Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.169 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:25:
[...]

Beter als Ewan imho. Maar hij is wél een beetje moody af en toe. En hij moet nodig zijn tanden een keer recht laten zetten. Het is nét een piraat af en toe.

Voor beiden natuurlijk petje af. Ik weet niet of ik het ze na zou doen. Hoewel het natuurlijk wél geweldig is wat ze doen: op 'vakantie' en er nog dik betaald voor worden ook.
MrsT vind Charley leuker dan Ewan 8)7 Maar het lijkt me wel een OK kerel maar ook wel een lastig tiepje om mee te leven, respect voor zijn vrouw...

ik heb net het boek van 'by any means' uit en kwam tot een grappige ontdekking:
ToolkiT in "Welke boeken leest de tweaker? - deel 3"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag mijn motor opgehaald, zodat ik nog 2 daagjes kilometers kan maken voordat ik weer
te werk ging.

Tenminste.... dat was het plan.

Vorige week heb ik mijn AVD gehaald en heb daarna meteen 1,5 week vakantie opgenomen om
proef te gaan rijden en een motor aan te schaffen.
2 dagen na mijn AVD heb ik mijn rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis; met spoed want
de week erop zou het gemeentehuis verhuizen en kon ik ook meteen dat weekend gaan
proefrijden.

Die zaterdag heb ik proefgereden op een Daytona 600 en dat beviel me eigenlijk zo goed dat
ik hem de dinsdag daarop heb besteld. Hij zou nog een servicebeurt krijgen en eind van
deze week klaar zijn.
Die donderdag kreeg ik een telefoontje dat ik hem vrijdag kon ophalen. Ik ben toen naar de
bank gegaan om mijn pin limiet te verhogen (ik moest dat ding toch op een-of-andere manier
betalen). Blijkt dat ze dat alleen voor dezelfde dag konden regelen, moest ik dus de dag
daarop nog eens terug komen. Wel heb ik die zelfde dag nog een verzekering afgesloten,
zodat ik vrijdag gerust kon gaan rijden.

Ik ben vandaag dus afgereisd naar de dealer om de motor op te halen en nog even op mijn
naam te zetten bij het postkantoor.
Het postkantoor bleek een beetje lastig te bereiken, maar toch nog gevonden.
Ik leg het kentekenbewijs en mijn rijbewijs op de toonbank met het verzoek om een motor op
mijn naam te zetten. Als die postkantoor medewerkster begint met de gegevens in te vullen
in de computer, zie ik haar gezicht betrekken. Volgens de gegevens is mijn rijbewijs niet
een geldig rijbewijs: ik moest maar even naar het gemeentehuis honderd meter verder op om
verhaal te halen.

Bij het gemeentehuis aangekomen wordt ik geholpen door een vrouw, en blijkt dat het enige
is wat zij kan doen is om het gemeentehuis van mijn dorp te bellen om te vragen wat er aan
de hand is. Dat gemeentehuis is echter 2 dagen gesloten in verband met een verhuizing (DOH!).
Ze zegt dat mijn gemeentehuis waarschijnlijk vergeten is om het rijbewijs als geactiveerd
te zetten en dat het postkantoor mij alleen nog kan helpen om contact op te nemen met het
RDW. :(

Weer terug bij het postkantoor blijkt dat ze alleen een fax kunnen sturen naar het RDW,
omdat ze niet mogen bellen. Ze verwachten niet dat het vandaag nog opgelost ging worden :(

Toen ik weer richting huis ging kreeg ik een telefoontje van het RDW. Of ik het nummer kan
oplezen van mijn rijbewijs. Blijkt inderdaad dat mijn oude rijbewijs nog geactiveerd staat
en niet mijn nieuwe. Ik vraag of hij dan niet dat ding kon activeren. Nee, daarvoor moet
je bij je gemeentehuis zijn.
Lekker nuttig belletje, lamlul!

Kortom, me hele vakantie verprutst omdat die miep aan de balie bij het gemeentehuis vergeet een vinkje aan te zetten :(

Zo, dat moest ik even kwijt :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje vreemd dat die dealer 'm niet gewoon al op je naam had gezet. Je hebt daar namelijk helemaal geen rijbewijs voor nodig om een fiets op je naam te zetten (óf een auto, vrachtwagen, bus ..... wat dan ook) :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:52:
Beetje vreemd dat die dealer 'm niet gewoon al op je naam had gezet. Je hebt daar namelijk helemaal geen rijbewijs voor nodig om een fiets op je naam te zetten (óf een auto, vrachtwagen, bus ..... wat dan ook) :+
postkantoor doet dat geloof ik in NL.
Maar als je een geldig paspoort of ander ID bewijs hebt moet dat idd wel lukken.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

ToolkiT schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

postkantoor doet dat geloof ik in NL.
Maar als je een geldig paspoort of ander ID bewijs hebt moet dat idd wel lukken.
Kon inderdaad ook met mijn ID kaart, maar dan moet ik een uittreksel uit het geboorte register hebben.
En die is te verkrijgen bij......

Juist mijn eigen gemeente huis, die dicht is voor verhuizing :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheNameless op 14-08-2009 17:59 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Bah, irritante dingen dat zeg :-/.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheNameless schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:59:
[...]

Kon inderdaad ook met mijn ID kaart, maar dan moet ik een uittreksel uit het geboorte register hebben.
En die is te verkrijgen bij......

Juist mijn eigen gemeente huis, die dicht is voor verhuizing :(
LOL... sorry.. |:(
paspoort was geen optie?

Hier gaat dat eigenlijk veel makkelijker.. verkoper vult een strookje van V5 (registatie papier) in en geeft dat aan de koper, en stuurt dan de originele met de gegevens van de koper op naar de DVLA (UK RVD) en done..
hoeft geen 3e partij bij te komen, kan je gewoon zelf regelen.
De verkoper blijft verantwoordelijk (wegenbelasting, boetes etc) voor de auto tot DVLA hem overgeschreven heeft dus die heeft er veel aan om dat snel te regelen.

[ Voor 40% gewijzigd door ToolkiT op 14-08-2009 18:06 ]

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

ToolkiT schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:03:
[...]

LOL... sorry.. |:(
paspoort was geen optie?

Hier gaat dat eigenlijk veel makkelijker.. verkoper vult een strookje van V5 (registatie papier) in en geeft dat aan de koper, en stuurt dan de originele met de gegevens van de koper op naar de DVLA (UK RVD) en done..
hoeft geen 3e partij bij te komen, kan je gewoon zelf regelen.
De verkoper blijft verantwoordelijk (wegenbelasting, boetes etc) voor de auto tot DVLA hem overgeschreven heeft dus die heeft er veel aan om dat snel te regelen.
Nee, heb geen paspoort, maar dan zal ik ook wel een uittreksel nodig gehad hebben.

Ik geloof dat je als dealer aangesloten moet zijn bij een-of-andere instantie, voordat ze het kenteken mogen overschrijven en dat is deze dealer niet (ze dealen trouwens alleen in 2e hands motoren voor zover ik weet).

Ergste is nog dat ik gewoon al een week rond rij in de auto met een rijbewijs dat niet volledig geregistreerd staat :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheNameless schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:26:
[...]

Nee, heb geen paspoort, maar dan zal ik ook wel een uittreksel nodig gehad hebben.
Wat een onzin dat je zoveel papieren nodig hebt |:( mooie geldbron voor de staat als je elke keer weer een uitreksel nodig hebt..

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Sta ik bij het stoplicht stil, ruik ik opeens een gigantische rotte eieren geur :X . Nu blijkt het dus van mijn motor af te komen... Mijn accu is weer eens aan het koken :'( Kan ik dus een nieuwe accu en een nieuwe spanningsregelaar kopen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:51:
Sta ik bij het stoplicht stil, ruik ik opeens een gigantische rotte eieren geur :X . Nu blijkt het dus van mijn motor af te komen... Mijn accu is weer eens aan het koken :'( Kan ik dus een nieuwe accu en een nieuwe spanningsregelaar kopen.
Weer?

Bouw dan even een koelblokje op je spanningsregelaar.

No signature required.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
Spanningsregelaar schijnt bij bepaalde merken/typen nog wel eens een zwakke plek te zijn. *kuch* *kuch* *Honda* *kuch*, dat heb ik vorige maand nog proefondervindelijk nog mee gemaakt bij mijn NTV. Met geluk een tweedehandsje kunnen bemachtigen, maar anders wordt je zuur --> nieuwe regelaar + accu.

Welk type motor rij je?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Yamaha fzr 600 uit '91. Het is een bekend probleem. het is mijn tweede spanningsregelaar en ik heb hem pas vanaf december. Gelukkig deze keer mijn CDI niet gefried, want die kost ook een bult geld.

Met toeren maken meette ik 16 volt over de polen van m'n accu. die kan ik dus ook beter vervangen :'( Gaat mijn stagevergoeding weer :X

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vandaag eerste rijles op de weg gehad (AVB heb ik ondertussen).
Blijkbaar ben ik dat kijken-kijken-kijken toch wel beetje verleerd sinds in m'n auto rijbewijs heb!

En steeds door de bebouwde kom, iets wat ik in het dagelijkse leven amper hoef te doen. Zo langzaam rijden is niks voor mij.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
defusion schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:36:
Vandaag eerste rijles op de weg gehad (AVB heb ik ondertussen).
Met ^^
Een week of 3 geleden AVB + Theorie gehaald, en vandaag dus de eerste rijles op de weg :)
Mooie route gereden , zeker met dit mooie weer. Vanaf Rijswijk stukkie snelweg naar Gouda, en vandaar over de dijk naar Krimpen a/d IJssel, dan de snelweg naar Maasland, en langs 't water weer richting A4 en Rijswijk. Een prima stuk om je 2uur mee te vermaken 8)

Nu nog meer balen dat ik pas over 1.5maand kan afrijden :(

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 15-08-2009 19:17 . Reden: ff het url gefixed ;) ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SlinkingAnt schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:56:
[...]

Met ^^
Een week of 3 geleden AVB + Theorie gehaald, en vandaag dus de eerste rijles op de weg :)
Mooie route gereden , zeker met dit mooie weer. Vanaf Rijswijk stukkie snelweg naar Gouda, en vandaar over de dijk naar Krimpen a/d IJssel, dan de snelweg naar Maasland, en langs 't water weer richting A4 en Rijswijk. Een prima stuk om je 2uur mee te vermaken 8)

Nu nog meer balen dat ik pas over 1.5maand kan afrijden :(
Leuke stukken idd.Doet mij denken aan een GoT-rit ;)

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@_Erikje_ had je vandaag je fzr in het zonnetje voor je huis gezet?

• Widow
  • Laatst online: 16:02
Vandaag weer gelest, en mijn instructeur geeft ook vrachtwagen les. Aan het eind van de les hadden we het nog even over vrachtwagens, tot ie zegt "Eigenlijk zou iedereen een keer vrachtwagen gereden moeten hebben". Nou, dan houd ik me aanbevolen :D Als ik nu mn motorrijbewijs heb, gaan we een keer een uurtje met de vrachtwagen de weg op 8)

* Widow zoekt het "Vrachtwagen - Beginnersvragen... en meer!" topique

Verder was de les niet heel spannend, hoewel ik de "keer binnen 6 meter" en het 8-je draaien lastig vind zonder slippende koppeling. De langzame slalom is veel makkelijker omdat je daar nog echt wat kan remmen met je achterrem en je niet meteen de boel verneukt als je per ongeluk wat was geeft, omdat je koppeling slipt.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:33:
Vandaag weer gelest, en mijn instructeur geeft ook vrachtwagen les. Aan het eind van de les hadden we het nog even over vrachtwagens, tot ie zegt "Eigenlijk zou iedereen een keer vrachtwagen gereden moeten hebben". Nou, dan houd ik me aanbevolen :D Als ik nu mn motorrijbewijs heb, gaan we een keer een uurtje met de vrachtwagen de weg op 8)

Verder was de les niet heel spannend, hoewel ik de "keer binnen 6 meter" en het 8-je draaien lastig vind zonder slippende koppeling. De langzame slalom is veel makkelijker omdat je daar nog echt wat kan remmen met je achterrem en je niet meteen de boel verneukt als je per ongeluk wat was geeft, omdat je koppeling slipt.
Huh, de 8 met slippende koppeling. Dat is best wel dom imo. Als je te ver je koppeling in knijpt heb je geen aandrijving meer en val je om :X

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:33:

Weet je zeker dat die met slippende koppeling moet ?

Duw je tegen de stepjes als je traag beweegt? Scheelt om je balans te houden als je , bijvoorbeeld bij eenbeweging naar links, op het (rechter) stepje drukt.

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
alle avb onderdelen uitgelegd.

http://cbr.nl/brochure/VIWEB906.pdf

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:52:
[...]
Huh, de 8 met slippende koppeling. Dat is best wel dom imo. Als je te ver je koppeling in knijpt heb je geen aandrijving meer en val je om :X
Kwestie van beleid. Ik kan dat soort capriolen op de koppeling en met de remtechniek. Die met de koppeling heb ik me ooit zelf aangeleerd met het brommertje, en toen ik rijles kreeg heb ik de remtechniek geleerd. Je hebt idd meer controle als je het met de rem doet, maar ik heb een hele precieze controle over mijn hand, dus omvallen is iets dat mij niet zal gebeuren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• MMach
  • Laatst online: 19-01 12:41
MMach schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:18:
[afbeelding]

Et voila.
Het was ongeveer een uur rijden van de verkoper naar mij thuis, en het enige wat ik wou doen was doorrijden naar Frankrijk. Wat een ongelofelijke machine. 50km/h over kasseien en je merkt gewoon niet dat je op kasseien rijdt (wat met mijn ninja wel even iets anders is). Zeer goeie bouwkwaliteit, geen piepje, geen kraakje. En die 100Nm koppel dan, zeer indrukwekkend. Op lage snelheden ( <25) wel wat zwaar, maar niet onhandelbaar. Wat een droomfiets is me dat :9~
Intussen staat er al 6500km extra op de teller (in minder dan 2 maanden) :+ Ik ben er nog steeds van onder de indruk, echt een zeer goede motor. De bougies moeten een dezer dagen wel vervangen worden, want dat is al te lang geleden. Voor m'n werk rijd ik nu 800-1100km per week (woon 70km van m'n werk, en ik moet veel inspecties uitvoeren bij onze externe firma's en rijd een paar keer per dag naar onze werven) met de motor, dus ik ben wel blij dat ik een comfy bak heb gekozen :P

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:51:
@_Erikje_ had je vandaag je fzr in het zonnetje voor je huis gezet?
Niet ons eigen huis, maar bij de buren voor het huis. ons pad wordt vernieuwd dus moet ik hem op een plek wat meer in het zicht parkeren...

Hoezo, kom jij ook uit de streek?

• Widow
M3rcury schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:52:
[...]

Nee juist niet met slippende koppeling, maar dan reageert de motor meteen direct wat je doet met je gashendel zegmaar. En dat is wat ik er moeilijk aan vind :P

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:57

martjah

Appel

Widow schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Nee juist niet met slippende koppeling, maar dan reageert de motor meteen direct wat je doet met je gashendel zegmaar. En dat is wat ik er moeilijk aan vind :P
mij hebben ze toen geleerd om het gas "vast te zetten". ik klemde dan een deel langs het gashendel zodat ik het gas eigenlijk niet meer kon verdraaien en dan gewoon beetje corrigeren met de achterrem.

btw vrijdag teruggekomen van motorvakantie Duitsland =) goddelijk rijden daar. Was Nederland maar zo, ook al zou het alleen maar de mentaliteit zijn van het verkeer.

Wij zaten in http://www.villa-loewenherz.de/ . Dat is echt een dikke aanrader.
Wij zaten daar 5 overnachtingen voor 30 euro p.p.p.n. incl. ontbijt en avondeten en dat was goed eten.
Iedereen is vriendelijk daar en er stonden in avond gewoon 50 motoren buiten. Ze hebben 24 routes vanuit de villa en die kan je op papier krijgen of op je gps zetten..
Allemaal van die kleine dingetjes die het hem doen, gezelligheid, het eten, bij de ingang een plantenspuit + keukenrol voor je visier, natte spullen kon je in het ketelhok ophangen(lekker warm) dus was het de dag erop meteen weer droog etc etc. TOP!

**edit** ohja laat je niet misleiden door de foto's, het is niet alleen "Harleyvolk" en die zijn trouwens ook zeer vriendelijk. Het is denk ik 75% racers/tourmotoren etc. en 25% harley

[ Voor 50% gewijzigd door martjah op 16-08-2009 12:56 ]

• DECOY88
(overleden)
;)

[ Voor 100% gewijzigd door DECOY88 op 17-08-2009 18:26 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Woei :)

Morgen ga ik, als kado van m'n vriendin, 2 uurtjes proeflessen bij Erik Kemp in Lelystad. De instructeur is Aart de Koning, volgens een motorrijdende vriend van mij een toffe gozer. Iemand hier die hier ook gelest heeft?

Heb er echt super zin in, aangezien motor rijden wel een beetje in het bloed zit. Als 16 jarig jochie zat ik met veel plezier op een Honda MTX. Hopelijk dat ik daardoor een beetje extra ervaring heb en het snel oppik. Het grootste verschil lijkt mij toch het wennen aan het grotere gewicht.

In ieder geval kijk ik er erg naar uit en mocht ik verslaafd raken en mij aanmelden voor de lessen, dan laat ik het zeker nog horen.

• DECOY88
(overleden)
veel plezier morgen. en als je eenmaal bent opgestapt zal je niet snel meer afstappen.

• DinX
  • Laatst online: 10:40

DinX

Motormuis

* DinX heeft net meer kilometers gedaan dan in heel de maand juli en augustus samen tot nu toe :P

Ritje van 530 km :X Lekker als je 1 x gereden hebt op een maand tijd :+

Ben op sommige plaatsen afgeweken van de route.
Al is elke weg daar lekker rijden (op het wegdek na soms).

kriskras door Luxemburg :9 :9~

[ Voor 50% gewijzigd door DinX op 16-08-2009 20:48 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

DinX schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:26:
* DinX heeft net meer kilometers gedaan dan in heel de maand juli en augustus samen tot nu toe :P

Ritje van 530 km :X Lekker als je 1 x gereden hebt op een maand tijd :+
Ben net terug uit de Eifel... 2 dagen met zulke afstanden... Volgende keer als ik zo lang ga rijden ga ik toch maar eens m'n "anti monkeybutt powder" gebruiken denk ik
[spam]
Afbeeldingslocatie: http://www.monkamoo.com/Intermediate%20Product%20Pages/Intermediate%20Graphics/Anti%20Monkey%20Butt/ambpowder.jpg[/spam]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

Het was trouwens superlekker weer daar in Luxemburg/Ardennen. Tot 29°. Gebeurt niet vaak dat het daar warmer is dan het binnenland bij ons.

• DECOY88
(overleden)
bij 500 km is toch net je olie op temperatuur?

mijn vakantie.

• DinX

DinX

Motormuis

Ben ook wel meer gewend dan dat hoor (zie m'n Noorwegen trip van 2 jaar geleden. 1300km de laatste 24 uur, 8000+ totaal.) :p

Alleen als je nog geen 5000km op een jaar gereden hebt is het wat minder ... :p

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DinX schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:53:
Ben ook wel meer gewend dan dat hoor (zie m'n Noorwegen trip van 2 jaar geleden. 1300km de laatste 24 uur, 8000+ totaal.) :p

Alleen als je nog geen 5000km op een jaar gereden hebt is het wat minder ... :p
ik zou er niet over na willen denken om 1300k in twee dagen te rijden. dan kan ik me rug meteen een week in het gips om hem weer recht te trekken :X . Nadeel van de supersport, jij hebt daarentegen wel een machine die er voor gemaakt is...

Maximaal 500 km per dag is mijn normering. gisteren 350 km gereden en had al een houten kont van waar je u tegen zegt }:O .

• DinX

DinX

Motormuis

_Erikje_ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

ik zou er niet over na willen denken om 1300k in twee dagen te rijden. dan kan ik me rug meteen een week in het gips om hem weer recht te trekken :X . Nadeel van de supersport, jij hebt daarentegen wel een machine die er voor gemaakt is...

Maximaal 500 km per dag is mijn normering. gisteren 350 km gereden en had al een houten kont van waar je u tegen zegt }:O .
1 dag :P
Ben toen vertrokken rond 10 uur 's morgens op dag 17 en thuis aangekomen 6 uur 's morgens dag 18 :p
Tussendoor enkel gestopt voor het wachten en reizen met de ferry en tankbeurten :+

Met een supersport kan het ook hoor :p

http://www.sjaaklucassen.nl/ :+

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 16-08-2009 22:56 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ohja, ik moest 't dus met een stampende 1-cilinder doen :P Merk nu dat ik toch wel wat spierpijn in de schouders en nek heb zeg :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb gisteren met een stuk of 15 mede-VFR-rijders en wat andere motoren (in groepen van ong 4/5) een stuk door Twente en Duitsland gereden. Erg gezellig bij de pauze en achteraf (tussenstop bij de Bikers Farm, eind bij Felsen Muhle), en leuk tijdens het rijden.
Ik zat in een rustig groepje, maar zodra de voorrijder doorhad dat iedereen goed mee kon komen ging het tempo wat omhoog >:).
We hadden super weer met een graadje of 22-24 met zon en wolken, dus dat was ook lekker. Fijn om weer eens voor de lol te rijden ipv alleen woon-werk! Heb nu alleen een beetje een houten kont, ben niet meer gewend om 500 km op een dag te rijden O-)

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Je moet er natuurlijk ook wel een beetje de motor voor hebben. Uiteraard kun je ook overal komen op een fiets met houten banden, maar als je een beetje comfortabel ding hebt, kom je er wel. En het is een kwestie van trainen. Gewoon dóen dus. Waar een weg is, is een wil.

En nou we toch aan het verpissen zijn :+ nog een week of 6 en ik vertrek naar Marokko. Gaan we in 3 weken tijd iets van 10k op de klok bijschrijven.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

I'd hope so, we gaan volgende week namelijk 1250km rijden naar Zuid-Frankrijk met een R1, ZX-9R en ZX-12R :Y)

We doen het wel in 2 dagen, ongeveer 50/50 verdeeld qua kilometers met een hotelovernachting in Chalon sur Saone. Ik heb aardig wat tochtjes Eiffel van rond de 450km (bijna exclusief binnendoor met flink wat bochten) achter de rug, dus ik maak me niet heel veel zorgen over 600km snelweg op een dag. Hoogstens dat het gaat vervelen :) Met genoeg pauze komt het wel goed denk ik.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
hmz, lisabon is toch wat ver om te doen op twee dagen denk ik....2300km vn Mtricht :(
nja, danmar vliegicketje. ouders e vriendin ook weer gerust :)

Ctrl+k

• Widow
gwystyl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:16:
Ik heb gisteren met een stuk of 15 mede-VFR-rijders en wat andere motoren (in groepen van ong 4/5) een stuk door Twente en Duitsland gereden.
Een VFR valt iirc in de tour/sport categorie, zijn dat soort afstanden dan niet prettig te doen met een VFR?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Met een VFR kan je wel aardige afstanden afleggen. Ben er zelf al verschillende malen mee op reis gegaan, nooit last gehad van iets. Het leuke aan deze motor is dat die niet zo extreem is zoals de supersports, maar als je wil er toch een leuke vaart in kan zetten.

Iemand soms interesse? Heb er momenteel 2 en er moet er 1 buiten. 8)

Volvo Classic Club Belgium

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Widow schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

Een VFR valt iirc in de tour/sport categorie, zijn dat soort afstanden dan niet prettig te doen met een VFR?
Qua zithouding is het prima te doen; geen druk op de polsen, dus geen stijve nek/rug oid. Ik heb alleen de afgelopen tijd niet meer zoveel gereden, dus heb ik nu wat zadelpijn ;)
Youk schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:42:
Met een VFR kan je wel aardige afstanden afleggen. Ben er zelf al verschillende malen mee op reis gegaan, nooit last gehad van iets. Het leuke aan deze motor is dat die niet zo extreem is zoals de supersports, maar als je wil er toch een leuke vaart in kan zetten.

Heel verleidelijk :). Mijn vrouw heeft ook een rijbewijs maar nog geen motor, maar ze vindt mijn VFR wat te zwaar (vnl qua gewicht/zwaartepunt bij lage snelheden).
De route was ook uitgezocht op snelle bochtencombinaties, erg leuk in vergelijking met 100 km snelweg wat ik voornamelijk rijd. Zo te zien heb jij iig één RC36-II. Wat is die andere?

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:28
@ Youk, je woont wel erg ver weg voor een proefritje :P maar heb je meer info over de vfr?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-01 23:00

Bob

DECOY88 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:36:
bij 500 km is toch net je olie op temperatuur?

mijn vakantie.
Prachtige reis! En inderdaad, zeker opnieuw doen maar dan zorgen dat je fris blijft in je hoofd :)

• Ice T
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:16
Heeft iemand enig idee waar ik deze demper ergens kan vinden. Kwam hem ooit tegen op marktplaats, maar de advertentie is inmiddels foetsie.

Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/199/minidemper.jpg

Het is voor mijn Suzuki GSX-R 750 uit 2004 ;)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

is gewoon een standaard gp uitlaatje. kan je denk ik overal krijgen. moet je even de sites van de verschillende motorzaken/uitlaatfabrikanten langs denk ik...

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

TheLostSonOfGod schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:51:
Heeft iemand enig idee waar ik deze demper ergens kan vinden. Kwam hem ooit tegen op marktplaats, maar de advertentie is inmiddels foetsie.

[afbeelding]

Het is voor mijn Suzuki GSX-R 750 uit 2004 ;)
Dat is een zelfgemaakte demper. De demper waarvan die gemaakt is een laser extreme. Bedenk wel dat je dan helemaal geen demping meer hebt, want normaal zit er nog een cat tussen ;)

No signature required.

• Widow
Youk schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:42:
Heb je wat specs? Ik heb wel intresse :)

edit: ow belgie, word dat niet lastig met importeren enzo?

[ Voor 12% gewijzigd door Widow op 17-08-2009 14:57 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Hehe, al 2 mensen met interesse, leuk :P

Ik zal vanavond wat meer details doorsturen per mail of DM naar jullie beiden, we gaan hier het forum nu niet voor misbruiken.

Kan al wel even vertellen, het is de fiets in mijn avatar. Fototje is genomen in de Franse Alpen, wat was dat een fijne vakantie :*) . Bouwjaar 2001, eerste ingebruikname in 2002.

Hier zitten denk ik wel meer mensen die iets kunnen vertellen over het importeren in Nederland. Ik heb al ergens zien passeren dat er een BPM calculator bestaat zodat je kan uitrekenen hoeveel rest-BPM je nog zou moeten betalen.

Ps: kop koffie met koek gratis bij aankoop :+

Volvo Classic Club Belgium

• MailMan
MailMan schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:10:
Woei :)

Morgen ga ik, als kado van m'n vriendin, 2 uurtjes proeflessen bij Erik Kemp in Lelystad. De instructeur is Aart de Koning, volgens een motorrijdende vriend van mij een toffe gozer. Iemand hier die hier ook gelest heeft?

Heb er echt super zin in, aangezien motor rijden wel een beetje in het bloed zit. Als 16 jarig jochie zat ik met veel plezier op een Honda MTX. Hopelijk dat ik daardoor een beetje extra ervaring heb en het snel oppik. Het grootste verschil lijkt mij toch het wennen aan het grotere gewicht.

In ieder geval kijk ik er erg naar uit en mocht ik verslaafd raken en mij aanmelden voor de lessen, dan laat ik het zeker nog horen.
:D :*) 8) :9~ O+ _/-\o_

Nuff Said eigenlijk. Blijkbaar heeft het altijd al gekriebeld want ik vond het helemaal geweldig. Zijn eigenlijk meteen bij het begin al op de motor gestapt (CBF 500) en naar een oefenterrein gereden waar we (volgens mij) vrijwel alle oefeningen voor het AVB examen hebben gedaan. De rem en uitwijk-manoeuvres gingen erg goed. Kreeg het compliment dat hij de precisiestop nog nooit in 1x zo goed had gezien en dat ik vast eerder een oefenles had genomen :> .
De halve draai links en rechtsom vond ik wat lastiger. Ik gaf eigenlijk te weinig gas waardoor de motor af en toe begon te stotteren. Iets harder remmen, en ook beter de bocht in kijken was de oplossing. Na een paar keer begon dat ook al beter te lopen en ging ook de 8 voldoende.
De langzame slalom was, zoals ik al had gelezen, behoorlijk pittig en moest ik meestal vlak voor het einde afbreken omdat ik steeds weider ging. Toch ging dat op het laatst ook 3x zonder voetjes aan de vloer of gekke capriolen.

Het was echt een superervaring en voor mij is eigenlijk alleen de vraag wanneer ik met lessen ga beginnen. Daarvoor moet ik eerst m'n auto verkopen (ging sowieso de deur uit) en vervolgens kijken wat er over blijft voor Les + kleding + oud barrel. Ik was eerst van plan om misschien een 4-daags pakket te doen, maar de instructeur raadde dat af i.v.m. het soms voorkomen van een 'day-off'. Dat je b.v. 1 dag niet lekker in je vel zit en daardoor de dingen wat minder goed oppakt en zo met een slecht gevoel je examen ingaat.

Ik ga denk eens maar wat rondpluizen wat het totaalplaatje gaat kosten. Mijn huidige schatting was rond de 1250 voor 15 lessen + theorie en examen, 800 voor kleding + helm en ik hoop toch eigenlijk rond de 1000 voor een oude motor waar ik nog een beetje aan kan sleutelen. Is dat een beetje realistisch?

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Als je het in 15 lessen red is dat prima, verder is 800,- voor een helm en kleding aardig wat geld, ik was zelf klaar voor zo'n 550,-. En oude motor, tja, da's een keus die je zelf moet maken, hoeveel tijd wil je eraan spenderen en hoe handig ben je?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MailMan
Francis schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:48:
Als je het in 15 lessen red is dat prima, verder is 800,- voor een helm en kleding aardig wat geld, ik was zelf klaar voor zo'n 550,-. En oude motor, tja, da's een keus die je zelf moet maken, hoeveel tijd wil je eraan spenderen en hoe handig ben je?
Ik zat er aan te denken om een motor uit de eind jaren 80 / begin 90 te kopen (b.v. een Honda CBX) en hier in de weekenden aan te sleutelen bij m'n ouders. Het liefst zover mogelijk uit elkaar halen, smeren, onderdelen vervangen, poetsen en weer in elkaar zetten. Motorblok zou ik laten reviseren. Zo hoop ik een paar jaar door te kunnen met een wat oudere motor.

Op dit moment probeer ik me een beetje te verdiepen in de prijzen van motoren. Kan je voor zoiets als dit een motor verwachten waar je in principe 'gewoon' mee weg kan rijden?
http://motoren.marktplaat...xX%2BP8%3D&fta_ind=3&fs=1

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:27:
[...]
Op dit moment probeer ik me een beetje te verdiepen in de prijzen van motoren. Kan je voor zoiets als dit een motor verwachten waar je in principe 'gewoon' mee weg kan rijden?
http://link.marktplaats.nl/268656709 (er is een speciaal vakje waar je de te kopieren url kunt oppikken)
Voor dat geld kun je eigenlijk niet tobben. Maak een proefritje en check of ie geen gekke geluiden maakt, de koppeling nog ok is, niet overmatig rookt, goed start (aan het blok voelen of ie écht koud is) enzo. De koppeling kunt je makkelijk testen door even op een lange rechte weg 50 in zijn 4 of 5 te gaan rijden en dan een dot gas geven. Loopt het toerental dan niet gelijk op met de snelheid, slipt de koppeling.
Als zo'n fiets nog gewoon goed rijdt, loop je weinig risico. Ik zou zelf zo'n fiets niet kopen omdat ik zelf niets kan en ook geen werkplaats heb. Ik heb een iets duurdere gekocht (hoewel €2400 voor een BMW R850RT ook niet veel is) maar ook daarmee loop je een zeker risico.

Als je een beetje handig bent en de fiets niet echt dagelijks nodig hebt is het best te doen. Juist die oude motoren zitten vaak lekker degelijk in elkaar, er zijn zat mensen die er alles van weten en ze zijn makkelijker te repareren. Geen electronica enzo, lekker makkelijk. Maar zonder in het blok te kijken weet je natuurlijk nooit of de lagers morgen in 2en zullen splijten. Volgens mij valt het echter best mee. Als ie goed klinkt en het gewoon goed doet, kan ik denk ik nog lang mee. Die van mij heeft er pas 135K op zitten en ik ga er over een paar weken mee naar Marokko. Als ie dat goed doorstaat, ga ik voor de 250k... ;)

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

MailMan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:38:

Ik ga denk eens maar wat rondpluizen wat het totaalplaatje gaat kosten. Mijn huidige schatting was rond de 1250 voor 15 lessen + theorie en examen, 800 voor kleding + helm en ik hoop toch eigenlijk rond de 1000 voor een oude motor waar ik nog een beetje aan kan sleutelen. Is dat een beetje realistisch?
Ik heb er zelf 23 lessen over gedaan waarvan 6 op de parkeerplek. Was in totaal 1400 euro kwijt. Als jij al auto-ervaring hebt en het ging gewoon goed op de parkeerplaats dan is 15 lessen best een goede optie. Voor kleding en helm ga ik zelf 400 euro reserveren. Daar kun je prima spul voor kopen. Tenzij je een leren race overall wilt, die zijn wat duurder :+

Mijn motor heeft 400 euro gekost. Geen wegenbelasting en 27 euro verzekering in het jaar. Enige nadeel is dat het een 250cc tweetakt is en dus nog redelijk wat brandstof verbruikt. Maar het is wel leuk :D Voor de 1000 euro die jij daar hebt staan kun je zeker een goede fiets kopen waar je nog een hele tijd mee kunt rijden. Het zal niet de mooiste zijn, maar dan word ie ook weer minder snel gejat ;)

Tevens mijn eerste post in dit topic. Heb vandaag precies een week mijn RBW in bezit. Heerlijk gevoel is dat _/-\o_ Is ook mijn eerste rijbewijs dat ik heb :) Heb net weer even op de K1100 van m'n pa gereden. Die acceleratie is echt fenomenaal _/-\o_

Youtube Download ubersnel.nl

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
Gister mn AVB gehaald,

in totaal 3 lesuren bijzondere verrichtingen geoefend, (vroeger veel brommers/schakels gereden en veel motoren (stiekem) gereden)...

Alle 7 in 1x gehaald, examinator vond me een beetje een show-off,
met t standaard over de grond met de uitwijk oefening(laatste oefening) is altijd leuk als je m toch al binnen hebt! >:)

nu verder en ff hard sparen voor mn droom GSX-R O-)

• Gisae
  • Niet online
Woei, mijn motor komt straks terug na het fiasco wat motorvakantie moest heten.

Copy paste van andere website:
Nu ik sinds 2 maand mijn VFR heb was het tijd om er mee op vakantie te gaan. De rit van vandaag ging van mayen naar baden baden (aanrader, mooi rijden). Zo'n 270km van de 300 in totaal verliepen prima, op een verkeerde afslag af en toe na dan. Bij een stoplicht in karlsruhe voor de laatste 30km rook ik al licht verfikte electronica, "maar dat zal ik vast niet zijn". Een stoplicht verder gaf mijn reisgenoot het "time-out"signaal, hij rook het ook. Gezien zijn motor nogal eens problemen geeft zijn we direct naar zijn motor gaan kijken. Hij kom zo niks vinden, maar bij de vfr zagen we een flinke rookpluim ontstaan onder het zadel. In recordtempo heb ik de bagage eraf gesmeten, het gereedschapsetje op de grond geflikkert en de kap gedemonteerd om de stekker er uit te trekken. Er liep onderhand een zwarte vieze smurrie uit i.c.m. flinke rook.
Ding eerst maar eens goed wassen en een oplossing zoeken voor koeling van de spanningsregelaar. Hopelijk komt die er ook nog deze week op zodat ik weer kan rijden.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

vakantie is geboekt.
We gaan bijna 3 weken naar Zuid africa waar vrienden van ons heen verhuist zijn..
Nou is hij ook een biker dus ik ben al wat motor trips aan het plannen :)

1 dagje zandhappen en 1 dag cruisen op een Harley is het plan.. kan niet wachten..

• Gisae
  • Niet online
gwystyl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:16:
Ik heb gisteren met een stuk of 15 mede-VFR-rijders en wat andere motoren (in groepen van ong 4/5) een stuk door Twente en Duitsland gereden.
Laat de volgende keer maar weten als je weer met een groepje VFR's gaat rijden.
* Gisae tukker met VFR :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Gisae schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:47:
[...]

Laat de volgende keer maar weten als je weer met een groepje VFR's gaat rijden.
* Gisae tukker met VFR :)
Kijk hier maar eens: http://speedy70.sport-touring.eu/index.php; paar enthousiastelingen (meeste met VFR of hebben VFR gehad)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gisae schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:31:
Woei, mijn motor komt straks terug na het fiasco wat motorvakantie moest heten.

Copy paste van andere website:

[...]

Ding eerst maar eens goed wassen en een oplossing zoeken voor koeling van de spanningsregelaar. Hopelijk komt die er ook nog deze week op zodat ik weer kan rijden.
Tip van Flip: Koop een niet orginele Honda SR. Die dingen kosten ongeveer de helft van een "Genuine Honda®" en zijn wél voorzien van koelribben. Beetje tweakert plaatst zo'n ding dan ook nog voorzien van de nodige koelpasta op de orginele locatie terug en houdt een handwarme SR over :D

Die "Genuine Honda®" dingen doen waar ze voor gemaakt zijn maar zitten op een locatie die daar niet voor gemaakt is, oftwel.... optisch zitten ze héél goed weggemoffeld achter het nodige kuipwerk wat er zit voor stroomlijning van de fiets. Die twee gaan niet écht goed samen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:38:
[...]

Tip van Flip: Koop een niet orginele Honda SR. Die dingen kosten ongeveer de helft van een "Genuine Honda®" en zijn wél voorzien van koelribben. Beetje tweakert plaatst zo'n ding dan ook nog voorzien van de nodige koelpasta op de orginele locatie terug en houdt een handwarme SR over :D

Die "Genuine Honda®" dingen doen waar ze voor gemaakt zijn maar zitten op een locatie die daar niet voor gemaakt is, oftwel.... optisch zitten ze héél goed weggemoffeld achter het nodige kuipwerk wat er zit voor stroomlijning van de fiets. Die twee gaan niet écht goed samen.
Daar heb ik ook de nodige ervaring mee.... ik rijd regelmatig met zadelverwarming :X, SR is ook al een keer stuk geweest. Ik heb nu een andere SR en een kleine coolermaster fan gekocht, die ik op het achterlicht wil aansluiten zodat er wat meer luchtstroming op/rond/door/over de SR komt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

men, de vakantie is weer voorbij ... file, file, file...... 8)7

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:05:
Maarrr iets dat altijd doorgaat: mensen die je van de rotonde proberen te tikken, dat dan weer wel.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

steveman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:19:
[...]

Maarrr iets dat altijd doorgaat: mensen die je van de rotonde proberen te tikken, dat dan weer wel.
carbon demper op je motor monteren (als je die nog niet hebt). Mensen zien je echt wel beter! Scheelt toch 2 bijna aanrijdingen per week!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

_Erikje_ schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:00:
[...]

carbon demper op je motor monteren (als je die nog niet hebt). Mensen zien je echt wel beter! Scheelt toch 2 bijna aanrijdingen per week!
Horen bedoel je?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:05:
Mooi hea, nederland.

No signature required.

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:19:
[...]

Mooi man, gewoon over die auto heen wheelien.

Makerij Hofman

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:00:
[...]
In wat voor situaties manoeuvreer jij je dan dat je 2 bijna aanrijdingen per week meemaakt? Ik krijg dat niet voor elkaar. Zeker geen reden om een blèrpijp te monteren. Persoonlijk heb ik een vreselijke schurft aan die dingen. Tyfusherrie voor mensen die anderen dwingen hun 'beleving' te delen. Vreselijk!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Bij de Velsertunnel richting Alkmaar is 't minimaal 2 keer per week raak. Net voor de tunnel komen 3 snelwegen bij elkaar, en mensen plempen 'm er dan meestal even voor zonder te kijken...

Ik rij er dus nu heel defensief. ga liever een versnelling lager rijden zodat je wat beter gehoord wordt. liever aso dan in de vangrail O-) .

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:13

_Apache_

For life.

* _Apache_ gaat even bellen naar de dealer. Na een kleine 5 duizend kilometer begint er wat speling te komen op het voorwiel bij het remmen. Lijkt het balhoofdlager of remmen te zijn. Had niet verwacht dat zo snel na een beurt het eea weer zou loskomen. Maar om er nou meteen een hele beurt van te maken vind ik ook weer zo.

Daarnaast ben ik aan het bedenken wat ik met mijn fiets ga doen over een half jaar. Sta namelijk op het punt om te verhuizend, op 5 minuten fiets afstand van men werk en geen mogelijkheid tot compleet overdekte stalling. Waardoor het trouwe fietsje binnen no-time zou afschrijven. als de verhuizing inzet kan ik de fiets gelukkig nog even bij ouders - overdekt - neerzetten. Maar om nou voor even een ritje met de motort heen en weer te rijden is geen permanente oplossing.

Een appartement met berging groot genoeg dat het een motorfiets kan ontvangen zat er voor ons budget helaas niet in. :(

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Stoffel

Stoffel

_Apache_ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:50:

Een appartement met berging groot genoeg dat het een motorfiets kan ontvangen zat er voor ons budget helaas niet in. :(
Al eens gekeken naar het huren van een garagebox? Ik heb er een voor mijn motor, en dat kost hier 60 euro per maand. Nu is er plek zat voor een motor of 4, dus deel ik hem met een vriend van me. We zijn dus 30 euro p/p p/m kwijt voor een veilige overdekte stalling. Best te doen toch :)

Plus ik heb er ook alle zooi liggen die bij de motoren hoort; banden, andere uitlaten, wat gereedschap, noem maar op. Handig voor opslag dus ook.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

* _Apache_ gaat even bellen naar de dealer. Na een kleine 5 duizend kilometer begint er wat speling te komen op het voorwiel bij het remmen. Lijkt het balhoofdlager of remmen te zijn. Had niet verwacht dat zo snel na een beurt het eea weer zou loskomen. Maar om er nou meteen een hele beurt van te maken vind ik ook weer zo.

Daarnaast ben ik aan het bedenken wat ik met mijn fiets ga doen over een half jaar. Sta namelijk op het punt om te verhuizend, op 5 minuten fiets afstand van men werk en geen mogelijkheid tot compleet overdekte stalling. Waardoor het trouwe fietsje binnen no-time zou afschrijven. als de verhuizing inzet kan ik de fiets gelukkig nog even bij ouders - overdekt - neerzetten. Maar om nou voor even een ritje met de motort heen en weer te rijden is geen permanente oplossing.

Is een goed motordekje geen optie?
Ik heb de duurste van HG, en die werkt perfect, van binnen gevoerd met iets van filt/fleece.
Beschermt heel goed tegen het weer.

• _Apache_

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:13:
[...]

Is een goed motordekje geen optie?
Ik heb de duurste van HG, en die werkt perfect, van binnen gevoerd met iets van filt/fleece.
Beschermt heel goed tegen het weer.
Wat bedoel je precies met een motordekje? Vriend Google komt met wazige resultaten. Als je een hoes bedoeld, vraag ik me nog af of het goed gaat werken. Tuurlijk, binnen zetten is beter, maar in wat voor mate is een hoes beter dan het zeil dat ik nu gebruik? En houdt dat de 'afschrijving' goed tegen?

Daarnaast is de parkeerplaats eigendom van een vereniging van eigenaars, dus dat word ook lastiger.

[ Voor 18% gewijzigd door _Apache_ op 19-08-2009 11:04 ]

• Sibylle
er stond hier in de straat altijd een oudere motor (Honda 500cc ofzo) beetje minder onderhouden. Heeft er de hele winter gestaan zonder te bewegen.
Is even weggeweest en ik zie hem gister weer staan in de straat: opgeknapt en gepoetst :) mooie machine!

Vanochtend loop ik de staat uit en zie ik dat de motor gevandaliseerd is...zadel is gejat en om dat te doen is het gedeelte achter het zadel met geweld omhooggeklapt. Ook het nummerbord is helemaal verbogen :S

Ik kan zoo boos worden om dat soort dingen! mijn motor staat in mtricht gelukkig. Ik ben best in staat om mijn motor te poetsen en zo te laten staan een nacht en wakker te blijven met een honkbalknuppel naast me :)

Ctrl+k

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:00:
[...]

Wat bedoel je precies met een motordekje? Vriend Google komt met wazige resultaten. Als je een hoes bedoeld, vraag ik me nog af of het goed gaat werken. Tuurlijk, binnen zetten is beter, maar in wat voor mate is een hoes beter dan het zeil dat ik nu gebruik? En houdt dat de 'afschrijving' goed tegen?

Daarnaast is de parkeerplaats eigendom van een vereniging van eigenaars, dus dat word ook lastiger.
http://www.hein-gericke.c...th/23_41/products_id/6855
hoes idd.. deze is vele malen beter dat het zeilen hoesje dat ik voor de varadero had.
Deze is heel dik met zachte binnenkant, isoleert goed, goed waterdicht etc etc.
Binnen staan is natuulijk altijd beter maar als dat geen optie is, is deze de beste... kwam ook als beste uit tests..
Is helaas wel wat prijzig.

Als je de ruimte er voor hebt heb je ook een soort mini garage's voor motoren, een vriend van me had dat, voor de verzekering gelde dat zels als garage en kreeg je nog korting ook :)
http://www.secure-a-bike.com/

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zit er geen parkeergarage van de gemeente in de buurt?

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag eindelijk mijn motor opgehaald *O*

Hij moet wel nog even terug in de loop van de week, wegens een defecte olie druk sensor.

Hier een foto van de dealer website, zal vanavond zelf wat foto's schieten.
Afbeeldingslocatie: http://www.axelsbikeshop.nl/uploads/Image/2044/DSCF0693.JPG

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mooi dingetje :> , alleen die linkpijp naar je demper is iets te lang voor mijn smaak.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TheNameless schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:53:
Vandaag eindelijk mijn motor opgehaald *O*

Hij moet wel nog even terug in de loop van de week, wegens een defecte olie druk sensor.

Hier een foto van de dealer website, zal vanavond zelf wat foto's schieten.
[afbeelding]
dat is een limited edition met die vlag toch?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:02:
[...]

dat is een limited edition met die vlag toch?
Vlag is volgens mij een optie. Dat soort dingen kan je iig bij de nieuwe daytona als accessoires bestellen. :Y

Erg mooie machine is het iig :)

No signature required.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vlag is inderdaad een optie.

Foto's komen morgen trouwens, ben een beetje druk geweest met rondjes rijden :D

Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn voorrem een heel klein beetje aansleept. Merk ik alleen als ik even moet keren met de beentjes.
Kan dit komen doordat er net nieuwe schijven + blokken onderliggen (vorige eigenaar had ze krom gereden)?
Of moet ik hier mee terug?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:29:
Vlag is inderdaad een optie.

Foto's komen morgen trouwens, ben een beetje druk geweest met rondjes rijden :D

Wat ik wel gemerkt heb is dat mijn voorrem een heel klein beetje aansleept. Merk ik alleen als ik even moet keren met de beentjes.
Kan dit komen doordat er net nieuwe schijven + blokken onderliggen (vorige eigenaar had ze krom gereden)?
Of moet ik hier mee terug?
De mijne doet dat ook. Kan tig redenen hebben.

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

:+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ray-zor schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:
[...]

Zit er geen parkeergarage van de gemeente in de buurt?
Niet op een degelijke loopafstand. Helaas.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

roflmao

Gisteren mijn remblokjes vervangen. eigenlijk makkelijker dan ik dacht. Een van mijn remzuigers was alleen vastgelopen, waardoor de binnenkant van mijn linker remschijf iets meer ingesleten is dan de rest... Wat 'n gekut om er weer wat beweging in die zuiger te krijgen zeg!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:18
De reden waarom je NIET op je sportschoentjes moet gaan rijden:
Afbeeldingslocatie: http://dump.den2is.nl/plaatjes/tel/200908191739_103.jpg
Veter bleef achter de voetsteun hangen, en ik kon er niks meer aan doen
Gelukkig zijn de Kawa kappen redelijk flexibel, dus een paar kleine krasjes en putjes.
Daarentegen is die nu wel vol vermogen (dus idd, m'n 1e volvermogen rit 'gecrashed')

There is no place like 127.0.0.1

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

denniskrol schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:36:
[afbeelding]
Gelukkig zijn de Kawa kappen redelijk flexibel, dus een paar kleine krasjes en putjes.
Daarentegen is die nu wel vol vermogen (dus idd, m'n 1e volvermogen rit 'gecrashed')
zie je wel dat het een goed idee is om jonkies eerst beperkt vermogen te geven, vol vermogen kunnen ze gewoon niet aan ;) :+

balen man..

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Wat ik nog het meest vreemde vind.. Is het eerste wat in je op komt een foto maken?

Eerste wat ik zou doen is oprapen :)

Of heb je hem voor de foto opnieuw neergelegd? ;)

• Dannisi
M'n pa kwam 2 min later thuis, dus dan til ik 'm liever met z'n 2e op, dan dat ik 'm of weer laat pleuren, of 'm te hard optil, en dat die dan op z'n andere kant ligt.
Hij lekte toch niks, dus erger wordt t niet.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ToolkiT schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:40:
[...]

zie je wel dat het een goed idee is om jonkies eerst beperkt vermogen te geven, vol vermogen kunnen ze gewoon niet aan ;) :+

balen man..
_O- _O-

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]
Aparte manier van parkeren. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Sibylle
beetje asso ook zo midden op de weg :P
Kut man, mjah, beter langzaam dan met 50+ veter complicaties.

Ctrl+k

• komkommer

komkommer

Koffie

[afbeelding]
Ik ken 't. Bijna een keer gehad met de motor van iemand anders. gelukkig trok ik de veter kapot.

Makerij Hofman

• Dannisi
Ik trok m'n veter nog wel los, maar toen was het al telaat. Ding is ook 3 keer zo zwaar als ik (200KG droog)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Laat dit een wijze les zijn. Volgende keer sportschoenen met klittenband dragen dus... (is ook veel koeler)

• Widow
Das wel gnarly idd, had je nog veel schade aan je motor?

• Dannisi
Demper paar kleine krasjes (zaten er al een paar op van de vorige eigenaar), paar krasjes/putjes in de zijkap en een kleine kras op m'n mooi Pazzo remhendel(die GELUKKIG niet afgebroken is, want daar landde hij wel vol op). Knipperlicht is ook zeer flexibel heb ik gemerkt: hij zat helemaal dubbelgevouwen, maar je ziet er nu niks meer van :)

• Stoffel

Stoffel

_Erikje_ schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:40:
Laat dit een wijze les zijn. Volgende keer sportschoenen met klittenband dragen dus... (is ook veel koeler)
Of gewoon motorlaarzen, is maar een idee :+
Pagina: 1 ... 128 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.