Omschrijving Apple Talk

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hai :)

Bij de omschrijving van ons Apple forum staat op dit moment:
Problemen met je supergeile G5? Wil je iMac niet rendezvouzen met je iBook? Je iPod werkt niet meer? Dan kun je hier je appel kwijt
Met de introductie van Mac OS X 10.4 Tiger is de naam van Rendezvous echterveranderd naar Bonjour.

Vandaar dat ik hierbij wil voorstellen om deze omschrijving te veranderen zodat ook hier de naamswijziging doorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Neuh, lijkt me niet echt nodig, dus tenzij de APLcrew anders vindt, laten we het lekker zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er staat nog steeds "BP6" in de forumbeschrijving van PMG. Moeten we dat ook vernieuwen? En voor al die andere subfora met oude meuk/termen in de titels?

Niet nodig, dat wordt later Nostalgie genoemd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 20-05-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, ik heb het wel voorgesteld, maar we hebben ook bij andere subfora dingen staan die outdated zijn ;) En daar Bonjour wel zo'n ranzige naam is stem ik tegen, lekker laten staan dus :)

edit:
Hoi BalusC

[ Voor 7% gewijzigd door Zwerver op 20-05-2005 22:43 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
BalusC schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:42:
Er staat nog steeds "BP6" in de forumbeschrijving van PMG. Moeten we dat ook vernieuwen? En voor al die andere subfora met oude meuk/termen in de titels?

Niet nodig, dat wordt later Nostalgie genoemd ;)
Het verschil is dat de BP6 nog steeds een moederbord is, en onder die naam bekend zal blijven. Als Microsoft zou besluiten Windows te hernoemen naar Raampies (Raampies 95, Raampies 98, Raampies ME etc), dan zou de omschrijving wel veranderen, hetzelfde met Internet Explorer. "Bonjour" refereert naar het product dat bedoelt wordt met "Rendezvous", terwijl "Rendezvous" niet meer bestaat. Bij de BP6 ligt dat heel anders (BP7 refereert naar een ander product, BP6 bestaat nog).

edit:
Blijven we dan ook de omschrijving van WOS (Voor al je problemen met Windows of met onderdelen daarvan. Voor software problemen als Outlook, Internet Explorer, etc mag je in Software Algemeen je vragen stellen.) houden, ook al is die niet meer accuraat (Outlook moet tegenwoordig in /78?)?

[ Voor 19% gewijzigd door frim op 20-05-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

frim schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:46:
[...]

Het verschil is dat de BP6 nog steeds een moederbord is, en onder die naam bekend zal blijven. Als Microsoft zou besluiten Windows te hernoemen naar Raampies (Raampies 95, Raampies 98, Raampies ME etc), dan zou de omschrijving wel veranderen, hetzelfde met Internet Explorer. "Bonjour" refereert naar het product dat bedoelt wordt met "Rendezvous", terwijl "Rendezvous" niet meer bestaat. Bij de BP6 ligt dat heel anders (BP7 refereert naar een ander product, BP6 bestaat nog).
ren·dez-vous (het ~, ~)
1 afgesproken samenkomst, vooral van minnaars => afspraakje, date
niks mis mee toch lijkt me? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

frim schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:46:
edit:
Blijven we dan ook de omschrijving van WOS (Voor al je problemen met Windows of met onderdelen daarvan. Voor software problemen als Outlook, Internet Explorer, etc mag je in Software Algemeen je vragen stellen.) houden, ook al is die niet meer accuraat (Outlook moet tegenwoordig in /78?)?
Rendezvousen in de APL omschrijving is een grapje ofzo - in de WOS is het een hint naar de gebruikers toe. Die omschrijving wordt inderdaad aangepast (we zijn nu in een 20-pagina tellend topic met heel de crew aan het overleggen erover.. we hopen dit jaar nog rond te komen en de omschrijving te updaten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Vandaar dat ik hierbij wil voorstellen om deze omschrijving te veranderen zodat ook hier de naamswijziging doorkomt :)
Wij houden eigenlijk wel van klassieke omschrijvingen bij de subfora: een van de unieke dingen van GoT. Dus we doen niet mee met de trend van naamsveranderingen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Remy schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:01:
[...]
Wij houden eigenlijk wel van klassieke omschrijvingen bij de subfora: een van de unieke dingen van GoT. Dus we doen niet mee met de trend van naamsveranderingen ;)
* TERW_DAN brabbelt iets in de trant van Hardware Algemeen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Op zich ben ik het met je eens dat "rendevous" als begrip deprecated is, omdat het nu Bonjour heet (wat een verschrikkelijke naam trouwens ;)).

Mijn wedervraag: Wat als straks de G5 niet meer supergeil is, omdat dan de G6 (of hoe de opvolger ook mag gaan heten) helemaal hip is? :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1