[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 69 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MauSS schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat het heel raadzaam is om op de RV670 te wachten en wel om het volgende:

- DX 10.1 ipv: DX10.
- UVD onboard ipv: geen uvd
- Kaart heeft genoeg aan 1 pci-e stroomstekker (ongeveer 135 watt) ivp: 2 stroomstekkers
- Shadermodel 4.1 ipv: van 4.0
- Single slot-design ivp: dualslot
- prijs: je krijgt gewoon meer voor je geld dan een 2900pro :)

het zijn niet echt hele bijzondere dingen maar wel dingen dat het kaartje voor dat geld zeer compleet maakt... (een gevoel van nu heb ik alles wat ik verlang van zo'n kaartje) _/-\o_
Hopelijk komen er snel wat benchmarks uit om ze eens te vergelijken :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een extra feature aka OpenGL 3.0 Support als Vertex Shader 4.1 heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
ik snap de hype niet zo.....

ik betwijfel of de rv670 net zo snel wordt als een xt, zeker voor 200-250 euro. bovendien kun je in dat segment NU al een 2900pro kopen die ook erg snel is. alleen stroomverbruik lijkt echt veel beter (dx10.1?..... dx10 kan de xt al nauwlijks aan...)

en dan de 8800gt: 200-250 euro en prestaties van ongeveer de gts. ja en? in die prijsklasse is er al heel lang een 8800gts 320mb en die wordt dus nu gewoon vervangen denk ik. kortom: zelfde performance van beide kampen in zelfde prijsklasse tegen betere marges (ik denk namelijk dat de 8800gt 65nm wordt want nvidia zou gek zijn om een nieuwe ''dure'' kaart te maken terwijl ze er al 1 hebben die hetzelfde kost en presteerd: 320mb gts)

ik ga voor de pro, en als hij niet leverbaar is of werkelijk een stuk minder blijkt te zijn dan de rv670, verkoop ik hem wel weer :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:31
meljor schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:15:
(dx10.1?..... dx10 kan de xt al nauwlijks aan...)
Bron?
ik snap de hype niet zo.....
Welke hype?

Er komt gewoon een kaart uit die even goed/beter presteert dan een HD2900XT maar bijna de helft van de stroom verbruikt, UVD heeft, DirectX10.1 support heeft, etc.

Waarom zou je die kaart niet kopen als je opzoek bent naar een kaart in het 2900XT/Pro / 8800GTS segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Een slide dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/070928/rv670_1.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
leonpwner1 schreef:
[...]
Welke hype?

Er komt gewoon een kaart uit die even goed/beter presteert dan een HD2900XT maar bijna de helft van de stroom verbruikt, UVD heeft, DirectX10.1 support heeft, etc.

Waarom zou je die kaart niet kopen als je opzoek bent naar een kaart in het 2900XT/Pro / 8800GTS segment?
Juust'm! ;) Leonpwner1 begrijpt het! en zo simpel is het ook :) die kaart (in die prijsklasse) heeft gewoon veel leuke dingen aanboord die we nu nog niet eerder hadden gezien, en als die ongeveer of iets onder de 2900XT presteert dan is dat toch prima :*) hij hoeft voor mij niet beter te presteren als een 2900XT of pro hoor, mag wel op dezelfde golf-lengte zitten, die nieuwe features zeggen mij genoeg dit wordt gewoon een zeer populaire kaart! (net zoals de 1950 serie dat is/was) _/-\o_

ps: de HD2950 staat al te koop via Amazon ;)
klik
Ik moet zeggen dat ik zelf toch wacht op een ander model, van Asus ofzo :9 wat deze gaat nie in m'n kast passen...

[ Voor 16% gewijzigd door MauSS op 03-10-2007 21:53 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
leonpwner1 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:33:
[...]

Bron?

[...]

Welke hype?

liever een stroomvreter waar wat meer gang in zit....
huidige kaarten zijn gewoon niet snel genoeg, zeker niet in dx10. ben nog steeds op zoek naar een waardige opvolger voor mijn x1900xt 512mb (@690/1700) maar waar mijn kaart te kort schiet, zijn de ''grote jongens'' (gts,gtx, xt) ook niet bepaald snel te noemen.

bioshock is qua dx10 de enige uitzondering qua performance.

oblivion, rainbow six vegas, lost planet, call of juarez etc. zijn maar kwalijk te spelen met echte eyecandy en hoge settings als ik de reviews zie .... (sommige zowel dx9c als dx10 dus)

misschien wacht ik op de rv670 en hoop dan maar dat hij meesterlijk overclockt. voorbij xt would be nice! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Een waardige opvolger van de x1900xt zal nog wel even wachten zijn, misschien dat de RV670 gemini in de buurt zou komen. Ik heb noodgedwongen een 2900pro besteld, langer kon ik niet wachten.Heb je een x1900xt, dan zou ik mooi wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
meljor schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:12:
[...]

liever een stroomvreter waar wat meer gang in zit....
Definieer 'meer gang'? As far as I know is de HD2950Pro even snel als de HD2900XT, dus waarom zou je dan het dubbele stroomgebruik willen :?
huidige kaarten zijn gewoon niet snel genoeg, zeker niet in dx10. ben nog steeds op zoek naar een waardige opvolger voor mijn x1900xt 512mb (@690/1700) maar waar mijn kaart te kort schiet, zijn de ''grote jongens'' (gts,gtx, xt) ook niet bepaald snel te noemen.
Er zijn inderdaad ook al zoveel echte native DX10 games uit :Z
oblivion, rainbow six vegas, lost planet, call of juarez etc. zijn maar kwalijk te spelen met echte eyecandy en hoge settings als ik de reviews zie .... (sommige zowel dx9c als dx10 dus)
Oblivion en Rainbow Six Vegas zijn ook prima op highest te spelen met een GeForce 7 of Radeon X1xx kaart, dus ik snap je punt niet helemaal...? Bovendien trek je hier wel weer mooie voorbeelden uit de kast, Oblivion is (zeer) slecht geoptimaliseerd, Rainbow Six Vegas is een port van een console game, en wat die andere 2 games betreft: geen ervaring mee...
misschien wacht ik op de rv670 en hoop dan maar dat hij meesterlijk overclockt. voorbij xt would be nice! >:)
Volgens mij zijn de clockfrequenties van de HD2900XT en HD2950Pro niet echt met elkaar te vergelijken omdat ze een andere core (R600 vs RV670) hebben en ander geheugen hebben (512MB GDDR3 vs 512MB GDDR4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd heerlijk, die opwinding voor een nieuwe reeks grafische kaarten.

En over die OEM, ik gok op Acer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
oblivion heeft zelfs op een gtx dipjes naar beneden 30fps als je op het hoogste speelt.
en rainbow six vegas op een geforce 7? no way dat je dan nog AA kan gebruiken en nette shadows.
ook daar gaat een 8800gtx volgens meerdere gebruikers volledig door de knieen (met name in eerste levels) met hdr + AA. mijn x1900 zakt naar onder 12 fps soms met hdr+AA.

call of juarez ken je niet?? gelijk spelen dan! is echt mijn favoriete shooter (western) alleen jammer dat er zo verschrikkelijk traag gerenderd wordt als je in de natuur loopt. ook daar is het weer OF hdr OF AA want samen gaat het echt traag. (net als oblivion outdoors)

uiteraard geld voor alle bovenstaande titels dat ze slecht geoptimaliseerd zijn maar toevallig vind ik die titels het leukst. (hoewel call of juarez in samenwerking met ATi is gemaakt qua dx10 versie)

natuurlijk heb je gelijk dat er weinig tot geen native dx10 games zijn maar met de huidige performance zie ik het somber in.

en ik weet dat de rv670 volledig anders is maar ik bedoelde met voorbij de xt klokken gewoon qua performance, niet qua clocks op zich.

eigenlijk zit ik gewoon te schreeuwen om een HD2950XT! _/-\o_
(een gtx zal ook wel voldoen maar is nu de prijs niet meer waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Je kan zowat overal wel op gokken :P,
Vier cijferige namen: Acer, Dell, Asus enz...

Ja, heerlijk die opwinding over nieuwe grafische kaarten.
Vooral de x1900 VS GF7 tijdperk vond ik erg leuk, al die lui met kapotte gf7's uitlachen enzo, (niet openlijk natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
btw: de hd2900xt heeft op de 512mb versies gewoon DDR3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
meljor schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:57:
btw: de hd2900xt heeft op de 512mb versies gewoon DDR3...
Waar zie je iemand iets anders beweren dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Even terugkomen over mijn vraag ;crossfire met 2900xt+2900pro.
Heb inmiddels een mailtje teruggekregen van Saphire, volgens hun is het mogelijk om crossfire te draaien met die 2 kaarten. _/-\o_ Verdere details hadden ze niet gezegd.

Bullus denkt even na
2900xt = ~350euro
2900pro=~213euro
tot =~563euro
+andere voeding=~150euro

tot.713euro ;(

Bullus denkt verder even na
2xRV670=~475euro
tot. 475 euro
2900xt verkopen= ~200euro

tot. 275euro _/-\o_

ik weet genoeg >:) hopen dat mijn 500watter dat trekt.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Die is al een keer voorbijgekomen en wel op 28 September. ;) Het verbaasde me trouwens dat deze slide niet eerder gelekt werd aangezien hij al zeker een maand ouder is dan september.

En over die OEM... het gaat om de grootste OEM ter wereld. Nu maar hopen dat AMD inderdaad voldoende kan leveren voor zowel de retail markt als hun OEM klanten. Anders ziet het er slecht uit voor de leverbaarheid van de RV670. :o Een launch als die met de R580 moet echter mogelijk zijn.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het ergens wel eens met meljor. Ik had ook een x1900xt en helaas overleed die een paar weken geleden en dus noodgedwongen een x1950pro gehaald voor 100 pleuri. Betreur dat nog steeds aangezien in mijn ogen de x1900xt een superkaart is en ik eigenlijk op zoek ben naar zijn opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:24:
Ben het ergens wel eens met meljor. Ik had ook een x1900xt en helaas overleed die een paar weken geleden en dus noodgedwongen een x1950pro gehaald voor 100 pleuri. Betreur dat nog steeds aangezien in mijn ogen de x1900xt een superkaart is en ik eigenlijk op zoek ben naar zijn opvolger.
Een maand of anderhalf of twee heb ik nog een ATi Radeon X1950XT 512MB gekocht had dit voor jou ook geen mooie vervanging kunnen zijn voor jouw overleden X1900XT ?

Een kompleet andere vraag van mij. Zou je met een Athlon XP 2600+ , 1GB PC3200 DDR en een ATi HD2400 Pro AGP ook met een beetje goed fatsoen HD content kunnen afspeken. Dus is de UVD van deze kaart dusdanig goed dat de Processor niet direct de bottleneck zal zijn?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ati 2400serie heeft hardware matige uvd
Ontlast dus de cpu .
De nvidia 8500 serie heeft de zelfde functies.
Je zal altijd wel cpu verbruik houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:48:
de ati 2400serie heeft hardware matige uvd
Ontlast dus de cpu .
De nvidia 8500 serie heeft de zelfde functies.
Je zal altijd wel cpu verbruik houden
Ja, maar ik vraag mij dus af dat wat overblijft voor de CPU verwerkt kan worden door een inmiddels "oude" Athlon XP 2600+. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
als je er verder tegelijkertijd geen dingen bij doet dan denk ik dat het prima moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
bulles: 2900xt verkopen= ~200euro

VERKOCHT! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:17:
[...]

Die is al een keer voorbijgekomen en wel op 28 September. ;) Het verbaasde me trouwens dat deze slide niet eerder gelekt werd aangezien hij al zeker een maand ouder is dan september.
Dit topic gaat zo hard dat ik gewoonweg over een hoop posts lees :)
En over die OEM... het gaat om de grootste OEM ter wereld. Nu maar hopen dat AMD inderdaad voldoende kan leveren voor zowel de retail markt als hun OEM klanten. Anders ziet het er slecht uit voor de leverbaarheid van de RV670. :o Een launch als die met de R580 moet echter mogelijk zijn.
Zoals gezegd moeten ze eerst de oem markt bedienen, da's belangrijker.
Bullus schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:05:
Even terugkomen over mijn vraag ;crossfire met 2900xt+2900pro.
Heb inmiddels een mailtje teruggekregen van Saphire, volgens hun is het mogelijk om crossfire te draaien met die 2 kaarten. _/-\o_ Verdere details hadden ze niet gezegd.

Bullus denkt even na
2900xt = ~350euro
2900pro=~213euro
tot =~563euro
+andere voeding=~150euro

tot.713euro ;(

Bullus denkt verder even na
2xRV670=~475euro
tot. 475 euro
2900xt verkopen= ~200euro

tot. 275euro _/-\o_

ik weet genoeg >:) hopen dat mijn 500watter dat trekt.
Dan _moet_ je hem nu verkopen want straks hoeft niemand die meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 04-10-2007 00:33 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
ong. 200 euro ;) :P
Hacku schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 00:32:
[...]

Dan _moet_ je hem nu verkopen want straks hoeft niemand die meer :)
Daar had ik ook aan gedacht ;) Maar mischien voor degene die crossfire willen hebben....

[ Voor 84% gewijzigd door Bullus op 04-10-2007 00:47 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Ik snap het hele punt niet zo van sommige gamers,... ze verwachten zoveel van 1 zo'n videokaartje... wees blij met wat die doet! wil je continu goede fps! zonder inzakkingen koop een console!

ze verwachten vaak monster-prestaties van een kaart zoals de nieuwe RV670, hij zal sowzio geen GTX of Ultra inhalen (denk ik) en dat kan ook niet natuurlijk voor die spot-prijs waar die voor wordt aangeboden. (rond de 250€) die kaart moet het van z'n features hebben. (Wat nu nog geen enkele kaart heeft) en daardoor is de 1950XT /pro serie ook zo goed verkocht.

Als je een monsterkaart wil kun je nog wel even wachten op de R700 en die dan in Crossfire dan zijn sommigen pas tevreden,... ik heb een 1950XT en ik speel vegas gewoon op 1280x960 (op m'n 24" ) prima beeld! lekker soepel (met sommige frame-drops maar dat komt doordat het een port is) je jezelf gewoon een keer afvragen hoe moeilijk maak ik het mezelf?! en ik denk ook dat je een keer tevreden moet zijn. Er zijn mensen die zijn tevreden met een 7800/7900 van nvidia of een 1800/1900 serie van Ati. en er zijn mensen die met bij 2x 2900XT crossfire nog lopen te klagen over bepaalde zaken... goedm ieder wat wils natuurlijk, maar een keer moet 't goed wezen (denk ik dan) ik zie dan ook de 2950 een prima opvolger van de 1950, en tuurlijk zul je de nieuwste games niet op 2560x1600 met 4x AA en 16x AF met 60+ fps kunnen spelen,.. je moet een keertje tevreden zijn. Ander voorbeeldje: als er een leuke opvolger komt van de Vw Polo die veel vernieuwingen heeft en zuiniger is en goedkoper ook.. dan zeg je ook niet ja maar hij trekt die Audi R8 er niet uit... nee duhh! }:O hoop dat je 'n beetje begrijpt wat ik bedoel.. en voor nu zeg ik amen _/-\o_

(gelukkig zijn veel mensen 't met mij eens: dat de 2950serie gewoon een goede kaart wordt als je bekijkt waar die wordt voor aangeboden oftewel prijs/prestatie verhouding) :)

[ Voor 8% gewijzigd door MauSS op 04-10-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mooi DX10-reviewtje van HotHardware :)

http://www.hothardware.co...Quality%5F%5FPerformance/

Ik kon het toch niet laten om die even te posten, tussen het huiswerk door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
The current generation of games don't perform very well in DirectX 10 mode. In almost every game, the story was the same. The games were playable in DX9 but take huge performance hits when switched to DX10, with DX10 exclusive image quality options enabled.

amen......

wat betreft de rv670: het IS een mooi ding en ZEKER voor zijn prijsklasse. maar om bovenstaande reden had ik langzamerhand wel een betere highend verwacht maar die laat blijkbaar nog een aantal maanden op zich wachten.

en nee, ik verwacht geen topprestaties op monster resoluties. ik speel gewoon ieder spel graag op 1280x1024 met 4xAA en 4xAF.
en de spellen die ik op die resolutie speel draaien mij niet overtuigend genoeg op de huidige highend, that's all. veel spellen natuurlijk wel maar lang niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
meljor schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 01:27:
The current generation of games don't perform very well in DirectX 10 mode. In almost every game, the story was the same. The games were playable in DX9 but take huge performance hits when switched to DX10, with DX10 exclusive image quality options enabled.

amen......

wat betreft de rv670: het IS een mooi ding en ZEKER voor zijn prijsklasse. maar om bovenstaande reden had ik langzamerhand wel een betere highend verwacht maar die laat blijkbaar nog een aantal maanden op zich wachten.

en nee, ik verwacht geen topprestaties op monster resoluties. ik speel gewoon ieder spel graag op 1280x1024 met 4xAA en 4xAF.
en de spellen die ik op die resolutie speel draaien mij niet overtuigend genoeg op de huidige highend, that's all. veel spellen natuurlijk wel maar lang niet alles.
Ja maar misschien gaat deze kaart wel beter om met DirectX10? Wie weet, wacht gewoon af, ga niet meteen conclusies trekken als een kaart nog niet uit is. (Niet als flamen bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alweer een hele tijd verder met de drivers van zowel ATI als nvidia en dit geeft toch al een redelijk beeld. de GTX is denk ik zowat de enige kaart die DX10 redelijk vlot op het scherm kan brengen. de GTS volgt iets maar de 2900XT kan DX10 games toch totaal niet vlot draaien? zeker als die exclusive options bij lost planet disabled waren had nvidia een ruime marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
System Specs Unreal Tournament 3:
Strange graphics card requirements

Midway and Epic games have issued the PC hardware requirements for the upcoming Unreal Tournament sequel. Everything sounds nice, except the graphics card requirements, which are a bit strange. Take a look for yourself.

Minimum System Requirements

* Windows XP SP2 or Windows Vista
* 2.0+ GHz Single Core Processor
* 512 Mbytes of System RAM
* NVIDIA 6200+ or ATI Radeon 9600+ Video Card
* 8 GB of Free Hard Drive Space

Recommended System Requirements

* 2.4+ GHz Dual Core Processor
* 1 GBytes of System RAM
* NVIDIA 7800GTX+ or ATI x1300+ Video Card
* 8 GB of Free Hard Drive Space

The Nvidia 6200 and the ATI Radeon 9600 sounds strange since they're not even comparable in terms of features and performance. The recommended system requirements are even stranger, the Radeon X1300 is not even close to the Geforce 7800 GTX. Looks like Midway and Epic should take a closer look at those specs.
Vage specs zou dit dan dat Dynamic Branching verhaal van CJ zijn ?

Aan de andere kant zou je dit soort dingen dan ook in Bioshock en andere U3 based games kunnen zien ?

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 04-10-2007 12:26 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 17:07

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat Bioshock op de UT engine loopt wil niet zeggen dat ze identiek zijn he.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 08:50:
alweer een hele tijd verder met de drivers van zowel ATI als nvidia en dit geeft toch al een redelijk beeld. de GTX is denk ik zowat de enige kaart die DX10 redelijk vlot op het scherm kan brengen. de GTS volgt iets maar de 2900XT kan DX10 games toch totaal niet vlot draaien? zeker als die exclusive options bij lost planet disabled waren had nvidia een ruime marge.
Vergeet niet dat Lost Planet alles behalve native Directx 10 is, dat is meer een gepatchte Directx 9 game.
Het is de bedoeling dat native Directx 10 spellen wel soepeltjes kunnen draaien op de huidige kaarten, Crysis moet daarvan de eerste gaan zijn.

offtopic:
Waarvan ik btw nu de Beta speel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Wat hier stond weet ik al

Wat zullen de prijzen worden van de RV670? Is daar al iets van bekend.

[ Voor 35% gewijzigd door Daywalk3r op 04-10-2007 12:03 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Krizzie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:21:
Dat Bioshock op de UT engine loopt wil niet zeggen dat ze identiek zijn he.
Vandaar mijn ? ook game defs hoeven natuurlijk niet alles in die engine te benutten die er in zitten. Maar 7800 tov een 1300 is wel erg :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Daywalk3r schreef:
Wat zullen de prijzen worden van de RV670? Is daar al iets van bekend.
tussen de 200€ en de 300€ :)
(volgens de geleerden)

[ Voor 7% gewijzigd door MauSS op 04-10-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Club3D HD2900GT Heatpipe aangekondigd :) :
GPUs Key Features:
* ATI Avivo™ HD video and display architecture
* Hardware based H.264/VC-1 decoding of Blu-ray™ and HD DVDs
* HDMI with 5.1 surround sound audio
* Support for DirectX® 10
* CrossFire™ Support

Operating Systems
* Built for Microsoft Windows Vista
* Windows XP/Windows XP 64

2x Dual Link DVI
High Quality display outputs to drive two LCD panels with resolutions up to 2560x1600 full digital with new Dual Link DVI technology. Two high speed 400MHz RAMDAC’s to create ultra sharp images on CRT monitors up to 2048x1536 at 85Hz. An intelligent driver to create any resolution below. Full dual monitor support for analogue and digital displays.

Intelligent Heatpipe Cooling
For optimal reliability, lifespan and ergonomics, Club 3D implements an intelligent cooling system, that measures temperature to calculate the right fan speed. This will lower the fanspeed when not running 3D applications.
Bron: http://www.overclock3d.ne..._heatpipe_press_release/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
Vreemde review, nu al DX10 dingen gaan testen terwijl er eigenlijk nog niet 1 echte native dx10 game op de markt is , en dan gelijk al je conclusies trekken..

Ik wou dat mensen gewoon eens zouden wachten tot er echt DX10 materiaal vrij is (bijvoorbeeld Crysis) , voor ze beginnen te blaten :)

Komt ook nog bij dat de scores van de 2900XT en de 8800GTS te ver uit elkaar liggen. Ik kan met mijn systeem (E6600, 2gb intern, 2900xt) Bioshock prima draaien op 1280x1024, met alles max. lijkt me dus dat ergens iets niet helemaal klopt :) Benchie PC is een stuk krachtiger dus ga ik op mijn systeem uit van ~35 fps , met zware actie zou ik dan op ~25 fps komen, maar de game draait toch erg soepel en hapert niet .

[ Voor 43% gewijzigd door Visgek82 op 04-10-2007 14:11 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

DX10 stelt geen drol voor als je 't mij vraagt. Maar goed. Microsoft heeft er nu al miljoenen mensen in laten trappen met hun praatjes van betere performance e.d. }:|

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Heel grappig dat The Inq nu precies hetzelfde post als wat ik hier eergisteren al postte over eventuele hitte/coolingproblemen bij de G92. Wie heeft The Inq op de hoogte gesteld? Kan geen toeval zijn dat dit bijna een 1 op 1 kopie is van wat ik hier postte.... :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CJ schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:35:
Heel grappig dat The Inq nu precies hetzelfde post als wat ik hier eergisteren al postte over eventuele hitte/coolingproblemen bij de G92. Wie heeft The Inq op de hoogte gesteld? Kan geen toeval zijn dat dit bijna een 1 op 1 kopie is van wat ik hier postte.... :+
It wasn't me, ik ben constant bezig geweest met m'n werkstuk dus :+

Ontopic: DX10 afhakken is leuk, vooral als het over Microsoft gaat, maar dat doen ze inderdaad een beetje te vroeg. Alles wat gepatched is ziet er leuk uit maar is niet representatief. Check de review maar, er zijn in het ergste geval slechts wat verschillen te zien in het water (2d-sprite tov 3d), maar meerendeels is er weinig tot geen verschil.

En dan die performancedrops, auw, dat kan toch gewoon geen goede publiciteit zijn? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
RappieRappie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:19:
DX10 stelt geen drol voor als je 't mij vraagt. Maar goed. Microsoft heeft er nu al miljoenen mensen in laten trappen met hun praatjes van betere performance e.d. }:|
Ik sluit me aan bij deze uitspraak....

het is meer "zoek de verschillen" dan dat je zegt WoW it's amazing!! _/-\o_ nee, de echte DX10 stuff zullen we pas over een dik half jaartje gaan zien,.. (oke Crysis, maar die is zowel DX9 als DX10) tuurlijk ziet DX10 er leuker uit... maar ik wil wel is een DX10.1 game zien over een tijde O-) :) dat lijkt me pas goede shit! maar goed is ook wel logisch dat de huidige 8800 en 2900 serie niet full-speed direct x 10 trekt, kijk naar de eerste generatie DX9 kaarten (9700pro als voorbeeld) die is ook niet echt meer vooruit te branden in de huidige dx9 games (laat staan als die uberhaupt nog vooruit gaat) het punt is echter: "ze maken de consument(gamer) gek met DX10" maar je zult wel 2 tot 3 generatie videokaarten moeten wachten om het lekker soepel te kunnen draaien. en dat is nu net de pest :9 "wachten dus" :z

[ Voor 27% gewijzigd door MauSS op 04-10-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club3D CGAX-XT2924 review door Vcore Xtreme

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
PrestatiesAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifOverklokbaarheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
BeeldkwaliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifModbaarheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
Driverondersteuning en compatibiliteitAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifWarmte- en geluidsproductieAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows Vista x64
Ervaring met één exemplaar, sinds oktober 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Heb gisteren de Club3D HD2900XT 1GB aangeschaft.
Wat mij meteen opviel was de doos eindelijk is een normaal formaat.
Vergeleken met de enorme dozen van andere fabriekanten is deze lekker compact 30x20x7 cm.
Het openen van de doos gaat goed het is van stevig karton en je kan het product zonder moeite en de doos te beschadigen eruit halen.
Na het openen van de binnenste doos viel mij ook op dat alles er gewoon in past en netjes in de doos ligt.
Je krijgt er ook drie spellen bij Half-Life 2 Episode 2, Portal, Team Fortress 2
Een minpuntje naast engels en duits er zit geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij.
Dat is toch wel een beetje jammer aangezien erop de doos wel een kleine nederlandse beschrijving staat.
Voor de mensen die niet zo technisch of goed in engels zijn toch altijd wel makkelijk.
Nadat ik de kaart uit de folie had gehaald zag ik dat deze een stuk kleiner was dan mijn 8800 GTX maar minstens zo indrukwekkend.
Met een mooie rode printplaat en koeler ziet de kaart er prachtig uit.
Op de achterkant zit een soort frame waaraan het koelblok zit gemonteerd.
Dit frame is netjes zwarte gespoten en afgewerkt en zorgt voor een stevig geheel.
De instalie van de kaart was gemakkelijk en neemt zoals bekend 2 slots in.
Deze kaart kun je op twee manieren van stroom voorzien via een 8 pins PCI-e stekker of via 2x 6 pins PCI-e stekker.
Nog even mijn beeldschermen aansluiten d.m.v. twee transparante DVI / VGA verloopjes.
Wat er toch veel netter uitziet als die creme kleurige dingen.
Toen ik mijn pc opstarte verwachte ik een hoop geluid van de koeler (waar iedereen over klaagt) maar dat valt reuze mee.
Alleen als die 100% staat is het wel een enorm kabaal maar hij koelt dan ook wel perfect.
Alleen denk ik niet dat op de automatische stand ooit 100% zal draaien.
Toen mijn pc was opgestart moest ik de drivers en software installen.
Dat ging vrij gemakkelijk via de site van ATI waar voor elk besturingssysteem van Linux t/m Apple, Windows 98 t/m Vista en van 32 t/m 64bit drivers en software beschikbaar waren.
In mijn geval Vista Ultimate 64bit en naast de drivers krijg je er ook ATI Catalyst bij.
Met de ATI Catalyst Control Center (CCC) kan je de instellingen van de kaart makkelijk aanpassen naar je eigen wensen.
CCC is makkelijk terug te vinden rechts onderin het systeemvak van je bureaublad.
Na het installeren van de drivers en software ben ik gelijk gaan testen met 3DMark06 en de score was heel goed naar mijn mening i.c.m. Intel QX6850 op 3.0GHz was de score 11856 3DMarks !
Daar kan mijn EVGA 8800 GTX nog en puntje aanzuigen.
Toen was het tijd om de kaart te overklokken.
Standaard loopt deze op 740MHz / 2000MHz.
Nadat ik Rivatuner had geinstalleerd was dat 850MHz / 2200MHz i.c.m. Intel QX6850 op 3.0GHz haalde mijn HD2900XT een 3DMark06 score van 13329 3DMarks.
Op deze instellingen ook nog even 3DMark05 getest en dat was een hele goede score van 21263 3Dmarks.
Een score waar mijn EVGA 8800GTX alleen maar van kan dromen !
Ik kwam dus al snel tot de conclusie dat er nog veel meer uit te halen is.
Nadere benchmark resultaten volgen nog.
Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze kaart.
De prijs / kwaliteit verhouding van de Club3D HD2900XT 1 GB is Perfect.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Herrie op 100% fanspeed
Score van 5,8 met Winsat?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Prijs / Kwaliteit
Benchmark resultaten
Normale verpakking
Uiterlijk van kaart
Tempratuur

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5410/3852.thumb.jpg   Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/5410/3853.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MauSS schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:13:
[...]

het is meer "zoek de verschillen" dan dat je zegt WoW it's amazing!! _/-\o_ nee, de echte DX10 stuff zullen we pas over een dik half jaartje gaan zien,.. (oke Crysis, maar die is zowel DX9 als DX10) tuurlijk ziet DX10 er leuker uit... maar ik wil wel is een DX10.1 game zien over een tijde O-) :) dat lijkt me pas goede shit! maar goed is ook wel logisch dat de huidige 8800 en 2900 serie niet full-speed direct x 10 trekt, kijk naar de eerste generatie DX9 kaarten (9700pro als voorbeeld) die is ook niet echt meer vooruit te branden in de huidige dx9 games (laat staan als die uberhaupt nog vooruit gaat) het punt is echter: "ze maken de consument(gamer) gek met DX10" maar je zult wel 2 tot 3 generatie videokaarten moeten wachten om het lekker soepel te kunnen draaien. en dat is nu net de pest :9 "wachten dus" :z
FS X DX10 vs DX9 is toch echt veel verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

\0/? :? Het is een nieuwsdiscussietopic, dus reviews horen hier niet. En wat wil je hiermee eigenlijk laten zien :P? Denk je dat je de enige met een HD2900XT bent ofzo? :z

Interpunctie is trouwens toegestaan :X

[ Voor 45% gewijzigd door MensionXL op 04-10-2007 16:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Nu nog wat games testen pls! :P en wat was je score met die 8800GTX?

@ Mension: lol!

[ Voor 12% gewijzigd door movo. op 04-10-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Zou ik wachten op de HD 2950 en de 8800gt of nieuwe gts of nu gewoon een HD 2900 pro kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Astennu schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:25:
System Specs Unreal Tournament 3:

[...]

Vage specs zou dit dan dat Dynamic Branching verhaal van CJ zijn ?

Aan de andere kant zou je dit soort dingen dan ook in Bioshock en andere U3 based games kunnen zien ?
Kan het niet gewoon een tikfout zijn? Of denk ik nu te positief?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
UT engines zijn altijd goed schaalbaar. De games zijn lang in ontwikkeling maar het resultaat mag er dan ook zijn. Trouwens, recommended is gewoon om het game vlot te spelen (DX9, 1280x1024, geen AA enzo), dus voor de full options mag je sowieso op wat zwaarders rekenen ;) Geen idee of ik hem ga testen, dan moet ik weer Windows installeren enzo :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
MauSS schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:13:
[...]

Hmm? Crysis is anders volgens de laatste nieuwtjes perfect te spelen met een 8800/2900 kaartje hoor, ik hoor verhalen van 25~60 fps op de hoogste details en nog meer op medium, en dat is voor een singleplayer shooter lang niet slecht. Multiplayer is een ander verhaal, maar dat zal dan wss ook op lagere details gespeeld worden , omdat je online zoveel mogelijk fps wilt hebben.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

Ik kan met Crysis ook draaien, alles High, 1440x900, 4x AA, dropt niet onder de 30fps :) (alleen met een kernexplosie)

C2D E6600 @ 3.6ghz, HD 2900XT 512MB, 3Gig ram.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
CJ schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 23:17:
[...]

Die slide is al erg oud zelfs, maar zoals je weet plaats ik geen slides :)
Hij is van midden aug, waar denk de dat deze info van komt...
The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
En het is maar 1 slide van de hele presentatie

Deze week druk geweest dus ik zal nog maar wat posten;

8800GT/512 3DMark 10800 (OC >12000) 249~279$ changed to 229$: stock in Nov, launch E/Oct.
8800GT/256 3DMark 10800 (OC >12000) 179~199$: stock Dec (GPU for factory avail W3/Nov, limited Q)
RV670XT DDR4 3DMark 10000 stock TDB
RV670PRO DDR3 3DMark 8000 stock TDB
D8M -> zelfde performance als 8400GS silent launch: stock Jan (GPU for factory mid dec)

Verwacht ook maar wat stock dumping van 8800GTS 320 en 640 ondanks shortage.

[ Voor 28% gewijzigd door The Source op 04-10-2007 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
The Source schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:21:
[...]

Die slide is al erg oud zelfs, maar zoals je weet plaats ik geen slides :)
Hij is van midden aug, waar denk de dat deze info van komt...
The Source in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
En het is maar 1 slide van de hele presentatie

Deze week druk geweest dus ik zal nog maar wat posten;

8800GT/512 3DMark 10800 (OC >12000) 249~279$ changed to 229$: stock in Nov, launch E/Oct.
8800GT/256 3DMark 10800 (OC >12000) 179~199$: stock Dec (GPU for factory avail W3/Nov, limited Q)
RV670XT DDR4 3DMark 10000 stock TDB
RV670PRO DDR3 3DMark 8000 stock TDB
D8M -> zelfde performance als 8400GS silent launch: stock Jan (GPU for factory mid dec)

Verwacht ook maar wat stock dumping van 8800GTS 320 en 640 ondanks shortage.
Lijkt me dat nVidia weer een hoop benchmarks gaat winnen als die cijfers kloppen (vast wel, jou kennende ;)) En net als de RV670 goed geprijsd, enige troef dat ATI heeft is DX10.1

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
8800GT niet DX10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
Ik meen een heel aantal pagina's terug gelezen te hebben dat RV670 op 600MHz met een FX-62 hoger dan 10,000 scoorde in 3dMark06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Da_DvD schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:59:
Ik meen een heel aantal pagina's terug gelezen te hebben dat RV670 op 600MHz met een FX-62 hoger dan 10,000 scoorde in 3dMark06?
Dat heb je goed, en moet je nagaan hoe hard die score opschaalt als je er een Q6600 of een Phenom bij zet. :) Dan ga je al richting 12K. Maargoed, dat zegt nog niet veel over de ingame en de AA perf.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
multiplayer bedoel je dan wss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Als ik het goed begrijp gaat de 8800gt dus over de 2950 heen. Hmm, tegenvaller. Ik vraag me alleen af wat het performance voordeel van dx10.1 gaat worden... En van SM 4.1... Als dat een grote performance boost geeft in dx10 games dan heeft de 2950 alsnog een groot voordeel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het schijnt dat nV wat meer te weten is gekomen over de performance van de RV670. De adviesprijs van $249 voor de 512MB versie van de GF8800GT is omlaag gegaan naar $229 om beter te kunnen concurreren. Het lijkt er op dat ze nu echt genoegen nemen met lagere winstmarges dan vroeger zeker gezien de grote die-size van 17x17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Laatst online: 30-08 16:07
frankknopers schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

Dat heb je goed, en moet je nagaan hoe hard die score opschaalt als je er een Q6600 of een Phenom bij zet. :) Dan ga je al richting 12K. Maargoed, dat zegt nog niet veel over de ingame en de AA perf.
Maar leest de post van The Source dan eens? Daar staat 8k ;)

CJ wat weet jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik weet wat ik heb gepost. ;)

En ik weet dat als The Source die scores van dezelfde slides heeft als waar hij destijds ook de scores van de HD2900GT (7500) en HD2900Pro (9000) vandaan heeft gehaald.....dan kan ik je zeggen dat dat niet meer klopt... Die scores die hij toen postte waren namelijk ook al achterhaald met de HD2900Pro op 10K+ ipv 9Ken de HD2900GT ook een stuk hoger dan de 7K5 die op de slides stonden. :+

Er zijn genoeg redenen waarom ze vorige week die grote designwin hebben binnengesleept. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 04-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:57
CJ schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:33:
Ik weet wat ik heb gepost. ;)

En ik weet dat als The Source die scores van dezelfde slides heeft als waar hij destijds ook de scores van de HD2900GT (7500) en HD2900Pro (9000) vandaan heeft gehaald.....dan kan ik je zeggen dat dat niet meer klopt... Die scores die hij toen postte waren namelijk ook al achterhaald met de HD2900Pro op 10K+ ipv 9Ken de HD2900GT ook een stuk hoger dan de 7K5 die op de slides stonden. :+

Er zijn genoeg redenen waarom ze vorige week die grote designwin hebben binnengesleept. ;)
Toen waren ze van slides, nu zijn ze van benchmarks. MAAR RV670 is nog verder weg dan 8800GT en daadwerkelijke performance wordt meestal vlak door launch bepaald als clock speeds definitief zijn en de review drivers worden gereleased, dus zegt nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
heeft de 8800gt nu ook directx 10.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
As we've said before R670 is the codename for two RV670s on the same PCB. It is a product name more than a traditional chip codename. It is not a die shrink of R600, it actually means that it embraces two chips on the same board.

This product will show up in Q1 2008 and it will fight with the D8E, Nvidia's dual chip solution. This is the last product based on ATI's Rx6xx marchitecture and already in Q2 2008 ATI plans to introduce its brand new mini core marchitecture codenamed R700.

The next generation dual chip card will dissipate less than the R600, or just above 200W, and DAAMIT can thank the 55 nanometre process for that.
Komt er geen R680 meer?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb begin deze week met iemand binnen AMD gepraat (die een van de eersten was die van de nieuwe deal wist) en die flapte er R680 uit.... en geen RV680 of R670. Kan zijn dat hij me voor de gek probeerde te houden, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
CJ mazzelpik :P, waarom ken ik niet van dat soort lui !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
alikebap schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:07:
heeft de 8800gt nu ook directx 10.1?
Jup ;) EDIT: nope.. (was in eerste instantie wel sprake van) maar volgens fudzilla nu niet meer
alikebap schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:42:
Zou ik wachten op de HD 2950 en de 8800gt of nieuwe gts of nu gewoon een HD 2900 pro kopen?
Wachten op de nieuwe serie van Nv en Ati (2950 en 8800GT) waarom? nou je zou wel beetje dom zijn als je nu een kaart koopt die en "meer stroom vreet, en geen DX10.1 ondersteund, en geen UVD heeft" (bij de ati dan) zou sowizo nog eventjes wachten en dan voor de 2950 (gladiator gaan) met ddr4 mem. dan kun je wel tijdje vooruit.
FnF schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:28:

verschil tussen DX10 en DX9 is toch echt veel verschil hoor.
Misschien moet ik 't op de pc van m'n pa toch maar is gaan testen dan, en het met eigen ogen gaan bekijken 8) (daar zit namelijk een 2600XT D4 in, maar zit xp op. denk maar is vista gaan installen...) ben wel benieuwd..
Vcore Xtreme schreef:
mannetje die van 8800GTX naar 2900XT 1gb gaat..
Vind het een beetje vreemde overstap, tuurlijk wel iets beter en leuker... maar in mijn ogen heeft het weinig nut... zelfde als je een lamborghini inruilt voor een ferrari O-)
MensionXL schreef:
Het is een nieuwsdiscussietopic, dus reviews horen hier niet. En wat wil je hiermee eigenlijk laten zien :P? Denk je dat je de enige met een HD2900XT bent ofzo?
Doe is lief tegen Vcore Xtreme _/-\o_
Visgek24 schreef:
Crysis is anders volgens de laatste nieuwtjes perfect te spelen met een 8800/2900 kaartje hoor,
Geloof ik ook,... maar er zijn veeleisende gebruikers die het spel willen spelen op 1920x1200 met alles full, aan en op max. en dan verwachten ze nog 30+ fps... en da gaat nie echt ;)
(maar met de juiste reso en juiste settings zal die ongetwijfeld goed lopen... daar ben ik het met je eens)
Thund3r schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:17:
Ik kan met Crysis ook draaien, alles High, 1440x900, 4x AA, dropt niet onder de 30fps
specs: E6600 @ 3.6ghz, HD 2900XT 512MB, 3Gig ram.
Right.. maar niet iedereen heeft een E6600 op 3,6 lopen en een dikke 2900 erin hangen he ;) en er zijn ook tweakertjes die op hogere reso's willen gamen... (ik zou inderdaad ook met jouw reso wel genoegen nemen maar als ik zeg doe is 1920x1200... dan zou die 2900XT 't nog wel redelijk zwaar krijgen ben ik bang)
CJ schreef:
Ik heb begin deze week met iemand binnen AMD gepraat en die flapte er R680 uit....
Ik geloof ook wel dat die er zal komen, als tussen-stap-opvulling voor de R700, de R680 zou dan weer een nog snellere dx 10.1 kaart worden die weer wat gamers blij zal gaan maken. en dan als die weer tijdje uit is dan komt het bommetje dan waarschijnlijk (waar velen op hopen) en dat zou dan de magische R700 zijn klinkt in iedergeval leuk :*)

[ Voor 137% gewijzigd door MauSS op 05-10-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Kijk eens wat er in de drivers is opgedoken (en waar ze dus al mee aan het testen zijn):
"RV620" = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_95C0
"RV620 " = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_95C5
"RV620 " = ati2mtag_RV610, PCI\VEN_1002&DEV_95C7
"RV635" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9590
"RV635 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9596
"RV635 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9597
"RV635 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9598
"RV635 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9599
"RV670" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9501
"RV670 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9505
"RV670 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9507
"RV670 " = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_9500
"R680" = ati2mtag_RV630, PCI\VEN_1002&DEV_950F
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

R600 staat er helemaal niet meer in :P
-knip- Ze moeten nog performance gaan verbeteren 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 05-10-2007 12:13 ]

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar die 10K score van de RV670 was toch op 600-600 ? En de uiteindelijke RV670 gaat 825-1200 (2400 MHz GDDR 4 ) lopen ?

Of die geheugenbus moet echt de bottelnek zijn want de HD2900 met 740 core speed haalt als makkelijk meer.

Ik zal mijn HD2900 XT eens op 825 MHz testen en dan met 600 MHz geheugen want dan moet de theoretische bandbreedte gelijk zijn.

En de G92 is dus op 65nm ? aangezien die die zo groot is ?

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 05-10-2007 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:54
R680 is toch highend videokaart? Wanneer zou deze dan weer uit moeten komen ? Ik zie afentoe door de videokaarten het bos niet meer.

R680 was toch iets van januarie ? Ik weet niet of ik nog zolang kan wachten.. Toch maar de RV670 kopen als die een beetje snel is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
dreameater schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:59:
R600 staat er helemaal niet meer in :P
-knip- Ze moeten nog performance gaan verbeteren 8)7
Slimmerik... 8)7 dit zijn alleen de nieuwste GPUs die ik vermeld heb... Zelfs de R300 staat nog in de hele lijst.... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 05-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maareuh zijn jullie het al 100% zeker dat de 8800GT die dx10.1 niet gaat ondersteunnen?
Ik had net ergens gelezen of fora dat hij het wel zou hebben. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nee want dit is het ATi topic :P

Ik heb het wel ergens gelezen maar het is niet bevestigt door nvidia. Dus tot die tijd iets niets zeker. Van de RV670 hoor je dat wel vaker voorbijkomen.

Maar hoezo wil je een G92 dan :P Want die komt onder de oude GTS ongveer gelijk aan die kaart. En ik denk gezien de specs van de RV670 dat i nog steeds sneller zal zijn dan de HD2900 XT. Want de core was vooral de bottelnek bij de HD2900 XT en die is een stuk sneller geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Astennu schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:11:
Maar die 10K score van de RV670 was toch op 600-600 ? En de uiteindelijke RV670 gaat 825-1200 (2400 MHz GDDR 4 ) lopen ?

Of die geheugenbus moet echt de bottelnek zijn want de HD2900 met 740 core speed haalt als makkelijk meer.

Ik zal mijn HD2900 XT eens op 825 MHz testen en dan met 600 MHz geheugen want dan moet de theoretische bandbreedte gelijk zijn.

En de G92 is dus op 65nm ? aangezien die die zo groot is ?
Mooi als dat zou zijn dan ben ik verkocht voor $250~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:52:
maareuh zijn jullie het al 100% zeker dat de 8800GT die dx10.1 niet gaat ondersteunnen?
Lezen is ook altijd nog een vak hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:52:
Volgens mij ondersteunt hij het wel hoor. :)

Edit: fruitzilla meldt echter het omgekeerde :+

[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 05-10-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:06:
Nee want dit is het ATi topic :P

Ik heb het wel ergens gelezen maar het is niet bevestigt door nvidia. Dus tot die tijd iets niets zeker. Van de RV670 hoor je dat wel vaker voorbijkomen.

Maar hoezo wil je een G92 dan :P Want die komt onder de oude GTS ongveer gelijk aan die kaart. En ik denk gezien de specs van de RV670 dat i nog steeds sneller zal zijn dan de HD2900 XT. Want de core was vooral de bottelnek bij de HD2900 XT en die is een stuk sneller geworden.
ik red het momenteel prima met mijn 8800GTX. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Fudzilla meldt dat AMD marktaandeel aan het terugwinnen is door de HD2400 en HD2600. Ze verwachten dat de RV670 hier nog meer bij zal helpen:
ATI is getting market share back

Good prices of 2600 and 2400 cards

Our sources have confirmed that they sold a lot of 2600 and 2400 from August on and that ATI market share is improving worldwide.

ATI went from 10 percent market share in Japan to over 25 today and you can see the similar increase in market share in Euroland and America. The 2600 series is not faster than Geforce 8600 but it is much cheaper and offers reasonable performance for the price.

The same people expect that ATI will gain a lot more market once RV670 is out and as well as RV620 and R635.
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=3484&Itemid=1

Oh en ook interessant:
Nvidia admits defeat in G92 vs. RV670 battle

3DMark wars of our days

IN THE FAR EAST, 3DMark is everything. You can say whatever you want about canned benchmarks, but nobody can dodge the influence of 3DMark06 benchmark.

It's been the same story with previous iterations of graphics cards, and the same will happen with the next, DX10-only workout. When that is coming out, only Futuremark knows.

But something very significant happened in this round of the war, at least according to our highly-ranked sources.

This time around, Nvidia did not tout its G92_200 series as the fastest thing since Niki Lauda, but rather admitted a defeat in this all-popular synthetic benchmark at the hands of yet unnamed Radeon HD part.

A reference board from Nvidia is capable of scoring 10.800 3DMarks, while a reference board from ATI will score around 11.400 3DMarks, or a clear 550-600 points advantage.

This is a massive leap over previous-gen parts, since current generation's high-end performer from Nvidia, 8800Ultra will score 11.500 points on the same machine. Seeing a mainstream part, a $250 scoring barely a thousand under current $599 only makes us wonder how will the owners of current beasts feel.

When it comes to ATI part, you know what to expect in this synthetic benchmark - outscoring Radeon HD 2900XT is a default mode of operation for RV670XT. At least in lower resolutions, that is.

Partners are less than happy with Nvidia board politics as well, but this is a subject of another story. µ
Bron: http://www.theinquirer.ne...idia-admits-defeat-g92-vs

Fudzilla maakt ook melding van een Radeon HD2950X2X: http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=3476&Itemid=1

[ Voor 53% gewijzigd door CJ op 05-10-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauSS schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 01:10:

Vind het een beetje vreemde overstap, tuurlijk wel iets beter en leuker... maar in mijn ogen heeft het weinig nut... zelfde als je een lamborghini inruilt voor een ferrari O-)

Doe is lief tegen Vcore Xtreme _/-\o_
Ja wat is vreemd wil gewoon weer eens wat anders en deze kaart is wat beter als de 8800 GTX
Heb er ook absoluut geen spijt van.
Ik ben niet echt een ATI fan maar het is een hele goede kaart.
NVIDIA komt nog niet met de nieuwe 9800GTX gaat pas volgend jaar worden.
Als die er is haal ik hem gelijk maar zover is het nog lang niet.
Dus kan ik nog even genieten van mijn HD2900XT 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Radeon HD 2950XT will be the top of ATI's offer Q4
volgens fudzilla,
maar de 2950xt zou toch onder de 2900xt komen?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zucht :D

Qua prijs wel ja maar kijk naar de specs: 320 Stream processors, DX 10.1, 825-1200 Clocks en een 256 Bit bus. Alles is beter behalve die 256 Bit bus. Maar laat de HD2900 XT nou helemaal geen baat hebben bij die 512 Bit bus :)

Kortom de RV670 gaat de HD2900 XT kont schoppen en de concurrentie aan met de 8800 GTX qua performance.

Ik denk zelf niet dat de clocks van de RV670 hem gaan redden in AA performance want die is met de HD2900 XT al erg slecht. Soms 50% lagere scores dan de 8800 GTX. Dus dan gaat die core speed boost em niet redden tenzij AMD nog iets aan de core verandert heeft qua AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Vergeet niet... Performance in 3DM is geen garantie voor dezelfde performance in games... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zie ook HD2900 XT VS 8800 GTX in 3Dmark 06 en in de echte games :)

Maar wel vaag:

8800 GT = 10800 Marks
8800 Ultra = 11500 Marks

Wat haald een GTX en GTS dan met die setup :S

Want de GTX haalt iets van 1000-1500 minder dan een ultra ? Dus de GT is bijna net zo snel als een GTX in 3Dmark en sneller dan welke GTS dan ook ? volgens mij klopt er iets niet bij die scores :D Die Ultra kan met een goede setup makkelijk 13k5 halen.

[ Voor 73% gewijzigd door Astennu op 05-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:01:
Ja wat is vreemd wil gewoon weer eens wat anders en deze kaart is wat beter als de 8800 GTX
Dat heb je bepaald aan de hand van 3DMark scores? :+
Wanneer leert men eens dat 3DMark erg weinig zegt over real life gameperformance..?

Misschien dat je de DX10 review hiervoor gemist hebt, waar de 8800GTS in 4 van de 5 DX10 games wint van de 2900XT, waarvan in een aantal met behoorlijke marges (in de vorm van rondjes rennen om) ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
CJ schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:20:
Vergeet niet... Performance in 3DM is geen garantie voor dezelfde performance in games... ;)
Inderdaad, eerst maar eens de benchies afwachten waar AA is ingeschakeld. Daar ben ik heel wat benieuwder naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
FnF schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:11:
[...]
Lezen is ook altijd nog een vak hé.
Het was eerst gemeld door hardwareinfo dat ie het "wel" ondersteunde, maar volgens fudzilla die het vandaag poste niet, dus waarschijnlijkd an niet :) en CJ dacht het eerst ook dat die het wel ondersteunde (dus sorry dat CJ en ik het verkeerd hadden en laat de volgende keer die opmerkingen voor je)
Vcore Xtreme schreef:
[...]
Heb er ook absoluut geen spijt van.
Ik ben niet echt een ATI fan maar het is een hele goede kaart.
NVIDIA komt nog niet met de nieuwe 9800GTX gaat pas volgend jaar worden.
Als die er is haal ik hem gelijk maar zover is het nog lang niet.
Dus kan ik nog even genieten van mijn HD2900XT 1GB.
tja,... ik had het in iedergeval niet gedaan, zie de voordelen niet zo 1 2 3.(als je een GTS zou hebben ok maar een GTX) nee... had je beter even kunnen wachten en straks zo'n dual 2950X2 kunnen kopen, heb je meer aan dan dat je nu overstapt van een GTX naar een XT... O-) want in sommige benchies is de 2900XT stukken lager dan een GTX, dusja snap dan je punt niet zo.. maar is natuurlijk helemaal jouw eigen keuze maar hij viel gewoon wat op. ;)
Cheetah schreef:
Misschien dat je de DX10 review hiervoor gemist hebt, waar de 8800GTS in 4 van de 5 DX10 games wint van de 2900XT, waarvan in een aantal met behoorlijke marges (in de vorm van rondjes rennen om) ;)
Best interessant, en dan is er ook nog iemand die van een GTX overstapt naar een 2900XT... O-) dat kan ik dan al helemala niet begrijpen,.. de GTX is gewoon op dit moment nog een beestje met de meeste dingen,... en hopelijk gaat de nieuwe serie daar verandering in brengen bij Ati :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:44:
[...]
Dat heb je bepaald aan de hand van 3DMark scores? :+
Wanneer leert men eens dat 3DMark erg weinig zegt over real life gameperformance..?
Ik zie nergens dat hij deze kaart heeft gekocht om te gamen. Hij zou zomaar een die hard overclocker kunnen zijn die alleen maar 3dmark draait. Check die CPU bijvoorbeeld. En ATi staat volgens mij nog steeds bovenaan in de 3dmark hall of fame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48
Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit de TS: is de rv670 nou de hd2900 pro, met dx 10.1? Of is dat pas de hd2950pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
de hd2900pro is een XT die lager geclockt is. De RV670 word waarschijnlijk de hd2950pro of xt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
Ok voor zo ver ik nu weet..

-> RV670 -> HD2950 serie -> 11.400 score in 3DMark06 (staat op de voorpagina van Tweakers.net) -> DirectX10.1 + UVD + ShaderModel 4.1
-> G92 -> 8800GT -> 10.800 -> DirectX10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

Ik zie nergens dat hij deze kaart heeft gekocht om te gamen. Hij zou zomaar een die hard overclocker kunnen zijn die alleen maar 3dmark draait. Check die CPU bijvoorbeeld. En ATi staat volgens mij nog steeds bovenaan in de 3dmark hall of fame. :)
Vroeger toen ik klein was speelde ik spelletjes en keek ik tekenfilms.
Idd ik speel geen spelletjes daarom is deze kaart die is gewoon beter als de 8800 GTX klaar uit.
Het enige wat ik doe is overklokken en deze kaart is gewoon sneller als de 8800GTX en de Ultra.

Trouwens het wereldrecord 3DMark06 en 3DMark05 staan op naam van twee Asus EAH 2900XT's (512 MB) in Crossfire .
Dat is sneller als 2 EVGA 8800 Ultra's Superclocked in SLI.

3DMark06 Top 3

1. 27542 Kinc ASUS Maximus Formula ASUS 2900 CF Mushkin Redline
2. 26847 k|ngp|n NVIDIA 8800 ULTRA SLI
3. 26717 Team VR-Zone Testing Cross-Fire @ ASUS Blitz Extreme

3DMark05 Top 31. 37095 Kinc ASUS Maximus Formula ASUS 2900 CF Mushkin Redline
2. 35041 hipro5 #HOT# (Hellas Overclocking Team) ASUS HD2900XT CF ON AIR 880/990
3. 34902 *mICKEYmOUSE* Asustek / CellShock DDR3 / SilverStonetek Powered!

Let op dit zijn 512 MB kaarten !!
Nogmaals ATI is gewoon sneller en als NVIDIA met hun nieuwe kaart komt haal ik deze uiteraard .
Alleen komt deze pas volgend jaar uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Nu is het voor mij dus duidelijk, die 2950Pro moet en zal er komen. Dit is dus de enige kaart die dit jaar nog DX10.1 gaat ondersteunen.

Daarnaast blijven de scores die over internet ronddwalen altijd nog geruchten, hoe betrouwbaar de bronnen ook zijn. Natuurlijk is de score van een betrouwbare bron wel waardevoller, maar je moet het altijd nog maar afwachten tot de launch.

Al valt uit het gedrag van Nvidia en ATi toch ook wel weer wat op te maken. Want Nvidia merkt gewoon dat er iemand in hun nek zit te hijgen (ATi dus), wat in mijn ogen ook verklaart dat de prestatie van de RV670 niet verkeerd gaat zijn. Ook de prijsdaling van de 8800GT geeft dit aan.

De grote vraag blijft echter of de AA-problemen opgelost zijn of opgelost gaan worden met de drivers. Als dit namelijk goed zit, dan zit de rest ook wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik hoop dat de drivers nog verder ontwikkeld worden. Op de Games Convention heeft, ATi dit wel gezegd, dat de drivers nog beter worden. Ergens in november moeten ze uitkomen dacht ik.

Vooral op het gebied van OpenGL, moet een performance geven.

Edit:
Games Convention 07: Multiplies OpenGL perfornance

AMD has a new driver that will significanly increase the performance of the FireGL cards that they just launched, hased on HD 2000 generation.

The new driver will multiply the performance in a few application by a few times and we learned that Nvidia Quadro team was not happy with what have they seen at Siggraph conference.

This might be the new dawn for the FireGL and the soon to come R600 based FireGL with 512, 1GB and 2 GB will definitely boost the sales and offer some serious compatition.

We dont know the release date of the new driver but it should be ready by latest October, at least we beleive so.

[ Voor 59% gewijzigd door Splinter Cell op 05-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58
Splinter Cell schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:25:
Ik hoop dat de drivers nog verder ontwikkeld worden. Op de Games Convention heeft, ATi dit wel gezegd, dat de drivers nog beter worden. Ergens in november moeten ze uitkomen dacht ik.

Vooral op het gebied van OpenGL, moet een performance geven.

Edit:

[...]
Gaat over de FireGL. Nu niet echt een gamekaart zeg maar. Verder is dit (dacht ik) de OpenGL boost die een tijd geleden al zijn weg vond voor de normale X1800/X19x0/HD serie kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar kleine vraagjes:
Zit die hotfix voor 7.9 nu ingebakken als je de catalyst download van de ati site?
Waar kan ik de techdemos vinden (dx10, ruby) op de Ati site?
Na 4 jaar nvidia weer eens een ati kaartje gekocht; een hd2600xt ddr4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Vroeger toen ik klein was speelde ik spelletjes en keek ik tekenfilms.
Idd ik speel geen spelletjes daarom is deze kaart die is gewoon beter als de 8800 GTX klaar uit.
Het enige wat ik doe is overklokken en deze kaart is gewoon sneller als de 8800GTX en de Ultra.

Trouwens het wereldrecord 3DMark06 en 3DMark05 staan op naam van twee Asus EAH 2900XT's (512 MB) in Crossfire .
Dat is sneller als 2 EVGA 8800 Ultra's Superclocked in SLI.

3DMark06 Top 3

1. 27542 Kinc ASUS Maximus Formula ASUS 2900 CF Mushkin Redline
2. 26847 k|ngp|n NVIDIA 8800 ULTRA SLI
3. 26717 Team VR-Zone Testing Cross-Fire @ ASUS Blitz Extreme

3DMark05 Top 31. 37095 Kinc ASUS Maximus Formula ASUS 2900 CF Mushkin Redline
2. 35041 hipro5 #HOT# (Hellas Overclocking Team) ASUS HD2900XT CF ON AIR 880/990
3. 34902 *mICKEYmOUSE* Asustek / CellShock DDR3 / SilverStonetek Powered!

Let op dit zijn 512 MB kaarten !!
Nogmaals ATI is gewoon sneller en als NVIDIA met hun nieuwe kaart komt haal ik deze uiteraard .
Alleen komt deze pas volgend jaar uit
zeverde azo ne keer nie gast. dat is 3DMARK!!! Daar hebben de ATI's momenteel altijd hoge scores in. zo een ultra heeft nog steeds vrij veel voordeel bij games ivm een 2900xt. relatief lage performance vind ik en zeker met AA erbij kakt heel de boel in elkaar. lees wat meer reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:15:
[...]

zeverde azo ne keer nie gast. dat is 3DMARK!!! Daar hebben de ATI's momenteel altijd hoge scores in. zo een ultra heeft nog steeds vrij veel voordeel bij games ivm een 2900xt. relatief lage performance vind ik en zeker met AA erbij kakt heel de boel in elkaar. lees wat meer reviews.
Voordat je zo beledigend te keer gaat kan het geen kwaad om ook te lezen wat iemand geschreven heeft. |:(

Hij zegt toch dat hij vroeger spelletjes speelde toen hij klein was, maar nu niet meer zo veel. Het gaat hem nu om overklokken en aangezien 3DM05/06 door vele professionele overklokkers als maatstaf wordt genomen, is de HD2900XT daarin de beste keuze. Alle wereldrecords staan daar op naam van CF opstellingen. Dus dan is een HD2900XT helemaal geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus wachten tot begin Q2 2008 vermoed ik voordat ik op1680x1050 met AA/AF/HDR aan en een meer dan degelijke framerate kan spelen:(

De rv670 wordt nu al de hemel ingeprezen (wat te begrijpen is na het debacle van de hd2900xt) maar ik heb er voor alsnog een hard hoofd in eerlijk gezegd. Dit lijkt teveel op de periode voor de release van diezelfde (daar is die weer:P) hd2900xt.

Ik hoop van harte dat CJ het bij het juiste punt heeft met alles want dan blijkt dat ik bij het verkeerde eind zat en dat is alleen maar beter voor ons allen:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Het ligt er natuurlijk aan wat je precies van de RV670 verwacht. :+

Wat ik er van weet is dat het een hele goede prijs/prestatie kaart is, die ook nog eens een stuk goedkoper te produceren is dan de HD2900XT en bijvoorbeeld ook een X1950Pro of een G92. Voor weinig geld krijg je veel performance. Verwacht echter geen GTX killer, maar een bang-for-buck videokaart. Ik zelf vind het een volwaardige vervanger voor de X1950Pro in dat prijssegment met een performance die niet (veel) onder doet voor dat van z'n grotere broertje. Daarnaast biedt-ie ook nog eens DX10.1 en UVD aan, dus is ook nog eens feature complete.

Overigens hoorde ik net iets interessants over de G92. Deze zou 112 streamprocessors aan boord hebben en niet 64. Dit zou ook de score van 10800 verklaren in 3DM06. De core loopt op 600Mhz (100Mhz sneller dan een GTS), terwijl de shaders op 1500Mhz zouden lopen (300Mhz sneller dan een GTS). Dus meer shaders en een hogere snelheid = sneller dan een GF8800GTS (waarom zouden ze anders de specs van deze kaart naar 112 streamprocessors opwaarderen?). Dus ook dit is zeker een zeer interessant kaartje.

Over de uiteindelijke performance van de twee is het nog even speculeren... Maar vraag jezelf eens af... waarom zou nV de prijs van de GF8800GT van $249-$279 verlagen naar $229 als ze zo zeker waren van hun zaak? Ze vragen graag de hoofdprijs (zie ook GF8800Ultra at launch en de nog steeds hoge prijzen van de GF8800GTX), maar nemen nu genoegen met een kleinere marge met een grote chip... Dat past absoluut niet in de strategie van nV tenzij ze de hete adem voelen van de RV670...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
Is de launch van de RV670 op 19 nov paper launch of gewoon een echte launch ? Das me nog steeds niet duidelijk.. Wil zo snel mogelijk nieuwe pc met een lekker kaartje erin :P
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.