[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 69 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
Eerste 790 FX mobo:

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/October/General%20News/k9a2-platinum-2d.jpg
AMD 790FX chipset for Phenom AM2+

The quad-core/dual Core AMD platform is about to come of age, and MSI have release their flagship to carry this product through to the users hearts. It uses the AMD 790FX chipset, which has native support for AMD’s new generation Socket AM2+ with dual channel DDR2 800/1066. It is also able to support features such as the new Quad Core Phenom processors which come with HyperTransport 3.0.

MSI includes some of their proprietary technology such as Dual CoreCell with software control, Dual CoreCenter, Quad VGA CrossFire (Yes that’s four GPU’s working in tandem), HD 7.1 channel Sound and the strange heatsink called the Circu-Pipe solution.

Image

Trying to forecast new technology before it begins is a tricky business, but the so called “Quad VGA Crossfire” on this motherboard is really not a huge leap of faith. Graphics cards in tandem is stepping up to three cards (called Tri-Fire) in the coming season, and with the added advantage of being able to support four cards (at some future date) this K9A2 Platinum edition gives you a little security in terms of future proofing your options when you consider investing in a flagship product.

The interesting, yet strange heatpipe called Circu-Pipe, as seen on other models from MSI will hopefully keep the 5 phase PWM cool enough. There is no mention of TDP and heat curves, so it’s a little tricky to know at this early stage.

The short spec list is below and for further info check out the MSI website.

* AMD 790FX chipset based
* Supports AMD Socket AM2+/AM2 Phenom, Athlon and Sempron processors
* 2 PCI-E x16 slots for full x16 speed CrossFire support
* 2 extra PCI-E x16 slot design for Quad VGA with x8 x8 x8 x8 speed.
* 4 dual channel DIMMs DDRII 533/667/800/1066 up to 8GB
* 10/100/1000 LAN port
* 7.1 channel surround Audio
* Supports 6 SATAII, SATA 1~6 supports RAID 0/1/0+1,5
* Extra SATA hardware RAID with SAS ready port
* 2 PCI-E x16, 2PCI-E x8, 1 PCI-E x1, 2 PCI slots
* 10x USB 2.0, 2x IEEE1394
* Dual CoreCell technology with D.O.T. Express
* Copper Pipeline Heatsink design
toon volledige bericht
Ziet er goed uit en Quad CF support. Nu de RV670 en Phenom X4 nog....

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 16:25

Apoca

Array Technology Industry

Afstand tussen de PCI-E slots is bagger.. Ik kan mijn dual HD2900XT setup hier niet op kwijt zonder dat de zaak te warm zal worden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 22:26

XanderDrake

Build the future!

Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:30:
Afstand tussen de PCI-E slots is bagger.. Ik kan mijn dual HD2900XT setup hier niet op kwijt zonder dat de zaak te warm zal worden.
Je hebt opzich gelijk, maar ik zie niet hoe ze anders QuadFire moeten uitvoeren op een standaard ATX board....

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107626

CJ schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:34:
R680 zou dus een MCM RV670 kunnen zijn wat mij betreft. Dual GPU maar toch op 1 package. Zie de voorbeelden die ik al eerder had gegeven van eerdere ervaringen van ATI met MCM packages.
In de voorbeelden die je opgenoemd had zat er een paar geheugenblokjes en een GPU-die. Dit geeft toch aanzienlijk minder warmte af dan 2 GPU dice. Als voorbeeld: de bekende Kentsfield wordt ook een stuk warmer dan de Conroe. De Conroe had echter zo'n een goede perf/power ratio dat intel er twee in een package kon stoppen en zo 'friend and foe' kon verrassen met hun quadcore.

Dus als ATi het MCM concept met de RV670 kan klaarspelen dan hebben ze met dat 55nm process een echte winner en dan gaat ATi een rooskleurige 2008 in. Als natuurlijk, want er zitten wel wat haken en ogen aan MCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

XanderDrake schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:38:
[...]

Je hebt opzich gelijk, maar ik zie niet hoe ze anders QuadFire moeten uitvoeren op een standaard ATX board....
Met alle respect, wie gaat er nu QuadFire draaien? Een moederbord met 3 maal PCI-E waarvan tussen PCI-E slot 1 en 2 voldoende ruimte is en waar slot 3 gebruikt kan worden voor andere PCI-E kaartjes zoals raid kaartjes OK. Maar een dergelijke layout zoals hierboven daar kom je toch niet mee weg als je CF wil draaien met een dubbelslots koeler.

Ze hadden gewoon het reference design moeten aanhouden, daar hadden ze meer aan gehad. Ik zie en dergelijke layout als een reden om een bepaald moederbord juist NIET te kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Apoca op 08-10-2007 13:53 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 07-05 22:26

XanderDrake

Build the future!

Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:50:
Met alle respect, wie gaat er nu QuadFire draaien?
Wat mensen allemaal niet overhebben voor een benchmark record :+
Wat dat betreft, het valt me op hoeveel mensen die ik ken beschikken over een SLI/Crossfire mobo terwijl ze die feature waarschijnlijk niet zullen gebruiken? Veel mensen vinden het gewoon geil om de functie te hebben, zonder dat het nuttig is voor hun...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik neem aan dat je de kaarten in sloten met dezelfde kleur moet stoppen dus dan zou een CF opstelling met dual slotkoeling nog altijd 2 sloten vrij houden tussen de kaarten.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38
En voor Quad CF gewoon singel slot kaartjes gebruiken ? Mja Dual slot is qua cooling beter maar dan moet je een cooling hebben alla X1900 die had er geen last van als er geen ruimte tussen de kaarten zat.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Krizzie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:09:
Ik neem aan dat je de kaarten in sloten met dezelfde kleur moet stoppen dus dan zou een CF opstelling met dual slotkoeling nog altijd 2 sloten vrij houden tussen de kaarten.
Ja dat klinkt leuk een dergelijke aanname. Maar is dan ook elke combinatie PCI-E 16X tussen de zelfde kleur slots, en met de huidige kaartjes zijn CF bridges te kort voor een dergelijk afstand en zit in de drivers nog steeds geen oplossing voor software CF met de HD2XXX serie.

Qua drivers zou zoiets wel moeten uitkomen op CF gebied, maar voor CF moet er nog zoveel uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Apoca op 08-10-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:06

Krizzie

Progressive Music \o/

Hoe gaat trifire of quadfire eigenlijk werken met die bridges? is elke kaart dan een soort brug tussen de andere 2 of komen er speciale plugjes welke 3 en 4 aansluitingen hebben ?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/3411/tripodrf1.png

Dit is wel reeds een oude opstelling, maar naar mijn idee zou het zo moeten werken. Je ziet dat de middelste kaart naar boven en naar onder een bridge heeft. Zo zou TriFire moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Laatst online: 10:59
volgens de show opstelling plaatjes van sapphire's quad-fire ZONDER brugjes....

giester ergens een plaatje van gezien bij the INQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Maar als je 2x (RV680= 2x RV670 ) neemt ,dan heb je ook quadfire en dan heb je maar 2 sloten benut. ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

wat nog leuker is, is een quad fire opstelling te hebben van 4 Gemini RV670 kaarten heh 8 VPU's in CF, hei je hem deur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ik spreek 3 soorten streekdialect, maar bij mij tussen de deur zit geen CF opstelling :+

Maar ik heb hem wel door hoor ;) Heb der erg om moeten lachten trouwens, eens dialect in een tweakers topic te zien. Ik stel voor dat we verder gaan in het Limburgs en Brabants, dan blijft de sfeer ook goed :P

[ Voor 62% gewijzigd door Apoca op 08-10-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Fudzilla komt met het gerucht dat Dave Orton samen met nog enkele hooggeplaatste ex ATI medewerkers die inmiddels AMD hebben verlaten (of nog gaan verlaten) een nieuwe graphics company gaan opstarten.

[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 08-10-2007 17:45 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Dat lijkt me goed voor de concurrentie. Het is enkel de vraag hoe je zo'n bedrijf in deze tijden van de grond gaat krijgen! Daar heb je miljoenen en nog eens miljoenen aan financiering voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
ormagon schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:48:
Dat lijkt me goed voor de concurrentie. Het is enkel de vraag hoe je zo'n bedrijf in deze tijden van de grond gaat krijgen! Daar heb je miljoenen en nog eens miljoenen aan financiering voor nodig.
Noem het gerust miljarden. Bovendien heb je licenties nodig, die waarschijnlijk allemaal in bezit zijn van nVidia en ATi/AMD. Weet niet hoe het met licenties zit op GPU terrein, maar mij lijkt dat je niet zomaar elkaars technieken mag/kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:44:
Fudzilla komt met het gerucht dat Dave Orton samen met nog enkele hooggeplaatste ex ATI medewerkers die inmiddels AMD hebben verlaten (of nog gaan verlaten) een nieuwe graphics company gaan opstarten.
Ben benieuwd, maar ik verwacht er niet teveel van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

CJ schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:44:
Erg intressant, dergelijk nieuws en bijvoorbeeld het nieuws dat Intel terug wil stappen in de GPU markt kan elkaar wel eens vinden aan de onderhandelingstafel voor de benodigde dollars. Maar dit is natuurlijk erg snel bedacht door mij he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Apoca schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:30:
Waarom zou je setup te warm worden? Warmer vast wel, maar niet zodanig warm dat je systeem onstabiel wordt neem ik aan. 10 graden meer boeit vast niet ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hacku schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:19:
[...]

Waarom zou je setup te warm worden? Warmer vast wel, maar niet zodanig warm dat je systeem onstabiel wordt neem ik aan. 10 graden meer boeit vast niet ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=10168

Mij lijkt een dergelijke setup voor 24/7 gebruik niet goed voor je videokaartjes omdat de bovenste kaart gewoon veel te weinig koude lucht binnen zal krijgen. En veel mensen denken daar toch het zelfde over volgens mij. Maar goed het kan best dat het geheel geen kwaad kan, maar ik heb liever een cm der tussen voor mijn eigen gemoedstoestand :)

[ Voor 15% gewijzigd door Apoca op 08-10-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Het lijkt me ook neit dat de lucht die de bovenste aanzuigt ook maar een beetje fris is... Die zuigt direct hitte van de onderste kaart aan :S. Maar ze zullen er wel over nagedacht hebben waardoor het allemaal best mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

ormagon schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:57:
Het lijkt me ook neit dat de lucht die de bovenste aanzuigt ook maar een beetje fris is... Die zuigt direct hitte van de onderste kaart aan :S. Maar ze zullen er wel over nagedacht hebben waardoor het allemaal best mee zal vallen.
Als je weet hoe heet die zwarte heatspreader aan de achterkant van de kaart wordt dan wil je ze niet in permanente opstelling zo dicht op elkaar hebben, tenzij je een CM Stacker 830 hebt met vier 120mm fans in het zijpaneel die als een gek op je videokaarten zitten te blazen.

Waterkoeling is trouwens wel een goed alternatief, dan kun je zonder problemen vier HD 29xx kaarten onder elkaar zetten. Moet je denk ik wel twee waterloops hebben omdat de pomp het anders niet aan kan. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Hacku schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Ben benieuwd, maar ik verwacht er niet teveel van.
Ik geloof ook niet dat zoiets meer in deze tijden zal lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 08-10-2007 19:18 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

frankknopers schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Als je weet hoe heet die zwarte heatspreader aan de achterkant van de kaart wordt dan wil je ze niet in permanente opstelling zo dicht op elkaar hebben, tenzij je een CM Stacker 830 hebt met vier 120mm fans in het zijpaneel die als een gek op je videokaarten zitten te blazen.
En laat ik nu een mooie zwarte stacker 830 hebben met 7x 120mm fans erin :D, dat gaat helemaal goed komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
XanderDrake schreef:

Wat mensen allemaal niet overhebben voor een benchmark record :+ (with Quad-fire)
Vind het zelf beetje overbodig,...te veel van het goede! leuk voor records (en de sponsors van die gastjes) maar verder zie ik totaal niets in, want de gemiddelde tweaker heeft slechts 1 videokaart en een minderheid crossfire of sli, als je 2 x een 2900XT in crossfire hebt en je gamed lekker dan zal je stroomrekening ook lekker omhoog gaan ben ik bang,...

dan beter de HD2950 serie in CF of single :) (nu weet ik wel dat die er toen d'r tijd niet kwamen...) maar als ik 2 x 2900XT zou hebben in CF zou ik me flink "bij de been genomen" voelen,... nu komt er gewoon een update achtige kaart de RV670 (op een paar dingetjes en die 512bit bus na) maar toch... ook al is dat gewoon marketing enz, het blijft wel lullig...

zelfde als de 1800 en 1900 serie van Ati,... dan ineens een 1950XT of pro die een beetje gelijk presteren goedkoper zijn en zuiniger... ja... blijf dat jammer vinden dat dat overal zo gaat.
Als jij als tweakertje hebt gespaard voor een 2900XT en je hoort paar weken(maanden) later dat er een 2950 serie komt, en bijna alle negatieve dingen van de 2900 serie heeft gefixt lijkt me dat toch enigzinds vervelend... voor mij dan ook straks van een 1950XT naar een 2950XT (dan kun je weer een jaartje door...)
had in het begin meteen de 2900XT gekocht van Asus, maar in combi met mijn stille systeem, kon ik he geluid niet meer aan van die fan.. en heb hem maar verkocht en toen kreeg ik ook lucht van de 2950 serie dus verstandig gewacht! :) (en als ik ook om mij heen een beetje dingen hoor van gamers dan hebben de meesten of een 8800 (voor de "heb") ;) of nog een 7800/7900 serie of een 1950 serie van Ati. dus niet iedereen zit heil in CF laat staan Quad-Fire! ;)

edit: sorry ff leesbaarder gemaakt..

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Laatst online: 10:59
is die x1950xt wel stil dan? want mijn asus x1900xt kaart maakte met standaard koeler behoorlijk veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

MauSS schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:16:
[...]
..maar als ik 2 x 2900XT zou hebben in CF zou ik me flink "bij de been genomen" voelen..
Ik heb een HD2900XT in CF setup, en voel me zeker niet "genomen" door AMD / ATi omdat ze nu met een HD2950XT komen die zuiniger in stroom zou zijn en zeer waarschijnlijk sneller zal zijn. Zoiets weet je toch op het moment dat je het doet kopen, dat der weer wat beters uit gaat komen.

Ik heb een 1000w voeding en 2 power slurpers der aan en ik ben trots der op! :P

Zo en nu ff An Inconvenient Truth kijken, en dan kan ik weer rustig naar bed gaan en dromen over een energiezuinige R700 :+

[ Voor 16% gewijzigd door Apoca op 08-10-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Sapphire shows of 3GPU setup with R600 boards.

http://www.theinquirer.ne...apphire-shows-triple-r600

Afbeeldingslocatie: http://images.vnu.net/gb/inquirer/news/2007/10/07/sapphire-shows-triple-r600/sapphiretricard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

MauSS schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:16:
[...]

Vind het zelf beetje overbodig,...te veel van het goede! leuk voor records (en de sponsors van die gastjes) maar verder zie ik totaal niets in, want de gemiddelde tweaker heeft slechts 1 videokaart en een minderheid crossfire of sli, als je 2 x een 2900XT in crossfire hebt en je gamed lekker dan zal je stroomrekening ook lekker omhoog gaan ben ik bang,... dan beter de HD2950 serie in CF of single :) (nu weet ik wel dat die er toen d'r tijd niet kwamen...) maar als ik 2 x 2900XT zou hebben in CF zou ik me flink "bij de been genomen" voelen,... nu komt er gewoon een update achtige kaart de RV670 (op een paar dingetjes en die 512bit bus na) maar toch... ook al is dat gewoon marketing enz, het blijft wel lullig... zelfde als de 1800 en 1900 serie van Ati,... dan ineens een 1950XT of pro die een beetje gelijk presteren goedkoper zijn en zuiniger... ja... blijf dat jammer vinden dat dat overal zo gaat. Als jij als tweakertje hebt gespaard voor een 2900XT en je hoort paar weken(maanden) later dat er een 2950 serie komt, en bijna alle negatieve dingen van de 2900 serie heeft gefixt lijkt me dat toch enigzinds vervelend... voor mij dan ook straks van een 1950XT naar een 2950XT (dan kun je weer een jaartje door...) had in het begin meteen de 2900XT gekocht van Asus, maar in combi met mijn stille systeem, kon ik he geluid niet meer aan van die fan.. en heb hem maar verkocht en toen kreeg ik ook lucht van de 2950 serie dus verstandig gewacht! :) (en als ik ook om mij heen een beetje dingen hoor van gamers dan hebben de meesten of een 8800 (voor de "heb") ;) of nog een 7800/7900 serie of een 1950 serie van Ati. dus niet iedereen zit heil in CF laat staan Quad-Fire! ;)
toon volledige bericht
offtopic:
Wil niet flauw zijn maar gebruik alsjeblieft ff wat alinea's ofzo. Hoe kun je nu verwachten dat iemand zo'n brij aan letters gaat lezen..... :o :X

Ik neem voor het gemak ff aan dat je zo'n lap tekst tikt in de hoop dat anderen er wat aan hebben of op willen reageren en dus lezen ;) :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Zoals je ziet zit er op de 1950 serie een aandere koeler die beduidend stiller is dan de 1900 series. ik heb zelf even goed geergerd aan die herie maar was verbaast over de stilte van een Accelero X2 _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.compass.com.ua/news/img/im_895_1.jpg

Hey CJ wat dacht je er van, Op naar de ===70-ste=== :9~

[ Voor 10% gewijzigd door Hekking op 08-10-2007 20:58 ]

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Impressive maar ik vraag me wel af hoeveel ontwikkelresources dit nou allemaal kost. Met elke extra kaart nemen de kosten, stroomverbruik, complexiteit ed behoorlijk toe.

Crossfire/SLI is al redelijk over de top en heeft vaak nog issues in de praktijk maar is nog enigzins bereikbaar en nuttig in sommige gevallen.

Wellicht zouden de resources beter besteed zijn aan een goed/beter singlechipdesign. :?

Ik geloof ook niet meer zo in een derde kaart voor physics. Het nieuws daarover is nihil en met de quadcores van hedendag en de octacores van over een jaar gaat dat ws gewoon geoffload worden naar de CPU.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Dat lijkt wel op mijn setup.... :P alleen ik gebruik mn 3e kaart voor de show omdat de driver het nog niet ondersteund.... :+

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 11:22

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

vigilante888 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Dat lijkt wel op mijn setup.... :P alleen ik gebruik mn 3e kaart voor de show omdat de driver het nog niet ondersteund.... :+
Heb jij 3x HIS Radeon X1900 XT in je systeem zitten, en 1tje voor de 'show'?
Kerel......

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

DaMightyWackO schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:28:
[...]

Heb jij 3x HIS Radeon X1900 XT in je systeem zitten, en 1tje voor de 'show'?
Kerel......
Correctie: 2x HD2900XT en 1x X1950XTX.... :+

Deze zullen binnenkort (zeg maar in de loop van volgende maand) vervangen worden voor 3x RV670... 8)7

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

vigilante888 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:38:
[...]

Correctie: 2x HD2900XT en 1x X1950XTX.... :+

Deze zullen binnenkort (zeg maar in de loop van volgende maand) vervangen worden voor 3x RV670... 8)7
Puur nieuwsgierigheid en offtopic:
Hoe kom je aan het geld?
En vind je het waard? (aangenomen dat je ze zelf moet kopen)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29

frankknopers

Goud is geen geld

Help!!!! schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:04:
[...]
Wellicht zouden de resources beter besteed zijn aan een goed/beter singlechipdesign. :?
Juist niet. Zowel AMD als nVidia lopen tegen hetzelfde probleem aan van steeds grotere en steeds complexere GPU's. Nou wordt het productieprocédé van die chips wel steeds kleiner, maar op een gegeven moment worden de chips gewoon te ingewikkeld waardoor zowel de ontwikkelings- als de productiekosten hoog worden.

Daarom moeten deze twee bedrijven nu al bezig gaan met het verfijnen van multi-GPU support in de drivers. Nu is het marktaandeel van SLI/CF nog maar klein, en zijn het vooral early adopters die het geld ervoor over hebben, maar in de nabije toekomst zie ik het wel gebeuren dat de videochip meer modulair wordt zodat je uiteindelijk multicore GPU's overhoudt. De Intel Larrabee wordt ook een multicore chip met heel veel rekeneenheden, en ik denk dat ATi en AMD tegen die tijd (2009/2010) ook wel die kant op willen met high-end videokaarten.

De nieuwe generatie gaat ook al de kant van dual-GPU op, getuige de geruchten van een G92 GX2 versie en de reeds bevestigde RV680 uit het kamp van AMD.

Tegen die tijd moet je gewoon goede SLI/Crossfire drivers hebben die alle functionaliteiten zoals v-synch en multi monitor gewoon goed ondersteunen. Anders komt je highend kaart nooit van de grond en zal het op lange termijn ook schadelijk kunnen zijn voor het imago van nVidia / AMD.

Van wat ik zo hoor moet nVidia nog heel veel energie stoppen in hun SLI Vista drivers, zeker als de dual G92 tegen die tijd een vlaggenschip moet worden. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door frankknopers op 08-10-2007 21:51 . Reden: typfoutjes ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

Hekking schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:57:
Zoals je ziet zit er op de 1950 serie een aandere koeler die beduidend stiller is dan de 1900 series. ik heb zelf even goed geergerd aan die herie maar was verbaast over de stilte van een Accelero X2 _/-\o_
[afbeelding]

Hey CJ wat dacht je er van, Op naar de ===70-ste=== :9~
en ik vond 69 nog zo mooi klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DaMightyWackO schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:48:
[...]

Hoe kom je aan het geld?
Wat is het probleem nu? Werken en geld sparen en je kan alles kopen. Ik sta op punt om mijn zes maand oude auto te verkopen en een dikke bak van 25k te kopen. Heb ik dat nodig? Nee. Maar het is wel leuk om hebben. In het leven moet je doen wat je graag doet, morgen kan je omver gereden worden, zit je in een rolstoel en heb je spijt je geld nooit uitgegeven te hebben ;) Uiteraard moet je niet alles uitgeven, maar alles opsparen vind ik nu eenmaal zonde.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 08-10-2007 22:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
DaMightyWackO schreef:
[...]
Hoe kom je aan het geld?
Geld kan ik nog wel snappen, (er zijn ook nog mensen die werken en sparen :9 ) maar het nut ervan? het nut van 3 x RV670... 2 x oke... maar 3 x ...? of heb je zo'n 30" dell en wil je alle games vloeiend op 2560x1600 spelen met alles max en full aan? ;)
Hacku schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:03:
[...]
Wat is het probleem nu?
sta op punt om mijn zes maand oude auto te verkopen en een dikke bak van 25k te kopen.
JA dus? wat wil je horen? "dat is stoer" ? }:O
Leuk voor je! interessant ook in het Ati topic een nieuwe car... maar waar DaMightyWackO nieuwsgierig naar is, is waarom hij het nodig vind 3 kaarten in CF te doen, omdat het voor velen overbodig zou zijn... daar is hij benieuwd naar, en over de geldkwestie is hij benieuwd wat hij voor'n job heeft of student.. ! that's the point! zelfde als ik zou zeggen ik heb 3 x 30" dell ... dan vragen ze ook waarom je dat hebt en wat het nut er dan van is! (als je het dan niet voor je werk of andere dingen gebruikt is dat toch uitzonderlijk.?? ) (maar heb geen 3 x 30" hoor ;) wel 1 24" dat is me groot zat)

[ Voor 65% gewijzigd door MauSS op 08-10-2007 22:26 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:40
[...]

Wat is het probleem nu? Werken en geld sparen en je kan alles kopen. Ik sta op punt om mijn zes maand oude auto te verkopen en een dikke bak van 25k te kopen.
Je gaat Bram van Tones achterna :) Gaat goed met je shop dus !

Hoorde vandaag dat RD790 ook hybrid Crossfire gaat supporten, dit was al langer een gerucht maar nog nooit daadwerkelijk bevestigt. Daarnaast zal de triple / quad oplossing van ATI CF ook goedkoper zijn door de bridges. nVidia triple SLI gaat namelijk gebruik maken van een bridge die van kaart 1 van de voorste connect schuin over kaart 2 naar de achterste sli connector van kaart 3 loopt. Gekke oplossing en ook en iets duurdere oplossing. De nieuwe marketing namen van de ATI chipsets voor 2008 zijn bekend en imho zijn ze slecht bezig AMD heeft niet geleerd van ATI of zelfs niet van nVidia. nVidia heeft chipsets die 410+ nForce 6100 heten, erg verwarrend. ATI gaat de nieuwe generatie integrated chipsets (dus met vga onboard) die voor Q1 2008 geplannend staan helaas xxx + 2xxx noemen, helaas ook RS740, dat een DX9 part is (had 1xxx mogen heten), terwijl de andere DX10 supporten. Morgen meer... (roadmap niet op notebook gezet :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-05 13:07
MauSS schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:15:
[...]
Leuk voor je! interessant ook in het Ati topic een nieuwe car... maar waar DaMightyWackO nieuwsgierig naar is, is waarom hij het nodig vind 3 kaarten in CF te doen, omdat het voor velen overbodig zou zijn... daar is hij benieuwd naar, en over de geldkwestie is hij benieuwd wat hij voor'n job heeft of student.. ! that's the point! zelfde als ik zou zeggen ik heb 3 x 30" dell ... dan vragen ze ook waarom je dat hebt en wat het nut er dan van is! (als je het dan niet voor je werk of andere dingen gebruikt is dat toch uitzonderlijk.?? ) (maar heb geen 3 x 30" hoor ;) wel 1 24" dat is me groot zat)
Niet zo kinderachtig gaan reageren tegen elkaar hoor. Hacku zijn voorbeeld slaat heus wel ergens op. Maar om het probleem maar meteen de lucht uit te helpen. Vigilante888 werkt voor HIS, vandaar dat hij al die HIS kaarten in zijn systeem heeft zitten.
Heeft dus niks met geld of patsen te maken, net zo min als Hacku zijn voorbeeld dat had. Dat jij het zo opvat dat is een héél ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Hij probeert z'n standpunt duidelijk te maken met een persoonlijk voorbeeld.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888

vigilante888

jongens jongens, houden we het wel gezellig?

Ik probeer niet stoer te doen ofzo. Het was meer als reactie op de foto met de 3 RV670 van sapphire.

Nee, ik werk niet voor HIS, alhoewel ik veel voor ze doe. De reden dat ik de 3 kaarten in mn systeem heb zitten is omdat het review samples zijn geweest. Alle samples mag ik houden namelijk. En ik doe niet eens aan reviews...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
DaMightyWackO schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:48:
[...]

Hoe kom je aan het geld?
Laat maar, Vigilante888 was me voor

[ Voor 29% gewijzigd door Indy91 op 08-10-2007 23:08 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Wat is het probleem nu? Werken en geld sparen en je kan alles kopen. Ik sta op punt om mijn zes maand oude auto te verkopen en een dikke bak van 25k te kopen. Heb ik dat nodig? Nee. Maar het is wel leuk om hebben. In het leven moet je doen wat je graag doet, morgen kan je omver gereden worden, zit je in een rolstoel en heb je spijt je geld nooit uitgegeven te hebben ;) Uiteraard moet je niet alles uitgeven, maar alles opsparen vind ik nu eenmaal zonde.
Ik ben nog student, werk en spaar en ben even oud als 888 (als zijn profiel klopt)
Maar heb geen geld over voor 3x een dergelijke videokaart.
Dus ik ben nieuwsgierig wat zijn reden is om hier wel dit geld aan uit te geven. Bench freak, triple 30" monitor setup, prof. gamer, gewoon rijk? of zoals nu blijkt review samples.
En een dikke auto vind ik ook leuk, maar niet als je hem koopt om hem in de garage te laten staan voor de show. Of zoals hier je videokaart van redelijke waarde in je pc te laten zitten voor de show.

Als je rijk bent en geld boeit ni oke, en als dit nu het geval was, vond ik het ook interessant om dat te horen en kan ik alleen maar jaloers zijn. Zoals gezegd puur nieuwsgierigheid niets meer niets minder. Dus je reactie snap ik niet helemaal.

Wat voor auto btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik wil helemaal niks horen. Ik had ook een ander voorbeeld kunnen nemen maar die auto kwam als eerste in me op. Soms hoeven dingen geen nut te hebben om ze toch aan te schaffen. Hoeveel ATI fans dromen er niet van drie kaarten in hun systeem, of nVidia fans voor een quad GTX setup? Meer dan je denkt. Heeft het nut? Nee, maar als je de kans krijgt om deze te kopen (je hebt flink gespaard of een hoop geld gewonnen) of je krijgt deze als review sample en mag ze houden dan doe je dat gewoon.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

True, maar dan vind ik dat ik daar van mag op kijken. (en nieuwsgierig zijn)
Of vind jij 3 videokaarten in je pc gemiddeld?
Of maar gewoontjes na 6 maanden weer een nieuwe auto? Ik neem dat jij van mensen in je omgeving ook reacties kreeg van "je had toch net een nieuwe auto?" of "Is die andere in de prak?" of "relax, maar waarom?" Het feit dat iemand hier roept "het gaat goed met de zaken" zegt al iets.
Vind het chill voor jou en als ik de centen had, had ik ook 2x 2900XT en een auto.

Maar goed genoeg dr over, weet nu dat het samples zijn. En daarmee ben ik gerust, anders had ik nu toch mooi wakker in mn bedje gelegen mijzelf aan het afvragen hoe het toch kan dat 888 3 brute kaarten had en 1 for show. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw topic komt er zo aan waarmee een einde komt aan standje nummertje 69. Hopelijk in deeltje 70 wat minder offtopic gepraat. ;)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
CJ schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 00:12:
Nieuw topic komt er zo aan waarmee een einde komt aan standje nummertje 69. Hopelijk in deeltje 70 wat minder offtopic gepraat. ;)
offtopic:
_O- _O- _O-

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw deeltje staat hier: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 70

Deze mag dicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.