Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.733 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

with Rzor (helaas ;( ) Ik vind zoiets echt ongelovelijk geil eruit zien, maar inderdaad, ik wil het crashen ook niet opzoeken :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Loona35 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:28:
Na 2 maanden SV650 te hebben gereden weer verkocht. Was een prachtige motor om te zien, maar steeds na 3-4 uur rijden heel veel pijn in de knieholtes. Jammer eigenlijk want het was verder een prima bike.

Heb er een Futura voor teruggekocht vandaag. Dat zit met 1.88m wel weer helemaal prima lijkt het.

[afbeelding]
Mooi ding!

Daar zie je er idd te weinig van.

Wise enough to play the fool

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:17

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.imdb.com/title/tt0067527/ On Any Sunday, gave motordocu :)

En aangezien 't baggerweer is... ;)

Goed, ik ga m'n doorrijstatus nog even updaten, op naar een nieuwe voorband.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

steveman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:30:
http://www.imdb.com/title/tt0067527/ On Any Sunday, gave motordocu :)

En aangezien 't baggerweer is... ;)

Goed, ik ga m'n doorrijstatus nog even updaten, op naar een nieuwe voorband.
Als iemand nog deel 2 kan vinden..

Makerij Hofman

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Met dit rotweer toch op de motor geklommen, had vanmiddag rijles ;) . Had af en toe een beetje regen, echt erg was het niet. Heb een filmpje ervan gemaakt, leuk om over een paar jaar terug te zien als ik wat beter kan rijden. Het ging opzich wel aardig, volgende week mag ik de weg op.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yDhYkUaA-_M]

[ Voor 9% gewijzigd door Widow op 18-07-2009 15:24 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 10:44

André

Analytics dude

André schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:20:
[...]

Gezien, gereden, maar geen klik. Hij stuurde niet lekker (versleten balhoofdlager), de rem liep iets aan, en hij voelde gewoon niet zoals ik verwacht had. Ik vond hem ook aan de trage kant, net te veel plekjes, en ze zuipen flink. Deze wordt het dus niet.

Zaterdagochtend een ZZR bekijken :)
Yessss :9 ben nu de trotse eigenaar van een ZZ-R600

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Widow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:24:
Met dit rotweer toch op de motor geklommen, had vanmiddag rijles ;) . Had af en toe een beetje regen, echt erg was het niet. Heb een filmpje ervan gemaakt, leuk om over een paar jaar terug te zien als ik wat beter kan rijden. Het ging opzich wel aardig, volgende week mag ik de weg op.

[video]
Leuk filmpje!

Ik ga er binnenkort ook aan beginnen, ondanks mijn ouders, en als ik de kosten van de 19 eruit heb en wat heb kunnen sparen, heb er veel zin in! :*)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

@Andre
Pics or it didn't happen >:) 8) :+

• Widow
Joopieboy schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:48:
[...]

Leuk filmpje!

Ik ga er binnenkort ook aan beginnen, ondanks mijn ouders, en als ik de kosten van de 19 eruit heb en wat heb kunnen sparen, heb er veel zin in! :*)
Snel beginnen dan, anders zit je straks te rijden "buiten het seizoen". Oftewel, kou en regen :+

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:59:
[...]

Snel beginnen dan, anders zit je straks te rijden "buiten het seizoen". Oftewel, kou en regen :+
Elk seizoen is seizoen. In de regen,kou en wind scherp je de nodige vaardigheden alleen maar!

or so they say but i hate the ff-ing cold

And it goes BRAAAAAPP!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-01 21:27

L01

[video]
Leuk filmpje, dit was je eerste rijles neem ik aan? :)

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• André

André

Analytics dude

_Erikje_ schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:54:
@Andre
Pics or it didn't happen >:) 8) :+
Hmm, ik heb nog geen eigen pics :X maar it did happen, hij ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.koerhuismotoren.nl/custom/occasions/196.jpg

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

L01 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:53:
[...]

Leuk filmpje, dit was je eerste rijles neem ik aan? :)
OMG... wat staat er metéén in beeld aan 't begin van 't filmpje? :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Widow schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:59:
[...]

Tja dat is waar. :P

Maar dan leer je wel rijden, heb ik met mijn rijbewijs gehad, lessen in de winter for crist sake (voor een deel wel aangezien ik juli was begonnen). :X

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik had ook rijles in de winter, was wel leuk om een stukje door de sneeuw te rijden :p

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:56:
[...]

OMG... wat staat er metéén in beeld aan 't begin van 't filmpje? :o
err some guy on a bike?

And it goes BRAAAAAPP!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

André schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 22:03:
[...]

Hmm, ik heb nog geen eigen pics :X maar it did happen, hij ziet er zo uit:

[afbeelding]
oe, shiny. Geweldige jaren 90 kleurenstelling... :*)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, da's de screenshot van ergens halverwege, wel op play drukken he ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

kort vraagje, mijn neef in portugal heeft een 125cc offroad maar is op zoek naar iets zwaarders nu is hij een beetje aan het rondzoeken in de UK omdat dat veel goedkoper is, hebben jullie nog tips voor een streetlegal offroader voor ongeveer £1200?

ik ben zelf even gaan kijken en vond oa:
net iets boven budget, maar wel met goede achtergrond:
http://search.autotrader....e=2001&vehicleRegLetter=Y

Honda XR400
http://search.autotrader....e=1997&vehicleRegLetter=R

http://search.autotrader....e=1997&vehicleRegLetter=R

2002 YAMAHA YZF 426cc
http://search.autotrader....re=2002&vehicleRegLetter=

1996 HONDA XL TRANSALP XL600
http://search.autotrader....e=1996&vehicleRegLetter=P
2004 YAMAHA YZ F
http://search.autotrader....re=2004&vehicleRegLetter=

2000 CCM 604 E SPORT SILVER/BLACK

http://cgi.ebay.co.uk/200...6.c0.m14&_trkparms=65%3A7|66%3A2|39%3A1|293%3A1|294%3A50

[ Voor 81% gewijzigd door ToolkiT op 19-07-2009 11:56 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HammerT schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:47:
Ik had ook rijles in de winter, was wel leuk om een stukje door de sneeuw te rijden :p
Dat is idd vrij appart ja, maar goed, zelfde idee als op de fiets alleen dan veel zwaarder en meer vermogen. :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:56:
kort vraagje, mijn neef in portugal heeft een 125cc offroad maar is op zoek naar iets zwaarders nu is hij een beetje aan het rondzoeken in de UK omdat dat veel goedkoper is, hebben jullie nog tips voor een streetlegal offroader voor ongeveer £1200?
Als hij een echte offroad wil dan kan hij beter een Honda CRF oid gaan zoeken. Een Transalp is zwaarder dan een CRF namelijk 190kg versus 102 van een CRF 450 (uitgegaan van de 2002 modellen).
steveman schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:02:
[...]

Mja, da's de screenshot van ergens halverwege, wel op play drukken he ;)
Ik snap 'm nu. Had niet door dat het ging over het " 1e rijles gedeelte"

[ Voor 20% gewijzigd door ROFLASTC op 19-07-2009 12:55 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:17:
[...]

Als hij een echte offroad wil dan kan hij beter eenHonda CRF oid gaan zoeken. Een transalp is zwaarder dan ee ncrf namelijk 190kg versus 102 van een crf 450 (uitgegaan van de 2002 modellen).
ik zal het hem vragen, hij had zelf al naar een Honda XR400 gekeken, dus denk dat dat iid wel meer zijn bedoeling is..
ze hebben ook een quad en willen daar mee tochtjes maken (zijn zoon van 18 op quad, hij op motor of vice versa)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo heren,

Ik wens jullie de komende weken veel lekker weer, om goed te rijden, maar ik ga lekker in de zon op tenerife zitten *D

No signature required.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
aaajeetee schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:42:
Edit2: de meneer van de garage vertelde mij dat zo'n ding nieuw € 843,85 gaat kosten. Als ik ze 2e hands voor 50 euro zie, ben ik dan wel aan het zoeken naar het juiste? Ik heb nog nagevraagd en het ging om een CDI ding.
Iemand die hier meer over kan vertellen? Volgens mij was die 840 euri inclusief, dus dat zal wel inclusief inbouw zijn.
Het lijkt mij dat er maar 1 "CDI" kan zijn. Ik ben nu aan het zoeken naar een CDI voor de 600R, deze dingen kosten hooguit 50 euro, dus is het proberen altijd waard.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

aaajeetee schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:33:
[...]

Iemand die hier meer over kan vertellen? Volgens mij was die 840 euri inclusief, dus dat zal wel inclusief inbouw zijn.
Het lijkt mij dat er maar 1 "CDI" kan zijn. Ik ben nu aan het zoeken naar een CDI voor de 600R, deze dingen kosten hooguit 50 euro, dus is het proberen altijd waard.
Gewoon afspreken dat jij voor de CDI zorgt, omdat de prijs van een nieuwe ver boven jouw budget ligt.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
_Erikje_ schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:22:
[...]

Gewoon afspreken dat jij voor de CDI zorgt, omdat de prijs van een nieuwe ver boven jouw budget ligt.
Dat was ik ook wel van plan. Punt is, ik heb nu deze gezien. In de advertentie staat FZR 600, maar daar had ik overheen gelezen toen ik de adverteerder een mail stuurde.
Toen las ik het vanmiddag nog een keer en heb ik de adverteerder nog een mail gestuurd, met daarin de mededeling dat ik een CDI voor de 600R zocht ipv de 600.

De verkoper vertelt mij nu dat deze CDI ook voor een 600R is. Is dit correct, of zijn er verschillen tussen de CDI units voor 600 en 600R?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

geen idee. ik zou de vraag even op het fzr forum posten als ik jouw was... daar zijn iets meer experts.

• HammerT
Over een paar weken ga ik naar belgie rijden op de motor, maar nu zoek ik dus eigenlijk een paar mooie routes door nederland, zodat ik niet alleen maar op de snelweg hang ;) . Ik kom uit de buurt van enkhuizen dus ga eigenlijk dwars door nederland (amsterdam - utrecht - eindhoven - maastricht). Nu leek het mij dat hier wel mensen zijn die wat leuke weggetjes weten die langs die route liggen ;) Ik heb zelf alleen nog maar het laatste stukje door een park (hautes fagnes-eifel in de ardennen) verzonnen :P

route (kan je mooi slepen in google maps enzo)

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Hmmm..

Even wat getweakt..:

View Larger Map

Weet alleen niet waarom je perse over de A12 heen en terug moet naar waarder... Dat moet je er ff uitslopen :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025

[video]
Noem je dat regen? ;)
Op mijn tweede rijles (en eerste keer de weg op) had ik enorme stortbuien... Stukje over de weg naar het parkeerterrein, en daar barstte het pas echt lo. Metersgrote plassen van 5+ cm diep, en dan vrolijk snelle slalom oefenen... Volgens m'n instructeur zou het niet glad zijn, maar toch hoop ik voor m'n examen volgende week gewoon op droog weer!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nat is niet glad.

Hooguit wat minder stroef. En putdeksels en witte strepen zijn wel glad als ze nat zijn :P

• mtthw
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01 19:20
teacher schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:27:
Hmmm..

Even wat getweakt..:

Weet alleen niet waarom je perse over de A12 heen en terug moet naar waarder... Dat moet je er ff uitslopen :)
Ter aanvulling op teacher, een alternatief voor het deel tussen A'dam en Breukelen: Google maps linkje

[ Voor 40% gewijzigd door mtthw op 20-07-2009 14:38 ]

• HammerT
Thx, ziet er wel leuk uit! Ik ben ook een keer vlak bij driebruggen geweest om daar een motor op te halen. Daar hebben we toen over stukje een dijkje gereden en volgens mij heb ik die er zo ook nog even aan geplakt :)

kaartje Edit: ow wacht, zo dus

ik dacht al waarom werkt die html van code van teacher niet, maar dat mogen alleen modjes natuurlijk :P

[ Voor 28% gewijzigd door HammerT op 20-07-2009 15:34 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

eamelink schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:51:
Nat is niet glad.

Hooguit wat minder stroef. En putdeksels en witte strepen zijn wel glad als ze nat zijn :P
En toch he, wheelspin als ik wegrij... met slechts 56 newtons!

Ohja, en een slippend voorwiel toen ik even testte hoe hard ik nog zou kunnen remmen :o

Maargoed, ik was natuurlijk niet voor niets op pad voor een nieuwe voorband, op de terugweg na een kmtje of 30 weer gewoon 't achterwiel omhoog zoals 't hoort :)

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44
HammerT schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:59:
Over een paar weken ga ik naar belgie rijden op de motor, maar nu zoek ik dus eigenlijk een paar mooie routes door nederland, zodat ik niet alleen maar op de snelweg hang ;) . Ik kom uit de buurt van enkhuizen dus ga eigenlijk dwars door nederland (amsterdam - utrecht - eindhoven - maastricht). Nu leek het mij dat hier wel mensen zijn die wat leuke weggetjes weten die langs die route liggen ;) Ik heb zelf alleen nog maar het laatste stukje door een park (hautes fagnes-eifel in de ardennen) verzonnen :P

route (kan je mooi slepen in google maps enzo)
Moet je per se via Amsterdam? Je zou anders ook via Flevoland, Oost-Nederland en Duitsland kunnen gaan.

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 16:12
aaajeetee schreef op zondag 19 juli 2009 @ 18:48:
[...]

Dat was ik ook wel van plan. Punt is, ik heb nu deze gezien. In de advertentie staat FZR 600, maar daar had ik overheen gelezen toen ik de adverteerder een mail stuurde.
Toen las ik het vanmiddag nog een keer en heb ik de adverteerder nog een mail gestuurd, met daarin de mededeling dat ik een CDI voor de 600R zocht ipv de 600.

De verkoper vertelt mij nu dat deze CDI ook voor een 600R is. Is dit correct, of zijn er verschillen tussen de CDI units voor 600 en 600R?
gaat helemaal goed komen zag ik, die van motans is ws de foute en die van oscar de goede. en de groeten van de fzrclub :)

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Aaaah! Zit vet nerveus te zijn. Me zwager zit te kijken of hij een nieuwe motor wil. Voorwaarde is dat hij echt een leuke tegenkomt, zo ja, mag ik de zijne voor een erg leuk bedrag hebben... Hij kan er alleen geen vinden en ik wil rijden!!!!! |:(

BTW: zat gisteren even met google maps en earth te spelen. Maar het systeem van een route maken langs punten snap ik nog niet helemaal. Wil naar een bepaalde plek in Frankrijk eigenlijk zelf een leuke (niet snelweg) route maken. Wat is hier het handigste voor? Heb geen TomTom oid, doe het meestal gewoon met een lijstje op de tank geplakt.

[ Voor 41% gewijzigd door RZor op 21-07-2009 09:57 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RZor schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 09:55:
Aaaah! Zit vet nerveus te zijn. Me zwager zit te kijken of hij een nieuwe motor wil. Voorwaarde is dat hij echt een leuke tegenkomt, zo ja, mag ik de zijne voor een erg leuk bedrag hebben... Hij kan er alleen geen vinden en ik wil rijden!!!!! |:(

BTW: zat gisteren even met google maps en earth te spelen. Maar het systeem van een route maken langs punten snap ik nog niet helemaal. Wil naar een bepaalde plek in Frankrijk eigenlijk zelf een leuke (niet snelweg) route maken. Wat is hier het handigste voor? Heb geen TomTom oid, doe het meestal gewoon met een lijstje op de tank geplakt.
Ook handig in deze: TYRE (Trace Your Route Everywhere (jaja))

http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Maar een navigatie-unit vind ik iig wel een aanrader... ook kosten die dingen niet zo gek veel meer. 't Liefst wel zodat je er op kunt spieken zo nu en dan, want met spraak alleen ga ik nog wel eens een onnodig blokje om...

• HammerT
Ik zit idd ook nog te denken hoe ik m'n route moet gaan volgen, een blaadje in een mapje op de tank. Of m'n telefoon met google maps op de tank, hoewel ik echt zwaar twijfel over het nut hier van omdat het zo klein is allemaal :P en de batterij houd dat ook niet echt vol lijkt me.

Maar heb je nog tips voor een goedkoop navigatie systeem waar je routes in kan laden. Zo'n garmin zumo is wel erg mooi enzo, maar 600 euro is wel veel geld als je nagaat dat een tomtom go al voor 200 euro te krijgen is.
BartW schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:57:
[...]

Moet je per se via Amsterdam? Je zou anders ook via Flevoland, Oost-Nederland en Duitsland kunnen gaan.
Ja zat ik ook aan te denken, maar de dijk en flevoland vind zo gruwelijk saai. En de veluwe heb ik een tijdje terug ook al aan gedaan. Dus daarom lijkt me door het groene hart wel leuk, maar er is ook nog een terugweg natuurlijk :P hoewel ik dan lang oirschot ga (misschien wel bekend voor mensen hier :P )

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Mijn tip: zoek een oudere garmin 2610 (komen geen kaartupdates meer voor na dit jaar) of 2720 (duurder, maar komen -nog- wel updates voor)

Voordeel:
Niet zo duur meer, bedoeld voor op de motor, touchscreen, routes uitzetten met mapsource, inladen en klaar.
Nadeel:
beetje lomp, samen met mapsource een steilere leercurve als bijv. tomtom, beperkt aantal waypoints/POI in te laden op de 2610.

Afbeeldingslocatie: http://www.motoportgoes.nl/dealerinfo/MotoPortGoes/producten/Navigatie/images/Garmin-Streetpilot-2610-pic2.jpg

• HammerT
Ik heb een beetje zitten zoeken, maar volgens mij is de Garmin Nuvi 510 ook nog wel ok. Heeft alleen geen audio jack maar wel bluetooth (alleen voor een headset), kan helaas geen mp3 afspelen. Dus dan zou ik hem gewoon alleen visueel gebruiken, dat moet toch wel goed te doen zijn? Hij wordt geleverd met benelux, frankrijk en een stukje duitsland, maar je kan extra kaarten downloaden. 280 euro maakt volgens mij niet erg veel verschil met een 2e hands garmin 2720 als ik zo kijk (ook rond de 280 euro). Garmin 2610 is dan wel weer een stuk goedkoper misschien 200 euro 2e hands.

Tja nu weet ik het nog niet eigenlijk :P

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HammerT schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:31:
Maar heb je nog tips voor een goedkoop navigatie systeem waar je routes in kan laden. Zo'n Garmin zumo is wel erg mooi enzo, maar 600 euro is wel veel geld als je nagaat dat een tomtom go al voor 200 euro te krijgen is.
Het prijsverschil zit em voornamelijk in het feit dat je bij de Zumo ook City Navigator krijgt: kaartmateriaal van geheel Europa op de PC. Met Mapsource kan je routes op de PC maken en deze vervolgens met een SDkaart of via een USB-kabeltje overzetten. Bij de Nuvi zit dat er niet bij!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Als je 200 euro voor een 2610 betaald, krijg je hem met alles toeters en bellen, kaarten tot 2009 en met de perfect cradle die door waypoint ontwikkeld is. De 2720 is idd iets duurder, als je hem al gebruikt vind en de 2820 is echt te duur.

Overigens, * teacher heeft een 2610.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

JAAaaa

* Matis heeft vandaag officieel zijn A(beperkt) gehaald *O*

Nu opzoek naar een mooie (25kW) naked-bike :)

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 21-07-2009 17:34 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• L01
  • Laatst online: 18-01 21:27

L01

Gefeliciteerd!! Heb je al wat op het oog?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:48:
Als je 200 euro voor een 2610 betaald, krijg je hem met alles toeters en bellen, kaarten tot 2009 en met de perfect cradle die door waypoint ontwikkeld is. De 2720 is idd iets duurder, als je hem al gebruikt vind en de 2820 is echt te duur.
Voor €200 incl.perfect cradle? Dat lijkt me sterk. Die dingen zijn reteduur... Ik heb een maand of wat geleden nog mijn Streetpilot 3 voor €150 verkocht. De 2610 is een luxere broer daarvan. Zij die dingen zo snel gedaald dan, of komt dat alleen omdat ze nu eol zijn?

Ik heb overigens een BMW Navigator 3 (Garmin 2820) voor €200 kunnen oppikken op mp. Zonder perfect cradle natuurlijk, dat zou tè mooi geweest zijn. Op zich wel een uitzonderlijke prijs, want ik zie ze ook nog voor €400 staan.

Als je er nu een moet kopen, zou ik een nemen die de NT kaarten aan kan. Anders koop je nu een apparaat dat al voorbij de houdbaarheidsdatum is. Goedkoop, maar vanaf volgend jaar al niet meer accuraat.

Ik wist overigens niet dat een Nuvi niet met Mapsource werkte; wél dat alle kaarten er op de Nuvi al in zitten. Ik moet selecteren; heel Europa gaat er niet in 1x in op de 2820. Maar ik dacht dat je verder dezelfde mogelijkheden had vwb het maken van routes op de PC en overzetten op die apparaten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

L01 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:43:
Gefeliciteerd!! Heb je al wat op het oog?
Ja, mijn instructeur raadde aan een motor met ABS te nemen. Ikzelf heb nu op een Kawasaki ER6N gelest en dat beviel wel heel goed.
Alleen als ik kijk naar prijzen (bij dealers) dan komt dat neer op 5000+. Dat geld heb ik er nu nog niet voor over.

Aangezien ik een beperkt A heb gehaald, is het misschien ook wel verstandig om een lichte motor aan te schaffen (250 cc oid). Die kosten relatief veel minder, maar dan heb je ook minder ;)

Nja keuzes alom!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Matis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:58:
[...]

Ja, mijn instructeur raadde aan een motor met ABS te nemen. Ikzelf heb nu op een Kawasaki ER6N gelest en dat beviel wel heel goed.
Alleen als ik kijk naar prijzen (bij dealers) dan komt dat neer op 5000+. Dat geld heb ik er nu nog niet voor over.

Aangezien ik een beperkt A heb gehaald, is het misschien ook wel verstandig om een lichte motor aan te schaffen (250 cc oid). Die kosten relatief veel minder, maar dan heb je ook minder ;)

Nja keuzes alom!
gezien je abs wilt, kom je al snel uit op een wat nieuwere fiets. Koop dan meteen een 600cc en laat hem afvoeren naar 25kW. Dan kan je na 2 jaar altijd nog vol vermogen rijden.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Matis schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:58:
[...]

Zoals hierboven al gezegd wordt.. bij ABS zit je vast aan de nieuwere en dus duurdere fietsen.
ABS is inderdaad veilig om te hebben, maar hoe noodzakelijk je dat vindt moet je zelf bepalen. Ik denk zelf dat je zonder kunt en ABS alleen in een panieksituatie echt tot zijn recht komt. panieksituaties gewoon vermijden dus ;) Meeste mensen zullen hier zonder ABS rijden..

Aan de andere kant, als ABS op supersports gemeengoed wordt (honda fireblade heeft het nu al dus de rest zal zeer snel volgen) ga ik ook over. Het is bij paniekremmen echt VEEL veiliger. Enige voorwaarde voor mij: ABS moet rijdend vanaf het stuur uitschakelbaar zijn en dat is nog een beetje lastig. Honda doet dat bijvoorbeeld niet (ivm mogelijke schadeclaims heb ik me laten vertellen).

Nja keuzes alom!
Ik zou geen 250cc nemen. Een 25kw Suzuki SV650 is bijvoorbeeld een leuke fiets en vrij betaalbaar. (als je teminste een beetje iets 'sportiefs' zoekt). Anders een suzuki bandit met topkuip ofzo? Yamaha Fazer (oud model)?

Tenzij je een 2takt 250cc overweegt, er gewoon voor de fun echt sportief mee gaat scheuren en het onderhoud voor lief neemt..

[ Voor 19% gewijzigd door FragDaddy op 21-07-2009 23:46 ]

Have a wheelie good weekend!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

mphilipp schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:44:
[...]

Voor €200 incl.perfect cradle? Dat lijkt me sterk. Die dingen zijn reteduur...
[...]

Ik heb overigens een BMW Navigator 3 (Garmin 2820) voor €200 kunnen oppikken op mp. Zonder perfect cradle natuurlijk, dat zou tè mooi geweest zijn. Op zich wel een uitzonderlijke prijs, want ik zie ze ook nog voor €400 staan.

Als je er nu een moet kopen, zou ik een nemen die de NT kaarten aan kan.
Een 2820/navigator III voor 200 euro? mennn... Waarom vind ik die dingen nooit.. Als je hem ooit weg wil doen... :).. Of er nog een ziet :+

Over die 2610:
http://link.marktplaats.nl/266509956 bijvoorbeeld.

Ik denk idd dat de 2610 niet veel meer waard is omdat ie eof is; je kan immers geen NT kaarten gebruiken. Maar tegen de tijd dat je er echt niks meer mee kan ben je jaaaaren verder. Je bent wellicht iets beter uit met minimaal een 2720, maar voor hetzelfde geld koop je ook een nette nuvi.. dus tja..

Oh ja... ik kwam iets tegen via via:
dion_b schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:26:
[...]
Het verbruik van deze twee (R65 iets erger dan K75) staat me tegen, maar ik vind ze er mooi en practisch uitzien. Wie weet...
http://www.speurders.nl/o...w-r65-47538880.html?q=r65

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:47:
[...]
Een 2820/navigator III voor 200 euro? mennn... Waarom vind ik die dingen nooit.. Als je hem ooit weg wil doen... :).. Of er nog een ziet :+
Tsja...dat was inderdaad wel een koopje. De man wist duidelijk niet wat ie in handen had (en ik voelde me niet geroepen om 'm wijzer te maken), maar de boel was niet gestolen; alles zat erbij. Was van zijn zwager geweest. Niet meer verder gevraagd. Toevalstreffer merk ik, want ze gaan volgens mij voor minimaal €400 over de plank.

Maar goed...de 'oude' generatie is de laatste maanden dus snel in prijs gedaald. Toen ik die ouwe van mij verkocht was geloof ik nog net niet bekend dat ze geen updates meer zouden uitbrengen. De nieuwe eigenaar was er in ieder geval erg blij mee, en ik heb voor een kleine extra investering een veel mooier apparaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FragDaddy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:39:
Ik zou geen 250cc nemen. Een 25kw Suzuki SV650 is bijvoorbeeld een leuke fiets en vrij betaalbaar. (als je teminste een beetje iets 'sportiefs' zoekt). Anders een suzuki bandit met topkuip ofzo? Yamaha Fazer (oud model)?
Ik heb nu zelf deze op het oog: http://link.marktplaats.nl/263068935
of deze: http://link.marktplaats.nl/249461511

Mijn vader heeft zelf een Suzuki Bandit uit 1998:
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-motorcycles.co.uk/suzuki/1200-bandit-98/suzuki-bandit-left.jpg

Op de papieren staat nog 25kW, maar hij heeft de begrenzing al weg laten nemen. Als ik mijn rijbewijs heb (het roze pasje) dan wil ik daar sws nog een keertje op rijden om te voelen hoe het rijdt. In dat geval kan ik ook bij bovenstaande motoren een keer een testritje maken.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Matis schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 08:13:
[...]

Op de papieren staat nog 25kW, maar hij heeft de begrenzing al weg laten nemen. Als ik mijn rijbewijs heb (het roze pasje) dan wil ik daar sws nog een keertje op rijden om te voelen hoe het rijdt. In dat geval kan ik ook bij bovenstaande motoren een keer een testritje maken.
Je kan niet zomaar even het 25kW setje er uit sleutelen, je moet hem dan weer afstellen ed. Daarnaast ben je echt zwaar de Sjaak als de politie je aanhoudt met vol vermogen.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
_Erikje_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:08:
[...]

Je kan niet zomaar even het 25kW setje er uit sleutelen, je moet hem dan weer afstellen ed. Daarnaast ben je echt zwaar de Sjaak als de politie je aanhoudt met vol vermogen.
kraantje bouwen terug naar 25kw, en snel knopje omzetten als je wordt aangehouden :P

Ctrl+k

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

vroeger met de brommer, liet je gewoon je brommer verzuipen als de politie hem op de rollerbank wilde zetten... Deed hij sowieso weinig :X

• Matis

Matis

Rubber Rocket

_Erikje_ schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:08:
Ik zal niet duidelijk geweest zijn. Toen mijn vader hem kocht (8 jaar geleden) was hij 25kW. Toen hebben ze hem bij de motorwinkel de begrenzing weggehaald en afgesteld e.d., maar het nooit op de papieren aangepast.
Zo staat hij volgens de RDW ook als 25kW te boek ;)
Sibylle schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:17:
Kraantje bouwen terug naar 25kw, en snel knopje omzetten als je wordt aangehouden :P
Nee dat wil ik niet. Ik wil sws geen gezeik met de politie / verzekering!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 12:26
Beide leuke machines, in hetzelfde rijtje:
Yamaha Tenere
http://link.marktplaats.nl/247079327
Of als je soms ook eens snelweg wil kunnen rijden (en net zo gaaf zijn als ik ;)) de Super Tenere:
http://link.marktplaats.nl/252120743
En als je toch al weet dat je nauwelijks overhard zult gaan rijden een TDM:
http://link.marktplaats.nl/263074009

Ik weet niet hoe het met al die fietsen zit met afvoeren maar volgens mij moet dat wel kunnen.
Ik meen dat ik op MF een zaak voorbij zag komen waar iemand m.b.v de KNMV een zaak heeft gewonnen over het afvoeren van een fiets zonder typegoedkeuring.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

DRAFTER86 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:22:
Ik weet niet hoe het met al die fietsen zit met afvoeren maar volgens mij moet dat wel kunnen.
Ik meen dat ik op MF een zaak voorbij zag komen waar iemand m.b.v de KNMV een zaak heeft gewonnen over het afvoeren van een fiets zonder typegoedkeuring.
Precies, dat is ook mijn vraag. De motor moet sws terug naar 25kW; In dat geval komt er (incl. afstellen en aanpassen kentekenbewijs) nog eens een slordige 250 euro bij (althans volgens *mijn* motorwinkel).
Je motoren zijn wel mooie dingetjes :9~

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Oh.. wat ik mij even bedenk.. stel dat je die 2820 aan je autocom knoopt, zorg dat die audio galvanisch gescheiden is (met een spoeltje). Door spanningsverschillen kan de audiochip van de streetpilot het loodje leggen.
Matis schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:32:
[...]

Wat dacht je van deze:
http://link.marktplaats.nl/262771107

Onbekend, geflopt als model, maar een heel fijn ding voor in en om de stad.

[ Voor 30% gewijzigd door teacher op 22-07-2009 12:40 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:21:
[...]
Oh.. wat ik mij even bedenk.. stel dat je die 2820 aan je autocom knoopt, zorg dat die audio galvanisch gescheiden is (met een spoeltje). Door spanningsverschillen kan de audiochip van de streetpilot het loodje leggen.
Ik heb 'm via de BT module aan mijn Autocom gekoppeld.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:14:
[...]

Ik heb 'm via de BT module aan mijn Autocom gekoppeld.
van voor de zekerheid een BT filter er tussen (in vorm van zilverfolie lining in je helm) ;) :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:51

_Apache_

For life.

Ohja, TecWash, maakt je pak goed schoon en claimt dat tijdens en na het schoonmaken je pak waterafstotend blijft. Heb de mijne een paar weken geleden flink gewassen en in de zon laten drogen. Naar zeggen van TecWash behoudt het de waterafstotendheid die het al had - wat het zeker had! -.

Maar na dat buitje van gister, :+ , kan ik het ontkennen. Dat word dit weekend weer ouderwets inspuiten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
  • Laatst online: 12:26
Matis schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:32:
[...]

Precies, dat is ook mijn vraag. De motor moet sws terug naar 25kW; In dat geval komt er (incl. afstellen en aanpassen kentekenbewijs) nog eens een slordige 250 euro bij (althans volgens *mijn* motorwinkel).
Ik las net op MF het volgende:
Matmotor schreef op 15 juni 2009 @ 17:24:
vorige week even contact gehad met de RDW naar aanleiding van wat er hier allemaal voorbij kwam. Het is zo dat motoren met typegoedkeuring voor 25Kw gewoon door de dealer met ombouwverklaring naar 25Kw kunnen motorisch en op kenteken; deze hoeven niet nogmaals langs de RDW keuring. Voor motoren waar geen type goedkeuring op 25Kw bestaat komt de mogelijkheid deze zelf (of door een motorzaak) om te laten bouwen naar 25Kw en daarna te laten keuren bij de RDW, dan krijg je dus een officieel nieuw kenteken met 25 Kw er op. Om dit af te geven moet de RDW de motor ook zlef op een test/ rollerbank zetten. Op dit moment zijn ze deze aan het ijken, Volgens de RDW zou dit voor aug. dit jaar klaar moeten zijn en dan kan iedereen een afspraak maken en zn motor officieel op orde maken.
Kort samengevat, via de dealer bij motoren met bestaande type goedkeuring 25Kw of zelf terug tunen en langs de rdw om officieel kenteken te verkrijgen.
Zou wat mij betreft een goede zaak zijn, maar het is wel een beetje een vage bron dus pin me nergens op vast :)
Wat je je even af moet vragen is of je snelweg wil gaan rijden, zo ja dan zijn al die eenpitters niet echt ideaal.
Laatst even mijn Super Tenere in duitsland de sporen gegeven en die trok vrij vlot door naar de 190 (op de teller) daar hield en dan ook wel op.

Overigens loopt hij 1/10, dat word me toch een beetje te gortig. Nu bestaan er vervangende gasnaalden die het verbruik wat omlaag zouden moet brengen.
Dus die wil ik binnenkort maar eens even inbouwen, word wel weer een prijzig grapje:

- Zogenaamde zwitserse-kit (gasnaalden, sproeiers) á 56,-
- Gasbuizen 2 x 12,50
- Pakkingen, ringetjes etc: 2 x 24,50
- Eigenlijk ook nog een setje inbus-boutjes omdat meneer Yamaha heeft bedacht dat het wel handig was om die dingen met Philips-schroeven (kruiskop) in elkaar te schroeven: 2 x 2,95

Pfft

• André

André

Analytics dude

KUT KUT KUT, heb ik net sinds zaterdag een motor en zou ik vanavond lekker toeren met een paar vrienden, kom ik net thuis van het werk steekt er een bout uit mijn achterband. Ik hoorde al een knal op de snelweg....

Nu dus maar achterwiel er uit monteren en nieuwe band er omheen zetten, niet echt dat ik dat nu al verwacht had.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow, Ik heb weer een goede daad gedaan. Ik kwam uit Den Haag over de A4, lekker rustig in deze tijd. Ik sla af bij nr-7 en eenmaal boven de Europaweg zie ik bij de stoplichten een motor stilstaan (bandit 600N), met MF sticker. Ik kwam even langszij om te vragen of ik kon helpen. Bleek dat de motor niet goed liep, 3 cilinders ipv 4, en niet bleef lopen als het mengsel niet superrijk werd gezet. Ook moest de startonderbreker kortgesloten worden terhoogte van de koppeling (was een soort, niet starten in de versnelling, gadget) anders startte het ding helemaal niet. Ik stelde voor om 'm bij mij thuis te parkeren in de binnenstalling en dan iemand te bellen. De dame was van Arnhem onderweg naar Voorhout waar d'r vriendje woont (ook MF-er). Ik zag het wel gebeuren dat ze pas om 21:00 daar zou komen en ze durfde ook al niet meer door te rijden met het ding. Ze ging mee met mij en d'r vriend+vader kwamen haar halen. Vriendjenam de motor mee en ze ging zelf met de auto van schoonpa terug. Ze had het ding pas 2 maanden en d'r vriendje had 'm afgevoerd naar 25Kw. Rijbewijs had ze sowieso pas 1,5jaar.

Ze vertelde nog dat ze de motor bij een autodealer had gekocht die de motor nog had laten omvallen. Ze kon alleen een proefrit doen toen d'r vriend de koppelingshendel van zijn motor eventjes op de bandit had overgezet. De motor had toen al probleempjes met benzine vlekken op het blok. De scott-oiler die ze erop had gezet liep vol met benzine (waardoor de olie ook verdunde etc). De motorlekte op sommige carbs en er zat bruine smurrie ronde de bougies (aan de buitenkant op de wand v/d schacht waar ze inzitten) Drama alom dus maar als dank dat ik haar even opving krijg ik wel een MF sticker (had ik nml nog niet).

And it goes BRAAAAAPP!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

FragDaddy schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:39:
Zoals hierboven al gezegd wordt.. bij ABS zit je vast aan de nieuwere en dus duurdere fietsen.
ABS is inderdaad veilig om te hebben, maar hoe noodzakelijk je dat vindt moet je zelf bepalen. Ik denk zelf dat je zonder kunt en ABS alleen in een panieksituatie echt tot zijn recht komt. panieksituaties gewoon vermijden dus ;) Meeste mensen zullen hier zonder ABS rijden..
vziw werkt ABS ook alleen in rechte lijnen en dan redt ik het to be honest ook prima met gewoon vol in de ankers hangen op m'n ABS loze DL 650. Ik heb geen idee wat ABS doet als je in een bocht zit, maar ik vraag me af of je dan nog beter af bent dan zonder.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Heb je goede herinneringen aan On Any Sunday . Kijkt dan NIET On Any Sunday 2.

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:02:
Heb je goede herinneringen aan On Any Sunday . Kijkt dan NIET On Any Sunday 2.
Gedverdemme, hij is er bijna! Ik ga 'm toch kijken.

Makerij Hofman

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dan blijf ik nog even zaaien... But I hate to say I told you so!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

charrel

Cortisol4life..

moto-moi schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:50:
[...]

vziw werkt ABS ook alleen in rechte lijnen en dan redt ik het to be honest ook prima met gewoon vol in de ankers hangen op m'n ABS loze DL 650. Ik heb geen idee wat ABS doet als je in een bocht zit, maar ik vraag me af of je dan nog beter af bent dan zonder.
Vol in de ankers is toch wat anders dan uit een paniekreactie vol in je remknijpen.... Als ik bewust erg hard rem doet de ABS niks, als ik in 1x vol knijp doet de ABS uiteindelijk toch wel wat.
Ligt natuurlijk ook aan je remmen, vriend van me moest altijd vol knijpen met z'n supermagna voor een beetje vertraging ;)
Kan je zeggen vermijdt het, maar dat is toch lastiger met al dat andere gespuis op de weg dan je denkt. Net terug van 6800km Zweden + Noorwegen en ABS heeft me toch minimaal 2x "gered"
1x van een caravan invoeg actie + 1x van iemand die afsloeg (en wsl. blind was.)

In de bocht werkt het in principe ook, alleen je band vind vaak geen grip meer dus leg je hem als nog neer O-)

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 22-07-2009 20:36 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:26:
[...]

In de bocht werkt het in principe ook, alleen je band vind vaak geen grip meer dus leg je hem als nog neer O-)
Zo'n VRO-instructeur vertelde dat ie het een keer geprobeerd had met een Deauville, z'n pak moest wassen en het nóóit meer ging proberen. Maar 't ging wel nog (net) goed...

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
moto-moi schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:50:
[...]

Het gaat mij meer om een paniekstop in een rechte lijn. Even mijn definitie van een paniekstop: Je komt in een situatie waarin je ergens zo van schrikt dat je even niet meer kan nadenken en dat je in een reflex handelt (heeft iedereen vast wel eens meegemaakt in het verkeer). Dan is het goed mogelijk op (sport) motoren dat je met je hele hand vol de rem intrekt. Dan ga je gewoon vliegen met de motor (op zijn kop) vlak achter je aan. Hier is ABS heel handig voor, want die laat dat gewoon niet toe.

Noodstoppen (waarin je gecontroleerd zo hard mogelijk remt) kun je oefenen en daar heb je dus geen ABS voor nodig. Paniekstoppen kun niet oefenen... Nouja, je kunt oefenen om je reflex te onderdrukken, maar ik ben er van overtuigd dat je die nooit helemaal kunt onderdrukken. En daarnaast is het oefenen om een reflex te onderdrukken objectief bekeken vrij gevaarlijk want je moet die reflex proberen steeds verder naar achteren te drukken door steeds extremere situaties op te zoeken.

Vergelijk het maar met een beginnende rijder die met 50km/h een bocht niet ''haalt'' omdat hij schrikt, terwijl een gevorderde rijder die bocht met 90km/h kan nemen. De gevorderde rijder schrikt niet meer van die ''extreme'' situatie, maar die zou pas schrikken en denken dat ie de bocht niet ''haalt'' als ie met 110km/h op die bocht af vliegt. Terwijl Valentino Rossi die bocht makkelijk met 130km/h kan halen.
Vol in de ankers is toch wat anders dan uit een paniekreactie vol in je remknijpen.... Als ik bewust erg hard rem doet de ABS niks, als ik in 1x vol knijp doet de ABS uiteindelijk toch wel wat.
Ow. Ik moet eerst het topic lezen voor ik post. Jij zegt precies hetzelfde in veel minder woorden :D
Net terug van 6800km Zweden + Noorwegen en ABS heeft me toch minimaal 2x "gered"
Ik ben er ook van overtuigd dat ABS veiliger is en dat het in extreme situaties een ongeluk kan voorkomen (en dat is altijd goed). Maar hoe weet je zeker dat je zonder ABS niet meer had kunnen remmen of ontwijken?

[ Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 22-07-2009 22:20 ]

Have a wheelie good weekend!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

charrel

Cortisol4life..

De auto die afsloeg was nog met zeiknat wegdek, had ik daar vol moeten remmen op nat wegdek met m'n eigen kunnen had ik hem er bijna zeker halverwege ingeparkeerd. Nu was het gewoon dom remmen, niet denken. Scheelt je toch weer een paar meter. Zodoende kon ik er net nog omheen sturen.
Meisje + 40kilo bagage hing er ook nog op. Dus kwam ook een 60kilo naar voren zetten.
Aan de ene kant zaten tegemoetkomende auto's andere kant een fijne vangrail/ geleiderail.
Op nat wegdek ben je naar mijn mening altijd slechter uit zonder ABS, als "normale" rijder dan wel te verstaan.

Die caravan was gewoon en vage actie, zo vaag dat ik hem nog niet eens bedacht had. Die haalde in duitsland(snelweg) op heuveltje een vrachtwagen in die 65km/u ging. Maar niet gewoon de baan ernaast, die gooide hem in 1x naar de meest linkse baan (de 3e). Daar kwam ik dus net lekker aan kachelen met iets meer dan 140 in het uur ...... 70km/u verschil ..... Die had ik mischien nog wel gered, maar nu kan je gewoon dom vol in de ankers zonder al teveel zorgen... Gemak dient toch een beetje de mens. ;)

• Steephh
  • Laatst online: 00:43
Op dit moment ben ik bijna 21. Echter nog niet genoeg geld om een motorrijbewijs te halen en er een aan te schaffen. Toch heb ik al een paar vraagjes..

Het schakelen, is dat nu erg moeilijk? Ik heb al eens gereden op een crossmotor en quad van mijn broertje, maar dat wilde toch niet echt lukken.. :P Ik laat hem de hele tijd afslaan etc als ik de koppeling laat opkomen.. Ook het doorschakelen gaat niet echt lekker.. Met de auto ging dat de eerste keer toch heel wat makkelijker.. Ligt dat nu aan mij of heeft iedereen daar last van? :9

En wat waren jullie ongeveer kwijt voor
1. motorrijlessen
2. pak/kleding
3. motor
4. verzekering+belasting

Ik gok zelf op:

1. 1250 euro
2. 600-1000 euro
3. vanaf 750 euro voor een Honda Magna oid, gewoon een leuk motortje om mee te beginnen (non-race motor)
4. geen idee.. :P

Weet ik ongeveer wat voor richtlijn ik mag gaan aanhouden om het een en ander bij elkaar te sparen.. :)

_@/'

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:51

_Apache_

For life.

1. ~1800eur, 23 lessen nodig gehad.
2. 400-500eur, had ook wat korting van de instructeur gekregen.
3. 4000eur, jong 600cc model, dan krijg je dat
4 30eu per maand. 20 aan WA verz, wegenbelasting is nihil per jaar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Thnx, ik zie nu dus in dat ABS wel heel erg nuttig gevonden wordt onder de (ervaren) motorrijders. Aangezien ABS pas sinds 2005 gemeengoed is geworden bij motoren (en ABS de motor zelf meestal nog een ruime 1,5k duurder maakt) is het voor mij nu nog niet haalbaar zo'n motor aan te schaffen.

Ik wil met mijn motor binnekort op en neer naar stage kunnen. Van Alphen NB naar Etten Leur (Google Maps).
Het betreft dus een 80 km per dag waarvan (denk ik) de helft over 120km/h snelweg is.

Ik hoef er niet mee te vlammen, maar lekker vlot naar de 120 zal toch wel fijn zijn ;) Mijn voorkeur gaat (mede door dit topic) uit naar een ~600cc motor welke ik dan laat afvoeren tot 25kW. Over twee jaar maar eens verder kijken (wanneer ik mijn zware rijbewijs *krijg*) voor een luxere en veiligere motor!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

't kàn wel tamelijk goedkoop:

http://link.marktplaats.nl/252192470

Maar of dat dan ook meteen je ding is...

• Widow
Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 00:12:
Op dit moment ben ik bijna 21. Echter nog niet genoeg geld om een motorrijbewijs te halen en er een aan te schaffen. Toch heb ik al een paar vraagjes..

Het schakelen, is dat nu erg moeilijk? Ik heb al eens gereden op een crossmotor en quad van mijn broertje, maar dat wilde toch niet echt lukken.. :P Ik laat hem de hele tijd afslaan etc als ik de koppeling laat opkomen.. Ook het doorschakelen gaat niet echt lekker.. Met de auto ging dat de eerste keer toch heel wat makkelijker.. Ligt dat nu aan mij of heeft iedereen daar last van? :9

1. motorrijlessen
2. pak/kleding
3. motor
4. verzekering+belasting

Ik gok zelf op:

1. 1250 euro
2. 600-1000 euro
3. vanaf 750 euro voor een Honda Magna oid, gewoon een leuk motortje om mee te beginnen (non-race motor)

Weet ik ongeveer wat voor richtlijn ik mag gaan aanhouden om het een en ander bij elkaar te sparen.. :)
Schakelen vond ik eigenlijk best makkelijk gaan. Ik rij nu iets van 2 jaar auto (50k/jaar) en ik had het truukje vrij snel door. Gewoon net als in de auto: gas geven, en rustig op laten komen. Niet te snel willen, want dan gaat het vaak mis. Net als doorschakelen, ik deed de eerste paar keer ook 5 seconden over doorschakelen omdat het nog niet automatisch gaat. Dus gas terug, koppeling in, voetje omhoog, beetje gas geven, koppeling op laten komen, en dat alles ongeveer net zo snel als dat je het leest. Zodra je die volgorde kan dromen, kan je het sneller gaan doen, tot die tijd gewoon rustig nadenken wat je doet.

Dan wat ik kwijt was voor alles:
Rijlessen: 1500eu
Pak: 900eu. Let wel, ik heb een extreem grote Duitse kop, dus een hoop helmen pas ik niet. En degene die me goed zat was dus niet de goedkoopste met 450eu. Zal vast goedkoper kunnen als je dus geen Duits hoofd hebt.
Motor: Heb ik nog niet, maar ik wil een VFR800 oid kopen en die kosten rond de 4000eu.
Verzekering: Geen idee, maar wel dat het goedkoper is dan mn auto.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:26:

Nee sorry, niet mijn ding ;)

Die kerel op de foto ook die een peuk staat te roken :')

Ik denk erover om hier gewoon bij de dealer een motor te gaan halen!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

1. motorrijlessen
2. pak/kleding
3. motor
4. verzekering+belasting

Ik gok zelf op:

1. 1250 euro
2. 600-1000 euro

Schakelen is in het begin even lastig, maar als je het eenmaal door hebt stelt het niets voor. Schakelbrommerervaring helpt veel, dus blijven oefenen op die crossmotor zou ik zeggen.

Ik was het volgende kwijt:
1. In totaal 800 euro voor lessen + examens
2. Ik leste gewoon met een jas van de rijschool en een spijkerbroek. Daarna kun je rustig je kledingbestand opbouwen. En koop niet het duurste van het duurste, nergens voor nodig. Helm van 200 euro, laarzen 100 euro, broek 100 euro, jas 150 euro... Dan ben je d'r wel om te beginnen.
3. Tja, dat hangt echt af van je smaak...
4. Verzekering (alleen WA) voor mijn ZX9R 1998 is 110 euro per jaar, belasting 72 euro per jaar. Peanuts dus.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:17:
[...]

[...]

Ik wil met mijn motor binnekort op en neer naar stage kunnen. Van Alphen NB naar Etten Leur Het betreft dus een 80 km per dag waarvan (denk ik) de helft over 120km/h snelweg is.

Ik hoef er niet mee te vlammen, maar lekker vlot naar de 120 zal toch wel fijn zijn ;) Mijn voorkeur gaat (mede door dit topic) uit naar een ~600cc motor welke ik dan laat afvoeren tot 25kW. Over twee jaar maar eens verder kijken (wanneer ik mijn zware rijbewijs *krijg*) voor een luxere en veiligere motor!
Koop iets met een topkuip en een relaxe houding. Ik rij nu elke dag 140km en dat is niet echt ideaal met een supersport.

• Wekko306
  • Laatst online: 22-01 19:25
Ze zeggen weleens dat elke motorrijder een keer onderuit gaat, helaas was het gisteren mijn beurt ;( .
Samen met een vriend van me even een klein stukje wezen rijden. Na ong 50km reden we weer over de rondweg hier in het dorp, op weg naar huis. Ik reed achter hem, en in een bocht ging ik opeens onderuit met circa 80km/h. M'n motor knalde daarna vol op een boom, en is nu volledig krom en totalloss. Ik zelf kwam een halve meter van een andere boom tot stilstand. Ben meteen opgestaan en naar de motor gelopen, en even wat los kuipwerk bij elkaar gegooid. Die vriend waarmee ik reed zag het gebeuren in z'n spiegel en is meteen terug gereden. Hij heeft toen een busje gehaald om het wrak naar Goedhart te brengen. Omdat ik toch moest wachten ben ik maar even in de berm gaan zitten.
Toen de politie arriveerde had ik alleen nog last van m'n linker kuit en rechter pols. Toen ik ook last begon te krijgen van m'n linker enkel toch maar een ambulance laten komen om naar het ziekenhuis te gaan. Daar zijn geen foto's gemaakt, maar bleek ik in beide voeten m'n enkelbanden te hebben gescheurd en m'n rechter pols gekneusd.
Voorlopig kan en mag ik dus niet lopen, dus typ dit bericht vanaf m'n bed met m'n mobiel.
Al met al ben ik er nog erg goed vanaf gekomen. M'n motor heeft een paaltje en een boom geraakt, ik zelf gelukkig niks. Zoals de agent al zei: ben door het oog van de naald gekropen zonder de rand te raken.
Vanmiddag post ik misschien nog foto's van het wrak :P

EDIT:
Hierbij dan de foto's van gisteren.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/6528/foto012.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8814/foto016o.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/5153/foto017j.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/9798/foto023k.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Wekko306 op 23-07-2009 10:17 ]

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

1. ongeweer 2000eur, wat prive lessen gehad ivm paniekstoornis (mag bijna afrijden)
2. 400-500eur, beetje creatief shoppen en niet perse het beste van de beste willen.
3. Tja, voor 500,- kan je al een motor hebben, kwestie van overwegen wat je eraan wil uitgeven.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

_Erikje_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:59:
Koop iets met een topkuip en een relaxe houding. Ik rij nu elke dag 140km en dat is niet echt ideaal met een supersport.
Okee, ik was nog te vermelden dat ik ook behoorlijk lang ben (~1.90m), een relaxte houding is idd een must :Y

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:11:
[...]

Okee, ik was nog te vermelden dat ik ook behoorlijk lang ben (~1.90m), een relaxte houding is idd een must :Y
Ik ben 1,85 en pas best slecht op een moderne supersport. Al moet ik erbij vermelden dat ik gezegend ben met een aardige "airbag" :P

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Francis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:23:
Ik ben 1,85 en pas best slecht op een moderne supersport. Al moet ik erbij vermelden dat ik gezegend ben met een aardige "airbag" :P
Haha, subtiel :P Om die reden kan/ga ik ook niet op de race/sport motor.. Een naked bike of een tourmotor zouden beter geschikt zijn voor mijn lengte/postuur!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik zeg gsx-f, sportief(+/-100pk) maar toch relaxte houding.

• Steephh
  • Laatst online: 00:43
Wow, bedankt voor jullie reacties! Had er niet zoveel verwacht zo vroeg al. :) Het valt me echt op hoe laag de verzekering en belasting bij iedereen is. Ik had vele hogere bedragen verwacht. Bij rijlessen zie je wel enorme verschillen, maar goed dat is natuurlijk afhankelijk van de persoon en gekozen rijschool.

Hebben jullie trouwens ervaring met het spul wat je bij de lidl aan ziet geboden? Ik weet niet wat ik kan verwachten van een helm van 40 euro en motorrijkleding van in totaal 120 euro. Het lijkt me niet dat dat voldoende beschermt, of in ieder geval niet zo goed als kleding van een paar 100 euro, wel?

Owja, die schakelbrommer heeft hij niet meer maar ik kan nog wel een paar keer op zijn quad oefenen, dat is hetzelfde idee. 1 omlaag, rest naar boven.

_@/'

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Wekko306 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:04:
Ze zeggen weleens dat elke motorrijder een keer onderuit gaat, helaas was het gisteren mijn beurt ;( .
Oef zeg :/ Veel succes met 't herstel!

[ Voor 76% gewijzigd door steveman op 23-07-2009 09:45 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

_Erikje_ schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:38:
ik zeg gsx-f, sportief(+/-100pk) maar toch relaxte houding.
http://www.divmo.nl/sub_m...otoren_details&ID=9890116 Zoiets dus.

Een sportieve tourmotor.

Misschien een domme vraag; maar kan elke motor geknepen worden tot 25kW?

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Haha, subtiel :P Om die reden kan/ga ik ook niet op de race/sport motor.. Een naked bike of een tourmotor zouden beter geschikt zijn voor mijn lengte/postuur!
Een naked staat kwa looks bovenaan, echter les ik op een naked, en met harde wind op de snelweg is dat alweer een stuk minder leuk rijden.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Matis schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:46:
[...]

http://www.divmo.nl/sub_m...otoren_details&ID=9890116 Zoiets dus.

Een sportieve tourmotor.

Misschien een domme vraag; maar kan elke motor geknepen worden tot 25kW?
Nee, zeker niet.

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:26:

Die FJ1200's zijn echt beesten. 125 pk in een motor die prima 200.000km kan draaien. Staat hoog op mijn lijstje als snelwegmotor.

Makerij Hofman

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Steephh schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:39:
Wow, bedankt voor jullie reacties! Had er niet zoveel verwacht zo vroeg al. :) Het valt me echt op hoe laag de verzekering en belasting bij iedereen is. Ik had vele hogere bedragen verwacht. Bij rijlessen zie je wel enorme verschillen, maar goed dat is natuurlijk afhankelijk van de persoon en gekozen rijschool.

Hebben jullie trouwens ervaring met het spul wat je bij de lidl aan ziet geboden? Ik weet niet wat ik kan verwachten van een helm van 40 euro en motorrijkleding van in totaal 120 euro. Het lijkt me niet dat dat voldoende beschermt, of in ieder geval niet zo goed als kleding van een paar 100 euro, wel?

Owja, die schakelbrommer heeft hij niet meer maar ik kan nog wel een paar keer op zijn quad oefenen, dat is hetzelfde idee. 1 omlaag, rest naar boven.
Ik was veel geld kwijt met lessen, zo rond de 2000+ euro :(
Geen autorijbewijs, dus moest na speciale verichtingen ook nog eens het verkeer doen (en op de motor kun je je geen foutjes veroorloven, zeker niet als er niemand achterop zit) dus dat ging langzaam.
speciale verichtingen waren ook niet al te snel, nooit brommer oid gedaan, dus gevoel moest van diep komen ;)
Helm was 350euro
Laarzen+handschoenen etc ongeveer 300euro
(textiel)pak kon ik gratis overnemen van iemand, heb er nu 3thuis (ofjah, 1is niet meer zogoed na de crash :+ ).

Schakelen leer je redelijk vlot, en je leert snel verschillen tussen de (les)motoren kennen. Op mijn magna kan ik nu gewoon in 0,1s omhoogschakelen omdat ik precies het gevoel voor de koppeling en toeren heb :)

Magna is gecrashed, na de vakantie weer in orde maken en weer rijden!
Magna is btw best een sportieve motor voor zijn looks, 0-100in 4seconden (zonder koppelingsplaten te verpesten). Maximale hellingshoek zo rond de 47+graden, dus als je gaat hangen kun je flink door de bocht voor een chopper.
Ik ken wel wat anderen met sportievere/tourmotor die ik er op mijn magna uit kan rijden, en zo leuk als ze doortrekken van 50->140 en dan verbaasd zijn als de afstand tussen ons niet groter wordt :D
Samen met een vriend van me even een klein stukje wezen rijden. Na ong 50km reden we weer over de rondweg hier in het dorp, op weg naar huis. Ik reed achter hem, en in een bocht ging ik opeens onderuit met circa 80km/h. M'n motor knalde daarna vol op een boom, en is nu volledig krom en totalloss. Ik zelf kwam een halve meter van een andere boom tot stilstand. Ben meteen opgestaan en naar de motor gelopen, en even wat los kuipwerk bij elkaar gegooid. Die vriend waarmee ik reed zag het gebeuren in z'n spiegel en is meteen terug gereden. Hij heeft toen een busje gehaald om het wrak naar Goedhart te brengen. Omdat ik toch moest wachten ben ik maar even in de berm gaan zitten.
Toen de politie arriveerde had ik alleen nog last van m'n linker kuit en rechter pols. Toen ik ook last begon te krijgen van m'n linker enkel toch maar een ambulance laten komen om naar het ziekenhuis te gaan. Daar zijn geen foto's gemaakt, maar bleek ik in beide voeten m'n enkelbanden te hebben gescheurd en m'n rechter pols gekneusd.
Voorlopig kan en mag ik dus niet lopen, dus typ dit bericht vanaf m'n bed met m'n mobiel.
Al met al ben ik er nog erg goed vanaf gekomen. M'n motor heeft een paaltje en een boom geraakt, ik zelf gelukkig niks. Zoals de agent al zei: ben door het oog van de naald gekropen zonder de rand te raken.

EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jaa, de fotos doen het toch (blij met mijn f5'je ;) ).
Ziet er kut uit, vooral omdat dat boompje zo dun daar staat te staan alsof er niks is!

Mag ik vragen hoe het is gebeurd? weggegeleden of gewoon de bocht niet gehaald of onderuitgeremd? en natuurlijk googlemaps linkje naar de bocht :>

Jammer dat jezelf toch best nog flink verwond bent, maar je hebt wel geluk gehad ja!

[ Voor 38% gewijzigd door Sibylle op 23-07-2009 10:28 ]

Ctrl+k

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Trouwens 't profiel van 't achterwiel... die "wijst" de andere kant op dan die van 't voorwiel... klopt dat wel?

• Wekko306
Sibylle schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:21:

[...]

jaa, de fotos doen het toch (blij met mijn f5'je ;) ).
Ziet er kut uit, vooral omdat dat boompje zo dun daar staat te staan alsof er niks is!

Mag ik vragen hoe het is gebeurd? weggegeleden of gewoon de bocht niet gehaald of onderuitgeremd? en natuurlijk googlemaps linkje naar de bocht :>

Jammer dat jezelf toch best nog flink verwond bent, maar je hebt wel geluk gehad ja!
Hoe het is gebeurd weet ik eigenlijk niet precies. Ik reed zeker niet veel te hard, banden waren warm en 4 dagen geleden iig goed op spanning, en heb m'n rem niet aangeraakt. Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik na het insturen van de bocht nog iets ben gaan verzitten en dat daardoor m'n achterband grip verloor en onderuit schoof.

Oh en de google maps coordinaten zijn: 52.085923,4.759514
steveman schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:30:
Trouwens 't profiel van 't achterwiel... die "wijst" de andere kant op dan die van 't voorwiel... klopt dat wel?
Dat was me inderdaad al eerder opgevallen, maar komt denk ik doordat de voorband Pilot Road 1 is en de achterband Pilot Road 2. De pijltjes stonden in ieder geval goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wekko306 op 23-07-2009 10:38 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zit net ook even te kijken naar foto's van m'n eigen achterband, en dat is 't zelfde...

Was even in de war door 't rare aangezicht (ook daarom: glímmende kant boven ;) )

• komkommer

komkommer

Koffie

EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mja, dat is het nadeel als je je grenzen aan het opzoeken bent. Soms ga je er overheen. Iig beterschap.

Makerij Hofman

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

1. motorrijlessen
2. pak/kleding
3. motor
4. verzekering+belasting
1. € 1250 inderdaad. Goed gegokt :P
2. € 500 helm, € 300 jas, € 280 broek, € 180 laarzen en dan nog wat klein grut. Dikke € 1300 bij elkaar.
3. € 7000 ongeveer
4. € 33 euro WA+* verzekering per maand, €6 wegenbelasting per maand

* WA+ is dus wel verzekerd tegen diefstal, niet verzekerd als ik hem zelf om een boom vouw. Voor dat laatste heb je All-Risk nodig, dat zou me zo'n € 80 per maand kosten. Dat scheelt dus zo'n 600 euro per jaar en ik denk niet dat mijn gemiddelde zelfveroorzaakte schade dat gaat halen dus dat betaal ik zelf wel. Als je alleen de wettelijke WA wilt hebben ben je volgens mij met een tientje per maand klaar.
Holy crap :o. Volgens mij ben je inderdaad toe aan een nieuwe motor :X Sterkte man, het zou vervelend zijn als je blijvende problemen houdt aan je enkels! Wat voor schoeisel had je trouwens aan? :)

• Wekko306
komkommer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Mja, dat is het nadeel als je je grenzen aan het opzoeken bent. Soms ga je er overheen. Iig beterschap.
Dank je :) Het gekke is dat ik totaal m'n grenzen niet aan het opzoeken was. Sterker nog, ik heb die bocht vaak zat een stuk sneller genomen, zonder enkele problemen...
eamelink schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:12:
Holy crap :o. Volgens mij ben je inderdaad toe aan een nieuwe motor :X Sterkte man, het zou vervelend zijn als je blijvende problemen houdt aan je enkels! Wat voor schoeisel had je trouwens aan? :)
Ik had in ieder geval goede kleding aan :) Shark helm, leren overall, leren handschoenen en Alpinestars SMX4 laarzen :) Alles zat flink strak, maar natuurlijk juist veilig. Alleen je laarzen uittrekken op zo'n moment is geen pretje :X
Pagina: 1 ... 123 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.