Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 120 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Omdat dit topic al 3 jaar en 476 pagina's oud is, ga ik het niet geheel doorlezen :)
Maar wel:
Ik doe mee als motor-beginner! Vandaag m'n tweede rijles gehad, in een enorme stortbui met diepe plassen op de bijzondere-verrichtingen-parkeerplaats (met een mooie splash bij het doorrijden) :)
Tot nog toe vind ik het erg leuk, en is het helaas wachten tot het CBR tijd heeft, zodat ik daar naar toe kan plannen met lessen :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:59:

Maar...voor de mensen die denken dat BMW motoren saaie bakken zijn voor ouwe lullen ;) hier een serietje van wat er ginds onder andere te zien was:
hehe mooie spullen , vooral de motor met dat gekruiste stuur en dito rem/koppelingshendels. Als BMW nou niet meer toestaat dat er op de motorbeurs standy's staan van mannen met lange beierse grijze snorren en een vutters buikje dan denk ik dat het de reputatie van het merk alleen maar goed doet. :+
RemcoDelft schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:07:
Omdat dit topic al 3 jaar en 476 pagina's oud is, ga ik het niet geheel doorlezen :)
Maar wel:
Ik doe mee als motor-beginner! Vandaag m'n tweede rijles gehad, in een enorme stortbui met diepe plassen op de bijzondere-verrichtingen-parkeerplaats (met een mooie splash bij het doorrijden) :)
Tot nog toe vind ik het erg leuk, en is het helaas wachten tot het CBR tijd heeft, zodat ik daar naar toe kan plannen met lessen :)
eej een keertje achterop bij een rit kan altijd hea.

[ Voor 34% gewijzigd door ROFLASTC op 08-07-2009 21:10 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Chakotay schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:34:
Zo, weer thuis... Leuk dagje Assen gehad, alleen jammer van de bakken met regen. Uiteindelijk maar 2 echt droge rondjes kunnen rijden, niet bepaald de ideale omstandigheden om aan een nieuwe motor te wennen :+

:W Tylen btw :)

Thnx voor de reacties op mijn nieuwe motor, het is een GSX-R600 K1.

@Redhat: dat verhaal blijft erg zuur... -O- Veel van meegekregen op MF rond die tijd.
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif ja eerste keer assen is tamelijk letterlijk in het water gevallen maar droge sessie was wel lekker knallen :9

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Als BMW nou niet meer toestaat dat er op de motorbeurs standy's staan van mannen met lange beierse grijze snorren en een vutters buikje dan denk ik dat het de reputatie van het merk alleen maar goed doet. :+
Ehhh...op de vrijdagavond werd het entertainment verzorgd door 'Die Blechblosn':

(blij dat ik het gemist heb ivm een mini-meet met de Duitse RT club één dorpje verder)

Het blijft tenslotte een Beiers merk...en check voor de gein in het filmpje ook even hoe vol de zaal zit en hoe leuk iedereen het vindt. Het ís BMW... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:16:
[...]

[afbeelding] ja eerste keer assen is tamelijk letterlijk in het water gevallen maar droge sessie was wel lekker knallen :9
Droge sessie? die 2.5 ronde bedoel je? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Iemand 9800 over?

http://link.marktplaats.nl/258115022

Nieuw kost dit 21000,-
mphilipp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:37:
[...]

Ehhh...op de vrijdagavond werd het entertainment verzorgd door 'Die Blechblosn':
[video]
(blij dat ik het gemist heb ivm een mini-meet met de Duitse RT club één dorpje verder)

Het blijft tenslotte een Beiers merk...en check voor de gein in het filmpje ook even hoe vol de zaal zit en hoe leuk iedereen het vindt. Het ís BMW... ;)
Gek genoeg vind ik dat soort feestjes weer zo fout dat het leuk wordt. Doet me eraan denken dat ik weer eens Deutschlannd moet aandoen...

[ Voor 80% gewijzigd door ROFLASTC op 08-07-2009 23:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 19:39

martjah

Appel

(jarig!)
ROFLASTC schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:09:
[...]

Sja je kan ze ook laten draaien @ uurloon. Kost relatief veel maar heb je het meteen.
najah ik hoef ze niet ala minute te hebben want ik ga zondag op vakantie. op 10 augustus moet ik wel wat hebben want dan gaan we naar Duitsland voor een midweekje gassen. >:)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:04

Ethirty

Who...me?

Als ik zoveel geld over had kocht ik wel wat anders, een Benelli ofzo.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ghehehe, da's bij mij om de hoek. Ik dacht dat daar alleen crap en afgedankte crap verkocht werd. :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ray-zor schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:39:
[...]

Ghehehe, da's bij mij om de hoek. Ik dacht dat daar alleen crap en afgedankte crap verkocht werd. :)
Deze is gebouwd/gekocht in Horn. Pharaobike....

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Damn zeg.. ik check ook een keer ibood niet... |:(

Die actioncam had ik echt wel gedaan voor 100 eutjes ... :'(

Wise enough to play the fool

• DRAFTER86
  • Laatst online: 11:52
teacher schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:41:

Tip, je kunt iBood ook elke dag de aanbieding van die dag laten mailen.
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt en naar de kwaliteit van dat ding, moet hem nog wel even netjes op de brommer zien te prutsen.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ray-zor schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:39:
[...]

Hij verkoopt voornamelijk oude meuk, maar hij heeft af en toe ook wel eens leuke aanbiedingetjes. Bij hem laatst voor 10 euro een goede crossbril gekocht.

http://www.topspeedtv.nl/bekijken.php?id=331 is een aflevering met wat beelden van die gasgas Desert. Die dingen nemen de knippen zo makkelijk (ligt ook aan de rijder natuurlijk).

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Laatst online: 11:52
komkommer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:57:
[...]

Hij verkoopt voornamelijk oude meuk, maar hij heeft af en toe ook wel eens leuke aanbiedingetjes. Bij hem laatst voor 10 euro een goede crossbril gekocht.

http://www.topspeedtv.nl/bekijken.php?id=331 is een aflevering met wat beelden van die gasgas Desert. Die dingen nemen de knippen zo makkelijk (ligt ook aan de rijder natuurlijk).
offtopic:
Komkommer, ik neem aan dat jij dezelfde komkommer bent als op Allroundmaniacs? Ik ben opzoek naar wat leuke plaatsen om onverhard met de XTZ750 te spelen in de buurt van Enschede, jij nog ideeën?

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:09:
[...]

offtopic:
Komkommer, ik neem aan dat jij dezelfde komkommer bent als op Allroundmaniacs? Ik ben opzoek naar wat leuke plaatsen om onverhard met de XTZ750 te spelen in de buurt van Enschede, jij nog ideeën?
Ja, ik ben dezelfde inderdaad. Ik ben eigenlijk pas fanatiek gaan offroaden toen ik weg ben gegaan uit enschede, dus ik weet er eigenlijk geen plaatsen. Maar ik heb wel laatst een mooi lange route gekregen die ik wil gaan rijden met de MSG.

Makerij Hofman

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

teacher schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:41:

Typ maar eens in op marktplaats oid...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

DRAFTER86 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:44:
[...]

Tip, je kunt iBood ook elke dag de aanbieding van die dag laten mailen.
Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt en naar de kwaliteit van dat ding, moet hem nog wel even netjes op de brommer zien te prutsen.
Heb ik ook, is het niks, mailtje deleten. Altijd handig!
mphilipp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:59:
Zo...inmiddels alweer een paar dagen terug van de BMW Motorrad Days in Garmisch. Erg leuk, erg nat en erg veel mensen. Heerlijk gebied om te toeren. Ik heb zaterdag een hele mooie toer gereden rondom Garmisch en dat was genieten.

Maar...voor de mensen die denken dat BMW motoren saaie bakken zijn voor ouwe lullen ;) hier een serietje van wat er ginds onder andere te zien was:

Mooie uitlaat:
[afbeelding]

Heel fraai stuur; let ook op de rem/koppelinghandels:
[afbeelding]

Caféracers vind ik altijd wel mooi, en dit exemplaar is wel origineel natuurlijk:
[afbeelding]

Een hele extreme op basis van (believe it or not) een GS...
[afbeelding]

Hier zit dacht ik een K1300 onder...genoeg power dus.
[afbeelding]

En natuurlijk ook de 'klassiekers'. Eigenmakelij van een Wehrmacht BMW:
[afbeelding]
(let op de dubieuze tattoo) Dit is overigens een Fransoos...

Evengoed waren de ouwelullen bakken er ook natuurlijk, maar er wordt zo te zien genoeg gerommeld aan de Beemers. En niet allemaal onverdienstelijk moet ik zeggen. Die caféracer vind ik erg mooi.

De rest is hier te zien.
Dat zijn zeker een paar mooie exemplaren (op de 4e & 6e na dan).

[ Voor 70% gewijzigd door iMars op 09-07-2009 08:33 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik ben morgenmiddag en zaterdagochtend/middag weer te vinden in Limburg in het mergelland. Dus als iemand zich verveelt kunnen we altijd lekker samen rijden :)

Ctrl+k

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.

M'n huisgenoot heeft m'n motor om laten pleuren.

Wat moet ik nu met hem doen?

a) Niks
b) Uit huis zetten
c) In elkaar slaan
d) Laten verdwijnen >:)
e) Anders, namelijk.....
f) All of the above

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:03:

a) Niks
b) Uit huis zetten
c) In elkaar slaan
e) Anders, namelijk.....
f) All of the above
E: schade laten betalen en voor straf 3 weken de afwas doen ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

a) Niks
b) Uit huis zetten
c) In elkaar slaan
e) Anders, namelijk.....
f) All of the above
Wat is de schade? Eventuele schade gewoon vergoeden en verder zijn schuldgevoel flink uitmelken met huishoudelijke klusjes idd :+

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

om laten vallen :? Hoe heeft 'ie dat voor elkaar gekregen?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer

komkommer

Koffie

a) Niks
b) Uit huis zetten
c) In elkaar slaan
e) Anders, namelijk.....
f) All of the above
Ja, had je 'm daar ook niet neer moeten zetten he.

Makerij Hofman

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:04:
E: schade laten betalen en voor straf 3 weken de afwas doen ;)
Schade zal hij wel betalen. Heb de schade overigens nog niet gezien. Maargoed, voor een klein krasje ga ik geen kap over laten spuiten etc...

Verder hebben we een afwasmachine, dus daar moet ik iets anders voor verzinnen :P
moto-moi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:16:
om laten vallen :? Hoe heeft 'ie dat voor elkaar gekregen?
Hij ging een ritje maken en het leek hem blijkbaar een goed idee om de tweede keer dat hij op deze motor rijdt een meisje mee achterop mee te nemen :)

Ze zijn niet verder gekomen dan halverwege het opstappen :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:24:
[...]

Schade zal hij wel betalen. Heb de schade overigens nog niet gezien. Maargoed, voor een klein krasje ga ik geen kap over laten spuiten etc...

Verder hebben we een afwasmachine, dus daar moet ik iets anders voor verzinnen :P

[...]

Hij ging een ritje maken en het leek hem blijkbaar een goed idee om de tweede keer dat hij op deze motor rijdt een meisje mee achterop mee te nemen :)

Ze zijn niet verder gekomen dan halverwege het opstappen :+
leuk meisje? dan weet ik wel een leuk goedmakertje! ;) :+ :o

Verwijderd

oei, zo zie je maar alles is terug te leiden naar de vrouw :P
ik zeg optie D.

• Sibylle
laat haar ziet hoe het wel moet :P
En dan zit je huisgenoot lekker te balen thuis als straf ;)

Ctrl+k

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sibylle schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:37:
laat haar ziet hoe het wel moet :P
En dan zit je huisgenoot lekker te balen thuis als straf ;)
ik zat ook aan een 'berijden' te denken, maar op andere manier ;) :p

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jongens :N

Het gaat hier wel over mijn motor he! Dat is toch niet goed te maken door één meisje?!?

Verwijderd

vraag of ze een vriendin heeft? of welke kant wil je daarmee op? ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eamelink schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:45:
Jongens :N

Het gaat hier wel over mijn motor he! Dat is toch niet goed te maken door één meisje?!?
wat voor motor heb je ook alweer? je staat niet in de startpost volgens mij..

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een gele V-Strom DL650 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eamelink/brommer/zij.jpg

De beschadigingen vallen me overigens erg mee. Schrammetje aan de as van het versnellingspookje, paar stukjes zwart van m'n bagagerekje af, kleine krasjes in het gele zijpaneel en aardige butsen in m'n handkap.

M'n valbeugel is het zwaarste getroffen (O RLY?), die is flink gekrast en een beetje naar binnen gebogen. Dat gaat hooguit €109 kosten, als ze vervangen moeten worden.

Gelukkig heeft Suzuki een fantastisch systeem waarbij de handkap bij een val een stekkertje uit de koppelingshendel losduwt zodat mensen die een motor lenen en ermee ompleuren niet op de onzalige gedachte komen om dan alsnog te gaan rijden >:)

Overigens zitten er ook minieme krasjes op m'n helm, dus het lijkt erop dat de dame in kwestie ook nog eens mijn helm op had.

Nou, tot zover de avonturen van Erik die achter z'n bureau zat terwijl z'n motor werd omgegooid :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je bent zelf natuurlijk ook zo fout als een Duitser hè... Er zijn een paar dingen in het leven die je nooit uitleent:

* vrouw (m/v)
* motor
* auto
* geld

:+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Daarom laat ik mensen niet met mijn motor rijden. Ik vertrouw mensen wel hoor, maar wil dit soort geintjes niet. Vooral omdat ik een vrij oude motor heb en die met een krasje op de spiegel al total-loss wordt bestempeld door de verzekering. Vind het wel knullig van je huisgenoot...

* _Erikje_ bespaart maandelijks een paar eurie op de verzekering als enige bestuurder...

[ Voor 11% gewijzigd door _Erikje_ op 09-07-2009 18:44 ]

• MMach
  • Laatst online: 19-01 12:41
De afgelopen 6 dagen met een paar vriendinnen gaan cruisen in de Alpen. Ik met de GTS, zij met een ER5 en een CB500s. Het was werkelijk adembenemend (en ik nog verliefder op de GTS: al 3200km in 2 weken :P ).
In totaal zo'n 2011km gereden, allemaal via de routes nationales.
Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123192917320_519097320_2706043_5911200_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123192787320_519097320_2706022_6859850_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs153.snc1/5696_123192727320_519097320_2706013_7779917_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs153.snc1/5696_123192942320_519097320_2706047_1915155_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123192747320_519097320_2706017_930107_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123193032320_519097320_2706063_2249958_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123192772320_519097320_2706020_4052234_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs153.snc1/5696_123192847320_519097320_2706032_5311105_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs133.snc1/5696_123192872320_519097320_2706036_956078_n.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nRp_L7otUqs]

Zaligheid O+

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Eamelink, ik zeg als goedmaker moet jij die leuke meid "doen"!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
MMach schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:07:
De afgelopen 6 dagen met een paar vriendinnen gaan cruisen in de Alpen. Ik met de GTS, zij met een ER5 en een CB500s. Het was werkelijk adembenemend (en ik nog verliefder op de GTS: al 3200km in 2 weken :P ).
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Zaligheid O+
3 man, 3 tentjes. Nu snap ik waarom BMW rijders zo belachelijk veel koffers nodig hebben... ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Zaligheid O+
op pad met 2 lekkere meiden in strakke leren broeken (dus leren pijpen ;) :o ) en waar word meneer verliefd op? op zijn motor 8)7
;) :+ :+ :+

Mooie foto's! klinkt als een leuke trip!

• _Erikje_
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

• MMach
De ene is mijn ex, de andere een vriendin die voor de vrouwen is :P

En trouwens, het trage tempo in het filmpje is omdat de dames in kwestie nog niet teveel rijervaring (resp. 2000 en 4000km) hebben en ik het tempo dus niet wou forceren (ik heb in de afgelopen 12 maanden 30k km gereden, hoezo verslaving? :9 ) Maar ze zijn intussen duidelijk beter geworden

En 3 tentjes idd (ook al is een GTS een Yamaha ;) ), om elkaar niet nodeloos te irriteren. We wisten niet op voorhand of dat wel goed zou boteren -ook al zijn dat erg goede vriendinnen- om zolang op elkaar te zitten kijken na een vermoeiende dag. Maar dat is uiteindelijk geen probleem gebleken :)

Heerlijke vakantie, best i ever had, meerdere malen de krop in de keel gehad van intens gevoel van geluk en vrijheid.

[ Voor 3% gewijzigd door MMach op 09-07-2009 21:35 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:33:

En trouwens, het trage tempo in het filmpje is omdat de dames in kwestie nog niet teveel rijervaring (resp. 2000 en 4000km) hebben en ik het tempo dus niet wou forceren (ik heb in de afgelopen 12 maanden 30k km gereden, hoezo verslaving? :9 ) Maar ze zijn intussen duidelijk beter geworden

En 3 tentjes idd (ook al is een GTS een Yamaha ;) ), om elkaar niet nodeloos te irriteren. We wisten niet op voorhand of dat wel goed zou boteren -ook al zijn dat erg goede vriendinnen- om zolang op elkaar te zitten kijken na een vermoeiende dag. Maar dat is uiteindelijk geen probleem gebleken :)

Heerlijke vakantie, best i ever had, meerdere malen de krop in de keel gehad van intens gevoel van geluk en vrijheid.
ah dykes on bikes dus ;)

Eigen tentje is wel lekker ja.. deden charley en Ewan na een poosje ook bij LWR terwijl ze in het begin in 1 tent sliepen...

En tempo was niks mis mee hoor, gewoon rijden op tempo wat goed voelt voor de groep :)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:45

JdM

Humbled

MMach schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:33:

[....]
_/-\o_ wat een combi!! (ik ben toch niet de enige hè? :P )

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JdM schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:42:
[...]

_/-\o_ wat een combi!! (ik ben toch niet de enige hè? :P )
beetje drank erbij en perfect recept voor een tiroler threesome? ;)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

eamelink schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:06:
Een gele V-Strom DL650 :)

[afbeelding]

De beschadigingen vallen me overigens erg mee. Schrammetje aan de as van het versnellingspookje, paar stukjes zwart van m'n bagagerekje af, kleine krasjes in het gele zijpaneel en aardige butsen in m'n handkap.

M'n valbeugel is het zwaarste getroffen (O RLY?), die is flink gekrast en een beetje naar binnen gebogen. Dat gaat hooguit €109 kosten, als ze vervangen moeten worden.

Gelukkig heeft Suzuki een fantastisch systeem waarbij de handkap bij een val een stekkertje uit de koppelingshendel losduwt zodat mensen die een motor lenen en ermee ompleuren niet op de onzalige gedachte komen om dan alsnog te gaan rijden >:)

Overigens zitten er ook minieme krasjes op m'n helm, dus het lijkt erop dat de dame in kwestie ook nog eens mijn helm op had.

Nou, tot zover de avonturen van Erik die achter z'n bureau zat terwijl z'n motor werd omgegooid :P
Bagerekje is gewoon het standaard rekje wat erop hoort? daar heb ik er nog wel 20 van liggen geloof ik. :)

No signature required.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

LIevv dat je nog even aan M3rcury gedacht hebt ;)

Maar serieus, ziet er gaaf uit daar zeg, lijkt me ook wel wat...!

Ik had in de winter moeten gaan afstuderen |:(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• JdM
  • Laatst online: 09:45

JdM

Humbled

ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:44:
[...]

Ik kan me helemaal voorstellen dat de lesbische jongedame eigenlijk best wel een beetje verliefd is op haar vriendin, de (ex)vriendin misschien een beetje twijfelt tussen de ex vriend en het experiment met haar vriendin.... waarna ze dat best wil,maar dan voor "veilig" kiest en het niet erg vindt als daar iemand bekends bij betrokken is waar ze geen verantwoording aan af hoeft te leggen.
Over het mannelijke deel van het verhaal hoef ik niks te melden dunkt mij, dit is DE perfecte mix voor bovengenoemde actie! Ik ben alweer vergeten waar dit topic in zijn geheel over gaat :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Zaligheid O+
Hee vet _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mercury is tha bomb :D

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

steveman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:22:
[...]

LIevv dat je nog even aan M3rcury gedacht hebt ;)

Maar serieus, ziet er gaaf uit daar zeg, lijkt me ook wel wat...!

Ik had in de winter moeten gaan afstuderen |:(
Hmm dat naambordje moet gejat worden natuurlijk.

*ergens in Frankrijk staat nog een bord met mijn naam erop, mijn echte naam dan.

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:01:
[...]

Hmm dat naambordje moet gejat worden natuurlijk.

*ergens in Frankrijk staat nog een bord met mijn naam erop, mijn echte naam dan.
bij elke grens van frankrijk staat een groot bord met mijn naam.. alleen helaas net fout gespeld ;)

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:35
relaxt filmpje maar ook erg goede bijpassende muziek :)

Zoiets lijkt mij ook wel wat. Nu eerst alleen wat meer ervaring op doen met mijn "nieuwe" GSX-600f"uit '90. Omdat mijn vorige gsx zo "goed bevallen was, maar besloten nog een te kopen 8)7.

Mijn eerste wil nog steeds niet goed lopen onder de 4000 toeren. Bij de motorzaak zijn de caburateurs gesynchroniseerd en schoongemaakt, kleppen gevlakt en afgesteld en het hele lucht inlaatsysteem plus andere dingen bekeken. Maar nog steeds deed ie het niet. Monteur zat er zelf ook flink mee dat ie het niet op kon lossen dus ipv de normaale 1000 euro voor onderdelen etc 500 moeten betalen.

Vervolgens had ik nog iets meer dan 1000 euro over voor iets. Nu kan je daar niet echt nieuw spul voor kopen. Omdat ik de oude nog had staan heb ik besloten om hetzelfde type weer te kopen :+ . Ik dacht, heb ik iig een donormotor :P. Tot nu toe doet de "nieuwe" gsx het erg goed :) Van de winter ga ik proberen om met de nieuwe moter precies te achterhalen wat nou met de oude niet goed is. Hopelijk heb ik dan 2 die het doen:D

Ik hoef trouwens geen tips ofzo voor het probleem met mijn oude motor, mocht iemand zich daarvoor geroepen voelen. Daar begin zoals gezegd in de winter wel weer es mee. Zal binnenkort iig ff foto's posten van mijn nieuwe gsx. Zit dan nog wel in het textiel er op. Heb vorige week een leren pak tweedehands gekocht. Een zwart Lookwell pak die er perfect uitziet voor 150 euro :D

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:03:
[...]

bij elke grens van frankrijk staat een groot bord met mijn naam.. alleen helaas net fout gespeld ;)
In de lier hier staat een straatnaambord: Weelieweg ofzo. Die moet ik ook hebben :Y

No signature required.

• Utopist
  • Laatst online: 30-12-2025
Gisteren naar de ardennen gereden op een CBR 600 RR.

Ik heb een F, maar my god wat wil ik graag een 600RR nu. :/

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:34:
Zo, weer thuis... Leuk dagje Assen gehad, alleen jammer van de bakken met regen. Uiteindelijk maar 2 echt droge rondjes kunnen rijden, niet bepaald de ideale omstandigheden om aan een nieuwe motor te wennen :+

:W Tylen btw :)

Thnx voor de reacties op mijn nieuwe motor, het is een GSX-R600 K1.

@Redhat: dat verhaal blijft erg zuur... -O- Veel van meegekregen op MF rond die tijd.
:w Lekker dagje he ;)
Me pak is weer helemaal schoongeregend hahaha.

Ik had twee droge sessies. En drie natte. Maar met regen banden is ook leuk spelen ;)

Hoe voelde de nieuwe motor aan? (oke oke in 2.5 rondje valt er niet veel over te zeggen ;))

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:31

_Apache_

For life.

Rij zelf ook af en toe op een 900F, waarom verlang je zo naar de RR?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:03:
[...]

http://maps.google.fr/map...,0.149345&z=13&iwloc=poi0

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 10-07-2009 09:07 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_

_Apache_

For life.

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

steveman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:29:
[...]

Typ maar eens in op marktplaats oid...
mja... 179 euro :?

a) Niks
b) Uit huis zetten
c) In elkaar slaan
e) Anders, namelijk.....
f) All of the above
vierendelen, de stukken radbraken, begraven.

Zaligheid O+
Oh men.. lekker! Paar jaar geleden rondje alpenlanden gedaan. De passen op is met de motor echt... orgastisch. GTS is er ook echt wel de motor voor en stiekem (nouja.. niet eens stiekem) heb ik het altijd een mooie/bijzondere fiets gevonden.
* teacher gaat samen met mevrouw t. naar engeland op de motor dit jaar.
nouja.. da's het plan iig :)

Wise enough to play the fool

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

teacher schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:15:
[...]
Mrs T.? Mrs. ToolkiT? Aiaiai ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]

Zaligheid O+
Aaah, jij wel mooi weer.. * _Apache_ is jaloers!

Prachtige omgeving, zo te zien heb je aardig kunnen genieten. De volgende vakantie met miss Apache gaat ook een roadtrip worden, ipv meer gepland.

Leuk filmpje ook! :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 11:01
gisteren op weg naar huis van mijn werk, rij ik de afrit van de snelweg af/op hang ik lekker in de bocht, voel ik ineens mijn achterwiel licht glijden. wtf?
ik rustig door naar huis gereden, kijk ik thuis was ist los, zit er koelvloeistof op mijn achterband :/

blijkt dus dat mijn zelf gefrabriceerde koelvloeistofoverloopreservoir (galgje?) na 2 jaar de geest heeft gegeven.. er was een nippel losgekomen bij de overloop.dat ding zat onder het kontje weggewerkt.

dus thuis maar wat nieuws in elkaar geflanst van een lege verfspuitbus. even tijdelijk tot ik een mooie rvs bidon oid gevonden heb en die aan kan passen.

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04614.jpg

• iMars

iMars

Full time prutser

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23:
gisteren op weg naar huis van mijn werk, rij ik de afrit van de snelweg af/op hang ik lekker in de bocht, voel ik ineens mijn achterwiel licht glijden. wtf?
ik rustig door naar huis gereden, kijk ik thuis was ist los, zit er koelvloeistof op mijn achterband :/

blijkt dus dat mijn zelf gefrabriceerde koelvloeistofoverloopreservoir (galgje?) na 2 jaar de geest heeft gegeven.. er was een nippel losgekomen bij de overloop.dat ding zat onder het kontje weggewerkt.

dus thuis maar wat nieuws in elkaar geflanst van een lege verfspuitbus. even tijdelijk tot ik een mooie rvs bidon oid gevonden heb en die aan kan passen.

[afbeelding]
Maar goed dat je niet onderuit bent gegaan -O-

• Gh0stw4lk3r
daar was ik ook wel blij om ja :) ik ben niet zo'n aap die naast de motor gaat hangen om te KD'en dus dat zal wel mijn geluk geweest zijn, dat ik vrij rustig in de bocht hing, als ik op het gas was gegaan dan had ik op zekers op mijn plaat gegaan.

• Sibylle
wordt zoiets vergoed door de verzekering? lijkt me dat ze er hard onderuit proberen te komen omdat t zelfbouw gedoe was enzo :S

Ctrl+k

• Gh0stw4lk3r
lijkt mij niet, tenzij je allrisk bent

Verwijderd

ook bij allrisk zou er wel iets in de kleine letters staan dat wijzigen van de werking van een machine een en ander op heft qua dekking. Denk ik toch. Ik denk dat iedere verzekeraar het ergens gaat zoeken, omdat ze toch al zo graag geld uit keren.

• 4x2
  • Laatst online: 08:51

4x2

lộn xộn quá

Het is een motor, die ondingen gaan constant eenzijdig tegen de vlakte of dankzij een ander, all risk premie is niet voor niks zoveel hoger dan de wa premie.

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 10-07-2009 12:16 ]

leeg

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:
[...]

In de lier hier staat een straatnaambord: Weelieweg ofzo. Die moet ik ook hebben :Y
steeksleutel 12/13 :*)
(de echte bron van mijn nick komt nu naar boven O-) )
teacher schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:15:
[...]
waar gaan jullie heen? kom je hier in de buurt?
Ray-zor schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Mrs T.? Mrs. ToolkiT? Aiaiai ;)
Mevr Teach ga ik vanuit, ander vind ik het knap als hij MrsT. achter op de motor krijgt.. probeer ik al jaren..
Laatst liet ik haar mijn oude systeemhelm passen en open ging het prima maar toen ik hem dicht deed begon je al te flippen omdat ze het te claustrofobisch vond...
En met de zwangerschaps hormoontjes nog in het bloed ik 1graad uit het lood en harder dan 15Km/uur al zo spannend dat ik fijn geknepen word (zoals ik een poos geleden op de 125cc achterkwam.. dus aan hard optrekken zal het niet gelegen hebben ;) )

[ Voor 69% gewijzigd door ToolkiT op 10-07-2009 12:32 ]

• TiMMieJ
  • Laatst online: 23-01 16:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zo de Buell staat voor een service beurt bij een expert! Ben benieuwd mag hem morgen weer ophalen. Ben benieuwd wat de onderhoudsschade van zon harley blok is :O.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Ik dacht trouwens dat alle kentekens van motoren in NL met een M begonnen? Ik had vanmiddag twee motoren achter me, waar het kenteken met een K begon :? en het leek niet echt op politie, er stond ook niets op. Maar wat het dan wel was?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Sibylle
Widow schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:54:
Ik dacht trouwens dat alle kentekens van motoren in NL met een M begonnen? Ik had vanmiddag twee motoren achter me, waar het kenteken met een K begon :? en het leek niet echt op politie, er stond ook niets op. Maar wat het dan wel was?
wkipedia:
Geel met zwarte letters/cijfers. Overige voertuigen. Hierin zijn vele varianten, waaronder:
Beginnend met een A: AFCENT in Brunssum
Beginnend met twee A's: Koningshuis
Beginnend met een B: Bedrijfswagens
Beginnend met een C: Diplomaten
Beginnend met een K: Defensie (net als sommige L-kentekens)
Beginnend met een M: Motoren
Beginnend met een O: Opleggers die zwaarder zijn dan 10 000 kg (onbeladen)
Beginnend met een V: Bedrijfswagens boven de 3500 kg (onbeladen)
Beginnend met een W: Aanhangers

Of het kan dat he oudere motoren zijn met een oud kentekn (vaak oldtimes :) )

Ctrl+k

Verwijderd

Nu weet je nog niks want K = defensie? dus dan zijn het leger bikes? of ook voor defensie medewerkers in burger? Als Widow zegt dat t blanco motoren waren, nog steeds vreemd.

• Sibylle
idd, btje vaag allemaal. meer info:

KA, KL t/m KZ en LM, LO, LU Militaire voertuigen (KL, KN t/m KZ: Koninklijke Landmacht, KM: Koninklijke Marine, LM: Luchtmacht, KA, KP, KW: voertuig ondersteunende defensieonderdelen zoals vervoersdienst, KV: Koninklijke Marechaussee) Bij álle militaire kentekens wordt na side code 1 meteen side code 3 gebruikt i.p.v. side code 2.

Geen andre kenmerken of gedrag?

Ctrl+k

• Widow
Het kenteken begon met KV, en ze hadden een jas aan die op een politiejas leek, maar dan bovenop een paar rode en blauwe blokjes, had het nog nooit gezien. Verder waren de motoren wit, en reden ze idioot dicht op me :X ik denk dat als ie zn hand uitstak hij had kunnen leunen tegen mn busje. Lekker slim met regen op van dat asfalt waar het meteen zon mistboel word als het regent :P .

Verwijderd

welke website ik ook op ga :P overal is het ja - militair want de combi is lettercombinatie KP, KL, KM of LM en twee cijfercombinaties. Kijk ik dan scheel of klopt het nog niet.

dit antwoord heb ik dan ff overgenomen van autoweek waar ook iemand vraagt of KV special is op t kenteken.
Vind het nog steeds vreemd.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:48:
welke website ik ook op ga :P overal is het ja - militair want de combi is lettercombinatie KP, KL, KM of LM en twee cijfercombinaties. Kijk ik dan scheel of klopt het nog niet.

dit antwoord heb ik dan ff overgenomen van autoweek waar ook iemand vraagt of KV special is op t kenteken.
Vind het nog steeds vreemd.
http://nummerplaat.write2me.nl/?P=5
"Op 2005-10-30 is al gemeld dat platen met KV of KW beginnende aan het Min van Defensie behoren.
Je had meer details kunnen verschaffen over de KV-00-10: was het een legergroen pantserrupsvoertuig of een blauwe bestelbus of nog iets anders?
Ik heb op 11 december dit gezien: KW-87-74 een metallic rode Peugeot 406 Break, op een zondagrit met duidelijk een familie (in burgerkleding) aan boord, op de A12 tussen Ede en Arnhem.
Ook gezien in november 2005 zomaar geparkeerd in een winkelstraat in Amsterdam Zuid: KW-94-95 donkerblauwe Peugeot 407 (coupé?) met een schoon/opgeruimd interieur, geen zichtbare kenmerken van het gebruiksdoel van deze wagen."

Verwijderd

ok, dus conclusie, is voor defensie, ongeacht werk of burger voertuigen? vind ik nog vreemd, als je niet weet/ziet dat een bepaald voertuig een functie heeft (zoals je weet dat een pliesie auto een pliesie auto is) dan kun je je er ook niet op instellen. Daarmee bedoel ik dat dat stel zo'n defensie ding mag de vluchtstrook nemen en jij ziet een normale motor/auto dat je dan eigen rechter gaat spelen ofzo. Nu mag dat sowieso ook niet, maar dat risico loop je dan wel natuurlijk.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:25:
ok, dus conclusie, is voor defensie, ongeacht werk of burger voertuigen? vind ik nog vreemd, als je niet weet/ziet dat een bepaald voertuig een functie heeft (zoals je weet dat een pliesie auto een pliesie auto is) dan kun je je er ook niet op instellen. Daarmee bedoel ik dat dat stel zo'n defensie ding mag de vluchtstrook nemen en jij ziet een normale motor/auto dat je dan eigen rechter gaat spelen ofzo. Nu mag dat sowieso ook niet, maar dat risico loop je dan wel natuurlijk.
ik denk dat het misschien alleen belastingtechnisch uitmaakt (defensie personeel kan vaak dingen belastingvrij kopen) en hebben ze geen extra rechten op basis van nummerplaat.

Verwijderd

nou als ze rare dingen doen als raar parkeren ofzo, moet je er net één of twee bij hebben die er boos om worden en weet ik veel ff met de sleutel over de lak gaan.

Ja algoed, als het echt verder geen betekenis heeft (als in dat ze zich aan bepaalde regels mogen onttrekken) dan is dat ook meer dan terecht natuurlijk, bij een geval van aso gedrag - kun je aso terug verwachten.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oeps! Prijsje was idd voor een 2k model... dan was die ibood beter idd ;)

Of je maakt no-budget wat klitteband op een cheaptelefoonhoejs en aan je jas :)

(Indien camera aanwezig op telefoon natuurlijk)

• Widow
Heeft iemand trouwens die ibood-camera al binnen? Had em op mn werk willen laten afleveren omdat ik nooit thuis ben, op zaterdag na. Hopelijk hebben ze hem dus niet net op vrijdag opgestuurd zodat ik hem alsnog misloop :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:25:
Defensie mag helemaal niets met jou en alleen de KMar mag (met zwaailichten e.d.) over vluchtstroken rijden enzo. Je hoeft je dus nergens op in te stellen. Ik zie ook wel eens defensievoertuigen rijden, soms zijn het kleine autootjes en soms een grote met chauffeur lijkt het wel. Het zijn overigens allemaal dienstvoertuigen, maar ze hebben niet meer rechten dan een burgerauto. Net zo goed als een marechaussist jou niet kan bekeuren omdat je te hard rijdt. Wél als je een misdrijf begaat, maar dat mag iedere burger. Leger en politie zijn in Nederland absoluut gescheiden.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:37:
[...]

Defensie mag helemaal niets met jou en alleen de KMar mag (met zwaailichten e.d.) over vluchtstroken rijden enzo. Je hoeft je dus nergens op in te stellen. Ik zie ook wel eens defensievoertuigen rijden, soms zijn het kleine autootjes en soms een grote met chauffeur lijkt het wel. Het zijn overigens allemaal dienstvoertuigen, maar ze hebben niet meer rechten dan een burgerauto. Net zo goed als een marechaussist jou niet kan bekeuren omdat je te hard rijdt. Wél als je een misdrijf begaat, maar dat mag iedere burger. Leger en politie zijn in Nederland absoluut gescheiden.
kmar mag wel op eigen terrein mensen aanhouden. wegens langs/door oefenterreinen enzo.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 18:43:
[...]
kmar mag wel op eigen terrein mensen aanhouden. wegens langs/door oefenterreinen enzo.
Nogal wiedes (het is de politie van defensie tenslotte), maar op de openbare weg mogen ze alleen gekke dingen doen met zwaailichten e.d.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:15:
[...]

Nogal wiedes (het is de politie van defensie tenslotte), maar op de openbare weg mogen ze alleen gekke dingen doen met zwaailichten e.d.
Openbare weg is nogal een breed begrip.

Makerij Hofman

• iMars

iMars

Full time prutser

Heb eindelijk een foto gemaakt van mijn motor, tijdens een korte city tour door Rotterdam ;)
Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1177122753652_1395618558_488189_1223661_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs128.snc1/5490_1177134713951_1395618558_488202_7135789_n.jpg
:X sorry, had niet mijn camera bij me, alleen m'n phone

Binnenkort maar eens een keer over doen en mijn camera meenemen :*)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:44:
[...]

Hee, is dit de "Motor - Beginnersvragen... en meer!" topic, of moeten we het hernoemen naar "Trio - Beginnersvragen... en meer!"? :+

Maareh, on-topic:
Hoewel ik voor een beginner aardig op leeftijd ben (32) en überhaupt pas twee jaar m'n rijbewijs B heb, zit ik na te denken over een motor. Naast het feit dat het gewoon erg leuk rijden lijkt, zit er ook een practische kant aan: ik woon in A'dam en van de (deel)gemeente mogen we maar één parkeervergunning per huishouden hebben. Mijn vriendin rijdt elke dag naar Nieuwegein (met OV te doen, maar duurt 2x zo lang), ik fiets meestal naar het werk, maar gemiddeld twee keer per drie weken moet ik naar een andere locatie (vaak OV-technisch lastig), en dan begint de getouwtrek om de auto...

Er zijn meerdere denkbare oplossingen, maar een motor lijkt me het interessantst - en op termijn als lessen en aanschaf kleding + motor zelf eruit zijn goedkoper dan alternatieven (ConnectCar, parkeerplek huren + auto, auto kopen + 5km verderop parkeren en dan eens per maand ingetikte ruiten of erger herstellen etc.).

Ik ben nu dus aan het kijken naar kosten en mogelijkheden. Ondanks buitenlander te zijn, ben ik qua krenterigheid uitstekend ingeburgerd. Ik rij nu al een underpowered auto <Vmax rijden om benzine te sparen (en haal daarmee in de regel beter dan 1:16). Mbt motor zou ik vergelijkbaar te werk willen gaan - power en looks zijn irrelevant, maar hij moet goedkoop in aanschaf (budget max EUR 1000) en (erg) zuinig zijn, liefst beter dan 1:30. Snelheid is alleen in zoverre relevant dat ik mee moet kunnen komen met verkeer op de A10, dus op 100km/u moet een inhaalactie nog mogelijk zijn. Ben ook geen fan van idioot hoge rpm. Actieradius van >275km op een tank is wenselijk. Verder heb ik twee linkerhanden, dus weinig onderhoudsgevoelig is duidelijk een pre. Qua zithouding wil ik absoluut niet een racehouding (voorovergehurkt), maar heb m'n twijfels over de wendbaarheid in het verkeer van een chopper, dus komt het uit op een 'normale' rechtophouding. Mijn 1m86 (niets bijzonders in NL, wel groter dan de gemiddelde Japanner) moet er ook op passen. Tenslotte, als het toch over looks hebben, ik vind al die sportdingen niets, puur 'naked' heeft m'n voorkeur een buurman heeft een wat groezelig zwarte Honda GL1000 staan, qua looks zit dat erg dicht in de buurt van m'n ideaal

Al deze zooi bij elkaar gooiend ben ik me een beetje in gaan lezen en vooralsnog een stuk of drie motoren gevonden die goedkoop zijn in de aanschaf en verder aan (bijna) alle eisen/voorkeuren hierboven voldoen:

Honda CB 200 (1975)
- zou 1:29 moeten doen, 2e hands voor EUR 750 te koop, grootste voordeel die ik zie is actieradius, grootste nadeel is toch wel hoge rpm op 120km/u, en de vraag of een old-timer wel een goed idee is als eerste motor

Suzuki GN250 (1993)
- over verbruik lees ik wilde verhalen tem 1:42, maar 1:30 moet haalbaar zijn. 2e hands voor EUR 550 te koop, schijnt betrouwbaar en comfortabel te zijn, en ziet er IMHO erg mooi uit, nadeel is alleen Vmax van rond 120km/u of lager - en dus tevens veel tijd tegen die Vmax aan...

Honda NT 650V (1995)
- wat zwaardere bak die 1:25 doet, maar daarmee veel krachtiger is. Is betaalbaar te krijgen (rond EUR 1000), maar gaten in uitlaat lees je in zowat iedere advertentie terug. Ook zijn reviews negatief over zitcomfort op langere ritten.

Drie vragen:

1) wat vinden jullie van m'n eisen? (en dan niet of je zelf dezelfde keuzes zou maken, maar eerder of ze realistisch zijn en samenhangend)
2) klopt wat ik hier zeg over die drie motoren? Zou je ze als eerste motor aanraden?
3) zijn er andere motoren die ik gemist heb die aan deze eisen zouden voldoen? (dus primair goedkoop en zuinig maar wel nog in staat 120km/u te halen)

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
En zo'n scootermotor, of motorscooter, is dat niet iets? Die zie ik her en der voor lage prijzen staan, want echt populair zijn ze niet. Maar je hebt er wel een normale zithouding op, en echt zuipen zullen die dingen ook niet doen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe ver is het ongeveer naar die andere locatie?

Een brommertje is geen optie? Da's 't goedkoopst natuurlijk... maar op de A-10 rijden is raad ik dan niet aan ;)

• RemcoDelft
dion_b schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 03:52:
[...]
1) wat vinden jullie van m'n eisen?
Na 2 motorlessen kan ik maar 1 ding vragen: heb je er al eens op gezeten?! Een motor alleen voor goedkoop verplaatsen zou ik niet doen, daar is het veel te leuk voor! M.a.w.: rijplezier is ook zeer belangrijk. En qua veiligheid (25-30 keer zo dodelijk) zou ik het niet op alleen kostenbasis durven afwegen, daar moet dan toch een hoop plezier tegenover staan.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Na 2 motorlessen kan ik maar 1 ding vragen: heb je er al eens op gezeten?! Een motor alleen voor goedkoop verplaatsen zou ik niet doen, daar is het veel te leuk voor! M.a.w.: rijplezier is ook zeer belangrijk. En qua veiligheid (25-30 keer zo dodelijk) zou ik het niet op alleen kostenbasis durven afwegen, daar moet dan toch een hoop plezier tegenover staan.
Nou niet overdrijven, het is maar 18 keer zo waarschijnlijk dat je omkomt vergeleken met koekblikkers ;)

http://www.nujij.nl/motor...-autorijden.1508977.lynkx (probeer 't commentaar van die ivbo zwakstromers te negeren)

En da's met die gladiolen uit 't Middellandse Zeegebied meegerekend! O-)

[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 11-07-2009 09:32 ]

• RemcoDelft
steveman schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:30:
[...]

Nou niet overdrijven, het is maar 18 keer zo waarschijnlijk dat je omkomt vergeleken met koekblikkers ;)
ANWB-boekje 2009 zegt 25 keer (voor Nederland, juist waar het heel druk is met auto's), de 30 keer kwam uit m'n studie in Delft, waar motorrijden qua dodelijkheid werd vergeleken met paragliden.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

RemcoDelft schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:39:
[...]

ANWB-boekje 2009 zegt 25 keer (voor Nederland, juist waar het heel druk is met auto's), de 30 keer kwam uit m'n studie in Delft, waar motorrijden qua dodelijkheid werd vergeleken met paragliden.
* Steve gaat nú een baan zoeken in Italië

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als we eerst eens beginnen met het fabeltje te ontkrachten dat motorrijden goedkoper zou zijn dan autorijden. Een auto kost misschien wat meer aan brandstof, houderschapbelasting (wegenbelasting in de volksmond) en verzekeringen, maar bij een motor ben je de bedragen die je daar op bespaard vaak dubbel en dwars kwijt aan slijtage onderdelen zoals banden/kettingen + kettingwielen/remmen. (De NTV in het rijtje van dion_b heeft een cardanaandrijving, dus dat scheelt dan weer.)

Voorbeeld: Met een auto verslijt je met "normaal" rijden iedere 60.000 Km. een set banden (4 stuks) wat je ongeveer €400,- aan kosten opleverd. Met een motor verslijt je iedere 15.000 Km. 2 banden (ook weer met "normaal" rijden) ..... en die kosten je dan rond de €300,- Op 60.000 Km. is dat €1200,- aan banden :+

Als je zélf niet al te graag sleutelt dan zou ik de "klassiekers" toch liever even links laten liggen en voor de betrouwbare techniek van de NTV gaan maar óók daarbij geldt: voor €1000,- mag je géén probleemloos machientje verwachten.

Maar waar het meestal over gaat: Het plezier wat je van een motor terug krijgt is vaak véél groter dan dat van een auto ... + parkeren en files zijn (meestal) géén probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 11-07-2009 10:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 10:03:
Als we eerst eens beginnen met het fabeltje te ontkrachten dat motorrijden goedkoper zou zijn dan autorijden.
Daarbij: in elke auto zit een gordel en meestal nog een knapzak. Voor de motor moet je nog ettelijke 100den €'s uitgeven aan goede motorkleding. Kost ook een en ander.

Waarom is deugdelijke kleding overigens niet gewoon verplicht inmiddels? Ik zie nog genoeg leipen rijden in een shirt, met bergschoenen of korte broek. En zo nu en dan nog iemand die wel met een jack rijdt, maar dan weer zonder handschoenen.
Uiteraard een stuk eigen verantwoordelijkheid, maar die mensen hebben blijkbaar niet de geestelijke vermogens om te bepalen wat goed voor ze is. Wat zo'n idioot nou denkt als ie op de snelweg rijdt met 100kmh in een ruitjesoverhemd met korte mouwen, korte broek en schandalen...nog nét een helm op, maar dat had aan de figuur te zien liever een alpinopet geweest. De man zou direct door gaan naar Beverwijk voor huidtransplantatie denk ik. Ongeloofelijk.

Moeilijk om vast te stellen waaraan die kleding dan zou moeten voldoen, maar ik denk wel dat er iets te zeggen is voor minimale eisen aan slijtvastheid, goedgekeurde protectoren en pasvorm. Iemand van 65kg in mijn motorpak is denk ik net zo gevaarlijk als zonder pak op je bek gaan. Na 20 meter over het asfalt glij je verder in je nakie.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als we eerst eens beginnen met het fabeltje te ontkrachten dat motorrijden goedkoper zou zijn dan autorijden. Een auto kost misschien wat meer aan brandstof, houderschapbelasting (wegenbelasting in de volksmond) en verzekeringen, maar bij een motor ben je de bedragen die je daar op bespaard vaak dubbel en dwars kwijt aan slijtage onderdelen zoals banden/kettingen + kettingwielen/remmen. (De NTV in het rijtje van dion_b heeft een cardanaandrijving, dus dat scheelt dan weer.)

Voorbeeld: Met een auto verslijt je met "normaal" rijden iedere 60.000 Km. een set banden (4 stuks) wat je ongeveer €400,- aan kosten opleverd. Met een motor verslijt je iedere 15.000 Km. 2 banden (ook weer met "normaal" rijden) ..... en die kosten je dan rond de €300,- Op 60.000 Km. is dat €1200,- aan banden :+
Het gaat hem om de aanschaf van een 2e voertuig en dan is de motor betaalbaarder. Voor 1000 euro heb je een gezondere motor dan auto. Geen APK, Geen belasting als je een old-timer koopt geen Q-park parkeer kosten geen parkeer vergunning etc. Op jaarbasis zou ik de motor kiezen want ik denk dat Dion die 15.000 KM over veel meer tijd uitsmeert dan bij z'n auto. IK gok nml dat hij met vriendin de auto neemt naar de vakantie bestemming.
dion_b schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 03:52:
[...]

Drie vragen:

1) wat vinden jullie van m'n eisen? (en dan niet of je zelf dezelfde keuzes zou maken, maar eerder of ze realistisch zijn en samenhangend)
2) klopt wat ik hier zeg over die drie motoren? Zou je ze als eerste motor aanraden?
3) zijn er andere motoren die ik gemist heb die aan deze eisen zouden voldoen? (dus primair goedkoop en zuinig maar wel nog in staat 120km/u te halen)
Waarom maak je je druk over het toerental wat het ding draait? Heeft niks van doen met de kwaliteiten van de motor. Als je in z'n 3e 120 wilt rijden dan maak je hoge toeren en hoger verbruik maar dat is dan ook alles. Je schakelt op en klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 11-07-2009 12:39 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:31:
[...]

Daarbij: in elke auto zit een gordel en meestal nog een knapzak. Voor de motor moet je nog ettelijke 100den €'s uitgeven aan goede motorkleding. Kost ook een en ander.

Waarom is deugdelijke kleding overigens niet gewoon verplicht inmiddels? Ik zie nog genoeg leipen rijden in een shirt, met bergschoenen of korte broek. En zo nu en dan nog iemand die wel met een jack rijdt, maar dan weer zonder handschoenen.
Uiteraard een stuk eigen verantwoordelijkheid, maar die mensen hebben blijkbaar niet de geestelijke vermogens om te bepalen wat goed voor ze is. Wat zo'n idioot nou denkt als ie op de snelweg rijdt met 100kmh in een ruitjesoverhemd met korte mouwen, korte broek en schandalen...nog nét een helm op, maar dat had aan de figuur te zien liever een alpinopet geweest. De man zou direct door gaan naar Beverwijk voor huidtransplantatie denk ik. Ongeloofelijk.

Moeilijk om vast te stellen waaraan die kleding dan zou moeten voldoen, maar ik denk wel dat er iets te zeggen is voor minimale eisen aan slijtvastheid, goedgekeurde protectoren en pasvorm. Iemand van 65kg in mijn motorpak is denk ik net zo gevaarlijk als zonder pak op je bek gaan. Na 20 meter over het asfalt glij je verder in je nakie.
Daarnaast hoeft niet zozeer het ongeluk en de impact van de val zo een rijder de das om te doen, maar wat denk je als wat je weerstand voor zijn kiezen krijgt als jij voor al gauw 100 meter over het asfalt glijdt. Overlijden door straatvuilinfectie (tetanus) is een niet te onderschatten risicofactor in het geval van een 'naakte' rijder.

Het lijkt me tijd voor een set aan minimum eisen gesteld aan motorkleding wat dan de verplichte eis word en wellicht - maar dat is maar een idee wat me nu te binnen schiet - een hogere eis aan motorkleding die verzekeringstechnisch dan weer gunstiger ligt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:16:
En zo'n scootermotor, of motorscooter, is dat niet iets? Die zie ik her en der voor lage prijzen staan, want echt populair zijn ze niet. Maar je hebt er wel een normale zithouding op, en echt zuipen zullen die dingen ook niet doen.
steveman schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:18:
Hoe ver is het ongeveer naar die andere locatie?

Een brommertje is geen optie? Da's 't goedkoopst natuurlijk... maar op de A-10 rijden is raad ik dan niet aan ;)
De OV-technisch lastigste locaties zitten bij Leeuwarden, Helmond en Capelle. Mijn gedachte bij bereik van 275km is dat ik dus indien nodig heen en terug kan gaan zonder te tanken (en/of het vliegveld in Dortmund waar ik vaak heen moet enkele reis). Dat zijn vrees ik te grote afstanden voor een brommertje, en hoewel ik geen snelheidsduivel ben, 45km/u is ook gewoon te traag in die gevallen.
RemcoDelft schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Na 2 motorlessen kan ik maar 1 ding vragen: heb je er al eens op gezeten?! Een motor alleen voor goedkoop verplaatsen zou ik niet doen, daar is het veel te leuk voor! M.a.w.: rijplezier is ook zeer belangrijk.
Ik haal zowaar veel rijplezier uit m'n Hyundai Excel, daarmee vergeleken is een Spartamet allicht nog spannender :z
En qua veiligheid (25-30 keer zo dodelijk) zou ik het niet op alleen kostenbasis durven afwegen, daar moet dan toch een hoop plezier tegenover staan.
Over veiligheid heb ik geen illusies. Zelfs op de grootste motor ben je je eigen kreukelzone. Dat gezegd, de grootste risicofactor ben je ook zelf. Maar goed, ik overweeg dit niet alleen uit kostenoverweging, maar ook enigszins uit overmacht (geen twee parkeerplekken) - en het feit dat het me gewoon (ook op een 250cc-ertje die met moeite 125km/u kan halen) erg leuk lijkt :)

Ik denk rond de 7.5k/jaar te rijden. Dat klinkt als EUR 150/jaar aan slijtage aan banden, oftewel EUR 12.50 op de maandlasten, of (nauwkeuriger) 2 cent per km. Dat is te overzien; uitgaande van afschrijving over 3 jaar en met EUR 25 reservering/m voor overig onderhoud kom ik dan puur op m'n km vergoeding van het werk al voor 80% uit de kosten (incl aanschaf).

Scheelt het echt zoveel tussen ketting vs cardanaandrijving? Wat moet ik me daar bij kostenverschil voorstellen :?
Als je zélf niet al te graag sleutelt dan zou ik de "klassiekers" toch liever even links laten liggen en voor de betrouwbare techniek van de NTV gaan maar óók daarbij geldt: voor €1000,- mag je géén probleemloos machientje verwachten.
Dat was me al opgevallen, eentje zonder vermelding van uitlaatproblemen kost gelijk het dubbele. In vergelijkbare categorie leek de BMW R65 ook interessant, maar daar was niets wat nog reed voor mij betaalbaar.

Toch zijn dit relatief grote fietsen, met bijbehorend prijskaartje; is er niets in de 150-400cc categorie dat ook even betrouwbaar mag heten?
Maar waar het meestal over gaat: Het plezier wat je van een motor terug krijgt is vaak véél groter dan dat van een auto ... + parkeren en files zijn (meestal) géén probleem.
Yup, dat eerste geloof ik gelijk als ik willekeurig welke post hier lees (of praat met collega's op de motor), het tweede is het primaire geweest wat me een schop deze kant op gegeven heeft, en dat laatste zie ik als mooie bijkomstigheid :)

Oslik blyat! Oslik!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, nou voor zulke afstanden zou ik iig geen naked aanraden, als ik van Den Haag naar Groningen rij met windkracht 4 tegen heb ik 's avonds toch wel een gevoelige nek...

• MMach
dion_b schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:42:
[...]

[...]

De OV-technisch lastigste locaties zitten bij Leeuwarden, Helmond en Capelle. Mijn gedachte bij bereik van 275km is dat ik dus indien nodig heen en terug kan gaan zonder te tanken (en/of het vliegveld in Dortmund waar ik vaak heen moet enkele reis). Dat zijn vrees ik te grote afstanden voor een brommertje, en hoewel ik geen snelheidsduivel ben, 45km/u is ook gewoon te traag in die gevallen.

[...]

Ik haal zowaar veel rijplezier uit m'n Hyundai Excel, daarmee vergeleken is een Spartamet allicht nog spannender :z

[...]

Over veiligheid heb ik geen illusies. Zelfs op de grootste motor ben je je eigen kreukelzone. Dat gezegd, de grootste risicofactor ben je ook zelf. Maar goed, ik overweeg dit niet alleen uit kostenoverweging, maar ook enigszins uit overmacht (geen twee parkeerplekken) - en het feit dat het me gewoon (ook op een 250cc-ertje die met moeite 125km/u kan halen) erg leuk lijkt :)

[...]

Ik denk rond de 7.5k/jaar te rijden. Dat klinkt als EUR 150/jaar aan slijtage aan banden, oftewel EUR 12.50 op de maandlasten, of (nauwkeuriger) 2 cent per km. Dat is te overzien; uitgaande van afschrijving over 3 jaar en met EUR 25 reservering/m voor overig onderhoud kom ik dan puur op m'n km vergoeding van het werk al voor 80% uit de kosten (incl aanschaf).

Scheelt het echt zoveel tussen ketting vs cardanaandrijving? Wat moet ik me daar bij kostenverschil voorstellen :?

[...]

Dat was me al opgevallen, eentje zonder vermelding van uitlaatproblemen kost gelijk het dubbele. In vergelijkbare categorie leek de BMW R65 ook interessant, maar daar was niets wat nog reed voor mij betaalbaar.

Toch zijn dit relatief grote fietsen, met bijbehorend prijskaartje; is er niets in de 150-400cc categorie dat ook even betrouwbaar mag heten?

[...]

Yup, dat eerste geloof ik gelijk als ik willekeurig welke post hier lees (of praat met collega's op de motor), het tweede is het primaire geweest wat me een schop deze kant op gegeven heeft, en dat laatste zie ik als mooie bijkomstigheid :)
Toch lijkt een motorscooter me ideaal in jouw geval (geen 45km/h gevallen, maar die dingen die je over de snelweg ziet rijden). Onderhoudskosten zullen veel minder zijn, al weet ik niet hoe dat zit met de 2de hands aanschafprijs
Afbeeldingslocatie: http://traversgsy.com/Honda%20Silver%20Wing.bmp
Pagina: 1 ... 120 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.