat.
Grappig dat roomboter het zo lang uithoudt :)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:47:
Beetje kromme test natuurlijk ..... De meeste motoren zijn, in tegenstelling tot el-cheapo plamuurmessen, niet van pisbakkenstaal gemaakt en kunnen "redelijk" tot "goed" tegen pekel als je ze maar regelmatig ontdoet van die rommel, zeker als het er "nat" op zit.
Niet echt te doen met woon-werk verkeer. En dan gaat ie er tocht echt wel slecht uitzien. Als ik een rondje ben geweest spuit ik hem ook even af even daarna. Maar een vriend van me gebruikt z'n GS elke dag 150km, die gaat hem toch echt niet elke dag afspuiten. Laatste winter had ie alleen met wd40 gesprayd de prutser, ding ziet er gelijk niet meer uit. Terwijl ie voor de winter er nog als nieuw uitzag met 135.000 op de klok.

• PilatuS
  • Niet online
Even een vraagje.

Ik heb nu een Honda CB600F Hornet. Nou wil ik volgend jaar maar eens iets anders gaan kopen. Deze fiets heb ik nu een jaar of 2 en het wordt tijd voor iets anders.

Ik wil denk ik toch voor een supersport gaan, nou is de vraag alleen welke supersport is nou een beetje groot. De Hornet is voor mij eigenlijk wel te klein, aangezien ik toch bijna 2 meter lang ben.

Ik zit al te kijken naar een R1 uit 1999 tot 2001, volgens mij is die op zich nog wel redelijk groot. Maar ik sta ook open voor een Honda, Kawasaki of Suzuki.

Iemand die mij kan vertellen welke supersport nou echt behoorlijk groot is ? Als ik ga kijken naar een R6 uit 2002 tot heden zijn die voor mij gewoon echt veel te klein. Net zoals de ZX6R en vele anderen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:47:
Dus? Snap je niet hoe je deze resultaten kunt toepassen op jouw motor, die beter tegen roest beschermd is dan deze plamuurmessen? Is het misschien niet juist goed om het op onbeschermd pisbakkenstaal uit te testen, zodat je de zuivere werking van het roestwerende spul kunt zien? Wat onbeschermd staal goed kan beschermen tegen roest, zal ook wel het (ongetwijfeld ;) ) hoogwaardige staal van mijn Beemer kunnen beschermen, niet?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:33:
Ja, maar je instructeur is daar weer verantwoordelijk voor, hij moet ervoor zorgen dat 'ie de leerlingen kan observeren. Zo is mijn instructeur een keer aangehouden omdat hij moest wachten voor rood, en de leerlingen door groen reden, echter richting een snelweg etc. dus ze hadden ook geen kans om ergens te wachten op de instructeur en reden dus een heel stuk zonder begeleiding.
* SlinkingAnt heeft diverse keren stilgestaan op de vluchtstrook om te wachten op de instructeur.

Knipperlichtjes aan ,en zodra je weer mag, kun je 'm wel heerlijk vol opentrekken :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

PilatuS schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:13:
Even een vraagje.

Ik heb nu een Honda CB600F Hornet. Nou wil ik volgend jaar maar eens iets anders gaan kopen. Deze fiets heb ik nu een jaar of 2 en het wordt tijd voor iets anders.
oudere 1000cc ss gaan prima. r1, tl, fireblade en rsv moet je wel fatsoenlijk op kunnen zitten.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
@Pilatus: de recente modellen GSX-R schijnen vrij comfortabel te zitten. Bij Kawasaki is de zitpositie soms nogal wisselend van modeljaar tot modeljaar. Het ene jaar is het extreem racy, het volgende jaar heb je ineens een ergonomisch verantwoord model ZX-R. Honda is vrij consequent qua ergononomie maar met 2 meter zit je waarschijnlijk beter op een VFR dan op een CBR. Yamaha kun je inderdaad overwegen. Maar de snelste manier om erachter te komen is om even op een machine te gaan zitten in een showroom. Je voelt het eigenlijk meteen.

• PilatuS
  • Niet online
Was al wel tot de conslusie gekomen dat ik sowieso een wat oudere fiets moet hebben. Beetje jammer dat ze die dingen tegenwoordig allemaal zo klein maken. De 1000cc's vallen nog wel mee, maar de 600cc's zijn voor mijn lengte echt niet te doen.

Binnenkort maar eens een aantal zaken binnen stappen en eens op wat machine's gaan zitten. Kijken of ik ergens een 2000 R1 en ZX9-R kan vinden. Naar die 2 gaan tot nu toe de voorkeur uit.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-01 12:03
Klopt, supersports zijn tegenwoordig hoog op de poten maar compact qua zithouding. Ik rij een Daytona 675 en die voelt soms net als een 250cc :) Maar als je 2 meter bent dan is dat niet handig.

Misschien is de klasse van snelle toer/sportfietsen meer iets voor jou. ZZR, Hayabusa, Blackbird, FJR. Op die dingen kun je ook aardig snelle bochten draaien. Alleen moet je wel op de koop toe nemen dat ze veel zwaarder zijn dan een moderne superbike.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het gaat natuurlijk om de mate van bescherming dat een bepaald goedje biedt en dan zorgt oa de tectyl was ervoor dat zo'n plamuur mes er het beste vanaf komt.

Zou bijdeweg onderhand wel een benedenwoning willen, motor in de huiskamer O+

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 144 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.