Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.190 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

duderuud schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:47:
En ja hoor, de DB-server van MF heeft het weer begeven, op dit moment is een engineer op weg naar de server om te kijken wat er aan de hand is :(
Balen zeg :(

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

even een crosspost uit het rant topic:

Het is toch godsgeklaagd dat ik 5 bmw motorrad dealers af moet bellen voor een uitlaatpakking? "nee, niet op voorraad". :?

Die dingen zijn eenmalig te gebruiken, en ze willen er nog wel eens tussen uit blazen (zoals bij mij gisteren).

Wise enough to play the fool

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

teacher schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:56:
even een crosspost uit het rant topic:

Het is toch godsgeklaagd dat ik 5 bmw motorrad dealers af moet bellen voor een uitlaatpakking? "nee, niet op voorraad". :?

Die dingen zijn eenmalig te gebruiken, en ze willen er nog wel eens tussen uit blazen (zoals bij mij gisteren).
da's wel raar ja. Wat voor'n pakking is het? Is er een aftermarket versie voor? Boor andere bronnen aan zou'k zeggen.

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Das inderdaad goed stom voor zoiets standaards. Universeel zou ik zeggen, evt zelf knippen?

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik gok dat er nog wat ijzeren onderdelen bij komen kijken.

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik heb mijn uitlaat pakkingen een tweede keer gebruikt... ze waren niet kapot en met een beetje uitlaatputty bleven ze gewoon weer goed op hun plaats zitten.
* _Erikje_ is blij, want zijn fzr doet het weer 8)

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

ROFLASTC schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:47:
[...]

Estou interessado em conhecer e trabalho em Brasil.

Edit: en in 't Brazilliaans moet je dat met veel aysh en oosh uitspreken

shtoh intrisadoo ayng konyisayr ee trabalyoo ayng brazeel
Brasil is mooi, heb er 13 jaar gewoond :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Brasil is mooi, heb er 13 jaar gewoond :)
added to MSN shortlist ....

And it goes BRAAAAAPP!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Even een update van mij na m'n ongeluk van vorige week woensdag de 22ste.

Het gaat al een stuk beter :) M'n pols is nog wat pijnlijk maar er zit geen verband meer omheen, gewoon rustig aan doen en het komt weer goed. Ook het verband van m'n beide enkels is er af gehaald, er zit nu tape om voor de stevigheid. Komende vrijdag nog een keer naar het ziekenhuis voor vers tape, dan 8 t/m 15 augustus op vakantie en daarna de 20ste weer naar het ziekenhuis waarna ik hopelijk zonder tape weer naar buiten kan :)
Lopen gaat momenteel nog wat lastig maar al een stuk minder pijnlijk :) Vandaag nog even naar de dealer geweest om de motor nog eens te bestuderen (frame is totaal doorgescheurd om meerdere plaatsen :X) en om nieuwe pakken, helmen en motoren te bewonderen :P

Gelukkig dus gewoon een kwestie van een paar weken voor ik weer normaal kan lopen, en hopelijk ook gauw weer rijden :)

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 22:59

ReLight

echo("What Now ? !")

Dat valt dan gelukkig mee :D
Beterschap verder.

Anyway: Woei ! :D Theorie gehaald in 1 keer, 15 Sept. Afrijden.
Vandaag bij MotoPort staan kwijlen bij een motor Guzzi, maar ik zal het bij de eerste bij een lichter type gaan houden denk ik.

Er werd ook een 2 cilinder 600 cc aangeboden, dit zou best goed te rijden hier zijn ivm de vele korte stukjes hier lokaal. Iemand ervaring met een 2 cilinder met niet te veel CC's qua handeling voor een beginner ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ReLight schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:58:
Dat valt dan gelukkig mee :D
Beterschap verder.

Vandaag bij MotoPort staan kwijlen bij een motor Guzzi, maar ik zal het bij de eerste bij een lichter type gaan houden denk ik.

Er werd ook een 2 cilinder 600 cc aangeboden, dit zou best goed te rijden hier zijn ivm de vele korte stukjes hier lokaal. Iemand ervaring met een 2 cilinder met niet te veel CC's qua handeling voor een beginner ?
Wat voor een motor?

Makerij Hofman

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ReLight schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:58:
Gefeliciteerd!
Ik ben ook een beginner en heb een 645cc V-twin :). Bevalt me erg goed! In het algemeen kan je zeggen dat tweecylinders wat beter presteren dan viercylinders bij lage toerentallen en wat suffer zijn bij hogere toerentallen en dat ze een wat vlakkere vermogenscurve hebben. Je staat wat minder snel voor verrassingen dan bij viercylinders die ineens met je wegrijden zodra ze op toeren komen :)
Dat is een mooie motor! Ik vond hem zelf wat klein, maar hij is mij ook aangeraden als beginnersmotor. Ze komen ook met ABS volgens mij :)

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

Thx, ja zo'n verkoper bedoelt het natuurlijk goed, en ik merk dat ze bij motoren verkoop en service toch vaak ook voor de goede (lange) relatie gaan, maar het is wel fijn om eea ook van 'belangeloze' mede-forum gebruikers te horen.
De aangeboden ER-6n was met ASB voor 7400,-

Gelukkig mag ik er na behalen van het pasje terugkomen om wat modellen te proberen, heb nu enkel op de lesmotor gereden (yamaha naked bike-diversion 600 cc), dus heb geen idee hoe andere modellen zitten, rijden of voelen.

Bij een 645cc V-twin moet ik me dan een Suzuki 650S voorstellen ?

• RZor

RZor

Sorry!

Wekko306 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:07:
Even een update van mij na m'n ongeluk van vorige week woensdag de 22ste.

Het gaat al een stuk beter :) M'n pols is nog wat pijnlijk maar er zit geen verband meer omheen, gewoon rustig aan doen en het komt weer goed. Ook het verband van m'n beide enkels is er af gehaald, er zit nu tape om voor de stevigheid. Komende vrijdag nog een keer naar het ziekenhuis voor vers tape, dan 8 t/m 15 augustus op vakantie en daarna de 20ste weer naar het ziekenhuis waarna ik hopelijk zonder tape weer naar buiten kan :)
Lopen gaat momenteel nog wat lastig maar al een stuk minder pijnlijk :) Vandaag nog even naar de dealer geweest om de motor nog eens te bestuderen (frame is totaal doorgescheurd om meerdere plaatsen :X) en om nieuwe pakken, helmen en motoren te bewonderen :P

Gelukkig dus gewoon een kwestie van een paar weken voor ik weer normaal kan lopen, en hopelijk ook gauw weer rijden :)
Dat begint beter te klinken!
Beterschap nog en alvast een fijne vakantie!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ReLight schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:25:
Thx, ja zo'n verkoper bedoelt het natuurlijk goed, en ik merk dat ze bij motoren verkoop en service toch vaak ook voor de goede (lange) relatie gaan, maar het is wel fijn om eea ook van 'belangeloze' mede-forum gebruikers te horen.
De aangeboden ER-6n was met ASB voor 7400,-
ABS ;)
Gelukkig mag ik er na behalen van het pasje terugkomen om wat modellen te proberen, heb nu enkel op de lesmotor gereden (yamaha naked bike-diversion 600 cc), dus heb geen idee hoe andere modellen zitten, rijden of voelen.

Bij een 645cc V-twin moet ik me dan een Suzuki 650S voorstellen ?
Ik heb een V-Strom DL650A. Dat is een vrij grote motor waar je heel rechtop op zit. Een ER-6 is een klein motortje :)

Je moet een beetje bedenken wat voor soort ritten je veel denkt te gaan maken. Als je elke dag woon-werk rijdt met veel snelweg wil je misschien een wat zwaardere motor, als je hele lange tochten gaat maken ééntje waar je niet teveel voorover zit, als je korte leuke tochtjes maakt een sportievere motor etcetera. Aan de andere kant zijn overal uitzonderingen op dus het is ook meer een startpunt van een zoektocht dan een definitive guide naar een motor :)

[ Voor 72% gewijzigd door eamelink op 01-08-2009 21:30 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Vanochtend kwam ik bij mn rijschool aan, stonden alle motoren op de stoep en de vrachtwagen werd naar buiten gereden, ze gingen wat klussen aan de waterleiding ofzo. Na anderhalf uur kom ik weer terug en stond er een meisje, vriendinnetje van een van die gasten die daar bezig was dacht ik. Zegt ze zo lekker droog "Jesus, die motor is ECHT te klein voor jou, pak is een grotere!" :') ik kan met mn voet bij het voorwiel komen waar het de grond raakt... wel lekker makkelijk met al die speciale verrichtingen bij voertuigbeheersing, je duwt de motor zo plat als je moet keren binnen 6 meter.

Dat gaat trouwens ook al stukken beter nu, heb nu dat 8-je draaien gedaan, keren in 6 meter en de langzame slalom, ging allemaal best aardig. Volgende keer remoefeningen doen, ik ben benieuwd.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ipv de er6n zou je ook kunnen kijken naar een suzuki gladius. Heeft hetzelfde blok als de DL650 maar dan met iets andere mapping. Dan heb je een nieuwe voor net geen 8000 euro, ipv een van 2 jaar oud voor 7400 euro. Qua zithouding en funfactor lijken de 2 elkaars gelijken.

Ga gewoon proefrijden, kijk wat binnen jouw budget past. Misschien vindt je een bandit wel veel lekkerder rijden omdat het een 4 cillinder is. twins hebben namelijk een andere powercurve dan de gemiddelde 4 cillinder.

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

_Erikje_ schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:29:
ipv de er6n zou je ook kunnen kijken naar een suzuki gladius. Heeft hetzelfde blok als de DL650 maar dan met iets andere mapping. Dan heb je een nieuwe voor net geen 8000 euro, ipv een van 2 jaar oud voor 7400 euro. Qua zithouding en funfactor lijken de 2 elkaars gelijken.

Ga gewoon proefrijden, kijk wat binnen jouw budget past. Misschien vindt je een bandit wel veel lekkerder rijden omdat het een 4 cillinder is. twins hebben namelijk een andere powercurve dan de gemiddelde 4 cillinder.
Ok goede tip.
Ik wil een gebruikte kopen, of in ieder geval 1 van een 2e eigenaar (blijkbaar kan ook geregeld worden dat een nieuwe fiets als 2e hands verkocht wordt. :) ) omdat ik hem graag op m'n bedrijfsnaam wil kopen.

Een 2e hands kan ik in 1 keer afschrijven.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ReLight schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:43:
[...]

Ok goede tip.
Ik wil een gebruikte kopen, of in ieder geval 1 van een 2e eigenaar (blijkbaar kan ook geregeld worden dat een nieuwe fiets als 2e hands verkocht wordt. :) ) omdat ik hem graag op m'n bedrijfsnaam wil kopen.

Een 2e hands kan ik in 1 keer afschrijven.
tsja, dat verandert de hele situatie, sneaky bastard :o

• snars
  • Niet online
Maar als je een Gladius koopt, heeft Suzuki meteen deze handige site over de juiste fashion bij je nieuwe motor: http://www.gladiusstyle.com/ >:)

I reject your reality, and substitute my own.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik vind de gladius wel een stylish apparaatje. Vooral met de ixil hyperflowl :9~

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:27:
[...]

ABS ;)

[...]

Ik heb een V-Strom DL650A. Dat is een vrij grote motor waar je heel rechtop op zit. Een ER-6 is een klein motortje :)

Je moet een beetje bedenken wat voor soort ritten je veel denkt te gaan maken. Als je elke dag woon-werk rijdt met veel snelweg wil je misschien een wat zwaardere motor, als je hele lange tochten gaat maken ééntje waar je niet teveel voorover zit, als je korte leuke tochtjes maakt een sportievere motor etcetera. Aan de andere kant zijn overal uitzonderingen op dus het is ook meer een startpunt van een zoektocht dan een definitive guide naar een motor :)
Daarom heb ik ook de Versys genomen, zelfde blok als de ER-6 (maar iets anders getuned) en grotendeels zelfde chasis, maar hoger op de poten en meer comfy houding.
Prima blokken, all trillen ze soms wel (net als elke 2 cilinder) en is er een bekend probleem dat de downpipe-uitlaatverbinding wat zwak is (maar als dat kapot gaat word dat vervangen onder garantie).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Eigenlijk heel lui van de fabrikanten dat ze in 5 modellen hetzelfde blok neerplempen en even de karakteristieken veranderen door te chippen... O-)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:50:
Eigenlijk heel lui van de fabrikanten dat ze in 5 modellen hetzelfde blok neerplempen en even de karakteristieken veranderen door te chippen... O-)
iets meer dan alleen chippen, de Versys downpipe heeft ook een verbinding tussen de 2 pijpen waardoor je meer koppel onderin krijgt (ten koste van wat piek vermogen)

• RZor

RZor

Sorry!

Ff iets anders, maar zitten hier nog een beetje Zeeuwse motorrijders?
Miss wel leuk een keer een toer hier te doen nu het nog zomer is :)

Had ik nog beloofd: een foto van mijn monster :)

Yamaha XJ750R 1985
Afbeeldingslocatie: http://www.gerjopolinder.nl/got/motor/gummy.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door RZor op 04-08-2009 22:31 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ditch die voorkuip, polijst je uiltaatbochten en poets hem eens keer man!!

;)

• RZor

RZor

Sorry!

Heb em vanavond al een beetje gepoetst :P
En die voorkuip blijft! Zo fijn op de snelweg, en daar ga ik em toch het meeste voor gebruiken.
Ik moet nodig het motorblok ff onderhanden nemen, die afdekdingen zien er niet uit nee, maar goed, eerst ff bezig met het technische deel. Wil er nieuwe achterknipperlichten op, leuke gekocht, blijkt het systeem om te knipperen op weerstand te werken. Fijn, die nieuwe lampjes zijn 10W ipv 27... Werkt dus niet. Dinsdag ff kijken of ik een elektronisch blokje kan krijgen ipv dit systeem. Kan ik gelijk de voorknippers ook vervangen.

Wil er niet teveel geld aan uitgeven, volgend jaar wil ik toch echt een fatsoenlijke chopper zien te scoren, t liefst nog steeds een wat nettere rat-bike.

[ Voor 12% gewijzigd door RZor op 04-08-2009 23:11 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• unclero
  • Laatst online: 21-01 15:24

unclero

MB EQA ftw \o/

RZor schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:10:
Wil er niet teveel geld aan uitgeven, volgend jaar wil ik toch echt een fatsoenlijke chopper zien te scoren, t liefst nog steeds een wat nettere rat-bike.
Als je je huidige fiets gewoon niet poetst en er steeds meer souvenirtjes aan gaat hangen, wordt het vanzelf een ratbike :>.

Also, scoor wat goedkope verf bij de Gamma om die kuip mee onder handen te nemen ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

^^ gewoon een vlammewerper op de voorkant plakken en een paar doodskoppen en je bent klaar :9~
* _Erikje_ heeft de ratbikes nooit zo gesnopen...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:08:
^^ gewoon een vlammewerper op de voorkant plakken en een paar doodskoppen en je bent klaar :9~
* _Erikje_ heeft de ratbikes nooit zo gesnopen...
Gesnopen... err

Na ja Ik zag gister een motorrijder werken aan de slechte reputatie van motorrijders. Een triumph bonneville haalde mij in en ging voor mij zsm links en rechtsom inhalen waardoor menig automobilist op de remmen ging. Een auto propte zich naar de rechterbaan om er maar voor weg te komen. Even later een VW op de remmen omdat de motor toch maar de linkerbaan opdook en de inhalendeVW niet zag ofzo. Het allermooiste was het moment waar' ie helemaal naar links ging waar de linkerbaan weer opging in de baan er naast en we teruggingen van 4 naar 3 banen, kwam ie dus op de redresseerstrook terecht...

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:48:
[...]

Als je je huidige fiets gewoon niet poetst en er steeds meer souvenirtjes aan gaat hangen, wordt het vanzelf een ratbike :>.

Also, scoor wat goedkope verf bij de Gamma om die kuip mee onder handen te nemen ;).
Je bedoeld de voorkuip neem ik aan :P Die striping :X loopt wel door op de tank, maar zou t liever anders zien zelf, miss alles maar eens in 1 kleur doen. Opschuren en lekker zelf spuiten.
Wel leuke klus voor de winter. Kleursuggesties zijn welkom!!!

@ROFL dan staat t kippenvel je toch ook in je nek. En dan t raar vinden dat auto's de motoren geen ruimte willen geven. Niet zo raar met zo'n naam, alleen jammer dat de goede met de kwade moeten lijden...

Gruwelijk gejatte Icoon!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

RZor schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:49:
Je bedoeld de voorkuip neem ik aan :P Die striping :X loopt wel door op de tank, maar zou t liever anders zien zelf, miss alles maar eens in 1 kleur doen. Opschuren en lekker zelf spuiten.
Opschuren? :? Spuiten? :?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
RZor schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf een XJ900F, met topkuip dus en mijn plan is om daar ooit nog eens een naked van te maken. Ik vind ze dan namelijk best sexy, zie bijv http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/13037302.
Verder is mijn ervaring op de Super Tenere dat het rustiger rijd zonder het ruitje, qua windruis althans.
Ga maar eens staan als je 120 rijd ofzo, grote kans dat het opeens muisstil is, komt misschien ook door mijn helm (Schubert S1).

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Gister geslaagd voor mijn AVD :D

Moest om 3 uur in Den Helder afrijden. Moest een vrij pittige route doen door de binnenstad (lekker drukke tijd) en een klein stukje buiten de bebouwde kom voor de mooie bochtjes. Er is geen snelweg in de buurt dus daar hoefde ik niet overheen.

Kreeg alleen een handje en de felicitaties dat ik geslaagd was, verder geen op- en/of aanmerkingen. Lekker makkelijk verdient door het CBR lijkt me :X

Morgen eens mijn rijbewijs aanvragen. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat dat geregeld is?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

TheNameless schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:20:
Gister geslaagd voor mijn AVD :D

Moest om 3 uur in Den Helder afrijden. Moest een vrij pittige route doen door de binnenstad (lekker drukke tijd) en een klein stukje buiten de bebouwde kom voor de mooie bochtjes. Er is geen snelweg in de buurt dus daar hoefde ik niet overheen.

Kreeg alleen een handje en de felicitaties dat ik geslaagd was, verder geen op- en/of aanmerkingen. Lekker makkelijk verdient door het CBR lijkt me :X

Morgen eens mijn rijbewijs aanvragen. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat dat geregeld is?
Nice! d:)b
Door de stad rijden vind ik eigenlijk erg leuk. Alleen de combi warm weer en stoplichten is minder.
Al iets op het oog?

• RZor

RZor

Sorry!

Ja, ga t niet met een merkstift inkleuren hoor :P
Wat dacht jij aan dan?

@TheNameless: Gefeliciteerd!!!! T duurde bij mij 5 dagen voor ik dat roze ding in me kontzak had zitten.

@Drafter: Gaan we maar eens uitproberen. Moet wel fijn voor op de snelweg blijven.

Vanavond eerst mijn dashverlichting maar eens onderhanden nemen, alleen t lampje van de toerental doet t, snelheid vind ik ook wel fijn eigenlijk :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TheNameless schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:20:

Begin van de maand hea. Maar even zogoed gefeliciteerd hoor :)

And it goes BRAAAAAPP!

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

@TheNameless: Gefeliciteerd!!!! Ik zal niet onder de snelweg uitkomen, maar stad rijden is dan ook geen pretje.

I'm in bike love ;) BMW R1200C independent 2002. Ok was niet helemaal mijn vermoede stijl, maar wel een vette hoor :D

Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/bmw/2002/20109_0_1_2_r%201200%20c%20independent_Image%20by%20BMW.%20Published%20with%20permission..jpg

• RZor

RZor

Sorry!

Die is wel heel vet!

Vind alleen dat oranje een beetje te HD achtig.... Mooi model verder! Zal wel leuk geluidje maken ook :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

@TheNameLess: feli!
RZor schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:32:
Ja, ga t niet met een merkstift inkleuren hoor :P
Wat dacht jij aan dan?
Gewoon een pot verf en een kwast :D.
Even schoonboenen en dan lekker ertegenaan.

Edit:
ReLight schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:19:
I'm in bike love ;) BMW R1200C independent 2002. Ok was niet helemaal mijn vermoede stijl, maar wel een vette hoor :D

[afbeelding]
Heb je die wel eens in het echt gezien? :/

[ Voor 46% gewijzigd door unclero op 05-08-2009 13:36 ]

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:35:
@TheNameLess: feli!

[...]

Edit:

[...]

Heb je die wel eens in het echt gezien? :/
Eh, nee. Enkel foto's filmpjes en eea op Youtube.

Maar ik sta open voor meer ervaring, dus jij weet meer begrijp ik?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

IRL is hij spuug en spuug lelijk. maar dat is mijn mening.
van bmw moet je echt houden denk ik. O-)

Zo'n motor koop je maar wanneer je 45 bent, en rustig wilt toeren...

• RZor

RZor

Sorry!

unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:35:

Die is grappig. Spuit ik em net zo lief, gelijk wat strakker, gewoon schuren, afplakken en klaar :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ReLight schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:50:
[...]

Eh, nee. Enkel foto's filmpjes en eea op Youtube.

Maar ik sta open voor meer ervaring, dus jij weet meer begrijp ik?
Een maat van me heeft er een. Wat een walgelijk ding.
Maar goed, die kerel is dan ook 45+ en is getrouwd en heeft twee kinderen, en werkt als ambtenaar bij de gemeente.

Jij bent een gezonde jonge kerel, op zo'n hok wil je toch niet doodgevonden worden?
RZor schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:08:
[...]

Die is grappig. Spuit ik em net zo lief, gelijk wat strakker, gewoon schuren, afplakken en klaar :)
Het moest toch een ratbike worden? ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik vind die bmw wel tof. En over die helm, als je dan toch bezig bent, zou ik heb gewoon onderdompelen in de verf.

Makerij Hofman

• ReLight

ReLight

echo("What Now ? !")

unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:17:
[...]

Een maat van me heeft er een. Wat een walgelijk ding.

[...]
Ik heb er nog nooit 1 zelf gezien, laat staan op gereden.
Ach jong (34), is een instelling denk ik dan maar.

Maar ik vind je opmerking wel interessant natuurlijk.
Met 1200cc moet je toch best vlot kunnen rijden zou ik denken.
.
Klinkt hij niet ? Trekt hij niet ? is ie traag dan ?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ReLight schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:34:
[...]

Ach jong (34), is een instelling denk ik dan maar.

.
ik denk dat het probleem de wegligging is.. in rechte lijn zal hij best redelijk rap zijn, maar dat is elke motor wel...de lol zit hem in de bochtjes..

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ReLight schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:34:
Loop eens een bmw-dealer binnen :>.
.
Vlot rijden is een ding. Goed, die maat van me doet dat niet. Zo'n ding koop je ook niet om 'vlot te rijden' ;).
Hij rijd er in de zomer mee naar z'n werk, het gemeentehuis (duh), dat is dus 10 kilometer aan stoplichten, gaat prima. Op zondagen willen we nog wel eens een eindje gaan rijden op de dijk. Het feit dat ik met mijn scooter gewoon met hem mee kan rijden zegt al weer genoeg.
ToolkiT schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:00:
ik denk dat het probleem de wegligging is.. in rechte lijn zal hij best redelijk rap zijn, maar dat is elke motor wel...de lol zit hem in de bochtjes..
Exactly. Je denkt dat je een voorvork ziet, maar dat is geen voorvork ;).
Het is in feite een boxermotorblok waar ze de achterbrug vooraan hebben gehangen (en via iets ingenieus, want die Duitsers moeten het natuurlijk altijd anders doen dan de rest van de wereld, kun je sturen), en de cardanas je 'achterbrug' is (net als bij een scooter). 8)7

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ray-zor schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:24:
[...]

Nice! d:)b
Door de stad rijden vind ik eigenlijk erg leuk. Alleen de combi warm weer en stoplichten is minder.
Al iets op het oog?
Ik ben wel gecharmeerd van de Triumph sport motoren en dan vooral de 675 of de T595.
Maar ik heb nog geen idee of ik er wel lekker op ga zitten (ben namelijk vrij lang). Maar dat zien we wel met proefrijden :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:09:

Vlot rijden is een ding. Goed, die maat van me doet dat niet. Zo'n ding koop je ook niet om 'vlot te rijden' ;).
Hij rijd er in de zomer mee naar z'n werk, het gemeentehuis (duh), dat is dus 10 kilometer aan stoplichten, gaat prima. Op zondagen willen we nog wel eens een eindje gaan rijden op de dijk. Het feit dat ik met mijn scooter gewoon met hem mee kan rijden zegt al weer genoeg.
Dat hij een beschaafde motorrijder is die zijn scootervriend niet voor schut wil zetten door hem het snot voor de ogen weg te rijden? ;) :p
unclero schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:09:
Exactly. Je denkt dat je een voorvork ziet, maar dat is geen voorvork ;).
Het is in feite een boxermotorblok waar ze de achterbrug vooraan hebben gehangen (en via iets ingenieus, want die Duitsers moeten het natuurlijk altijd anders doen dan de rest van de wereld, kun je sturen), en de cardanas je 'achterbrug' is (net als bij een scooter). 8)7
op zich schijnen die telelever systemen goed te werken, de reviews erover zijn vaak behoorlijk positief, het is wel wennen dat je niet duikt bij remmen, maar als je dat gewend bent kan je er best pittig op rijden..
(disclaimer: dat is met name bij de GS zo, van dit model heb ik geen reviews gelezen dus mogelijk dat deze minder rijd)

btw if it is good enough for James Bond, it is good enough for me ;)
Afbeeldingslocatie: http://boxwish.com/spot/image/2166/large/context_00012_tomorrow_never_dies.jpg

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:07:
[...]

Dat hij een beschaafde motorrijder is die zijn scootervriend niet voor schut wil zetten door hem het snot voor de ogen weg te rijden? ;) :p
Hij vind de wind boven de 50km/u in zijn maag stompen.. ;)

(en die gemiddelde snelheid zegt trouwens meer over de drukte op de dijk ;()

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:06

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:07:
[...]
op zich schijnen die telelever systemen goed te werken, de reviews erover zijn vaak behoorlijk positief, het is wel wennen dat je niet duikt bij remmen
Het is juist niet wennen. Het leuke is dat je er eigenlijk niets van merkt. Tjsa, hij duikt niet/minder bij het remmen, maar dat is echt geen big deal. Niet de moeite waard om aan te hoeven wennen. Gewoon rijden en klaar.

De reviewers moeten iets hebben om over te schrijven. Ze miepen ook al eeuwen over de links/rechts richtingaanwijzerbediening van BMW die al na 3 bochten in je hersenstam zit. Het is wennen, maar dan gedurende 5 minuten oid.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.zerauto.nl/blog/media/blogs/zerauto/2008/29/080717_gulakuno3_390x293.jpg

:o

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

Iets te hard met je voorrem remmen en asfalt kussen voor gevorderden lijkt mij.... ;)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

Of is het de achterrem? :+

• RZor

RZor

Sorry!

Hoe werkt een burn-out dan :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

steveman

Comfortabel ten onder

Tssk, veredelde segway :P

Afbeeldingslocatie: http://msande277.files.wordpress.com/2009/05/uno_motorcycle_segway.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door steveman op 05-08-2009 22:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:15:
[...]

Het is juist niet wennen. Het leuke is dat je er eigenlijk niets van merkt. Tjsa, hij duikt niet/minder bij het remmen, maar dat is echt geen big deal. Niet de moeite waard om aan te hoeven wennen. Gewoon rijden en klaar.

De reviewers moeten iets hebben om over te schrijven. Ze miepen ook al eeuwen over de links/rechts richtingaanwijzerbediening van BMW die al na 3 bochten in je hersenstam zit. Het is wennen, maar dan gedurende 5 minuten oid.
Je rechter hand moet je op een motor gewoon kunnen gebruiken om snelheid te maken óf te minderen, Niet om allerlei gekke handelingen uit te voeren qua richting aangeven.

De 1000R die ze dit jaar in productie hebben genomen is de éérste fiets waarbij ze het snappen ;)

edit:
Iedereen is gék .... behalve wij...... WERKT NIET :+

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 05-08-2009 23:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 13:32
ik heb vandaag geweldig kado gekregen van mijn moeder, 1000,- E om te beginnen met motor rij lessen :D

ik zal zelf waarschijnlijk nog wel wat bij moeten leggen (puur alleen voor het rijbewijs, kleding is natuurlijk niet cheap) maar damn, ik zou nou gewoon volgende week kunnen beginnen! :D

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:21:
[...]

Je rechter hand moet je op een motor gewoon kunnen gebruiken om snelheid te maken óf te minderen, Niet om allerlei gekke handelingen uit te voeren qua richting aangeven.

De 1000R die ze dit jaar in productie hebben genomen is de éérste fiets waarbij ze het snappen ;)

edit:
Iedereen is gék .... behalve wij...... WERKT NIET :+
Hmm, harley heeft het ook. Gelukkig hebben ze op de nieuwe modellen een aan/uit knop er op gezet (gaan ook automatisch uit). Bij de oude zit er een kantelschakelaar in. Dan moet je echt bizar ver aan de andere kant van de knop drukken om hem weer uit te zetten. Dat is wel erg vervelend. Maar bij de nieuwe vind ik het niet zo erg.

Makerij Hofman

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-01 11:57

martjah

Appel

!GN!T!ON schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:30:
ik heb vandaag geweldig kado gekregen van mijn moeder, 1000,- E om te beginnen met motor rij lessen :D

ik zal zelf waarschijnlijk nog wel wat bij moeten leggen (puur alleen voor het rijbewijs, kleding is natuurlijk niet cheap) maar damn, ik zou nou gewoon volgende week kunnen beginnen! :D
kunnen? ik zeg: "DOEN"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Harley bouwt motoren voor wegen die kaarsrecht zijn .... toch ?

Maar BMW zou beter moeten weten ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:21:
[...]
Je klinkt als iemand met veel ervaring op een BMW... :+
Nee, daar hebben ze het gedaan omdat er teveel knoppen kwamen. Anders had het er nog gewoon op gezeten.

Hiet is niet vanwegen een of andere BMW fan-tick ofzo, maar het stelt écht geen ene ruk voor. Mensen maken er meer van dan het is. Na 3 bochten weet je niet beter meer. Als het werkelijk zo onhandig was, had men het er allang af gelaten. Zó eigenwijs zijn ze nou ook weer niet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:07:
[...]

Je klinkt als iemand met veel ervaring op een BMW... :+

[...]

Nee, daar hebben ze het gedaan omdat er teveel knoppen kwamen. Anders had het er nog gewoon op gezeten.

Hiet is niet vanwegen een of andere BMW fan-tick ofzo, maar het stelt écht geen ene ruk voor. Mensen maken er meer van dan het is. Na 3 bochten weet je niet beter meer. Als het werkelijk zo onhandig was, had men het er allang af gelaten. Zó eigenwijs zijn ze nou ook weer niet.
Schijnbaar weet jij meer dan ik (én de rest van de motorrijders zónder BMW) en kun je me uitleggen wat de logica is achter gas terug nemen en remmen met je rechter hand én moeilijk doen om je richtingaanwijzer(s) te bedienen ..... terwijl je je linkerhand op dat moment nog niet gebruikt omdat je je koppeling nog niet nodig hebt op dat moment.

Ik ben écht benieuwd welke logische verklaring er achter die plaatsing zit.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
vandaag terug van vakantie, gelijk ff begonnen aan het rijdbaar maken van mijn motor :)

30A zekering was gesprongen, met een 25A springt hij ook snel (in contact). morgen maar ff 30A halen ergens en een soldeerbout (zit bij mijn ouders dus niks hier :S ).

Morgen naar de praxis/autozaak en dan:
knipperlichten vastzetten (afgebroken)
voetsteuntje fixen (metaal onder is helemaal verbogen)
koplamp kopen of zelf maken (oude is vervormd/gebroken)
display/instrumenten waterdicht kitten (plastic gedeeltelijk gebroken)
Voorvork vertevigen met brugje boven spatbord (was gebroken)

Heeft iemand een idee waar ik zomaar ff snel een koplamp vandaan haal? eigelijk ben ik geneigd om bij de scooterhandel hier 50meter verder eentje te kopen, maar die zijn duur en vaak zo klein...

Ctrl+k

• Sibylle
wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:19:
[...]

Schijnbaar weet jij meer dan ik (én de rest van de motorrijders zónder BMW) en kun je me uitleggen wat de logica is achter gas terug nemen en remmen met je rechter hand én moeilijk doen om je richtingaanwijzer(s) te bedienen ..... terwijl je je linkerhand op dat moment nog niet gebruikt omdat je je koppeling nog niet nodig hebt op dat moment.

kun je met links ff krabben en smsen....anders heeft die hand te weinig vrije tijd rond de bochtjes :+

Ctrl+k

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-

edit:

Laat maar ... Alles heeft z'n voor/na delen ;)

[ Voor 124% gewijzigd door Will_M op 06-08-2009 00:42 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

Jij remt en doet dan pas je knipperlicht aan? :|

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nee....

Ik neem gas terug.... rem ... koppel ... tegelijk

en op de openbare weg bedien ik dan óók m'n richtingaanwijzers ;)

edit:
En om het nóg moelijker te maken ...... schakelen lukt dan óók + remmen met RECHTS op de achterrem als dat nodig is......
:)

[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 06-08-2009 00:56 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:52:
Nee....

Ik neem gas terug.... rem ... koppel ... tegelijk

en op de openbare weg bedien ik dan óók m'n richtingaanwijzers ;)
Maar dat doe je dan ook met links. Dus dan is je knipperlicht links ook niet handig.

Ik doe altijd eerst mijn knipperlicht aan en ga dan pas remmen.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eeuh.... remmen met links ?

't gaat er meer om dat die plaatsing van de BMW richtingaanwijzers alles behalve logisch is ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:00:
Eeuh.... remmen met links ?

't gaat er meer om dat die plaatsing van de BMW richtingaanwijzers alles behalve logisch is ;)
"Ik neem gas terug.... rem ... koppel ... tegelijk" <-- rem en koppel tegelijk. Maakt dus niet waar dat ding geplaatst is.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

komkommer schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:04:
[...]

"Ik neem gas terug.... rem ... koppel ... tegelijk" <-- rem en koppel tegelijk. Maakt dus niet waar dat ding geplaatst is.
Dat maakt wel degelijk uit..... gas terug nemen én remmen vereisen gevoel. Koppeling in trekken en r.a.w. bedienen niet....

Maar... een rondje "ring" in Dld ??

edit:
Óf je zet op je BMW de richtingaanwijzer op voorhand al naar rechts uit..... én blijft daar rijden ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 06-08-2009 01:14 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:07:
[...]

Dat maakt wel degelijk uit..... gas terug nemen én remmen vereisen gevoel. Koppeling in trekken en r.a.w. bedienen niet....

Maar... een rondje "ring" in Dld ??
Ok, daar heb je wel een punt. Al blijf ik erbij dat het niet zo'n groot punt is. Het is niet zo dat je die knop in moet blijven houden oid.

En daag je me nou uit?

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik daag niemand uit..... rijd er alleen graag ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:16:
Ik daag niemand uit..... rijd er alleen graag ;)
Oh, hehe, ik wou al zeggen, ik doe wel mee, maar alleen al omdat ik er wel een keer wil rijden. Maarrrr, ik heb geen interessante motor daarvoor.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maakt niet uit wat voor een fiets je hebt .... de "ring" is een must-do ... En met m'n r6 kán ik ook rustig rijden :+

Al gebeurd dat (daar) meestal niet

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 06-08-2009 01:23 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 01:21:
Maakt niet uit wat voor een fiets je hebt .... de "ring" is een must-do ... En met m'n r6 kán ik ook rustig rijden :+

Al gebeurd dat (daar) meestal niet
Ja, maar: 1 cilinder!

Makerij Hofman

• Chevy454
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:07:
Zó eigenwijs zijn ze nou ook weer niet.
Is dat sarcastisch bedoeld? :)

En dit is retorisch FYI.

[ Voor 38% gewijzigd door Chevy454 op 06-08-2009 02:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• RZor

RZor

Sorry!

Wat een BMW discussie's zeg! :)
Jullie gaan wel hard als ik ff niet kijk.

Maar om even de draad te hijacken: gisteren me dash losgehaald en gekeken waarom mij km en benzine teller niet verlicht waren en me rpm wel. En de lampjes waren kapot en de draad was lurp. Gelijk alle 2 maar even gedaan, nu alleen nog me voorlicht afstellen. T was alleen een beetje te licht om dat te doen gisteren.

Volgend "probleem": heb nieuwe knippers voor achteren gekocht, alleen blijken die ander wattage te hebben waardoor de mechanische knipper regelaar te weinig weerstand heeft en dus alleen aan blijft.
Is een electronische er zo in te zetten zonder problemen? Dan kan ik ook gelijk voor nieuwe knippers erop zetten. Enig idee wat zo'n ding moet kosten? En hoe het heet vooral :P
Moet dinsdag toch langs me motorzaak, dan is mijn nieuwe broek binnen! Een Rev'it! Pics later, volledig in pak dan maar :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:15

StarWing

Huh ?!?

RZor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:05:
Volgend "probleem": heb nieuwe knippers voor achteren gekocht, alleen blijken die ander wattage te hebben waardoor de mechanische knipper regelaar te weinig weerstand heeft en dus alleen aan blijft.
Is een electronische er zo in te zetten zonder problemen? Dan kan ik ook gelijk voor nieuwe knippers erop zetten. Enig idee wat zo'n ding moet kosten? En hoe het heet vooral :P
Tussen 5 - 13 € volgens louis:
http://www.louis.de/_40be...=relais&wgr=410&anzeige=0

Page intentionally left blank.

• RZor

RZor

Sorry!

Kan je die zo overzetten of moet je nog ergens speciaal rekening mee houden?
Tis gewoon 12V natuurlijk, en wattage maakt voor een elektronisch systeem niet uit, dus denk het zelf niet.
Ga hier maar eens kijken in mijn pauze of ze ze hebben, dan kan ik ze tenminste vanavond al monteren.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
RZor schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:41:
Kan je die zo overzetten of moet je nog ergens speciaal rekening mee houden?
Tis gewoon 12V natuurlijk, en wattage maakt voor een elektronisch systeem niet uit, dus denk het zelf niet.
Ga hier maar eens kijken in mijn pauze of ze ze hebben, dan kan ik ze tenminste vanavond al monteren.
Volgens mij kun je makkelijker gewoon een extra weerstand voor je knippers gooien om zo het vermogen omhoog te trekken.

• RZor

RZor

Sorry!

Gezien de staat van de uode unit denk ik dat het niet eens een heel gek idee is om em gewoon te vervangen. De AOC hier blijkt em te hebben, ga ik zo maar even om, zal tijdens het monteren ook even een foto maken, even het verschil vastleggen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

doet me trouwens denken aan gesprek dat ik had met mijn locale Hein Gericke dealer.
Ik vroeg of hij ook van die witte knipper had voor de Versys.
Zegt hij: jij gaat toch met de motor naar je werk? dan zou ik dat niet doen, die dingen zijn wel cool, maar ook minder zichtbaar, zeker als het zonnig is...

Dat vind ik nog eens goede service: advies geven ook al verkoop je op dat moment minder erdoor :)

• RZor

RZor

Sorry!

Ja klopt, dan kom je tenminste nog een keer terug. Uiteindelijk verdient ie dan toch meer aan je.
Ik mocht van de mijne er ook geen LED opzetten. Hij had alleen die witte led's, t was ook van, neem die oranje, geven en meer licht en zijn beter te zien. En 15 euro goedkoper! Zo hoort het ook vind ik.
Ben sowieso erg tevreden over "mijn" motorzaak, goeie service, niet duur met montage etc., je mag gewoon in de werkplaats meekijken en hij heeft lekkere koffie.

Is t te merken dat ik me zit te vervelen op t werk :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Ik druk het knopje in voordat ik al die handelingen verricht. Dus er is geen multitasking probleem.

De logica is denk ik dat je met links linksaf aangeeft en met rechts rechtsaf. En met de rechterduim cancel je het knipperlicht weer. Het zijn hele fijne schakelaars die lekker groot zijn en niet van die priegelkiepdingen die ik wel eens zie op sommige motoren. Je kunt net zo goed vragen wat er logisch aan is om met je linkerhand een schakelaar te bedienen als je rechtsaf wilt. Het is geen kwestie van logica, maar van gewenning. Iedereen is gewend dat er zo'n kiepschakelaartje aan de linkerkant zit, dus dan is het ineens onlogisch als het anders is.

En het leuke is dat er altijd commentaar komt van mensen die er geen meter mee hebben gereden. Je kunt je dan best afvragen of het handig is, maar ga aub niet verkondigen dat het onhandig is, want dat is het niet. Na 5 minuten weet je niet beter meer. Ik heb ook geen problemen om op een 'normale' motor weg te rijden.

Wel grappig hoe vastgeroest mensen zitten in patronen en gewoontes. En owé als er van afgeweken wordt, dan raken ze helemaal in de war. Zo ook met de contactsleutel in een Saab (bij de handrem), en het licht in een Volvo (gaat niet uit). Al eeuwen wordt erover gezeurd, behalve door de eigenaren, want die weten het te waarderen blijkbaar. Geen hond die het onhandig vind, behalve de mensen die er nog nooit mee hebben gewerkt.

Het 'ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek' gaat imho dus wél op... :+

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

tijdens lessen heb ik eerst op een cb gereden, vond het knipperlicht systeem waardeloos. Daarna op een gs gelest en vond het prima werken. lekker grote knoppen en logisch geplaatst. het is natuurlijk even wennen, maar na 1 les was ik daar wel aan gewend.
Nu heb ik op mijn eigen motor weer het oudewetste generic systeem waar ik aan het begin erg aan moest wennen. vind het systeem van bmw nog steeds logischer.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:50:
[...]

Ik druk het knopje in voordat ik al die handelingen verricht. Dus er is geen multitasking probleem.

De logica is denk ik dat je met links linksaf aangeeft en met rechts rechtsaf. En met de rechterduim cancel je het knipperlicht weer. Het zijn hele fijne schakelaars die lekker groot zijn en niet van die priegelkiepdingen die ik wel eens zie op sommige motoren. Je kunt net zo goed vragen wat er logisch aan is om met je linkerhand een schakelaar te bedienen als je rechtsaf wilt. Het is geen kwestie van logica, maar van gewenning. Iedereen is gewend dat er zo'n kiepschakelaartje aan de linkerkant zit, dus dan is het ineens onlogisch als het anders is.

En het leuke is dat er altijd commentaar komt van mensen die er geen meter mee hebben gereden. Je kunt je dan best afvragen of het handig is, maar ga aub niet verkondigen dat het onhandig is, want dat is het niet. Na 5 minuten weet je niet beter meer. Ik heb ook geen problemen om op een 'normale' motor weg te rijden.

Wel grappig hoe vastgeroest mensen zitten in patronen en gewoontes. En owé als er van afgeweken wordt, dan raken ze helemaal in de war. Zo ook met de contactsleutel in een Saab (bij de handrem), en het licht in een Volvo (gaat niet uit). Al eeuwen wordt erover gezeurd, behalve door de eigenaren, want die weten het te waarderen blijkbaar. Geen hond die het onhandig vind, behalve de mensen die er nog nooit mee hebben gewerkt.

Het 'ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek' gaat imho dus wél op... :+
helemaal mee eens, toen ik mijn Saab ging rijden probeerde ik elke keer vergeefs de sleutel in stuurkolom te steken, toen ik overstapte op Volvo stak ik hem elke keer bijna in midden console ;)
Een paar weken wennen en je weet niet meer beter.
Die sleutel positie van Saab is ook veel logischer eigenlijk (kan als slot op versnellingsbak gebruikt worden (9-5 moet in acheruit om sleutel er uit te kunnen halen, de sleutel draait een haag om de pook heen zodat je niet meer kan schakelen, dus zonder sleutel alleen in achteruit) en is veiliger met botsingen want je stoot je knie niet tegen de sleutel..)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Sibylle schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:24:
vandaag terug van vakantie, gelijk ff begonnen aan het rijdbaar maken van mijn motor :)

Morgen naar de praxis/autozaak en dan:
knipperlichten vastzetten (afgebroken)
voetsteuntje fixen (metaal onder is helemaal verbogen)
koplamp kopen of zelf maken (oude is vervormd/gebroken)
display/instrumenten waterdicht kitten (plastic gedeeltelijk gebroken)
Voorvork verstevigen met brugje boven spatbord (was gebroken)
Heb ik wat gemist: ben je gepleurd tijdens het rijden?

• Sibylle
_Erikje_ schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

Heb ik wat gemist: ben je gepleurd tijdens het rijden?
jep, de bocht in en dan opeens denken: kut, dit gaat veelste snel!
Leek wel alsof ik er ff niet bij was, en opeens wel. nja, bocht niet gehaald door gebrek aan grondspeling, schuiver en motor stuk :(

voorvork weer rechtgezet en electrisch systeem is weer op orde, nu dus nog ff rijdbaar maken en weer gaan :) Helaas is de schade wel goed zichtbaar dus lekker patsen met mijn Magna zit er niet meer in ;)

\
edit:
Sibylle in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
In dze bocht btw: http://maps.google.com/ma....001228,0.002722&t=h&z=19

was dus echt ff aan t dromen ofzo, want 90 erin is in dze bocht echt schrikken!

[ Voor 24% gewijzigd door Sibylle op 06-08-2009 14:32 ]

Ctrl+k

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

o ja, helemaal vergeten

• RZor

RZor

Sorry!

En Sybille: Al een eindje op weg?

Hoop dat t wat harder opschiet dan bij mij. Was bij AOC om een nieuwe knipperlicht relais geweest, dacht dat ik een driepolige nodig had. Kom ik thuis, probeer em, moet t een twee polige zijn. Deze gaat dus fijn niks doen zo he... Morgen opnieuw proberen met mijn oude erbij!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Sibylle
nja, schiet niet echt op. Mijn stuur krijg ikzelf niet rechtgebogen, en vind nergens een tweedehands koplamp die ik morgen kan ophalen.
Ff metaalbewerker bellen en kijken of hij morgen wat voor me kam betekenen :)

Succes met knipperlichtjes, kan driepolig niet geconvert worden naar tweepolig?

Ctrl+k

• RZor

RZor

Sorry!

Hm, altijd balen als t niet gewoon wil opschieten.

Ding kan niet omgevormd worden oid nee, ff me dealer gebeld, wist zo ook niks. Moet er dinsdag toch heen, neem alles wel ff mee voor hem dan hoor.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Een stuur kun je wel laten richten bij een aantal motorzaken. Aangezien je in Epe gecrasht bent woon je wellicht in Limburg? Als dat zo is: Motorservice Spanjer in Stein heeft dat eens voor een vriend van me gedaan. Een nieuw stuur is echter ook niet heel erg duur, en dan weet je zeker dat alles recht is :)

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

Als ik zo al die discussies lees over positionering van zaken en ga denken hoe het op mijn Buell zit zou ik het niet eens weten waar die dingen zitten. Voor mij is het gewoon gewenning/gevoel op het moment dat ik op de fiets stap. Of het nu links rechts middenin zit.... Maakt mij niets uit kwestie van wennen en gaan... En Wimmel stap maar eens op een Buell dan weet je ineens dat Harleys toch wel erg snel kunnen zijn in de bocht ;)!

Ow en een beetje koppelings gevoel is wel makkelijker voor de wheelies imho :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Requiem19 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 16:00:
[...]

Gaaf, dan kom ik je waarschijnlijk nog wel tegen van de zomer. Ik ga die drie dagen Alès doen als cursist... Kan echt niet meer wachten totdat het zover is! Na Alès ga ik gelijk door voor 2 weken dolomieten.. wordt een super gave zomer :).

Twijfel alleen nog beetje over de bandjes. Wil m'n Pilot Powers houden voor de straat, maar wil ze niet oprijden op 3 dagen Alès, denk dat geen succes is. Zit beetje twijfelen tussen setje SC II/III (voor/achter) of setje Bt-003 Med/Hard. Beide trouwens vrij prijzig.
Tim, hoe was je ervaring? En euhhh ik had wel een Tim in mijn groepje ;) Maar volgens mij was jij dat niet.. Toch??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Requiem19
  • Nu online
Tylen schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

Tim, hoe was je ervaring? En euhhh ik had wel een Tim in mijn groepje ;) Maar volgens mij was jij dat niet.. Toch??
Leuk dat je het nog onthouden hebt. Minder leuk was dat ik op 2 juni een flinke klapper heb gemaakt op Zandvoort. Een echte beginnersfout... om een heel lang verhaal kort te maken kwam ik aan met iets van 220/230, en remde ons groepje een stuk harder dan normaal omdat er nog een groepje voorzat. Ik had het niet gezien, remde dus veel te laat en dreigde vrij hard tegen die jongen voor me aan te rijden. Ipv dat ik er even slim omheen remde heb ik mezelf met 120 over de kop geremd. Gevolg: gebroken heup, waar nu 3 flinke pinnen in zitten, 2 gebroken polsen en een flinke pijnlijke knie. 5 nachtjes ziekenhuis en na 7 weken niets doen nu kunnen beginnen met fysio en langzaam weer leren zonder krukken te lopen.

http://www.motor-forum.nl...message/12764223#12764223

M'n motor had hierdoor ook dusdanige schade dat ik hem voor een prikkie heb moeten verkopen.

Kortom, kon niet naar Alès dit jaar en ook niet naar de dolomieten... Gelukkig had ik een annuleringsverzekering voor Alès en is alles goed opgelost. Enerzijds kut dat dit heel m'n zomer verkloot is, anderzijds blij dat het ongeluk geen ergere gevolgen heeft gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Requiem19 op 07-08-2009 12:40 ]

XMCS Netherlands

Pagina: 1 ... 126 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.