Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.199 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:19
Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:12:
Op dit moment ben ik bijna 21. Echter nog niet genoeg geld om een motorrijbewijs te halen en er een aan te schaffen. Toch heb ik al een paar vraagjes..

Het schakelen, is dat nu erg moeilijk?
Nee, dat went na ongeveer een les, bij mij althans. Uiteindelijk is het zelfs makkelijker dan in de auto omdat je je koppeling en gas met je handen regelt, waarin je uiteraard veel meer gevoel hebt dan in je voeten.

En wat waren jullie ongeveer kwijt voor
1. motorrijlessen
Ongeveer 1400,- geloof ik, en dan ben ik 2x gezakt voor AVD.
2. pak/kleding
[b]750,- Schuberth S1 Helm, Evolution all-weather pak, Grid leren winterhandschoenen á 100,-. niet echt bezuinigt dus, geen leer though.
3. motor
4300,- Maar daarvoor heb ik erl wel 3 ;) :
- 1: Moto Guzzi V65TT á 1200,-
- 2: Yamaha XJ900 á 1300,-
- 3: Yamaha Super Tenere á 1800,-

4. verzekering+belasting
Geen idee, maar dat is echt verwaarloosbaar. Ik gok per motor in totaal +- 10,- per maand (verzekering+wegenbelasting)
Frank Martin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:58:
[...]
Schakelen is in het begin even lastig, maar als je het eenmaal door hebt stelt het niets voor. Schakelbrommerervaring helpt veel, dus blijven oefenen op die crossmotor zou ik zeggen.
Ben ik het niet mee eens, de kans dat je het jezelf verkeerd aanleert is best groot, en met rijlessen zit je toch weer op een andere motor. Het is leuk als je al een beetje weet wat waar zit, maar meer ook niet. Het laatste wat je wil is straks op je les motor stappen met het idee "Ik zal die instructeur eens even laten zien dat ik het al kan"...
Wekko306 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:04:
Ze zeggen weleens dat elke motorrijder een keer onderuit gaat, helaas was het gisteren mijn beurt ;( .
Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van word om dit steeds te horen als je met gescheurde enkelbanden in het ziekenhuis ligt, maar volgens mij heb je aardig mazzel gehad...
Sterkte!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

DRAFTER86 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:35:
[...]

Ben ik het niet mee eens, de kans dat je het jezelf verkeerd aanleert is best groot, en met rijlessen zit je toch weer op een andere motor. Het is leuk als je al een beetje weet wat waar zit, maar meer ook niet. Het laatste wat je wil is straks op je les motor stappen met het idee "Ik zal die instructeur eens even laten zien dat ik het al kan"...
Wat kun je nou verkeerd doen aan schakelen? Inefficiënt kijken en zo ok, maar iets zo basaal als schakelen...?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:45:
Wat kun je nou verkeerd doen aan schakelen? Inefficiënt kijken en zo ok, maar iets zo basaal als schakelen...?
Als je een beetje verrot schakelt dan kan het goed zijn dat je achterband een beetje naar links of rechts gaat springen. Ik had, voordat ik op een motor ging rijden, ook schakelbrommer gereden. Toen heb ik ook *verkeerd* leren schakelen.
Dat was na 2 lessen afgeleerd, maar het kan dus wel ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ze zeggen weleens dat elke motorrijder een keer onderuit gaat, helaas was het gisteren mijn beurt ;( .
Samen met een vriend van me even een klein stukje wezen rijden. Na ong 50km reden we weer over de rondweg hier in het dorp, op weg naar huis. Ik reed achter hem, en in een bocht ging ik opeens onderuit met circa 80km/h. M'n motor knalde daarna vol op een boom, en is nu volledig krom en totalloss. Ik zelf kwam een halve meter van een andere boom tot stilstand. Ben meteen opgestaan en naar de motor gelopen, en even wat los kuipwerk bij elkaar gegooid. Die vriend waarmee ik reed zag het gebeuren in z'n spiegel en is meteen terug gereden. Hij heeft toen een busje gehaald om het wrak naar Goedhart te brengen. Omdat ik toch moest wachten ben ik maar even in de berm gaan zitten.
Toen de politie arriveerde had ik alleen nog last van m'n linker kuit en rechter pols. Toen ik ook last begon te krijgen van m'n linker enkel toch maar een ambulance laten komen om naar het ziekenhuis te gaan. Daar zijn geen foto's gemaakt, maar bleek ik in beide voeten m'n enkelbanden te hebben gescheurd en m'n rechter pols gekneusd.
Voorlopig kan en mag ik dus niet lopen, dus typ dit bericht vanaf m'n bed met m'n mobiel.
Al met al ben ik er nog erg goed vanaf gekomen. M'n motor heeft een paaltje en een boom geraakt, ik zelf gelukkig niks. Zoals de agent al zei: ben door het oog van de naald gekropen zonder de rand te raken.
Vanmiddag post ik misschien nog foto's van het wrak :P

EDIT:
Hierbij dan de foto's van gisteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat is geluk bij een ongeluk zeg maar...
Wel ff schrikken lijkt me...

Hopelijk genees je snel en hou je geen blijvende gevolgen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Voorlopig kan en mag ik dus niet lopen, dus typ dit bericht vanaf m'n bed met m'n mobiel.
Al met al ben ik er nog erg goed vanaf gekomen. M'n motor heeft een paaltje en een boom geraakt, ik zelf gelukkig niks. Zoals de agent al zei: ben door het oog van de naald gekropen zonder de rand te raken.
Vanmiddag post ik misschien nog foto's van het wrak :P

EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
fuck, die is wel goed stuk idd :X

Sterkte met je herstel

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:43
Dat zou ook echt de schrik van mij zijn, in een bocht onderuit gaan. Een familielid is wel eens met een spijkerbroek op een rotonde onderuit gegaan met zijn motor, heeft er een flinke schaafwond aan over gehouden. En dat is dan nog met lage snelheid.. Daarom vind ik motorrijkleding ook erg belangrijk, maar goed, dat terzijde. Het zal we schrikken zijn als je met 80 km/h tegen een boom schuift.. Sterkte met je herstel iig!

Nog even een herhaling van mijn laatste vraagje, voordat ie in de vergetelheid raakt:
Hebben jullie trouwens ervaring met het spul wat je bij de lidl aan ziet geboden? Ik weet niet wat ik kan verwachten van een helm van 40 euro en motorrijkleding van in totaal 120 euro. Het zal wel beschermen, het is immers gekeurd etc... Maar is het aan te raden om zoiets te kopen of kan je beter naar een winkel gaan om een goed motorrijpak te halen?

[ Voor 48% gewijzigd door Steephh op 23-07-2009 12:38 ]

_@/'

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

damn, dat is wel origami voor gevorderden :o . Sterkte met je herstel en daarna weer lekker motorrijden!?

• steveman
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:53:
[...]

Als je een beetje verrot schakelt dan kan het goed zijn dat je achterband een beetje naar links of rechts gaat springen. Ik had, voordat ik op een motor ging rijden, ook schakelbrommer gereden. Toen heb ik ook *verkeerd* leren schakelen.
Dat was na 2 lessen afgeleerd, maar het kan dus wel ;)
Haha, dat deed ik juist expres met leren voor AVB :o Was ik stiekem al aan 't oefenen voor supermoto ;) Dus gewoon als een ploert de koppeling loslaten... maar als je dat niet aanvoelt heb je mijns inziens ook niks op een motor te zoeken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welcome to the club.. Dat is wel een flinke klapper die de fiets in ieder geval gemaakt. Je mag van geluk spreken als je er met een kneuzing of twee vanaf komt. Je had volgens mij veel geluk met de weg die jij zelf bent gegleden. Hoe heeft je kleding het te verduren gekregen?

Gelukkig was mijn klapper niet eens een klapper, maar ben meer 'omgevallen'.

Sterkte! :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

DRAFTER86 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:35:
[...]
Huh? Het principe van schakelen is prima te leren op crossmotor of schakelbrommer. Uiteraard schakelt een lesmotor weer anders, maar ik heb erg veel gehad aan mijn schakelbrommer die ik ooit heb gehad.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Frank Martin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Huh? Het principe van schakelen is prima te leren op crossmotor of schakelbrommer. Uiteraard schakelt een lesmotor weer anders, maar ik heb erg veel gehad aan mijn schakelbrommer die ik ooit heb gehad.
Eens, het blind kunnen bedienen van versnellingen op de motor is toch ideaal.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Frank Martin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:15:
[...]

Ja mee eens. Alleen maar makkelijker, hoef je daar niet meer over na te denken en kan je direct over op de orde van de dag.

Makerij Hofman

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:32

rimpeldinky

nani?

Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:12:
Dat zou ook echt de schrik van mij zijn, in een bocht onderuit gaan. Een familielid is wel eens met een spijkerbroek op een rotonde onderuit gegaan met zijn motor, heeft er een flinke schaafwond aan over gehouden. En dat is dan nog met lage snelheid.. Daarom vind ik motorrijkleding ook erg belangrijk, maar goed, dat terzijde. Het zal we schrikken zijn als je met 80 km/h tegen een boom schuift.. Sterkte met je herstel iig!

Nog even een herhaling van mijn laatste vraagje, voordat ie in de vergetelheid raakt:

[...]
simpel, het doet zijn werk.

met als kanttekening:
"you pay peanuts, you get monkeys"

leuk om mee te lessen, maar comfortabel is anders
leuk om incidenteel mee (achterop te zitten?) te rijden, maar dagelijks woon-werk verkeer in bijv de regen? heb je na 1 dag genoeg van :+

*burp*

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Shit zeg. Die motor heb je wel echt goed afgeschreven. Fijn te horen dat je er met 'lichte' verwondingen van af gekomen bent, want dat had inderdaad ook heel anders af kunnen lopen als je bijvoorbeeld dat boompje had gepakt die de motor heeft meegenomen :X

Hopen dat je enkelbanden snel genezen. Kun je weer een nieuwe fiets gaan uitzoeken.

Maare, nog gezien waarom je onderuit gegaan ben? Want met 80 door zo'n bocht moet normaalgesproken geen probleem zijn. Lag er diesel ofzo?

En hoe kun je je enkelbanden scheuren als je goede laarzen draagt? Die laarzen moeten zo stijf zijn dat ze daar nooit kunnen knikken. Je kunt dan hoogstens je scheenbeen breken net boven de laars
:X :X :X
Race schakel-patroon aanleren! >:) (1 omhoog, de rest omlaag). Veel plezier dan met je eerste rijles :+

[ Voor 27% gewijzigd door FragDaddy op 23-07-2009 13:35 ]

Have a wheelie good weekend!

• komkommer

komkommer

Koffie

Nog even over dat ABS. Ik reed een tijd geleden met iemand offroad die normaal op een motor met ABS rijdt. Hij reed voor mij en zag een afslag over het hoofd, knijpt uit gewoonte vol in de remmen, gaat op zijn bek. Zijn offroadmotor heeft geen ABS.

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

charrel

Cortisol4life..

Gelukkig mijn offroad motor ook niet, anders stopt ie nooit bergaf ;)

• FragDaddy
Francis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:48:
[...]

Een naked staat kwa looks bovenaan, echter les ik op een naked, en met harde wind op de snelweg is dat alweer een stuk minder leuk rijden.
Ik rij zelf op een supersport en rij regelmatig met mensen die op naked-bikes rijden.. Dat is op de snelweg grappig. Ik ga 160+ rijden en duik achter mijn kuipruitje weg.. zij zitten vol in de wind. Boven de 200 (in duitslang natuurlijk meneer de agent :+) wordt het echt een probleem om langere tijd vol te houden op zo'n naked.

Maar met een supersport is snelweg rijden ook niet leuk hoor. En als je binnendoor rijdt met gemiddelde snelheid van 100 ofzo maakt het niet zo gek veel meer uit.

Niet meteen afschrijven zo'n naked. Eerst eens op gaan proefrijden zou ik zeggen :)

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

FragDaddy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Ik rij zelf op een supersport en rij regelmatig met mensen die op naked-bikes rijden.. Dat is op de snelweg grappig. Ik ga 160+ rijden en duik achter mijn kuipruitje weg.. zij zitten vol in de wind. Boven de 200 (in duitslang natuurlijk meneer de agent :+) wordt het echt een probleem om langere tijd vol te houden op zo'n naked.

Maar met een supersport is snelweg rijden ook niet leuk hoor. En als je binnendoor rijdt met gemiddelde snelheid van 100 ofzo maakt het niet zo gek veel meer uit.

Niet meteen afschrijven zo'n naked. Eerst eens op gaan proefrijden zou ik zeggen :)
Eerst slagen in sep :X.
Ik schrijf het absoluut niet af, maar wil motor ook voor woon-werk gaan gebruiken, dus een beetje windbescherming zou wel prettig zijn.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
_Apache_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:11:
[...]

Welcome to the club.. Dat is wel een flinke klapper die de fiets in ieder geval gemaakt. Je mag van geluk spreken als je er met een kneuzing of twee vanaf komt. Je had volgens mij veel geluk met de weg die jij zelf bent gegleden. Hoe heeft je kleding het te verduren gekregen?

Gelukkig was mijn klapper niet eens een klapper, maar ben meer 'omgevallen'.

Sterkte! :X
Ik mag inderdaad van geluk spreken ja :) M'n kleding is nog vrij intact eigenlijk. Handschoenen zien er nog prima uit, en de helm lijkt alleen in het gras de grond te hebben geraakt (uiteraard koop ik wel een nieuwe), m'n linker laars heeft wel wat glij sporen en m'n pak heeft ook wat schaafplekken en op het linker bovenbeen is er een naad een klein stukje losgekomen.
FragDaddy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Shit zeg. Die motor heb je wel echt goed afgeschreven. Fijn te horen dat je er met 'lichte' verwondingen van af gekomen bent, want dat had inderdaad ook heel anders af kunnen lopen als je bijvoorbeeld dat boompje had gepakt die de motor heeft meegenomen :X
Zelf kwam ik op ongeveer een halve meter afstand tot stilstand van de boom 1 eerder dan die waar de motor lag. Overigens lijken de lantaarnpaal en dat kleine bordje in de bocht vlak daarnaast ook geraakt te zijn, ik weet alleen niet zeker of ik daar tegenaan kwam of mijn motor.
Hopen dat je enkelbanden snel genezen. Kun je weer een nieuwe fiets gaan uitzoeken.
Helaas ben ik maar een arme student dus ik zal wel weer even moeten sparen voor een nieuwe fiets. Hopelijk volgend seizoen weer :)
Maare, nog gezien waarom je onderuit gegaan ben? Want met 80 door zo'n bocht moet normaalgesproken geen probleem zijn. Lag er diesel ofzo?
Dat is het rare inderdaad, 80 in die bocht is geen enkel probleem. Op de weg heb ik niks zien liggen van zand of diesel dus ik zou het niet weten. Ik denk dat ik iets ben gaan verzitten in de bocht waardoor ik grip verloor :?
En hoe kun je je enkelbanden scheuren als je goede laarzen draagt? Die laarzen moeten zo stijf zijn dat ze daar nooit kunnen knikken. Je kunt dan hoogstens je scheenbeen breken net boven de laars
:X :X :X
Ook dat zou ik je niet kunnen vertellen. Mijn laarzen (SMX4) zaten in ieder geval absoluut strak zat en kreeg ik na het ongeluk nog maar amper uit. Zoals ik hier boven al typte zou het eventueel nog kunnen dat ik dat bordje in de bocht met mijn voeten heb geraakt, maar ik zou het echt niet weten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FragDaddy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Met 115km/u valt het ook nog mee?

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 23-07-2009 14:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:34:
[...]

hangt er vanaf wat je gewend bent denk ik... ik heb een semi kuip op mijn Versys die toch blijkbaar behoorlijk goed zijn werk doet. Maar toen ik een proefrit maakte op een Triumph street triple viel de wind me toch vies tegen en ik heb dus ook besloten om geen naked te nemen (tenzij het een cruiser is ofzo)..
Maar als je het niet gewend bent zal het op die snelheid wel meevallen denk ik..

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:39:
[...]

hangt er vanaf wat je gewend bent denk ik... ik heb een semi kuip op mijn Versys die toch blijkbaar behoorlijk goed zijn werk doet. Maar toen ik een proefrit maakte op een Triumph street triple viel de wind me toch vies tegen en ik heb dus ook besloten om geen naked te nemen (tenzij het een cruiser is ofzo)..
Maar als je het niet gewend bent zal het op die snelheid wel meevallen denk ik..
I second that. Heb een fz6 naked gereden en vond het zwaar onrelaxed boven de 100 km/u. Ben erg blij met mijn kuipje....

Een kennis van mij zweert echt bij zijn bandit 600n. Hij zegt dat het er voor zorgt dat hij niet te hard rijdt :+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Pfff niks aan dat motorrijden in de regen :(

Gelukkig duurde de les maar een uurtje ipv de gebruikelijke 90minuten. Was mijn eerste les in de regen op de weg; had op de parkeerplaats wel een paar keer in de regen gereden maar op de weg is toch wel even anders. Nog wel even een leuk momentje gehad waarbij mijn achterband onverwachts in de bocht weggleed. Naja, hebben we dat ook een keer meegemaakt :P

Yamaha MT-09

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:30:
Trouwens 't profiel van 't achterwiel... die "wijst" de andere kant op dan die van 't voorwiel... klopt dat wel?
Dat soort profielen moeten zo liggen :)

Je achterband heeft de "V" vorm naar voren wijzen inverband met de betere weerstand die noodzakelijk is voor de aandrijving. Op je voorwiel wijst die "V" naar achteren om voor een betere remweerstand te zorgen.

Bij auto's liggen die "V" vormen altijd naar voren in verband met waterafvoer, iets waar een motorband amper last van heeft inverband met het heel geringe contactoppervlak en de vorm van de band.

@ Wekko306: Doe je goed :X Héél veel sterkte me je eigen herstel, in ieder geval.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• FragDaddy
dion_b schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Als je zo rond de 100 zit (de ene keer langzamer, de andere keer sneller, bijvoorbeeld stukje snelweg) kan je het best een dagje volhouden zonder extreem vermoeid te raken. In vergelijking tot een supersport. Want door dit zithouding op een supersport raak je ook vermoeid.

Een Goldwing ofzo zul je inderdaad minder vermoeid van afstappen na een dag rijden.. maarja of je 100km/h gemiddeld haalt op zo'n dag weet ik niet :+
Dat is het rare inderdaad, 80 in die bocht is geen enkel probleem. Op de weg heb ik niks zien liggen van zand of diesel dus ik zou het niet weten. Ik denk dat ik iets ben gaan verzitten in de bocht waardoor ik grip verloor
Dat vind ik echt vreemd. Als je banden niet echt ijskoud waren en er lag niets op het asfalt moet je echt heel raar doen om de motor zo ver uit balans te krijgen dat je al je grip verliest. Een beetje verzitten moet absoluut kunnen zonder gelijk grip te verliezen.
Ook dat zou ik je niet kunnen vertellen. Mijn laarzen (SMX4) zaten in ieder geval absoluut strak zat en kreeg ik na het ongeluk nog maar amper uit. Zoals ik hier boven al typte zou het eventueel nog kunnen dat ik dat bordje in de bocht met mijn voeten heb geraakt, maar ik zou het echt niet weten.
Je moet bijna wel iets geraakt hebben ja. Ik zou je laarzen nog eens goed bekijken.

[ Voor 50% gewijzigd door FragDaddy op 23-07-2009 17:24 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
1. motorrijlessen
~1000 pakket van 800 en nog wat extra lessen
2. pak/kleding
750 uiteindelijk toch maar direct goed spul gekocht i.p.v. aanklungelen met goedkoop spul
3. motor
2750 nette vfr 750 f uit 1996
4. verzekering+belasting
geen idee ik gok 200 op jaarbasis
Gisteren nog ~200km gereden. Erg fijne motor die vfr, maar mag iets minder comfortabel voor mijn gevoel. Ik stap er fitter af dan ik uit mijn auto kom :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gisae op 23-07-2009 17:26 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Gisae schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:22:
[...]

Gisteren nog ~200km gereden. Erg fijne motor die vfr, maar mag iets minder comfortabel voor mijn gevoel. Ik stap er fitter af dan ik uit mijn auto kom :+
Ding is van Mevr.Bakker geweest?

Wekko, suc6 met herstel. Een nieuwe motor is ook zo bezorgt. Je had altijd nog je vinger tussen tandwiel en ketting kunnen krijgen: http://www.motor-forum.nl...chverhaal-van-2009-1.html

:) zo'n doodsmak als die van jou valt dan nog mee ;)

And it goes BRAAAAAPP!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-01 15:24

unclero

MB EQA ftw \o/

FragDaddy schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:10:
Een Goldwing ofzo zul je inderdaad minder vermoeid van afstappen na een dag rijden.. maarja of je 100km/h gemiddeld haalt op zo'n dag weet ik niet :+
Gewoon de cruisecontrol wat hoger zetten en leren om al rijdende de dvd's te wisselen en niet daar helemaal voor stoppen :+.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09

Mud

1. motorrijlessen
2. pak/kleding
3. motor
4. verzekering+belasting
1. 44 lessen, ong 3k euro
2. 400 euro (textielen jas & broek, schoenen, handschoenen) laast nog nieuwe helm gekocht (230 euro)
3. motor ala 3250 (suzuki bandit 600N)
4. verzekering 18 euro p/m, belasting 72 per jaar

• teacher
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:26:
't kàn wel tamelijk goedkoop:

http://link.marktplaats.nl/252192470

Maar of dat dan ook meteen je ding is...
Een FJ met ABS en kofferset is echt de bomb... wat een dijk van een blok heeft zo'n ding zeg..
holy fuck... Daar ben je echt heel goed mee weggekomen. Een klapper waar je van wegloopt is er een met een goede afloop. Maar ik heb het slechter af zien lopen met mindere klappers.

Wise enough to play the fool

• Ray-zor
  • Laatst online: 22:28

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ROFLASTC schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:47:
Zow, Ik heb weer een goede daad gedaan.
[barmhartige Samaritaan vehaal]
Respect. _/-\o_ Met mijn blakende gebrek aan motorkennis kan ik alleen maar hopen dat ik bij pech (*knock on wood*) zo geholpen word.

@Wekko306: beterschap!

[ Voor 3% gewijzigd door Ray-zor op 23-07-2009 20:01 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

DinX

Motormuis

OMG. Heb jij mazzel gehad :o

Als je die tank ziet, moet er niet aan denken dat dat je helm zou zijn :o

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
Zo! Erg veel geluk gehad.

Succes met het herstel en balen van je bike (maar gelukkig zelf "niets" (ernstigs) aan over gehouden!).

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
al die kuip mensen.....
Op mijn Honda Magna zat ik als een windvanger erop, en het went snel. Op de snelweg voelde ik de wind na 2maanden pas boven de 140km/h. Nu pas irritant boven de 160km/h, je spieren wennen eraan!

Als ik op 80 weggetjes rond de 120 rij, voel ik de wind helemaal niet meer eerlijk gezegd.

Ctrl+k

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ray-zor schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:58:
[...]

Respect. _/-\o_ Met mijn blakende gebrek aan motorkennis kan ik alleen maar hopen dat ik bij pech (*knock on wood*) zo geholpen word.

@Wekko306: beterschap!
Ik was zelf ooit eens geholpen door een wegenwacht die MF-er bleek te zijn toen hij de sticker zag die ik op mijn AT nog wel had. Ik bedacht mij toen dat het stickertje wel erg nuttig was. Geen idee wat de motor van die meid nu echt mankeerde.

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oemfoefoe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:09:
Vraag gelijk waarom je motorfiets naar rechts trekt. Ik ben wel erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
Verschillende dingen. De bout op de kroonplaat voorbij de 25Nm aangedraaid, band opgepompt, vering meer gelijk afgesteld en het effect is minder. Maar goed op mijn trapfiets is het rechter trappertje ook veel meer versleten dan links. Het kan ook gewoon aan mijn houding liggen. Als ik niet meer zonder handjes kan rijden zonder dattie naar rechts wil moest ik maar terugkomen om het balhoofd lager te controleren. Dit type motor schijnt extreem gevoelig voor de minste dingen. Ik denk dat ik er na de zomer een stuurdemper opzet. De monteur vertelde dat je voor de Adventure dan meer stabiliteit krijgt door de verhoogde stijfheid die je met een demper kunt bereiken. Ook zei hij dat het balhoofd lager standaard te zacht is aangedraaid en dat het minste pitje of vuiltje al gerammel kan veroorzaken met stabiliteitsproblemen tot gevolg.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:59:
[...]
Ik bedacht mij toen dat het stickertje wel erg nuttig was. Geen idee wat de motor van die meid nu echt mankeerde.
Jammer dat ik er niet van hou om met zo'n 'oormerk' rond te rijden. Maar ja...ik ben heel raar; ik heb dat ook met badges in bedrijven. Ik ben geen stuk vee... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 00:07:
[...]

Jammer dat ik er niet van hou om met zo'n 'oormerk' rond te rijden. Maar ja...ik ben heel raar; ik heb dat ook met badges in bedrijven. Ik ben geen stuk vee... :+
Je moet hem ook niet aan je oor hangen :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

:p gelukkig heb je geen pasjes in de portomonnee zitten en zeg je niet dat je bij de motorrijders hoort :p Jij Individu jij. :+

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

maar wel met net politie strepen :p

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na 13 uurtjes oefenen kan ik wel AVB doen, maar door een wachtlijst, vakantie van m'n instructeur en introweek @ uni gaat het 8 september pas gebeuren :/ Gelukkig kan ik natuurlijk wel meer op de weg gaan lessen na de pauze van een maand, maar het blijft knudde.

Maar eens een keer bij m'n vader achterop en een mooie parkeerplaats opzoeken met m'n GSX600F 8) O-)

@wekko: Dat moet een beste klapper geweest zijn :X Mooi dat het met jou goed gaat in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 24-07-2009 12:14 ]

• Mike2k
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik ben sinds kort de troste bezitter van een Suzuki GSX-R 750 SRAD ( ja, dat ding met 130 pk! :) )
Alleen ik wil graag een leren pak. Ik heb nu een stoffen pak van BMW (zit prima, maar past er niet bij)

Nu vraag ik me af of MQP een beetje fatsoenlijk is. Ik heb al gezocht op google maar ik kon het niet vinden. Ik wil liever geen top dollar uitgeven voor kleding, maar het moet natuurlijk wel goed zijn...

Wat zijn jullie ervaringen ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• teacher
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

MQP is redelijk net spul hoor. Kijk anders ook eens bij Hein Gericke, ook value for money...

Enneh... vertel eens over je stoffen BMW pak? Doe je hem weg?

Wise enough to play the fool

• Mike2k
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ja, dat stoffen pak gaat denk ik wel weg...Het is een zwart pak met een half lange jas en losse broek. Het is een prima pak, maar het staat niet op zo'n motor...Why ? heb je interesse ? Dan kan je me misschien beter even een DM sturen ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sibylle schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:23:
al die kuip mensen.....
Op mijn Honda Magna zat ik als een windvanger erop, en het went snel. Op de snelweg voelde ik de wind na 2maanden pas boven de 140km/h. Nu pas irritant boven de 160km/h, je spieren wennen eraan!

Als ik op 80 weggetjes rond de 120 rij, voel ik de wind helemaal niet meer eerlijk gezegd.
Dat dan een cruiser. Maakt zithouding bij naked bikes zoveel uit? Zou je bijv net zo op een reguliere 'rechtop' motor kunnen zitten of op een sport, of heeft het echt met de aerodynamica van het onderuitgezakt zitten te maken?

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:22:
[...]

Dat dan een cruiser. Maakt zithouding bij naked bikes zoveel uit? Zou je bijv net zo op een reguliere 'rechtop' motor kunnen zitten of op een sport, of heeft het echt met de aerodynamica van het onderuitgezakt zitten te maken?
dat maakt wel uit denk ik ja... op een naked heb je meer de houding van een sport dan van een cruizer..

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12
Ik heb gister eens naar mn motor gekeken en mn voorband is nu zo'n 6,5 jaar oud. Is het dan verstandig om deze te vervangen (ik weet niet hoe oud deze was toen hij er om ging). Het gaat op een BT020, achter heb ik een BT021 en die is ook iets zachter nog als de voorband.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eskimootje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:50:
Ik heb gister eens naar mn motor gekeken en mn voorband is nu zo'n 6,5 jaar oud. Is het dan verstandig om deze te vervangen (ik weet niet hoe oud deze was toen hij er om ging). Het gaat op een BT020, achter heb ik een BT021 en die is ook iets zachter nog als de voorband.
het kan nooit kwaad.. waar staat je motor? als hij buiten staat dan slijt hij meer door UV licht etc dan als hij in een donkere garage staat...

• Eskimootje
ToolkiT schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:51:
[...]

het kan nooit kwaad.. waar staat je motor? als hij buiten staat dan slijt hij meer door UV licht etc dan als hij in een donkere garage staat...
Hij staat altijd buiten. Maar om het te doen omdat het geen kwaad kan lijkt me niet de bedoeling, ik kan hem ook elke maand een grote beurt geven maar daar schiet ik niet zoveel mee op ;)
Hij staat wel onder een hoes, maar in hoeverre dat de banden beschermd is natuurlijk maar de vraag.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Eskimootje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Hij staat altijd buiten. Maar om het te doen omdat het geen kwaad kan lijkt me niet de bedoeling, ik kan hem ook elke maand een grote beurt geven maar daar schiet ik niet zoveel mee op ;)
Hij staat wel onder een hoes, maar in hoeverre dat de banden beschermd is natuurlijk maar de vraag.
je moet gewoon even kijken naar de kwaliteit van het rubber... dat droogt immers uit naar verloop van tijd...
Hoe snel hangt af van veel faktoren (weer, type rubber, UV straling etc) dus daar kan je geen simpel antwoord op geven..

bij twijvel vervangen zou ik zeggen, je contact met de weg gaat via een heel klein stukje rubber, dat moet dus OK zijn..
Een band is niet super duur, een nieuwe motor/lijf wel...

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Tja lijkt me dat je gewoon naar je band moet gaan kijken. Of er geen scheuren in zitten en dergelijke. Ik zou niet weten wat anders kan veranderen door ouderdom.

Je kan natuurlijk ook naar een motorzaak gaan maar dan kan het natuurlijk zo zijn dat zeggen dat ze niet meer goed zijn om een setje nieuwe te verkopen :P

• DRAFTER86
Eskimootje schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:58:
[...]

6,5 jaar? Dan is die band wel toe aan vervanging lijkt me.
Maar zie ook deze link.
Het kan overigens wel uit om zelf je voorwiel er even uit te sleutelen, is goed te doen.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Alleen veel succes voor de bandenboer die hem eraf wil krijgen, bt020 worden echt kneiterhard en zijn erg lastig van de velg te halen als ze wat ouder zijn :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Decoupeerzaagje doet wonderen, charrel :+

[Video: http://video.google.com/videoplay?docid=-7031069247045108209&ei=6IiASdn0OI62iAKz7qSUCw]

[ Voor 54% gewijzigd door Will_M op 24-07-2009 14:55 ]

• Eskimootje
Duidelijke meningen, nieuwe band halen dus, laat het werk wel over aan de bandenboer.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wimmel_1 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:24:

[video]
die eigenhuis-en-tuin tune doet hem!

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:06:
Dan blijf ik nog even zaaien... But I hate to say I told you so!
Wat een crap.

Makerij Hofman

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[video]
Lol, ken hem ja. Maar bij bt020 worden de wangen nogal hard als ze wat ouder zijn. Doormidden dremelen is dan ook niet echt het probleem ;)
De wang van je velgrand afkrijgen dan wel weer.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als je in zuid holland woont, doe het bij motormike.nl. Voorbandje (MPR2) was voor mij inclusief montage en balanceren nog geen 130Eur.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[video]
_/-\o_

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[video]
Maar waarom niet over de brede kant van de velg ipv de lengte? Dan heb je die schep toch niet nodig? Ik denk niet dat je zoveel meer rassen maakt met de decoupeer dan hoe het nu gaat.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:23:
[...]

Maar waarom niet over de brede kant van de velg ipv de lengte? Dan heb je die schep toch niet nodig? Ik denk niet dat je zoveel meer rassen maakt met de decoupeer dan hoe het nu gaat.
ik denk dat je dan te gemakkelijk in je velg zaagt...

• charrel

charrel

Cortisol4life..

En aan de velgkant zit vaak nog een stalen kabel in de band, dus die krijg je niet zo makkelijk door.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 17:07

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik weet dat zij deze band voor het burnen gebruiken, maar voor gebruik in alledaags verkeer miste ik toch een balangrijke stap: het balanceren.

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, duur dagje vandaag zeg. Nieuwe outfit voor de missis en nieuwe bandjes voor mijn motor, dus we kunnen er weer even tegenaan :Y)

http://pics.kordenoordt.nl/pakje.jpg

offtopic:
Dan maar een linkje. Met alle respect "een moderator", maar het is een plaatje van een dikke 600kb. Zelfs met de langzaamste internetverbinding die tegenwoordig in Nederland te krijgen is, is dat geen last. Het zijn 6 webicons. Er lopen hier op GoT echt geen hordes mensen met 56k meer rond. De layout kan er mooi mee omgaan, dus wat is het probleem? Ik weet dat het de regels zijn, maar misschien is het tegenwoordig een beetje overdreven :)

[ Voor 63% gewijzigd door Stoffel op 24-07-2009 22:31 . Reden: graag even echte thumbnails maken ;) ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Mud schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:40:
[...]

1. 44 lessen, ong 3k euro
44??????? 3k euro?????? Pffff :/

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stoffel schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:05:
Zo, duur dagje vandaag zeg. Nieuwe outfit voor de missis en nieuwe bandjes voor mijn motor, dus we kunnen er weer even tegenaan :Y)

[img=640,853]http://pics.kordenoordt.nl/pakje.jpg[/img]
Een moderator wijzigde iets verkeerd ? Plaatje is nou niet meer zichtbaar :+

Óf was dat nou juist de bedoeling om de poster te wijzen op het re-sizen gezien de norml tags 8)

• mphilipp
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een schaamteloze plug voor de website van Team Short Way Down 2009. Hier kunnen onze belevenissen gevolgd worden mbt onze reis naar Marokko (5/10 vertrekken we).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stoffel schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 19:05:

http://pics.kordenoordt.nl/pakje.jpg
Oeh, mooie pak + voorzover te zien inhoud :)
- al lijkt de pluizige viervoeter op de achtergrond lichtelijk terughoudend te zijn :+
offtopic:
Dan maar een linkje. Met alle respect "een moderator", maar het is een plaatje van een dikke 600kb. Zelfs met de langzaamste internetverbinding die tegenwoordig in Nederland te krijgen is, is dat geen last. Het zijn 6 webicons. Er lopen hier op GoT echt geen hordes mensen met 56k meer rond. De layout kan er mooi mee omgaan, dus wat is het probleem? Ik weet dat het de regels zijn, maar misschien is het tegenwoordig een beetje overdreven :)
offtopic:
Met 250 berichten per pagina tikt het ook op een dikke verbinding aan, maar los daarvan, denk even aan mobiel internetters. Daar zijn er ondertussen meer van dan destijds inbellers - nieuws: Forrester: een vijfde Nederlanders gebruikt internet op telefoon

Die regels zijn er echt niet voor de lol oid. Maar goed, dit is "mijn" subforum helemaal niet, dus ik post hier ook gewoon maar m'n mening als user

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 25-07-2009 02:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
whoohoo, mijn AVB gehaald.
3min en ik was klaar... had het het gevoel van: heb ik daar nou 2,5 maand voor gelest?

[ Voor 11% gewijzigd door defusion op 26-07-2009 13:25 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je lest ook niet om je rijbewijs te halen, maar om een begin te maken aan het leren motorrijden ;)

• Ray-zor
  • Laatst online: 22:28

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

defusion schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:24:
whoohoo, mijn AVB gehaald.
3min en ik was klaar... had het het gevoel van: heb ik daar nou 2,5 maand voor gelest?
Congrats!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

eamelink schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:27:
Je lest ook niet om je rijbewijs te halen, maar om een begin te maken aan het leren motorrijden ;)
Wat een wijsheid :P
Zelfde idee had ik ook ja, beetje t idee van de middelbare school. Pas daarna krijg je door hoe belangrijk het eigenlijk toch is.

Flapstaart Defusion! d:)b

@ /\/\/\/\/\ coole naam :P

[ Voor 3% gewijzigd door RZor op 26-07-2009 17:31 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
eamelink schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:27:
heb je ook wel gelijk in. vond het lessen ook altijd best leuk.
maar toch kon ik het gevoel van "was dit het nou" niet onderdrukken ;)
nu iig alleen nog maar op de weg lessen.

hoeveel lessen hebben jullie er gemiddeld voor nodig gehad na het halen van de AVB?
ik verwacht dat het allemaal wel meevalt, gezien ik in de 1,5 jaar dat ik m'n rijbewijs heb toch zo'n 40-50k heb gereden met de auto. En het "overdreven kijken" ook nog beheers.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:09

Mud

Frank Martin schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 21:00:
[...]
44??????? 3k euro?????? Pffff :/
Dat was incl het hoofdpakket(5 lessen + 2 examens en nog 1 belangrijk ding)

Examens zitten dus er al bij in de prijs ;)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:22

martjah

Appel

ik was klaar in 10 lessen en alles in 1x gehaald :) dit was ruim 3 jaar geleden.

er zijn wel een aantal dingen die ze je leren, die toch wel handig zijn. Het beheersen van de motor kon ik van tevoren al.
Ik had vooral een aantal lessen nodig om mijn "slechte" gewoontes af te leren, mjah die heb ik nu allemaal weer terug.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Die meid die ik laatst van de weg geplukt had heeft 't maar zwaar met d'r motor. Topic staat hier: http://www.motor-forum.nl...opt-op-3-cilinders-1.html
Iemand de behoefte daar een meningover te geven? Ik denk dat de problemen veelvoud zijn. Gedoe met de carbs, gedoe met cillinders en olie die naar benzine ruikt, slecht starten en kortsluiten eer het ding start....

And it goes BRAAAAAPP!

• martjah

martjah

Appel

Ik zou idd ook een keer de compressie controleren
kan de uitlaatpijp toevallig niet te ver dicht zitten ? (klinkt mayb heel raar mjah)
staan de carbs synchroon ?

Het slechte starten en slecht lopen heeft mijn vader ook een lange tijd gehad en dat kwam toen omdat de carbs niet synchroon stonden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grappig.... eerst deed 4 't niet en 1 wél .... en nou is 't andersom :+

Electronica is a bitch _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-07-2009 00:46 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martjah schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:24:
Ik zou idd ook een keer de compressie controleren
kan de uitlaatpijp toevallig niet te ver dicht zitten ? (klinkt mayb heel raar mjah)
staan de carbs synchroon ?

Het slechte starten en slecht lopen heeft mijn vader ook een lange tijd gehad en dat kwam toen omdat de carbs niet synchroon stonden.
Aan het verhaal kan je wel lezen dat compressie vrij slecht zal zijn. Hij zegt dat de olie ook naar benzine ruikt dat er zal wel iets mis zijn aan de zuiger(veren). Verder is het een beetje een combinatie ofzo. Ik herinner me dat toen ik die bougiekabel los haalde er veel bruine prut in de schacht naar de bougie zat. De elektronica was ook al raar en zoals ik vermoede waren de carbs smerig. Als ze nu eens alles synchroon zetten en de bobines controleren, wie weet is dat genoeg.

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
defusion schreef op zondag 26 juli 2009 @ 20:48:
[...]
hoeveel lessen hebben jullie er gemiddeld voor nodig gehad na het halen van de AVB?
Ik heb 7 lessen gehad, van anderhalf uur, waarvan telkens 1 uur effectief op het oefenterrein. Morgenochtend m'n AVB examen, en hopelijk kan ik dan vertellen dat ik hem heb :)

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb zelf nog 7 lessen na me AVB gehad, me weggedrag was een stuk beter gelijk dan de beheersing toen ik daarmee begon. Daar ben ik langer mee bezig geweest. Kwam ook door me instructeur, die blijkt er een handje van te hebben om mensen te lang door te laten gaan voor AVB. :S

Gruwelijk gejatte Icoon!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

RZor schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:07:
Kwam ook door me instructeur, die blijkt er een handje van te hebben om mensen te lang door te laten gaan voor AVB. :S
Ach, weguren maken mensen vanzelf wel als ze hun rijbewijs hebben, maar of ze nog weleens een noodstop oefenen vraag ik me af bij velen. Het is dus opzich niet echt verkeerd om daar wat meer aandacht aan te besteden tijdens lessen :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm, vandaag maar eens wat olie verversen. Het is goed op peil - op 70% in het glaasje tussen min en max - maar op toeren klinkt hij een beetje rauw.

Even over lessen, ik heb totaal 30 lessen van 1,5u nodig gehad. Hier zitten dus de AVB lessen in, verkeersdeelneming en een handje vol lessen voor de 2e poging praktijk examen.

Maar pas je hebt een flink aantal kilometers nodig om echt lekker te gaan rijden, bocht lekker scherp aan te sturen etc.

• martjah

martjah

Appel

oh, mijn lessen duurde altijd maar 1 uur officieel....meestal kwam ik nog wat te laat aanzetten enzo. dus denk dat de tijd die ik echt gereden heb, op zo'n 6/7 uur zit.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zaterdag een proefrit wezen maken met een KTM 990 SM-T 8)
Geweldig apparaat zeg!
Alleen een paar kleine minpuntjes: trillingen in het zadel maken het als echter tourer denk ik niet super comfy..
De Varadero is ook een liter V twin maar die is veel smoother lijkt het wel (ook veel saaier ;) )

En de schakelpook was duidelijk voor cross laarzen gemaakt.. ik bleef maar in zijn neutraal schakelen :(
Ga je een auto inhalen, maak je alleen veel kabaal (1x zelfs in de toeren begrenzer, ding revt als een gek :) ) en ga je alleen maar langzamer.. ziet eruit als een 'plonker' ;)

Als hij niet zo duur was zou ik er volgenjaar naar overgaan vrees ik..
Binnenkort ook maar eens een proefrit maken met de adventure...

Mijn 0% lening voor de versys loopt over iets minder dan een jaar af, dus heb me voorgenomen om voor die tijd geen andere motor te kopen... dus heb een jaar de tijd om relaxed proefritjes te maken.. en hopelijk zijn er tegen die tijd wat 2e handsen op de markt...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:36:
Zaterdag een proefrit wezen maken met een KTM 990 SM-T 8)
Geweldig apparaat zeg!
Alleen een paar kleine minpuntjes: trillingen in het zadel maken het als echter tourer denk ik niet super comfy..
De Varadero is ook een liter V twin maar die is veel smoother lijkt het wel (ook veel saaier ;) )

En de schakelpook was duidelijk voor cross laarzen gemaakt.. ik bleef maar in zijn neutraal schakelen :(
Ga je een auto inhalen, maak je alleen veel kabaal (1x zelfs in de toeren begrenzer, ding revt als een gek :) ) en ga je alleen maar langzamer.. ziet eruit als een 'plonker' ;)

Als hij niet zo duur was zou ik er volgenjaar naar overgaan vrees ik..

Mijn 0% lening voor de versys loopt over iets minder dan een jaar af, dus heb me voorgenomen om voor die tijd geen andere motor te kopen... dus heb een jaar de tijd om relaxed proefritjes te maken.. en hopelijk zijn er tegen die tijd wat 2e handsen op de markt...
De hendels stonden standaard ingedraaid? Er zit aan de binnenkant van de rem en koppelingshendel een stelschroefje om 'm wat losser te stellen zodat je een minder lange haal hoeft te maken om het juiste moment te vinden. Verder moet alles wel tegelijk gebeuren met een KTM. Als je alles om de beurt doet dan schiet je in de toeren. Ik doe tegelijk koppelen/gas hand met de knokkels naar boven/voren zodat je 'm een beetje dichtdraait en dan de koppeling laten glijden en het gas erachteraan. Zo valt ie 1000 toeren maar houd ik m in bedwang. verder moet schakelen wel hard en besluitvaardig gebeuren want netjes vragen met een tikje naar boven doet 'm niks.

And it goes BRAAAAAPP!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je mag natuurlijk geen verhalen vertellen over supergave motoren zonder plaatje!

Afbeeldingslocatie: http://cmgonline.com/images/stories/bikes/KTM/990smt/ktm_990_smt_09.jpg

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:36:
Als hij niet zo duur was zou ik er volgend jaar naar overgaan vrees ik..
Als je de KTM 990 SMT-T of Adventure overweegt, dan moet je ook eens naar de Triumph Tiger 1050 kijken. Ik heb mijn Tiger voordat de KTM uitkwam gekocht, maar ik denk dat ik het best moeilijk zou hebben als ik tussen deze 2 machines had moeten kiezen. Ik heb wel de indruk dat de KTM wat meer hardcore is, en de Tiger wat tourgerichter/vriendelijker is.

Die KTM is wel een bruut apparaat hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door weerdo op 27-07-2009 12:06 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:51:
[...]

De hendels stonden standaard ingedraaid? Er zit aan de binnenkant van de rem en koppelingshendel een stelschroefje om 'm wat losser te stellen zodat je een minder lange haal hoeft te maken om het juiste moment te vinden. Verder moet alles wel tegelijk gebeuren met een KTM. Als je alles om de beurt doet dan schiet je in de toeren. Ik doe tegelijk koppelen/gas hand met de knokkels naar boven/voren zodat je 'm een beetje dichtdraait en dan de koppeling laten glijden en het gas erachteraan. Zo valt ie 1000 toeren maar houd ik m in bedwang. verder moet schakelen wel hard en besluitvaardig gebeuren want netjes vragen met een tikje naar boven doet 'm niks.
ging om de (voet)pook, die zit hoger dan bij een 'normale' motor dus als je van 1 naar 2 gaat bijvoorbeeld zet je hem in N omdat je niet vergenoeg omhoog tikt zeg maar..
Met dikkere cross laarzen heb je daar geen last van waarschijnlijk..
weerdo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:05:
[...]
Als je de KTM 990 SMT-T of Adventure overweegt, dan moet je ook eens naar de Triumph Tiger 1050 kijken. Ik heb mijn Tiger voordat de KTM uitkwam gekocht, maar ik denk dat ik het best moeilijk zou hebben als ik tussen deze 2 machines had moeten kiezen. Ik heb wel de indruk dat de KTM wat meer hardcore is, en de Tiger wat tourgerichter/vriendelijker is.

de tiger staat idd ook op het lijsje ja :)
De KTM was makkelijker te rijden dan ik had verwacht... wel rete snel.
De zithouding was erg goed, beter dan de Versys imho..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2009 12:16 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

weerdo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Met die ktm adventure kan je echt goed offroad gaan. Ik hoorde laatst dat zo'n machine voor 90% het zelfde is als de dakarmachines (iig de 950). Dat kunnen de smt-t en de tiger niet.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

komkommer schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:30:
[...]

Met die ktm adventure kan je echt goed offroad gaan. Ik hoorde laatst dat zo'n machine voor 90% het zelfde is als de dakarmachines (iig de 950). Dat kunnen de smt-t en de tiger niet.
klopt, met de versys ook niet echt (hoewel ik wel eens een zand/modder pad pak, maar ideaal is anders.
Voordeel van een softroader is dat hij elk wegdek aankan, dus ook kleine achteraf weggetjes.. in NL heb je dat niet zoveel, maar ik de UK is het wegdek om sommige weggetjes niet ideaal voor een SS...

Toen ik met een vriend van mij ging rijden (hij op zijn Honda ? 600) en ik op de versys, moest hij elke keer stoppen om te pissen vanwege de trillingen terwijl ik de hele dag door kon rijden.

Echt offroad is leuk om er bij te hebben maar als het het rijgedrag teveel opofferd dan is het mij niet waard...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:30:
[...]

yep, de 950 is alleen afgekleed om 'm op de EU wegen te mogen rijden en wat lager aan de prijs te zijn. Alle echt dure gadgets die alleen handig zijn voor de rally zijn eraf (extra tanks, cockpit) Verder isalles hetzelfde. Natuurlijk een papieren filter en andere dingen die niet veel klappen hoeven te vangen. Balhoofdlager is bv van een zachter materiaal. "t is een goedkopere en zachtere versie meer niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
ROFLASTC schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:05:
[...]

yep, de 950 is alleen afgekleed om 'm op de EU wegen te mogen rijden en wat lager aan de prijs te zijn. Alle echt dure gadgets die alleen handig zijn voor de rally zijn eraf (extra tanks, cockpit) Verder isalles hetzelfde. Natuurlijk een papieren filter en andere dingen die niet veel klappen hoeven te vangen. Balhoofdlager is bv van een zachter materiaal. "t is een goedkopere en zachtere versie meer niet.
Heb de laatste dagen een paar keer met de Super Tenere offroad gereden, nouja offroad, allroad eigenlijk, de weg was dan wel niet verhard, maar het was wel een weg/pad :)
En dat valt toch wel tegen hoor, met 240kg door het mulle zand.
Echt respect voor die mannen in de Dakar, het ziet er zo makkelijk uit :)
Mocht ik ooit nog eens 1500,- hebben liggen komt er een XR250 ofzo, dit (ik neem aan dat dat voor een KTM 990 Adventure ook geld, die heeft nog eens een pak meer vermogen :D) zijn toch niet bepaald de makkelijkste machines om het op te leren :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:24:
[...]

Heb de laatste dagen een paar keer met de Super Tenere offroad gereden, nouja offroad, allroad eigenlijk, de weg was dan wel niet verhard, maar het was wel een weg/pad :)
Mocht ik ooit nog eens 1500,- hebben liggen komt er een XR250 ofzo, dit (ik neem aan dat dat voor een KTM 990 Adventure ook geld, die heeft nog eens een pak meer vermogen :D) zijn toch niet bepaald de makkelijkste machines om het op te leren :+
Moet er ook niet aan denken hoor 200kg is mij toch wat zwaar. Ik denk dat ik eerder een 2e erbij neem (Aprillia RXV450 ofzo want da's ook een twin :P )

maar goed ik heb vandaag een brief op de bus gedaan om over een jaar a 1,5jaar in Brazillie 2 jaar te werken dus de motor krijgt vanaf nu alleen noodzakelijke financiele injecties :P

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet hoe het met die supers zit, maar de 660 is echt gemaakt om over mul zand te razen. Met nadruk op razen, ga je wat langzamer wordt het al snel lastig. Ik heb nog wel een leuk filmpje van Marokko waar een gare super ook nog met meedeed. Hij viel bijna elke dag wel uit, maar hij ging heel bikkel wel elke dag weer van start. Even opzoeken.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Foto van een Super die het kan in mul zand:
Afbeeldingslocatie: http://www.tenere.nl/phpBB2/userpix/293_getn_warm_3.jpg

Ben je trouwens bekend met de DTA?

Onderstaande filmpjes zijn niet van mij, dus ik zet ze niet op youtube en heel even op mijn server:

In dit filmpje sta ik te kijken, rechts helemaal in het begin.
http://jouke.famhofman.com/upload/Raid/100_0096.mov

Maar, dit was ook wel een erg naar stuk, ook een KTM 690 met een ervaren bestuurder had het moeilijk.
http://jouke.famhofman.com/upload/Raid/100_0097.mov

Makerij Hofman

• DRAFTER86
komkommer schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:06:
[...]

Ik weet niet hoe het met die supers zit, maar de 660 is echt gemaakt om over mul zand te razen. Met nadruk op razen, ga je wat langzamer wordt het al snel lastig. Ik heb nog wel een leuk filmpje van Marokko waar een gare super ook nog met meedeed. Hij viel bijna elke dag wel uit, maar hij ging heel bikkel wel elke dag weer van start. Even opzoeken.
Gave filmpjes! Ik zeg overigens ook niet dat het niet kan, maar dat er handigere fietsen zijn om het op te leren. :)
Cruciaal is inderdaad het houden van snelheid, en laat dat nou net erg eng zijn als beginner :+
DTA ken ik, evenals www.xtz750.com (erg veel info!). Zoals ik eerder al zei loopt de Tenere nu 1/10, dus ik ga de carb's maar eens onder handen nemen. Maar dat moet even wachten tot na de vakantie.
Vond onderdelen overigens ook vrij duur (Gasbuizen+naalden, rubbertjes, nieuwe boutjes... alles bij elkaar zo'n 130,-), maar goed als dat het verbuik richting de 1/15 of 1/20 brengt ben ik blij, dan heb ik het er na een paar keer tanken weer uit (al helemaal met die 25L tank :P )

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh.... een beetje snelheid maakt al snel veel verschil :)

• DRAFTER86
wimmel_1 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 00:16:
Agh.... een beetje snelheid maakt al snel veel verschil :)

[video]
Ja hallo, hij heeft luchtbanden, natuurlijk blijft hij dan drijven :+
Pagina: 1 ... 124 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.