Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 125 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.195 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Daarom gaat dat dus altijd mis, en ik maar spikes gebruiken voor betere grip :X

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Ja, doh! Dan prik je door de oppervlaktespanning van het water heen!

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:16:
Agh.... een beetje snelheid maakt al snel veel verschil :)

[video]
Dat is gewoon waterskieen! Boven de 50 km/h is water redelijk "hard", maar ik vraag me wel af hoe je voorkomt dat je wiel "vastplakt". Een watervliegtuig heeft een 'step' in de drijver, zodat-ie niet blijft plakken. Een rond wiel heeft dat natuurlijk niet...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

RemcoDelft schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:22:
[...]

Dat is gewoon waterskieen! Boven de 50 km/h is water redelijk "hard", maar ik vraag me wel af hoe je voorkomt dat je wiel "vastplakt". Een watervliegtuig heeft een 'step' in de drijver, zodat-ie niet blijft plakken. Een rond wiel heeft dat natuurlijk niet...
Daarom moet dat ronde wiel heel hard draaien omdat niet te laten plakken en daarmee duw je het water naar beneden waardoor hij beter over het water blijft 'rijden'.

* _Apache_ ziet een scheppingsverhaal in moderne vorm in elkaar zakken.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
_Apache_ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Daarom moet dat ronde wiel heel hard draaien omdat niet te laten plakken en daarmee duw je het water naar beneden waardoor hij beter over het water blijft 'rijden'.
Oftewel: het wiel draait veel harder dan de motor gaat? Klinkt logisch :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

RemcoDelft schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:34:
[...]

Oftewel: het wiel draait veel harder dan de motor gaat? Klinkt logisch :)
Juist. Exact hetzelfde wat hier gebeurd, let maar eens op de hoeveelheid water en grond die er onder vandaag geschoten word.

http://video.google.nl/vi...=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wv#

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Net mn eerste oefeningen gedaan voor speciale verrichtingen, nog best lastig met die langzame slalom en keren binnen 6 meter :X uiteindelijk ging het wel redelijk, maar op een gegeven moment zit je stuur echt helemaal naar links of rechts, wel maf om dan de motor nog recht te houden. Gebruiken jullie dat soort dingen nog wel eens met het echte motorrijden?

Maar gelukkig was dit wel mn eerste motorles waar het droog bleef :P de hitte viel eigenlijk nog wel mee in mn pak, op mn armen en op mn rug heb ik ritsen zitten en als je die openzet is het qua gevoel net of je in een tshirtje rijd, lekker koel.

[ Voor 25% gewijzigd door Widow op 28-07-2009 15:49 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Widow schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:48:
Net mn eerste oefeningen gedaan voor speciale verrichtingen, nog best lastig met die langzame slalom en keren binnen 6 meter :X uiteindelijk ging het wel redelijk, maar op een gegeven moment zit je stuur echt helemaal naar links of rechts, wel maf om dan de motor nog recht te houden. Gebruiken jullie dat soort dingen nog wel eens met het echte motorrijden?
Ja, elke dag. Parkeer men fiets in de verwarmde garage hier, wegdraaien naar de helling is op 'steering lock'. Het is even wennen inderdaad want je bent minder stabiel, maar het went snel genoeg. Eigenlijk draai ik liever heel langzaam maar dan met minder lock.
Maar gelukkig was dit wel mn eerste motorles waar het droog bleef :P de hitte viel eigenlijk nog wel mee in mn pak, op mn armen en op mn rug heb ik ritsen zitten en als je die openzet is het qua gevoel net of je in een tshirtje rijd, lekker koel.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 28-07-2009 15:57 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Widow schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:48:
Halve draai gebruik ik erg weinig in het normale verkeer, alleen soms als ik ergens op een smalle straat om moet draaien. Ik ben het dan ook compleet verleerd :X

Slalom zo krap als je op het examen moet doen heb ik nog niet hoeven reproduceren, dingen vergelijkbaar met snelle slalom wel regelmatig als er iets in de weg staat in de file.

[ Voor 13% gewijzigd door Chakotay op 28-07-2009 15:58 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:57:
[...]

Halve draai gebruik ik erg weinig in het normale verkeer, alleen soms als ik ergens op een smalle straat om moet draaien. Ik ben het dan ook compleet verleerd :X
idd ik doe het af en toe ff om te oefenen en merk elke keer weer dat ik het verleerd ben...kan het nog wel maar niet soepel...

die andere bijzondere verrichtingen hoefen we hier (nog) niet te doen bij examen maar ze zijn het wel aan het introduceren... en er is veel kritiek op... met name op de uitwijkproef..
Deel van die kritiek is denk ik ook omdat het van de EU komt... en dus per definitie slecht is bij sommige britten :X |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo, het eerste deel van het rijbewijs is binnen :), helaas de noodstop en vertragings-oefening niet voldoende volgens de examinator. De noodstop was ik het wel mee eens, alhoewel het 2x te vroeg remmen was. Vertraging ging inderdaad minder goed, maar blijkbaar dus ook niet voldoende. Nu hard aan het leren om morgen de theorie te halen :)

Vorig weekend ook al kleding gekocht :9, een stuk beter dan lessen in de zweetkleren welke vaak nog nat waren van de vorige :x

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/261jmt3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/sxj991.png
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/1z5izhf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2nqr500.png
Alleen dan zijn de rode accenten natuurlijk blauw :)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/ogvp91.jpg

Bij het jasje tevens de 'Macna Vision-vest gekocht, wat knalgeel is, goed bevestigd is en de zichtbaarheid flink verbeterd :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:22

martjah

Appel

mooie laarzen, die heb ik ook ;) alleen die zilvere dingen op je neus heb ik in het zwart.

vraagje, wat heb jij voor die handschoenen betaald en waar heb je die gehaald ?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SlinkingAnt schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:04:
Zo, het eerste deel van het rijbewijs is binnen :), helaas de noodstop en vertragings-oefening niet voldoende volgens de examinator. De noodstop was ik het wel mee eens, alhoewel het 2x te vroeg remmen was. Vertraging ging inderdaad minder goed, maar blijkbaar dus ook niet voldoende. Nu hard aan het leren om morgen de theorie te halen :)

Vorig weekend ook al kleding gekocht :9, een stuk beter dan lessen in de zweetkleren welke vaak nog nat waren van de vorige :x

[afbeelding]
feli en succes met nootstop.

Je helm lijkt wel op de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3275.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_3279.jpg
:)

• SlinkingAnt
  • Niet online
martjah schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:08:
mooie laarzen, die heb ik ook ;) alleen die zilvere dingen op je neus heb ik in het zwart.

vraagje, wat heb jij voor die handschoenen betaald en waar heb je die gehaald ?
Volgens mij zijn die dingen bij mij ook zwart, iig niet zilver :). Schoenen passen was het nog het lastigste, door een hoge wreef heb ik iets van 8+ paar geprobeerd waarvan deze als enige lekker zat.

Alle bovenstaande gekocht bij Hans van Wijk in Zoetermeer, waarbij oa de handschoenen (€69,-) uit de 'koopjeshoek' kwamen, oftewel, oude collectie :)

En ondanks dat ik de noodstop hopelijk niet al te vaak nodig hebt, af en toe toch maar eens oefenen (net als uitwijk/vertraging, volgens mij de enige zinnige oefeningen welke je later nog gebruikt.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:19
Ach, binnen is binnen. Kleine tip, het helpt echt om die oefeningen om de zoveel tijd nog eens te herhalen, vooral de noodstop. Uiteraard sta je ook behoorlijk voor paal als je een straatje moet keren en je kunt je voeten niet op de stepjes houden :)
(Ik zeg overigens niet dat dat bij mij elke keer goed gaat, het helpt ook niet dat ik 50% XJ900 en 50% Super Tenere rijd)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen dan zijn de rode accenten natuurlijk blauw :)
[afbeelding]

Bij het jasje tevens de 'Macna Vision-vest gekocht, wat knalgeel is, goed bevestigd is en de zichtbaarheid flink verbeterd :)
Mooi spul! Ik heb allemaal donker/zwart Evolution gear, achteraf had ik ook liever wat lichters gehad.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RemcoDelft schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:22:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle-superstore.com/ProductImages/300/633012730947031250KT-977.jpg

Paddles. Deze zullen vast ook wel werken op water :P In het zand in iedergeval wel.

And it goes BRAAAAAPP!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Pfff, de levering van m'n Zümo is weer uitgesteld, nu naar 13 augustus. Heb hem 26 juni besteld met een levertijd van 14 dagen (10 juli), dat is uitgesteld naar de 24e en nu dus weer naar de 13e...

Dat gaat nog krap worden als ik de 17e op vakantie wil :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:48:
[...]

[afbeelding]

Paddles. Deze zullen vast ook wel werken op water :P In het zand in iedergeval wel.
die auto's in Ijsland gebruiken iig wel zulk soort banden.. dus op de motor werkt dat vast ook wel ja..

btw:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
is dat wat? CCM is toch een chinees merk?

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 29-07-2009 15:01 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 16:48

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Toolkit

Google zegt:

CCM motorcycles is one of Britain's most famous two wheel manufacturers, with a rich history of racing success

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:33:
[...]

die auto's in Ijsland gebruiken iig wel zulk soort banden.. dus op de motor werkt dat vast ook wel ja..

btw:
beter kijken, het is een Honda Yamaha Suzuki CCM 604... duidelijk toch?

linkje naar een review

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TiMMieJ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:54:
@ Toolkit

Google zegt:

CCM motorcycles is one of Britain's most famous two wheel manufacturers, with a rich history of racing success
DOH, helemaal niet aan gedacht om zelf ff te googlen omdat ik dacht te weten dat het chinees was (is zeker een ander merk dat erop lijkt)

Ze zijn zo beroemd in de UK dat ik er nooit van gehoord heb ;)
wel een rijke geschiedenis:
http://www.ccmmotorcyclesuk.com/history/index.php

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Goh leuk dingetje. Ik hou wel van die rotaxblokken. En zo te zien excel velgen, ook een groot pluspunt.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:58:
Goh leuk dingetje. Ik hou wel van die rotaxblokken. En zo te zien excel velgen, ook een groot pluspunt.
ik weet heel weinig van dirt bike (zoals wel duidelijk bleek ;) ) maar wat is het voordeel van excel velgen?

• komkommer

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:07:
[...]

ik weet heel weinig van dirt bike (zoals wel duidelijk bleek ;) ) maar wat is het voordeel van excel velgen?
Nouja, groot pluspunt is misschien wat overdreven. Excel velgen kunnen wat meer hebben dan de standaard velgen.

Makerij Hofman

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

2003 - CCM hit the big screen - Angelina Jolie as Lara Croft stars in Tomb Raider aboard her CCM 644
bereden door Angelina Jolie O+ :9~
2004 - July CCM closes its doors amid mounting debts run up by previous management
Alan and Austin Clews and son in law Gary Harthern successfully bought back CCM and its assets off liquidators BDO
en een jaartje later bankroet. zijn ze weer doogestart, beetje vage zin, kan er niet zoveel van maken.... :?

• SlinkingAnt
  • Niet online
Nu hard aan het leren om morgen de theorie te halen :)
En ook de theorie is binnen :), was zelf wel redelijk zenuwachtig, maar met 3 fout mag ik niet klagen vind ;).

Een vraag was echt vaag, het volgende verkeersbord: (paint-skillz)
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/4idfzl.png
Met de volgende vraag: Links of rechts passeren...

Dat hele bord nog nooit gezien, iig niet bewust, staat niet in m'n lesboekje, en ook op de site van het Min van VenW kon ik 'm niet terugvinden?

Nouja, nu op naar het avd-examen op 12 oktober! Iets met tekort aan examinatoren en bijna 2,5 maanden wachttijd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:00:
[...]

[...]

bereden door Angelina Jolie O+ :9~

[...]

en een jaartje later bankroet. zijn ze weer doogestart, beetje vage zin, kan er niet zoveel van maken.... :?
oorspronkelijke bedrijf was failliet en nieuwe eigenaar (en zoon) hebben de toko overgenomen en doorgestart..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SlinkingAnt schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:56:
[...]

En ook de theorie is binnen :), was zelf wel redelijk zenuwachtig, maar met 3 fout mag ik niet klagen vind ;).

Een vraag was echt vaag, het volgende verkeersbord: (paint-skillz)
[afbeelding]
Met de volgende vraag: Links of rechts passeren...

Dat hele bord nog nooit gezien, iig niet bewust, staat niet in m'n lesboekje, en ook op de site van het Min van VenW kon ik 'm niet terugvinden?

Nouja, nu op naar het avd-examen op 12 oktober! Iets met tekort aan examinatoren en bijna 2,5 maanden wachttijd.
Da's een bord wat aangeeft dat je over 3 keer 80 meter (iedere streep staat voor 80 meter) een spoorweg gaat kruisen. Dat bord rijdt je in dit geval aan de linkerkant voorbij omdat de lage kant van de streep aan de linker kant zit. (bord staat dus aan de rechterkant van de weg in de berm).

Valt overigens in de categorie "x" borden

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Alsof je door de berm langs dat bord gaat rijden...
hmm ... challenge accepted :*)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• SlinkingAnt
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:27:
[...]
Da's een bord wat aangeeft dat je over 3 keer 80 meter (iedere streep staat voor 80 meter) een spoorweg gaat kruisen. Dat bord rijdt je in dit geval aan de linkerkant voorbij omdat de lage kant van de streep aan de linker kant zit. (bord staat dus aan de rechterkant van de weg in de berm).

Valt overigens in de categorie "x" borden
De 3x 80meter wist ik inderdaad, en na nog een keertje het theorie-boek doorgekeken te hebben kwam ik eenzelfde soort tegen bij wegafzetting/wegwerkzaamheden. Je moet deze dus inderdaad aan de lage kant passeren :). Deze had ik dus goed gegokt :P

Buiten dat blijf ik het een wtf 8)7 -vraag vinden :X.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Damn! Rijdt hier net een of andere mongool op een oud kutkreng kei-en keihard door de straat. Lekker door de toeren jagen en met piepende banden afremmen voor de bocht. Ik hoopte eigenlijk dat er iemand uit dat onoverzichtelijke straatje zou komen, maar helaas... Ik haat dat soort gasten. Stelletje neanderthalers... :(

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:33:
[...]

:Y Ik moet het nog op water zien gebeuren maar zand is geen probleem.
btw:
Geen USD vering is handig voor echt offroad. Als deze tenminste bedoeld is voor de kennis van je. Verder heb ik het idee dat het ding standaard genoeg in elkaar is gezet om door elke dealer of de eigenaar onderhanden genomen te worden (te meer omdat CCM mij een redelijk onbekend merk lijkt)

Edit: hmmz ik zie nu net dat de vorken een flinke "underhang" hebben dwz de bodem van de vork zit flink lager dan de as wat een minpuntje is voor het offroad omdat alles van de vork wat lager komt dan de as een zeer goede meuk vanger is en je daardoor makkelijk vasthaakt op de stukken.

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 29-07-2009 21:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
+1 voor het vlaggetje :P

Gisteren ook een stukje onverhard gereden, maat had een Vstrom gehuurd en een route gemaakt op de gps. Volgens mij vind je dat soort onverharde weggetejs echt niet zonder navigatie :/

Maar ik vond mezelf al aardig "Ewan Mcgregor" ;) 100 meter terug op het filmpje was het gewoon los zand btw.. en het ziet er helaas lang niet zo leuk uit als dat het is :P
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7QcUkflZHAU]

• martjah

martjah

Appel

dat geluid lijkt wel van een tractor haha :+

en ik wil toch ff vermelden dat ik de xenon nog steeds goddelijk vind (op de motor), wat een lichtbakken op onverlichte wegen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Veiligheidsregel zodat je aan de andere kant van een duin nog te zien kan zijn voor diegenen die ook de duin oprijden.

Edit: MF stuk?

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jup, MF is sinds ergens gisteravond down idd... Duurt lang deze keer.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:29
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:16:
Agh.... een beetje snelheid maakt al snel veel verschil :)

[video]
Heb gisteren op de amerikaanse site van MTV een aflevering van Nitro Circus gekeken. In episode 2 zie je heel veel van dit soort acties. Ook over een schans op het water.

Travis Pastrana die probeert een backflip(o.i.d.) te maken met behulp van een schans op het water _/-\o_ .

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:18:
Ze hebben het deze keer goed gesloopt inderdaad. Een trace route houd ergens bij TRU intern op :D

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en dan heb je net zon dag dat je thuis moet zitten omdat me motor vandaag eindelijk weer thuiskomt uit bulgarije. omdat ik hem 2,5 week terug daar in de berm gezet heb.

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:18:
We zijn er in samenwerking met True mee bezig. Het lijkt serieus wat niks is meer bereikbaar.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:56:
[...]

[video]

:Y Ik moet het nog op water zien gebeuren maar zand is geen probleem.

[...]

Geen USD vering is handig voor echt offroad. Als deze tenminste bedoeld is voor de kennis van je. Verder heb ik het idee dat het ding standaard genoeg in elkaar is gezet om door elke dealer of de eigenaar onderhanden genomen te worden (te meer omdat CCM mij een redelijk onbekend merk lijkt)

Edit: hmmz ik zie nu net dat de vorken een flinke "underhang" hebben dwz de bodem van de vork zit flink lager dan de as wat een minpuntje is voor het offroad omdat alles van de vork wat lager komt dan de as een zeer goede meuk vanger is en je daardoor makkelijk vasthaakt op de stukken.
cool filmpje, maar volgens mij vergeet hij wel zijn ketting erom te leggen voor hij zijn achteras erdoor steekt aan het eind (tenzij je dat bij de KTM achteraf nog kan doen)

Die CCM is idd voor de man van mijn nicht bedoeld ja... dus licht offroaden. hij was alleen bang dat deze wat zwaar is (130Kg) hij rijd nu op een 125cc (die weer te licht is) en zat zelf te denken aan een 400cc...
Die CCM heeft volgens mij een standaard rotrax 1pitter dus heel exotisch kan het idd niet zijn nee..

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
PierreAronnax schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:25:
[...]

We zijn er in samenwerking met True mee bezig. Het lijkt serieus wat niks is meer bereikbaar.
Succes met de boel weer de lucht in trappen :) Switch overleden oid, of hebben jullie geen eigen?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 10:27
mf down :'(

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11-2025

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

What the hell, dat filmpje had ik niet op de werkvloer moeten bekijken, ik ging stuk van het lachen..

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:05
Mooie timing qua montage ook :D

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Het is een oudje, maar damn wat is die grappig :D

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• PierreAronnax
  • Niet online
Chakotay schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:44:
[...]

Succes met de boel weer de lucht in trappen :) Switch overleden oid, of hebben jullie geen eigen?
Dat was ook ons eerste vermoeden, maar bleek niet te kloppen:

Van een van onze oudste servers, (waarvan al een vervanger is aangeschaft, maar we nog wachten op de levering), is de voeding doorgebrand, wat natuurlijk zorgde voor kortsluiting, en het hele rack spanningsloos maakte. Die server is verwijderd en de boel staat alweer voor de helft aan.

Het wachten is momenteel nog op de database server die vermoedelijk bezig is z'n tabellen te controlleren, en de loadbalancers.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PierreAronnax schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:15:
[...]

Dat was ook ons eerste vermoeden, maar bleek niet te kloppen:

Van een van onze oudste servers, (waarvan al een vervanger is aangeschaft, maar we nog wachten op de levering), is de voeding doorgebrand, wat natuurlijk zorgde voor kortsluiting, en het hele rack spanningsloos maakte. Die server is verwijderd en de boel staat alweer voor de helft aan.

Het wachten is momenteel nog op de database server die vermoedelijk bezig is z'n tabellen te controlleren, en de loadbalancers.
mmmm design foutje in je rack dan als 1 server voeding je hele rack plat krijgt...

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Of een ingecalculeerd risico. De kans dat een voeding stukgaat en daarbij ook kortsluiting veroorzaakt is vrij klein. Voor niet-kritische applicaties als motor-forum gecombineerd met een klein budget is het dan helemaal niet gek om dat risico gewoon te nemen :)

Verwijderd

PierreAronnax schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:25:
[...]

begin hier ernstige afkickverschijnselen te krijgen :X :P

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:40:
[...]

begin hier ernstige afkickverschijnselen te krijgen :X :P
uhuh

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:28:
Of een ingecalculeerd risico. De kans dat een voeding stukgaat en daarbij ook kortsluiting veroorzaakt is vrij klein. Voor niet-kritische applicaties als motor-forum gecombineerd met een klein budget is het dan helemaal niet gek om dat risico gewoon te nemen :)
ik weet niet hoor, maar ik heb veel voedingen gehad die doorfikten maar nog nooit 1 gehad die een heel rack kortsloot...
Ik snap niet zo goed hoe je dat voor elkaar krijgt...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
ToolkiT schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:56:
[...]

ik weet niet hoor, maar ik heb veel voedingen gehad die doorfikten maar nog nooit 1 gehad die een heel rack kortsloot...
Ligt vooral aan je powerbars lijkt me... Ik kan me best voorstellen dat MF geen budget heeft voor luxe uitvoeringen met beveiliging van de hele meuk :)

• PierreAronnax
  • Niet online
[...]

Ik ook niet, maar ik ben niet ter plaatse geweest.
Het vreemde is dat de bewuste server is aangesloten op een APC, en dat ook servers die niet zijn aangesloten op die APC ook plat lagen. Ik mag toch verwachten dat er een zekering in zo'n APC zit.

Overigens is er (naast 3 webservers) een tweede APC besteld. We gaan binnenkort het serverpark opnieuwe inrichten, en dan ook redundante servers verdelen over beide APC's. Dan zijn wel alle servers aangesloten op een APC.

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:58:
[...]

Ligt vooral aan je powerbars lijkt me... Ik kan me best voorstellen dat MF geen budget heeft voor luxe uitvoeringen met beveiliging van de hele meuk :)
aangezien MF eruit ligt hier maar even:

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! *O* *O* *O*

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@Herpes: dank *O* Morgenavond bbq bij mij voor de deur, kom je ook?
PierreAronnax schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:03:
[...]

Ik ook niet, maar ik ben niet ter plaatse geweest.
Het vreemde is dat de bewuste server is aangesloten op een APC, en dat ook servers die niet zijn aangesloten op die APC ook plat lagen. Ik mag toch verwachten dat er een zekering in zo'n APC zit.

Overigens is er (naast 3 webservers) een tweede APC besteld. We gaan binnenkort het serverpark opnieuwe inrichten, en dan ook redundante servers verdelen over beide APC's. Dan zijn wel alle servers aangesloten op een APC.
Ik zie bij de specificaties van dat ding niets over surgeprotectie of geheel gescheiden en gezekerde feeds e.d. staan eigenlijk :) Maargoed, als een bak door kortsluiting meer trekt dan die hele PDU aankan doe je er sowieo weinig aan helaas.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 30-07-2009 13:25 ]

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik wel, bij ons is eens een appro server doorgefikt die dus het hele rack plattrok ondanks dat we toen 3 APC's hadden hangen, zo gek is het dus niet ;)\

Maaruh, hoe interessant het ook is voor sommigen dat MF down is, misschien kunnen we verder praten over 2 wielige voertuigen? :P

[ Voor 13% gewijzigd door moto-moi op 30-07-2009 13:28 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zo ik weet nu ook hoe ver ik met een volle tank kom. Iets eerder dan gedacht kwam ik met wat ploffende geluiden tot stilstand. Gelukkig heeft ie een reserve waarmee ik met gema.....
Oh sorry, ik dacht dat dit het "Motor -Beginnersvragen"-topic was en niet het sysadmin-topic :+

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-01 23:00

Bob

Ray-zor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:32:
Zo ik weet nu ook hoe ver ik met een volle tank kom. Iets eerder dan gedacht kwam ik met wat ploffende geluiden tot stilstand. Gelukkig heeft ie een reserve waarmee ik met gema.....
Oh sorry, ik dacht dat dit het "Motor -Beginnersvragen"-topic was en niet het sysadmin-topic :+
Hehe, ik was ook even met grote ogen aan het lezen, denkende 'is de forum DB aan het flippen?'.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ray-zor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:32:
En en en, hoever kwam je? Voordat je moet rebooten bij het tankstation.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb een benzinemeter op de strom, en die geeft een waarschuwing bij 4,5 liter en bij 3 liter. Maar als ik tank bij de 4,5 liter waarschuwing dan gaat er maar 15 in terwijl er in totaal 22 in zou moeten kunnen...

Ik heb dus het idee dat die 4,5 liter waarschuwing iets te snel aanslaat en dat ik dan dus nog ruim 6 zou hebben. Dan moet ik nog een dikke 130 kilometer kunnen rijden als het goed is.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

_Apache_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:55:
[...]
En en en, hoever kwam je? Voordat je moet rebooten bij het tankstation.
De Suzuki VS800 heeft en tankinhoud van 12L met een reserve van 3L. Helaas blijkt dat geen 12+3 maar 9+3. Tot aan de reserve kwam ik op 151km uit. Kantekening daarbij is dat er aardig wat "in-de-stad-kilomters" bij zitten en dat ik de vorige (en tevens eerste) keer dat ik tankte heel braaf onder (en dus niet hoger) de hals van de vulopening ben gebleven. Met een schuin staande motor. Ik vermoed dat ik met een bomvolle tank meestal toch wel aan de 160km moet komen, excl. reserve. Ruim 1:17 (bijna 1:18) dus, wat volgens mij niet extreem hoog of laag is. Door de beperkte tankinhoud wel een wat kleinere actieradius, maar dat wist ik van te voren.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Op de varadero125 zat een handmatige reserve die ik maar 1x heb moeten gebruiken en op de Versys zit een benzine meter en auto reserve...als de benzine meter op 'FUEL' gaat knipperen ga ik altijd tanken, nooit problemen gehad (wel handig is dat mijn Zumo ook de benzine (nou ja de gereden kms) bijhoud, zelfs zo slim dat als je hem in de auto gebruikt hij niet telt :), en als je tank bijna leeg is hij een benzine pomp icoon geeft die als je daar op klikt de dichtsbijzijnde pompen aangeeft :) )

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ray-zor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:23:
[...]

De Suzuki VS800 heeft en tankinhoud van 12L met een reserve van 3L. Helaas blijkt dat geen 12+3 maar 9+3. Tot aan de reserve kwam ik op 151km uit. Kantekening daarbij is dat er aardig wat "in-de-stad-kilomters" bij zitten en dat ik de vorige (en tevens eerste) keer dat ik tankte heel braaf onder (en dus niet hoger) de hals van de vulopening ben gebleven. Met een schuin staande motor. Ik vermoed dat ik met een bomvolle tank meestal toch wel aan de 160km moet komen, excl. reserve. Ruim 1:17 (bijna 1:18) dus, wat volgens mij niet extreem hoog of laag is. Door de beperkte tankinhoud wel een wat kleinere actieradius, maar dat wist ik van te voren.
Hmm da's dus een motor die ik moet overslaan voor woon-werk verkeer. Dan mag ik 2x op een dag tanken :x. Nu red ik het met 1x per handerhalve dag (ong 350 km / 20 liter)
Vanmiddag het beestje maar weer 's aantrappen. Ik rijd veel te weinig sinds ik een auto heb. Voordeel: meer pretkilometers. Nadeel: veel te weinig motorrijden......
En ja, dat is mijn eigen schuld, maar 's ochtends vroeg lokt de auto wat meer dan de motor met het besef dat het me ongeveer 10 minuten scheelt en ik heel relaxed aankom en weer thuis kom aan het eind van de dag, en ik geen rekening hoef te houden met de hoeveelheid zooi die ik meesleep.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

eamelink schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:04:
Ik heb dus het idee dat die 4,5 liter waarschuwing iets te snel aanslaat en dat ik dan dus nog ruim 6 zou hebben. Dan moet ik nog een dikke 130 kilometer kunnen rijden als het goed is.
415 kilometer kwam ik ver laatst.. en toen was het prutprut *stilte*.. :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

moto-moi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:29:
[...]

415 kilometer kwam ik ver laatst.. en toen was het prutprut *stilte*.. :/
leuk als dat op de snelweg gebeurt. Ik tank altijd bij 300km terwijl ik dan nog wel 80km moet kunnen rijden voordat hij reserve moet. "better safe than sorry"....

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:35:
[...]

leuk als dat op de snelweg gebeurt. Ik tank altijd bij 300km terwijl ik dan nog wel 80km moet kunnen rijden voordat hij reserve moet. "better safe than sorry"....
ik ook (maar dan rond de 200 Mijl)..

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

300? Bij 200 begint die van mij (ZX9R 1998) al te pruttelen. Ik heb weliswaar een tank van 18 liter, maar als ie op reserve moet gaat er maar 12 of 13 liter in...

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 10:13
Mijn ZX6R (oke wel 25kw) doet 1:20(met die nieuwe shell euro 95 zelfs 1:22). 16L tank + 4L reserve. Dus ik doe ook 300KM op een tank

[ Voor 14% gewijzigd door Dannisi op 30-07-2009 16:19 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bij de mijne (GSX-R 600) gaat rond de 200-220 km meestal het reservelampje knipperen, dan zit er nog 4.5L van de 18 in. Hoogtoerige sportfietsjes zijn nou eenmaal wat minder zuinig :)

Ik ga overigens meestal pas tanken als het lampje continu gaat branden, dan zit er nog een liter of 2 in.

• martjah

martjah

Appel

Ik tank meestal ergens rond de 390/400km. (Fazer 600 uit 2003)
De reservelamp springt normaal bij de 350km aan en dan heb ik nog 4 liter in de tank.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Ik moet me bij 150 km al zorgen gaan maken over tanken. Ik haal misschien 180 kilometers op een volle tank.

* Twhomp 's motor kan heeeel snel..................benzine slurpen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Twhomp op 30-07-2009 18:54 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• RZor

RZor

Sorry!

Gummetje is blij!
Er staat een Yamaha XJ750R 1985 voor me deur! En de sleutel in me broekzak! :)
Om ontopic te blijven: mijn ( _/-\o_ ) motor doet ong 1 op 17, 19 liter tank, waarvan 4 reserve.
Maar wel met benzine meter, dat vind ik een stuk fijner dan de dagteller te moeten gebruiken!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gefeliciteerd!

Foto! :P

• DECOY88
(overleden)
dagteller rijden is ruk als je ver buiten Nederland komt. normaal haal ik met 15 liter de 250-300 km. daar reed ik de hele dag 80 dus dat werd na 350 km op reserve. en een tank later bij net aan de 200. iets andere kwaliteit benzine:(

• _Apache_

_Apache_

For life.

Normaal ( woon/werk ) ~350 km en dan nog reserve, 4 liter over
Vakantie ( autobahn ) ~430 km en dan nog reserve, 4 liter over

Fazer uit 02'

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:04:
dagteller rijden is ruk als je ver buiten Nederland komt. normaal haal ik met 15 liter de 250-300 km. daar reed ik de hele dag 80 dus dat werd na 350 km op reserve. en een tank later bij net aan de 200. iets andere kwaliteit benzine:(
En buiten NL heb je heuvels/bergen, dat heeft ook grote invloed op je verbruik...

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:23:
[...]

En buiten NL heb je heuvels/bergen, dat heeft ook grote invloed op je verbruik...
in de Eiffel, haalde ik nog steeds 1:21 terwijl je dan wel de hele tijd aan het afremmen-optrekken bent... Snapte er ook niet veel van. Waarschijnlijk verbruik je minder door de afdalingen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Erikje_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:50:
[...]

in de Eiffel, haalde ik nog steeds 1:21 terwijl je dan wel de hele tijd aan het afremmen-optrekken bent... Snapte er ook niet veel van. Waarschijnlijk verbruik je minder door de afdalingen.
Vergeet niet dat je weinig start/stopt - als in motor uitschakelen - waardoor het blok goed op temperatuur blijft.

145kmh rijden op de autobahn is zuiniger dan rustig door de stad pokkelen.

• RZor

RZor

Sorry!

Zal ik vandaag ff maken, verwacht niks moois en fancys hoor :P
Ben nu ff aan het kijken voor een nieuwe band achter en wat me dat gaat kosten.
Heb over een week een week vrij, wil dan wel ff weg met dat ding, maar wel met nieuwe achterband graag :P

[ Voor 31% gewijzigd door RZor op 31-07-2009 10:34 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

RZor schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:33:
[...]
Zal ik vandaag ff maken, verwacht niks moois en fancys hoor :P
Ben nu ff aan het kijken voor een nieuwe band achter en wat me dat gaat kosten.
Heb over een week een week vrij, wil dan wel ff weg met dat ding, maar wel met nieuwe achterband graag :P
Gefeliciteerd! *O*

coole nick heben we inderdaad ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:50:
[...]

sommige motoren zijn juist zuiniger als je een beetje pittig doorrijd heb ik het vermoeden.. omdat hun motorkarakter daar op gebouwd is en op getuned is..

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
...en je gemiddelde snelheid is erg laag, dat scheelt een hoop volgens mij.

Maandag vertrekken naar de Eiffel en daarna Zwarte Woud, respectievelijk 2 en 3 dagen rondrijden in die omgevingen.

[ Voor 44% gewijzigd door Loona35 op 31-07-2009 12:22 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Loona35 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:21:
...en je gemiddelde snelheid is erg laag, dat scheelt een hoop volgens mij.

Maandag vertrekken naar de Eiffel en daarna Zwarte Woud, respectievelijk 2 en 3 dagen rondrijden in die omgevingen.
gemiddelde snelheid lag wel vrij hoog hoor >:) Op de rechte stukken lekker doorhalen 8) en eigenlijk continu in een versnelling lager rijden dan je normaal in woon-werk verkeer doet. Maar misschien heeft Toolkit wel een punt....

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
Was laatst met motorrijles aan het terugrijden van de oefeningetjes (examen 14 augustus...spannend!!)
op de snelweg opeens prut prut stil.... geen idee wat er aan de hand was dus maar in de berm gezet, bleek dat de instructeur vergeten was om te tanken... Honda NX Dominator dus ook geen fuelwarning oid.. :9 even een zweetmomentje dus (daarvoor nog op linkerbaan ingehaald :X )..

3 augustus weer lessen oppakken, heb zo'n zin om mijn eigen pruttelbakje te hebben :+
Zit te denken (voor max ~1500, arme student) aan een Suz GS500 of een Honda NTV of Kawa ZZR500.

Iemand ervaring met een van deze motoren? Ik hou wel van een beetje snelheid maar ik wil geen supersport/racemonster (heb een lastige rug).

En is kopen van marktplaats risicovol met een motor? Ik ga het liefst naar een Bovag dealer maar het scheelt wel centjes..

[ Voor 8% gewijzigd door FitTiv op 31-07-2009 17:20 . Reden: èdit: oh ik ontdek MF, daar staat veel over die motoren :) ]

• Dannisi
M'n pa heeft een NTV inmiddels al 120000 gelopen, ding loopt nog perfect. Cardan dus ook geen kettingsmeer ellende. En twin, dus lekker koppel onderin(al vinden sommige, waaronder ik, toeren janken toch leuker :P)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Veel zuinige beestjes hier als ik het zo lees. Na ongeveer 200km gaat bij mij het brandstoflampje aan. Als ik dan meteen ga tanken gaat er rond de 15l in (1:13,5). Heeft vast met het soort motor en de rijstijl te maken. :)

• Dannisi
Over een week mag ik _eindelijk_ vol vermogen, dus dan zal ik is kijken wat dat brik van mij dan doet (1:22 is wel relaxed, maar power boven de 8K rpm ook :P)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09

Mud

Mijn bandit heeft een tank van 15L, bij 200KM moet ik in de reserve.. vaak tank ik al als ik op 160~170KM zit

Hij is trouwens net terug van kleine beurt, zal binnenkort eens een nieuwe foto plaatsen ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

The Doctor schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:53:
Veel zuinige beestjes hier als ik het zo lees. Na ongeveer 200km gaat bij mij het brandstoflampje aan. Als ik dan meteen ga tanken gaat er rond de 15l in (1:13,5). Heeft vast met het soort motor en de rijstijl te maken. :)
.meh de mijne drinkt ook een aardige slok. 1:14 is het devies. Ik moet maar eens letten op het toerental/de rechterhand etc. Dat ken vast zuinger.

And it goes BRAAAAAPP!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
Mijn motor kan ong. 300km voor dat het lampje begint te branden (Yamaha FZR 600R, 19ltr tank).
That is, als 'ie het doet :p

Ben inmiddels druk bezig met het zelf repareren van mijn motor: de garage waar 'ie stond ga ik niet weer heen, ben er helemaal klaar mee.
Moest een nieuwe CDI hebben. Zou 800 euro kosten bij hun, 2e hands 250. Ik heb 'm voor 110 kunnen kopen, wat niet mogelijk was volgens de meneer bij de garage.

Het vervangen van een CDI was blijkbaar echt een peuleschil en de garage vroeg daar 100 euro voor. Dat was voor mij de druppel dat ik heb gevraagd of ze de motor bij mij thuis wouden afzetten.
Motor is nu inmiddels gefixt, heb ook maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om xenon in te bouwen en ben nu bezig om mijn alarm uit te bouwen.

Tot slot kreeg ik van het bedrijf nog het typenummer van de CDI mee die ik dan moest hebben. Dit was een 3HE, terwijl ik duidelijk een 600R heb, welke dus een 4HJ is.
Oftewel: voor die 350 euro zouden ze nog een verkeerd onderdeel hebben ingebouwd ook.

Al met al: heb het dus nu zelf opgelost en heb mij 240 euro bespaard. Goeiiiie deal lijkt mij.

Edit: dit alles met hulp van de vriendelijke en behulpzame mensen op fzrclub.nl _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door aaajeetee op 31-07-2009 21:43 ]

• DECOY88
(overleden)
@ toolkit bij mij begon het probleem toen ik de bergen voorbij was. Albanië en vooral Griekenland waar om 20:00 alle tankstations gesloten waren. dus heb maar lekker naast de motor in me stoeltje liggen pitten.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 11:03

duderuud

Sliden is koel

En ja hoor, de DB-server van MF heeft het weer begeven, op dit moment is een engineer op weg naar de server om te kijken wat er aan de hand is :(

Motor-Forum.nl

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:34:
@ toolkit bij mij begon het probleem toen ik de bergen voorbij was. Albanië en vooral Griekenland waar om 20:00 alle tankstations gesloten waren. dus heb maar lekker naast de motor in me stoeltje liggen pitten.
Ik weet even niet meer welke dag van de week het toen was maar in de dorpjes van Zwitserland is het zondag op een onverwachte dag en tijdstip. We hebben toen best lang rondgereden tot we ver buiten de bewoonde wereld uiteindelijk een pomp vonden die met een pin automaat werkte. Ik geloof dat ik toen 330km op 18 a 20 liter heb gedaan.
duderuud schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:47:
En ja hoor, de DB-server van MF heeft het weer begeven, op dit moment is een engineer op weg naar de server om te kijken wat er aan de hand is :(
Ik zag al dat er weer problemen waren ontstaan. H|opelijk kan het dit weekend goed gefixed worden.

[ Voor 21% gewijzigd door ROFLASTC op 31-07-2009 22:56 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

Laatste keer uit Frankrijk terug: de motor op welke ik was zou volgens de eigenaar 1 op 17 rijden.
Met een goeie tien liter nog in de tank denk ik dus nog 170 km te doen. Nog geen tank station, op 180km ook niet, op 200 ook nog niet. Eindelijk op 210 een tankstation, bleek ik er 1 op 23 mee gereden te hebben. Hoezo stress. Zeker omdat ik echt niet echt langzaam ofzo had gereden. Waar snelweg al niet goed voor is.

Nog geen foto's van mijn fiets, wel officieel op mijn naam staan sinds 11:45. En dinsdag nieuwe voor en achterband eronder. En kwam er net achter dat t licht voor ook niet je van het is, doen we dat dan gelijk ook ff.
Nemen we ook een broek mee, die heb ik nog niet. En dan de week erop lekker een paar dagen weg om te genieten! Nu al zin in!

Gruwelijk gejatte Icoon!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01 11:03

duderuud

Sliden is koel

ROFLASTC schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:55:
[...]

Ik zag al dat er weer problemen waren ontstaan. H|opelijk kan het dit weekend goed gefixed worden.
De boel is weer online, check aankondiging. Pff...leuk zeg, websites beheren 8)7

Motor-Forum.nl

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

duderuud schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 02:08:
[...]

De boel is weer online, check aankondiging. Pff...leuk zeg, websites beheren 8)7
Gelukkig maar. Ligt het aan de spullen? Moet de portomonnee getrokken worden?

offtopic:
* ROFLASTC een dienst tot 15:00 heeft met slecht 1 persoon op de afdeling die de deur niet uit mag. * ROFLASTC portugees oefenen gaat

[ Voor 23% gewijzigd door ROFLASTC op 01-08-2009 07:40 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

ROFLASTC schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 07:22:
[...]

Gelukkig maar. Ligt het aan de spullen? Moet de portomonnee getrokken worden?

offtopic:
* ROFLASTC een dienst tot 15:00 heeft met slecht 1 persoon op de afdeling die de deur niet uit mag. * ROFLASTC portugees oefenen gaat
Porque voce vai tentar falar portugues?
Na 21 jaar in NL te wonen kan het een en ander gramaticaal niet correct zijn :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Francis schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 09:30:
[...]

Porque voce vai tentar falar portugues?
Na 21 jaar in NL te wonen kan het een en ander gramaticaal niet correct zijn :P
Estou interessado em conhecer e trabalho em Brasil.

Edit: en in 't Brazilliaans moet je dat met veel aysh en oosh uitspreken

shtoh intrisadoo ayng konyisayr ee trabalyoo ayng brazeel

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 01-08-2009 09:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 125 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.