Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.527 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag had de locale honda dealer open dag en voor de grap maar even een proefrit op de Varadero 1000 gemaakt..
Zoals jullie misschien nog herrineren heb ik mijn L plate tijd op een 125cc Varadero gereden dus ik was wel benieuwd hoe de 1000cc versie reed..
En dat viel eigenlijk helemaal niet tegen, ding is lichtvoetiger dan ik had verwacht.. reed er zo mee weg alsof het mijn oude varadero was (maar dan met een pietsje meer power ;) )
Alleen jammer dat de versnelling niet echt soepel schakelde als je een beetje pittig doortrekt (vreemd genoeg met koppelingvrij schakkelen geen probleem.. dus misschien lag het wel aan mijn techniek, maar bij geen andere motor ooit gemerkt..)

Jammer dat ze er zo verouderd uit zien inmiddels anders was het wel een toekomstige upgrade optie geweest..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10 12:15

iMars

Full time prutser

4x2 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:56:
[...]

Je moet Bi-Xenon hebben waar 1 xenonlamp in zit en dmv een spiegeltje het brandpunt verlegd wordt, dat is de enige waarmee je net zoals origineel zonder vertraging kan seinen.
Goed opletten dus (hoewel het meestal de duurste is :+)
En als zo min mogelijk op wil vallen ivm politie: pak 4300K lampen, die zijn het witste, 6000K zit altijd nog een blauw tintje doorheen.
Ah, bedankt voor de tip! Ik moet me toch nog eens goed gaan orienteren. Tis een duur grapje als je de verkeerde koopt en daar te laat achter komt ;) Wel zat ik te denken aan 6000k. Ik heb dat bij andere motoren gezien en moet zeggen dat ik dat erg mooi vond/vind. Dat blauwe was me bij 6000k nog niet eens opgevallen, maar keek er misschien met de verkeerde hoek naar de lampen.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

StarWing

Huh ?!?

snars schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:53:
maar ik ga vaker circuit rijden. Verslavend.
* StarWing kan dat beamen. in mei ergens de eerste keer na lang twijfelen opleidinkje gaan volgen op Zolder. Thuisgekomen en direct een 2de dag geboekt.. :)

Zit er nu over te denken om ergens een oude 600/750 op te pikken als circuitbak, alhoewel Mrs. StarWing daar niet zal tevreden mee zijn :)
Ik reed trouwens op Pirelli Diablo Strada's, hebben geen krimp gegeven, alhoewel ik strx wel een set Supercorsa's ga ophalen voor in juli :)

piccie:
Afbeeldingslocatie: http://images.myphotoalbum.com/g/gu/guy/guy5/guy59/guy594/albums/album119/motorwereld30_062.sized.jpg

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48
webmail schreef op zondag 28 juni 2009 @ 02:25:
[...]

Ah, bedankt voor de tip! Ik moet me toch nog eens goed gaan orienteren. Tis een duur grapje als je de verkeerde koopt en daar te laat achter komt ;) Wel zat ik te denken aan 6000k. Ik heb dat bij andere motoren gezien en moet zeggen dat ik dat erg mooi vond/vind. Dat blauwe was me bij 6000k nog niet eens opgevallen, maar keek er misschien met de verkeerde hoek naar de lampen.
Ik heb even in mijn Super Tenere even open getrokken en naar de verlamping gekeken. Er zit links een H4 lampje in met geïntegreerd groot-en dimlicht, rechts zit een H1 lamp. Op het dimlicht word het H4 dimlicht ingeschakeld, met grootlicht gaat links alles uit en gaat alleen de H1 aan.
Ik heb inmiddels een H1 setjes 6000K xenon besteld wat ik dus rechts ga monteren.
Ik ga het dan zo aansluiten dat bij dimlicht alleen links een lampje brand, en bij groot licht xenon en links het grootlicht deel van de H4 lamp.
Ik wil wel absoluut dat er altijd ook een 'normale' lamp brand, verhalen gehoord van mensen die in een donker bos over gaan op hun groot-licht xenon, dat duurt even een seconde of 6 om op te starten dus je ziet opeens 6 seconden niks :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

charrel

Cortisol4life..

Dat valt ook wel mee, het geeft wel gelijk licht. Alleen moet het even opwarmen om de volledige lichtsterkte te krijgen. Duurt 1-3seconden. Ik ervaar het niet eens als storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
De duurdere xenonsetjes warmen vrij snel op, standaard heeft Saab bijvoorbeeld xenonlampen die in 3 seconden hun volledige sterkte behalen. Aftermarket duurt het helaas iets langer, dit is mijn cheapass ebay xenon setje van 45 euro. Pas aan het einde van het filmpje zijn de lampen echt wit, eerst worden ze blauw en daarna langzaam wit.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1VJ8huJQO0E]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 09:05

martjah

Appel

ik heb H4 bi-xenon laten overkomen van pc-link.biz
6000k

het duurt bij mij zo'n 30 seconden voordat ze op volledige sterkte zijn. Maar bij deze bi-xenon verplaatst het brandpunt gewoon als je groot licht op zet (soort magneet trekt/duwt het lampje op en neer)
er zit 18 maanden garantie op :)

ik heb ze er nu 2 of 3 weken in zitten en een paar hondert km mee gereden. Maar ik wil toch niet meer terug naar halogeen....ze verblinden zelfs niemand met mijn huidige afstelling :)

Hier 2 filmpjes die ik net ff gemaakt heb :)
Het opstarten van de lampen:
http://www.youtube.com/watch?v=Pb4t_DYU544

Klein/groot licht:
http://www.youtube.com/watch?v=1S_akOzBaYE

[ Voor 16% gewijzigd door martjah op 28-06-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 21:31
Zier er vet uit hoor, led stripjes wel een beetje overdone imo maar niet lelijk iig. Maar mag je mag in nederland toch niet met dubbele koplampen rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

dubbele koplamp is bij mij standaard zo :)

die ledjes zien er in het donker heel leuk uit :) overdag ook wel als je voorbij komt.

verder komt er geen kermis bij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zo mijn eerste motor is binnen (nou ja, ik kan hem volgende week ophalen). Een beetje underpowered als ik zo de rest van de motoren zie, maar ik zat echt met een big smile op dat ding tijdens het proefritje. 8) Zo'n cruiser reageert veel minder zenuwachtig dan mijn lesmotor (Honda CBF500). Dames en heren, ik presenteer u: mijn Suzuki Intruder VS800 GLT ('96). ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1242846292/1886620-1-7-2.jpg
Man, ik heb zin om te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ray-zor schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
Zo mijn eerste motor is binnen (nou ja, ik kan hem volgende week ophalen). Een beetje underpowered als ik zo de rest van de motoren zie, maar ik zat echt met een big smile op dat ding tijdens het proefritje. 8) Zo'n cruiser reageert veel minder zenuwachtig dan mijn lesmotor (Honda CBF500). Dames en heren, ik presenteer u: mijn Suzuki Intruder VS800 GLT ('96). ;)
[afbeelding]
Zwart/chroom is het mooiste. :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Requiem19 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:57:
Was je nog aan het remmen, of liet je abrupt de rem los toen je van richting veranderde? Of gaf je helemaal geen gas? Bij het van richting veranderen is het heel belangrijk dat je met je gewicht op de stepjes staat, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden en de motor zo stabiel mogelijk. Je moet net een mm boven de tank je kont verplaatsen van de ene naar de andere kant en niet echt over je zadel schuiven.

Als ik je houding zie, no offense, zou je er ook nog veel baat bij hebben om er wat meer naast te zitten en wat meer naar voren.
Even denken, ik gaf een beetje gas bij het kantelen, geleidelijk meer toen ik naar rechts ging en toen *schuif* Op de foto was het tempo vrij laag (eerste sessie)...maar qua zithouding valt er veel te verbeteren. Apart om te zien ook hoe dicht de onderkuip bij de grond zit. Ik ga es goed kijken naar de instelling van de vering en volgens mij kan ik de voor- en achterkant vrij makkelijk een stuk opkrikken. Bedankt voor je tips!
FragDaddy schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:02:
Tja, BT045 zijn nou niet echt circuit banden he. Ze zullen best ingereden zijn, maar ze bieden nou niet echt vreselijk veel grip en het kan ook dat ze wat te warm geworden zijn (waardoor ze gaan smeren).
Niet echt :P Het zijn op zich de plakkerigste diagonaalbanden verkrijgbaar in die maat en er wordt zowaar nog op geraced met lichte machines...maar ik weet dat sommige mensen Pilot Powers op hun GPZ monteren voor circuitgebruik. De vraag is of ik zo ver moet gaan. Beter sparen voor iets moderners.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ray-zor schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:16:
[afbeelding]
Gefeliciteerd man! d:)b

Enneh, underpowered? Dat maakt geen bal uit, zo'n motor als wat jij nu hebt, koop je niet om te racen, maar om er lekker op te touren toch?
martjah schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:15:
ik heb H4 bi-xenon laten overkomen van pc-link.biz
6000k

het duurt bij mij zo'n 30 seconden voordat ze op volledige sterkte zijn. Maar bij deze bi-xenon verplaatst het brandpunt gewoon als je groot licht op zet (soort magneet trekt/duwt het lampje op en neer)
er zit 18 maanden garantie op :)

ik heb ze er nu 2 of 3 weken in zitten en een paar hondert km mee gereden. Maar ik wil toch niet meer terug naar halogeen....ze verblinden zelfs niemand met mijn huidige afstelling :)

Hier 2 filmpjes die ik net ff gemaakt heb :)
Het opstarten van de lampen:
http://www.youtube.com/watch?v=Pb4t_DYU544

Klein/groot licht:
http://www.youtube.com/watch?v=1S_akOzBaYE
Afbeeldingslocatie: http://pc-link.biz/mtr/HIDH4B.gif
Hey dat is wel erg interessant! Zijn/is het toevallig deze?

[ Voor 39% gewijzigd door iMars op 29-06-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Snars: Je houding is idd heel erg vekeerd. (vat het niet slecht op hoor ;)) Als je daaraan gaat werken zal het rijden ook veel lekkerder gaan. Goede banden is wel een vereiste. Je gaat tenslotte steeds meer van je motor vragen. Bezuinig daar iig niet op. Michelin Pilot Powers zijn goede straat/circuti bandjes. Alhoewel als je meer van de banden gaat vragen ze willen gaan smeren. Maar dan zit je rond de 2:04 op Assen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

webmail schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:05:
[afbeelding]
Hey dat is wel erg interessant! Zijn/is het toevallig deze?
Heee ja klopt, die zitten er bij mij in :)

(ik had de set voor de auto gekocht omdat ik er 2 nodig had van alles)

[ Voor 9% gewijzigd door martjah op 29-06-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Even een totaal ander onderwerp. Ik heb er sinds eind mei 2008 Pirelli Diablo Strada's erop liggen. inmiddels 14000km verder vertoont de band slijtage die volgens mij niet zo hoort te slijten. De banden zijn altijd netjes op spanning geweest en ik ben dr niet meer op het circuit geweest oid.

een paar foto's: http://s268.photobucket.c...nd_pirelli_diablo_strada/

zoals je op de foto's ziet zijn er een aantal stukken waarbij de rand van het profiel opzet en dat er stukken afbrokkelen.

Het brokkelen is toch zeker een fout van de band ofniet ?

ik moet namelijk een andere band erop leggen en deze opsturen als ik het wil reclameren, het gene is dat ik mijn band altijd bijna compleet oprijdt (met mooi weer natuurlijk). Maar als ik hem opstuur en hij wordt geweigerd, dan heb ik hem natuurlijk voor nop opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/29/1246266931-140.png
Zo, beetje meuk eraf gesloopt en vliegjes eraf gehaald.

Nu eerst een stukje rijden en weer vliegjes verzamelen :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Na de vorige TT van Assen riep ik het al heel hard, maar nu me dan toch echt ingeschreven voor motorrijlessen :)

Dus zal hier het topic ook nog wel komen vervuilen :)

Zaterdag in hetzelfde restaurant gegeten als het hele Ducati team, inclusief Stoner en Hayden :)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Gisae schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:59:
[afbeelding]
Zo, beetje meuk eraf gesloopt en vliegjes eraf gehaald.

Nu eerst een stukje rijden en weer vliegjes verzamelen :P
Zomaar uit interesse:
Hoe zuinig rij je ermee? Hoe hoog zijn onderhoudskosten?
enz

Ik overweeg er namelijk eentje als ik rbw gehaald heb.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 11:41
Francis schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:31:
Zijn fijne fietsen die VFR's!

Als ik wat rustiger zou rijden, zou ik ook een VFR rijden. En begrijp me niet verkeerd, met een VFR kun je ook flink sportief rijden (knie aan de grond en alles). Maar als je echt gaat gooien en smijten is het ding net wat te zwaar en is de vering niet goed genoeg.

Maar comfortabel is het wel! En die motor, je voelt niet eens dat ie loopt. En een lekker apart geluid zo'n V-4 natuurlijk!

Zijn behoorlijk bulletproof. Er zijn geen grote problemen mee bekend. Alleen de spanningsregelaar gaat nog wel eens stuk. Koop dan een no-name met een groot koelblok terug voor 100 euro en je hebt er nooit meer last van.

Verder moet zo'n ding natuurlijk wel onderhouden worden. Je kunt heel makkelijk een 2ehandsje kopen met versleten remschijven, blokken, kettingset, etc. Maar dat geldt natuurlijk voor ELKE motor.

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 29-06-2009 12:47 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martjah schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:49:
Even een totaal ander onderwerp. Ik heb er sinds eind mei 2008 Pirelli Diablo Strada's erop liggen. inmiddels 14000km verder vertoont de band slijtage die volgens mij niet zo hoort te slijten. De banden zijn altijd netjes op spanning geweest en ik ben dr niet meer op het circuit geweest oid.

een paar foto's: http://s268.photobucket.c...nd_pirelli_diablo_strada/

zoals je op de foto's ziet zijn er een aantal stukken waarbij de rand van het profiel opzet en dat er stukken afbrokkelen.

Het brokkelen is toch zeker een fout van de band ofniet ?

ik moet namelijk een andere band erop leggen en deze opsturen als ik het wil reclameren, het gene is dat ik mijn band altijd bijna compleet oprijdt (met mooi weer natuurlijk). Maar als ik hem opstuur en hij wordt geweigerd, dan heb ik hem natuurlijk voor nop opgestuurd.
misschien ligt het aan de foto's maar ik zie niet wat het probleem is...

14000km is trouwens geen gekke afstand om een achterband te vervangen (afhankelijk van motor en rijstijl natuurlijk) en gezien je ze al praktisch versleten hebt (zie bovenste slijtblokje hier:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj4/martjah/motor_achterband_pirelli_diablo_strada/DSC01569.jpg
zou ik ze gewoon vervangen..

edit:

ik zie nu deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i268.photobucket.com/albums/jj4/martjah/motor_achterband_pirelli_diablo_strada/DSC015731111.jpg
zit daar nou een scheur waar je profiel bij rest van de band zit zegmaar?
Dat zou me wel zorgen baren...

Die brokkelige randje is wel ok geloof ik.. hoelang heb je die banden er al om liggen?

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 29-06-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Noujah het gaat mij om het afbrokkelen bij het profiel, op die foto die jij laat zien, zie je dat ook een beetje.....ik heb dit namelijk nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martjah schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:50:
Noujah het gaat mij om het afbrokkelen bij het profiel, op die foto die jij laat zien, zie je dat ook een beetje.....ik heb dit namelijk nog nooit gehad.
hoe lang liggen die banden er al om? hoe rijd je er mee? (warm je ze goed op voor je vol gas gaat? veel opwarmen/afkoelen etc)
Banden zijn van rubber wat een natuurproduct is en ze gaan niet altijd even lang mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Gewoon normale slijtage lijkt me. Je wilt niet weten hoe mijn bandjes eruit zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

montage is na 22-05-2008 (toen heb ik ze besteld.) dus ik denk dat het rond de 29e was.

Ik rij in het begin altijd rustig aangezien het blok ook warm moet worden. Ik ben er in de winter een paar keer mee op de weg geweest met vriesweer en een hoop keren met regen. Maar in die tijden rij ik natuurlijk altijd rustig.
Met beter weer hang ik natuurlijk wat verder in de bochten en heeeel af en toe zet de band zich wel eens.
Kwa snelheden stelt het allemaal niks voor omdat ik altijd rond de max snelheid rij (90/100 waar je 80 mag, 60 waar je 50 mag, 50 bij 30 en 140 bij 120)
Heb 1x 200+ gereden maar dat was echt maar een minuut ofzo en dat was vorig jaar zomer)
Stevig optrekken doet iedereen wel denk ik.

Dus eigenlijk heb ik er niks speciaals mee gedaan.

wat jij ziet is niet echt een diepe scheur...het is een klein scheurtje wat erin zit, dat zit er op een aantal plekken (net even gekeken) net of de rubber een beetje uit elkaar getrokken is zeg maar.

@Tylen: ik heb 0,0 circuitervaring en ik rij pas 3 jaar...dus ik vraag nog echt niet alles van de band O-)

[ Voor 5% gewijzigd door martjah op 29-06-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:27:
Gewoon normale slijtage lijkt me. Je wilt niet weten hoe mijn bandjes eruit zien :P
mee eens, ik denk dat opsturen niks gaat helpen... gewoon binnenkort vervangen want ze zijn bijna niet legaal meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
iemand toevallig ervaring met het merk Vicma? Deze maken (o.a.) 'replacement' spiegels. De prijs is 50 euro per spiegel ipv 75 euro voor origineel Yamaha. Ik twijfel echter of de kwaliteit wel vergelijkbaar is... (ze zeggen van wel, maar ik zou dit graag bevestigd zien van iemand die onafhankelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Oppervlakte scheurtjes maken ze echt niks van, mijn continental trail attacks doen dat ook een beetje. Op de randen van de blokken komen wat scheurtjes. Opsturen na 14.000km zal ook echt niet veel zin hebben. Zolang met een achterband doen, ik kan er alleen maar van dromen :+
Die randjes eraf lijkt een beetje op cuppen. Denk dat ze alleen maar trots zijn dat die band er na 14.000km nog zo netjes uit ziet ;)

Nog een keer de plaatjes gekeken, lijkt mij volledig normaal. Die strada had ik onder m'n vorige zrx1200r, 8000km toen was ie kaal :)

[ Voor 14% gewijzigd door charrel op 29-06-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

charrel schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:16:
Oppervlakte scheurtjes maken ze echt niks van, mijn continental trail attacks doen dat ook een beetje. Op de randen van de blokken komen wat scheurtjes. Opsturen na 14.000km zal ook echt niet veel zin hebben. Zolang met een achterband doen, ik kan er alleen maar van dromen :+
Die randjes eraf lijkt een beetje op cuppen. Denk dat ze alleen maar trots zijn dat die band er na 14.000km nog zo netjes uit ziet ;)

Nog een keer de plaatjes gekeken, lijkt mij volledig normaal. Die strada had ik onder m'n vorige zrx1200r, 8000km toen was ie kaal :)
Precies. ;)

Hier grote foto hoe me bandjes eruit zien na euhhh 400 kilometer ;)

http://www.tyl.nl/wp-cont...p-gallery/07062009160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Precies. ;)

Hier grote foto hoe me bandjes eruit zien na euhhh 400 kilometer ;)

http://www.tyl.nl/wp-cont...p-gallery/07062009160.jpg
Die kunnen nog bést even mee ... op de openbare weg ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Daarom zijn ze ook nog te koop :) Euh die voorband. En na 8 Juli heb ik er ook weer een achterband bij ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tylen op 29-06-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 10:05

rimpeldinky

nani?

martjah schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:50:
ziet er imho uit als een wat oudere band die gewoon "op" is, die 14k km is ook niet slecht voor een average band..
ik zou alvast een nieuwe bestellen, terloops eens vragen bij je dealer of dit "gewoon" is. zo niet opsturen zo ja weggooien en een nieuwe er op

denk er aan die laatste millimeters van je band na het slijtnokje gaan ineens verrassend hard :+

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Francis schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:31:
[...]

Zomaar uit interesse:
Hoe zuinig rij je ermee? Hoe hoog zijn onderhoudskosten?
enz

Ik heb er ook zo eentje, maar dan in het zwart..
De afgelopen 5 jaar en 70000 km heb ik gemiddeld 1:17,6 gereden. 1:16 bij veel korte stukken, 1:18 bij veel snelweg/lange stukken, en af en toe uitschieters naar boven of onder.. Ik heb een redelijk rustige rijstijl.
Qua onderhoud heb ik hem om de 6000/7000 km een kleine en grote beurt (om en om) laten geven, totaal zo'n 4750 euro. Dat is inclusief banden, 1x achtervering, 1x achterwiellagers, 1x ketting +tandwielen, remblokken voor en achter. Ongeveer 6,7 ct/km
Wegenbelasting 76 euro per jaar, verzekering ook zoiets (WA)

Verder is het een trouw beestje, waar ik op het moment te weinig op rijd omdat ik sinds afgelopen kerst een auto heb. Daarvoor reed ik altijd op mijn motor: weer of geen weer, zomer en winter. Altijd starten en lopen.
Zoals net al gezegd is, is de spanningsregelaar een probleem; die heb ik dus ook een keer moeten vervangen.
Almetal niet gek voor zoveel km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M had trouwens ook maar even wat aan/op z'n fiets ver/ge -bouwd ;)

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/15modmu.jpg

Wie kán er tegenwoordig nou nog zónder breedbeeld én handsfree bellen + A2DP stereo op z'n motor _O-

Ben de laatste tijd regelmatig in de Eifel en/of Luxemburg aan het rond touren en kwam er achter dat het dan toch wel relaxed is als je een beetje de leuke weggetjes weet te vinden zónder dat je iedere keer met google-maps óf met een GSM met Navi moet gaan lopen klooien.

Hier in de (erg ruime) regio heb ik alles redelijk in m'n hoofd zitten, maar daar pak je anders écht alleen de hoofdwegen terwijl er buiten die (óók érg mooie) wegen zóveel meer te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

wimmel_1 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:47:
Wie kán er tegenwoordig nou nog zónder breedbeeld én handsfree bellen + A2DP stereo op z'n motor _O-
Tsja, eens, alleen jammer dat die dingen nogal duur zijn imo. En de rit richting kantoor kan ik inmiddels wel redelijk dromen, dus daarvoor hoef ik hem niet te hebben :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Agh ... Ik ben nog steeds van mening dat een navigatiesysteem een vorm van luxe is die je absoluut niet nodig hebt (én de opties die dit ding heeft al helemaal niet) als je een klein beetje topografisch onderlegd bent, maar omdat we de laatste tijd toch regelmatig tot de conclusie kwamen dat we eigenlijk iedere keer op de zelfde wegen uit kwamen terwijl het eigenlijk véél leuker is om een keer wat minder bekende wegen te pakken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:06:
Agh ... Ik ben nog steeds van mening dat een navigatiesysteem een vorm van luxe is die je absoluut niet nodig hebt (én de opties die dit ding heeft al helemaal niet) als je een klein beetje topografisch onderlegd bent, maar omdat we de laatste tijd toch regelmatig tot de conclusie kwamen dat we eigenlijk iedere keer op de zelfde wegen uit kwamen terwijl het eigenlijk véél leuker is om een keer wat minder bekende wegen te pakken.....
Waarom een 660 en niet een 550 eigenlijk? Op de 550 vind ik het gemakkelijk dat je met dikke knoppen kan in en uitzoomen evenals de helderheid vergroten. Wat zijn de Pro's en Con's ?

Sja Bandjes... Mijn achterband heeft een dikke plak s100 kettingvet erop , the supersticky kind. Hoe ik dat eraf krijg...

Ik merk dat ik btw nog ea te leren heb qua rijgedrag van de motor in deze warmte.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:08:
[...]

Waarom een 660 en niet een 550 eigenlijk? Op de 550 vind ik het gemakkelijk dat je met dikke knoppen kan in en uitzoomen evenals de helderheid vergroten. Wat zijn de Pro's en Con's ?

...
De keuze voor de 660 heb ik héél bewust gemaakt nadat ik het herbereken gedrag van de 550 een aantal keer vervloekt heb op routes die ik netjes gemaakt had maar die de 550 toch consequent bleef herberekenen naar de kortste/snelste route ondanks dat ik aangaf dat dit niet de bedoeling was.

Maar wat is dan wél de bedoeling .... zou Theo zeggen ;)

Die knoppen om te zoomen zitten nu gewoon "on screen" ... dus die mis je écht niet in de behuizing. De 660 gedraagd zich verder weer zoals de "oude" streetpilot dat in het veleden deed, dus zoomt in op kruisingen en krappe bochten ... voor de rest bepaal je zélf alle details inclusief het zoomniveau.

De 550 (amper gebruikt in de tijd dat ik 'm had) is ondertussen al weer verkocht ..... op dezelfde dag dat ik m'n 660 gehaald heb, en dankzij de gunstige koers van de GBP ten tijde van de aanschaf van de 550 koste het me eigenlijk amper wat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 30-06-2009 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

De 660 herberekent sneller, beeld is groter, stereo bluetooth en lane assist (we zijn toch geen vrouwen :+ ) + op dit moment teveel bugs nog .............. De software opzich vind ik trager aanvoelen dan op mijn 550 (vriend van me heeft een 660) Ook met 3d gebouwen uit voelt het gewoon wat trager.
De 660 heeft een maximale snelheid aangever, in 3D bekende gebouwen en punten.
De 550 is wat stootbestendiger, heeft een betere behuizing. Kan wel "maar" 500 waypoints/ favorieten aan. De 660 het dubbele. Maar wanneer gebruik je 500 waypoints per route met een 550 ;)
Bij de 660 heb je ze harder nodig omdat die altijd de route uit mapsource gaat herberekenen :X

Persoonlijk vind ik de 550 er steviger uitzien, volgens mij kan de 660 nooit zoveel damage aan als ik m'n 550 heb toebedeeld. Je laat ze toch redelijk makkelijk vallen....
En die knoppen aan de linkerkant vind ik iig ideaal. Ze blijven ook gewoon naast elkaar bestaan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

Sja Bandjes... Mijn achterband heeft een dikke plak s100 kettingvet erop , the supersticky kind. Hoe ik dat eraf krijg...

Ik merk dat ik btw nog ea te leren heb qua rijgedrag van de motor in deze warmte.
Probeer eens met remreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Hebben ze ook een iPhone houder voor op de motor :+
Heb gisteren Navigon gekocht voor mijn iPhone, gelijk mijn iTunes mee voor onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

webmail schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 08:50:
Hebben ze ook een iPhone houder voor op de motor :+
Heb gisteren Navigon gekocht voor mijn iPhone, gelijk mijn iTunes mee voor onderweg ;)
Vast wel mogelijk om met een RAM-Mount / Brodit combi een héél eind te komen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:31:
[...]

Probeer eens met remreiniger.
Niet met remmenreiniger doen. als je je banden al hebt ingereden. Gewoon eraf rijden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:29:
[...]

LOL, ik maakte eigenlijk een grapje, maar na wat googlen heb ik o.a. de volgende pagina gevonden:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/70069
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/eu1tm9.jpgAfbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2dlrgog.jpg

Ga nu toch serieus overwegen om een leuke oplossing te bedenken. 1 nadeel, een iPhone bedienen met je handschoenen aan werkt niet. (Maar goed, je mag geen toestel bedienen terwijl je rijdt moet ik dan maar denken :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:29:

RAM heeft een eigen houder voor de iPhone, het ziet eruit alsof die de telefoon een stuk steviger beetpakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclegadgets.com/images/RAM-IPHONE_med.jpg

Je hebt inderdaad wel het probleem van het bedienen. De touchscreen van de iPhone werkt alleen lekker met blote vingers of hele dunne handschoenen. Met m'n leren zomerhandschoenen kan ik geen emailtjes tikken, maar zoiets als TomTom gaat wel werken. Er bestaan een paar stylussen (styli? :?) voor de iPhone, oa --> http://www.tenonedesign.c...?op=thumbSelect&thumbID=1
Tylen schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:39:
@Snars: Je houding is idd heel erg vekeerd. (vat het niet slecht op hoor ;)) Als je daaraan gaat werken zal het rijden ook veel lekkerder gaan. Goede banden is wel een vereiste. Je gaat tenslotte steeds meer van je motor vragen. Bezuinig daar iig niet op. Michelin Pilot Powers zijn goede straat/circuti bandjes. Alhoewel als je meer van de banden gaat vragen ze willen gaan smeren. Maar dan zit je rond de 2:04 op Assen ;)
Geen probleem, wat heb je aan feedback als het niet eerlijk is :) Ik zit zelfs te overwegen om de originele stuurhelften weer te monteren in plaats van het comfortabele, maar weinig sportieve SBK-stuurtje. Maargoed, eerst dat ding weer oplappen.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 00:06:
ik rijd eigenlijk altijd met mijn 550... als is het maar om telefoonisch bereikbaar te zijn (zwangere vrouw/jong kind)
Maar wat je aangeeft, het geeft je meer het gevoel van vrijheid dat je overal heen kan rijden zonder bang te moeten zijn dat je verdwaalt...
Zeker voor mij omdat ik de kleine plaatjses hier in de omgeving nog niet zo goed kent als iemand die zijn hele leven al in het land waar hij woont gewoond heeft...

Heb hem op een custom mount:
van
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00038.jpg

naar:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010446.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dat is wel precies de mooie plaats. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas zitten (onder het plastic). Het probleem daarmee is dat hij niet direct in zicht is waardoor je niet even snel kan kijken waar je zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Erikje_ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:32:
dat is wel precies de mooie plaats. Ik heb mijn telefoon altijd in mijn tanktas zitten (onder het plastic). Het probleem daarmee is dat hij niet direct in zicht is waardoor je niet even snel kan kijken waar je zit...
ik had hem eerst met de originele RAM mount, maar vond het irritant dat hij dan dichterbij zat dan je toerenteller/snelheidsmeter etc... je zoomde met je ogen dan suf van weg, dashboard, GPS, weg etc... zo is het veel makkelijker afleesbaar..

Een gozer op het Versys forum had zelf zo'n ding ontworpen, past precies! de mijne heeft zelfs 'ToolkiT' er in gegrafeerd (voordat hij gepowdercoat werd)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vraag me altijd af of telefoons/pda's wel goed bestand zijn tegen de enorme trillingen en schokken op een motorfiets. Ik heb een speciale houder die de mannen van gps.nl hebben gefabriekt voor de BMW RT en daar zit dan de houder van Garmin opgeschroefd met speciale rubberen montagebusjes. Zonder die busjes zouden de trillingen zelfs voor de specifieke motor-Garmin (2820) teveel worden.
Volgens mij trilt een gewone telefoon/pda langzaam uit elkaar of kan de printplaat gaan scheuren.

[edit]Oh...ik ziedat de RAM en Touratech mounts trillingsdempend zijn:
De meeste GPS toestellen van Garmin zijn geschikt voor het gebruik op de motor. De toestellen zijn waterdicht en schokbestendig. Elektronica kan echter erg slecht tegen ultrasone trillingen. Bij montage van elektronica op de motor moeten deze trillingen dan ook weggefiltert worden. Door gebruik te maken van de speciale houders van RAM of Touratech voorkomen we problemen met de ultrasone trillingen. De houders van Touratech zijn vooral ontworpen voor het gebruik op motoren met een tussenstang van plm.12mm op het stuur. Voor veel motoren zijn daar wel weer adapters voor. De houders van RAM zijn met de diverse voetstukken op vrijwel alle motoren te gebruiken. Voor bepaalde types motorfietsen waren wij niet tevreden met de geboden oplossingen en hebben daar eigen steunen voor ontworpen. Natuurlijk wel rekening houdend met de ultrasone trillingen.
Hier zie je die busjes zitten:
Afbeeldingslocatie: http://gps.nl/R_1100_S_-_Touratech_montage_steun_rechts_onder.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door mphilipp op 30-06-2009 13:51 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:46:
Ik vraag me altijd af of telefoons/pda's wel goed bestand zijn tegen de enorme trillingen en schokken op een motorfiets. Ik heb een speciale houder die de mannen van gps.nl hebben gefabriekt voor de BMW RT en daar zit dan de houder van Garmin opgeschroefd met speciale rubberen montagebusjes. Zonder die busjes zouden de trillingen zelfs voor de specifieke motor-Garmin (2820) teveel worden.
Volgens mij trilt een gewone telefoon/pda langzaam uit elkaar of kan de printplaat gaan scheuren.

[edit]Oh...ik ziedat de RAM en Touratech mounts trillingsdempend zijn:

[...]

Hier zie je die busjes zitten:
[afbeelding]
Lees je edit pas in mijn quote,... wat een timing ;)

Maar wel een goed punt noem je daar. Ik heb een SV1000, een 2 pitter, en die wil ook wel wat trillen. Naar mijn belevenis valt dat wel mee, maar toch.

Ook wil ik niet continu een houder op mijn motor. Zometeen komt er een Pro-Oiler op mijn motor, is toch weer een kastje erbij op mijn dash. En een naked bike heeft minder 'verberg' ruimte dan een met een kuip ;)

Vond de kuiptas wel een idee. Als je gaat touren heb je geen rugzak op, maar kan je wat kwijt in je kuiptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:52

steveman

Comfortabel ten onder

Oeh gps!

zo heb ik die van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/achterdeschermen.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/montage.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/navigerenmaar.jpg
best sterk dat velcro van tesa! :

En dan de audio doorsturen per bluetooth :)

Dopjes ER6I
Bluetooth unit: jabra bt3030
12volt aansluiting van louis.de

[ Voor 16% gewijzigd door steveman op 30-06-2009 17:27 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb helaas niet zoveel plaats op m'n fiets / stuur om allerlei fancy oplossingen te gaan bedenken waarbij het ding dan óók nog een beetje zichtbaar geplaatst kan worden ;)

Die oplossing die ToolKit heeft vind ik persoonlijk één van de mooiste, vooral omdat het apparaat daar ook erg goed in je blikveld zit zodat je niet teveel van de weg hoeft weg te kijken op het moment dat "Mina" het zwijgen opgelegd is, maar helaas .... dat gaat bij mijn fiets dus écht niet passen.

Ik denk dat het zó eigenlijk het beste is in mijn geval omdat ik zo ook nog normaal zicht op de teller(s) heb:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/ztm3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/288mq9d.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 30-06-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://upload.maniacsmedia.nl/thumbs/klz1242648106l.jpg

:P

De eigenaar van deze motor werd niet gezien door een duitser toen'ie voor de duitser naar links wilde.

[ Voor 39% gewijzigd door ROFLASTC op 30-06-2009 19:18 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

:S

Zo heb ik hier op het schenkviaduct ook een motor rechtop gehouden zien worden door een busje |:(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Toch niet jouw motor of wat?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nee ik zag alleen het resultaat toen ik langsreed, de betrokkenen stonden erbij en keken er naar, dus het had gekker gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan voel je je hendig kut als je ineens rechtdoor gaat als je wilt afslaan op de motor. :D

Maar damn, dat ze (?) hem niet gezien had, echt het inzicht van een dop tegel. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ziet eruit als inschattingsfout van de motor eerlijk gezegd. Als je een weg opdraait/afdraait naar links en er staat een auto in de weg ^^

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Sibylle schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:02:
ziet eruit als inschattingsfout van de motor eerlijk gezegd. Als je een weg opdraait/afdraait naar links en er staat een auto in de weg ^^
De auto reed achter de motor toen de motor vertraagde en naar links wilde op een kruising. De auto reageerde gewoon niet op de stoppende motor en reed'm meet 60 a 70 km/u aan.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan ben je echt blind als een koe. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

snars schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:26:
[...]

RAM heeft een eigen houder voor de iPhone, het ziet eruit alsof die de telefoon een stuk steviger beetpakt:

[afbeelding]

Je hebt inderdaad wel het probleem van het bedienen. De touchscreen van de iPhone werkt alleen lekker met blote vingers of hele dunne handschoenen. Met m'n leren zomerhandschoenen kan ik geen emailtjes tikken, maar zoiets als TomTom gaat wel werken. Er bestaan een paar stylussen (styli? :?) voor de iPhone, oa --> http://www.tenonedesign.c...?op=thumbSelect&thumbID=1

[...]

Geen probleem, wat heb je aan feedback als het niet eerlijk is :) Ik zit zelfs te overwegen om de originele stuurhelften weer te monteren in plaats van het comfortabele, maar weinig sportieve SBK-stuurtje. Maargoed, eerst dat ding weer oplappen.
come again?? als ik ergens blij mee ben, is dat ik geen stylis meer heb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joopieboy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:15:
Dan ben je echt blind als een koe. :P
"Immer gerade aus" hea, zo gaat dat...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Zijn er trouwens mensen die zondag aanwezig zijn bij de klimroosrit? (omgeving, budel, heeze, weert, nederweert)

Ik mag verkeersregelaar spelen :) O-) :9~

[ Voor 3% gewijzigd door martjah op 30-06-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ben ik nou echt de enige Nederlander die naar de BMW Motorrad Days gaat? Ik heb pogingen gedaan op Motor Forum, hier en op het RT forum, maar iedereen had een kötsmoes...uit ellende maar afgesproken met een paar Duitsers... 8)

So far for de 'vrijheid' van het motorrijden waar iedereen het altijd over heeft (en waar ik dus niets van snap, maar goed). Zodra zich dan een keer een gelegenheid voordoet, verstoppen al die 'vrijbuiters' zich achter schema's en vakanties e.d...o-o-o-wat zijn we vrij... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

Joopieboy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:10:
Dan voel je je hendig kut als je ineens rechtdoor gaat als je wilt afslaan op de motor. :D

Maar damn, dat ze (?) hem niet gezien had, echt het inzicht van een dop tegel. :X
Als ik die foto zo zie lijkt de zon daar in de verte onder te gaan. Verblind door de laagstaande zon ?
mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:41:
Ben ik nou echt de enige Nederlander die naar de BMW Motorrad Days gaat? Ik heb pogingen gedaan op Motor Forum, hier en op het RT forum, maar iedereen had een kötsmoes...uit ellende maar afgesproken met een paar Duitsers... 8)

So far for de 'vrijheid' van het motorrijden waar iedereen het altijd over heeft (en waar ik dus niets van snap, maar goed). Zodra zich dan een keer een gelegenheid voordoet, verstoppen al die 'vrijbuiters' zich achter schema's en vakanties e.d...o-o-o-wat zijn we vrij... :+
Veel motards willen niet met BMW geassocieerd worden (toch niet als het over BMW motorfietsen gaat) :p

[ Voor 48% gewijzigd door DinX op 01-07-2009 00:44 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:43:
[...]
Veel motards willen niet met BMW geassocieerd worden (toch niet als het over BMW motorfietsen gaat) :p
Huh? Van alle reacties die ik had kunnen verwachten is dit wel de meest onbegrijpelijke... Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 26-10 18:15

unclero

MB EQA ftw \o/

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 00:41:
Ben ik nou echt de enige Nederlander die naar de BMW Motorrad Days gaat?
De meesten hier zijn nog te jong voor BMW ;).
Of te hetero..

Of hebben wel een van de redenen om daar niet doodgevonden te willen worden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Mijn enige reden om niet voor BMW te gaan is geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mwah ... BMW heeft toch echt wel een aantal motoren die ik graag thuis zou willen hebben staan, hoor.

Een HP2 sport of een S1000 RR zou ik bijvoorbeeld bést willen rijden, maar ook een R1200 GS Adventure is absoluut géén verkeerde fiets.

Maar misschien dat * Will_M hier door de meeste óók in de categorie "minder jong" gepositioneerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:37:
Mwah ... BMW heeft toch echt wel een aantal motoren die ik graag thuis zou willen hebben staan, hoor.

Een HP2 sport of een S1000 RR zou ik bijvoorbeeld bést willen rijden, maar ook een R1200 GS Adventure is absoluut géén verkeerde fiets.

Maar misschien dat * Francis hier door de meeste óók in de categorie "minder jong" gepositioneerd wordt
Ik vind dat ze bijzonder mooie motoren maken, maar prijstechnisch zijn ze way te duur voor mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-10 11:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Prijstechnisch gezien is een BMW te duur voor mij qua financieel geld :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:09:
Prijstechnisch gezien is een BMW te duur voor my qua financieel geld :+
OK ok, ik had een kromme zin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind die 1250's waar ze op long way down && long way round op rijden best tof, maar die krengen bennuh duur, zelfs 2e hands, en zuipen vast meer dan een 600.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

moto-moi schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:03:
Ik vind die 1250's waar ze op long way down && long way round op rijden best tof, maar die krengen bennuh duur, zelfs 2e hands, en zuipen vast meer dan een 600.
En ze zijn huge, heb je keukentrapje nodig om erop te klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik had bijna een BMW R1100S gekocht.

Twijfelde tussen de Suzuki SV1000N en de BMW R1100S. Beiden rond hetzelfde bedrag. Alleen de BMW had er al 44k op de teller staan, en de Suzuki 0. Op de BMW gaven ze 6mnd garantie en op de Suzuki 2jr. BMW was van 2003, de Suzuki van 2004 (maar had al die jaren in de showroom gestaan).

Voor mij was de keuze gauw gemaakt omdat de ene nieuw is met garantie, en de andere niet, en met minder garantie.
Dit was 'm trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1236675251/1093845-6-1-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Gemiddeld verbruikte de motor 1:17,4.
Aldus teh internets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Chakotay schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:09:
Prijstechnisch gezien is een BMW te duur voor mij qua financieel geld :+
Tja... De oude K serie wordt gedumpt op marktplaats en je koopt een nette K1100RS met alles erop en eraan voor 3-4k. Die verslijt je de eerstkomende 10 jaar niet meer.
De boxer GS-en (LWR: 1150GS, LWD: 1200gs) blijven idd duur. Ik heb het stiekem altijd mooie fietsen gevonden, zelfs de eerste 1100, maar of te duur of teveel problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door teacher op 01-07-2009 12:32 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
webmail schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:24:
Ik had bijna een BMW R1100S gekocht.

Twijfelde tussen de Suzuki SV1000N en de BMW R1100S. Beiden rond hetzelfde bedrag. Alleen de BMW had er al 44k op de teller staan, en de Suzuki 0. Op de BMW gaven ze 6mnd garantie en op de Suzuki 2jr. BMW was van 2003, de Suzuki van 2004 (maar had al die jaren in de showroom gestaan).

Voor mij was de keuze gauw gemaakt omdat de ene nieuw is met garantie, en de andere niet, en met minder garantie.
Dit was 'm trouwens:
[afbeelding]
Ja maar als je nu op allebei 60k gaat rijden, en dan weer gaat inruilen. Denk je dan dat je nog steeds goedkoper uit bent? :P

[ Voor 72% gewijzigd door HammerT op 01-07-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:25:
[...]

Ja maar als je nu op allebei 60k gaat rijden, en dan weer gaat inruilen. Denk je dan dat je nog steeds goedkoper uit bent? :P
Dan ben je wel 60K verder, als je een motor koopt omdat je de inruil na 60K aantrekkelijk vind, zou ik daar bedenkelijk bij gaan kijken (omdat ik toch zou zeggen dat je een motor koopt omdat het zo'n goeie motor is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 19:32

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:12:
[...]

Huh? Van alle reacties die ik had kunnen verwachten is dit wel de meest onbegrijpelijke... Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen...
Zie unclero z'n reactie :p
Zo denkt de gemiddelde motard over BMW :P

* DinX niet trouwens. Had ik het geld ervoor dan werd m'n volgende meteen een BMW.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Maar duur, voor 1500 euro heb je een K100 met 200k op de teller en die buiten de wegenbelasting valt toch :+
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:19:
[...]

Dan ben je wel 60K verder, als je een motor koopt omdat je de inruil na 60K aantrekkelijk vind, zou ik daar bedenkelijk bij gaan kijken (omdat ik toch zou zeggen dat je een motor koopt omdat het zo'n goeie motor is).
Echt je trekt m'n hele post uit z'n verband, als je leest waren de 2 motoren ongeveer even duur maar de suzuki had 0km en meer garantie en daarom is die gekozen.

IMO is de bmw juist vet omdat het een boxer is ;) maar daar gaat het helemaal niet om.

[ Voor 8% gewijzigd door HammerT op 01-07-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Het ging er mij om dat ik nu gewoon op een nieuwe motor rij. De BMW is ook een mooie motor, maar je weet niet wat er in die 44K gebeurd is, en minder garantie. Nu rij ik op een nieuwe motor die nog nooit gereden had. En moet zeggen, ik heb er geen spijt van. Wat een heerlijke motor (zeg niet dat de BMW dat niet heeft hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-10 11:41
wimmel_1 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:37:
Een HP2 sport of een S1000 RR zou ik bijvoorbeeld bést willen rijden..
Ik ook, maar niet voor het geld dat ze er voor vragen. Dan kan ik ook een 1098R of een helemaal gepimpte japanner kopen (R1 met Ohlins vering, titanium uitlaatsysteem, lichte wielen, brembo monobloc's etc)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja...voor mij was een BMW ook te duur. Daarom heb ik er een voor €2400 gekocht. Prima ding, en kan nóg 135K mee. Dus ja...het zijn bést dure motoren.

En al dat infantiele commentaar is just what it is: kinderachtig. Ik dacht dat we allemaal volwassen mensen waren. Ik kan ook gaan zeikstralen als iemand een Pan een mooi ding vind. Maar dat doe ik niet omdat ik iemands keuze respecteer. Maar goed...het is de kift denk ik dan ;)

Anywayz: ik ga er in ieder geval morgen lekker naar Garmisch. Ik hou eigenlijk ook niet van tè massale bijeenkomsten, maar dit ziet er wel uit als een geinig evenement. En als je het niet geprobeerd hebt, weet je het niet. Kost een beetje benzine om er achter te komen, maar je bent er wel een paar dagen uit. Zo erg kan het nooit zijn denk ik dan. Er is bier en er zijn vrouwen, dus wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Have fun!

* teacher moet gewoon werken....

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:38:
Ja...voor mij was een BMW ook te duur. Daarom heb ik er een voor €2400 gekocht. Prima ding, en kan nóg 135K mee. Dus ja...het zijn bést dure motoren.

En al dat infantiele commentaar is just what it is: kinderachtig. Ik dacht dat we allemaal volwassen mensen waren. Ik kan ook gaan zeikstralen als iemand een Pan een mooi ding vind. Maar dat doe ik niet omdat ik iemands keuze respecteer. Maar goed...het is de kift denk ik dan ;)
Ach je moet het je niet te persoonlijk aantrekken denk ik. Smaken verschillen moet je maar denken, en maar goed ook, anders had iedereen op een Ducati gereden (vind ik persoonlijk een van de mooiste motoren).
Anywayz: ik ga er in ieder geval morgen lekker naar Garmisch. Ik hou eigenlijk ook niet van tè massale bijeenkomsten, maar dit ziet er wel uit als een geinig evenement. En als je het niet geprobeerd hebt, weet je het niet. Kost een beetje benzine om er achter te komen, maar je bent er wel een paar dagen uit. Zo erg kan het nooit zijn denk ik dan. Er is bier en er zijn vrouwen, dus wtf?
Have FUN! En laat ons maar weten hoe het was (foto's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

webmail schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:59:
[...]
Ach je moet het je niet te persoonlijk aantrekken denk ik. Smaken verschillen moet je maar denken, en maar goed ook, anders had iedereen op een Ducati gereden (vind ik persoonlijk een van de mooiste motoren).
Ik trek het me ook niet aan. Ik vind die RT ook niet de mooiste motor die er is. Maar ik rij morgen wel moeiteloos 840km naar Garmisch. En dat is dan weer mijn criterium. Lekker tuffen zonder rugklachten.

Ik wordt een beetje moe van het kinderachtige gedoe van 'mijn motor is lekker beter'; net als dat oeverloze gezwam Windows/Mac Canon/Nikon. Alleen belangrijk voor kleine kinderen of kleine piemels. Het gaat toch om het rijden? Als ik de loterij won, kocht ik een heel stel motoren: HD, Ducati, BMW GS en misschien nog een leuke caféracer...het gaat om hoe je het zelf vindt en beleeft. Dus als we als volwassenen onder elkaar zijn, kunnen we toch die kinderachtige dingetjes weglaten? Een beetje plagen mag best, zolang het daar maar bij blijft. Ik zeg ook altijd stuk gaatie tegen de Duc van mijn collega. Maar ondertussen weet ie dat ik het een coole bike vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

mphilipp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:38:

Ik wil er dolgraag een als ik slaag, echter wil ik graag een fiets met niet al te gek veel kilometers achter zijn kiezen, dan valt een bmw al snel af voor mij helaas. Maar als 2e motor staat het iig bovenaan de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:20

FeaR

In GoT we trust

*zucht*

Ik heb nu al een paar maanden in mijn hoofd een Aprilia RSV Mille of 1000R te kopen. Hoop toch meer op de 1000R aangezien ik die mooier vind qua looks. Dat het een R- of Factory uitvoering moet zijn heb ik links laten liggen, want dan kan ik nog heel lang wachten. Want de 2004 modellen zijn al niet echt veel te vinden, laat staan een Factory-versie (welke dan ook nog in het budget past)...

Maar nu kwam mijn ma (ja, wie anders...) er opeens mee dat ze het wellicht toch wijzer vond om eerst een goedkope motor aan te schaffen. Nu ben ik niet de moeilijkste en wil best eens rondkijken wat er voor dat geld te vinden is.

Alleen nu het "probleem".
Ik heb me dus best lang verdiept in 1000cc twins en viercilinders die je voor een bedrag van om en nabij de €6.000,- à €7.000,- kan kopen. Dus daar kan ik wel wat merken en types bij noemen.
Maar motoren die je voor €3.000,- à €3.500,- kan halen daar weet ik niets van. Natuurlijk heb ik al eens bij de (bekendere) dealers gekeken, maar daar kom je niet verder dan een Kawasaki ZX-6R uit 1995. Nu vind ik dat best oud en redelijk weinig cc's.

Dus de vraag:
Iemand anders suggesties voor een (supersport) voor €3.500,-
Niet dat ik denk dat het een reëel zoekopdracht/vraag is, maar posten kan natuurlijk altijd.

Of moet mijn ma niet zeiken en moet ik gewoon die RSV gaan halen :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik ben vandaag voor een garmin nuvi 250w gegaan. kaart bij de hand als het nodig is. en ik weet waar het dichtstbijzijnde tankstation is voor verse olie. en verder gewoon lekker rije waar ik zin heb en tegen de avond terug naar de camping of een nieuwe laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

FeaR1986 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:40:
Gewoon tegen je moeder vertellen dat je ook liever een goedkopere motor koop, maar dat een recente motor toch echt een stuk veiliger is, dus dat je dan toch maar wat meer uit moeten geven.

Hoeft verder niet waar te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 19:32:
[...]
Ik wil er dolgraag een als ik slaag, echter wil ik graag een fiets met niet al te gek veel kilometers achter zijn kiezen, dan valt een bmw al snel af voor mij helaas. Maar als 2e motor staat het iig bovenaan de lijst.
Tjsa...mijn eerste motor was een nieuwe (Diversion 600), en daarna een K1100RS met iets van 50-60k op de klok. Nu heb ik een ex-pliesie bak met 135k. Geen centje pijn. Je moet wel boffen denk ik, maar deze is helemaal tiptop. Goed, er moesten nieuwe remschijven onder en mijn vering heb ik laten reviseren, maar motorisch is ie in orde.

Als eerste motor is een goedkoop ding misschien juist wel aardig. Tijdens de Motor beurs in Utrecht kun je een leuke slag slaan. Vorig jaar bijna een TDM voor €2750 gekocht. Zag er uit als nieuw. Mooie dingen, niet kapot te krijgen. Als je voor je eerste motor niet al teveel geld uitgeeft (en goed zoekt naar een leuke voor een goede prijs) kun je zonder al teveel pijn switchen als het niet is wat je ervan verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
En dan te weten dat ze zo arm afgesteld staan..
Ik krijg nog rechtopstaande nekharen van die Motronic 2.4A en BMS-K systemen...
maar daar kom je niet verder dan een Kawasaki ZX-6R uit 1995. Nu vind ik dat best oud en redelijk weinig cc's.
Liever snel met een trage fiets dan traag met een snelle fiets.
Ik zei nog zo tegen mijn baas: ik geef enkel digitaal gas.
(en hij digitaal remmen, ben nog steeds misselijk van onze proefrit :X )
unclero schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:26:
De meesten hier zijn nog te jong voor BMW ;).
Of te hetero..

Of hebben wel een van de redenen om daar niet doodgevonden te willen worden.
Er zijn betere (technische) alternatieven. Zelfde gezeikstraal bij honda mensen hoor. Collega op het werk haar vader is journalist van motoren. Iemand vroeg aan haar wat het beste motormerk was: Honda volgens haar. Ik moest gewoon weerwoord geven: een typisch vrouwenmerk... Iedereen kan met een Honda rijden: het gaat zo soepel, zo eenvoudig, zo slaapwekkend.

sodeju: wat was ze kwaad zeg :X

[ Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 01-07-2009 20:49 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
Chevy454 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:29:
[...]

En dan te weten dat ze zo arm afgesteld staan..
Ik krijg nog rechtopstaande nekharen van die Motronic 2.4A en BMS-K systemen...

[...]

Liever snel met een trage fiets dan traag met een snelle fiets.
Ik zei nog zo tegen mijn baas: ik geef enkel digitaal gas.
(en hij digitaal remmen, ben nog steeds misselijk van onze proefrit :X )

[...]

Er zijn betere (technische) alternatieven. Zelfde gezeikstraal bij honda mensen hoor. Collega op het werk haar vader is journalist van motoren. Iemand vroeg aan haar wat het beste motormerk was: Honda volgens haar. Ik moest gewoon weerwoord geven: een typisch vrouwenmerk... Iedereen kan met een Honda rijden: het gaat zo soepel, zo eenvoudig, zo slaapwekkend.

sodeju: wat was ze kwaad zeg :X
Ik heb nog een aantal foto's op me pc staan die me elke keer weer herrineren aan het "onverwoestbare" blok van BMW. :/

Maar hoe is het eigenlijk met jou project afgelopen met je Vmax?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
*zucht*

Ik heb nu al een paar maanden in mijn hoofd een Aprilia RSV Mille of 1000R te kopen. Hoop toch meer op de 1000R aangezien ik die mooier vind qua looks. Dat het een R- of Factory uitvoering moet zijn heb ik links laten liggen, want dan kan ik nog heel lang wachten. Want de 2004 modellen zijn al niet echt veel te vinden, laat staan een Factory-versie (welke dan ook nog in het budget past)...

Maar nu kwam mijn ma (ja, wie anders...) er opeens mee dat ze het wellicht toch wijzer vond om eerst een goedkope motor aan te schaffen. Nu ben ik niet de moeilijkste en wil best eens rondkijken wat er voor dat geld te vinden is.

Alleen nu het "probleem".
Ik heb me dus best lang verdiept in 1000cc twins en viercilinders die je voor een bedrag van om en nabij de €6.000,- à €7.000,- kan kopen. Dus daar kan ik wel wat merken en types bij noemen.
Maar motoren die je voor €3.000,- à €3.500,- kan halen daar weet ik niets van. Natuurlijk heb ik al eens bij de (bekendere) dealers gekeken, maar daar kom je niet verder dan een Kawasaki ZX-6R uit 1995. Nu vind ik dat best oud en redelijk weinig cc's.

Dus de vraag:
Iemand anders suggesties voor een (supersport) voor €3.500,-
Niet dat ik denk dat het een reëel zoekopdracht/vraag is, maar posten kan natuurlijk altijd.

heb je veel ervaring met rijden? ZX-6R is een prima racer, snelheidsverschil met een 1000cc merk je alleen op de rechte stukken als ze langzaam weglopen richting 250+.
In de bochtjes (en daar gaat het toch om) zal een ZX-6R iig makkelijker te leren zijn, en hoef je niet al te zenuwachtig te controleren. Vaak heef dat als gevolg dat iemand op een ZX-6R sneller, beter leert rijden :) Als je al KAN rijden (goed :P) dan is een 1000cc wellicht een snellere machine, maar in het begin vaak niet.

Ik krijg mijn schaamrandjes er niet af bij mijn Honda Magna vf700c, 1,5uur lang op flightforum (<- klikable) rondjes gedraaid.
Probleem is dat mijn stepje de grond raakt, en als het stepje niet meer meegeeft ik mijn achterwiel de lucht in til. Nu maar langzaam het aluminium onder het stepje afslijten.

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/links1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/links2small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/rechts1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/stepjesmall.jpg

Iets meer naar links gedraait dan naar rechts :+

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/R/r.t.huijgen/hellingsmall.jpg

Meten of berekenen geeft 50graden hoek met de verticaal voordat het stepje de grond raakt. in praktijk plet ik mijn voet nog n beetje, dus zal 50-60graden zijn? Het lijkt iig minder als ik erop zit :+

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Yamy_Daffy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:57:
[...]

Ik heb nog een aantal foto's op me pc staan die me elke keer weer herrineren aan het "onverwoestbare" blok van BMW. :/

Maar hoe is het eigenlijk met jou project afgelopen met je Vmax?
sorry voor dubbel post, edit is zo lelijk in mijn plaatjes post. alsof ik het niet in 1 keer kan :P

Ik vind je weerwoord ook een beetje raar, Honda is betrouwbaar en degelijk dus ze heeft een punt. Een honda CBR1 rijdt heel anders dan een Goldwing/Sabre en niet iedereen kan op beide type machines rijden.
De meeste mensen rijden voor hun ontspanning en het gevoel van vrijheid, dan is het toch juist een pluspunt als bij een Honda alles zo makkelijk gaat :?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Sibylle schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:42:

Meten of berekenen geeft 50graden hoek met de verticaal voordat het stepje de grond raakt. in praktijk plet ik mijn voet nog n beetje, dus zal 50-60graden zijn? Het lijkt iig minder als ik erop zit :+
Waarbij 90 horizontaal is?

Geloof me dat haal je niet, bedenk wel dat alles wat lager komt te zitten als je wat gewicht (lees jezelf) in 't zadel zet he ;)

Afbeeldingslocatie: http://thescore.ibj.com/content/wp-content/uploads/2008/07/2007-motogp-catalunya.jpg

Zo ziet zo'n 60 graden eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:45
Stoner rijdt toch ook op een Honda Magna vf700c?

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
steveman schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:02:
[...]

Waarbij 90 horizontaal is?

Geloof me dat haal je niet, bedenk wel dat alles wat lager komt te zitten als je wat gewicht (lees jezelf) in 't zadel zet he ;)

[afbeelding]

Zo ziet zo'n 60 graden eruit...
vering idd, en ook dat een btje perspectief fout in de foto al snel 5-10graden scheelt :P
Toch leuk om te tekenen ^^
Irritant van die randjes! aaaargh

[ Voor 40% gewijzigd door Sibylle op 01-07-2009 22:32 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Yamy_Daffy schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:14:
Stoner rijdt toch ook op een Honda Magna vf700c?
Nee, een VF500C, cilinderinhoudrestricties he... :(
Sibylle schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:21:
[...]

vering idd, en ook dat een btje perspectief fout in de foto al snel 5-10graden scheelt :P
Toch leuk om te tekenen ^^
Irritant van die randjes! aaaargh
Valt er iets met de vering te doen zodat ie hoger komt te staan? Dan moet je verder op de band kunnen lijkt me, óf natuurlijk flink doorschrapen >:)

[ Voor 49% gewijzigd door steveman op 01-07-2009 22:31 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.