Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.475 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
wimmel_1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:20:
[...]

Klopt inderdaad.

Voor de volledigheid: De persoon die zonder brandstof viel op het rechte stuk op start/finisch was een ervaren rijder (en medewerker van een Kawa dealer in België) maar hield op dat rechte stuk rechts aan terwijl er kort ná start/finisch een linker bocht zit (waarschijnlijk had ook hij te laat in de gaten dat 'ie zonder brandstof stond).
De persoon die er achterop reed zat praktisch op topsnelheid om direct ná start/finisch te remmen voor die bocht en zat daarom óók uiterst rechts.
Ik kon me vorig jaar niet zoveel voorstellen bij de situatie op Zolder. Nu helaas wel. De snelheidsverschillen bij het remmen... 1 seconde later remmen en het kan al goed fout gaan.

Een wijze les is dan ook, als je in groepjes rijdt, of zelfs op iemand afrijdt, een lijn te nemen net naast die van hem met het remmen. Mocht er dan iets niet 100 % gaan, heb je in ieder geval de marge dat je voorbij rijdt in plaats van tegenaan knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt, 25 mei nog zelf meegemaakt. Ik was lekker aan het stoeien met Cees Doorakkers op Assen. Terwijl we een groepje aan het inhalen/uitremmen zijn. Maakt die gozer voor me een fout. Ik moest hierdoor rechtdoor ipv naar links (was in de Bult) Ik t-bone'de hem bijna, maar het werd clipon aan clipon.

Echt in een seconde kan heel veel gebeuren, en vooral bij remmen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor Snars overigens: misschien dat bovenstaande allemaal een beetje érg crú overkomt...bedenk ik me nu.

Óók tijdens een Kawa dag wordt je netjes ingedeeld in groepen gebaseerd op rij/circuit ervaring, dus maak je over het bovenstaande niet al te druk. Voorval waar ik naar refereerde was een "race" ongeval in de snelste groep zonder marshall, waar alleen maar mensen mógen rijden met (ruime) circuit ervaring.

Een circuit dag is vooral gewoon érg leuk om te doen .... en de BBQ als afsluiting van de Kawa dag is een lekkere bonus :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Requiem19 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:27:
[...]

Ik kon me vorig jaar niet zoveel voorstellen bij de situatie op Zolder. Nu helaas wel. De snelheidsverschillen bij het remmen... 1 seconde later remmen en het kan al goed fout gaan.

Een wijze les is dan ook, als je in groepjes rijdt, of zelfs op iemand afrijdt, een lijn te nemen net naast die van hem met het remmen. Mocht er dan iets niet 100 % gaan, heb je in ieder geval de marge dat je voorbij rijdt in plaats van tegenaan knalt.
Ja, dat is altijd verstandig. Was dat bij jullie in de groep niet verteld dan? Veel sterkte iig :)
Heb je de beelden van msl/cpz al mogen zien? Of wil je die niet zien?

[ Voor 5% gewijzigd door M3rcury op 09-06-2009 09:39 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:36
M3rcury schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:39:
[...]

Ja, dat is altijd verstandig. Was dat bij jullie in de groep niet verteld dan? Veel sterkte iig :)
Heb je de beelden van msl/cpz al mogen zien? Of wil je die niet zien?
Nee, daar is niks over verteld..Wel een tip voor de marshalls inderdaad. Ik heb met MSL gebeld voor de beelden, maar die worden kennelijk na een dag gewist. Erg jammer dat ik ze niet kan zien, zeker omdat ik niet meer precies weet wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet je dat zeker? Op Assen worden ze heel lang bewaard. Zal toch ook wel zo op CPZ zijn? Even bij racecontrol binnen wippen en vragen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:03:
Voor Snars overigens: misschien dat bovenstaande allemaal een beetje érg crú overkomt...bedenk ik me nu.

Óók tijdens een Kawa dag wordt je netjes ingedeeld in groepen gebaseerd op rij/circuit ervaring, dus maak je over het bovenstaande niet al te druk. Voorval waar ik naar refereerde was een "race" ongeval in de snelste groep zonder marshall, waar alleen maar mensen mógen rijden met (ruime) circuit ervaring.

Een circuit dag is vooral gewoon érg leuk om te doen .... en de BBQ als afsluiting van de Kawa dag is een lekkere bonus :Y
Geen probleem hoor ;) Ik denk alleen dat betrokkenen de grap misschien minder goed opvatten....
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe het motorwereldje met de onvermijdelijke ongelukken omgaat. Met mijn stuurclubje gaat het niet zo lekker laatste tijd: een na laatste weekend twee valpartijen, waarvan eentje met redelijke snelheid, en het afgelopen weekend vloog iemand van de andere groep met een slordige 80-100km/h uit de bocht. Godzijdank alleen een paar schrammetjes, pak kapot, flinke schuifschade en een krom stuur. Ik zat die middag ff niet meer zo lekker op m'n motortje.

Goed, ciruitrijden :+ Heeel veel zin in. Ik wil graag een keer ervaren hoe het is om harder/platter door lange bochten te gaan dan de openbare weg toelaat. Ik zal met mijn motor en geen circuitervaring wel in de beginnersgroep worden geplaatst....prima, ik zie wel.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmm, geremd waar ik had moeten bewegen. Niks mis gegaan ofzo maar ik trok toch een aardig remspoor met slippende bandjes. Een auto besloot op het laatste moment vol in de ankers te gaan bij oranje en dat terwijl hij eerst een spurt leek te maken om er gauw doorheen te gaan. Ik had er omheen moeten bewegen (had ik gehaald) en door oranje gaan maar ik remde met voor -en- achter. Omdat ik naar de auto keek en enigzins van de auto af leunde glee ik erop af toen mijn achterwiel begon te glijen. Ik reed net 2 minuten ofzo dus echt warm waren de banden nog niet. Sta ik naast den auto stil krijg ik een: :O sorry

naja.... We zijn er nog.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:44

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:54:
Ik had er omheen moeten bewegen (had ik gehaald) en door oranje gaan maar ik remde met voor -en- achter. Omdat ik naar de auto keek en enigzins van de auto af leunde glee ik erop af toen mijn achterwiel begon te glijen.
[betweter mode]Reed je er dan niet een beetje te dicht op?[/betweter mode]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:25

Bob

hmmm, geremd waar ik had moeten bewegen. Niks mis gegaan ofzo maar ik trok toch een aardig remspoor met slippende bandjes. Een auto besloot op het laatste moment vol in de ankers te gaan bij oranje en dat terwijl hij eerst een spurt leek te maken om er gauw doorheen te gaan. Ik had er omheen moeten bewegen (had ik gehaald) en door oranje gaan maar ik remde met voor -en- achter. Omdat ik naar de auto keek en enigzins van de auto af leunde glee ik erop af toen mijn achterwiel begon te glijen. Ik reed net 2 minuten ofzo dus echt warm waren de banden nog niet. Sta ik naast den auto stil krijg ik een: :O sorry

naja.... We zijn er nog.
Niet helemaal duidelijk in je verhaal: stond je nog recht? Alleszins, dit is een van de redenen waarom je er op de motor vanuit moet gaan dat in iedere auto een gek zit die elke moment iets uberdebiel kan doen en je toch nog moet kunnen ontwijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:21:
[...]

[betweter mode]Reed je er dan niet een beetje te dicht op?\[/betweter mode]
Hij leek een spurt te maken voor oranje en ik ging mee dus ja ik kroop m in z'n kont daardoor en toen hij in de ankers ging zat ik er ineens heel vlakbij. Ik zat wel goed links op de weghelft dus ik kwam wel naast m maar als ik ter hoogte van zijn binnenspiegel had gereden, ik weet nie....
Bob schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:21:
[...]

Niet helemaal duidelijk in je verhaal: stond je nog recht? Alleszins, dit is een van de redenen waarom je er op de motor vanuit moet gaan dat in iedere auto een gek zit die elke moment iets uberdebiel kan doen en je toch nog moet kunnen ontwijken. :)
Ja ik stond nog recht naast m met voetjes aan de grond dus het ging allemaal wel. Ik kon zelf een klein stukje naar achter stappen om 'm in z'n, boeventronie :p, gezicht aan te kijken.

[ Voor 52% gewijzigd door ROFLASTC op 09-06-2009 19:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Zo, DL 650 staat voor de deur :P
Alleen jammer dat ik niet het zadel eraf krijg zonder de topkoffer eraf te slopen :X En de scottoiler zit ook ietwat niet ideaal.. :/
Naja, zaterdag maar eens mee langsgaan.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24

_Apache_

For life.

@ ROFLASTIC: Dat zet je letterlijk en figuurlijk weer met je benen op de grond.

Zo, de FZS600 staat bij de dealer voor de vakantiebeurt, ben benieuwd. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:56:
@ ROFLASTIC: Dat zet je letterlijk en figuurlijk weer met je benen op de grond.

Zo, de FZS600 staat bij de dealer voor de vakantiebeurt, ben benieuwd. :)
Indeed....

Zaterdag as. ook eens langs de dealert voor laarzen. Eindelijk echte motorlaarzen met mijn maatje 50.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Dan had je beter flintstone-stijl kunnen remmen bij dat voorvalletje, had je sneller gestopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:25:
[...]
Hij leek een spurt te maken voor oranje en ik ging mee dus ja ik kroop m in z'n kont daardoor en toen hij in de ankers ging zat ik er ineens heel vlakbij. Ik zat wel goed links op de weghelft dus ik kwam wel naast m maar als ik ter hoogte van zijn binnenspiegel had gereden, ik weet nie....
Ach, zoiets kan iedereen overkomen natuurlijk. Als ik heel erg lullig wil zijn, kan ik natuurlijk zeggen dat jullie allebei zo fout waren als een Duitser door nog effe gas te willen geven onder oranje... Hij bedacht zich (heb ik ook wel eens) en ging in de ankers. Hij had alleen helaas niet goed in zijn spiegels gekeken...

Ik heb ooit toen ik in een Volvo op weg was een motorrijder het leven gered. De man had puur geluk dat ie een zelfde motor had als ik, en ik nog aan mijn vrienden in de auto wilde laten zien welke motor ik had gekocht... En toen werdt er ineens volop geremd voor me, dus ik ook in de ankers. Maar ik herinnerde me die BMW die achter me zat dus ging naar links...hij komt dus stuiterend voorbij... Als ik niet op 'm had gelet had ie die K1100RS om mijn gastank van 80L gevouwen (en een volvo s40 is al zo hard).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:02:
[...]

Ach, zoiets kan iedereen overkomen natuurlijk. Als ik heel erg lullig wil zijn, kan ik natuurlijk zeggen dat jullie allebei zo fout waren als een Duitser door nog effe gas te willen geven onder oranje...
Ik betrek het uiteindelijk geheel op mijzelf. Ik rij te dichtbij en te gezapig. Het gaat te vaak goed tot je ineens zo'n shock krijgt :P
Hij bedacht zich (heb ik ook wel eens) en ging in de ankers. Hij had alleen helaas niet goed in zijn spiegels gekeken...

Ik heb ooit toen ik in een Volvo op weg was een motorrijder het leven gered. De man had puur geluk dat ie een zelfde motor had als ik, en ik nog aan mijn vrienden in de auto wilde laten zien welke motor ik had gekocht... En toen werdt er ineens volop geremd voor me, dus ik ook in de ankers. Maar ik herinnerde me die BMW die achter me zat dus ging naar links...hij komt dus stuiterend voorbij... Als ik niet op 'm had gelet had ie die K1100RS om mijn gastank van 80L gevouwen (en een volvo s40 is al zo hard).
Er is maar 1 momentje voor nodig . Gelukkig dacht je aan die motor. _/-\o_

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
hmmm, geremd waar ik had moeten bewegen.
Je hebt een KTM Adventure. Ros er overheen! >:) ...maar goed dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.

Als ie al een keer gepost is...dan wordt ie blijkbaar niet vaak genoeg gepost. Vette machine.

[ Voor 9% gewijzigd door snars op 10-06-2009 00:19 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

snars schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:15:
[...]

Je hebt een KTM Adventure. Ros er overheen! >:) ...maar goed dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.

[video]

Als ie al een keer gepost is...dan wordt ie blijkbaar niet vaak genoeg gepost. Vette machine.
:p Hooligan Ride zegt alles al ja. Het ding nodigt nogal uit tot.... 8) Maar goed toch ietsje beter opletten. Mijn rijgedrag had vandaag wat weg van het filmpje maar er stond een auto voor :P

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:32

martjah

Appel

gelukkig heb ik zo'n moment nog nooit meegemaakt :) even afkloppen. Normaal gezien hou ik wel afstand bij van die dinge waar zulke acties mogelijk zijn. Mjah foutje maken hoort bij het mens zijn hè en gelukkig ging het nu goed....

@mphilipp: een motorrijder in een auto houdt meestal met zulke dingen rekening, die letten over het algemeen ook beter op in het verkeer aangezien dat ook moet op de motor. De normale huisvrouw/kerel zou gewoon als een gek op die rem hebben gestampt zonder verder te kijken.

Heb vandaag een Xenon (auto)setje besteld in Hong Kong, ben benieuwd of het wat is (A) nog eventjes wachten tot ik het binnen heb en in de motor kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:22:
@mphilipp: een motorrijder in een auto houdt meestal met zulke dingen rekening, die letten over het algemeen ook beter op in het verkeer aangezien dat ook moet op de motor. De normale huisvrouw/kerel zou gewoon als een gek op die rem hebben gestampt zonder verder te kijken.
Misschien, maar als deze meneer op een Yamaha had gereden, was ie dood geweest. Hij reed nogal onhandig in mijn dode hoek (zo half rechts van het midden zeg maar). Het is dat ik 'm de hele tijd bewust in de gaten hield...dat heeft zijn leven gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 17:15

Twhomp

Stayin' Alive

Wat Mphilipp gehad heeft, had ik een tijd geleden ook.

Ik rijd links en een motorrijder rechts, we draaien allebei de oprit naar de snelweg op. Mijn baan moet ritsen naar rechts, maar er is genoeg ruimte. De motor geeft gas, ik kan makkelijk naar rechts, maar doe het nog niet: ik zit nog even naar de motor te kijken en hoe die gast erg weibelend/onzeker rijdt.

Maar goed ook, want hij schakelt verkeerd (denk ik), want hij rijdt 100 en wilt schakelen en schiet ineens naar achteren omdat hij enorm afremt. Hij schiet dus ineens weer naast me. Dat was wel even schrikken, was ik al ingevoegd, had ik hem volledig aangereden. Damn...

Maar niks aan de hand nu. Toen ie voorbij kwam later keken we elkaar aan van pfoee!!

En nu lekker toch met de motor naar het werk: de wagen staat in de garage voor APK en allemaal klussen (waaronder een nieuwe uitlaat, omdat de oude eronderuit wou vallen precies als ik voor Hans van Wijk sta geparkeerd en allemaal motorrijders dus mij die uitlaat hebben zien loswurmen onder mijn auto vandaan :$ :$ :$ ).

Hopelijk blijft het droog :P

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-10 18:20
Gister de motor van de garage gehaald, toch eens na laten kijken ivm de accu. Direct ook maar een onderhoudsbeurt erbij en er moest even naar m'n voorband gekeken worden.

Blijkt dat de accu ontploft is, Joost mag weten hoe. Naja nieuwe accu dus en ook nieuwe voorband: de oude was een beetje plastic geworden zei de aardige meneer.

Gister dus opgehaald, in de regen met een nieuwe voorband gereden: echt geen pretje. Vooral in het begin niet, ik begon bijna te slingeren en ik reed alleen maar rechtuit. Toen ik bijna thuis was ging het een stuk beter, vanavond maar even rustig op een droog weggetje wat gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:51:
Gister de motor van de garage gehaald, toch eens na laten kijken ivm de accu. Direct ook maar een onderhoudsbeurt erbij en er moest even naar m'n voorband gekeken worden.

Blijkt dat de accu ontploft is, Joost mag weten hoe. Naja nieuwe accu dus en ook nieuwe voorband: de oude was een beetje plastic geworden zei de aardige meneer.

Gister dus opgehaald, in de regen met een nieuwe voorband gereden: echt geen pretje. Vooral in het begin niet, ik begon bijna te slingeren en ik reed alleen maar rechtuit. Toen ik bijna thuis was ging het een stuk beter, vanavond maar even rustig op een droog weggetje wat gaan rijden.
T zit wel een beetje tussen je oren met nieuwe banden rijden. Je kan best wel hard rijden met die laag er nog op, en rechtuit zou je zeker niks moeten voelen, ook niet met regen. Ik heb er echt nog NOOIT problemen mee gehad, en ik rijd toch wel wekelijks op (nieuwe) fietsen met nieuwe banden.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag ook gelijk maar even nieuwe bandjes eropzetten. Bij SaBra in Geldermalsen. Gelijk maar de dag omgedoopt tot tourdag. Heb een muis (voor de computer) besteld in Eindhoven. Kom van Utrecht. Dus een leuk dagje uit :D.

Iemand nog tips voor een leuke route? De A2 helemaal afrijden is ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

http://www.gpstracks.nl daar kan je genoeg leuke routes vandaan plukken =)

ook als je geen GPS hebt, zou je nog kunne kijken voor leuke routes in jou buurt (bordjes volgen)

zelf vind ik de mergellandroute wel leuk (als het niet druk is), mjah dat is een pokke eind weg voor jou.

**ik kan niet wachten tot we weer de duitse Eifel in gaan met een paar man :)**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:41:

ook als je geen GPS hebt, zou je nog kunne kijken voor leuke routes in jou buurt (bordjes volgen)
Als je geen GPS hebt, kun je kijken of je het programma OnRoute te pakken kunt krijgen. Die kan die routes inlezen en evt uitprinten als een 'bolletje/pijltje' routebeschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:34

steveman

Comfortabel ten onder

zelf vind ik de mergellandroute wel leuk (als het niet druk is), mjah dat is een pokke eind weg voor jou.

Afgelopen weekend ben ik in Gulpen geweest... en ja, jammer dat ik de motor niet mee had... Maarja, familieweekend van m'n vriendin. Dus ja dat 't niet zo mooi weer was vond ik weer niet zo erg ;)

Maar wel mooie omgeving* daar!

*bochtenrijk natuurlijk, boeie die koeien in de wei enzo :z

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 10-06-2009 19:16 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

* Twhomp had beter de waterdichte winterhandschoenen kunnen pakken.

Mijn leren handschoenen zijn zeik- en zeiknat :(
En moet vanavond met diezelfde handschoenen naar huis. Dat wordt een "eeeeeuwwww"-moment ;)

Verder wel helemaal droog op een stukje onafgedekt rits na en een beetje nek. Lekker hoor, goeie spullen d:)b

Maar ben wel blij als ik morgen mijn auto weer kan ophalen bij de garage. Ik had wel een leenauto, maar vond het een mooie ochtend om de motor te pakken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Twhomp schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:40:
* Twhomp had beter de waterdichte winterhandschoenen kunnen pakken.

Mijn leren handschoenen zijn zeik- en zeiknat :(
En moet vanavond met diezelfde handschoenen naar huis. Dat wordt een "eeeeeuwwww"-moment ;)

Verder wel helemaal droog op een stukje onafgedekt rits na en een beetje nek. Lekker hoor, goeie spullen d:)b

Maar ben wel blij als ik morgen mijn auto weer kan ophalen bij de garage. Ik had wel een leenauto, maar vond het een mooie ochtend om de motor te pakken 8)7
ik ben net 20 minuten door de stromende regen naar huis gekacheld...natuurlijk geen regenpak bij

resultaat: nat tot op de boxer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Me op de terugweg zorgvuldiger aangekleed: had ik inderdaad regenhandschoenen gehad, was ik droog gebleven. Wat een lente... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

martjah schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:24:
[...]

ik ben net 20 minuten door de stromende regen naar huis gekacheld...natuurlijk geen regenpak bij

resultaat: nat tot op de boxer.
poe, ben ik blij dat ik een mooi weer rijder ben :P :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het had mij weinig uitgemaakt, anderhalve week geleden men pak weer behandeld tegen regen. Yammie staat alleen voor onderhoud bij de dealert, dus heb met het blik moeten gaan. Waar ik normaal 10 meter moest lopen moet ik nu 10 minuten lopen.. :/ in de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

thaMini

Tool !!

Na dinsdag helemaal verrot te zijn geregend op het parkeerterrein :D (jup, ook tot de boxer nat). Kunnen leren handschoenen in de droger? :?
Gisteren toch lekker bijzondere verrichtingen gehaald! *O* (alleen de langzame slalom verkloot)
22 juni theorie en dan op naar verkeersdeelname.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Nee, niet in de droger, gewoon op de verwarming leggen en af en toe controleren of je de vingers er goed in kan steken. Hiermee bedoel ik dat als je handschoenen te hard laat drogen dat de binnenstof op zo een manier droogt dat je de eerste keer erna je vingers niet goed in de handschoen krijgt.

Feli! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:32

thaMini

Tool !!

Aha, dus dat is de oplossing. Ik was al in de weer geweest met krantepapier erin, en de droger gaat ook best, behalve dat het niet werkt (lage temperatuur uiteraard.)

Dankjewel!

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Apache_ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:10:
Nee, niet in de droger, gewoon op de verwarming leggen en af en toe controleren of je de vingers er goed in kan steken. Hiermee bedoel ik dat als je handschoenen te hard laat drogen dat de binnenstof op zo een manier droogt dat je de eerste keer erna je vingers niet goed in de handschoen krijgt.

Feli! *O*
Ik zou ze niet op de verwarming leggen, maar gewoon op een tafel en lekker wachten (een dag of 2) Leer verdroogt namelijk als je het te snel laat drogen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
* SlinkingAnt heeft vandaag z'n eerste les gehad *O*

Maar wat is dat wennen zeg :D, veel meer rij-ervaring dan in zo'n vierwieler, en echt gaaf :D. Rijden viel me niet tegen, eerst wat rondjes gereden om het rijden & schakelen te snappen, en daarna stoppen & 'snelle' slalom. Wel lastig om tijdens de slalom een constante snelheid vast te houden O-).

Meteen een pakket voor 14x 2 uur geboekt, en eind juli de AVB ingepland staan, oftewel, de komende weken lekker lessen :), hopelijk blijft het weer wel OK :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zow, voor het eerst motorlaarzen aan mijn voeten gehad. Dat is wel behoorlijk wennen zeg. Erg lastig om te voelen of ik nu schakel of rem. Het voelde net alsof ik met mijn schoenen dicht tegen de motoraanzat maar dat was eigenlijk de hardheid van de laarzen.

Maatje 50 (past meteen) 250,-

Afbeeldingslocatie: http://www.mxsouth.com/sidi/sidi-boots-charger-boots_1.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:22:
zow, voor het eerst motorlaarzen aan mijn voeten gehad. Dat is wel behoorlijk wennen zeg. Erg lastig om te voelen of ik nu schakel of rem. Het voelde net alsof ik met mijn schoenen dicht tegen de motoraanzat maar dat was eigenlijk de hardheid van de laarzen.

[afbeelding]
Dat is beter. Zal na een tijdje ook wel een stukje lekkerder rijden dan die badslippers die je altijd aan had! :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

maatje 50 :o kan je ze ook meteen gebruiken om te waterskiën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

martjah schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:37:
Motorlaarzen vallen altijd wat klein uit, al is maatje 50 best groot :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik heb nog een paar maat 46 in de aanbieding, splinternieuwe Difi Explorer AX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

[afbeelding]
Wat had je normaal dan?

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 25-10 15:13

charrel

Cortisol4life..

Kisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05

Matis

Rubber Rocket

Ik mag hopen zonder veters, dat is levensgevaarlijk :X

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[afbeelding]
Mooie laarsjes .... alhoewel, kan beter LAARZEN zeggen 8)

Maareh... je was op de hoogte van het feit dat op een motorfiets het schakelgedeelte links zit en de remmerij réchts, hè ... en dat dat niet veranderd door een paar andere laarzen aan te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-10 16:30
SlinkingAnt schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:21:
* SlinkingAnt heeft vandaag z'n eerste les gehad *O*

Maar wat is dat wennen zeg :D, veel meer rij-ervaring dan in zo'n vierwieler, en echt gaaf :D. Rijden viel me niet tegen, eerst wat rondjes gereden om het rijden & schakelen te snappen, en daarna stoppen & 'snelle' slalom. Wel lastig om tijdens de slalom een constante snelheid vast te houden O-).

Meteen een pakket voor 14x 2 uur geboekt, en eind juli de AVB ingepland staan, oftewel, de komende weken lekker lessen :), hopelijk blijft het weer wel OK :)
Veel plezier er mee verder! :)
En een tip voor constante snelheid: met je rechterhand niet alleen de gashendel beetpakken maar ook een klein stukje van het uiteinde van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

M3rcury schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Dat is beter. Zal na een tijdje ook wel een stukje lekkerder rijden dan die badslippers die je altijd aan had! :+
:P en ze waren niet eens van Tefa.
martjah schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:37:
Bloemenvaas werkt ook wel.
Kisten, met veters....
Matis schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:03:
[...]

Eh veter 2 keer om de bovenkant draaien en je heb een korte lus/knoop. Vervolgens de motorbroek eroverheen en je hebt nergens last van.
wimmel_1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Maareh... je was op de hoogte van het feit dat op een motorfiets het schakelgedeelte links zit en de remmerij réchts, hè ... en dat dat niet veranderd door een paar andere laarzen aan te trekken :+
:+ eeehhhh slimme return bedenken rofl, kom op...

ehhh

Ja maar als ik nou achterste voren zit enzo?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 10:33

unclero

MB EQA ftw \o/

mphilipp schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:22:
Ik heb nog een paar maat 46 in de aanbieding, splinternieuwe Difi Explorer AX.
Prijs? :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

€95. Ze zijn nieuw, maar een paar keer gedragen. In de winkel kosten ze €130. Ik pas ze toch niet helemaal lekker; de voet van Difi is niet mijn voet zeg maar. Niet echt een verrassing, want ik heb moeilijke (brede) poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Matis schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:03:
[...]

Wat is daar gevaarlijk aan? De veters van kisten steek je naast/voor de tong in de schacht naar beneden. Rijd al jaren op die manier, zie echt het probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Als je dat linker pookje naar beneden ramt terwijl je net flink wat toeren maakt zul je ook behoorlijk remmen hoor. ;)

Wat is er trouwens mis met veters? Tenzij je met je vliegwiel open rijdt kan er toch weinig fout gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
M3rcury schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:22:
[...]

T zit wel een beetje tussen je oren met nieuwe banden rijden. Je kan best wel hard rijden met die laag er nog op, en rechtuit zou je zeker niks moeten voelen, ook niet met regen. Ik heb er echt nog NOOIT problemen mee gehad, en ik rijd toch wel wekelijks op (nieuwe) fietsen met nieuwe banden.
Zit ongetwijfeld wat in. Daarnaast heb jij meer rij ervaring dan mij, waardoor het voor mij sowieso nieuw en wennen was.

Net voordat ik ging rijden heb ik dit berichtje ook even gelezen en, geloof het of niet, nu ging het een stuk beter. Bochten gingen goed en ik had het vertrouwde gevoel weer terug :)

Nu een ander puntje. Sinds er een nieuwe accu in zit doet mijn toerenteller raar. Dit had ik afgelopen dinsdag al, toen ik 'm bij de garage startte, maar zij hadden toen geen tijd meer (was net na sluitingstijd) en ik moest vandaag maar even terugkomen.
Probleem is dat de toerenteller soms (ook niet altijd) hysterisch doet. Met hysterisch bedoel ik: hij laat het huidige toerental zien, springt dan naar 0, springt naar 8(000) en weer terug naar het huidige. Dit gaat zo de hele tijd door.

Bij de garage wisten ze het ook niet, en als ik het opgelost wil hebben moet 'ie daar weer even staan, zodat ze 'm na kunnen kijken. Volgens de meneer was het waarschijnlijk een kabeltje o.i.d.

Iemand tips / ideeën, zodat ik dit misschien zelf "even" kan fixen? Anders wordt zet ik 'm weer bij de garage neer. Motor doet het prima, maar het is niet zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Zit ongetwijfeld wat in. Daarnaast heb jij meer rij ervaring dan mij, waardoor het voor mij sowieso nieuw en wennen was.

Net voordat ik ging rijden heb ik dit berichtje ook even gelezen en, geloof het of niet, nu ging het een stuk beter. Bochten gingen goed en ik had het vertrouwde gevoel weer terug :)

Nu een ander puntje. Sinds er een nieuwe accu in zit doet mijn toerenteller raar. Dit had ik afgelopen dinsdag al, toen ik 'm bij de garage startte, maar zij hadden toen geen tijd meer (was net na sluitingstijd) en ik moest vandaag maar even terugkomen.
Probleem is dat de toerenteller soms (ook niet altijd) hysterisch doet. Met hysterisch bedoel ik: hij laat het huidige toerental zien, springt dan naar 0, springt naar 8(000) en weer terug naar het huidige. Dit gaat zo de hele tijd door.

Bij de garage wisten ze het ook niet, en als ik het opgelost wil hebben moet 'ie daar weer even staan, zodat ze 'm na kunnen kijken. Volgens de meneer was het waarschijnlijk een kabeltje o.i.d.

Iemand tips / ideeën, zodat ik dit misschien zelf "even" kan fixen? Anders wordt zet ik 'm weer bij de garage neer. Motor doet het prima, maar het is niet zoals het hoort :)
Kijk even je accu goed aangesloten zit (dus die bouten goed zijn aangedraaid. Want dit lijkt idd gewoon op een draadbreuk oid.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

een contact dat slecht is (roest?) of een kabelbreuk..... daar zou ik iig aan denken.

heb een aantal keren gehad dat mijn tellers op hol sloegen en knipperlichten constant begonnen te branden.
bleek gewoon dat 1 pinnetje, van de hoofdstekker voor al de elektronica aan de voorzijde van de motor, geoxideerd was, even schoonkratse met een schroevendraaier en wat contactspray erop en het was verholpen.

dat euvel kwam dan tijdens het rijden in 1x, gingen alle tellers uit en even later sprongen ze weer aan (de tijd werd wel gereset)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm.. Fazer is terug van de beurt, of ik even een kleine 500Eur wilde betalen. De voorremklauwen/cupjes/cilinders waren niet goed meer, op mijn schijven na compleet vervangen. 225Eur materiaal, 255Eur manuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
remklauw revisie doe je tussen de soep en de aardappelen.
(enige vereiste is dat je een compressor hebt)

Maar het kan wel even duren, een uurtje of 2 als het goed gaat. Uurtje of 8 als het flink tegenzit.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2009 09:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Over klauwen gesproken. Hoe heten die dingen die je op de ketting spanner kan monteren om het bandje naar voren of achter te stellen?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aan de ene kant is het veel geld, maar aan de andere kant heb ik er geen vertrouwen in als ik het zelf ( of zelfs men toch behoorlijk technische aangelegde vader ) het zou - laten - doen. Mede omdat ik er een flink aantal kilometers in de bergen mee ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:32:
Aan de ene kant is het veel geld, maar aan de andere kant heb ik er geen vertrouwen in als ik het zelf ( of zelfs men toch behoorlijk technische aangelegde vader ) het zou - laten - doen. Mede omdat ik er een flink aantal kilometers in de bergen mee ga rijden.
Dergelijke "angst" had ik zelf ook maar je komt er gauw genoeg achter als je iets verkeerd doet. Toen ik de AT net had, had ik de ketting veel te strak gezet icm met baggage. Het voorste tandwiel kreeg het flink te verduren en de ketting leek wel het voorste tandwiel wel glad te willen trekken. Het toktoktok geluid snapte ik eerst niet maar al gauw zag ik dat de kettingschalmen groot genoeg waren om Euro's doorheen te passen. Gauw ff ketting opnieuw spannen en ik heb een breuk voorkomen maar wel geleerd, al was de ketting na 6000km op en had ik liever 20.000 totaal mee gereden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

aaajeetee schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:36:

Als het regelmatig is (het gespring van 0 naar 8, niet wanneer het gebeurt), dan is het een foutmelding. Bij mij is dat ook, stel mijn EXUP is stuk, zie ik dat op mijn toerenteller.

Ik heb het idee dat er iets op de motor een nieuwe accu slecht trekt en het af en toe niet doet. En dan doet de toerenteller 'raar'. Die toerenteller is dan gewoon goed, maar zoek even in het boekje op wat 8k toeren als indicatie heeft.

Wel raar dat een garage hier niet over begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:18:
Over klauwen gesproken. Hoe heten die dingen die je op de ketting spanner kan monteren om het bandje naar voren of achter te stellen?
Jij bedoeld van die kettingspanners (chain adjusters) van Gilles i.e. ?

Vraag me alleen af of die specifiek voor jouw type motor geleverd worden .... kan zo in ieder geval niks gevonden krijgen. Zoiets ?? :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-06-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

_Apache_ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:32:
Remklauw reviseren is niet zo heel moeilijk, alleen ontluchten loop ik altijd mee te kutten, dus zodra ik motor heb ga ik zo'n ontluchtings kitje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Nog even spammen voor HyperPro 8)
Ik heb de veren van mijn 12 jaar oude BMW RT laten reviseren door HyperPro in Werkendam. Nieuwe veren erop en de spindels gepolijst (beter gezegd: een structuurtje erop aangebracht) en olie bijgevuld van het verstelmechanisme van de achterveer. Kosten: €285. Volgens de meneer van HyperPro heb je met alleen nieuwe veren (op de oude shocks) al 80% verbetering te pakken. De schokbrekers waren nog prima, en volledig nieuwe HyperPro's is natuurlijk helemaal toppie, maar dan ben je wél meteen (minimaal) €1000 verder. En het geeft je eigenlijk alleen meer verstelmogelijkheden. Op een bankstel als een RT niet echt zinnig denk ik. Meer voor de supersports.

Vandaag binnendoor naar het werk gegaan en ik kon het goed voelen! Hij is iets stugger, maar niet oncomfortabel. Verder stuurt ie zo strak als een supersport (voor zover een RT dat kan). Ook rechtuit voelt ie heel erg stabiel en strak aan. Voorheen had ik nooit het idee dat ie rechtuit slap of instabiel was, maar nu voelt het nóg strakker aan. En het bochtenwerk is heerlijk; nu gaat ie echt precies waar ik 'm heen stuur. Kijken of ik komend weekend wat tijd heb (24H Le Mans op TV) om een dijkje te pakken. Kijken of ik nu echt met vertrouwen de fijne bochten kan pakken.

Maar vooralsnog is het helemaal goed! Een echte aanrader. Sowieso is het aan te bevelen om bij die mannen langs te gaan als je het idee hebt dat je vering beter kan. Ze geven je echt onafhankelijk advies, en proberen je echt niet een dure veer aan te smeren. Soms helpen ze je gewoon voor niets met het afstellen van je huidige veren en je hoeft niet meteen die dure dingen te kopen. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:56:
[...]

Jij bedoeld van die kettingspanners (chain adjusters) van Gilles i.e. ?

Vraag me alleen af of die specifiek voor jouw type motor geleverd worden .... kan zo in ieder geval niks gevonden krijgen. Zoiets ?? :*)
`
yeah dat is het. de achterband van de mijne staat stevig tegen de grond, zelfs op de bok. Spannen is dan een beetje een gedoe om dat er duidelijke markeingen ontbreken. Ik denk dat het met die dingen van ktmtwins wel makkelijker gaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

ROFLASTC schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:02:
[...]

`
yeah dat is het. de achterband van de mijne staat stevig tegen de grond, zelfs op de bok. Spannen is dan een beetje een gedoe om dat er duidelijke markeingen ontbreken. Ik denk dat het met die dingen van ktmtwins wel makkelijker gaat.
Als je achterwiel er eenmaal recht inzit, heb je toch helemaal geen markeringen nodig? Gewoon tellen hoeveel slagen je 'm aan elke kant geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn hier nog geïnteresseerden voor een Pro Oiler?

Momenteel wordt er via het VFR forum een inkoopactie georganiseerd voor de Pro Oiler. Uiteraard hoef je geen VFR te rijden om mee te kunnen doen, er kunnen verschillende type Pro Oilers besteld worden. Des te meer aanmeldingen, des te hoger de korting wordt. Bij 16 aanmeldingen in totaal is de maximale korting bereikt (best wel een leuke korting kan ik zeggen). Het is alleen niet de bedoeling dat prijzen op het forum komen te staan.

Wanneer je interesse in de prijzen hebt, stuur mij dan even een DM. Ik zal je de prijzen dan toezenden.

Wil je meedoen?
1. Registreer je op http://www.vfroc.nl/forumVFR/
2. Stel je voor (anders kan je verder niet posten): http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showforum=21
3. Ga naar het volgende topic: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=11622

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de inkoopactie verder via GoT loopt. Fisico, bedankt voor de toestemming. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:22:
[...]

ook rechtdoor raad ik je niet aan al te hard te remmen, heb laatst me nieuwe voorbandje weer stil gezet hierdoor ;) (wie zet er dan ook stoplichten op 10 meter van een bandenzaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:27:
[...]

ook rechtdoor raad ik je niet aan al te hard te remmen, heb laatst me nieuwe voorbandje weer stil gezet hierdoor ;) (wie zet er dan ook stoplichten op 10 meter van een bandenzaak)
Tuurlijk kan je niet maximaal remmen. Maar je kan echt wel goed doorrijden, harder dan je denkt. Als het mooi weer is is die laag er binnen 30km compleet af. En zoals ik al zei: ik rijd wekelijks op nieuwe fietsen met nieuwe banden, dus ik denk dat ik best wel recht van spreken heb :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb een brommer gekocht!

Afbeeldingslocatie: http://www.bikenet.nl/bikefotos/00002441414141436846a.jpg

Geel he?

Hij is uit 2k7, 12k op de teller. Deze uitvoering heeft ABS, middenbok, varioruit, handkappen, tankpad, carterbeschermer, laftasje en zelfs, jaja, extra brede voetsteunen erop. Ik heb er ook nog een topkoffer bij gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door eamelink op 12-06-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

eamelink schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:00:
Ik heb een brommer gekocht!

[afbeelding]

Geel he?
Oeh, plaatje hoor, feli man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Goh, V-stroms zijn toch wel populair..

Ik heb trouwens een fz6n gehuurd voor morgen. Ik heb een maand niet kunnen rijden en MOET gewoon weer even cruisen... Ik kon kiezen tussen een diversion, fazer of een r6. Heb uiteindelijk gekozen voor de fazer omdat het meer power heeft dan de diversion (61pk wtf) en iets minder insane is als de r6 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Da's best een geile eamelink. Meeting @ Moam? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10 09:24

Rondje Rotterdam van deze site is echt een aanrader trouwens.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Iemand trouwens nog intresse in een leuke GSX600F (fijne beginners fiets) die prima is onderhouden en waar je nog veel plezier van kan hebben ?

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 13-06-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
The Druid schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:49:
Iemand trouwens nog intresse in een leuke GSX6006 (fijne beginners fiets) die prima is onderhouden en waar je nog veel plezier van kan hebben ?
Beginner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
ZelluF !

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 13-06-2009 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:33:
[...]

Tuurlijk kan je niet maximaal remmen. Maar je kan echt wel goed doorrijden, harder dan je denkt. Als het mooi weer is is die laag er binnen 30km compleet af. En zoals ik al zei: ik rijd wekelijks op nieuwe fietsen met nieuwe banden, dus ik denk dat ik best wel recht van spreken heb :)
voorruit dan maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik stond vanochtend wat te praten in een motorkleding winkel over grote motoren. Ik ben zelf 205cm lang, en dan word het lastig zitten op een aantal motoren. In ieder geval, volgens de heren daar was een Yamaha TDM, of een Honda Africa Twin een lekker grote motor waar ik zonder problemen op kon zitten. Dat zijn een beetje all-road motoren, zeker de Africa Twin doet zn naam aan, die ziet er ook uit alsof je ermee over de savanne kan rijden.

Zijn er eigenlijk nog meer "grote" motoren waar ik met mn lengte naar zou kunnen kijken als ik een motor ga aanschaffen, die er ook nog een beetje uitzien als een gewone motor? De TDM is wel een beetje in de categorie wat ik zoek qua uiterlijk, maar dat is vast niet de enige motor die zo groot is?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:47:
Ik stond vanochtend wat te praten in een motorkleding winkel over grote motoren. Ik ben zelf 205cm lang, en dan word het lastig zitten op een aantal motoren. In ieder geval, volgens de heren daar was een Yamaha TDM, of een Honda Africa Twin een lekker grote motor waar ik zonder problemen op kon zitten. Dat zijn een beetje all-road motoren, zeker de Africa Twin doet zn naam aan, die ziet er ook uit alsof je ermee over de savanne kan rijden.

Zijn er eigenlijk nog meer "grote" motoren waar ik met mn lengte naar zou kunnen kijken als ik een motor ga aanschaffen, die er ook nog een beetje uitzien als een gewone motor? De TDM is wel een beetje in de categorie wat ik zoek qua uiterlijk, maar dat is vast niet de enige motor die zo groot is?
KTM 990 adventure :9

Afbeeldingslocatie: http://www.algisi.net/Images/990adventure.jpg

Suzuki V-strom:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/193475/images/V%20Strom.JPG

Moto Morini Grand Passo

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/motoblog/moto-morini-granpasso-1200/big_moto_morini_granpasso_1200_04.jpg

Vooral de 990 Adventure is HOOG

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Een Varadero en een 1200GS zijn ook wel vrij hoog volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

eamelink schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:56:
Een Varadero en een 1200GS zijn ook wel vrij hoog volgens mij?
Klopt, en idd ook hetzelfde type motorfietsen. Van yamaha kan je eventueel de Tenere pakken (maar is volgens mij wel een slagje kleiner dan de rest, maar dat weet ik niet zeker) En kawa heeft de versys (maar die is wel een stukje kleiner)

Edit: het is trouwens MM Gran Passo, en niet met een D zoals ik hiervoor schreef.

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 13-06-2009 19:58 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:47:

De africa twin heeft een veel lagere zit dan de KTM adventure en, zeer belangrijk, de KTM heeft een rechthoekige tank vorm zonder welvingen erin. Je kunt je lange stelten er altijd geheel langs leggen. Bij de AT had ik (en ik ben 203cm lang) mijn knietjes tegen de buitenste uitstulpingen v/d tank.

Overigens heb ik het wel over de S of R uitgave van de Adventure want de standaard versie is net zo laag als de AT. Tevens is het toerscherm van KTM veel hoger dan op een AT en zal je zelf op een S of R helemaal uit de wind zitten.

De zithoogte van de KTM S of R is 92cm alle andere motoren zijn lager. Als je vervolgens de vering opdraait of een gelzadel erop zet haal je de 98cm nog wel.

Allemaal uit 2003/2004,specs:

De AT: 86cm

BMW 1200GS: 84cm

De Varadero: 83cm

De V-strom: 82cm (1000cc versie 84cm)

De TDM: 82,5cm

De KTM Adventure: 86cm

De KTM Adventure-S (of R): 92cm

Voor alle fietsen geld dat ze ongv 2 cm omhoog gaan als je de vering op z'n hoogste stand instelt.

[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 13-06-2009 20:23 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

r1200gs is 85cm op de laagste stand, 87 op de hoogste zadelstand. Vanaf 2009 zijn ze 87-89cm hoog. Dan kan je hem iig fabrieksaf bestellen met een lager zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op zondag 14 juni 2009 @ 08:24:
r1200gs is 85cm op de laagste stand, 87 op de hoogste zadelstand. Vanaf 2009 zijn ze 87-89cm hoog. Dan kan je hem iig fabrieksaf bestellen met een lager zadel.
Volgens mij kan je hem niet fabrieksaf met een lager zadel bestellen hoor? Zoiets is altijd een accessoire. Misschien dat ze wel je orginele zadel willen omwisselen voor je. Maar weet je hoeveel geld het kost om even een ander zadel fabrieksuit op een fiets te zetten.

Zelfde geld voor de adventure pakketen van de v-strom, die worden er bij de dealer opgezet. Bij bmw zal dat echt niet anders gaan.

Correct me if i'm wrong.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Fabrieksaf kunnen ze een 82cm zadel leveren zonder meerprijs, ruilen ze het zadel gewoon om.

http://www.motorhoutrust.nl/pdf/down_r1200gs_feb_08.pdf

De rest kost al genoeg :+

[ Voor 32% gewijzigd door charrel op 14-06-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

charrel schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:19:
Fabrieksaf kunnen ze een 82cm zadel leveren zonder meerprijs, ruilen ze het zadel gewoon om.

http://www.motorhoutrust.nl/pdf/down_r1200gs_feb_08.pdf

De rest kost al genoeg :+
Ah, daar haal jij dat fabrieksaf vandaan. Maar ik denk dat ze gewoon een standaard GS binnen krijgen, en dan het zadel terug sturen. :Y

Edit: na het lezen van het ** denk ik dat je toch gelijk hebt. Vind je het gek dat bmw dan zo achterlijk duur is :+ Bij die andere dingen betaal je er ook vrolijk bpm over. :P

[ Voor 17% gewijzigd door M3rcury op 14-06-2009 11:28 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
Het zal ook weer 's niet.. strakjes even wezen rijden en ineens kan ik geen gas meer geven, motor valt langzaam stil. Motor daarna even veilig aan de kant gezet en opnieuw geprobeerd te starten.
Kreeg 'm in het begin nog aan de praat, maar als ik dan gas gaf klonk het net als een hele zware chopper ofzo. Moeilijk uit te leggen, een erg zwaar geluid in ieder geval.

Terwijl ik gas gaf (stabiel) begon het toerentel af te nemen en het motorgeluid ook. Paar tellen later sloeg de motor af (terwijl ik het gas nog steeds stabiel had).
Opnieuw geprobeerd te starten, geen succes. Daarna nog eens met de choke vol open, ook dat duurde een paar tellen, waarna de motor weer afsloeg.

Motor staat nu bij een paar vriendelijke mensen onder de carport en mijn vriendin heeft mij opgehaald. Ik wou morgen de garage bellen, maar die is dicht, dus dat wordt Motoport Almere bellen of het bergingsbedrijf (of iemand van jullie moet in / rond Lelystad wonen en de mogelijkheid hebben om een motor te vervoeren :p).

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb het vermoeden dat het iets met de motor / cilinder is. Hij heeft afgelopen / vorige week nog een kleine onderhoudsbeurt gehad, olie etc. is allemaal bijgevuld en nagekeken.
De motor lekte geen vloeistoffen en ook in de benzinetank zat nog voldoende in. Vooral het geluid doet mij vermoeden dat het iets met de motor is.
Baal hier ontzettend van, heb 'm net laten maken (accu en voorband) en nu heb ik dit weer :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:38:
Het zal ook weer 's niet.. strakjes even wezen rijden en ineens kan ik geen gas meer geven, motor valt langzaam stil. Motor daarna even veilig aan de kant gezet en opnieuw geprobeerd te starten.
Kreeg 'm in het begin nog aan de praat, maar als ik dan gas gaf klonk het net als een hele zware chopper ofzo. Moeilijk uit te leggen, een erg zwaar geluid in ieder geval.

Terwijl ik gas gaf (stabiel) begon het toerentel af te nemen en het motorgeluid ook. Paar tellen later sloeg de motor af (terwijl ik het gas nog steeds stabiel had).
Opnieuw geprobeerd te starten, geen succes. Daarna nog eens met de choke vol open, ook dat duurde een paar tellen, waarna de motor weer afsloeg.

Motor staat nu bij een paar vriendelijke mensen onder de carport en mijn vriendin heeft mij opgehaald. Ik wou morgen de garage bellen, maar die is dicht, dus dat wordt Motoport Almere bellen of het bergingsbedrijf (of iemand van jullie moet in / rond Lelystad wonen en de mogelijkheid hebben om een motor te vervoeren :p).

Weet iemand misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik heb het vermoeden dat het iets met de motor / cilinder is. Hij heeft afgelopen / vorige week nog een kleine onderhoudsbeurt gehad, olie etc. is allemaal bijgevuld en nagekeken.
De motor lekte geen vloeistoffen en ook in de benzinetank zat nog voldoende in. Vooral het geluid doet mij vermoeden dat het iets met de motor is.
Baal hier ontzettend van, heb 'm net laten maken (accu en voorband) en nu heb ik dit weer :( :(
Je brandstof tank vacuum getrokken? Even je benzine dop open en dicht doen. Soms wil dat al helpen.

Motoport Almere zal ik hem niet heen brengen. Die liggen aan de rand van een faillissement.

Nog een paar dingen die je even kan controleren zijn: Brandstoffilter en luchtfilter. Het lijkt heel erg op een brandstof probleem namelijk.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Elektrisch? Slecht contact, ergens..
Vuil in de carbs/brandstofpomp, filters etc?
Zit er brandstof in? :+ Geen kapotte meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:46:
[...]

Je brandstof tank vacuum getrokken? Even je benzine dop open en dicht doen. Soms wil dat al helpen.

Motoport Almere zal ik hem niet heen brengen. Die liggen aan de rand van een faillissement.

Nog een paar dingen die je even kan controleren zijn: Brandstoffilter en luchtfilter. Het lijkt heel erg op een brandstof probleem namelijk.
Tankdop heb ik open gehad, heb toch even mijn brandstofpeil gecheckt, heeft dus geen effect gehad.
Brandstoffilter en luchtfilter weet ik niet te vinden, dus denk dat het toch een garage wordt.
_Apache_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:46:
Elektrisch? Slecht contact, ergens..
Vuil in de carbs/brandstofpomp, filters etc?
Zit er brandstof in? :+ Geen kapotte meter?
Geen idee @ eerste vraag, weet niet waar dat allemaal zit.
Ja, zit brandstof in en de meter functioneert wel, motor wil gewoon niet meer starten.

Nu ik er over nadenk lijkt het ook een brandstof verhaal: starten lukt niet omdat er geen brandstof binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

aaajeetee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:51:
[...]

Tankdop heb ik open gehad, heb toch even mijn brandstofpeil gecheckt, heeft dus geen effect gehad.
Brandstoffilter en luchtfilter weet ik niet te vinden, dus denk dat het toch een garage wordt.

[...]

Geen idee @ eerste vraag, weet niet waar dat allemaal zit.
Ja, zit brandstof in en de meter functioneert wel, motor wil gewoon niet meer starten.

Nu ik er over nadenk lijkt het ook een brandstof verhaal: starten lukt niet omdat er geen brandstof binnenkomt.
Gewoon even je tank optillen kan je zo je brandstofslang volgen. Ik weet niet of bij jou de brandstoffilter in je benzinekraan zit, of in de slang zelf (of dat je überhaupt wel een brandstoffilter hebt) Het is dat je wat te ver woont, maar anders had ik wel even langsgekomen. Of je moet willen wachten tot na 4 juli, maar dan kan ik je alsnog geen garantie geven dat die wel/niet gaat lopen.

Luchtfilter zit ook onder je tank, daar zit als het goed is een grote zwarte doos, die vast zit met een paar schroeven. Als je die eruit haalt kan je zo bij je luchtfilter. Dan kan je zo zien/voelen of die vies is.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dat chopper geluid wat je meldde doet mij denken aan zuigers die op en neer bewegen zonder dat er verbranding plaats heeft. Wellicht dat het niet alle zuigers zijn maar hoe dan ook kan het ook aan het elektriek liggen. Zeikt er ergens benzine uit? Hoe dan ook is het goed om alles na te lopen en schoon te maken.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Bij mij was zoiets een draadbreuk.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

komkommer schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:25:
Bij mij was zoiets een draadbreuk.
is het bij een draadbreuk niet zo dat hij ineens zou moeten stoppen, of soms stoppen, en af toe het wel doen? Het lijkt mij met elektrische contacten zo dat je niet langzamerhand minder stroom krijgt (mits je dynamo, spanningsregelaar en accu allemaal goed zijn) Zie het als een lamp, of aan, of uit (en nou niet met verhalen over dimmers komen 8)7 )
charrel schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:42:
[...]

Je zit wsl. dichterbij het vuur dan ik, maar is het niet zo dat de Holding failliet is, niet de werkvestiging zelf? Ze heten hetzelfde maar staan wel los van elkaar. Tenminste als ik de meeste posts op mf mag geloven.
Zat het een beetje te volgen ivm. de aankoop van een motor van een vriend van me daar.
Motoport Europa (ik neem aan dat je dat bedoelt met de holding?) is niet failliet. Dat loopt echt prima. Ik heb iig verhalen gehoord over motoport almere. (dus de vestiging in Almere) dat die aan de rand ervan zit. Net als Motoport Vianen, helaas.

Anders moet je maar ff een PMtje sturen.

[ Voor 41% gewijzigd door M3rcury op 14-06-2009 23:45 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:46:
[...]

Je zit wsl. dichterbij het vuur dan ik, maar is het niet zo dat de Holding failliet is, niet de werkvestiging zelf? Ze heten hetzelfde maar staan wel los van elkaar. Tenminste als ik de meeste posts op mf mag geloven.
Zat het een beetje te volgen ivm. de aankoop van een motor van een vriend van me daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

M3rcury schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:42:
[...]

is het bij een draadbreuk niet zo dat hij ineens zou moeten stoppen, of soms stoppen, en af toe het wel doen? Het lijkt mij met elektrische contacten zo dat je niet langzamerhand minder stroom krijgt (mits je dynamo, spanningsregelaar en accu allemaal goed zijn) Zie het als een lamp, of aan, of uit (en nou niet met verhalen over dimmers komen 8)7 )
draadbreuk in signaalgever naar tci. Ik verzin 't ook niet.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

komkommer schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:44:
[...]

draadbreuk in signaalgever naar tci. Ik verzin 't ook niet.
Hoho, ik zeg ook niet dat ik je niet geloof. Ik ben tenslotte ook geen monteur, maar ik redeneer gewoon even. :)
@Charrel, je antwoord staat 1 bericht boven je.

[ Voor 7% gewijzigd door M3rcury op 14-06-2009 23:46 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Zonet nog eventjes de NTV rustig warm gereden richting Scheveningen, daarna op de terug weg even door de Hubertus en de Sytwinde tunnels heen geknald :Y). Heerlijk, maar ik weet wel dat ik geen kans maak tegen een R1 of een Z750.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Pagina: 1 ... 113 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.