Nee, dat went na ongeveer een les, bij mij althans. Uiteindelijk is het zelfs makkelijker dan in de auto omdat je je koppeling en gas met je handen regelt, waarin je uiteraard veel meer gevoel hebt dan in je voeten.Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:12:
Op dit moment ben ik bijna 21. Echter nog niet genoeg geld om een motorrijbewijs te halen en er een aan te schaffen. Toch heb ik al een paar vraagjes..
Het schakelen, is dat nu erg moeilijk?
Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:12:
En wat waren jullie ongeveer kwijt voor
1. motorrijlessen
Ongeveer 1400,- geloof ik, en dan ben ik 2x gezakt voor AVD.
2. pak/kleding
[b]750,- Schuberth S1 Helm, Evolution all-weather pak, Grid leren winterhandschoenen á 100,-. niet echt bezuinigt dus, geen leer though.
3. motor
4300,- Maar daarvoor heb ik erl wel 3:
- 1: Moto Guzzi V65TT á 1200,-
- 2: Yamaha XJ900 á 1300,-
- 3: Yamaha Super Tenere á 1800,-
4. verzekering+belasting
Geen idee, maar dat is echt verwaarloosbaar. Ik gok per motor in totaal +- 10,- per maand (verzekering+wegenbelasting)
Ben ik het niet mee eens, de kans dat je het jezelf verkeerd aanleert is best groot, en met rijlessen zit je toch weer op een andere motor. Het is leuk als je al een beetje weet wat waar zit, maar meer ook niet. Het laatste wat je wil is straks op je les motor stappen met het idee "Ik zal die instructeur eens even laten zien dat ik het al kan"...Frank Martin schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:58:
[...]
Schakelen is in het begin even lastig, maar als je het eenmaal door hebt stelt het niets voor. Schakelbrommerervaring helpt veel, dus blijven oefenen op die crossmotor zou ik zeggen.
Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van word om dit steeds te horen als je met gescheurde enkelbanden in het ziekenhuis ligt, maar volgens mij heb je aardig mazzel gehad...Wekko306 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:04:
Ze zeggen weleens dat elke motorrijder een keer onderuit gaat, helaas was het gisteren mijn beurt.
Sterkte!