In het high-end enthousiast segment?Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:37:
Hoe zit t met de andere factoren die ervoor zorgen dat je kaarten kan verkopen tegen een voor je bedrijf prettige prijs? En hoe essentieel zijn die andere factoren?
Welke andere factoren zijn daar volgens jou essentieel naast high-end graphicsperformance & IQ?
Stroomverbruik, hitte en geluidsniveau zijn voor mij ook belangrijk, maar de gemiddelde enthousiast zal over het algemeen performance (met IQ) ergens op eenzame hoogte bovenaan de lijst hebben.
Ik zou zeggen: zoek de gemiddelde review op en kijk hoe men door de boot genomen high-end grafische kaarten benchmarkt. Dat zou voldoende antwoord moeten geven op die vraag, en ook afdoend duidelijk moeten maken dat het niet alleen voor mij essentieel is dat een high-end kaart goede cijfers met AA aflevertDat t voor jou essentieel is om benchmarks te winnen met veel AA, dat weten we wel, maar hoe zit t met de rest van de wereld?
Met 'benchmarks' bedoelde ik eigenlijk meer gametests door reviewsites.Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:41:
Volgens mij is 1 van de allergrootste factoren de game industrie. Voorbeeld: Crysis zal voor zowel nvdia als amd enorm belangrijk zijn. De game industrie is waar het geld zit.
Benchmarks zijn leuk maar overclockers behoren tot een klein percentage van de markt. Het merendeel oftewel de gamers willen weten of kaart x hun games met voldoende fps op x settings aan kan.
Resultaten geboekt door DOC'ers zijn leuk, maar naar ik vermoed weinig relevant voor aankoopgedrag van enthousiasts. De meesten kijken meer naar stock performance, zoals getest door de meeste reviewsites.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz