Dus het vermogen is eerder beschikbaar? Lijkt me op zich ook niet verkeerd... Maargoed; de hoofdreden van die dynojet is het vervangen van de versleten gasnaalden, de motor staat nu wat te rijk namelijk. (zwak puntje van de YZF heb ik me laten vertellen) De naalden in die dynojet zijn een stuk slijtvaster. Overigens niet nieuw gekocht maar een tweedehandsje.
Waarom wilde de vorige eigenaar er vanaf?Stealth2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:32:
De naalden in die dynojet zijn een stuk slijtvaster. Overigens niet nieuw gekocht maar een tweedehandsje.
Het vermogen komt er eerder uit ja maar dat betekent dus ook gezuip en een verslechtering van , bijvoorbeeld, 1op18 naar 1op14. * ROFLASTC uit ervaring spreekt.
Overigens
[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 25-08-2009 19:47 ]
And it goes BRAAAAAPP!
De dynojet? Onderuit gegaan en is toen de motor in onderdelen gaan verkopen. De motor ging de deur uit bij de vorige eigenaar vanwege emigreren naar Australie. Met de huidige versleten gasnaalden rij ik nu 1 op 11. Dit zou met de dynojet beter moeten zijn vanwege de gasnaalden en een betere afstelling. Hij staat nu te rijk.ROFLASTC schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:46:
[...]
Waarom wilde de vorige eigenaar er vanaf?
Het vermogen komt er eerder uit ja maar dat betekent dus ook gezuip en een verslechtering van , bijvoorbeeld, 1op18 naar 1op14. * ROFLASTC uit ervaring spreekt.
Geinig promo filmpje van de nighthawk. Helaas voelt mijn nighthawk niet zo soepel en vlot aan als dat ie in dat filmpje overkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door Stealth2000 op 25-08-2009 20:17 ]
Lol, hoorde net van 't zusje van m'n vriendin dat ze tijdens haar halfjaartje studeren in Nieuw Zeeland wil gaan LEREN motorrijden, en dan op de terugreis per boot naar Azië wil, om vervolgens naar huis te rijden.
IN HAAR EENTJE
'k Heb haar maar even The Long Way Round aanbevolen
IN HAAR EENTJE
[ Voor 2% gewijzigd door steveman op 25-08-2009 20:56 . Reden: Keyword vergeten :X ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als ie nu al zo zuipt kan het alleen maar beter worden. Laat 'm wel afstellen bij een echte DynobankStealth2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:16:
[...]
De dynojet? Onderuit gegaan en is toen de motor in onderdelen gaan verkopen. De motor ging de deur uit bij de vorige eigenaar vanwege emigreren naar Australie. Met de huidige versleten gasnaalden rij ik nu 1 op 11.
And it goes BRAAAAAPP!
Vette shitsteveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:
Lol, hoorde net van 't zusje van m'n vriendin dat ze tijdens haar halfjaartje studeren in Nieuw Zeeland wil gaan motorrijden, en dan op de terugreis per boot naar Azië wil, om vervolgens naar huis te rijden.
IN HAAR EENTJE
by any means is ook wel een tip..steveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:
Lol, hoorde net van 't zusje van m'n vriendin dat ze tijdens haar halfjaartje studeren in Nieuw Zeeland wil gaan motorrijden, en dan op de terugreis per boot naar Azië wil, om vervolgens naar huis te rijden.
IN HAAR EENTJE
En the wrong way home: http://www.petermoore.net/books/twwh/twwh.html
(aussie kerel die beetje by any means deed maar dan jaren geleden en zich niet weerhield om door oorlogs gebieden (yugoslavie toen) etc te gaan.
Erg interesant verhaal erg grappig geschreven
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
NB, het lijkt me echt een slecht idee voor een meid van... 21? In d'r eentje!
Ohja, en ze moet dus nog leren rijden in dat halfjaar tijd...
Begrijp me niet verkeerd, avontuur is goed en hell... misschien wel de zin van 't leven? Maar je hebt ook onbezonnenheid.
Begrijp me niet verkeerd, avontuur is goed en hell... misschien wel de zin van 't leven? Maar je hebt ook onbezonnenheid.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waarom?steveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:58:
NB, het lijkt me echt een slecht idee voor een meid van... 21? In d'r eentje!
0,1 ervaring, geen verstand van de techniek, louche stukken route?
Zal d'r wel eens mee achterop nemen, genezen van de motordroom
Zal d'r wel eens mee achterop nemen, genezen van de motordroom
[ Voor 35% gewijzigd door steveman op 25-08-2009 21:07 ]
Ervaring bouw je snel op, verstand van techniek heb je niet heel erg nodig in die gecivilseerde gebieden (moet ze dus niet via mongolie gaan).steveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:06:
0,1 ervaring, geen verstand van de techniek, louche stukken route?
En breng haar op de hoogte van Lois Pryce, een dame die in haar eentje dat soort grote stukken reed.
Kan je haar niet begeleiden op de mindere stukken?
Oh, en als ze nou echt serieus dat van plan is, dan moet ze naar het travelmaniacs weekend gaan. Meer geconcentreerde informatie en ervaring over avontuurlijke reizen kan je volgens mij niet vinden in Nederland.
Thx voor de tips... Misschien moet ik gewoon met d'r meekneuren... (Lijkt me ook wel gaafkomkommer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:13:
Oh, en als ze nou echt serieus dat van plan is, dan moet ze naar het travelmaniacs weekend gaan. Meer geconcentreerde informatie en ervaring over avontuurlijke reizen kan je volgens mij niet vinden in Nederland.
Je wil met het zusje van je vriendin een hele tijd gaan rijden. Lijkt je dat nou een slim ideesteveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:30:
[...]
Thx voor de tips... Misschien moet ik gewoon met d'r meekneuren... (Lijkt me ook wel gaaf)
Zo op papier ziet het er uit als een briljant plan want zoals wij tweakers weten hebben jongere modelen altijd meer opties!! Of ging die regel nou alleen op bij hardwarekomkommer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:35:
[...]
Je wil met het zusje van je vriendin een hele tijd gaan rijden. Lijkt je dat nou een slim idee
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
ik rij 140 km per dag. (als hij het doetmoto-moi schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:04:
[...]
Als je ruim 600 kilometer per week rijdt, heb je het er graag voor over, trust me.
dat is echt old skool. ik ga gelijk een kwastje 'n pot vet halen
[ Voor 54% gewijzigd door _Erikje_ op 25-08-2009 22:24 ]
Wha!komkommer schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:35:
[...]
Je wil met het zusje van je vriendin een hele tijd gaan rijden. Lijkt je dat nou een slim idee
Ik bedoelde 't goed iig
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 25-08-2009 22:25 ]
Iets in de trand van 'Op een oude fiets moet je het leren, maar die nieuwe heeft versnellingen..'The Druid schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:47:
[...]
Zo op papier ziet het er uit als een briljant plan want zoals wij tweakers weten hebben jongere modelen altijd meer opties!! Of ging die regel nou alleen op bij hardware
Vanavond bij van Wijk geweest voor het naar links trekken van het stuur. Probleem was redelijk snel duidelijk. Een paar maanden geleden heb ik per ongeluk men Yammie op zijn zij gelegd, waardoor het stuur krom is komen te staan. Dit merk ik nu pas op. Links is hij 2cm naar voren gekomen. Word dus even vervangen.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Wat is daar mis mee. Je velg blijft schoner, je ketting blijft schoner (buitenkant van de schakels) en je kan mooi je ketting controleren. Forte Red Chain blijft er volgens mij ook nog langer opzitten dan de spuitbusjes die ik tot nu toe geprobeerd heb (en dat zijn er heel veel_Erikje_ schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:18:
dat is echt old skool. ik ga gelijk een kwastje 'n pot vet halen
No signature required.
De jongen waar ik hem van over nam zei dat de carb van een identieke motor afkomt en net was afgesteld. Hoe nauw komt zoiets?ROFLASTC schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:45:
[...]
Laat 'm wel afstellen bij een echte Dynobank
Mental note: shoot designer die mijn gsxr witte velgen heeft gegeven, Verbruik ongeveer een fles lampenolie in de maand om die schoon te houden en dan boeit het niet echt wat voor vet ik gebruikM3rcury schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:05:
[...]
Wat is daar mis mee. Je velg blijft schoner, je ketting blijft schoner (buitenkant van de schakels) en je kan mooi je ketting controleren. Forte Red Chain blijft er volgens mij ook nog langer opzitten dan de spuitbusjes die ik tot nu toe geprobeerd heb (en dat zijn er heel veel)
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Zoals ik al zei, een dikke laag rondgespetterd vet beschermt goed tegen roestM3rcury schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:05:
[...]
Wat is daar mis mee. Je velg blijft schoner, je ketting blijft schoner (buitenkant van de schakels) en je kan mooi je ketting controleren. Forte Red Chain blijft er volgens mij ook nog langer opzitten dan de spuitbusjes die ik tot nu toe geprobeerd heb (en dat zijn er heel veel)
Euh het is geen precisie werk maar bij doorgegeven carbs van identieke motor en onderdelen van een 3e maak ik mij zorgen over slijtage ed. Gasschuif gaat door een soort geul die 'm op z'n plek houd. Daar hoort speling op ivm met krimpen en uitzetten van het materiaal. Echter kan er bij dergelijke dingen vervorming optreden, ook bij Dyno kitjes. Als er iets blijft haken danis het niet in orde. Maar dat is een zaak voor een dynobank. De zaak in Rdam is erg goed naar mijn mening.Stealth2000 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:07:
[...]
De jongen waar ik hem van over nam zei dat de carb van een identieke motor afkomt en net was afgesteld. Hoe nauw komt zoiets?
[ Voor 42% gewijzigd door ROFLASTC op 25-08-2009 23:19 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Waar moet die van mij van roesten dan? Die staat alleen maar voor de heb in de schuurROFLASTC schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:10:
[...]
Zoals ik al zei, een dikke laag rondgespetterd vet beschermt goed tegen roest
No signature required.
Dynojet zorgt over het algemeen dat de motor beter loopt dan standaard fabriek af, ze gaan er meestal ook zuiniger van lopen maar het wordt natuurlijk wel leuker om meer gas te geven met KitROFLASTC schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:25:
[...]
IMO de moeite niet. Een dynokit zorgt niet voor -meer- vermogen want het vergroot je cillinders niet. Het zorgt ervoor dat het piek vermogen er eerder uitkomt. Dat verandert de motor wel en hij wordt meer aggresief maar zuipt ook.
Tot op heden 3 dynojets of iets soortgelijks laten monteren. Alle fietsen knapten er aardig van op, ze reden ook allemaal even zuiniger dan ervoor. Bij sommige oudere modellen wordt ook het vacuüm veranderd van de carburateur, pakken ze echt stukken beter op in het midden gebied. Topvermogen krijg je er eigenlijk nauwelijks bij, m'n '94er blade krijg 1pk erbij maar dik 15pk in het midden gebied.
Zrx1200r kreeg er 3 pk bij en een dikker middengebied.
De drz400e loopt met andere gasnaald ook een stuk zuiniger en een stuk beter. Pakt beter op, loopt zuiniger en veel minder last van KFR.
De meeste worden dus ook minder agressief omdat ze mooier oppakken dan standaard af fabriek.
[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 25-08-2009 23:15 ]
was geen flame. ik wist niet dat het met 't kwastje konM3rcury schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:05:
[...]
hooguit ouderdom maar playmobil is best slijtvast hoorde ik.M3rcury schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:13:
[...]
Waar moet die van mij van roesten dan? Die staat alleen maar voor de heb in de schuur
And it goes BRAAAAAPP!
Beetje zoals die kerel op MF die in India een Enfield kocht en ermee naar huis reed?steveman schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:37:
Lol, hoorde net van 't zusje van m'n vriendin dat ze tijdens haar halfjaartje studeren in Nieuw Zeeland wil gaan LEREN motorrijden, en dan op de terugreis per boot naar Azië wil, om vervolgens naar huis te rijden.
IN HAAR EENTJE
Die moest ook door India ("Wat een geluk, ze hebben alleen m'n spiegel gejat!"), Pakistan (tribal area), Iran (mogen vrouwen niet rijden), stukkie Irak (negatief reisadvies).
Ach, over een halfjaar is ze dat wel vergeten
Op je 13e een solozeiltocht om de wereld is stukken veiliger.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Kweenie hoor...zo'n gangbangrape met een stel Somalische piraten hakt erin hoor...unclero schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:41:
[...]
Op je 13e een solozeiltocht om de wereld is stukken veiliger.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Gisteren ben ik gaan kijken naar een VFR800, om eens te kijken hoe dat zat. Ik was bang dat ik met mn knieenen in de hoek van de kuip zou zitten,of met mn scheenbeen er tegen zou zitten. Maar dat viel best mee eigenlijk, de VFR is een lekker grote motor en ik pas er zonder problemen op

Mn vader had er een stukje op gereden en die vond het allemaal erg heftig reageren. Als je gas gaf ging de motor er vandoor, en als je remde, dan stond je zo stil! Hij is kennelijk anders gewend met zn BSA uit 1944 waar alles nog van gietijzer is. Maar geen rare dingen tijdens het rijden, de motor zag er erg netjes uit. Alles was schoon, alleen de banden waren niet echt in topconditie, en de onderhoudshistorie moest hij nog krijgen van de vorige eigenaar. Gezien de prijs die de handelaar ervoor vraagt overweeg ik de motor te kopen, want een gele zie je niet vaak, en deze zag er echt netjes uit.
Mn vader had er een stukje op gereden en die vond het allemaal erg heftig reageren. Als je gas gaf ging de motor er vandoor, en als je remde, dan stond je zo stil! Hij is kennelijk anders gewend met zn BSA uit 1944 waar alles nog van gietijzer is. Maar geen rare dingen tijdens het rijden, de motor zag er erg netjes uit. Alles was schoon, alleen de banden waren niet echt in topconditie, en de onderhoudshistorie moest hij nog krijgen van de vorige eigenaar. Gezien de prijs die de handelaar ervoor vraagt overweeg ik de motor te kopen, want een gele zie je niet vaak, en deze zag er echt netjes uit.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ze kan toch lekker in konvooi varen?mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:17:
Kweenie hoor...zo'n gangbangrape met een stel Somalische piraten hakt erin hoor...
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
We'll kick y'er ass and rape y'err lass, Yoho a pirates life for me.mphilipp schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:17:
[...]
Kweenie hoor...zo'n gangbangrape met een stel Somalische piraten hakt erin hoor...
Anyhoe. Vliegen tijdig wegpoetsen anders koekt het vrij stevig vast op het plastic. * ROFLASTC heeft na 2 uur de motor slechts "schoner" gekregen.
Ik noem het aggressiever als de motor eerder meer PK geeft. Dattie met een Dyno efficenter met benzine omgaat geloof ik zo maar de extra power moet ergens vandaan komen. Ik heb nog ff rondgeneuzeld maar kan zo snel geen vergelijkende test vinden van een Dynokit versus een fabrieksafsteling. Wat ik zuiniger noem is een motor die over een afstand van 1400km (op vakantie) minder benzine verbruikt dan eenzelfde motor met een fabrieksafstelling.
[ Voor 38% gewijzigd door ROFLASTC op 28-08-2009 09:52 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Schuursponsje doet wonderenROFLASTC schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:39:
[...]
Anyhoe. Vliegen tijdig wegpoetsen anders koekt het vrij stevig vast op het plastic. * ROFLASTC heeft na 2 uur de motor slechts "schoner" gekregen.
(heeft mijn vader dus een keer echt gedaan op hun auto
beter dat speciale anti-vliegen spul er op spuiten. works like a charm...
Gewoon even een natte handdoek er op leggen en een uurtje ofzo laten staan. Daarna met een panty ("lenen" van vriendin
) het zaakje netjes schoonpoetsen.
Panty daarna gewoon bij je poetsspullen laten liggen ..... vrees dat het anders ook niet goed is
Panty daarna gewoon bij je poetsspullen laten liggen ..... vrees dat het anders ook niet goed is
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Oude panty schijnt ook heel goed te werken, is ruw zonder je lak te beschadigen.
Anders een natte theedoek eroverheen leggen en laten weken.
Anders een natte theedoek eroverheen leggen en laten weken.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
hmmz de natte theedoek truc kende ik nog niet
Schuursponsje heeft een huisgenoot een keer gebruikt op mijn vorige motor toen hij wilde helpen poetsen. Gelukkig alleen de kuipruit die makkelijk te fixen bleek.
And it goes BRAAAAAPP!
Voor mijn vakantie in Zuid Africa waar ik van plan ben een motor te huren voor ene paar dagen (1 dag een offroader en 1 dag een harley) ben ik op zoek naar een goedkoop motocross harnas oid wat ik als bescherming aan kan.
Ik neem denk ik mijn zomer handschoenen, een paar oude laarzen mee die ik daar kan laten, en mijn keflar jeans, helm kan ik huren bij motor dus blijft alleen een jas oid over... dus ik dacht aan een motocross harnas waar ik een shirt overheen kan doen.
Omdat ik geen zin hem al die zooi heen en weer te slepen zoek ik iets goedkoops wat ik daar achter kan laten (vrienden van ons wonen daar dus die hebben misschien wel ruimte om het op te slaan, ander in de kliko..
Heeft er iemand een tip?
Ik neem denk ik mijn zomer handschoenen, een paar oude laarzen mee die ik daar kan laten, en mijn keflar jeans, helm kan ik huren bij motor dus blijft alleen een jas oid over... dus ik dacht aan een motocross harnas waar ik een shirt overheen kan doen.
Omdat ik geen zin hem al die zooi heen en weer te slepen zoek ik iets goedkoops wat ik daar achter kan laten (vrienden van ons wonen daar dus die hebben misschien wel ruimte om het op te slaan, ander in de kliko..
Heeft er iemand een tip?
Wrom niet gelijk een goede kit kopen? bodyprotector kopen die je thuis ook kan gebruiken?ToolkiT schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:51:
Voor mijn vakantie in Zuid Africa waar ik van plan ben een motor te huren voor ene paar dagen (1 dag een offroader en 1 dag een harley) ben ik op zoek naar een goedkoop motocross harnas oid wat ik als bescherming aan kan.
Heeft er iemand een tip?
AXO was/is een merk dat veel biedt voor weinig, dacht ik.
And it goes BRAAAAAPP!
omdat ik niet te veel bagage mee wil terug, wil namelijk met weinig (zomer) die kant op en daar spul kopen..ROFLASTC schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:47:
[...]
Wrom niet gelijk een goede kit kopen? bodyprotector kopen die je thuis ook kan gebruiken?
AXO was/is een merk dat veel biedt voor weinig, dacht ik.
Motor spul kan ik dan daar laten en ruimte maken
Opsturen?ToolkiT schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:14:
[...]
omdat ik niet te veel bagage mee wil terug, wil namelijk met weinig (zomer) die kant op en daar spul kopen..
Motor spul kan ik dan daar laten en ruimte maken
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nah, post is daar te corrupt.. komt waarschijnlijk niet aan vertelden onze vrienden
In deze advertentie wordt een Kawaski Z900 aangeboden tegen elk aannemelijk bod. Zo te zien gaat het hier om een Amerikaans model (reflectoren aan de zijkant van de voorvorkpoten) en dan uit het jaar 1973.
Er wordt twee maal op geboden en zoals te zien zeker geen misselijke bedragen. Nu vind ik dat de machine op de foto's er niet echt je van het uit ziet in vergelijking met de Z900 van mijn vader.
Nu rees dus bij ons de vraag wat de motor van mijn pa eventueel op zou kunnen brengen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid omdat er ook al wat geld in is gestoken aan revisie van motorblok, remschijven en -klauwen, wielen, etc.
Info:
Merk en type: Kawasaki Z900 A4
Bouwjaar: 1976
Kilometers: 38.745
Het glaasje van de kilometerteller is gebarsten, maar daar wordt nog een nieuwe voor gezocht. En ook in de tank zit een deuk(je) wegens een koppelingshendel die in de tank is gedrukt. Moeten nog uitzoeken wat daar aan te doen is: uitdeuken kan niet en plamuren en opnieuw spuiten is wel erg veel werk, geld en wellicht kans op kleurverschil...
Hier wat foto's (klikbaar):

Het is dus niet de bedoeling om de motor te verkopen, puur uit nieuwsgierigheid wat zoiets nu nog waard is. Al denk ik zelf dat het "tegen" valt aangezien de boden op die Marktplaatsadvertentie nogal aan de hoge kant zijn.
Er wordt twee maal op geboden en zoals te zien zeker geen misselijke bedragen. Nu vind ik dat de machine op de foto's er niet echt je van het uit ziet in vergelijking met de Z900 van mijn vader.
Nu rees dus bij ons de vraag wat de motor van mijn pa eventueel op zou kunnen brengen.
Gewoon uit nieuwsgierigheid omdat er ook al wat geld in is gestoken aan revisie van motorblok, remschijven en -klauwen, wielen, etc.
Info:
Het glaasje van de kilometerteller is gebarsten, maar daar wordt nog een nieuwe voor gezocht. En ook in de tank zit een deuk(je) wegens een koppelingshendel die in de tank is gedrukt. Moeten nog uitzoeken wat daar aan te doen is: uitdeuken kan niet en plamuren en opnieuw spuiten is wel erg veel werk, geld en wellicht kans op kleurverschil...
Het is dus niet de bedoeling om de motor te verkopen, puur uit nieuwsgierigheid wat zoiets nu nog waard is. Al denk ik zelf dat het "tegen" valt aangezien de boden op die Marktplaatsadvertentie nogal aan de hoge kant zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 28-08-2009 21:21 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
mooi dingFeaR1986 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:18:
In deze advertentie wordt een Kawaski Z900 aangeboden tegen elk aannemelijk bod. Zo te zien gaat het hier om een Amerikaans model (reflectoren aan de zijkant van de voorvorkpoten) en dan uit het jaar 1973.
Info:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
als ik in de UK kijk zijn die best duur als ze in goede staat zijn:
http://search.autotrader....0&ukcarsearch_full=SEARCH
£6000-£9000 dus die boden zijn zo gek nog niet vrees ik..
Zo heb ik even een appeltje te schillen met M3rcury
Whap happen?steveman schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:48:
Nou, hij werkt bij de motorzaak waar ik dit mooie spul zojuist gehaald heb:

(m'n meuk past er ook nog in...!)
En hoewel ie me vakkundig geholpen heeft, zag ik thuis dat de tas 2 keer op de bon stond
Terwijl er toch echt maar een op m'n tank past
Dus even met een omweggetje richting Eifel zo

En hoewel ie me vakkundig geholpen heeft, zag ik thuis dat de tas 2 keer op de bon stond
Terwijl er toch echt maar een op m'n tank past
[ Voor 9% gewijzigd door steveman op 29-08-2009 12:17 ]
Ik weet zijn adres... hebben?steveman schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 10:48:
Kan je lang met de GoT-knockploeg
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
lijkt wel een minitasje voor een "die hard" motorrijder die alleen wat olie nodig heeft en een tandenborstel.
Ik ben intussen bezig de achtertuin om te toveren tot een plekje waar mn motor droog kan staan. Vanochtend bij de bouwmarkt wat golfplaat en balken gehaalt, morgen een afdakje bouwen.
Om te zorgen dat mn motor ook nog een beetje veilig staat, wil ik hebben dat ie niet zomaar weg te slepen is. Een collega van me had ooit een stalen plaat in de grond gedaan met een ketting eraan, dat je het er niet zomaar uit kon trekken. Dat wil ik ook, dus een ketting in een stuk beton gieten bijvoorbeeld. Bij de bouwmarkt hadden ze ketting dat je zou gebruiken als fietsslot, niet echt heel dik dus. Online kwam ik ook niet verder, tot ik me realiseerde dat er bij mn werk een scheeps sloperij zit. Ankerketting dus
ik ben even naar de sloperij geweest, en heb daar nu een stuk van 2,5 meter ankerketting gescoord. Schakels ter grootte van een schoen, 3cm dik staal. Succes met je slijptol of ijzerzaag
morgen een stuk beton er omheen gieten, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Om te zorgen dat mn motor ook nog een beetje veilig staat, wil ik hebben dat ie niet zomaar weg te slepen is. Een collega van me had ooit een stalen plaat in de grond gedaan met een ketting eraan, dat je het er niet zomaar uit kon trekken. Dat wil ik ook, dus een ketting in een stuk beton gieten bijvoorbeeld. Bij de bouwmarkt hadden ze ketting dat je zou gebruiken als fietsslot, niet echt heel dik dus. Online kwam ik ook niet verder, tot ik me realiseerde dat er bij mn werk een scheeps sloperij zit. Ankerketting dus
ik heb zelf een abus anker die ik met een dikke ketting aan mijn schijfremslot/alarm vast maak.

koste me wel een godsvermogen, maar de motor staat nu wel veilig...

koste me wel een godsvermogen, maar de motor staat nu wel veilig...
Sorrysteveman schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:08:
Nou, hij werkt bij de motorzaak waar ik dit mooie spul zojuist gehaald heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hoewel ie me vakkundig geholpen heeft, zag ik thuis dat de tas 2 keer op de bon stond![]()
Terwijl er toch echt maar een op m'n tank past![]()
Nja, nu is het ook opgelost
No signature required.
Hmmz iemand een idee voor een goede stuurdemper (voor een LC8) die niet 700 euri kost?
Speedyves en scott zijn erg prijzig.
And it goes BRAAAAAPP!
Öhlins?ROFLASTC schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:32:
Hmmz iemand een idee voor een goede stuurdemper (voor een LC8) die niet 700 euri kost?
Edit: Oh, die zitten blijkbaar ook rond de 700
[ Voor 9% gewijzigd door komkommer op 29-08-2009 21:21 ]
Op een KTM hoort een WP
Dusssemmmm euhhh zijn die ook 700 euro?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Door het stuur, kroonplaat en eigenlijk de hele kop v/d motor passen die niet. Ideaal is een rotary doosje onder het stuur met stelknopjes zoals Scotts.Tylen schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:37:
Op een KTM hoort een WPDusssemmmm euhhh zijn die ook 700 euro?
And it goes BRAAAAAPP!
Of OhlinsROFLASTC schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:59:
[...]
Door het stuur, kroonplaat en eigenlijk de hele kop v/d motor passen die niet. Ideaal is een rotary doosje onder het stuur met stelknopjes zoals Scotts.

Maar, waar heb je het voor nodig? Zo'n zware motor zal toch niet zo snel last hebben van snelle stuurbewegingen?
Het ding heeft een wiebel @70km/u en vanaf 160 komt die wiebel weer terug. Door de lengte en het balhoofd (waar ik nog steeds een 2e keer voor terug moet) is het ding erg gevoelig in de kop. Knikt en valt makkelijk in bochten (ik ga er hard zat doorheen dus daar ligt het niet aan) En het naar rechts trekken waar ik het laatst over had is nog niet weg (was ff weg na strak trekken kopmoer maar ik moet dus nog een 2e keer terug)komkommer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:28:
[...]
Of Ohlins
[afbeelding]
Maar, waar heb je het voor nodig? Zo'n zware motor zal toch niet zo snel last hebben van snelle stuurbewegingen?
De lagerschalen kunnen zijn ingeslagen of ronduit kapot zijn en op onderandere ADV kiest men doorgaan voor een demper om van het gewiebel af te zijn en het balhoofd te sparen. Ikzelf vind regelmatig de boel uit elkaar halen en nieuwe lagers erin stoppen irritanter dan een demper kopen. Vooral omdat ie dan strakker rijdt.
Edit: nu nodigt de motor wel uit tot wangedrag
And it goes BRAAAAAPP!
Hmm, standaard kwaaltje met die lc8's volgens mij. Tenminste, ik hoor er regelmatig wat over. Maar een stuurdemper is volgens mij niet voor een wobbel, het is meer om de snelle bewegingen er uit te halen. Zoals door mul zand rijden en je voorwiel besluit zich ineens overdwars in te graven. Dat doen die lichte dingetjes nog wel eens, omdat ze relatief ook ver naar voren staan.ROFLASTC schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:46:
[...]
Het ding heeft een wiebel @70km/u en vanaf 160 komt die wiebel weer terug. Door de lengte en het balhoofd (waar ik nog steeds een 2e keer voor terug moet) is het ding erg gevoelig in de kop. Knikt en valt makkelijk in bochten (ik ga er hard zat doorheen dus daar ligt het niet aan) En het naar rechts trekken waar ik het laatst over had is nog niet weg (was ff weg na strak trekken kopmoer maar ik moet dus nog een 2e keer terug)
De lagerschalen kunnen zijn ingeslagen of ronduit kapot zijn en op onderandere ADV kiest men doorgaan voor een demper om van het gewiebel af te zijn en het balhoofd te sparen. Ikzelf vind regelmatig de boel uit elkaar halen en nieuwe lagers erin stoppen irritanter dan een demper kopen. Vooral omdat ie dan strakker rijdt.
Edit: nu nodigt de motor wel uit tot wangedrag
ik wil ooit nog eens met het ding naar Marokko (maar roflastc wil zoveel) en dan is het wel een lifesaver. Op de verharde wegen wil het ding, op dit moment, wel eens lijken te vallen in een bocht. Ik wil m dan met een demper stijver houden zodat het op asfalt ook goed gaat.komkommer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 23:16:
[...]
Hmm, standaard kwaaltje met die lc8's volgens mij. Tenminste, ik hoor er regelmatig wat over. Maar een stuurdemper is volgens mij niet voor een wobbel, het is meer om de snelle bewegingen er uit te halen. Zoals door mul zand rijden en je voorwiel besluit zich ineens overdwars in te graven. Dat doen die lichte dingetjes nog wel eens, omdat ze relatief ook ver naar voren staan.
And it goes BRAAAAAPP!
En hij deed 't prima! M'n schouders voelen echt een stuk beter dan vorige keer toen ik terugkwam van de Eifel (na alles in een rugtas te hebben gehad)!M3rcury schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:42:
[...]
SorryVond het een beetje vreemd, want als ik een artikel nummer in klop en dan op enter ramt komt het er 1 keer te staan nu niet
Nja, nu is het ook opgelost
Ik vind het ook echt een rlx systeem. Het is een hoop geld wat je er voorbetaald, maar het niet krassen van mijn tank is mij iig een stukje meer waardsteveman schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
[...]
En hij deed 't prima! M'n schouders voelen echt een stuk beter dan vorige keer toen ik terugkwam van de Eifel (na alles in een rugtas te hebben gehad)!
Foto's van de eiffel please
No signature required.
Uh foto's... heb er welgeteld 2 gemaakt daar... (en een filmpje @ ring)M3rcury schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:01:
[...]
Ik vind het ook echt een rlx systeem. Het is een hoop geld wat je er voorbetaald, maar het niet krassen van mijn tank is mij iig een stukje meer waard
Foto's van de eiffel please

Knakker die koste wat kost motor wil rijden... geen evenwicht kan houden, en ook nog graag comfortabel slaapt

't Stuk je ring...
Van vorige keer:

Maarja, telefoonfoto's zijn altijd maar zozo he
Ik ben ook nog even langsgehupt, ik reed toch in de buurt.
[ Voor 41% gewijzigd door komkommer op 30-08-2009 23:54 ]
Hey grappig, daar was ik ook 
Hmmm ik lijk toch standaard langs deze meetings heen te lezen 
Schiet niet op natuurlijk! Lijkt me wel grappig om nu eens weer wat mensen te spreken die hier rondhangen.
Schiet niet op natuurlijk! Lijkt me wel grappig om nu eens weer wat mensen te spreken die hier rondhangen.
Van Martijn. Maatje uit Almere.
Was de mega meeting van Motor Forum.TiMMieJ schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:47:
Hmmm ik lijk toch standaard langs deze meetings heen te lezen
Als je een slijptol hebt zou ik voor de gein eens zo'n schakel proberen door te slijpen (je hebt toch 1,5m), ik gok dat je versteld staat over hoe snel dat gaat.Widow schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:23:
Ik ben intussen bezig de achtertuin om te toveren tot een plekje waar mn motor droog kan staan. Vanochtend bij de bouwmarkt wat golfplaat en balken gehaalt, morgen een afdakje bouwen.
Om te zorgen dat mn motor ook nog een beetje veilig staat, wil ik hebben dat ie niet zomaar weg te slepen is. Een collega van me had ooit een stalen plaat in de grond gedaan met een ketting eraan, dat je het er niet zomaar uit kon trekken. Dat wil ik ook, dus een ketting in een stuk beton gieten bijvoorbeeld. Bij de bouwmarkt hadden ze ketting dat je zou gebruiken als fietsslot, niet echt heel dik dus. Online kwam ik ook niet verder, tot ik me realiseerde dat er bij mn werk een scheeps sloperij zit. Ankerketting dusik ben even naar de sloperij geweest, en heb daar nu een stuk van 2,5 meter ankerketting gescoord. Schakels ter grootte van een schoen, 3cm dik staal. Succes met je slijptol of ijzerzaag
morgen een stuk beton er omheen gieten, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
Ik heb het hele weekend zitten broeden op het idee om die gele VFR te kopen, maar ik ben eruit, ik ga hem kopen
net een aanbetaling gedaan aan de dealer, en als mn stallingsplaats in de achtertuin klaar is ga ik hem halen.

edit:
edit:
Met een snijbrander ben je er in 30 seconden doorheen. Alleen als iemand met een snijbrander of slijptol in de achtertuin bezig is, hoor ik, of de buren, dat wel. Ik heb bij mn stallingsplaats geen plek om zo'n muuranker te bevestigen, dus vandaar dat ik dit ga gebruiken. Aan die ketting bevestig ik dan een gewoon kettingslot, dat door het wiel heengaat, en door die ketting dus. Meenemen word dan lastig.DRAFTER86 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:31:
[...]
Als je een slijptol hebt zou ik voor de gein eens zo'n schakel proberen door te slijpen (je hebt toch 1,5m), ik gok dat je versteld staat over hoe snel dat gaat.
[ Voor 42% gewijzigd door Widow op 31-08-2009 11:37 ]
Echter is dat redelijk te doen in vakantieperiodesWidow schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:35:
Met een snijbrander ben je er in 30 seconden doorheen. Alleen als iemand met een snijbrander of slijptol in de achtertuin bezig is, hoor ik, of de buren, dat wel. Ik heb bij mn stallingsplaats geen plek om zo'n muuranker te bevestigen, dus vandaar dat ik dit ga gebruiken. Aan die ketting bevestig ik dan een gewoon kettingslot, dat door het wiel heengaat, en door die ketting dus. Meenemen word dan lastig.
En gelijk de term "brik" nieuw leven inblazenkomkommer schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:49:
Ik ben ook nog even langsgehupt, ik reed toch in de buurt.
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door ROFLASTC op 31-08-2009 12:20 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Feli man!Widow schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:35:
Ik heb het hele weekend zitten broeden op het idee om die gele VFR te kopen, maar ik ben eruit, ik ga hem kopennet een aanbetaling gedaan aan de dealer, en als mn stallingsplaats in de achtertuin klaar is ga ik hem halen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit:
[...]
Met een snijbrander ben je er in 30 seconden doorheen. Alleen als iemand met een snijbrander of slijptol in de achtertuin bezig is, hoor ik, of de buren, dat wel. Ik heb bij mn stallingsplaats geen plek om zo'n muuranker te bevestigen, dus vandaar dat ik dit ga gebruiken. Aan die ketting bevestig ik dan een gewoon kettingslot, dat door het wiel heengaat, en door die ketting dus. Meenemen word dan lastig.
Mooie fiets, de VFR staat ook bij mij hoog op de optie lijst als ik over 2,5 geslaagd ben
Ik kan niet echt bedenken wat je verder kan doen, behalve meer kettingen halen en die in 6 kuub beton storten. Maar dan ben je een half uur bezig al die kettingen los te maken, ook niet echt praktisch. En als het ooit opgeruimt moet worden ben je een maand bezig. Heb je een beter idee om de boel te beveiligen? Ik ben nog bezig alles aan te leggen, dus nu kan ik nog vrij simpel wat veranderenROFLASTC schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:18:
[...]
Echter is dat redelijk te doen in vakantieperiodesIk wil je niet opnaaien natuurlijk maar ik ken een verhaal van 2 motoren die uit een garage zijn gehaald met grondanker en al.
Sja een autocannon met iris-scan ed zou een vrij permanente oplossing zijn maar dat bestaat nog nietWidow schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 12:54:
[...]
Ik kan niet echt bedenken wat je verder kan doen, behalve meer kettingen halen en die in 6 kuub beton storten. Maar dan ben je een half uur bezig al die kettingen los te maken, ook niet echt praktisch. En als het ooit opgeruimt moet worden ben je een maand bezig. Heb je een beter idee om de boel te beveiligen? Ik ben nog bezig alles aan te leggen, dus nu kan ik nog vrij simpel wat veranderen
Ik zou zeggen dat jouw orginele plan wel voldoende is. Het ding staat uit zicht met een stevige ketting aan de grond. Als je hem maar goed heb verzekerd (ook met jouw oplossing geaccepteerd door de verzekering) en niet aan de grote klok hangtr dat je niet thuis bent gedurende een lange periode dan komt het wel goed.
Als ze 'm willen krijgen ze 'm toch wel.
And it goes BRAAAAAPP!
@Widow, Feli!
En inderdaad, als ze echt willen dan komen ze voorbereid en krijgen ze hem wel. Als ik eenmaal een wat duurdere bike heb dan voel ik meer voor een loeiend alarm en zo'n standalone tracker dingetje waarbij je de positie doorkrijgt. Al helpt dat ook allemaal maar beperkt.
Ik heb zaterdag met een maat de dynojet kit en een k&n luchtfilter ingebouwd. Simpele en leuke klus!
Het gaat inderdaad nu allemaal wat aggresiever. Hij loopt nu niet meer te rijk maar precies goed en reageert behoorlijk fel. Het is even wennen maar wel erg verslavend!
Oh, en omdat ik toch bezig was heb ik gelijk de knippers achter vervangen door wat subtielere exemplaren. Staat een stuk beter.
En inderdaad, als ze echt willen dan komen ze voorbereid en krijgen ze hem wel. Als ik eenmaal een wat duurdere bike heb dan voel ik meer voor een loeiend alarm en zo'n standalone tracker dingetje waarbij je de positie doorkrijgt. Al helpt dat ook allemaal maar beperkt.
Ik heb zaterdag met een maat de dynojet kit en een k&n luchtfilter ingebouwd. Simpele en leuke klus!
Het gaat inderdaad nu allemaal wat aggresiever. Hij loopt nu niet meer te rijk maar precies goed en reageert behoorlijk fel. Het is even wennen maar wel erg verslavend!
Oh, en omdat ik toch bezig was heb ik gelijk de knippers achter vervangen door wat subtielere exemplaren. Staat een stuk beter.
iemand moest als eerste op de megameeting zijn.
[ Voor 50% gewijzigd door DECOY88 op 31-08-2009 19:02 ]
wat is er gebeurt dan?
In plaats van allemaal van die vertragende middelen aan te schaffen (niet goedkoop
) kun je natuurlijk ook even kijken naar een verzekeraar die niet allemaal van die belachelijke eisen stelt en je fiets dáár WA(+) met diefstaldekking verzekeren. Zo'n grondanker en "tig" sloten plaats je dan alleen nog voor je eigen gemoedsrust. Buitenshuis (als je lekker een terrasje aan het pakken bent tijdens een ritje) heb je sowieso vaak niks ter beschikking om je fiets "grond-vast" aan te verankeren.
Zo'n track & Trace geval bijvoorbeeld is natuurlijk ook leuk .... maar ik vrees dat ik m'n fiets niet meer terug wil hebben ná een diefstal, én de korting die ik er mee krijg op m'n verzekering is ook te verwaarlozen als je naar de aanschaf én werking van zo'n systeem kijkt.
Ik wil hiermee uiteraard niet zeggen dat je laks moet worden en je fiets dus zomaar overal maar zonder sloten en/of alarm neer moet gaan zetten, maar zoals hierboven ook al een (paar) keer gezegd is: Als ze 'm écht willen hebben dan krijgen ze 'm tóch wel. Het merendeel van de fietsen wat gestolen wordt, wordt gestolen voor de onderdelen en niet voor de "fiets" als geheel. (Oftwel: vaak wordt er met een gestolen fiets een andere fiets opgemaakt die een (zware) schuiver heeft gemaakt maar waarvan het frame nog wél te richten is of op voorhand al niet krom is.)
Zo'n track & Trace geval bijvoorbeeld is natuurlijk ook leuk .... maar ik vrees dat ik m'n fiets niet meer terug wil hebben ná een diefstal, én de korting die ik er mee krijg op m'n verzekering is ook te verwaarlozen als je naar de aanschaf én werking van zo'n systeem kijkt.
Ik wil hiermee uiteraard niet zeggen dat je laks moet worden en je fiets dus zomaar overal maar zonder sloten en/of alarm neer moet gaan zetten, maar zoals hierboven ook al een (paar) keer gezegd is: Als ze 'm écht willen hebben dan krijgen ze 'm tóch wel. Het merendeel van de fietsen wat gestolen wordt, wordt gestolen voor de onderdelen en niet voor de "fiets" als geheel. (Oftwel: vaak wordt er met een gestolen fiets een andere fiets opgemaakt die een (zware) schuiver heeft gemaakt maar waarvan het frame nog wél te richten is of op voorhand al niet krom is.)
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 31-08-2009 19:15 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vanochtend lekker stukje rijden (even kijken hoe top gear track er van dichtbij uitziet
)
Rij ik eerst achter een volvo op een bochtig plattelands weggetje. Volvo rijd pittig door, na bochtig stuk stukje 2 baans zie ik dat het een krasse knar van ver na pensioen leeftijd is
meteen vooroordeel volvorijders en oude lui ontzet.. maar duurde nog geen minuut voordat ik bijna door een of andere oude l*l in een 1007 oid bijna plat werd gereden omdat hij in mijn baan voegde zonder te kijken 
Toen ik verderop naast hem ging rijden (waar verkeer bijna vast stond en hem verzocht raampje open te doen) en hem vroeg of hij me echt niet had gezien/hoord (ik toeterde ook voor zekerheid) keek hij of hij niet eens wist waar ik het over had
hem dus maar even vriendelijk gevraagd om uit te kijken bij het baan verwisselen..
Wat een prutser zeg..
Rij ik eerst achter een volvo op een bochtig plattelands weggetje. Volvo rijd pittig door, na bochtig stuk stukje 2 baans zie ik dat het een krasse knar van ver na pensioen leeftijd is
Toen ik verderop naast hem ging rijden (waar verkeer bijna vast stond en hem verzocht raampje open te doen) en hem vroeg of hij me echt niet had gezien/hoord (ik toeterde ook voor zekerheid) keek hij of hij niet eens wist waar ik het over had
Wat een prutser zeg..
Hartstikke mooiStealth2000 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:51:
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Uitzondering op de regelToolkiT schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:32:
Vanochtend lekker stukje rijden (even kijken hoe top gear track er van dichtbij uitziet)
Rij ik eerst achter een volvo op een bochtig plattelands weggetje. Volvo rijd pittig door, na bochtig stuk stukje 2 baans zie ik dat het een krasse knar van ver na pensioen leeftijd is![]()
meteen vooroordeel volvorijders en oude lui ontzet.. maar duurde nog geen minuut voordat ik bijna door een of andere oude l*l in een 1007 oid bijna plat werd gereden omdat hij in mijn baan voegde zonder te kijken
Toen ik verderop naast hem ging rijden (waar verkeer bijna vast stond en hem verzocht raampje open te doen) en hem vroeg of hij me echt niet had gezien/hoord (ik toeterde ook voor zekerheid) keek hij of hij niet eens wist waar ik het over hadhem dus maar even vriendelijk gevraagd om uit te kijken bij het baan verwisselen..
Wat een prutser zeg..
had gisteren een spijker in mijn zo goed als nieuwe band.......
vanmorgen dus even laten fixen, bijna geen enkele bandenboer wil een motorband fixen... maar heb al eens eerder in een andere band een pluutje gehad en die is tot op het canvas opgereden.
net dus wel een bandenboer gevonden in de buurt die hem wel wil fixen. bandje eraf, vroeg om een pluutje,maar het gat was zo klein dat hij het verstandiger vond om er een lapje in de vulcaniseren. heeft ie dus ook gedaan
bandje weer op de velg en opnieuw gebalanceerd en ik was jawel 5 euro kwijt
de beste man zei tegen me dat hij al jaren motorbanden fixt en hij nog geen klachten heeft gehad dat er achteraf iets fout gegaan is ( of diegene kon het niet meer navertellen
)
hij vroeg nog wat is er gebeurd toen je door de spijker reed? niks..... de kans dat dit lapje loslaat is zoveel keer kleiner als dat je weer door een spijker rijdt en het gaatje is zo klein dat het nooit in 1 keer poef leeg is... oftewel gas erop zoals zijn woorden waren
vanmorgen dus even laten fixen, bijna geen enkele bandenboer wil een motorband fixen... maar heb al eens eerder in een andere band een pluutje gehad en die is tot op het canvas opgereden.
net dus wel een bandenboer gevonden in de buurt die hem wel wil fixen. bandje eraf, vroeg om een pluutje,maar het gat was zo klein dat hij het verstandiger vond om er een lapje in de vulcaniseren. heeft ie dus ook gedaan
hij vroeg nog wat is er gebeurd toen je door de spijker reed? niks..... de kans dat dit lapje loslaat is zoveel keer kleiner als dat je weer door een spijker rijdt en het gaatje is zo klein dat het nooit in 1 keer poef leeg is... oftewel gas erop zoals zijn woorden waren
Gister, toen ik na werk op mijn meest betrouwbare tweewieler spring en hem wilde starten stonden de cilinders niet direct te dansen. Toen ik het contact omdraait en op 'vuur' drukte hoorde ik niet meer dan dit : ieuw...... ieuw... ieuw...... ieuw... iieuw...... ieuw..wiieuw.wieuw.wiieuw..ieuw... maar verder niets. Lampen uit, topkoffer open (=geen 2e remlicht) shoke erop. nog een keer. ieuw...... ieuw... ieuw...... ieuw... iieuw...... ieuw... iieuw... ieuw.. iieuw..ieuw.. en niet meer dan dat. Blijkt dat ik te korte stukjes rijd volgens de dealert, 20km 6-7 dagen per week met een rustige rechterhand is niet genoeg om de gelaccu geladen te blijven houden.
Als geluk bij een ongeluk heb ik jarenlang met een Puch gereden en wist hoe ik een carburateur-aangedreven tweewieler met een zetje tot leven kon krijgen. Maar een Fazer is net even wat zwaarder dan een Puchje van nog geen 40kg.
Ik had 1 kans, en dat was de helling de parkeergarage uit, alles uit, klaar staan. Wachtend op het groene licht en de deur die opende. In zen twee gezet, koppeling in, lampen uit. En los. De fiets rolde van de helling af, snel de koppeling langzaam oplaten komen en de start knop ingehouden.
Ieuw ieuw ieuw, mwoaahhhh vroem vroem!!
De accu is net een jaar oud. Dan maar even aan de druppelaar.
Als geluk bij een ongeluk heb ik jarenlang met een Puch gereden en wist hoe ik een carburateur-aangedreven tweewieler met een zetje tot leven kon krijgen. Maar een Fazer is net even wat zwaarder dan een Puchje van nog geen 40kg.
Ieuw ieuw ieuw, mwoaahhhh vroem vroem!!
De accu is net een jaar oud. Dan maar even aan de druppelaar.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dat werkt met injectie toch ook wel?
Vreemd dat ik daar nooit last van heb eigenlijk, ik rijd 90% van gewoon woon-werk, slechts een kwartiertje rijden...
Als er nog wel wat prik in je accu zit, als ie echt volledig plat is dan spuit ie gewoon niks in. En kan je dus vaak rennen tot je een ons weegt. Een suzuki rmz450 crosser heeft bv. geen accu. Die moet je eerst een paar keer kickstarten om een condensator op te laden. Als je dan genoeg prik heeft start ie pas.
ah ok, ik had het laatst een keer, accu plat, thuis met start kabel aan auto gestart, naar de bandenboer gereden. na banden wissel zelfde verhaal als hierboven, maar aanduwen ging prima, blijkbaar zat er nog genoeg prik in voor de injectie...charrel schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:35:
Als er nog wel wat prik in je accu zit, als ie echt volledig plat is dan spuit ie gewoon niks in. En kan je dus vaak rennen tot je een ons weegt. Een suzuki rmz450 crosser heeft bv. geen accu. Die moet je eerst een paar keer kickstarten om een condensator op te laden. Als je dan genoeg prik heeft start ie pas.
Wel meteen weer een goede reden om met een omweg naar huis te gaan om de accu op te laden en de banden in te schuren
@apache, stond je motor een poosje stil ofzo dat je accu leeg was? of was het gewoon een slechte accu (kan gebeuren)
[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 01-09-2009 11:44 ]
Jumpstarten via de auto accu schijnt echt slecht te zijn voor je motoraccu. eigenlijk moet je dan je ground via je stepje, of een ander deel van je frame laten lopen.
Dat is met auto's ook zo hoor, in de manual van mn auto staat dat ik de min-pool op het chassis van de auto die je wilt starten moet aansluiten. Anders gaan er idioot grote stromen lopen, en heb je kans dat accukabels gaan smelten enzo
Goh, weet ik dat ook weer. Ik heb ooit 2x moeten starten mbv een vriendelijke automobilist maar heb toen de startkabels gewoon op mijn accu aangesloten...
Bij mijn volvo zit de accu achterin maar de aansluiting vooring dus dat gaat al deel via chassis...Widow schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:39:
Dat is met auto's ook zo hoor, in de manual van mn auto staat dat ik de min-pool op het chassis van de auto die je wilt starten moet aansluiten. Anders gaan er idioot grote stromen lopen, en heb je kans dat accukabels gaan smelten enzo
Maar toch best vaak zo de motor gestart en accu doet het nu 2 jaar en 16k km later nog steeds prima.. ik heb zeker mazzel gehad?
Ik sluit hem trouwens wel heel kort aan, eerst auto starten, kabels aan auto, en dan snel kabels op motor, starten en kabels meteen los.. dus zitten er nog geen minuut op ofzo..
Een motoraccu is niet zo zwaar als die van een auto, dat scheelt nog al.ToolkiT schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:36:
[...]
Bij mijn volvo zit de accu achterin maar de aansluiting vooring dus dat gaat al deel via chassis...
Maar toch best vaak zo de motor gestart en accu doet het nu 2 jaar en 16k km later nog steeds prima.. ik heb zeker mazzel gehad?
Ik sluit hem trouwens wel heel kort aan, eerst auto starten, kabels aan auto, en dan snel kabels op motor, starten en kabels meteen los.. dus zitten er nog geen minuut op ofzo..
En ik heb een diesel dus extra dikke accu.. mmm volgende keer de zwarte kabel maar op stepje zetten dan..webmail schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:39:
[...]
Een motoraccu is niet zo zwaar als die van een auto, dat scheelt nog al.
Ik heb bij Univé een WA+ verzekering, en als ik hem gewoon met een ART cat 3 (of 4?) slot vast zet dan is het goed. Dus in principe is stuurslot & schijfremslot al genoeg. Ik heb hem thuis echter ook nog met een kettingslot aan een boom vast liggen.wimmel_1 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:13:
In plaats van allemaal van die vertragende middelen aan te schaffen (niet goedkoop) kun je natuurlijk ook even kijken naar een verzekeraar die niet allemaal van die belachelijke eisen stelt en je fiets dáár WA(+) met diefstaldekking verzekeren.
Het scheelt wel dat een V-Strom een goedkope fiets is, met een duurder model zijn de eisen ook bij Univé hoger. Voor de echt dure fietsen ontkom je niet aan een alarm om hem te kunnen verzekeren tegen diefstal vermoed ik
Hmm, gezien het accu verhaal komt bij mij het volgende vraag bovenborrelen (of dat, of ik moet nodig naar de plee
)
Ik rij dus over 2 weken af, en uiteraard gaat er een motor komen, die ik dus zolang het weer toelaat voor woon-werk verkeer wil gaan gebruiken, echter is de afstand ongeveer 2x 16km. Heeft dat consequenties voor het bijladen van je accu?
Uiteraard ga ik in het begin wel toeren, maar het moet gewoon normaal tegen de korte stukjes kunnen.
Toch?
Ik rij dus over 2 weken af, en uiteraard gaat er een motor komen, die ik dus zolang het weer toelaat voor woon-werk verkeer wil gaan gebruiken, echter is de afstand ongeveer 2x 16km. Heeft dat consequenties voor het bijladen van je accu?
Uiteraard ga ik in het begin wel toeren, maar het moet gewoon normaal tegen de korte stukjes kunnen.
Toch?
Maarja wie gaat z'n Desmosedici (bedoelde u medicijnfles?
) dan ook buiten stallen?
Dit topic is gesloten.
![]()