GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.449 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Heb geen zin om een hele lijst met software tweaks en de beste instellingen te posten. :P
Maar kom stock op 134 fps.
Gebruik trouwens Ati Tray Tools.
En PCIe spanning heb ik idd ook 0.1 volt hoger staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:09:
:( hoe krijg jij die FPS zo hoog?
...
130 FPS is wel het gemiddelde op stock met fijne drivers & tweaks, daar zit ik ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Nou ja ik heb de kaart alweer opgeborgen. De kaart was niet eens 'echt' warm trouwens. Meer kamertemperatuur / handwarm zeg maar (vf-700-cu led). Ook de geheugenheatsinks waren koel... Veel rek zonder mods zit er niet in zo :P

Ik had mijn waterblock er wel op willen zetten, maar aangezien het al tegen kamertemperatuur lag had het weinig zin aangezien mijn cpu het blok eerder zou verwarmen dan afkoelen (waterkoeling). Ik ga dit van de week op het werk doen met een snelle core2duo en strak geheugen / verse install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Mijn kaart wordt redelijk heet met stock koeler. :P
Dus ik heb nog wel wat headroom met een andere koeler er op. :*)
Geheugen wordt idd niet zo warm al heeft het wel zin om er een fan op te zetten.
Ramsinks houden denk ik alleen maar warmte vast.

[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 01-10-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:49
Ik zal vanavond ook eens m'n kaartje erin bouwen, eens zien of deze ook de 400+ FPS in nature kan halen (net als m'n 8800).

heb net effe onder 't koelblok gekeken en zag dat ik ook 't slachtoffer ben geworden van een RV530 PRO :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
Tot nu toe heeft volgens mij iedereen een RV530 PRO. alleen Tmmbomb misschien niet, want dat staat er niet op. Misschien zou iedereen er ff goed aan doen te posten wat ie heeft?

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

C0llo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 17:58:
Tot nu toe heeft volgens mij iedereen een RV530 PRO. alleen Tmmbomb misschien niet, want dat staat er niet op. Misschien zou iedereen er ff goed aan doen te posten wat ie heeft?
Ik heb het even nagekeken die van mij lijkt op die van Tmmbomb.

Dus ik zie er geen RV530 PRO op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de RV530Pro...

Zoals je al las m'n bevindingen erover so far :P Ik ga er morgen of woensdag mee aan de slag mits ik m'n swiftech binnenheb, inclusief voltmod en andere meuk.

Tot op 2 keer toe net m'n eigen videokaart bijna opgeblazen... Voordeel van een X1950Pro is dat het automatisch afslaat al start je op zonder Heatsink :D Waterblock maakte geen contact met core, ging echt maar net goed (pieeeppp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
shinchan03 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 18:29:
[...]

Ik heb het even nagekeken die van mij lijkt op die van Tmmbomb.

Dus ik zie er geen RV530 PRO op staan.
Hmm gelukkig, ben ik in ieder geval niet de enigste.
C0llo en ik gaan vanavond even een aantal benches draaien in hetzelfde systeem met de 2 'verschillende' kaarten. Kijken of de resultaten hetzelfde zijn op dezelfde speeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 10:39

DDC

[b][message=28798682,noline]Darkasantion schreef op woensdag 26 september 2007 @

Ga wel oefenen op me oude FX 5200LE, heeft hij achteraf toch nog wel nut!
Heel offtopic maar weet jij hoe dat moet bij die kaart.

ontopic: Veel geluk verder nog met voltmodden en oc'en, maar zo als ik zie lukt dat wel. Jammer dat ik het nu pas weet anders had ik wel mee willen doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Nou, net m'n 8800 eruitgehaald en de echte nep X1650XT erin gezet (volgens everest een RV535 @ 500/490), hij dut ut, geen temp. sensor aan boord dit vind ik wel een behoorlijke misser ... naja dan maar zo nu en dan met de hand op de kaart :+,

Gelijk ook wat gebenched:
Alles stock geen OC: nature test 97FPS zelfs na 3 keer die test draaien blijft ie zo...

Ik zal zo even kijken of ik in de mood ben om een kleine OC te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben net begonnen; stock ook 97.4 fps, nu max 173,5 fps op 668/706 (stock 500/490). Lijkt ongeveer de max te zijn op stock voltages...
Zo even pencillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 20:59:
Ook ik ben net begonnen; stock ook 97.4 fps, nu max 173,5 fps op 668/706 (stock 500/490). Lijkt ongeveer de max te zijn op stock voltages...
Zo even pencillen :)
krijg je artifacts wanneer jij hoger gaat dan 668 core?, heb die van mij nu op ~640MHz en laat 'm nu een uurtje scannen op artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

krijg je artifacts wanneer jij hoger gaat dan 668 core?, heb die van mij nu op ~640MHz en laat 'm nu een uurtje scannen op artifacts
Nee, hoger en hij loopt gewoon vast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
WTF... nu breekt m'n klomp, met alles op stock haalde ik in 't begin 97FPS, heb wat in de driver lopen kloten haal ik ~68FPS

OC ik de core naar 641MHz, heb ik nog steeds 68FPS.

morgen weer een dag, ik zet m'n 8800 er nu ff weer in deze maakt me ook ff iets teveel lawaai

edit Jahaa... net ook m'n eerste vastloper gehad, bij 668MHz core vond ie 't in zovere genoeg dat ik eerst gele artifacts door me beeld heen kreeg, en na 't stoppen van atitool vond ie 't zo mooi dat ik het zelf mocht doen.

nuja denk ook niet dat 668/490 ook geen lekkere combi is.

[ Voor 34% gewijzigd door pin_point op 01-10-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
scheve verhouding ja. Dat driverissue dat kan je oplossen door whatever je ook gedaan hebt, weer op default te zetten. Ik zette ook iets uit, en had meteen al 30fps in het beginstuk in Nature :P Das nie goed dus. Ik gebruik trouwens geen atitool, Ati Tray Tools, die heeft precies dezelfde functies als atitool maar werkt net iets lekkerder al vindt ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje spelen brengt me op 186.0 fps. Kaartje stock trouwens, de pencilmods doen bar weinig tot niets... dan maar betere koeling & soldeerwerk :)
Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/2w4ml8x.jpg
Raar trouwens, dat LOD. Op stock snelheden geeft dat zo'n 40 fps extra, maar overgeklokt maar enkele fps :S

Wie zijn er trouwens van plan om met DI/ln2 aan de slag te gaan? Ik heb nog geen ervaring/spullen, en vind het wat zonde om voor een kaartje van 50 E materiaal aan te schaffen...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dat gaat lekker hier :)

Wat denken jullie te halen als max? 200+?
Ik heb zelf ook een x1650xt, ik zou wel eens willen kijken hoe ik het doe.
(Ik doe verder niet mee met de contest, van mij niets te vrezen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch wel ruim over de 200 te gaan, maar dan moet ik wel betere koeling hebben. De stock koeler is nogal... waardeloos.
Verder hebben wij helaas geen X1650XT gekregen, maar een X1650 Pro, die door Peak als XT verkocht wordt (zie laatste ~ 6 pagina's in dit topic). Maar overclocken is altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dear Jeroen,

Thank you for your mail and choosing PEAK product.

Regarding your problem, I will check with our factory in China. However, China is having national holiday until Friday. I will provide you the update on Friday.

Any additional questions, feel free to contact us via email. We are here to help.

Best Regards,

Richard Huang

Service Manager
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jah logisch het geld is binnen nu gaan ze allemaal met vakantie :p
Ik heb nog steeds geen bericht, zal nu even bij AMD checken (Work In Progress :S), als ze niet opschieten komt mijn volgende update pas weer donderdagavond of vrijdag (ben ff weg).

[ Voor 3% gewijzigd door Powrskin op 02-10-2007 11:51 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powrskin schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:49:
[...]

Jah logisch het geld is binnen nu gaan ze allemaal met vakantie :p
Ik heb nog steeds geen bericht, zal nu even bij AMD checken, als ze niet opschieten komt mijn volgende update pas weer donderdagavond of vrijdag (ben ff weg).
National holliday was toch zo'n dag dat alle oplichters feest konden vieren? :+ :D

Nee hoor. grapje Ik wacht het wel af. Kijken wat peak er over te zeggen heeft en / of ze tegemoet willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Gisteravond samen met C0llo de 2 verschillende kaarten getest.
Dit in hetzelfde systeem, os & driver(settings)

C0llo RV530Pro stock 135.5FPS 97.5 FPS
Tmmbomb RV535 stock 135.5FPS 97.5 FPS

Precies gelijk dus, alleen de overclock capaciteiten (kunnen) verschillen.
Komt er nog ergens een overzichtje over wie welke core heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Tmmbomb op 02-10-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
Mooi dat het stock iig geen verschil maakt! Wat ik me wel afvraag is wat het WR is voor een 1600Pro, aangezien de 290 van het WR van de 1650XT waarnschijnlijk niet gaan halen moeten we denk ik een nieuwe richtlijn krijgen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

mrbigfield schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 12:43:
Mooi dat het stock iig geen verschil maakt! Wat ik me wel afvraag is wat het WR is voor een 1600Pro, aangezien de 290 van het WR van de 1650XT waarnschijnlijk niet gaan halen moeten we denk ik een nieuwe richtlijn krijgen! :9~
http://service.futuremark.com/compare?2k1=9260245
http://service.futuremark.com/compare?2k1=9130941

Nature kan ik hun inhalen, rest is echter minder door CPU |:(

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ach daar kan ik altijd nog oplossing tot geven :P

Ik heb 3kwart van m'n spulletjes binnen! Willen tevens ook de lui die nog een kaart moeten krijgen (en betaald hebben!) mij een mail sturen of DM? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarrr... we hebben nu toch een X1650 Pro en geen X1600 Pro? Tenminste, alle software heeft het hier over een X1650 chip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Over het algemeen zijn X1650Pro-chips gerelabelde X1600XT-chippies.

Of nee, sorry, dat was in het begin toen ze van hun oude voorraad afmoesten.

[ Voor 37% gewijzigd door Jejking op 02-10-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
X1600 zijn RV530 cores gebakken op 90nm. X1650 is RV535 gebakken op 80nm. Das het enigste fysieke verschil, welke in overclock termen wel wat uit kan maken :p

Dus de meeste hebben gewoon n X1600pro eigenlijk. Die andere van Tmmbomb weten we dus niet zeker want dat staat er niet op en software geeft verschillende dingen aan.

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat staat er op de chip dan? :) Daar moet toch een 'RVxxx' opstaan? Als hun even hun koeler willen demonteren :>

Ik heb mijn swiftech binnen, nieuwe slangen, een litertje deminiraliseerd water, en morgen neem ik de rest van huis mee. Even kijken of het vandaag nog lukt om de weerstandjes te solderen op de kaart, en anders moet dat ook maar morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
n stukje terug ook al gepost:

RV530 Pro: http://tweakers.net/ext/f...e30722b8a91afbaf/full.jpg
Core Unknown: http://teambitstorm.nl/tweaking/pics/1600xt/core.JPG

Btw waarom doet bij jullie dat ram zo lekker mee, ik krijg op stock al artifacts bij 580 Mhz =/

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

C0llo schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 13:43:
n stukje terug ook al gepost:

RV530 Pro: http://tweakers.net/ext/f...e30722b8a91afbaf/full.jpg
Core Unknown: http://teambitstorm.nl/tweaking/pics/1600xt/core.JPG

Btw waarom doet bij jullie dat ram zo lekker mee, ik krijg op stock al artifacts bij 580 Mhz =/
Ik heb dus ook core unknown

Mijn ram doet zo'n 680 zonder koeling.

Net even schone windhoos opgezet :) nu nog solderen en andere koeling op de kaart zetten, dan kunnen we beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier ook ondertussen begonnen met het samenstellen van de hardware. Ik gebruik een Sempron 3200+ AM2 omdat we die nog als testcpu liggen hadden. Een boxed CPU openbreken is een duur grapje voor de contest, dus daarom heb ik ook gekozen voor Ram met extra veel rek / latencys zodat ik die sempron eens goed op z'n staart kan trappen >:) Sempron loopt op 200MHz FSB/HTT en het geheugen op 400MHz, 200MHz 'potentie' dus. Beetje spelen met dividers en dergelijk :)

Geheugen draait dualchannel, maar of dat voor die sempron ook opgaat, weet ik nog niet. Wat betreft cooling van de CPU gebruik ik een HyperTX2 van Coolermaster.

Afbeeldingslocatie: http://media.schottenland.de/pi/CoolermasterHyperTX2.jpg

(hier zie je een Intel variant, maar ik heb de am2 model :>

Wat betreft voeding, een Recom 450watts met 36A op de 12V lijn, de Tec verbruikt 9A op 12V (typical) en verstookt dus 120Watts, wat voor deze kaart (X1600PRO/X1650XT) voldoende moet zijn.

Harde schijf is een gewone Hitachi 120GB, en een LG DVD-rom player. Ik heb er zin in jongens 8) (nu moet ik wel die soldeerbout toch snel even regelen btw).

Sempron draait default op 1.8GHz, nu op 2340MHz... kan hoger :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
als je je kaart zo klokt, en met atitool laat lopen waarna hij vastloopt....kan je dan eigenlijk enige schade doen aan je systeem of kan alleen je graka een klap krijgen? Want anders wil ik volgende keer miss wel meedoen maar wil verder niks mollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit iets gesloopt door het klokken vanuit windows. En ik heb toch al heel wat kaartjes gebruikt :) Zodra je hardwarematig dingen gaat aanpassen loop je wel risico je videokaart te mollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
Ik heb eindelijk n manier gevonden om mn CPU waterblok te monteren, dus misschien zit ik vanaaf wel met waterkoeling hier :Y)

dat geheugen is echt goed brak, ik hoop dat wat mooie koeling der nog wat aan kan doen, maar bij 0,1 volt extra wil het alleen maar minder overclocke =[

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het erger.... Zodra windows opstart en de Ati drivers wil initialiseren dan reboot het systeem... Das die test als je de drivers voor de eerste keer geinstalleerd hebt en bij reboot Ati een stel testen doet. Zal wel komen omdat ik tig services eruit gerost heb uit XP.

iig draait het systeem (een beetje :P ) en kan ik morgen meteen aan de slag ermee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
idd heel raar geheugen, nu al van 3 kanten (Snot_Aap, C0llo en ik) gehoord dat het alleen maar slechter klokt bij voltageverhoging... op 2,15 volt kreeg ik zelfs arti' s op stock speeds :?

Hoe dan ook, ff betere koeling regelen, en dan de gpu voltmodden (en hopen dat dit wel HELPT)...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Wat? Kan je je temps niet uitlezen??

Dan weet ik bijna zeker dat mijn kaartje het niet gaat overleven :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen tempsensor op de kaart nee. Wat betreft het geheugen, dat is idd een rare issue. Het lijkt wel alsof hij het geheugen-voltage verlaagt op 1 of andere manier. En als je 'm nu eens letterlijk verlaagt? :P

Maar on the fly voltages aanpassen geeft ook corruptie zover ik weet. Verhoog je voltage eens, en doe die functie in rivatuner eens met 'Reload display driver'.

Wat betreft oc'en van de cpu, 2337.5MHz en counting :P Geheugen dat flink potentie heeft op een oudere processor helpt echt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is dinsdag
Ik ga er van uit dat voor de mensen die op reserve lijst staan geen kaart meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 24-07 22:33
probeer hem anders is te ondervolten, misschien helpt dat wel ;)

is er trouwens ergens een tabel met al behaalde scores ofzo? ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:22:
het is dinsdag
Ik ga er van uit dat voor de mensen die op reserve lijst staan geen kaart meer leverbaar is.
Not yet... Er liggen er namelijk nog 3 in de schappen. Ik ga de mensen waarop staat reserve nog eens een bericht sturen, en alvoorens als ze niet met een dag reageren ik ze doorspeel naar de reserves in het topic.

Even geduld nog :)

Tevens eindelijk de pics van mijn setup @ work:

GPU Oc Contest X1650XT
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/506ce9253b89b4df31c0ea63e04eabab/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1002da31ab09bcbc0cefab2ea1160cc7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/994bf1ecb03041d5a34b78db6c5267d7/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1a60a8e24000c3faedf5e6934ad955b6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7bbdcbdfdb6c71b07572ad2459b182f3/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/73264995058d7ccf797a569c29febef2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9528b82745b95c230194febe2c6205d1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e9f08a6bd840006232b5a7674eb3a15b/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c84d1cda9ab62470c990b5a70bea9263/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e7e709bd85636065e5fed1fbfdd52185/thumb.jpg

:+ Basicly een Swiftech die z'n werk op 12V gaat doen (9A / 120Watts aan koelvermogen). Cpu een Sempron 3200+ @ 2.4GHZ (600MHz oc', m'n baas stond er versteld van :+ ) Thermaltake radiator met 2x120mm Fans, nieuw vers gedistileerd water met de nodige prut erin, 2 meter slang (als je besteld bestel dan ook gelijk voor jezelf thuis :P ) , en een ontbrekende bus haarlak nog. Er wordt namelijk in de handleiding van Swiftech geadviseerd je kaart eerst in te spuiten tegen condensvorming (idle haalt zo'n ding -10 graden, dus echtwel dat er rondom je kaart condens vormen gaat).

Ook was ik even beziggeweest met de weerstanden, en moet ik nog wat componenten meenemen van huis naar werk, ik heb nog niet alles liggen :)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:52:
Beetje spelen brengt me op 186.0 fps. Kaartje stock trouwens, de pencilmods doen bar weinig tot niets... dan maar betere koeling & soldeerwerk :)
[afbeelding]
Raar trouwens, dat LOD. Op stock snelheden geeft dat zo'n 40 fps extra, maar overgeklokt maar enkele fps :S

Wie zijn er trouwens van plan om met DI/ln2 aan de slag te gaan? Ik heb nog geen ervaring/spullen, en vind het wat zonde om voor een kaartje van 50 E materiaal aan te schaffen...
Voor dice kan je toch wel een simpel containertje in elkaar zetten? Zoiets als dit gewoon lekker simpel houden, en uit alu maken om de kosten te drukken. Stukkie isolatie erop een 10KG droogijs halen en je bent klaar.

En je hoeft toch niet alleen voor dit kaartje materiaal aan te schaffen. Als je gelijk een leuk potje koopt, kan je em vaker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:19:
[...]

Not yet... Er liggen er namelijk nog 3 in de schappen. Ik ga de mensen waarop staat reserve nog eens een bericht sturen, en alvoorens als ze niet met een dag reageren ik ze doorspeel naar de reserves in het topic.

Even geduld nog :)
Ik sta op het reserve lijst als nummer2.
Pm als het door gaat .
Dan hoef ik niet om de 10min de topic door te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:39:
[...]

Voor dice kan je toch wel een simpel containertje in elkaar zetten? Zoiets als dit gewoon lekker simpel houden, en uit alu maken om de kosten te drukken. Stukkie isolatie erop een 10KG droogijs halen en je bent klaar.

En je hoeft toch niet alleen voor dit kaartje materiaal aan te schaffen. Als je gelijk een leuk potje koopt, kan je em vaker gebruiken.
Sja, het zal niet te moeilijk zijn om aan de materialen te komen, maar ik heb simpelweg geen tools om metaal te bewerken/lassen en dergelijke. Als het simpel kan, wil ik er graag moeite voor doen, maar als student heb je niet al teveel geld over hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hopelijk morgen antwoord van de Hd-fabrikant over mijn RMA, en of ik eventueel met extra betaling een Raptor kan krijgen. Als dit allemaal binnen is, denk over week of 2~3 dan is de kast helemaal af en dus ook mijn WC-kit, ga ik de X1650Xt(X1600Pro toch :S ) benchen op een standard windows en een install van Tiny XP met nog een keer en getweakde registry en boot up/start up ini. Kijken wat het verschil is in FPS, en hoeveer ik de kaart weet te krijgen op water.

In de herfst vakantie ga ik met beetje mazzel mijn normale systeem een overclocken met water, en hoop dan 4Ghz op me Northwood te halen, en met Pencilmod 750+ op de 7600GT Core en 800+ op het geheugen. Oftewel heerlijke OC-vakantie! Nu al zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Reactie van AMD:

We have responded to your issue.
Solution: Hi, if you provide me with a Part Number and Serial Number i can determine if its Built by ATI. Just by the looks of it, it looks third party.
Thank You, AMD

kan ik een serienummer en kaartnummer van iemand krijgen?
Ik doe zelf niet meer mee met de contest trouwens dus Suijkerbuijk der is nog kans voor je. :)

3rd party betekend imo natuurlijk ook niet dat ze de boel mogen naaien en wat mij betreft krijgt iedereen een gratis kaart van PEAK erbij, maar goed daar moet nog wel even voor gelobbiet worden :P Terwijl jullie keihard die wannebe 1650xt's aan het spanken zijn, zal ik mij daarvoor in blijven zetten.

@darkasantion je kwam van een 250gb hdd toch? dan moet je vast en cker wel bijbetalen :p
die raptors zijn niet goedkoop, maar wel lekker snel ^^

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Kwam van 320GB, en dat bijbetalen maakt niet uit, wou toch graag Raptor, en kuost nu zelfs minder en ben de oude HD kwijt ;).

Part Number(Aka PEAK Code):240363VDPK
Streepjescode: 711436 724403
Serial Number: 79B891Y002317

Lijkt me wel genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powrskin schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:51:
@darkasantion je kwam van een 250gb hdd toch? dan moet je vast en cker wel bijbetalen :p
die raptors zijn niet goedkoop, maar wel lekker snel ^^
Mwah die 36GB model valt me eigenlijk vies tegen :| Net alsof je zo'n 5400RPM rammelschijf in een deskpro zitten hebt :P Hijs verder wel snel, maar voor 99 euro had ik 12voudig meer opslagcapaciteit....

Maar mooi nieuws dat van AMD ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:13:
[...]
Mwah die 36GB model valt me eigenlijk vies tegen :| Net alsof je zo'n 5400RPM rammelschijf in een deskpro zitten hebt :P Hijs verder wel snel, maar voor 99 euro had ik 12voudig meer opslagcapaciteit....
Maar mooi nieuws dat van AMD ja :)
ghehe jah zelf heb ik ook alleen maar ervaring met de 16mb nieuwere schijven.
superstil zijn ze idd niet, maar had ik toch nooit last van aangezien ik de pc in een andere kamer staat.
Vooral nu ik alleen even een 500gb schijf heb en die een beetje gefragmenteerd begint te raken merk ik wel dat ik op het ding zit te wachten. Games laden langzamer en virusscannen is niet meer zo funny.

Heb al een reply naar AMD gestuurt thanx voor de serial etc Darkasantion (y).
We zullen zien wat ze er bij AMD aan willen doen, met een 3rd party excuus neem ik natuurlijk geen genoegen en Peak en Jetway zullen erg goeie excuses moeten hebben.

Wel slapjes trouwes dat er in het ATI nieuws topic nauwlijks op gereageert wordt, ok het is msschien niet echt nieuw nieuws (aangezien we de 9800pro ook hadden), maar wel een zeer kwalijke zaak.
daar moet AMD echt boven staan en ze zijn ook deels verantwoordelijk.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Dear sir

The is ATI chipset update issue ,
the eairly X1650XT or X1650pro use R530/R535 chipset ,
then ATI update newer chipset R560 , the model name still call X1650XT or X1650pro .
all is X1650XT but the specification sure is different .

Best regards
From JETWAY FAE support team

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Powrskin schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:31:
Dear sir

then ATI update newer chipset R560 , the model name still call X1650XT or X1650pro .

Best regards
Tja... en dat 4 maand na EOL :?

heb de koeler van me kaart er al helemaal afliggen, en zal es kijken wat voor "custom" ding ik ervoor kan bakken (socket A koeler?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Powrskin schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:31:
Dear sir

Best regards
Klopt niet helemaal, de normale X1650 en de X1650Pro zijn inderdaad allebei R530 en R535 ontwerpen met een 5:12:4:4 config. De X1650XT echter is volgens specificatie een R560 ontwerp met een 8:24:8:8 config. En die config lukt niet met de R530 of R535. Dus iets klopt er zeker niet, wat Jetway ook zeggen mag.

Stukje uit Guru3D review:
Radeon X1650 XT

The Radeon X1650 XT is built on a new graphics core from ATI with the codename RV560. As stated it is an 80nm part and, nice detail, it's die size measures roughly 16.7mm by 15mm; which is the exact same size as the X1950 Pro’s RV570 core.

Oftewel X1650XT is gewoon een R560 ontwerp en die wij hebben niet!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En toen lag het berichtensysteem bij mij ineens vol over de X1650XT kaarten van peak, nav dit topic _O-

Ik ben er nog niet aan toegekomen om heftig te gaan oc'en. Morgen heb ik wat meer tijd en kan ik ook wat langer op de zaak blijven. Balen iig dat peak dit moest doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verder blijkt uit de taal in dat berichtje wel hoe professioneel PEAK is :>

Maar inderdaad, je zou dat van Darksantion nog terug kunnen mailen. Stop meteen deze en deze link erin, en kijken wat die gast dan terug tikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn collega was zo slim geweest om de bestaande kaarten in de webshop te leggen, waardoor er al 2 verkocht zijn / waren. De enige die ik nog overheb wordt vandaag gestuurd naar klootzakje (:P ) en diegene die betaald hebben / in afwachting nog zijn, moet ik helaas mededelen dat ik geen kaarten meer overheb. Natuurlijk krijgen jullie je geld terug, en kan ik nog even niets zeggen over de volgende series aan kaarten, wat de levertijd hiervan is.

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Powerskin, al iets gehoord van AMD, Jetway of PEAK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles geinstalleerd, getest, toen ik een proefrun deedt zag ik de eerste druppels tussen het PCI-e slot vallen :X Fittingen van het swiftech blokje niet goed aangedraaid, gelukkig stond het systeem ook nog uit ;) Verder kwam ik erachter dat bij koude temperaturen (dus 5 graden bijv) artic silver helemaal geen snars meer voorstelt en gewoonweg verhard, hopelijk is dat met de bijgeleverde pasta anders. Ook heeft de Tec een tijdje nodig eerdat je 'm ook echt voelt, en er ijs komt. Hij gaat nu voor een half uur in een test-fase draaien om te kijken hoeverre de kaart koud / condensvorming op gaat treden. Pics heb ik al geschoten, erg leuk. Als het meezit bench ik vanmiddag nog Zonder voltmod, soldeerbout liet nog even op zich wachten.

In afwachting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:11:
Nou alles geinstalleerd, getest, toen ik een proefrun deedt zag ik de eerste druppels tussen het PCI-e slot vallen :X Fittingen van het swiftech blokje niet goed aangedraaid, gelukkig stond het systeem ook nog uit ;) Verder kwam ik erachter dat bij koude temperaturen (dus 5 graden bijv) artic silver helemaal geen snars meer voorstelt en gewoonweg verhard, hopelijk is dat met de bijgeleverde pasta anders. Ook heeft de Tec een tijdje nodig eerdat je 'm ook echt voelt, en er ijs komt. Hij gaat nu voor een half uur in een test-fase draaien om te kijken hoeverre de kaart koud / condensvorming op gaat treden. Pics heb ik al geschoten, erg leuk. Als het meezit bench ik vanmiddag nog Zonder voltmod, soldeerbout liet nog even op zich wachten.

In afwachting :)
Het beste kan je arctic ceramic gebruiken.
En anders gewoon cheap ass witte prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er al tussen :) Volgende probleem is dus idd condensvorming, en al die dingen om het tegen te gaan heb ik niet 1-2-3 liggen, ik ben daarom iets anders 'creatiefs' aan het doen :P Na een half uur kan je gewoon een veeg vocht aan de achterzijde van de kaart vegen... niet echt bevordelijk dus. Maar we gaan door :9

en toen tiefde het hele zaakje omver :/ gelukkig bleef de schade beperkt! Vaseline heb ik niet :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Vaseline?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Nagellak en van die matjes waar je hardware op legt als isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al iets gefixed, het draait, en het doet nu even die stress-test van Atitraytools (bench). Even om op te warmen en een idee te krijgen wat het kaartje doet. Om condens deels te voorkomen zijn er 3 fans gericht op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kuch.... :| Iemand een Idee hoe ik aan 17V kom? Of iets in die richting? Maar niet meer als 18~19v.... Ik heb voldoende PSU's maar geen fatsoenlijke voeding. De kaart wordt na 5 minuten benchen handwarm... betekend dus dat de Tec niet voldoende vermogen heeft of levert, immers draait die nu op 12v / 9A / 120Watts. op 19V is dit maximaal 180Watts. Ik heb 2x 2x120mm radiatoren hier staan, met voldoende water, dus koeling is geen probleem :P

5V & 12V combineren is dat een goed plan? Ook al is het een 2de PSU die alleen goed is voor 5V....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

--> Lism, je hebt een DM ontvangen. <--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Lism, wij willen foto's :P Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damn... als die kaart goed op Temp is dan haal ik makkelijk 700MHz met de core :D Jammergenoeg is het vermogen van de Peltier net niet sterk genoeg, want de kaart wordt ook steeds warmer op zo'n snelheid. Zonder voltmod probleemloos op 700MHz gewoon! :P

Nu alleen nog iets bedenken om meer voltage te krijgen. Voeding start niet op als ik 5 & 12V combineer (Rood & Geel). Geschakelde PSU dus, gaat nooit lukken ook :/

Iemand een idee? Ik heb bakken vol met PSU's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, weet zo geen manier om 17v te krijgen, vraag anders even in Electronica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
@ lism, je zou een printplaatje kunnen maken met daarop een spoel die je met een x aantal windingen opvoert naar een spanning van 17 volt, hoeveel je nodig hebt geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even gezocht en wat gevonden!!:

http://www.procooling.com...unc=articles&disp=52&pg=1

Hopelijk kun je er wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Darkasantion schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:13:
Powerskin, al iets gehoord van AMD, Jetway of PEAK?
euhm jah: Hi, yes this is a third part product. Built By ATI Part Numbers start with 102, 102A or 102G. In your case your part number starts with 24063VDPK and your serial number starts with 79B891Y002317 when our serial number starts with a 180 or a 160. Unfortunately, there isn't anything we can do. Please contact your place of purchase and have them contact their distributor so that they can find out who the manufacturer is of your graphics board.
Thank You,
AMD

+nieuwe mail verstuurt, wil alleen maar duidelijkheid of zei toestemming geven voor deze ongein.

PEAK nog steeds niets van gezien :S.

JETWAY nieuwe mail gemaakt + linkjes toegevoegt want hij haalt de 1600xt en 1650pro door elkaar.
De 1600xt is idd deels vervangen door de 1650pro eerst even met 530core en toen zsm met de r535, ook gemakkelijk omdat ze toch dezelfde specs hebben.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Powrskin schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:28:
[...]

euhm jah: Hi, yes this is a third part product. Built By ATI Part Numbers start with 102, 102A or 102G. In your case your part number starts with 24063VDPK and your serial number starts with 79B891Y002317 when our serial number starts with a 180 or a 160. Unfortunately, there isn't anything we can do. Please contact your place of purchase and have them contact their distributor so that they can find out who the manufacturer is of your graphics board.
Thank You,
AMD

+nieuwe mail verstuurt, wil alleen maar duidelijkheid of zei toestemming geven voor deze ongein.

... ander verhaal....
Denk dat AMD hiervoor wel toestemming geeft tot op bepaalde hoogte. Net zoals er een 7600GTS is, en er verschillende 7600GT's zijn met DDR2 en of flink lagere clocks. Men zal dus enige variatie toestaan, en dit is helaas in ons nadeel :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

pin_point schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:56:
@ lism, je zou een printplaatje kunnen maken met daarop een spoel die je met een x aantal windingen opvoert naar een spanning van 17 volt, hoeveel je nodig hebt geen idee
Volgens mij werkt dat alleen met wisselstroom, daarnaast zal het met een geschakelde voeding ook niet werken.

Als je geld hebt koop je voedingskastje >:), hoeven niet zo bijzonder duur te zijn om aantal amps te leveren (hoeveel heb je nodig? 10?)

Volgens mij kan hij wel 2 losse psu in serie zetten en de aarde onderling connecten (zelfde principe als 2 voedingen voor 1 pc gebruiken: die dan parallel staan, maar in dit geval in serie, hoewel ik dnek dat het geschakelde ook weer gaat kloten)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat artikel gelezen, thanks :)

Idd moet je beide voedingen onderling aarden, vervolgens van de ene voeding de eerste lijn (Bijv 5V) combineren met de 2de PSU's 12V lijn, waarop je de massa gebruikt van beide PSU's, dat moet dus 17Volt zijn. Probleem is is dat ik het idee heb dat 12x9A (111Watt) net onvoldoende is voor de Chip, en 17Vx9A (153+watts) wel voldoende moet zijn. De core draait stabiel op 690MHz nu maar doordat die temp zo snel stijgt en de tec niet bij kan houden treden er ook snel artifacts op. Ik heb de radiator even gesandwiched ( :9 ) met 4 fans, dus hopelijk werkt dit een beetje.

Ik zal eens een 2de PSU erbij pakken, en kijken naar het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Darkasantion schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:46:
[...]
Denk dat AMD hiervoor wel toestemming geeft tot op bepaalde hoogte. Net zoals er een 7600GTS is, en er verschillende 7600GT's zijn met DDR2 en of flink lagere clocks. Men zal dus enige variatie toestaan, en dit is helaas in ons nadeel :( .
Hm msschien daar komen we wel achter. ;)
Het zou niet best zijn.

vergelijking met de Nvidia kaarten gaan niet helemaal op vind ik. Met het geheugen wordt altijd gespeelt en van praktisch alle kaarten zijn ook ddr2 varianten te vinden, wat zolang het is aangegeven geen probleem is natuurlijk.

De 7600gts klinkt msschien sneller als 7600gt, maar in de specs is toch snel duidelijk dat dit niet zo is. De naam is eigenlijk ook wel geinig gekozen aangezien het een kruising is tussen de 7600gs en 7600gt. Wel een andere core, maar geen andere specs alleen minder overklok potentie. Ook geen probleem imo.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Klotezooi kan hier in de omgeving geen winkel vinden die variabele weerstanden hebben :s
Iemand die nog een goede online winkel heeft waar je ze kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tot zover 680/662MHz (Core/Mem) aan Oc. Als ik een betere PSU had ik automatisch betere koeling :P Wellicht even kijken of ik iets bij conrad bestellen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Powrskin schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:06:
[...]

Hm msschien daar komen we wel achter. ;)
Het zou niet best zijn.

vergelijking met de Nvidia kaarten gaan niet helemaal op vind ik. Met het geheugen wordt altijd gespeelt en van praktisch alle kaarten zijn ook ddr2 varianten te vinden, wat zolang het is aangegeven geen probleem is natuurlijk.

De 7600gts klinkt msschien sneller als 7600gt, maar in de specs is toch snel duidelijk dat dit niet zo is. De naam is eigenlijk ook wel geinig gekozen aangezien het een kruising is tussen de 7600gs en 7600gt. Wel een andere core, maar geen andere specs alleen minder overklok potentie. Ook geen probleem imo.
Vergelijking gaat niet helemaal op inderdaad, maar ik bedoel elke fabrikant kan binnen alle redelijke termijnen andere kaarten maken dan "reference" en deze toch zo noemen, omdat deze of de core ervan gebruikt, of toch dezelfde snelheid heeft zoals het origineel. Hier is dat echter niet het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
shinchan03 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:40:
Klotezooi kan hier in de omgeving geen winkel vinden die variabele weerstanden hebben :s
Iemand die nog een goede online winkel heeft waar je ze kan halen?
bassie schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:16:
[...]

2.50 is wel duur. Ik haal ze altijd hier €1 p.s en het verzenden gaat zoveel mogelijk door de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

20kOhm was het beste om te nemen is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
shinchan03 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:37:
20kOhm was het beste om te nemen is het niet?
Jebs 15 of 20 ohm.
Edit: Snot_Aap in "GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1"

[ Voor 16% gewijzigd door Mod_Aap op 04-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Hi, its not our specs you have to look at its their specs. ATI is a chipset manufacturer and no other third party cannot manufacturer they're card too our specifications. Its nothing to do with us, its to do with PEAK.
Thank You,

AMD Technical Support Analyst

opnieuw mail verzonden :S
@hieronder dit heb ik vermeldt idd

Hi, PEAK purchases the the GPU's through ATI however, they are not allowed to manufacturer the card too our Built BY ATI Specifications. So that means features, functionalities, performance will all be different.
Thank You,
AMD Technical Support Analyst.

draai draai, nieuwe mail verzonden. :9

[ Voor 36% gewijzigd door Powrskin op 05-10-2007 13:06 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gewoon zeggen dat je alleen maar mailt om te melden dat een reseller van hun chipsets valse specificaties opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TheZeroorez schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:41:
Gewoon zeggen dat je alleen maar mailt om te melden dat een reseller van hun chipsets valse specificaties opgeeft.
En dat het niet goed voor hun reputatie is en in the end dus ook niet voor ATi. Dan worden ze wel wakker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
:9 hoe staat het met de OC resultaten van iedereen? Het gaat de laatste tijd steeds over de mailtjes naar ATI, PEAK e.d., maar niet meer over de results.... Hier ben ik nou weer benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik ergens een bericht aan het typen was, maar die is kwijt :|

Ik wou dus even toelichten dat ik ermee stop. Mijn oc lag op 695Core & 668 Mem, incl een peltier en zonder voltmods. De reden hiervoor is is dat ik er klaar mee ben met het oneindig getweak, getune, geklooi, verbeteren van koeling en dergelijk, en het risico lopen dat alles in 1 keer stukgaat, door ook zoals gisteren het halve WC-setupje omver viel, en m'n bureau nat lag.

Ik zal de TS gewoon updaten, de mensen die nog een kaartje kregen moeten even in hun brievenbus kijken, daar ligt wat moois in vandaag ;)

En verder, jammer :) Het was leuk, gaaf, informatief, maar het geklooi dat wil ik niet meer :P
edit:
Overigens was de score op het systeem 173FPS... geen ss, had hoger verwacht

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gast... je bent net begonnen! Is niet erg diehard hè? ;)
Mijn score staat ondertussen op 186.1 fps, een paar pagina's terug had ik een screenie van 186.0 fps.
Ik heb echt betere koeling voor de core nodig, maar heb momenteel niet erg veel tijd en geld.
Zsm meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 14:30:
Gast... je bent net begonnen! Is niet erg diehard hè? ;)
Toen ik gisteren even 2 PSU's dacht samen te zetten en waarbij 1 PSU uitstond en de 2de aan en van die eerste PSU de fan ging draaien, dacht ik even bij mezelf dit gaat tever... Ik heb die 2de PSU niet aangezet maar een PSU die uitstaat hoort de fan niet van te draaien :+

Ik heb een grotere PSU nodig wil ik uberhaubt verdergaan, even 100 euro investeren in een goede netvoeding is me iets te duur voor die ene keer dat ik 'm nodig heb. Ook ben ik niet echt tevreden over het waterkoelsetje dat hier ligt, maar goed dat gaat ook V&A op :)

Dus ... Wellicht dat iemand zegt of iets doet waardoor ik de spirit weer krijg :P Die tec werkt ontzettend goed trouwens... zonder voltmod de 715 gehaald maar omdat ik dus met een Stroom-probleem kamp werd die kaart al heel snel warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik zeg: De aan/uit schakelaar zit tussen de + van de lijn die de voeding in gaat op het moment dat je deze op het lichtnet aansluit. Wanneer je ze aan elkaar mod blijft dat deel buiten je stroomkringetje, en zou het dus juist zo horen.

/random guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dear Jeroen,

Thank you for your patient.

We find out there is a mistake in our factory. We put the wrong card in the box.
Feel free to return to the store you purchased from. Sorry for the inconvenience.

If you have any more questions, please just let me know. I am glad to help.

Best Regards,

Richard Huang

Service Manager
en dan :?

Ik heb de mail maar eens geforward ook, kijken of we een echte X1650XT los kunnen trekken... :Y) (wel lullig voor diegene die al hugeass aanpassingen hebben zitten doen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nog een keer contact opnemen, maar dan als J. <achternaam> van PC Platform, die 21 kaarten wil ruilen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een bullshit; op de doos zelf staat zelfs de 12/5 configuratie :/ dat is zeer bewust gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I find this answer very short. This is technically not the card i've thought i've ordered among with 20+ other people. Saying we've putted the wrong card in the box is'nt an good answer... Imo the card has a stamp 'X1650XT' and so does the software recognize it. Except for tools like rivatuner, they say it's an 1600Pro. Even the chip details it out that it's an RV530 chip. To show you a picture (this one is very vague but you can still see it): http://tweakers.net/ext/f...e30722b8a91afbaf/full.jpg

I'm dissapointed in this case, and alot of customers of us bought the simular card proberly not knowing they have a 1600Pro which contains the half of Pixel shaders as the real X1650XT does have. It also means the card lacks performance, and the real card has the ability to run in Crossfire mode.

I would like to see a sollution from your side. If we can trade the cards in and have the real X1650XT in return?

http://tweakers.net/ext/f...64eb282fc536e536/full.jpg

The 20 cards...
Gereplyd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
ghehe netjes.
zal es kjken of ik ook reactie heb ^^.

Dear Greet,
Thank you for your patient.
We find out there is a mistake in our factory. Please return all your cards to the store you purchased from.
We are really sorry this happens to you.
If you have any more questions, please just let me know. I am glad to help.
Best Regards,
Richard Huang
Service Manager

ahah, nou bereiken we toch nog iets :P
Bij echte 1650xt's mag je me weer op de lijst zetten Lism. :D

Hi, they can purchase any of our GPU Chips and can manufacturer a Graphics Card to their own specifications. For Example we have some partners like. Sapphire, Connect3D, Power Color, HIS, GeCube, ASUS, Diamond, Visiontek. They all purchase our GPU Chips and manufacturer their own graphics board. However, they are not allowed to manufacturer their card 100% too our OEM Specifications. That would be illegal because they would be copying our design. So they would change the design and either eliminate and or add different features and functionalities. For Example if you go to those manufacturers website you will see they may have about 3-4 different version of each model. However, all models varies in performance and functionalities. Some come with more and or faster memory than our original oem graphics board or modified fan or watercooling and or overclocked already. That is their design. In this case PEAK is purchasing our Chips and has created their own Design.
Thank You, AMD Technical Support Analyst.

Hij zegt het niet, maar ik blijf net zo lang trekken totdat hij 100% duidelijk is >:)

[ Voor 62% gewijzigd door Powrskin op 05-10-2007 16:26 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Meh, heb ik net een berichtje gekregen van de postman dat hij is langsgeweest met mijn kaartje, gaan we zo de echte 1650XT doen, hoop dat ik dan wel gelijk mee kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Heb vanmiddag betere condensators gehaald, beter nog even wachten met vervangen :D
Hoop dat we ze kunnen inruilen voor XT's, hebben we ook nog een 'eerlijkere' contest in de trand van allemaal dezelfde versie >:)

dit is dus op mijn core unknown:
Afbeeldingslocatie: http://teambitstorm.nl/tweaking/pics/1600xt/212_small.jpg
vCore 1.9v
mem geen extra koeling of spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Blij dat ik nog alleen andere koeler erop heb gedaan. Kan ik hem nog ruilen :+ Krijgt PC-platform toch RMA van 20 kaarten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
bestel maar alvast 25nieuwe PEAKS dan Lism :P

wel nette score trouwes 212fps. :*) :*)

[ Voor 33% gewijzigd door Powrskin op 05-10-2007 18:14 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 15:56

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hmmm dan weet ik niet of ik uberhaupt nog garantie kan krijgen... (fansnoertje doorgeknipt, dat ding maakte me gek ;) )... Iedereen die voltmods heeft toegepast heeft ook pech, net als alle overklokkers (was einde garantie toch?) Jammer maar helaas.

Lism, we wachten rustig af wat je kunt fixen :9

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.