Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.522 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Widow schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:49:
Ik had zaterdag mn eerste rijles, en ik moet zeggen dat het makkelijker ging dan ik had verwacht! Ik ben op het parkeerterrein van de ijsbaan in Haarlem een beetje rondjes gaan draaien, optrekken, stoppen, schakelen etc. en het ging eigenlijk best makkelijk moet ik zeggen. Ik reed op een gele Honda, ik weet het type niet precies maar het lijkt op een CB600.
`
les je bij Animo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:53
Exigence schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:41:
Nu ik ineens over de langzame oefeningen nadenk ben ik benieuwd of ik het achtje etc nog een beetje normaal zou kunnen :P Op mijn huidige motor ('98 ZX6R) krijg ik het niet (goed) voor elkaar op gas en met rem, loopt voor geen meter onderin. Toch eens een keer oefenen. Stapvoets rijden is natuurlijk een eitje, maar erg korte bochtjes lukken mij niet goed met mijn huidige motor.
Plus dat ik 't risico wat te groot vind. Als ik met de les motor omval (1x keer gebeurt :X) is er niks aan de hand (valbeugels), maar met m'n eigen motor (ook een '98 ZX6R) heb ik toch een bak meer schade. Dan maar wat minder netjes: half op de koppeling en met de voetjes ernaast :P

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Twhomp schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:17:
Zo zeg. Last van je rug hebben is irritant, maar heeft wel 1 groot voordeel.

* Twhomp net The Long Way Round en The Long Way Down achter elkaar gezien.

a) Ik kende de series nog niet.
b) Na 1 aflevering moest ik gewoon alles zien.

Hoe inspirerend. Ik heb zin om op de motor te springen en te gaaaaaaan.
Dan vind je mondo enduro en terra circa vast en zeker ook erg leuk.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Nee bij Brinkman, ik had daar ook mn auto rijlessen gedaan en daar was ik erg tevreden over. Twee jaar geleden was er bij het CBR ook al zon idiote wachttijd voor examens. Ik was de eerste keer gezakt en kon een week later alweer examen doen :) dus daar was ik toen heel erg blij mee.

Wat betreft motorkleding, ik ga gewoon mn eigen spullen kopen dan. Ik zat te denken om zon geel fluoriscerende jas en helm te kopen, maar dat kom je bijna nergens tegen. Wel vreemd, want ik weet dat de politie met Shoei Multitec helmen rijd, maar die zie je bij Shoei niet in het geel op de site staan. Zou dat een law enforcement edition zijn ofzo? Of hebben ze die helmen overgespoten?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 07:42:
[...]

Nee bij Brinkman, ik had daar ook mn auto rijlessen gedaan en daar was ik erg tevreden over. Twee jaar geleden was er bij het CBR ook al zon idiote wachttijd voor examens. Ik was de eerste keer gezakt en kon een week later alweer examen doen :) dus daar was ik toen heel erg blij mee.

Wat betreft motorkleding, ik ga gewoon mn eigen spullen kopen dan. Ik zat te denken om zon geel fluoriscerende jas en helm te kopen, maar dat kom je bijna nergens tegen. Wel vreemd, want ik weet dat de politie met Shoei Multitec helmen rijd, maar die zie je bij Shoei niet in het geel op de site staan. Zou dat een law enforcement edition zijn ofzo? Of hebben ze die helmen overgespoten?
Politie rijdt met schubert dacht ik hoor? En die hebben ze ook in het tennisbal geel. Nolan heeft ook dezelfde kleur gele helmen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 21:31
De overheid gebruikt toch kleding van Damen? Dus die hebben misschien wel van die gele jassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Och en anders heb je nog oranje zwaailichten (of evt. zijwieltjes)

kom kom, doe eens happen allemaal

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk stiekem dat het dan toch custom word. ze hebben wel iets geels, maar ik zie daar ook het logo van de politie op staan.

Nouja, ff bellen en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dat assen pak is echt FOUT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:46:
denk stiekem dat het dan toch custom word. ze hebben wel iets geels, maar ik zie daar ook het logo van de politie op staan.
Damen maakt toch alles op maat? Ze gaan je echt geen Politie jack verkopen.
[edit]ohnee...ze hebben ook standaardmaten. Dacht dat ze alleen maar maatwerk deden.

Persoonlijk vind ik het maar onzin om als een vuurtoren op de motor te gaan zitten. Je bent inderdaad wel beter zichtbaar, maar als men niet kijkt, houdt alles op. Als je er gewoon voor zorgt dat je niet helemaal in het zwart op de brommer zit, ben je ruim voldoende zichtbaar. Hier en daar wat ScotchLite stipjes/streepjes enzo en je bent prima te zien.

Ik heb op de zijkoffers ScotchLite Black zitten, op de kuip (die al wit is) zijn witte contourstippen van ScotchLite en ik heb nog wat stipjes op de helm aangebracht. Wie me nog niet ziet, is op weg naar het oogziekenhuis denk ik... Ik zou er geen zin meer in hebben als ik als een zuurstok op de motor moet kruipen.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 23-06-2009 10:58 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 22:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

M3rcury schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:40:
[...]

Politie rijdt met schubert dacht ik hoor? En die hebben ze ook in het tennisbal geel. Nolan heeft ook dezelfde kleur gele helmen :)
Bij de politie kunnen ze kiezen tussen de Nolan N103 en Schubert (C3?). Ze hebben een bepaald kledingbudget, en de Schubert doet daar nogal een grotere aanslag op dan de Nolan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:53:
[...]

Damen maakt toch alles op maat? Ze gaan je echt geen Politie jack verkopen.
Don't shoot the messenger ;)

Nee zo ff rondkijken op die site lijkt veel ook meteen al custom te zijn. de site is wat grillig, maar hun bezigheden zelf lijken me vrij exclusief idd, maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
* soepah heeft z'n AVB binnen. na de vakantie (augustus) door voor de rest.
Zaterdag ff naar osnabruck om een helm te kopen en eventueel een pak alvast.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feli, ik mocht me reeds inschrijven voor theorie, valt daar die wachtlijst nog mee trouwens of is dat ook huilen met de pet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

iMars

Full time prutser

Ik moet zeggen, die kleding van Damen ziet er best wel mooi uit (op dat foute assen pak na dan :X )

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:01:
feli, ik mocht me reeds inschrijven voor theorie, valt daar die wachtlijst nog mee trouwens of is dat ook huilen met de pet op?
danku, bij mij valt dat hartstikke mee.. voor motor is hier in de buurt (regio twente) eigenlijk bijna elke week wel plaats geloof ik (Kon in ieder geval kiezen uit 4 weken)
examens verder ook aardig (bij langer dan 2 weken vooruit iig)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:41
Je koopt straks toch wel een BMW erbij ofzo.... :+

Ik vind het erg goed dat je zo veel mogelijk wil opvallen, want een motorrijder wordt veel over het hoofd gezien (ik rij met zwarte kleding en ik wordt regelmatig echt over het hoofd gezien).

Natuurlijk is het veiliger.. Maar ik vind het echt geen gezicht. Koop dan een lekker fel motorpak met een lekker felle helm.

[ Voor 12% gewijzigd door FragDaddy op 23-06-2009 17:06 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu ben ik toevallig ook op zoek naar een helm, en ook al gekeken naar wat Arai te bieden heeft, maar dat is wel tering duur zeg :)

Maar ik snap je punt....fel en opvallend.
edit:
of... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

FragDaddy schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:06:
[...]

Natuurlijk is het veiliger.. Maar ik vind het echt geen gezicht. Koop dan een lekker fel motorpak met een lekker felle helm.
En de hoeveelheid veiliger vind ik zeer discutabel. Zet gewoon je licht aan en koop een andere uitlaat, dan word je niet snel over het hoofd gezien ;)

Mijn motor is al knalrood met wit en maakt een takkeherrie, dan maakt een geel hesje het verschil ook niet meer imo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ooit slaag (fingers crossed) ga ik toch voor een harley en dan lekker zwart hoor :) maar hopen dat takkeherrie alleen t ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Zo, gister de Super Tenere opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2r6h5ee.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1z6e5o9.jpg

Dikke pret, wat een super mooi en lomp stuk speelgoed.
Todo:
- Kofferrekje scoren/maken, liefst Givi, daar heb ik al een kofferset van. Iemand nog ideeën?
- Waarschijnlijk een ander uitlaatje, Laser Pro Duro ofzo
- Kettingsmeer-device monteren (het is mijn eerste fiets met ketting (hiervoor Guzzi V65TT en XJ900F) en dat ga ik geheid vergeten
- GPS houder monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 21:31
[...]

Bij motoport wormerveer hadden ze iig zo'n fel gele c3 liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:29:
Zo, gister de Super Tenere opgehaald:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dikke pret, wat een super mooi en lomp stuk speelgoed.
Todo:
- Kofferrekje scoren/maken, liefst Givi, daar heb ik al een kofferset van. Iemand nog ideeën?
- Waarschijnlijk een ander uitlaatje, Laser Pro Duro ofzo
- Kettingsmeer-device monteren (het is mijn eerste fiets met ketting (hiervoor Guzzi V65TT en XJ900F) en dat ga ik geheid vergeten
- GPS houder monteren
Hehe nais :)
idee:
Hang een toolbox aan de keienplaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
ROFLASTC schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:57:
[...]

Hehe nais :)
idee:
Hang een toolbox aan de keienplaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.camonet.eu/product_photos/munitiekist_762_3958.jpg

Er staat er al zo een op mijn bureau, 5,- bij de dump _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:26:
[...]

Bij motoport wormerveer hadden ze iig zo'n fel gele c3 liggen :P
Jup, op mijn werk ook. Zowel de C3 als de Nolan N103.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:39

Twhomp

Stayin' Alive

* Twhomp gaat even wat kijktips uit dit topic downloaden. Bedankt gasten d:)b

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik was bijna vergeten om hier te melden dat ik zaterdag a.s. weer een verjaardagBBQ geef dus als mensen zin en tijd hebben om rond 18:00 in Leiden langs te komen dan moet men dat vooral doen :)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zaterdag zit ik in iedergeval in Assen ..... :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

owja dat is hetzelfde als vorig jaar toen was ik ook al jarig met de TT.....

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:35
wimmel_1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 00:56:
Zaterdag zit ik in iedergeval in Assen ..... :+
Ik ga maar in de sfeer komen op vrijdagavond in Assen en zaterdag en zondag lekker thuis op de bank kijken/genieten. Hopelijk net zo een spannend eind als 2 week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 18:00

steveman

Comfortabel ten onder

TheJason schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:19:
[...]

Ik ga maar in de sfeer komen op vrijdagavond in Assen en zaterdag en zondag lekker thuis op de bank kijken/genieten. Hopelijk net zo een spannend eind als 2 week geleden.
Steve's top tip: Ga zondag lekker rijden, want de wedstrijd is op zaterdag! 8)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Zaterdag een "nieuwe" uitlaat ophalen _/-\o_
Carbon dempertje van de fzr400rr, machtig geluid komt uit dat ding...
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20%20A/Yamaha%20FZR400RR%20SP%2092%20%201.jpg

Dan nog een vraagje erbij: moet je de carbs opnieuw afstellen na het monteren van een nieuwe uitlaat? Ik denk dat deze demper iets minder tegendruk geeft als de standaard pijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

_Erikje_ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:04:
Zaterdag een "nieuwe" uitlaat ophalen _/-\o_
Carbon dempertje van de fzr400rr, machtig geluid komt uit dat ding...
[afbeelding]

Dan nog een vraagje erbij: moet je de carbs opnieuw afstellen na het monteren van een nieuwe uitlaat? Ik denk dat deze demper iets minder tegendruk geeft als de standaard pijp...
Yup, als je je demper vervangt moet je altijd je afstelling controleren.
Ik kan me btw het geluid voorstellen, janken ftw! :Y

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:53
steveman schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:18:
[...]

Zondag is de Superbike in Donington ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Stoffel schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:11:
[...]

En de hoeveelheid veiliger vind ik zeer discutabel. Zet gewoon je licht aan en koop een andere uitlaat, dan word je niet snel over het hoofd gezien ;)
Tja, ik merk toch wel dat ik regelmatig over het hoofd gezien wordt. Het licht van mijn motor staat altijd aan (kan niet uit) en ik heb een grijs/blauwe motor en een zwart pak + helm.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met felle kleding en felle motor, maar ik kan me voorstellen dat je meer opvalt en daardoor minder over het hoofd gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16

charrel

Cortisol4life..

Sinds m'n xenon zon voorop (laag afgesteld) stoppen mensen stukken eerder bij kruisingen en proberen ze me op de snelweg een stuk minder snel te pletten tegen de vangrail.
Tevens gaan ze sneller opzij als ik achter ze rijd en er langs wil. Ideaal!
Motor is ook redelijke donker blauwe en ik heb een zwart pak + grijs/zwarte helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vanmorgen m'n AVB gehaald! :D

Alleen de langzame slalom verkloot, de rest ging super.
M'n AVD wordt aangevraagd, als er dan een datum bekend is kan ik pas weer gaan lessen :(

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

TheNameless schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:56:

M'n AVD wordt aangevraagd, als er dan een datum bekend is kan ik pas weer gaan lessen :(
Feli!
Same hier, langzame slalom moest over en was volgens mij de 2e keer ook niet goed.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:35
steveman schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:18:
[...]

Is idd voor mij wel een top tip. Was dat ff helemaal vergeten 8)7 Zondag dan idd maar lekker rijden :+
TheNameless schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:56:

Gefeliciteerd, hoop voor je dat een datum snel bekend is. Wachttijd schijnt wel regio afhankelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

denniskrol schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:44:
[...]

Zondag is de Superbike in Donington ;)
Ohja... maar wsbk kijk ik niet structureel (anders kom je nooit aan rijden toe!)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik ben geslaagd wat betreft motorkleding. Ik was wat vroeger van mn werk weggegaan, en heb twee uur helmen staan passen. Ik schijn echt een enorm grote kop te hebben, want de meeste XL's zaten te strak, of ik kon ze niet genoeg naar beneden trekken, of mn kin zat tegen de voorkant van de helm aan. Ik weet iig dat er niets is gelogen over mn Duitse achtergrond :P .

Maargoed, na een tijd lang proberen en testen, zat de Shoei Multitec wel lekker. Het was niet bepaald de goedkoopste maar hij zat lekker strak en toch had ie wel de ruimte voor mn Duitse kop. Uiteindelijk ook een setje kleding gevonden dat groot genoeg voor me was, dat ging niet bepaald makkelijk maar ik heb nu een jas/broek/handschoenen van Lindstrands, een Zweeds merk. Alles gewoon zwart/blauwig met wat reflectiestrepen, van die fluoriscerende kleding kan ik wel vergeten met mijn lengte. Ik zal wel een paar pics maken als ik weer ga rijden, maar de kleding heb ik nu allemaal bij elkaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:35:

Maargoed, na een tijd lang proberen en testen, zat de Shoei Multitec wel lekker.
Maar wat voor helm is dat? Ik heb atm een Arai Tour-X maatje 64(XXL) Ik ben altijd wel geintresseerd in nieuwe opties.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Hier een videootje, dan zie je wat het is en wat het kan:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qreIrCgwGn4]

Wat er in het filmpje niet word verteld is dat er ook een silencer bij de helm zit, een stuk dat je onder het flip-up gedeelte kan doen, en een tweede stuk dat zegmaar onder de helm kan om windgeruis te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:21:
Hier een videootje, dan zie je wat het is en wat het kan:

[video]

Wat er in het filmpje niet word verteld is dat er ook een silencer bij de helm zit, een stuk dat je onder het flip-up gedeelte kan doen, en een tweede stuk dat zegmaar onder de helm kan om windgeruis te voorkomen.
ah zo'n ding. Nee da's niet gaaf genoeg. * ROFLASTC posert is. :7

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, vandaag eindelijk m'n motor opgehaald :)

* eamelink happy camper rider!

[ Voor 5% gewijzigd door eamelink op 25-06-2009 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

eamelink schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:47:
Zo, vandaag eindelijk m'n motor opgehaald :)

* eamelink happy camper rider!
Zo, dat was een late transactie ;)

Maar gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:54

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@ROFLASTC: voor mij gaat het em helaas ook weer niet worden zaterdag, zelfde reden als wimmel...

Verder nog lui hier die naar Assen gaan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het in Spanje is toegestaan om tussen de 2de en 3de baan auto's in te halen. Maar ik reed gister op de linkerbaan (A2 t.h.v. Abcoude/Vinkeveen) achter een auto met een gangetje van 70/80. Borden met 70/50 gingen branden. (Niks raars op de A2 om een uur of 4 :)) maar vervolgens werd ik met een gangetje van +/- 100/110 ingehaald door (ik dacht) 5 spaanse motorrijders. Gewoon zigzaggend op de snelweg. Via vluchtstrook, uitvoegstrook.

Wil niet zeggen dat ik altijd de max-snelheid aanhoud die is toegestaan maar ik heb geen zelfmoordneigingen. Ook wordt er weer een negatieve stempel gedrukt op alle motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:11:
Ik weet niet of het in Spanje is toegestaan om tussen de 2de en 3de baan auto's in te halen. Maar ik reed gister op de linkerbaan (A2 t.h.v. Abcoude/Vinkeveen) achter een auto met een gangetje van 70/80. Borden met 70/50 gingen branden. (Niks raars op de A2 om een uur of 4 :)) maar vervolgens werd ik met een gangetje van +/- 100/110 ingehaald door (ik dacht) 5 spaanse motorrijders. Gewoon zigzaggend op de snelweg. Via vluchtstrook, uitvoegstrook.

Wil niet zeggen dat ik altijd de max-snelheid aanhoud die is toegestaan maar ik heb geen zelfmoordneigingen. Ook wordt er weer een negatieve stempel gedrukt op alle motorrijders.
Als we zelf niet gaan generaliseren gaan andere mensen het misschien ook niet doen.

Verder zag ik laatst ook een duitse motor helemaal links tussen vangrail en auto's een weg te banen. Maarja, de auto's stonden allemaal al helemaal naar links om de motors rechts van hun er door te laten. Jammer dat ik niet links stond, dan had ik geprobeerd hem aan te spreken.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moeder is nou ook al bang dat ik een hells angel word ofzo, ik les alleen nog maar :P. rijd je op een chopper, ben je blijkbaar crimineel, rijd je op een racer, ben je een snelheidsmonster. Dat stigma zal er wel gewoon bij horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:47:
Mijn moeder is nou ook al bang dat ik een hells angel word ofzo, ik les alleen nog maar :P. rijd je op een chopper, ben je blijkbaar crimineel, rijd je op een racer, ben je een snelheidsmonster. Dat stigma zal er wel gewoon bij horen?
Jup, plesieagenten gaan ook altijd achter de superbikes/sports aan als ze je langs zien rijden. zelfs als je netjes rijdt. Athans dat is mijn ervaring. Ik reed een keer gewoon netjes (ja ook ik kan dat *D ) hebben die gasten gewoon 10 kilometer achter me aan gereden in een onopvallende audi a4. Gelukkig had ik ze ALLANG gezien, en reed ik in een spijkerbroek, dan rijdt ik nooit te hard :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 15:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

@ Enzo

Enduro of Naked gaan rijden dus ;)

Verder had ik netjes kaarten gekocht voor de TT maar helaas zit ik dan ook in Roskilde dus de combinatie was een beetje ongelukkig.... Nu maar kaartje aan maten van me gegeven zodat er nog een meekan. Volgende week gaat ook de Buell naar de monteur zodat deze even zijn veelste (2500 km) late onderhoudsbeurt krijgt. Dat was dus vragen om eerdaags ergens stil komen te staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatste tijd weer veel mooi weer, nu zomer vakantie, en iedere keer als ik met mooi weer een raampje open aan het rijden ben en ik zie een motorrijder voorbij komen begint het weer te kriebelen.

Toch aan het uitzoeken naar een motor rijschool, er is zoveel, van grote tot kleine bedrijfjes in de buurt.
Iemand die een kent in de omgeving van sittard/geleen of weet waar je op moet letten? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
TiMMieJ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:20:
@ Enzo

Verder had ik netjes kaarten gekocht voor de TT maar helaas zit ik dan ook in Roskilde dus de combinatie was een beetje ongelukkig.... Nu maar kaartje aan maten van me gegeven zodat er nog een meekan. Volgende week gaat ook de Buell naar de monteur zodat deze even zijn veelste (2500 km) late onderhoudsbeurt krijgt. Dat was dus vragen om eerdaags ergens stil komen te staan ;)
Over Buells gesproken, ik weet niet of ik het al gemeld had maar:
http://www.gearupfortheride.com/address.cfm?lang=nl
Gratis Harleys en Buells proberen. Mijn lijstje:
Tijdsvak: 11:00
Motor: H-D XR1200
Tijdsvak: 11:30
Motor: Buell XB12XT
Tijdsvak: 12:00
Motor: Buell 1125R
Ben vooral erg benieuwd naar die Buells (1125R: 1125CC V-Twin, 146PK @ 9800RPM _/-\o_ )

Edit:
Overigens gister een eerste toertje op de Super Tenere gemaakt, prachtig apparaat! Vooral in het kortere werk (hoewel hij op de autobahn ook stabiel naar de 180km/h tufte)

[ Voor 8% gewijzigd door DRAFTER86 op 25-06-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Joopieboy schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:36:
Laatste tijd weer veel mooi weer, nu zomer vakantie, en iedere keer als ik met mooi weer een raampje open aan het rijden ben en ik zie een motorrijder voorbij komen begint het weer te kriebelen.

Toch aan het uitzoeken naar een motor rijschool, er is zoveel, van grote tot kleine bedrijfjes in de buurt.
Iemand die een kent in de omgeving van sittard/geleen of weet waar je op moet letten? :)
Heb zelf gelest bij Osseforth in Elsloo, en ben daar best tevreden over. Ze hebben een eigen oefenterrein waar je je AVB mag oefenen, en daar vindt het examen ook plaats. Zo verlies je geen tijd met het tijdens de les ergens opzetten van een oefenparcours. De instructeurs wisten waar ze het over hadden en ik heb dus ook alles in 1x gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TiMMieJ schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:20:
@ Enzo

Haha, Naked is tegenswoordigs toch ook gewoon een racer, ik vind het bruut natuurlijk ;) dat wel.

Nee goed, ik was hartstikke blij dat ik een motor had gevonden die paste, en het was een harley, daar rijd je per definitie al relaxt op (was/is mijn idee) en vanaf de eerste start ben ik verliefd op dat ding :) dus ik meld dat netjes aan de ouders dat ik voor dat ding ga sparen. (en dat doe ik dan net als mn moeder van de week blik op de weg aan het kijken is, wat over motors ging)

Volgens de instructeur kost een Harley Sportster 883 zo'n beetje 8-9K, wat mij bijna doet zeggen spaar ff door en ga voor een nieuwe (moet ik er wel mn vakantie geld voor meenemen). :D zo bruut die Harley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:05:
[...]

Haha, Naked is tegenswoordigs toch ook gewoon een racer, ik vind het bruut natuurlijk ;) dat wel.

Nee goed, ik was hartstikke blij dat ik een motor had gevonden die paste, en het was een harley, daar rijd je per definitie al relaxt op (was/is mijn idee) en vanaf de eerste start ben ik verliefd op dat ding :) dus ik meld dat netjes aan de ouders dat ik voor dat ding ga sparen. (en dat doe ik dan net als mn moeder van de week blik op de weg aan het kijken is, wat over motors ging)

Volgens de instructeur kost een Harley Sportster 883 zo'n beetje 8-9K, wat mij bijna doet zeggen spaar ff door en ga voor een nieuwe (moet ik er wel mn vakantie geld voor meenemen). :D zo bruut die Harley
Je kan ook een tweedehands voor 5k nemen, dan verkoop je die over een aantal jaar weer voor 5k.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:05:
[...]

Had ik trouwens al gezegd dat een sportster een vrouwenfiets is? En de 883 al helemaal? >:)

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hap! :P:) het moet allemaal wel passen he, motorrijden is leuk, maar stabiel staan nog meer
en volgens mij gaat er ook nog wel een model weg met meer CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:33:
hap! :P:) het moet allemaal wel passen he, motorrijden is leuk, maar stabiel staan nog meer
en volgens mij gaat er ook nog wel een model weg met meer CC?
Jup 1200 uit mijn hoofd :Y

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Nieuw 1200 inderdaad. Er in vroeger ook nog wel een 1000 gemaakt.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het model trouwens wel stoer, reflectors dr af (vies plastic, ziet er goedkoop uit) en achterspatbord wat korter en hij is af :) maar ik heb pas 2 lessen gehad, misschien vind ik m na vrijdag en zaterdag opeens een stuk minder leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Gister m'n AVB gehaald en ik kreeg vandaag al een datum voor mijn AVD: 4 augustus.
Mijn leraar dacht dat ik ongeveer 3 lessen nodig te hebben (we lessen in blokken van 2 uur), dus dat komt mooi uit. :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:46:
Ik vond het model trouwens wel stoer, reflectors dr af (vies plastic, ziet er goedkoop uit) en achterspatbord wat korter en hij is af :) maar ik heb pas 2 lessen gehad, misschien vind ik m na vrijdag en zaterdag opeens een stuk minder leuk :)
de sportster bedoel je?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet echt actief zoek voor een motor (want ik les pas, dus why bother). Maar ik heb al ff staan kijken naar die Harley en alles zag er wel ok uit, afgezien van dat plastic, maakte weer dattie er iets goedkoop uit zag. Plus dat t geluid wel stoer is (vond ik zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:55:
ja, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet echt actief zoek voor een motor (want ik les pas, dus why bother). Maar ik heb al ff staan kijken naar die Harley en alles zag er wel ok uit, afgezien van dat plastic, maakte weer dattie er iets goedkoop uit zag. Plus dat t geluid wel stoer is (vond ik zelf)
Mijn moeder heeft een sportster. Ik vind 't een gaaf dingetje en mag er graag op rijden.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua rij eigenschappen mag ik natuurlijk nog niks zeggen :) want ik heb er nog niet harder dan 30km/u mee gereden :) misschien mag dat deze zaterdag wel (ff duimen). Maar relaxte zit en een mooi geluid zijn al de helft van de keuze voor een motor volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met xenon? Ik zit te kijken op http://www.verlichtingkopen.nl en de prijzen vallen me alleszins mee. Ik moet nog even kijken of de Super Tenere H1 of H4 voor zn grootlicht heeft, veel lichtgeven doet het in ieder geval niet :)

Edit:
Hm en dan nog iets, ik heb nu aparte lampen voor groot en dimlicht (links en rechts).
Is het handiger om het grootlicht te vervangen door xenon of het dimlicht? Ivm verschillende reflectoren enzo...

[ Voor 27% gewijzigd door DRAFTER86 op 25-06-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Stoffel schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:54:
[...]

Heb zelf gelest bij Osseforth in Elsloo, en ben daar best tevreden over. Ze hebben een eigen oefenterrein waar je je AVB mag oefenen, en daar vindt het examen ook plaats. Zo verlies je geen tijd met het tijdens de les ergens opzetten van een oefenparcours. De instructeurs wisten waar ze het over hadden en ik heb dus ook alles in 1x gehaald :)
Ok dankje, daar had ik idd al meerdere positieve verhalen over gehoord ja.

Hoeveel lessen heb jij nodig gehad en wat waren de kosten daarvan eig? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
DRAFTER86 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:25:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met xenon? Ik zit te kijken op http://www.verlichtingkopen.nl en de prijzen vallen me alleszins mee. Ik moet nog even kijken of de Super Tenere H1 of H4 voor zn grootlicht heeft, veel lichtgeven doet het in ieder geval niet :)

Edit:
Hm en dan nog iets, ik heb nu aparte lampen voor groot en dimlicht (links en rechts).
Is het handiger om het grootlicht te vervangen door xenon of het dimlicht? Ivm verschillende reflectoren enzo...
Xenon in je grootlicht is niet erg handig, want het duurt meestal 5-10 seconden voordat zon xenonlamp zijn volledige sterkte behaald. Ermee seinen gaat dus niet, je kan beter een gewone lamp in je grootlicht hebben en een xenonlamp in je dimlicht. Ik had ook 4300k in mn auto, en daarmee leek het wel alsof de strepen op de weg licht gaven zo fel was dat.

Btw de reflectoren/lampsoort maakt niet uit, want een xenonlamp heeft zn brandpunt op hetzelfde punt als een gewone lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Widow schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:05:
[...]

Xenon in je grootlicht is niet erg handig, want het duurt meestal 5-10 seconden voordat zon xenonlamp zijn volledige sterkte behaald. Ermee seinen gaat dus niet, je kan beter een gewone lamp in je grootlicht hebben en een xenonlamp in je dimlicht. Ik had ook 4300k in mn auto, en daarmee leek het wel alsof de strepen op de weg licht gaven zo fel was dat.

Btw de reflectoren/lampsoort maakt niet uit, want een xenonlamp heeft zn brandpunt op hetzelfde punt als een gewone lamp.
Hm ik heb toch geen pass-knop, dus seinen word hem sowieso al niet, nouja zou evt gewoon met de hi/lo switch kunnen. Opzich is er wel iets voor te zeggen om het dimlicht te vervangen, dan ga ik gewoon wat nu grootlicht is als dimlicht schakelen. Is er nog veel kwaliteitsverschil tussen die kitjes van verlichtingkopen.nl en bijv. Pilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou met die Sjonnie en Anita Xenon kits toch maar een beetje uit gaan kijken. Bij auto's is er een APK afkeur voor gekomen (zie: RDW persbericht) en voor motoren geldt eigenlijk hetzelfde vanwege de tekstopstelling in dit artikel. Er wordt continue over auto's gesproken, echter bij het item aangaande verlichting hebben ze het over voertuigen (en niet meer expliciet over auto's).
Op 1 mei 2009 verandert er iets in de "Regeling voertuigen" voor lichtarmaturen van voertuigen. Wat verandert er?
Lichtarmaturen van voertuigen mogen vanaf 1 mei 2009 alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.
Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.
Voor diegene die nog verder wil lezen: Het nieuwe RVV 10/04/2009 .....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 25-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:39:
In elk geval, deze staat volgende week voor m'n deur. Wat een wegligging _/-\o_
Op lage snelheden voelt hij zwaar, maar op secundaire wegen en snelwegen (waarvoor ik hem wil) een bump-free weggedrag. Pittige motor met z'n 100Nm, zeer goed doseerbare remmen met enorme kracht.
Het enige waar ik niet meteen kon aan wennen was de koppeling. Het is een hydrolische koppeling, maar de hendel heeft een vrij grote slag en werkt helemaal in het begin van het indrukken al. Ik moet m'n hand precies overstrekken om makkelijk te kunnen ontkoppelen. Je moet hem trouwens echt wel de bocht induwen, meer dan bij m'n ninja bijvoorbeeld.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
gaaf fietsje hoor :)

Gister ook weer een stukje kunnen rijden.. voordeel van vaderschap verlof dat je op rustige tijden de weg op kan ;)
Wel grappig ik laat mijn haar wat langer groeien en ik denk wat voel ik nu in mijn net wapperen, zit het boordje van mijn leren pak niet goed ofzo... komt mijn haar net onder mijn helm uit en wappert dat wat (normaal alstijd achter opgeschoren)..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Check met Xenon ook goed of jouw koplamp er wel geschikt voor is. Inbouwen is nooit een probleem, maar je moet ervan uitgaan dat het glas is gemaakt op het verspreidingspatroon van een normale halogeen lamp. Een Xenon lamp heeft een ander patroon en vaak zie je dat ie als een wilde het licht in het rond strooit. In feite hoor je gewoon dezelfde bundel te krijgen met Xenon als met Halogeen, maar dan helderderderder. Niet zoals bepaalde mensen zeggen dat alle verkeersborden naast hen ook ineens licht geven. Dán ben je verkeerd bezig.

Een collega heeft een BMW R1150GS en die heeft Xenon door de dealert laten inbouwen. Die had daar ervaring mee en voor zover ik het begrepen heb, heeft die GS de juiste lens in het glas zitten. Ik heb inderdaad geconstateerd dat ie een nette bundel heeft, niet irritant en wel opvallender/feller dan een normaal lampje.

Maar sommige koplampen zijn er gewoon niet voor geschikt en dan ben je een ramp voor je medeweggebruikers. Geef er dus liever iets meer aan uit of doe het niet. Als je goed gezien wilt worden, is de Philips weetikhoedieheet met de oranje reflector ook erg goed. Geeft een prima bundel en gaat (volgens Philips) langer mee dan een autolampje.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 15:41
Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs088.snc1/5070_118030577320_519097320_2610090_2328580_n.jpg

Et voila.
Het was ongeveer een uur rijden van de verkoper naar mij thuis, en het enige wat ik wou doen was doorrijden naar Frankrijk. Wat een ongelofelijke machine. 50km/h over kasseien en je merkt gewoon niet dat je op kasseien rijdt (wat met mijn ninja wel even iets anders is). Zeer goeie bouwkwaliteit, geen piepje, geen kraakje. En die 100Nm koppel dan, zeer indrukwekkend. Op lage snelheden ( <25) wel wat zwaar, maar niet onhandelbaar. Wat een droomfiets is me dat :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:31:
Ik zou met die Sjonnie en Anita Xenon kits toch maar een beetje uit gaan kijken. Bij auto's is er een APK afkeur voor gekomen (zie: RDW persbericht) en voor motoren geldt eigenlijk hetzelfde vanwege de tekstopstelling in dit artikel. Er wordt continue over auto's gesproken, echter bij het item aangaande verlichting hebben ze het over voertuigen (en niet meer expliciet over auto's).

[...]

Voor diegene die nog verder wil lezen: Het nieuwe RVV 10/04/2009 .....
Zover ik weet wordt er niet gesproken over motoren, ook niet in de nieuwe wet.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:18:
[afbeelding]

Et voila.
Het was ongeveer een uur rijden van de verkoper naar mij thuis, en het enige wat ik wou doen was doorrijden naar Frankrijk. Wat een ongelofelijke machine. 50km/h over kasseien en je merkt gewoon niet dat je op kasseien rijdt (wat met mijn ninja wel even iets anders is). Zeer goeie bouwkwaliteit, geen piepje, geen kraakje. En die 100Nm koppel dan, zeer indrukwekkend. Op lage snelheden ( <25) wel wat zwaar, maar niet onhandelbaar. Wat een droomfiets is me dat :9~
is die A-team bus ook van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

komkommer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:22:
[...]

Voor zover ik weet is een motorfiets een voertuig...... maar.... ignorance is a bliss ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
ToolkiT schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:38:
[...]

is die A-team bus ook van jou?
Jups :Y , maar meestal staat die in de garagebox (nu ben ik er wat aan het werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MMach schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:47:
[...]

Jups :Y , maar meestal staat die in de garagebox (nu ben ik er wat aan het werken)
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Voor zover ik weet is een motorfiets een voertuig...... maar.... ignorance is a bliss ;)
Ja, maar de wet specificeert categorieën binnen de voertuigengroep.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 00:03:
[...]

Ja, maar de wet specificeert categorieën binnen de voertuigengroep.
Een KTM is speelgoed :P een BMW daarintegen is een tractor en dus een voertuig :D .

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

komkommer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:22:
[...]

Ik laat het er lekker inzitten, ik ben gewoon 100x beter zichtbaar, en daar heb ik best wel een boete voor over als ze die persee willen geven.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

M3rcury schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:40:
[...]

Ik laat het er lekker inzitten, ik ben gewoon 100x beter zichtbaar, en daar heb ik best wel een boete voor over als ze die persee willen geven.
FF een vraag tussendoor, ik wil ook graag xenon op mijn moto. Nu weet ik dat bij een auto een converter (of hoe dat ook heet) ertussen moet. Moet dat ook bij een motor?

Ik zie hier bijvoorbeeld wat staan: http://www.stuffaccess.co...-sv1000s-9903-p-1596.html Maar dat lijkt me geen 'echt' xenon, omdat Xenon duurder is dan $7,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
webmail schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:11:
[...]

FF een vraag tussendoor, ik wil ook graag xenon op mijn moto. Nu weet ik dat bij een auto een converter (of hoe dat ook heet) ertussen moet. Moet dat ook bij een motor?

Ik zie hier bijvoorbeeld wat staan: http://www.stuffaccess.co...-sv1000s-9903-p-1596.html Maar dat lijkt me geen 'echt' xenon, omdat Xenon duurder is dan $7,99.
Het is wel met echt xenon gas, maar denk niet dat dat is wat je bedoelt.
Wikipedia: High-intensity discharge lamp -> dat is wat je wss wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

defusion schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:13:
[...]

Het is wel met echt xenon gas, maar denk niet dat dat is wat je bedoelt.
Wikipedia: High-intensity discharge lamp -> dat is wat je wss wilt hebben
Juist, met zo'n ballast ding erbij. Vond het al vééls te goedkoop.
Ah gevonden: https://www.bike-design.c...ear=2004&shp_category=262

Ik denk dat ik de bi-xenon nodig heb.

[ Voor 15% gewijzigd door iMars op 26-06-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

webmail schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:17:
[...]

Juist, met zo'n ballast ding erbij. Vond het al vééls te goedkoop.
Ah gevonden: https://www.bike-design.c...ear=2004&shp_category=262

Ik denk dat ik de bi-xenon nodig heb.
Weet je wat voor normale lamp erin gaat? Xenon gebruikt namelijk dezelfde aansluitingen. H7, H4 Xenon (dimlicht xenon, grootlicht halogeen) H4- Bi xenon (beide xenon) en nog een h4 variant waarvan er een klepje over je normale lamp heen schuift als dimlicht (dan ben je je passeer functie kwijt)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

M3rcury schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:35:
[...]

Weet je wat voor normale lamp erin gaat? Xenon gebruikt namelijk dezelfde aansluitingen. H7, H4 Xenon (dimlicht xenon, grootlicht halogeen) H4- Bi xenon (beide xenon) en nog een h4 variant waarvan er een klepje over je normale lamp heen schuift als dimlicht (dan ben je je passeer functie kwijt)
Ik heb eigenlijk nog niet goed gekeken. Ik weet dat ik 1 groot koplamp heb, en daarmee vanuit ging dat ik zo'n lamp heb met normaal en grootlicht in een.
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.206/556250001-556300000/556253001-556253100/556253068_5_mpod.jpeg
Uiteraard wil ik niet mijn passeer functie kwijtraken!
Na wat zoeken weet ik dat ik een H4 (high/low beam) heb.

[ Voor 6% gewijzigd door iMars op 26-06-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

webmail schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:50:
[...]

Ik heb eigenlijk nog niet goed gekeken. Ik weet dat ik 1 groot koplamp heb, en daarmee vanuit ging dat ik zo'n lamp heb met normaal en grootlicht in een.
[afbeelding]
Uiteraard wil ik niet mijn passeer functie kwijtraken!
Na wat zoeken weet ik dat ik een H4 (high/low beam) heb.
Dan heb je dus 3 keuzes. De H4 xenon (hi/lo) (dimlicht xenon grootlicht halogeen)
H4 bixenon (dimlicht xenon en grootlicht ook xenon)
H4 .......... (dimlicht xenon grootlicht xenon dmv schuifje over de lamp, en je bent je passeer functie kwijt)

Ik weet nu alleen niet of ik de namen goed heb, maar dit zijn wel de 3 verschillende die je kan kiezen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

M3rcury schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:14:
[...]

Dan heb je dus 3 keuzes. De H4 xenon (hi/lo) (dimlicht xenon grootlicht halogeen)
H4 bixenon (dimlicht xenon en grootlicht ook xenon)
H4 .......... (dimlicht xenon grootlicht xenon dmv schuifje over de lamp, en je bent je passeer functie kwijt)

Ik weet nu alleen niet of ik de namen goed heb, maar dit zijn wel de 3 verschillende die je kan kiezen :)
Ah, duidelijk. De eerste twee worden aangeboden op de door mij eerder genoemde website voor respectievelijk 109 & 149 euro. Het liefst ga ik voor de laatste (van jouw lijstje de tweede). Leuk kadootje voor op mijn verjaardagslijstje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
* snars was maandag dus op de Kawa Day 2009 op Zolder

Circuit rijden....is vet. Zo moet motorrijden zijn! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs089.snc1/5089_101499123193715_100000008823520_38173_3307068_n.jpg

Ok, dan het slechte nieuws: ik heb de GPZ aan het einde van de tweede sessie onderuit gesmeten in de chicane voor start/finish. Met heel veel McGyveren heb ik het ding weer op eigen kracht naar huis gereden, maar ik kan op zoek naar een aantal onderdeeltjes aan de linkerkant van de motor.

Wat er precies gebeurde...ik stuurde in de chicane van links naar rechts en raakte kort daarna de voorkant ineens kwijt. Een lowsider dus. In eerste instantie dacht ik dat het aan de banden of het asfalt lag (ik was de derde pechvogel in die bocht...in dezelfde sessie). Maar...het waren nieuwe BT45's, waarmee ik naar Zolder was gereden en twee sessies geleidelijk aan steeds platter was gegaan, tot stepjes/onderkuip aan de grond. Dan zijn ze naar mijn idee echt wel ingereden.

Uiteindelijk...denk ik dat ik te lomp heb ingestuurd. Het is maar een theorie, maar het lijkt me dat de voorkant bij het wisselen van kant uit de vering komt, tijdelijk wat lichter wordt, weer inveert en dan pas weer lekker in de bocht ligt. Ik denk dat ik tijdens die "lichte" fase te scherp heb ingestuurd, waardoor de band weggleed. Zou dat mogelijk zijn?

Beetje jammer, ik heb de rest van de dag een beetje rondgehangen en Kawa demo's gereden. Ik weet nog niet hoe, wanneer en of ik met deze fiets dit soort dingen moet blijven doen....maar ik ga vaker circuit rijden. Verslavend.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 28-10 17:34

4x2

lộn xộn quá

webmail schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:44:
[...]

Ah, duidelijk. De eerste twee worden aangeboden op de door mij eerder genoemde website voor respectievelijk 109 & 149 euro. Het liefst ga ik voor de laatste (van jouw lijstje de tweede). Leuk kadootje voor op mijn verjaardagslijstje :D
Je moet Bi-Xenon hebben waar 1 xenonlamp in zit en dmv een spiegeltje het brandpunt verlegd wordt, dat is de enige waarmee je net zoals origineel zonder vertraging kan seinen.
Goed opletten dus (hoewel het meestal de duurste is :+)
En als zo min mogelijk op wil vallen ivm politie: pak 4300K lampen, die zijn het witste, 6000K zit altijd nog een blauw tintje doorheen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Gisteren even in Assen bij de vrije training wezen kijken.
We hadden er mooi weer bij!

Eerst maar eens even de fietsen bekeken.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6451.jpg

Blijft echt mooi spul. Ik heb ook tientallen detailfoto's gemaakt en dat zijn echt plaatjes waar ik zo 5 minuten naar kan kijken. Al die sensors, de vering, de remmen, al die superschone onderdelen. Geen spatje vet op de tandwielen of op het blok. Was mijn motor maar zo schoon!
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6489.jpg

Vervolgens de coureurs lastig gevallen om handtekeningen :D

Toseland, maar ook Edwards, Lorenzo, De Puniet, Melandri en Vermeulen liepen rond.

Rossi ook, maar die werd continue door een gigantische groep ''fans'' omsingeld. Die kan geen stap buiten zijn trailer zetten zonder 100 man op zijn nek te hebben. Niet tof voor hem.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6465.jpg

Vriend van mij stond met een poster van Toseland voor de neus van Colin Edwards 8)7. "Die signeer ik niet hoor, dat is James.." zei Colin. Nou mijn vriend wilde toch wel graag een handtekening.. Dus Colin zegt: "Wacht ff ik pak wel ff een poster van mezelf.." Komt terug met de goede poster.. ff krabbelen. Klaar.

Uiteindelijk de poster van Toseland onder de neus van Toseland gehouden. Zo kwam daar ook nog de goede handtekening op.

Posters natuurlijk nooit mooi heel weer thuis gekregen (in rugtas op de motor). Maarja.. Ik ben toch geen verzamelaar van handtekeningen :+

Toen we de pits uitgeschopt werden ging de 125cc beginnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6744.jpg

En daarna de MotoGP natuurlijk
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6912.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_6976.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/diversen/img_7038.jpg

250cc Hebben we op de Strubben tribune gekeken. Das geen mooie foto-locatie. Dus daar heb ik geen foto's van.

Zoals gezegd, Mooi weer, leuk stukkie gereden, beetje andermans (MotoGP) motoren bekijken en ze daarna nog hard zien rijden ook. Jah leuk dagje uit!

[ Voor 35% gewijzigd door FragDaddy op 26-06-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Intussen al zo'n 600km gereden, nog steeds onder de indruk ;) De schaamrandjes zijn er min of meer af
Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_118580892320_519097320_2617909_7057847_n.jpg
En ook nog het kofferset vervolledigd met een topkoffer met ruggesteun.
Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs088.snc1/5070_118580897320_519097320_2617910_4086171_n.jpg

Ik ben de hydraulische koppeling nu eindelijk gewoon, maar als neveneffectje heb ik nu moeite met de koppeling van de ninja. Daarnet wou ik nog even vertrekken met de ninja, zeker 3 keer stilgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooi "fietsje", MMach :Y

* Will_M gaat hier maar eens ff aan de gang met z'n gisteren nieuw aangeschafte speeltje. De R6 heeft een uitbreiding gekregen in de vorm van een Zümo 660 met volledige "mount".

edit:

En Assen was ... aardig ... no more, no less

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 27-06-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nice pics FragDaddy :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:45
snars schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:53:

Circuit rijden....is vet. Zo moet motorrijden zijn! _/-\o_

[afbeelding]

Ok, dan het slechte nieuws: ik heb de GPZ aan het einde van de tweede sessie onderuit gesmeten in de chicane voor start/finish. Met heel veel McGyveren heb ik het ding weer op eigen kracht naar huis gereden, maar ik kan op zoek naar een aantal onderdeeltjes aan de linkerkant van de motor.

Wat er precies gebeurde...ik stuurde in de chicane van links naar rechts en raakte kort daarna de voorkant ineens kwijt. Een lowsider dus. In eerste instantie dacht ik dat het aan de banden of het asfalt lag (ik was de derde pechvogel in die bocht...in dezelfde sessie). Maar...het waren nieuwe BT45's, waarmee ik naar Zolder was gereden en twee sessies geleidelijk aan steeds platter was gegaan, tot stepjes/onderkuip aan de grond. Dan zijn ze naar mijn idee echt wel ingereden.

Uiteindelijk...denk ik dat ik te lomp heb ingestuurd. Het is maar een theorie, maar het lijkt me dat de voorkant bij het wisselen van kant uit de vering komt, tijdelijk wat lichter wordt, weer inveert en dan pas weer lekker in de bocht ligt. Ik denk dat ik tijdens die "lichte" fase te scherp heb ingestuurd, waardoor de band weggleed. Zou dat mogelijk zijn?

Beetje jammer, ik heb de rest van de dag een beetje rondgehangen en Kawa demo's gereden. Ik weet nog niet hoe, wanneer en of ik met deze fiets dit soort dingen moet blijven doen....maar ik ga vaker circuit rijden. Verslavend.
Was je nog aan het remmen, of liet je abrupt de rem los toen je van richting veranderde? Of gaf je helemaal geen gas? Bij het van richting veranderen is het heel belangrijk dat je met je gewicht op de stepjes staat, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden en de motor zo stabiel mogelijk. Je moet net een mm boven de tank je kont verplaatsen van de ene naar de andere kant en niet echt over je zadel schuiven.

Als ik je houding zie, no offense, zou je er ook nog veel baat bij hebben om er wat meer naast te zitten en wat meer naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:57:
[...]

Was je nog aan het remmen, of liet je abrupt de rem los toen je van richting veranderde? Of gaf je helemaal geen gas? Bij het van richting veranderen is het heel belangrijk dat je met je gewicht op de stepjes staat, om het zwaartepunt zo laag mogelijk te houden en de motor zo stabiel mogelijk. Je moet net een mm boven de tank je kont verplaatsen van de ene naar de andere kant en niet echt over je zadel schuiven.

Als ik je houding zie, no offense, zou je er ook nog veel baat bij hebben om er wat meer naast te zitten en wat meer naar voren.
Begin eens met de "bal" van je voet op de step's te zetten i.p.v. je hele voet..... als je dat doet dan MOET je haast wel gaan staan in een bocht zodat je je fiets naar buiten "drukt" :+

edit:

't is nét skieën ... alleen dan anders O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:45
wimmel_1 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:30:
[...]

Begin eens met de "bal" van je voet op de step's te zetten i.p.v. je hele voet..... als je dat doet dan MOET je haast wel gaan staan in een bocht zodat je je fiets naar buiten "drukt" :+

edit:

't is nét skieën ... alleen dan anders O-)
Je fiets naar buiten drukken en zelf naar binnen hangen? Hmm, het moet een beetje samen gaan he, Jij in 1 lijn naast je fiets, goed schouders en heupen indraaien en je hoofd richting je spiegel, dan gaat de motor vanzelf mee. Ik zou wel aan de binnenbocht je bal op je stepje zetten, maar zeker niet op je buitenste stepje. Daar kan je prima op je hak staan.

Bij het ingaan van de bocht druk op je binnenste stepje. Dan druk op je buitenste stepje en zsm die motor rech om te gassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
snars schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:53:
..

..
Tja, BT045 zijn nou niet echt circuit banden he. Ze zullen best ingereden zijn, maar ze bieden nou niet echt vreselijk veel grip en het kan ook dat ze wat te warm geworden zijn (waardoor ze gaan smeren).

Dat, in combinatie met een verkeerde zithouding (probeer de motor wat meer rechtop te houden door zelf wat meer te gaan verzitten in de bocht) en misschien wat te agressief sturen / te krampachtig het stuur vasthouden.

Als ik jou was zou ik de volgende keer wat sportievere bandjes monteren. Niet gelijk naar echt circuit rubber grijpen, maar een sportieve band mag er best op.

Wil niet zeggen dat je met een andere band niet onderuit gegaan was, maar je geeft jezelf wel wat meer marge.

Pagina: 1 ... 116 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.