Vandaag mijn motor opgehaald, zodat ik nog 2 daagjes kilometers kan maken voordat ik weer
te werk ging.
Tenminste.... dat was het plan.
Vorige week heb ik mijn AVD gehaald en heb daarna meteen 1,5 week vakantie opgenomen om
proef te gaan rijden en een motor aan te schaffen.
2 dagen na mijn AVD heb ik mijn rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis; met spoed want
de week erop zou het gemeentehuis verhuizen en kon ik ook meteen dat weekend gaan
proefrijden.
Die zaterdag heb ik proefgereden op een Daytona 600 en dat beviel me eigenlijk zo goed dat
ik hem de dinsdag daarop heb besteld. Hij zou nog een servicebeurt krijgen en eind van
deze week klaar zijn.
Die donderdag kreeg ik een telefoontje dat ik hem vrijdag kon ophalen. Ik ben toen naar de
bank gegaan om mijn pin limiet te verhogen (ik moest dat ding toch op een-of-andere manier
betalen). Blijkt dat ze dat alleen voor dezelfde dag konden regelen, moest ik dus de dag
daarop nog eens terug komen. Wel heb ik die zelfde dag nog een verzekering afgesloten,
zodat ik vrijdag gerust kon gaan rijden.
Ik ben vandaag dus afgereisd naar de dealer om de motor op te halen en nog even op mijn
naam te zetten bij het postkantoor.
Het postkantoor bleek een beetje lastig te bereiken, maar toch nog gevonden.
Ik leg het kentekenbewijs en mijn rijbewijs op de toonbank met het verzoek om een motor op
mijn naam te zetten. Als die postkantoor medewerkster begint met de gegevens in te vullen
in de computer, zie ik haar gezicht betrekken. Volgens de gegevens is mijn rijbewijs niet
een geldig rijbewijs: ik moest maar even naar het gemeentehuis honderd meter verder op om
verhaal te halen.
Bij het gemeentehuis aangekomen wordt ik geholpen door een vrouw, en blijkt dat het enige
is wat zij kan doen is om het gemeentehuis van mijn dorp te bellen om te vragen wat er aan
de hand is. Dat gemeentehuis is echter 2 dagen gesloten in verband met een verhuizing (DOH!).
Ze zegt dat mijn gemeentehuis waarschijnlijk vergeten is om het rijbewijs als geactiveerd
te zetten en dat het postkantoor mij alleen nog kan helpen om contact op te nemen met het
RDW.
Weer terug bij het postkantoor blijkt dat ze alleen een fax kunnen sturen naar het RDW,
omdat ze niet mogen bellen. Ze verwachten niet dat het vandaag nog opgelost ging worden
Toen ik weer richting huis ging kreeg ik een telefoontje van het RDW. Of ik het nummer kan
oplezen van mijn rijbewijs. Blijkt inderdaad dat mijn oude rijbewijs nog geactiveerd staat
en niet mijn nieuwe. Ik vraag of hij dan niet dat ding kon activeren. Nee, daarvoor moet
je bij je gemeentehuis zijn.
Lekker nuttig belletje, lamlul!
Kortom, me hele vakantie verprutst omdat die miep aan de balie bij het gemeentehuis vergeet een vinkje aan te zetten
Zo, dat moest ik even kwijt