Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.123 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:39
komkommer schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:11:
[...]

Uhuh, het is tof. En waarom wachten op je rijkere jaren? Koop een ouwe XT en je kan jaren met plezier onverhard rijden zonder boeiende kosten.
Inderdaad, tussen de 500,- en 1000,- is zat leuks te vinden. Tip: als je hem echt alleen offroad gaat gebruiken, lichter is beter! Natuurlijk is het niet stoer om je oom met z'n R1 te moeten vertellen dat je crossmotor maar 250cc heeft, maar dat is écht genoeg om heel erg leuk mee buiten te spelen.
De enige reden dat ik op een Super Tenere van 240kg rond cross is omdat ik er ook eens de snelweg mee op wil kunnen. In de drek heb je van dit gewicht alleen maar (veel) last :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:16:
[...]

Inderdaad, tussen de 500,- en 1000,- is zat leuks te vinden. Tip: als je hem echt alleen offroad gaat gebruiken, lichter is beter! Natuurlijk is het niet stoer om je oom met z'n R1 te moeten vertellen dat je crossmotor maar 250cc heeft, maar dat is écht genoeg om heel erg leuk mee buiten te spelen.
De enige reden dat ik op een Super Tenere van 240kg rond cross is omdat ik er ook eens de snelweg mee op wil kunnen. In de drek heb je van dit gewicht alleen maar (veel) last :)
Afgelopen weekend een treffen van de DTA gehad. Daar reden een paar supers rond die menig endurorijder nog een lesje kan leren. Mooi om te zien en horen.

Makerij Hofman

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Sibylle schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:11:
[...]
(btw, op examen wel netjes schakelen, anders ziet het ook zo lui uit :P )
Ik zou het "spelen" juist bewaren voor na het examen, gedurende je rijles kan je je tijd beter besteden aan alles zo netjes mogelijk doen, dat moet je tenslotte leren voor het examen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 22:13

JdM

Humbled

webmail schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:13:
[...]

Wat lijkt me dat gaaf om lekker om op onverhard terein rond te crossen. Al ziet het er makkelijk uit, weet ik zeker dat het toch 'een vak apart' is. Misschien koop ik in mijn rijkere jaren ooit eens een crosser erbij.
Het is inderdaad aardig werken, maar heeft het meeste met durf te maken. De term "bij twijfel gasgeven" is hier meer dan waar en dat kost echt tijd. De reden dat ik daar in die kuil lig komt doordat ik daar dus geen gas gaf |:( ik kom de bocht uit, raak in overstuur, doe mijn gas dicht en vlieg vervolgens compleet de andere kant op recht op een kuil af.... :X als ik gas had gegeven was ik er gewoon op mijn achterwiel overheen gegaan, maar je eerste reactie blijft> remmen.
Ik kan je vertellen dat het al veeeeeel beter met me gaat dan toen ik net begon, maar zoals je kunt lezen is het soms een reflex om precies het verkeerde te doen :z

Voor het geld hoef je het niet te laten inderdaad, je koopt al een leuke enduro voor rond de 1000 euro waar je zeker in het begin veel lol mee gaat hebben.
Nou vooruit, nog 1 foto dan :P

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_kJovan4oVRQ/SqO27n_m0YI/AAAAAAAAHZY/vigBi-ZWucs/s720/DSC01479.JPG

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Stealth2000 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:50:
[...]

De stuctuur zit er nog niet echt in? :? Klinkt als een goedkope smoes om je langer te laten lessen. Zal het wellicht niet zijn maar dan mag het m.i. wel wat concreter. WAT gaat er niet goed en WAAROM niet. Sorry maar daar moeten ze bij mij niet mee aankomen.

Hoeveel lessen en hoelang ben je inmiddels al bezig?
Mwah dat valt ook wel mee denk ik. Het klopt ook wel een beetje hoor, daar niet van. Soms ben ik niet helemaal op tijd klaar voor een bocht, zie een verkeersbord soms net te laat. Het wordt ook allemaal wel duidelijk verteld na de les wat er precies niet goed ging en hoe ik het beter had moeten doen etc.

Allemaal van die kleine dingetjes waardoor het gewoon net niet overtuigend genoeg is blijkbaar.

Maar goed; misschien maar goed ook dat het wat langer duurt. Het seizoen is nu toch bijna voorbij dus als ik mijn AVD eerder had gehaald had ik waarschijnlijk direct een motor gekocht zonder me echt goed te oriënteren wat er allemaal te krijgen is :P

Yamaha MT-09

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-01 16:22
* soepah denkt dat hij een motor heeft gekocht.
Heb nog wel even bedenktijd, maar denk dat ik 'm ga kopen (Kawa ZZR600). als het definitief is zal ik hier wel meer info + pics posten.
Ik heb nog wel een vraagje over de verzekering.
Ik ga 'm WA verzekeren (dagwaarde ca 1800 euro), maar zit een beetje met opzittenden verzekering (het Passagiers meeverzekeren gedeelte dan).
Ik ga denk ik meest van de tijd alleen rijden, alleen m'n vriendin + zusje willen wel "een keer" achterop. eventueel in de toekomst wat meer met z'n 2en rijden (Vakanties / tourtochten), maar dan kan ik de verzekering wel aanpassen.
Wat zouden jullie doen qua verzekering (Wel of niet Passagiers verzekeren). en wordt dit niet al standaard door de passagiersverzekering (zorgverzekering ed) geregeld?

[ Voor 3% gewijzigd door soepah op 10-09-2009 10:05 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Bij mijn wa verzekering van unive zijn er gewoon 2 mensen verzekert. En waarom zou je het niet doen btw, het kost misschien 2 tientjes per jaar meer tov 1 persoon ;/

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik heb op het moment zonder passagiersverzekering maar ga dit toch veranderen. het kost echt maar een paar euro per jaar extra, dus daar hoef je het niet voor te doen. Echter als je een ongeluk met iemand achterop hebt, sta je wel sterker.

• soepah
_Erikje_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:11:
ik heb op het moment zonder passagiersverzekering maar ga dit toch veranderen. het kost echt maar een paar euro per jaar extra, dus daar hoef je het niet voor te doen. Echter als je een ongeluk met iemand achterop hebt, sta je wel sterker.
Hoezo sta je dan sterker? Ik snap namelijk die redenering niet. De persoon achterop is verzekerd (Dat is een verplichting in NL), jijzelf bent verzekerd voor ongelukken aan anderen (WA (ook verplicht)). Ik zie niet in wat de ander daarmee te maken kan hebben. (Behalve voor ongevallen als passagier gewond raakt door ongeluk waar ik nalatig ben oid?)
als ze er zelf afvalt omdat ze neit goed vasthoud, ben ik dan verantwoordelijk? als ik tegen een auto aanknal, omdat die auto niet uitkijkt, ben ik verantwoordelijk voor de medepassagier?
Wie kan me uitleggen waarom het nodig is om te verzekeren.?
(Het geld (die twee tientjes per jaar) is het issue niet hoor)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

interessant stukje.

Een opzittende verzekering sluit je dus af voor je zelf. Wanneer je een ongeval hebt met iemand achterop en jij bent schuldig, kan de opzittende atlijd jouw verzekering vragen voor een uitkering. Je bent zelf de sjaak. Met een opzittende verzekerking kan je als bestuurder ook een uitkering vragen.

• soepah
_Erikje_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:43:
interessant stukje.

Een opzittende verzekering sluit je dus af voor je zelf. Wanneer je een ongeval hebt met iemand achterop en jij bent schuldig, kan de opzittende atlijd jouw verzekering vragen voor een uitkering. Je bent zelf de sjaak. Met een opzittende verzekerking kan je als bestuurder ook een uitkering vragen.
Kijk, daar kan ik wat mee. dankje :) maar er staat;
De motorrijder kan zichzelf echter niet aansprakelijk stellen en draait dus zelf voor zijn eigen materiële en letselschade op
Daar ben je toch zelf voor verzekerd (Zorgverzekering, is toch ongeacht wie schuldig is?)? of geld dat niet op het moment dat je op een motor stapt, waarvoor je eerst een bekwaamheidstest hebt afgelegd (rijbewijs)?

[ Voor 23% gewijzigd door soepah op 10-09-2009 12:04 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

daar dacht ik ook al over na.

Ik heb vorig jaar een brommerongeluk gehad met een onverzekerde brommer. Alle kosten (ambulance, ziekenhuis etc) zijn gewoon door de verzekering vergoed onder de noemer van zorgverzekering. Echter alle kosten aan de brommer werd door niemand verzekerd. Nu komt dat volgens mij omdat hij niet WA(+) verzekerd was.

• soepah
_Erikje_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:10:
daar dacht ik ook al over na.

Ik heb vorig jaar een brommerongeluk gehad met een onverzekerde brommer. Alle kosten (ambulance, ziekenhuis etc) zijn gewoon door de verzekering vergoed onder de noemer van zorgverzekering. Echter alle kosten aan de brommer werd door niemand verzekerd. Nu komt dat volgens mij omdat hij niet WA(+) verzekerd was.
Tja, als ik m'n motor all-risk verzeker, betaal ik me scheel maar krijg ik wel m'n eigen schade vergoed bij eigen schuld. nu alleen bij andermans schuld (indien bewezen).
Volgens je linkje kan een opzittende dus van mijn WA verzekering de schade claimen, en ik dus van de "opzittendenverzekering". (Maar ws kan ik dus zelf ook claimen van mijn eigen zorgverzekering, die helpen namelijk ook als ik met een gebroken been op het voetbalveld lig :/ (MI ongeveer hetzelfde))

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 07:42

iMars

Full time prutser

JdM schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 18:34:
[...]

Het is inderdaad aardig werken, maar heeft het meeste met durf te maken. De term "bij twijfel gasgeven" is hier meer dan waar en dat kost echt tijd. De reden dat ik daar in die kuil lig komt doordat ik daar dus geen gas gaf |:( ik kom de bocht uit, raak in overstuur, doe mijn gas dicht en vlieg vervolgens compleet de andere kant op recht op een kuil af.... :X als ik gas had gegeven was ik er gewoon op mijn achterwiel overheen gegaan, maar je eerste reactie blijft> remmen.
Ik kan je vertellen dat het al veeeeeel beter met me gaat dan toen ik net begon, maar zoals je kunt lezen is het soms een reflex om precies het verkeerde te doen :z

Voor het geld hoef je het niet te laten inderdaad, je koopt al een leuke enduro voor rond de 1000 euro waar je zeker in het begin veel lol mee gaat hebben.
Nou vooruit, nog 1 foto dan :P

[afbeelding]
Hmmm heb een leuke zien staan: http://link.marktplaats.nl/276089079

:X ik wil gewoon te veel...

Koop hier mijn P1 reader :)

• DRAFTER86
  • Laatst online: 07:39
webmail schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:30:
[...]

Hmmm heb een leuke zien staan: http://link.marktplaats.nl/276089079

:X ik wil gewoon te veel...
Om te beginnen met offroaden is een 650 al behoorlijk lomp, m.i. ga je daar alleen wat aan hebben als je of ook veel weg-kilometers wil gaan maken óf naar Zuid Afrika wil rijden met veel bagage...

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:59:
[...]

Om te beginnen met offroaden is een 650 al behoorlijk lomp, m.i. ga je daar alleen wat aan hebben als je of ook veel weg-kilometers wil gaan maken óf naar Zuid Afrika wil rijden met veel bagage...
Ja, maar het voordeel van deze dingen is dat je niet elke 10 uur je olie moet verversen.

Makerij Hofman

• iMars

iMars

Full time prutser

DRAFTER86 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:59:
[...]

;) zoals ik al zei, ik wil te veel >:)
Ik hou het voorlopig bij mijn SV1000N

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

gewoon 2 velgjes kopen met noppenbandjes en valbeugels... kan je best mee offroaden :+ :9

• iMars

iMars

Full time prutser

_Erikje_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:58:
gewoon 2 velgjes kopen met noppenbandjes en valbeugels... kan je best mee offroaden :+ :9
_O- Nah, laten we dat maar niet doen ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:58:
Nope...er zijn geen noppenbanden voor 17" wielen (achter wel). Ik heb al gekeken of ik allroadbanden kon krijgen voor mijn bankstel (BMW RT) vanwege de trip naar Marokko (setje Anakees ofzo). Maar helaas...ze zijn er niet. De GS (19" voor, 17" achter) heeft andere maten dan de RT (17" voor, 18" achter) en in 'mijn' maten zijn geen allroad te krijgen. Misschien van een of ander obscuur merk of special order.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 10-09-2009 22:01 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:58:
[...]

Nope...er zijn geen noppenbanden voor 17" wielen (achter wel). Ik heb al gekeken of ik allroadbanden kon krijgen voor mijn bankstel (BMW RT) vanwege de trip naar Marokko (setje Anakees ofzo). Maar helaas...ze zijn er niet. De GS (19" voor, 17" achter) heeft andere maten dan de RT (17" voor, 18" achter) en in 'mijn' maten zijn geen allroad te krijgen. Misschien van een of ander obscuur merk of special order.
Tourance ook niet? Is in een allroad uitgave.

And it goes BRAAAAAPP!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
webmail schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:01:
[...]

_O- Nah, laten we dat maar niet doen ;)
Bwa, in Thailand ben ik op een bepaald moment voorbij gestoken door een kerel op een sportmotor, en die had achterop een dikke noppenband mee. Geen idee wat 'm daar juist mee van plan was, maar ik veronderstel dat dat wel handig is als je wat moeilijkere wegen gaat berijden.

Wel grappig trouwens, ik was gezwind aan het toeren op die Phantom 200cc 1-cylinder met mijn vriendin achterop, komt die kerel op een 600cc sportmotor voorbij en geeft me een thumbs up.
Blijkbaar was 'm wel impressed van mijn rijkwaliteiten, ging ook wel aan een vlot tempo op die kronkelige bergwegjes. Wel bergaf natuurlijk. Bergop = in 2de jankend omhoog tjokken aan 30km/u .

Hehe zalig reisje :) .

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DieterVDW schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:15:
[...]

Bwa, in Thailand ben ik op een bepaald moment voorbij gestoken door een kerel op een sportmotor, en die had achterop een dikke noppenband mee. Geen idee wat 'm daar juist mee van plan was, maar ik veronderstel dat dat wel handig is als je wat moeilijkere wegen gaat berijden.
toch niet toevallig
http://www.nicksanders.com/
Wikipedia: Nick Sanders

Afbeeldingslocatie: http://www.omnimoto.it/mwpImages/photogallery/2009/1460/photos650/nick-sanders-parallel-world-giro-del-mondo-su-r1_4.jpg

of R1 sjaak:
http://www.sjaaklucassen....e=1&id=5&template=default
Afbeeldingslocatie: http://www.sjaaklucassen.nl/sjaaklucassen/images/content/1029156320_motor2.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=aR3jrq7gKfI

http://www.motor-forum.nl.../Offroad-Yamaha-R1-1.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Lol:

Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635386774_ANeLG-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375164_bqCua-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375144_Pfbck-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375312_hHs2c-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375357_ZVtNB-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375371_sCBp4-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375179_T8wqd-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375244_vb6Wb-XL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.seppes.com/photos/635375253_FcKgf-XL.jpg

Supermoto stond nog bij de garage?

http://www.motor-forum.nl...249092/Alsjemenauw-1.html

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

die kerel heeft echt balls of steel. knap dat hij hem niet laat pleuren;-)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:58:
[...]

FYI:
http://www.motor-forum.nl...message/13653953#13653953

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ehhh...dat ben ik 'Mike The Bike' ;) . En de scorpion is er niet in mijn maat, heb ik al gechecked

Over gravel gaat het prima natuurlijk met 'gewone' banden. Ik ben ook een tijdje terug zonder kleerscheuren door een moddelpoel gekomen (waar de GSen vielen...) dus als het moet, gaat het wel. Alleen wordt het met straatbanden precair als het nat is op een zandpad en als het zand wat losser/dieper is. Sahara gaat natuurlijk niet met een RT (ook niet zonder meer met een GS), tenzij je de snelweg door de Sahara pakt.

Punt is dat die allroad banden sterker zijn (andere gordel oid) en het ís natuurlijk prettiger rijden met meer grip op ruiger terrein.

[edit]
Mijn bandenmaat is als volgt:
Voor 120/70ZR 17
Achter 160/60ZR 18

Pirelli heeft één achterband (MT 60 RS CORSA) in de Allroad range van 18", maar die is 110 of 120/80. En dat is een Supermoto band...dus niet geschikt om de snelweg op te gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 11-09-2009 13:49 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:37:
[...]

Ehhh...dat ben ik 'Mike The Bike' ;) .
weet ik :)
Ik wou je (en de rest hier) er alleen ff op attend maken, dat ik daar een tip over banden half leeg laten lopen had geplaatst...
probleem met motor is dat het daarna op de weg natuurlijk klote rijd... maar ja voetpompje mee kan dan helpen.. en altijd beter dan vast zitten in de sahara natuurlijk ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:37:
[...]

Pirelli heeft één achterband (MT 60 RS CORSA) in de Allroad range van 18", maar die is 110 of 120/80. En dat is een Supermoto band...dus niet geschikt om de snelweg op te gaan.
Andere velgen dan maar ? :P

Overigens:
KTM has decided to send an official service truck to the coming Dakar Rally in order to continue to provide the best possible service for private riders.

After the decision by rally promoter ASO to refrain, at least for the present time, from enforcing the new capacity regulations for non-professionals riders, the company whose machines dominate motorcycle rally sport has decided to continue to offer its official race service to KTM customers for the two upcoming editions of the Dakar Rally.

“We have a responsibility to our customers and because of this I am happy that we, together with ASO, have made it possible for the “KTM Customer Service” to take part for 2010 and 2011,” explained KTM Motor Sport Director Winfried
Dus iig prive 690's

[ Voor 55% gewijzigd door ROFLASTC op 11-09-2009 21:46 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Neuh...zo belangrijk is het ook weer niet. Het had leuk geweest als er bv Anakins ofzo onder konden, maar meer om wat meer zekerheid te hebben voor als we ginds in Marokko een beetje offroad gaan. Maar we wilden ons toch al beperken tot wat gravelroads enzo. Geen Dakar werk in de Sahara. Misschien dat we ginds een keer een duintje meepakken op een crosser, maar voorzichtig (nooit op een crosser gereden). Geen zin om daar met een gebroken sleutelbeen te liggen...

Als ik de smaak te pakken krijgt, geef ik dat Bankstel een trap en koop een GS...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 13:48:
[...]

weet ik :)
Ik wou je (en de rest hier) er alleen ff op attend maken, dat ik daar een tip over banden half leeg laten lopen had geplaatst...
probleem met motor is dat het daarna op de weg natuurlijk klote rijd... maar ja voetpompje mee kan dan helpen.. en altijd beter dan vast zitten in de sahara natuurlijk ;)
Hmmm.. ik vraag me af of dat wel gaat werken. Als je je banden leg laat lopen, dan worden de band dus plat (logisch) en verbuigt het profiel naar BINNEN toe. je houd dus minder profiel over, en dat is nou juist niet wat je wilt hebben als je op gravel en zand gaat rijden.

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 00:19:
[...]

Neuh...zo belangrijk is het ook weer niet. Het had leuk geweest als er bv Anakins ofzo onder konden, maar meer om wat meer zekerheid te hebben voor als we ginds in Marokko een beetje offroad gaan. Maar we wilden ons toch al beperken tot wat gravelroads enzo. Geen Dakar werk in de Sahara. Misschien dat we ginds een keer een duintje meepakken op een crosser, maar voorzichtig (nooit op een crosser gereden). Geen zin om daar met een gebroken sleutelbeen te liggen...

Als ik de smaak te pakken krijgt, geef ik dat Bankstel een trap en koop een GS...
En wat als je nou slicks koopt en daar zelf een profiel in trekt?

Honda. Goede dingen gaan gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 12-09-2009 22:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het zal wel met zijn pliesie verleden te maken hebben, maar mijn R850RT heeft hele andere velgen als er normaal onder zitten. Het is natuurlijk al bijzonder dat ie spaakvelgen heeft, maar de maat is ook anders als standaard:

Voor 110/80ZR 18
Achter 150/70ZR 17

in plaats van

Voor 120 / 70-ZR 17
Achter 160 / 60-ZR 18

Ik heb achter dezelfde velg als de GS (gecontroleerd) en er kan dus een (soort van) allroadband op. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Continental Trail Attack 150/70-R 17. Voor gaat er een Michelin Road Pilot (1) op. De 1 omdat ie een ander profiel heeft, dat meer 'geschikt' is voor gravelweggetjes enzo.

Inspectie door mijn teamgenoten leerde dat er nu nog wel goed profiel op de banden zit, maar we gaan toch wel zo'n 8000 kliks bijschrijven en dat redden ze niet meer. Dus deze gaan eraf en in opslag, en voor de vakantie gaan er lekker kakelverse bandjes onder. Ik hoor goede verhalen over de Conti's, dus waarom niet?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 23:11:
[...]
sja als het werkt, werkt het.
We gaan het zien; weer eens wat anders. Op zich moet je je er ook niet al teveel van voorstellen. Echte offroad banden zijn het nou ook weer niet. Het is meer dat er een sterker karkas op zit, want echte noppen hebben ze niet. Maar wél een heel diep profiel. Het gros van de GSen en Varadero's ziet nooit een zandpad.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:24:
[...]
Hmmm.. ik vraag me af of dat wel gaat werken. Als je je banden leg laat lopen, dan worden de band dus plat (logisch) en verbuigt het profiel naar BINNEN toe.
De banden moeten ook niet helemaal leeg, maar deels. Vrachtwagens en 4x4 auto's die aan Dakar meedoen hebben daar (vaak) een automatisch systeem voor. Ze kunnen dan vanuit de cabine de banden aflaten en weer op druk brengen. Het is dè manier om door die gruwelijke duinen heen te komen. Je moet 'm dus zover leeg laten lopen dat de band (het contactoppervlak) breder wordt.

Verwijderd

Vanochtend tijdens me dagelijkse woon-werk rit hield me motor (Fazer FZS600, '99) ineens in bij het gas geven. In welke versnelling dan ook. Ik kon wel versnellen maar je hoorde wel een ander geluid.

Als ik gas geef, zeg tot ongeveer 4K RPM, dan is er niks aan de hand, en daarboven gaat ie met inhouden wel omhoog maar moeilijk zeg maar. Kan het komen door het vochtige weer? En dat het vanmiddag (als het droog is hopelijk) weer weg is. Of moet ik me meer zorgen maken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 09:26 . Reden: meer info toegevoegd... ]

• HammerT
Lijkt er een beetje op dat hij niet goed brandstof krijg aangeleverd. Dus iets met de benzine druk oid, maar ik weer niets van een fazer dus zou niet weten wat het dan zou kunnen zijn. Jij hebt toch nog de versie met carburateurs?

En met vochtig weer is het juist zo dat je meer vermogen hebt, weet niet precies hoe dat zit maar heb het eens gehoord :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:24:
[...]

Hmmm.. ik vraag me af of dat wel gaat werken. Als je je banden leg laat lopen, dan worden de band dus plat (logisch) en verbuigt het profiel naar BINNEN toe. je houd dus minder profiel over, en dat is nou juist niet wat je wilt hebben als je op gravel en zand gaat rijden.
bij de auto werkt het iig erg goed weet ik uit ervaring, dus bij een motor moet het in principe ook werken lijkt me..
Teminste zolang je redelijk rechtdoor gaat, want ik kan me nog wel de wegligging herineren van toen ik vroeger een lekke band op de trapfiets had.. dat stuurt niet fantastisch..

http://www.instructables....Sounds-Dumb,-don_t-it%3F/
http://www.youtube.com/wa...d4F7vQ_eM&feature=related
http://www.youtube.com/wa...qATQTSkWY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Rr6k_0nOkj0

en hoe het niet moet ;)
http://www.youtube.com/wa...hJZnH3flQ&feature=related

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 15-09-2009 13:00 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

het kan ook iets elektronisch zijn. Toen mijn spanningsregelaar kapot was, hield hij ook in bij hogere toeren. Het voltage wordt bij hoge toeren waarschijnlijk te hoog... Het is ook makelijk te testen, klopt je voltage? Is er een groot verschil tussen je voltage bij stationair en bij hoge toeren? Voltage mag niet ver boven de 12V liggen!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:24:
Vanochtend tijdens me dagelijkse woon-werk rit hield me motor (Fazer FZS600, '99) ineens in bij het gas geven. In welke versnelling dan ook. Ik kon wel versnellen maar je hoorde wel een ander geluid.

Als ik gas geef, zeg tot ongeveer 4K RPM, dan is er niks aan de hand, en daarboven gaat ie met inhouden wel omhoog maar moeilijk zeg maar. Kan het komen door het vochtige weer? En dat het vanmiddag (als het droog is hopelijk) weer weg is. Of moet ik me meer zorgen maken?
voltage van je SR mag zo rond de 14,5 liggen, als hij boven de 15 uitkomt bij 3k rpm dan is je spanningsregelaar niet helemaal lekker meer en kan dit oa je accu en cdi etc vernaggelen.
Een SR die geen laadstroom meer afgeeft of een defecte accu heeft ook dit effect wat jij met de fazer hebt. lage toeren geen probleem, hogere toeren= meer stroom nodig voor de ontsteking= inhouden.
Simpel te testen door tijdens het rijden je verlichting uit te doen en dan even gas te geven, zou die niet of minder moeten inhouden.
Of zoals erik aangeeft even je accu meten als je motor op 3k rpm loopt. geeft hij minder dan 12 volt aan dan doet je SR dus helemaal niets meer, geeft ie boven de 14,5 dan heb je kans dat je electra (accu) naar zijn grootje gaat/is.

[ Voor 29% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 15-09-2009 13:49 ]

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:24:

Rij ook eens een stukje met je tankdop los, vacuumslang van je tank kan best spontaan dicht gaan zitten door het een of ander.Hierdoor zuigt je tank vacuum en krijgt ie dus te weinig brandstof.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb bij mijn rijbewijs zo'n theoriepakket zitten, dat houd in dat je 3x les krijgt bij de rijschool over theorie. Gisteravond was de 2e les, en gingen we proefexamens doen. Ik zat in een lokaaltje met allemaal van die 18-jarige meiden die net hun eerste rijles in n auto hadden gedaan zegmaar.

Eerste examen gedaan, 3 fout. Tweede examen, 3 fout. Derde examen, 4 fout. Gewoon examens van 50 vragen, de rest haalde allemaal scores van 10-15 fout ongeveer. Leuk om te weten dat ik het allemaal nog een beetje weet in ieder geval :) nu de 28e mn theorie doen, heb er zin in :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

JdM schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:25:
[...]

Rij ook eens een stukje met je tankdop los, vacuumslang van je tank kan best spontaan dicht gaan zitten door het een of ander.Hierdoor zuigt je tank vacuum en krijgt ie dus te weinig brandstof.
Ik zal dit vanavond eens proberen.

Ik ben gister naar huis gereden en ik had nu juist "problemen" in de lage toeren. Als de motor (koud) stationair liep dan zag je de toerenteller tussen de 900/1000 schommelen. En als de motor warm was dan werd dit 1100/1400. Dit deed ie volgens mij eerst niet, (1100 - 1250 max)) want hij maakt tijdens het stationair lopen ook elke keer een ander geluidje als de toerenteller schommelt van 1100 -> 1400 & 1400 ->1100. Met optrekken moet ik nu eerst wat meer gas geven dan voorheen zo lijkt het...

+ Als ik bijvoorbeeld een te hoge versnelling kies voor de snelheid die ik rij, (dan verwacht je dat ie van onderuit de toeren omhoog moet komen zonder schokken. Maar als ik dan gas geef, schokt het in het begin. Ik rij hier dus geen 20 in zijn 6.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Bah, vanmorgen schoot mijn benzinelampje aan... en dat al bij 150km op de dagteller. Misschien toch maar eens mijn carbs laten syncen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

Da's niet veul. Probeer zelf wat rustiger aan te rijden, lampje gaat hier aan bij de 380km. FZS600 '02 18,5ltr tank + 3,5ltr reserve.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Stealth2000 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:19:
Bah, vanmorgen schoot mijn benzinelampje aan... en dat al bij 150km op de dagteller. Misschien toch maar eens mijn carbs laten syncen.
wat is je verbruik dan?
ik kan bijvoorbeeld maar 11liter ofzo rijden voordat mn lampje aangaat :P Dan heb ik nog 5liter over.

Ctrl+k

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

:D _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door ROFLASTC op 16-09-2009 10:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Sibylle schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:25:
[...]

wat is je verbruik dan?
ik kan bijvoorbeeld maar 11liter ofzo rijden voordat mn lampje aangaat :P Dan heb ik nog 5liter over.
Ik dacht 1op12 maar ik vermoed dat dit nu meer richting de 1op10 gaat. Vanmiddag bij de pomp maar eens kijken.

@filmpjes hierboven. Wat een chaos! Maar wat gaaf. Dat zijn behoorlijk beklimmingen en afdalingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Stealth2000 op 16-09-2009 11:01 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Het verschil tussen 1:12 en 1:10 is toch niet schrikbarend. misschien moet je je rechterhand iets meer bedwingen... :9 (of het ligt aan het weer, kou + wind)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stealth2000 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:00:

@filmpjes hierboven. Wat een chaos! Maar wat gaaf. Dat zijn behoorlijk beklimmingen en afdalingen.
Ja mooi he :) Ze donderen als lemmingen het klif af, 1 gaat weg met een ambu, maar leuk dat het is :P

And it goes BRAAAAAPP!

• JdM

JdM

Humbled

Respect hoor dat je toch gaat als je daarvoor al tig matties hebt zien crashen _/-\o_
Denk trouwens dat er wel meer dan 1 met de ambu vertrokken is :D

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Zo, maandag ook maar eens mijn rijbewijs ophalen, afgelopen dinsdag aanvraag gedaan tot categorie-uitbreiding, dat gezegd hebbende binnen dit forum lijkt het me duidelijk welke categorie (Az dus).

Iemand die nog van mijn gixxer af moet? ;)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vandaag weer een heerlijk lesje gereden, de 'route du rotonde'. Via Nootdorp, Pijnacker, richting Berkel en weer terug naar Delft. Weer goed weer te pakken, ondanks het toch stevige windje, en heerlijk genoten 8) .

Bochten aansnijden gaat lekker, ook met terugschakelen weet ik nu meestal vanaf welke versnelling ik kom, en veel meer tijd om op de rest van het verkeer te gaan letten.

Nog een krap maandje, de 14de afrijden en dan meteen rbw aanvragen en opzoek naar een motor :D

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

which reminds me... Is Er nog iemand geslaagd gister?

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40

charrel

Cortisol4life..

Iemand nog richting de eifel/ardennen dit weekend? Net weer ff snel de spullen gepakt. Morgen rond een uur of 15:00 richting Waimes, dan zaterdag ff knallen in de ardennen en zondag nog even terug door de Eifel. hehe, dat worden dik 21.000 plezier km's dit jaar >:)
Ik heb er zin in!

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
lol mooie post :D

dat 2e filmpje lijkt meer d-day ;)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

*O*
Woensdag voor mijn AVD gegaan en geslaagd!
Vanaf donderdag mag ik me officieel motorrijder noemen! (naja, dan heb ik mijn rbw gekregen van gemeentehuis, motor laat helaas nog even op zich wachten :( )

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

feli!! nog spectaculaire dingen gebeurt tijdens je examen, of ging alles perfecto!?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:27:
*O*
Vanaf donderdag mag ik me officieel motorrijder noemen! (naja, dan heb ik mijn rbw gekregen van gemeentehuis, motor laat helaas nog even op zich wachten :( )
ah, dat vroeg ik mij dus af. Parabéns!

And it goes BRAAAAAPP!

• Gh0stw4lk3r
nou ik heb het nu echt voor elkaar :(

Daar stond ik dan, mijn eerste werkdag bij de nieuwe opdrachtgever..... op de motor naar het werk natuurlijk..
ik kom aangereden, wil de parkeergarage in en denk meteen even terug aan mijn slagboom op helm actie bij mijn vorige opdracht... dit zal toch wel goed gaan?
goed... ik rij de helling naar beneden en kom voor een groot hek tot stilstand, druk op het knopje om contact te maken met de receptie: mogguh, mag ik naar binnen?
natuurlijk, maar het hek reageert niet op de motor, dus wil je even vragen of die mevrouw achter je in de auto een metertje naar voren rijdt?
tuurlijk wil ik dat dus ik wuif terwijl ik op de motor zit de auto achter me wat naar voren.... maar de mevrouw schudt nee? :? ik zet de motor op de standaard en stap af, loop naar die vrouw toe en vraag vriendelijk of ze de auto wat naar voren wilt rijden zodat het hek open gaat. nou vooruit dan maar...... en terwijl zij de auto naar voren rijd, gaat mijn motor ook in eens rijden ( stond op een lichte helling) en pats boem daar lag ze op haar linkerzij.......... tot overmaat van ramp gaat het hek ook nog open door de auto en sleurt deze mijn motor ongeveer een anderhalve meter mee over de grond
k#t daar sta ik dan ingebouwd tussen de auto en de paal en ik kan er niet langs, ik de vrouw dringen maar vriendelijk verzocht om weer naar achteren te rijden zodat ik de motor op kan pakken. nou met veel pijn en moeite kon dat wel.

krijg ik nog even te horen door de speakers dat ik wel op moet schieten want het hek gaat zo vanzelf weer dicht. aaaargh. ik wurm me tussen de auto en de paal door, pak mijn motor op en kan hem nog net door het hek duwen voordat hij dicht gaat.

daar sta ik dan aan de andere kant van het hek, vrouwtje reed snel door dus die had het heel erg met me te doen.......

schade wat ik net gezien heb:

koplamp gebroken
spatbord gebroken
koppelingshendel kapoet
tank geschaafd/gescheurd
kontkap gebroken
knipperlicht kapot
schaafplekken op de deksels

en moet zo nog kijken of er nog meer is...

ik baal hier toch een partijtje erg van en moet nog maar zien of ik hem straks naar huis kan rijden vanuit diemen....

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

epic faal. ik heb een hekel aan parkeergarages...
veel plezier met het herbouwen van je fzr;-) staan op het moment genoeg fzr's in onderdelen op je forum dus dat gaat wel lukken :9

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:15:
nou ik heb het nu echt voor elkaar :(

Daar stond ik dan, mijn eerste werkdag bij de nieuwe opdrachtgever..... op de motor naar het werk natuurlijk..
ik kom aangereden, wil de parkeergarage in en denk meteen even terug aan mijn slagboom op helm actie bij mijn vorige opdracht... dit zal toch wel goed gaan?
goed... ik rij de helling naar beneden en kom voor een groot hek tot stilstand, druk op het knopje om contact te maken met de receptie: mogguh, mag ik naar binnen?
natuurlijk, maar het hek reageert niet op de motor, dus wil je even vragen of die mevrouw achter je in de auto een metertje naar voren rijdt?
tuurlijk wil ik dat dus ik wuif terwijl ik op de motor zit de auto achter me wat naar voren.... maar de mevrouw schudt nee? :? ik zet de motor op de standaard en stap af, loop naar die vrouw toe en vraag vriendelijk of ze de auto wat naar voren wilt rijden zodat het hek open gaat. nou vooruit dan maar...... en terwijl zij de auto naar voren rijd, gaat mijn motor ook in eens rijden ( stond op een lichte helling) en pats boem daar lag ze op haar linkerzij.......... tot overmaat van ramp gaat het hek ook nog open door de auto en sleurt deze mijn motor ongeveer een anderhalve meter mee over de grond
k#t daar sta ik dan ingebouwd tussen de auto en de paal en ik kan er niet langs, ik de vrouw dringen maar vriendelijk verzocht om weer naar achteren te rijden zodat ik de motor op kan pakken. nou met veel pijn en moeite kon dat wel.

krijg ik nog even te horen door de speakers dat ik wel op moet schieten want het hek gaat zo vanzelf weer dicht. aaaargh. ik wurm me tussen de auto en de paal door, pak mijn motor op en kan hem nog net door het hek duwen voordat hij dicht gaat.

daar sta ik dan aan de andere kant van het hek, vrouwtje reed snel door dus die had het heel erg met me te doen.......

schade wat ik net gezien heb:

koplamp gebroken
spatbord gebroken
koppelingshendel kapoet
tank geschaafd/gescheurd
kontkap gebroken
knipperlicht kapot
schaafplekken op de deksels

en moet zo nog kijken of er nog meer is...

ik baal hier toch een partijtje erg van en moet nog maar zien of ik hem straks naar huis kan rijden vanuit diemen....
Kut...

Moet een hek niet stoppen als die wat weerstand voelt :?

No signature required.

• Gh0stw4lk3r
deze blijkbaar niet, want als je een hele motor over de grond mee kan sleuren moet je toch genoeg weerstand hebben lijkt me.... ze zijn bij de receptie nu bezig om te kijken of ik schade vergoeding kan krijgen, maar hij schatte in van niet..... we zullen het zien.

heb hier nu de kapotte kuipdelen voor me liggen :(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kijkend naar jouw icon kan ik mij goed voorstellen hoe je erbij stond. Suc6 met fixen.

Edit: note to self: heuvel af is stuurslot+standaard.

[ Voor 10% gewijzigd door ROFLASTC op 18-09-2009 09:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:37:
[...]

Kijkend naar jouw icon kan ik mij goed voorstellen hoe je erbij stond. Suc6 met fixen.

Edit: note to self: heuvel af is stuurslot+standaard. + in eerste versnelling

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

:X
Auw... Zonde van het geld ;(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

Nooo, dat is wel flink zuur :O. Nu ligt het wel lastig, want sleurde zij de motor mee die door zwaartekracht op zijn zij is gelegd. Benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch word opgelost.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Francis schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 07:27:
*O*
Feli!

Al een motor op het oog?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Gh0stw4lk3r
_Apache_ schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:06:
Nooo, dat is wel flink zuur :O. Nu ligt het wel lastig, want sleurde zij de motor mee die door zwaartekracht op zijn zij is gelegd. Benieuwd hoe dit verzekeringstechnisch word opgelost.
de beste man van de beveiliging belde me net dat er een bordje bij de garage staat dat ze niet aansprakelijk zijn, ik heb hem verteld dat zo'n bordje ze niet van hun verplichtingen ontslaat. ik ben zelf wa verzekerd dus bij mijn verzekering hoef ik niet aan te kloppen. dus nu moet ik zien te achterhalen of ik ze toch aansprakelijk kan stellen voor de glijschade.

punt is ik heb hem zelf laten vallen, maar toen was er vrij weinig loos met de motor, door het hek wat hem meegesleurd heeft is de schade ontstaan.

iemand hier wat nuttigs over te zeggen?

• komkommer

komkommer

Koffie

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:16:
[...]

de beste man van de beveiliging belde me net dat er een bordje bij de garage staat dat ze niet aansprakelijk zijn, ik heb hem verteld dat zo'n bordje ze niet van hun verplichtingen ontslaat. ik ben zelf wa verzekerd dus bij mijn verzekering hoef ik niet aan te kloppen. dus nu moet ik zien te achterhalen of ik ze toch aansprakelijk kan stellen voor de glijschade.

punt is ik heb hem zelf laten vallen, maar toen was er vrij weinig loos met de motor, door het hek wat hem meegesleurd heeft is de schade ontstaan.

iemand hier wat nuttigs over te zeggen?
Zo grappig is dat. "Ja maar, door dat bordje ben je alle rechten kwijt!". Als ik zie hoeveel winkels door hun algemene voorwaarden alle mogelijke verantwoordelijkheden willen uitsluiten >_<...

Makerij Hofman

• Widow
Ik zit vanmiddag daar in de buurt met een bestelbus, waar moet je naartoe met de motor?

• Gh0stw4lk3r
Uitgeest, maar ik denk dat ik het wel ga redden, hendel heb ik al terug gebogen en de rest lijkt allemaal berijdbaar

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Holy crap... _/-\o_

En kennelijk een BMW voor Frans in de Dakar 2010

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:39:
Holy crap... _/-\o_

[video]

En kennelijk een BMW voor Frans in de Dakar 2010
Nee, is nog steeds niet duidelijk. Hij wil wel iig.

Makerij Hofman

• HammerT
op z'n voorwiel ook :o

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-01 08:33

martjah

Appel

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:00:
Uitgeest, maar ik denk dat ik het wel ga redden, hendel heb ik al terug gebogen en de rest lijkt allemaal berijdbaar
Ik zou het toch eens goed nakijken dan met betrekking tot schade verhalen. Heb toevallig afgelopen week tijdens ICT en Recht (een vak op NID) een aantal voorbeelden gehad over die bordjes. Niet dat ik nu een Rechten professor ben ofzo maar ik zou het toch wel nakijken van het hek.
Het omvallen zelf zal je weinig aan kunnen doen denk ik aangezien je hem zelf niet in zijn 1 zette.
Denk iig niet dat ze verplicht zijn om het hek te laten werken op een motor (al was een bordje wel handig geweest)

Verwijderd

martjah schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:26:
[...]

Ik zou het toch eens goed nakijken dan met betrekking tot schade verhalen. Heb toevallig afgelopen week tijdens ICT en Recht (een vak op NID) een aantal voorbeelden gehad over die bordjes. Niet dat ik nu een Rechten professor ben ofzo maar ik zou het toch wel nakijken van het hek.
Het omvallen zelf zal je weinig aan kunnen doen denk ik aangezien je hem zelf niet in zijn 1 zette.
Denk iig niet dat ze verplicht zijn om het hek te laten werken op een motor (al was een bordje wel handig geweest)
Het gaat er denk ik meer om de extra ontstane schade aan de motor door het hek wat door bleef gaan met een motor er-aan-hangend.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bordje of niet: niemand heeft gevraagd om je motor op de standaard te zetten op een helling. Als je je motor stil zet, moet je jezelf ervan vergewissen dat ie niet om kan kukelen. De motor is zelf omgevallen, dus het hek is niet schuldig (ook de eigenaar van het hek niet). Je hebt 'm er zelf neergezet. Maar goed, je kunt het altijd proberen. Ik geef je echter weinig kans.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:54:
Bordje of niet: niemand heeft gevraagd om je motor op de standaard te zetten op een helling. Als je je motor stil zet, moet je jezelf ervan vergewissen dat ie niet om kan kukelen. De motor is zelf omgevallen, dus het hek is niet schuldig (ook de eigenaar van het hek niet). Je hebt 'm er zelf neergezet. Maar goed, je kunt het altijd proberen. Ik geef je echter weinig kans.
ja maaarrr Als ik het goed begreep viel de motor tegen een hek wat niet stopte met slepen ondanks het gewicht. Dat hek had imo wel moeten stoppen. Er kan immers een mens of kind etc aanhangen.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:05:
[...]

ja maaarrr Als ik het goed begreep viel de motor tegen een hek wat niet stopte met slepen ondanks het gewicht. Dat hek had imo wel moeten stoppen. Er kan immers een mens of kind etc aanhangen.
Nouja, is het echt zo redelijk om te verwachten dat een hek bij een autogarage stopt bij dat soort dingen? Een hek waar normaliter dus alleen auto's doorheen gaan.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:10:
[...]

Nouja, is het echt zo redelijk om te verwachten dat een hek bij een autogarage stopt bij dat soort dingen? Een hek waar normaliter dus alleen auto's doorheen gaan.
Liftdeur doet dat toch ook? Zelfs als je dat ene bed aan het verhuizen was en de deuren dicht gingen?
Ik kan mij voorstellen dat zulke apparaten/mechanieken geen dodelijke apparaten mogen wezen. Belangrijk is hier dan wel of een persoon het hek bediende en had kunnen stoppen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Niet online
Vandaag weer zo'n @#%#@^@##%^@^%#@^#$#$^# fucker die zijn brandende sigaret uit zijn raam gooit. Ik kon hem nog net ontwijken, anders had ik hem in mijn broek zitten. En op mijn middelvinger gaat hij toeteren en met het groot licht knipperen. Ik kan daar zo @#%^&^$@#^$&$% pissig om worden :( :( :( :(
Je hebt die middelvinger dubbel en dwars verdient!!!

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

^^ Lui die zooi van zich af gooien mogen van mij de stoeprand bijten...

*crunch*

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:05:
[...]
Als daar een wettelijke bepaling voor is. Is die er? Is het redelijk om aan te nemen dat een mens aan een hek hangt? Volgens mij moet je iemand vastketenen om 'm vast te laten zitten aan zo'n hek. Maar goed, ik weet het ook niet, maar de aanleiding is niet het vastzitten, maar het omvallen. Het hek heeft niet het omvallen veroorzaakt, dat is veroorzaakt door onachtzaam plaatsen van het motorvoertuig. Derhalve is het hek (ie de eigenaar van het hek) niet verantwoordelijk te stellen voor enige schade.

Ik had denk ik claim-afwijzer moet worden... ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Omdat daar je poot eraf gaat als je klem komt te zitten.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Zo... Een paar weken geleden een proefles genomen bij Erik Kemp in Lelystad (dankzij lieve vriendin O+ ) en meteen verslaafd geraakt. Nu heb ik ook nog eens m'n auto kunnen verkopen en heb ik centjes voor een rijbewijs :)

Nou zit ik alleen nog met wat vragen. Is het 'normaal' om nog te lessen als het wat kouder/winter wordt? En weten jullie nog een prettige rijschool in de omgeving van Amsterdam? Ik zou heel graag weer bij Erik Kemp gaan lessen, maar het is toch bijna 1.5uur met OV. De school en de instructeur bevielen me echter wel, dus ik zit nogal te twijfelen.

Verwacht nog een reeks vragen van mijn kant aankomende dagen ;)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

er wordt in de winter gewoon doorgelest. meeste rijscholen rijden alleen niet met ijzel en/of sneeuw. maar of het leuk is iets anders, met -5 op de motor zitten :X

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah ... Ik ben persoonlijk van mening dat je beter nú kunt beginnen met lessen dan in het voorjaar. Sowieso kom je, als je in het voorjaar begint, meestal uit op rijden in temperaturen die niet prettig zijn. Die AVB oefeningen die je tegenwoordig allemaal moet doen gaan allemaal met dergelijke snelheden dat het wel érg warm wordt in je pak doordat je amper/geen rijwind koeling hebt. Zelf heb je het al warm dan, plus die fiets begint op een gegeven moment óók nog een z'n overtollige warmte in je kruis te blazen :+

Als tweede punt leer je (vaak) ook rijden met wat mindere weersomstandigheden zoals regen, mist .... + rotzooi op de weg in de vorm van bladeren, nattigheid, rotzooi van landbouwverkeer (oogstseizoen, nu).....

En als grootste voordeel: Je kunt waarschijnlijk in het voorjaar direct de weg op met je eigen motor, als je die een aangeschaft hebt :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik heb zelf gelest in de winter, en dat ging prima, 2 keer niet kunnen lessen omdat er een laag sneeuw was gevallen, maar verder gewoon doorgereden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ok tof, dan meld ik me sowieso snel aan voor lessen. Alleen nog de vraag waar.

Hebben jullie tips voor de omgeving van Amsterdam?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Destijds heb ik afgereden op 12 december geloof ik?

Top tip: kleed je in laagjes, en hou je vingers in de gaten, als je d'r geen gevoel meer in hebt --> betere handschoenen nemen :P

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 19-09-2009 12:11 ]

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04:12
mphilipp schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:24:
[...]

Omdat daar je poot eraf gaat als je klem komt te zitten.
Als je zo'n soort hek hebt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-REBODZGR.jpg
Heb ik toch liever wel dat die stopt, als mijn arm daartussen zit :X

There is no place like 127.0.0.1

• ReLight
  • Laatst online: 18-01 08:34

ReLight

echo("What Now ? !")

Woei :)
Dinsdag geslaagd voor het praktijk, en gisteren de nodige proefritjes gemaakt. *O* *O*

Ik was me al een tijdje aan het orienteren, en heb nu een Suzuki GSF 1200 van 96 gekozen als eerste fiets.
Hij krijgt netjes alle nodige onderhoud van de dealer en een nieuw achterband. Ik had niet verwacht dat ik op zo'n hoog cc aantal zou uitkomen, maar de fiets rijd gewoon lekker, en heeft altijd genoeg power om weg te trekken. Ook met een soepkip achterop geen probleem dus :D

Afbeeldingslocatie: http://www.bikenet.nl/BikeFotos/00047945314630413438a.jpg

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mooie bandit hoor. veel geliefd bij de customizers (kijk maar op m-f)

wat heb je nog meer gereden?

• ReLight
  • Laatst online: 18-01 08:34

ReLight

echo("What Now ? !")

:) een honda magna 650 (van m'n pa)
een honda cbr tour/sport met volle kuip, ik weet even de cc's niet meer. (dat ding klonk ook als een naai machine, niet zo mooi)
En een kawa zzr600 '94, ook met volle kuip.

Ik heb ook op wat sport en wat superbikes gezeten, maar daar schiet instantaan m'n onderste ruggewervel van in een stuip, net als van de chopper.

De vette chopper modellen zoals de Eliminator modellen vind ik ook erg gaaf. Maar Ivm m'n rug en en de houding die je daar vaak bij hebt leek dat niet echt geschikt. (ik ben ook wat lang (1.84)).
Ik wil een dergelijk model nog wel een keer huren voor een dag.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Widow
MailMan schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:24:
Ok tof, dan meld ik me sowieso snel aan voor lessen. Alleen nog de vraag waar.

Hebben jullie tips voor de omgeving van Amsterdam?
Ik zou inderdaad nu gaan beginnen met lessen, tijdens die AVB oefeningen krijg ik het nog aardig warm. Ook met mn jas/helm open, dus gewoon nu gaan lessen! Als het een keer op een zomerse dag is kan je beter je rijbewijs/motor hebben en lekker ergens 80 rijden, dan dat je op zon parkeerterrein van die oefeningen staat te doen.

Vandaag met lessen eens een andere motor geprobeerd. Normaal rij ik op een Honda CB500, maar nu was het een kawasaki die erg heel erg op leek. Reed opzich best lekker, het stuur stond wat hoger en daardoor leken de AVB oefeningen een stuk makkelijker te gaan. Alleen die motor hikte als de pest, wat de AVB oefeningen weer lastiger maakt 8)7 je moest echt heel rustig gas geven onderin de toeren. weet niet echt wat nu slim is om te doen, op een motor doorgaan waar je altijd al op hebt gelest, of een andere motor waar het wat makkelijker op lijkt te gaan.

• Gisae
  • Niet online
Ik heb mijn meeste rijlessen in februari-maart gehad. Temperaturen net boven nul, maar echt koud was het niet. Ook de regen was niet zo heel vervelend.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

denniskrol schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:20:
[...]

Als je zo'n soort hek hebt:
[afbeelding]
Heb ik toch liever wel dat die stopt, als mijn arm daartussen zit :X
Wat een ZONDE .... die Turbo-Twin ("The Bull") uit '84 zó laten verpieteren ;(

Klikje ..., daar staat 'ie :9~

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-09-2009 21:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo, morgenochtend in alle vroegte (8:15 op De Dag Des Heeren, wtf?) een VROotje doen. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf breng. Heb mijn nieuwe banden vandaag ingereden, dus daar zal het niet aan liggen. Hopelijk leer ik wat goede dingen waar ik ook in Marokko straks wat aan heb.

Pagina: 1 ... 132 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.