GPU-Overclock contest [X1650XT] Deel 1

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Tmmbomb schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:13:
Heb vanmiddag betere condensators gehaald, beter nog even wachten met vervangen :D
Hoop dat we ze kunnen inruilen voor XT's, hebben we ook nog een 'eerlijkere' contest in de trand van allemaal dezelfde versie >:)

dit is dus op mijn core unknown:
[afbeelding]
vCore 1.9v
mem geen extra koeling of spanning.
Netjes die core ;)

Hoe krijg jij die mem zo hard op stock voltage en zonder extra koeling. Heb je met timings zitten spelen, want ik kom toch niet verder als een goede 700MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Als je voltmods een beetje netjes doet zie je er na verwijdering niets/nauwlijks meer wat van :+
En wat snoertje van FreezeXJ betreft, misschien kun je een nieuw snoertje aan je koeler maken?

EDIT: @ hierboven:
shinchan03 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:49:
[...]

Netjes die core ;)

Hoe krijg jij die mem zo hard op stock voltage en zonder extra koeling. Heb je met timings zitten spelen, want ik kom toch niet verder als een goede 700MHz
standaard timings, standaard spanning (1.9v), er staat alleen een fan op gericht. Het is wel zo dat ik al vanaf 640mhz artifacts krijg

[ Voor 57% gewijzigd door Tmmbomb op 05-10-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Sommige mensen hebben de videokaart al zodanig bewerkt dat het opvalt als je hem terugstuurd. Ik vind het dan ook wel beetje scheef als die kaarten nou ineens terug moeten worden gestuurd. Ik weet niet hoe jullie het willen gaan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Die van mij kan echt niet meer terug.............. :X
Wat nu? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humm
Ik denk dat ze me wel van de reserven lijst afmogen halen.
Omdat de kaarten niet correct zijn en dat sommige mensen wachten tot er uitsluisel is kwa welke kaart.

Ik ga wel mee doen met de volgende vga contest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja helaas, als een kaart in veranderde staat terugkomt als RMA ( :+ ) dan is het gewoonweg zeker dat je A) je garantie kwijtbent, B) geen poot meer hebt om op te staan, C) peak wellicht verantwoordelijk houden kan ondanks dat je dacht dat je een X1650XT had maar door een review oid te lezen die dingen het wel beter gingen maken :+ (voltmods enzo.... )

Ik zal eens kijken wat peak erop te zeggen heeft. Ga er maar niet vanuit dat iedereen een vervanger krijgt.... :D @FreezeXJ, waarom knip jij je fandraad nou weer door :? je kan 'm er gewoon vanaf halen....

Edit: Baas is er ook even mee gaan bemoeien xD
Dear Sir,

PC Platform bought 21 of these card to supply the speed contest of Jeroen. If all
the customers decide to send the wrong card back we will have to send all thee
people a right card but the will not agree to pay the transports costs. So we are
talking about 2*21*7.50 = € 315.00. I assume that Peak gives me a refund for that
amount?

With kind regards,

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dus daaruit kunnen we concluderen dat we échte X1650XT's krijgen? :o

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maarten-NForce schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:01:
Dus daaruit kunnen we concluderen dat we échte X1650XT's krijgen? :o
Nee, dat kan je niet.

Daaruit kan je dus concluderen dat PCPlatform probéért voor ons echte X1650XT's te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwah laten we eerst de reactie van Peak maar eens afwachten :Y)

De echte zijn overigens een stuk duurder... reken 100 euro per kaart :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41
Woa woa geef mij dan maar die oude!

50 euro vind ik precies goed om te slopen :) .

Ga zo trouwens XP installeren (met dank aan Snot_Aap) en dan ga ik beginnen op stock koeling. Zal jullie wel resultaat geven op stock en de overklok :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ze stellen eerst maar eens iedereen schadeloos (ook alle verzendkosten), dan zien we wel verder.
Als zei zeggen de verkeerde in de doos te hebben gedaan, dan zijn de kaarten bij PEAK dus gwoon zo goedkoop. Dus ik verwacht nog steeds voor die prijs 1650xt's.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Powrskin schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:47:
Ze stellen eerst maar eens iedereen schadeloos (ook alle verzendkosten), dan zien we wel verder.
Als zei zeggen de verkeerde in de doos te hebben gedaan, dan zijn de kaarten bij PEAK dus gwoon zo goedkoop. Dus ik verwacht nog steeds voor die prijs 1650xt's.
Ik wacht even af, maar als we straks alles terug krijgen is dat wel erg tof XD. Maar tot er niks is bekend, hou ik me rustig met de X1650XT

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ga er maar niet vanuit eerlijk gezegd... dat was via de mail al een lakse houding van 'ja breng 'm maar terug naar waar je 'm gekocht hebt...' zonder enige oplossing. Alsof menig winkel erop zit te wachten die kaarten terug te nemen. Dit is gewoon de fout van Peak, en niet de klant of winkel/webshop, dus peak is hier de verantwoordelijke :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad, alsof die webshop weet hoe die dit moet afhandelen :P

Verder blijft het vaag, "ja, verkeerd verpakt", maar vanwaar dan ineens een prijs die 30% lager ligt dan alle andere X1650XT kaarten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zodra ik de soja-X1650XT binnen heb berg ik hem op, sowieso op advies van The_Crow is het verstandig om hem in leven te houden omdat het voor die prijs toch een leuk kaartje is.

Kaarten vermoorden kan iedereen, toch? :p

Had iemand nog nieuws van AMD over dit subject? Een fabrikant die ineens wakker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Kaart zit erin, drivers geinstalleerd, maar als ik nu CCC wil opstarten geeft hij een foutmelding :( .

EDIT: Ligt waarschijnlijk aan .NET frameworks...

Deze kaart is geloof ik wel sneller dan een 7300LE, want dan is hij nog leuk voor een neef van mij (als hij het overleeft :+ ).

Nog een EDIT: nvm over CCC. Als ik everest opstart zie ik trouwens Aux staan, 31 graden, zal dat de graka zijn? Of ben ik gedoemd en is het iets anders?

[ Voor 68% gewijzigd door TheJVH op 06-10-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Nog een EDIT: nvm over CCC. Als ik everest opstart zie ik trouwens Aux staan, 31 graden, zal dat de graka zijn? Of ben ik gedoemd en is het iets anders?
Zou niet weten of het de GPU is, maar ik heb bij Everest de GPU temp apart staan (X1950Pro).

Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/8094/everestop7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Tot dusver heb ik nog niemand hier gezien die een temp sensor op zijn grafische kaart had.
Lijkt me sterk dat jij dan wel opeens een temp sensor in je grafisch monster hebt zitten.

Zou wel makkelijk zijn geweest :(

[ Voor 9% gewijzigd door Tmmbomb op 07-10-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Het is dan ook een X1950Pro, gewoon even een schermprintje gemaakt om te verduidelijken wat Everest verstaat onder de temp van je graka (de GPU temp dus, niet de Aux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Enige is wel, dat ik hiervoor nooit een Aux had, maar alleen Mobo en CPU.
Q#18: What does the "Aux" temperature shown on the Computer / Sensor page mean?

A#18: There is no standard for sensor registers layout, so the "Aux" temperature could show the temperature of the CPU or the motherboard, or might be a non-connected wire of the sensor chip, and so it could show a bogus value.
Hmm, denk dat het iets anders is, ik zal er even naar kijken als ik 3DMark heb gedraait.

Stock kom ik trouwens uit op 97,3 FPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Killzone schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:30:
Stock kom ik trouwens uit op 97,3 FPS...
En dan begint het getweak :P

Voor 21deelnemers zie ik bar weinig resultaten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik zit nu op 573 voor GPU en 1143 voor de MEM.

Kom ongeveer op 105 FPS uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

alhier 108.7 FPS gespot met 661/659 (core/mem), begonnen op 82.5 FPS... geen voltmods of iets dergelijks, stock koeler (VF700 gaf errors en artefacts), alleen maar 2 server-92mm fans. (maakt herrie, maar ja, voor overklokken is dat bijna inbegrepen :P )
Screenshot ben ik te lui voor geweest, zeker als ik hier 150 FPS en meer hoor.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Tmmbomb schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 10:48:
[...]

En dan begint het getweak :P

Voor 21deelnemers zie ik bar weinig resultaten :/
Klopt, ben druk met mijn andere PC en wacht even de resultaten van lism af voordat ik verder ga met voltmods of wat dan ook, om te voorkommen dat ik dan geen RMA kan krijgen, als dat dat zou mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Stock koeling
621GPU / 1215MEM
143.4 *O*

Beetje met LOD en performance settings gespeeld :)

EDIT:
661GPU / 652MEM
151.2 *O*

EDIT:
171.8 *O*
Nog steeds, 661 / 652
Op 680 GPU kreeg ik dikke artifacts en een zwart scherm...

[ Voor 42% gewijzigd door TheJVH op 07-10-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen hardware-sensor op dat ding... uitmeten van temp via software is dus echt onmogelijk :)

@killzone, als je er nog belang bij hebt heb ik nog 2x 20Kohm weerstandjes ongebruikt :) Per post.... Ik doe er niets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:58:
Er zit geen hardware-sensor op dat ding... uitmeten van temp via software is dus echt onmogelijk :)

@killzone, als je er nog belang bij hebt heb ik nog 2x 20Kohm weerstandjes ongebruikt :) Per post.... Ik doe er niets meer mee.
Is de sensor niet gewoon uitgeschakeld in het BIOS? Dat was op vele 6600 vanilla kaartjes ook het geval en deze kon dan simpelweg weer ingeschakeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Uhh, ik ben in ieder geval wel van plan om een volt mod te doen. Ik probeer op dit moment de volt-mod guide van Snot_Aap te volgen, helaas lukt dat nog niet. Ik ga waarschijnlijk beginnen met de volt mod vor de GPU, en daar heb ik dus van die weerstandjes voor nodig. Ik post zometeen wel even een ss met mijn hoogste score tot nu toe.

http://www.vinfo.nl/screenshots/179.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door TheJVH op 07-10-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi lism,

Thank you for your patient.

This reply will also include the reply the other two e-mails.

First for all, I’m really sorry this is happening to you and causes you this
trouble. After checking with the factory and discuss with the management team. We
conclude the following solution to this issue; we really hope you can accept our
apology.

Reply to Jeroen’s e-mail about the wrong GPU, in the first, we think it is a wrong
box issue but after further check there might be a GPU sourcing problem from our
China Factory. Our Purchasing Manager is check on the GPU source.

To show our apology, we would like to offer you the “HD2400 XT 256MB” for the
replacement of 1650XT.

If you accept our apology, we will ask our Europe distributor, -knip-, to do
the swap for you. Please provide me your address and phone number. I will provide
you the swap instructions.

Once again, I’m really sorry. I will ask our purchasing team to be more careful
about GPU sourcing in the future.

If you have any more questions, please just let me know. I am glad to help.

Best Regards,

Richard Huang

Service Manager
Leuk :) Wie heeft er nog een stock cooler over trouwens? :>

Maarr... diegene die het kaartje wel nog heel hebben, kunnen deze naar ons opsturen (check factuur), en betalen ook hun verzendskosten terug (dus je stuurt de kaart naar ons op, en je betaald nog eens bij om ons weer de kaart terug te versturen, omdat het anders een duur grapje voor ons wordt om alles terug te versturen).

Opzich goede oplossing, en we hoeven niet naar china te versturen. Hoeveel van jullie hadden die kaart al mishandeld? :')

*O* Peak is heel er goed bezig en wil me nu al 21 kaarten sturen. Ik heb 'm even gevraagd of gemodde kaarten ook nog ruilbaar waren... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaat er met de kaart gebeuren nadat jullie 'm hebben gekregen? Terug naar iemand?
Ik heb het plastic namelijk van de koeler afgesloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat probleem heb ik namelijk ook. Ik heb de fan vernield van die stockcooler 8)7

Don't ask why, maar nu achteraf gezien heb ik 'm heel hard nodig _O- Ik ben nog met peak aan het onderhandelen over kaarten die al vernield zijn en dat ze toch niet meer verkoopbaar waren als x1650xt's.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Mijne is nog helemaal heel, alleen best hoog geklokt, maar geen gebruikssporen, dus die van mij kan zo terug. Opzich wel leuk als iedereen dat ding kan terugsturen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat hoop ik ook, en wacht reactie van Peak dan ook nog af.

Zou wel gaaf zijn, compleet de hele reeks vergoed _O- En hulde aan Peak natuurlijk voor het erkennen van hun fout (verkeerde chips op een PCB gepropt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Lol, hoe komisch kan het worden zeg :P

Ehm... wat gaat iedereen nu doen, als een dolle hun soja-X1650XT terugzenden? Dan heb ik liever dat dan een HD2400XT. Wat is de mening van de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik doe ook even mee in dit topic! Ik had ook bijna deze verkeerde X1650XT in huis gehad, maar toevallig zag ik dit topic en kon ik nog net op tijd de bestelling annuleren!
Waarom een HD2400XT terug voor een verkeerd in de doos gedane X1650XT? Als je kijkt wat een HD2400XT er van bakt t.o.v. een X1650XT.... |:(
Zie: http://www23.tomshardware...=859&model2=734&chart=318
Ik weet niet of Peak die X1650XT's nog maakt, blijkbaar niet!? Indien niet, zou het eerder voor de hand liggen dat ze hiervoor in de plaats X1650GT's zouden uitleveren.
Wat ik uit de specs kan lezen, is dat eigenlijk gewoon de XT die nu blijkbaar GT heet...! :?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Idd, kun je beter vragen of ze je een 2600XT geven ter vervangen, anders wordt je dik opgelicht :/

Maar als ik het zo goed begrijp is de contest nu dus zo goed als dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ik vind het rare streken die hier zo uitgehaald worden. Ik snap wel dat je een goede kaart wil voor het geld maar nu moeten we dus 2x verzendkosten betalen voor een nieuwe kaart.

Daarbij ook nog te denken aan de mensen die al begonnen waren met de contest, wat nu dus helemaal word afgebroken.

Edit:

Kijk ik wil dan natuurlijk niet lullig doen maar ik vind het niet echt een voordeel als we die kaart zouden krijgen. (2400XT)

Die kaart is 59.73 euro

Onze kaart 54.50 euro inclusief verzendkosten. Laat daar nog 2x verzendkosten bijkomen dan zit je dik over dat bedrag heen.

Als er een nieuwe kaart komt van Peak zullen ze toch met iets beters moeten komen imo.

[ Voor 39% gewijzigd door shinchan03 op 09-10-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Op deze manier is het einde contest. :/
Heb net allemaal spullen besteld enzo voor deze kaart. |:(
Wat maakt het uberhaubt uit dat het een X1600XT is?
Deze kaart voldoet toch ook voor de contest?
Het enige probleem is dat Tmmbomb een RV535 kaart heeft en de rest een RV530 en de kaart van Tmmbomb blijkbaar ook veel verder over te clocken is in vergelijking met de andere kaarten.

[ Voor 10% gewijzigd door Mod_Aap op 09-10-2007 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. Een gegeven paard niet in de bek kijken.

Kan er ook weinig aan doen, dat peak een verkeerde kaart in de doos propt. De prijs was blijkbaar ook te mooi om waar te zijn. Wat betreft de omruil, tja ze komen mij er mee tegemoet, en het kost peak meer dan dat het ons al gekost heeft, laat staan de verzendskosten die erbij begrepen zijn om het heen en weer te slepen.

Wat betreft performance, idd. Die kaart is zwakker als de kaart die we al hebben :P Ik weet even niet wat ik ermee doen moet. Als iedereen kosteloos ondanks de voltmods en andere vernielingen de kaart vervangen mag, wat is het probleem dan ? We switchen wel weer van complete contest heb ik het idee, maar goed dat mag de pret niet drukken.

M'n baas zit me ook op m'n hielen wat betreft dat stomme record te halen, de kaart blijft een Pro variant en geen XT, wat echt jammer is, en de moeite niet eens waard is om te proberen (stock kom je al niet eens ergens in de buurt).

Ik heb basicly teveel zitten kloten hier, waardoor ik er niet echt veel zin meer in heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:26:
Ja.. Een gegeven paard niet in de bek kijken.

Kan er ook weinig aan doen, dat peak een verkeerde kaart in de doos propt. De prijs was blijkbaar ook te mooi om waar te zijn. Wat betreft de omruil, tja ze komen mij er mee tegemoet, en het kost peak meer dan dat het ons al gekost heeft, laat staan de verzendskosten die erbij begrepen zijn om het heen en weer te slepen.

Wat betreft performance, idd. Die kaart is zwakker als de kaart die we al hebben :P Ik weet even niet wat ik ermee doen moet. Als iedereen kosteloos ondanks de voltmods en andere vernielingen de kaart vervangen mag, wat is het probleem dan ? We switchen wel weer van complete contest heb ik het idee, maar goed dat mag de pret niet drukken.

M'n baas zit me ook op m'n hielen wat betreft dat stomme record te halen, de kaart blijft een Pro variant en geen XT, wat echt jammer is, en de moeite niet eens waard is om te proberen (stock kom je al niet eens ergens in de buurt).

Ik heb basicly teveel zitten kloten hier, waardoor ik er niet echt veel zin meer in heb. :)
Als je alle kaarten kan omwisselen moet je gewoon vragen om een 2600XT of iets dergelijks. Ik vind wel dat we daar recht op hebben na deze streek. En ik vind dat je moet kunnen regelen dat alle kaarten terug moeten kunnen in dat geval. Leg maar gewoon het verhaal uit.

Want ik vind het lullig voor de mensen die al wat extremer zijn bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snap ik ook, en dat heb ik ook een beetje (opnieuw) uitgelegd. Ik heb gezegd dat ik liever genoegen neem met de Echte X1650XT ipv een 2400xt , omdat we ten eerste toch niets aan DX10 hebben met HDMI/Audio, en deze contest op de X1650XT gebaseerd is / was, en we er na bestelling en levering achter moesten komen dat het om 1600pro's ging for god sakes :/

Ik wacht de reactie van peak wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Ik vind sowieso wel alle kaarten terug of niets.
Alleen heb probleem is dat ook redelijk wat dingen custom voor de kaart heb gemaakt of besteld.
Dus ik zit met het probleem dat ik deze dan opnieuw moet bestellen/maken wat mij weer meer geld kost.
En het maakt mij niks uit hoe snel de kaart is als hij maar voldoet voor de contest, wat deze kaart ook doet.
En de mensen die de kaart hebben gekocht als "upgrade" kan ik geen medelijden mee hebben.

@LISM
Als je echt een record moet halen van je baas moet je maar de ID van de kaart veranderen en maar voor de X1600pro record gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Mod_Aap op 09-10-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat viel me ook eigenlijk al tegen, dat er een paar enkelingen bijzaten die de kaart gekocht hebben puur voor de upgrade. Tja dit is een contest en je bent natuurlijk niet verplicht om te océn maar het is wel leuk als je dat wel doet zoals dit Topic ook bestemd voor is.

Ik heb de apparatuur liggen, alleen een voeding van 100 euro is me een iets te grote investering om eerlijk te zijn :X Te bedenken dat ik al het e.a gesponsord gekregen had, dat is ook niet echt nuttig nu.

De contest kan wat mij betreft gewoon doorgaan, maar ik zal op de achtergrond ook nog even contact houden met Peak. Liever gewoon de echte kaart en geen budget of 1600pro model oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Vind dit beetje jammer. Waarom gaan we niet gewoon verder met de contest met de huidige kaarten? En als er dan kaarten ingeruild gaan worden dan idd zoals snotaap zegt allemaal of geen maar niet half half. (Dus ook de gemodde kaarten) Van mijn kaartje is de garantie ook al fucked, heb er voltmods op gesoldeerd ed.

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
@LISM
Begin eerst eens met het testen met een coldplate, dit zou de temperatuur wat stabieler moeten houden. En anders kan je nog de -5 van een voeding gebruiken om 17v te krijgen.
Denk alleen niet dat een budget voeding zoveel amps op de -5 gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:44:
Ja dat viel me ook eigenlijk al tegen, dat er een paar enkelingen bijzaten die de kaart gekocht hebben puur voor de upgrade. Tja dit is een contest en je bent natuurlijk niet verplicht om te océn maar het is wel leuk als je dat wel doet zoals dit Topic ook bestemd voor is.

Ik heb de apparatuur liggen, alleen een voeding van 100 euro is me een iets te grote investering om eerlijk te zijn :X Te bedenken dat ik al het e.a gesponsord gekregen had, dat is ook niet echt nuttig nu.

De contest kan wat mij betreft gewoon doorgaan, maar ik zal op de achtergrond ook nog even contact houden met Peak. Liever gewoon de echte kaart en geen budget of 1600pro model oid.
Mijn idee hierover is de contest een tijdje stil leggen. Proberen hele goede kaarten van Peak te krijgen. Hun naaien ons wij naaien terug. Het valt te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Klopt toch lism, dat de Peak X1650GT dezelfde specs heeft als de oude echte X1650XT? Die kaart is gewoon leverbaar volgens Peak. Staat zelfs "New" bij te knipperen!
Een X1650XT (die eigenlijk een Pro is..) inleveren voor een HD2400XT (+ de verzendkosten), daar zou ik het nut niet van inzien! :X De 2400XT is 2x zo langzaam als een 1650Pro. Ja, maar deze is DX10! Tuurlijk, maar voor DX10 games wel mooi te langzaam!
Als er geen betere oplossing komt, zou ik de kaart gewoon houden (is z'n geld in princiepe wel waard!), of terug naar Peak en geld terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe wil je je geld terugkrijgen voor een kaart dat zwaar gevandaliseerd is ? :P

De mijnes is de garantie ook al van vervallen, ivm stukgemaakte fan. Ik ben er nog mee bezig, maar ik verwacht niet eerder dan morgen weer email van peak te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Vulcan750 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:54:
Klopt toch lism, dat de Peak X1650GT dezelfde specs heeft als de oude echte X1650XT? Die kaart is gewoon leverbaar volgens Peak. Staat zelfs "New" bij te knipperen!
Een X1650XT (die eigenlijk een Pro is..) inleveren voor een HD2400XT (+ de verzendkosten), daar zou ik het nut niet van inzien! :X De 2400XT is 2x zo langzaam als een 1650Pro. Ja, maar deze is DX10! Tuurlijk, maar voor DX10 games wel mooi te langzaam!
Als er geen betere oplossing komt, zou ik de kaart gewoon houden (is z'n geld in princiepe wel waard!), of terug naar Peak en geld terug...
Dat is mijn mening dus ook de X2400XT is gewoon een kutkaart voor dat geld. En vooral als ik er ook nog geld bij moet geven.

Ik heb geen probleem met deze kaart. Mij maakt het ook niet uit voor de contest wat voor kaart het is. Maar mocht er toch een nieuwe geregeld worden omdat mensen daar behoefte aan schijnen te hebben moet het wel een fatsoenlijke kaart worden.

Dan denk ik dat die 2x verzendkosten die X1650GT ook niet waard is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er eens over nadenken om mijn contest opnieuw te hervatten. @Snot_aap, een coldplate was toch juist niet nodig met zo'n Swiftech blok? Het is juist zo gemaakt om precies de core te raken en niets anders, het heeft ook een beetje een afvoering naar beneden, voordat het de pelt raakt.

Ik heb hier al een bestaande WC-setup staan, dus die kan ik er zo bijpakken. Nu nog een Systeem zonder een sempron, want blijkbaar maakt het systeem wel uit / de stock score was zelfs lager op nature dan op m'n eigen bak thuis.

Wat betreft PSU, ik ga niet kloten met 2 PSU's van PC's, veels te link, ik prop thuis wel iets samen, heb nog genoeg staan in de schuur enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Ik ben ook voor omswitchen. Ik ben niet zo thuis in de gpu winkel van ati, wat mij betreft als het maar hetzelfde is. We zitten nu namelijk met 2 verschillende cores, iig 2 deelnemers waaronder ikzelf hebben een andere core dan de R530. En ik heb deze kaart gekocht puur voor de contest, dus het zou leuk zijn als we allemaal dezelfde kaart kregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Een coldplate is bedoeld om temperatuur schommelingen tegen te gaan.
Bij bijvoorbeeld een hogeload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:49
Ik zeg ook omruilen, beetje kruk voor de extra bijkomende verzendkosten maarja het zij zo.

@lism wss kom stuur ik de kaart niet op maar kom ik 'm ff persoonlijk langsbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Tmmbomb schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:05:
Ik ben ook voor omswitchen. Ik ben niet zo thuis in de gpu winkel van ati, wat mij betreft als het maar hetzelfde is. We zitten nu namelijk met 2 verschillende cores, iig 2 deelnemers waaronder ikzelf hebben een andere core dan de R530. En ik heb deze kaart gekocht puur voor de contest, dus het zou leuk zijn als we allemaal dezelfde kaart kregen..
Misschien anders ruilen met iemand met een RV530 die m alleen heeft gekocht als upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik zeg ook omruilen. Natuurlijk proberen een betere te krijgen, maar dan hebben we wel een net nieuwe kaart met DX10. Ook heeft dan iedereen gelijk dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Snot_Aap schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:07:
[...]

Misschien anders ruilen met iemand met een RV530 die m alleen heeft gekocht als upgrade?
Als iemand zich daarvoor aanmeldt, kan er vast wel wat geregeld worden.

Mijn 226W peltier zit in de RMA, zodra ik deze terug krijg wil ik die het liefst nog op deze kaart gooien. Gewoon voor de fun 8)
Er wordt mij dan ook voldoende koelpasta & (water)koeling spulletjes toegestuurd door PC-Koolance.eu die mij deze contest sponsort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 14:11

Syngrow

Framerate is life

Jezus mensen, wat een gedoe allemaal voor 50e |:(

Je houd toch een OC contest, niet de contest "wie kan de snelste kaart kopen voor het minste geld"

Het is nu toch gewoon zo dat iedereen dezelfde bagger videokaart heeft, dus wat maakt het dan nog uit? Ze overclocken allemaal het zelfde dus je kunt er toch gewoon een contest mee houden?

Uiteindelijk heb je toch niks aan die bagger dingen, mijn 6600 ligt hier ook gewoon in de kast, wordt nooit meer gebruikt.

Persoonlijk zou ik zeggen: hou gewoon allemaal die verkeerde kaarten, zo hebben jullie allemaal hetzelfde materiaal en kan de wedstrijd gewoon netjes verlopen.

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:15:
Ik zeg ook omruilen. Natuurlijk proberen een betere te krijgen, maar dan hebben we wel een net nieuwe kaart met DX10. Ook heeft dan iedereen gelijk dezelfde kaart.
Je zal opkijken hoe langzaam deze kaart presteert tegenover die kaart die we nu hebben... Slechte zaak.

Ik stem ermee eens. We kunnen altijd de contest hervatten, wellicht dat iemand het bios wil aanpassen via Atitool / rabit / ati winflash en er een 1600Pro stamp op geven? Heeft natuurlijk ook geen zin scores te gaan submitten bij 3dmark als die kaart herkend wordt als een 1650Xt....

Wat betreft mij ga ik er van de week weer mee aan de slag. :) Eerst een degelijke PSU regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:25:
[...]
Je zal opkijken hoe langzaam deze kaart presteert tegenover die kaart die we nu hebben... Slechte zaak.
Volgens ome Tom:
Overall all Games fps: X1650XT (echte) - 883, X1650Pro (de Peak XT) - 667 en een HD2400XT - 375!!! :|
Lekker houden die kaart, of een echte XT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Vulcan750 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:33:
[...]

Volgens ome Tom:
Overall all Games fps: X1650XT (echte) - 883, X1650Pro (de Peak XT) - 667 en een HD2400XT - 375!!! :|
Lekker houden die kaart, of een echte XT!
Dit is een overclock contest, hoe goed of bagger zo'n kaart stock presteert doet er weinig toe. Zou wel leuk zijn als we allemaal dezelfde hadden. Echter is het alsnog een naaistreek van peak, om het als een xt te verkopen.

EDIT: niet persoonlijk hoor Vulcan750, maar ik quote even je tekst van ome toms site :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tmmbomb op 09-10-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Precies, wat maakt het nu uit of die 2400 slecht is, hij is nieuw, dus dat is leuk, en DX10 kan grappig zijn. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel % overclock je krijgt, niet de uiteindelijke score...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Killzone schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:13:
Precies, wat maakt het nu uit of die 2400 slecht is, hij is nieuw, dus dat is leuk, en DX10 kan grappig zijn. Uiteindelijk gaat het erom hoeveel % overclock je krijgt, niet de uiteindelijke score...
percentage :P? volgens mij gaat het toch echt om het meeste FPS te hebben in 3dmark 01 nature :)

Ik stem voor deze kaarten te houden en verder te gaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
hm er zit weer leven in het topic zie ik :p

Omruilen voor een 2400xt lijkt me een NO GO.
Uitleggen dat wij er allemaal dik verzendkosten voor moeten betalen dan moet er wel minstens een 2600xt inzitten of verzending vergoedt. In elk geval ze moeten een beter deal sluiten!
Als jullie de kaarten niet trug hoeven te sturen, dan houden jullie ze Lism? verkoop ze dan wel voor 1600pro aub :P

@Syngrow, het gaat er grotendeels om dat PEAK de zaak genaait heeft, wordt ik niet blij van.
En jij overklokt toch ook niet meer met een p1 ofwel? De 1650xt is een rappe kaart een 1600pro is een stinkding. Het gaat om verwachting en dan wat je krijgt. Nu der ook nog eens verschillende cores bijzitten die mogelijk toch veel invloed zullen hebben, wordt de contest nog minder. En een 1650xt is een stuk minder bagger als een 6600,. Een 1650 kan huidige games nog netjes draaien, en ja ik zou wel proberen de kaart in leven te houden en voorzichtig doen met voltmods, al komen die er wel op.

Als ik gelijk zou weten dat we met een 1600pro zouden gaan spelen dan was het goed gweest, nu niet, maar da was al wel duidelijk denk ik :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Syngrow schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:17:
Jezus mensen, wat een gedoe allemaal voor 50e |:(
Agree
Persoonlijk zou ik zeggen: hou gewoon allemaal die verkeerde kaarten, zo hebben jullie allemaal hetzelfde materiaal en kan de wedstrijd gewoon netjes verlopen.
Nee :? Niet iedereen heeft hetzelfde materiaal? ;)
Namelijk 2 andere cores.

Waardoor ook mijn mening op wisselen valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten-NForce op 09-10-2007 16:35 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
lijkt me dat een aantal mensen niet meer in aanmerking komen voor een omwisselactie.. Toch wel jammer dat deze contest op zn gat ligt. Hopen dat zoveel mogelijk mensen het oppakken!

Wat mij wel opvalt is dat een aantal deelnemers (bv lism, Tmmbomb) sponsoren hebben. Moet dit ook in een overzicht worden opgenomen? Ik ben hier niet principieel tegen, maar misschien is het wel leuk als iedereen zijn oc-budget (zeg: pricewatch waarde van gebruikte koel en mod-spullen) ook post, om te kunnen zien wie met de minste middelen de beste score neerzet. Dat vind ik, als niet OC-er, wel leuk. De winnaar blijft natuurlijk diegene met de hoogste score..

*hoopt dat de deelnemers snel een besluit kunnen nemen over de kaart die gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
shinchan03 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Ik stem voor deze kaarten te houden en verder te gaan. d:)b
Als je een echte contest wilt zien, moet je dus eerst allemaal dezelfde kaart zien te krijgen, aangezien dit niet het geval is, zorgt dat er ook o.a. voor dat er andere kaarten moeten komen...

een OC contest als deze is een contest tegen elkaar, daarnaast zal het ook mooi zijn een WR te vestigen. aangezien iedereen in het begin even weinig fp`s heeft, krijg je dus een ander doel betreft FSP (mss nu maar 140 oid, jullie weten wat ik bedoel).

Mensen zeuren (in mijn ogen) omdat de 2400 een stuk trager is dan de 1600pro, hier kan ik niets aan veranderen, maar het gaat tenslotte om de resultaten NA de overclock. De enige nuttige motivatie om nu te gaan 'zeuren' dat de kaart trager is, is als je de kaart hebt gekocht als je *kuch* videokaart om te gamen *kuch*. Wat me overigens vrij onlogisch lijkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Ik vind het knap kut allemaal. Het is een beetje kiezen tussen 2 kwaden:
2 verschillende cores EN slechtere kaartjes dan verwacht
OF dezelfde cores EN een hoop verzendkosten EN een nog rotter kaartje met wss coldbugs etc.
Ergens heb ik wel zoiets van 'laten we dan solidair zijn met elkaar, dus of iedereen of niemand krijgt vergoeding'. Anders is de contest voor modders nu al afgelopen, terwijl die net zo goed hebben betaald...

Balen dat het zo in de soep gelopen is :'(

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Feit blijft dat ze genaaid zijn :)

Verder ben ik het met je eens dat die 'maar ik wil hem erna ook nog gebruiken enzo, en hij is nu lekker goedkoop (not :+ )' instelling totaal verkeerd is. Veel meer results en veel hogere fps wil ik zien! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0llo
  • Laatst online: 02-07 14:49
Ik wil graag wel eens horen of peak nog n alternatief heeft ipv een HD2400 XT. Tis geen snelle kaart, en als het door gaat ga ik het ook wel dood clocken, maar tword al n stuk minder leuk en ik ben bang voor bottlenecks onderandere op de 64-bit membus.

Dus wat OConnor zegt inderdaad, 2 kwaden. Maar 1 ding staat bij mij boven alles eigenlijk en dat is dat iedereen die mee doet dezelfde kaart heeft. Wat mij betreft (volgens mij heb ik nog niet iedereen echt zien posten in dit topic die n kaart heeft) is de paar extreem rappe cores, waarschijnelijk RV535s inruilen met de mensen die het eigenlijk voor n upgrade hebbe gekocht ook een oplossing. tja en anders n andere kaart, maakt mij niet zoveel uit welke.
Maar in iedergeval Iedereen of niemand...

teambitstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als eerste: mocht er écht niks anders dan een HD2400XT opzitten dan stel ik voor de kaarten te houden.

Het scheelt Lism veel werk (sowieso al kudo's voor je werk hier d:)b ), en we hebben betere kaarten. Wat we dan moeten verzinnen op de RV535 van Tmmbomb (dinges) weet ik not yet.

@ Syngrow: we zijn hier niet bezig met maximaal shoppen, maar duidelijk te maken dat PEAK het slecht heeft geregeld en dat we een fatsoenlijke deal krijgen in plaats van een afkoop. Dit gaat nergens om imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Mijn kaart gaat iig niet meer terug.
En anders ga ik wel een contest met mezelf doen of zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ff kort: sommige mensen zijn voor het inruilen, anderen tegen, maar jullie hebben nu vrijwel dezelfde kaarten..
Er zijn mensen die de kaart hebben gekocht voor gebruik als graka, geef hun die 2 onbekende cores zodat de mensen die wel serieus mee willen doen dit ook eerlijk kunnen doen..

Over het inruilen: kan je niet een vergoeding in geld vragen? Nou denk ik niet dat dit voor hun aanlokkender is dan gewoon de kaartjes inruilen, maar voor jullie is het beter dan dat je straks 100% zeker met 2 verschillende kaartjes zit (veel kunnen al niet meer ingeruild worden..)

Persoonlijk had ik als ik mee had kunnen doen, ervoor gezorgt dat mijn hardware overleefde (dus niet de kaart bedoel ik dan) en dat ik zoveel mogelijk uit de kaart zou halen, wat maakt het uit dat hij kapot gaat... het gaat om de contest en niet of je hem daarna kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E 15 extra neerleggen voor een tragere kaart zie ik sowieso niet zo zitten, ik weet niet of ik de enige ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snot_Aap schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:00:
Mijn kaart gaat iig niet meer terug.
En anders ga ik wel een contest met mezelf doen of zo. 8)
Dan hou ik je wel gezelschap in jouw contest.
Ik verkies ook zeker doorgaan met deze kaart. Mijn kaart is nu al teveel verbouwt, en ik zie niet echt het probleem van iedereen. Tmmbomb ruilt de kaart met een niet clockende user(waarom meld je je dan aan vraag ik me af, als je toch niet meedoet?) Uiteraard is het erg vervelend voor de 2 users met "de andere kaart", dat begrijp ik.

Het is jammer dat Peak ons min of meer genaaid heeft, maar daar moet je dan maar mee leren leven. Ik zie echt geen voordeel om te switchen naar X2400 kaartjes. Er zijn al zoveel mensen die zich al op de huidige kaart hebben uitgeleefd, dat het gewoon niet eerlijk is om daar nu tegen te zeggen, ach tel maar opnieuw 50,- neer. Gemodde kaarten krijg je echt te never nooit RMA naar Peak, ookal ben je genaaid door hen.

En eerlijk is eerlijk, wat maakt het nou uit als we geen WR halen? De gedachte achter deze contest was volgens mij toch echt, met dezelfde kaart tegen elkaar strijden. Of je nou genaaid bent of niet, we hebben toch min of meer allemaal dezelfde kaart.

Ik weet bijna wel zeker dat ik 1 van de slechtste kaarten heb die er uitgedeelt is, mijn mem wil niet boven de 652 lopen, met meer of minder volt en mee koeling. Dus ik heb zeker geen voordeel aan het doorzetten van deze contest voordat mensen dat denken. Ik denk gewoon dat we hier het beste van moeten maken.

Wat maakt trouwens de performance van de kaart uit? Van mij hadden we ook gerust met een Geforce 4200 kunnen benchen als die er op PCI-E was...

offtopic:
Ben trouwens Free-luck van TZ

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 17:47 . Reden: ee komma geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart inruilen voor geld gaat je helaas niet lukken, bij voorbaat.

@Jejking, Thanks ;) O+

Wacht gewoon even de reactie af van peak. Ik zet mijn OC toch nog voort, met een echte 19Volts voeding met minimaal 15A, dus be prepared >:)

Nu moet ik wel nog even een soldeerbout regelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafut
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 11:37

Dafut

David

Ik ben het helemaal met simon eens, gewoon deze kaarten houden en het beste er van maken :).

=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:44:
De kaart inruilen voor geld gaat je helaas niet lukken, bij voorbaat.

@Jejking, Thanks ;) O+

Wacht gewoon even de reactie af van peak. Ik zet mijn OC toch nog voort, met een echte 19Volts voeding met minimaal 15A, dus be prepared >:)

Nu moet ik wel nog even een soldeerbout regelen... :/
Die voeding moet wel een peltje aan kunnen ja. :9
Soldeerbout kan je gewoon bij de Gamma halen of zo.
Kost je 10euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
Ik ben ook voor doorgaan met deze kaartjes. Ben m'n spirit een beetje kwijt though... :/

EDIT: gestemd in de poll :)

[ Voor 14% gewijzigd door OConnor op 09-10-2007 18:09 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Poll: X1600PRO houden of een andere kaart proberen te regelen?
X1600PRO (houden)
Andere kaart
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=235940&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik denk eerlijk gezegd niet dat Peak met iets op de proppen komt om ons allemaal blij te maken. Ze sturen een goedkoper alternatief, wat weliswaar trager is, maar het gebaar is er. Mischien had ik niet zo snel nog moeten roepen dat ik er akkoord mee ging, wellicht versturen ze nu een shitload aan kaarten die van de week bij mij op de werkplek komt te liggen :/

Ik stel voor om door te gaan met de huidige kaarten, en mochten erna nog wat levende originele kaartjes aanwezig zijn mag je die ruilen als je dat wilt. Let wel, 15€ verzendskosten, en natuurlijk moet ik eerst groen licht van peak hebben.

Mijn kaart kan zowiezo al niet meer retour, de fan is uit de koeler gesloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:22
dan moet er nu wel duidelijk gemaakt worden welke (minimaal) 2 mensen stoppen met de contest en de kaarten met onbekende core willen hebben. dan kunnen Tmmbomb en andere (ff naam kwijt(A)) ook meedoen in een 'eerlijke' contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Stemmen er ook mensen die niet mee doen of zo. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik ben ervoor om de X1600Pro te houden, omdat het alternatief langzamer is op alle fronten, maar 64-bit bus heeft, en sommigen al de kaart dusdanig aangepast hebben dat een RMA bijna onmogelijk is. Verder blijkt de Pro redelijk goed te klokken, dus hier kun je nog best wat goed maken. Als PEAK met een HD2600XT of Pro komt, ben ik voor ruilen, anders niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Laatst online: 20:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Andere kaart is prima, maar geen baggereditie... X2400 kunnen ze rustig vergeten, ook al is ie 'duurder'... Dit ding is op zich een nette kaart, alleen wordt ie verkeerd herkend. Het beste zou zijn als we een X2600Something terugkrijgen, maar Peak is ook een bedrijf, en die willen winst. Dat een paar overklokkers dan niet akkoord gaan met hun zaken, nou ja, dat zijn niet hun zaken ;)

Tenzij iemand een geniaal plan heeft om meer power te krijgen, gewoon doorgaan. Sowieso is een aantal kaarten kapot, en er is spul voor deze dingen gekocht (tja, ik ben eigenlijk voor een onderscheid tussen gesponsord/eigen geld, omdat ik er geen 300 euro tegenaan kan gooien aan spullen...), en we kennen het kaartje inmiddels. Het doel was een baggerkaart (want goedkoop) zo goed mogelijk te pesten, niet om een zo hoog mogelijke score te halen. Mijn centen...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Snot_Aap schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:05:
Poll: X1600PRO houden of een andere kaart proberen te regelen?
X1600PRO (houden)
Andere kaart
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zou een andere poll maken, met erboven in vet 'ALLEEN voor mededingers in de X1650XT-contest!'
1. x1600XT houden
2. HD2400XT plus verzendkosten
3. andere kaart als dat mogelijk is.

Op zich gaat het inderdaad om het zo hard mogelijk pesten van een cheapo-kaart, maar ik vind het een principekwestie. Het is vijftig euro, so be it. Ik had in gedachten om hem daarna nog een tijdje te gebruiken, en een X1650XT wil nou eenmaal meer toestaan in games dan een X1600XT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat gaat niet werken, want onnozelen zullen blijven stemmen.

Ik denk dat je beter af kunt gaan op wat hier gezegd wordt, en wie hier niet komt (de inactievelingen van de contest) zal het weinig schelen ook.
En van wat ik zo lees gaat de contest gewoon met de Pro verder, wat niet zo gek is ook.
Jejking schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:30:
Ik had in gedachten om hem daarna nog een tijdje te gebruiken, en een X1650XT wil nou eenmaal meer toestaan in games dan een X1600XT :)
Da's dus de allerslechtste insteek die je kunt hebben als je met zo'n contest mee gaat doen. Uiteraard, uitgesloten de figuren die de kaart alleen goedkoop kopen en vervolgens _niets_ ermee doen.

Oh, en een X1650Pro doet meer in games dan een X2400XT, dus.. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door TheZeroorez op 09-10-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Maar alsnog zit ik met een R535, tot nu toe heeft nog niemand zich aangemeld om te ruilen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Ik vind het geen slechte insteek als je voorzichtig doet met je kaart en hem zo mogelijk aan de praat houdt. Waarom kamikaze actie gaan spelen met de kans dat je nieteens 1score gaat maken? :S
Voorzichtig voltmodden lijkt me een stuk wijzer als de kaart vertinnen.

De poll heb ik niet op gestemt omdat het nog niet finaal is dat de keus tussen de 1600pro en de 2400xt gaat.
Lism je had idd niet zo snel moeten toestemmen en had je ook het recht niet toe omdat wij/jullie kosten moeten maken om die dingen uberhaupt te krijgen.

Weten we cker dat er wel mensen zijn die de kaart niet voor de contest hebben gekocht?
Ik ga niet nakijken wie er allemaal gepost heeft, maar lijkt me de mensen die niet gepost hebben.
Is alleen totaal niet cker dus zou gevraagt moeten worden, die zullen bij verwisseling tussen 530/535 er cker op voouit gaan :P

@iedereen die het voor Peak opneemt. Het lijkt me onderhand wel duidelijk dat we hier een schimige zaak te pakken hebben en Peak eigenlijk illegaal bezig is, want anders kwamen ze echt niet met een alternatief maar lieten ze een vinger zien. :p

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Laatst online: 09-09 17:28
Zo ff weg en het hele forum is vol gepost rofl.

maar wat ik begrijp is dat peak dus fout zit en hun als alternatief een 2400xt willen bieden.

nouja ik zeg liever een 2600xt of een x1650gt ofzo. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TheZeroorez schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:54:
Da's dus de allerslechtste insteek die je kunt hebben als je met zo'n contest mee gaat doen. Uiteraard, uitgesloten de figuren die de kaart alleen goedkoop kopen en vervolgens _niets_ ermee doen.
Pardon?

Er zijn ook mensen die verstandig overklokken, oftewel eerst de max testen op lucht en misschien daarna nog eens op voorzichtige wijze aan de voltmods gaan zodat ze na de contest niet met een hoopje as opgescheept zitten. Is dat zo vreemd?

Het is dat ik de rest van mijn set niet bij elkaar heb anders had ik al results gehad.
Lekker aardig van je, zeg dan alleen iets als je iemand volledig doorgrond :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:09:
[...]

Pardon?

Er zijn ook mensen die verstandig overklokken, oftewel eerst de max testen op lucht en misschien daarna nog eens op voorzichtige wijze aan de voltmods gaan zodat ze na de contest niet met een hoopje as opgescheept zitten. Is dat zo vreemd?

Het is dat ik de rest van mijn set niet bij elkaar heb anders had ik al results gehad.
Lekker aardig van je, zeg dan alleen iets als je iemand volledig doorgrond :X :/
Uiteraard is het doel niet met een hoopje as over te blijven, maar als doel hebben om de kaart daarna te gebruiken is uit principe al fout. Het idee achter de contest is dat je er veel van leert, en dat je niet bang hoeft te zijn de kaart te slopen, omdat deze 'niet zo duur' is. Als je hem over houdt en werkend ook, is het mooi meegenomen, maar het moet niet je doel zijn.

Dat je geen results hebt omdat je geen systeem hebt kun je natuurlijk ook niets aan doen, maar als ik het niet fout heb zijn er toch nog wat mensen die ineens 'verdwenen' zijn. Daar had ik het over, niet jou (ik kom ook buíten DOC :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoewel ik verder geen nuttige bijdrage heb, is het een beter idee om Lism te PM'en of je de kaart wilt houden of wilt omruilen. Dan heb je geen last van ''valse'' stemmers. Aangezien er nogal wat mensen die vaak even kijken in dit topic en dan doodleuk stemmen.

* TEAMIKKE kruipt weer onder z'n steen en wenst iedereen veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Wat een gezeur allemaal met peak in dit topic :( Er zijn in dit topic nu al like 12 pagina's met posts over hoe nu verder te gaan.. dat schiet ook voor geen moer op?

En mensen nemen nu aan dat PEAK een 2400XT ter vervanging wil aanbieden. Dit is helemaal niet zo, een paar pagina's terug heeft iemand alleen gesuggereerd dat dat zou kunnen omdat de 2400XT ongeveer hetzeflde kost; peak heeft het nooit over een 2400XT gehad.

Ik ben het eens met het standpunt van Syngrow: Niet zeuren, en gewoon gaan lopen overklokken met die RV530. Wat er is gebeurt is snert, maar het is niet anders, en alsnog een x1650XT willen hebben gaat jullie alleen maar méér geld kosten. Áls mensen met voltmods hun kaart al kunnen omruilen. Waarschijnlijk kunnen ze dat niet, dus dan is de contest om zeep geholpen als zij een RV530 hebben en sommigen een RV560!

De x1650pro is zo slecht nog niet.. ik gebruik hem ook in mijn PC. Toegegeven, dat ding klokt niet ver over, maar die van mij is uit de fabriek al geklokt op 600 GPU en 688 voor MEM, wat voor een RV530 al behoorlijk snel is. Gewoon gaan voltmodden en koudmakerij-truukjes toepassen, en die core naar zijn max krijgen.. doe je in 2008 een nieuwe contest met de 2600XT die dan inmiddels wel weer stukken goedkoper is.. Don't worry, be happy >:)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
Murk schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:33:
Wat een gezeur allemaal met peak in dit topic :( Er zijn in dit topic nu al like 12 pagina's met posts over hoe nu verder te gaan.. dat schiet ook voor geen moer op?
jij loopt nu te zeuren over dat wij zeuren :X

vind het nu eigenlijk wel raar dat er volges mij maar door 10 van de 15got mensen gepost wordt hier, zouden het dan toch veelal goudzoekers zijn geweest :? :?
Zou ik welt erg duf vinden, als je niet durft/kan voltmodden ok, maar probeer in elk geval een hoge score te halen. :(

Is voor volgende contests ook wel van belang, je probeert een zo'n leuk mogelijk koopje te krijgen, wat natuurlijk iedereen aanspreekt, maar je mag wel eisen dat er ook echt actief mee geprobeert wordt hoog in de ranglijst te komen.

Hm heb geen zin het na te kijken in de TS zie ik wel een paar onbekende namen :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sommige zijn van TZ (techzine) en staan niet eens geregged hier. Ook is het onduidelijk of ik de betaling ooit nog eens mag of ontvangen of al ontvangen heb. Ik heb nog 1 kaart over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
vind het ook jammer dat er minder mensen meedoen dan we verwacht hadden ;(

ikzelf ben totnogtoe ook niet met veel bijzonders aangekomen, maar dat is vooral te wijten aan een Vmem mod die m'n hele zondag heeft opgeslobberd en waardoor de kaart alleen slechter werd / het gedoe met de kaartjes / flink te weinig tijd.

Zit nu met de stock koeler rond de 130FPS en dat zonder drivers getweakt of LOD. Dus denk dat ik nog wel een kans maak >:)

PS: is al bekend wat de sluitingsdatum wordt? ik stel voor dit wat langer te laten doorlopen, o.a. door de onduidelijkheden rondom PEAK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed plan. Ik moet iedereen nog een DM sturen met login gegevens voor het paneeltje wat we ooit op wouden zetten. Hij is allang al klaar en so are the usernames / passwords :>

Alleen een bitch om elke user een DM te sturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce

Maarten-NForce

Hebbes :P
Dat wil ik wel doen hoor ;)

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
Jah als 1 van die mensen die de kaart niet gebruikt voor de contest, zich aanmeldt en wilt ruilen tegen de R535 core dan kan ik ook nog op een leuke manier meedoen... |:(
Zo alleen bovenaan met een andere core is ook geen leuke manier om te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de verandering post ik maar eens wat contest materiaal :)

3dmark is niet echt mijn ding, maar na wat herinstallatie's en wat moeite heb ik dit uit het kaartje kunnen halen. Is niet de hoogste score, maar wel de enige score waarvan ik een screen heb genomen.
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~aspoelstra/181thumb.jpg
Jammer genoeg lijkt dit wel einde van het mem te zijn. Bij 1 mhz hoger loopt alles vrij snel vast in de nature test. Het geheugen voelt niet echt warm aan, en voltage verhogingen lijken geen invloed te hebben jammer genoeg.

Overigens zou ik graag snel willen weten wat de bedoeling is, verder gaan met deze kaart of die x2400. Anders is het zonde van mijn tijd/werk om met deze kaart verder te gaan.

En zo staat de pc er momenteel bij
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~aspoelstra/linksthumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~aspoelstra/rechtsthumb.jpg

offtopic:
Ik ben trouwens Free-luck van TZ, misschien zou mijn naam bijgewerkt kunnen worden in de ts?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.