GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.453 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

X1650XT OC Contest

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c29f1967d1d597015a8dd9fd0eae1ce/full.jpg
Aanschouw 20 kaarten van dezelfde batch :9

GPU Contest Peak X1650XT PCI-E, DDR3, 128BIT

Wat is dit :?
Nav Animocheck GPU Overclock Contest! wordt dit de officieele thread waarin de 'challengers' het met elkaar opnemen om de hoogst mogelijke score te halen met de X1650XT, PCI-E, DDR3 & 128Bit geheugen. De uiteindelijke keus is gevallen op een X1650XT omdat deze DDR3 Geheugen bevatte, en via mij nog voor 47 euro te verkrijgen viel!

Wie doen er mee?

We hebben 21 kanidaten die zich aangemeld hebben en ondertussen afwachten op een kaartje, zodat we straks allemaal kunnen beginnen! Deze mensen zijn:
  • 1: THEDARKEST (TZ) [br] 2: shinchan03 (TZ en GoT)[b]Betaald[/b] [br] 3: Free-Luck (TZ) [b]Betaald[/b][br] 4: OConnor (GoT)[b]Betaald[/b][br] 5: Zgaab (TZ-Nick) Dafut [b]Betaald[/b] (GoT-Nick)[br] 6: Collo (GoT) [b]Betaald[/b][br] 7: Tmmbomb (GoT) [b]Betaald[/b][br] 8: Empie (alleen GoT) [b]Betaald[/b][br] 9: Pin_Point (GoT)[b]Betaald[/b][br] 10: Snot_Aap (GoT)[b]Betaald[/b][br] 11: Darkasantion (GoT) [b]Betaald[/b][br] 12: lism (GoT)[b] Krijgt 'm gratis :+[/b][br] 13: cpec (GoT)[b]Betaald[/b][br] 14: Framaster (GoT) [b]Betaald[/b][br] 15: Jejking (GoT) Gereseveerd! [br] 16: Maarten-NForce (GoT) [b]Betaald[/b][br] 17: T98D (GoT) Gereseveerd![br] 18: Freeze_XJ (GoT) [b]Betaald[/b][br] 19: Killzone (GoT) In afwachting.*[br] 20: djceebee (TZ en GoT) [b]Betaald[/b][br] 21: klootzakje (GoT) Gereseveerd*
TZ houdt dus Techzine in, dat draadje is hier te vinden :)
* = Wel betaald, maar geen adress :'(

De lijst met reserves:
  • 1: [s]Killzone[/s][br] 2: Suijkerbuijk[br] 3: Disaster_Master[br] 4: IceCast[br] 5: Ik ben het![br] 6: Phenos2[br]

Wat zijn de regels?

Standaard wordt er met 3dMark 2001 getest, o.a de Nature scene. Deze is puur GPU afhankelijk en de rest van het systeem zal deze benchmark een worst wezen. Met deze scene komt het puur aan op de kracht van je GPU, en natuurlijk je Oc' >:)

Leuk!! Mag ik meedoen?

We hebben te kampen met een tekort, zover kan ik tot op 21 kaarten regelen, die ik deze week wil gaan verzenden naar de gebruikers toe. Ondertussen moet er als het goed is ook betaald zijn door de meeste, diegene die nog geen DM gehad hebben moeten mij een DM sturen met de vraag of ze het berichtje mogen. Dit geldt alleen voor de 21 users die in deze lijst staan. Na van de week weet ik meer of ik meerdere kaarten nog bij leveren kan, ofniet. Je kan je wel aanmelden voor de reservelijst, mocht er iemand uitvallen en die heeft nog niet betaald dan kan jij zijn plek overnemen. Zover hebben we al 21 users die graag mee willen doen :) En dat moet wat beloven 8)

Wat zit erin voor de winnaar?

Winner takes it all. Niets meer en niets minder. De gebruikers krijgen aanzienlijk een lange tijd om de kaart zover mogelijk te overclocken, en hun resultaten te posten. De kaarten, en prijs wordt geleverd door:

Afbeeldingslocatie: http://www.pcplatform.nl/images/logo_standaard.jpg

Hoofdprijs: Zalman CNPS7000-B
Afbeeldingslocatie: http://www.pcplatform.nl/images/productfoto/zalman-cnps7000abcu.jpg

Geen troostprijs, dat betekend dus hard scoren met die kaarten :9

Specs van de kaart tov een 7600GT :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/be3036785c44d5a0704d4bfa02e46b23/full.jpg

Wat mag er gebruikt worden / gedaan :?

Cooling: Verzin het zo gek nog niet, en je zou zelfs een prijs alleen ter originaliteit krijgen _/-\o_ Videokaarten houden van lekkere koeling, en sommigen gaan het dan ook proberen met lucht, waterkoeling, droogijs, en zelfs LN2 als ik het goed heb :+

Voltmods zijn ook toegestaan, mits deze beschikbaar zijn voor deze type kaarten. Als iemand mij meer info wilt geven, graag :*)

Wat betreft vertragen van bepaalde dingen om zo hogere scores te krijgen is niet toegestaan! Deze contest moet gewoonweg eerlijk voor iedereen blijven en zouden het zonde vinden als men toch een manier gaat verzinnen om cheatend door deze contest heen te komen.

Pics?

GPU Oc Contest X1650XT
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3d489d789d0c997490d11c7ebf1fa9e5/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8af17581dbc1ed61ac09b0771ba43e1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5e469776fa160854d5abea52f0f8dc48/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22aa31cc21e45b4c02abd21500fd2025/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22d4e85ecef05ba5eaacf63394d1e902/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/863e450a602c2f220f33b0936f66b0f6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ad865e168d91704b01359c841275b030/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2d5764c262dd6c7101b5d76c361002ea/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45ab221915ec2477e30722b8a91afbaf/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d645e5becd02d5e059e5b4be46633b75/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/662f683fa6921264fd464d91b4723755/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/30a6da7311bdba9f64eb282fc536e536/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bd5d356df5bc4a0911a5cff80fbac760/thumb.jpg

Submits

Op de volgende manier kan je in dit topic je resultaten submitten:

Richtlijn post:

code:
1
2
3
4
5
6
<naam>
<koeling>
<kloksnelheden>
<behaalde FPS in Nature>
<indien van toepassing validatielink>
<foto'tje van je rig is altijd erg leuk>

Richtlijn screenshot:

code:
1
2
3
4
5
6
<CPUz-venstertje op z'n openingsscherm>
<behaalde FPS in 3Dmark met uiteraard de FPS in Nature goed zichbaar>
<resolutie (gebruik de standaard!)>
<totale 3Dmark score is leuk>
<schermpje van Riva / whatever met je clocks/temps ook leuk>
<eventueel NotePad venstertje met hierin je username en setup>

Als alles goedgegaan is moet je het ongeveer zo posten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5b9b692e5da59547123a3f547378afaf/thumb.jpg
kan natuurlijk afwijken bij iedereen

Linkjes:

3dMark2001
Frequently Asked Questions TCA
Frequently Asked Questions DOC ver. 3.0
Voltmod door Snot_Aap
Overclockers.com altijd leuk leesvoer
Voltmod guide voor de 1600Pro variant. Of het werkt weet ik niet, ik zou eerst de kaart onder handen moeten neemen en checken of de chips kloppen :)

Als laatst...

Mocht je vragen hebben, stuur mij dan een DM via dit linkje :)
En als laatst iedereen bedankt natuurlijk! :)

Status:

De kaarten gaan besteld worden.... (Maandag 24september)
De Contest voor inschrijvingen is gesloten! Maandag 24 september om 18:00
De eerste kaarten worden morgen verzonden! Donderdag 26 september [1 dag uitstel]
De eerste pics zijn beschikbaar! :) Woensdag 25 september
De eerste 15 kaarten worden vandaag verzonden (track & trace tevens ook verzonden per mail) Donderdag 27 september
Door een vervelende fout van blijkbaar peak (op de doos , boek, kaart staat X1650XT) gaat het om een X1650Pro model (RV530 op de chip) :r Hartelijk bedankt peak voor het maken van een misleidende kaart :/

Status!!!!

Zoals velen al wisten hebben we dus verkeerde kaarten in een verkeerde doos ontvangen met de verkeerde stickers en zelfs een verkeerde core van peak :P Ik heb dit aangekaart met Peak zelf, en ze geven hun fout toe. Er is dus iets misgegaan in het productieprocess waarop er 1600Pro chips op de kaarten gebakken waren (RV530) en ze hebben een tegemoetkoming voorgesteld. Als eerst was er een 2400XT aangeboden, maar aangezien deze zelfs langzamer was dan het origineel (de 1600Pro) ben ik nog even in discussie met ze geweest, de uiteindelijke kaart wordt dus een HD2600Pro van Peak, specs. Peak heeft toegezegd dat we de kaarten dus kunnen ruilen. Omdat het om een OC contest ging, en er al lui geweest waren die hun kaart deels al goed vernield hadden, maakt het Peak eigenlijk ook niet uit, en vindt dat we maar alle kaarten zonder behoren (dus kaart alleen) opsturen om te swappen met een HD2600Pro. Blijkbaar heeft dit wel een impact gehad, want het is 1 mailtje en ik heb zo 21 2600Pro hier op de vloer liggen van Peak/leverancier. Alle users die dus een kaart ontvangen hebben, mogen dit weer terugsturen zodra ik groen licht geef naar het adress dat op de factuur staat, en 7.50€ aan verzendskosten overmaken (vergeet je factuur niet erbij te doen :> ) zodat we de swap kunnen doen hier.

Wat Peak betreft, Uitstekende tegemoetkoming :D Beter kan je het ook niet hebben, en ik dank Richard Huang hier ook hartelijk voor _/-\o_ mocht hij nederlands kunnen lezen btw! en ik wens alle users in dit topic een spannend contest met degelijke kaarten again! 8)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Mooie startpost, dat belooft wat :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Succes heren :)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er zin in :)
Betaling zal ik vanmiddag of vanavond regelen, lism!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is prima. Voor diegene die nog geen mail gestuurd hadden naar mij doe dat zsm ! :) Ik heb er namelijk maar 11 ontvangen en verwacht er nog 9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Waarom hebben we het nu ineens over 3DMark2001?

3DMark2001 is gebouwd op DirectX 6.1 :X terwijl 3DMark03 test op DirectX 9.

Volgens mij is de Nature test uit 3DMark03 net zo onafhankelijk als die uit 3DMark2001, en het lijkt mij beter om de nieuwere van de twee te gebruiken omdat deze meer gebruik maakt van de functionaliteit van de hele videokaart.

Lees anders hier waarom.

Om een relatief nieuwe kaart te testen met een bench (met de technologie) van 6,5 jaar oud lijkt mij de plank een beetje misslaan.

edit:
:)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, Empie. Ik heb die TS geschreven en bedacht me nog of het niet 03 of 01 zou zijn. Ik pas 'm meteen even aan trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Mooie TS :)

Maar even over dit:
Winner takes it all.
Kan ik hier uit opmaken dat we helemaal geen categorieën (<0, water, air) gaan gebruiken?

En
Graag zou ik dat ook de andere gebruikers dit ook willen doen, foto's van hun setup
Natuurlijk moeten er pics gemaakt worden >:) Anders wordt het zo droog.

* OConnor komt er net achter dat hij nog een voeding moet kopen omdat zijn huidige in zijn Arctic-Cooling kast zit geïntegreerd }:O

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja die catogerien zijn er wel, maar de uiteindelijke winnaar gaat met de hoofdprijs zeg maar ervandoor. Ook een beetje motiverend om voor de rest het maximale eruit te halen :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:27:
Ja die catogerien zijn er wel, maar de uiteindelijke winnaar gaat met de hoofdprijs zeg maar ervandoor. Ook een beetje motiverend om voor de rest het maximale eruit te halen :+ :)
Nuja... ik denk dat iemand met LN2 koeling veel meer uit zijn kaart kan halen dan iemand op lucht. Dus denk dat er dan iets gerelativeerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
pin_point schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:39:
[...]

Nuja... ik denk dat iemand met LN2 koeling veel meer uit zijn kaart kan halen dan iemand op lucht. Dus denk dat er dan iets gerelativeerd moet worden?
da vind ik niet.
De hoogste score moet gwoon winnen (als het volges de regels is ofcourse ^^).
Diegene heeft vaak ook het meeste risico en moeite genomen (de boel kan stuk namelijk :P).

Over de regels die moeten wel erg soepel zijn, maar denk dat in het forum ook een stukje basis moet worden opgenomen zodat iedereen dat dan ook makkelijk kan toepasssen.
Zolang "regels" gemakkelijk te controleren zijn heb ik er geen problemen mee.

net zoals de voltmods daar zal ik ook nog verder naar zoeken, die moeten ook cker op het forum.
Ik heb die van de 1600pro wel gevonden trouwes.

edit: Super TS _/-\o_
heb er veel zin in :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Wat betreft vertragen van bepaalde dingen om zo hogere scores te krijgen is niet toegestaan!
Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen als je iets vertragen zou, het lijkt alsof de kaart harder gaat, en dus een hogere score / FPS haalt in games of benchmarks, wat natuurlijk niet klopt. Ik ga er niet verder op in in details, maar goed dat is dus niet toegestaan (cheaten).

En thanks @ TS bedankjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Komt er op neer een kristal te vervangen op je moederbord, waardoor 3dMark denkt dat, ff overdreven, 6 (echte) seconden, 1 seconde duurt. Hierdoor passen er dus ineens 6x zoveel frames in een (nep-)seconde, en is je score dus 6x hoger! Het is gelukkig moeilijk. En ik denk ook wel dat mocht iemand het doen hij/zij vrij snel door de mand valt, omdat op díe kloksnelheden de score teveel afwijkt van de anderen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de kaart (of het moederbord, ik kan me vergissen) zit een kristal, dat op 1 of andere manier een trilling uitzendt. De trillingstijd is bekend, dus aan de hand hiervan weet de computer exact de verstreken tijd tussen 2 momenten.
Je kunt dit kristal vervangen (categorie extreem moeilijk) door een kristal met een andere frequentie. Dan denkt de computer dat er minder tijd is verstreken, terwijl hetzelfde aantal frames is gerendered.
Maar dat is niet echt lief, dus doen (en kunnen, waarschijnlijk) we ook niet.

Edit: ik ben traag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Mooie TS, maar even kleine opmerking, de 7600GT is er ook als 80nm versie, waarvan ik een van de gelukkige eigenaren ben. De core haalt zonder voltmods al de 700Mhz, maar het geheugen doet maar 750Mhz. Gekoeld met een Zalman VF-700 Cu

Maar als ik met de X1650XT klaar ben, kan ik of de ATi kaart gebruiken als hij beter is, of even de 7600GT op core en memory +0.1v doen en kijken wat hij dan wil :) . Dus ik kom er altijd goed vanaf!

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 24-09-2007 11:15 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:10:
Mooie TS, maar even kleine opmerking, de 7600GT is er ook als 80nm versie, waarvan ik een van de gelukkige eigenaren ben. De core haalt zonder voltmods al de 700Mhz, maar het geheugen doet maar 750Mhz.

Maar als ik met de X1650XT klaar ben, kan ik of de ATi kaart gebruiken als hij beter is, of even de 7600GT op core en memory +0.1v doen en kijken wat hij dan wil :) .
Het geheugen staat natuurlijk los van de core, aangezien ATi/nVidia de chips bakt, maar (over het algemeen) de kaart niet assembleert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het PCI-E is is het natuurlijk even gokken wat zo'n kaart nu wil doen eigenlijk. Ik schat dat 1450MHz zo'n beetje het limiet van het geheugen gemiddeld is (uitzonderingen naar 1500MHz bijv). De core zou wellicht nog flink wat rek in zitten, maar je gaat er toch niet lekker op vooruit aangezien je ook met een 128Bits bus nog zit.

Ik denk het meest effectiefste zou zijn het geheugen, sinkjes erop, peltier erbij, lekker de kaart afkoelen tot exotische temperaturen en je bent al een stuk verder :+

Hopelijk is die kaartlayout hetzelfde als de x1600 zodat die voltmod wel werken zal. Ik zorg voor een soldeerset eerst en ga de kaart solderen voordat ik er mee aan de slag ga. Variable transister ertussen en draaien maar on te fly :D

Heb al een 2de radiator soon thuisliggen, moet alleen nog een lange slang erbij regelen zodat deze buiten liggen kan met het koude weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, een voltmod moet altijd wel uit te vogelen zijn... DOC of niet soms? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:14:
Omdat het PCI-E is is het natuurlijk even gokken wat zo'n kaart nu wil doen eigenlijk. Ik schat dat 1450MHz zo'n beetje het limiet van het geheugen gemiddeld is (uitzonderingen naar 1500MHz bijv). De core zou wellicht nog flink wat rek in zitten, maar je gaat er toch niet lekker op vooruit aangezien je ook met een 128Bits bus nog zit.

Ik denk het meest effectiefste zou zijn het geheugen, sinkjes erop, peltier erbij, lekker de kaart afkoelen tot exotische temperaturen en je bent al een stuk verder :+

Hopelijk is die kaartlayout hetzelfde als de x1600 zodat die voltmod wel werken zal. Ik zorg voor een soldeerset eerst en ga de kaart solderen voordat ik er mee aan de slag ga. Variable transister ertussen en draaien maar on te fly :D

Heb al een 2de radiator soon thuisliggen, moet alleen nog een lange slang erbij regelen zodat deze buiten liggen kan met het koude weer :)
Geheugen kan wel verder, maar moet je de timings wat losser maken, maargoed, hangt er ook maar vanaf wat je hebt. Kijk maar naar mij, genoeg mensen die 800+ op het geheugen halen, terwijl ik maar net de 750Mhz aantik(helaas :/ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Oei oei oei, ik hoop echt dat ik nog mee kan doen :) . Als ik het zo lees wordt het een heel erg spannende contest.

XP en Vista lijkt me ook wat te schelen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows ME doet zelfs nog beter op XP :+

En wat betreft timings, dat is een !@#$@ ... dat kan je eigenlijk alleen on the fly in windows doen met garante vastlopers. Cas latencys verhogen zijn meestal de enige 'veilige' tweaks die er zijn zonder dat het zaakje vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even beetje reviews gelezen, en de kaart clockt redelijk. 620~630 op de core met stock koeler en goed 750~770Mhz op het geheugen. Misschien dat een beetje stroom de kaart op gang helpt

Ondertussen is hij echter wel sterker dan een stock 7600GT of er gelijk aan. Dus misschien dat ik de X1650 wel hou :P

@lism:
BIOS-flashen? Dan kun je wel lossere timings gebruiken, moet ik nog wel even goed flash-programma voor ATi kaarten vinden, heb al wel een voor Nvidia

[ Voor 20% gewijzigd door Darkasantion op 24-09-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is volledig jouw eigendom zodra je 'm binnenhebt hoor :+ haal het niet in je hoofd trouwens om na deze contest nog proberen die kaart te rma'en :+

Atiflash, Winflash, zijn er genoeg :) Ook bioseditors voor ati biosés :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vergeet je voor de grap even dat het WR (3DM06) van de X1650XT zo'n 800 punten lager ligt dan dat van de 7600GT.
Oftewel: een overgeklokte 7600GT is alsnog sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Tuurlijk is de 7600GT sneller;) Moet maar zien dat deze X1650XT de 7600GT van mij kan bijhouden als ze allebei onder water en aan de voltmod zijn. Maargoed, eerst even kijken of we er een v-mod voor kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:01:
Dan vergeet je voor de grap even dat het WR (3DM06) van de X1650XT zo'n 800 punten lager ligt dan dat van de 7600GT.
Was het niet de bedoeling dat wij daar iets aan gaan doen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
nou jongens, solderen die tube >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Zou je dermate van getweakte drivers ook hogere clocks kunnen halen want ik heb namelijk al 2 getweakte drivers gedownload. Ook heb ik rivatuner en ati tray tools gedownload.

Pffff lezen is vermoeiend :P elk forum wat maar over een kaart clocken gaatlees ik door :|
Help je me ff ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Xcist op 24-09-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

@Voltmod op X1600Pro:

Deze kaart heeft wel wat wezenlijke verschillen met 'onze' X1650Xt:

X1600Pro met RV530 core en DDR2 vs X1650XT met RV570 core en DDR3...

Dus blind gaan solderen is vooralsnog af te raden ;)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Tweaker drivers ga ik nog niet halen, eerst even lezen welke de beste is. En dan erna als het kan LOD-tweak erop.

Gaan we die LOD-tweaks ook aan elkaar delen? Vind ik dan wel fair.

[ Voor 23% gewijzigd door Darkasantion op 24-09-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So far 8 mensen hebben betaald,,, keep 'm coming guys :P Mis er nog 12 O-) baas rusht me..

En wat betreft die voltmod, laten we maar eerst even vergelijken met gebruikte chips :> Er is nergens zo'n voltmod te vinden helaas voor deze series, wellicht zijn wij de eerste 8) gewoon op alles een variable weerstand solderen en draaien maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:39:
So far 8 mensen hebben betaald,,, keep 'm coming guys :P Mis er nog 12 O-) baas rusht me..

En wat betreft die voltmod, laten we maar eerst even vergelijken met gebruikte chips :> Er is nergens zo'n voltmod te vinden helaas voor deze series, wellicht zijn wij de eerste 8) gewoon op alles een variable weerstand solderen en draaien maar :+
Dan ben je geen DOC'er, maar gewoon stom :P
Nee, gewoon netjes uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ga jij dat dan proberen ;) Wil de kaart graag nog wat langer hebben zodat ik echt wat eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah ach ik heb er een snellere variant inzitten in m'n bak, ik lig er niet zo wakker van al sterft zo'n kaart, maar backup kaartje is wel handig ja :)

nog een Vf700CU liggen,, nu je het zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb okk nog zon koeler liggen:P Maargoed, moet eerst eens kijken hoe Catalyst werkt |:( Heb altijd Nvidia gehad, dus eerst eens leren wat het allemaal doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Ik voel me wel aangesproken om samen met Cpec de mods uit te vogelen 8)

Edit, ik lees het zo na, en het kan imo best wel egoistisch overkomen.
Niet zo bedoelt ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Maarten-NForce op 24-09-2007 15:43 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb al wat info over modded drivers gevonden. Gaan we dat ook delen, of hou ik dat mooi voor mijzelf? Want enne kant is het wel eerlijk als we gelijk strijden, maar ook leuk om te kijken wie juist het beste info vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Darkasantion schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:50:
Heb al wat info over modded drivers gevonden. Gaan we dat ook delen, of hou ik dat mooi voor mijzelf? Want enne kant is het wel eerlijk als we gelijk strijden, maar ook leuk om te kijken wie juist het beste info vindt.
Ik zou zeggen, ieder voor zich. Als jij goede informatie hebt, lekker uitbuiten. ;)

Ik doe misschien mee met Jejking, als hij niet (te laat) van gedachten is veranderd.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Even over de benchmark.
Mijn voorkeur gaat naar 3dmark01SE nature en niet naar 3dmark2003.
Aangezien je bij 2001 met de standaart versie ook alleen de nature test kan draaien. Bij 3dmark2003 moet je hiervoor volgens mij de volledige versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik wil toch pleiten voor 3DMark03, omdat deze test veel meer functies van de grafische kaart test (DirectX 9 i.p.v. DirectX 6.1).

Als een test de volledige functionaliteit test zijn kleine verschillen/verbeteringen lijkt mij ook beter merkbaar dan bij tests die maar een deel van de (instructieset van de) kaart gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door EMP op 24-09-2007 16:34 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Darkasantion schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:50:
Ik zeg: ieder voor zich! Uiteraard geef ik antwoord op vragen die gesteld worden, maar die kleine geheime dingen, die houd je toch mooi voor jezelf? Dat maakt het juist mogelijk óók hoog te eidigen zonder LN2 of DI...
Snot_Aap schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:18:
Even over de benchmark.
Mijn voorkeur gaat naar 3dmark01SE nature en niet naar 3dmark2003.
Aangezien je bij 2001 met de standaart versie ook alleen de nature test kan draaien. Bij 3dmark2003 moet je hiervoor volgens mij de volledige versie kopen.
Zo denk ik er ook over. Wat maakt het uit dat de ene meer gebruik maakt van alle aanwezige technieken? het gaat om een verschil, en dat geven ze allebei... Ik heb 3dmk2k01 (lijkt net een wachtwoord als je het zo typt :D) Nature test al getest op verschil in score wanneer de CPU-snelheid anders is (2600 Mhz vs 1000Mhz, zelfde cpu). Dit bleek geen verschil te geven (was eigenlijk al bekend, ...). Zal dit zo nog even met '03 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja, ik denk ook dat 03 beter is, vooral voor de DX9. Is er geen workaround om te zorgen dat je alleen die ene test kan runnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ja, kopen (en je kunt vast wel ergens een serial vinden, maar dat vind ik niet fair in dit geval. en waarom zouden we met zo een goed alternatief?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Het is veel handiger dat je maar een test hoeft te draaien, en het verschil is er toch niet?

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft draaien we ook 3DM01/Nature. Ik vind het een beetje onzin (en ik ben denk niet de enige) om een licensie aan te schaffen voor een sterk verouderde benchmark. 3DM01 does the trick net zo goed; bovendien gaat het bij het overclocken niet om de functies (DX), maar om de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Ik meen mij te herinneren van een contest op TZ dat 03 nature test toch wel iets CPU afhankelijk is, een q6600 maakte toch weer 3-5fps verschil. 01 heeft dit niet, en het gaat er toch niet om of alle DX functies worden gebruikt. Maar mss kan iemand ff wat tests draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Dafut op 24-09-2007 17:27 ]

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ik zal dat direct even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Maarten-NForce schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:30:
Ik voel me wel aangesproken om samen met Cpec de mods uit te vogelen 8)

Edit, ik lees het zo na, en het kan imo best wel egoistisch overkomen.
Niet zo bedoelt ;)
Als iemand wat fototjes post wil ik ook wel helpen met mod's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we de voltmods trouwens wel delen, of houden we die (net als eventuele windows/driver-mods) geheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik doe toch mee! Die X1650XT heeft nét de power om alles met full detail te trekken op een fatsoenlijke reso, dus waarom niet.

Scheelt weer 110 euro met de X1950XT256 die toch nergens meer leverbaar is :)

Edit: en The_Crow dus ook natuurlijk, sorry :+

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 24-09-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/5475/resultsne3.png

Zoals te zien is heeft de cpu-snelheid wel degelijk invloed op de test van '03. Vreemd genoeg haalde hij met de CPU op 1,0 Ghz meer FPS, zal ongetwijfeld met één of ander achtergrondproces te maken hebben...

Mij overtuigt het resultaat wel, zeker doordat ik net 4x de ellenlange 3Dmark03 test heb moeten doorstaan :O, lijkt mij dat we moeten kiezen voor 3Dmark2001 SE, hier te vinden
Gaan we de voltmods trouwens wel delen, of houden we die (net als eventuele windows/driver-mods) geheim?
Je hoeft niets te delen he ;) Maar als ik kijk naar de vorige contests werd de voltmod toch wel gedeeld, dus als ik hem als eerst te pakken heb, zal ik hem delen :)
Jejking schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:09:
[...]

Prutser, moet je wel linken naar 3DMark2001SE natuurlijk :P
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:10:
Link dan wel naar 01, en niet naar 03 ;)
Doe ik toch? O-)

[ Voor 39% gewijzigd door OConnor op 24-09-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

OConnor schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:08:
lijkt mij dat we moeten kiezen voor 3Dmark2001 SE, hier te vinden
Prutser, moet je wel linken naar 3DMark2001SE natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Link dan wel naar 01, en niet naar 03 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@OConnor
Gebruikte je een software overclocking tool?
De 2e run loopt ie namelijk altijd iets sneller.
Vraag me niet waarom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Mja, ATItool, maar dan nog, heb éérst alles op 2,2 Ghz getest, en daarna pas op 1,0Ghz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:54:
Gewoon delen lijkt mij, anders is er vast wel iemand die op xs etc een topic opent en daar de antwoorden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Lijkt me dat we standaard voltmods gewoon delen.
Houd het leuk voor iedereen, ook voor de genen die nog niet zo veel ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Zo te zien gaat jullie van start :) .
Ik wens iedereen veel succes met het OCén van de kaartjes! en moge de beste winnen.

GoT Bless You all! _/-\o_

En natuurlijk mogen de dode kaartjes mijn kant op worden gestuurd .. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Dat de 3Dmark 03 test teveel op de CPU leunde had ik je ook wel kunnen vertellen.

Op TZ hadden we een OC contestje met eigen 7600GT's

Ik had toen een 7600GT (90nm en 1,45v) @ 755/1880 + P4@ 3,9GHz en haalde in de nature test 110.8FPS
Toen kwam er iemand met een 7600GT (90nm en ...v) @ 650/1700 + C2D @ 3,5GHz en die haalde 121.x FPS.

Ik ken hem redelijk dus we hebben bijde @ zelfde speeds genomen, en zo kwamen we achter het verschil

[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 24-09-2007 20:04 ]

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Heb zelf ook al getest, en maakt inderdaar niet veel uit, misschien 1 FPS in totaal, maargoed je zult toch echt de kaart moeten laten zweten. Nu al zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-07 14:49
Even voor de goede orde :p, Ik neem aan wat we op default instellingen testen van 3dmark01, op 1024x768?

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Idd :)

nog even een paar dingen. Is er al door iemand gevraagd of er een rubriek voor ons komt op Ministry of Overclocking? En zoniet, hoe gaan we dan de scores bijhouden? Het is ontzettend tijdsintensief voor de TS om telkens de *nieuwe* hoogste score van persoon x te updaten...

Dan, wat is precies de begin- en de einddatum van de contest? Ik zeg 30-09-2007 tot en met 30-12-2007. Dit omdat de meeste en belangrijkste scores op het laatste moment worden gesubmit, en dit niet leuk is op nieuwjaarsnacht :P

En (is al gesteld maar niet beantwoord), is er een bepaald template voor het posten van een score waar we ons aan moeten houden? Bijv: waar moet de betreffende screenshot aan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36

Gamer

mobile

MexxT schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:03:
Dat de 3Dmark 03 test teveel op de CPU leunde had ik je ook wel kunnen vertellen.

Op TZ hadden we een OC contestje met eigen 7600GT's

Ik had toen een 7600GT (90nm en 1,45v) @ 755/1880 + P4@ 3,9GHz en haalde in de nature test 110.8FPS
Toen kwam er iemand met een 7600GT (90nm en ...v) @ 650/1700 + C2D @ 3,5GHz en die haalde 121.x FPS.

Ik ken hem redelijk dus we hebben bijde @ zelfde speeds genomen, en zo kwamen we achter het verschil
er is geen verschil, trust me, ik heb dit getest op een C2D met 3000mhz en 4500 mhz, geen enkele fps meer.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gamer schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:34:
[...]

er is geen verschil, trust me, ik heb dit getest op een C2D met 3000mhz en 4500 mhz, geen enkele fps meer.
Ik denk dat er wel wezenlijk een verschil in zit. Het verschil tussen 3Ghz en 4.5Ghz op een C2D is een redelijk verschil, maar je vergeet dat een 3Ghz C2D al veel sneller is dan overige CPU's.

Verschil tussen een 1Ghz en 2Ghz pentium4 lijk kleiner, echter is een 2Ghz p4 ontiegelijk veel trager dan een C2D op 2, laat staan 3Ghz.

Ik denk dus ook dat er tot op zekere mate wel verschil in FPS te zien is met de langzamere CPU's. Pas vanaf 3Ghz op core 2duo heeft een snellere CPU geen zin, daaronder wel (dus ook onder de 4Ghz pentium 4!)

Ik zou voor 3dmark01 se gaan. Het is puut toeval dat ik dit topic lees en iets post, doe verder niet mee ofzo..

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 24-09-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voltmods horen imo gedeeld te worden, vaak zoeken er meerdere naar, en worden ze uiteindelijk na een lange zoektocht door één persoon gevonden. Om dat niet te delen is gewoon erg lame, ook omdat er maar één voltmod is.

Tweaks van drivers en OS'en zijn juist dingen om zelf mee te spelen, maar ik vind dat je een voltmod (eventueel na een paar dagen spelen en scores posten) wel hoort te laten zien.

@boven: Er zit inderdaad wel wat verschil in, ook in geheugen, maar het is echt nihil. Verders lijkt ook mij 2001se het best, omdat dit toch tot nu toe nog steeds de meest gebruikte 3D-benchmark is, met name doordat het het moeilijkst te cheaten is (al zou je dat willen, en niet met photoshop doen).
OConnor schreef op maandag 24 september 2007 @ 19:08:
[afbeelding]

Zoals te zien is heeft de cpu-snelheid wel degelijk invloed op de test van '03. Vreemd genoeg haalde hij met de CPU op 1,0 Ghz meer FPS, zal ongetwijfeld met één of ander achtergrondproces te maken hebben...
Mooi, die statjes erbij :)
Mij overtuigt het resultaat wel, zeker doordat ik net 4x de ellenlange 3Dmark03 test heb moeten doorstaan :O, lijkt mij dat we moeten kiezen voor 3Dmark2001 SE, hier te vinden
Mwah, voor die hele tests hoef je het niet te doen, die 'pro' versie is niet moeilijk aan te komen, maar dan kun je niet meer submitten in de 3DMark database...
[...]

Je hoeft niets te delen he ;) Maar als ik kijk naar de vorige contests werd de voltmod toch wel gedeeld, dus als ik hem als eerst te pakken heb, zal ik hem delen :)
Mja, het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe hard er gezocht wordt. Als iedereen loopt te lurken en wacht op de voltmod: Niet delen. Als er, net als vorige keer, 5 man aan het zoeken is, ze elkaar op weg helpen, en één z'n kaartje zelfs sloopt ergens halverwege door het proberen van vmods.. Delen :)

[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 24-09-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Iemand al info of er nog reserver mogen meedoen??
En is er iemand die mij een klein beetje op weg kan helpen, is namelijk de eerste keer dat ik dit doe (als ik mee doe). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Killzone schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:27:
Iemand al info of er nog reserver mogen meedoen??
En is er iemand die mij een klein beetje op weg kan helpen, is namelijk de eerste keer dat ik dit doe (als ik mee doe). :)
Jebs voeg me maar even toe op msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Richtlijn post:

code:
1
2
3
4
5
6
<naam>
<koeling>
<kloksnelheden>
<behaalde FPS in Nature>

Richtlijn screenshot:

code:
1
2
3
4
5
6

Mis ik iets? Kan dit in de TS?

EDIT 1: Resolutie toegevoegd

[ Voor 11% gewijzigd door OConnor op 24-09-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@OConner
Resolutie waarin 3dmark heeft gedraait moet ook zichtbaar zijn.
Edit: Validatie link lijkt me niet handig, volgens mij moet je dan heel 3dmark draaien.

[ Voor 37% gewijzigd door Mod_Aap op 24-09-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
en om nou 30 keer voor die paar mhz heel 3dmark te draaie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Oeh, dit wordt weer leuk :9 Zal de crew van T.net ook weer wat leuks geven aan de winnaar of niet?

Wat betreft die scores bijhouden, kan dat niet met een php scriptje die een plaatje genereert oid? Lijkt me een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de post-richtlijnen toegevoegd, ook de mensen hun DM beantwoord. Vanaf morgenmiddag kan ik weer vragen beantwoorden ivm vergadering :)

Wat betreft 3dMark, gewoon de standaard resolutie waar het mee komt (default) :P Geen gezever ook , gewoon benchen :P Weet iemand wat deze kaart normaal hoort te doen? lijkt me wel interesant. :)

@Bitage, als je er 1 hebt, graag :P
Bitage schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:54:
Zal er zsm één proberen te bouwen ;) *bookmark* *note-to-self*
Cool. Als je nog hosting enzo zoekt schrijf me een DM :>

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Zal er zsm één proberen te bouwen ;) *bookmark* *note-to-self*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zal helaas niet kunnen helpen op het gebied van v-mods ben er zelf ook nog onbekend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik kan misschien Peter er wel even op attenderen dat er weer een nieuwe contest van start gaat :) hij heeft het vorige artikel op de FP geschreven. Of er een prijs inzit is aan T.net natuurlijk.

Verders resultaten posten met de resoltie (bij de result details) in beeld even bij de regels toevoegen he.
Volgende contest doe ik weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit al een prijs bij in die los van T.net staat. Dit is ook een contest wat niet veel met T.net te maken heeft (op dat het eigendom is van T.net /VNU zelf :+) maar als er een WR komt qua oc dan zou er best eens een FP vermelding kunnen komen :) zou wel tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
de prijs hier op tweakers is je (eeuwige) roem:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat een WR met de X1650XT, hoe leuk ook, niet wereldschokkend is.
Bovendien draaien we geen complete benchmarks, dus een WR kan sowieso niet voor de contest gehaald/gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ben even op zoek geweest naar info over de X1650XT voor de voltmods:
Stukje uit Anandtech review:
Looking at the X1650 XT, we are initially struck by how it seems nearly identical to the X1600 XT which launched what seems like ages ago. Only by holding the two cards next to each other can you see the subtle differences. Both have dual DVI connections and a matte black heatsink with a small fan in them. Component selection and placement was tweaked probably to accommodate internal CrossFire connectors.
Verder niet veel kunnen vinden, maar misschien dat de mensen met verstand ervan er wat mee kunnen ;) . Ook schijnt de core het bij ~620Mhz voor gezien te houden, en het geheugen rond de ~760Mhz. Weten wij dat ook weer.

Update:
Op hwbot.org is een gebruiker die wel in staat is goed 780Mhz op de X1650XT core te halen, en goed 800+Mhz op het geheugen. Even lieve email gestuurd of hij die vmods will delen met ons, je weet maar nooit! Het is wel een russische gebruiker, dus hopelijk kan hij een beetje engels, en snapt hij de bedoeling van de mail. Dus ik wacht in spanning af!

[ Voor 19% gewijzigd door Darkasantion op 25-09-2007 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ik beloof spoedig op te houden met zeuren :+ maar toch zou ik graag nog een testje met 3DMark2001 willen zien. Heb hier zelf echt geen tijd voor, anders had ik het zelf uiteraard gedaan, maar daarom wil ik (OConnor?) vragen het te doen:

We weten nu dat met 3DMark2001 dat de CPU geen invloed op de score heeft (which is good), maar zou iemand willen een testje willen draaien of het OC-en van alleen de GPU invloed heeft op de clock, en daarna of alleen het OC-en van het ram invloed heeft op de clock. Als beide met, zeg 20MHz, snelheidsvermeerdering ook daadwerkelijk een snellere 3DMark2001 (nature) score neerzetten dan weten we dat de 'oude' techniek van 3DMark2001 zelf geen bottleneck vormt, en het uiterste uit zowel de GPU als het RAM weet te halen. Als maar 1 van de 2 overclocks geen snelheidsverbetering neerzet betekent dit dat de test niet het uiterste uit zowel de GPU als het RAM haalt, en dat de test zelf de bottleneck is.

Dit laatste scenario wil natuurlijk niemand, dus hoop ik dat iemand nog even wat testjes zou willen runnen.

Als zowel het OC-van van alleen het geheugen, als het OC-en van alleen de GPU een hogere FPS neerzetten hebben we de ideale test gevonden :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Ik heb even wat tests gedaan:

3DMark2001SE op standard settings
Intel Pentium D930
Ati Radeon X600HM

(C = GPU core, M = GPU mem) De eerste test is op standaard speeds:
CPU speedClocksFPS
3GHzC op 400, M op 25057.1
3GHzC op 450, M op 25059.6
3GHzC op 400, M op 30063.3
3GHzC op 450, M op 30066.8

CPU speedClocksFPS
2.4GHzC op 400, M op 25057
2.4GHzC op 450, M op 25059.4
2.4GHzC op 400, M op 30062.7
2.4GHzC op 450, M op 30066.2

Dus 3dmark01 lijkt me wel geschikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Nice!

Ik ben overtuigd en zal mijn 3DMark03 betoog laten vallen!

3DMark2001 it shall be!

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En nu ineens wel ? :P

Dat die kaart DX9 is wil niet zeggen dat het niet goed werkt op DX8... Nature van 01 was overigens altijd prima geweest... ik herinner me nog vorige OC contests ook speciaal met 01 / Nature....

Maar goed :) Ik heb vandaag een dag vrij, dus kan niet kijken wat er al binnen is he ;) Ik moet zo toch nog even bellen richting werk dus als ik meer weet van die kaarten dan horen jullie dat. Wat betreft betalingen & emails, die kan ik nu ook niet controleren. Dagje geduld hebben dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:30:
En nu ineens wel ? :P

Dat die kaart DX9 is wil niet zeggen dat het niet goed werkt op DX8... Nature van 01 was overigens altijd prima geweest... ik herinner me nog vorige OC contests ook speciaal met 01 / Nature....

Maar goed :) Ik heb vandaag een dag vrij, dus kan niet kijken wat er al binnen is he ;) Ik moet zo toch nog even bellen richting werk dus als ik meer weet van die kaarten dan horen jullie dat. Wat betreft betalingen & emails, die kan ik nu ook niet controleren. Dagje geduld hebben dus.
Misschien kun je in de TS bij "Wie doen er mee?" achter de namen zetten wie er al betaalt hebben. Dan weten de mensen die geld hebben overgemaakt ook dat het aangekomen is.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dafut schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:12:
[...]

Misschien kun je in de TS bij "Wie doen er mee?" achter de namen zetten wie er al betaalt hebben. Dan weten de mensen die geld hebben overgemaakt ook dat het aangekomen is.
Done. Die stats lopen wel een dag achter. Wellicht dat morgen iedereen al betaald heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:17:
[...]

Done. Die stats lopen wel een dag achter. Wellicht dat morgen iedereen al betaald heeft :)
Als je rabobank hebt is het vrijwel per direct overgemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
So far 13 mensen hebben nu betaald, en wacht nog op de resterende 8 van 1 weet ik dat het later komt .

de kaarten zijn overigens al binnen. Morgen verstuur ik ze alvast naar diegene die al betaald hebben en maak ik er pics van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:58:
So far 13 mensen hebben nu betaald, en wacht nog op de resterende 8 van 1 weet ik dat het later komt .

de kaarten zijn overigens al binnen. Morgen verstuur ik ze alvast naar diegene die al betaald hebben en maak ik er pics van :)
Damned, net op donderdag toen ik vrij wou zijn, kan ik weer niet :S Andere dag maar gaan spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:11:
Houd er wel rekening mee dat een WR met de X1650XT, hoe leuk ook, niet wereldschokkend is.
Bovendien draaien we geen complete benchmarks, dus een WR kan sowieso niet voor de contest gehaald/gebruikt worden.
Nou nu staat er soms ook nieuws op de FP waarvan ik denk nou wat een nieuws. Dus opzich kunnen ze er wel aandacht aan schenken vind ik het toch iets van het forum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Laten we eerst maar is een wereldrecord halen ;)

Bij de vorige GPU contest had iemand ook een kaartje wat retesnel ging, die ging ook nog een gooi naar het WR doen. Btw niks meer van gehoord :/

[ Voor 60% gewijzigd door Maarten-NForce op 25-09-2007 15:49 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Darkasantion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:25:
Ben even op zoek geweest naar info over de X1650XT voor de voltmods:

Stukje uit Anandtech review:
Looking at the X1650 XT, we are initially struck by how it seems nearly identical to the X1600 XT which launched what seems like ages ago. Only by holding the two cards next to each other can you see the subtle differences. Both have dual DVI connections and a matte black heatsink with a small fan in them. Component selection and placement was tweaked probably to accommodate internal CrossFire connectors.
Het verschil tussen de X1600XT en X1650XT is volgens mij wel wat groter dan alleen dat. De hele core verschilt omdat de X1650XT op 80nm is gemaakt en de X1600XT op 90nm.

Ik hoop dat die Russische gozer een antwoord terugstuurt, dan ga ik mooie koeling halen >:)

* Jejking and The_Crow will go for aircooling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

2: shinchan03 (TZ en GoT) Betaald :) net even gedaan. Kreeg gelukkig mijn geld vandaag over gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Even voor wat duidelijkheid: wat wordt er nu gedraaid als bench? 2001 of 2003? Want de TS zegt 2003, terwijl hier toch heel wat mensen 2001 prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Nu online
Volgens mij zoals ik uit de gesprekken heb opgevangen gaat er 3Dmark01 gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
pin_point schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 19:16:
Volgens mij zoals ik uit de gesprekken heb opgevangen gaat er 3Dmark01 gebruikt worden
Dat heb ik ook zo begrepen ja, alleen staat in de TS 2003. Nogal tegenstrijdig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ok, dus in de SP moet ff worden aangepast:

- mijn geëditte postvoorschrift, met resolutiezichtbaarheidsvoorschrift (:l wat een woord):
Richtlijn post:

code:
1
2
3
4
5
6
<naam>
<koeling>
<kloksnelheden>
<behaalde FPS in Nature>

Richtlijn screenshot:

code:
1
2
3
4
5
6

- 3Dmark 03 -> 3Dmark2001SE Build 3.3.0, bijv. hier te downloaden:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=320

Misschien is het handig voor de lazy tweakers ff dit te vermelden:
- door op CHANGE te drukken bij selected tests kun je ze allemaal clearen (knopje rechtsonder) en dan alleen test 4 - nature aanvinken
- en om je behaalde FPS te zien druk je in het resultatenschermpje wat je na het doorlopen van de test krijgt op "details", dan ff naar onder scrollen.

[ Voor 31% gewijzigd door OConnor op 25-09-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ook eventuel wat leuks, moet even kale XP-versie vinden, of ME kaal want daar draait hij beter op dan op XP(toch??), en dan eens benchen! Kijken of dat met een volle en lege XP veel scheelt!

[ Voor 25% gewijzigd door Darkasantion op 25-09-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TS geupdate. :)

Morgen verstuur (woensdag) ik de kaarten alvast op naar die betaald hebben :)
Darkasantion schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:40:
Ook eventuel wat leuks, moet even kale XP-versie vinden, of ME kaal want daar draait hij beter op dan op XP(toch??), en dan eens benchen! Kijken of dat met een volle en lege XP veel scheelt!
Idd. Ik denk dat ME 1000 punten tov XP scheelt. Dat was vroeger met een Geforce 2 MX al te merken, de overstap naar XP. Maar de vraag blijft zal mijn hardware nog worden ondersteund in ME ? :X

Ik weet niet eens of Ati zelfs ME drivers nog maakt.

Zelf ook nog even getest:
314.5 default
324.4 oc 1
Core 580 naar 630 / Mem 700 naar 740 met een x1950Pro. Maakt dus wel degelijk verschil uit (ook niet veel :'( )

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hmm, ga ik eens apart setup in elkaar stekken. 1 snelle schijf(maybe even a Raptor!), mijn getrouwe P4 aan de OC met 1Gb Corsair Twinx 3200XLPT en de X1650XT. Om net die paar FPS meer te krijgen! Daar doen we het voor.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.