Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.767 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik zal in de vakantie genoeg in maastricht zijn en willen touren :) Wellicht volgend weekend met n vriend wat rijden, dus als er mensen mee willen.

Net me zus wat foto's laten nemen in de bocht aangezien ik op mijn voorband helemaal geen randjes meer heb, en achter nog heel klein beetje. Toch nieuwschierig wat mijn stepjes toelaten voor hellingshoek.

Op verschillende filmpjes en foto's gemeten:
Schuinste met stepjes over grond: 44,3 graden m verticaal
Minst schuin met stepjes over grond: 41,5 graden m verticaal

In het mergelland zal het iets schuiner zijn aangezien mijn voet wordt geplet :P. Dus ik ga toch uit van rond de 43graden op zijn minst, minder dan ik wil :(
Maar aangezien mijn voorband helemaal gebruikt wordt, en achter bijna durf ik niet goed te verhogen en platter te gaan... kan iemand mij goede tips geven over hangen? op mijn magna voelt het onnatuurlijk en raar :S

Ctrl+k

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Misschien is zo'n Magna dan niet helemaal de juiste motor voor je...?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Sibylle
steveman schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:18:
Misschien is zo'n Magna dan niet helemaal de juiste motor voor je...?
Ik ben aan het sparen voor n goedkope CBR of Fazer, maar schiet niet op in de zomer :+

Ctrl+k

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:31

_Apache_

For life.

Als in een FZS600? Maatje van me heeft de zijne 'over' na aanschaf van een FJR1300, zal eens uitvragen hoe overcompleet het beestje is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Stoffel
  • Laatst online: 19-01 13:05

Stoffel

Engineering the impossible

Zo, had een tijdje geleden al eens gezegd dat ik een Actioncam AT3CK had gekocht. Na wat spelen dus ook maar een tank mount gekocht, omdat er niet bijzonder veel ruimte was om het ding voor de rest te bevestigen. Ik heb hem nu redelijk trillingsvrij gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/tankmount.jpg

Ja met Tie-wraps, want ik wissel vaak tussen deze mount en de achterbrug/helm/<insert random plek>. Dit is de snelste en meest flexibele manier :+

Dit is het resultaat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lpj0XqBxl_8]

De kwaliteit is niet heel geweldig, maar zat voor op Youtube imo :) Binnenkort weer eens een dagje naar de Eiffel gaan en dan maak ik wel een mooie compilatie van wat verschillende camerastandpunten.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Nah, wat nog sneller is, is klittenband.

Makerij Hofman

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
ok, dat wordt een dure beurt! :X

Maar hij wordt tip top in orde gemaakt! :*)

@ Stoffel, best wel fijne filmpjes, geluid is erger dan het beeld, maar heb wel het idee dat het beeldbereik erg weinig is. Ik weet het even niet anders te omschrijven.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

charrel

Cortisol4life..

Zo, over 20min starten we met een rondje zweden, noorwegen (lofoten) en denemarken. 6144km voor de boeg, als we niet verkeerd rijden :P
GS-je zit weer tot z'n nek vol met bagage > Tot over 2,5 week _/-\o_

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Veel plezier en hou hem recht he :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Utopist schreef op maandag 06 juli 2009 @ 05:11:
@ Stoffel, best wel fijne filmpjes, geluid is erger dan het beeld, maar heb wel het idee dat het beeldbereik erg weinig is. Ik weet het even niet anders te omschrijven.
De beeldhoek bedoel je. Die is nu meer van een telelens, terwijl je groothoek wilt. Check de GoPro Helmet Hero Wide, die heeft een beeldhoek van 170o. Maar ja...die zijn weer een stukkie duurder. Wél hele goede beeldkwaliteit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Utopist
charrel schreef op maandag 06 juli 2009 @ 06:48:
Zo, over 20min starten we met een rondje zweden, noorwegen (lofoten) en denemarken. 6144km voor de boeg, als we niet verkeerd rijden :P
Dat is echt master. _/-\o_

* Utopist is jaloers!
mphilipp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:02:
[...]

De beeldhoek bedoel je. Die is nu meer van een telelens, terwijl je groothoek wilt. Check de GoPro Helmet Hero Wide, die heeft een beeldhoek van 170o. Maar ja...die zijn weer een stukkie duurder. Wél hele goede beeldkwaliteit.
Idd! de beeldhoek! Thanks. Goeie vergelijking ook. Ik zie zelf nog niet echt de meerwaarde van een cam tbh, iig niet voor mij, rij best beschaafd en doe geen kneedowns oid. Ik heb wel een aantal vrienden in het buitenland zitten die ik bijvoorbeeld wel eens stukjes mergelland zou willen laten zien. Misschien daarom een keertje. :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-01 16:55
Youk schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:36:
Mag ik soms vragen wat je budget is? En welk soort motor je in gedachten hebt?
Ca 2 K (2,5 max) en een sportieve motor. (Sport / Sportief - Tour)
Bijvoorbeeld een cbr600R / GSX 600 oid.
* soepah heeft weekend geen pc gezien, alleen zon, water en bier, dus sorry voor late reactie

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-01 14:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Veel plezier charrel!

@soepah: in die prijsklasse zou ik kijken voor een leuke CBR600F, degelijke dingen zijn dat meestal.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:50:
Veel plezier charrel!

@soepah: in die prijsklasse zou ik kijken voor een leuke CBR600F, degelijke dingen zijn dat meestal.
Ja, of een 96 zx6r :Y

Maar verwachten niet de meest flitsende machine.
Veel plezier meneer BMW

[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 06-07-2009 10:27 ]

No signature required.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heh, * Jaloers *
Barbecue was prima. Er kwamen nog 2 LC8-ers opdagen. De eigenaar van een KTM dealer wil jouw motor wel inruilen voor een Adv-R :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Utopist
Edit:

Hier stond een nutteloze report ;(

[ Voor 81% gewijzigd door Utopist op 06-07-2009 11:10 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

goh, dat filmpje was 1 pagina eerder ook al langs gekomen... |:( |:(

• Utopist
_Erikje_ schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:07:
goh, dat filmpje was 1 pagina eerder ook al langs gekomen... |:( |:(
Oh excuseer, nog niet gezien. Blijft een grappig filmpje tho ;)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 08:02:
[...]

Nice! Ik wil zo'n camera kopen. Niet alleen voor op mijn motor, maar ook voor snowboarden enzo. Echt duurder is ie niet hoor. $189,99 is ongeveer € 124,19, wat goedkoper is dan de € 129,00 wat de action-cam kost. En de goprocamera kan 4GB SDHC slikken, terwijl de Action-Cam maar tot 2GB gaat. De GoPro kan ook meer verder onderwater, als ik de website mag geloven: Waterproof: rated to 100 feet/30 meters

Koop hier mijn P1 reader :)

• Stoffel

Stoffel

Ik heb een 4gb SD kaartje in mijn Actioncam zitten, dus dat klopt niet :)

Voor de rest ziet ie er wel nice uit idd. Was toch van plan om er eentje op de achterbrug en eentje voorop te monteren, misschien is deze wel een optie.

@Hieronder, jep, heb hem vrijwel vol geschoten dit weekend.

[ Voor 63% gewijzigd door Stoffel op 06-07-2009 11:42 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 22:18

Exigence

dnkroz

Maar neemt die na 2 GB nog op? Dat wil ook nog wel eens gebeuren, dat er wel een grotere kaart in kan, maar daat het apparaat zelf maar de eerste 2 GB kan gebruiken.

• iMars

iMars

Full time prutser

Stoffel schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:39:
Ik heb een 4gb SD kaartje in mijn Actioncam zitten, dus dat klopt niet :)

Voor de rest ziet ie er wel nice uit idd. Was toch van plan om er eentje op de achterbrug en eentje voorop te monteren, misschien is deze wel een optie.

@Hieronder, jep, heb hem vrijwel vol geschoten dit weekend.
Exigence schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:41:
Maar neemt die na 2 GB nog op? Dat wil ook nog wel eens gebeuren, dat er wel een grotere kaart in kan, maar daat het apparaat zelf maar de eerste 2 GB kan gebruiken.
Oh, in dat geval wordt de keuze weer lastiger. Ik doe niet aan onderwatersport, dus dat is nie de grootste bepalende factor. En de ActionCam ziet er solider uit. Moeilijk, moeilijk, moeilijk...

Maar het is wel leuk voor op vakantie dat je onder water filmpjes kan maken. Nooit gedaan, maar als je eenmaal zo'n camera hebt... >:)

Edit:
ActionCamGoProVholdR Contour-HD
Resolutie+ 640x480- 512x384+ 720p HD
Onderwater- max 3M+ max 30M- Water resistand
Lens- 48º angle of view, aperture onbekend+ glass lens, f/2.8 aperture, with ultra-wide 170º angle of view+ Kijkhoek: 135° in HD, 90 graden in SD
Opslag2GB op website, maar gebruikers melden dat 4GB ook werktMax 4GBMax 16GB

Hmmm, GoPro heeft meer plusjes... lastig.

[ Voor 33% gewijzigd door iMars op 06-07-2009 14:57 ]

• Stoffel

Stoffel

Die andere cam is wel een stuk beter qua beeldkwaliteit zo te zien, maar qua robuustheid zou ik het niet durven zeggen. Die Actioncam is al rijdende een keer van de motor af gevallen, en had daar geen centje pijn van. Dat zit wel goed.

offtopic:
Utopist, zag ik jou nou net ook op LRT? :+

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik zie dat de ActionCam ook 8GB support: linkje

Ben benieuwd of de GoPro dat ook kan, nog niet gevonden.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De ATC3K & ATC5K kunnen met 4GB overweg, de ATC2K maar met 2GB Klikje

En voor een beetje filmpjes maken voor JijBuis zijn die dingen goed genoeg (als je er zelf wat ander geluid onder monteerd, of het geluid van je rit op laten nemen door een ander device zodat je dát er later onder kunt zetten. Geluid van die dingen is rampzalig, maar da's ook wel te verklaren... spul moet waterdicht zijn).

* Will_M heeft 'm "zelluf" ook :+ de 3K variant

Ding is al een paar keer de dupe geweest van de zwaartekracht ... en werkt nog prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 06-07-2009 14:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• iMars

iMars

Full time prutser

wimmel_1 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:28:
De ATC3K & ATC5K kunnen met 4GB overweg, de ATC2K maar met 2GB Klikje

En voor een beetje filmpjes maken voor JijBuis zijn die dingen goed genoeg (als je er zelf wat ander geluid onder monteerd, of het geluid van je rit op laten nemen door een ander device zodat je dát er later onder kunt zetten. Geluid van die dingen is rampzalig, maar da's ook wel te verklaren... spul moet waterdicht zijn).

* iMars heeft 'm "zelluf" ook :+ de 3K variant

Ding is al een paar keer de dupe geweest van de zwaartekracht ... en werkt nog prima.
Mooi, je hebt dus ervaring ermee :)
Wat ik wel wil weten is of de 48º voldoet, of dat de 170º beter is.
Ik wil hem namelijk ook gebruiken voor snowboarden. De opslag is geen issue, want je kan altijd meerdere kaartjes gebruiken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb het ding laatst een keer gebruikt tijdens een relaxed motorritje en daar is die 48° eigenlijk wel voldoende voor. Ik kan me voorstellen dat je bij het snowboarden een grotere hoek wil hebben omdat je anders vrij snel een groot wit vlak als beeldvullend materiaal hebt, maar misschien dat je op de site van actioncam.eu wat filmpjes kunt vinden die opgenomen zijn in de sneeuw.

Voorbeeldfilmpje:
Let niet op de muziek (da's om die ruis van de cam zélf weg te krijgen) en het trillen wordt veroorzaakt door de manier van bevestigen (op het stuurgewichtje van een SS).... én ik rijd nooit te hard, dus dat stukje bij 8:00 dat ben ik niet :+ (Ik was het "sukkelen" een beetje ....)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QS4iOQ8x290]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:07:
Heb het ding laatst een keer gebruikt tijdens een relaxed motorritje en daar is die 48° eigenlijk wel voldoende voor. Ik kan me voorstellen dat je bij het snowboarden een grotere hoek wil hebben omdat je anders vrij snel een groot wit vlak als beeldvullend materiaal hebt, maar misschien dat je op de site van actioncam.eu wat filmpjes kunt vinden die opgenomen zijn in de sneeuw.

Voorbeeldfilmpje:
Let niet op de muziek (da's om die ruis van de cam zélf weg te krijgen) en het trillen wordt veroorzaakt door de manier van bevestigen (op het stuurgewichtje van een SS).... én ik rijd nooit te hard, dus dat stukje bij 8:00 dat ben ik niet :+ (Ik was het "sukkelen" een beetje ....)

[video]
damn, ik woon al te lang in Australia/UK want toen je bij dat stukje bij 08:00 de weg op reed had ik echt zoiets van: huh waarom gaan ze langs de verkeerde kant van vluchtheuvel 8)7

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verkijk je overigens niet op de kreet 'HD' want meestal wordt daar alleen maar de resolutie mee bedoeld. Hoewel het dan officiëel HD mag heten, is het natuurlijk onzinnig om op die resolutie te filmen als ie de bitrate van een DVD niet eens haalt. Je krijgt dus alsnog een klotebeeld, maar dan op HD resolutie. Gefeliciteerd! Nee, beter 640x480 in goede kwaliteit dan 'HD' in 'Ministeck' kwaliteit. Punt is nl dat die kleine dingen heel veel beeldinformatie moeten verwerken en daardoor de kantjes eraf gaan lopen.

Ter vergelijking; een DVD heeft max 8Mb/sec, en een BluRay gaat typisch naar 20Mb/sec, met uitschieters naar 30-35. Het max weet ik zo niet. Maar als je dus een 'HD' filmpje krijgt met niet eens 8Mb/sec, kun je op je vingers natellen dat de kwaliteit te wensen overlaat.

Maar ja...de 'consument' wil graag patsen met HD, Megalixels en zoomfactoren, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wat het inhoudt en wat werkelijk belangrijk is.

Als ik de filmpjes van echte mensen (dus niet de promo's van GoPro zelf) bekijk op tjoeptjoep is de kwaliteit dik in orde. Die actioncam is ok als je zeg maar 1x per jaar wat leuke tochtjes wil filmen voor op tjoeptjoep. Wil je meer, is die GoPro of beter wel gewenst.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:^

Zo'n cameratje moet je gewoon vergelijken met het "fototoestel" wat er in de tegenwoordige GSM's zit. Materiaal wat het opleverd is leuk voor diegenen die er bij waren en/of op JijBuis te zetten maar voor de rest is het niet écht iets waarmee je een gouden kalf gaat winnen (Prijs van zo'n ding is daar met ongeveer €100,- overigens óók naar) :+

Maat van me heeft een apparte DV recorder waar je dan weer gelijktijdig een stuk of wat BulletCams aan kunt knopen. Dat leverd wél mooi materiaal op inclusief goed geluid als je de mic een beetje netjes plaatst, maar dan praat je al weer over materiaal in een héle andere prijscategorie.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Wat ga je gaat die persoon godvergeten dicht langs die auto @ 8:40 :o Koekblikker zal ook wel gedacht hebben dat ie een motorrijder op schoot zou krijgen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/close.jpg

Offspring... ah the memories :9

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 06-07-2009 19:11 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:11:
[...]

Wat ga je gaat die persoon godvergeten dicht langs die auto @ 8:40 :o Koekblikker zal ook wel gedacht hebben dat ie een motorrijder op schoot zou krijgen 8)7

[afbeelding]

Offspring... ah the memories :9
wel vaker dacht ik dat hij er erg dicht langs ging...
Zo te zien zat cam op linker bar end en zoom hij hopelijk een beetje in waardoor het erger lijkt dan het was..

• Hu9o
  • Laatst online: 23-01 23:32

Hu9o

Schokkend

Ja dat was precies mijn gedacht toen die auto passeerde.

Maar waar is dit ergens? want hij zijn wel leuke weggetjes :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Camera zat dus inderdaad op het uiterste deel van m'n linker clip-on en mede dankzij/door het 48° objectief van zo'n ding lijkt 't allemaal véél erger dan dat 't is. Op 8:40 zat ik die rijder keurig op 1/3 van de eigen weghelft (ongeveer).

De weggetjes zijn overigens allemaal te vinden op de grens Noord Brabant/Gelderland (een deel ervan heb ik vorig jaar ook in de GOT Najaarsrit meegenomen) ongeveer tussen s'Hertogenbosch en Grave, langs de Maas.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:07:
Heb het ding laatst een keer gebruikt tijdens een relaxed motorritje en daar is die 48° eigenlijk wel voldoende voor.
Soms is het landschap in een wat breder perspectief ook wel leuk. Hangt er een beetje af wat je precies wilt laten zien: ghostrider gedoe of een 'strassenfeger' filmpje...

• Sibylle
meneer wimmel, heb je mooie bocht tipjes in de buurt van Ehv? Ik ken het flightforum enzo nu wel, ik zoek een lange mooie route, iets zoals Mergelland (ja ik weet, het is plat bij ons :P )

Ik blijf altijd telang bij mijn ouders in Mtricht omdat t hier lekker rijden is, maar in Ehv kom ik nooit verder dan alle dorpen rond Winterelle en veldhoven :(

Ctrl+k

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:03:
[...]

Soms is het landschap in een wat breder perspectief ook wel leuk. Hangt er een beetje af wat je precies wilt laten zien: ghostrider gedoe of een 'strassenfeger' filmpje...
Like I Said ....

Maar als jij voor €100,- een set kunt leveren die dat nadeel niet kent én wat fatsoenlijk beeldmateriaal opleverd....

@ Sibylle: laat maar even een keer wat weten (DM) ?. Genoeg leuke weggetjes, óók daar in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-07-2009 00:47 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:43:
[...]
Like I Said ....

Maar als jij voor €100,- een set kunt leveren die dat nadeel niet kent én wat fatsoenlijk beeldmateriaal opleverd....
Dat is idd het probleem. Ik vind het overigens erg moeilijk om de beeldkwaliteit te beoordelen via youtube. Of het nou de ranzige output van die camera's is of wat youtube ervan maakt kan ik zo niet zien, maar soms is het heel erg slecht, geen detail, veel blokjes enzo. Dan denk ik 'dan maar geen filmpje'. Ik zou graag op een reis zo nu en dan wat van het landschap laten zien, maar ja...als dat ding alleen maar een Bob Ross achtig tafereel laat zien is er ook weinig aan. Alleen een groene blur waar bomen zouden moeten zijn heeft niemand wat aan.

Of de filmers hebben geen idee hoe ze met de software moeten omgaan en kiezen lekker veel compressie. Ik weet het niet. Ik heb ook wel eens heel ranzig materiaal gezien uit een dure videocamera. De maker vond het prachtig, maar het was helemaal verrot gecomprimeerd. Het gros van de mensen zal het misschien niet eens zien, maar ik ben nu eenmaal een zeikerd... ;)

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:24:
Verkijk je overigens niet op de kreet 'HD' want meestal wordt daar alleen maar de resolutie mee bedoeld. Hoewel het dan officiëel HD mag heten, is het natuurlijk onzinnig om op die resolutie te filmen als ie de bitrate van een DVD niet eens haalt. Je krijgt dus alsnog een klotebeeld, maar dan op HD resolutie. Gefeliciteerd! Nee, beter 640x480 in goede kwaliteit dan 'HD' in 'Ministeck' kwaliteit. Punt is nl dat die kleine dingen heel veel beeldinformatie moeten verwerken en daardoor de kantjes eraf gaan lopen.

Ter vergelijking; een DVD heeft max 8Mb/sec, en een BluRay gaat typisch naar 20Mb/sec, met uitschieters naar 30-35. Het max weet ik zo niet. Maar als je dus een 'HD' filmpje krijgt met niet eens 8Mb/sec, kun je op je vingers natellen dat de kwaliteit te wensen overlaat.

Maar ja...de 'consument' wil graag patsen met HD, Megalixels en zoomfactoren, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben wat het inhoudt en wat werkelijk belangrijk is.

Als ik de filmpjes van echte mensen (dus niet de promo's van GoPro zelf) bekijk op tjoeptjoep is de kwaliteit dik in orde. Die actioncam is ok als je zeg maar 1x per jaar wat leuke tochtjes wil filmen voor op tjoeptjoep. Wil je meer, is die GoPro of beter wel gewenst.
Daar heb je een goed punt. Vond de prijs sowieso te duur voor de HD cam. Zat te twijfelen tussen de ATC3K, ATC5K en GoPro Wide. Enige grote verschil was de resolutie (640x480 & 512x384) en de water dichtheid (3m of 30m).

Vond alle cams opzich wel een acceptabele resolutie/kwaliteit hebben, en dan gaat mijn voorkeur toch naar de GoPro ivm 30M onder water.

Nu maar ff kijken welke variant ik wil :P
http://www.goprocamera.com/products

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Hij ziet er iig veel steviger uit. De filmpjes op de website (in hoeverre die representatief zijn weet niemand) zien er niet slecht uit: bijna geen compressie zichtbaar en het geluid is wel redelijk.

• iMars

iMars

Full time prutser

_Erikje_ schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:58:
[...]

Hij ziet er iig veel steviger uit. De filmpjes op de website (in hoeverre die representatief zijn weet niemand) zien er niet slecht uit: bijna geen compressie zichtbaar en het geluid is wel redelijk.
Ik vind dit er toch wel acceptable uitzien:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=n3Ee4IByTWg]
http://vimeo.com/moogaloo...ait=0&color=&fullscreen=1

Voor dat geld moet je geen topkwaliteit verwachten, maar ik wil gewoon leuke filmpjes maken op de motor en snowboard en dit ziet er imo goed genoeg uit :)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:37

Ethirty

Who...me?

Ik ben nieuw in het motorgebeuren en wil binnenkort beginnen met rijlessen. Nu heb ik alvast een theorieboek geleend van mijn broer, maar die is uit 2004 (wel nieuwe regels). Kan iemand iets zinnigs zeggen over de actualiteit van dit boek, of moet ik een 2009 exemplaar gaan zoeken?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ethirty schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:08:
Ik ben nieuw in het motorgebeuren en wil binnenkort beginnen met rijlessen. Nu heb ik alvast een theorieboek geleend van mijn broer, maar die is uit 2004 (wel nieuwe regels). Kan iemand iets zinnigs zeggen over de actualiteit van dit boek, of moet ik een 2009 exemplaar gaan zoeken?
2004 is echt te oud, zoek een beetje op marktplaats en je kan vast voor een prikkie een nieuwe boek scoren.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Of vraag even bij de rijschool waar je gaat lessen of ze daar ook boekjes in bruikleen hebben. Was bij mij wel zo namelijk. Scheelt je zelf weer een boekje aanschaffen.

Yamaha MT-09

• Sibylle
ik kon van Marca Verbaandert in Veldhoven mijn boekje lenen tegen borg :)
En ik heb theorie boekjes en testen gedownload (van newsservers). Als je 5toetsen oefent en foutloos maakt, hoef je alleen nog ff de moeilijke feitjes te lezen in het boekje. Anders ben je heel lang bezig met het boekje lezen en moet je het daarna alsnog doen.

Ctrl+k

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:37

Ethirty

Who...me?

Thanks! Ik weet genoeg. Ik zal geen tijd verspillen met het lezen van oude materie.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-01 19:39

martjah

Appel

(jarig!)
heeft er iemand een idee waar je een bout met engelse schroefdraad kan kopen ? ik heb er maar 1 nodig voor mijn sony cameratje

ben bij de gamma+timmerhuis+ fietsenmaker geweest

geen van alle konden mij verder helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door martjah op 07-07-2009 15:25 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

martjah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:25:
heeft er iemand een idee waar je een bout met engelse schroefdraad kan kopen ? ik heb er maar 1 nodig voor mijn sony cameratje

ijzerhandel?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martjah schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:25:

was is engels schroefdraad? bedoel je bouten die in inches gaan ipv mm?
Wat voor maat heb je nodig? ik kan hier eens rondkijken of de locale (engelse) ijzerboer dat heeft, hoewel ook hier tegenwoordig het meeste wel metric is..

• Exigence
  • Laatst online: 23-01 22:18

Exigence

dnkroz

Bij de betere ijzerwarenhandel is dat wel te krijgen, tot in alle exotische soorten en maten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ToolkiT: Met "Engelse draad" wordt meestal schroefdraad bedoeld die links-om loopt i.p.v. rechts-om. :)

• Sibylle
ik heb thuis nog n adapter voor spiegels voor in suzuki/yamaha?. Dus een stukje dat linksom schroefdraad omzet naar rechtsom. Ik kan ze wel opsturen als je er iets aan hebt.

Ctrl+k

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
Ik heb maar even een fototje gemaakt.

links is het boutje wat ik gekocht heb bij de fotozaak die in de Sony past (DSC-W130) en rechts zie je een normale M6

Mayb dat het dan wat duidelijker van wat de maat is. Want ik heb de balle verstand van de engelse maten (google zegt Withworth en zoals ik begrijp is de het aantal graden anders van de schroefdraad)

fototje[klik voor groter formaat]:
Afbeeldingslocatie: http://vkgbijdehand.nl/upload/Martjah/schroefdraaddingyklein1.jpg

wat ik dus zoek is minimaal de lengte van de rechtse met de schroefdraad van de linker.

[ Voor 26% gewijzigd door martjah op 07-07-2009 18:40 ]

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Hmmz, meet anders even de doorsnede van de gewenste draad. Zet dat om in inch en vraag bij een ijzerhandel om een lengte van die draad in Withworth. En de inch maat zal wel in de trand van 1/16 of 3/32 of weet ik veel wat voor gekke maat worden aangeduid.
Maar weet je zeker dat het Withworth is? Met een beetje pech is het UNC.

[ Voor 1% gewijzigd door thaMini op 07-07-2009 21:41 . Reden: Typo's ]

Be small, act BIG.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:23:
@ ToolkiT: Met "Engelse draad" wordt meestal schroefdraad bedoeld die links-om loopt i.p.v. rechts-om. :)
bij toolkit hebben ze waarschijnlijk Europese draad.... Rare Engelsen ook. :+

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
thaMini schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:37:
Hmmz, meet anders even de doorsnede van de gewenste draad. Zet dat om in inch en vraag bij een ijzerhandel om een lengte van die draad in Withworth. En de inch maat zal wel in de trand van 1/16 of 3/32 of weet ik veel wat voor gekke maat worden aangeduid.
Maar weet je zeker dat het Withworth is? Met een beetje pech is het UNC.
hieruit maakte ik eigenlijk op dat het withworth was:
http://www.fotoapparatuur...iewtopic.php?f=11&t=11804

• teacher
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wimmel_1 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:23:
Dat heet gewoon linkse draad :) (denk maar aan linkse tappen).

Dit is 3/8e dan is de boutdiameter ong. 9.5 mm. Klopt dat?

Wise enough to play the fool

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://vkgbijdehand.nl/upload/Martjah/schroefdingyklein.jpg

dikte is dus 0.243 inch volgens het meetapparatuur

de hoogte van de schroefdraad is +/- 6.3 / 6.4 mm en op die hoogte zit er dan 5x duidelijk draad.

volgens de inch cm converter is dat 0.05 inch tussen de draad in.

Zou het kunnen zijn dat ik op zoek ben naar een
1/4-20 bout? (1/4 = 0.250 en 20 van 1 / 20 = 0.05)

[ Voor 32% gewijzigd door martjah op 08-07-2009 00:31 ]

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

thaMini

Tool !!

Dan zou het 1/4" zijn toch? Tussen statief en camera....

Voor de lol nog even een idiote verzameling Whitworth maten http://www.sizes.com/tools/thread_whitworth.htm 5/32 enzo...
Wat is er toch mis met M8 enzo? 7(8)7

Be small, act BIG.

• Sibylle
aaah, ik heb dit weekend in Maastricht mijn slijtboutjes helemaal opgereden. Ik ben ook al begonnen aan mijn rempedaal, voetsteuntjes en btje middenbok.

Dat gaat een dure hobby worden, dus maar nieuwe slijtboutjes ^^
Wie weet waar ik goedkoop iets van titanium (of ander vonkends) bouten vandaan haal?

Ctrl+k

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Moge :W

* Chakotay heeft nieuw speelgoed *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bbqnerd/gsxr/gsxr.jpg

Zometeen meteen uitproberen op Assen :P

• iMars

iMars

Full time prutser

Chakotay schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 05:33:

[afbeelding]

Sjees, zeker goedemorgen :z Wat een tijd dat je post zeg...

Maarreh, mooi scheurijzer hoor! Is het de 750?

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

webmail schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 06:54:
[...]

Sjees, zeker goedemorgen :z Wat een tijd dat je post zeg...

Maarreh, mooi scheurijzer hoor! Is het de 750?
600, de 750 heeft een USD voorvork :)
Mooie fiets Chakotay!

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier, een ActionCam voor weinig :)

http://www.ibood.com/nl/nl

Oregon Scientific ATC5K Waterproof Action Cam voor 100Eu'tjes.

[ Voor 34% gewijzigd door _Apache_ op 08-07-2009 08:11 ]

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:10:

Aaaahhhhhh!!! Damn, ik had eigenlijk zo goed als zeker de keuze gemaakt voor de GoPro... maar 99,95 is niet duur...

• RedHat
  • Laatst online: 23-01 21:16

Ik wou hem net gaan melden ;)
Je was me voor :P

Ik kan fysiek een jaar na ongeval nog steeds niet motorrijden. Drives my crazy :(

• _Apache_

_Apache_

For life.

RedHat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:12:
[...]
Ik kan fysiek een jaar na ongeval nog steeds niet motorrijden. Drives my crazy :(
Heftig ongeluk geweest dan of verloop revalidatie langzaam?

• iMars

iMars

Full time prutser

_Apache_ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:35:
[...]

Heftig ongeluk geweest dan of verloop revalidatie langzaam?
Wilde het net vragen...
* iMars is nieuwsgierig

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 09:45

Twhomp

Stayin' Alive

Ja zeg!!! Wat doe je nou! € 100?

* Twhomp heeft er een besteld: je kan er bijna geen miskoop aan doen :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• iMars

iMars

Full time prutser

Twhomp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:49:
[...]

Ja zeg!!! Wat doe je nou! € 100?

* Twhomp heeft er een besteld: je kan er bijna geen miskoop aan doen :D
Heb hem toch ook maar besteld ;) De afstandsbediening en display wegen zwaarder dan de 30 meter onderwater >:)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42

Besteld, dat is een leuk prijsje voor zon speeltje :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Utopist

[afbeelding]

Wow, nice!

* Utopist ook!

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2u62uf4.jpg

Nieuwe uitlaat. Laser Extreme GP Pro. Eigenlijn niet voor mijn motor, maar gecustomized door Mile Pajic. Geeft een mooi geluidje, zo erg dat de vorige eigenaar hem weg moest doen omdat hij de hele buurt ermee wakker maakte in de ochtend. En ik heb geen buren, dus .... :D

(Crosspost uit de HK)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Als dat een open pijp is begrijp ik het wel ja.

Met een schaar kom je niet heel ver hoor. :+

• Utopist
_Apache_ schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:18:
Als dat een open pijp is begrijp ik het wel ja.

Met een schaar kom je niet heel ver hoor. :+
Het is een vrij open pijp ja :+

Ik moet helaas tot zondag wachten eer ik hem kan monteren, motor is bij de beunhaas.

• Stoffel

Stoffel

Wel knap dat hij RVS kan customizen met een schaar :+

edit: Damn you Apache!

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffel op 08-07-2009 11:27 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maar dat is geen gewone schaar Mike! dit is de amazing schaar! kijk de kleuren, ze lijken wel echt!!!!
</tellsell mode>

• Utopist
ToolkiT schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:30:
Maar dat is geen gewone schaar Mike! dit is de amazing schaar! kijk de kleuren, ze lijken wel echt!!!!
</tellsell mode>
Maar wacht even! Er is meer! Het is een echte Sola!

Soit, nee die schaar lag erbij omdat ik hem net uit de doos had gehaald, en hij was vrij goed verpakt. :P

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 13:25
ook lekker om mee te maken...
Gh0stw4lk3r in "WTF (!?) - Deel je ervaringen bij WTF si..."
ben blij dat ik niet van de motor afgemept werd..

• RedHat

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:56:
idd, lijkt me goed schrikken...
Helm zou ik wel asap vervangen trouwens..
Is de rechtzaak inmiddels voorbij? ik snap dat je voor die tijd niet te veel wil zeggen, maar ben wel nieuwsgierig aangezien je uit de omgeving komt waar ik ben opgegroeit (geboren en getogen in Nijkerk, maar geen niekarker ;) )

[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 08-07-2009 12:11 ]

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:56:
[quote]
Error™
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
[\quote]

• Gh0stw4lk3r
@martjah
het staat in de HK, dus vandaar de melding

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 13:56
Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:08:
@martjah
Handig...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gh0stw4lk3r schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:08:
@martjah
wat was ook alweer de link om je voor HK aan te melden (voor mij te lang geleden..)

• Gh0stw4lk3r
kan het ook wel even hier neerplempen..
wtf, rij ik bij mijn werk weg op de motor, ga ik door de slagbomen, knalt dat ding naar beneden terwijl ik er onderdoor rij...... boem zo die slagboom op me hoofd :(
ik had nog mazzel dat ik bukte anders had ik hem van voren gekregen en had ik op mijn muil gelegen.....

nu nog kijken of ik het bedrijf nog aanprakelijk kan stellen voor de schade aan mijn helm... ( maak ik enige kans?)

• Utopist
martjah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:03:
[...]

[quote]
Error™
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
[\quote]
ToolkiT schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:12:
[...]

wat was ook alweer de link om je voor HK aan te melden (voor mij te lang geleden..)
Voorwaarden aanvragen huiskamer (HK) toegang

• RedHat
ToolkiT schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:58:
[...]

idd, lijkt me goed schrikken...
Helm zou ik wel asap vervangen trouwens..

[...]

Is de rechtzaak inmiddels voorbij? ik snap dat je voor die tijd niet te veel wil zeggen, maar ben wel nieuwsgierig aangezien je uit de omgeving komt waar ik ben opgegroeit (geboren en getogen in Nijkerk, maar geen niekarker ;) )
Agis heeft nav de getuigenverklaringen toegezegd 50% van de hoorzitting te vergoeden. Echter blijft ernog een ander 50% openstaan wat neerkomt op een heleboel geld. Nu is dat nog niet echt een probleem maar alle getuigen worden ook gedagvaard. Ik vind het een beetje een grijs gebied om alle getuigen te laten dagvaarden. Ik vind dat getuigen uit vrije wil moeten getuigen en niet omdat ze gedagvaard worden.

Daarbij ook nog dat het nu een jaar geleden is, de getuigenverklaringen zijn helder; op het moment dat ze onder een afgelegde eed een 'nieuwe verklaring' moeten indienen het mogelijkerwijs anders kan dan op het eerste moment dat alles nog vers in het geheugen gegrift staat.

Al met al nog steeds in dubio dus.

Het was een gevalletje van aan komen rijden, tractor zien, afremmen, tractor snijdt bocht aan waar ik toevallig reed en *boem*. Vervolgens stapt meneer uit en zegt 'shit, ik had geen motorrijders verwacht' en 10 minuten later tegen de politie een andere verklaring afleggen. Het Proces Verbaal wat gemaakt is wat onder de noemer 'technisch onderzoek' doorgaat is de getuigenverklaring van tractorchauffeur. Politieagent vond het niet nodig om er verkeerspolitie bij te halen omdat er geen letsel was :? Zal mijn leven lang mank lopen; blijkbaar niet genoeg letsel. Nu heb ik wel 5 getuigenverklaringen maar het proces verbaal van de politieagent staat mij dus weer tegen. Dit heeft politieagent ff in elkaar gescheten omdat hij de volgende dag op vakantie ging en deze zaak dus ff sluitend moest zijn voordat hij op vakantie ging.

Al met al weer een geweldig optreden van de politie _/-\o_

Het grootste :'( is nog wel dat er sporen op de weg stonden waaruit duidelijk bleek wat de positie van de tractor was en dat hij pas na de aanrijding is gaan remmen en niet daarvoor; wat natuurlijk ook beide tegenstrijdig is aan de verklaring van de tractorchauffeur. Er is een foto van de sporen op de weg; alleen geen overzichtsfoto en dus onbruikbaar :(

Bot boven mijn knie afgebroken, heupkop afgebroken in gesplitst, alle bloedvaten afgescheurd, de onderste 2 zenuwen geraakt (mja, niet zenuwdraadjes maar waar alle zenuwen bijéén komen uit je ruggenwervel) en vandaar dus verlamd/doof onderbeen/voet en de kans dat bovenbeen en/of heup afsterven.

[ Voor 13% gewijzigd door RedHat op 08-07-2009 12:27 ]

• Utopist
RedHat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:23:
[...]

Agis heeft nav de getuigenverklaringen toegezegd 50% van de hoorzitting te vergoeden. Echter blijft ernog een ander 50% openstaan wat neerkomt op een heleboel geld. Nu is dat nog niet echt een probleem maar alle getuigen worden ook gedagvaard. Ik vind het een beetje een grijs gebied om alle getuigen te laten dagvaarden. Ik vind dat getuigen uit vrije wil moeten getuigen en niet omdat ze gedagvaard worden.

Daarbij ook nog dat het nu een jaar geleden is, de getuigenverklaringen zijn helder; op het moment dat ze onder een afgelegde eed een 'nieuwe verklaring' moeten indienen het mogelijkerwijs anders kan dan op het eerste moment dat alles nog vers in het geheugen gegrift staat.

Het was een gevalletje van aan komen rijden, tractor zien, afremmen, tractor snijdt bocht aan waar ik toevallig reed en *boem*. Vervolgens stapt meneer uit en zegt 'shit, ik had geen motorrijders verwacht' en 10 minuten later tegen de politie een andere verklaring afleggen. Het Proces Verbaal wat gemaakt is wat onder de noemer 'technisch onderzoek' doorgaat is de getuigenverklaring van tractorchauffeur. Politieagent vond het niet nodig om er verkeerspolitie bij te halen omdat er geen letsel was :? Zal mijn leven lang mank lopen; blijkbaar niet genoeg letsel. Nu heb ik wel 5 getuigenverklaringen maar het proces verbaal van de politieagent staat mij dus weer tegen. Dit heeft politieagent ff in elkaar gescheten omdat hij de volgende dag op vakantie ging en deze zaak dus ff sluitend moest zijn voordat hij op vakantie ging.

Het grootste :'( is nog wel dat er sporen op de weg stonden waaruit duidelijk bleek wat de positie van de tractor was en dat hij pas na de aanrijding is gaan remmen en niet daarvoor; wat natuurlijk ook beide tegenstrijdig is aan de verklaring van de tractorchauffeur. Er is een foto van de sporen op de weg; alleen geen overzichtsfoto en dus onbruikbaar :(

Bot boven mijn knie afgebroken, heupkop afgebroken in gesplitst, alle bloedvaten afgescheurd, de onderste 2 zenuwen geraakt (mja, niet zenuwdraadjes maar waar alle zenuwen bijéén komen uit je ruggenwervel) en vandaar dus verlamd/doof onderbeen/voet en de kans dat bovenbeen en/of heup afsterven.
godverdomme zeg :(

Heftig ;( :(

Sterkte met de afhandeling en de rest, wat een kut verhaal :(

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

da's idd kut dat zo'n agent zich er zo makkelijk vanaf maakt.. ik had een officieele klacht ingedient..

• RedHat
Utopist schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:31:
[...]

godverdomme zeg :(

Heftig ;( :(

Sterkte met de afhandeling en de rest, wat een kut verhaal :(
Ik hoop echt ooit nog te kunnen motorrijden. Is altijd een 'droom' geweest die ik gelukkig werkelijkheid heb kunnen maken. Maarja, nu is het weer netzogoed een droom.

Chakotay; erg mooie motor! Héél veel plezier ermee, maar dat gaat vast en zeker goed komen!

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 08-07-2009 12:38 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.ibood.com/uk/e...5K_Waterproof_Action_Cam/
bah, £82 hoe kan ik me nu inhouden.. ik kan mrsT nu al horen klagen als ik hem koop... must resist..

• iMars

iMars

Full time prutser

RedHat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:23:
[...]

:( -O- ;( :'( Sjees wat klote man. Als ik zo hoor hoe je er aan toe was/bent, zou ik zeer zeker een officiele klacht indienen tegen de desbetreffende politie... geen letsel :X :N |:(

Veel sterkte en ik hoop echt dat je ooit weer motor kan gaan rijden!

• snars
  • Niet online

[afbeelding]

Mooie gixxer man! Wavooreen is het?

I reject your reality, and substitute my own.

• martjah

martjah

Appel

(jarig!)
Even toch weer over mijn dingy. ben weer een paar uur de stad in geweest om bij allerlei zaken te zoeken naar die boutjes/moertes met engelse maten (1/4-20) maar nergens konden ze mij helpen.

Als iemand ergens een zaak in de buurt heeft die engelse boutjes/moertjes heeft die mij zou willen helpen....

ik ben op zoek naar:
1 bout 1/4-20 (engelse maat) van minimaal 4cm
1 moertje die daarop past
1 vleugelmoertje die daarop past (bij gebrek aan vleugelmoer is een moertje ook goed)

tegen vergoeding natuurlijk :)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:26
ToolkiT schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:04:
[...]

http://www.ibood.com/uk/e...5K_Waterproof_Action_Cam/
bah, £82 hoe kan ik me nu inhouden.. ik kan mrsT nu al horen klagen als ik hem koop... must resist..
Ik heb toegegeven en zo'n ding besteld :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo...inmiddels alweer een paar dagen terug van de BMW Motorrad Days in Garmisch. Erg leuk, erg nat en erg veel mensen. Heerlijk gebied om te toeren. Ik heb zaterdag een hele mooie toer gereden rondom Garmisch en dat was genieten.

Maar...voor de mensen die denken dat BMW motoren saaie bakken zijn voor ouwe lullen ;) hier een serietje van wat er ginds onder andere te zien was:

Mooie uitlaat:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3428/3698695135_4f307191aa.jpg

Heel fraai stuur; let ook op de rem/koppelinghandels:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3533/3698695477_3ebf1ef6f0.jpg

Caféracers vind ik altijd wel mooi, en dit exemplaar is wel origineel natuurlijk:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2672/3698696183_6bf9295255.jpg

Een hele extreme op basis van (believe it or not) een GS...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2563/3698697759_1ba63c1524.jpg

Hier zit dacht ik een K1300 onder...genoeg power dus.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3495/3698703103_3b6a73ef3f.jpg

En natuurlijk ook de 'klassiekers'. Eigenmakelij van een Wehrmacht BMW:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3459/3698691049_dec18e98be.jpg
(let op de dubieuze tattoo) Dit is overigens een Fransoos...

Evengoed waren de ouwelullen bakken er ook natuurlijk, maar er wordt zo te zien genoeg gerommeld aan de Beemers. En niet allemaal onverdienstelijk moet ik zeggen. Die caféracer vind ik erg mooi.

De rest is hier te zien.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Damn Redhat, veel succes en beterschap er mee zeg!
mphilipp schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:59:
Zo...inmiddels alweer een paar dagen terug van de BMW Motorrad Days in Garmisch. Erg leuk, erg nat en erg veel mensen. Heerlijk gebied om te toeren. Ik heb zaterdag een hele mooie toer gereden rondom Garmisch en dat was genieten.

Maar...voor de mensen die denken dat BMW motoren saaie bakken zijn voor ouwe lullen ;) hier een serietje van wat er ginds onder andere te zien was:

Mooie uitlaat:
[afbeelding]

Caféracers vind ik altijd wel mooi, en dit exemplaar is wel origineel natuurlijk:
[afbeelding]
Die vind ik 't nicests! Even de rest doorspitten :9

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, weer thuis... Leuk dagje Assen gehad, alleen jammer van de bakken met regen. Uiteindelijk maar 2 echt droge rondjes kunnen rijden, niet bepaald de ideale omstandigheden om aan een nieuwe motor te wennen :+

:W Tylen btw :)

Thnx voor de reacties op mijn nieuwe motor, het is een GSX-R600 K1.

@Redhat: dat verhaal blijft erg zuur... -O- Veel van meegekregen op MF rond die tijd.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martjah schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:22:
Even toch weer over mijn dingy. ben weer een paar uur de stad in geweest om bij allerlei zaken te zoeken naar die boutjes/moertes met engelse maten (1/4-20) maar nergens konden ze mij helpen.

Als iemand ergens een zaak in de buurt heeft die engelse boutjes/moertjes heeft die mij zou willen helpen....

ik ben op zoek naar:
1 bout 1/4-20 (engelse maat) van minimaal 4cm
1 moertje die daarop past
1 vleugelmoertje die daarop past (bij gebrek aan vleugelmoer is een moertje ook goed)

tegen vergoeding natuurlijk :)
Sja je kan ze ook laten draaien @ uurloon. Kost relatief veel maar heb je het meteen.
RedHat schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:38:
[...]

Ik hoop echt ooit nog te kunnen motorrijden. Is altijd een 'droom' geweest die ik gelukkig werkelijkheid heb kunnen maken. Maarja, nu is het weer netzogoed een droom.

Chakotay; erg mooie motor! Héél veel plezier ermee, maar dat gaat vast en zeker goed komen!
mijn hemel wat een verhaal zeg. Ik zal eens menig kaarsje branden zodat je weer eens kunt opstappen.

[ Voor 25% gewijzigd door ROFLASTC op 08-07-2009 20:11 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 119 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.