GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.450 views sinds 30-01-2008

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Misschien mailtje direct naar PEAK toe sturen en vragen wat ze aan het doen zijn.
En ze er op wijzen dat de hele slechte publiciteit voor ze is. :P

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Snot_Aap schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:42:
Als je kijkt in de datasheet van peak staat er dat ie wel 24 pixel shaders zou moeten hebben:
http://www.peakhardware.c...0XT_256MB_128bit_DDR3.pdf
En RV560XT core en crossfire support.

Het is dus gewoon een X1600XT verkocht als X1650XT:
http://www.peakhardware.c...d/X1600XT256MB-128bit.pdf

Misschien fout van peak? :X

Edit: Zie nu ook op de site dat de X1600XT EOL is. Dus waarschijnlijk hadden ze nog kaartjes over waar ze van af moesten. :|
PEAK |:(
http://www.jetway.com.tw/...20PCI-Express%20Solutions

hij lijkt wel verrekte veel op de 1600pro van Jetway, die ook de 1650xt verkoopt als een 12pixel shader kaart.Jetway zit ook gwoon een beetje vaag met specs te gooien. |:(
Ik weet wel haast cker dat het niet mag wat ze doen, maar zal er even naar kijken nu.

Ook maar een mailtje naar AMD dan. MAIL verstuurd. Hele verhaal uitgelegt + plaatjes/links etc.
Samen met de vraag of je een kaart met compleet andere specs onder een andere naam mag verkopen, dan is mijn 6800gs in de verkoop ook een 6800ultra, geen probleem even een doosje te regelen :P
Snot_Aap schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:57:
Misschien mailtje direct naar PEAK toe sturen en vragen wat ze aan het doen zijn.
En ze er op wijzen dat de hele slechte publiciteit voor ze is. :P
Ik heb ze al wel gemailt, maar meer is beter natuurlijk :p
Heb alleen gevraagt of ze een 1650xt met 12shaders en 530core verkopen, met een fotootje derbij.

[ Voor 23% gewijzigd door Powrskin op 29-09-2007 01:28 ]

Nukezone FTW

• Mod_Aap
Die van mij blijf in ieder geval nog even in de verpakking.
Denk dat we het beste als groep contact op kunnen nemen met Peak en AMD.
En lism contact met zijn leverancier. En bijvoorbeeld nog even tot volgende week woensdag wachten met mods enzo.

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit wat voor kaart we gebruiken voor de contest.
Eigenlijk is dit alleen maar beter omdat je dan nog minder geheugen afhankelijk bent.

Maar ik wil toch even de reactie afwachten van peak.

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Geweldig :P ik kan met standaard koelertje gewoon tot de 648 core en 634 mem clocken :D en nog geen artifacts. maja kheb geen zin meer en morgen maar is ff die arctic erop zetten en kijke wat er dan gaat gebeuren

Verwijderd

Topicstarter
Snot_Aap schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:50:
@LISM
Moet ik dan nog even wachten met voltmods enzo er op te solderen?
Van mij mag je :> Ik denk niet dat peak de kaarten terug wilt gaan nemen. Ik heb peak ook al een mailtje gestuurd, lekker vaag weer. En het is een heel gedoe om die kaarten terug naar ons te sturen waarop wij 'm weer door moeten sturen. Wellicht kan je het antwoord van peak afwachten, maar ik schat de kans in laag dat hun met een compromie komen oid.

Of de software is gewoon niet correct, maar dat lijkt me stug. Het is wel misleidend, je denkt dat je een x1650XT in huis haalt , maar het gaat gewoon om een 1600pro Core met als de rest 'x1650xt' erop. :/

Afijn. Ik heb de kaart nog , ik ga van de week testen. Als Snot_aap even een sheet wilt geven :> En nog even een linkje waar ik die eelco's vinden kan , en hoeveel ik er moet hebben :) Ook interesse in het compleet vervangen van componenten :P

Hopelijk is m'n swiftech blokje ook optijd aanwezig.

Verwijderd

Het zelf verhaal dus weer met peak en jetway.
Dit deden ze ook met de ati 9800pro
De ati 9800pro is een 256bit videokaart.
Die van hun wat een ati 9800pro met 128bit (ati9700pro)

• Powrskin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:36:
verrek ja je hebt gelijk, al hadden toen ook merken als Sapphire 128bit kaarten.
Niet aan gedacht, maar is wel beroerd want dan is het waarschijnlijk wel legaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Powrskin op 29-09-2007 11:43 ]

Nukezone FTW

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 09:36:
Correctie: de 9700Pro is ook een 256-bit kaart. Je bedoelt dan de 128-bit 9800Pro versie, die zijn er wel geweest namelijk. Jongens, geef me een emailadres, dan mail ik ook wel even :)

• Powrskin
  • Niet online
service@PEAKHARDWARE.com

Nukezone FTW

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 11:00:
[...]

Correctie: de 9700Pro is ook een 256-bit kaart. Je bedoelt dan de 128-bit 9800Pro versie, die zijn er wel geweest namelijk. Jongens, geef me een emailadres, dan mail ik ook wel even :)
Klopt.. deze waren over het algemeen iets goedkoper dan kaarten met een 256Bits interface. Ik snap alleen niet waarom Peak dit niet vermeld oid, dat het om oudere modellen gaat. Wellicht hebben hun een andere benaming voor 'XT' en dat het daarom mag. Ik had m'n mail gisteren gestuurd naar Peak hardware, ik denk niet dat ik met dit weekend nog bericht krijg. We wachten wel af :)

Ondertussen heb ik het andere deel van m'n hardware even gedokt, en wacht ik op bevestiging / verzending. Die OC komt er wel :9 ff kijken of m'n onderdeeltjes ook nog in de bus liggen :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b2bdf3ad951d8aa7bf2d61753e1f3c4/full.jpg
:9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 12:41 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 01:38:
[...]

Ik denk niet dat peak de kaarten terug wilt gaan nemen.
Je weet het niet, neem eens contact op met ATi, misschien mag Peak helemaal geen x1600 verkopen als 'ATi X1650XT'...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook Ati maar eens een mailtje gestuurd.... Hopelijk krijg ik daar bericht op :)

• Mod_Aap
@framaster
Heb jij wel 24 pixelshaders?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

HOLY... ga jij eens HEEL snel die temperatuurtjes posten :9

En dan wel stockkoeling versus AC Freezer 7 he! >:)

• Xcist
Jejking schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:07:
[...]

HOLY... ga jij eens HEEL snel die temperatuurtjes posten :9

En dan wel stockkoeling versus AC Freezer 7 he! >:)
ik ben hem nu goed er aan het opzetten ik zal zo is ff een foto posten

hij zit erop en draait :P ff clocken

[ Voor 6% gewijzigd door Xcist op 29-09-2007 16:28 ]

• Mod_Aap
Zonder mods en standaart koeler:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php6GHBJM.PNG

Zo, nu de soldeerbout maar eens pakken.

[ Voor 19% gewijzigd door Mod_Aap op 29-09-2007 16:37 ]

• Xcist
Hoe krijgen jullie die speeds voor elkaar mijn kaart gaat schreeuwen van de pijn als ik hoger als 670 core ga

• Mod_Aap
Die van mij gaat ook maar tot 675

Verwijderd

Topicstarter
framaster schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:53:
Hoe krijgen jullie die speeds voor elkaar mijn kaart gaat schreeuwen van de pijn als ik hoger als 670 core ga
Tja dat verschilt per kaart natuurlijk :) :P

Iedereen heeft 12 pipelines ipv 24 trouwens?

@SnotAap , heb je er al een voltmod voor? Waar moet ik die variable weerstand tussenplaatsen? Thx :>

• Xcist
:P ach ja ik heb ook maar 24 pip lines maar het domme is dat ik 115 stock haal :??

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
Ik heb ook gewoon maar 12 en 5 ipv 24 en 8 volgens de X1650XT specs.
maar iets dat wat lelijker lijkt, is dat er dus blijkbaar wel verschillende versies zijn?
Tmmbomb woont hier om de hoek en we houden elkaar aardig op de hoogte. Nu lijkt het dat Tmmbomb een lagere voltage meet als ik, namelijk 1,26 geloof ik en ik 1,35 en als je naar de core kijkt lijkt ie uh kleiner en er is geen vermelding van RV530 of iets dergelijks...
take a look:
Start post core, zo ziet ie er ook bij mij uit:
http://tweakers.net/ext/f...e30722b8a91afbaf/full.jpg
Tmmbombs core:
http://teambitstorm.nl/tweaking/pics/1600xt/core.JPG

Daarnaast geven de meeste progjes bij mij 512 mb weer? in sisoft sandra zegt het dat dat 256 op de kaart is en 256 van het systeem. Ik ben niet heel bekent met ATI maar dit klinkt als n soort Turbo Cache feature, iemand enig idee hoe ik dat uit moet zetten?

teambitstorm.nl

Verwijderd

Ook ik heb een "RV530 Pro"...

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:30
@ C0llo: Dat heet HyperMemory en je kunt het uitzetten met Ati Tray Tools, ga naar Tools & Options en dan naar General Options, dan naar de tab Advanced en haal het vinkje weg bij ATT shared memory.

Ik heb nog wat rondgekeken en Peak staat niet eens bij de partners van Ati.

En klopt het lism dat je de kaart hier besteld hebt? Als dat zo is wat staat er dan bij technical specifications?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
De naast de core van de ts (rechterboven hoek) tel ik ook 4 meer weerstanden dan bij die van tmmbombs.

Verwijderd

Topicstarter
djceebee schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 17:45:

En klopt het lism dat je de kaart hier besteld hebt? Als dat zo is wat staat er dan bij technical specifications?
Kan ik je op z'n vroeg maandag pas vertellen.. zou best kunnen :) Dat betekend dus dat ik er ook meer regelen kan als daar nog belangstelling voor is.

Verwijderd

hummmm
de ati x1650xt van jullie is een ati x1650pro

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 50

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jep. Het gaat hier dus om een X1650Pro die nagenoeg op pipelines hetzelfde is, maar waarom in godsnaam peak adverteerd met x1650XT :?

• Mod_Aap
Zie volgende post voor mods

[ Voor 97% gewijzigd door Mod_Aap op 30-09-2007 13:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
5K? Ik had net 20K besteld.... (3maal) :/

Kan ik daar nog iets mee? :+

Overigens komen mijn spullen langzamerhand ook bij elkaar.... Hopelijk heb ik deze week mijn Swiftech 180watts Tec + waterblock click en een review -10 graden op idle :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4ec28689fcfee3346004f93252f87bc7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8debf5ccebaade0d1f4ce49d6833c72a/thumb.jpg

En dan m'n eigen resevoir + nog eens 2x120MM radiator :9 Dat allemaal gepaard met m'n eigen systeem of een Core 2 duo bak :9 Dus wees nu allen niet zo voorbarig, de contest moet nog beginnen ! :P niet iedereen heeft z'n kaartje nog binnen....

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2007 22:03 ]

• Mod_Aap
Ja, je kan er gewoon een 20k op zetten.
Alleen ben je dan eerst een tijdje loos aan het draaien en daarna loopt de spanning per slag 2* zo snel op. Maar op zich is het met een 10k 3 slagen draaien voor 0.1 volt :P .
Dus misschien dat een 20k zelf wel wat fijner werkt.

• FreezeXJ
  • Laatst online: 20:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Grrr Grr en nog eens GRRR...

Waarom heb ik dat nou weer... Win2K beweert de drivers niet te herkennen, handmatig selecteren werkt, maar mijn FPS in nature is net 80... (met overgeklokte Venice3K@2.4Ghz, 1GB ram en verder normaal spul)
Overklokspul werkt niet, Everest Home kan me niets vertellen over de kaart, waarschijnlijk door de drivers. (nee, die van de CD werkten niet :S)

en waarom heb ik zo'n 1650Pro kaart... Het staat zelfs achterop de doos, 12 pijplijnen, 5 filters... PEAK doe es niet...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 21:50:
5K? Ik had net 20K besteld.... (3maal) :/
Het is een variabele weerstand weet je nog? Al koop je er 1 van 1MOhm dat maakt allemaal niet uit zolang je em maar vergenoeg terug draait werkt het wel. Het enige verschil is dat 100KOhm in 20slagen 5KOhm per slag is, en dat 20KOhm in 20slagen 1KOhm per slag is, dus je precisie gaat een stuk achteruit. Daarom word altijd aangerade een zo laag mogelijke waarde te gebruiken.

• C0llo
  • Laatst online: 02-07 14:49
Der valt software matig best wat winst te halen. Voor de mensen met lagere fps, alleen al door simpel een andere driver te kiezen en in t standaard control panel wat te verandere hed ik al 33 fps winst geboekt. Van 97 naar 130 gewoon op stock speeds.

teambitstorm.nl

Verwijderd

Topicstarter
bassie schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:22:
[...]

Het is een variabele weerstand weet je nog? Al koop je er 1 van 1MOhm dat maakt allemaal niet uit zolang je em maar vergenoeg terug draait werkt het wel. Het enige verschil is dat 100KOhm in 20slagen 5KOhm per slag is, en dat 20KOhm in 20slagen 1KOhm per slag is, dus je precisie gaat een stuk achteruit. Daarom word altijd aangerade een zo laag mogelijke waarde te gebruiken.
Ik snap het ja :) Heb ik nog 1 vraag... Hoe zie ik of die dingen op het beginstand, of eindstand staan? :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b2bdf3ad951d8aa7bf2d61753e1f3c4/full.jpg
Verder nog niet aangeraakt enzo. Soldeer die dingen op m'n werk van de week.

• Mod_Aap
Meten met een multimeter.
Middelste pin met een van de buitenste pinnen.

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 22:26:
[...]

Ik snap het ja :) Heb ik nog 1 vraag... Hoe zie ik of die dingen op het beginstand, of eindstand staan? :+

[afbeelding]
Verder nog niet aangeraakt enzo. Soldeer die dingen op m'n werk van de week.
Helemaal naar 1 kant draaien en dan hopen dat je de goede hebt :+

Nee grapje, gewoon een multimeter.

Verwijderd

hummm

als de mensen die hun kaart hebben ontvangen even melden welke model ze hebben gehad?
Dan kunnen we eventueel de conteste splitsen door 2 modellen.

Trouwens ik staat op de reserve lijst
Is er nog hoop voor ons?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik je maandag vertellen, weet ik ook meteen of er meerdere kaarten nog geleverd kunnen worden.

Wat betreft de contest, tja als het om een 1600pro chip gaat heeft het weinig zin om tegen een x1650xt te gaan werken, aangezien deze al de helft meer aan pipelines heeft.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Ik heb net te horen gehad dat ik nog mee kan doen :) . Zal ik eens kijken of ik die vMod kan begrijpen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Vanmiddag zal ik eens kijken wat ik heb, en wat ik met beetje werk kan scoren.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 23:48:
Wat betreft de contest, tja als het om een 1600pro chip gaat heeft het weinig zin om tegen een x1650xt te gaan werken, aangezien deze al de helft meer aan pipelines heeft.
Openen in het BIOS gaat niet, maar dichtzetten misschien wel.
Dus het zou zomaar kunnen dat je de mensen met een 1650 de pipelines laat uitschakelen, en dan kun je gewoon één pool starten voor de contest.

Verder mag PEAK ze trouwens best als X1650XT Peak verkopen, zo zijn er ook kaartjes van nVidia van ASUS die helemaal niet bestaan, zoals 7600GTX enzo. Echter, bij de core vermeldingen op websites, en achterop de doos staat gewoon dat er een 7600GT core in zit, en er staat al helemaal geen fake aantal pipelines op, dus.. :X

@onder: Volgens mij mag het wel als ze er duidelijk stuff bij hebben staan. Maargoed, ik, en jij denk ik ook, hebben de policies van ATi niet, dus we wachten maar af wanneer lism iets terug krijgt :P

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 30-09-2007 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 30 september 2007 @ 10:25:
Verder mag PEAK ze trouwens best als X1650XT Peak verkopen
Niet als er ook echt een X1650XT bestaat. Dat is gewoon misleiding van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Benodigdheden:
  1. 10K trimmer voor VDDR.
  2. 15 of 20K trimmer voor VGPU.
  3. Dun stukje draad (bijvoorbeeld gestripte netwerk kabel)
  4. 15 tot 30 watt soldeerbout, of soldeer station op 300 tot 350 graden.
  5. Multimeter
De mods
VDDR (Geheugen)
Neem de 10K weerstand en draai het schroefje net zo lang door tot dat deze gaat tikken of op het einde loopt.
Meet de weerstand tussen de middelste pin en de twee buitenste pinnen.
Aan 1 kant zal je nul ohm weerstand meten aan de andere kant 10000 ohm.
Buig de 0 kant om of knip deze af.
Soldeer nu je draad aan de trimmer en doe eventueel krimpkousjes om de gesoldeerde pinnen heen.
Knip nu de andere kan op lengte af en strip een heel klein puntje van de uiteindes af.
Vertin deze puntjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpS1R441.PNG

Vertin nu de poot 5 en 7 van de groen omcirkelde chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpSWY7Qa.PNG

En soldeer daarna de trimmer aan deze chip:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpzkBYYG.PNG

Stop de kaart nu in pc en meet met je multimeter de spanning op het geheugen. (V gelijkstroom)
Dit kan je doen door de spanning tussen de groen omcirkelde pin:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php8nToXU.PNG
En aarde(ground) te meten. Voor aarde kan je bijvoorbeeld de zwarte lijn van een molex gebruiken.
Je zou nu rond de 2 volt moeten meten.

Draai nu langzaam de weerstand terug en op een gegeven moment zou je de spanning op moeten zien lopen.
Dit gaat redelijk langzaam dus schiet niet in de stres als er in het begin niets gebeurd.

VGPU (GPU)

De vgpu mod is praktisch het zelfde.
Alleen soldeer je nu op de zwart omcirkelde chip en gebruik je een 15K trimmer (wel dezelfde pinnen (let op het rondje deze chip zit namelijk precies anders om gesoldeerd op de kaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpSWY7Qa.PNG

En gebruik je het zwart omcirkelde meet punt:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php8nToXU.PNG

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpcSjKa5.PNG

!!OP EIGEN RISICO!!

[ Voor 94% gewijzigd door Mod_Aap op 30-09-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is PEAK niet echt goed bezig, want volgens deze datasheet van de enige X1650XT die ze hebben zit er een RV560XT chip op, met 24 pixel pipelines en 8 vertex shaders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

zit ik verkeerd te kijken of klopt het dat ik nog geen results zie. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Rol-Co schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:38:
zit ik verkeerd te kijken of klopt het dat ik nog geen results zie. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255phpZcAn9x.PNG
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
net me cpu waterkoeling gemonteerd op me kaartje >:)
voltmod met een 2700ohm weerstandje op de gpu spanning
nou nog even atitool gebruiken want de driver software gaat niet verder als 50% overclock :+

[750 / 750 mhz]
[setup]
[close up]

[ Voor 88% gewijzigd door Tmmbomb op 30-09-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@Tmmbomb: temps? ;)

@ de rest: ik hoop op een snel antwoord van ATi want ook dit schaadt hun naam, lijkt mij tenminste. Het zou een zeer laffe daad zijn want dit heet oplichting, we betalen voor een échte X1650XT en niet voor een fake met minder pipes :X

Edit: hier van de site van PEAK:
http://www.peakhardware.c...0XT_256MB_128bit_DDR3.pdf
• X1650 XT (RV560XT)
• 256MB DDR3
• 600MHz
• 1.2GHz
• 128bit
• 400MHz x 2
• PCI-E 16X/8X
24 <----------------------- Pixel Shader Processor
8 <------------------------ Vertex Shader Processor
• YES
• Fan & Heat Sink
• 2048x1536
• 9.0c
• 2.0
• DVI + D-sub + TV-out

[ Voor 52% gewijzigd door Jejking op 30-09-2007 14:25 . Reden: Quote fixed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
temps van die kaart geen idee, maar het koper van me waterkoelblok is koud.
Normalitair houdt me setje een Q6600 B3 op 1.38v onder de 53graden stressed dus dan moet dit geen probleem zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
zeauw, leg daar je 8800 maar neer :D

nette resulaten btw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lekker hoor TmmBomb ;) Geheugen niet gekoeld? Worden ook niet warm?

750/750MHz is behoorlijk hoog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@Tmmbomb
Welke spanningen draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Afbeeldingslocatie: http://www.nrode.nl/bestanden/3dmark01.JPG

Net even voor het eerst gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Atitool gaat wat verder _/-\o_ 810 / 774 wat resulteerd in 196.9 FPS
Als ik verder ga dan blijft het hangen :(

vGPU is 1.66v, daar heb ik een 2700ohm weerstandje op gesoldeerd
Geheugen is nog helemaal standaard, 1.91v en geen extra koeling
Komende week maar eens het geheugen onder handen nemen en brullen met de spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sodekneiters, 1.66V :O

We dachten hier ''jongens laten we even rustig beginnen met max. 1.5V''. Wat nou 1.5! :+
Ik zou nu eens beginnen met je geheugen, omdat het maar een 128-bits bus is snakt het ding naar geheugenbandbreedte. Ik denk dat de grootste gain daar ligt voor je :)

Ben benieuwd waar je strandt man!

[ Voor 21% gewijzigd door Jejking op 30-09-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Onder waterkoeling moet dat makkelijk kunnen.
Stock is 1.4.
Helaas werkt vgpu en vmem verhogen bij mij alleen maar tegen.
Eerst maar eens even betere koeling regelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Nou Nou daar ga ik dus nooit overheen. wtf bijna 200 fps ik kom niet hoger aals 155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

framaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:23:
Nou Nou daar ga ik dus nooit overheen. wtf bijna 200 fps ik kom niet hoger aals 155
Waar koel je mee en heb je al voltmods uitgevoerd?

Die score van mij is gewoon met originele koeler en wat gespeel

Had net trouwens 160fps

[ Voor 4% gewijzigd door shinchan03 op 30-09-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
..en über allesch: Tweak ook buiten je GPU om. Denk aan je CPU, geheugen (weinig invloed, maar toch wat), defragmentatie, minimale windows-installatie, drivers, LOD, etc. etc. ;)

@onder: Het maakt wel een béétje uit natuurlijk. En drivers/LOD/OS maakt ALTIJD uit :P

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 30-09-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

de nature bench was toch systeem onafhankelijk???? alleen de videokaart anders konden betere systemen het makkelijk winnen en was het geen eerlijke contest... maar dat was wat ik ervan begreep:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
ja dat lod enzo vat ik niks van en me systeem moet ik nog opnieuwe installeren ach ja dat komt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verse windows install met de driver van de CD 8.39 RC4, stock is 97 FPS en op 600/600Mhz met paar tweaks in CCC al goed 156.8 FPS. CPU Pentium 3.2Ghz 'C' op stock geheugen in DC met 400Mhz op 2-2-2-4. Moet ik maar eens Atitool halen

Denk dat mijn Vf-900 erop past, en de Apogee GT ook wel _/-\o_ Daar eens me gaan spelen

[ Voor 16% gewijzigd door Darkasantion op 30-09-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Verse gestripte windows, zo min mogelijk services en processen.
In mijn gestripte winXP zit ook geen netwerk ed wat zo'n beetje de helft van windows is.

De rest van je hardware maakt natuurlijk wel heel ietsje uit, maar dan praat je over hooguit enkele fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Of Rivatuner, nog een stukje uitgebreider, meteen met allerhande tweaks, zoals LOD.
(En ja, dat werkt ook op non-nvidia kaarten, zoals ATiTool ook op non-ati kaarten werkt.)
Denk dat mijn Vf-900 erop past,
Volgens Zalman past 'ie op X1600 kaarten, dus X1650 zal ook wel gaan (staat niet op de incompatibility list, en is niet veel anders (zeker niet in dit geval :+ ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als die VF-900 dezelfde beugel aan de achterkant heeft zoals de VF-700 series dan pastie ja :) Anders kon ik mijn zalman er ook niet op drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Rivatuner wil niet, Cataylist is ervoor te nieuw. En das was het weer even voorlopig, ga eerst de RMA met de harde schijf regelen, omdat deze steeds meer schade krijgt/maakt, en dan hele gestripte getweakte Windows erop, VF-900 en potloodmod om het te leren voor mijn 7600GT

Snot_Aap: Waar moet ik me lijntjes met B2 trekken? Kan het zo niet erug vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Heb net de Vmem mod er op gesoldeerd, maar wilde toch graag ff jullie mening over eventuele kortsluiting. Het blauwe prut op de foto zijn restjes gesmolten tape :P. Als er contact optreedt tussen die middelste pin (pin 6) is het dan gelijk over en uit? In het datasheet heet die Pin EN.
functie:
Chip enable (Active high)
En de link nar het foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/hmmz.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door OConnor op 30-09-2007 18:14 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
OConnor schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:54:
Heb net de Vmem mod er op gesoldeerd, maar wilde toch graag ff jullie mening over eventuele kortsluiting. Het blauwe prut op de foto zijn restjes gesmolten tape :P. Als er contact optreedt tussen die middelste pin (pin 6) is het dan gelijk over en uit? In het datasheet heet die Pin EN.
functie:

[...]

[afbeelding]
Echt netjes is het niet..
Soldeer het er gewoon nog een keer netjes op en gaan met die banaan :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
OConnor schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:54:
functie:

[...]

[afbeelding]
je moet je draadje eerst vertinnen, dus soldeerbout op het draadje, en dan tin tegen het draadje tot het er in vloeid.

dan kan je hem afknippen en een heel kort stukje koper aan het pootje maken. heel simpel :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
thx voor de uitleg, ga het zo voor de Vgpu mod iig doen.

Maar na een weerstandmeting te hebben uitgevoerd was ik overtuigd dat niets sluiting maakte, dus opgestart, en werkte nog prima :)

Dus het voltage gaan opvoeren, en zowaar het werkte, van 1,97 volt naar (een magere :$) 2,05 volt.

Helaas kwam ik alleen maar minder ver dan eerst met OC' en, kan dit?! :l

Hoever zouden jullie aanhouden als veilige grens voor het opvoeren van de geheugenspanning?

EDIT: wtf, hoe hoger ik het Vmem zet, hoe meer artifacts op dezelfde snelheid (op 2,15V zelfs op stock speeds arti's in ATItool test :X) Hoe kan dit nou weer...

[ Voor 15% gewijzigd door OConnor op 30-09-2007 21:58 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

OConnor schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:21:
thx voor de uitleg, ga het zo voor de Vgpu mod iig doen.

Maar na een weerstandmeting te hebben uitgevoerd was ik overtuigd dat niets sluiting maakte, dus opgestart, en werkte nog prima :)

Dus het voltage gaan opvoeren, en zowaar het werkte, van 1,97 volt naar (een magere :$) 2,05 volt.

Helaas kwam ik alleen maar minder ver dan eerst met OC' en, kan dit?! :l

Hoever zouden jullie aanhouden als veilige grens voor het opvoeren van de geheugenspanning?

EDIT: wtf, hoe hoger ik het Vmem zet, hoe meer artifacts op dezelfde snelheid (op 2,15V zelfs op stock speeds arti's in ATItool test :X) Hoe kan dit nou weer...
Ik weet niet wat voor koeling je hebt. Als je goed nadenkt redeneer je dat hoe hoger het vmem hoe meer artifacts de kaart geeft. Meer voltage = meer warmte dus resulteert naar artifacts.

Tip: ga voor betere koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
:( die voltmods kan ik niet uitvoeren *snik*

heeft iemand foto's van potloodmod ?

en eventueel een link naar een site waar lod tweaks of windows tweaks opstaan ik heb gezocht maar kan niks bijzonders vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

framaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:31:

en eventueel een link naar een site waar lod tweaks of windows tweaks opstaan ik heb gezocht maar kan niks bijzonders vinden :|
Je kunt ook gewoon een soldeerbout kopen en de andere voltmod uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:49
@framaster, regel een soldeerbout :+ (ik heb geen bout thuis maar wel één op de zaak waar ik vrijdag en zaterdag ben)

Heb de kaart vanavond uitgepakt (half uit landbouwplastic? (lijkt er in iedergeval veel op :P nouja als het maar verpakt zit en het is goed aangekomen dus wat zeur ik) en zie ook bij mij op de doos 12 pixelshaders en 5 vertex shaders staan :/ ... heb de kaart nog niet in m'n systeemgehad (waarschijnlijk morgen) ook de koeler er nog op laten zitten dus weet niet of er toevallig een RV560XT onder zit
* pin_point hoopt van wel

Hmm zie dat shinshan iets eerder op het soldeerbout-kopen idee kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
das dus het probleem heb wel een soldderbout maar geen multimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb zelf RV530(4tmu). Eerst RMA regelen en dan eens het solderboutje+tin en weerstanden bestellen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
framaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:46:
das dus het probleem heb wel een soldderbout maar geen multimeter
multimeters koop je bij de gamma/praxis vaak ook in de €5,- bak, zijn het wel niet op en top meters maar je meet wel ^^, volgens mij zijn multimeters van de betere merken wel wat duurder maar ook makkelijk te vinden.

@ darkasantion; RMA regelen? ik snap je ff niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
RMA regelen? Denk niet dat je ergens een poot aan de grond krijgt hoor, of het gaat hééél lang duren :)

Die arti's leken mij niet te wijten aan de temperatuur, de chipjes voelen zelfs onder zware belasting gewoon koud, niet eens lauw...

EDIT: voor de stats; ik heb ook een RV530 core...

[ Voor 9% gewijzigd door OConnor op 30-09-2007 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Dan is het toch inderdaad raar.

Ik vatte hem ook al niet met RMA. iedereen heeft toch gewoon dezelfde kaart? Dus ik zie het probleem niet echt.

Voor mij dezelfde chip als de bovenstaande

[ Voor 13% gewijzigd door shinchan03 op 30-09-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
shinchan03 schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:55:
Dan is het toch inderdaad raar.

Ik vatte hem ook al niet met RMA. iedereen heeft toch gewoon dezelfde kaart? Dus ik zie het probleem niet echt.

Voor mij dezelfde chip als de bovenstaande
Eerst met deze (RV530) kaart de contest doen, en dan opsturen naar peak van "hé die kaart moet nog harder kunnen regel es een nieuwe voor me :+ "

en ik meende in dit topic te lezen dat iemand wel een RV560 kaart had maar kan die post niet meer vinden

[ Voor 10% gewijzigd door pin_point op 01-10-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 13-09 18:56
Hij had het over een RMA van zijn HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jongens:

PEAK & EOL (End Of Life):
PEAK VGA Card EOL Announcement
For Release on 21st May 2007
PEAK announces to end the productions of those items listed below, they are:
• ATi Radeon X550 256MB
• ATi Radeon X1550 512MB
ATi Radeon X1650 XT 256MB
• nVidia GeForce 6200 256MB
• nVidia GeForce 6500 256MB
This announcement will be effective from June 2007.
PEAK & Warranty:
The warranty for those items above will terminate at the end of May 2009, two years after the product EOL (End of Product Life).
• All PEAK VGA are covered by a 2 year warranty since the date of manufacturing out of factory. Local warranty may depend on the offers of distributors/sellers. Users can request warranty from PEAK if no local service provided. For more detail, please check PEAK RMA Policy.
PEAK & RMA:
http://www.peakhardware.c...WARE-RMA-policy_final.pdf

En nog een mooie :/ :
Additional Remark
1. Due to ongoing technology, in case of the discontinuity of any product, PEAKHARDWARE will be unable to repair the product, and therefore will replace the product with a comparable one.
2. PEAKHARDWARE reserves the right to decide on an exchange for a product of similar or equivalent specification.
3. PEAKHARDWARE has the right to change or modify its warranty policy statement without further notification.
Bron: http://www.peakhardware.c...20Statement%20(VGA)-r.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja und?

Vrij standaard voorwaarden hoor. En dat 'ie EOL is is niet gek, het is gewoon een midrange kaart uit een oude serie, en als ATi kapt met het leveren van die chips (wat waarschijnlijk al iets te vroeg was in het geval van PEAK...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat denk je zelf?

Als je een X1650XT-chip krijgt verkoop je hem als X1650XT.
Heb je geen X1650XT-chips meer, en je plakt er een andere chip op (X1600) => fout.

En besides that:
Hoe kan je nog X1650XT's verkopen vier-en-een-halve maand nadat je hem EOL haalt?
Oftewel: dit riekt naar matennaaierij...

Mijn vertrouwen in deze onderneming is er niet beter op geworden de laatste 2 dagen :/

[ Voor 29% gewijzigd door Jejking op 01-10-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Due to ongoing technology, in case of the discontinuity of any product, PEAKHARDWARE will be unable to repair the product, and therefore will replace the product with a comparable one.
Software-matig mollen in windows, opstarten zonder koeling, en opsturen maar :P

verwacht ineens een hele hoop RMA verzoeken op mijn werk :X

@OConnor
Check de koeling eens :) eventueel een component wat niet tegen deze voltages of snelheden kan? Ik zou graag zoveel mogelijk info willen hebben zodat ik niet voor verassingen sta straks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik heb hetzelfde probleem als oconner.
Het is idd denk een koeler probleem aangezien ik ook met stock koeler draai.

En ik denk dat de maximum geheugenclock wordt bepaald door de memory controller aangezien het geheugen sowieso to 700mhz zou moeten gaan en dat halen de meeste niet dus een hogere vgpu zou ook best voor hogere geheugen clocks kunnen zorgen.
Zie tmmbomb

[ Voor 52% gewijzigd door Mod_Aap op 01-10-2007 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 20:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hier inmiddels ook al artefacts en vastlopers, op stock volt en speeds, onder VF700... Volgens mij hebben ze ook nog een brakke serie te pakken.
(records zijn matig, van 82 FPS naar 104 FPS... driver issues)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Geheugen op 2.2v (van 1.9v) gaf op stock nog net geen artifacts.
De chips waren niet extra gekoelt maar ze waren na 2min koeler als na 20min benchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Eigenlijk geen tijd, maar gisterenavond toch alvast snel het een en ander geïnstalleerd:

Alles stock op een schone (enigszins gestripte) windows install geeft mij 97 fps. Met wat overclocken van de kaart kom ik op 115 fps (648 core 600 ram).

Verder nog helemaal niets aangepast in hardware of software, een echte score zal misschien eind deze week of anders volgende week voor het eerst komen. Hopelijk kan ik do-avond even langs de electronicawinkel...

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

RMA is inderdaad voor de HD. Eerst dat regelen, en dan kleine windows XP erop, voltmods en hopelijk redelijk clocken ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

framaster schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:31:

http://www.tweaktown.com/cat/guides/index.html

Aan de hand van hun guides tweak ik mijn XP altijd, wordt er stuk sneller en stabieler van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Snot_Aap schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 00:52:
Ik heb hetzelfde probleem als oconner.
Het is idd denk een koeler probleem aangezien ik ook met stock koeler draai.

En ik denk dat de maximum geheugenclock wordt bepaald door de memory controller aangezien het geheugen sowieso to 700mhz zou moeten gaan en dat halen de meeste niet dus een hogere vgpu zou ook best voor hogere geheugen clocks kunnen zorgen.
Zie tmmbomb
Het kan ook zijn (wat vaak is bij die mid-end kaartjes) dat je juist een lager geheugenvoltage nodig hebt om hoger te komen..

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
El Snorro schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:18:
[...]

Het kan ook zijn (wat vaak is bij die mid-end kaartjes) dat je juist een lager geheugenvoltage nodig hebt om hoger te komen..
Hoe kan je dat precies doen dan? Je kan er toch moeilijk een extra weerstandje in serie voorzetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Darkasantion schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:15:
[...]

http://www.tweaktown.com/cat/guides/index.html

Aan de hand van hun guides tweak ik mijn XP altijd, wordt er stuk sneller en stabieler van.
Dank u ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
ik heb nog geen reactie's terug van Zowel Jeway, peak en Amd :S

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je hebt nog steeds niet je temperaturen gepost van je Arctic CPU-koeler op je X1650XT.

Jij vlug eens doen, ik en de rest weten wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ghehe als ik dit zo zie krijg ik wel weer de kriebels en moet ik denken aan mijn 9700 Pro met dikke voltmods :P

Mja heb de laatste tijd te weinig tijd om veel te tweaken :( volgende keer doe ik wel weer mee !! ik ga dit wel volgen :) is altijd leuk om te zien wat er uit gehaald kan worden :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Stock koeling GPU @ 1.5V
Heb de VDDR mod er weer af gehaald werkt toch alleen maar tegen.
700mhz :*)
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/15255php7of9mn.PNG

[ Voor 26% gewijzigd door Mod_Aap op 01-10-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
:( hoe krijg jij die FPS zo hoog?

Ik ben net ook even begonnen.... @stock:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7c8ea23fa08be94ae748400234d1d2ca/thumb.jpg

Standaard alle display settings op 'low' maar nog zo'n baggere lage FPS.... Trouwens verhogen van het voltage van je PCI-e bus wil ook wel een beetje helpen ;) 0.0200v is goed voor 10MHz extra op het geheugen :P

Ik kwam op 650/650 met core & memory / zalman koelert. Die voltmods komen nog ook die peltier-setup :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:09:
:( hoe krijg jij die FPS zo hoog?

Ik ben net ook even begonnen.... @stock:
[afbeelding]

Standaard alle display settings op 'low' maar nog zo'n baggere lage FPS.... Trouwens verhogen van het voltage van je PCI-e bus wil ook wel een beetje helpen ;) 0.0200v is goed voor 10MHz extra op het geheugen :P

Ik kwam op 650/650 met core & memory / zalman koelert. Die voltmods komen nog ook die peltier-setup :9
LOD settings in rivatuner

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.