Apple Talk Feedback

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Welkom in het Apple Talk feedback topic.

Het beleid in Apple Talk is een behoorlijk éénrichtingssysteem: het wordt opgesteld door ons moderators aan de hand van de forumbrede policy en onze eigen visie op hoe Apple Talk zou moeten zijn. Vervolgens zijn wij ook degene die dit beleid uitvoeren, om er voor te zorgen dat Apple Talk binnen die visie blijft.

Dit topic dient als klankbord, een plek om feedback te leveren op het beleid en de uitvoering daarvan. Je kunt hier terecht met kritiek, maar ook met suggesties en ideeën. In het kort, de volgende zaken:

• Policy discussie
• Moderator feedback
• Algemene vragen en ideeën mbt Apple Talk

Het is daarbij uitdrukkelijk niet de bedoeling hier te reageren als je het niet eens bent met, bijvoorbeeld, het sluiten van je topic. Daarvoor kun je zoals altijd contact opnemen met de moderator in kwestie, of een topic openen in Schop een Modje.
Ook is dit topic niet bedoeld als een alternatief voor de topicreport (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) functie. We zien hier graag inhoudelijke discussies over algemene zaken binnen Apple Talk.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Om meteen maar af te trappen: de laatste tijd is er natuurlijk nogal wat te doen rond de iPhone. Het bespreken van het unlocken van de firmware staan we, zoals te lezen in Policy aangaande iPhone hacks, helaas niet toe, om de simpele reden dat het unlocken van de iPhone handelingen vereist die volgens de Nederlandse wetgeving niet legaal zijn.

De laatste tijd wordt er echter ook redelijk veel gesproken over het invoeren van de iPhone. Zo veel dat er in het hele [iPhone] Discussietopic Deel 3 van een discussie over de iPhone niets meer over is gebleven.

Wat is jullie mening hierover? Zijn we te streng? Of laten we juist te veel toe en is Apple Talk daardoor voor jullie minder interessant dan het zou kunnen zijn? Apple Talk is ook van jullie, dus zeg het ons!

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Toevallig, daar wou ik het net over hebben ;) Ik snap idd niet waarom het wordt toegelaten (lees: TR) dat het alleen maar over het invoeren gaat als daarvoor al wordt gemeld dat het niet de bedoeling is. Er is nu totaal geen discussie meer over de iPhone en dat lijkt me wel de bedoeling.

Overigens ben ik nog steeds van mening dat het topic in PSGG hoort maar die discussie is al eens gevoerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
DaannO schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:07:
Toevallig, daar wou ik het niet over hebben ;) Ik snap idd niet waarom het wordt toegelaten (lees: TR) dat het alleen maar over het invoeren gaat als daarvoor al wordt gemeld dat het niet de bedoeling is. Er is nu totaal geen discussie meer over de iPhone en dat lijkt me wel de bedoeling.
Helemaal mee eens, ik heb net een shitload aan posts lopen verplaatsen naar iPhone importeren. Kunnen we in [iPhone] Discussietopic Deel 3 tenminste weer écht discussiëren over de iPhone.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dawuss schreef op maandag 24 september 2007 @ 21:30:
[...]

Helemaal mee eens, ik heb net een shitload aan posts lopen verplaatsen naar iPhone importeren. Kunnen we in [iPhone] Discussietopic Deel 3 tenminste weer écht discussiëren over de iPhone.
Idd, nette oplossing d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Even een hele korte reactie: dat het praten over het unlocken van de iPhone niet is toegestaan, snap ik, maar het algemene 'hacken' van de iPhone (dus je eigen programma's erop draaien), mag daar nou wel of niet over gepraat worden? En zo niet, waarom daarover ook niet?

Daarnaast: top dat alle importposts worden verplaatst! Het heeft voor mij anders niet echt veel zin om het iPhone-topic te lezen als ik door alle invoerposts moet waden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
The Evil Brain schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 13:34:
Even een hele korte reactie: dat het praten over het unlocken van de iPhone niet is toegestaan, snap ik, maar het algemene 'hacken' van de iPhone (dus je eigen programma's erop draaien), mag daar nou wel of niet over gepraat worden? En zo niet, waarom daarover ook niet?

Daarnaast: top dat alle importposts worden verplaatst! Het heeft voor mij anders niet echt veel zin om het iPhone-topic te lezen als ik door alle invoerposts moet waden.
Kort gezegd mag het volgende va Apple en de Nederlandse wet niet: het aanpassen van de software van Apple. Dus als jij een aanpassing moet doen aan het OS van Apple om je ding te draaien dan mag dat gewoon niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat is inderdaad waar het op neer komt :) De Policy aangaande iPhone hacks is niet meer dan een herhaling van het algemeen beleid. Hier op GoT willen we mensen niet gaan helpen met het aanpassen van copyrighted software. Omdat voor het installeren van extra programma's de software van de iPhone moet worden aangepast, kunnen we dat niet toestaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik ben wel van mening dat er hard opgetreden moet worden tegen;
"overtuig mij nu maar eens tot het aankopen van een MAc"
of ;
"MacBook of MacBookPro"
Dit soort vraagjes kan je vinden in vele topics die er al zijn.
En op de Apple site, en bij apple winkels.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik dacht dat hierover wat in de policy stond, maar ik kan het niet meer vinden :? In ieder geval is het zo dat we de "wat moet ik kopen"-topics niet per definitie willen verbieden, maar het is misschien wel beter om alleen de topics met speciale eisen open te laten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• DaannO
Even over dit topic: Wat te verwachten als ADC member? Waarom wordt dat niet op slot gegooid? Alle vragen omtrent ADC zijn er gesteld en beantwoord en ze worden nu alleen maar opnieuw gesteld en daarop wordt weer verwezen naar de search of een andere post. Gewoon dicht gooien en laten zoeken zeg maar. :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
DaannO schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:40:
Even over dit topic: Wat te verwachten als ADC member? Waarom wordt dat niet op slot gegooid? Alle vragen omtrent ADC zijn er gesteld en beantwoord en ze worden nu alleen maar opnieuw gesteld en daarop wordt weer verwezen naar de search of een andere post. Gewoon dicht gooien en laten zoeken zeg maar. :)
Tsja, ik denk dat jij net zo goed weet als ik dat als er niet een plek is om al die eerder gestelde vragen nog maar eens te stellen met de onzekerheid dat het wellicht veranderd is, die vragen alle andere toipcs gaan vervuilen. Nu is er in ieder geval één topic voor de oude koeien :P
Daedalus schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:20:
Ik dacht dat hierover wat in de policy stond, maar ik kan het niet meer vinden :? In ieder geval is het zo dat we de "wat moet ik kopen"-topics niet per definitie willen verbieden, maar het is misschien wel beter om alleen de topics met speciale eisen open te laten.
Inderdaad, dat hoort gewoon in de policy. Een open vraag als "wat moet ik kopen", daar heeft niemand wat aan. Als daarentegen al een grondige afweging is gevraagd, met specifieke eisen en doelen erbij, heb ik daar totaal geen moeite mee :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De policy is inmiddels aangepast op het gebied van "Wat moet ik kopen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:26

Nitai

Live the life you love.

Daedalus, wat mij betreft mag er best strenger worden opgetreden in de topics over de iPhone. Het gezeur dat jullie zo 'streng' zijn begint erg irritant te worden. Mods dit, mods dat. Het is gewoon algemeen beleid op GoT dat sim-unlock zaken, flashen van roms (zoals HTC smartphones), etc. niet hier thuis horen.

Het is denk ik van tijdelijke aard, zodra de iPhone hier in Nederland uit is dan krijg je dat hopelijk minder (het unlock gebeuren).

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-06 19:46
Nou wat wil je doen dan, gelijk een ban uitdelenn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Gelukkig zijn er nog voldoende mogelijkheden voordat het tot een ban komt :)

Ik vind het voornamelijk jammer, dat mensen die het niet eens zijn met het beleid hun gal gaan spuien in het topic zelf en niet een bericht hier plaatsen. Zoals al eerder gezegd in dit topic: het unlockbeleid voor de iPhone is niet anders dan het algemeen beleid, of het beleid zoals dat in PSGG wordt gevoerd. We willen hier op GoT mensen niet gaan helpen met het aanpassen van copyrighted software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 02:26

Nitai

Live the life you love.

Kaspers schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:42:
Nou wat wil je doen dan, gelijk een ban uitdelenn ?
Wat dacht je van een waarschuwing of gewoon het verwijderen van die posts. Serieus, het is gewoon vervelend om elke keer in een topic te kijken en dan erachter te komen dat het weer totaal nergens over gaat. Zonde van de tijd, en voor onzin kijk ik liever in de HK ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

ik had net een onderwerp gestart omtrent een mooie apple aanbieding op een site. nou mocht dat niet omdat het reclame is en zo. dat snap ik wel, maar toch zou ik het zelf best prettig vinden als ik van dat soort dingen op de hoogte zou worden gebracht.

waar kan zoiets gepost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind het erg jammer dat er in het topic Onmisbare tools / software - deel 4 altijd zo moeilijk wordt gedaan over mensen die op zoek zijn naar een bepaald programma. Vaak levert zo'n vraag een een aantal goede antwoorden op, maar dan moet er altijd meteen weer een waarschuwing achteraan omdat iemand ooit bepaald heeft dat het niet de bedoeling is, terwijl zulke vragen geen enkele overlast opleveren en er geen ander topic is waarin ze kunnen worden geplaatst.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ik had net een onderwerp gestart omtrent een mooie apple aanbieding op een site. nou mocht dat niet omdat het reclame is en zo. dat snap ik wel, maar toch zou ik het zelf best prettig vinden als ik van dat soort dingen op de hoogte zou worden gebracht.

waar kan zoiets gepost worden?
Hangt een beetje van de aanbieding af natuurlijk :) Als het een iPod Touch is kan het in dat topic, als het een Macbook is in het Macbook topic :)
Johnny schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:28:
Ik vind het erg jammer dat er in het topic Onmisbare tools / software - deel 4 altijd zo moeilijk wordt gedaan over mensen die op zoek zijn naar een bepaald programma. Vaak levert zo'n vraag een een aantal goede antwoorden op, maar dan moet er altijd meteen weer een waarschuwing achteraan omdat iemand ooit bepaald heeft dat het niet de bedoeling is, terwijl zulke vragen geen enkele overlast opleveren en er geen ander topic is waarin ze kunnen worden geplaatst.
Zulke vragen leveren inderdaad altijd meerdere goede, behulpzame antwoorden op en geregeld ontstaat er zelfs een hele discussie aan de hand van die ene vraag. Als er meerdere mensen op zoek zijn naar verschillende software gaat dat allemaal door elkaar lopen in een topic dat daar eigenlijk helemaal niet voor bedoeld is en daar wordt het natuurlijk niet overzichtelijker van.

Omdat met zo veel mensen ook zo veel wensen komen, zien we dat soort vragen dus liever gewoon waar ze het beste tot hun recht komen: in een nieuw topic. Als je echt een interessante vraag hebt, komen die behulpzame vragen ook daar wel. Anders had je gewoon moeten zoeken en überhaupt ook niet moeten posten in het Onmisbare tools / software topic. Het is dus helemaal niet zo dat we pertinent tegen "gezochte software" zijn in APL, we willen het gewoon niet allemaal bijelkaar geharkt zien in één topic. Daarmee is het slecht terug te vinden in de search en irriteert het users die het grote topic volgen waarvoor het bedoeld is: op de hoogte blijven van onmisbare tools en software.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En hoe gaan jullie hiermee om dan: Anoniem: 23899 in "[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 3" Je kunt nu net zo goed een walktrough maken voor het unlocken van een iPhone op GoT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Mijn insteek. Is het wellicht een idee iPods en Mac computers te scheiden? Zoals het nu is, is het forum nogal vol. Erg vol. Dat Apple zich zo breed profileert, en naast computers ook een mp3-speler op de markt brengt die mateloos populair is- zie ik eigenlijk geen reden waarom vragen over de ipod en de Macintosh computers op hetzelfde forum zouden zitten. Het zijn namelijk compleet verschillende doelgroepen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Rapatski schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 10:39:
Mijn insteek. Is het wellicht een idee iPods en Mac computers te scheiden? Zoals het nu is, is het forum nogal vol. Erg vol. Dat Apple zich zo breed profileert, en naast computers ook een mp3-speler op de markt brengt die mateloos populair is- zie ik eigenlijk geen reden waarom vragen over de ipod en de Macintosh computers op hetzelfde forum zouden zitten. Het zijn namelijk compleet verschillende doelgroepen.
Het wordt inderdaad steeds drukker, maar waarom zou een opsplitsing in juist een Mac forum en iPod forum gerechtvaardigd zijn? Het aantal iPod topics is niet groot dat je er een apart forum mee kunt vullen. Daarnaast, waarom zou de iPod een apart forum moeten krijgen en de muziekspelers van Creative bijvoorbeeld niet? Zo bijzonder is de iPod nu ook weer niet.

Wat eventueel een beter idee zou zijn, is om alle iPod topics naar PMD te verplaatsen. De reden waarom dat nu niet gebeurt, is omdat Apple zowel de hardware als de software (iTunes) maakt. Om alles toch bij elkaar te houden, is destijds besloten om alle iPod topics in APL te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215679

ik ben het er mee eens, maak van apple talk een aantal subforums waarvan : 1: Macbook (pro)
2: i-pods
3: i-phone
4: software
5: randapparatuur

en onderwerpen puur op 2 a 3 sterke kernwoorden houden, zo leest men het bericht ook indien het niet interresant is. aangezien de titel niet alles onthult.

zou er misschien even een poll voor geopend worden om te kijken wat ieders mening daarop is? ik vind het ook steeds chaotischer worden, ook met die ipod touch enzo, en dan is het weer iphone en wordt er niet overzichtelijker op :(

ik reageer ook al bijna niet meer in topics gezien het lage mee-veer gehalte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik denk dat een eventuele splitsing best bespreekbaar is, maar dat vijf fora voor Apple-gerelateerde zaken alleen echt te veel gevraagd is ;)

Wat bedoel je precies met het lage mee-veer gehalte?

Overigens zijn we op dit moment achter de schermen bezig met het bekijken van de hele unlockproblematiek. Daarover binnenkort duidelijkheid :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Hmmmm nou, met de komst van de iPod Touch liggen de zaken wat gevoeliger. Grens tussen iPod, iPhone en OS/software wordt onduidelijker. Wat zou je zeggen van:
  • Apple iPod, iPhone & iTV
  • Apple Computers & Hardware
  • Apple OS & Software
:*)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
DaannO schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:41:
En hoe gaan jullie hiermee om dan: Anoniem: 23899 in "[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 3" Je kunt nu net zo goed een walktrough maken voor het unlocken van een iPhone op GoT. :P
Nog steeds benieuwd naar de uitkomst van deze discussie. Een admin heeft ondertussen ingegrepen in dat topic omdat het om de 1.1.1 ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk lees ik alleen nog maar in APL, het niveau is gewoonweg niet hoog genoeg (meer). Over het unlocken van de iPhone (en overigens ook over de HTC's, maar dat is meer algemeen) zie ik liever dat het CID-unlocken van telefoons toegestaan wordt en het SIM-unlocken niet. Daarnaast zou ik graag zien dat jullie toelaten dat de software van de iPhone gehacked wordt, mede doordat Apple er nou niet zo heel erg hard tegen vecht.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapatski

Rapatski

Tikkeltje scherp

Ik zou ook zeggen dat het breken van dergelijke iPhone beveiliging heel erg "tweakers" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Rapatski schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:42:
Ik zou ook zeggen dat het breken van dergelijke iPhone beveiliging heel erg "tweakers" is.
Nou inderdaad d:)b.
Zijn we nou tweakers of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kaspers schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Nou inderdaad d:)b.
Zijn we nou tweakers of niet...
Goed argument, zegt een auto kraker ook, zijn we nou autokrakers of niet :z

Je moet er gewoon mee rekening houden dat er een legal issieu is en een site als tweakers blijft daar altijd mee geconfronteerd, zeker als je zo groot bent als tweakers. Ik denk dat ze een goede overweging moeten maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
DaannO schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:50:
[...]

Goed argument, zegt een auto kraker ook, zijn we nou autokrakers of niet :z
Nou ja, het geeft in ieder geval aan waarom we niet al meteen voor de "veilige" weg hebben gekozen door domweg te zeggen dat niets mag (scheelt ons een heleboel gezeik, geloof me).
Je moet er gewoon mee rekening houden dat er een legal issieu is en een site als tweakers blijft daar altijd mee geconfronteerd, zeker als je zo groot bent als tweakers. Ik denk dat ze een goede overweging moeten maken. :)
En dat is helemaal waar. Vergeet niet dat wij mods geen van allen juristen zijn en dat we dit ook alleen maar doen omdat we het leuk vinden en geïnteresseerd zijn in de materie :)

Tuurlijk vind ik het interessant om te weten hoe zo'n iPhone van binnen werkt, maar tegelijkertijd is Tweakers.net een dergelijk high-profile community dat als we hier dingen toestaan die illegaal blijken te zijn, de spreekwoordelijke shit redelijk hard de fan raakt :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
dawuss schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:01:
[...]

Tuurlijk vind ik het interessant om te weten hoe zo'n iPhone van binnen werkt, maar tegelijkertijd is Tweakers.net een dergelijk high-profile community dat als we hier dingen toestaan die illegaal blijken te zijn, de spreekwoordelijke shit redelijk hard de fan raakt :)
Je vergeet alleen even dat er wel degelijk een beleid binnen Apple is (aldus de FP) dat er niet hard opgetreden wordt tegen hacks, ze worden alleen ongedaan gemaakt via een firmware, en zelfs dat staat niet vast.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Zwerver schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:27:
[...]

Je vergeet alleen even dat er wel degelijk een beleid binnen Apple is (aldus de FP) dat er niet hard opgetreden wordt tegen hacks, ze worden alleen ongedaan gemaakt via een firmware, en zelfs dat staat niet vast.
Dat valt volgens die zelfde frontpage nog maar helemaal te bezien. Aan de andere kant lijkt het oorspronkelijke artikel inderdaad een stuk rooskleuriger:
I just got a call from Joswiak who wanted to make clear: "not hate" doesn't mean "like" or "support." I think I made that clear further down, but they said that some people may not be reading all the way down this piece. So to summarize: Apple will neither forbid nor support native code on the iPhone/Touch. They will not design software updates specifically to break native apps, but if the updates happen to break native apps or your native apps turn your iPhone into a rutabaga, don't go crying to Apple, 'cause it ain't their problem. Capiche?
Anyway, tot we hier meer duidelijkheid over hebben, lijkt me "better safe than sorry" helemaal niet zo'n gekke aanpak :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 15:43
Ik werd hierheen gestuurd vanuit het Touchtopic, omdat ik een topic wilde openen over Jailbreaken. Ik las in het bericht over de iPhone dat men niet mag praten over unlocken omdat dit handelingen vereist die tegen de wet zijn. Het Jailbreaken is echter op geen enkele manier tegen de wet, het is enkel tegen de algemene voorwaarden van Apple, maar moeten wij ons op Tweakers daar druk over maken? Zolang dit duidelijk vermeldt wordt in de TS lijkt mij dat in ieder geval geen probleem. Veel van de dingen die Tweakers doen zijn tegen de algemene voorwaarden, volgens mij zijn fabrikanten zelfs al niet blij als je je CPU overclockt. Wat vinden jullie, de mods, hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 09:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dit lijkt me een prima topic voor een ietwat onbenullig verzoek dat toch een keer gedaan moet worden ;)
Apple Talk
Problemen met je supergeile G5? Wil je iMac niet rendezvouzen met je iBook? Je iPod werkt niet meer? Dan kun je hier je appel kwijt!
Een G5 is niet meer zo heel supergeil, en rendezvous heet al weer een tijdje bonjour. Misschien is het tijd voor een nieuwe forumomschrijving? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5 onderdelen valt wel mee toch?

met het lage meeveer gehalte bedoel ik dat er meer gelet kan worden op wat voor manier iemand reageert..

stel: ik vraag hoe ik een cd kan kopieren in mac?

dan word je gespammed met een lijst programma's wat voor ieder voor zich goed werkt, maar niemand die vraagt wat voor cd ik wil kopieren? en of ik dit naar de hdd wil kopieren of op een andere cd..

dat bedoel ik met meeveren c.q mee denken

dit las ik net namelijk in apple talk en vond dit wel een goed voorbeeld hiervoor..

en voor de unlock poespas... kunnen jullie niet een script invoeren die bij bepaalde woorden een seintje geeft naar de mods?

bijvoorbeeld unlock, hack, crack

en als er al over gepraat word gewoon hard optreden en meteen bannen voor een week...
als ze bij GOT belang hebben zullen ze zich de keer daarna wel bedenken

en daarnaast trouwens...

het overclocken van videokaarten word hier ook uitvoerig besprooken op got..

zo vind ATI het vast niet leuk dat ik door GOT mijn x800 pro naar een XT had gemod..

ze hadden hem liever verkocht aan mij denk ik..

policy misschien eerst gewoon helemaal los laten. en dan centraal afspreken dat iets wat niet mag.. gewoon hier niet kan.

ik wil ook mijn iphone kraken als ik die heb, maar weet ook dat ik die info elders op moet zoeken...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 215679 op 25-10-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 21:24
Het enige wat ik zou zeggen wat een goede aanvulling kan zijn;
Het Grote Tips en Kleine vragen topic
Nou eigenlijk zoiets, ik weet niet wat een goede titel zou zijn. Maar ik zit vaak met kleine vraagjes over iWorks, iLife and het Mac OS X. Kleine dingen zoals hoe krijg ik het überhaupt voor elkaar mijn titels in Pages te nummeren. En andere kleine dingen. Het moet wel een beetje op niveau blijven, maar hierdoor krijg je minder losse onzinnige topics. Nog zoiets, ik heb 2 uur gezocht naar sub en superscript in Pages.

Verder vindt ik dat er een topic moet komen om software te vragen en daarover te discussiëren. Er zijn zoveel plug-ins and kleine 'bijna' gratis programmas voor de Apple dat het gewoon leuke en handig kan zijn om dit te kunnen discussiëren. Ik denk dat echt niet iedereen weet dat Synergy ook met Last.fm werkt en lekker muziek scrobbelt.

Eigenlijk moet er een topic komen met iets meer 'vrijheid' waarin gewoon gediscussieerd kan worden over software. En dan wel van iWorks tot Mail, van iLife to Photoshop en van Cyberduck tot Adium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja een mod-vrij ouwehoer topic maar wel apple related offcourse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Anoniem: 215679 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:39:
ja een mod-vrij ouwehoer topic maar wel apple related offcourse..
Mod-vrij gaat sowieso niet werken omdat er dan enorm geflamed wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maeslant schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:18:
Het enige wat ik zou zeggen wat een goede aanvulling kan zijn;
Het Grote Tips en Kleine vragen topic
Nou eigenlijk zoiets, ik weet niet wat een goede titel zou zijn. Maar ik zit vaak met kleine vraagjes over iWorks, iLife and het Mac OS X. Kleine dingen zoals hoe krijg ik het überhaupt voor elkaar mijn titels in Pages te nummeren. En andere kleine dingen. Het moet wel een beetje op niveau blijven, maar hierdoor krijg je minder losse onzinnige topics. Nog zoiets, ik heb 2 uur gezocht naar sub en superscript in Pages.
Volgens mij zorgt dat eralleen maar voor dat mensen sneller hun vraagjes in dat topic dumpen. Waarom zou je voor kleine dingetjes waar je niet uit komt geen topic kunnen openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Omdat men vaak geen nieuw topic durft te openen, omdat ze zich dan al snel n00b gaan voelen. Ik stem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kaspers schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:27:
Omdat men vaak geen nieuw topic durft te openen, omdat ze zich dan al snel n00b gaan voelen. Ik stem voor.
Oh, ik dacht dat het juist onzinnige topics moest voorkomen? Dat was het argument van Maeslant in ieder geval. Een losse vraagjestopic lijkt mij echt niet zo'n goed idee. Afaik heeft zoiets nog nooit gewerkt. Het zorgt er alleen maar voor dat mensen hun simpele vraagjes in zo'n topic dumpen.
Vandaar ook dit: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast
De drempel om ‘ff snel’ een vraag te stellen is echter laag en vaak wordt dezelfde vraag heel vaak gesteld - mede veroorzaakt doordat een antwoord in één van de vele delen kan staan. Ook wordt er weinig inzet vertoond door mensen die een vraag stellen. Als laatste wordt er vaak offtopic gepost en lopen er soms veel verschillende onderwerpen door elkaar heen, omdat het onderwerp veel te ruim is. Als je vervolgens specifieke informatie over een bepaald aspect of onderwerp wilt hebben en je gebruikt de zoekfunctie, vind je alleen die grote topics, en niet exact waar jij naar zoekt.

Deze voor- en nadelen afgewogen, hebben we besloten dat de Grote Topics, oftewel 'verzameltopics' zoals ze nu bestaan, afgeschaft worden. Dit betekent niet dat topics niet meer groot in lengte mogen zijn. Het betekent dat als iemand een specifieke vraag heeft over een onderwerp dat hij/zij deze vraag in een eigen topic stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Laatst online: 05-06 11:49

Scrummie

Think different

Net wanneer ik gewoon een normale post wil doen in het Touch topic is ie dicht.. de reden waarom is mij vrij onduidelijk aangezien de iPhone topic nog gewoon open is. Dat er niet over Jailbreaks enzo mag worden gepraat vind ik vrij logisch, maar mod het gewoon weg in plaats van de hele topic dicht te doen..

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Scrummie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:10:
Net wanneer ik gewoon een normale post wil doen in het Touch topic is ie dicht.. de reden waarom is mij vrij onduidelijk aangezien de iPhone topic nog gewoon open is. Dat er niet over Jailbreaks enzo mag worden gepraat vind ik vrij logisch, maar mod het gewoon weg in plaats van de hele topic dicht te doen..
Heb je enig idee hoe veel tijd we daar dagelijks mee kwijt zijn? Een nieuw topic mag (na vragen van toestemming) geopend worden, maar dan beginnen we daar van voor af aan met het toepassen van de zero-tolerance policy.

We vinden het juist belangrijk dat er "normaal" gesproken kan worden over de iPod Touch en de iPhone, dus als zo'n topic op een normale manier kan bestaan: graag! :)

[ Voor 11% gewijzigd door dawuss op 25-10-2007 21:16 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie

Scrummie

Think different

dawuss schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:14:
[...]

Heb je enig idee hoe veel tijd we daar dagelijks mee kwijt zijn? Een nieuw topic mag (na vragen van toestemming) geopend worden, maar dan beginnen we daar van voor af aan met het toepassen van de zero-tolerance policy.

We vinden het juist belangrijk dat er "normaal" gesproken kan worden over de iPod Touch en de iPhone, dus als zo'n topic op een normale manier kan bestaan: graag! :)
Maar waarom word die iPhone topic wel open gelaten dan?

Om zelf nou een nieuwe topic aan te maken.. nee, daar voel ik mij niet geroepen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Ik ben een tweaker en wil mijn iPod touch tweaken. Helaas mag dat hier niet. Dan maar naar het Fok forum.....

Een topic over Leopard waar 80 man zit die het over de illegale versie van Leopard heeft (morgen pas in de winkel) blijft wel open?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 25-10-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
jammer dat nu het topic over de ipod touch gesloten is. Komt het wel weer terug? Ik vond ook dat het de laatste tijd alleen over dat gedoe met dat "Jailbreaken " ging maar daarom hoeft toch niet het hele topic dicht??

Heb trouwens nog even een tip over het verwijderen van die " lastige vette vingers " op het scherm van de ipod touch:

( moet wel even voorzichtig zijn ivm met reclame)
Bij de supermarkt is een stand van doekjes voor verschillende doeleinden van een merk wat begint met de letter S en eindigt op O. Zijn doekjes met verschillende kleuren en nummers voor verschillende oplossingen. Nummer 4 "polish " is een groen doekje en maakt de ipod touch weer helemaal vet vrij. Ben er erg over te spreken omdat ik vind dat het doekje wat wordt meegeleverd niet echt zijn werk doet!

[ Voor 61% gewijzigd door marcellux op 25-10-2007 21:58 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Anoniem: 87302 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:33:
Ik ben een tweaker en wil mijn iPod touch tweaken. Helaas mag dat hier niet. Dan maar naar het Fok forum.....

Een topic over Leopard waar 80 man zit die het over de illegale versie van Leopard heeft (morgen pas in de winkel) blijft wel open?
Tsja, daar worden geen illegale kopieën uitgewisseld (iets dat niet gezegd kan worden over de iPhone unlocktools en iPhone/iPod jailbreakers, nota bene via DM).

Het iPod Touch topic is op slot omdat het daar dweilen met de kraan open was en een nieuw topic (dat is dus mogelijk!) met een frisse start daar wellicht verandering in kan brengen.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Wie biedt zich aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:09
Mag ik vragen waarom er windows telefoons wel gehacked mogen worden (incl. links) in het telefoon gedeelte van GOT (waardoor ook de simlock eraf gaat).
En de iPhone niet?

Just wondering... voor voorbeeld topics PM je me maar ;)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar welke topics je bedoelt. Dan kunnen we die meenemen in de discussie die op dit moment in de crewfora plaatsvindt over het herzien van het beleid :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 21:24
RoD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 17:55:
[...]

Oh, ik dacht dat het juist onzinnige topics moest voorkomen? Dat was het argument van Maeslant in ieder geval. Een losse vraagjestopic lijkt mij echt niet zo'n goed idee. Afaik heeft zoiets nog nooit gewerkt. Het zorgt er alleen maar voor dat mensen hun simpele vraagjes in zo'n topic dumpen.
Vandaar ook dit: Invulling en behandeling Grote Topics aangepast

[...]
Maar om voor elke vraag over wat voor software dan ook elke keer een topic te openen vind ik zo raar. En dan krijg je ook vaak geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 11:09
Dat is al 1:
T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen

wil niet zeurderig over komen maar er moet wel 1 lijn getrokken worden vind ik!

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maeslant schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Maar om voor elke vraag over wat voor software dan ook elke keer een topic te openen vind ik zo raar. En dan krijg je ook vaak geen reactie.
Het lijkt mij voor de leesbaarheid van het forum wel zo handig. Onderwerpen zijn met de search gemakkelijk terug te vinden en is het duidelijk wat er precies in zo'n topic besproken wordt. In een groot topic loopt alles door elkaar heen, zijn vragen lastig terug te vinden (veel herhaling) en is de kans op het dumpen van simpele vraagjes enorm veel groter.
Persoonlijk vind ik het handiger om wél dat soort dingen een eigen topic te vinden, en blijkbaar vinden de modjes en admins dat ook, getuige de mededeling die ik hiervoor postte.
nils7 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:15:
Dat is al 1:
T-Mobile MDA Compact III bereikbaarheids problemen

wil niet zeurderig over komen maar er moet wel 1 lijn getrokken worden vind ik!
Ander subforum, andere modjes. Overigens is ook niet elke hack vergelijkbaar. Zo is mijn Archos Gmini 400 "gehackt" door een exploit in de firmware. De firmware zelf wordt onaangetast gelaten, er wordt niks gemodificeerd of beveiligingen weggehaald. Volkomen legaal dus. Ik kan me dan voorstellen dat er bij apparaat X niet over gesproken mag worden en bij apparaat Y wel. Zoals al aangegeven is het een grijs gebied en moet er ergens een grens getrokken worden.

Overigens weet ik niet wat er in dat topic gebeurd, maar als het naar jouw mening illegaal is kun je dat beter aankaarten in PSGG Feedback denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106714

Hee Dawuss,
Waarom gooi je het iPod Touch forum op slot ipv die jailbrake gasten gewoon een (temp) ban te geven? Ik haalde er best nuttige info uit welke niets met Jailbrake te maken heeft?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 106714 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:24:
Hee Dawuss,
Waarom gooi je het iPod Touch forum op slot ipv die jailbrake gasten gewoon een (temp) ban te geven? Ik haalde er best nuttige info uit welke niets met Jailbrake te maken heeft?? :'(
dawuss in "Apple Talk Feedback" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb een topic report gedaan voor het iPod Touch topic. De bedoeling was om de mods te wijzen op een bepaalde inconsistentie. Zo zag ik dat hacks (want daar komt 'jailbreaken' op neer) niet toegestaan zijn voor de iPhone, en volgens mij ook niet volgens de GoT policy (zie eerdere links hierboven).

Nog een reden was dat het topic meer verzandde in een topic hoe je een MP3-speler van 300 euro 'snel effe' verknoeid door er rare software op te zetten en dan 'snel effe' een vraag over te komen stellen die totaal niets met de iPod Touch te maken heeft, maar eerder met die halfbakken software die je er in de eerste plaats al totaal niet op zou moeten zetten!

Om dan direct de mods te wijzen met de vinger van 'in Apple wordt het gesloten terwijl het in de andere wel kan', tja sorry, waarom dien jij daar dan een TR voor in?

Ik lees hierboven ook dat in het Leopard topic het wel toegestaan zou zijn dat je een illegale versie staan hebt. Waarom heb ik daar dan nog geen TR voor ingediend? Omdat het melden nu eenmaal iets anders is dan komen klagen waarom je mac niet meer werkt met een illegale Leopard. (en het lijkt mij dat er binnenkort toch een nieuw topic geopend zal worden wanneer Leopard echt in de winkels gaat liggen, dan zijn deze reply's ook direct weg ...)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 00:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Rapatski schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:23:
Hmmmm nou, met de komst van de iPod Touch liggen de zaken wat gevoeliger. Grens tussen iPod, iPhone en OS/software wordt onduidelijker. Wat zou je zeggen van:
  • Apple iPod, iPhone & iTV
  • Apple Computers & Hardware
  • Apple OS & Software
:*)
Dit lijkt mij wel een zinnige opdeling. Het APL forum raakt nu nogal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou dat valt ook wel mee. Verschilt weinig van de overige hardwaregerelateerde subfora. Een opdeling zoals voorgesteld lijkt me een beetje teveel van het goede. Drie subfora voor toch niet een hele hoop producten van een enkel merk? Als je het zo wilt opdelen kun je het net zo goed in de andere subfora verdelen, dus de iPod in PMD, OS in NOS, iPone is PSGG.
Niet dat ik dat serieus voor wilde stellen, maar het lijkt me zinvoller dan drie subfora maken terwijl het prima in een enkel subforum kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Er moet gewoon een apart jailbreak topic komen. We zijn allemaal H4X0RZ and TW34K3RZ. Niks illegaals mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:15:
Er moet gewoon een apart jailbreak topic komen. We zijn allemaal H4X0RZ and TW34K3RZ. Niks illegaals mee.
We willen hier graag binnen de grenzen van de wet blijven. Het jailbreaken van de touch of de iPhone is illegaal, of in ieder geval een grijs gebied. We weten dat dit typisch iets voor tweakers is en we zijn ook bezig met het uitzoeken van de uitzonderingen en de voorwaarden waaronder we dit eventueel wel kunnen toestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 26-10-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mja ik zie hier genoeg OC topics op GoT waar ze moederborden 'modden' zodat het plankje sneller kan lopen of meerdere procs ondersteund e.d.

Komt eigenlijk op hetzelfde neer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 18:09
He, wat vervelend dat nu het touch-topic dicht is door dat gejailbreakgepraat! Ik begrijp dat jailbreaken van de iPhone niet gunstig is voor Apple en de telecomprovider waarmee zij het exclusieve contract hebben gesloten. Voor de touch geldt dat niet, maar het is toch een beetje hetzelfde apparaat, dus ik begrijp dat het praten daarover niet gewenst is. Geef de overtreders een waarschuwing en, last but not least, zet dit interessante topic weer open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kaspers schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 11:22:
Mja ik zie hier genoeg OC topics op GoT waar ze moederborden 'modden' zodat het plankje sneller kan lopen of meerdere procs ondersteund e.d.

Komt eigenlijk op hetzelfde neer..
Met het verschil dat dat niet illegaal is en het kraken van beveiligen en software met copyright wel.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 27-10-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dancing_Animal schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:31:
He, wat vervelend dat nu het touch-topic dicht is door dat gejailbreakgepraat! Ik begrijp dat jailbreaken van de iPhone niet gunstig is voor Apple en de telecomprovider waarmee zij het exclusieve contract hebben gesloten. Voor de touch geldt dat niet, maar het is toch een beetje hetzelfde apparaat, dus ik begrijp dat het praten daarover niet gewenst is. Geef de overtreders een waarschuwing en, last but not least, zet dit interessante topic weer open!
Je kunt gewoon in [iPod Touch] Ervaringen & Discussie - Deel 3 verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even los van alle kritiek enzo... ik vind het wel goed dat jullie open staan voor alle meningen, maar wat is de grens? wat kan wel en wat kan niet?

ik persoonlijk stoor me er niet aan als een lijst met topics onduidelijk word door verschillende vragen over dezelfde producten, er word toch altijd al verwezen naar de zoekfunctie...

toch vind ik nogsteeds dat er wel een aantal subcatagorieen mogen worden gemaakt, al is het hard en software binnen appletalk...

het zou ook gewoon eens getest kunnen worden.. kijken of het dan misschien wat netter word?
anders misshcien bepaalde voorwaarden maken voor topic onderwerpen.

dat je eerst het hoofdonderwerp tussen haakjes zet Bijvoorbeeld: [macbook]
dan het subonderwerp bijvoorbeeld: [macbook] [photoshop cs3]

en achteraf de vraag: [macbook] [photoshop cs3] [plugin wil niet installeren]

zo houdt je het op één of andere manier toch overzichtelijk als iedereen dit op de zelfde manier toe past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Laatst online: 25-05 21:04
dawuss schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 21:57:
[...]

Tsja, daar worden geen illegale kopieën uitgewisseld (iets dat niet gezegd kan worden over de iPhone unlocktools en iPhone/iPod jailbreakers, nota bene via DM).

Het iPod Touch topic is op slot omdat het daar dweilen met de kraan open was en een nieuw topic (dat is dus mogelijk!) met een frisse start daar wellicht verandering in kan brengen.
Het is algemeen bekend dat het unlocken van telefoons in NL Legaal is.
Tevens zijn alle iphone tools OF vrij van ( freeware ) of GPL'd Op 1 na., en dat is ook nog eens de slechtste. ( distributie van die binary is overigens legaal )

Laten wij ook maar niet meer over linux of *BSD praten hier op GOT.

Enfin, ik vind de persoon die bepaald heeft dat over jailbreaks e.d niet mag of een grote mongool, of hij heeft geld van Apple ontvangen.

Beiden niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Daedalus schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:36:
[...]
We willen hier graag binnen de grenzen van de wet blijven. Het jailbreaken van de touch of de iPhone is illegaal, of in ieder geval een grijs gebied. We weten dat dit typisch iets voor tweakers is en we zijn ook bezig met het uitzoeken van de uitzonderingen en de voorwaarden waaronder we dit eventueel wel kunnen toestaan.
Het is GEEN grijs gebied. En het is algemeen bekend dat het verwijderen van een simlock legaal is.
En het jailbreaken is zo en zo legaal, omdat je zelf de eigenaar van het produkt bent.
Markant detail; In Belgie zijn simlocks illegaal.

Het uitzoeken duurt wel merkwaardig lang.

Tweakers is geen tweakers site meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

coretx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:59:
Enfin, ik vind de persoon die bepaald heeft dat over jailbreaks e.d niet mag of een grote mongool, of hij heeft geld van Apple ontvangen.

Beiden niet bepaald netjes.
Heb je ook nog een onderbouwing voor je flame cq. ordinaire scheldpartij?
coretx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:02:
[...]

Het is GEEN grijs gebied. En het is algemeen bekend dat het verwijderen van een simlock legaal is.
En het jailbreaken is zo en zo legaal, omdat je zelf de eigenaar van het produkt bent.
Markant detail; In Belgie zijn simlocks illegaal.
Zo en zo legaal? :? In ieder geval, dat je de eigenaar bent van het product is geen argument omdat het hier over het schenden van beveiligingen en copyrights gaat, wat illegaal is. Overigens is dat ook al voorbijgekomen in deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals al vele malen is gezegd: het verwijderen van de simlock is opzichzelf niet illegaal, het is de methode waarop. In het geval van de iPhone moet de firmware van de baseband processor worden gepatched, wat het simpelweg illegaal maakt. Dat de tools die je daarvoor kunt gebruiken open source zijn is niet van belang. Hetzelfde geldt voor de jailbreak: daarvoor moet een beveiliging worden omzeild.

Het uitzoeken in hoeverre we dit kunnen toestaan duurt inderdaad lang, omdat het niet eenvoudig is. Het gaat hier om beleid dat voor heel GoT geldt, en we willen gewoon voorkomen dat we gezeik krijgen met fabrikanten en andere rechthebbende. Het kost gewoon moeite om een goed sluitend beleid te maken wat voor alle fora geldt. Heb geduld.

Overigens, iemand uitmaken voor mongool helpt niet echt als je je standpunten duidelijk wilt maken. Dat is ook niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Daedalus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:13:
Zoals al vele malen is gezegd: het verwijderen van de simlock is opzichzelf niet illegaal, het is de methode waarop. In het geval van de iPhone moet de firmware van de baseband processor worden gepatched, wat het simpelweg illegaal maakt. Dat de tools die je daarvoor kunt gebruiken open source zijn is niet van belang. Hetzelfde geldt voor de jailbreak: daarvoor moet een beveiliging worden omzeild.

Het uitzoeken in hoeverre we dit kunnen toestaan duurt inderdaad lang, omdat het niet eenvoudig is. Het gaat hier om beleid dat voor heel GoT geldt, en we willen gewoon voorkomen dat we gezeik krijgen met fabrikanten en andere rechthebbende. Het kost gewoon moeite om een goed sluitend beleid te maken wat voor alle fora geldt. Heb geduld.

Overigens, iemand uitmaken voor mongool helpt niet echt als je je standpunten duidelijk wilt maken. Dat is ook niet bepaald netjes.
Allereerst, ik heb geen naam genoemd bij mijn "belediging" O-)
( omdat ik niemand wilden beledigen, maar wel duidelijk willen maken hoe geagriteerd ik ben )
Tevens, was het een if statement.

Die nu dus is beantwoord ;)

En om even op jou informatie in te gaan; de DMCA act is hier in NL, sterker nog nergens behalve in amerika geldig.

Dus het patchen van die firmware, die vrij te gerbruiken is, omdat EULA's hier niet rechtsgeldig zijn.
En men betaald heeft voor het produkt, is niet illegaal.

Het word echter een ander verhaal als deze gekopierd word, maar daar is hier geen sprake van.
Ter informatie: Vrijwel alle sim-unlocks zijn firmware patches.
Wat is er zo anders aan die van de iPhone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
RoD schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:31:
[...]

Heb je ook nog een onderbouwing voor je flame cq. ordinaire scheldpartij?

[...]

Zo en zo legaal? :? In ieder geval, dat je de eigenaar bent van het product is geen argument omdat het hier over het schenden van beveiligingen en copyrights gaat, wat illegaal is. Overigens is dat ook al voorbijgekomen in deze discussie.
1. Het schenden van je eigen veiligheid is niet verboden.
2. Er word geen copyright geschonden.
3. Mijn flame was idd niet netjes, daarvoor mijn excuus.

• Scrummie

Scrummie

Think different

Waarom word het iPhone post je springboard topic wel open gelaten? Dat is toch ook illegaal of word ik nou een banaan?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Scrummie schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:07:
Waarom word het iPhone post je springboard topic wel open gelaten? Dat is toch ook illegaal of word ik nou een banaan?
Daar wordt niet gesproken over hoe dit te bereiken, dus daar is geen bezwaar tegen :)

micheljansen.org

• coretx
Zou je nu mischien de waarheid willen vertellen ?

Dit hele onderwerp had VNU namelijk met 1 telefoontje naar de advocaat allang op kunnen lossen.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

coretx schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:54:
[...]

En om even op jou informatie in te gaan; de DMCA act is hier in NL, sterker nog nergens behalve in amerika geldig.

[...]
Klopt, die heet hier de EUCD, en die is dus WEL geldig in Nederland.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Als ik jou was zou ik artikel 6 en 7 maar even goed lezen.
Als je vertalings hulp nodig hebt, hoor ik het wel ;)

De entertainment industrie heeft overigens wel zijn zin gekregen.
Iedereen poept nu in zijn broek, vanwegen de vage formulering.

Binnenkort komt IPRED II er aan.... Dan word e.e.a een nog grotere ramp !

[ Voor 48% gewijzigd door coretx op 16-11-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

coretx schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:43:
Zou je nu mischien de waarheid willen vertellen ?

Dit hele onderwerp had VNU namelijk met 1 telefoontje naar de advocaat allang op kunnen lossen.
Ik denk niet dat VNU hier ook maar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
VNU is de rechtspersoon die in het bezit is van Tweakers.net BV....
Juridisch gezien heb je gelijk. In de praktijk is het overigens duidelijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Even on topic;

Citaat wikipedia;

Article 6 of the Directive provides protection for "technological measures", any technology device or component which is designed to restrict or prevent certain acts which are not authorised by the rightholder. Member States must provide "adequate legal protection", which may be civil, criminal or a mix of the two. Technological measures are only protected if they are "effective", ie they actually work. Rightholders who use such anti-circumvention measures must allow reproduction which is permitted under the limitations to copyright protection [Art. 6(4)]. Digital rights management information is similarly protected (Art. 7).

Dit geld dus alleen inzaken auteurs recht bescherming.
En daar is geen sprake van bij een jailbreak of simlock verwijdering.

Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld " DeCSS"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Afgezien of het hacken van de iPhone al dan niet legaal is, we zijn op dit moment bezig om hierover een versoepeling van het beleid op te stellen. Het duurt inderdaad lang, maar heb geduld. Het gaat hier om algemeen beleid, wat voor heel GoT geldt en niet alleen voor Apple Talk. Het beleid zoals dat nu gehanteerd wordt in Apple Talk, is niet anders dan het beleid zoals dat al jaren hier op GoT geldt (d.w.z. geen simunlocks, gsm-flashers, aangepaste firmwares etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

coretx schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:47:
VNU is de rechtspersoon die in het bezit is van Tweakers.net BV....
Juridisch gezien heb je gelijk. In de praktijk is het overigens duidelijk een ander verhaal.
Offtopic, maar volgens mij is het zo dat VNU zicht niet bemoeit met hoe het hier op het forum aan toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
coretx schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:51:
Even on topic;

Citaat wikipedia;

Article 6 of the Directive provides protection for "technological measures"
Is dus niet een artikel van het Nederlands recht, wat op ons van toepassing is.

Nogmaals: wij mods zijn geen juristen. Er wordt gewerkt aan een herziene policy, maar tot die helemaal degelijk in elkaar steekt zullen we met z'n allen gewoon geduld moeten hebben en daar kunnen we jullie begrip best bij gebruiken :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Prima,

onthoud echter wel dat hogere wet, boven lagere wet gaat :)

En NL is verplicht artikel 6, in gelijke strekking te implementeren in de nederlandse wet.
( En ja, Europa, heeft nu meer macht over NL, dan het NL volk zelf )

Tot slot; Het zou gewaardeerd worden als er een indicatie word gegeven voor de verwachte tijdsduur.
Een grote groep mensen ziet de policy namelijk graag wat tweakeriger worden ;)
En een "indicatie" kan de vertrouwens relatie tussen de "ordinaire" bezoeker en de de admins&mods ten goeden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
De interne discussie over dit punt is redelijk uitgekristalliseerd, het wachten is nu vooral op de implementatie van een (soepeler) beleid, dat zoals je zelf zo mooi zegt, een stuk "tweakeriger" is :)

We hopen dat het nog deze maand rond komt :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

dawuss schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 07:52:
De interne discussie over dit punt is redelijk uitgekristalliseerd, het wachten is nu vooral op de implementatie van een (soepeler) beleid, dat zoals je zelf zo mooi zegt, een stuk "tweakeriger" is :)

We hopen dat het nog deze maand rond komt :)
Hoe staat het er nu voor en kunnen we nog dit jaar een versoepeling/aanpassing verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 12:10
Ik heb niet veel nieuws toe te voegen, maar laat ik i.i.g. zeggen dat we ermee bezig zijn. Ik verwacht eigenlijk dat we op korte termijn het nieuwe beleid kunnen implementeren. Dat zal zeker dit jaar zijn :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, bedankt voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Daedalus schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:13:
...en we willen gewoon voorkomen dat we gezeik krijgen met fabrikanten en andere rechthebbende.
Wow, dus het gaat niet om het de legaliteit an sich, maar om wat fabrikanten ons opdragen hoe erover te denken!
En dat getuigd wel van heel weinig moed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Afdak schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:15:
[...]

Wow, dus het gaat niet om het de legaliteit an sich, maar om wat fabrikanten ons opdragen hoe erover te denken!
En dat getuigd wel van heel weinig moed...
Heej, wat wil je nu? Dat we zeggen dat niets mag (omdat het illegaal is) of dat we ons best doen om met jullie de grens op te zoeken van wat we toe kunnen staan zonder dat er gezeik van komt? Als het hacken van een AppleTV wettelijk niet mag, maar Apple het door de vingers ziet, wil je dan dat wij dat niet toestaan?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
Inmiddels zijn wij al weer een eeuw verder, waar is het resultaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Misschien zijn we een eeuw in eendagsvlieg jaren verder ;). Zodra we iets nieuws hierover te melden hebben, zullen jullie het horen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
dawuss schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:09:
Als het hacken van een AppleTV wettelijk niet mag, maar Apple het door de vingers ziet, wil je dan dat wij dat niet toestaan?
Lijkt me duidelijk: de wet is de leidraad; daar zul je je aan moeten houden.
Wat fabrikanten allemaal wel/niet willen, dan wel toestaan, zal je toch worst wezen?!
Zeker als het tegen (de geest dan wel letter) van de wet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En jawel het is ein-de-lijk zover, het nieuwe beleid is er :).

Zie voor meer informatie de mededeling: Aanpassing beleid licentie & copyrightschending Apple Talk en natuurlijk de sticky: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Goed bezig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een idee om de beschrijving van Apple Talk een keer te update?
Problemen met je supergeile G5? Wil je iMac niet rendezvouzen met je iBook? Je iPod werkt niet meer? Dan kun je hier je appel kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bent niet de eerste :P
[list]• Updaten onderschriften subfora
[APL] Wijziging ondertitel/beschrijving
Beschrijving Apple Talk forum
Nieuwe ondertitel voor Apple Talk - zet hem hier!
omschrijvingen/ondertitels index GoT verouderd
Omschrijving Apple Talk
De onderschriften hebben juist een verwijzing naar oud hard- en software uit nostalgie en als grap. Zie bijvoorbeeld ook het onderschrift van PMG:
Passen er in de BP6 nou wel of geen Itaniums...
Als je je eraan stoort: je kunt de forumbeschrijvingen in de voorkeuren uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ok dan is het goed had ook eigenlijk vergeten eerst een search te doen, viel me opeens op vandaar de post :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.