Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.760 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:54

unclero

MB EQA ftw \o/

dion_b schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:55:
Waarom zit ik me hier af te vragen of hij echt *volledig* formeel Schots gekleed ging en wat een plotselinge windvlaag wel niet uitgehaald zou hebben... :X :+

* dion_b heeft z'n clan Campbell tartan ook nog in de kast staan, maar had toch echt andere gedachtes bij "gepaste kleding"...
* unclero durft nu haast niet meer toe te geven dat hij zo'n leuke Indi Denim kilt heeft bestelt ;(

Oh, leuk voor die irritante bumperklevers, even op gaan staan en ik kan zien in de spiegels hoe ze hun ogen uit staan te krabben :*).

Een Helix gaat toch niet de snelweg op, dus ik vind het risico nog best aanvaardbaar :>.

En om nog een duit in het zakje te doen over de "verplicht motorpak": Nee dankje vriendelijk :P. Nog meer betuttelend overheidsgeneuzel. (wie bepaalt immers wat een 'veilig motorpak' is? welke kleur? enz.)
Bij bromfietsen wordt tegenwoordig ook al dringend aangeraden om tenminste een motorjack en een stevige, lange broek te dragen, de IXS pakken hangen al bij de brommerboer. Stukje eigen verantwoordelijkheid imho.
Een overbezorgde moeder steekt haar zoon van 16 in een compleet leren motorpak, voor dat dagelijkse ritje van en naar school. Terwijl de grijsaard die al sinds het einde van de vorige wereldoorlog motor rijd (en ook nooit een auto heeft gehad) het altijd al voldoende heeft gevonden met een spijkerbroerk / spijkerjack en een dubbele trui (eventueel nog wat kranten in de winter).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

unclero schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:41:
[...]

* unclero durft nu haast niet meer toe te geven dat hij zo'n leuke Indi Denim kilt heeft bestelt ;(

Oh, leuk voor die irritante bumperklevers, even op gaan staan en ik kan zien in de spiegels hoe ze hun ogen uit staan te krabben :*).
* dion_b vraag zich nu af of het moonen van achteropkomend verkeer onder art. 5 valt? :+

Oslik blyat! Oslik!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
dion_b schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:13:
[...]

* dion_b vraag zich nu af of het moonen van achteropkomend verkeer onder art. 5 valt? :+
Je zou het onder geloof kunnen scharen...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh ... geloof ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.primermagazine.com/wp-content/uploads/2009/06/Motorcycle/Motorcycle_Passenger.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

* Bergie is ook nog altijd druk bezig met lessen :)

Schiet alleen niet echt op. Ik blijf steeds domme foutjes maken en ik ben ondertussen ook al flauw van het lessen waardoor ik ook niet beter ga rijden natuurlijk :P

Yamaha MT-09

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Daar moet je jezelf even overheen zetten. Ga gewoon met een leeg hoofd naar je lessen toe en ga niet geforceerd je best lopen doen. Vooral de oefeningen moeten gewoon 2e natuur worden.

Doorzetten dus... O-)

Verwijderd

Ik heb er inmiddels ook wat lessen opzitten. De instructrice gaat de vierdaagse lopen en heeft deze week nog wat trainingen geloof ik (weet ik veel wanneer dat begint) en daarom kon ik alleen nog lessen van t weekend, dan wel weer een dubbele les staan, maar ik hoop zo dat ik t nie verleer allemaal :) was wel een goed ritme om ook doordeweeks een les te hebben en de zaterdag.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

_Erikje_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:44:
[...]

Daar moet je jezelf even overheen zetten. Ga gewoon met een leeg hoofd naar je lessen toe en ga niet geforceerd je best lopen doen. Vooral de oefeningen moeten gewoon 2e natuur worden.

Doorzetten dus... O-)
AVB heb ik al, theorie ook al. Het rijden op de weg vond ik het begin ook hartstikke leuk maar nu vind ik er dus niet veel meer aan :P
Ik probeer het ook allemaal net als met autorijlessen te mooi en precies volgens de regeltjes te doen terwijl ik eigenlijk gewoon lekker mijn eigen rit moet gaan rijden. Wanneer ik samen met iemand anders les heb en hij rijdt op kop ben ik ook veel te veel bezig met wat hij doet etc.
Naja, hopelijk nog een paar lessen en dan een examen doen. Hopelijk kan ik dan deze zomer zelf nog een motor kopen en lekker zelf bepalen waar ik naar toe ga :P

Yamaha MT-09

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Bergie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:58:
[...]

AVB heb ik al, theorie ook al. Het rijden op de weg vond ik het begin ook hartstikke leuk maar nu vind ik er dus niet veel meer aan :P
Ik probeer het ook allemaal net als met autorijlessen te mooi en precies volgens de regeltjes te doen terwijl ik eigenlijk gewoon lekker mijn eigen rit moet gaan rijden. Wanneer ik samen met iemand anders les heb en hij rijdt op kop ben ik ook veel te veel bezig met wat hij doet etc.
Naja, hopelijk nog een paar lessen en dan een examen doen. Hopelijk kan ik dan deze zomer zelf nog een motor kopen en lekker zelf bepalen waar ik naar toe ga :P
Je moet gewoon proberen ervan te genieten, daar draait motorrijden ook om :) Natuurlijk moet je goed opletten in het verkeer, maar je moet niet overal krampachtig over na zitten denken.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

Bergie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:04:
* Bergie is ook nog altijd druk bezig met lessen :)

Schiet alleen niet echt op. Ik blijf steeds domme foutjes maken en ik ben ondertussen ook al flauw van het lessen waardoor ik ook niet beter ga rijden natuurlijk :P
Wat misschien ook wel helpt, is je "domme foutjes" na je rijles in je gedachten doornemen, en jezelf afvragen waarom je dat deed, en wat je in de volgende keer zou kunnen doen. Daarmee stimuleer je je leerproces. Ik deed dat met mijn sport ook. Ook wel Mentale Training genoemd.

Over wat voor domme foutjes heb je het eigenlijk? Soms ben je bijvoorbeeld te veel met één proces bezig, bijvoorbeeld het besturen van de motor, dat je te laat handeld/reageerd op bepaalde aktiviteiten, waardoor je in jouw ogen 'domme foutjes' gaat maken.

Koop hier mijn P1 reader :)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Dan geldt de helft van mijn post. Je moet gewoon relaxed op je motor zitten, niet alles in een keer perfect willen doen maar gewoon lekker motorrijden. Natuurlijk moet je wel nadenken dat je geen gevaarlijke dingen doet. Je instructeur/trice zal wel aangeven wat je fout doet. zelf er niet al te veel over nadenken...

• iMars

iMars

Full time prutser

_Erikje_ schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:21:
[...]

Dan geldt de helft van mijn post. Je moet gewoon relaxed op je motor zitten, niet alles in een keer perfect willen doen maar gewoon lekker motorrijden. Natuurlijk moet je wel nadenken dat je geen gevaarlijke dingen doet. Je instructeur/trice zal wel aangeven wat je fout doet. zelf er niet al te veel over nadenken...
Daar komt het eigenlijk opneer, wat ik bedoel. Op de motor moet je gewoon lekker rijden, gewoon relaxed. Je hoort wel wat er fout is gegaan. Leer van je fouten, zodat je de volgende keer die fout niet, of iig minder maakt.

Iedereen maakt fouten, zelfs de meest ervaren motorrijder maakt nog wel eens een foutje. Is niet erg, maar leer ervan ;)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Sibylle schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 02:53:
het was deze bocht:
http://maps.google.com/ma....001228,0.002722&t=h&z=19

Zoals tezien is, geen bocht waar je zomaar ff 20meter op de verkeerde weghelft wilt uitrollen. Als je pech hebt en er komt een auto/motor (en je kunt het niet vantevoren zien hier) ben je het haasje.
Ik dacht hem al te herkennen.. Dit is vlakbij dat eh.. restaurant waar je over de heuvels uitkijkt.
* teacher kampeert wel eens in epen. edit: bij oosterberg :Y
RemcoDelft schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:47:
[...]

Een maand terug toen ze dat hadden bij de Lidl, was ik nog niet aan het lessen, en wist ik niet waar ik op moest letten.
Achteraf gezien heel jammer dat ik het niet gekocht heb, want dan had ik voor weinig geld een complete "beginnersset" gekocht, en kan ik daarna (op de motor) wat verder kijken naar kleding. En dan heb ik meteen een reserve-setje voor passagiers.

Edit: ik zie dat Gamma in april ook zulke aanbiedingen had... Ik vrees dat ik nu te laat ben, begin volgend seizoen weer dan...
Die aanbiedingen komen vaker voorbij overigens. En, wellicht kan je alsnog even bij een lidl naar binnen stappen, er ligt wel vaker "oud aanbiedingen spul". Struik onderdelen in Leiden doet ook in budget spul. Vork je iets meer geld op, rij dan eens langs de Hein Gericke. Nette kleding voor een eerlijke prijs.

Wise enough to play the fool

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Motozoom is ook prijstechnisch aantrekkelijk, die hebben winkels in Utrecht en Amsterdam.
Je wordt er best goed geholpen en is niet duur niet.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tja.. motozoom.. bestel dan bij de louis... ook nie duur nie..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier willen ze óók wel eens wat leuk spul voor weinig hebben, maar van te voren wél even kijken of je het niet bij een andere dealer net zo duur óf goedkoper kunt krijgen.Maar da's eigenlijk altijd zo, dat je dat moet doen.

Als je er toevallig in de buurt woont dan kan het wel de moeite waard zijn om er te gaan kijken, maar als je er 200Km voor moet gaan rijden dan wordt het vaak al minder interessant, zeker omdat je op de site eigenlijk geen prijzen kunt vinden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:36

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:21:
Tja.. motozoom.. bestel dan bij de louis... ook nie duur nie..
Volgens mij is Motozoom Louis. In Nederland tenminste.

Wat ik wel bizar vind is dat ze zo te zien geen ros in die winkels hebben, maar wél van alles in de webshop. Ik heb een aantal dingen bekeken op de site, en wil eigenlijk ervoor naar een winkel omdat ik het goed wil bekijken, maar dan komt ie op voorraad 0 voor de winkels. De webshop heeft bijna altijd 'groen'. Erg irri. Precies die dingen die ik wil bekijken komen steeds op 'rood' te staan. Hebben ze wel iets in die winkel vraag ik me dan af?

Overigens wel superservice. Had iets gekocht dat niet bleek te passen, maar je krijgt al bij elke (web)bestelling een retourformulier. Terugsturen is dus heel makkelijk. Ook via de mail werdt ik goed te woord gestaan. Alleen jammer dus van die spullen die ik wil aanraken... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Laatst online: 00:33

steveman

Comfortabel ten onder

mphilipp schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:09:
[...]

Idd, op de 12 volt aansluiting die ik daar besteld had stond ook "louis", kan maar zo!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

[...]

Wat ik wel bizar vind is dat ze zo te zien geen ros in die winkels hebben, maar wél van alles in de webshop. Ik heb een aantal dingen bekeken op de site, en wil eigenlijk ervoor naar een winkel omdat ik het goed wil bekijken, maar dan komt ie op voorraad 0 voor de winkels. De webshop heeft bijna altijd 'groen'. Erg irri. Precies die dingen die ik wil bekijken komen steeds op 'rood' te staan. Hebben ze wel iets in die winkel vraag ik me dan af?

Overigens wel superservice. Had iets gekocht dat niet bleek te passen, maar je krijgt al bij elke (web)bestelling een retourformulier. Terugsturen is dus heel makkelijk. Ook via de mail werdt ik goed te woord gestaan. Alleen jammer dus van die spullen die ik wil aanraken... ;)
Ik ben al een paar keer in Utrecht geweest, daar hebben ze serieus genoeg staan, voor mijn gevoel meer dan menig motorzaak.
Ik zeg Motozoom meeting doen! :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Goede reklame voor een motorpak... Misschien iets tè confronterend voor de mensen die graag in t-shirt rondkarren. She was just going for a ride...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 16:55
"Gewoon" van de motor 'afgewaaid'. de pijn die ze moet hebben gehad, en nu waarschijnlijk nog :| :?
Ik weet niet of je een pak kunt verplichten. Daar ga ik gelukkig ook niet over, maar ik doe hem wel altijd aan in ieder geval :)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Bergie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:58:
[...]

Ik had met de de lessen exact hetzelfde gevoel. Viel me best tegen het verkeerdeelneming-stuk. Ik vond vooral de timing voor een bocht erg lastig. Op tijd klaar zijn (spiegel, spiegel, schouder, juiste snelheid, juiste versnelling, overzicht van de bocht/kruising krijgen, nacontrole) ging lange tijd krampachtig. Vaak te vroeg of te laat afremmen en veel te veel kijken (onzeker). En dan helpt het ook niet dat je weet dat je nauwgezet in de gaten wordt gehouden. Maar eigenlijk vrij plotseling had ik het gevoel van het afremmen op de motor te pakken en ging alles als vanzelf . :) Dat maakt het rijden weer super relaxt. 8)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
gewoon lekker soepel en vlot rijden zei mijn instructeur altijd, en als je dan wat km's op je eigen motor hebt gemaakt snap je pas hoe waar dat is :)
Soms lijkt het alsof je heel snel door het verkeer heen zwemt, heel vloeiend en natuurlijk.

Als je tenminste niet met een chopper met 90 een bocht induikt die met 80 wel te halen zou zijn op een sportievere motor. Dus ondanks dat lekkere zwemmen niet ff concentratie verliezen, hoofd erbij :P

Ctrl+k

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

Hebben ze wel iets in die winkel vraag ik me dan af?
Er bestond vroeger een louis.nl. Alleen die zijn verder gegaan onder de naam motozoom.nl. Alleen, het is dus allemaal louis spul.

Sterker nog: als jij besteld bij motozoom, wordt het besteld bij louis, en bij motozoom omgepakt naar jouw adres en het wordt ineens wat duurder. Daarom is er ook weinig in de winkel; ze moeten het zelf eerst bestellen in duitsland.

Ik bestel altijd bij louis. Produkten zijn goedkoper, en de verzendkosten ook.

Voorbeeldje:
accu voor mijn BMW.
http://www.motozoom.nl/we...cfm?bestelnummer=10036805
Motozoom: 58,95. Verzendkosten erbij en dan kom ik op 67,90.

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr&artnr=10036805
Louis: 48,95 plus verzendkosten kom ik op 56,90.

Zoek maar eens iets op op beide sites.
louis nummer is 100xxxxx
motozoom nummer is 120xxxxx

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:18:
[...]

Er bestond vroeger een louis.nl. Alleen die zijn verder gegaan onder de naam motozoom.nl. Alleen, het is dus allemaal louis spul.

Sterker nog: als jij besteld bij motozoom, wordt het besteld bij louis, en bij motozoom omgepakt naar jouw adres en het wordt ineens wat duurder. Daarom is er ook weinig in de winkel; ze moeten het zelf eerst bestellen in duitsland.

Ik bestel altijd bij louis. Produkten zijn goedkoper, en de verzendkosten ook.

Voorbeeldje:
accu voor mijn BMW.
http://www.motozoom.nl/we...cfm?bestelnummer=10036805
Motozoom: 58,95. Verzendkosten erbij en dan kom ik op 67,90.

http://www.louis.de/index.php?topic=artnr&artnr=10036805
Louis: 48,95 plus verzendkosten kom ik op 56,90.

Zoek maar eens iets op op beide sites.
louis nummer is 100xxxxx
motozoom nummer is 120xxxxx
Klopt helemaal, ze hebben echter wel een fatsoenlijke voorraad, en als je zeker bent over je maat of onderdeel dan loont het om in DLD te bestellen. Zelf ben ik er gewoon heen gereden, ze zitten 500m van mijn werk namelijk :)

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
soepah schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:01:
"Gewoon" van de motor 'afgewaaid'. de pijn die ze moet hebben gehad, en nu waarschijnlijk nog :| :?
Ik weet niet of je een pak kunt verplichten. Daar ga ik gelukkig ook niet over, maar ik doe hem wel altijd aan in ieder geval :)
Echt wtf, wat voor een snelheid moeten ze dan wel niet hebben gehad. Daarna gewoon bijna 160 meter over het asfalt heen gegleden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HammerT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:16:
[...]

Echt wtf, wat voor een snelheid moeten ze dan wel niet hebben gehad. Daarna gewoon bijna 160 meter over het asfalt heen gegleden.
Idd. Dat zij zonder bescherming achterop die motor stapt is minder verantwoord, maar dat is niets vergeleken met de idioot die - wetende dat iemand zo achterop hangt - even de Vmax gaat zitten uitproberen :X

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Dat haal je volgens mij makkelijk als je 120 rijd? Dan rij je ongeveer 33 meter per seconde, dus dan is 160 meter glijden niet eens zo gek ver. Maar zelf wil ik ook gewoon alles doen met motorkleding.

Vroegah is mn vader ook een keer onderuit gegaan, en die had een aardige wond aan zn onderbeen toen. Daar hebben ze ook plakjes huid van andere delen van zn lichaam moeten overplaatsen. Maar daar heeft ie vandaag de dag nogsteeds last van, dus no way dat ik ga rijden met korte broeken of t-shirts.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Here's the jist of it: I was a passenger on my friend Shaun's GXSR 750, we were going extremely fast on highway 550, that means about 120mph. I had my hands resting on the gas tank, like usual, I was NOT holding onto Shaun like I should have been. My helmet visor flipped open, pullling my head up and back instantly, which made me sit straight up and lean back on the passenger seat, as I had no grip on anything tangible. Sitting up at 120mph hit me so hard and fast that it ripped me off the back of the bike.
Dit staat dan weer op haar Myspace. Dus heeft ze ook nog eens geen houvast gehad. Anders dan wat er stond vermeld op de speedfreaks website volgens mij, waar er staat dat ze die gast niet goed vast had.

120Mph is 200km/u zoiets? aardig hard. :X Ik denk dat 160m glijden dan laat zien dat huid redelijk af remt. Oei oei, dat doet me herinneren dat ik ook nog een pak moet fixen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:16:
[...]

ging over een hobbel geloof ik als ik het goed herriner... op een redelijke snelheid, maar niet Vmax ofzo..

niet dus, originele text:
THE ACCIDENT
It was a beautiful Sunday morning even through my blurred vision. I was on the back of my friend Shaun’s GSXR 750 and was excited to be on a sport bike, even if it was as a passenger, after a long streak of no riding whatsoever. I had shed my prescription glasses for a pair of sunglasses, my cowboy hat for an oversized helmet, and quickly thrown on a pair of capri jeans, tennis shoes, and a sweatshirt over my bikini. I thought nothing of the fact that I had practically no protection against the asphalt if anything were to happen. I figured that we couldn’t get into a wreck, it simply wouldn’t happen to me. It’s amazing how fast life came at me that day.

Approaching mile marker seven on highway 550, I noticed that I had to start fighting the wind to stay behind Shaun without pulling on him too much. I placed my hands on the gas tank and pushed myself into him as much as possible without crowding him. As we came around to the right and went down the hill, we kept accelerating. I was scared, but thought I could handle the force of the wind as it suddenly picked up much more than in the moments before. I started to slide back on the seat and felt the cool air fill the small space between my chest and Shaun’s back.

I felt a rush of wind hit my face like a brick and our bodies separated in an instant; my visor had come completely open. The force pulled on my face and helmet so hard that it sent my head up and backwards, ripping my entire body off the back seat with it. I remember thinking that if I grabbed Sean’s t-shirt I would pull him down with me, but it was already too late to try and grab a hold of him. I was only in the air for a spilt second, but an eternity of thoughts ran through my mind. I had no idea what excessive speed I was about to hit the ground at or the damage it would do to my body, I just thought about how my life had led to that point. I remembered the basics of surviving a fall from a horse without injury, which I had done a few times in the previous year, and simply let myself go. I knew there was nothing else I could do.
ID ten T probleem dus.. :X

[ Voor 75% gewijzigd door ToolkiT op 15-07-2009 14:49 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Same hier, beschermende kleding is gewoon win.
AL overweeg ik wel de harde protectoren uit mijn knie te halen, dat zit niet echt super comfortabel namelijk.

• HammerT
Wow idd, volgens google is het 193 km/h, volgens zo'n calculatortje op internet sta je met een goede auto dan met 160 meter stil.
Francis schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:42:
Same hier, beschermende kleding is gewoon win.
AL overweeg ik wel de harde protectoren uit mijn knie te halen, dat zit niet echt super comfortabel namelijk.
Is je broek dan niet te lang of te kort? Als ik gewoon sta dan hangen mijn kniestukken net onder m'n knieën namelijk. Op de motor zitten ze dan gewoon op de goede plek.

[ Voor 63% gewijzigd door HammerT op 15-07-2009 14:46 ]

• Stoffel

Stoffel

Damn zeg, zo hard heb ik ook wel vaker gereden met mijn vriendin achterop... Nu heeft die wel een motorpak aan, houdt ze zich heel goed aan mij vast, plus ze weet dat ze achter mij moet blijven zitten. Maar dan nog, het zal je maar gebeuren :X Dit zet je wel even aan het denken...

Verwijderd

Overigens heeft ze een hele vette custom bike, zal wel Amerika wezen :) waar iedere survivor van iets een marketing instrument word, het zij voor algemeen nut, het zij voor random goede doelen

Afbeeldingslocatie: http://i24.photobucket.com/albums/c15/britm1218/Image39.jpg

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

HammerT schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:44:
Wow idd, volgens google is het 193 km/h, volgens zo'n calculatortje op internet sta je met een goede auto dan met 160 meter stil.

[...]

Is je broek dan niet te lang of te kort? Als ik gewoon sta dan hangen mijn kniestukken net onder m'n knieën namelijk. Op de motor zitten ze dan gewoon op de goede plek.
Lengte is goed, maar rechts zit het gewoon altijd een beetje kut. Ik ben nog lessend, dus veel stoppen ed. dus altijd weer ff goed leggen.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik heb ook een broek met alleen foam/bescherming bij de schenen ipv schenen+knieen.
Check foto's maar eens van met 90km/h 20meter over het asfalt (en dan de berg in, anders was t nog langer geweest).
Zonder die harde kappen had ik waarschijnlijk mijn hele knieschijven openliggen :S
Sibylle in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"
foto 63 is dus op de kop he, lang leve goed passende bescherming :)

Ctrl+k

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Oh, begrijp me niet verkeerd, ik wil ze eik met lessen eruit hebben, met normaal rijden (als ik eenmaal rbw heb) gaan ze er gewoon weer in.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

teacher schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:18:
[...]

Maar teacher, leer mij dit eens... waarom kan ik een startdatum invullen bij een creditcardbetaling?! Terwijl er alleen maar een verloopdatum op de kaart staart!

Waarom waarom!! :'(

Hmm... niet invullen lijkt 't antwoord te zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 15-07-2009 20:00 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

steveman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:55:
[...]

Maar teacher, leer mij dit eens... waarom kan ik een startdatum invullen bij een creditcardbetaling?! Terwijl er alleen maar een verloopdatum op de kaart staart!
Gewoon niet invullen joh. :P :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Francis schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:15:
[...]

Gewoon niet invullen joh. :P :+
_/-\o_ Moge uw kameel gouden eieren leggen _/-\o_

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

steveman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:16:
[...]

_/-\o_ Moge uw kameel gouden eieren leggen _/-\o_
I has a camel?? :?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

iig een staart naar eigen zeggen ;)

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Na lang genoeg een beetje lui al jullie verhalen gevolgd te hebben wordt t dan ook maar eens mijn tijd.
Heb nu een goed jaar mijn rijbewijs (25 toen ik em haalde dus gelijk zwaar) en nog net geen 4000 km op me teller staan.
Helaas nog geen eigen fiets maar dat gaat niet heel lang meer duren.

Gaat uiteindelijk wel een wat meer extreme chopper worden (Ratbikes FTW!!!) maar nu eerst iets betaalbaars om km's mee te kunnen maken en vooral te kunnen rijden! Jeukt als de ziekte zonder fiets.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• Hu9o
  • Laatst online: 23:32

Hu9o

Schokkend

RZor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:23:
Na lang genoeg een beetje lui al jullie verhalen gevolgd te hebben wordt t dan ook maar eens mijn tijd.
Heb nu een goed jaar mijn rijbewijs (25 toen ik em haalde dus gelijk zwaar) en nog net geen 4000 km op me teller staan.
Helaas nog geen eigen fiets maar dat gaat niet heel lang meer duren.

Gaat uiteindelijk wel een wat meer extreme chopper worden (Ratbikes FTW!!!) maar nu eerst iets betaalbaars om km's mee te kunnen maken en vooral te kunnen rijden! Jeukt als de ziekte zonder fiets.
Je bedoeld met ratbike vast niet deze:

Afbeeldingslocatie: http://rvforsaleguide.com/images/sturgis-rat-bike-picture.jpg

:P

Maar ratbikes zijn toch zeker niet duurder dan een mooie fiets?

[ Voor 4% gewijzigd door Hu9o op 15-07-2009 22:09 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

• unclero
  • Laatst online: 04:54

unclero

MB EQA ftw \o/

RZor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:23:
Snor een Savage of een Virago voor 500 ergens op.. Ratbike wordt ie - met de juiste instelling - vanzelf wel ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Grondspeling is klote maar een Ratbike kent vele verschijningsvormen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3348/3346525372_d6deffc75c.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wie weet trouwens wat een beetje goede/goedkope motorzaken zijn in omgeving Enschede? Ik ken eigenlijk alleen Motoport Hengelo. Ik wil binnenkort toch eens een helm en wat kleding gaan kopen :)

Yamaha MT-09

• soepah
  • Registratie: December 2006
Osnabruck -> Louis.de en Hein Gericke (Ongeveer 40 minuutjes met de auto (of motor :) )) ben er laatst ook geweest. ruime keus en wordt goed geholpen

[ Voor 5% gewijzigd door soepah op 16-07-2009 10:29 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• RZor

RZor

Sorry!

unclero schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:36:
[...]

Snor een Savage of een Virago voor 500 ergens op.. Ratbike wordt ie - met de juiste instelling - vanzelf wel ;).
Heb een geniale Yamaha 700 gezien, compleet ver-rat maar wel erg netjes nog. Type was helemaal niet meer te herkennen.

En nee, die groene rat, nee dank je....

Gruwelijk gejatte Icoon!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 10:44

André

Analytics dude

Vanavond een RF600R bekijken, ik heb er zin in, als alles goed is heb ik dan eindelijk een eigen motor.

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:22
Bergie schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:42:
Wie weet trouwens wat een beetje goede/goedkope motorzaken zijn in omgeving Enschede? Ik ken eigenlijk alleen Motoport Hengelo. Ik wil binnenkort toch eens een helm en wat kleding gaan kopen :)
Er is er in Enschede voor zover ik weet maar een : http://www.moto-team.nl/.
Doen ook alleen kleding en helmen voor zover ik weet.
Voor onderdelen ga ik eigenlijk ook altijd naar de Motoport, vooral Pieter is een érg capabele kerel.

Overigens ga ik zo met de XTZ750 grotendeels onverhard van Enschede naar Zwolle, ben benieuwd hoe het gaat _/-\o_
Moet even mijn gerepareerde Evolution jas ophalen bij Kalsbeek in Zwolle. (Rits kapot, keurig binnen de garantie gerepareerd, zelfs de leenjas was perfect _/-\o_ )

• HammerT
ai ai, gisteravond er achter gekomen dat er een spijker in m'n achterband zat :'(

M'n wiel heb ik er al af dus straks maar even kijken of het nog te repareren valt of dat er een nieuwe band op moet, zou wel zonde zijn want er zit nog iets van 3-4mm profiel op.

• Stoffel

Stoffel

Mijn bandje gaat er volgende week ook af. Er zit bijna geen profiel meer op, en toen ik zaterdag verrast werd door een regenbui was dat wel te merken. Ik wilde een auto inhalen (gelukkig op een rechte lege weg), en blijkbaar had ik niet meer genoeg grip voor alle paardjes, want ik heb die auto sideways ingehaald voordat ik weer grip kreeg. Zal wel wat neeschudden hebben opgeleverd in die auto :+ Ook driftend was de motor trouwens verbazingwekkend controleerbaar.

Anyway, nieuwe band ligt al thuis en komt er dus volgende week op.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zag net ook een ferme scheur in de achterband...:\ Niet het soort waarbij er een korte scheur in eeen stukje van de band zit maar meer een diepe snee.... Ik ga eens kijken hoe breed en diep want het ziet er niet kosjer uit.

Lol en er lijkt een balansgewichtje te ontbreken op de voorvelg... Ik vond m al naar rechts trekken...

[ Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2009 13:01 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
Die balans gewichtjes zijn toch alleen om de exentrieke krachten op te vangen, niet voor links rechts zegmaar.

Maar ik heb dus een nieuwe achterband, helaas. En m'n voorband heeft ook nog maar 2 mm dus die moet ook bijna..

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:22

_Apache_

For life.

Motormike.nl, is nie duur nie. :)

Was voor voor en achter Michelin Pilot Road 2 met balanceren en installeren net over de 300Eur.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
  • Laatst online: 23:22
HammerT schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:34:
Die balans gewichtjes zijn toch alleen om de exentrieke krachten op te vangen, niet voor links rechts zegmaar.
Dat lijkt mij ook...

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:11

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik denk dat jij excentrische krachten bedoelt?!

En inderdaad het is om onbalans (trillingen) uit je wiel te halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Oemfoefoe op 16-07-2009 19:13 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mijn motor trilt sowieso, ik merk geen verschil. Ik mis ook alle gewichtjes aan de linkerkant. Kan ook een lager zijn of wellicht scheef afgestelde vering natuurlijk maar als je een fiets wiel in de hand ronddraait slingert ie toch ook tot stilstand met het ventiel naar beneden, juist vanwege het gewicht van het ventiel.. ?

And it goes BRAAAAAPP!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Als een wiel goed is uitgebalanceerd moet het imo niet uitmaken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:28:
Mijn motor trilt sowieso, ik merk geen verschil. Ik mis ook alle gewichtjes aan de linkerkant. Kan ook een lager zijn of wellicht scheef afgestelde vering natuurlijk maar als je een fiets wiel in de hand ronddraait slingert ie toch ook tot stilstand met het ventiel naar beneden, juist vanwege het gewicht van het ventiel.. ?
Precies dat effect gaan die gewichtjes tegen :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oemfoefoe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:59:
Als een wiel goed is uitgebalanceerd moet het imo niet uitmaken.
Maar volgens mij is dat nu dus niet meer zo. maar goed ik dacht ook dat m'n spatbord scheef zat ipv mijn achterwiel :P

Achja ik ga toch weer langs de dealer voor een KTM fanboy dagje :) Gelijk eens vragen wat een Meca koplamp gaat kosten en of het ding echt scheef trekt.

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 16-07-2009 20:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Vraag gelijk waarom je motorfiets naar rechts trekt. Ik ben wel erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oemfoefoe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:09:
Vraag gelijk waarom je motorfiets naar rechts trekt. Ik ben wel erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn.
Achterwiel dat niet spoort?

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Of misschien de chauffeur niet.

/inkopper

* Oemfoefoe rent hard weg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oemfoefoe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:15:
Of misschien de chauffeur niet.

/inkopper

* Oemfoefoe rent hard weg
oww haha :p :+

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

André schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:56:
Vanavond een RF600R bekijken, ik heb er zin in, als alles goed is heb ik dan eindelijk een eigen motor.
En? Gezien? Is t wat?

Gruwelijk gejatte Icoon!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op Thursday 16 July 2009 @ 20:13:
[...]

Achterwiel dat niet spoort?
Krom frame, kromme voorpoten, rechts dragend?
steveman schreef op Thursday 16 July 2009 @ 20:01:
[...]

Precies dat effect gaan die gewichtjes tegen :)
Maar in dit geval is het vaak niet het ventiel dat naar beneden eindigt, omdat motorbanden gewoon niet goed gebalanceerd zijn.
Al is dat niet helemaal juist gezegd, maar je snapt vast wat ik bedoel.

Ook de foto's van mijn circuitdag van zaterdag binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/6726/4228601130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/8263/4228600962.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door M3rcury op 16-07-2009 23:21 ]

No signature required.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-01 10:44

André

Analytics dude

Gezien, gereden, maar geen klik. Hij stuurde niet lekker (versleten balhoofdlager), de rem liep iets aan, en hij voelde gewoon niet zoals ik verwacht had. Ik vond hem ook aan de trage kant, net te veel plekjes, en ze zuipen flink. Deze wordt het dus niet.

Zaterdagochtend een ZZR bekijken :)

• RZor

RZor

Sorry!

M3rcury schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:16:
[...]

[...]

Maar in dit geval is het vaak niet het ventiel dat naar beneden eindigt, omdat motorbanden gewoon niet goed gebalanceerd zijn.

[afbeelding]
[afbeelding]
Die eerste! Vette foto, leuk voor groot aan de muur :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M3rcury schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:16:
[...]

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, als 't een schadefiets is lijkt me 't geen wonder dat ie niet rechtuit wil... Enne, tja wiel balanceren is wiel balanceren...

Gave pics btw :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb, met 85% snelweg, 1:23 gereden met de strom :). Dat viel me niet tegen :)

• HammerT
Ik heb een keer 1:21 (meeste snelweg) gereden met 1100 cc's :P

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

De mijne varieert tussen de 1:19 en 1:22. Ligt er aan hoe gretig mijn rechterpols is maar normaal rij ik 1:21 met 90% snelweg. Opmerkelijk dat in bijna 20 jaar de motoren nog niet zuiniger zijn geworden. Mijn 18 jaar oude carburateurmotor is net zo dorstig als een bijna nieuwe injectiemotor.

Maar op olieverbruik verlies ik het zeker: 1 liter op 1500km.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dat is wel heel veel imho, mijn Fazertje heeft 250ml nodig na 7,5k km, dan kan hij er weer 2,5-3,5k km. Daarna gaat er weer nieuwe olie in. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat je rijdt, en hoe je rijdt. Koud >5k rpm gassen is uit den boze bij mijn tweewielert.

Mijn 4 carb motor is zuiniger dan de injectie motor van vaders ( 4 cilinder, 300cc meer ), maar ik vind carburateurs fijnere gasreactie hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 17-07-2009 10:48 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

_Apache_ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:43:
Dat is wel heel veel imho, mijn Fazertje heeft 250ml nodig na 7,5k km, dan kan hij er weer 2,5-3,5k km. Daarna gaat er weer nieuwe olie in. Maar dat ligt er natuurlijk aan wat je rijdt, en hoe je rijdt. Koud >5k rpm gassen is uit den boze bij mijn tweewielert.
Het is een bekend probleem bij de fzr :| . De zuigers passen niet helemaal goed in de cilinders of zo en daardoor gebruikt hij wat meer dan normaal.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo de buell is weer terug van de servicebeurt. Nieuwe filtertes voor olie/lucht en nieuwe olie in de bak. Rijd weer als een zonnetje moet ik zeggen. Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer in de regen gereden :(.

Nu weer sparen voor de vervanging van de banden want die zitten op het minimum.
Ga iig niet meer voor de Pirelli's want die zijn bagger in het natte weer (mijn ervaring).
Ik ga denk ik voor de Pilot Road's van Michelin zijn wat harder als de power's heb ik vernomen maar zijn qua prijs/duurzaamheid/prestaties wat beter. Mensen ervaring hiermee?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Prestaties kan ik weinig over roepen, ik maak geen kneedown's en dat soort dingen. Qua duurzaamheid wel, ik rijd alleen snelweg ( nou ja 90% dan ) en pas na 9k km begin ik een plat kantje te krijgen.

Qua regengrip, zijn deze banden echt geweldig, ze hebben enorm veel grip. Als ik van de Fazer afstap en op de Fireblade van vader stap, dan 'plakt' mijn Fazer echt op het asfalt, een heerlijk gevoel.

En met 120Eur voor voor, en 170Eur voor achter is het nie duur niet.

Voor wie nog oorddopjes nodig heeft, 7,50Eur voor deze dopjes is ook niet duur niet.

http://www.4mp3.nl/a/kopt...com-earphone-colour-white

• iMars

iMars

Full time prutser

TiMMieJ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:02:
Zo de buell is weer terug van de servicebeurt. Nieuwe filtertes voor olie/lucht en nieuwe olie in de bak. Rijd weer als een zonnetje moet ik zeggen. Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer in de regen gereden :(.

Nu weer sparen voor de vervanging van de banden want die zitten op het minimum.
Ga iig niet meer voor de Pirelli's want die zijn bagger in het natte weer (mijn ervaring).
Ik ga denk ik voor de Pilot Road's van Michelin zijn wat harder als de power's heb ik vernomen maar zijn qua prijs/duurzaamheid/prestaties wat beter. Mensen ervaring hiermee?
Wat voor ervaring als ik vragen mag? Ik merk dat de Michelin Pilot Road die onder mijn motor zitten, natte putdeksels en andere metalen verbindingen in de weg niet leuk vind. Iedere keer voel ik mijn achterkant wegglijden. En dan rij ik echt normaal, niet te hard, niet te veel hangen en dat soort dingen. Als of je op glad ijs rijdt.

Verwijderd

webmail schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Wat voor ervaring als ik vragen mag? Ik merk dat de Michelin Pilot Road die onder mijn motor zitten, natte putdeksels en andere metalen verbindingen in de weg niet leuk vind. Iedere keer voel ik mijn achterkant wegglijden. En dan rij ik echt normaal, niet te hard, niet te veel hangen en dat soort dingen. Als of je op glad ijs rijdt.
Natte putdeksels / metalen verbindingen zijn ook zo glad als ijs. Ik denk dat er geen enkele band is waarbij je achterkant niet wegglijdt over natte putdeksels/metalen verbindingen. Ik heb er nu ook MPR2 onder zitten (+/- 2000km). Met droog weer veel grip. Nat weer, naar omstandigheden genoeg grip. Putdeksels e.d. uiteraard uitgezonderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 11:41 ]

Verwijderd

Dan liever nat water :+

Sorry, ik moest even ;)

• Chevy454
  • Niet online
_Apache_ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:43:
Mijn 4 carb motor is zuiniger dan de injectie motor van vaders ( 4 cilinder, 300cc meer ), maar ik vind carburateurs fijnere gasreactie hebben.
Klopt, carburatoren werken volgens het constant vacuüm principe. Dat geeft een zachte reactie.
Maar CV staat ook voor Constant Verlies.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ik gleed laatst ook best onverwacht ver weg tijdens een bocht over rood asfalt :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TiMMieJ

TiMMieJ

PSN: Orixez

webmail schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Wat voor ervaring als ik vragen mag? Ik merk dat de Michelin Pilot Road die onder mijn motor zitten, natte putdeksels en andere metalen verbindingen in de weg niet leuk vind. Iedere keer voel ik mijn achterkant wegglijden.
Dat is toch het eerste wat ik leer bij mijn rijles ;) Mijd ten alle tijde metalenverbindingen en verfstrepen (olie). Deze zijn glad en helemaal als ze nat zijn. Het gaat mij voornamelijk voor tour/werk doeleinden. Die Pirelli Diablo's maken dan regelmatig een uitstapje en ik moet dus echt trutteschudden om een bocht te nemen als het nat is. Het gevoel dat een zondagsrijder je aan het opduwen is vind ik nooit zo fijn. Nu gaf men aan dat de Pilot Road een mooi alternatief was t.o.v. de power welke alle 2 de betere regengrip hebben.

Ter referentie de Pirelli's hebben het bij mij nu 10k km uitgehouden.

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
My bike staat nu al een week of 4 (bijna 5) bij de garage. Ze hadden de computer opgestuurd, want blijkbaar zat daar iets niet goed.

Nu is deze vandaag teruggekomen en deze blijkt niet te repareren. Wordt dus of een nieuwe, of een 2e hands.
Nu heb ik geen idee waar ik op moet zoeken (CDI/ECU had de meneer het over) en dan voor mijn Yamaha (FZR 600R).

Iemand enig idee waar ik dit kan halen (nieuw of 2e hands) en wat dit gaat kosten? Of wordt het voordeliger om naar een nieuwe motor te gaan kijken?

Edit: op marktplaats zijn wel een aantal te vinden, maar waar moet ik op letten?

Edit2: de meneer van de garage vertelde mij dat zo'n ding nieuw € 843,85 gaat kosten. Als ik ze 2e hands voor 50 euro zie, ben ik dan wel aan het zoeken naar het juiste? Ik heb nog nagevraagd en het ging om een CDI ding.

[ Voor 22% gewijzigd door aaajeetee op 17-07-2009 17:16 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

aaajeetee schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:42:

Nu is deze vandaag teruggekomen en deze blijkt niet te repareren. Wordt dus of een nieuwe, of een 2e hands.
Nu heb ik geen idee waar ik op moet zoeken (CDI/ECU had de meneer het over) en dan voor mijn Yamaha (FZR 600R).

Iemand enig idee waar ik dit kan halen (nieuw of 2e hands) en wat dit gaat kosten? Of wordt het voordeliger om naar een nieuwe motor te gaan kijken?
Een nieuwe kost iets van 150 eurotjes, weet ik uit ervaring. Op fzrclub.nl staan nog wat 600's die voor onderdelen weggaan. kijk even of er wat tussen zit voor jou!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
_Erikje_ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:55:
[...]

Een nieuwe kost iets van 150 eurotjes, weet ik uit ervaring. Op fzrclub.nl staan nog wat 600's die voor onderdelen weggaan. kijk even of er wat tussen zit voor jou!
Dankje! Ik heb idd een paar topics gezien die nog een CDI verkopen. Zal daar even gaan kijken.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TiMMieJ schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:01:
Nu gaf men aan dat de Pilot Road een mooi alternatief was t.o.v. de power welke alle 2 de betere regengrip hebben.
Ik rij met de Pilot Road 2 banden, en deze geven mij veel vertrouwen in goed en slecht weer, en blijven ook nog eens opvallend rond, ook bij veel snelwegkilometers. Als mijn huidige setje op is (na de vakantie gaan er nieuwe banden onder) dan komen er zeker weer Pilot Road 2 banden onder.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:15:
[...]
Klopt, carburatoren werken volgens het constant vacuüm principe. Dat geeft een zachte reactie.
Maar CV staat ook voor Constant Verlies.
Niet elke carb is toch een CV? Niet dat ik zo'n xpert ben, maar je hebt cv, valstroom en weetikwat...werken toch allemaal weer nét ietsje anders?

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Na 2 maanden SV650 te hebben gereden weer verkocht. Was een prachtige motor om te zien, maar steeds na 3-4 uur rijden heel veel pijn in de knieholtes. Jammer eigenlijk want het was verder een prima bike.

Heb er een Futura voor teruggekocht vandaag. Dat zit met 1.88m wel weer helemaal prima lijkt het.

Afbeeldingslocatie: http://www.rst1000.nl/images/Futura/004_klein.jpg

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
Pracht van een motor, die Futura! Jammer dat je er zo weinig van ziet rijden :( .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Yonni schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:21:
Pracht van een motor, die Futura! Jammer dat je er zo weinig van ziet rijden :( .
Ik dacht eerst f dat het een Chinese motor was tot ik Aprillia zag staan.

Massive apparaat zeg...

Afbeeldingslocatie: http://www.pashnittours.com/photos/NorCalAug04/Day2/Aprilia-Futura-700.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

^^ deze kleurstelling vind ik wel mooier dan die van Loona35 :$ Lekker hoekig :9

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Yonni schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:21:
Ik vind 'm ook wel wat hebben, maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit wat van gehoord.

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

moto-moi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:46:
^^ deze kleurstelling vind ik wel mooier dan die van Loona35 :$ Lekker hoekig :9
zo doet hij me ook wel wat denken aan de KTM RC8

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
moto-moi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:46:
Mee eens hoor. Ben zelf ook niet weg van de kleurstelling. Maar er staan er maar 3 á 4 te koop in NL en ook slechts enkele in Duitsland dus de keuze is beperkt. Misschien dat ik hem nog ooit eens overspuit, maar dat kan bij een verkoop weer wantrouwen opwekken dus... moet ik nog eens goed over nadenken.

Heb 'em vooral gekocht vanwege zijn tour eigenschappen, imposante uiterlijk en 2cylinder sound. Er ligt hetzelfde blok onder als een RSV of Tuono.

/edit
die kleurstellingen van een KTM RC8 vind ik wel gaaf... dat zou niet misstaan op Futura denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 17-07-2009 22:00 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Loona35 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:59:
[...]

Mee eens hoor. Ben zelf ook niet weg van de kleurstelling. Maar er staan er maar 3 á 4 te koop in NL en ook slechts enkele in Duitsland dus de keuze is beperkt. Misschien dat ik hem nog ooit eens overspuit, maar dat kan bij een verkoop weer wantrouwen opwekken dus... moet ik nog eens goed over nadenken.
Laat Roland Meerman 'm een kleurtje geven dan is 'ie uiterlijk niet te onderscheiden van fabriekstypes.

Overigens de RC8-r kleurstelling lekker aan de RC8 overlaten :P

Afbeeldingslocatie: http://www.motorrad-news.com/wp-content/uploads/2008/08/ktm_rc8r_2009_01.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 17-07-2009 22:19 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

Zo'n fiets vraagt gewoon om veel te hard te rijden, en de onvermijdbare betonnen-muur-knuffel acties...
Maar wel gruwelijk mooi.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Pagina: 1 ... 122 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.