Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 114 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.493 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag nieuwe bandjes onder mijn FZS600 (bouwjaar 1999). Toch de Michelin Pilot Road 2ct geworden. Voor en achter. Onder het wissel van de banden kwam de monteur met nog iets leuks. Er was vocht bij me remblokken gekomen, waardoor deze zijn gaan oxideren. Ik vroeg of dit gewoon leeftijd van de blokjes waren. Toen vertelde hij mij nee, gewoon ondeugdelijk materiaal.

Heeft het nog zin om de dealer te bellen waar ik hem gekocht heb (Augustus 2008)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:33

_Apache_

For life.

Lastig om te zeggen, want het had ook in de tussentijd kunnen ontstaan (nofi, natuurlijk). Je kan wel in al je onschuld vragen wat ze controleren als ze zo een motorfiets in de verkoop zetten en als ze een garantie afgegeven hebben (die inmiddels wel verlopen is) waarom dit niet bekend was.

Maar is de impact groot? Moet er veel vervangen worden? Heb hier ook een FZS600, met Michelin Pilot Road 2 én er was tijdens het monteren ondekt dat mijn achterramblokken eigenlijk niet meer waren. Gelukkig minimale impact, blokken direct besteld en een week later remde ik weer sterk. Kostte maar 18E'tjes.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:36:
Lastig om te zeggen, want het had ook in de tussentijd kunnen ontstaan (nofi, natuurlijk). Je kan wel in al je onschuld vragen wat ze controleren als ze zo een motorfiets in de verkoop zetten en als ze een garantie afgegeven hebben (die inmiddels wel verlopen is) waarom dit niet bekend was.

Maar is de impact groot? Moet er veel vervangen worden? Heb hier ook een FZS600, met Michelin Pilot Road 2 én er was tijdens het monteren ondekt dat mijn achterramblokken eigenlijk niet meer waren. Gelukkig minimale impact, blokken direct besteld en een week later remde ik weer sterk. Kostte maar 18E'tjes.
Impact was 60 euro extra. 2 setjes remblokjes. Bandenboer had ze op voorraad. Dus meteen gemonteerd. ach bovenop de 340/350, kan die 60 er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er een gevonden :) een rijschool met motor waar ik op pas. Volgens mij was het de Harley Davidson Sportster 800cc. Nog niet veel gedaan, gezien dat ik erop pas, en ff snel motor aan, kijken hoe het voelt, deze zaterdag drie uur de volgende (...eerste volle) les. Toch nog flink zwaar, ff goed trainen, en de volgende keer dunnere schoenen aan :) had mn Meindl schoentjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-10 21:43

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:57:
Ik heb er een gevonden :) een rijschool met motor waar ik op pas. Volgens mij was het de Harley Davidson Sportster 800cc. Nog niet veel gedaan, gezien dat ik erop pas, en ff snel motor aan, kijken hoe het voelt, deze zaterdag drie uur de volgende (...eerste volle) les. Toch nog flink zwaar, ff goed trainen, en de volgende keer dunnere schoenen aan :) had mn Meindl schoentjes aan.
Wut? een rijschool met harleys? doen ze ook een herhalingslessen? Ken ik ook eens op een Hardley stappen.
Maar als jij "eindelijk" past dan ben jij niet zo lang?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,63 met een beetje korte beentjes:) ik had voorheen al eens gehengeld hier of er misschien tips waren :) maar er zijn hier niet erg korte mensen had ik het idee. ik had voorheen op een Honda CB(F?)600 gezeten, maar dat ging net niet goed.

Het is 40 euro, wat wel een beetje duur is dacht ik, maar het zijn Harleys inderdaad, ze hadden er twee staan, weet niet of die andere hetzelfde type was (een kale motor zonder veel opdruk, zegt mij gewoon weinig :D). ze konden mensen van 1,58 hebben zeiden ze aan de phone, maar dat had ik eerder gehoord, dus vol tegenzin maar even wezen passen, en het ging wonderbaarlijk goed. ( Ik kreeg er meteen zo'n stoer gevoel bij, beetje jammer van de aftandse helm, maar ik heb er schik in, dus ik koop denk ik maar een eigen helm)

Of ze herhalingslessen doen weet ik niet :) zover was ik nog niet ;) Maar goed, als jij betaald, gaan ze nee zeggen? :) Zo werkt het dacht ik niet, denk dat ze je graag helpen toch.

Bij het Cbr gekeken, en t slagingspercentage was 50-60% eerste keer, nu zegt dat tegenwoordig weinig dacht ik maar goed, ik vond het nogal laag maar beggers can't be chosers I guess

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Oja er staat mij wel iets van bij dat je vroeg naar lage motoren. Ik vind het frappant dat een rijschool met Harleys rijdt. Ten eerste vanwege de mechanische betrouwbaarheid en ten tweede vanwege de prijs. Niet dat Harleys tegenwoordig uitmekaar rammelen waar je bij staat maar meer vanwege de reparatie en levensduur van het blok. Honda heeft imo dan een streepje voor.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Ik ben zelf 1m70 met ook vrij korte benen, en ik kom op weinig motoren met allebei mijn voeten aan de grond. Als je een beetje gevoel hebt gekregen voor het gewicht van de motor is dat niet zo'n ramp. Dan steun je ofwel op 1 been terwijl de andere voet op de step staat (zou je sowieso moeten doen), ofwel met twee voeten alleen de tenen/bal aan de grond. Mijn huidige motor (1999 R1) is niet zo heel groot, en eigenlijk pas ik er prima op. Kom bij deze ook wel met allebei mijn voeten (zij het niet plat) aan de grond. Mijn vorige motor (CBX750F) was eigenlijk echt te hoog, maar ook daar ben ik nooit mee omgekiept. Je moet soms een beetje acrobatische toeren uithalen en goed opletten dat je hem niet te schuin laat zakken als je stil staat, maar het kan toch wel :)

Als je rijdt is het allemaal geen probleem, dan ben je toch stabiel. Het enige lastige is als je echt heel rustig moet manoeuvreren op bijvoorbeeld een drukke motorparkeerplaats .

Ga eerst maar eens lessen, en dan probeer je het als je je rijbewijs hebt nog maar een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat sowieso, ik ben er van overtuigt dat er motoren zijn waar ik op pas :) zeker wel, maar t probleem is dat daar niet op gelest word, schijnbaar (bij/rond Arnhem vind ik alleen maar die Honda's) En nu dus 1 die lest met Harleys, ook in arnhem, maar de rijschool had gewoon geen website zo schijnt.

Ik heb geen kaas gegeten van motoren techniek, maar goed, die Harley klonk goed hoor :) ik kreeg er wel een big smile van.

Ik had als ik eenmaal t papiertje heb graag iets als deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki.nl/nmg/gx/ZmfccmyHghC.jpeg

Ik hou wel van die choppers/cruisers. Al wil inderdaad iedereen wel eens op een ducati of MV Agusta toch? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 21:05

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Allen,

ik bezit momenteel enkel over mijn Rijbewijs B maar wil graag een soort lichte chopper aanschaffen om tijdens de zonnige week-ends eens rond te toeren met de vriendin/alleen :) of naar het zee'tje enz...

In ieder geval geen dagelijks gebruik om naar het werk enzo te gaan.
Momenteel heb ik niet het geld om zowel voor mijn motorijbewijs te gaan alsook een zware moto aan te schaffen. Ook omdat ik nog niet op een moto gereden heb (zelf gereden) wil ik eerst een 125CC aanschaffen en hiermee rond toeren om evt. later over te gaan naar een zwaardere.

Nu ben ik volgende tegen gekomen: Jinlun Highlander 125cc welke een zeer schappelijke prijs had (op i'net bij een belgische shop 2000€ incl. btw) gezien maar vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen van deze 'moto'? of andere, voor de zelfde prijs ongeveer, kunnen aanraden?

Grtz,

ps: Wat is ongeveer de max snelheid van een 125CC? Gaat dit max 120km/u (moet niet sneller gaan) voor als je op autostrade zit je niet voorbij gestoken wordt door 'camion' chauffeurs?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

dj_vibri schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:38:
Allen,

ik bezit momenteel enkel over mijn Rijbewijs B maar wil graag een soort lichte chopper aanschaffen om tijdens de zonnige week-ends eens rond te toeren met de vriendin/alleen :) of naar het zee'tje enz...

In ieder geval geen dagelijks gebruik om naar het werk enzo te gaan.
Momenteel heb ik niet het geld om zowel voor mijn motorijbewijs te gaan alsook een zware moto aan te schaffen. Ook omdat ik nog niet op een moto gereden heb (zelf gereden) wil ik eerst een 125CC aanschaffen en hiermee rond toeren om evt. later over te gaan naar een zwaardere.

Nu ben ik volgende tegen gekomen: Jinlun Highlander 125cc welke een zeer schappelijke prijs had (op i'net bij een belgische shop 2000€ incl. btw) gezien maar vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen van deze 'moto'? of andere, voor de zelfde prijs ongeveer, kunnen aanraden?

Grtz,

ps: Wat is ongeveer de max snelheid van een 125CC? Gaat dit max 120km/u (moet niet sneller gaan) voor als je op autostrade zit je niet voorbij gestoken wordt door 'camion' chauffeurs?
Hangt er een beetje af wat voor 125. Ik neem aan dat je in Belgie woont, dus zit je vast aan 125cc met 11kw. Ik denk dat je mazzel mag hebben als je de 120 HAALT! Een cbr 125r (wat in principe dus een mini racer is) haalt volgens sommige 130, ik heb ook verhalen gehoord dat het bij 110 echt ophoud. Een 125cc chopper is een stukje zwaarder, en met name op koppel getuned, en zit je maximale vermogen vrij laag in de toeren. Ben bang dat dat niet veel harder dan ~100 gaat.

Ik vind het trouwens wel weer tijd voor een plaat 8)

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/884/dsc04215o.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ dj_vibri:

Deze bedoel je ? De vermelde "topsnelheid" wordt bij dit soort machientjes vaak érg ruim vermeld dus ik vrees dat het met 95 á 100km/h toch echt wel op zal zijn. Als je er met twee personen op gaat zitten dan zul je al blij mogen zijn met 85 á 90 ....

Chinese kwaliteit ... is meestal ook niet te vergelijken met die van de meer gerenomeerde Japanse merken, maar alle waar is naar zijn/haar geld, hè ;)

edit:
Als er onverhoopt ooit iets stuk gaat aan zo'n ding dan kunnen bepaalde onderdelen wel eens problematisch te verkrijgen zijn. Geldt meestal niet voor het motorisch gedeelte omdat het vaak "oude" Honda blokjes betreft die in licentie gemaakt worden, maar er zit meer aan een motor wat stuk kán gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 15-06-2009 13:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-10 21:05

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Inderdaad, that's the one :)

En de reden voor een 'chopper' is door het feit dat ik sowieso al een zware voet (in geval van brommer zware hand? ;) ) heb en dus met een 'racer' te snel zal willen gaan met alle gevolgen vandien. en met een chopper ga ik sneller het gevoel hebben van: rustig rijden en genieten van het rijden ipv sneller sneller sneller).

En ik woon inderdaad in België, maar is er dusdanig geen optie om een 125 aan te schaffen waar je "deftig" mee autostrade op kan? --> lees: hoogstens 1x op 6 maand (oid :) ). De andere afstanden naar familie, vrienden e.d. zijn allemaal te doen via 'normale' wegen.... alleen naar de zee is het wel makkelijker om autostrade te nemen....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Het lijkt een handelaar, dus ga langs en kijk of je een proefritje mag rijden. Ik zou nooit iets kopen op de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-09 10:52
In Belgie is het toch <21 jaar 125cc met 25kw?
Als ik 18 ben koop ik een Aprilia RS125, prachtige motor met een top van 140-150-160 misschien als je hem ontgrenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ook leuk: met een échte 2cylinder-motor! 8)7

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gluten Parody schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:09:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:34

4x2

lộn xộn quá

dj_vibri schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:28:
En de reden voor een 'chopper' is door het feit dat ik sowieso al een zware voet (in geval van brommer zware hand? ;) ) heb en dus met een 'racer' te snel zal willen gaan met alle gevolgen vandien. en met een chopper ga ik sneller het gevoel hebben van: rustig rijden en genieten van het rijden ipv sneller sneller sneller).
Of je nou een 125cc 'racer' pakt of chopper met 11kw, het is toch onmogelijk traag.
Beetje wind tegen zak je gewoon terug naar 80-90.
120 halen ze met goed geluk en als je dat met zo'n chinees ding doet valt ie hoogstwaarschijnlijk uit elkaar omdat ze de helft van de bouten vergeten zijn aan te draaien.
Als het op 'zn belgisch' moet zou ik een 125cc scootertje kopen, schakel je jezelf iig niet helemaal kreupel en kun je nog eens handig het eea meenemen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Pap3rclip schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:05:
In Belgie is het toch <21 jaar 125cc met 25kw?
Als ik 18 ben koop ik een Aprilia RS125, prachtige motor met een top van 140-150-160 misschien als je hem ontgrenst.
Ja, maar volgens mij zit er wel een minimum aan van 5 jaar je rbw hebben EN het is maar 11kW, niet 25kW. Dus het is niet zo rooskleurig als het lijkt. Sowieso rijd je onverzekerd rond op een onbegrenste rs125, met een belgisch autorijbewijs. Op het moment dat je aangehouden wordt zouden ze er niet zo veel aan kunnen zien. Maar als jij een ongeluk maakt en ze trekken je motor uit elkaar voor een technische keuring, ben je echt goed de sjaak.

Een rs125 moet trouwens rond de 180 lopen. Mijne liep zelfs 195 op de teller (geen id wat dat op de gps is, want die had ik toen nog niet)

Je kan dus ook gewoon je motorrijbewijs halen, dan kan je wel een volvermogen rs125 kopen :) Ik vind nog steeds dat die beter stuurt dan mijn gsx-r 600 :9
Gluten Parody schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:09:
RS 125 is een 2-takt. Ik neem aan dat je dat bedoelt? Hij heeft maar 1 cylinder namelijk.
4x2 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:02:
[...]

Of je nou een 125cc 'racer' pakt of chopper met 11kw, het is toch onmogelijk traag.
Beetje wind tegen zak je gewoon terug naar 80-90.
120 halen ze met goed geluk en als je dat met zo'n chinees ding doet valt ie hoogstwaarschijnlijk uit elkaar omdat ze de helft van de bouten vergeten zijn aan te draaien.
Als het op 'zn belgisch' moet zou ik een 125cc scootertje kopen, schakel je jezelf iig niet helemaal kreupel en kun je nog eens handig het eea meenemen.
Daar is het in mijn ogen ook voor bedoelt. Gewoon stadsverkeer. Lekker met een scooter rondrijden. Wat spullen in je buddy, en gewoon overal parkeren waar je een plekje ziet. Supermakkelijk! *D
_Erikje_ schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:05:
Het lijkt een handelaar, dus ga langs en kijk of je een proefritje mag rijden. Ik zou nooit iets kopen op de advertentie.
Iets kopen zonder proefrit is sowieso stom. Zeker bij een particulier, of een dealers/handelaar zonder garantie.

[ Voor 41% gewijzigd door M3rcury op 15-06-2009 17:26 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

* _Apache_ baalt echt heel erg stevig! :'(

Speciaal een Zumo550 gekocht voor de vakantie - vertrek zaterdag - is hij nu kapot. Hij valt uit in 10 a 30 seconden. Het lijkt het langer vol te houden aan de oplader, maar dan nog lijkt het goed te gaan, en poef.. uit.

Iemand tips, truuks om hem in leven te houden? Ga zo al direct bellen naar de winkel waar ik hem gekocht heb, vragen of ze alvast een nieuwe willen toesturen, als ik deze voor rma stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:21:

Speciaal een Zumo550 gekocht voor de vakantie - vertrek zaterdag - is hij nu kapot. Hij valt uit in 10 a 30 seconden. Het lijkt het langer vol te houden aan de oplader, maar dan nog lijkt het goed te gaan, en poef.. uit.

Iemand tips, truuks om hem in leven te houden? Ga zo al direct bellen naar de winkel waar ik hem gekocht heb, vragen of ze alvast een nieuwe willen toesturen, als ik deze voor rma stuur.
Batterij aan de achterkant zit goed vast?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Die werd tijdens het laden wel beetje warm, dus hij lijkt goed contact te maken, heb even geen schroevendraaiers (hier) om te kijken of hij goed vast zit. Daarnaast valt hij ook uit als hij op de lader zit.

Vanavond even kijken dan, ga ook de batterij-reset proberen. Gister al wel een factory reset gedaan, hielp niets. Lijkt echt een hardwareprobleem te zijn.

Edit : Pest! Net de klantenservice gebeld met mijn probleem :'Ja meneer, het kan 10-15 werkdagen duren voordat het probleem geanalyseerd en geïnspecteerd is.'

[ Voor 47% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53

charrel

Cortisol4life..

De batterij er even uithalen, even wachten en dan er weer in zetten. Willen ze wel is resetten.
Daarna even 2u opladen bv.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 16-06-2009 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:56:
Die werd tijdens het laden wel beetje warm, dus hij lijkt goed contact te maken, heb even geen schroevendraaiers (hier) om te kijken of hij goed vast zit. Daarnaast valt hij ook uit als hij op de lader zit.

Vanavond even kijken dan, ga ook de batterij-reset proberen. Gister al wel een factory reset gedaan, hielp niets. Lijkt echt een hardwareprobleem te zijn.

Edit : Pest! Net de klantenservice gebeld met mijn probleem :'Ja meneer, het kan 10-15 werkdagen duren voordat het probleem geanalyseerd en geïnspecteerd is.'
Reserve batt proberen? Als de Batt gaar is gaat een factory reset ook niet helpen denk ik.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:37:
[...]

Reserve batt proberen? Als de Batt gaar is gaat een factory reset ook niet helpen denk ik.
Heb geen reserve batterij meegekregen meen ik. Zat niet in de doos volgens mij. Maar wat ik niet begrijp, waarom valt hij dan wel uit als hij op de motor in zijn steun zit en de stroom via de accu krijgt, hij valt dan ook na 10-30 sec uit ( soms houdt ie het wat langer vol, soms direct na het invoeren van men pincode )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Is het elke keer rond dezelfde tijd dat hij afsluit, of is het compleet random?
Ik gok op 2 dingen:
  • Software: op een of andere manier krijgt hij de opdracht om uit te gaan (zit de reset-/uitknop vast??)
  • Kortsluiting: er is vocht in het apparaat gekomen en daardoor houdt hij er mee op.
Als het elke keer rond dezelfde tijd gebeurt kan het heel goed een software ding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Elke keer exact na 55 seconden. Net een paar keer getest - ene keer instellingen wijzigen, andere keer direct kaart bekijken, andere keer kaart opvragen van een favoriete plaats. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:38:
Elke keer exact na 55 seconden. Net een paar keer getest - ene keer instellingen wijzigen, andere keer direct kaart bekijken, andere keer kaart opvragen van een favoriete plaats. )
klinkt wel als echt kapot ja. Laten vallen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Daar kunnen ze echt wel tegen, rij niet voor niets nu met zwarte kapjes op de zumo. De grijze waren door O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

iemand toevallig een 17" noppenbandje liggen?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:41:
[...]
klinkt wel als echt kapot ja. Laten vallen?
Nee, nog nooit, doe hem altijd in het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:49:
iemand toevallig een 17" noppenbandje liggen?
Hebbie d'r mee gedaan dan?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Nou, overmorgen een stukje rijden en die er nu op zit is nogal op, dus nieuwe nodig, maar mijn normale bandenboer heeft niks meer liggen :(.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Yes! Hij werkt weer! Zonder SD kaart werkt hij. Het lijkt er dus op dat hij die 55 seconden nodig heeft om de sd kaart te lezen ( 8GB SDHC ), formatteer het kaartje wel even en probeer het opnieuw.. I'll keep you informed :)

* _Apache_ kneep hem echt, zou het niet leuk vinden om zonder Zumo te gaan rijden, routes waren inmiddels allemaal aangemaakt. Had namelijk niet zo een trek om de autobahn te pakken.

@ Erikje : Heb hier op werk even geen reader - laat staan sdhc reader :+ - ter beschikking, dus doe dat vanavond thuis wel even.

[ Voor 44% gewijzigd door _Apache_ op 16-06-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ach, dat hoort er bij. Je moet net voor je vakantie altijd iets hebben waardoor je peentjes gaat zweten, anders is het geen echte vakantie 8)7
Is het met het formatteren van de SD helemaal opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Aaah, relaxt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:21:

Dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Sailtron (importeur van Garmin) heeft een hele goede RMA afdeling. Die echt alles weer aan de praat kunnen krijgen. Vaak krijg je dus gewoon weer je eigen Garmin terug. Aangezien veel winkels niet jou een nieuwe willen geven als ze zelf een gerepareerde terug krijgen (logisch) schat ik de kans klein in dat je een nieuwe krijgt. En 2e hands verkopen gaat waarschijnlijk ook niet. De marges op elektronica zijn echt laag (athans voor ons) De prijzen die op internet staan, kopen wij ze zelf nog niet eens voor in :X
_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:56:

Dat bedoel ik dus.
_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:58:
Yes! Hij werkt weer! Zonder SD kaart werkt hij. Het lijkt er dus op dat hij die 55 seconden nodig heeft om de sd kaart te lezen ( 8GB SDHC ), formatteer het kaartje wel even en probeer het opnieuw.. I'll keep you informed :)

* _Apache_ kneep hem echt, zou het niet leuk vinden om zonder Zumo te gaan rijden, routes waren inmiddels allemaal aangemaakt. Had namelijk niet zo een trek om de autobahn te pakken.

@ Erikje : Heb hier op werk even geen reader - laat staan sdhc reader :+ - ter beschikking, dus doe dat vanavond thuis wel even.
En ik zie dat ik al te laat ben met de tip om hem zonder SD kaart te starten. :+
_Erikje_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:21:
Ach, dat hoort er bij. Je moet net voor je vakantie altijd iets hebben waardoor je peentjes gaat zweten, anders is het geen echte vakantie 8)7
Is het met het formatteren van de SD helemaal opgelost?
Hmm ja dat ken ik. Ik was vorig jaar een week voor dat ik op vakantie ging bezig met verhuizen. Dus tijdens het inpakken van de koffers en handbagage, kwam ik erachter dat ik mijn paspoort nog niet had/ niet meer kon vinden. Na 2 uur zoeken nog niet gevonden, en dus maar de gemeente gebeld. Om te vragen of ik een noodpaspoord kon aanvragen. Meneer dan moet u eerst aangifte doen, en dan hebben wij deze papieren van u nodig. toen ging er een lampje bij mij branden, hij zat in de vuilniszak (ik had even niks anders) waar al mijn achterstallige administratie in zat *D

[ Voor 53% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2009 19:39 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:35:
[...]
En ik zie dat ik al te laat ben met de tip om hem zonder SD kaart te starten. :+
[...]
:+

Inmiddels is het kaartje geformateerd, opnieuw 900 mp3tjes gekopieerd en hij doet het nu uitmuntend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:38
CrossPost >:)

Vanochtend nieuwe bots-muts opgehaald _/-\o_

AGV GP-Tech
Valentino Rossi Celebr 8
Limited Edition

Oh en een zwart ruitje op de motor gezet 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.isd.nu/r1/agv/img_6356.jpg

Meer foto's hier: FragDaddy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Net nog even een flink stuk mee gereden. Zit erg comfortabel, is erg licht, ventileert als een dolle en is vrij stil (al rij ik toch altijd met oordoppen in, dus dat maakt op zich niet heel veel uit).

Hele vooruitgang van mijn 7 jaar oude HJC van 200 euro. Maar dat mag ook wel. :D

[ Voor 29% gewijzigd door FragDaddy op 16-06-2009 23:30 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:25:
CrossPost >:)

Vanochtend nieuwe bots-muts opgehaald _/-\o_

AGV GP-Tech
Valentino Rossi Celebr 8
Limited Edition

Oh en een zwart ruitje op de motor gezet 8)

[afbeelding]

Meer foto's hier: FragDaddy in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."
Doe is foto van schuin voor van de brommert, dan kan je het zwarte ruitje een stukje beter zien.

wel een gaaf helpje, ik ben niet zo van de rossi replica dingen, maar vind deze wel vrij stijlvol. Ook omdat je met zwart/wit en 1 felle kleur zit, en niet 600 kleuren en 43x the docter en 5573489x 47 op de helm zit :9

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik kreeg vandaag een sms van de dealer, dus éven dacht ik dat m'n motor al klaar stond!

Maar het is alleen m'n broek :/

* eamelink wacht ongeduldig verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:28:
[...]

Doe is foto van schuin voor van de brommert, dan kan je het zwarte ruitje een stukje beter zien.

wel een gaaf helpje, ik ben niet zo van de rossi replica dingen, maar vind deze wel vrij stijlvol. Ook omdat je met zwart/wit en 1 felle kleur zit, en niet 600 kleuren en 43x the docter en 5573489x 47 op de helm zit :9
Foto schuin van de brommert heb ik zo ff niet :D

Jah, ik ben wel 'fan' van Rossi en ik ben ook wel van de 'limited' dingen, maar met de replica's van de helmen waar Rossi normaal mee rijdt ga ik toch niet rijden. Dit kan voor mij nog net.

Deze was er bijvoorbeeld ook nog in mijn maat.. Helm waar Rossi in Mugello mee reed. Creatief idee van hem, maar daar wil ik toch ECHT niet mee rondrijden.
Afbeeldingslocatie: http://www.smanettoni.net/public/101208_gptech_rossi_08.jpg

Dreamtime (Helm waar Rossi mee reed in Phillip Island) nog even overwogen, maar is me ook te kleurrijk. Leuk als je een fel pak en een felle motor hebt, maar voor mij.. nah. Ook niet meer te krijgen in mijn maat.
Afbeeldingslocatie: http://www.customlids.co.uk/helmets/agv/gptech/gp_tech_vale_dreamtime.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:35:
[...]

Foto schuin van de brommert heb ik zo ff niet :D

Jah, ik ben wel 'fan' van Rossi en ik ben ook wel van de 'limited' dingen, maar met de replica's van de helmen waar Rossi normaal mee rijdt ga ik toch niet rijden. Dit kan voor mij nog net.

Deze was er bijvoorbeeld ook nog in mijn maat.. Helm waar Rossi in Mugello mee reed. Creatief idee van hem, maar daar wil ik toch ECHT niet mee rondrijden.
[afbeelding]

Dreamtime (Helm waar Rossi mee reed in Phillip Island) nog even overwogen, maar is me ook te kleurrijk. Leuk als je een fel pak en een felle motor hebt, maar voor mij.. nah. Ook niet meer te krijgen in mijn maat.
[afbeelding]
Doe mij maar een mooi helmpje zonder al die rijnummers of rijdersreplica's. Ik ben er niet zo erg fan van. Die jij hebt vind ik dan nog wel vrij netjes, maar veel van die andere replica's zijn echt te druk imo.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:38:
[...]

Doe mij maar een mooi helmpje zonder al die rijnummers of rijdersreplica's. Ik ben er niet zo erg fan van. Die jij hebt vind ik dan nog wel vrij netjes, maar veel van die andere replica's zijn echt te druk imo.
Ja vind ik eigenlijk ook.

Ik heb nog naar een 'Seven' gekeken
Afbeeldingslocatie: http://www.ammotor.it/public/catalog2/images/gpteccc.jpg
Maarja, die was niet op voorraad, die moesten ze bestellen en dan werd het kennelijk lastig met korting. Naja we zijn hollander he.. dus geen korting = niet tof. :+

En ik heb nog zitten denken om een witte te kopen hem te laten spuiten. In een heel wild en kleurrijk geheel. Dan heb je echt iets unieks natuurlijk. Maarja zo'n witte AGV Gp-Tech is niet heel veel goedkoper en als je hem dan nog moet laten spuiten in een beetje complex en uniek design wordt het wel een hele dure hobby.

Dure hobby is het toch wel. Ik moet binnenkort ook weer een paar nieuwe bandjes. Iemand al ervaring met de Michelin Power One? Zijn die inmiddels al fatsoenlijk leverbaar? En krijg je die nog een beetje snel warm bij sportief straatgebruik, of moet ik gewoon 2CT's erop leggen?

[ Voor 13% gewijzigd door FragDaddy op 16-06-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:44:
[...]

Ja vind ik eigenlijk ook.

Ik heb nog naar een 'Seven' gekeken
[afbeelding]
Maarja, die was niet op voorraad, die moesten ze bestellen en dan werd het kennelijk lastig met korting. Naja we zijn hollander he.. dus geen korting = niet tof. :+

En ik heb nog zitten denken om een witte te kopen hem te laten spuiten. In een heel wild en kleurrijk geheel. Dan heb je echt iets unieks natuurlijk. Maarja zo'n witte AGV Gp-Tech is niet heel veel goedkoper en als je hem dan nog moet laten spuiten in een beetje complex en uniek design wordt het wel een hele dure hobby.
Spuiten van een helm moet sowieso door een goede spuiter gebeuren, omdat je anders de goede eigenschappen van de schaal aanpast (heb ik mij laten verteller). Dus niet iedere spuiter kan het. Dan wordt het al snel een behoorlijk duur geintje.

Maar een hobby mag geld kosten. Die R1 van jou is ook niet de meest standaard fiets meer, met je ohlins dit, en ohlins dat :P Heb je eigenlijk nog veel zelf aan de R1 gedaan, of was alles al zo toen je hem kocht. van die ohlins en carbon en gouden remschakel set weet ik dat die erop zat.

Heb tijdje terug eindelijk op de gsx-r 1000 k9 gereden. Maar ik weet dat voorlopig de 600 blijven. Een 1000 kan mij toch echt niet gelukkig maken. zeker niet nu ik de vering van de 600 aan mijn eigen wensen heb aangepast :)
En ik moet binnenkort ook weer een paar nieuwe bandjes. Iemand al ervaring met de michelin power one? Zijn die inmiddels al fatsoenlijk leverbaar? En krijg je die nog warm bij sportief straatgebruik, of moet ik gewoon 2CT's erop leggen?
Power one is leuk, je krijgt hem echt wel goed warm op de straat (mits je de straat power one hebt) Ik vind hem alleen beetje te duur. Zeker als je hem alleen op straat gebruikt. Heb je nu moeite met de pilot powers dan? zo nee, dan zou ik lekker die erop houden. En als je iets sportiever wilt, zonder al te veel in te leveren op slijtage is de Dunlop qualifier RR misschien wel wat. (mits je niet in de regen rijdt) Die doet het op droog wegdijk echt wel een stukje beter de de MPP.

[ Voor 19% gewijzigd door M3rcury op 16-06-2009 23:50 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:48:
[...]

Spuiten van een helm moet sowieso door een goede spuiter gebeuren, omdat je anders de goede eigenschappen van de schaal aanpast (heb ik mij laten verteller). Dus niet iedere spuiter kan het. Dan wordt het al snel een behoorlijk duur geintje.

Maar een hobby mag geld kosten. Die R1 van jou is ook niet de meest standaard fiets meer, met je ohlins dit, en ohlins dat :P Heb je eigenlijk nog veel zelf aan de R1 gedaan, of was alles al zo toen je hem kocht. van die ohlins en carbon en gouden remschakel set weet ik dat die erop zat.

Heb tijdje terug eindelijk op de gsx-r 1000 k9 gereden. Maar ik weet dat voorlopig de 600 blijven. Een 1000 kan mij toch echt niet gelukkig maken. zeker niet nu ik de vering van de 600 aan mijn eigen wensen heb aangepast :)
even zien...
-Ik heb pazzo hendels erop gezet
-knipperlichten in de koplamp, verzonken zijknipperlichten en knipperlichten in het achterlicht
-schakel indicator
-kat-vervanger
-zwart ruitje nu

voor de rest weet ik het zo even niet.

Dure dingen als al dat carbon, voetsteppies en die ohlins dingen zaten er (gelukkig) al op. Was ook een hele belangrijke reden om hem te kopen. Dat carbon ziet er erg netjes uit en van die hoge voetsteppies en die ohlins veer heb ik echt veel plezier! Stuurdemper ook trouwens :X Dat ding red me zeker 1x per week _/-\o_

Op mijn R6 had ik nooit een stuurdemper nodig.. Maar met een R6 maak je ook geen staande wheelies met 160+. Op een gegeven moment stopt het voorwiel met draaien en als je hem weer neerzet moet het wiel binnen een meter of twee (aan het zwarte spoor op de weg te zien) van 0-160 opspinnen. Dat geeft wat onrust in je voorkant zonder stuurdemper. Er had laatst iemand aan zitten draaien, want hij stond een stuk zachter ingesteld dan ik hem normaal heb... dat is echt niet grappig. Sindsdien beweeg ik eerst mijn stuur even heen-en-weer voor ik wegrij. :D

1000 is leuk voor de wheelies, maar verder compleet maf voor op de openbare weg. Een 600 is nog een beetje beschaafd mee te rijden. Maar aangezien ik een enorme wheelie verslaafde ben.. tja. 600 gewoon geen optie. Jah, als je ergens op een parkeerterrein stapvoets wheelies wilt doen. Met een achtertandwiel zo groot als een verkeersbord. Nee, daar krijg ik geen kick van.
Heb je nu moeite met de pilot powers dan?
Ik heb er nu de normale MPP's op liggen. Niet de 2CT's. Die zijn op zich goed genoeg, maar je kunt niet echt diep de bocht in remmen (niet echt belangrijk op straat) , dan voelt de voorkant op een gegeven moment aan alsof ie onderuit schuift en bij uitaccelereren wil de achterkant wel eens naar buiten stappen. Dat is dus wel een beetje opletten. Al is dat nog prima te beheersen. Als ie gaat, gaat ie rustig glijden. Geen plotselinge high-sider achtige taferelen.

De 2CT's zullen wel meer grip bieden op de wangen van de band.. Ik maak wel "aardige" hellingshoeken, maar niet op de rem of op het gas (als ik de banden zo bekijk) dus die grip heb ik niet echt heel erg hard nodig. Ik heb niet vaak gehad dat ie mid-corner wegglijdt.

Een vriend van me rijdt op een kawa Z750 en die heeft Dunlop Qualifiers. Hij doet net zo lang met zijn bandjes als ik met mijn MPP's. Hij rijdt wat minder aggressief en die motor heeft wat minder koppel.. Ik denk dat ze me te hard slijten ten opzichte van de extra grip die ze eventueel leveren.

In de regen of op nat wegdek rij ik niet en anders rij ik alsof ik op ijs rij :o Dus dat maakt me niet uit.

Wat gebruik jij dan? 2CT?

[ Voor 28% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:59:

Ik heb er nu de normale MPP's op liggen. Niet de 2CT's. Die zijn op zich goed genoeg, maar je kunt niet echt diep de bocht in remmen (niet echt belangrijk op straat) en bij uitaccelereren wil de achterkant wel eens naar buiten stappen. Das dus wel een beetje opletten.

De 2CT's zullen wel meer grip bieden op de wangen van de band.. Ik maak wel aardige hellingshoeken, maar niet op de rem of op het gas (als ik de banden zo bekijk) dus die grip heb ik niet echt heel erg hard nodig. Ik heb niet vaak gehad dat ie mid-corner wegglijdt.
de 2ct's zullen meer grip bieden, maar zullen eerder gaan smeren, en dat levert ook een kut gevoel op. En je kan bij mpp's gewoon niet hard en ver een bocht in remmen in mijn ogen, omdat het hele carcas moet vervormen.
Dunlop Qualifiers vreet ik echt op. Die slijten me veel te hard.
Niet de Qualifiers, maar de Qualifier RR

Is 2 stappen daarboven. Je hebt Qualifier (die jij bedoeld) nu heb je ook de qualifier II (die volgens de testen beter zou moeten zijn dan de MPP 2ct, maar dat moet ik nog even meemaken) En dan de qualifier RR
Afbeeldingslocatie: http://www.demon-tweeks.co.uk/resources/images/zoom/DUN_SPORTMAXQUALI.jpg
In de regen of op nat wegdek rij ik niet en anders rij ik alsof ik op ijs rij :o Dus dat maakt me niet uit.

Wat gebruik jij dan? 2CT?
Ik rijd nu op Dunlop GP racers, maar die zijn op, en heb een setje Pirelli Dragon Supercorsa's liggen, die er van de week onder komen. Wil hierna nog even de BT-003 proberen. Dat schijnt ook echt wel een superband te zijn _/-\o_

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
M3rcury schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:12:
[...]

de 2ct's zullen meer grip bieden, maar zullen eerder gaan smeren, en dat levert ook een kut gevoel op. En je kan bij mpp's gewoon niet hard en ver een bocht in remmen in mijn ogen, omdat het hele carcas moet vervormen.

[...]

Niet de Qualifiers, maar de Qualifier RR

Is 2 stappen daarboven. Je hebt Qualifier (die jij bedoeld) nu heb je ook de qualifier II (die volgens de testen beter zou moeten zijn dan de MPP 2ct, maar dat moet ik nog even meemaken) En dan de qualifier RR
[afbeelding]

[...]

Ik rijd nu op Dunlop GP racers, maar die zijn op, en heb een setje Pirelli Dragon Supercorsa's liggen, die er van de week onder komen. Wil hierna nog even de BT-003 proberen. Dat schijnt ook echt wel een superband te zijn _/-\o_
Volgens mij heeft hij de RR's erop zitten. Aan het profiel te zien teminste. Weet het niet zeker. Maar als ik zie hoe hard zijn banden slijten :X

Hoe bevallen die GP racers je op straat? Krijg je die warm en hoe veel km gaan ze mee? Want dat soort banden (power one, gp racer, supercorsa ,BT-003) zitten toch wat hoger in de boom qua grip dan 2CT''s en qualifiers. toch?

Bridgestone ben ik 5 jaar geleden mee gestopt bij de BT-010. Wat een zooi, cuppen en gevoelloos insturen. Nooit meer bridgestones voor mij! Ze zullen tegenwoordig hun spul wel voor elkaar hebben hoor, maar nee.. ik durf niet meer. Toch een stukje vertrouwen dat je in de banden moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

FragDaddy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:17:
[...]

Volgens mij heeft hij de RR's erop zitten. Aan het profiel te zien teminste. Weet het niet zeker. Maar als ik zie hoe hard zijn banden slijten :X

Hoe bevallen die GP racers je op straat? Krijg je die warm en hoe veel km gaan ze mee? Want dat soort banden (power one, gp racer, supercorsa ,BT-003) zitten toch wat hoger in de boom qua grip dan 2CT''s en qualifiers. toch?
Bij mij bevallen ze prima, en je krijgt ze echt wel goed warm. Je kan alleen niet de eerste de beste bocht vol induiken want dan gaat ie wel een beetje glibberen. mijne zitten er nu 4.500km op geloof ik, maar nu zijn ze ook echt wel op. Ik wil iig niet meer terug naar BT-016/MPP's daar bevallen deze mij veel te goed voor :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:22:
Inmiddels is het kaartje geformatteerd, opnieuw 900 mp3tjes gekopieerd en hij doet het nu uitmuntend! *O*
Tip: neem wel een inbus-sleuteltje mee om de batterij eruit te halen als ie vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

weerdo schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:23:
[...]
Tip: neem wel een inbus-sleuteltje mee om de batterij eruit te halen als ie vastloopt.
De reset knop die op de onderkant van de garmin zit werkt ook prima hoor. Heb daar al verscheidene garmins mee "gerepareerd" die niks meer deden. *D

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Woei!! en geslaagd voor mijn AVB! *O* :Y *O* d:)b

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10 12:27

Matis

Rubber Rocket

Francis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:40:
Hiep hiep horaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*

Ik mag 1 juli op voor mn AVD. Spannend :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Heb je nog onderdelen verneuqed? Of ging alles als een zonnetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nice, kan je eindelijk eens normaal motorrijden. Na een tijdje beginnen die oefeningen toch echt wel te vervelen, athans, dat was bij mij zo.

Gefeliciteerd :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

_Erikje_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:51:
[...]

Heb je nog onderdelen verneuqed? Of ging alles als een zonnetje?
Langzame slalom en afremmen opnieuw moeten doen, de rest ging in 1 keer goed. en idd, nu eindelijk normaal rijden, oefeningen gaan zeker vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Langzame slalom is sowieso een bitch, vooral als je iets zenuwachtiger ben dan normaal. Heb je al een indicatie wanneer je mag afrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

_Erikje_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:04:
Langzame slalom is sowieso een bitch, vooral als je iets zenuwachtiger ben dan normaal. Heb je al een indicatie wanneer je mag afrijden?
Langzame slalom is kut omdat het met slippende koppeling moet, terwijl die prima op het gas en achterrem alleen te doen is.
Ik hoop eind juli ergens te mogen afrijden, kan ik in de vakantie een keer een motor huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Langzame slalom is kut omdat het met slippende koppeling moet, terwijl die prima op het gas en achterrem alleen te doen is.
Ik hoop eind juli ergens te mogen afrijden, kan ik in de vakantie een keer een motor huren.
F*ck de langzame slalom *D

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/2061/62859565.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:07
M3rcury schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:19:
[...]

F*ck de langzame slalom *D
Juist. Exact mijn idee (ging fout op het examen).

Hopelijk kan iemand me nog tips geven over het juist nemen van bochten. Ik neem ze nu nog iets te wijd volgens de instructeur.
Zijn er zaken om rekening mee te houden die hierbij kunnen helpen?

Heb 1 juli het AVD examen, dus wil dan alles natuurlijk wel goed kunnen. Dan kan er in de vakantie mooi een motor gehuurd worden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Maikel64 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:16:
[...]

Juist. Exact mijn idee (ging fout op het examen).

Hopelijk kan iemand me nog tips geven over het juist nemen van bochten. Ik neem ze nu nog iets te wijd volgens de instructeur.

Heb 1 juli het AVD examen, dus wil dan alles natuurlijk wel goed kunnen. Dan kan er in de vakantie mooi een motor gehuurd worden.
Kijk waar je heen gaat. Als jij naar de berm kijkt, kom je ook bij de berm uit. Daarom neem je ze waarschijnlijk te wijd. Kijk links van het midden van de weg, dan gaat het helemaal goed komen. En niet bang zijn om een beetje een hellingshoek te maken, je motor kan echt VEEL meer dan je denkt.

Het kan ook nog zijn dat je de bochten eigenlijk te krap neemt. Gewoon netjes en vloeiend nemen, dan komt het helemaal goed. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Maikel64 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:16:

Tja, ikzelf heb mezelf aangeleerd nooit een *vraagteken*-bocht te maken. Als je dat doet dan is het fout. Je kan meestal insturen als je echt door de bocht kunt kijken. En dan platgooien....
Verschilt natuurlijk per bocht, maar hebben ze je ook de 4 K's aangeleerd?
Nee, niet die mannen in die pakken met witte puntmutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Matis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Tja, ikzelf heb mezelf aangeleerd nooit een *vraagteken*-bocht te maken. Als je dat doet dan is het fout. Je kan meestal insturen als je echt door de bocht kunt kijken. En dan platgooien....
Verschilt natuurlijk per bocht, maar hebben ze je ook de 4 K's aangeleerd?
Nee, niet die mannen in die pakken met witte puntmutsen
vier K's.. Kijken, kijken, kijken en nog eens kijken?

Zoals M3rcury al zegt.. Je stuurt waarnaar je kijkt. Dus goed de bocht doorkijken.

[ Voor 7% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

FragDaddy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:44:
With ^^, nee het zijn de
Kijken (die had je goed :P)
Klaar voor de bocht; juiste snelheid, versnelling en plaats op de weg
Kantelen
Kracht; Versnellen dus...
Zoals M3rcury al zegt.. Je stuurt waarnaar je kijkt. Dus goed de bocht doorkijken.
Ja, maar dat had je toch al bij je AVB moeten hebben geleerd :X Natuurlijk leer je pas door het rijden, maar als je het echt lastig vind, vraag dan je instructeur om er een keer extra op te oefenen.
30km zones met veel onoverzichtelijke bochten zijn ideaal daarvoor. Desnoods zet je je instructeur op de uitkijk.

* Matis moet ook de 1e van juli op voor zijn AVD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Matis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:49:
[...]

With ^^, nee het zijn de
Kijken (die had je goed :P)
Klaar voor de bocht; juiste snelheid, versnelling en plaats op de weg
Kantelen
Kracht; Versnellen dus...

[...]

Ja, maar dat had je toch al bij je AVB moeten hebben geleerd :X Natuurlijk leer je pas door het rijden, maar als je het echt lastig vind, vraag dan je instructeur om er een keer extra op te oefenen.
30km zones met veel onoverzichtelijke bochten zijn ideaal daarvoor. Desnoods zet je je instructeur op de uitkijk.

* Matis moet ook de 1e van juli op voor zijn AVD O-)
Bij je AVD kijk je eigenlijk alleen rechtdoor. Alleen bij de halve draai echt acht moet je echt goed omkijken. omdat dat bij vrij lage snelheden is, is het heel anders. Omdat je met de auto niet echt gewend bent om de bocht door te kijken, doe je dat vaak op de motor ook niet als lesser. Je moet echt STRAK naar het punt kijken waar je uit wilt komen, op dat punt moet je dus eigenlijk ook al UIT de bocht zijn. Ga er eens bewust op letten. Je zult zien dat het beter gaat.

En een voorbeeld erbij :+ en dan heb ik voorlopig wel weer genoeg plaatjes gepost *D

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/521/naamloos3ik5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 17-06-2009 13:59 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

M3rcury schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:57:
Bij je AVD kijk je eigenlijk alleen rechtdoor. Alleen bij de halve draai echt acht moet je echt goed omkijken. omdat dat bij vrij lage snelheden is, is het heel anders. Omdat je met de auto niet echt gewend bent om de bocht door te kijken, doe je dat vaak op de motor ook niet als lesser. Je moet echt STRAK naar het punt kijken waar je uit wilt komen, op dat punt moet je dus eigenlijk ook al UIT de bocht zijn. Ga er eens bewust op letten. Je zult zien dat het beter gaat.
Allereerst denk ik dat je AVB bedoelt, ten tweede ben ik het er niet helemaal mee eens. Achtjes-draaien is ook goed over je schouders kijken. Wegrijden uit een parkeervak ook.
Verder is je omschrijving over hoe te kijken wel weer goed en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Matis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:04:
[...]

Allereerst denk ik dat je AVB bedoelt, ten tweede ben ik het er niet helemaal mee eens. Achtjes-draaien is ook goed over je schouders kijken. Wegrijden uit een parkeervak ook.
Verder is je omschrijving over hoe te kijken wel weer goed en daar kan ik me alleen maar bij aansluiten!
Ja, het is ook AVB, en er moest ook de acht in staan. Dat staat er ook, alleen klopt die hele zin niet. Wegrijden uit het parkeervak is er inderdaad ook 1. Maar dat zijn voornamelijk de langzame oefeningen. De snelle oefeningen kijk je gewoon minder waar je heen gaat, juist omdat die makkelijker zijn. Op de weg ben je veel te geconcentreerd bezig met andere dingen, waardoor je het kijken een beetje "vergeet" ook omdat de snelheid hoger ligt, en je de bochten in principe makkelijker haalt, gebruik je de kijktechniek minder in mijn ogen. Ga er maar eens geforceerd op letten, en dan voornamelijk de bochten bij het wegrijden van stoplichten. Je zult zien dat je echt nog een stukje verder moet doorkijken dan dat je eigenlijk deed. Tenminste dat had ik.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:00

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kijk altijd naar het verdwijnpunt van de bocht. Eigenlijk gaat het dan allemaal vanzelf. Dat kantelen doe ik niet eens bewust.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:53
Ik wou zaterdag a.s. naar duitsland rijden (Osnabruck om precies te zijn) om daar wat motorkleding in te slaan (Hein Gericke en Louis.De zitten daar dicht bij elkaar).
Ben zelf nog een lesser, maar wil wel graag een keer m'n eigen pak + helm hebben.
Nu zat ik op internet een beetje te kijken naar een helm, en mijn oog valt eigenlijk op zoiets (Klikbaar)
Zo'n helm waarbij je dus het mondstuk ook omhoog kunt doen. ik merk tijdens de lessen dat ik absoluut niet verstaanbaar ben doordat het mondstuk precies voor m'n mond hangt (Nogal langwerpig smal hoofd :o :) ).
Is er wat op tegen?
(vond trouwens de Nolan ook wel mooi, maar die staat in de productgids van Hein Gericke, dat linkt zo moeilijk.)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Systeem helm is leuk, maar wel wat lawaaierig dan een gewone integraal. Wel passen en tijdje helm op je kop houden. dus niet 2 min maar langer, dan weet je zeker dat die goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:06:
Systeem helm is leuk, maar wel wat lawaaierig dan een gewone integraal. Wel passen en tijdje helm op je kop houden. dus niet 2 min maar langer, dan weet je zeker dat die goed zit.
De nieuwe systeem helm van schubert (de c3 uit mijn hoofd) is de stilste op de markt! Het klopt niet helemaal wat je zegt. Maar dat is alleen bij schubert zo

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Schubert is wel vies duur btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:53
Francis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:10:
Schubert is wel vies duur btw....
Klopt, dat zag ik al, hoe kun je verder het lawaaierige aspect het beste testen zonder te rijden ? (gezien het feit ik nog een lesser ben)
* soepah ziet zichzelf nog niet met helm in de auto met alle ramen los en hoofd dan naar buiten steken op de snelweg rijden _O-

[ Voor 4% gewijzigd door soepah op 17-06-2009 16:14 ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 22:46
herrie in een helm maak ik me niet zo druk om...gebruik altijd oordoppen...wat eigenlijk iedereen zou moeten doen naar mijn mening...

nog maar ff een fototje dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchflatland.com/jordy/mtdijk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heet functioneel naakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Sweet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:09:
[...]
De nieuwe systeem helm van schubert (de c3 uit mijn hoofd) is de stilste op de markt! Het klopt niet helemaal wat je zegt. Maar dat is alleen bij schubert zo
Nuance: de stilste systeem/klaphelm op de markt. Hun 'gewone' helmen zijn nóg stiller. Op zich logisch, want op de C3 zitten naden, en die zijn altijd luidruchtiger dan een gladde helm.
Sorry ik löl uit mijn nek; hun C3 is idd de stilste... <84dB. De S1Pro is 85dB.

Ik heb zelf de C2 en daarvoor had ik een BMW Systeemhelm en ik vind ze heerlijk. Het moet je pasvorm zijn, zoals bij elke helm, maar het is net een goed kostuum van Boss oid: het zit nét dat beetje beter dan een confectiepak. Overigens is de C2 nu 'goedkoop' te scoren, ivm de C3... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 17-06-2009 17:25 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:23:
herrie in een helm maak ik me niet zo druk om...gebruik altijd oordoppen...wat eigenlijk iedereen zou moeten doen naar mijn mening...

[afbeelding]
Ja, ik vond het altijd teveel gedoe, maar voor de lange stukken doe ik altijd van die goedkope dingen in. Heerlijk.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:22:
[...]

Nuance: de stilste systeem/klaphelm op de markt. Hun 'gewone' helmen zijn nóg stiller. Op zich logisch, want op de C3 zitten naden, en die zijn altijd luidruchtiger dan een gladde helm.
Sorry ik löl uit mijn nek; hun C3 is idd de stilste... <84dB. De S1Pro is 85dB.

Ik heb zelf de C2 en daarvoor had ik een BMW Systeemhelm en ik vind ze heerlijk. Het moet je pasvorm zijn, zoals bij elke helm, maar het is net een goed kostuum van Boss oid: het zit nét dat beetje beter dan een confectiepak. Overigens is de C2 nu 'goedkoop' te scoren, ivm de C3... ;)
Ik laat mijn pakken altijd in china maken. Maar voor een helm ben ik dat nog niet tegengekomen :+

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Laatst online: 10:32

steveman

Comfortabel ten onder

[afbeelding]
Zeker als je achter jou aanrijdt! ;) :w

Ik heb ook een (even spieken) Schuberth (7 medeklinkers en slechts 2 klinkers... 8)7 lekker voor een merknaam ) maar doppen zijn zeker een must! En dan heb ik niet eens een systeemhelm.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

>>KNIP<<
[afbeelding]
Paar Bar-End spiegels erop zetten doet 'r zó veel mooier worden :Y

Maar zo'n MT-03 is idd wel een plaatje waard, hier .... Dingen zie je helaas niet al te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Paar Bar-End spiegels erop zetten doet 'r zó veel mooier worden :Y

Maar zo'n MT-03 is idd wel een plaatje waard, hier .... Dingen zie je helaas niet al te vaak.
Afbeeldingslocatie: http://www.ai.rug.nl/~renkema/vro/album/IMG_0579_medium.jpg

Nou okaaaay ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Mooie fietsen om te zien die MT-03's.

Alleen beetje jammer dat ze er niet een wat krachtiger blok in gezet hebben.
(Sorry, blijf natuurlijk R1 rijder)

[ Voor 64% gewijzigd door FragDaddy op 17-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

FragDaddy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:14:
Mooie fietsen om te zien die MT-03's.

Alleen beetje jammer dat ze er niet een wat krachtiger blok in gezet hebben.
(Sorry, blijf natuurlijk R1 rijder)
Ik heb even gekeken op de yamaha site en ik snap niet hoe ze het gelukt is zo weinig vermogen en koppel uit een 660cc blok te halen. 48pk met 56nm max koppel...

Je moet zeker geen haast hebben met zo'n motor :X Maar voor een naked bike ziet ie er wel puik uit (zeker met die witte rimstripe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je denkt dat je power te kort komt, is je weg gewoon te recht Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsjah ... 't blok wat de MT-03 heeft is (praktisch) gelijk aan het blok wat onder de XT gemonteerd is, alleen is de fiets meer toegesneden op stads/woon-werk verkeer en het betere "korte bochten" werk, waar de XT weer meer geschikt is voor het off-road werk (afhankelijk van de uitvoering). Versnellingsbak is wél anders qua overbrenginen.

Op de gemiddelde rivierdijk met korte bochten kán een rijder met een MT-03 het de gemiddelde/meeste SS rijder(s) knap lastig maken :Y

En als je de koppelkromme van zo'n ding ziet dan begrijp je ook wel waarom .... die 1 pitter heeft óveral méér dan voldoende trekkracht

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 17-06-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:26:
Tsjah ... 't blok wat de MT-03 heeft is (praktisch) gelijk aan het blok wat onder de XT gemonteerd is, alleen is de fiets meer toegesneden op stads/woon-werk verkeer en het betere "korte bochten" werk, waar de XT weer meer geschikt is voor het off-road werk (afhankelijk van de uitvoering). Versnellingsbak is wél anders qua overbrenginen.

Op de gemiddelde rivierdijk met korte bochten kán een rijder met een MT-03 het de gemiddelde/meeste SS rijder(s) knap lastig maken :Y

En als je de koppelkromme van zo'n ding ziet dan begrijp je ook wel waarom .... die 1 pitter heeft óveral méér dan voldoende trekkracht
Moet je voor de gein eens tegen een Tuono proberen, dan ben je echt totaal kansloos. Supersport zijn echt niet zo snel in de korte bochten (tenminste, de meeste rijders)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmmm...een beetje goede rijder verslaat natuurlijk een middelmatige rijder op wat dan ook (moet wel een beetje power hebben). Als je je voertuig erg goed beheerst is de absolute snelheid van het ding minder belangrijk. Check dit voor de gein even (misschien al bekend):
BMW GS vs racer/ss op Isle of Man

Erg leuk om te zien hoe die buikschuiver de GS gewoon moet laten gaan. Maar deze lijkt de baan ook veel beter te kennen. Tenminste, die indruk heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maatje van me rijdt met zo'n Tuono ... en da's inderdaad behoorlijk "poken" om die vóór te kunnen blijven op de wat bochterige trajecten. En de Tuono ..... tsjah, de rode wielen zeggen 't al

Afgelopen zaterdag met het "spul" van de foto hieronder even lekker in Cochem (Dld.) een kop koffie wezen drinken ... dus weer even lekker gespeeld :Y

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBEKRBKB.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-06-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mphilipp schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:06:
Erg leuk om te zien hoe die buikschuiver de GS gewoon moet laten gaan. Maar deze lijkt de baan ook veel beter te kennen. Tenminste, die indruk heb ik.
geinig om te zien, aan de andere kant, ik kan ook elke motorrijder zoek rijden die niet van plan is z'n rijbewijs te verliezen. Al pakt 'ie in het begin de bochten wel mooi, later in het filmpje wordt 'ie wat overmoedig heb ik het idee.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]
Hmmm..... Ik weet niet waar die SS rijder (in het begin van het filmpje) mee bezig is .... maar die gaat niet veel bochten maken als 'ie zo door rijdt.

Iets wat ik helaas bij meerdere rijders (óók bij een aantal jongens waar ik vaker mee rijd) zie ... het ultieme doel lijkt een KD maken te zijn, óók in bochten waar dit absoluut nergens voor nodig is en met snelheden waarbij dit totaal nérgens op slaat doordat de band nog hele ruime marges heeft en je dus eigenlijk niet hoeft te voelen hoever je nog kunt gaan....
Gevolg is alleen dat ze bochten verkeerd aanvangen en daardoor ruimte te kort komen op het moment dat ze midden in de bocht zitten (én da's best lastig als er tegenliggers zijn...).

[ Voor 75% gewijzigd door Will_M op 18-06-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
_Erikje_ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:28:
Ik heb even gekeken op de yamaha site en ik snap niet hoe ze het gelukt is zo weinig vermogen en koppel uit een 660cc blok te halen. 48pk met 56nm max koppel...
Het is een één cilinder?

Sure, je kan er 80pk uit halen maar dan kan je iedere 10 uur de zuiger gaan vervangen.
Eerlijk is eerlijk, de KLR650 van 1987 zet meer op het wegdek als die MT-03 maar dat maakt niet uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 23:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18
[...]

Hmmm...een beetje goede rijder verslaat natuurlijk een middelmatige rijder op wat dan ook (moet wel een beetje power hebben). Als je je voertuig erg goed beheerst is de absolute snelheid van het ding minder belangrijk. Check dit voor de gein even (misschien al bekend):
BMW GS vs racer/ss op Isle of Man
[video]
Al is die 'ss' (volgens mij) een cbr 400rr, dus die dingen hebben sowieso al niet zo heel veel op top en koppel.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
steveman schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:37:
Als je denkt dat je power te kort komt, is je weg gewoon te recht [afbeelding] ;)
en
Om heel eerlijk te zijn.. Ik rij met mijn R1 veel over dijkjes. Ik denk dat je echt heel flink moet pushen met zo'n MT-03 om niet grandioos in de weg te rijden. Als ik de banden zie die er standaard op liggen. Dan heb ik het niet eens over het vermogen. Het omgooien van een moderne supersport van het ene oor op het andere oor kost niet zo heel veel tijd meer. Die dingen zijn ook lichter geworden, de massa is alsmaar lager geplaatst en het rijwielgedeelte is veel extremer.

Tegen een supermotard van minder dan 150 kg met een paar echte kleefbanden leg ik het natuurlijk echt af op bochtige weggetjes.. Maar voor de rest kan ik het best aardig bijsloffen.
Moet je voor de gein eens tegen een Tuono proberen, dan ben je echt totaal kansloos. Supersport zijn echt niet zo snel in de korte bochten (tenminste, de meeste rijders)
Je moet wat harder werken met je lichaamsgewicht en wat agressiever tegensturen omdat je niet zo'n breed stuur voor je hebt, maar het kan best hoor.

Een naked maakt het hoogstens gemakkelijker. En dan heb ik liever een KTM dan een Tuono.

[ Voor 14% gewijzigd door FragDaddy op 18-06-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nu ga ik sowieso al niet pushen op de openbare weg, dus dikke kans dat je mij eens voorbij komt vliegen ;) Welgeteld 1 keer m'n steppie aan de grond gereden op de weg, toen ik met iets teveel helling over een drempel ging :D Tijdens VRO-2 was daar weer geen drempel voor nodig.

Maar... over twee weken... supermotoschool baby! :9

Maar op zich zijn er best verhalen van MT rijders die zeggen dat ze opgehouden werden door supersports ed. Uiteraard in krappe bochten, maar dat zal ongetwijfeld veel met de rijders in kwestie te maken hebben, zo heb je d'r ook bij die zeggen dat je júist snel met delen aan de grond komt...

Ik vind m'n MT gewoon een heel fijne fiets, karaktervolle 1-pitter dus lekker veel bedienen, meteen 't gevoel dat je motorrijdt. En zowaar na bijna 13k nog niet een bekeuring! (Maar wel een zere nek na den haag - groningen over de snelweg met windkracht 4 tegen...)

Lang verhaal, wat was ik ookweer aan 't doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
steveman schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
Nu ga ik sowieso al niet pushen op de openbare weg, dus dikke kans dat je mij eens voorbij komt vliegen ;) Welgeteld 1 keer m'n steppie aan de grond gereden op de weg, toen ik met iets teveel helling over een drempel ging :D Tijdens VRO-2 was daar weer geen drempel voor nodig.

Maar... over twee weken... supermotoschool baby! :9
Verhoogde voetsteppies monteren. Rij je ze nooit meer aan de grond. Het zit voor geen meter (ik heb van de week nog even op een duc 1098 gezeten en dat zit voor mij echt als een tourfiets!) maar het rijdt wel perfect.

supermotoschool? Waar? en zijn er nog plekken vrij? en krijg je er een huur SM bij? (ik heb altijd al eens zoals die supermotard jongens de bocht in willen leren sliden)
Ik vind m'n MT gewoon een heel fijne fiets, karaktervolle 1-pitter dus lekker veel bedienen, meteen 't gevoel dat je motorrijdt. En zowaar na bijna 13k nog niet een bekeuring! (Maar wel een zere nek na den haag - groningen over de snelweg met windkracht 4 tegen...)

Lang verhaal, wat was ik ookweer aan 't doen...?
Is ook gewoon een fijne fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

http://www.supermotoschool.nl/

Ik ga 1 juli, maar die zit al vol.

Lijkt me zooo vet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hopelijk rijden ze wel beter dan dat ze typen Bailstein = Biltstein, Beglië :+
Maar lijkt me erg vet, maar denk niet dat je na 1 dag rondjes drift/ slide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
FragDaddy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:44:

Yep :)

Vraagje: lange bochten vind ik nog wel es lastig. Als ik te ver vooruit kijk, ga ik vanzelf platter en naar de binnenkant van de bocht. M'n motor stuurt ook wel heel licht, klein ding met 110 voorband en superbikestuur. Nou zou je zeggen....je kan platter..mooi, gas bij! Maar met een GPZ500s doet dat niet bijster veel, zeker als ik onder de 7000 toeren zit. Bovendien wil ook kunnen zien hoe het wegdek er bij ligt. Maar, als ik te dicht voor de motor kijk, worden de bochten hoekig en kan ik eerder verrast worden door een knijpende bocht.

Als je uitgaat van lekker doorrijden op de openbare weg (met al z'n "verrassingen"), wat is dan de beste aanpak? Afwisselen tussen einde van de bocht en het wegdek voor je motor (heen en weer kijken)?

Dit weekend compleet nieuw rubber en balhoofdlager...dat zal vast helpen :X
charrel schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:54:
Maar lijkt me erg vet, maar denk niet dat je na 1 dag rondjes drift/ slide ;)
Ik heb de laatste kilometers op deze achterband ook lopen kloten met de achterrem, maar ik zie het ook nog niet zo gebeuren. De grip van zo'n plakkerige achterband op het randje houden zonder het wiel te blokkeren en gelijktijdig voor remmen, insturen, gas geven weet ik het....respect.

[ Voor 18% gewijzigd door snars op 18-06-2009 17:09 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Laatst online: 21-10 14:16
Zo, ik heb de velgen van m'n kawa ook eens onder handen genomen. Het originele paars stond me niet zo aan:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/P1430624.jpg
Hier naast de RT van m'n broer

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/P1430680.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/P1430683.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/P1430688.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/MMach/5194_1159340616367_1013329673_30492577_4428865_n.jpg
Ik ben trouwens bijna afgestudeerd, en als woonwerkverkeer-motor zou ik graag een GTS1000 kopen, ik ben volledig verliefd op die technologie, ook al weet ik dat hij z'n mindere kantjes heeft. De gts voor de lange ritten, de zx voor de twisty ones
Afbeeldingslocatie: http://www.dropbears.com/m/models/yamaha/images/gts1000a.jpg
_/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MMach op 18-06-2009 18:04 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.