[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 69 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.745 views sinds 30-01-2008

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:37:
Hoe zit t met de andere factoren die ervoor zorgen dat je kaarten kan verkopen tegen een voor je bedrijf prettige prijs? En hoe essentieel zijn die andere factoren?
In het high-end enthousiast segment?
Welke andere factoren zijn daar volgens jou essentieel naast high-end graphicsperformance & IQ?

Stroomverbruik, hitte en geluidsniveau zijn voor mij ook belangrijk, maar de gemiddelde enthousiast zal over het algemeen performance (met IQ) ergens op eenzame hoogte bovenaan de lijst hebben.
Dat t voor jou essentieel is om benchmarks te winnen met veel AA, dat weten we wel, maar hoe zit t met de rest van de wereld?
Ik zou zeggen: zoek de gemiddelde review op en kijk hoe men door de boot genomen high-end grafische kaarten benchmarkt. Dat zou voldoende antwoord moeten geven op die vraag, en ook afdoend duidelijk moeten maken dat het niet alleen voor mij essentieel is dat een high-end kaart goede cijfers met AA aflevert ;)
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:41:
Volgens mij is 1 van de allergrootste factoren de game industrie. Voorbeeld: Crysis zal voor zowel nvdia als amd enorm belangrijk zijn. De game industrie is waar het geld zit.
Benchmarks zijn leuk maar overclockers behoren tot een klein percentage van de markt. Het merendeel oftewel de gamers willen weten of kaart x hun games met voldoende fps op x settings aan kan.
Met 'benchmarks' bedoelde ik eigenlijk meer gametests door reviewsites.
Resultaten geboekt door DOC'ers zijn leuk, maar naar ik vermoed weinig relevant voor aankoopgedrag van enthousiasts. De meesten kijken meer naar stock performance, zoals getest door de meeste reviewsites.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Cheetah schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:28:
[...]
Welke andere factoren zijn daar volgens jou essentieel naast high-end graphicsperformance & IQ?
Easy. Goede marketting. Prijs. Dealtjes sluiten IHV's en ISV's. Dat gaat er voor zorgen dat je goed verkoopt.

Neem nou als voorbeeld die Black edition van die AMD processors die net is gelanceerd. Goede marketting kan zelfs van een fiat een ferrari maken.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:05:
[...]

Easy. Goede marketting. Prijs. Dealtjes sluiten IHV's en ISV's. Dat gaat er voor zorgen dat je goed verkoopt.

Neem nou als voorbeeld die Black edition van die AMD processors die net is gelanceerd. Goede marketting kan zelfs van een fiat een ferrari maken.
Alleen lukt dat maar 1x, daarna zie je de klant nooit terug en gaat hij naar de concurrent die wel geeft wat hij/zij denkt te krijgen.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58
Cheetah schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:28:
[...]

Stroomverbruik, hitte en geluidsniveau zijn voor mij ook belangrijk, maar de gemiddelde enthousiast zal over het algemeen performance (met IQ) ergens op eenzame hoogte bovenaan de lijst hebben.

[...]
Ik zou zeggen: zoek de gemiddelde review op en kijk hoe men door de boot genomen high-end grafische kaarten benchmarkt. Dat zou voldoende antwoord moeten geven op die vraag, en ook afdoend duidelijk moeten maken dat het niet alleen voor mij essentieel is dat een high-end kaart goede cijfers met AA aflevert ;)

[...]
Met 'benchmarks' bedoelde ik eigenlijk meer gametests door reviewsites.
Resultaten geboekt door DOC'ers zijn leuk, maar naar ik vermoed weinig relevant voor aankoopgedrag van enthousiasts. De meesten kijken meer naar stock performance, zoals getest door de meeste reviewsites.
En toch zit je er naast. Op de enkele "tweaker" na zal de gemiddelde consument en ook degene die een 2900xt/8800gts/gtx koopt alleen maar kijken naar hoe snel een spel kan gespeeld worden en heeft ie geen kaas gegeten van AA/AF enz. Nu hebben we zelden klanten die dit soort kaarten kopen omdat we voornamelijk bedrijven als klant hebben maar de enkeling die wel eens zo iets koopt weet dit echt niet.

Als ik soms zie dat pietje bij ons komt en een 8800GTS besteld omdat hij in battlefield een mooi TWIMTBP logo heeft gezien en heeft "gehoord" dat Nvidia de beste keus is dan weet ik wel zeker dat pietje geen AA/AF aan zet. Zeker niet als dit soort mensen ook nog eens een keer terug komen met een pc omdat ze een probleem hebben en dan niet eens AA/AF aan heeft staan op zo'n kaart dan kun je wel na gaan hoe de gemiddelde consument in elkaar steekt. Die kijkt naar het mooie TWIMTBP logo en zegt "hé, ik wil de snelste (of een van de snelste) Nvidia VGA die er is" zonder te weten wat dat ding kan met AA/AF simpelweg omdat hij/zij geen idee heeft wat dit inhoudt.

Het gaat dus om benchmarks winnen en VOORAL marketing. Op een punt heb je gelijk, geluidsniveau.

En met alle respect, maar klagen over een kaart die 225W verstookt omdat produkt b 195W (voorbeeld) verstookt, het is allebei schandalig veel. En als js het om milieuvriendelijke redenen doet moet je gewoon niet highend kopen.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
RappieRappie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:07:
[...]

Alleen lukt dat maar 1x, daarna zie je de klant nooit terug en gaat hij naar de concurrent die wel geeft wat hij/zij denkt te krijgen.
Niet helemaal waar, niet iedereen heeft door dat het maar gewoon een marketing truc is, alleen de mensen die er wat verstand van hebben, de onwetende gebruiker weet niet dat de cpu slomer is dan die van de concurrent, en zal dit waarschijnlijk ook niet te weten komen.
Je verliest dus maar een deel van de klanten, niet allemaal.

http://specs.tweak.to/15535

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Elk deel is teveel. ;)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:05:
Je marketing kan nog zo fantastisch zijn, als je high-end kaart wordt afgefikt in de pers omdat hij ruim onder die van de concurrentie performt verkoop je er alsnog bar weinig van.

En mensen die 300+ Euri's tegen een graphicscard aangooien doen vaak wel even wat nazoekwerk in de review/benchmarkwereld voor ze de portemonnee trekken. Ook Pietje Petmans gaat de 8800GTX pas interessant vinden nadat hij er lovende dingen over heeft gelezen... hij weet dan misschien niet wat AA is, maar hij heeft wel gelezen dat de kaart daar heel erg rap in is en dat ie daardoor links en rechts een 'gold award' heeft gekregen - en dus goed is.
De meeste mensen zijn nog net slim genoeg om te weten dat bedrijfsmarketing niet de juiste plek is om objectieve aankoopinformatie betreffende een product te verkrijgen ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• markjuh
Cheetah schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:54:
[...]
Je marketing kan nog zo fantastisch zijn, als je high-end kaart wordt afgefikt in de pers omdat hij ruim onder die van de concurrentie performt verkoop je er alsnog bar weinig van.

En mensen die 300+ Euri's tegen een graphicscard aangooien doen vaak wel even wat nazoekwerk in de review/benchmarkwereld voor ze de portemonnee trekken. Ook Pietje Petmans gaat de 8800GTX pas interessant vinden nadat hij er lovende dingen over heeft gelezen... hij weet dan misschien niet wat AA is, maar hij heeft wel gelezen dat de kaart daar heel erg rap in is en dat ie daardoor links en rechts een 'gold award' heeft gekregen - en dus goed is.
De meeste mensen zijn nog net slim genoeg om te weten dat bedrijfsmarketing niet de juiste plek is om objectieve aankoopinformatie betreffende een product te verkrijgen ;)
lees mijn betoog hierboven. Je hebt geen idee heoveel invloed bv TWIMTBP heeft. Marketing is zo krachtig als je het goed doet. Waarom hebben bv mensen ooit een FX serie VGA gekocht? Niet omdat het een goede kaart was. En deze kaart is ook afgefikt. En de gemiddelde consument kent geen Tom's Hardware of Anandtech maar kijkt op bv kieskeurig.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Cheetah schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:54:
[...]
Dat was anders niet te zien met de Pentium 4. Ook niet met de GeForce FX. Een logo doet meer dan een benchmark.

Verwijderd

Ik ken weinig gamers die een fx kaart hebben gekocht tbh. Verder is het niet zo dat de pentium 4 en de geforce fx slecht waren. Nee, hun concurrentie was beter en dat is een heel ander verhaal. Haal die 2 niet door elkaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:24:
Ik ken weinig gamers die een fx kaart hebben gekocht tbh. Verder is het niet zo dat de pentium 4 en de geforce fx slecht waren. Nee, hun concurrentie was beter en dat is een heel ander verhaal. Haal die 2 niet door elkaar.
De FX 5200 is anders énorm veel verkocht geweest, ook aan gamers, staat nog op de 3e stek in de valve hardware survey. En dat terwijl de kaart nog vijf keer slechter was dan de andere FX kaarten, presteerde amper beter dan een GeForce2. En de FX serie was een pak slechter tov de R300 dan de R600 tov de G80.

• markjuh
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:24:
sorry hoor maar de FX was gewoon slecht. En dat had niets met concurrentie te maken. Hetzelfde geld voor de P4. de latere P4 was aardig maar ook niet geweldig. Nvidia en Intel hebben ook min of meer toe gegeven dat ze de verkeerde ontwerpkeuzes hadden gemaakt.

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ben toevallig net op zoek naar een nieuwe videokaart voor m'n nieuwe systeem en zat een beetje tussen de x1950xt/8800gts in. Dan toch maar Dx10 willen hebben en dan zie je ineens dat die HD2900pro is aangekondigd :P

Lijkt me wel een mooi kaartje voor ~200 euro toch? Of is dat een domme vraag in een ATI topic ;)

Verwijderd

Laatste reactie betreffende dat anders gaan we teveel offtopic:P

De fx was slecht in wat? Kreeg je geen beeld? Kon je geen enkel spel spelen? Heb meerdere pc's staan hier waaronder 1 met een eerste generatie p4 en doet alles wat IK ervan verlang. Nvdia en intel die toegeven dat ze verkeerde ontwerpkeuzes hebben gemaakt is, ja je raad het al: marketing.

back ontopic:

Xrenity, heb toevallig net zelf een x1950pro gehaald voor mijn overleden x1900xt en moet zeggen dat voor 100 euro je een perfect kaartje hebt tot de nieuwe generatie van zowel amd/ati als nvidia uitkomt(vermoedelijk 1Q 2008). Misschien dat het overwegen waard?

• Waterpolo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Die RV670 ziet er heel goed uit, nu hopen dat hij ook in november daadwerkelijk op de markt gaat komen. Ik wil namelijk over een maand een nieuw systeem gaan samenstellen, maar dan ben ik best bereidt om te wachten op de 2950 Revival. Want ik moet zeggen dat ATi me toch beter bevalt dat mijn huidige NVidia :$.

@Xrenity: het ligt er een beetje aan hoe lang je bereidt bent om te wachten. Want de 2900Pro is inderdaad wel een mooi kaartje voor een mooie prijs, alleen zal het lastig worden om er aan te komen. Want als je nog even kan wachten dan zou ik toch gaan voor de nieuwe RV670-serie, want die ondersteunen als het goed is ook gelijk DX10.1 en zijn ook zuiniger.

Verwijderd

[b][message=28804808,noline]
De fx was slecht in wat?
DX9 :9

Kon 't niet laten.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb op TweakTown eens de 7.5 drivers met de 7.9 drivers vergeleken. Hieruit blijkt dat ATi toch wel degelijk goede vooruitgang met de HD2xxx serie heeft gemaakt. Natuurlijk der zit dik 4 maanden tussen de drivers maar toch.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 17:19
CJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:30:
Ik heb net ff gecheckt. Het is een combinatie van beide. De R300 had zo veel meer vertexshadingpower aan boord dat alles wat de TruForm engine mogelijk maakte (dus meer polygonen renderen maar tegen een lagere performancehit) ook mogelijk was op de vertexshaders. En aangezien vertexshaders een algemeen geaccepteerde standaard was, was het logisch dat men TruForm liet vallen.

Overigens kostte de tesselator amper iets om in te bouwen en het moest er toch vroeger of later in.
Ik heb hier onlangs een nieuwtje over gehoord, de tesselator zou een essentieel deel zijn van de setup-engine in de xenos, en aangezien de R600 op die gpu gebaseerd is heeft men die gewoon behouden (een nieuwe setup-engine bouwen met minder mogelijkheden zou gek zijn huh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Ik had het al gelezen, en er in het bericht dat je quote min of meer antwoord op gegeven :)
Je hebt geen idee heoveel invloed bv TWIMTBP heeft. Marketing is zo krachtig als je het goed doet.
TWIMTBP is heeeeeel veel meer dan alleen maar 'marketing'.
Marketing heeft zijn grenzen. Iedereen weet dat de marketingdepartementen er alles aan zullen doen om hun product zoveel mogelijk aan te prijzen en de zwakke punten te verdoezelen. Voor objectieve vergelijking voor aankoop zal men dus niet op de nV of ATi site kijken.
Bovendien: you can fool some people all the time, you can fool all people sometimes, but you can't fool all people all the time. Nog een serieuze marketinggrens: als je te ver gaat, of opzichtig over de schreef gaat, wordt je lange tijd niet meer voor vol aangezien.
Waarom hebben bv mensen ooit een FX serie VGA gekocht? Niet omdat het een goede kaart was. En deze kaart is ook afgefikt. En de gemiddelde consument kent geen Tom's Hardware of Anandtech maar kijkt op bv kieskeurig.nl
De FX5900 en FX5950 Ultra waren destijds behoorlijk snelle kaarten en liepen de 9800 er zeer geregeld uit in de DX8 lineup van destijds en in OpenGL games. Kijk de reviews maar na, die kaarten werd zeker niet afgefikt.
Pas toen DX9 pak 'm beet een jaar later wat meer gemeengoed begon te worden bleek dat de FX serie daarin vaak underperformde. De transitie naar Geforce 6 was toen echter al onderweg.

De verkopen van de FX kaarten steunden wel degelijk ook op reviews/benchmarks... en de verkopen van FX5200 tonen juist aan wat voor invloed de topserie tevens heeft op de budgetverkopen.
leonpwner1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:05:
Dat was anders niet te zien met de Pentium 4. Ook niet met de GeForce FX.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar de P4's waren bij intro een geduchte concurrent van de AthlonXP's. Zeker de Pentium4 Northwood (hyperthreading + 512kb cache) was destijds een uitstekende CPU met hoog overklokpotentieel en zeer goede prestaties t.o.v. de AXP. Dermate dat ik toen voor het eerst sinds lange tijd een uitstapje naar Intel had gemaakt (P4C 2.6Ghz HTT aangeschaft ipv mijn Dual AXP1800+). Pas met de A64 pakte AMD de perf.kroon terug, maar die kwam pas een tijd na de P4 uit. De P4 had toen al naam gemaakt, en heeft lang daarop kunnen voortteren.
Met de Geforce FX is dat precies hetzelfde...
Een logo doet meer dan een benchmark.
Een logo doet helemaal niets zonder een bijbehorende opgebouwde goede naam.
En die naam wordt in hardwareland opgebouwd d.m.v. positieve reviews en benchmarks.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
AMD gaat de plank misschien weer mis slaan want nVidia gaat binnenkort 3 Way SLi uitbrengen. Samen met hun nieuwe chipset lijn. AMD loopt dit jaar echt alleen maar achter nVidia aan. Elke keer te laat om een keer de eerste stap te zetten en de concurrent voor te zijn. Erg jammer. Dus hopelijk zijn ze erg snel met die RV670 want ze moeten gewoon een keer nVidia aftroeven om marktaandeel terug te pakken. Voor benshmarking wordt nu HD2900 CF gebruikt omdat je daar de hoogste scores mee haalt dat wordt straks dus allemaal 3 Way SLi tenzij AMD snel met Tripod of Quad CF komt.

[ Voor 47% gewijzigd door Astennu op 28-09-2007 09:17 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kon dit nieuwtje niet terug vinden in de andere delen.

Maar goed:

Volgens mij, biedt de eerst volgende driver (7.10 of 8.0?) een nieuwe AAA feature.

http://img220.imageshack.us/img220/608/46934294xj7.png

En in de OP werd nog wel gezegt, dat dit niet gebonden zou zijn aan de HD versie. Meteen weer een verbeter puntje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Splinter Cell schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:53:
Kon dit nieuwtje niet terug vinden in de andere delen.

Maar goed:

Volgens mij, biedt de eerst volgende driver (7.10 of 8.0?) een nieuwe AAA feature.

http://img220.imageshack.us/img220/608/46934294xj7.png

En in de OP werd nog wel gezegt, dat dit niet gebonden zou zijn aan de HD versie. Meteen weer een verbeter puntje ;).
Dit kan in de beta drivers die in het vorige topic(pagina 16-17 dacht ik) werden gemeld. Het werkt bij mij ook op een x1950xt crossfire setup en het is nu volgens mij alleen anders dat je expliciet multisampling of supersampling aanklikt ipv. gewoon de slider tot het maximum te zetten. Want, voorheen zaten deze AA-methoden gewoon in de slider, maar nu in dat tabje. Of zie ik dat verkeerd?

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:48:
Xrenity, heb toevallig net zelf een x1950pro gehaald voor mijn overleden x1900xt en moet zeggen dat voor 100 euro je een perfect kaartje hebt tot de nieuwe generatie van zowel amd/ati als nvidia uitkomt(vermoedelijk 1Q 2008). Misschien dat het overwegen waard?
Wil eigenlijk sowieso wel even een jaartje vooruit kunnen. Weet niet of die 1950pro zó goed is voor die 100 euro?
Waterpolo schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:02:
@Xrenity: het ligt er een beetje aan hoe lang je bereidt bent om te wachten. Want de 2900Pro is inderdaad wel een mooi kaartje voor een mooie prijs, alleen zal het lastig worden om er aan te komen. Want als je nog even kan wachten dan zou ik toch gaan voor de nieuwe RV670-serie, want die ondersteunen als het goed is ook gelijk DX10.1 en zijn ook zuiniger.
Wil niet zo lang wachten. Wil eigenlijk gewoon op de korte termijn een mooi kaartje van ongeveer 200-250 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheetah man, je hebt echt ff een reality check nodig. Ik heb deze gevallen al zovaak meegemaakt IRL, dus je kan wel mooi opschrijven hoe jij denk dat t is, maar zo is t helaas niet. Voor 300+ euro een onderzoek doen? Er zijn mensen die een impulsieve aankoop van auto doen en vervolgens een aantal duizenden euro in de plee gespoeld hebben omdat dat ding een barrel blijkt te zijn. Mensen willen een "Philips TV" omdat deze de 'beste' zijn. Een siemens wasmachine, want deze zijn van 'duitse kwaliteit'. En zo kan je nog ff doorgaan met andere huishoudelijke apparaten, vakanties etc.. En JIJ denkt dat kopers van de high-end markt anders zijn? Wat een mop zeg.

Genoeg off topic zo

Van de 2900 Pro zijn er trouwens wat nieuwe benchmarks van pcpop:

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/0/453/000453579.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/0/453/000453584.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/0/453/000453585.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/Original/0/453/000453586.jpg

Voor 220 euro is een toch wel een aardig kaartje

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
PassieWassie schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:56:
[...]

Dit kan in de beta drivers die in het vorige topic(pagina 16-17 dacht ik) werden gemeld. Het werkt bij mij ook op een x1950xt crossfire setup en het is nu volgens mij alleen anders dat je expliciet multisampling of supersampling aanklikt ipv. gewoon de slider tot het maximum te zetten. Want, voorheen zaten deze AA-methoden gewoon in de slider, maar nu in dat tabje. Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je verkeerd. ;)

Toen AAA voor het eerst geintroduceerd werd, zat er in de Catalyst drivers alleen de mogelijkheid om het aan of uit te zetten. Hier werd dan standaard supersampling toegepast op alpha textures. Dus had je alles ingesteld op 4xMSAA dan gebruikte je 4xSSAA voor de alpha textures. Adaptive AA kreeg z'n naam omdat er naar mate er meer alpha textures in het scherm te zien waren, des te meer supersampling werd er toegepast. Dit pastte zich dus aan (Engels: to adapt).

Later werd dit aangepast naar de situatie zoals die nu is, namelijk dat je kan kiezen tussen "Performance" en "Quality". Quality doet nog steeds hetzelfde als de allereerste methode. Bij Performance worden er voor zover ik weet echter minder SSAA samples genomen.

Wat er nu het geval is (of gaat worden) is dat EATM geactiveerd wordt. Dit is een versie waar multisampling op alpha textures kan worden toegepast in plaats van supersampling. Performance gebruikt waarschijnlijk 2x MSAA op alpha textures, terwijl Quality er 4 (of 6 of 8) gebruikt. Hierdoor is de performancehit een stuk lager, maar door de manier waarop EATM werkt is de IQ wel zeer goed (zie ook screenshots waarop EATM al in werking is te zien).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Oh trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/1451/rv6701ay5.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
grappig:

320 stream processors per gpu

Dat geeft al een beetje de voorzet van hoe Ati straks VGA's gaat bouwen. En natuurlijk dat ze weer een Gemini gaan uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Bedankt voor de uitleg ! :) Weer wat bijgeleerd vandaag :>

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markjuh schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 12:42:
grappig:

320 stream processors per gpu

Dat geeft al een beetje de voorzet van hoe Ati straks VGA's gaat bouwen. En natuurlijk dat ze weer een Gemini gaan uitbrengen.
Een quadGPU kaartje :9~ . /me begint wild te dromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net mijn Sapphire HD2900Pro binnen, dit weekend wordt het testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:24:
Nice ik wil benchmarks zien :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Xrenity: Het is hoe je het bekijkt:P Ik heb die x1950pro gekocht met het oog op de nabije toekomst en de aanschaf van een nieuwe generatie highend wanneer die beschikbaar is. Volgens die hoek voldoet die ruimschoots. In jouw geval kan dat anders liggen idd en is het misschien verstandiger een andere kaart te kiezen. Good luck:).

Benchmarks vallen me tegen van die hd2900pro maar is ook niet zo gek gezien het feit dat het een hd2900xt is die niet voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:37:
Cheetah man, je hebt echt ff een reality check nodig. Ik heb deze gevallen al zovaak meegemaakt IRL, dus je kan wel mooi opschrijven hoe jij denk dat t is, maar zo is t helaas niet. Voor 300+ euro een onderzoek doen? Er zijn mensen die een impulsieve aankoop van auto doen en vervolgens een aantal duizenden euro in de plee gespoeld hebben omdat dat ding een barrel blijkt te zijn. Mensen willen een "Philips TV" omdat deze de 'beste' zijn. Een siemens wasmachine, want deze zijn van 'duitse kwaliteit'. En zo kan je nog ff doorgaan met andere huishoudelijke apparaten, vakanties etc.. En JIJ denkt dat kopers van de high-end markt anders zijn? Wat een mop zeg.

Genoeg off topic zo

Van de 2900 Pro zijn er trouwens wat nieuwe benchmarks van pcpop:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor 220 euro is een toch wel een aardig kaartje
nuja dit is wel een vertekend beeld hoor. die pro heeft 512mb en die nvidia 320MB. en op die resoluties dat ze getest hebben zal de nvidia al redelijk gebottleneckt zitten hoor. behalve bij bioschock zie ik. op lagere resoluties zal het beeld compleet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 11:37:
Ik heb deze gevallen al zovaak meegemaakt IRL, dus je kan wel mooi opschrijven hoe jij denk dat t is, maar zo is t helaas niet. Voor 300+ euro een onderzoek doen?.....<knip>....en je denkt dat kopers van de high-end markt anders zijn?
offtopic:
Helemaal mee eens. Het overgrote deel van de consumenten blijkt jammer genoeg toch gewoon een kuddedier te zijn. De gemiddelde gamer koopt een nVidia kaart alleen al omdat hun vrienden/kennissenkring ook een nVidia kaart heeft. Vaak is het ook nog eens zo dat er veel “onwetende” verkopers die een NV kaart adviseert omdat deze zogenaamd “beter” zou zijn.

Volgens mij is er slechts een zeer klein gedeelte van de PC gamers die wél kritisch alle benchmarks grondig analyseert, alvorens zij tot aankoop van een grafische kaart overgaat.

On topic:
Het verbaast mij trouwens dat er het laatste halfjaar niet of nauwelijks 3rd party drivers worden gereleased. Waar blijven de Omega, DNA, NGO, DHzer0point drivers? :?
Komt dit doordat er tegenwoordig nog weinig te perfectioneren valt in de huidige releases van de Catalyst?

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Indy91 schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:55:

offtopic:
Helemaal mee eens. Het overgrote deel van de consumenten blijkt jammer genoeg toch gewoon een kuddedier te zijn. De gemiddelde gamer koopt een nVidia kaart alleen al omdat hun vrienden/kennissenkring ook een nVidia kaart heeft. Vaak is het ook nog eens zo dat er veel “onwetende” verkopers die een NV kaart adviseert omdat deze zogenaamd “beter” zou zijn.
Kom op, dit stamt nog uit de periode van de geforce 4/8500 FX/9800 tijd wat je nu zegt. Er zijn tegenwoordig net zoveel domme verkopers en zogenaamde pc kenners die net zo hard dom Ati roepen als nVidia. Men koopt wat goed geprijst is en veelal standaard in een oem pc zit of het merk wat hun lokale pc boer verkoopt.

Wat boeit jullie de kudde trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De kudde zorgt er voor dat een IHV genoeg geld binnen krijgt zodat deze dat geld in een opvolger kan pompen.... Dus voor de lezer hier is de kudde niet interessant, maar indirect heb je er toch mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:24:
Waar had je deze besteld dan?.

Ik heb hem bij sallandautomatisering in preorder staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjuh
CJ schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:19:
De kudde zorgt er voor dat een IHV genoeg geld binnen krijgt zodat deze dat geld in een opvolger kan pompen.... Dus voor de lezer hier is de kudde niet interessant, maar indirect heb je er toch mee te maken.
Precies. Juist de "kudde" is interessant omdat deze mensen het succes van een product bepalen. Natuurlijk ook de OEM's maar die kopen toch ook vooral in wat het best verkoopt (en dat bepaald de kudde weer) en vooral ook waar ze de beste prijzen krijgen. En het is zo'n klein percentage wat verder kijkt naar benchmarks of op forums zoals GoT. Reken maar dat zo'n nVidia logo wat doet hoor.

We hebben hier op het werk ook een 2900pro besteld om eens te testen. Ik ben benieuwd want de levertijd versprong na bestelling direct al naar 17-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
weet iemand of er ook een x1650xt 256mb ddr3 variant bestaat die de rv530/rv535 core bezit, die wel 24pixelshaders en 8vertex heeft?

GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

dacht namelijk dat er een r560 of r570core op hoorde te zitten.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Powrskin schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:16:
weet iemand of er ook een x1650xt 256mb ddr3 variant bestaat die de rv530/rv535 core bezit, die wel 24pixelshaders en 8vertex heeft?

GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

dacht namelijk dat er een r560 of r570core op hoorde te zitten.
Of het is andersom het is een X1650 XT kaart waat een RV560 core op zit. Dat moet haast wel want die RV535 heeft er als het goed is maar 12. De RV560 zou ook nog wel eens een afgekeurde RV570 kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 28-09-2007 20:50 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
7.9 hotfixed...
This hotfix resolves the following issues:

Enemy Territory Quake Wars: Crossfire flickering issues are resolved. Performance is improved
Bioshock: Resolved intermittent hangs for the Radeon HD 2400 and Radeon HD 2600
Call of Juarez: Texture corruption is fixed
World In Conflict: Performance is improved
Team Fortress 2: Facial morphing corruption is fixed
Time Shift: Resolved random crashes for Radeon 9xxx and Radeon X8xx series of products
http://support.ati.com/ic...nowledge&questionID=29837

[ Voor 69% gewijzigd door Joepi op 28-09-2007 23:45 ]

• Astennu
Gister Whiteout geprobeerd op de laptop van me vriendin met HD2600 maar ging iets niet goed. De haren van Ruby werden verkeerd gerendeerd nieuwe driver loste dat ook niet op. Ik wou de settings van de demo gaan veranderen mja vista laat mij niet zo maar iets veranderen in Program files. Dus ik heb het daar maar even bij gelaten. Maar wat ik er van gezien heb zag er erg mooi uit :)

Dit is een HD2600 Mobility kaartje dat op 500-400 loopt. Performance is daar door niet echt denderend. Ongeveer het niveau van de 8600 GS en de X1700 denk ik. De 7600 GO zit er wat onder.

Dus Ik zou minimaal voor de XT moeten gaan of wachten en hopen dat er een RV670 mobility komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 29-09-2007 09:26 ]

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Astennu schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:24:
Gister Whiteout geprobeerd op de laptop van me vriendin met HD2600 maar ging iets niet goed. De haren van Ruby werden verkeerd gerendeerd nieuwe driver loste dat ook niet op. Ik wou de settings van de demo gaan veranderen mja vista laat mij niet zo maar iets veranderen in Program files. Dus ik heb het daar maar even bij gelaten. Maar wat ik er van gezien heb zag er erg mooi uit :)

Dit is een HD2600 Mobility kaartje dat op 500-400 loopt. Performance is daar door niet echt denderend. Ongeveer het niveau van de 8600 GS en de X1700 denk ik. De 7600 GO zit er wat onder.

Dus Ik zou minimaal voor de XT moeten gaan of wachten en hopen dat er een RV670 mobility komt.
Ik denk dat er wel een redelijk grote kans is dat er een RV670 mobility komt, omdat het stroomverbruik een heel stuk lager is dan die van de high-end videokaarten. Ik weet niet precies wat een 7950 Go GTX en een 8700GT M verbruiken, maar met wat tweaks, een iets lager voltage en lagere clocks moet er vast wel een Mobility 2950 uit te persen zijn. ;) En dan heb je ook gelijk DX10.1 erbij.

Als ik jou was zal ik gewoon even de ontwikkelingen afwachten.

Goud is geen geld

• Astennu
Tja maar soms kun je blijven wachten. ATi is de laatste tijd zo sloom met mobility kaarten. AMD ook met hun mobility cpu's. En dan kan het best zijn dat hij pas ergens eind volgend jaar te krijgen is.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Bullus schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:45:
Ik heb een mailtje gestuurd naar AMD omtrent de crossfire combinatie van de 2900xt en de 2900pro, of dat werkte.

Ik kreeg een mail dat het niet zou werken, alleen met de 2900xt.
Ze hebben me een link gestuurd naar een compatibility chart:
http://ati.amd.com/technology/crossfire/charts.html

Wat ik nu zie is dat de 2600xt+pro / 2400xt+pro wel zou kunnen werken in crossfire,maar omdat de 2900pro er nog niet instaat, zeggen ze waarschijnlijk dat het niet kan.
Waarom zou de 2600/2400 serie wel kunnen werken en de 2900xt+pro niet?

Heb deze gedachte trouwens ook als respond teruggestuurd.
Mailtje teruggehad.

The only recommended configurations in the chart are those with a dot in the colored square.
Also, we do not make an HD 2900 Pro as of now. The cards that are out there as HD 2900 Pro are manufactured by other companies (Powered by ATI, not Built by ATI) and as of this moment, I'm not familiar with there crossfire ability.
You should check with the manufacturer.

;)

|2600k|Asus 290|

• Astennu
Volgens mij werkt het wel. Want vroeger kon je ook een X1900 XTX met een X1900 CF gebruiken. En desnoods flash je die pro toch naar een XT als hij die clockspeeds toch kan halen ? en zet je em dan in CF :) Want het enige waar het fout zou kunnen gaan is geen goede driver support

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
offtopic
Kon trouwens de 7900gtx en de 7900gto ook in sli draaien?Gto was volgens mij ook een gtx maar gedowngrade naar de gto.idem dito 2900xt-pro

Wie heeft een xt en pro en wil die in crossfire proberen :+ O-)

|2600k|Asus 290|

• Xrenity
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:30:
@ Xrenity: Het is hoe je het bekijkt:P Ik heb die x1950pro gekocht met het oog op de nabije toekomst en de aanschaf van een nieuwe generatie highend wanneer die beschikbaar is. Volgens die hoek voldoet die ruimschoots. In jouw geval kan dat anders liggen idd en is het misschien verstandiger een andere kaart te kiezen. Good luck:).
Ben uiteindelijk toch maar gegaan voor een HD2900XT :)
Toch Dx10, toch ATI (dat ben ik nu eenmaal gewend) en een mooi ding.
Vandaag eens bestellen.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Xrenity schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:44:
[...]

Ben uiteindelijk toch maar gegaan voor een HD2900XT :)
Toch Dx10, toch ATI (dat ben ik nu eenmaal gewend) en een mooi ding.
Vandaag eens bestellen.
UItstekende keuze :) ben nog altijd erg happy met mijn 2900xt, al is het een model met 2 heatpipes (die zijn vrij zeldzaam geloof ik).

Alvast veel plezier ermee :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
Is er al iets bekend over de prijs van de RV670? Met 55nm zou je meer uit een wafer moeten kunnen halen en de productiekosten kunnen dus lager uitvallen.

Ik zit nu nog met een underclockte 1900gt (is eigenlijk kapot, om artifacts te voorkomen). Zou eigenlijk nu een 1950pro willen kopen, maar als de RV670 betaalbaar wordt dan wacht ik het denk ik wel even af.

• Xrenity
Visgek24 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:41:
[...]

UItstekende keuze :) ben nog altijd erg happy met mijn 2900xt, al is het een model met 2 heatpipes (die zijn vrij zeldzaam geloof ik).

Alvast veel plezier ermee :)
Bedankt :)
Zit op dit moment even te kijken naar de Sapphire en de Asus. Is een van die twee nou duidelijk beter? Op dit moment denk ik de Asus te bestellen, maar heb geen idee wat het verschil nu precies is.

/edit
neem de Asus wel.

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

ff klein vraagje hier: zou een 500w voeding die in de antec sonata 3 zit genoeg zijn voor de 2900pro? (icm e6750 en p5k SE)

Alternate pc builder zeurt dat dat niet kan, maar 500w is toch eigenlijk best veel?

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Rub3s schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:04:
ff klein vraagje hier: zou een 500w voeding die in de antec sonata 3 zit genoeg zijn voor de 2900pro? (icm e6750 en p5k SE)

Alternate pc builder zeurt dat dat niet kan, maar 500w is toch eigenlijk best veel?
Moet kunnen als je twee zespins stekkers hebt voor PCI-E en je niet van plan bent te gaan overklokken. Beetje offtopic trouwens.

Goud is geen geld

Verwijderd

OK, Sapphire HD2900Pro geinstalleerd!
Huidige systeem:
X2 4600+ (stock speed)
ASRock Dual Sata2 (bios2.30)
2GB Ram CL3
Enermax 500 watt voeding (liberty, niet de dxx versie) in Antec Sonata
Audigy2Zs sound
4 HDD's (2xIDE in RAID 0 + 1 S-ATAII + 1xIDE)
1 Plextor DVD/RW IDE
Windows XPsp2

Eerste benchmarks 3dmark06 rond de 7700 punten @stock speed van de kaart (600/800). Ik ga nu nog wat meer tests draaien om een beter idee te krijgen (op 750/900 rond 8000 punten, zonder problemen en artifacts!).
In 3dmark03 rond 29.000 punten @ stock
In feite een aangename verassing dat de kaart werkt op mijn 500Watt voeding, want er staat echt op elk kabeltje dat 550W minimaal is.
Nu verder met de proc (heb al stabiel gedraait op 2600Mhz@1.3v ipv 2400 met stock cooler..

Kaart besteld bij www.materiel.net (248 EUR, binnen 48 geleverd.)

/edit: Proc lijkt te bottlneck te zijn, scores veranderen weinig als ik van 600/800 naar 750/900 ga op 2400 mhz(proc)-> 7700 naar 8000 3dmarks. Bij OC van de proc (2600mhz) naar 8900 punten..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:02 . Reden: update ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Xrenity schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:00:
[...]

Bedankt :)
Zit op dit moment even te kijken naar de Sapphire en de Asus. Is een van die twee nou duidelijk beter? Op dit moment denk ik de Asus te bestellen, maar heb geen idee wat het verschil nu precies is.

/edit
neem de Asus wel.
Denk dat het al te laat is , maar het maakt vaak niet uit. het is allemaal build by ati , het enige wat kan verschillen is de gebruikte cooler, en wat voor extra spullen je erbij krijgt. doorgaans zit er kwa snelheid en beeldkwaliteit geen verschil in .

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:53:
In feite een aangename verassing dat de kaart werkt op mijn 500Watt voeding, want er staat echt op elk kabeltje dat 550W minimaal is.
Right :P Want elk systeem verbruikt 500W+ ? :? En denk je niet dat er een verschil in verbruik zit tussen een QX6850 en Celeron D? :? En waar heeft de fabrikant die 550W van afgeleid? :?

Dat is gewoon om zekerheid te garanderen. Maar in principe zou een 350/400W voeding misschien zelfs ook al voldoen voor jouw systeem.

Beetje domme conclusie van mensen, je denkt toch ook niet serieus dat de adviesprijs op websites van fabrikanten een goede prijs is? 8)7 (Lees: Meestal 10-30% duurder dan in werkelijkheid) :')

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 29-09-2007 21:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Rub3s schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:04:

dat trekt die ik heb zelf een 2900xt en q6600 @3200 en 4 gig 1 500gig hd antec sonata 3

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:53:

Eerste benchmarks 3dmark06 rond de 7700 punten @stock speed van de kaart (600/800). Ik ga nu nog wat meer tests draaien om een beter idee te krijgen (op 750/900 rond 8000 punten, zonder problemen en artifacts!).

/edit: Proc lijkt te bottlneck te zijn, scores veranderen weinig als ik van 600/800 naar 750/900 ga op 2400 mhz(proc)-> 7700 naar 8000 3dmarks. Bij OC van de proc (2600mhz) naar 8900 punten..
Deze score's vind ik persoonlijk ook zeeer laag, de x2900pro zou de 8800gts op zn minst bij moeten houden. Als dit van jou klopt dan zou het weg doen van mn gts een grote vergissing zijn geweest want die scoorde namelijk al 11059 icm met een e2140 @ 3ghz. Of je proc is een gigantische bottleneck.

ik voel me lekkaah !!!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

@dieds en LyP0: Uhm.. Heb ik het mis, of gebruikt dat moederbord van hem een PCI-E x4 slot? Dat zou wel de verklaring kunnen zijn van de lage score...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
nee hoor, klopt wel.

dat is nou het verschil tussen en athlon x2 en een zwaar overgeclockte core2duo..........

meen me te herrineren dat een c2d e6600 stock (2,4ghz) al 10 procent sneller scoorde dan een fx62 (2,8ghz). dus op 3ghz of hoger loopt de c2d flink uit. en in 3dmark telt dat behoorlijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ja dat is t m nou, de proc waar ik mee teste is een e2140 dwz 1mb cache en een stuk langzamer dan de echte conroe. Ik heb ook met mn 7800gtx getest :

core 2 quad @ 3.3 ghz = 5436
core 2 duo @3.8 ghz = 5317
pentium d @ 2.8ghz = 4626
amd sempron @ 2750mhz = 4351 mhz

Allemaal met precies de zelfde kaart en instellingen, alleen de sempron dan met ddr en de rest met gewoon ddr2. Dus ik dacht wel dat er wat qua score in zit maar dat t 4000 punten zouden zijn leek/lijkt me toch een beetje veel. voral als k zie dat de kaart in sommige benches bijna 12k+ haalt. Had niet gedacht dat zelfs een x2 zown enorme bottle neck zou zijn dan.

[ Voor 5% gewijzigd door LyP0 op 30-09-2007 01:40 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja me cf bak an het verkopen heb de X1950 XTX CFE en X1900 XTX al verkocht en ja nu de CPU + mobo en ram nog, ben al blij zat met me ASUS X800XT PE AGP, die doet alles wat ik wil, aangezien dat ik me CF bak maar 1 a 2 keer per maand gebruikte, vond ik het overkill om het te bewaren,dus dan maar weg die zooi en verder met 3dfx, iets waar ik me toch liever in verdiep. ;)

De X800XT PE AGP was een top kaart van zijn tijd en nu doet ie nog steeds goed mee, al dat new-gen spul doet me eerlijk gezegt helemaal niets, als retro gamer zijnde

Maar goed iedereen is anders ej.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 03:38:
ach ja me cf bak an het verkopen heb de X1950 XTX CFE en X1900 XTX al verkocht en ja nu de CPU + mobo en ram nog, ben al blij zat met me ASUS X800XT PE AGP, die doet alles wat ik wil, aangezien dat ik me CF bak maar 1 a 2 keer per maand gebruikte, vond ik het overkill om het te bewaren,dus dan maar weg die zooi en verder met 3dfx, iets waar ik me toch liever in verdiep. ;)

De X800XT PE AGP was een top kaart van zijn tijd en nu doet ie nog steeds goed mee, al dat new-gen spul doet me eerlijk gezegt helemaal niets, als retro gamer zijnde

Maar goed iedereen is anders ej.
Ik zal wijselijk even niks zeggen over spellen als Splinter Cell Double Agent en Rainbow Six: Vegas O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Jejking schreef:
[...]
Ik zal wijselijk even niks zeggen over spellen als Splinter Cell Double Agent en Rainbow Six: Vegas O-)
haha inderdaad, daar ben ik ook achter gekomen met m'n X800XT dacht ff Vegas spelen :9 mooi niet dus... :( (nu een 1950XT en dan wel mooi Vegas spelen ) :)

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaart zelf trekt met gemak 750/900. Voor zover ik kan zien is het een 2900xt, maar wordt enkel in de drivers als 2900pro gezien/gemarked. Prestaties zouden in theorie dan ook op 2900xt niveau liggen, na OC op 2900xt clockspeeds. Als ik de benchmarks op futuremark bekijk met dezelfde config als de mijne liggen de scores in dezelfde range, dwz x2 4600+ met 2900xt, waarbij ik dus een 2900pro@xt speeds draai.
Moederbord is gewoon pci-e x16. Om een betere score te krijgen kan ik nog geheugen vervangen (nu traag ddr cl3 geheugen, eventueel ddr cl2 op 1t?).
Of inderdaad voor een C2D gaan, ik denk aan de e6850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 18:33
Hier is de nieuwe 7.10 RC4 te downloaden.
Geen changelog gezien... morgen ff checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat de Rv670 voor shader speed krijgt. De 2900XT had volgens mij een shaderspeed van 800mhz, wat te laag was om te concurreren met de veel hogere 88gtx shader speed. Kan best wezen dat ze met 55nm de shader speed flink kunnen verhogen. dan gaat zo'n ding al snel de 88gtx voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

ownage maxim schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:34:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat de Rv670 voor shader speed krijgt. De 2900XT had volgens mij een shaderspeed van 800mhz, wat te laag was om te concurreren met de veel hogere 88gtx shader speed. Kan best wezen dat ze met 55nm de shader speed flink kunnen verhogen. dan gaat zo'n ding al snel de 88gtx voorbij.
Shaderspeed is bij de HD2900 serie toch gelijk aan de core clock? Dus 740MHz in het geval van de XT. De shaders van de 8800 serie zijn: (2x core clock) + 200 MHz.

De RV670 gaat in de snelste uitvoering op 825MHz werken, dus dat zal heel waarschijnlijk ook de shaderspeed zijn. Maar dat is wel 11% sneller dan de R600.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
Edit: Shaderspeeds van de R600XT waren 743Mhz uit mijn hoofd :)

[ Voor 10% gewijzigd door zzzzz op 30-09-2007 22:57 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Zo ver ik weet heeft de R600 geen clockdomains als ze die wel gehad hadden hadden de shaders waarschijnlijk tegen de 1000 MHz gezeten en had de core gewoon op 650-750 gelopen.

Maar op dit moment loopt de hele R600 chip op 740 MHz. Hopelijk kan de RV670 iets van 850-900 stock doen. Hebben ze wel nodig als ze die 1.3x zo snel als de HD2900 XT willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Ik meende dat de shader speeds van de R600 op 800mhz lopen? de G80 heeft voor de coreclock en shaderclock ook niet een en dezelfde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 30 september 2007 @ 15:58:
[...]

heh dat soort spellen boeien me eerlijkgezegd toch niet heh, Flight Sim 2004 als X2 The Threat gaat prima ;) maar je hebt wel gelijk dat die X800XT PE AGP dat niet gaat doen idd was met Bioshock ook het geval btw.

maargoed had een slechte week en dan ga ik rare dingen bedenken en ja me Dual R580 CF bakkie blijft toch maar hier, want als ik het verkoop zal ik nooit er uit halen wat ik er voor uit hebt gegeven wat meestal altijd zo is, het is gewoon een zeer lastig probleem met depressies af en toe, dat er rare idee'en in me hoofd komen en ja het is niet leuk ook erg lastig om er mee om te gaan :/ mogen jullie wel weten. :/

Dus ik maar lekker Flight Sim X gedaan op me R580 bakkie gedaan en ja dat gaf me toch weer een possitieve gevoel er over. O+

Die RV670 ziet er wel smakelijk uit als ik die specs belees! heh lijkt er op dat die slide de info slide van de RV670 Gemini weergeeft

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:24
RV670 will be a mainstream part that ATI plans to offer from November, but there is someething that Nvidia doesn't expect from this chip. The RV670 specification is actually an improved version of the R600 design with PCIe 2.0 support and Shader model 4.1 support, but the chip will be almost as powerful as the R600.

The only thing that won't be as good as the R600 is the memory controller which is cut in half. The new RV670 will feature a 256 bit memory controller but it will have faster clocks to compensate.

At the end we expect a bit slower card than the original R600 at $199 to $249 prices and this might get Nvidia to start worrying.
Zo te horen zal de R670een high-end part zijn geprijsd als een mainstream kaart m.a.w. perfect voor mij! Zeker als ik dit heb gelezen:
The original R600 design didn't include the UVD and now we know that AMD made an effort to include this nice video feature in this quasi mainstream part.

RV670 will offer great performance but at the price of a mainstream part and UVD was something that we all missed on the original R600 design.

The other thing that is improved from the original R600 design is the DirectX 10.1 support as well as Shader model 4.1 support. All it all the RV670 will probably turn out better than anyone had expected.
nu heeft de R670 ook nog UVD aan boord, directx 10.1, high-end prestaties én een midrange prijs :9~ :9~

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja de R600 is ook niet echt de top van High end he.

Het wordt zeker een mooie kaartje maar het is geen echte high end want in dat segment hebben we alleen de 8800 GTX en de Ultra. En ik denk niet dat de RV670 die gaat verslaan. Afhankelijk van de core speed kan i er wel dichter bij komen dan de HD2900 XT dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
De r600 was inderdaad niet echt dé high end, die plaats was weggelegd voor de 8800GTX-Ultra

Ik geloof wel dat de r680 de 8800ultra gaat verslaan, want als ik het goed op heb is dat een soort van gemine kaart van 2 r670...

Ik heb net na mijn vorige post dit gerucht ook gevonden:
RV670 will have RV670 XT and RV670 PRO, their symbols are Gladiator and Revival, that is to see there will be Radeon HD 2950 XT and Radeon HD 2950 PRO.

For specs, Gladiator, core clock 825MHz, 512MB GDDR4, 1.2GHz, Revival, 750MHz, 256MB/512MB GDDR3, 900MHz. Both of them used 55nm technology, bit-width 256-bit, support DirectX 10.1, Shader Model 4.1, PCI-E 2.0, UVD and new generation CF technology.

In addition, RV670 XT will be produced by AMD while the RV670 PRO will be produced by the manufactures. They possible be issued at the end of this year or the beginning of next year.
Dit zijn en blijven wel maar geruchten...

[ Voor 7% gewijzigd door betaplayer op 01-10-2007 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm 825 MHz is niet echt heel veel. Mja ze willen het verbruik lager houden. De vraag is ook hoeveel performance de kaart kwijt raakt door het missen van de 512 Bit bus.

Die 825 MHz gaat zeker helpen bij de performance met AA ingeschakeld. Dat is nu ook het grootste struikel punt van de HD2xxx serie. Hopelijk zijn die kaarten er snel. Want ik wil er wel een of twee gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
het heeft dus geen zin om te bljiven wachten op de RV670 voor mij. 256bit doet het niet voor mij, en wat hogere clocks maakt het niet direct een hele andere videokaart. Ik vroeg me af of met 55nm de shaderspeed omhoog zou gaan, of is deze toch lineair met de core clockspeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik neem aan gewoon R600 ontwerp dus gewoon 825 MHz shader clocks als de core ook 825 loopt. Clock domains zouden wel handig zijn voor ATi zeker als ze met die shader based AA. En dan gewoon je shaders op 1000+ clocken. Ben benieuwd of er in de RV670 nog andere tweaks voor de AA performance zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
Revival, 750MHz, 256MB/512MB GDDR3, 900MHz
ik veronderstel dat dit de r670 pro is die niet gaat gefabriceerd worden door ati, dus dan kan een ander bedrijf toch ook gewoon gddr4 op zo'n kaartje steken en vervolgens benoemen tot 'overclock-king'? :D

Ik kijk ook het meest uit naar de (verbeterende?) AA performance, hier zouden ze toch een paar fixes moeten gemaakt hebben, want bij zo'n kaart die zich kan profileren als 'net high-end' verwacht je toch dat je een gemiddeld (dx9)game kan spelen zonder zware problemen bij 4xAA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nja hoeft niet. GDDR 3 is clock voor clock sneller dan GDDR 4 alleen stock is 900 MHz max daar boven ga je dus overclocken. En snel GDDR 4 geheugen zal nog wel aardig duur zijn. Maar het zou best kunnen dat er dan OC editions komen met GDDR 4 er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

betaplayer schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

ik veronderstel dat dit de r670 pro is die niet gaat gefabriceerd worden door ati, dus dan kan een ander bedrijf toch ook gewoon gddr4 op zo'n kaartje steken en vervolgens benoemen tot 'overclock-king'? :D

Ik kijk ook het meest uit naar de (verbeterende?) AA performance, hier zouden ze toch een paar fixes moeten gemaakt hebben, want bij zo'n kaart die zich kan profileren als 'net high-end' verwacht je toch dat je een gemiddeld (dx9)game kan spelen zonder zware problemen bij 4xAA...
Zowel de XT en de Pro versie van de RV670 zullen voor een deel onder license van AMD door AIB's gemaakt worden worden. Deze zullen en moeten de reference design aanhouden voor de eerste 2-3 maanden. Daarna mogen de AIB's afwijken van de reference design en hun eigen designs toepassen op de kaarten.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
Zowel de XT en de Pro versie van de RV670 zullen voor een deel onder license van AMD door AIB's gemaakt worden worden. Deze zullen en moeten de reference design aanhouden voor de eerste 2-3 maanden. Daarna mogen de AIB's afwijken van de reference design en hun eigen designs toepassen op de kaarten.
Ik ben ook niet van plan om na de eerste maand(en) al een R670 te kopen, STEL dat het een miskoop is, dan is dat voor mij een ramp, daar ik maar een keer om de 4 jaar de kans heb(financieel) om een nieuwe pc in mekaar te knutselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het is geen miskoop als de specs die uitgelekt zijn kloppen. Want voor 250 euro de performance van een HD2900 XT is gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
betaplayer schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 09:06:
De r600 was inderdaad niet echt dé high end, die plaats was weggelegd voor de 8800GTX-Ultra

Ik geloof wel dat de r680 de 8800ultra gaat verslaan, want als ik het goed op heb is dat een soort van gemine kaart van 2 r670...

Ik heb net na mijn vorige post dit gerucht ook gevonden:

[...]

Dit zijn en blijven wel maar geruchten...
Dat gerucht is al bevestigd als officieel van AMD afkomtig... In dit topic werd het namelijk voor het eerst gepost door The Source. En ik heb het al een tijd lang in de first post staan bij de specs van de RV670. ;)

Zie: [Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
AMD zou ook nog een soort dual core GPU kunnen maken zoals Intel dat doet. Dus 2xRV670 tegen elkaar aan plakken op een Package. Op die manier kun je toch hele compacte Dual GPU kaartjes maken.

Hoe werkt dat gemini eigenlijk met de memory controllers ? blijven die beide actief ? of wordt er een uitgeschakeld ?

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 01-10-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Even een update: GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Ik heb mails gestuurd naar PEAK, Jetway en AMD, met de vragen of ze inderdaad die kaarten verkopen, en aan AMD of het legaal is dat een compleet ander type kaart verkocht wordt onder de naam van een andere. vrijdag mails verstuurd nog 0reactie's :S
Ik stuur zometeen nog een mail naar alledrie (naar Jetway omdat de kaart die ontvangen is heel erg op een aantal varianten van hun lijkt inclusief koeler sticker)

Weet iemand er hier iets meer van? mag dit zomaar?
Iemand in het topic wees er al op dat er van de 9800pro ook verschillende versies zijn verkocht met een 128bit geheugen bus ipv 256bit. Dat komt eigenlijk op hetzelfde neer behalve dat het (soms) ook wel duidelijk was vermeldt en het in elk geval op de website van de fabrikant stond.
In dit geval is dat niet zo, der staat wel een EOL x1650xt, maar das volges de spreadsheet een volwaardige variant. Eigenlijk te gek voor woorden dit natuurlijk en imo compleet belazeren van kopers.

Ik zal niet met zekerheid kunnen zeggen dat Nvidia(partners) dit niet hebben gedaan, maar ik weet geen voorbeeld in elk geval.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
In het verleden is het voor gekomen dat er ook 9800 pro's waren met 128 Bit bus. En ook 9500 Pro kaarten met 9700 Pro pcb en die helemaal om te bouwen waren naar een 9700 Pro.

Ook zijn er 9800 Pro kaarten gevonden met R360 chips van de 9800 XT er op. Die van de 9800 Pro met 128 Bit bus was wel smerig want daar waren de prestaties ook heel anders van. Maar in de andere gevallen kreeg je pressies wat je kocht met dezelfde clockspeeds alleen er zat wat meer potentieel in.

Zo'n overclock contest is toch nooit eerlijk want het gaat echt om geluk je kunt zo een rotte chip er tussen hebben zitten die totaal niet wil. Of een die niet tegen hoge voltages kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Astennu schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:10:
Zo'n overclock contest is toch nooit eerlijk want het gaat echt om geluk je kunt zo een rotte chip er tussen hebben zitten die totaal niet wil. Of een die niet tegen hoge voltages kan.
Het gaat in deze denk ik der ook om der iets van te leren. Je kunt beter een volt mod en wat andere tweaks uitvoeren op een kaartje van 30 euro dan dat je gelijk op je kaart van 300 euro de soldeerbout zetten :P

Maar gelijk heb je wel.

[ Voor 40% gewijzigd door Apoca op 01-10-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Snap ik ook wel maar zo'n contest is gewoon niet echt eerlijk :D ik heb wel eens cpu's gehad uit dezelfde batch die gingen na genoeg even hard 50 MHz verschil in het begin mja 50 MHz is dan toch aardig wat extra aangezien de hoogste score halen vaak samen hangt met de hoogste snelheid :)

Maar ik heb het vroeger ook veel gedaan toen modde ik ook mijn 9700 Pro. En dat was toen het beste kaartje dat er was :P

Mja met de komt van gesponsorde overclockers met tripple cascade, een oneindig arsenaal aan vga kaarten en Athlon FX cpu's die ze gewoon mochten slopen was er niet veel meer aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 01-10-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:10:
Ook zijn er 9800 Pro kaarten gevonden met R360 chips van de 9800 XT er op. Die van de 9800 Pro met 128 Bit bus was wel smerig want daar waren de prestaties ook heel anders van. Maar in de andere gevallen kreeg je pressies wat je kocht met dezelfde clockspeeds alleen er zat wat meer potentieel in.

hier moet ik toch ook gelijk zelf even op reageren :p
Het is natuurlijk gelijk al een onoverbrugbaar verschil of je een kaart heb met 1600/1650pro specs of die van de x1650xt. alleen geheugen al. 1ghz tegen 1.4ghz, en nog belangrijker pipelines 12 tegen 24 bv.

We kunnen er nu wel rustig vanuit gaan dat nergens de r560 core opzit en alleen maar r530 of r535,
wat dat betreft wel "eerlijk", maar de 1600pro was niet voor niets een enorme flopper, en kreeg ook met goede reden erg snel een opvolger. Zie alle benchmarks, de 1600pro kan nog nieteens tegen een 6600gt op. Deze variant heeft dan wel ddr3 wat ook iets sneller loopt, maar tegenover de concurrent de 7600gt is het volledig kansloos. :(

Uiteraard ze moeten ook van de niet volledig werkende cores af en ook van diegene die niet de topsnelheid van andere types halen, maar in dit geval zit er gwoon een veel mindere/andere core in als die je verwacht. Ik bdoel 9500 ulocken naar 9700 heeft natuurlijk niemand problemen mee, je krijgt wat je verwacht/betaalt met de mogelijkheid tot gratis veel meer prestatie.
Als ze het ding een opgevoerde x1600pro hadden genoemd of de kaart als variant op hun website hadden geplaatst had ik er nog niet zoveel moeite mee, maar nu wel!!

De 1650xt leek gewoon de perfecte prijs/prestatie kaart om mee te klooien, en als hij overleefde had je erna ook nog een kaartje over die nog goed meekan in een niet al te high-end pc.

[ Voor 4% gewijzigd door Powrskin op 01-10-2007 14:30 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Astennu schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:54:
Het is geen miskoop als de specs die uitgelekt zijn kloppen. Want voor 250 euro de performance van een HD2900 XT is gewoon super.
Precies en ook nog dit:

- DX 10.1
- UVD onboard ;)
- Kaart heeft genoeg aan 1 pci-e stroomstekker :) (ongeveer 135 watt)
- Shadermodel 4.1

kortom een goede kaart voor een nog betere prijs!
(en daar mikt ati ook op, snap niet dat er telkens mensen zijn die zeggen hij kan niet tippen aan een 8800gtx enz) dat wil (kan) ati ook niet en zeker niet voor die prijs :)

de 2950XT wordt in ieder geval mijn volgende kaart :) (heb ik geen benchmarks voor nodig) 8)

ps: Astennu: wat doe jij overdag? heb je geen job of studie ofzo?! ;) misschien moderator wat voor jou ? kerel fanatiek hier.. relaxx :z

[ Voor 10% gewijzigd door MauSS op 01-10-2007 15:44 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
MauSS schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Precies en ook nog dit:

- DX 10.1
- UVD onboard ;)
- Shadermodel 4.1

(en daar mikt ati ook op, snap niet dat er telkens mensen zijn die zeggen hij kan niet tippen aan een 8800gtx enz) dat wil (kan) ati ook niet en zeker niet voor die prijs :)

de 2950XT wordt in ieder geval mijn volgende kaart :) (heb ik geen benchmarks voor nodig) 8)

ps: Astennu: wat doe jij overdag? heb je geen job of studie ofzo?! ;) misschien moderator wat voor jou ? kerel fanatiek hier.. relaxx :z
lol @ laatste.

Idd, die 2950 ga ik ook halen als ik er een kan bemachtigen. Specs zien er wat beter uit en hij verbruikt minder (zijn ze hier thuis ook blij :P). Ik hoop alleen dat ati iets gaat doen aan die fanspeeds, of dat ze dit in CCC gaan plaatsen. Ze kwamen al mooi met die nieuwe colouroptie, nu nog een fan regelaar oid, zou het helemaal compleet maken naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Powrskin schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:27:
[...]

hier moet ik toch ook gelijk zelf even op reageren :p
Het is natuurlijk gelijk al een onoverbrugbaar verschil of je een kaart heb met 1600/1650pro specs of die van de x1650xt. alleen geheugen al. 1ghz tegen 1.4ghz, en nog belangrijker pipelines 12 tegen 24 bv.

We kunnen er nu wel rustig vanuit gaan dat nergens de r560 core opzit en alleen maar r530 of r535,
wat dat betreft wel "eerlijk", maar de 1600pro was niet voor niets een enorme flopper, en kreeg ook met goede reden erg snel een opvolger. Zie alle benchmarks, de 1600pro kan nog nieteens tegen een 6600gt op. Deze variant heeft dan wel ddr3 wat ook iets sneller loopt, maar tegenover de concurrent de 7600gt is het volledig kansloos. :(

Uiteraard ze moeten ook van de niet volledig werkende cores af en ook van diegene die niet de topsnelheid van andere types halen, maar in dit geval zit er gwoon een veel mindere/andere core in als die je verwacht. Ik bdoel 9500 ulocken naar 9700 heeft natuurlijk niemand problemen mee, je krijgt wat je verwacht/betaalt met de mogelijkheid tot gratis veel meer prestatie.
Als ze het ding een opgevoerde x1600pro hadden genoemd of de kaart als variant op hun website hadden geplaatst had ik er nog niet zoveel moeite mee, maar nu wel!!

De 1650xt leek gewoon de perfecte prijs/prestatie kaart om mee te klooien, en als hij overleefde had je erna ook nog een kaartje over die nog goed meekan in een niet al te high-end pc.
X1600 = RV530
X1650 = RV535
X1650 XT = RV560 = RV570 met uitgeschakelde quad.

Athans wat ik me er van herinner
MauSS schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:41:
[...]

Precies en ook nog dit:

- DX 10.1
- UVD onboard ;)
- Shadermodel 4.1

Ik werk maar lees af en toe even door de posts heen :) beetje slacken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net zeer interessant nieuws gehoord.... Het schijnt dat een aankomende nog niet officieel aangekondigde GPU van AMD een zeer belangrijke deal heeft binnen gesleept bij een hele grote OEM. En de strijd die deze GPU aan ging was de strijd tegen de G92. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
CJ schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:28:
Ik heb net zeer interessant nieuws gehoord.... Het schijnt dat een aankomende nog niet officieel aangekondigde GPU van AMD een zeer belangrijke deal heeft binnen gesleept bij een hele grote OEM. En de strijd die deze GPU aan ging was de strijd tegen de G92. >:)
De HD2950Pro, deal met Dell? :P (gokje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik zeg niks. :P

Ik heb wel gehoord dat er een grote kans is dat er wat probleempjes zijn bij de concurrentie, terwijl bij AMD alles nu gladjes verloopt.

[ Voor 161% gewijzigd door CJ op 01-10-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

Erg leuk voor AMD natuurlijk maar kunnen ze een dergelijke afzet wel aan? Tuurlijk een deal met een flinke OEM zorgt voor veel geld dat ze zeker kunnen gebruiken en hard nodig hebben, maar dan hebben ze toch minder chips voor de consumenten markt en die willen ze toch ook zo graag behouden neem ik aan.

Begrijp me niet verkeerd, zou mega supers zijn voor AMD en ben der erg blij mee. Maar als jan met de korte achternaam daardoor 4 weken ( levertijd ) moet wachten op een videokaart van ATi dan gaat deze toch echt wel naar een andere aanbieder waar hij gelijk zijn kaartje kan meenemen en kan gamen. Een dergelijk iets met tekorten voor de consumenten markt is toen met een CPU deal toch ook eens geweest als ik me niet vergis.

[ Voor 52% gewijzigd door Apoca op 01-10-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Er zijn geen levertijd problemen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Nu online

Apoca

CJ schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:01:
Er zijn geen levertijd problemen voorzien.
Nou kijk dan is het natuurlijk mega goed nieuws, en dat ze nog maar enkele van dergelijke deals mogen sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
De concurrentie zou wel eens levertijdproblemen kunnen krijgen door andere problemen... iets met hitte enzo...

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.