Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.532 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:24

charrel

Cortisol4life..

FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:40:
Dus de vraag:
Iemand anders suggesties voor een (supersport) voor €3.500,-
Niet dat ik denk dat het een reëel zoekopdracht/vraag is, maar posten kan natuurlijk altijd.
De wat oudere fireblade's betrouwbare machines, genoeg cc's om lekker mee te komen. Stuurt prima.
En nog redelijk comfortabel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
steveman schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Nee, een VF500C, cilinderinhoudrestricties he... :(

[...]

Valt er iets met de vering te doen zodat ie hoger komt te staan? Dan moet je verder op de band kunnen lijkt me, óf natuurlijk flink doorschrapen >:)
achtervering is wat slapjes misschien ja. ik ga die morgen sowieso bijstellen. Voorveren zitten er pas nieuw in, en voelde toen lekker stug aan. Nu lijkt het alweer slapjes :S Hopelijk wenning want anders is er iets mis :P
Lekker schrapen is ook leuk ^^ misschien die dopjes vervangen door metaal dat lekker vonkt

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:28

Exigence

dnkroz

Dus de vraag:
Niet dat ik denk dat het een reëel zoekopdracht/vraag is, maar posten kan natuurlijk altijd.

Of moet mijn ma niet zeiken en moet ik gewoon die RSV gaan halen :+
Kawasaki ZX-6R uit 1998, die kun je met wat afdingen en zoeken wel voor 3500 euro kopen. Particulier dan hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:31:
[...]

Ik trek het me ook niet aan. Ik vind die RT ook niet de mooiste motor die er is. Maar ik rij morgen wel moeiteloos 840km naar Garmisch. En dat is dan weer mijn criterium. Lekker tuffen zonder rugklachten.

Ik wordt een beetje moe van het kinderachtige gedoe van 'mijn motor is lekker beter'; net als dat oeverloze gezwam Windows/Mac Canon/Nikon. Alleen belangrijk voor kleine kinderen of kleine piemels. Het gaat toch om het rijden? Als ik de loterij won, kocht ik een heel stel motoren: HD, Ducati, BMW GS en misschien nog een leuke caféracer...het gaat om hoe je het zelf vindt en beleeft. Dus als we als volwassenen onder elkaar zijn, kunnen we toch die kinderachtige dingetjes weglaten? Een beetje plagen mag best, zolang het daar maar bij blijft. Ik zeg ook altijd stuk gaatie tegen de Duc van mijn collega. Maar ondertussen weet ie dat ik het een coole bike vind.
_/-\o_ Wijze woorden, helemaal mee eens ;)
Yamy_Daffy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:14:
Stoner rijdt toch ook op een Honda Magna vf700c?
steveman schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:30:
[...]

Nee, een VF500C, cilinderinhoudrestricties he... :(

[...]

Valt er iets met de vering te doen zodat ie hoger komt te staan? Dan moet je verder op de band kunnen lijkt me, óf natuurlijk flink doorschrapen >:)
Huh, mis ik wat? Stoner rijdt toch op een Ducati?
http://www.caseystoner.com.au/index.php > Zelfde motor als een paar posts terug, is toch echt een Duc!

[ Voor 24% gewijzigd door iMars op 01-07-2009 23:14 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Vriend van me heeft laatst een '98 ZX-9R in absoluut perfecte staat gekocht voor 3500. Een dikke 9000km maar gelopen in die tijd en 3 jaar stil gestaan, dus hij had even een grote beurt plus afstellen nodig. Echter nu heeft hij een perfecte fiets voor dat geld. Mijn '99 R1 met 20k op de klok heb ik gekocht voor 3800, en die is ook in hele goede staat. Punt is, de meeste mensen op marktplaats vragen gewoon teveel geld voor hun motoren. Meestal kan er een heel stuk van de vraagprijs af, zeker in deze tijd. Als je dan nog even zoekt naar een goede kun je heel wat SS krijgen voor rond de 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

Exigence schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:43:
[...]
Kawasaki ZX-6R uit 1998, die kun je met wat afdingen en zoeken wel voor 3500 euro kopen. Particulier dan hè :)
charrel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:32:
[...]
De wat oudere fireblade's betrouwbare machines, genoeg cc's om lekker mee te komen. Stuurt prima.
En nog redelijk comfortabel ook.
Stoffel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:08:
Vriend van me heeft laatst een '98 ZX-9R in absoluut perfecte staat gekocht voor 3500. Een dikke 9000km maar gelopen in die tijd en 3 jaar stil gestaan, dus hij had even een grote beurt plus afstellen nodig. Echter nu heeft hij een perfecte fiets voor dat geld. Mijn '99 R1 met 20k op de klok heb ik gekocht voor 3800, en die is ook in hele goede staat. Punt is, de meeste mensen op marktplaats vragen gewoon teveel geld voor hun motoren. Meestal kan er een heel stuk van de vraagprijs af, zeker in deze tijd. Als je dan nog even zoekt naar een goede kun je heel wat SS krijgen voor rond de 4k.
Zal eens op MotorForum en Marktplaats kijken naar die merken en types. En dan gewoon meer richting prijsklasse €4.500,- kijken. Want er iets af proberen te praten is natuurlijk altijd een optie.
Want dan kan ik bijna gaan kijken naar een Aprilia RSV uit 2000, want met wat afdingen/onderhandelen kom je dan ook wel rond die prijs uit...

Edit:
Zit net dus MotorForum en Marktplaats wat te doorzoeken.

Kom ik opeens deze tegen: Benelli Tre 900.
En dat voor maar €7.500,- terwijl dat ding nieuw dus over de €20.000,- is. Ziet er toch wel uit als een koopje voor dat geld, blijft een Italiaan natuurlijk. En helemaal met die kilometerstand.

Alleen laat google weten dat er nogal lastig aan onderdelen te komen is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:52:
ik ben vandaag voor een garmin nuvi 250w gegaan. kaart bij de hand als het nodig is. en ik weet waar het dichtstbijzijnde tankstation is voor verse olie. en verder gewoon lekker rije waar ik zin heb en tegen de avond terug naar de camping of een nieuwe laten zoeken.
PRICELESS _O- En diegenen die er afgelopen GOT rit bij waren weten waarom .....
*zucht*

Ik heb nu al een paar maanden in mijn hoofd een Aprilia RSV Mille of 1000R te kopen. Hoop toch meer op de 1000R aangezien ik die mooier vind qua looks.

.....

Alleen nu het "probleem".
Ik heb me dus best lang verdiept in 1000cc twins en viercilinders die je voor een bedrag van om en nabij de €6.000,- à €7.000,- kan kopen.

.......

Dus de vraag:

Als je een beetje kunt onderhandelen met je Ma én met de aanbieder ->> Klikje voor een 2005 RSV-R. Serieus een héle mooie fiets en absoluut niet te duur :Y

En wat betreft die €3500,- voor een SS .... kijk eens naar een de Honda CBR600 F(S) óf de Yamaha YZF600 R (Thundercat). Zitten nét onder het huidige SS segment, maar doen er amper tot niks voor onder.
Met een beetje zoeken vind je ze echt wel voor die prijs uit de jaartallen vanaf 2000 tot 2002. Kilometrage ligt dan misschien wat hoger, maar een motor houdt écht niet op als 'ie boven de 40000 KM komt alleen dient het "beestje" dan natuurlijk wel op tijd z'n onderhoud gehad te hebben.

edit:
En wat hierboven óók al gezegd is: Een 600cc doet amper onder voor een 1000cc, tenzij 't op rechte stukken/topsnelheid aankomt

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 01-07-2009 23:31 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:36

mphilipp

Romanes eunt domus

Sibylle schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:42:
[...]
Ik krijg mijn schaamrandjes er niet af bij mijn Honda Magna vf700c
En dat is belangrijk voor...?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

wimmel_1 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:29:

Met een beetje zoeken vind je ze echt wel voor die prijs uit de jaartallen vanaf 2000 tot 2002. Kilometrage ligt dan misschien wat hoger, maar een motor houdt écht niet op als 'ie boven de 40000 KM komt alleen dient het "beestje" dan natuurlijk wel op tijd z'n onderhoud gehad te hebben.
Een beetje offtopic, maar waarom vind je dan vrijwel geen supersports met een km stand boven de 55-60k? Worden ze echt allemaal om een boom gevouwen of slecht onderhouden voor die tijd? Een hoogtoerig en zwaar efficient blok zoals dat van veel supersports, en zeker de lichtere, heeft gewoon wat meer te verduren dan gemiddeld. Daarom slijten ze ook een stuk harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:30:
[...]

geen schaamrandjes hebben op je chopper en parkeren naast sporters MET :+

Natuurlijk is het nergens goed voor, maar ik merk gewoon dat ik telkens meer met die stepjes aan de grond zit en dat is erg vervelend (je bocht is toch heel anders). Schaamrandjes eraf is gewoon verveling en iets te doen zoeken. Ik rij nog altijd voor mezelf, en dat blijft ook zo :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:30:
[...]

Die gaan er alleen af als je 'plat' de bocht door gaat, voor de een heel erg belangrijk, voor de ander wat minder en weer voor een ander helemaal niet belangrijk ;)

Ik probeer het zo nu en dan wel eens, verder niet belangrijk, just for the fun & kick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

wimmel_1 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:29:
[...]
Als je een beetje kunt onderhandelen met je Ma én met de aanbieder ->> Klikje voor een 2005 RSV-R. Serieus een héle mooie fiets en absoluut niet te duur :Y
Dat is zeker een mooie.
Mooier dan die rood/grijze versie die je veel ziet, maar dat was het 2004 model.
Maar al met al denk ik niet dat die verkoper die RSV weg doet voor wat mijn budget is.
Dan moet hij er minstens €1750,- af halen en dat is wel erg veel, zelfs in crisis tijd.
Plus dat hij wellicht niet veel haast heeft met de verkoop, want is al een topic wat niet lang gekicked meer is. Maar blijft wel een brute machine, die had ik niet zo snel gevonden op MF. :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stoffel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:33:
[...]

Een beetje offtopic, maar waarom vind je dan vrijwel geen supersports met een km stand boven de 55-60k? Worden ze echt allemaal om een boom gevouwen of slecht onderhouden voor die tijd? Een hoogtoerig en zwaar efficient blok zoals dat van veel supersports, en zeker de lichtere, heeft gewoon wat meer te verduren dan gemiddeld. Daarom slijten ze ook een stuk harder :)
Wat zou je denken van het "gemiddelde" type rijder wat een SS koopt ....

schaamteloze crosspost: Klikkerdeklik

Mijn SS (R6 '04) staat momenteel tegen de 50000 aan te hikken .... denk dat ik 'm maar gratis weg ga geven want dat kán nooit lang meer goed gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Klopt, het zijn geen kilometervreters over het algemeen, en je hebt altijd uitzonderingen. Maar dat neemt niet weg dat het wel waar is, ga maar eens op marktplaats kijken hoeveel echte supersports je vindt met zo'n km stand. Het zijn er niet veel :+

Wat voor fiets had je ook weer? Oh snel editten ;) Like I said, uitzonderingen heb je altijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffel op 01-07-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

webmail schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:35:
[...]
Die gaan er alleen af als je 'plat' de bocht door gaat, voor de een heel erg belangrijk, voor de ander wat minder en weer voor een ander helemaal niet belangrijk ;)
Ik weet wat die dingen zijn, ik begrijp alleen die obsessie niet om ze eraf te krijgen. Maar ik ben ook een ouwe lul... ;) Maar zo nu en dan probeer ik de jeugd te begrijpen ( :+ ), vooral omdat ik er eigenlijk nooit last van heb gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh ... 't zelfde geldt ook voor die lui die persé een KD menen te moeten maken omdat ze dan denken snel door een bocht te gaan. Er zitten er hier een paar waarvan ik weet dat ze een KD maken púúr met een functionele rede (aftasten van de de ruimte die je nog hebt totdat de banden op d'r max zitten), maar het merendeel hangt als een aap langs de fiets om die KD maar te maken terwijl de fiets nog bijna haaks op de weg staat ;)

edit:

Érg leuk om dan in een buitenbocht voorbij te rijden en dan achteraf het commentaar aan te horen, overigens _O-

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 02-07-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:49:
Agh ... 't zelfde geldt ook voor die lui die persé een KD menen te moeten maken omdat ze dan denken snel door een bocht te gaan. Er zitten er hier een paar waarvan ik weet dat ze een KD maken púúr met een functionele rede (aftasten van de de ruimte die je nog hebt totdat de banden op d'r max zitten), maar het merendeel hangt als een aap langs de fiets om die KD maar te maken terwijl de fiets nog bijna haaks op de weg staat ;)

edit:

Érg leuk om dan in een buitenbocht voorbij te rijden en dan achteraf het commentaar aan te horen, overigens _O-
Kd maken is ook stoer! :P
In de motorclub met campeerweekend ook van die verhalen...een stelletje dat een keer wou proberen dubbele kd te maken (ook de persoon achterop knie aan de grond), was ze uiteraard niet gelukt en hadden n btje gegleden. Is wel leuk als t lukt, maar het hele nut van de KD is dan weg :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik dacht inderdaad ook al dat het iets met de afmeting van de penis te maken had, net als die schaamrandjes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:56
FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:39:
[...]

Dat is zeker een mooie.
Mooier dan die rood/grijze versie die je veel ziet, maar dat was het 2004 model.
Maar al met al denk ik niet dat die verkoper die RSV weg doet voor wat mijn budget is.
Dan moet hij er minstens €1750,- af halen en dat is wel erg veel, zelfs in crisis tijd.
Plus dat hij wellicht niet veel haast heeft met de verkoop, want is al een topic wat niet lang gekicked meer is. Maar blijft wel een brute machine, die had ik niet zo snel gevonden op MF. :)
Je zoekt een voordelige SS met het liefst een dikke V-Twin?
VTR; staan bij bosjes op MotorForum.
En het zijn briljante apparaten :)

Ga vandaag even een gps houder op de Super Tenere klussen, heb nu een PDA met Garmin Mobile XT + Topo van Nederland, op die kaarten staat dus echt elk paadje (heck, zelfs greppels en hagen staan er op). Dus binnenkort onverhard Twente maar eens verkennen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

*zucht*

Ik heb nu al een paar maanden in mijn hoofd een Aprilia RSV Mille of 1000R te kopen. Hoop toch meer op de 1000R aangezien ik die mooier vind qua looks. Dat het een R- of Factory uitvoering moet zijn heb ik links laten liggen, want dan kan ik nog heel lang wachten. Want de 2004 modellen zijn al niet echt veel te vinden, laat staan een Factory-versie (welke dan ook nog in het budget past)...

Maar nu kwam mijn ma (ja, wie anders...) er opeens mee dat ze het wellicht toch wijzer vond om eerst een goedkope motor aan te schaffen. Nu ben ik niet de moeilijkste en wil best eens rondkijken wat er voor dat geld te vinden is.

Alleen nu het "probleem".
Ik heb me dus best lang verdiept in 1000cc twins en viercilinders die je voor een bedrag van om en nabij de €6.000,- à €7.000,- kan kopen. Dus daar kan ik wel wat merken en types bij noemen.
Maar motoren die je voor €3.000,- à €3.500,- kan halen daar weet ik niets van. Natuurlijk heb ik al eens bij de (bekendere) dealers gekeken, maar daar kom je niet verder dan een Kawasaki ZX-6R uit 1995. Nu vind ik dat best oud en redelijk weinig cc's.

Dus de vraag:

Suzuki TL1000S (of eventueel de TL1000R).
Dikke 1000cc V-Twin :) te krijgen voor jouw budget.
Die van mij bijvoorbeeld :) Ik wil zelf namelijk overstappen op een Tuono, ivm zithouding

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/k4z1i9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.bindels/TLjuli_achter2.jpg

of een TL1000R
Afbeeldingslocatie: http://www.diseno-art.com/images_2/Suzuki_TL1000R_angle.jpg

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
Stoffel schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:33:
[...]

mijn motor een FZR600, toendertijd een echte SS heeft nu al 130.000 op de teller staan en daar ga ik echt niet rustig mee om en rijd er bijna nog elke dag mee. (wel bij 110.000 de krukas vervangen omdat er een drijfstanglager kapot was gelopen, zit nu een krukas in van een blok met 80.000+ km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

wimmel_1 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:49:

edit:

*kuch* ik ben waarschijnlijk diegene die nogal haaks de bocht door gaat, je moet ergens beginnen toch :o
Na, valt wel mee hoor. Maar ik kom niet met mijn knie bij de bocht, dus kan nog veel platter. Ik ben van mening dat er bochten zijn waar je profeit krijgt van het maken van KD's. Tenzij je met 40~50 de bocht door wil. Daar is op zich niks mis mee als je lekker aan het touren bent, maar soms is sportief rijden ook wel eens lekker. Erg discutabel of je dat nu wel of niet moet doen op de openbare weg of op een circuit.

Ik rij dagelijk over de Brienenoordbrug en daar zitten me toch een paar lekkere bochten in :9~
mphilipp schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:50:
[...]

Ik dacht inderdaad ook al dat het iets met de afmeting van de penis te maken had, net als die schaamrandjes... :+
Hahahaha, tja wat zal ik zeggen. Op zijn tijd een KD proberen te maken doe ik wel eens, maar dat heeft niks met de lengte van mijn penis te maken hoor :+

edit:
@FeaR1986:
Of een Suzuki SV1000S
Afbeeldingslocatie: http://www.2linden.com/SV1000S-7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2linden.com/SV1000S-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.2linden.com/SV1000S-6.jpg

Of een Suzuki SV1000N(aked)
Afbeeldingslocatie: http://www.mototuning.com/galerie/suzuki/sv1000-perreuxmoto/suzuki-sv-1000-perreuxmoto-img01-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mototuning.com/galerie/suzuki/sv1000-perreuxmoto/suzuki-sv-1000-perreuxmoto-img02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mototuning.com/galerie/suzuki/sv1000-perreuxmoto/suzuki-sv-1000-perreuxmoto-img04.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door iMars op 02-07-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

oe, die naked is echt sweet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Echt?
Misschien komt het door de vreemde kleurstelling, maar dit is een van de weinige fietsen die zowel naked als gekuipt te krijgen zijn waarvan ik de kuip versie mooier vind.
De naked is imo echt spuuglelijk. Misschien in een andere kleurstelling mooier hoor.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:21
Heb gister m'n rijbewijs gehaald *O* . Alle 3 de examens in 1 keer gehaald.

Nu heb ik van de rijsschool een cadeaubon gehad waarmee ik een dag een motor kan huren. De bon is geldig bij een Yamaha dealer, en er mag gekozen worden voor alle 2009 modellen.

Weet er iemand een aanrader kwa type? Heb les gehad op de XJ6 en de FZ6, dus die vallen af.
Een R6 lijkt me zeer leuk, maar zou dit niet "teveel" zijn om mee te beginnen?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Ik zou ook even kijken wat je mee kan krijgen. Vaak zijn de wat snellere motoren alleen te huren vanaf 24 jaar oud en > 2 jaar in bezit van het rijbewijs. Als je jezelf een beetje in de hand kan houden zou ik die R6 lekker meenemen, dat is toch wat je wil of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07
Maikel64 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:13:

Nu heb ik van de rijsschool een cadeaubon gehad waarmee ik een dag een motor kan huren. De bon is geldig bij een Yamaha dealer, en er mag gekozen worden voor alle 2009 modellen.

Weet er iemand een aanrader kwa type? Heb les gehad op de XJ6 en de FZ6, dus die vallen af.
Ik zou de MT-01 willen proberen >:) maar aangezien je van een R6 al denkt dat het "teveel" is om mee te beginnen, kan je ook de MT-03 doen. Leuke gooi-en-smijt-fiets met een hoog fungehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Feli man! *O* d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
webmail schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:18:
[...]

*kuch* ik ben waarschijnlijk diegene die nogal haaks de bocht door gaat, je moet ergens beginnen toch :o
Na, valt wel mee hoor. Maar ik kom niet met mijn knie bij de bocht, dus kan nog veel platter. Ik ben van mening dat er bochten zijn waar je profeit krijgt van het maken van KD's. Tenzij je met 40~50 de bocht door wil. Daar is op zich niks mis mee als je lekker aan het touren bent, maar soms is sportief rijden ook wel eens lekker. Erg discutabel of je dat nu wel of niet moet doen op de openbare weg of op een circuit.

Ik rij dagelijk over de Brienenoordbrug en daar zitten me toch een paar lekkere bochten in :9~

[...]

Hahahaha, tja wat zal ik zeggen. Op zijn tijd een KD proberen te maken doe ik wel eens, maar dat heeft niks met de lengte van mijn penis te maken hoor :+
Met een kd zit je dus op het randje van wat je band veilig kan, ik zou het niet op de openbare weg proberen. Je kunt moeilijk corrigeren mocht het nodig zijn (koekblik dat de bocht niet kan maken of dieren/rotzooi op de weg). Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan (op bijvoorbeeld de mergelland route ;) )

Feliciteerd met rijbewijs hierboven! :)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Yamy_Daffy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:57:
Ik heb nog een aantal foto's op me pc staan die me elke keer weer herrineren aan het "onverwoestbare" blok van BMW. :/
Horror, niet mijn soort van film :+
Maar hoe is het eigenlijk met jou project afgelopen met je Vmax?
Laag pitje. Verbouwing huis, werken in de R&D: koffer in mijn linkerhand, rechterhand de laptop, 1 been in het vliegtuig, ander been in de auto. You get the idea.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:07

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Gefeli!
Krijg ik slaags als ik zeg "XVS950A Midnight Star"? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

:) Dat dacht ik ook, alleen die kleurstelling trekt me niet zo.
* iMars heeft ook de SV1000 N
Francis schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:29:
[...]

Echt?
Misschien komt het door de vreemde kleurstelling, maar dit is een van de weinige fietsen die zowel naked als gekuipt te krijgen zijn waarvan ik de kuip versie mooier vind.
De naked is imo echt spuuglelijk. Misschien in een andere kleurstelling mooier hoor.
Heb je het over de kleurstelling, of echt over de motor zelf?

*O* Gefeliciteer! *O*
Sibylle schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:21:
[...]

Met een kd zit je dus op het randje van wat je band veilig kan, ik zou het niet op de openbare weg proberen. Je kunt moeilijk corrigeren mocht het nodig zijn (koekblik dat de bocht niet kan maken of dieren/rotzooi op de weg). Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan (op bijvoorbeeld de mergelland route ;) )

Mja moet eerlijk toegeven dat ik gewoon lekker in de bocht wil hangen, en een echte KD er niet in zit. Mijn moter heeft pas 5000 op de teller staan, en om dan al onderuit te gaan bij een KD poging vind ik zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

onzin! dat is echt niet afhankelijk van een kd of niet. een band kan echt veel meer dan je denkt!!

Ik heb wel ergens een foto dat ik een hoek van 50 graden maak op de openbare weg ;)
webmail schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:11:

Mja moet eerlijk toegeven dat ik gewoon lekker in de bocht wil hangen, en een echte KD er niet in zit. Mijn moter heeft pas 5000 op de teller staan, en om dan al onderuit te gaan bij een KD poging vind ik zonde.
Op mijn gixxer stond nog geen 300km en ik had al een KD gemaakt. het is echt niet moeilijk ofzo, en je banden kunnen het echt makkelijk aan. Zeker als je bt-021 of iets in de trant hebt, of beter.

Maar goed, lekker je eigen tempo aan houden, en vooral niet forceren.

[ Voor 37% gewijzigd door M3rcury op 02-07-2009 13:44 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

WARM!

Teveel verkeerslichten tussen mijn huis en de uni :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
M3rcury schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:40:
[...]

onzin! dat is echt niet afhankelijk van een kd of niet. een band kan echt veel meer dan je denkt!!

Ik heb wel ergens een foto dat ik een hoek van 50 graden maak op de openbare weg ;)

[...]

Op mijn gixxer stond nog geen 300km en ik had al een KD gemaakt. het is echt niet moeilijk ofzo, en je banden kunnen het echt makkelijk aan. Zeker als je bt-021 of iets in de trant hebt, of beter.

Het hele idee van een KD is toch om jezelf niet gewoon onderuit te schuiven omdat je band ophoudt :?
Met 50graden hoef je vast geen KD te maken als je zeker weet dat je band nog kan, en met 30graden kun je ook met je knie over de grond schuren als je dat leuk vind, maar dan is het wellicht niet nodig.

Of snap ik er nu niks meer van? :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 19:11
LaborGardens schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:22:
[...]

Ik zou de MT-01 willen proberen >:) maar aangezien je van een R6 al denkt dat het "teveel" is om mee te beginnen, kan je ook de MT-03 doen. Leuke gooi-en-smijt-fiets met een hoog fungehalte.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 17:25

steveman

Comfortabel ten onder

QFT !

(al zou ik ook eens kijken naar de beschikbaarheid van de street triple...!)

[ Voor 22% gewijzigd door steveman op 02-07-2009 14:01 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
steveman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:00:
[...]
QFT !
(al zou ik ook eens kijken naar de beschikbaarheid van de street triple...!)
Hij had een bon van de Yamaha dealer :P

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

ROFLASTC......ideetje voor je KTM?

Afbeeldingslocatie: http://media1.break.com/dnet/media/2009/7/83%20sexy%20and%20rad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Als je haren daar niet recht overeind van gaan staan dan weet ik het ook niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

M3rcury schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:40:
[...]

[...]

Ergens is het wel een wens om een KD gemaakt te hebben, en het te kunnen maken. Weet niet of het echt nodig is, want ik ben van mening dat als je "normaal" rijdt (wie zegt wat normaal is :+), en aan de snelheid houd, dan is een KD maar zelden nodig. Al ben ik wel van mening dat ik in de bocht van de Brienenoordbrug wel lekker met 70 er doorheen knal :)
Ik heb michelin banden, weet niet precies welke, zal ik eens ff opzoeken. Ze lijken op deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/15400000/15451510.jpg
Michelin Pilot Road 2CT Road2 banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:21
Ray-zor schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:00:
[...]

Gefeli!
Krijg ik slaags als ik zeg "XVS950A Midnight Star"? :)
Nope geen slaag hehe. Maar is niet echt mijn ding.

Een supersport ook niet direct (ben denk ik meer van de sport-touring), maar als ik 'm een dag gratis kan huren, waarom niet.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kneedowns kan je ook maken met een gangetje van euhh stapvoets ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wat, naast een vrachtwagen rijden?
Want de rest is bij ROFL hetzelfde ;) :p

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

If i got a penny for every time somebody sent me that... :P
ToolkiT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:03:
[...]

wat, naast een vrachtwagen rijden?
Want de rest is bij ROFL hetzelfde ;) :p
Yur soooo gonna get slapped mistur!!

Ik zat meer te denken aan dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.max-biaggi.com/image/foto/2005gen11FabrizioMeoni_1G.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door ROFLASTC op 02-07-2009 16:42 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

soepah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:27:
[...]

Hij had een bon van de Yamaha dealer :P
Ah ja... nou... keuze gemaakt dan :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://image.motorcyclistonline.com/f/escape/motorcycles/8840692+pinline_medium/122_0401_01z+KTM_950+Front_Left_View_Wheelie.jpg

Hehe, compensatie.

Zit nu lekker ritje uit te stippelen voor de 1200gs naar Zweden/ Noorwegen. Zondag of maandag vertrekken, m'n meissie achterop even heen en weer naar de Lofoten.
Omhoog door zweden, omlaag door Noorwegen.
Planning was eerst om naar Roemenië te gaan op de brommer, maar daar kwam wat tussen. Dan dus maar weer naar Noorwegen ..... afzien zeg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

een undercover motoragent verzocht mij vorige week om geen knee downs meer te doen op de openbare weg -O- hij zat flink te dreigen om me rijbewijs in te nemen maar kreeg hem toch terug gelukkig.

maar zoals andere al zeiden zit je niet per se op het randje van je band kan. knee down lukt best met behoud van een schaamrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:26:
[...]

een undercover motoragent verzocht mij vorige week om geen knee downs meer te doen op de openbare weg -O- hij zat flink te dreigen om me rijbewijs in te nemen maar kreeg hem toch terug gelukkig.
offtopic:
undercover? het is hier geen SBS6 :|

anyway.. vandaag hele dag op stap geweest met een Honda CB 600 FA.
best leuk stukje ijzer :D

Afbeeldingslocatie: http://www.lightningpass.com/jkcm/included/Honda%20CB600%20FA8%20Hornet.jpg
dat ben ik niet trouwens O-) random internet pic FTW

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:42

martjah

Appel

Hallo mensen,

ik ben toe aan een nieuwe kettingset voor op mijn fazer 600 (2003).
welke online winkel raden jullie aan en welk merk? Ik heb gelezen dat DID wel redelijk is.

ook vraag ik me af of het veel extra kost om een paar tandjes groter te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:48:

Err waarom wil je dat? Benzine verbruik gaat dan wel ,marginaal, omlaag maar de prestaties ook.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ik bedoel achter een paar tandjes extra =) dat ie een klein beetje harder optrekt.
het verbruik zit ik niet zo mee, hij rijd momenteel tussen de 1:18 en 1:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:33:
ik bedoel achter een paar tandjes extra =) dat ie een klein beetje harder optrekt.
het verbruik zit ik niet zo mee, hij rijd momenteel tussen de 1:18 en 1:22
Dat kan maar dan gaat de topsnelheid omlaag.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:26:
[...]

maar zoals andere al zeiden zit je niet per se op het randje van je band kan. knee down lukt best met behoud van een schaamrand.
afgelopen zondag ook nog van de weg gehaald door een motor agent op een neutrale machine...een van het groepje werd vriendelijk verzocht om geen wheelies meer te maken, en of ik de kentenplaat wat rechter kon zetten...gelukkig bleef het bij een verzoek...gelukkig heeft ie het duel met de impreza op de dijk gemist >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Hallo mensen,

welke online winkel raden jullie aan en welk merk? Ik heb gelezen dat DID wel redelijk is.

In veghel zit een zaak waar ik regelmatig bestel, tot nu alleen maar goede ervaringen. De eigenaar van de zaak is een actief lid in de FZR wereld :9
http://www.tweewielerserv...selector&merk=2&jaar=2003
Hij kan je ook advies geven over andere tandwielverhoudingen, gewoon ff mailen... Kijk trouwens ook hoe je voortandwiel geborgd is, je moet met een nieuwe kettingset ook een nieuwe borgring/plaatje...
ROFLASTC schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:50:
[...]

En gaat het wheelyen veel gemakkelijjker.

[ Voor 11% gewijzigd door _Erikje_ op 02-07-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Erikje_ schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:06:

En gaat het wheelyen veel gemakkelijjker.
Ja als hij een stuntbike wil dan moet hij het vooral doen maar ik weet nog steeds niet wat hij nu eigenlijk wil bereiken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

dankje erikje :)

roflastic het is toch logisch, harder optrekken....die top boeit me helemaal niks, iedere simpele kan 200+ rijden. en dat is ook niet iets wat ik spannend vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het is helemaal niet logisch maar als je harder wilt optrekken dan kan dat met een groter achtertandwiel (3 tandjes groter). Kan ook met een sterkere motorfiets of een flatrack, of zo'n amsterdamse achterbrug (met lage voorkant).

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 02-07-2009 22:28 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

noujah dat bedoel ik dus gewoon...moet toch een andere set erop...dus mayb een paar tandjes groter achter...

na de zomer komt er mayb een z750 =) dan heb ik dus een sterkere motorfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

martjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:32:
noujah dat bedoel ik dus gewoon...moet toch een andere set erop...dus mayb een paar tandjes groter achter...

MIjn ervaringen met pielen aan het vermogen en ,bijvoorbeeld, het motorblok zijn niet heel positief. Ik heb mijn vorige motor laten afstellen bij Dynojet (en die mensen weten wat ze doen) maar het resultaatkomtmet een prijs en dan heb ik niet alleen over het benzineverbruik.

Kan bij jouw motor de achteras de extra belasting wel aan? Ik heb de ballen verstand ervan maar ik vraag mij dus af wat voor'n ongewenste bij effecten je krijgt als je aan de afstelling van de motor gaat pielen.Zo'n Z750 lijkt mij een veel beter idee.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ik heb net mail teruggehad van de motorzaak uit veghel.

maximum was 15-50 ipv 15-48 maar ze wisten niet zeker of deze nog te bestellen waren. Ik denk dat zo'n klein verschil weinig uitmaakt. Als je een paar pk's winst maakt met een dynoset oid, sloop je ook niks.

de Z750 is pas voor over een langere tijd. mijn vriendin wil mijn motor namelijk overkopen, maar die is nog aan het lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:45
Hallo mensen,

Ik weet niet waar de km-teller van zo'n ding zit, maar bij mijn ZX6R zit die op het voortandwiel. Als je dan de verhouding verandert, klopt je kmteller ook niet meer :P

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

denniskrol schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:28:
[...]

Ik weet niet waar de km-teller van zo'n ding zit, maar bij mijn ZX6R zit die op het voortandwiel. Als je dan de verhouding verandert, klopt je kmteller ook niet meer :P
najah het is al duidelijk dat het voortandwiel hetzelfde formaat blijft.
Teller afwijking kan je altijd nameten =)
als ik 139 op de teller rij, dan rij ik 128 echte km's (is iets meer dan 8%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Sibylle schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:50:
[...]

Het hele idee van een KD is toch om jezelf niet gewoon onderuit te schuiven omdat je band ophoudt :?
Met 50graden hoef je vast geen KD te maken als je zeker weet dat je band nog kan, en met 30graden kun je ook met je knie over de grond schuren als je dat leuk vind, maar dan is het wellicht niet nodig.

Of snap ik er nu niks meer van? :P
Als je bedoelt dat je met je knie je hellingshoek kan bepalen heb je het goed. Je knie gebruik je, en moet geen doel opzich zijn. Het is wel leuk om te kunnen, maar je hebt er zo verrekte weinig aan als je niet weet wat je er aan hebt ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:31:
Ik trek het me ook niet aan. Ik vind die RT ook niet de mooiste motor die er is. Maar ik rij morgen wel moeiteloos 840km naar Garmisch. En dat is dan weer mijn criterium. Lekker tuffen zonder rugklachten.

<knip>

Dus als we als volwassenen onder elkaar zijn, kunnen we toch die kinderachtige dingetjes weglaten?
Ik snap echt niet waar je aanstoot aan neemt als ik op de vorige pagina minstens tien mensen eerlijk zie bekennen een BMW te ambieren (ik ook), terwijl ze weten dat ze daarmee doelwit kunnen worden van de meest kin-derachtige en kwetsende uitlatingen, zoals:

Bankstel! Politieauto! Germaanse olietanker!! 840km rijden zonder rugklachten....ik rij liever zonder doodverveelklachten. Straks komt BMW nog met een zadel speciaal voor de gevoelige prostaat. Komt wel vaker voor bij...

* snars denk dat het tijd is om weg te rennen

Ook zoiets: ik kom met m'n net-gecrashte GPZ van circuit Zolder afgeprutteld en sta de schade op te nemen. Komt er een gast bij staan, kijkt even mee, zegt dan bloedserieus: "Ik geef je d'r 10 euro voor".
Eigenlijk had ik em op z'n bek moeten slaan. Zoiets zeg je niet.

...maar toch, die 10 euro he... ;)
ZiegoM schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:15:
Suzuki TL1000S (of eventueel de TL1000R).
Dikke 1000cc V-Twin :) te krijgen voor jouw budget.
Die van mij bijvoorbeeld :) Ik wil zelf namelijk overstappen op een Tuono, ivm zithouding
Ah, de teletijdmachine is te koop! Ik mocht er nog een keer op rijden...zei je (Schwarzwald, kampvuur, rond de derde halveliter :D).

[ Voor 14% gewijzigd door snars op 03-07-2009 04:24 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ROFLASTC schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:50:
[...]

Hangt van de motor af, standaard gearing is standaard vaak iets te zwaar. Op al m'n motoren heb ik de tandwiel verhouding lichter gemaakt als dat kan. Alle motoren liepen vervolgens harder omdat ze bovenin iets meer kracht hadden om door te trekken. Fazer600 ging van 215 naar 225, zrx1200r van 220 naar een dikke 255. Daarvoor redden ze de begrenzer niet in de hoogste versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

charrel schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:01:
[...]

Hangt van de motor af, standaard gearing is standaard vaak iets te zwaar. Op al m'n motoren heb ik de tandwiel verhouding lichter gemaakt als dat kan. Alle motoren liepen vervolgens harder omdat ze bovenin iets meer kracht hadden om door te trekken. Fazer600 ging van 215 naar 225, zrx1200r van 220 naar een dikke 255. Daarvoor redden ze de begrenzer niet in de hoogste versnelling.
Van welk jaar was jou fazer dan ?

mijn tikt rechtopzittend met 2 man erop de 210 al aan (nylon jas ging toen bol staan), daarna nooit echt meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

martjah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:23:
[...]

Van welk jaar was jou fazer dan ?

mijn tikt rechtopzittend met 2 man erop de 210 al aan (nylon jas ging toen bol staan), daarna nooit echt meer geprobeerd.
Eerste model uit '98, die van mij liep ook redelijk snel naar de 210. Daarna kwam trok ie het niet meer. Met kleiner voortandwieltje liep ie makkelijker door tot in het rood in 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:32:

mail ff met jossmit.nl heb ik vorige week ook nog een nieuwe kettingset gehaald met achter 4 tandjes groter! :9

groter tandwiel kost meestal maar 2 euro extra oid

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:46

_Apache_

For life.

Zo, we zijn weer terug van de motorvakantie in Pfronten (Oostenrijkse grens) op de FZS600. 2500km verder was het een prachtige ervaring. De rit telkens in 2 dagen gedaan, en in Pfronten nog mooie ritten gedaan, vooral de slingerwegen langs de Plansee zijn idyllisch mooi _/-\o_ (pics komen nog, vriendinlief heeft camera).

Had verwacht dat de motor wat koppel en topvermogen te kort kwam maar niets was minder waar, vol bepakt en bezakt ( toch goed voor een kilogram of 400 ) stapvoets een haarspeldbocht en dan 24% omhoog in zen 3, geen probleem. Ook inhalen op de autobahn met of zonder hellingen geen probleem. Er kwam zelfs een vlammetje van geluk uit toen ik tijdens het accelereren hem per ongeluk in zen vrij zette en gasgaf.

Jammer dat er wat krassen op het kuipwerk en eentje op de tank zijn gekomen, maar die werk ik binnenkort wel weg, eerst de Fazer eens even goed schoonmaken.

Al met al, had ik het voor geen goud willen missen. d:)b

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay zit er steeds meer aan te denken om de GSX650F te verkopen en een paar jaar oudere supersport met vergelijkbare kmstand te halen, gezien ik steeds meer circuitdagen e.d. doe. Woon/werk kan ook prima met de ZZR :P

Iemand hier toevallig interesse?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:22
ik heb wel interesse:)
Bij nader inzien, iets te nieuw voor mijn budget:)

[ Voor 59% gewijzigd door soepah op 03-07-2009 11:51 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:57

Youk

Volvo For Life

Mag ik soms vragen wat je budget is? En welk soort motor je in gedachten hebt?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Youk schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:36:
Mag ik soms vragen wat je budget is? En welk soort motor je in gedachten hebt?
Ik neem aan dat die vraag op soepah gericht is ipv op mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:57

Youk

Volvo For Life

Jij mag em ook beantwoorden hoor :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
~5k, supersport van rond 2002 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
oeh wat was dat vanmiddag lekker rijden :) Mergelland route gedaan 1,5keer. Het zou gaan onweren, maar onweer bleef langs de grens, dus gelijk opgestapt en lekker rustig op de weg!

Veeeeeel met mijn stepjes aan de grond :( echt irritant als je bocht slechts uitkomt omdat je niet schuiner kan.
Ik heb geprobeerd mijn voet op pedaaltje voor passagier te zetten, dat ging prima tot voorstepje tegen zijn limiet aanzat. toen stuiterde ik een stukje :+ ni zo goed

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15

rimpeldinky

nani?

Sibylle schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:30:
oeh wat was dat vanmiddag lekker rijden :) Mergelland route gedaan 1,5keer. Het zou gaan onweren, maar onweer bleef langs de grens, dus gelijk opgestapt en lekker rustig op de weg!

Veeeeeel met mijn stepjes aan de grond :( echt irritant als je bocht slechts uitkomt omdat je niet schuiner kan.
Ik heb geprobeerd mijn voet op pedaaltje voor passagier te zetten, dat ging prima tot voorstepje tegen zijn limiet aanzat. toen stuiterde ik een stukje :+ ni zo goed
apenhangen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

potverdorrie, HD Fatbob stuurt erg lekker.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht! Voor op mijn CBR 600f

Het is een Laser Extreme GP Pro, op maat gemaakt door Mile Pajic. Was origineel niet voor de CBR namelijk. Heb er €235 voor betaald.

Komt op deze motor: http://twitpic.com/92427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Bedankt erik, topservice daar :)...
donderdag avond gemaild met de vragen over de tandjes en hij zou het vrijdag nakijken en bestellen. vanmiddag kreeg ik een sms dat hij binnen was. ook maar meteen opgehaald want morgen een stukje rijden als verkeersregelaar en dat doe ik liever op mijn motor dan die van mijn moeder.

@utopist
mooie uitlaat :) Maar volgens mij maak je daar de hele buurt mee wakker als je rustig probeert weg te rijden ofniet ?

[ Voor 10% gewijzigd door martjah op 04-07-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
martjah schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 18:42:
[...]

Bedankt erik, topservice daar :)...
donderdag avond gemaild met de vragen over de tandjes en hij zou het vrijdag nakijken en bestellen. vanmiddag kreeg ik een sms dat hij binnen was. ook maar meteen opgehaald want morgen een stukje rijden als verkeersregelaar en dat doe ik liever op mijn motor dan die van mijn moeder.

@utopist
mooie uitlaat :) Maar volgens mij maak je daar de hele buurt mee wakker als je rustig probeert weg te rijden ofniet ?
Dat was inderdaad de reden waarom de oude eigenaar hem weg deed. Die moest elke dag gaan werken om 6.30. Ik woon in het centrum, dus ik heb verder geen buren die zich eraan storen. Althans, misschien, we zullen zien als er klachten komen, maar rustig rijden helpt al een hoop denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Utopist schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:55:
Ik heb een nieuwe uitlaat gekocht! Voor op mijn CBR 600f

Het is een Laser Extreme GP Pro, op maat gemaakt door Mile Pajic. Was origineel niet voor de CBR namelijk. Heb er €235 voor betaald.

[video]

Komt op deze motor: http://twitpic.com/92427
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/1juli314_th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/1juli079_th.jpg

Fotocd is binnen van de supermotocursus van afgelopen woensdag... :9

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 04-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

steveman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:55:
[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_
nice, lijkt me ook cool zo'n cursus..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
Voor de (Yamaha) MotoGP fans onder ons:

http://www.youtube.com/wa...8&feature=player_embedded

A day at the office. 8)7 Geniaal _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 04-07-2009 21:32 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

rossi als receptionist.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
Edwards: "Respect my Autoritah!"

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

[afbeelding]
[afbeelding]

Gaaf man! Ik zit ook nog steeds rond te kijken wat voor training/cursus ik zou willen :)
FragDaddy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:26:

* iMars is een MotoGP fan (merk vind ik niet belangrijk)
Geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Wat een geniaal filmpje _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
iemand zin om morgenochtend rond 8/9uur door het mergelland te scheuren voor de regen?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Wowo step away from the vehicle sir....don't be touchin the Vmax 8)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

FragDaddy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:26:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geniaal filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-10 19:12

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wel slapjes van Lorenzo dat 'ie niet echt veel zin had om er aan mee te werken.
Ok, hij heeft dan wel de lulligste functie van de vier, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Ken. schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:53:
Wel slapjes van Lorenzo dat 'ie niet echt veel zin had om er aan mee te werken.
Ok, hij heeft dan wel de lulligste functie van de vier, maar toch..
Ik zou liever klusjes doen dan hele dag de telefoon opnemen :+
Sweet motoren in dat kantoor overal btw :) Ik zou er ook wel willen werken, als is het maar om de coureurs te ontmoeten.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is een beste hellingshoek _/-\o_ _/-\o_ :D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:55:
[...]

Dat is een beste hellingshoek _/-\o_ _/-\o_ :D
D'r was/is iemand die het wereld record platgaan had gevestigd met een SM. De beste man ging geloof ik op z'n schouders de bocht door ofzo.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:19:
[...]

D'r was/is iemand die het wereld record platgaan had gevestigd met een SM. De beste man ging geloof ik op z'n schouders de bocht door ofzo.
Ja, ik weet wel wie je bedoelt.

Afbeeldingslocatie: http://www.davedragon.org/pink/lean-Angle.jpg

Edit: hoe was je verjaardag trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 05-07-2009 13:39 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
Sibylle schreef op zondag 05 juli 2009 @ 01:00:
iemand zin om morgenochtend rond 8/9uur door het mergelland te scheuren voor de regen?
Mijn motor gaat vanavond naar de reparateur. Anders deed ik wel mee. Woon in Maastricht, dus als je eens zin hebt om te rijden, ik heb op het moment veel vrije tijd. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Utopist op 05-07-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

M3rcury schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Ja, ik weet wel wie je bedoelt.

[afbeelding]

Edit: hoe was je verjaardag trouwens?
Damn... zo plat ging Marcel iig niet toen ie 't even voordeed :o

Pagina: 1 ... 118 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.