Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.512 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
wimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Paar Bar-End spiegels erop zetten doet 'r zó veel mooier worden :Y

Maar zo'n MT-03 is idd wel een plaatje waard, hier .... Dingen zie je helaas niet al te vaak.
ben ik voor weggeweest..maar dan zie je dus helemaal geen kloot meer...en ja...dat staat NOG mooier...

maar wanneer is de GOTMM weer? wil samen met steveman wel een paar van jullie laten zien wat zo'n ding kan op de dijk...die van mij in ieder geval meer dan herrie maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:16:
[...]

ben ik voor weggeweest..maar dan zie je dus helemaal geen kloot meer...en ja...dat staat NOG mooier...

maar wanneer is de GOTMM weer? wil samen met steveman wel een paar van jullie laten zien wat zo'n ding kan op de dijk...die van mij in ieder geval meer dan herrie maken :X
De laatste keer heb ik (samen met Wokschotel) het idee geöpperd en vervolgensl de "planning" gedaan, de keer daarvoor had ROFLASTC die taak op zich genomen, lijkt me eigenlijk wel leuk als een ander deze keer die "zware" taak op zich wil nemen ;)

Zolang er redelijk centraal in Nederland gestart kan worden met de route dan kun je op zo'n dag bést een leuk stukje rijden. Vorige keer zijn we vanuit Meerkerk (tussen Utrecht en Gorichem) gestart, terwijl ik nét onder den Bosch woon en hebben we een route van ongeveer 200Km. gereden ..., dus de startplaats hoeft absoluut niet je eigen woonplaats te zijn.

Ik ben benieuwd wie zich voor wil dragen om het stokje over te nemen 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

MMach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:37:
Zo, ik heb de velgen van m'n kawa ook eens onder handen genomen. Het originele paars stond me niet zo aan:
[afbeelding]
Hier naast de RT van m'n broer

Nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben trouwens bijna afgestudeerd, en als woonwerkverkeer-motor zou ik graag een GTS1000 kopen, ik ben volledig verliefd op die technologie, ook al weet ik dat hij z'n mindere kantjes heeft. De gts voor de lange ritten, de zx voor de twisty ones
[afbeelding]
_/-\o_
Zo, hele verbetering. De kleur van de velgen bepalen toch wel heel wat. Ik heb gekeken om de mijne zwart te spuiten (ipv wit), maar ik vind het toch te veel gedoe...

btw, die GTS is fokking ugly... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:00

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Haha, zou wel mooi zijn ja... 2 MT's ertussen, dát geeft een vertekend beeld zeg :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 21-10 14:16
_Erikje_ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:57:
[...]

Zo, hele verbetering. De kleur van de velgen bepalen toch wel heel wat. Ik heb gekeken om de mijne zwart te spuiten (ipv wit), maar ik vind het toch te veel gedoe...

btw, die GTS is fokking ugly... :X
Afbeeldingslocatie: http://micapeak.com/DPG/yamaha/tour/gts1000.jpg
Dat valt toch wel redelijk mee? Het is vooral vooruitstrevende techniek voor z'n tijd ('92 en later), en als ing kan ik techniek wel appreciëren. Zeer zeldzame motor intussen omdat hij geflopt is bij de verkoop destijds (hoge aanschafprijs en geen cardan).
Maar:
-enkelvoudige voorophaning met indirecte fuseesturing, schijnt enorm goed op de weg te liggen en zeer goed te sturen doordat je stuur enkel dient om te draaien, en niet om de schokken op te vangen. Nadeel=grote draaicirkel en zwaar aanvoelend bij lage snelheid
-mooi omegavormig frame
-centraal geplaatste remschijf die fenomenaal schijnt te remmen, zeker in combinatie met de abs van latere modellen
-eigenaars zijn steeds liefhebbers, dus altijd perfect onderhouden

Ik wou eerst een ST1100, maar die schijnt futloos te rijden. Een aantal van m'n oudere motorvrienden hebben vroeger zo'n GTS gehad en vinden dat nog steeds een van de best rijdende motorfietsen die ze ooit hebben gehad. Geen eenheidsworst, mooie techniek, betrouwbaar en ideaal voor lange stukken+passagier=alles wat ik nodig heb. Ohja, ik wil ook geen nieuwe motor omdat ik geen zin heb om constant ongerust te zijn dat ie gestolen gaat worden. En als ik dan eens omval is er niet zoiets als 'aargh, de eerste kras'

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 18-06-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is goed, koop ik een Honda PC800. De perfecte boodschappenbrommer :D

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/87040-2/pc800-12.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:41:
[...]

Ik heb altijd gezegd dat ik het best wil organiseren als ik mijn A heb.
Dus hopelijk rond de bouwvak mag ik examen doen..... Dan wil ik idd kijken voor een meeting.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

[...]

De laatste keer heb ik (samen met Wokschotel) het idee geöpperd en vervolgensl de "planning" gedaan, de keer daarvoor had ROFLASTC die taak op zich genomen, lijkt me eigenlijk wel leuk als een ander deze keer die "zware" taak op zich wil nemen ;)

Ik zou er niet zo'n bezwaar tegen hebben om wat te organiseren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
snars schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:01:

[afbeelding]
Mja, die heeft -naast zijn uiterlijk- ook nog zijn vermogen tegen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lumalejo/moto73pcblad1test.JPG
60pk voor zo'n ding, hmm...

Een GTS zou super sturen (moet nog een testrit maken), dat is wat mij betreft wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17
[...]

Zolang er redelijk centraal in Nederland gestart kan worden met de route dan kun je op zo'n dag bést een leuk stukje rijden. Vorige keer zijn we vanuit Meerkerk (tussen Utrecht en Gorichem) gestart, terwijl ik nét onder den Bosch woon en hebben we een route van ongeveer 200Km. gereden ..., dus de startplaats hoeft absoluut niet je eigen woonplaats te zijn.

Ik heb deze laatst gereden en die was echt super leuk.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

MMach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:
[...]

[afbeelding]
Dat valt toch wel redelijk mee? Het is vooral vooruitstrevende techniek voor z'n tijd ('92 en later), en als ing kan ik techniek wel appreciëren. Zeer zeldzame motor intussen omdat hij geflopt is bij de verkoop destijds (hoge aanschafprijs en geen cardan).
Maar:
-enkelvoudige voorophaning met indirecte fuseesturing, schijnt enorm goed op de weg te liggen en zeer goed te sturen doordat je stuur enkel dient om te draaien, en niet om de schokken op te vangen. Nadeel=grote draaicirkel en zwaar aanvoelend bij lage snelheid
-mooi omegavormig frame
-centraal geplaatste remschijf die fenomenaal schijnt te remmen, zeker in combinatie met de abs van latere modellen
-eigenaars zijn steeds liefhebbers, dus altijd perfect onderhouden
laten we zeggen dat het mijn "cup of tea" niet is. Ik snap dat je als ing het een interessant ding vind, ik heb ook even gekeken hoe dat frame in elkaar zit: best wel origineel... Echter, vind ik die chrome shock niet echt erg mooi.

Ik houd zelf ook wel van die ouderwetse techniek, maar tourfietsen vind ik meestal te groot en te lomp. Een mooie motor moet slank en agressief ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
_Erikje_ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
[...]

laten we zeggen dat het mijn "cup of tea" niet is. Ik snap dat je als ing het een interessant ding vind, ik heb ook even gekeken hoe dat frame in elkaar zit: best wel origineel... Echter, vind ik die chrome shock niet echt erg mooi.

Ik houd zelf ook wel van die ouderwetse techniek, maar tourfietsen vind ik meestal te groot en te lomp. Een mooie motor moet slank en agressief ogen.
Dat is waar wat je zegt, maar daarvoor heb ik mijn ZXje natuurlijk. Als ik met mijn zx woonwerk verkeer zou doen, dan betaal ik me blauw (of eerder groen :p )aan banden en andere slijtage. Tourbanden enzo zijn nu eenmaal goedkoper en duurzamer dan de PPP2CT's die op de kawa zitten. Ik vind het dan ook zonde om snelwegkilometers te doen met de kawa, vandaar dat ik er ook een tourbuffel bij wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ MMach mischien dat je Cyberbetica kunt contacten om wat ervaringen aangaande een Yamaha GTS 1000 met je te delen. Hij rijd zelf met zo'n apparaat en ze hebben er thuis nog 3 of 4 meer staan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MMach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:03:
[...]

Dat is waar wat je zegt, maar daarvoor heb ik mijn ZXje natuurlijk. Als ik met mijn zx woonwerk verkeer zou doen, dan betaal ik me blauw (of eerder groen :p )aan banden en andere slijtage. Tourbanden enzo zijn nu eenmaal goedkoper en duurzamer dan de PPP2CT's die op de kawa zitten. Ik vind het dan ook zonde om snelwegkilometers te doen met de kawa, vandaar dat ik er ook een tourbuffel bij wil hebben.
Gewoon een diversion 600 kopen, wat een machtige machines zijn dat om mee te woonwerken :P
_Erikje_ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
[...]

Mooiste fiets ooit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://redliners.files.wordpress.com/2007/06/07_bimota_tesi2d.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door M3rcury op 18-06-2009 22:44 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

jzs, ik zou er niet mee durven rijden, maar wel geniaal kwa uiterlijk inderdaad, stroomlijnen my ass :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik zocht die al, een heel mooie fiets. Technisch heel interessant, de ontwerpers hebben alle regels aan de kant geschoven en iets gemaakt wat ze interessant vonden. De plaatsing van de uitlaat is geweldig, en die lege ruimte tussen het stuur en het voorwiel is fantastisch. Echt een motor waar je lang naar kan kijken en elke keer weer grappige dingen in ziet... (wtf, dat kleine achtertandwiel :>) Ik snap eigenlijk niet waarom ze de radiator precies op het punt hebben gezet waar geen spatbord is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:50:
[...]

Ik zocht die al, een heel mooie fiets. Technisch heel interessant, de ontwerpers hebben alle regels aan de kant geschoven en iets gemaakt wat ze interessant vonden. De plaatsing van de uitlaat is geweldig, en die lege ruimte tussen het stuur en het voorwiel is fantastisch. Echt een motor waar je lang naar kan kijken en elke keer weer grappige dingen in ziet... (wtf, dat kleine achtertandwiel :>) Ik snap eigenlijk niet waarom ze de radiator precies op het punt hebben gezet waar geen spatbord is....
Dat is de oliekoeler, die zit altijd vrij laag. Het is een afstudeerproject van een aantal studenten geweest. Dit noemen ze nou "out of the box thinking" Het blijft echt de fiets van mijn dromen _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-10 09:38
snars schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:03:

Als je uitgaat van lekker doorrijden op de openbare weg (met al z'n "verrassingen"), wat is dan de beste aanpak? Afwisselen tussen einde van de bocht en het wegdek voor je motor (heen en weer kijken)?
Eens even zien.. De truuk is zo ver mogelijk vooruit te blijven kijken.. Bij het aanremmen om de motor stabiel te houden en bij de bocht doorsturen om goed uit te komen.

Ik bekijk vlak voor het insturen heel snel het stuk asfalt vlak voor mijn motor tot zo ver als ik de bocht in kan kijken.. Dan kijk ik verder voor me. Halverwege de bocht (net voor het uitaccelereren) doe ik hetzelfde. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet echt bewust (meer) doe.

Daarnaast maak ik me ook niet zo druk meer over wat er op het asfalt ligt. Grote plekken zand of diesel zie je echt wel liggen ook al kijk je niet bewust en een paar kleine plekjes of steentjes zijn echt niet genoeg om onderuit te gaan. Vroeger maakte ik me er druk om. Na een paar keer hard over wat oneffenheden heen gevlogen te zijn en alleen wat onstabiliteit in de motor gevoeld te hebben, maak ik me er niet zo druk meer over. Over kleine plekjes schuift een band wel heen om daarna gewoon weer grip te krijgen. Dat voel je wel als onstabiliteit, maar je gaat niet door onderuit.

Het gaat vaak fout als mensen in de bocht opeens schrikken en gaan remmen of gaan uitwijken omdat er 'zooi' op het asfalt ligt.. Gewoon eroverheen gaan. Niet remmen, geen gas dichtdraaien.. wordt het spul alleen maar onstabiel van.

Ook als je de bocht te snel instuurt (bocht is toch scherper dan je verwacht): Niet proberen te gaan remmen in de bocht, want dat red je niet.. Kijken waar je naar toe wil en blijven sturen. Ook al moet je dan platter gaan dan je normaal doet, dat maakt echt niet uit. De motor kan het wel hebben.
Dit is echt lastig, want je instinct is: OH SHIT.. REMMEN !!
De grip van zo'n plakkerige achterband op het randje houden zonder het wiel te blokkeren en gelijktijdig voor remmen, insturen, gas geven weet ik het....respect.
Jah, lijkt me ook erg lastig. Ik kan het iig niet en heb ook geen idee hoe je het moet leren zonder eerst 100x op je bek te gaan.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
hey een mecano-set met een ducati blok. :+

Ding is vast al stuk als je er alleen naar kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

charrel schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:54:
Hopelijk rijden ze wel beter dan dat ze typen Bailstein = Biltstein, Beglië :+
Maar lijkt me erg vet, maar denk niet dat je na 1 dag rondjes drift/ slide ;)
Haha nee, 't zal wel net zoals Guitar Hero zijn... Moeilijker dan 't lijkt ;) ( Maar nóg pijnlijker als 't misgaat :X )

Maar dan nog, rondrijden op een circuit... hoe vervelend kan 't zijn?! ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:43:
[...]

Gewoon een diversion 600 kopen, wat een machtige machines zijn dat om mee te woonwerken :P

[...]

Mooiste fiets ooit gemaakt:
[afbeelding]
lijkt wel of hij een fairing mist als de 1d:
Afbeeldingslocatie: http://www.diseno-art.com/images/tesi1d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.diseno-art.com/images/Bimota-Tesi-1D_123.jpg

of een halve fairing als de 3d:
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery%20B/Bimota%20Tesi%203D%20Concept%20%201.jpg

Wel een cool ding trouwens..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:13

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

FragDaddy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:03:
...verhaal over kijken in/door bochten...
Thx, nuttige info voor een beginner like me. Ik had tijdens de lessen dezelfde dilemma als snars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

:Y
Ray-zor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Thx, nuttige info voor een beginner like me. Ik had tijdens de lessen dezelfde dilemma als snars.
och ik heb nog steeds wel eens dat ik,door te ver kijken, de bocht afsnij.

[ Voor 28% gewijzigd door ROFLASTC op 19-06-2009 07:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:32
ROFLASTC schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:30:
[...]

:Y

[...]

och ik heb nog steeds wel eens dat ik,door te ver kijken, de bocht afsnij.
Dan ga je niet hard genoeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 17:34

4x2

lộn xộn quá

MMach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:
Ik wou eerst een ST1100, maar die schijnt futloos te rijden. Een aantal van m'n oudere motorvrienden hebben vroeger zo'n GTS gehad en vinden dat nog steeds een van de best rijdende motorfietsen die ze ooit hebben gehad. Geen eenheidsworst, mooie techniek, betrouwbaar en ideaal voor lange stukken+passagier=alles wat ik nodig heb.
Een ST1100 zou ik niet direct bestempelen als futloos, ze lopen behoorlijk door ;)
Al is een GTS idd ook een leuke motor, zeker vanuit een technisch aspect, zoals je al zegt.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Ik vind de GTS ook een prachtige motor, maar die zijn moeilijk te vinden met weinig km's en aardig aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10 18:15

unclero

MB EQA ftw \o/

snars schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:01:

[afbeelding]
:o wat een prachtig ding. Zoiets lijkt me nou echt perfect voor woon-werk en zaterdagse boodschappen en vakantieritjes :9.
Alleen dan nog een vario/automaat erin..

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

unclero schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:12:
[...]

:o wat een prachtig ding. Zoiets lijkt me nou echt perfect voor woon-werk en zaterdagse boodschappen en vakantieritjes :9.
Alleen dan nog een vario/automaat erin..
Ik ben niet vaak met je eens, maar zo'n fiets zou idd wel een automaat kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49
De foto van "me & my bike" in de OP is sinds afgelopen zaterdag achterhaald...
Dit is mijn nieuwe eensporig vervoersmiddel >:) :

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/E432E565992A7944E11F51B8E99C2119

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/CF828193FDD1D6D54776DD439A613066

Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/63109EDE9C1AC8B66C67AED18DE13424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:45

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:37:
Ik ben trouwens bijna afgestudeerd, en als woonwerkverkeer-motor zou ik graag een GTS1000 kopen, ik ben volledig verliefd op die technologie, ook al weet ik dat hij z'n mindere kantjes heeft.
Zo gek veel verschil is er niet tussen de technologie van de GTS en de BMW telelever/paralever technologie. Bij BMW is het blok het centrale dragende deel (en niet het omega ding) en daar hangen de telelever en paralever aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/011504middle2.jpg

Zelfde voordelen als de GTS, alleen niet zo zwaar uigevoerd. Stuurt prima, duikt minder en rijdt bijzonder comfortabel. Op de 4cylinders hebben ze tegenwoordig weer een duolever, wat weer beter zou moeten zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

LaborGardens schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Een "92/96 duc monster 600 *D nice.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Als ik rationeel zou zijn, dan had ik idd mss een Div600 of 900 ofzo gekocht. Ik weet dat het degelijke motos zijn, met cardan en alles wat je maar wil voor langdurig gebruik zonder verrassingen. En toch... hij maakt niets in me los, hij is niet geïnspireerd, ik vind hem eenheidsworst. Even degelijk als een golfje, even saai.

De ST1100 heeft zeker wel pit, dat ga je mij niet horen zeggen, maar hij heeft zo'n detached feeling. Wat daar dan weer aantrekkelijk is, is de volledigheid van uitrusting zonder over te komen als een Goldwing. Maar de Pan blijkt wel een kort onderhoudsinterval te hebben? De st1300 vind ik wel wat beter sturen (en remmen!) dan de 1100, maar dan zit je weer met zo'n moderne motor waar ik me niet op m'n gemak zou voelen om die gewoon ergens te laten staan.

Ik zou nog eens moeten rijden met de RT van m'n broer. Daar heb ik al vaak mee gereden achterop, enorm comfortabel, maar er zelf mee gereden heb ik nog niet. Helaas ben ik niet zo weg van BMW. Mijn broer rijdt rond de 33k km per jaar met zijn RT en heeft al veel mankementen gehad.
-Constante issues met inhouden,olieverbruik,benzineverbruik en bougies,
-raammechanisme afgebroken
-na 30k doorgeroeste valbaren en veel (meer dan mijn veel oudere Kawa nu) corrosie overal
-cardanlek tot 2 keer toe (olie op de achterband...)
-dashboardfailure na 64k km
-massief brandstoflek na 95k km, met brandstofspray op een hete uitlaat
-kapotte starter (al is dat redelijk normaal met die kmstanden denk ik)
, ...
En dat voor een motor die echt perfect onderhouden wordt. Mijn Kawasaki is dan wel een beetje een rammelbak met nog niet de halve afwerkingskwaliteit van de BMW, maar daar gaat dus niets aan kapot, hoewel die intussen toch ook al een 50k km heeft en dagelijks wordt gebruikt in alle omstandigheden.
Alsof dat niet genoeg was is er in 'mijn' motorclubje iemand met een bijna nieuwe RT waarvan tijdens het rijden de achterste remklauw is losgekomen tijdens het rijden :o (naast de consequenties, ook nog een reparatiekostprijs van 1850€)
http://forum.bmw-mc-vl.be...c.php?f=2&t=24078&start=0
Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5105/dsc00148k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/2982/dsc00143y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/6708/dsc00147t.jpg
Wat later in dat topic zie je dat het geen alleenstaand geval is. En ik ken die man, zijn motor is in constante nieuwstaat. Maargoed, of loszittende bouten te wijten zijn aan BMW zelf is uiteraard de vraag, maar als het aan de BMW dealers ligt, dan is dat ook niet echt ideaal ;)
Dus ja, BMW en ik, dat zie ik niet helemaal zitten.

(ik heb trouwens die GTS user gecontacteerd, ik ben benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

het is een 900, zie signature en plaatje 2 met een vergrootglas. Wel een brute motor, vind ze mooi klinken.

@MMach, damn, hij heeft echt geluk gehad dat hij het heeft overleefd als je naar de staat van die achtervelg kijk. Een remklauw hoort niet los te trillen... levensgevaarlijk

[ Voor 45% gewijzigd door _Erikje_ op 19-06-2009 11:48 . Reden: mmach was eerder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
_Erikje_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:44:
het is een 900, zie signature en plaatje 2 met een vergrootglas. Wel een brute motor, vind ze mooi klinken.
't is inderdaad een 900, uit '99. Bruut klinken doet ie ja, misschien is t zelfs wel een understatement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mphilipp schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Zo gek veel verschil is er niet tussen de technologie van de GTS en de BMW telelever/paralever technologie. Bij BMW is het blok het centrale dragende deel (en niet het omega ding) en daar hangen de telelever en paralever aan.

[afbeelding]

Zelfde voordelen als de GTS, alleen niet zo zwaar uigevoerd. Stuurt prima, duikt minder en rijdt bijzonder comfortabel. Op de 4cylinders hebben ze tegenwoordig weer een duolever, wat weer beter zou moeten zijn.
Dat klopt, het systeem van BMW scheidt ook het sturen en het dempen, met idd dezelfde gevolgen, maar bij de gts is het toch nog specialer
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.n.tooten/305cfb00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.n.tooten/300b5af0.jpg
Naafsturing en enkelvoudig uitgevoerd, mooie techniek :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:27

Matis

Rubber Rocket

Vind die bovenste foto wel aantrekkelijk. Naked bike all the way.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.boonstramotore.../voorraad/?type=lowbudget

Een groothandel.

Zouden de lowbudget , veel KM gereden motoren de moeite waard zijn? Mijn eerste indruk is dat er zoveel staan en zoveel verkocht wordt dat er wssl niet heel nauw gekeken wordt naar kwaliteit.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

LaborGardens schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:49:
[...]

't is inderdaad een 900, uit '99. Bruut klinken doet ie ja, misschien is t zelfs wel een understatement ;)
Wordt het niet tijd voor termignoni's... Dit zijn toch de standaard pijpjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:42:
Wat later in dat topic zie je dat het geen alleenstaand geval is. En ik ken die man, zijn motor is in constante nieuwstaat. Maargoed, of loszittende bouten te wijten zijn aan BMW zelf is uiteraard de vraag, maar als het aan de BMW dealers ligt, dan is dat ook niet echt ideaal ;)
Tsjaa...die van mij heeft er 135K op staan en rammelt niet. Ex pliesiemotor, dus goed op gereden zeg maar. Inhouden is een bekend boxer euvel, en heel goed te verhelpen door 'm fatsoenlijk te laten afstellen. Ik heb een R850RT en die heeft er sowieso minder/geen last van.
Als ze écht allemaal zo slecht zouden zijn, zou het niet zo goed verkopen natuurlijk. BMW gaat er juist prat op dat een ongekend hoog percentage van alle motoren die ze ooit geproduceerd hebben nog steeds rondrijden. Ik denk dus dat het wel meevalt.

Ik ga van 3-5 juli naar Garmisch, daar worden de jaarlijkse BMW Motorrad Days gehouden. 34000 man waren daar vorig jaar. Als het allemaal kommer en kwel zou zijn, betwijfel ik of het zo druk bezocht zou zijn. Merkenblindheid gaat ook maar zover...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

_Apache_

For life.

M3rcury schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:52:
[...]

Dat is de oliekoeler, die zit altijd vrij laag. Het is een afstudeerproject van een aantal studenten geweest. Dit noemen ze nou "out of the box thinking" Het blijft echt de fiets van mijn dromen _/-\o_
Is dit niet heel slecht voor die uitlaat? Die word loeiheet en er kan direct water van de banden de uitlaat opkomen, word door de kou en warmte het metaal niet heel snel moe?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
mphilipp schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:56:
[...]

Tsjaa...die van mij heeft er 135K op staan en rammelt niet. Ex pliesiemotor, dus goed op gereden zeg maar. Inhouden is een bekend boxer euvel, en heel goed te verhelpen door 'm fatsoenlijk te laten afstellen. Ik heb een R850RT en die heeft er sowieso minder/geen last van.
Als ze écht allemaal zo slecht zouden zijn, zou het niet zo goed verkopen natuurlijk. BMW gaat er juist prat op dat een ongekend hoog percentage van alle motoren die ze ooit geproduceerd hebben nog steeds rondrijden. Ik denk dus dat het wel meevalt.

Ik ga van 3-5 juli naar Garmisch, daar worden de jaarlijkse BMW Motorrad Days gehouden. 34000 man waren daar vorig jaar. Als het allemaal kommer en kwel zou zijn, betwijfel ik of het zo druk bezocht zou zijn. Merkenblindheid gaat ook maar zover...
Uiteraard is het niet allemaal kommer en kwel. Ik heb gewoon iets tegen mensen die doen alsof BMW onfeilbaar is (daarmee doel ik niet op jou, je kent er vast nog) en al de rest minderwaardig is van afwerking en degelijkheid. BMW's worden veel gebruikt en hebben vaak hele hoge km standen, maar kosten dan ook heel wat aan onderhoud. Maar aangezien er zovele tevreden (en dat laten ze toch goed merken :D ) BMW rijders zijn, kan het niet zijn dat ze slechte motors maken natuurlijk.

Ik ben nog te jong voor een BMW denk ik, ik kan het design zelden appreciëren en ik hou niet van een boxer. Zo'n boxer heeft meer motorkarakter dan m'n 4 cylinder naaimachientje, maar daar waar ik mijn motor in het geheel niet voel trillen, klopt zo'n boxer toch wel wat harder. (Ik had de k75rt vernoemd, maar die heeft geen boxer natuurlijk :$ , maar hij trilt erg hard :p) Ik heb inderdaad al eens iets opgevangen van dat het inhouden en dergelijke een afstelprobleem is. Maar dan zou je toch verwachten dat een merkdealer dat kan? Je betaalt er immers veel geld voor.

edit: en het is niet mijn bedoeling om een BMW versus de rest rel te starten natuurlijk. BMW's zijn degelijk, zijn kilometervreters en erg goed, dat weet ik ook wel. Maar ieder zijn ding :)

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 19-06-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik ben niet echt een BMW fanboy, maar rij al wel jaaaren BMW (ok ok, ik ben wel een BMW fanboy). De verhalen die ik hoor over moderne BMW's zijn ook nogal wisselend. Goede ergonomie, doordacht ontwerp, veel koppel, veel vermogen. Soms lijkt het ook wel alsof er nog echte "maandagochtend" modellen bestaan, compleet met vroege roest, bizarre elektra / software storingen en afgebroken belangrijke onderdelen.

Aan de andere kant is de oude K serie (75-100-1100) nagenoeg onverwoestbaar; die heeft wel kwaaltjes, alleen treden die pas op bij kilometerstanden die andere fietsen niet eens halen of ze hebben simpelweg te maken met de leeftijd: de jongste "oude" K is ondertussen ook 12 jaar oud, en de oudsten hebben de oldtimerstatus al bereikt. (Die van mij moet nog een half jaartje). En hoge kosten? Ik doe het meeste van mijn onderhoud zelf, en dat kan nog heel goed met die fietsen.

Kijk, er rijden er gewoon nog heel veel van. Dat is niet voor niets. Alleen denk ik soms wel eens dat de BMW bash verhalen extra scoren omdat BMW een bulletproof naamt heeft.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

LaborGardens schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:49:
[...]

My Bad, dan nog blijft het een gaaf ding ;)
_Apache_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Is dit niet heel slecht voor die uitlaat? Die word loeiheet en er kan direct water van de banden de uitlaat opkomen, word door de kou en warmte het metaal niet heel snel moe?
Normale uitlaatbochten lopen ook gewoon voor je blok langs. En dat wordt nog heter dan de demper zelf. zelfde als dat je in de regen rijdt. Ik denk dat het niet heel veel kwaad kan, en als het wel kwaad kan, dan hadden ze op HEEEL veel fietsen toch echt andere bochten ed moeten zetten.

Dat uistekende stukje is trouwens het koudste deel van de uitlaat zelf, terwijl bij een normale motor (en dan met name de 4 cylinders) daar juist het heetste stuk zit :)

[ Voor 60% gewijzigd door M3rcury op 19-06-2009 12:43 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MMach schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:42:
Als ik rationeel zou zijn, dan had ik idd mss een Div600 of 900 ofzo gekocht. Ik weet dat het degelijke motos zijn, met cardan en alles wat je maar wil voor langdurig gebruik zonder verrassingen. En toch... hij maakt niets in me los, hij is niet geïnspireerd, ik vind hem eenheidsworst. Even degelijk als een golfje, even saai.
Een div is ook een perfect voorbeeld van goed (en) saai ja :P
De ST1100 heeft zeker wel pit, dat ga je mij niet horen zeggen, maar hij heeft zo'n detached feeling. Wat daar dan weer aantrekkelijk is, is de volledigheid van uitrusting zonder over te komen als een Goldwing. Maar de Pan blijkt wel een kort onderhoudsinterval te hebben? De st1300 vind ik wel wat beter sturen (en remmen!) dan de 1100, maar dan zit je weer met zo'n moderne motor waar ik me niet op m'n gemak zou voelen om die gewoon ergens te laten staan.
Onderhoudsinterval is niet veel anders dan de GTS, alleen kleppenstellen moet 2x zo vaak, maar bij de pan is dat ook nog niet de helft van het werk tov de GTS.
En bij de 100K (zo uit het hoofd) moet de distributieriem gecontroleerd worden en bij 160K vervangen wat behoorlijk wat werk is.
En zelf vond ik het een prettige motor, merkte ook niet echt dat ik met een zware motor onderweg was, het voelde gewoon aan als een typische Honda (past meteen, gaat ongemerkt vrij hard maar bijt niet echt)
Als je een BMW wil kun je het beste (imho) een oude boxer pakken, dan heb je iets aparts (de K100/1100 vind ik een verschrikkelijke motor om op te rijden, hoewel ik ze qua betrouwbaarheid zonder meer zou verkiezen boven de huidige boxers)
En dr zit doorgaans zo weinig op dat het ook niet kapot gaat en als dr iets kapot gaat is het goedkoop.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
_Erikje_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:53:
[...]

Wordt het niet tijd voor termignoni's... Dit zijn toch de standaard pijpjes :?
Als een paar dempers van Bos standaard zijn, wel ja... echt, ik zou niet weten of het standaard is of niet en voor het moment maakt het me ook niet veel uit. Rijdt goed, zit goed, stuurt goed en klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

M3rcury schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:41:
[...]
Normale uitlaatbochten lopen ook gewoon voor je blok langs. En dat wordt nog heter dan de demper zelf. zelfde als dat je in de regen rijdt. Ik denk dat het niet heel veel kwaad kan, en als het wel kwaad kan, dan hadden ze op HEEEL veel fietsen toch echt andere bochten ed moeten zetten.

Dat uistekende stukje is trouwens het koudste deel van de uitlaat zelf, terwijl bij een normale motor (en dan met name de 4 cylinders) daar juist het heetste stuk zit :)
* _Apache_ snapt nog niet helemaal waarom het bij 4-cilinders zo heet word.

Maar opzich heb je zeker een goed punt, niet zo over gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:27:
[...]

* _Apache_ snapt nog niet helemaal waarom het bij 4-cilinders zo heet word.

Maar opzich heb je zeker een goed punt, niet zo over gedacht.
Bij een normale 4 in lijn, lopen op die plek de bochten die net van je spruitstuk afkomen. Dat is dus bijna het heetste punt van de uitlaat. Bij die bimota, is daar het eindstuk van de uitlaat, en dus het koudste stuk.

Ik heb geen flauw id van de temperaturen, dus die heb ik er niet bijgezet, maar ik denk wel dat dat eindstukje bij de bimota kouder is dan het begin stuk van een 4 cilinder :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
Zo, eergisteren even een Super Tenere gekocht :)
Als een kind zo blij, wat een super mooi stuk speelgoed :D, fotos volgen.
Overigens ga ik ergens in augustus naar: http://www.gearupfortheride.com/
Kost niks, en je kunt toch wel leuke fietsen proberen (ik ga onder andere op een HD XR1200 en een Buell 1125R rijden, die Buell ben ik wel echt benieuwd naar, 170 kg, een V-twin en dan 146 PK bij 9800 rpm, doodeng...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MMach schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:10:
[...]
Ik ben nog te jong voor een BMW denk ik, ik kan het design zelden appreciëren en ik hou niet van een boxer. Zo'n boxer heeft meer motorkarakter dan m'n 4 cylinder naaimachientje, maar daar waar ik mijn motor in het geheel niet voel trillen, klopt zo'n boxer toch wel wat harder. (Ik had de k75rt vernoemd, maar die heeft geen boxer natuurlijk :$ , maar hij trilt erg hard :p) Ik heb inderdaad al eens iets opgevangen van dat het inhouden en dergelijke een afstelprobleem is. Maar dan zou je toch verwachten dat een merkdealer dat kan? Je betaalt er immers veel geld voor.
BMW heeft inmiddels (nou ja...al jaren) zo'n beetje alles in huis van 1 tot 4 cylinders. De 2pitters in een parallele uitvoering en boxer, de 4 pitters dwarsgeplaatst en in de lengterichting. De 4pitters trillen niet zo hard. Ik heb zelf een K1100RS gehad en die trillen niet. Beetje reactiekracht, maar goed.

Het ongelijkmatig lopen van de boxers (KFR heet het) heeft te maken met het arm lopen ivm millieu-eisen. Sommige dealers weten heel goed hoe ze de boel moeten afstellen, anderen ontkennen ijskoud dat het een probleem is. Maar goed, je moet er ook een beetje van zo'n boxer houden. Ik ben er niet bijzonder gek op ofzo, maar liep toevallig tegen deze aan op MP en vond 'm lekker rijden. Eigenlijk was ik beetje op zoek naar een Yamaha TDM... zo zie je maar.
edit: en het is niet mijn bedoeling om een BMW versus de rest rel te starten natuurlijk. BMW's zijn degelijk, zijn kilometervreters en erg goed, dat weet ik ook wel. Maar ieder zijn ding :)
Precies. Ik ben geen fanboy (ik haat dat trouwens), maar ben wel gecharmeerd van BWM motorfietsen in het algemeen. Ze zitten heel mooi in elkaar en er is duidelijk goed nagedacht over de constructie. Vooral erg praktisch. Niet altijd de mooiste modellen (ik vind de RT niet supermooi, ook al rijd ik er zelf op), maar wél goed. Ook al moet ik zeggen dat ik zo links en recht ook wel eens van kwaliteitsissues hoor. Maar eerlijk gezegd heeft elk merk dat wel. Kijk maar eens op MF in de specifieke topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:31:
Zo, eergisteren even een Super Tenere gekocht :)
Als een kind zo blij, wat een super mooi stuk speelgoed :D, fotos volgen.
Overigens ga ik ergens in augustus naar: http://www.gearupfortheride.com/
Kost niks, en je kunt toch wel leuke fietsen proberen (ik ga onder andere op een HD XR1200 en een Buell 1125R rijden, die Buell ben ik wel echt benieuwd naar, 170 kg, een V-twin en dan 146 PK bij 9800 rpm, doodeng...)
Mooi speelgoed die supertenere's. Mijn tenere is er gister mee opgehouden tijdens een 1000 km offroad-rit (had er net 200 km opzitten). Uitlaatklep blijft open staan, dus binnenkort maar blok openhalen :(. Ding heeft geen problemen met een rally in de woestijn, maar een beetje modderhappen kan hij niet hebben :-/.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zo, vandaag ben ik bij motor centrum Rijen (netjes) geholpen aan de goedkoopste Evo motorbroek, 1 na goedkoopste Evo jas en zomer handschoentjes. Voor het eerst dat ik motorkelding aan had (buiten de afgeragde les-jas) en het zat verrassend comfortabel. (Maar wel freakin' warm daarbinnen :)). Met wat korting net geen 350 euro. Vind ik best een smak geld maar volgens mij is het voor simpele toch degelijke motorkleding vrij netjes. I.t.t. wat ik verwachtte, zijn mijn kistjes zijn nauwelijks "lomper" dan de motorlaarzen aldaar, dus die mogen nog even dienst blijven doen.

Verder hadden ze daar toevallig ook de motor staan die ik zoek (Suzuki VS 800). Maar een 92'er die ik, met al mijn gebrek aan kennis, toch niet zo netjes eruit vond zien als de verkoper dat aankondigde. Daar kijk ik toch even verder voor.

EDIT: En mijn helm is onderweg uit Engeland. :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.givi.co.uk/attach/Content/Prodotti_regionali_uk/20425/r/var_hx06cg730.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Ray-zor op 19-06-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

nu maar hopen dat hij past of heb je em ergens gepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

_Erikje_ schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:32:
nu maar hopen dat hij past of heb je em ergens gepast?
Om eerlijk te zijn, ik had al een S (56cm) besteld en ontvangen maar zelfs die lijkt wat ruim (de vorm op zich paste gelukkig wel goed. Er is nu een XS (nee, ik ben geen vrouw) onderweg en ik mag degene die me het minste bevalt terugsturen en krijg ik het geld terug. Of heeft iemand hier intersse heeft in één van de twee? ;) De hele onderneming kost me wel een shitload aan verzendkosten, maar ik moet en zal die helm hebben.
Is het verstandig om een helm te kopen die je niet hebt gepast? Nope. Ben ik extreem blij wanneer ik een goed passende Givi Xplus heb? Jazeker. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.1000ps.at/forum/upfiles/339442/FFC83932EAF54FFD86D83EE4DD8A9CFB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LaborGardens schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
leuk spul die monsters :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 21:31
mphilipp schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:51:
[...]

BMW heeft inmiddels (nou ja...al jaren) zo'n beetje alles in huis van 1 tot 4 cylinders. De 2pitters in een parallele uitvoering en boxer, de 4 pitters dwarsgeplaatst en in de lengterichting. De 4pitters trillen niet zo hard. Ik heb zelf een K1100RS gehad en die trillen niet. Beetje reactiekracht, maar goed.

Het ongelijkmatig lopen van de boxers (KFR heet het) heeft te maken met het arm lopen ivm millieu-eisen. Sommige dealers weten heel goed hoe ze de boel moeten afstellen, anderen ontkennen ijskoud dat het een probleem is. Maar goed, je moet er ook een beetje van zo'n boxer houden. Ik ben er niet bijzonder gek op ofzo, maar liep toevallig tegen deze aan op MP en vond 'm lekker rijden. Eigenlijk was ik beetje op zoek naar een Yamaha TDM... zo zie je maar.

[...]

Precies. Ik ben geen fanboy (ik haat dat trouwens), maar ben wel gecharmeerd van BWM motorfietsen in het algemeen. Ze zitten heel mooi in elkaar en er is duidelijk goed nagedacht over de constructie. Vooral erg praktisch. Niet altijd de mooiste modellen (ik vind de RT niet supermooi, ook al rijd ik er zelf op), maar wél goed. Ook al moet ik zeggen dat ik zo links en recht ook wel eens van kwaliteitsissues hoor. Maar eerlijk gezegd heeft elk merk dat wel. Kijk maar eens op MF in de specifieke topics.
Ik dacht juist dat het KFR komt omdat de ecu, zegmaar die de ontsteking regelt te langzaam is. Dus dat hij bij een laag toerental/snelhied, en dan vooral merkbaar in z'n 2 of 1, niet constant loopt. Hij weet dan niet of hij vermogen moet geven of juist niet, en hij heeft niets om z'n koppel aan af te zetten.

Ik merk het dus ook ;) R1100RS uit '93 en daarom kan ik bij file (als ik er niet langs kan that is ;) ) soms niet in de versnelling blijven rijden. Nouja het zou misschien wel kunnen maar is niet fijn ;) beter is dan steeds een beetje de koppeling laten gaan in de 2e versnelling.

Dus ik ben wel benieuwd, in een oud motor-forum staat dat Brisk bougies goed helpen, of het te verminderen is.

Oh en er was een pagina terug iemand over snelle bochten.. Ik heb ook wel eens dat ik bijvoorbeeld in z'n 3 een bocht door wil, aangezien ik op een recht stuk mooi in z'n 5 kachel moet ik dus terug schakelen. Dus dan rem ik, terug schakelen en dan weer gas geven om hem goed in z'n 3 te laten gaan. Maar ik heb het idee dat ik daar zo lang mee bezig ben dat ik al veel te langzaam ga voordat ik ook maar die bocht aan het insturen ben ;) Maar misschien is het ook oefenen :P
Verder heb ik ook nog wel dat ik veel te dichtbij kijk als ik door de bocht ga maar het gaat wel steeds beter moet ik zeggen :P en dan m'n hoofd een beetje naast de motor hangen enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ray-zor schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:07:
[...]

Om eerlijk te zijn, ik had al een S (56cm) besteld en ontvangen maar zelfs die lijkt wat ruim (de vorm op zich paste gelukkig wel goed. Er is nu een XS (nee, ik ben geen vrouw) onderweg en ik mag degene die me het minste bevalt terugsturen en krijg ik het geld terug. Of heeft iemand hier intersse heeft in één van de twee? ;) De hele onderneming kost me wel een shitload aan verzendkosten, maar ik moet en zal die helm hebben.
Is het verstandig om een helm te kopen die je niet hebt gepast? Nope. Ben ik extreem blij wanneer ik een goed passende Givi Xplus heb? Jazeker. 8)
[afbeelding]
http://www.rad.eu/nl/c/p/18624-givi-xzero-1-mat-zwart.htm 't Lijkt erop dat ie dichterbij huis ook verkrijgbaar is...?

Ohnee, die is net een tikkie anders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/25/1245935530-050.jpg
Ook een brommer gehaald. Vandaag een stukje wezen rijden. Het is erg wennen ten opzichte van de lesmotor, maar het rijd prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Gisae op 25-06-2009 15:52 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Over nieuwe fiets gesproken.

Iemand nog intresse in een GSX600F uit 1997 met een vraagprijs van Eur 2250,00

Afbeeldingslocatie: http://thedruid.onlinecombat.com/Images/1.jpg

Heb namelijk deze week eindelijk wat nieuws gezien wat ook nog eens heerlijk stuurt

Afbeeldingslocatie: http://www.superbike.co.uk/imageBank/k/Kawasaki%20Z750%202007.jpg

_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door The Druid op 20-06-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HammerT schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:08:
[...]
Ik dacht juist dat het KFR komt omdat de ecu, zegmaar die de ontsteking regelt te langzaam is. Dus dat hij bij een laag toerental/snelhied, en dan vooral merkbaar in z'n 2 of 1, niet constant loopt. Hij weet dan niet of hij vermogen moet geven of juist niet, en hij heeft niets om z'n koppel aan af te zetten.
Je moet als het kleppendeksel dr af ligt voor de grap eens kijken hoe het inlaatspruitstuk zit tov de inlaatkleppen.
In weze heb je een 3 klepper en dat heeft meer te maken met dat maffe gestotter.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor 'n karwei is het om zo'n uitlaat eronder te schroeven, en heb je nog stomme dingen die handig zijn om te weten wbt onderhoud? :)

* TheZeroorez heeft 'm zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nvm, werkt niet

[ Voor 95% gewijzigd door ROFLASTC op 20-06-2009 10:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, 3e remlicht (normale remlicht is dubbel :+ ) zit op de motor. Heb men bandensetje en de route is uitgewerkt. Mijn vakantie begint morgenochtend vroeg als ik de Yammie voltank, met zijn neus richting Oostenrijk richt en gas geef! *O*

Lijstje van gemaakte aanpassingen/aankopen voor de vakantie :) :

- 3e remlicht
- verlaagde stepjes voor duo
- banden prop setje
- Zumo 550
- Elecom oordopjes
- Givi E450 topkoffer met rugsteun
- Tanktas

Zondag : Leiden -> Cochem (400km)
Maandag : Cochem -> Pfronten (550km)

Na de vakantie maak ik er een uitgebreid verslag van, verheug me er zó op! O+

[ Voor 44% gewijzigd door _Apache_ op 20-06-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
TheZeroorez schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:09:
[...]

Wat voor 'n karwei is het om zo'n uitlaat eronder te schroeven, en heb je nog stomme dingen die handig zijn om te weten wbt onderhoud? :)

Wat ? de demper van zo'n kawa Z750? Is ongeveer 10 minuten werk en twee boutjes. drie boutjes en een klemmetje als de uitlaat er niet aan mag blijven hangen maar echt weg moet. Dan moet je de kabels van de exup klep er ook af halen (bij de servo onder het zadel is het makkelijkste!).

Heb het laatst nog voor een vriend gedaan die zijn standaard demper wilde inwisselen voor een Laser.

En een geluidje! Veel donkerder dan de standaard pot. Ook veel donkerder dan een R1 met Termignoni's. Al klinkt de R1 wel wat agressiever door zijn snellere gasresponse (maar dat ligt niet aan de dempers)

Standaard uitlaat: : :|
http://www.youtube.com/watch?v=sZWYBvknks4

Laser X-treme GP-style uitlaat met DB-killers :9~
http://www.youtube.com/watch?v=YWiD6TsEO6E

Laser X-treme GP-style uitlaat zonder DB-killers _/-\o_
http://www.youtube.com/watch?v=dZ1LZ955PCg

Yamaha R1 met Termignoni's zonder DB-killers :z
http://www.youtube.com/watch?v=G7bmfXwR3B8
Zo, 3e remlicht (normale remlicht is dubbel ) zit op de motor.
Derde remlicht? Hoe werkt dat? Op de achterkant van je helm ofzo :D
Of op je topkoffer?

[ Voor 21% gewijzigd door FragDaddy op 20-06-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

In de koffer verwerkt.

http://www.sporttour.com/luggage/givi/GiviE450.jpg

Onder het logo, zie je een dunne horizontale strook, hier schuif je een rijtje met powerleds in. Dan loopt er in het binnenwerk van de reflectie strook een draadje naar de rand van je koffer, hier klik je een contact klemmetje, onder de rand nog een (in de onderstehelft van de koffer) met een draadje naar de onderkant, hier gaat hij door de beugel (in een netjes daarvoor gemaakt gaatje) en die verbind je op de blauwe en gele draad van je achterlicht. Et voila!

Je merkte aan het installatiegemak dat er echt over nagedacht is door Givi, hulde! Heel netjes weggewerkt. Je hoef niets met draadjes te kloten en je koffer kan er gewoon af, als je hem er opklikt maken de puntjes contact en dan werkt het licht. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 20-06-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
TheZeroorez schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 10:09:
[...]

Ohmm man je wil het niet weten, bij mij braken 4 van de 8 bouten af, zo vast zaten ze na 10 jaar rijden.
Dus zet de bouten de avond ervoor ruim in de kruipolie, zorg dat je een lasapparaat stand-by heb om een moer op je afgebroken bout te kunnen puntlassen zodat je iets hebt om aan te draaien en tot slot zorg dat je een setje helicoils hebt. Dan heb je alles om ieder probleem op te lossen :) Daarnaast moet je je uitlaat pakkingen vervangen dus haal die ook even van te voren. Tot slot een lekkere werkplek waar hij stevig op kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FragDaddy schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Wat ? de demper van zo'n kawa Z750? Is ongeveer 10 minuten werk en twee boutjes. drie boutjes en een klemmetje als de uitlaat er niet aan mag blijven hangen maar echt weg moet. Dan moet je de kabels van de exup klep er ook af halen (bij de servo onder het zadel is het makkelijkste!).
GSX600F dus :P
The Druid schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:21:
[...]

Ohmm man je wil het niet weten, bij mij braken 4 van de 8 bouten af, zo vast zaten ze na 10 jaar rijden.
Dus zet de bouten de avond ervoor ruim in de kruipolie, zorg dat je een lasapparaat stand-by heb om een moer op je afgebroken bout te kunnen puntlassen zodat je iets hebt om aan te draaien en tot slot zorg dat je een setje helicoils hebt. Dan heb je alles om ieder probleem op te lossen :) Daarnaast moet je je uitlaat pakkingen vervangen dus haal die ook even van te voren. Tot slot een lekkere werkplek waar hij stevig op kan staan.
Ja, dat die bouten vast gaan zitten kwam ik al achter bij het losschroeven van enkele panelen aan de achterkant. Kruipolie ftw inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag dan echt een rondje gereden op de Harley (sportster 883 stond er op dacht ik), man wat lekker is dat :) dat ding heeft echt een goed geluid. Gelijk afspraken gemaakt voor volgende week vrijdag en zaterdag. Ik vind hem er ook vet uitzien, ik neem de volgende week mn fotocamera mee :) I'm in love!

Ik moest voor een stoeprand staan en via de koppeling/gas de stoeprand op. Eerst alleen het voorwiel (like 20x ofzo :) ) en daarna het achterwiel (iets minder vaak) en daarna op de koppeling rondjes rijden (dus zonder veel gas erbij) Volgens mij had ik nog een big smile toen ik de helm afzette :P man ik ben verslaafd.

Tis ff wennen, want staand kost het ook wel wat kracht, maar het is echt relaxt zitten als je de voetjes eenmaal op de steuntjes hebt. Op naar de volgende les :) schakelen, en misschien van de parkeerplaats af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:51:
Het ongelijkmatig lopen van de boxers (KFR heet het) heeft te maken met het arm lopen ivm millieu-eisen. Sommige dealers weten heel goed hoe ze de boel moeten afstellen, anderen ontkennen ijskoud dat het een probleem is.
KFR BESTAAT GEWOON NIET. Iedereen kent het buiten de mensen bij BMW Duitsland dus dan bestaat het niet.

* Chevy454 welke bij BMW motorrad nazorg heeft gewerkt.
Ze zitten heel mooi in elkaar en er is duidelijk goed nagedacht over de constructie.
Ik heb 2 jaar nodig gehad om geen moordneigingen te krijgen van een BMW rijder. En mijn collega (ex BMW Munchen R&D engine man) die begreep mijn frustraties over de constructie. Over de afstelling liggen we soms nog in de haren maar dat is hoe Bosch haar software maakt.

Ik deel je mening dus absoluut niet.
HammerT schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:08:
De ECU heeft er wel een hand in ja. De oorzaak ligt echter aan de verbrandingskamer (grote zuigers, korte slag). En dan helpt die hele cilinderkop opbouw niet echt mee. Om dat eruit te krijgen met de motorsoftware is niet te doen. Ik schat (ik moet even liegen) dat je rond de 10 000 parameters zit maar met al die software opties kan je geen hardware probleem zoals dat verbloemen.

Dus het is echt een ongelofelijk slecht stukje gefabriceerde rommel. Oh en FYI: de nieuwe BMW's hebben dat nog steeds maar hebben ze het mechanisch verbloemd met de twinspark cilinderkoppen.

Maar who cares? Zolang het rijdt is het goed. Maar ik lach nu heel hard van binnen als iemand weer zijn BMW ligt aan te prijzen. Toch beter als die persoon een depressie aan te praten over de mechanische problemen van dat ding :) Ik verkies ervoor om hier maar op te houden, sommige mensen kunnen anders mijn bloed wel drinken :+
4x2 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 09:15:
In weze heb je een 3 klepper en dat heeft meer te maken met dat maffe gestotter.
Dat helpt niet echt maar ook de aansturing van de kleppen met 3 kettingen helpt niet echt. Hoe dan ook: het is geen probleem aldus duitsland.

[ Voor 72% gewijzigd door Chevy454 op 20-06-2009 18:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 18:10:
[...]
Ik heb 2 jaar nodig gehad om geen moordneigingen te krijgen van een BMW rijder. En mijn collega (ex BMW Munchen R&D engine man) die begreep mijn frustraties over de constructie. Over de afstelling liggen we soms nog in de haren maar dat is hoe Bosch haar software maakt.

Ik deel je mening dus absoluut niet.
Dat mag allemaal. Ik merk dat het onder monteurs 'en vogue' is om het merk af te kraken met weet ik wat voor verhalen. Zal allemaal best. Maar als ik een BMW bekijk zonder 'm te ontleden, kijk hoe het rijdt en hoe het aanvoelt, vind ik het topspul. Dat is dan weer mijn mening. Wat je ook gaat zeggen of beweren, het is nogal onlogisch om te beweren dat het troep is. En dat is geen ge-eikel van een 'fanboy' of hoe je dat ook noemt. Als het echt allemaal troep was en niet lekker in elkaar zat, zou er gewoon niets verkocht worden. Dat lijkt me duidelijk. Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met mijn BMW's, en hoor ook niet overdreven veel horror verhalen, dus het zal echt wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zijn er ook merken die júist vanuit een technisch oogpunt juweeltjes maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik zal hier zometeen op terug komen.
Ik merk dat het onder monteurs 'en vogue' is om het merk af te kraken met weet ik wat voor verhalen.
Het is niet allemaal zo slecht. Ze hebben een hele goede nazorg, wanneer het probleem ook erkend wordt, dat is wel zo.
Wat je ook gaat zeggen of beweren, het is nogal onlogisch om te beweren dat het troep is. En dat is geen ge-eikel van een 'fanboy' of hoe je dat ook noemt.
En hier kom ik dus terug op jouw punt van "het zal allemaal wel". Omdat jij niet de capaciteiten (ik zeg het nu gewoon keihard rechtuit ongezouten) hebt om het op waarde te beoordelen noem jij het onlogisch. Dat mag natuurlijk ;)

Wanneer mag je het wel troep noemen volgens jou? Als een onderzoeker als zijn mening niet mag spuien, waar gaat het dan eindigen?
Als het echt allemaal troep was en niet lekker in elkaar zat, zou er gewoon niets verkocht worden. Dat lijkt me duidelijk.
BMW rijders zijn heel erg merkgebonden. Goed of niet, de nazorg is voor hun heel erg belangrijk en daar blink BMW echt in uit.
Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met mijn BMW's, en hoor ook niet overdreven veel horror verhalen, dus het zal echt wel meevallen.
Jij hoeft ook niet alles te weten. Daarnaast liet je al blijken dat je niet de capaciteiten hebt om het op waarde te wegen. Dus dan heeft het ook geen zin om daar over uit te wijden niet waar? Daarnaast kan je genoeg vinden in de vorige topics. Ik wil nu graag hierover stoppen teneinde de sfeer hier goed te houden (er is namelijk een reden waarom ik hier niet meer frequent post)
steveman schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:35:
Zijn er ook merken die júist vanuit een technisch oogpunt juweeltjes maken?
Eerlijk antwoord? Ik heb de afgelopen 3 jaar (na mijn BMW tijdperk) geen enkele motor / bak meer open getrokken. Ik heb genoeg puinhopen gezien voor de rest van mijn leven dat ik mechanisch geen enkele motor / bak meer wil open trekken. Buiten die van mijn eigen motoren, daar weet ik alles vanaf :+

Maar om op je vraag terug te komen:
De japanse merken hebben elk hun kenmerkende nadelen waarbij oil starvation het grootste probleem bij velen is.

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 20-06-2009 21:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Kawasaki's hebben benzine starvation.....ik blijf tanken met dat ding :( :P

* snars heeft nog het een en ander te doen voordat ie Zolder onveilig kan maken..

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v645/216/124/100000008823520/n100000008823520_30112_8006324.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dude!? In een slechte wijk geparkeerd? ;)
Chevy454 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:11:

[...]

Eerlijk antwoord? Ik heb de afgelopen 3 jaar (na mijn BMW tijdperk) geen enkele motor / bak meer open getrokken. Ik heb genoeg puinhopen gezien voor de rest van mijn leven dat ik mechanisch geen enkele motor / bak meer wil open trekken. Buiten die van mijn eigen motoren, daar weet ik alles vanaf :+

Maar om op je vraag terug te komen:
De japanse merken hebben elk hun kenmerkende nadelen waarbij oil starvation het grootste probleem bij velen is.
Hmm... jammer :(

[ Voor 45% gewijzigd door steveman op 20-06-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
GSX600F dus
Ow. Geen idee dan :D. Nee hoor, is waarschijnlijk ook 2 of 3 boutjes. stelt niets voor.
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:28:
[...]

Doe is foto van schuin voor van de brommert, dan kan je het zwarte ruitje een stukje beter zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/R1_AGV.jpg

Zo dan. Helaas geen actie-foto's ;(

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 21-06-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb intussen mijn job gekregen
off topic:
De functie: industrieel ingenieur voor onderhoud en beheer van de vloot van de overheid. Normaal ging ik dezelfde job doen bij Jan De Nul in het buitenland, maar die vonden me tijdens het sollicitatiegesprek 'te assertief' en dachten dat ik last zou hebben met gezag (omdat ik intussen al 10 jaar wees ben en een eigen klusbedrijfje heb). Uiteindelijk blij dat ik bij hen niet ben aangenomen. Ik had trouwens enkel de mensen van de HR tegen mij, maar dat was genoeg om een veto te krijgen. De 4 andere mensen die het sollicitatiegesprek hebben geleid waren allemaal zelf ingenieur of technisch aangelegd en hechtten tenminste belang aan mijn prestaties ipv pseudo-psychologie. Intussen weten die ook al via mijn begeleider dat m'n eindwerk dat ik bij hen heb gedaan (ontwerp van een boxankerhijsponton) de hoogste jurypunten van mijn richting heeft gehad, die gaan dus ook even nadenken over hun selecieriteria :P .
De job nu is dus de technische verantwoordelijkheid (onderhoud plannen, inspecties, rapportage en droogdokvoorbereidingen,...) dragen van de schepen van de overheid in de Oostende-afdeling. Dat zijn vooral loods en reddingsboten, vrij klein (20 passagiers), maar zeer krachtig en zeer snel over zwaar water. Ze horen nu nog bij de meest geavanceerde schepen in belgie en zijn vaak bijzonder innovatief (technisch dan).
Wat het 'beheer' aspect inhoudt zien we dan wel weer, maar dat is dan vooral organisatorisch.
Me=happy

Dat betekent dus dat het kopen van de GTS even topprioriteit krijgt, dinsdag en donderdag ga ik al kijken naar 2 veelbelovende modellen.

Ik zou al bijna vergeten dat ik maandag nog examen heb en nog niet een halverwege zit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chevy454 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:11:
[...]
Jij hoeft ook niet alles te weten. Daarnaast liet je al blijken dat je niet de capaciteiten hebt om het op waarde te wegen. Dus dan heeft het ook geen zin om daar over uit te wijden niet waar? Daarnaast kan je genoeg vinden in de vorige topics. Ik wil nu graag hierover stoppen teneinde de sfeer hier goed te houden (er is namelijk een reden waarom ik hier niet meer frequent post)
Ik weet ook niet alles, en ik ben zeker geen (mechanische) techneut. Reden waarom ik zo reageerde is dat ik dezelfde verhalen hoor, maar dan van andere merken. Een vriend van me is monteur bij Hessing en Rolls Royce is dus ook klote; een kennis bij Ford verteld hetzelfde over zijn merk. Iemand die bij Philips de service doet, wil zelf het merk niet in huis hebben. Het zal dus best wel waar zijn, maar het wordt in mijn optiek sterk overdreven. Misschien zien de techneuten alleen de problemen, en hebben ze niet in de gaten dat er nog duizenden mensen gewoon lekker vrolijk rondrijden zonder enig probleem.

Kijk, ik ben geen BMW friek. Dat ik er nu weer een rij, is puur toeval. Ik wilde eerst een TDM kopen, maar struikelde over een hele goedkope RT op MP. Ik ben dus geen merkentrouwe BMW blindganger.

En nog over over hoe ze in elkaar zitten: ik doel daarbij op hoe het voor de berijder in elkaar zit, dus de gebruikersvriendelijkheid zo je wilt. Het koffersysteem bv, zo'n handvaatje om 'm op te bokken en de tele- en paralever. Dat vind ik uit engineering oogpunt erg mooi. Andere dingen vind ik dan weer minder handig: de plaatsing van de accu bv....de halve motor moet uit elkaar om bij dat ding te komen. Dat kan anders denk ik dan. Maar ja...soms denken die knappe koppen tè lang na blijkbaar.

En tenslotte: over 2 weken zijn in Garmisch Partenkirchen de BMW Motorrad Days 2009. Vorig jaar waren daar 34000 BMW motorrijders. Als het echt allemaal zo slecht was, zou dat eerder een protestbijeenkomst zijn dan een leuke bijeenkomst. Of zijn BMW rijders knettergek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:05:
Of zijn BMW rijders knettergek?
En jij vraagt dat aan mij :?

Van ducati rijders kan ik begrijpen. Die duwen ook meer dan dat ze rijden maar ik begrijp het. Zelfde voor mensen die met een oude BSA of Norton rijden. Maar ik snap nog steeds niet wat een BMW zo speciaal maakt tov de gemiddelde Japanners.
Het zal dus best wel waar zijn, maar het wordt in mijn optiek sterk overdreven
Ik geloof best dat jij het niet begrijpt daar je niet dagelijks met de feiten wordt geconfronteerd.

En de merken die jij noemt zijn wel net de merken waar het meer problematisch is. Waar men bij VW 10 keer nadenkt over iets (even dit als referentie nemen) dan denkt men bij Ford er 2 keer over na. Rolls Royce heeft een andere probleem, die hebben te weinig oplage en daarnaast: daar moet je onderhoudskosten hebben, anders krijg je nooit winst.

[ Voor 82% gewijzigd door Chevy454 op 21-06-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:30:

Ik geloof best dat jij het niet begrijpt daar je niet dagelijks met de feiten wordt geconfronteerd.
Dus ergens hoef je maar een monteur/techneut te kennen van ieder merk (daar die allen op het eigen merk zeiken) en je kan met de benenwagen naar t werk? Dan is de kers op de taart natuurlijk een fysio in de vriendenkring die vies is van lopen.

Ik bedoel maar...en waarom herhaal je steeds dat men het niet weet, dat zeggen ze zelf al toch. Ben er dan wel weer van overtuigd dat jij alles weet :z kunnen we rustig slapen, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb een Macna Seeker jas gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.macna.nl/imagebank/macnaproducten/1667551101.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
In elk geval, deze staat volgende week voor m'n deur. Wat een wegligging _/-\o_
Op lage snelheden voelt hij zwaar, maar op secundaire wegen en snelwegen (waarvoor ik hem wil) een bump-free weggedrag. Pittige motor met z'n 100Nm, zeer goed doseerbare remmen met enorme kracht.
Het enige waar ik niet meteen kon aan wennen was de koppeling. Het is een hydrolische koppeling, maar de hendel heeft een vrij grote slag en werkt helemaal in het begin van het indrukken al. Ik moet m'n hand precies overstrekken om makkelijk te kunnen ontkoppelen. Je moet hem trouwens echt wel de bocht induwen, meer dan bij m'n ninja bijvoorbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385862320_519097320_2580852_3366891_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs088.snc1/5070_116385872320_519097320_2580853_1492947_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs088.snc1/5070_116385877320_519097320_2580854_2452312_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385882320_519097320_2580855_3882067_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385887320_519097320_2580856_4878919_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385902320_519097320_2580858_2587473_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385907320_519097320_2580859_6436427_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs108.snc1/5070_116385912320_519097320_2580860_4517411_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs088.snc1/5070_116385922320_519097320_2580861_127608_n.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door MMach op 22-06-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maak gewoon een album aan bij Tinypic ofzo ... die promoten het hotlinken alleen maar ;)

Maareh ... mooie fiets hoor :Y

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 22-06-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor mijn lessen een eigen helm halen, dit wil ik in Duitsland doen, omdat dat bakken met geld scheelt. Maar ik vroeg me af of mensen hier wisten welke verschillen er zijn in wetgeving. Of waar ik dat eventueel zou kunnen vinden. Ik zal verkeerd zoeken, maar ik kom op de een of andere manier via Google alleen op bedrijfsmatige bescherming-regels.

Ik keek zo op polo-motorrad.de en daar hebben ze namelijk brute helmen, maar ook enkele helmen die volgens mij hier niet geldig zijn. Waar ligt die grens, weet iemand dat? Ik wilde graag zo'n pilot achtige helm, daar een nolan met kekke opdruk natuurlijk niet staat op een harley 8)

Dit leek me wel grappig (het idee, kleur is wat anders :) )

maar waar ligt de grens, is er een grens?
zoiets mag dan weer niet? of gaat dat nog wel?

deze vind ik dan zelf heel stoer :)

Thanks voor enige info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
moet aan de e keur voldoen maar dat is volgens mij in Duitsland het zelfde en er zal bij de brainbuckets wel staan dat ze niet voor de openbare weg zijn.

de middelste staat dit bij vermeld
Delroy 70
Headcap: Nicht geeignet zum Tragen während der Fahrt als Schutzhelm, kein ECE Standard

oftewel geen ece keurmerk. dat staat inderdaad niet in de pop-up waar jij naar link maar op de product pagina zelf.

en bij de laatste staat er linksboven op het vizier een sticker dat hij volgens e3 gekeurd is.

[ Voor 56% gewijzigd door DECOY88 op 22-06-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die ECE standaard is leidend? ok thanks, weer wat geleerd. Ik kan een beetje Duits, maar sommige zinnen kan ik niet helemaal vertalen. Thanks in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

pssst. je kan de site ook in het engels zetten (engelse vlag bovenaan rechts in de hoek)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh echt? damn, maandag he sorry sorry sorry |:(

Ik ga ze vrijdag (volgende les) vragen of ze website hulp nodig hebben. Terwijl het begin wel lekker retro is, is het vervolg zo zonde :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:44:
oh echt? damn, maandag he sorry sorry sorry |:(

Ik ga ze vrijdag (volgende les) vragen of ze website hulp nodig hebben. Terwijl het begin wel lekker retro is, is het vervolg zo zonde :)
ik vind die voorpagina super!!!111 Maar die pagina die er na komt is om te kotsen :'( ken er zo nog een paar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, dat plaatje is mooi retro, en dat toont aan dat t al ff bestaat enzo, multifunctioneel dus.

Dat terwijl (tenminste bij mij) de gedachte op een Harley te lessen toch echt wel zorgde voor een grote smile, en een ja ik wil! Dat moeten ze meer verkopen, zo met zo'n site lukt dat niet 1-2-3, denk ik :)

plus dat (ik heb inmiddels al les gehad daar) de kleurstelling van de motoren inmiddels zwart met oranje is, dus de foto's zijn heel erg oud. En er is een nieuwe Harley Sportster 883, want daar les ik op, en op de foto's staat nog de oude :) ik zeg meer appeal! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

MMach schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:39:
Het enige waar ik niet meteen kon aan wennen was de koppeling. Het is een hydrolische koppeling, maar de hendel heeft een vrij grote slag en werkt helemaal in het begin van het indrukken al. Ik moet m'n hand precies overstrekken om makkelijk te kunnen ontkoppelen.
Leuk he, zo'n hydraulische koppeling :P
Went vanzelf, vind het zelf ook een stuk prettiger rijden.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Twhomp

Stayin' Alive

Zo zeg. Last van je rug hebben is irritant, maar heeft wel 1 groot voordeel.

* Twhomp net The Long Way Round en The Long Way Down achter elkaar gezien.

a) Ik kende de series nog niet.
b) Na 1 aflevering moest ik gewoon alles zien.

Hoe inspirerend. Ik heb zin om op de motor te springen en te gaaaaaaan.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Twhomp schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:17:

ik ga met je mee :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

Twhomp

Stayin' Alive

Nu nog een cameraman, 3 motoren, 2 producers en een hoop geld (en tijd, maar boeien).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik had zaterdag mn eerste rijles, en ik moet zeggen dat het makkelijker ging dan ik had verwacht! Ik ben op het parkeerterrein van de ijsbaan in Haarlem een beetje rondjes gaan draaien, optrekken, stoppen, schakelen etc. en het ging eigenlijk best makkelijk moet ik zeggen. Ik reed op een gele Honda, ik weet het type niet precies maar het lijkt op een CB600.

Ik ben van plan nu ook een motorpak te kopen, vanwege mn lengte (2m05) past de kleding van de motorschool niet echt. Mouwen van de jassen zijn net ff tekort en de jas zit vrij ruim, en omdat ik het toch een keer moet gaan kopen was ik van plan daar mn vakantiegeld aan te besteden. Alleen is het wel slim om op je eigen kleding motorrijles te gaan volgen? Als je onderuit gaat is het ook eigen schade natuurlijk. Ik zag op geen enkele jas van de rijschool iets van schade, dus ik weet eigenlijk niet of het nou vaak gebeurt. Hoe denken jullie daarover?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 00:39

Exigence

dnkroz

Stel dat je onderuit gaat zal hoogstwaarschijnlijk erg langzaam (stapvoets) zijn bij één van de AVB oefeningen. Dus ik denk dat je daar niet te veel over na moet denken. Gewoon kopen zo'n pak, zit waarschijnlijk een stuk beter dan zo'n rijschool pak, en dat bevordert je concentratie weer (en het is een stuk meer genieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:30:
Stel dat je onderuit gaat zal hoogstwaarschijnlijk erg langzaam (stapvoets) zijn bij één van de AVB oefeningen. Dus ik denk dat je daar niet te veel over na moet denken. Gewoon kopen zo'n pak, zit waarschijnlijk een stuk beter dan zo'n rijschool pak, en dat bevordert je concentratie weer (en het is een stuk meer genieten).
Eensh. Op de straat is het vrij onwaarschijnlijk dat je onderuit gaat. Mits je niet extreem gespannen op de motor zit. Zelfde geld ook voor de oefeningen. Snelle oefeningen mits niet gespannen, ga je echt niet onderuit. Langzame is de kans veel groter.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Twhomp schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:17:

Nu ook nog even

Race to Dakar

en

By any means

kijken en je bent weer helemaal bij. Vooral Race to Dakar is indrukwekkend enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Nu ik ineens over de langzame oefeningen nadenk ben ik benieuwd of ik het achtje etc nog een beetje normaal zou kunnen :P Op mijn huidige motor ('98 ZX6R) krijg ik het niet (goed) voor elkaar op gas en met rem, loopt voor geen meter onderin. Toch eens een keer oefenen. Stapvoets rijden is natuurlijk een eitje, maar erg korte bochtjes lukken mij niet goed met mijn huidige motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 22:20
Exigence schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:41:
Nu ik ineens over de langzame oefeningen nadenk ben ik benieuwd of ik het achtje etc nog een beetje normaal zou kunnen :P Op mijn huidige motor ('98 ZX6R) krijg ik het niet (goed) voor elkaar op gas en met rem, loopt voor geen meter onderin. Toch eens een keer oefenen. Stapvoets rijden is natuurlijk een eitje, maar erg korte bochtjes lukken mij niet goed met mijn huidige motor.
Ik heb dezelfde motor, en mij lukt het ook niet echt inderdaad. Halve draai gaat nog redelijk, maar het 8je heb ik 3x geprobeerd en daarna maar laten zitten. Een supersport is er gewoon niet voor gemaakt om langzaam mee te rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Wekko306 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Ik heb dezelfde motor, en mij lukt het ook niet echt inderdaad. Halve draai gaat nog redelijk, maar het 8je heb ik 3x geprobeerd en daarna maar laten zitten. Een supersport is er gewoon niet voor gemaakt om langzaam mee te rijden :P
Inderdaad, bij een halve draai zit ik met mijn stuur tegen de aanslag aan en dan vind ik hem nog ruim :P Relatief grote draaicirkel + slecht onderin toeren lijkt me echt een combinatie om dik voor je AVB te zakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:49:
Ik had zaterdag mn eerste rijles, en ik moet zeggen dat het makkelijker ging dan ik had verwacht! Ik ben op het parkeerterrein van de ijsbaan in Haarlem een beetje rondjes gaan draaien, optrekken, stoppen, schakelen etc. en het ging eigenlijk best makkelijk moet ik zeggen. Ik reed op een gele Honda, ik weet het type niet precies maar het lijkt op een CB600.

Ik ben van plan nu ook een motorpak te kopen, vanwege mn lengte (2m05) past de kleding van de motorschool niet echt. Mouwen van de jassen zijn net ff tekort en de jas zit vrij ruim, en omdat ik het toch een keer moet gaan kopen was ik van plan daar mn vakantiegeld aan te besteden. Alleen is het wel slim om op je eigen kleding motorrijles te gaan volgen? Als je onderuit gaat is het ook eigen schade natuurlijk. Ik zag op geen enkele jas van de rijschool iets van schade, dus ik weet eigenlijk niet of het nou vaak gebeurt. Hoe denken jullie daarover?
Imo val je met de rijschool pas als je iets verkeerd doet met de bijzondere verrichtingen. Een treintje van 2 lessers en een volgvoertuig zit doorgaans wel veilig. Het wordt pas vervelend als je zelf met een zweterige bilnaad op de motor zit.
Evo heeft overigens wel lange kleding.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 115 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.