Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.181 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Requiem19 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Leuk dat je het nog onthouden hebt. Minder leuk was dat ik op 2 juni een flinke klapper heb gemaakt op Zandvoort. Een echte beginnersfout... om een heel lang verhaal kort te maken kwam ik aan met iets van 220/230, en remde ons groepje een stuk harder dan normaal omdat er nog een groepje voorzat. Ik had het niet gezien, remde dus veel te laat en dreigde vrij hard tegen die jongen voor me aan te rijden. Ipv dat ik er even slim omheen remde heb ik mezelf met 120 over de kop geremd. Gevolg: gebroken heup, waar nu 3 flinke pinnen in zitten, 2 gebroken polsen en een flinke pijnlijke knie. 5 nachtjes ziekenhuis en na 7 weken niets doen nu kunnen beginnen met fysio en langzaam weer leren zonder krukken te lopen.

http://www.motor-forum.nl...message/12764223#12764223

M'n motor had hierdoor ook dusdanige schade dat ik hem voor een prikkie heb moeten verkopen.

Kortom, kon niet naar Alès dit jaar en ook niet naar de dolomieten... Gelukkig had ik een annuleringsverzekering voor Alès en is alles goed opgelost. Enerzijds kut dat dit heel m'n zomer verkloot is, anderzijds blij dat het ongeluk geen ergere gevolgen heeft gehad.
Balen :(
Maar je hebt iig geen blijvende schade (op je trots na ;) )

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Leuk dat je het nog onthouden hebt. Minder leuk was dat ik op 2 juni een flinke klapper heb gemaakt op Zandvoort. Een echte beginnersfout... om een heel lang verhaal kort te maken kwam ik aan met iets van 220/230, en remde ons groepje een stuk harder dan normaal omdat er nog een groepje voorzat. Ik had het niet gezien, remde dus veel te laat en dreigde vrij hard tegen die jongen voor me aan te rijden. Ipv dat ik er even slim omheen remde heb ik mezelf met 120 over de kop geremd. Gevolg: gebroken heup, waar nu 3 flinke pinnen in zitten, 2 gebroken polsen en een flinke pijnlijke knie. 5 nachtjes ziekenhuis en na 7 weken niets doen nu kunnen beginnen met fysio en langzaam weer leren zonder krukken te lopen.

M'n motor had hierdoor ook dusdanige schade dat ik hem voor een prikkie heb moeten verkopen.

Kortom, kon niet naar Alès dit jaar en ook niet naar de dolomieten... Gelukkig had ik een annuleringsverzekering voor Alès en is alles goed opgelost. Enerzijds kut dat dit heel m'n zomer verkloot is, anderzijds blij dat het ongeluk geen ergere gevolgen heeft gehad.
Holy shit. Dat is wel minder ja. Gelukkig komt het wel goed (denk ik) maar dat zet je wel aan het denken. Als je volledig opgelapt bent, stap je dan weer op de motor??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Even offtopic: Groetjes vanuit Pai, Thailand, alwaar * DieterVDW de Mae Hong Son loop aan het rijden is :) .
(Helaas maar op een 200cc Honda Phantom grr.)

• Requiem19
  • Laatst online: 23:05
Ben zeker weer van plan om te gaan rijden! Motorrijden blijft erg mooi, vooral op het circuit :). Toen ik net in het ziekenhuis lag heb ik tegen m'n vriendin gezegd dat ik nooit meer op een motor zou stappen, maar na een paar weken begint het gewoon weer te kriebelen met het mooie weer... dan krijg ik gewoon zin om te gaan rijden.

Ben nu aan 't kijken voor een R6 uit '99, die ik eventueel komende winter of komend voorjaar wil kopen. Om zowel op 't circuit als op de obw te gebruiken. Moet te doen zijn voor niet teveel geld.

XMCS Netherlands

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

fuk me...

Da's enorm balen zeg... Veel sterkte toegewenst. _/-\o_
DieterVDW schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:33:
Even offtopic: Groetjes vanuit Pai, Thailand, alwaar * DieterVDW de Mae Hong Son loop aan het rijden is :) .
(Helaas maar op een 200cc Honda Phantom grr.)
zow, erheen gevlogen en daar een motor gehaald om mee te rijden?

[ Voor 11% gewijzigd door ROFLASTC op 07-08-2009 22:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:13:
Ben zeker weer van plan om te gaan rijden! Motorrijden blijft erg mooi, vooral op het circuit :). Toen ik net in het ziekenhuis lag heb ik tegen m'n vriendin gezegd dat ik nooit meer op een motor zou stappen, maar na een paar weken begint het gewoon weer te kriebelen met het mooie weer... dan krijg ik gewoon zin om te gaan rijden.

Ben nu aan 't kijken voor een R6 uit '99, die ik eventueel komende winter of komend voorjaar wil kopen. Om zowel op 't circuit als op de obw te gebruiken. Moet te doen zijn voor niet teveel geld.
Wat is "niet te veel geld" ? Heb hier een '04 met ongeveer 50K eerlijke kilometers die er eventueel uitmag :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 14:23
Dames en heren van het vorige MF ritje, wij gaan zondag een ritje maken vanuit Zoetermeer,vertrek 9:30.

Als er nog willen aanhaken meld je dan even.

[ Voor 42% gewijzigd door The Druid op 08-08-2009 00:04 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

tsja, leuk idee, maar ik moet al 144 kilometer rijden om daar uberhaupt te komen, dus ik sla even over denk ik :$

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• The Druid
  • Laatst online: 18-01 14:23
moto-moi schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:57:
tsja, leuk idee, maar ik moet al 144 kilometer rijden om daar uberhaupt te komen, dus ik sla even over denk ik :$
Ja dat is altijd het probleem met al die "monitor vriendjes", iedereen woont overal en nergens en ze hebben tegenwoordig ook buiten de bewoonde wereld internet en stromend water :9

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

True, enige plek waar het een beetje 'eerlijk' is qua afspreken is Utrecht.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 14:24
lol @ The Druid ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 08-08-2009 00:05 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

Vanavond opgehaald een gehuurde Z750:
Afbeeldingslocatie: http://www.tradebit.com/usr/manuals/pub/9002/Z750.jpg

Morgen en zondag een stukje toeren in Duitsland. Samen met mijn pa op zijn 33 jaar oude Z900 :P
Mits het weerbericht niet nog slechter wordt, want dan wordt het richting Beligë denk ik zo.

Maar na de vorige keer een SV650 S gehuurd te hebben is dit toch wel weer wat anders.
Nooit gedacht dat een klein kuipje zoals op de Suzuki zo veel kon schelen met wind in je smoel op de snelweg. Maar zal wel een kwestie van wennen zijn. Evenals het vroeg schakelen. Bij die SV ging dat nog wel door het "vele" koppel onderin door de twin, maar die Kawa valt bijna stil als je te vroeg schakelt. Dus lekker toeren jagen van het weekend 8)

Spiegels zijn overigens wel bout, want daar zie je dus echt helemaal niets in. Veel te laag en door die puntige vorm absoluut niet functioneel. En gasrespons is ook niet echt soepel: het is vol gas of geen gas, lijkt wel geen tussenweg in te zitten :P

Verhuurder was wel zo lief om er nog even een nieuwe achterband op te leggen :)

Overigens was de verhuurder niet te spreken over mijn keuze dat ik voor een Aprilia RSV 1000R (Factory) uit 2004 aan het sparen was. Volgens hem was het krijgen van onderdelen sowieso een kriem. En qua betrouwbaarheid kon ik beter voor een Japanner gaan. Honda VTR was een beter keuze volgens hem...

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 08-08-2009 00:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op een "Z" moet je om wat te zien gewoon Bar-End spiegels zetten.... en voor de rest... tjsa... italiaanen en onderdelen..... ;)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Onderdelen voor een aprilia zijn wel goed te krijgen, zeker de modellen van na 2004.

No signature required.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

En die blokken zijn superbetrouwbaar, de rest heeft enige terugroepacties (achterbrug) gehad en de achterrem doet het vaak gewoon niet.

• Requiem19
wimmel_1 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:20:
[...]

Wat is "niet te veel geld" ? Heb hier een '04 met ongeveer 50K eerlijke kilometers die er eventueel uitmag :+
Een 04 gaat te duur worden, en sowieso ga ik pas van de winter weer kijken als ik uberhaupt weer mag rijden. Hopelijk kan ik een '99 R6 vinden voor iets van 3000-3500. Dat is nu echt het minimum op marktplaats, wat me doet denken dat het in de winter zeker moet lukken.

Hier staat trouwens mijn beschadigde R6 te koop:

http://www.meerlomotorsloperij.nl/dbfot/20090009.jpg
http://www.meerlomotorsloperij.nl/

Ze hebben hem bijna 2x zo duur gemaakt als wat ze mij betaald hebben, de snodaards :). Ik denk écht niet dat ze dat ervoor gaan krijgen.

XMCS Netherlands

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-01 16:02
Zo fubar ziet die R6 er niet uit, is dat niet meer te fixen voor 3K? of is er meer aan stuk dan dat ik op het plaatje zie?

Had trouwens net rijles, voor het eerst met blokkerende wielen tot stilstand gekomen _O- gelukkig niet op de weg, maar met rem oefeningen. Ik vond de oefeningen nog best makkelijk eigenlijk, makkelijker dan die slalom dingen. Alleen dus 2x met blokkerend achterwiel gestopt :+

[ Voor 53% gewijzigd door Widow op 08-08-2009 13:08 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• defusion
  • Niet online
Widow schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:52:
Zo fubar ziet die R6 er niet uit, is dat niet meer te fixen voor 3K? of is er meer aan stuk dan dat ik op het plaatje zie?

Had trouwens net rijles, voor het eerst met blokkerende wielen tot stilstand gekomen _O- gelukkig niet op de weg, maar met rem oefeningen. Ik vond de oefeningen nog best makkelijk eigenlijk, makkelijker dan die slalom dingen. Alleen dus 2x met blokkerend achterwiel gestopt :+
nu nog een burnout >:)
heerlijk de geur van verbrand rubber!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Woei!
16 september mag ik afrijden!!! *O*

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 11:57

martjah

Appel

defusion schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:44:
[...]

noujah ik blijf er toch niet van houden...

gisteren naar Eindhoven gereden om bij een motorzaak een visier op te halen + handschoenen kopen. kom uiteindelijk thuis met een nieuw slot en geen handschoenen.
Bij ieder stoplicht gegumd omdat de band na deze trip vervangen werd, dan moet ie wel helemaal op zijn natuurlijk =)

• Requiem19
Widow schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:52:
Grootste kosten gaan hem vooral zitten in de electronische startonderbreker die kaduuk is. Volgens de dealer kost een volledig nieuw startonderbreker systeem 2000,-.

Dit was/is er allemaal kapot..

-Kapotte koplamp
-Gebroken subframe/achterframe
-Kapotte clipons
-Kapotte spiegel
-Zendertje van startonderbreker kapot
-Gebroken veervorkpoot
-Kapotte veervorkpoot/kroonplaat
-Spiegel kapot
-Achtervelg kapot
-Achterband lek
-Tellerpartij krasschade, nog wel werkend.

Ik heb een offerte gekregen van 5000,- om hem helemaal te repareren. Maar dat leek me dus niet zo'n goed idee. Denk niet dat ik nog echt lekker erop zou rijden met het idee dat er misschien toch ergens niet helemaal oke is. En wie weet wat ze nog allemaal tegenkomen als ze beginnen met het opknappen.

Rondje voor m'n crash:

Afbeeldingslocatie: http://i245.photobucket.com/albums/gg41/Requiem84/leukopdefoto_575120kleinSmall-1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 08-08-2009 14:35 ]

XMCS Netherlands

• Widow
[...]

Je rook idd wel dat het wiel geblokkeerd was, ik had een streep van 15 meter neergezet :X lekker vierkante banden, maar daar zijn lesmotoren voor. Is zon burnout eigenlijk moeilijk? Ik neem aan dat je je voorrem indrukt, gas geeft en koppeling laat schieten? Lijkt me eng als de motor dan onder je vandaan schiet :X

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vanmiddag hier even op proef gereden:
Afbeeldingslocatie: http://www.psndealer.com/powersportsdlr/images/NewVehicles/2004_8_daytona-sil.jpg

Triumph Daytona 600 uit 2004 met 32K op de teller en een Laser uitlaat.

Man, wat een heerlijke motor om op te rijden _o_
Zoveel beter als mijn ER6 lesmotor :p

Zit er zwaar over na te denken om deze aan te schaffen als eerste motor.
Hij moet 5.500 euro gaan kosten. Is dat veel voor deze motor?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

het is natuurlijk een triumph, dus daardoor wat duurder omdat er minder van op de markt zijn.
Is hij van een dealer of van een particulier: eentje met 7,2k op de teller

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hij staat bij een dealer, prijs is inclusief 3 maanden garantie en servicebeurt/afleverings kosten.

• Widow
Van ABS zie ik? Schijnt wel een goede winkel te zijn, collega van me heeft er 2 motoren vandaan gehaald waar hij nooit problemen mee heeft gehad. Ben er ook een keer geweest om te kijken naar een VFR, heb toen die Triumph zien staan, je moet er van houden met die vlag erop.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

TheNameless schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:28:
Hij staat bij een dealer, prijs is inclusief 3 maanden garantie en servicebeurt/afleverings kosten.
Dan issie zeker niet verkeerd :) :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik zou nooit een engelse motor kopen, het stuur staat namelijk aan de verkeerde kant.

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ok, je kon me opvegen... _/-\o_ _/-\o_

Gruwelijk gejatte Icoon!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:17

steveman

Comfortabel ten onder

Francis schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 19:37:
Ik zou nooit een engelse motor kopen, het stuur staat namelijk aan de verkeerde kant.
Hooguit 't schakelpedaal (en dus ook 't rempedaal ;) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

steveman schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:18:
[...]

Hooguit 't schakelpedaal (en dus ook 't rempedaal ;) )
Dat is ook weer zo, al is dat iets van vroegah

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaar dat ie zo raar remde op het achterwiel :)

Er zit wel een hele toffe "pass" knop op :D

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, heeft de mijne ook, maar volgens mij blokkeert het machinegeweer-uitschuif-mechanisme want het enige dat er gebeurt is dat m'n grootlicht aangaat :?

• RedHat
  • Laatst online: 21-01 19:55
Kort vraagje: Is die Triumph echt anders kwa schakelen / remmen? Ik heb namelijk een motorongeluk gehad waarbij m'n linker been schade heeft opgelopen. Als ik ooit weer zou kunnen motorrijden dan is schakelen met rechts wel wat beter voor mij :)

Achterrem heb ik niet echt nodig. Kan altijd nog duimremmetje van maken.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

RedHat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:35:
Kort vraagje: Is die Triumph echt anders kwa schakelen / remmen? Ik heb namelijk een motorongeluk gehad waarbij m'n linker been schade heeft opgelopen. Als ik ooit weer zou kunnen motorrijden dan is schakelen met rechts wel wat beter voor mij :)

Nope, alle moderne motoren hebben gewoon links schakelen en rechts remmen.

• RedHat
  • Laatst online: 21-01 19:55
Francis schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:40:
[...]

Nope, alle moderne motoren hebben gewoon links schakelen en rechts remmen.
:'(

Gelukkig kun je het schakelmechanisme wel overzetten naar rechts, alleen is dat volgens mij wat kostbaar.

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

eamelink schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:31:
Ja, heeft de mijne ook, maar volgens mij blokkeert het machinegeweer-uitschuif-mechanisme want het enige dat er gebeurt is dat m'n grootlicht aangaat :?
Ik geloof dat je in Engeland (o.a.), voordat je gaat inhalen, een lichtsignaal mag geven.
Dus dan klopt het wel dat je groot licht aan gaat :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Ik geloof dat je in Engeland (o.a.), voordat je gaat inhalen, een lichtsignaal mag geven.
Ja maar voor de " none shall pass" modus moet hij wel munitie laden anders komen ze er niet uit.

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RedHat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:35:

Je zou dan natuurlijk ook voor zoiets kunnen gaan als een Aprilia Mana, kun je met knoppen schakelen... of gewoon de CVT gebruiken natuurlijk...

Of anders zul je een klassieker moeten nemen, de BSA en Triumph van m'n vader schakelen bijvoorbeeld allebei rechts. Maarja, klassiekers moeten wel vertroeteld worden he... Retro bikes hebben volgens mij weer de gewone manier van schakelen, dus da's ook geen oplossing.

Enne... Machinegeweren... hebben jullie 't over deze:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/mrw/images/thunderball_BSA-promo.jpg

? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 09-08-2009 11:38 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmm MF weer stuk? Ik kom er niet meer in?

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:02:
hmm MF weer stuk? Ik kom er niet meer in?
Jep, fubar.

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-01 21:27

L01

Het is wel raak de laatste tijd daar, is die nieuwe server al geplaatst die ze besteld hebben?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01 10:41

FeaR

In GoT we trust

En weer terug van een weekendje touren 8)

Om precies te zijn 1037 kilometer op die Z750 rondgereden, dus best een goede indruk gehad. Diverse routes door België, Duitsland en Luxemburg gereden.

Maar over die Z750: dat aan-uit qua gasreactie is even wennen, maar na een paar uur merk je daar toch echt niets meer van. Enige waar ik echt "problemen" mee had was het zwabberen van het voorwiel. Of het nu aan mij lag of dat de band niet goed was gebalanceerd, ik weet het niet. Maar bij snelheden tot 120 km/u trilde het stuur gewoon echt erg. Als ik het stuur losjes vasthield zag je het gewoon zwabberen, dus stuurdempertje zou geen kwaad kunnen.

Alleen na dit weekend heb ik wel een twijfel erbij.
Aan de ene kant miste ik op de snelweg/snelle stukken gewoon een kuip om me uit de wind te houden. Dus dan zou ik toch liever voor een sportmodel gaan. Aangezien ik alleen topkuip niet mooi vind en een flyscreen niet de bescherming biedt van een kuip. Maar eenmaal in de Eifel was het sturen echt subliem van zo'n naked, dus dan wil je eigenlijk weer geen kuip hebben... beetje dubbel dus :+

Waar ik wel zeker van ben is dat het toch echt een twin moet worden die motor van mij. Vind niet alleen het geluid mooier, maar ook de manier van rijden en reageren fijner. Dus dat is één ding wat ik sowieso al zeker weet.

Mochten er nog mensen afvragen wat dit nu gekost heeft:
Weekend motor huren: 120 euro
Verlaging eigen risico tot €250: 20 euro
Extra kilometers: 125 euro
Benzine: 80 euro
Mes wat ik gekocht heb bij de Nürburgring: 10 euro :+

Dus valt op zich nog wel mee voor een weekendje vol vermaak. Moet wel zeggen dat het veel scheelt dat mijn pa alles heeft betaald van hotel, eten en drinken...

Edit:
Had overigens nog een keer visite nadat ik de motor had geparkeerd O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mc4IvtagYcgTJJYSOXHHeTka/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 09-08-2009 21:02 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Voor dat geld zoveel km's vind ik een zeer net bedrag! Das nog eens te doen. En mooi om zo achter de voor en nadelen van een model te komen!

<3 voor die foto :) Ziet er wel schattig uit!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een stuurdemper gaat je overigens niet/amper helpen bij lichte trillingen tot 120 KM/h Die dingen hebben een "iets" ander doel.

Waarschijnlijk een kromme band door lomp rijgedrag van de vorige huurders óf een nieuwe band die verkeerd gemonteerd is. (Balanceren is normaliter eigenlijk amper noodzakelijk bij een motor als je de band goed monteerd.).

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 09:20

ZiegoM

Yammie R1

FeaR1986 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:37:
En weer terug van een weekendje touren 8)

Om precies te zijn 1037 kilometer op die Z750 rondgereden, dus best een goede indruk gehad. Diverse routes door België, Duitsland en Luxemburg gereden.

Maar over die Z750: dat aan-uit qua gasreactie is even wennen, maar na een paar uur merk je daar toch echt niets meer van. Enige waar ik echt "problemen" mee had was het zwabberen van het voorwiel. Of het nu aan mij lag of dat de band niet goed was gebalanceerd, ik weet het niet. Maar bij snelheden tot 120 km/u trilde het stuur gewoon echt erg. Als ik het stuur losjes vasthield zag je het gewoon zwabberen, dus stuurdempertje zou geen kwaad kunnen.

Alleen na dit weekend heb ik wel een twijfel erbij.
Aan de ene kant miste ik op de snelweg/snelle stukken gewoon een kuip om me uit de wind te houden. Dus dan zou ik toch liever voor een sportmodel gaan. Aangezien ik alleen topkuip niet mooi vind en een flyscreen niet de bescherming biedt van een kuip. Maar eenmaal in de Eifel was het sturen echt subliem van zo'n naked, dus dan wil je eigenlijk weer geen kuip hebben... beetje dubbel dus :+

Waar ik wel zeker van ben is dat het toch echt een twin moet worden die motor van mij. Vind niet alleen het geluid mooier, maar ook de manier van rijden en reageren fijner. Dus dat is één ding wat ik sowieso al zeker weet.

Mochten er nog mensen afvragen wat dit nu gekost heeft:
Weekend motor huren: 120 euro
Verlaging eigen risico tot €250: 20 euro
Extra kilometers: 125 euro
Benzine: 80 euro
Mes wat ik gekocht heb bij de Nürburgring: 10 euro :+

Dus valt op zich nog wel mee voor een weekendje vol vermaak. Moet wel zeggen dat het veel scheelt dat mijn pa alles heeft betaald van hotel, eten en drinken...

Edit:
Had overigens nog een keer visite nadat ik de motor had geparkeerd O+
[afbeelding]
Nice :)

Ik weet nog wel een leuke V-Twin voor je :P
Mijn Suzuki TL1000S mag weg :>

\_Specs_/

• snars
  • Niet online

Ok, speciaal voor jou:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wDhuU4IEBew]

* snars heeft z'n kwaliksaki retro-racer bijna op orde...

I reject your reality, and substitute my own.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@FeaR1986 op een naked rijden is even wennen maar ben afgelopen vakantie richting Oostenrijk over de snelweg gegaan (1100km 12 uurtjes. gs 500 25kw vol gas. km of 140-150per uur) en het enigste waar ik last van had waren me knieën wegens een net nieuwe en geteste buse belunno. de eerste paar keer heb je er wat last van maar op een gegeven moment weet je precies tegen te leunen en dan heb je nergens last van. ook geen geruis van het windscherm.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, de brommert is eindelijk van zijn rateltje af. Nu weer even wat tijd en vooral zin vinden om een stukje te gaan rijden. *D

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:36:
[...]

Je zou dan natuurlijk ook voor zoiets kunnen gaan als een Aprilia Mana, kun je met knoppen schakelen... of gewoon de CVT gebruiken natuurlijk...

Of anders zul je een klassieker moeten nemen, de BSA en Triumph van m'n vader schakelen bijvoorbeeld allebei rechts. Maarja, klassiekers moeten wel vertroeteld worden he... Retro bikes hebben volgens mij weer de gewone manier van schakelen, dus da's ook geen oplossing.
royal enfield maakt nog nieuwe motoren met schakeling andersom:
http://www.royal-enfield.com/bulletclassic.html
Maar wel een klassiek ontwerp, dus als je een R6 oid gewend bent zal het wel overschakelen zijn..
TheNameless schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

daar heb ik niks van gelezen in theorie boek of police riders handbook..
Maar hier word even flitsen wel vaak gebruikt om aan te geven dat je iemand voor laat.

[ Voor 22% gewijzigd door ToolkiT op 10-08-2009 21:39 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Is het niet zo dat de nieuwe enfields de versnellingen aan de goede kant hebben?

Edit: Ik heb nog een foto uit eigen archief, motor in zijn natuurlijke habitat :)
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/India-nepal/IMGP7248-117.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door komkommer op 10-08-2009 22:18 ]

Makerij Hofman

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-01 11:46
* Eddos meldt zich hier ook.
Woensdag eerste rijles, vrijdag de tweede.
Vandaag motorlaarzen gekocht (samen met schoonvader, die rijd al jaren motor), gelijk maar goeie aangeschaft :)
Ben benieuwd wat het brengt woensdag!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:59

ReLight

echo("What Now ? !")

Sucses, ik kan je 1 simpele tip geven voor je AVB; rijd de snelheid van de proef exact.

Het duurt een tijdje dat het muntje valt misschien (of alleen bij mij >:) ), maar die speciale verichtingen zijn zo veel makkelijker te doen als je je snelheid goed houd bij aanrijden.
Dus bouw je snelheid netjes op, en ga er niet overheen want dan ben je er óf niet klaar voor óf je hebt niet de nodige trekkracht om de oefening te doen (aangezien je dan meestal gas terugneemt om niet te hard aan te komen).

En dan heb je ineens een zee van tijd om te remmen, schakelen of om te draaien of slalommen.

[ Voor 8% gewijzigd door ReLight op 10-08-2009 22:42 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
FeaR1986 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 20:37: Enige waar ik echt "problemen" mee had was het zwabberen van het voorwiel. Of het nu aan mij lag of dat de band niet goed was gebalanceerd, ik weet het niet. Maar bij snelheden tot 120 km/u trilde het stuur gewoon echt erg. Als ik het stuur losjes vasthield zag je het gewoon zwabberen, dus stuurdempertje zou geen kwaad kunnen.
Vaak inderdaad een probleem met een band die vaag afgesleten is (cupping).

Stuurdemper is hier niet voor bedoeld he!

Have a wheelie good weekend!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:38:
[...]

Vaak inderdaad een probleem met een band die vaag afgesleten is (cupping).

Stuurdemper is hier niet voor bedoeld he!
Nope, dat is alleen het verplaatsen van het probleem. Maar het kan ook hele simpele oorzaken hebben zoals een onjuiste bandenspanning.

No signature required.

• Widow
ReLight schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:28:
Sucses, ik kan je 1 simpele tip geven voor je AVB; rijd de snelheid van de proef exact.

Het duurt een tijdje dat het muntje valt misschien (of alleen bij mij >:) ), maar die speciale verichtingen zijn zo veel makkelijker te doen als je je snelheid goed houd bij aanrijden.
Dus bouw je snelheid netjes op, en ga er niet overheen want dan ben je er óf niet klaar voor óf je hebt niet de nodige trekkracht om de oefening te doen (aangezien je dan meestal gas terugneemt om niet te hard aan te komen).

En dan heb je ineens een zee van tijd om te remmen, schakelen of om te draaien of slalommen.
Die speciale verichtingen moet je gewoon veel oefenen. De eerste keer reed ik ook alle pionetjes omver bij de langzame slalom, de rijles erop reed ik er netjes tussendoor. Of met de remproef, de eerste paar keer remde ik met blokkerende wielen, nu gebeurt dat niet meer. Dus het is gewoon vaak doen en je motor een beetje leren kennen!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:16:
Is het niet zo dat de nieuwe enfields de versnellingen aan de goede kant hebben?

Edit: Ik heb nog een foto uit eigen archief, motor in zijn natuurlijke habitat :)
[afbeelding]
volgens mij niet, ik las er laatst een review van en ik meen dat het op een paar kleine verbeteringen nog precies het zelfde design was van toen ze nog in de UK gemaakt werden..

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:52:
[...]

volgens mij niet, ik las er laatst een review van en ik meen dat het op een paar kleine verbeteringen nog precies het zelfde design was van toen ze nog in de UK gemaakt werden..
Helaas:

http://www.bikes4sale.in/royal_enfield_fi.php

Zoals daar te zien, links schakelen en rechts zit een rem...

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

Helaas:

http://www.bikes4sale.in/royal_enfield_fi.php

Zoals daar te zien, links schakelen en rechts zit een rem...
Ook gewoon injectie op een enfield. Waar gaat het heen in deze wereld.

Makerij Hofman

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Triumph heeft ze tenminste nog mooi weggewerkt in de behuizing van een carburateur!

En dan kun je ook nog choken zelfs :) (al vraag ik me af waarvoor...?)

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 11-08-2009 12:55 ]

Verwijderd

RedHat schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 10:44:
[...]

:'(

Gelukkig kun je het schakelmechanisme wel overzetten naar rechts, alleen is dat volgens mij wat kostbaar.
sommige motoren hebben de schakelstang van links naar rechts door het blok heen lopen, als je zo'n motor hebt is het waarschijnlijk niet heel moeilijk schakelen over te zetten naar rechts.

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:54:
Triumph heeft ze tenminste nog mooi weggewerkt in de behuizing van een carburateur!

En dan kun je ook nog choken zelfs :) (al vraag ik me af waarvoor...?)
Heh, ze hebben wel inspuiting, maar geen computerterugkoppeling?

Makerij Hofman

Verwijderd

iemand trouwens een idee wat een goed bedrijf is om heen te gaan om me blok uit te laten boren?

Afbeeldingslocatie: http://i966.photobucket.com/albums/ae145/Uroad/blok.jpg

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik heb het bij een bedrijfje in leersum laten doen.

Makerij Hofman

• charrel
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:39:
[...]

Nope, dat is alleen het verplaatsen van het probleem. Maar het kan ook hele simpele oorzaken hebben zoals een onjuiste bandenspanning.
Verkeerde instelling van de veren achter, ook nog een optie.

Verwijderd

komkommer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:57:
Ik heb het bij een bedrijfje in leersum laten doen.
weet je nog hoe die heet? goed bedrijf?

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:46:
[...]

weet je nog hoe die heet? goed bedrijf?
Ja, ik ben er tevreden over. Bedrijf heet Van Dam revisie.

Makerij Hofman

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40

WTM

Ik denk er sterk over om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Heb aardig wat in dit topic gelezen, leuke info en leuk topic!

Even een vraagje voor de corpulente (=net woord voor dikke mensen :-P) tweakende motorrijders. Enig idee waar ze ook kleding verkopen die goed om een bierbuik heen past ? Reguliere kleding is voor mij ook lastig namelijk.

Wat is trouwens een goed 'seizoen' om te lessen? Als econoom stel ik me voor dat buiten het seizoen het lessen iets goedkoper is of ben ik gek? Iemand suggesties voor een fatsoenlijke rijschool in Amsterdam e.o. ? Ik heb rijbewijs B en ben 27 dus mag zwaardere motor rijden dan.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

volgens mij zit er geen prijsverschil in waneer je lest.

En fatsige mensen zien er niet uit in leren pak ;) :p
Maar je hebt speciaal zaken voor grote maten, kijk maar eens achter in een motorblad, staan vaak wel advertenties voor .

Maar zonder gekheid op een stokje hoe groot/zwaar ben je? veel motoren zijn daar namelijk niet voor gemaakt en je verliest veel voordeel van je vermogen/gewichts verhouding natuurlijk (maar dat maakt de pret niet minder ;) )

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

WTM schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 00:21:
Ik denk er sterk over om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Heb aardig wat in dit topic gelezen, leuke info en leuk topic!

Even een vraagje voor de corpulente (=net woord voor dikke mensen :-P) tweakende motorrijders. Enig idee waar ze ook kleding verkopen die goed om een bierbuik heen past ? Reguliere kleding is voor mij ook lastig namelijk.

Wat is trouwens een goed 'seizoen' om te lessen? Als econoom stel ik me voor dat buiten het seizoen het lessen iets goedkoper is of ben ik gek? Iemand suggesties voor een fatsoenlijke rijschool in Amsterdam e.o. ? Ik heb rijbewijs B en ben 27 dus mag zwaardere motor rijden dan.
Als je echt gebouwd bent voor comfort dan lijkt mij een Electraglide een optie. Een bierbuik past imo het best bij een Harley.

Afbeeldingslocatie: http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/1966_harley_davidson_electra_glide.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik ben zelf ook een xxl (eigenlijk xxxl), maar ik kan bij elke motorzaak eigenlijk wel iets vinden. En gewoon een dikke allroad nemen, kan ook prima :P.

Makerij Hofman

• Widow

Motorrijbewijs halen zoiezo doen, ik zit elke les met een lach achter het stuur. Het is gewoon leuk om te doen :)

Volgens mij maakt het seizoen niet zoveel uit wanneer je gaat lessen. Als je nu gaat lessen heeft het als nadeel dat je in de winter waarschijnlijk nog bezig bent, het voordeel is dat het dan alweer snel zomer is en je dan in het motorijseizoen zelf kunt motorrijden. Je kan ook wachten tot het motorijseizoen is aangebroken, dan zit je met lekker weer, maar het nadeel is dat je dan aan het lessen bent. Ik zou gewoon nu beginnen, tegen kou kan je je kleden ;) .

En wat kleding betreft, ik heb bij motorkledingzaken jassen gezien waar ik in kon kamperen, dus dat moet het probleem niet zijn.

• Twhomp
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Enig idee waar ze ook kleding verkopen die goed om een bierbuik heen past ? Reguliere kleding is voor mij ook lastig namelijk.
Dat zal wel meevallen, je bent echt niet de enige ;) Okee, een leren racepak zal wel maatwerk worden, maar "chopperleer" of textiel is goed te verkrijgen.

En als het echt, echt niet lukt, dan kan je naar www.maximaat.nl
Als je daar niet slaagt, dan heb je andere problemen (zoals: zakt mijn motor door zijn assen).

En je hebt merken als IXS: die voeren standaard ook big ass ( :+ ) maten.

* Twhomp is ook niet de kleinste en herkent je probleem.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• defusion
  • Niet online
Volgensmij passen de rijscholen de prijzen niet aan in de winter hoor (nog nooit gezien in ieder geval).
(Ze zullen echter minder omzet hebben wegens minder klanten gok ik.)

Ik zou gewoon meteen beginnen als ik jou was, dan heb je inderdaad aanstaand seizoen je rijbewijs.
Als je wacht, begin je volgend jaar en heb je pas over 1,5 jaar je eigen spul.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
defusion schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:11:
Volgensmij passen de rijscholen de prijzen niet aan in de winter hoor (nog nooit gezien in ieder geval).
(Ze zullen echter minder omzet hebben wegens minder klanten gok ik.)
Mijn instructeur zegt dat-ie het in de zomer moet verdienen, en maakt dan ook lange dagen :)

Verwijderd

Ik had nog de stille hoop dat ik voor de winter nog mijn eigen gang zou kunnen gaan en eigen kilometers zou kunnen maken, maar dat lukt denk ik ook niet meer, bijzondere verrichtingen nog niet afgerond en theorie staat voor aankomende maandag. Nu ga ik wel eind augustus vakantie inplannen misschien dat het dan snel gaat in september :) het sparen voor de harley gaat in ieder geval goed :) In mijn hoofd zag ik mezelf al rondrijden midden/eind september of begin oktober (en stiekem hopend op een zachte winter). Nu weet ik niet of dat haalbaar is, want de tijd vliegt ook gewoon :( maarja we gaan het wel zien.

• TiMMieJ
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Nou wij gaan morgen vertrekken richting de duitse grens (limburg) om dan van het weekend de bergen in te gaan. Ga voor het eerst met de Buell de bergen in! Wel vorig weekend nog even de motor nagekeken en toen stond hij met een lekke achterband :(. Afgelopen dinsdag snel gebeld en vrijdag middag net voor we weggaan komt er een nieuwe onder(michelin pilot road 2ct). Daarna lang stuk snelweg dus kan ik hem even rustig warm rijden.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-01 19:28
* soepah heeft z'n rijbewijs gehaald! Alles in 1 keer, al ging het afrijden wat minder vond ik zelf. vandaag eens aanvragen, volgende week ophalen en dan op zoek naar een leuke 600cc sportieve (eventueel sport-tour) fiets :)
Ik heb zelf echter niet veel verstand van motoren (behalve basiskennis hoe het werkt, wil me er wel in verdiepen om zelf kleine dingen te repareren / aanpassen).
Wat raden jullie aan? dealer of particulier (Budget rond 2500,-- mag best een oudere fiets zijn)
Weet wel waar ik beetje op moet letten (banden, ketting, tandwielen), nog andere zaken?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://failblog.files.wordpress.com/2009/07/fail-owned-bike-repair-fail.jpg?w=500&h=379
_/-\o_

• Eddos
Eddos schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:19:
* Eddos meldt zich hier ook.
Woensdag eerste rijles, vrijdag de tweede.
Vandaag motorlaarzen gekocht (samen met schoonvader, die rijd al jaren motor), gelijk maar goeie aangeschaft :)
Ben benieuwd wat het brengt woensdag!
Nou, het ging dus niet geweldig :P
Schakelen was toch wel iets wat niet geweldig ging, moet nog een beetje wennen aan het rijden met 'slippende' koppeling.
Nou ja, dan hebben we iets om aan te werken, morgenvroeg weer!

• Widow
Mijn les ging ook niet fantastisch vandaag, heb in ieder geval geleerd dat je je voetje tijdens het schakelen ook echt helemaal naar beneden moet doen, anders schakelt ie dus niet naar de volgende versnelling. En dat wespen in je helm kut zijn :( grmbl..

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 13-08-2009 21:09 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:08:
En dat wespen in je helm kut zijn :( grmbl..
Je moet ook niet met je vizier open rijden. Zo krijg je altijd troep binnen en dat is iets dat je niet wilt tijdens het rijden. Wepsen, steentjes, vliegjes, torretjes e.d...gewoon dicht of op de 1ste stand (kiertje open). Of een brommerd met een vette ruit voor je koker.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
Das waar, maar ik heb juist een systeemhelm zodat ik lekker met het hele ding open rond kan rijden binnen de bebouwde kom. Daaronder heb ik alsnog een zonnebril die mn ogen goed afsluit, dus dan kan je geen troep in je ogen krijgen. Maar dat beschermd dus niet tegen wespen die in je nek kruipen :(

Instructeur ging meteen een heel epistel vertellen dat ik niet moest stoppen als ie dat niet zei, maar je kan dus niets terugzeggen. Ik was ook kwijt waar ie naartoe was gereden, dus stond ik even later bij een stoplicht stil, gesorteerd voor rechtdoor. Tot ik dus zag dat ie om de hoek stond te wachten, bij een toerit naar een snelweg. En verderop weer geen mogelijkheid voor keren, dus dan maar door rood snel die snelweg op :/ al met al een brakke les dus.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ook een keer gehad, warm weer, éven het vizier en zonnevizier omhoog, reed hooguit 25 à 30... Vliegt er een vrij grote vlieg (had ook zo een merel kunnen zijn) tegen m'n oog aan, net op tijd m'n oog dicht, maar damn dat deed zeer zeg :o

Doe nu mooi steeds íets voor m'n ogen, desnoods een hand!

Ik heb trouwens net de long way round gekeken, en ben nu een eindje met long way down... Wat ontzettend knap van Ewan zeg! Dat ie Charley niet ergens achterlaat _/-\o_ ;)

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 13-08-2009 21:45 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Inderdaad ... Vette "fail" zelfs. Die uitlaat hoort rechts te zitten en de ketting links :+

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:42:
Ook een keer gehad, warm weer, éven het vizier en zonnevizier omhoog, reed hooguit 25 à 30... Vliegt er een vrij grote vlieg (had ook zo een merel kunnen zijn) tegen m'n oog aan, net op tijd m'n oog dicht, maar damn dat deed zeer zeg :o

Doe nu mooi steeds íets voor m'n ogen, desnoods een hand!

Ik heb trouwens net de long way round gekeken, en ben nu een eindje met long way down... Wat ontzettend knap van Ewan zeg! Dat ie Charley niet ergens achterlaat _/-\o_ ;)
Die charley kan ook wel echt rijden.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
Die charley kan ook wel echt rijden.
Beter als Ewan imho. Maar hij is wél een beetje moody af en toe. En hij moet nodig zijn tanden een keer recht laten zetten. Het is nét een piraat af en toe.

Voor beiden natuurlijk petje af. Ik weet niet of ik het ze na zou doen. Hoewel het natuurlijk wél geweldig is wat ze doen: op 'vakantie' en er nog dik betaald voor worden ook.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:56:
[...]

Inderdaad ... Vette "fail" zelfs. Die uitlaat hoort rechts te zitten en de ketting links :+
Bij mijn rs 125 was het ook zo (maar dat was een brommer natuurlijk :+ )

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op jouw "Appie" stond waarschijnlijk géén ZX-R 400 _O-

• Ray-zor
  • Laatst online: 08:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

soepah schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:
* soepah heeft z'n rijbewijs gehaald! Alles in 1 keer, al ging het afrijden wat minder vond ik zelf. vandaag eens aanvragen, volgende week ophalen en dan op zoek naar een leuke 600cc sportieve (eventueel sport-tour) fiets :)
Ik heb zelf echter niet veel verstand van motoren (behalve basiskennis hoe het werkt, wil me er wel in verdiepen om zelf kleine dingen te repareren / aanpassen).
Wat raden jullie aan? dealer of particulier (Budget rond 2500,-- mag best een oudere fiets zijn)
Weet wel waar ik beetje op moet letten (banden, ketting, tandwielen), nog andere zaken?
Congratz! *O* Mijn AVD ging toen (3 mnd terug of zo) naar mijn eigen gevoel ook niet goed (te slecht eigenlijk) terwijl het inrijden ervoor perfect ging. Enfin, geslaagd is geslaagd. 8) Omdat ik ook weinig tot niks van motoren weet, ben ik voor mijn motor (cruisertje) naar een dealer gegaan. Wetende dat die je net zo hard (zo niet harder) kunnen naaien als particulieren, voelt het toch veel zekerder ivm garantie. Maar ja, daar betaal je dan ook weer voor. En let wel, BOVAG garantie geldt vaak pas boven een bepaald bedrag (3000 meen ik). Da's dus de afweging.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:59

ReLight

echo("What Now ? !")

soepah schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:
* soepah heeft z'n rijbewijs gehaald!
Gefeliciteerd.
Ik hoop je voorbeeld te kunnen volgen :)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ray-zor schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:52:
[...]
En let wel, BOVAG garantie geldt vaak pas boven een bepaald bedrag (3000 meen ik). Da's dus de afweging.
Maar garantie an sich geldt toch voor alle aankopen, Bovag of niet? Ik zie wel eens bij marktplaats advertenties staan dat een bepaalde motor voor een 'meeneemprijs' de deur uit gaat, zonder garantie. Ik vraag me af of dat wel geldig is. Zelfs bij particuliere verkoop heb ik nog een verantwoordelijkheid vwb verborgen gebreken. Dus ook al koop ik een motor van €1000 (behalve als ie te koop staat als schademotor of opknappertjes bij wijze van spreken) moet ie verborgen gebreken gewoon herstellen. Of kan een bedrijf zomaar iets zonder garantie verkopen? Nee toch?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:37:
Op jouw "Appie" stond waarschijnlijk géén ZX-R 400 _O-
Ja, zo ver kijk ik allemaal niet op de late avond hoor :+

No signature required.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:07:
[...]

Maar garantie an sich geldt toch voor alle aankopen, Bovag of niet? Ik zie wel eens bij marktplaats advertenties staan dat een bepaalde motor voor een 'meeneemprijs' de deur uit gaat, zonder garantie. Ik vraag me af of dat wel geldig is. Zelfs bij particuliere verkoop heb ik nog een verantwoordelijkheid vwb verborgen gebreken. Dus ook al koop ik een motor van €1000 (behalve als ie te koop staat als schademotor of opknappertjes bij wijze van spreken) moet ie verborgen gebreken gewoon herstellen. Of kan een bedrijf zomaar iets zonder garantie verkopen? Nee toch?
Nee volgens mij ook niet. Dat soort rechten kunnen ze alleen afdoen als het aan een bedrijf verkocht wordt zover ik weet. Je mag een consument zijn rechten niet via een contract oid afnemen.

Makerij Hofman

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

komkommer schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

Nee volgens mij ook niet. Dat soort rechten kunnen ze alleen afdoen als het aan een bedrijf verkocht wordt zover ik weet. Je mag een consument zijn rechten niet via een contract oid afnemen.
Ja, maar je hebt als verkoper (ook particulier) wel de plicht om alle verborgen gebreken kenbaar te maken. Doe je dat niet dan kan alsnog voor de kosten opdraaien. Het is alleen zo ontzettend moeilijk om aan te tonen.

No signature required.

• Ray-zor
  • Laatst online: 08:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

[...]

Geen idee hoe het wettelijk precies zit. Heb het ook maar ergens op de bovag site gelezen en als naïeve leek trap ik daar natuurlijk in. :+

• Eddos
Widow schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:08:
Mijn les ging ook niet fantastisch vandaag, heb in ieder geval geleerd dat je je voetje tijdens het schakelen ook echt helemaal naar beneden moet doen, anders schakelt ie dus niet naar de volgende versnelling. En dat wespen in je helm kut zijn :( grmbl..
Het ging vandaag echt stukken beter. Ook een blokje om geweest en op een afgelegen parkeerplaats bezig geweest met langzame slalom, lopen met motor en wegrijden uit parkeervak.
Volgende week dinsdag en woensdag weer!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
[...]

Voor zover ik weet geldt de wettelijke garantie voor consumenten helemaal niet voor tweedehands producten.
Ik hoop zodra ik geslaagd ben een oudere motor (1993-1995?) te kopen, omdat-ie voorlopig buiten moet staan. Op Marktplaats kom ik ze voor 1200 euro tegen met nieuwe bandjes/accu/nagekeken/etc. Zoiets lijkt me wel wat, en dan goedkoop WA verzekeren.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
RemcoDelft schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:35:
[...]

Voor zover ik weet geldt de wettelijke garantie voor consumenten helemaal niet voor tweedehands producten.
Ik hoop zodra ik geslaagd ben een oudere motor (1993-1995?) te kopen, omdat-ie voorlopig buiten moet staan. Op Marktplaats kom ik ze voor 1200 euro tegen met nieuwe bandjes/accu/nagekeken/etc. Zoiets lijkt me wel wat, en dan goedkoop WA verzekeren.
Het is toch wel dat als je aan de verkoper vraagt of er verborgen gebreken zijn hij verplicht is die te melden. Als hij dat niet doet en er blijkt toch wat mis mee zijn sta je volgens mij wel in je recht dit te verhalen op de verkoper. Maar dat is natuurlijk allemaal theorie, in de praktijk zal het allemaal wel wat anders gaan ;)

Straks ff de accu van de fzr van een vriend van me opladen, steeds kleine stukjes op de parkeerplaats oefenen is niet zo goed voor het opladen blijkt ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ray-zor schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:54:
[...]
Geen idee hoe het wettelijk precies zit. Heb het ook maar ergens op de bovag site gelezen en als naïeve leek trap ik daar natuurlijk in. :+
Bovag garantie is iets anders dan de wettelijke garantie.

@Remcodelft: garantie geldt op alles. Als iemand mij iets verkoopt, is hij/zij/bedrijf verantwoordelijk voor verborgen gebreken. Daarom zijn 2de hands spullen duurder bij een dealer. Ze moeten de motor altijd aan een globale inspectie onderwerpen. Bovendien zijn zij 'specialisten' en mag jij er redelijkerwijs van uit gaan dat zij heel snel kunnen vaststellen of een motorfiets in goede staat is. Dus als je blok helemaal in elkaar draait binnen 3 dagen na aankoop, zijn zij gewoon verantwoordelijk.

Pagina: 1 ... 127 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.