Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.472 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nu schakel je zo:

6
5
4
3
2
N
1

Maar fijner rijd het om zo te rijden:

1
N
2
3
4
5
6

Dus opschakelen door je pookje naar beneden te trappen. Went heel snel. Er rijd stukken lekkerder.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 17:15

Twhomp

Stayin' Alive

Kostda? :P :+

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

charrel

Cortisol4life..

Lol, niks. Je moet alleen wel een motor hebben waarbij het schakelmechanisme andersom kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Schakelen brommers ook niet standaard op die manier?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

moto-moi schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:29:
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Niks. Maar je moet het wel kunnen omdraaien op je motor. Gewoon ergens op een schanierpunt het euhh scharniertje 180 graden draaien... Snappie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Dat klinkt op zich wel interessant! Imo voelt het ook logischer om bij het opschakelen alleen maar een tik op die pook te hoeven geven. Eens kijken of dat een optie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Lijkt mij maar niks, terugschakelen wil je snel kunnen doen als het nodig is, opschakelen heb je meestal toch wat meer tijd en ruimte voor.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-10 15:50

Stoffel

Engineering the impossible

Terugschakelen doe ik niet snel op peak power, opschakelen wel. Laat me je vertellen dat je niet per ongeluk in de twee wil blijven hangen als je naar de drie denkt te zijn gegaan op 12k rpm. Gegarandeerd feest als je dan je koppeling wat enthousiast laat opkomen. Die kans lijkt me ook iets kleiner als je op de hendel kan drukken ipv hem omhoog haken.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffel op 03-06-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Tsja, andere tak van de sport.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
Tijd voor een automaat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

cvt

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

dj_dysaster

Stoom \o/

* dj_dysaster is net geslaagd voor zn Atje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

dj_dysaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:48:
Feli!
Vol vermogen of opgevoerde brommer?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-10 10:33

unclero

MB EQA ftw \o/

moto-moi schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:29:
Nop..

Maar sommige brommers/motoren hebben een hak-teen schakelpook (al dan niet half-automagisch) zodat je ten alle tijden naar beneden kan trappen ;).
komkommer schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:09:
Lijkt mij maar niks, terugschakelen wil je snel kunnen doen als het nodig is, opschakelen heb je meestal toch wat meer tijd en ruimte voor.
...eerdergenoemde versnellingsbakken zijn er ook in 'roterende uitvoering' dat je na de 6 de vrij en daarna weer de 1 krijgt, enz.
Wel zo'n handige uitvinding jah :>.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 17:41
Ik hoopte een grapje te maken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:45
unclero schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:28:
[...]

Nop..

Maar sommige brommers/motoren hebben een hak-teen schakelpook (al dan niet half-automagisch) zodat je ten alle tijden naar beneden kan trappen ;).
Dat is toch voor harleys waar je in plaats van een stepje een vlonder hebt waar je je voet op kan zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

dj_dysaster schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:48:
* Ray-zor vandaag ook! *O* Niet mijn beste rit maar blijkbaar goed genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Ray-zor op 03-06-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Apart lijkt me dat, zonder schakelen net als: http://www.engadget.com/2...ic-motorcycle-with-video/

Wel grappig, maar als je lage brandstofkosten wilt dan laat je toch een normale motorfiets op gas lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

dj_dysaster

Stoom \o/

Francis schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:03:
[...]

Feli!
Vol vermogen of opgevoerde brommer?
Ik mag (helaas) nog ff op een opgefokte brommer knarren, maar het blijft beter als koekblikken :+
Ray-zor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:27:
[...]

* Ray-zor vandaag ook! *O* Niet mijn beste rit maar blijkbaar goed genoeg.
Gefeliciteerd!!

[ Voor 30% gewijzigd door dj_dysaster op 03-06-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:39:
[...]

Apart lijkt me dat, zonder schakelen net als: http://www.engadget.com/2...ic-motorcycle-with-video/

Wel grappig, maar als je lage brandstofkosten wilt dan laat je toch een normale motorfiets op gas lopen?
Moet je voor de gein eens op een aprilia mana rijden. Eerste kwartier zat ik echt naar de koppeling te zoeken. Maar daarna rijdt het best makkelijk. Iets voor mij, NEE, absoluut niet, maar wel een geinige ervaring.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik vind de mana een heel interessante motor. 850cc met 76pk, sequentiële versnellingsbak met verschillende mappings, ruimte voor je helm zonder lelijke topkoffer. Ze hebben hun best gedaan om de voordelen van de motorscooter naar de motor te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 19:50
* Bargemanos is dinsdag geslaagd! Vanavond m'n rijbewijs ophalen! :D *O*

En dan maar toeren, het beestje staat al te wachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.bargemanos.nl/Dump/motor_int.jpg

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:42:
Ik vind de mana een heel interessante motor. 850cc met 76pk, sequentiële versnellingsbak met verschillende mappings, ruimte voor je helm zonder lelijke topkoffer. Ze hebben hun best gedaan om de voordelen van de motorscooter naar de motor te brengen.
En hij stuurt prima. gemiddelde supersport rijder is gewoon bij te houden op dat ding :+

Ook wel grappig dat je zowel met het pookje aan de linkerkant, als met de knoppen op je stuur kan schakelen. Van mij hadden ze dat pookje echt weg kunnen laten, want met die knoppen is veel vetter :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik vind em ook wel mooi, maar hij is best prijzig ivm de v-strom en vergelijkbare tourmodellen. Je betaald een beetje veel voor de Aprilia badge...

Het lijkt me hele verbetering als je vaak lange tochten rijd. Heb je aan de eind van de dag tenminste geen last van je linkerhand door het ontkoppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:08:
[...]

En hij stuurt prima. gemiddelde supersport rijder is gewoon bij te houden op dat ding :+

Ook wel grappig dat je zowel met het pookje aan de linkerkant, als met de knoppen op je stuur kan schakelen. Van mij hadden ze dat pookje echt weg kunnen laten, want met die knoppen is veel vetter :P
lijkt me ook wel een geinig ding, zeker voor woon-werk lijkt me dat wel handig..
Maar voor voor de lol een stukje rijden is zelf schakelen leuker :)

BTW honda heeft toch ook zo'n CVT achtige bak op die rare hightech cruiser van ze (naam even ontschoten DN-01 ofzo)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ToolkiT schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:54:
[...]

BTW honda heeft toch ook zo'n CVT achtige bak op die rare hightech cruiser van ze (naam even ontschoten DN-01 ofzo)
Maar dat ding is echt LELIJK, daar wil ik nog niet dood op gevonden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.motosyco.com/catalog/images/dn-01_01.jpg
Ik heb hem in het eggie gezien bij Molenaar motors, maar damn wat een spuuglelijke ding zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:54:
[...]

lijkt me ook wel een geinig ding, zeker voor woon-werk lijkt me dat wel handig..
Maar voor voor de lol een stukje rijden is zelf schakelen leuker :)

Voor de lol ermee rijden doe je ook wel met dat ding. echt 90% van mijn omgeving rijdt op een supersport, waarvan de meeste wel een klein beetje doorrijden, maar niet ECHT hard. Bochten nemen in een te hoge versnelling. Is juist leuk om er dan achter te hangen met je mana, ding heeft echt wel een behoorlijke grondspeling, en als je vol op gas gaat in de automatische stand (op sport uiteraard anders komt dan hok niet van zijn plek af >:) ) zit je sowieso in de goede versnelling. Je krijgt me een partij verbaasde blikken als je ze na een paar bochten toch echt voorbij gaat >:)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Francis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:57:
[afbeelding]
Ik heb hem in het eggie gezien bij Molenaar motors, maar damn wat een spuuglelijke ding zeg.....
Ik vind 'm vet.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

_Erikje_ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:40:
Ik vind em ook wel mooi, maar hij is best prijzig ivm de v-strom en vergelijkbare tourmodellen. Je betaald een beetje veel voor de Aprilia badge...
idd.. dan vind ik de Gilera DNA 180 nog leuker, want daar kan je ook een helm in kwijt, is een stuk goedkoper, en heeft tenminste niet zo'n archaische ketting. Hadden ze niet bij Aprilia gewoon all the way kunnen gaan en er een cardan aan kunnen hangen, of misschien zelfs een belt?
Het lijkt me hele verbetering als je vaak lange tochten rijd. Heb je aan de eind van de dag tenminste geen last van je linkerhand door het ontkoppelen...
Dat niet alleen. Maar zo'n ding is een uitkomst voor doorrijders (jeweetwel, de lui die dag in dag uit, weer of geen weer, naar hun werk / appie / schoonmoeder / gamma kachelen met hun fiets). Kun je je volledig focussen op het drukke ochtendspitsverkeer.
Des te jammerder vind ik het dan dat ze er niet even een cardan aan hebben gehangen, want dat (inclusief ophangpunten voor de laptopkoffer-acessoire) zou het de perfecte doorrijfiets gemaakt hebben. :D

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

unclero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:38:
[...]

idd.. dan vind ik de Gilera DNA 180 nog leuker, want daar kan je ook een helm in kwijt, is een stuk goedkoper, en heeft tenminste niet zo'n archaische ketting. Hadden ze niet bij Aprilia gewoon all the way kunnen gaan en er een cardan aan kunnen hangen, of misschien zelfs een belt?

[...]

Dat niet alleen. Maar zo'n ding is een uitkomst voor doorrijders (jeweetwel, de lui die dag in dag uit, weer of geen weer, naar hun werk / appie / schoonmoeder / gamma kachelen met hun fiets). Kun je je volledig focussen op het drukke ochtendspitsverkeer.
Des te jammerder vind ik het dan dat ze er niet even een cardan aan hebben gehangen, want dat (inclusief ophangpunten voor de laptopkoffer-acessoire) zou het de perfecte doorrijfiets gemaakt hebben. :D
Als je op een Gilera gaat rijden krijg je alleen respect van 17 jarige jochies :'( . Dat is gewoon een brommer met iets meer pk...

Waarschijnlijk hebben ze voor ketting gekozen om de kosten te drukken. Met cardan had hij waarschijnlijk te duur geweest om voor de doelgroep interessant te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Erikje_ schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:40:
het enige waar ik last van heb na een dag rijden (voornamelijk afstanden dus snelweg) is m'n reet, handen enzo kunnen dat prima aan :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

moto-moi schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:53:
[...]

het enige waar ik last van heb na een dag rijden (voornamelijk afstanden dus snelweg) is m'n reet, handen enzo kunnen dat prima aan :)
Ik merk wel dat ik de kracht heb maar niet het uithoudingsvermogen in mijn linker hand. Na 2 uur lessen (vooral bijzondere verrichtingen) voel ik mijn linker hand/arm toch wel flink....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Francis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Ik merk wel dat ik de kracht heb maar niet het uithoudingsvermogen in mijn linker hand. Na 2 uur lessen (vooral bijzondere verrichtingen) voel ik mijn linker hand/arm toch wel flink....
Over een tijdje zijn je spieren aangepast en kunnen dat gewoon hebben.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-10 21:21

Matis

Rubber Rocket

Ik heb nu ook al/pas 4 motorlessen gehad. De snelweg ervaar ik toch nog als onplezierig, vooral omdat ik nu nog de indruk heb dat wanneer ik een vingertje loslaat ik meteen van de motor word getrokken, terwijl dit natuurlijk niet het geval zal zijn.

Er zijn ook een aantal snelheden waarbij mn handen zo ontzettend gaan resoneren dat het gewoon zeer gaat doen. Meestal bij de 5 in zn 3 (~3500 rpm) Dat is echt niet fijn. Opschakelen naar zn 4 kan soms wel, maar dan draait ie weer relatief laag in toerental.

Nja genoeg te leren nog. Nog 4 lessen voordat ik op examen ga :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:23:
Ik heb nu ook al/pas 4 motorlessen gehad. De snelweg ervaar ik toch nog als onplezierig, vooral omdat ik nu nog de indruk heb dat wanneer ik een vingertje loslaat ik meteen van de motor word getrokken, terwijl dit natuurlijk niet het geval zal zijn.

Er zijn ook een aantal snelheden waarbij mn handen zo ontzettend gaan resoneren dat het gewoon zeer gaat doen. Meestal bij de 5 in zn 3 (~3500 rpm) Dat is echt niet fijn. Opschakelen naar zn 4 kan soms wel, maar dan draait ie weer relatief laag in toerental.

Nja genoeg te leren nog. Nog 4 lessen voordat ik op examen ga :)
minder knijpen in je stuur maar vasthouden alsof het een vers ei is..
En op de snelweg wat meer naar voren leunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

komkommer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:19:
[...]

Over een tijdje zijn je spieren aangepast en kunnen dat gewoon hebben.
Ik zit gelukkig lekker ontspannen op de motor, alleen na 2 uur koppeling knijpen gaat je hand gewoon pijn doen. Het went wel, ik moet gewoon mijn linker hand trainen, ik ben 100% rechts namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15

_Apache_

For life.

3500rpm en dan schudden? Rij je een V-twin oid? De 4-in-lijnblokken zijn stiller, en kan nou niet echt zeggen dat men Fazer erg vribreerd bij het dubbele aantal rpm.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

De XJ6 waar ik op les draait zo'n 5k @ 100kmh, schudden doet die niet, maar ik voelde wel wat vibraties die imo vervelend kunnen gaan worden als je lang rijdt. Moet er wel bij zeggen dat ding iets meer als 1000km gereden heeft, dus wellicht moet die nog een beetje loskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nee, het is een Kawasaki ER-6N. Een Parallelle Twin dus. Daarbij moet ik wel vermelden dat ie geknepen is omdat ik nog maar 20 jaartjes ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Bargemanos schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:05:
* Bargemanos is dinsdag geslaagd! Vanavond m'n rijbewijs ophalen! :D *O*

En dan maar toeren, het beestje staat al te wachten.

[afbeelding van een Suzuki Intruder VS 800 GLP]
Cool! Dat is precies de machine die ik ook voor ogen heb als mijn allereerste motor. Een mooie, slanke beginners cruiser vind ik. Op marktplaats staan er altijd wel wat, maar zonder technische kennis (weet niks van motor techniek ) en technische kennis (heb geen kennis in de buurt die er wel verstand van heeft), ben ik erg huiverig om particulier te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ray-zor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:56:
[...]

Cool! Dat is precies de machine die ik ook voor ogen heb als mijn allereerste motor. Een mooie, slanke beginners cruiser vind ik. Op marktplaats staan er altijd wel wat, maar zonder technische kennis (weet niks van motor techniek ) en technische kennis (heb geen kennis in de buurt die er wel verstand van heeft), ben ik erg huiverig om particulier te kopen.
Garages liegen net zo hard om de verkoop rond te krijgen, en proberen meestal wel onder garanties uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:43

4x2

lộn xộn quá

En bij een particulier kun je ook terug gaan als er verborgen gebreken aan zitten.
Overigens is een intruder best een goede motor, maar een gruwelijke kutbak (zo, dat is er uit :P) om aan te werken.
Stel je voor dat ze een frame, blok en kabelboom hadden en dat mbv een 20-tons pers in elkaar geduwd hebben, dan kom je aardig in de richting.

Oftewel: let op voor achterstallig onderhoud en zeker evt slechter lopen, want de carburateurs (of vooral de manier waarop ze aan elkaar zitten) is een geval apart.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ray-zor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:56:
Cool! Dat is precies de machine die ik ook voor ogen heb als mijn allereerste motor. Een mooie, slanke beginners cruiser vind ik.
Intruder "slank"? :o
Een Suzuki Savage is slank, een Intruder is gewoon "de betrouwbare Harley". Wel een vergevende fiets hoor, cardan, kan weinig stuk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Intruders zijn leuke dingen om te zien, alleen ze zijn vrij klein en is geen gezicht als je een beetje lengte hebt en erop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Een Intruder is smaller (en een stuk langer) dan een savage anders...

En een savage is gewoon een onbetrouwbare rampenbak, de bijnaam ravage heeft ie niet voor niks.

Alternatieven voor een intruder die ook gewoon goed en betrouwbaar zijn:
Yamaha Virago/Dragstar, Honda Shadow.
Eigenlijk ongeacht de cilinderinhoud, alleen de XV535 heeft wel eens wat gemekker met de carburateurs.

Een kawasaki Vulcan moet je, indien even mogelijk, uit de buurt blijven.

[ Voor 46% gewijzigd door 4x2 op 04-06-2009 14:34 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

unclero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Intruder "slank"? :o
Een Suzuki Savage is slank, een Intruder is gewoon "de betrouwbare Harley". Wel een vergevende fiets hoor, cardan, kan weinig stuk aan.
idd, een intruder (of je nou een 800 of een 1500 hebt) is 1 van de grotere modellen in deze klasse. een drag star 650 is een stukje kleiner, een 1100 is ongeveer net zo groot.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Of een Suzuki VX800 . Motorblok en karakter van een Intruder, maar kan je ook nog eens mee door de bocht en wat in toeren gaan voor het sportievere werk. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

DieterVDW schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:58:
Of een Suzuki VX800 . Motorblok en karakter van een Intruder, maar kan je ook nog eens mee door de bocht en wat in toeren gaan voor het sportievere werk. d:)b
Ik denk dat als je een cruiser zoals een Intruder wil hebben, het 'sportievere werk' je aan de aars zou roesten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 24-10 08:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

4x2 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:32:
Een Intruder is smaller (en een stuk langer) dan een savage anders...

En een savage is gewoon een onbetrouwbare rampenbak, de bijnaam ravage heeft ie niet voor niks.

Alternatieven voor een intruder die ook gewoon goed en betrouwbaar zijn:
Yamaha Virago/Dragstar, Honda Shadow.
Eigenlijk ongeacht de cilinderinhoud, alleen de XV535 heeft wel eens wat gemekker met de carburateurs.

He, je vergeet je Honda V4 passie..... de Magna mag ook in dat rijtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

4x2 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:32:

Afgezien van het feit dat de Vulcan best wel lelijk is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat als je een cruiser zoals een Intruder wil hebben, het 'sportievere werk' je aan de aars zou roesten ;).
Als je begint weet je toch nog niet wat voor een motor je eigenlijk tof vindt om te rijden. Merk je ineens dat dat bochtenwerk eigenlijk best wel tof is, zit je met je cruiser.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:25:
[...]
He, je vergeet je Honda V4 passie..... de Magna mag ook in dat rijtje :)
Een magna is een chopper, maar niet direct zo betrouwbaar als een virago/shadow ;)
De oude hebben de brakke V4 blokken, de supermagna's loopt het lager vd uitgaande as er nogal eens uit (waarvoor het hele blok uit elkaar moet) en de nieuwere hebben een kettingaandrijving wat, imho, niet op een chopper hoort.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

4x2 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Een magna is een chopper, maar niet direct zo betrouwbaar als een virago/shadow ;)
De oude hebben de brakke V4 blokken, de supermagna's loopt het lager vd uitgaande as er nogal eens uit (waarvoor het hele blok uit elkaar moet) en de nieuwere hebben een kettingaandrijving wat, imho, niet op een chopper hoort.
Inderdaad, er hoort gewoon een band op een chopper.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45
Zo, net terug van een weekje Luxemburg, Vogezen, Zwarte Woud, Alpen en weer terug :)
Oeioeioei wat een pret, ik was op mijn XJ900 incl twee koffers en op het rekje vastgebonden tent en matje oftewel: een vrij lompe fiets maar wat is het daar leuk buiten spelen.
We hadden eigenlijk het plan ook een paar dagen wat rustiger aan te doen maar uiteindelijk hebben we in 8 dagen 3300km gereden en op 100km na geen snelweg gezien.
Heb het rubber netjes onder gehouden, behalve dan op een pas in Oostenrijk die eigenlijk nog dicht was, omhoog was hij al helemaal schoon, eenmaal boven even een stukje offroad om de slagboom heen en naar beneden lag hij nog vol brokken sneeuw, rotsen en modder en... een stuk ijs waar ik dan ook onderuitgleed. Ik had het gezien, besloot dat het beste was om maar gewoon de koppeling in te trekken en te laten rollen maar dat mocht niet baten.
Nouja behalve een kromme remhendel is alles nog heel :)

Een korte impressie:
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/DSC_3977klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/DSC_4006klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/P1030391klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/P1030420klein.jpg

Weet iemand trouwens of er al otoplastieken (oordoppen ;) ) zijn met ingebouwde audio? Ik rijd nu met standaard in-ear dopjes die ik in mijn telefoon/navigatie prik maar bij 120km/u komt er toch nog vrij veel lawaai doorheen. Ik heb al even bij de opticien geïnformeerd, de dame aldaar belde even met Alpine en wist te vertellen dat ze het wel hebben maar niet voor motorrijders, de doppen zouden te ver uit het oor steken om in een helm te passen.
Iemand ervaring meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb Shure-oordoppen waar ook een op-maat-gemaakt oordopje voor gemaakt kan worden, maar ik vermoed dat die ook tever uitsteken :)

Welke in-ear monitors heb je nu? Want wellicht is er daar ook nog wel een verbetering voor te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:27:

Weet iemand trouwens of er al otoplastieken (oordoppen ;) ) zijn met ingebouwde audio? Ik rijd nu met standaard in-ear dopjes die ik in mijn telefoon/navigatie prik maar bij 120km/u komt er toch nog vrij veel lawaai doorheen. Ik heb al even bij de opticien geïnformeerd, de dame aldaar belde even met Alpine en wist te vertellen dat ze het wel hebben maar niet voor motorrijders, de doppen zouden te ver uit het oor steken om in een helm te passen.
Iemand ervaring meer?
ja die zijn er:
ToolkiT in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik heb zelf een paar keer met mijn sennheiser cx gereden. Die passen prima in de helm, maar ze sluiten niet zo goed aan op je oren waardoor ze er vaak uitvallen tijdens het rijden. Ik wil eigenlijk ook wel custom shures hebben maar die zijn nogal prijzig volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Elecom oordopjes voor 12,50Eur met silicon ringen in de maten s, m, l en xl, dit nemen wat windruis weg, niet alles maar wel veel.

Bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Maandag de elfstedentocht gereden, erg gezellige dag gehad, lekker wat getoerd wat gebabbeld en veel motoren gekeken :) Voor herhaling vatbaar!

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/1769/dsc01239q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/8901/dsc01241yzq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

komkommer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:31:
Als je begint weet je toch nog niet wat voor een motor je eigenlijk tof vindt om te rijden. Merk je ineens dat dat bochtenwerk eigenlijk best wel tof is, zit je met je cruiser.
Met een cruiser kun je ook prima dijkjes bedwingen ;). Je moet er alleen niet 200 mee willen, maar ja, op een beetje dijk kom je vaak (op een beetje zonnige dag) toch niet boven de 60 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:36:
[...]

Met een cruiser kun je ook prima dijkjes bedwingen ;). Je moet er alleen niet 200 mee willen, maar ja, op een beetje dijk kom je vaak (op een beetje zonnige dag) toch niet boven de 60 uit.
Jaja, met elke motor kan je sturen.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:45
Ik heb nu simpele Sennheiser dopjes, bevalt opzich prima maar zoals gezegd, bij 120km/u houd het wel op qua demping.
Maar die van jou zien er goed uit ToolkiT, welk merk is dat? En quanta costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:23:
Ik heb het gisteren tijdens mijn les nog eens nagekeken en het doet zich echt voor tussen de 3000 en de 3500 rpm.
Het is een Kawasaki ER-6N. Een Parallelle Twin motor dus. Daarbij moet ik wel vermelden dat ie geknepen is.
50 in zn 4 is praktisch niet te doen, hij gaat op dat moment een beetje stotteren.

Iemand nog een idee wat ik eraan kan doen (aan de motor prutsen is geen optie :P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:47:
[...]
Jaja, met elke motor kan je sturen.
Dat moet je niet zeggen. Op sommige motoren is het ronduit problematisch. Toen ik als fotograaf op Bavaria City Racing was 2 jaar terug waren er in de optocht ook een paar motoren van een of andere OCC wannabee toko. De mannen kwamen de brug over en zagen een bocht opdoemen...de angstige blikken op de gezichten waren best leuk om te zien... ;) Er is er iets verderop ook een op zijn plaat gegaan. Maarjaa...zeg nou eerlijk: kun je dit nou een lekker rijdende motor noemen?
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1012/1174021676_11ab8ff1d1.jpg
Op zich een geinig ding om naar te kijken, maar een drama om te rijden natuurlijk. In de VS erg handig, daar hebben ze voornamelijk rechte wegen, dus neem je zo'n bikebuddy mee om 'm om te draaien als je weer van de kroeg naar huis toe wilt en gaan...op naar het trailerpark :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik vind het een mooie machine om naar te kijken, maar het ziet er erg oncomfortabel uit......wie had het iee om de zithouding zo te maken :S
Laat de rijder dan wat meer liggen, dit is kut voor je rug en armen.
Wel vette achterband :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

komkommer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:26:
[...]
Inderdaad, er hoort gewoon een band op een chopper.
Een riem is ook zo'n aandrijving die eigenlijk net niet werkt, 1 steentje dr tussen en je kunt je veel te dure riem/poelies afschrijven.
Doe mij in dat opzicht maar een cardan, alleen de cardanreactie is even wennen.
unclero schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:36:
[...]
Bwehehehe :+
Niet echt :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 24-10 16:45

TiMMieJ

PSN: Orixez

4x2 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:44:
[...]

Een riem is ook zo'n aandrijving die eigenlijk net niet werkt, 1 steentje dr tussen en je kunt je veel te dure riem/poelies afschrijven.
Doe mij in dat opzicht maar een cardan, alleen de cardanreactie is even wennen.

[...]
Hij werkt mij anders best! Je moet alleen niet je riem blootleggen door de "bescherm" kappen er af te halen. Dit staat misschien wel mooier maar word een duur geintje als je hem moet vervangen.

Van het weekend nog mensen die op de "chopperdag" in Alphen gaan kijken? Ik rijd er wel even langs aangezien het toch maar 5 minuten van huis is.

[ Voor 12% gewijzigd door TiMMieJ op 05-06-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Matis schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:11:
[...]

Ik heb het gisteren tijdens mijn les nog eens nagekeken en het doet zich echt voor tussen de 3000 en de 3500 rpm.
Het is een Kawasaki ER-6N. Een Parallelle Twin motor dus. Daarbij moet ik wel vermelden dat ie geknepen is.
50 in zn 4 is praktisch niet te doen, hij gaat op dat moment een beetje stotteren.

Iemand nog een idee wat ik eraan kan doen (aan de motor prutsen is geen optie :P)?
Niet opschakelen, maar naar beneden schakelen. Laat dat ding maar toeren maken :P Ik kom eigenlijk niet onder de 4500 á 5000 toeren wanneer ik rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:55:
[...]

Niet opschakelen, maar naar beneden schakelen. Laat dat ding maar toeren maken :P Ik kom eigenlijk niet onder de 4500 á 5000 toeren wanneer ik rij.
Sterker nog, de mijne doet gewoon niks onder de 8000 rpm, daarboven barst de hel pas los. Al is die hel lang niet zo leuk meer :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:11:
[...]

de Versys heeft hetzelde blok (maar anders getuned) en die trilt soms ook wel wat.. dat hoort nou eenmaal bij parralel twins vrees ik.. Bij mij heb ik het vermoeden dat het de injectoren zijn die de trilling veroorzaken..
Gewoon losjes vasthouden dan heb je er veel minder last van..
En 50 dus gewoon in zijn 3 rijden als hij stottert in zijn 4... net als bij de auto dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Nu online

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Sterker nog, de mijne doet gewoon niks onder de 8000 rpm, daarboven barst de hel pas los. Al is die hel lang niet zo leuk meer :+
Ik heb het ook over rustig rijden :P Vlammen gebeurt tussen de 9000 á 10000 en 15000 toeren ;) Maar dat kun je van een parallelle twin als de ER-6 natuurlijk niet verwachten :P

Die van mij is onder de 3500 toeren erg onrustig en snel bokkerig, dus dat is gewoon niet prettig rijden :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 05-06-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

M3rcury schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:14:
[...]

Neem een R6 :P De hel breekt pas los boven de 10.000 en duurt tot ik geloof 17.500. Al schijnt die toerenteller een beetje positief te wezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Ik heb het ook over rustig rijden :P Vlammen gebeurt tussen de 9000 á 10000 en 15000 toeren ;) Maar dat kun je van een parallelle twin als de ER-6 natuurlijk niet verwachten :P

Die van mij is onder de 3500 toeren erg onrustig en snel bokkerig, dus dat is gewoon niet prettig rijden :)
Persoonlijk vind ik koppel onderin juist lekker rijden...je haalt misschien niet alle potentiele power eruit, maar voor dagelijks gebruik is het veel practischer...
Alleen op circuit heb je echt voordeel van hoogtoerige motoren imho..

Maar ieder zijn eigen ding.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Het hele probleem is dat mijn motor niet verder dan 6000 toeren gaat omdat ie begrenst is. Daarnaast is ons aangeleerd dat we 50 in z'n 3 rijden. Enfin, ik heb gisteren niet zo hard geknepen, maar toch blijft dat een klote snelheid/toerental om te rijden.

Als ik eenmaal m'n rijbewijs heb kan ik er zelf eens naar kijken waar het fout gaat, maar nu kan dat helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Matis schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:16:
Het hele probleem is dat mijn motor niet verder dan 6000 toeren gaat omdat ie begrenst is. Daarnaast is ons aangeleerd dat we 50 in z'n 3 rijden. Enfin, ik heb gisteren niet zo hard geknepen, maar toch blijft dat een klote snelheid/toerental om te rijden.

Als ik eenmaal m'n rijbewijs heb kan ik er zelf eens naar kijken waar het fout gaat, maar nu kan dat helaas nog niet.
ik rij nu 50 in zijn 1 of zijn 6, hang ervan af waar ik ben en wat k wil :P

Met lessen kun je ook gewoon alles in zijn 2rijden ^^

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Leuk voor BMW rijders: BMW Motorrad Days 2009 Garmisch Partenkirchen.

Lijkt me wel erg leuk om heen te gaan. 3-5 juli. Details over het programma volgen nog (vanaf 25 juni), maar voorlopig ziet het er leuk uit. Prachtig gebied natuurlijk. Ik denk wel dat ik ga. Mijn grote vakantie komt toch pas in oktober, dus in de tussentijd zoek ik wat leuke trips voor tussendoor. Een mooi lang weekend. Aanrijden is in 1 dag wel te doen.

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/motoblog/bmw-motorrad-days-2008/BMW_Motorrad_Days_01.jpg

De info uit het BMW persbericht voor hen die te lui zijn om op de BMW site te gaan kijken ;)
Van 3 tot 5 juli zal Garmisch-Partenkirchen opnieuw het Mekka zijn van BMW motorfiets fans. Gedurende deze dagen komen BMW motorrijders voor de negende keer bijeen om op Bavariaanse wijze te feesten. Vorig jaar vonden 34.000 bezoekers hun weg naar het festival en dit jaar wordt minimaal hetzelfde aantal mensen verwacht. Bezoekers van het evenement kunnen in Garmisch-Partenkirchen met haar pittoreske bergachtige achtergrond opnieuw een uitgebreid entertainmentprogramma verwachten. Een van de hoogtepunten is zonder twijfel het BMW Motorrad Motorsport Team. Het nieuwe team neemt dit jaar voor het eerst deel aan het World Superbike Championship met de raceversie van de S1000R. Fans van het motorrijden zullen in de gelegenheid worden gesteld het team van Berthold Hauser, hoofd BMW Motorrad Motorsport, inclusief de twee rijders Troy Corser en Ruben Xaus van dichtbij te aanschouwen.

In de Freestyle Area zal motoracrobaat Chris Pfeiffer zijn kunsten met spectaculaire stunts aan het publiek tonen. Pfeiffer fascineert de kijkers met zijn snelle acrobatische combinaties waarmee hij tot drie keer op rij winnaar is geworden van het Indoor Streetbike Freestyle World Championship. ’s Werelds beste Enduro rijders, onder wie Andreas Lettenbichler en Juha Salminen, zullen rondrijden op het zogenoemde “x-track” en spectaculair off-road rijden laten zien. Naast testrijden op huidige BMW modellen door de fantastische omgeving zal er op zaterdag een grootschalige rijdersparade plaatsvinden. Dit jaar zal er opnieuw een speciale vrouwentoer zijn, georganiseerd door een vrouwelijke gids op BMW motorfietsen.

Dit jaar zullen er wederom BMW motorfietsen beschikbaar zijn op het populaire 10.000m² tellende enduropark. Vijf ervaren instructeurs zullen het gehele weekend trainingssessies verzorgen. Gasten zullen een fantastische tijd hebben in de partytenten met verschillende bands, DJ’s, country en rock & roll optredens. Motorfietsavonturier Michael Martin, die ontelbare expedities over de gehele wereld achter de rug heeft zal spannende en informatieve shows weggeven voor avonturiers in de dop. Last but not least zal er een loterij gehouden worden waarmee op vrijdag een BMW F800R en op zaterdagavond een F800GS gewonnen kan worden.

Op het evenemententerrein is een camping met een oppervlakte van 15. 000m² complete met sanitaire voorzieningen. In de nabije omgeving kunnen ook hotels worden geboekt via bmw-motorrad@gapa.de.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Daar is m'n vader ook een keer heen geweest, toen met een georganiseerde tocht van een motorzaak waarvan ik de naam even niet meer weet. Dat was in 2 dagen heen rijden, eerste dag snelweg en 2e dag binnendoor verder. Maar het was wel geslaagd, alle hotels en straten zijn dan vol met bmw rijders ;)

Helaas valt het tegelijk met rock werchter, anders was ik dit jaar met m'n vader heen gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Interessant, zit direct na men vakantie in Duitsland ( en je raadt het al, daar ga ik samen met vriendinlief op de motor heen). Het is alleen geen bmw-buffel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

KTM trekt zich terug uit Dakar Rally
Uitgegeven: 5 juni 2009 13:54
Laatst gewijzigd: 5 juni 2009 13:53

PARIJS - KTM zal volgend jaar niet aan de start verschijnen van de
Dakar Rally. De motorfabrikant is het niet eens met het besluit van
organisator ASO om de motorinhoud te beperkten tot 450cc.

''Het besluit van de organisatie om op zo'n korte termijn de regels te
veranderen, met als doel de dominantie van KTM te beëindigen, heeft de
KTM-fabriek hard geraakt," liet het merk vrijdag weten.

"Zeker omdat deze nieuwe regel zonder enige waarschuwing wordt
ingevoerd.'' De afgelopen acht edities van Dakar eiste KTM de eindzege
bij de motoren op.

KTM zal niet alleen geen fabrieksteam afvaardigen naar de Dakar Rally
die in Zuid-Amerika wordt afgewerkt, maar weigert ook om andere
onafhankelijke teams te ondersteunen.

''We richten ons nu op het WK rally en andere belangrijke rally's.''

© ANP
http://www.motorfreaks.nl...zich-terug-uit-dakar.html
Heinz Kinigadner:
Elke sportregelement is aan wijziging onderhevig, mede vanwege ontwikkelingen op de markt, maar vereist ook de nodig doorlooptijd. We hebben het complete materiaal voor de 690 Rally motorfietsen voor ons fabrieksteam alsmede voor 50 klantenfietsen in ons magazijn klaar om deze maand geassembleerd te worden. Contracten met rijders zijn al opgemaakt en teamleden al aangetrokken. De financiële consequenties als gevolg van deze beslissing zijn enorm, maar apart hiervan zijn we vooral geschokt over het gebrek aan loyaliteit van de organisatie. Vooral omdat wij na de annulering van het evenement in 2008 veel werk hebben verricht het evenement een nieuw leven in te blazen.
:(

Nou BMW kom maar binnen met je Rallye-X

Niet zelf geschoten maar wel gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/222516/images/cyprus%2009%20and%20mg%20032.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door ROFLASTC op 06-06-2009 17:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 01:14:
[...]

Ik heb nu simpele Sennheiser dopjes, bevalt opzich prima maar zoals gezegd, bij 120km/u houd het wel op qua demping.
Maar die van jou zien er goed uit ToolkiT, welk merk is dat? En quanta costa?
ultimate hearing protection
http://www.ultimateear.com/motorcycle.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-09 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wat 'n kontverhaal.

Er is welgeteld 1 persoon die op een KTM reed die ook daadwerkelijk verongelukte met de motor. De rest reed op iets anders of kreeg een hartaanval, statistisch gezien is ouder dan 40 worden gevaarlijker.

Het is nu laat maar ik ga eens zien of ik de tijd en mogelijkehdi kan vinden eens in te gaan op dit bizarre verhaal.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik kreeg net een uitnodiging voor de launch avond van de nieuwe Triumph Thunderbird..

MrsT zag plaatje en zei: cool daar wil ik wel achterop...
Dat is geloof ik de eerste motor (op de harley van de buurman en een oude Royal Enfield na) waar ze dat bij zei..

Dus daar ga ik maar eens heen (teminste als de baby meewerkt ;) <edit> mmm zie dat ik die avond ook al een BBQ van een leverancier van me heb...lastig ;) ) en kijken of ik een proefritje kan scoren...
Ik moet dan wel eerst een garage gaan regelen want zonde om zo'n chrome ding buiten te laten staan...

Zal dus nog wel een paar jaar duren vrees ik, maar dan zijn ze iig 2e hands verkrijgbaar..

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 08-06-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Hell yeah 8) Ik heb van een vriendin een kaartje voor circuitrijden op de Kawa-day gekregen! 5 sessies van 20 minuten op Zolder.....met een GPZ500s uit 1994. Bring it on >:)

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Aaawww.. wat lief O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wel even tanken voordat je daar gaat rijden tijdens een "Kawa day", hè :+

Maar serieus: Véél plezier gewenst daar, is een leuk circuit om te rijden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:19:

Is het dit jaar weer op zolder?

Zou ik er ook op komen met mijn Kawasaki GSX-R 600 ? :+

[ Voor 9% gewijzigd door M3rcury op 08-06-2009 16:33 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Laatst online: 20-09 19:22
M3rcury schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:33:
[...]

Is het dit jaar weer op zolder?

Zou ik er ook op komen met mijn Kawasaki GSX-R 600 ? :+
Hij is in ieder geval groen genoeg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Vroem vroem (van 11 mei trouwens, blijkbaar duurt het een maand voordat de foto's verwerkt zijn :P)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F22.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F23.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VF500F/VF500F24.JPG

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

4x2 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:07:
Vroem vroem (van 11 mei trouwens, blijkbaar duurt het een maand voordat de foto's verwerkt zijn :P)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Reed jij niet met andere mensen?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:29:
[...]

Reed jij niet met andere mensen?
hij was zo snel dat hij ze mijlen achter zich liet natuurlijk ;) :)

btw wat voor helm is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een zwerte! :+

sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:19:

Vorig jaar twee doden tijdens kawa day omdat er 1 niet getankt had.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

ToolkiT schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:31:
[...]

hij was zo snel dat hij ze mijlen achter zich liet natuurlijk ;) :)

btw wat voor helm is dat?
Ik ben zo snel als een blauw-wit-rode schicht kan zijn 8)

Caberg Rhyno trouwens, leuke systeemhelm voor een nette prijs.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Vorig jaar twee doden tijdens kawa day omdat er 1 niet getankt had.....................
hoe dat dan?
de voorste rijden kwam zonder benzine, remde daardoor snel en rijder erachter klapte erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Reed langzaam over start finish. Motorrijder erachter klapte er vol op. Kawa dag werd gelijk stilgelegd.

Dat was volgens mij het verhaal. correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:11:
Reed langzaam over start finish. Motorrijder erachter klapte er vol op. Kawa dag werd gelijk stilgelegd.

Dat was volgens mij het verhaal. correct me if i'm wrong.
Klopt inderdaad.

Voor de volledigheid: De persoon die zonder brandstof viel op het rechte stuk op/voor start/finisch was een ervaren rijder (en medewerker van een Kawa dealer in België) en hield op dat rechte stuk rechts aan omdat er kort ná start/finisch een linker bocht zit (waarschijnlijk had ook hij te laat in de gaten dat 'ie zonder brandstof stond).
De persoon die er achterop reed zat praktisch op topsnelheid om direct ná start/finisch te remmen voor die bocht en zat daarom óók uiterst rechts.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 08-06-2009 23:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 112 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.