Hallo Tweakers!
Ik ben mede ontwikkelaar van
MediaPortal en ben momenteel bezig met het bouwen van een high end HTPC. Ik heb de behuizing al een paar jaar, maar stop hem vol met nieuwe componenten. De meeste onderdelen heb ik al binnen. De laatste onderdelen verwacht ik binnen nu en een week.
De volgende configuratie komt erin:
Moedebord: MSI Z97 G45 Gaming
CPU: Intel i5 4690K
RAM: 16GB Crucial DDR3 1600 Mhz
PSU: Corsair CX750M
SSD: 2X Samsung 840 Pro 128 GB in RAID0
HDD: 2,5" seagate spinpoint M9T, 2TB
ODD: ASUS Blu-ray drive
GPU: Nog even afwachten waar nvidia morgen mee komt, maar waarschijnlijk een GTX 970/980
De kast waar het allemaal in komt is deze:
Qua koeling gebruik ik de volgende onderdelen:
CPU cooler: Noctua NH-U9B SE2
Intake: 2X Noctua NF-B9-1600
Outtake: Noctua NF-R8-1800
Ook heb ik een Noctua NF-A14 FLX besteld waarmee ik de fan van mijn voeding ga vervangen. Deze is nogal luidruchtig. Alle fans worden geconfigureerd met SpeedFan en worden gemonteerd met rubber om trillingen tegen te gaan.
De SSD's worden in 1 van de HDD brackets gemonteerd en de HDD (die ik al om z'n stilte heb uitgekozen) komt in een eigen gemaakte constructie van elastiek te hangen.
Ik ga vanaf morgen op zoek naar een stille videokaart. De nieuwe nvidia generatie wordt waarschijnlijk behoorlijk energiezuinig, en hiermee waarschijnlijk dus ook niet warm, dus ik vermoed dat er wel fabrikanten komen met kaarten waarbij de fans pas bij een fixed temperatuur gaan draaien. ASUS deed dit bijvoorbeeld al met zijn trix serie.
Daarmee heb ik volgens mij de meest stille configuratie gevonden die ik kan bedenken.
Het enige dat overblijft is isolatie materiaal. Ik heb
deze set besteld.
Deze is 4 mm dik, en hiermee wil ik de hele behuizing bekleden.
Mijn vraag is of het jullie verstandig lijkt om dit materiaal ook onder het moederbord te monteren. Het materiaal is 4mm dik, en zal het moederbord net niet raken. Dit vind ik de meest elegante oplossing. Ik kan dan gewoon 1 vierkant op maat snijden, en hoef hier dan alleen een paar gaten in te maken waar de schroeven doorheen kunnen.
Ik vraag me alleen af of dit wel veilig is om te doen, en of het spul niet kan gaan smeulen achter het moederbord als deze warm wordt. Nogmaals, het spul zal het moederbord niet raken, maar er blijft weinig ruimte over.
Ik zal binnenkort even wat foto's uploaded van de vorderingen!