GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.458 views sinds 30-01-2008

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
@bassie
Omdat het dan meteen 2200uF wordt.
En aangezien er vijf parallel op elkaar staan is het moeilijk te voorspellen of de kaart dan nog goed op start. En ik ga alleen de bestaande vervangen.
Linkje: http://www.phenos.nl/caps.htm

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffbaf647a544fcbecaa37f185f8e197f/thumb.jpg

14 kaarten verpakt en gaan vandaag de deur uit. Ik wacht ook nog even op bevesting van de boekhouder, zodat ik de rest ook mee sturen kan.

Tevens hebben 14 mensen nu mail ook met Track & Trace :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 11:33 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Snot_Aap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:23:
@bassie
Omdat het dan meteen 2200uF wordt.
En aangezien er vijf parallel op elkaar staan is het moeilijk te voorspellen of de kaart dan nog goed op start. En ik ga alleen de bestaande vervangen.
Linkje: http://www.phenos.nl/caps.htm
Hmm, 220uF elco parallel aan aan die 1500uF en dan aan de andere kant van de graka. Dus 1 aan de normale kant en 1 aan de andere kant. Zolang de gaatjes groot genoeg zijn moet het te doen zijn lijkt mij.

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
pfff daar kan ik toch nooit tegen op :P mensen die elco's gaan vervangen etc. Ach ja het gaat er altijd nog om of je geheugen ook wil op de kaart

Verwijderd

Topicstarter
framaster schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:12:
pfff daar kan ik toch nooit tegen op :P mensen die elco's gaan vervangen etc. Ach ja het gaat er altijd nog om of je geheugen ook wil op de kaart
Mwah. Mijn baas verteld me ook ik wil je best sponsoren met een bepaald bedrag, ik kan er de 1337ste peltier/waterkoeling-combo met alle materiaal van samenstellen maar omdat het om een relatief traag kaartje gaat vindt ik het al teveel moeite :P

Eelco's zou ik ook kunnen vervangen, maar of het echt nut maakt ... Ik ben benieuwd of Snot_aap een oc wil pogen eerst standaard & dan met vervangen eelco's.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

tja, je kunt denk ik beter een stuk koperen pijp op je chip plakken en er water en ijs in smijten, kom je verder mee... alleen als je capjes echt brak zijn kun je er wellicht iets mee winnen, het ding hoeft tenslotte maar 1 record neer te zetten O-)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Mod_Aap
Ik zal proberen om het verschil te meten.
Alleen je gaat het verschil pas echt merken als je veel stroom gaat trekken.
En dat is waarschijnlijk pas met droogijs en een dikke vgpu en vmem en dan wil ik de boel al vervangen hebben.
Plus dat de caps vervangen geen overbodige luxe is voor de mod die ik waarschijnlijk ook nog uit ga voeren. >:)

Verwijderd

Topicstarter
Snot_Aap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:45:
Ik zal proberen om het verschil te meten.
Alleen je gaat het verschil pas echt merken als je veel stroom gaat trekken.
En dat is waarschijnlijk pas met droogijs en een dikke vgpu en vmem en dan wil ik de boel al vervangen hebben.
Plus dat de caps vervangen geen overbodige luxe is voor de mod die ik waarschijnlijk ook nog uit ga voeren. >:)
Dan heeft het wel nut ja, maar hoever wil je gaan met het voltage?

Ik twijfel nog steeds of ik een dikke tec bestel, aparte voeding, en een losse waterkoelingsset erop koppel. Met een tec kan je aardig hard gaan.

Ik denk dat ik maar eens een lijstje ga samenstellen en naar m'n baas toeschuif.... >:)

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:50:
[...]

Dan heeft het wel nut ja, maar hoever wil je gaan met het voltage?

Ik twijfel nog steeds of ik een dikke tec bestel, aparte voeding, en een losse waterkoelingsset erop koppel. Met een tec kan je aardig hard gaan.

Ik denk dat ik maar eens een lijstje ga samenstellen en naar m'n baas toeschuif.... >:)
MEAN! All of you!!! Hoe moet ik hiermee mee kommen, ik die net aan het solderen van een variabele weerstand begint! ;) Heb 'alleen' waterkoeling :9~. Maargoeds reden te meer om jullie eens flink te laten zweten! >:)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• Mod_Aap
Ik ga net zo ver met de spanning totdat het geen verschil meer maakt.
TEC is wel vet alleen niet echt meer rendable tegenwoordig door de opkomst van phase change en droog ijs/stikstof.
Maarjah, als je het van je baas krijgt :P
Gebruikt alleen wel veel stroom maarjah als het alleen maar tijdelijk is, zou er iig niet 24/7 mee draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom. Het is maar voor een run of 5 ofzo, geen 24/7 gebruik. En of het kaartje erna het nog wil doen is ook de vraag :P

Mijn lijstje komt uit op 257 euro, das dus een Swiftech MCW60-T, een netvoeding van 30A, een betere Eheim pomp (voor eigen gebruik ook ;) :P ) en de losse onderdelen zoals condensatoren, slangen, isolatiemateriaal, en dergelijk.

M'n baas wilt dat ik die gast uit die 3dmark lijst knikker :P

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Denk dat ik dan het PCI-E mobo van mij eens ga voorzien van vaseline + de VGA ook in de Vaseline, en dan de radiator maar in de friezer, voor die 5 minuten van benchen! Ouder wel even lief aankijken!

@lism, hem knikkeren we wel met zijn alleen eruit :9

[ Voor 12% gewijzigd door Darkasantion op 27-09-2007 14:11 ]

• Mod_Aap
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:10:
Denk dat ik dan het PCI-E mobo van mij eens ga voorzien van vaseline + de VGA ook in de Vaseline, en dan de radiator maar in de friezer, voor die 5 minuten van benchen! Ouder wel even lief aankijken!

@lism, hem knikkeren we wel met zijn alleen eruit :9
Smeer je kaart gewoon in met nagellak, vaseline geeft zo'n bende. En beetje isoleren kan ook geen kwaad. Anders word 50 procent van de kou door de lucht opgenomen. En als jij binnen 5 minuten de max van je kaart vind en een 3dmark2001se record zet ben je vanaf dan mijn grootste held en zal ik elke avond tot je bidden. :P

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Snot_Aap schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:16:
[...]

Smeer je kaart gewoon in met nagellak, vaseline geeft zo'n bende. En beetje isoleren kan ook geen kwaad. Anders word 50 procent van de kou door de lucht opgenomen. En als jij binnen 5 minuten de max van je kaart vind en een 3dmark2001se record zet ben je vanaf dan mijn grootste held en zal ik elke avond tot je bidden. :P
Nagellak! Goed idee!
Nee ik ga langzaam aan de vmod en als ik nier meer verder kom, omdat hij te warm wordt, gaat de friezer aan 8) Om dan weer stabiel te worden! ;) You know what I mean

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Waarom koel je niet een bak water af in de vriezer en kieper je je rad daarin? Betere overdracht krijg je niet (tenzij direct pompen), en je vriezer kan langzaam weer op adem komen... Let er op dat een vriezer niet gek veel kan koelen, bij een tafelmodel ben je met 50 watt koelvermogen al klaar, en je kaart gaat (overgeklokt) wel zoiets tot veel meer trekken.

Qua isoleren, ik zat te denken aan iets spraybaars, hoe doet haarlak het? (zodat je een beschermend laagje eroverheen hebt, en het water niet verder komt... ) Erg ver onder 0 ga ik niet komen, tenzij ik de locale dice-voorrraad kan plunderen... (en iets tube-achtigs weet te maken)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

FreezeXJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:33:
Waarom koel je niet een bak water af in de vriezer en kieper je je rad daarin? Betere overdracht krijg je niet (tenzij direct pompen), en je vriezer kan langzaam weer op adem komen... Let er op dat een vriezer niet gek veel kan koelen, bij een tafelmodel ben je met 50 watt koelvermogen al klaar, en je kaart gaat (overgeklokt) wel zoiets tot veel meer trekken.

Qua isoleren, ik zat te denken aan iets spraybaars, hoe doet haarlak het? (zodat je een beschermend laagje eroverheen hebt, en het water niet verder komt... ) Erg ver onder 0 ga ik niet komen, tenzij ik de locale dice-voorrraad kan plunderen... (en iets tube-achtigs weet te maken)
Dacht aan de vriezer, omdat deze al koud begint op goed min 20~25 graden. Dan snel benchen, om zo de warmte eruit te halen, terwijl de lucht in de vriezer warm wordt:, dan kom je aardig dichtbij de 0 lijkt me! :Y)

Nog beter idee! Koelvloeistof van de auto nemen, die mengen met water zodat het water tot min 40 kan, dat in het waterkoelings-circuit pompen, dan de rad in bakje water, en bakje water met rad dag laten invriezen! Dan benchen, wordt het echt ijskoud! >:)

Verwijderd

Topicstarter
En overleeft willekeurig PC-waterpompje dat wel ? :P

Heeft iemand haarlak al getest? En hoe pas je dat toe? Stinkt wel volgens mij een moederbord / VGA onder de haarlak _O-

• Disaster_Master
  • Laatst online: 05-07 18:32
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:37:
[...]

Dacht aan de vriezer, omdat deze al koud begint op goed min 20~25 graden. Dan snel benchen, om zo de warmte eruit te halen, terwijl de lucht in de vriezer warm wordt:, dan kom je aardig dichtbij de 0 lijkt me! :Y)

Nog beter idee! Koelvloeistof van de auto nemen, die mengen met water zodat het water tot min 40 kan, dat in het waterkoelings-circuit pompen, dan de rad in bakje water, en bakje water met rad dag laten invriezen! Dan benchen, wordt het echt ijskoud! >:)
Ik dacht hier ook al aan, hellaas sta ik op de reserve lijst maar ik heb nog wat anti fries van een vorig projectje :)

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:40:
En overleeft willekeurig PC-waterpompje dat wel ? :P

Heeft iemand haarlak al getest? En hoe pas je dat toe? Stinkt wel volgens mij een moederbord / VGA onder de haarlak _O-
Heb een Laing DDC-Pumpe 12V Pro, die Ultra mod krijgt, en dan langzaam de koelte opvoeren :P

En dat het stinkt? Boeiend! Als ie maar harder gaat! O-)

Verwijderd

Topicstarter
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:45:
[...]

Heb een Laing DDC-Pumpe 12V Pro, die Ultra mod krijgt, en dan langzaam de koelte opvoeren :P

En dat het stinkt? Boeiend! Als ie maar harder gaat! O-)
Moet jij eerst niet je schijf fixen? :P Lijkt me lullig als je hele contest al niet meer doorgaat.... :P

Hmm... opzich klinkt haarlak aantrekkelijk, maar wat is nu beter om schoon te maken? En moet ik bijv ook het PCI-E insprayen? Ik neem toch aan dat als een kaart (chip) op vriestemperatuurligt de rest van de kaart toch ook onder die temp lijdt? Dus ook het PCI-E slot...

Afijn. Ik ga het eens voorstellen, bedenken wat voor hardware ik wil gaan gebruiken, en dan horen jullie het vanzelf wel :P

• Disaster_Master
Alles over voor die paar Mhz :D

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:51:
[...]

Moet jij eerst niet je schijf fixen? :P Lijkt me lullig als je hele contest al niet meer doorgaat.... :P

...ander verhaaltje...
Al me bezig, al me bezig ;) Schijf wordt nu door tooltje van de fabrikant gecontroleerd, om zeker te zijn wat er nu precies kapot is. Want dat weet ik nu niet, zodat ik dat tijdens RMA kan aangeven;) Alleen duurt dat wel even |:( (De controle van de schijf) Als de schijf dan RMA gaat, wil ik even regelen dat ik dan met bijbetaling een Raptor thuis krijg. Wil ik al langer en nu goede reden(contest) om een op te halen. En anders heb ik nog wel genoeg schijven liggen, dus mee doe ik in elk geval! :z

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Anders pak je toch een hamer? Weet je iig zeker datie RMA moet :9

Maar even over de hoeveelheid deelnemers: op TZ staan er 22 en hier op GoT staan er 21 :?

Ow, wacht, op TZ kunnen ze niet tellen. Gaat van 18 naar 20 8)7

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
Bitage schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:
Weet je ook gelijk zeker dat de RMA afgewezen wordt :+

Wat betreft de contest, ik doe het gewoon oldfasion op lucht eerst met stock-koelertje proberen als ie niet hard genoeg gaat met een home made koeler aan de gang (heb nog wel een s370 koeler hier liggen :+, en ik zit zelf te denken aan een andere proc koeler en dan die standaard intel s775 voor de graka modden >:) )

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Bitage schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:28:

Maar even over de hoeveelheid deelnemers: op TZ staan er 22 en hier op GoT staan er 21 :?

Ow, wacht, op TZ kunnen ze niet tellen. Gaat van 18 naar 20 8)7
Is wel erg opvallend, zon grote deuk in de bovenkant :X Ga anders wel met stroom spelen _/-\o_

Edit:
Ga even threadje voor scores aanmaken^^ Is dat ook duidelijk, hier de info+tips daar de scores

[ Voor 10% gewijzigd door Darkasantion op 27-09-2007 15:57 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Edit:
Ga even threadje voor scores aanmaken^^ Is dat ook duidelijk, hier de info+tips daar de scores
Scores worden bijgehouden met een php scriptje van mij, lism is hier al van op de hoogte ;)

offtopic:
Ben alleen beetje slecht in passwords verzinnen 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 27-09-2007 15:59 ]

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Bitage schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:58:
[...]

Scores worden bijgehouden met een php scriptje van mij, lism is hier al van op de hoogte ;)

offtopic:
Wist ik niks van :P Nu dus wel, dus mooi _/-\o_

• bassie
Isolatie

Ipv die rol met witte/grijse isolatie een rol celrubberband van bouwplastics.nl En ipv je cpu socket, het deel rond de gpu van je graka (vergeet de achterkant niet).

Op je mobo gewoon een stapeltje wc papier, en voor extra zekerheid een laagje nagellak of vaseline etc.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

bassie schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:17:
Isolatie

Ipv die rol met witte/grijse isolatie een rol celrubberband van bouwplastics.nl En ipv je cpu socket, het deel rond de gpu van je graka (vergeet de achterkant niet).

Op je mobo gewoon een stapeltje wc papier, en voor extra zekerheid een laagje nagellak of vaseline etc.
Nagelak gaat er zeker op, en dan inderdaad voor en achterkant van de kaart met die celrubberband isoleren, Wc papier op het mobo^^. Heb al ouders zo gek gekregen dat ik de friezer mag gebruiken, dus alles gaat dan de koelkist in^^, behalve monitor, toetsenbord+muis en voeding. Kijken of ik cheap toch onder 0 kom

• bassie
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:54:
[...]

Nagelak gaat er zeker op, en dan inderdaad voor en achterkant van de kaart met die celrubberband isoleren, Wc papier op het mobo^^. Heb al ouders zo gek gekregen dat ik de friezer mag gebruiken, dus alles gaat dan de koelkist in^^, behalve monitor, toetsenbord+muis en voeding. Kijken of ik cheap toch onder 0 kom
Zou alleen je radiator in de vriezer gooien, je hele systeem erin lijkt mij niet zon goed idee. Beetje vocht dat ijs word op je mobo ofzo...

Verwijderd

Ook een harde schijf trekt kou heeel slecht! Niet doen dus!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dan gaat alleen de rad erin^^ Even kijken of pompje min 20 wel trekt en dan eens kijken hoe het werkt.

Bedankt voor alle tips allemaal, zo leer je snel veel

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 04:11
Caps list
7 x 1500uF 10V D10mm Samxon GC.
3 x 680uF 16v D10mm Samxon GD, 470uF 16V D8mm Samxon GC kan ook.

Ik heb ook hogere waarden, andere merken en polymeer caps, maar ik weet niet hoe zo'n videokaart dan gaat reageren.

Geforce 7600GT en 6600GT met dezelde caps, de paarse zijn Sanyo OS-CONs (top kwaliteit).
Afbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/Magic_Pro_7600GT_pro_small.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.phenos.nl/Elco/pics/aeolus6600gt_small.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Phenos2 op 27-09-2007 21:57 ]

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Als je zoveel stroom gaat trekken dat die caps gaan zeuren, zou dan niet al lang de grens van wat de PCIe poort kan leveren bereikt zijn (die gaat toch maar tot 76 Watt o.i.d.)? Want voor zover ik kan zien heeft deze kaart geen externe PCIe stroom aansluiting. Misschien boostwires (of hoe ze ook heten)?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Phenos2
Met goede elco's kun je met een iets lagere voltage dezelfde snelheid halen. Dit is iig bij moederborden wel het geval.

Verwijderd

De lijst met reserves:
1: Killzone
2: Suijkerbuijk
3: Disaster_Master
4: IceCast
5: Ik ben het!

Zijn er voor ons ook nog kaartjes leverbaar?
Ik hoop van wel

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:54:
De lijst met reserves:
1: Killzone
2: Suijkerbuijk
3: Disaster_Master
4: IceCast
5: Ik ben het!

Zijn er voor ons ook nog kaartjes leverbaar?
Ik hoop van wel
d'r hebben (op moment van schrijven) nog 5 personen niet betaald, als die allemaal niet betalen voor/op vrijdag (morgen) dan zijn er dus weer 5 kaartjes vrij voor de reserves, ik denk dat je een goede kans maakt ^^

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Phenos2 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:38:
Met goede elco's kun je met een iets lagere voltage dezelfde snelheid halen. Dit is iig bij moederborden wel het geval.
Maar welke elco's moet je dan voor de X1650Xt hebben? En kan ik die bij jouw dan bestellen? Want minder volt terwijl je hogere snelheid hebt, is altijd goed.

• OConnor
En nog 2 vraagjes voor onze elektricièn :)
1) weet jij of het slecht is voor een voeding om volledig onbelast aan te staan?
2) mijn voeding heeft geen Active PFC maar Passive PFC. Dit schijnt enige invloed te hebben (negatief) op de ripple en noise. Denk je dat ik hierdoor minder ver kom / die betere elco'tjes nog harder nodig heb?
Bitage schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:58:
[...]

offtopic:
Hoe zit dit precies? want ondergetekende gaat m.i.v. morgen scores posten hoor >:)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• bassie
Darkasantion schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:12:
[...]

Maar welke elco's moet je dan voor de X1650Xt hebben? En kan ik die bij jouw dan bestellen? Want minder volt terwijl je hogere snelheid hebt, is altijd goed.
Elco's met minimaal hetzelfde voltage en capaciteit. Hoger voltage kan geen kwaad afaik, een beetje extra capaciteit kan ook geen kwaad maar teveel gaat niet werken.

En bestellen kan uit linkje in de sig van phenos2, of een winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door bassie op 27-09-2007 22:20 ]

• Phenos2
Een voeding moet altijd op alle volt lijnen belast worden, als je alleen 12volt gebruikt dan moet je de 5volt lijn en 3.3 weet ik niet zeker belasten met bijv een paar dikke weerstanden/autolamp of iets anders wat op 5volt gebruikt kan worden (dummy load).
Er zit heel veel verschil in de kwaliteit van voedingen dus ik kan niet zeggen of active of passive PFC beter is, in het algemeen is active beter. Seasonic, Zippy, Corsair-seasonic, PC Power and Cooling en Delta zijn de beste voeding merken zover ik weet.
Ik heb 10 volt 1500 in het lijstje gezet omdat deze een lagere ESR dan de 6,3V heeft.

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Phenos2 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 23:05:
Een voeding moet altijd op alle volt lijnen belast worden, als je alleen 12volt gebruikt dan moet je de 5volt lijn en 3.3 weet ik niet zeker belasten met bijv een paar dikke weerstanden/autolamp of iets anders wat op 5volt gebruikt kan worden (dummy load).
Er zit heel veel verschil in de kwaliteit van voedingen dus ik kan niet zeggen of active of passive PFC beter is, in het algemeen is active beter. Seasonic, Zippy, Corsair-seasonic, PC Power and Cooling en Delta zijn de beste voeding merken zover ik weet.
Ik heb 10 volt 1500 in het lijstje gezet omdat deze een lagere ESR dan de 6,3V heeft.
Ik draai op en Enermax, en dat is ook een goed voeding.

Anyhow, wat kost me dat als ik die elco's bij jouw bestel, en naar mij thuis wil laten sturen?

Ik bedoel dan alle juiste elcos die ik nodig heb om ze op de kaart te vervangen, weet niet of deze al bekend zijn, getest op de kaart

• Phenos2
Samxon GC 1500uF 6,3Volt kost 0,60€ p stuk
Samxon GC 1500uF 10Volt kost 0,75€ p stuk
Samxon GC 470uF 16Volt kost 0,40€ p stuk

Verzenden met briefpost kost 0,40€

Phenos Caps database ESR waarden E.D. staan er ook bij.
momenteel een simpele statische html pagina, kheb niet zoveel verstand PHP en dat soort spul.

De site beheerder van "badcaps.net" Heeft een stresstest draaien met 3 identieke slecht gekoelde Athlon thunderbird systemen waarbij elke PC een ander merk caps heeft, Samxon, Rubycon en United Chemi-Con. Deze test is ongeveer in augustus 2006 begonnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Phenos2 op 27-09-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:12
Dus als ik het goed begrijp is het voordeel van nieuwe elco's dat je een hogere snelheid kan halen bij een lager volt en dat ze niet openbarsten als er een hoger voltage doorheen komt.

Wanneer je alleen wat speelt met megahertzen en temperatuur dan kan er weinig misgaan toch.

Misschien wel het proberen waard, maar eerst gewoon overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dan zal ik vanmiddag eens kijken wat er op de kaart zit, en wat ik nodig heb;) Zult dan weer meer van mij horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik 2 lui de verkeerde barcode toegstuurd had met TPG gisteren :+

Wees gerust :) Alle nu in de TS staande moeten vandaag een kaartje ontvangen bij hun thuis. De rest van de mensen moeten nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

daar was ik er dus 1 van ;)

achja maakt niet uit het is allemaal goedgekomen. Ik hoop dat me kaartje vandaag nog aankomt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

pin_point schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:10:
[...]

d'r hebben (op moment van schrijven) nog 5 personen niet betaald, als die allemaal niet betalen voor/op vrijdag (morgen) dan zijn er dus weer 5 kaartjes vrij voor de reserves, ik denk dat je een goede kans maakt ^^
Ehhh... even wachten vriend. Ik ben één van die mensen die nog niet betaald heeft, omdat ik m'n administratie thuis heb liggen en vanavond pas terugkan. Lism weet ervan, dus je bent wellicht een beetje optimistisch :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. 2 kaarten zijn op het moment gereseveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenos2
Als er een kaart beschikbaar komt dan wil ik er wel een kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat alle kaarten ook verkocht gaan worden. Ik zal mijn collega eens vragen over een 2de levering en hoeveel animo daarvoor is. Ik ga ervanuit dat de mensen in de TS onder reseveringen nog steeds mee willen doen, met jou erbij zijn dat 6 kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

:( Is de postbode langsgeweest ben ik niet thuis. Komt dat kreng morgen weer langs maar ben ik waarschijnlijk ook niet thuis dus word het pas maandag. Waarom kun je dat ding ook niet zelf afhalen vandaag :s

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de 2de levering gooien ze een briefje in de bus, met dat je het op het postkantoor op kan halen :)

Dus wees gerust hoor :P Nu alleen nog maar hopen dattie ook op zaterdag open is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Morgen heb ik toch geen tijd. Het ging me om vandaag. Had vandaag vast aan de gang gewild.

Blijken me ouders om half 2 te zijn weggegaan en ik om 10 voor 2 te zijn thuisgekomen. Om over mislopen te spreken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
jippie, hij is er (en m'n nieuwe voeding ook >:))!

Gelijk maar wat pics van de chips gemaakt voor de experts. Ik heb er niet bijgezet wat welke chip is, maar is vrij duidelijk. De chips waar Hynix op geschreven staat zijn de geheugenchips. Voor Hi-res pics of pics van adere dingen op de kaart kunt u vragen!

Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/geheugen1r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/geheugen2r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/contest/chippics/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ik had idd al gezien 1.4ns geheugen :D
1700mhz moet makkelijk te doen zijn.
Ik heb al een stel weerstandjes op de kop getikt.

trouwes Lism, mijn berichtje over die peltier nog gezien?

[ Voor 19% gewijzigd door Powrskin op 28-09-2007 16:17 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oei... Ik moet mijn spullen nog ontvangen, maar mijn baas gaat mij supporten :P

Ik heb een swiftech waterblock met peltier besteld, een krachtige externe voeding, wat water / slangetjes, en neem m'n eigen setup van thuis mee.

Pics komen nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster_Master
Allemaal erg leuke ideeën hier. ik heb ook nog een 137 tec liggen ooit eens gekocht om mee te spelen maar niet echt gebruikt. maar helaas sta ik op de reserve lijst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ik ga nu ff m'n var. weerstanden ophalen bij de locale elektroboer, dit moeten dus spindeltrimmers zijn. Voor de GPU 15k Ohm en voor het mem 20K ohm? en is het wattage nog van belang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
Bij mij is hij ook binnen :D Ik draai nu met de drivers van de cd, is het normaal dat

- de fan gewoon de hele tijd op fullspeed blijft draaien
- ik geen temperatuur kan uitlezen
- ik bij de nature test 117fps krijg
- er staat bij atitool rv535 als core ipv rv560?
- de speeds 500/500 zijn

gewoon om even zeker te weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
djceebee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:24:
Bij mij is hij ook binnen :D Ik draai nu met de drivers van de cd, is het normaal dat

- ik geen temperatuur kan uitlezen
- ik bij de nature test 117fps krijg
- er staat bij atitool rv535 als core ipv rv560?
- de speeds 500/500 zijn

gewoon om even zeker te weten :P
hm temp kan kloppen msschien geen sensor (lijkt me wel sterk trouwes, andere progjes proberen).
nature 117fps is te weinig. (150+ sowieso)
core geen id zal wel :P
speeds moet 500/600 zijn volgens mij, kan zijn 2d en 3d instelling en daarom nu lager.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
bij mij is hij ook binnen morgen maar is ff mijn OC schijf maken :P verse 2000/xp installatie erop + normale drivers en daarna maar is beginne. >:) >:)

oja de Arctic freezer 7 past :|

Oja originele koeler eraf en nu zie ik dat er een RV530 core op de kaart zit dit klopt toch ?

RV530

600MHz Core Clock
1400MHz Memory Clock
128-bit Memory
12 Pipelines
Maximum 16x32MB 1.4ns GDDR3

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/framaster/DSC00081.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/framaster/DSC00082.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/framaster/DSC00083.JPG

[ Voor 67% gewijzigd door Xcist op 28-09-2007 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Net mijn kaartje binnen, gelijk gepijnigd natuurlijk :+

Op stock speeds haal ik 131FPS op een gestripte windows XP
Na wat gespeel haalde ik net 175FPS op 668mhz op de core en 711mhz voor het geheugen.

Dit met orginele koeling en geen hardwarematige tweaks. Ga nu eerst maar eens eten :9

Dat iedereen veel plezier aan deze kaartjes mag beleven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook net binnen :)
Helaas ben ik dit weekend bij m'n ouders, en ik ga pas maandag naar m'n kamer (waar m'n computer staat...).

Maarr... pencilmods :)
Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/am8voo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i22.tinypic.com/30ihxeo.jpg

Waarschijnlijk zijn dit ze; het kan nog zijn dat het andersom is (vGPU <> vmem) maar dat verwacht ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En met die variable weerstanden? Iemand al getest? :> Krijg morgen mijn stuff binnen. Ook zijn de losse onderdelen via freezinghardware besteld, en wacht mijn swiftech blokje nog :>
djceebee schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:24:

Ja. Was bij mij ook het geval toen ik het e.a ging uitmeten :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Maar nog een vraag is er veel verschil tussen een rv530 en een rv560 core ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Het staat toch echt op de core kijk maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
check es met rivatuner dan
ook bij 3dmark kan je het wel zien.
Er is over die peak kaarten erg weinig te vinden.
De core naam boeit me ook niet zolang hij maar 1650xt specs heeft (24shaders 8vertex).

http://www.podzakaz.by/catalog/asus/videocard/71359.html

http://www.jetway.com.tw/jetway/pic/big2/X16PR-ED-256L.jpg

@framaster dat ziet er wel echt rete strak uit met die toren erop :9~

[ Voor 32% gewijzigd door Powrskin op 28-09-2007 19:37 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

/me Is jaloers :P

Stomme postbode :D

Achja dan morgen maar 2 pakketjes binnenkrijgen (als het tenminste goed verloopt deze keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@cpec
Volgens mij klopt die potlood mod voor de vgpu niet.
Die moet volgens mij 2 weerstanden naar links.

[ Voor 7% gewijzigd door Mod_Aap op 28-09-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
Powrskin schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:08:
check es met rivatuner dan
ook bij 3dmark kan je het wel zien.
Er is over die peak kaarten erg weinig te vinden.
De core naam boeit me ook niet zolang hij maar 1650xt specs heeft (24shaders 8vertex).

http://www.podzakaz.by/catalog/asus/videocard/71359.html

http://www.jetway.com.tw/jetway/pic/big2/X16PR-ED-256L.jpg

@framaster dat ziet er wel echt rete strak uit met die toren erop :9~
waar kan ik dit zien ik heb zitten zoeken en het enigste wat ik kan zien is Core: Rv530 geen vertex shaders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
framaster schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:40:
[...]

waar kan ik dit zien ik heb zitten zoeken en het enigste wat ik kan zien is Core: Rv530 geen vertex shaders etc.
Everest
rivatuner
3dmark bij details.Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/o6ii6x.jpg

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Nou, een hele avond vol tegenslagen :|
Ik wil gaan voltmodden, heb alles (dacht ik) klaar liggen, soldeerbout erin, wordt niet warm...
Half uur mee aan 't klooien geweest, nou, toch echt kapot, daar gaat m'n Weller :|

Ik maak van de pen van m'n oude soldeerbout een punt (veil + bankschroef etc. :P ), om vol met goede moed verder te gaan. Duw ik de pootjes van m'n weerstand goed, kapoet. Net m'n laatste weerstand :'(

Zet ik m'n pc aan, ik hoor een knetter, nee joh, dat verbeeld ik me maar denk ik nog. ik kijk in de kast om even iets goed te doen, zie ik warempel een blauwe flits! Niks kapot, weet niet wat het was.

Nu @ pencil mod :)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
welke heb je precies uitgevoert ? die van de plaatjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem toch aan dat het hier om een X1650XT gaat van het merk peak.... Dat er geen 24 dingen inzitten kan wel kloppen, die zijn als het goed is maar 12, staat ook in de TS. Ik krijg ineens een verontrustend bericht over dat iemand vraagt of ik wil wachten met verzenden.

Er is jammergenoeg weinig te vinden over de kaart, en er blijken dus meerdere modellen te zijn. Dit zijn geen omgewisselde kaarten ofzo, ik heb ze zo van de leverancier ontvangen en de verzonden kaarten waren nagenoeg nog helemaal geseald in doos (!) :)

Ik zie trouwens dat men nu al begint, ik plan pas met volgende week te beginnen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ik krijg ineens een verontrustend bericht over dat iemand vraagt of ik wil wachten met verzenden.
Bedoel je een bericht van PEAK of van 1 v/d deelnemers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/be3036785c44d5a0704d4bfa02e46b23/full.jpg

daar staat 24pixel shaders. ging er ook vanuit omdat ik d8 dat alle 1650xt dat hadden.
Met 12pipelines en de rest ook gehalveerd is het gwoon een stuk mindere kaart en zeker niet opgewassen tegen de 7600gt. Ze hebben hem niet voor niets een upgrade gegeven.

Ik ben er ook niet cker van, dat het een misleidende x1650xt is, maar ik vrees het ergste.
aangezien ik al wel heb betaald, maar de kaart nog niet is opgestuurd kan ik dus nog terugkrabbelen en ik ben erover aan het nadenken of ik dat wil als die kaart echt een 1600xt/1650pro is (met als type naam 1650xt). Ik beschuldig je dan ook heus niet hoor Lism, zulk soort dingen doen fabrikanten wel vaker.

mails verzonden naar Jetway en Peak.

[ Voor 60% gewijzigd door Powrskin op 28-09-2007 20:45 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 van de deelnemers.

Ik heb net trouwens even die kaart er proberen in te prikken, maar dat lukte niet echt aangezien die waterkoelings-slangen op maat gemaakt waren en dus niet 1-2-3 losgehaald konden worden.

Ik heb de kaart dan ook niet kunnen testen of dit ook om de juiste model ging.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67ad20d22793fb7358605a85b0a2ddef/full.jpg

Zucht :| Maar gelukkig doe ik het meeste ook op werk :>

Ook dankzij Bitage hebben we de stats up:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24d70425207207f36b465262ad9cf4b8/thumb.jpg

Erg kaal nog... Maar daar komt verandering in :) Ik geef over een paar dagen iedereen een DM met login gegevens desbetreffende deze stats, de contest zelf begint pas over een week of 2, dus rustig aan allen, blaas je kaart nog niet op :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
Ik heb wel de RV535 versie, tenminste, dat zeggen Everest en Atitool. Rivatuner zegt RV530..
--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ PCI Express x16: ATI Radeon X1650 (RV535) ]

Grafische Processor Eigenschappen:
Video kaart ATI Radeon X1650 (RV535)
BIOS versie 009.012.016.002.021552
GPU Codenaam RV535
PCI-apparaat 1002-71C7 / 174B-0880
Transistoren 157 miljoen
Procestechnologie 80 nm
Verpakkingsoppervlak 131 mm2
Bus Type PCI Express x16 @ x16
Geheugengrootte 256 MB
GPU Klok 500 Mhz (origineel: 500 MHz)
RAMDAC kloksnelheid 400 Mhz
Pixel Pipelines 12
TMU Per Pipeline 1
Vertex Shaders 5 (v3.0)
Pixel Shaders 12 (v3.0)
DirectX hardware ondersteuning DirectX v9.0c
Pixel vulsnelheid 6000 MPixel/s
Texel vulsnelheid 6000 MTexel/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type GDDR3
Bus Breedte 128 bit
Werkelijke kloksnelheid 490 Mhz (DDR) (origineel: 500 MHz)
Effectieve kloksnelheid 980 Mhz
Bandbreedte 15.3 GB/s

Geheugeninstellingen:
CAS Latency (CL) 9T
RAS To CAS Delay (tRCD) 8T
RAS Precharge (tRP) 7T
Row Cycle Time (tRC) 22T
Row Refresh Cycle Time (tRFC) 27T
RAS To RAS Delay (tRRD) 7T
Read To Read Delay (tRTR) 6T
Read To Write Delay (tRTW) 11T
Write To Read Delay (tWTR) 9T
Alleen de clock speeds kloppen niet echt, ik heb 500/500 terwijl Framaster 600/700 heeft :? Oh, en ik haal 90fps stock en 117fps met rivatuner tweaks :| Het lijkt er dus op dat er verschillende versies zijn waardoor de contest niet echt eerlijk meer is, en ik zit natuurlijk weer met de slechtere kaart :( En dat nu ik de kaart ook nog na de wedstrijd wou gebruiken.. bah

Edit: het word nog erger.. Als ik de bios open met RaBiT zie ik dit staan!
Description: \X1600PRO/X1300XT 128M GDDR3 600e/600
Peak probeert gewoon een oude kaart met rv530 te verkopen als x1650xt?? ik wil rv560 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door corneia op 28-09-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Ook ik haal stock 90fps, en met tweaks 149 (Meer als jouw 117, maar dat komt door de tweaks, het gaat in dit geval even om stock, om te blijken dat alle kaarten gewoon hetzelfde doen)

En dan wil ik niet blamend overkomen, maar dit klinkt gewoon te onwaarschijnlijk, of hij heeft de verkeerde test, of hij heeft op 800*600 gebenched :+
Net mijn kaartje binnen, gelijk gepijnigd natuurlijk :+

Op stock speeds haal ik 131FPS op een gestripte windows XP
Na wat gespeel haalde ik net 175FPS op 668mhz op de core en 711mhz voor het geheugen.

Dit met orginele koeling en geen hardwarematige tweaks. Ga nu eerst maar eens eten :9

Dat iedereen veel plezier aan deze kaartjes mag beleven! :*)
Edit: Ik gooi hier zo een plaatje neer van de Pencil mod ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Maarten-NForce op 28-09-2007 20:57 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peak probeert gewoon een oude kaart met rv530 te verkopen als x1650xt?? ik wil rv560 |:(
Sorry ... Hier kon ik ook niet van weten. Ik heb 21 kaarten direct van onze leverancier besteld en ging er dus vanuit dat we dus wel het model kregen wat er in de TS stond... :|

Klotezooi... Kon natuurlijk ook niet voor die prijs 8)7 Ik zal eens met m'n collega over hebben, kijken wat er mogelijk is. Wellicht moeten we het hiermee doen :)

Idd. op de chip zelf staat ook rv530... verdorie :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Balen... Is op zich ook vreemd, maar waarom sommige mensen dan wel een andere core hebben? Foutje van de leverancier, "dat merken ze toch niet" waarschijnlijk :S

Postbode is hier nog niet geweest, hoewel T&T beweert van wel. Gare boel ook.
/me Freeze_XJ morgen postbode in busje vragen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het model dat je in de TS ziet (mijn kaart) bevat idd een rv530 core.... Wie heeft er dan een andere core? :) Zoals ik al zei was alles ongeopend naar jullie gestuurd. Opruiming van peak wellicht om ook aan de oudere chips te ontkomen. Lekker dan :/ Kunnen we iig het 1600Pro record proberen te verbreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ik vind het niet erg hoor, als maar iedereen een nv530 heeft ;) Heb het kaartje toch niet erg hard nodig ná de contest (maar begrijp dat anderen dit wel hebben, en vind het klote voor hen :()

* OConnor gaat iig tóch voor de overwinning !

PS: kan iemand ff uitvogelen waar de fabriek van PEAK staat? Heb hier nog een mooi recept voor een DIY atoombom >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat als ik klaar ben met mijn kaart of Snot_aap die kaart niet eens meer fatsoenlijk wilt :D

Ja en lullig als je een kaartje koopt omdat je weinig geld hebt / had en zo aan een goedkope 'snelle' kaart te kunnen komen... helaas omwille peak hebben we nu een heel ander model in huis :( lijkt me stug dat de leverancier nog even snel chips erop soldeert en vervolgens stickert als X1650XT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ga pas zondag ermee aan de slag. Moet nog de hele PC verkassen, nieuwe PCI-E mobo erin, dus tot dan van mij nog niks.

Dan eens kijken wat er mee mogelijk is, morgen soldeerbout ophalen en eventuel de weerstandjes+ subzero koelwater :P

Denk dat dat WR-record te doen is, ik kan met mijn 7600GT AGP dus ook een 12pp en 5vp config op 700Mhz en geheugen op 747Mhz met alle tweaks aan 241.5 FPS halen in 01. Dus als dit kaartje goed harder gaat, dan is dat WR te doen^^

[ Voor 32% gewijzigd door Darkasantion op 28-09-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
http://www.pcwereld.nl/in...id=&pid=76932&detail=more
http://www.pcplatform.nl/info.php?id=3339&fc=true Logisch :P
http://www.comptechworld.nl/index.php/3,hid--25,cid--156

had hem ook bij Icomputers gezien, maar daar is ie nu weg gloof ik :p
Peak maakt lekker gebruik van onwetende klanten/winkels zo te zien. :X

Edit: laatste reactie voorlopig :9

Gaat mij ook om de contest, maar ik vind het gwoon veel leuker om het te doen met een kaart die ook nog lekker presteert. 3dm01 doet het ook prima op een 9200.
Ik zou de kaart ook echt niet sparen (voltmodden+vrieskoeling), maar weet gwoon niet of ik wel zin heb om hiermee de moeite ervoor te doen. Speelt wel een beetje mee dat het ook wel leuk is om de kaart als hij het overleeft nog een keer te kunnen gebruiken, ook omdat RMA en verkopen er hoogst waarschijnlijk niet inzit :p

vind het wel vreemd dat het zomaar mag trouwens een kaart met een heel andere chip/specs verkopen onder een andere naam. Zelfde als een 8800gts verkopen als een 8800gtx.

edit2: nog 1tje dan :)

stuur de bom maar naar dit adres: :D
PEAKHARDWARE International Co., Ltd.
6F, NO.163,
Sec.1,
Keelung Road,
TAIPEI 110
TAIWAN

[ Voor 67% gewijzigd door Powrskin op 28-09-2007 21:43 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Mijn kaartje ook binnen :). Gelijk HR03 der opgezet en net ff paar keer 3Dmark gedraait.

Helemaal stock haalde ik 97FPS. Na de core en het geheugen wat te hebben op gevoerd en paar kleine aanpassingen gemaakt te hebben aan de instellingen komt er een mooie 180.0 FPS uit :). (Dit op een 3 maande oude windoze XP die niet getweaked is)

Afbeeldingslocatie: http://images.tznclan.com/Dafut/715-702.JPG

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Leuk kaartje, mijn core stopt op 652, mem gaat met veel artifacts nog door de 660 heen..

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dafut schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 21:45:
Mijn kaartje ook binnen :). Gelijk HR03 der opgezet en net ff paar keer 3Dmark gedraait.

Helemaal stock haalde ik 97FPS. Na de core en het geheugen wat te hebben op gevoerd en paar kleine aanpassingen gemaakt te hebben aan de instellingen komt er een mooie 180.0 FPS uit :). (Dit op een 3 maande oude windoze XP die niet getweaked is)

[afbeelding]
Onaangepast? Dan haal je ruim 200MHz oc met de core en het geheugen. Heb je er extra koeling oid erbij? Ook een voltmod toegepast? :) Wel interesant voor de rest ook nog :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stock score van de kaartjes valt toch enigzins tegen, ik heb hier een X700 liggen en die haalt 110 fps stock...

De tweaked scores zijn wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:02:
[...]

Onaangepast? Dan haal je ruim 200MHz oc met de core en het geheugen. Heb je er extra koeling oid erbij? Ook een voltmod toegepast? :) Wel interesant voor de rest ook nog :9
Heb alleen een HR-03 met 120mm fan @ 5volt der opgezet, verder geen voltmods of what so ever :9. Die komen van het weekend >:). Dan ga ik ook een verse windoze install er op zetten. Overige hardware is een E6600@3Ghz - 1x1GB value rommel - P5B Del - 150GB raptor

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corneia
Ik snap dat jij hier niks aan kon doen lism, maar vind het wel heel erg jammer.. Raar dat ze dat zomaar mogen doen, mag dat eigenlijk wel? Ik weet wel dat ik nooit meer iets van Peak koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ook ik haal stock 97,2 FPS. Toch wel goed he die test dat die zó cpu-onafhankelijk is? :9

Nu ga ik ff proberen er wat meer uit te halen.

(met dat lawaaierige inefficiënte rotkoelertje ja :*))

EDIT: kom niet erg ver met de stock koeling, maar dat had ik ook niet verwacht.

Core 500 -> 621 en Mem 500 -> 607.5 Da's (vrijwel) artifactvrij.

Stock score was 97,2 FPS. Nu haal ik 120,8FPS.Welks toch al een verbetering van zo'n 25 % is.

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/3250/6216075jf4.png

[ Voor 47% gewijzigd door OConnor op 28-09-2007 23:56 ]

• Xcist
Wat een *** zooi zeg :( Hier baal ik dan weer van maja net alsof ik dat ding na de contest nog gebruik.

Ik stuur hem op naar peak met een tijdbom erop

errrrr hoe kan het dat ik stock 115 fps haal ??? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Xcist op 29-09-2007 00:38 ]

• Mod_Aap
Als je kijkt in de datasheet van peak staat er dat ie wel 24 pixel shaders zou moeten hebben:
http://www.peakhardware.c...0XT_256MB_128bit_DDR3.pdf
En RV560XT core en crossfire support.

Beetje vaag dus. :?
Voor de rest boeit het me niet zoveel, als iedereen maar dezelfde core heeft.

Het is dus gewoon een X1600XT verkocht als X1650XT:
http://www.peakhardware.c...d/X1600XT256MB-128bit.pdf

Misschien fout van peak? :X

Edit: Zie nu ook op de site dat de X1600XT EOL is. Dus waarschijnlijk hadden ze nog kaartjes over waar ze van af moesten. :|

PEAK |:(

[ Voor 35% gewijzigd door Mod_Aap op 29-09-2007 00:50 ]

• C0llo
  • Laatst online: 02-07 14:49
Beetje jammer van Peak. die kaart ziet er ook heel anders uit dan die in dat datasheet.. en toch staat er echt X1650XT op de doos.. beetje vaag iid

maar X1650XT of geen X1650XT, ik ga dit kaart hoe dan ook goed op z'n staart trappen :Y)

mh misschien is die test toch iets "overige hardware" afhankelijker dan we dachten.. of software matig verschilt er nog n boel

teambitstorm.nl

• Mod_Aap
@LISM
Moet ik dan nog even wachten met voltmods enzo er op te solderen?

• Xcist
Ik snap er helemaal niks van :/

Stock geen oc programma op me pc en ik haal 115 fps
Snot_Aap schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 00:50:
@LISM
Moet ik dan nog even wachten met voltmods enzo er op te solderen?
ik wil zowiezo een verklaring van PEAK want dit slaat nergens op

[ Voor 59% gewijzigd door Xcist op 29-09-2007 00:54 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.