Discussie komt me erg bekend voor, kunnen we niet gewoon afspreken dat we die één keer per jaar doen?
Komt mij ook ERG bekend voor ja. Elke keer als ik hier langs kom. (zoek maar terug!). Ik hou de excate details snelheden, wheelies, kneedowns ook zoveel mogelijk voor me. Ik post ook geen foto's van wheelies ofzo. Ik laat alleen doorschemeren dat ik af en toe sportief rij en dan valt iedereen over me heen. Zelfs mensen die zelf 'ook wel eens te hard rijden'!
Maar toch kan ik het niet laten om even te reageren! Sorry!
mphilipp schreef op maandag 07 september 2009 @ 08:49:
[...]
Zijn ze ooit belangrijk geweest dan? Ze zijn heel belangrijk voor Rossi en zijn vrinden. Eerlijk gezegd vind ik het dom om dat op de openbare weg te doen. Op het circuit is het min of meer noodzaak omdat ze zo harder door de bocht kunnen. Op de openbare weg wordt het meer gedaan om te showen hoe 'goed' men wel niet kan rijden...

Nee, omdat je het op straat om dezelfde redenen doet als een racer op het circuit.
Punt is een beetje dat je op een zodanige manier door de bocht gaat, dat je weinig marge voor correcties hebt. Je snelheid is hoger, en als ineens een hap grind op de weg ligt, heb je minder 'over' om evasive action te ondernemen.
Door er naast te gaan hangen blijft de motor meer rechtop staan en is het met dezelfde snelheid dus veiliger als rechtop op de motor blijven zitten, waarbij de motor schuiner de bocht doorgaat. Conclusie: door kneedowns bouw je juist een extra marge in!
Ik zie de noodzaak ook niet, want als je niet op een normale manier door die bocht kunt komen met zo'n geile supersport, zul je écht weer opnieuw rijles moeten nemen. Zelfs met dat bankstel van mij kan ik met een behoorlijk illegale gang zonder naast mijn zadel te hangen door een bocht komen.
Moet je je eens voorstellen hoe hard ik een bocht door kan op mijn lichte/stijve supersport met aangepaste vering.
Ergo: het is alleen showen, de bink uithangen, compensatiedrang etc...of is er een soort dwingende reden, naast testosteron, om dat te doen?

Ook als ik alleen rij maak ik kneedowns. Ik doe dat nu al een jaar of 6 en ik denk er niet eens meer over na. Heeft weinig met showen te maken als ik alleen rij of niet?
Ik gun iedereen zijn hobby. Voor mijn part koop je 10 R1's. Ik heb totaal geen probleem met de motor. Ik heb ook geen probleem met de rijders, maar soms met hun rijstijl. En eigenlijk meer onbegrip dan een probleem. Ja, ik heb een probleem als er een mongool met 130kmh over de dijk knalt. Een probleem omdat die persoon het verziekt voor de rest. Als alle motorrijders,
Sorry, ik heb dit verhaal echt al 100x gehoord. Het interesseert me gewoon niet. Als ik dat leren pak aantrek ben ik gewoon een enorme aso. lekker belangrijk.
maar ga gvd dan op een circuit racen!
Als jij een circuit regel waar ik terecht kan als ik zin heb om te rijden en waar ik gratis op kan rijden, ben ik de eerste die op dat circuit rondrijdt.
Waarom dwing je andere mensen jouw rijgedrag te accepteren, terwijl het absoluut niet strookt met de andere weggebruikers?
Omdat ik gewoon een paar keer per week een enorme adrenalinekick nodig heb.
Is dat zo ingewikkeld om te begrijpen? Dus al die binkies die een R1 of R6 hebben en met hun Akro volgas aan het 'touren' zijn...ja, leuk voor hén, maar alléén voor hen.
Inderdaad erg leuk.
Mensen die langs zo'n weggetje wonen kunnen zelf als het lekker weer is niet in de tuin zitten. En de andere weggebruikers worden haast van de dijk gereden.
Als het regent is het lekker rustig op de dijk. Kunnen de bewoners lekker buiten zitten!
Oh en die andere weggebruikers heb ik vrij weinig last van over het algemeen. Of denk je echt dat ik met 130 op 1 wiel langs een groep fietsers ga?
Geldt overigens ook voor de peletons racefietsers die menen dat de weg van hen is (alleen maar omdat ze met een groep zijn, daar worden mensen dapper van).
Vind ik ook! Gelijk verbieden dat wielrennen. Zeker in groepen.
Dus ik misgun je het plezier niet, maar waarom op de openbare weg, waar je jezelf én anderen in gevaar brengt. Want als je écht zo goed kunt rijden, wéét je dat de openbare weg geen circuit is.
Nou dan kan ik vast niet zo goed rijden.
Niet alleen wat de snelheid betreft (ik rij ook wel eens wat te hard)
Je rijdt zelf ook wel eens wat te hard? Dus dit hele verhaal is een pot/ketel spelletje.
Je zult mij nooit iets negatiefs over andere motorrijders horen zeggen. Ik vind het allemaal prima.. toerrijders, choppers, scooters, klassiekers, racers.. allemaal mooi en leuk.
En het lawaai...moet ik daar nog iets over zeggen? Waarom is het toch zo vreselijk ingewikkeld voor die binkies op hun HD's en racers om te snappen dat niet iedereen vind dat een motor kutherrie moet maken?
Oh mijn motor geeft geen katalysator meer (vervangen door een stuk open pijp) en open uitlaten (kijk je zo van de ene kant naar de andere kant doorheen). Daarnaast zit er heel minimaal demping in die uitlaten. Geeft wel weer wat extra power. Daarnaast klinkt het toch gewoon geweldig? Ik krijg daar af en toe gewoon kippenvel van! Ook van dikke choppers met open uitlaten trouwens.. helemaal geweldig.
Oh ik rij inmiddels alweer een 'paar jaar' motor en de enige reden waarom ik motor rij is voor de adrenalinekick. in de tijd dat ik motor rij hoor ik jou verhaal zo'n beetje wekelijks. Het is gevaarlijk, maakt herrie, asociaal, milieuonvriendelijk en onzinnig. Dat weet ik allemaal. Waarschijnlijk nog veel beter dan jij, omdat ik er middenin zit. Maar het is zo leuk!
Daarnaast is dat ook het enige asociale dat ik doe. Als ik mij leren motorpak niet aan heb ben ik een hele aardig jongen.
[
Voor 8% gewijzigd door
FragDaddy op 07-09-2009 13:55
]