M3rcury schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:48:
[...]
Spuiten van een helm moet sowieso door een goede spuiter gebeuren, omdat je anders de goede eigenschappen van de schaal aanpast (heb ik mij laten verteller). Dus niet iedere spuiter kan het. Dan wordt het al snel een behoorlijk duur geintje.
Maar een hobby mag geld kosten. Die R1 van jou is ook niet de meest standaard fiets meer, met je ohlins dit, en ohlins dat

Heb je eigenlijk nog veel zelf aan de R1 gedaan, of was alles al zo toen je hem kocht. van die ohlins en carbon en gouden remschakel set weet ik dat die erop zat.
Heb tijdje terug eindelijk op de gsx-r 1000 k9 gereden. Maar ik weet dat voorlopig de 600 blijven. Een 1000 kan mij toch echt niet gelukkig maken. zeker niet nu ik de vering van de 600 aan mijn eigen wensen heb aangepast

even zien...
-Ik heb pazzo hendels erop gezet
-knipperlichten in de koplamp, verzonken zijknipperlichten en knipperlichten in het achterlicht
-schakel indicator
-kat-vervanger
-zwart ruitje nu
voor de rest weet ik het zo even niet.
Dure dingen als al dat carbon, voetsteppies en die ohlins dingen zaten er (gelukkig) al op. Was ook een hele belangrijke reden om hem te kopen. Dat carbon ziet er erg netjes uit en van die hoge voetsteppies en die ohlins veer heb ik echt veel plezier! Stuurdemper ook trouwens

Dat ding red me zeker 1x per week
Op mijn R6 had ik nooit een stuurdemper nodig.. Maar met een R6 maak je ook geen staande wheelies met 160+. Op een gegeven moment stopt het voorwiel met draaien en als je hem weer neerzet moet het wiel binnen een meter of twee (aan het zwarte spoor op de weg te zien) van 0-160 opspinnen. Dat geeft wat onrust in je voorkant zonder stuurdemper. Er had laatst iemand aan zitten draaien, want hij stond een stuk zachter ingesteld dan ik hem normaal heb... dat is echt niet grappig. Sindsdien beweeg ik eerst mijn stuur even heen-en-weer voor ik wegrij.
1000 is leuk voor de wheelies, maar verder compleet maf voor op de openbare weg. Een 600 is nog een beetje beschaafd mee te rijden. Maar aangezien ik een enorme wheelie verslaafde ben.. tja. 600 gewoon geen optie. Jah, als je ergens op een parkeerterrein stapvoets wheelies wilt doen. Met een achtertandwiel zo groot als een verkeersbord. Nee, daar krijg ik geen kick van.
Heb je nu moeite met de pilot powers dan?
Ik heb er nu de normale MPP's op liggen. Niet de 2CT's. Die zijn op zich goed genoeg, maar je kunt niet echt diep de bocht in remmen (niet echt belangrijk op straat) , dan voelt de voorkant op een gegeven moment aan alsof ie onderuit schuift en bij uitaccelereren wil de achterkant wel eens naar buiten stappen. Dat is dus wel een beetje opletten. Al is dat nog prima te beheersen. Als ie gaat, gaat ie rustig glijden. Geen plotselinge high-sider achtige taferelen.
De 2CT's zullen wel meer grip bieden op de wangen van de band.. Ik maak wel "aardige" hellingshoeken, maar niet op de rem of op het gas (als ik de banden zo bekijk) dus die grip heb ik niet echt heel erg hard nodig. Ik heb niet vaak gehad dat ie mid-corner wegglijdt.
Een vriend van me rijdt op een kawa Z750 en die heeft Dunlop Qualifiers. Hij doet net zo lang met zijn bandjes als ik met mijn MPP's. Hij rijdt wat minder aggressief en die motor heeft wat minder koppel.. Ik denk dat ze me te hard slijten ten opzichte van de extra grip die ze eventueel leveren.
In de regen of op nat wegdek rij ik niet en anders rij ik alsof ik op ijs rij

Dus dat maakt me niet uit.
Wat gebruik jij dan? 2CT?
[
Voor 28% gewijzigd door
FragDaddy op 17-06-2009 00:15
]