nee niet te zacht.. Gewoon slechte kwaliteit.
Ik heb hier geen last van. Gesprekskwaliteit vind ik haast nog beter dan mijn oude Samsung e730 telefoon.Anoniem: 44189 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:34:
De iphone is gewoon TOP.. de mobiele telefoon is inderdaad opnieuw uitgevonden.
Wat ik echter een minpunt vind is de geluidskwaliteit van een gesprek. Het lijkt wel of degene met wie ik aan het bellen ben in de USA zit. Iemand hier een oplossing voor of ben ik de enige die hier last van heeft?
Vreemd dat een mobiele telefoon die "opnieuw uitgevonden is" zijn basis functie niet op oorde heeft....Anoniem: 44189 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:34:
De iphone is gewoon TOP.. de mobiele telefoon is inderdaad opnieuw uitgevonden.
Wat ik echter een minpunt vind is de geluidskwaliteit van een gesprek. Het lijkt wel of degene met wie ik aan het bellen ben in de USA zit. Iemand hier een oplossing voor of ben ik de enige die hier last van heeft?
stelletje overdrijvers ;-)
Ik heb er geen last van en mijn mening is dat de gsm opnieuw is uitgevonden. Ik ben altijd anti-mac geweest maar sinds ik dit ding in handen heb gekregen ben ik verliefd. Zo simpel, kwalitatief hoogstaand en uitgebreid dt ik de vergelijking met een smartphone een belediging vind.Batsu schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:26:
[...]
Vreemd dat een mobiele telefoon die "opnieuw uitgevonden is" zijn basis functie niet op oorde heeft....
Ik ga hier niet de fan-boy uithangen verder maar dit is mijn ervaring.
Anoniem: 27577
Ook ik vind dat de mobiele telefoon opnieuw is uitgevonden en vraag me af wat bedrijven als Nokia de afgelopen 10 jaar gedaan hebben naast de prijzen kunstmatig hoog houden. Want wees nou eerlijk, afgezien van "realtones", hogere resoluties en brakke implementaties van browsers e.d. is er nooit iets nieuws onder de zon geweest.Batsu schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 08:26:
[...]
Vreemd dat een mobiele telefoon die "opnieuw uitgevonden is" zijn basis functie niet op oorde heeft....
Ik neem aan dat je met de basisfunctie bellen bedoelt, en ook dat werkt beter dan met mijn telefoons van "vroeger".
Anoniem: 81539
Oei Oei, ik moest in het begin niks hebben van de iPhone, te groot te log. Maar speel nu al een tijdje met mijn ipod touch (jailbreaked met het hele pretpakket erop) en moet toch zeggen dat ik naar alles in 1 device verlang.
Groot en log valt reuze mee. Als je van een smartphone af komt dan is de iPhone een verademing.
Toch vind ik een aantal zaken als beperking. Ik kan m'n iPhone niet met meerdere computers koppelen (Mac thuis en WinXP op het werk) voor o.a. het syncen van mijn afspraken. Ik heb wel wat tutorials gevonden waarmee je kan syncen met Exchange, maar dat vereist allerlei aanpassingen en ook dat er op werk Exchange 2007 draait. Bij een groot bedrijf kun je niet even een aantal aanpassingen doen in de Exchange server zodat meneer X zijn iPhone kan syncen.
Vooral het sync gebeuren is erg strak ingericht door Apple. Aan de ene kant is dit erg fijn, je hoeft niets te doen, alles gaat vanzelf. Maar als je net wat meer zaken gedaan wil krijgen dan loop je tegen veel beperkingen op.
Toch vind ik een aantal zaken als beperking. Ik kan m'n iPhone niet met meerdere computers koppelen (Mac thuis en WinXP op het werk) voor o.a. het syncen van mijn afspraken. Ik heb wel wat tutorials gevonden waarmee je kan syncen met Exchange, maar dat vereist allerlei aanpassingen en ook dat er op werk Exchange 2007 draait. Bij een groot bedrijf kun je niet even een aantal aanpassingen doen in de Exchange server zodat meneer X zijn iPhone kan syncen.
Vooral het sync gebeuren is erg strak ingericht door Apple. Aan de ene kant is dit erg fijn, je hoeft niets te doen, alles gaat vanzelf. Maar als je net wat meer zaken gedaan wil krijgen dan loop je tegen veel beperkingen op.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Anoniem: 198551
Weet iemand toevallig nog leuke appz voor de iphone buiten diegene die je via ibrickr kan verkrijgen?? Of is dit echt "ALLES"?
Anoniem: 107938
Wie kan me uit de brand helpen?
Ik ben serieus aan het twijfelen of ik de iphone niet al wil bestellen maar zit nog met 3dingen.
1. Als ik m bestel moet ik dan een nieuwe in de verpakking of eentje die al ulocked is? wat is beter /makkelijker; ik weet om te gaan met smartphones maar ben niet zo'n tweaker als velen hier..
2. Is er een mogelijkheid om toch nog de garantie aan te spreken als er iets kapot gaat? Evolution IT spreekt daarvan..
3. Wat zijn de voor en nadelen van de verschillende manieren van kopen; evolution IT (als die ze alweer op voorraad hebben), fromeu2us (ellen) , en marktplaats/ebay
thanks!
Ik ben serieus aan het twijfelen of ik de iphone niet al wil bestellen maar zit nog met 3dingen.
1. Als ik m bestel moet ik dan een nieuwe in de verpakking of eentje die al ulocked is? wat is beter /makkelijker; ik weet om te gaan met smartphones maar ben niet zo'n tweaker als velen hier..
2. Is er een mogelijkheid om toch nog de garantie aan te spreken als er iets kapot gaat? Evolution IT spreekt daarvan..
3. Wat zijn de voor en nadelen van de verschillende manieren van kopen; evolution IT (als die ze alweer op voorraad hebben), fromeu2us (ellen) , en marktplaats/ebay
thanks!
1. Met unlocked weet je iig dat je geen DOA krijgt, omdat alles al getest is om de unlock voor elkaar te krijgen.Anoniem: 107938 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:39:
Wie kan me uit de brand helpen?
thanks!
2. Ik denk dat ze erop gokken dat hij niet kapot gaat en dat ze zelf een nieuwe uitleveren?
Dat ze dat zelf in de prijs meeberekenen ofzo. Neem aan dat als zij hem naar Apple opsture, Apple ook zegt: sorry, geunlocked, eigen schuld.
Ze hebben hem sowieso niet "officieel"....
3. Evolution: snel in huis, duurder? fromus2eu, Nederlanse, vinden mensen "fijner", ik vind ze erg duur, vergeleken met Ebay voor een geunlockte. Marktplaats/Ebay beetje vergelijkbaar: marktplaats zijn ze wel een stuk duurder...
Heb m zelf geunlocked van Ebay gehaald... Hoop gedoe, maar dan heb je ook wat...
Makkelijkst is om iemand m te laten meenemen uit de VS natuurlijk....
Ik zou 'm zelf unlocken!
Mocht je hem in de toekomst willen updaten (en die "nieuwe" FW kan dan unlocked worden uiteraard) dan sta je niet voor verrassingen! Aangezien je het dan al een x hebt gedaan!
Mocht je hem in de toekomst willen updaten (en die "nieuwe" FW kan dan unlocked worden uiteraard) dan sta je niet voor verrassingen! Aangezien je het dan al een x hebt gedaan!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Anoniem: 199180
Ik heb altijd (en nog steeds) de Nokia 9500 gebruikt en wil (want hij is nu echt op) wellicht overstappen op een iPhone.
Ik bergeep dat er ook Bluetooth op zit, maar werkt hij dan ook met een bluetooth carkit van Nokia?
Ik bergeep dat er ook Bluetooth op zit, maar werkt hij dan ook met een bluetooth carkit van Nokia?
Dat softwareunlocken stelt op zich toch weinig voor?nils7 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:10:
Ik zou 'm zelf unlocken!
Als het nou nog die hardware-printplaatbekrassen en klooien met naalden-unlock was
Iemand handige tips over het schoonmaken van het scherm? Het wordt namelijk nogal snel vet met al dat geslide ;-).
Dat betekent, stam + t .
Het bijgeleverde doekje? 
Werkt prima hier.
Werkt prima hier.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
haha ok, sorry dat ik niet wat duidelijker was...ik bedoel eigenlijk een ontvettend schoonmaakmiddel ofzo. Dat doekje werkt wel in het begin maar daarna is het meer verplaatsen van vuil dan opnemen..
Dat betekent, stam + t .
Dat doekje vond ik meer een onderzetter voor de iphone dan echt een doekje.. enorme stofmagneet is het
. Gebruik zelf gewoon een brillendoekje, werkt prima. Af en toe heel voorzichtig het doekje vochtig maken voor wat plekken die niet in 1 keer weg te poetsen zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door k5052 op 16-10-2007 13:04 ]
Geen idee, maar met mijn Parrot bluetooth carkit werkt 'ie wel (incl synchen van contacten naar de carkit). Dus de hard-/software van de iPhone is niet echt de bottleneck denk ik.Anoniem: 199180 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:32:
Anoniem: 107938
Ben ook geneigd om via ebay te kopen, maar denk wel een gesealde dat unlocken lijkt niet al te moeilijk te zijn als je maar een 1.02 fw hebt.. Nog een vraagje in hoeverre let je op de verkoper bij ebay. Je hebt van die gasten met duizenden positieve reacties maar vanaf hoeveel reacties zouden jullie zeggen dat het idd te vertrouwen is.matthijst schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:54:
[...]
1. Met unlocked weet je iig dat je geen DOA krijgt, omdat alles al getest is om de unlock voor elkaar te krijgen.
2. Ik denk dat ze erop gokken dat hij niet kapot gaat en dat ze zelf een nieuwe uitleveren?
Dat ze dat zelf in de prijs meeberekenen ofzo. Neem aan dat als zij hem naar Apple opsture, Apple ook zegt: sorry, geunlocked, eigen schuld.
Ze hebben hem sowieso niet "officieel"....
3. Evolution: snel in huis, duurder? fromus2eu, Nederlanse, vinden mensen "fijner", ik vind ze erg duur, vergeleken met Ebay voor een geunlockte. Marktplaats/Ebay beetje vergelijkbaar: marktplaats zijn ze wel een stuk duurder...
Heb m zelf geunlocked van Ebay gehaald... Hoop gedoe, maar dan heb je ook wat...
Makkelijkst is om iemand m te laten meenemen uit de VS natuurlijk....
En wat is een schappelijke prijs voor een 8gb fw 1.02 inclusief verzenden naar NL???
Thanks
Voordeel van geunlocked is dattie aan is geweest, al is de kans op een DOA ongetwijfeld klein.Anoniem: 107938 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:24:
Ben ook geneigd om via ebay te kopen, maar denk wel een gesealde dat unlocken lijkt niet al te moeilijk te zijn als je maar een 1.02 fw hebt.. Nog een vraagje in hoeverre let je op de verkoper bij ebay. Je hebt van die gasten met duizenden positieve reacties maar vanaf hoeveel reacties zouden jullie zeggen dat het idd te vertrouwen is.
En wat is een schappelijke prijs voor een 8gb fw 1.02 inclusief verzenden naar NL???
Aantal feedback boeit niet zo heel veel, als ie maar Paypal accepteert en Paypal garant staat tot bv. $2000....
Heb zelf 399 euro betaald, inclusief verzenden... 95 euro teveel dus, tenminste, als je de US winkelprijs neemt...
Ik ben er 5u mee bezig geweest... omdat een bepaald programma niet goed met me iTunes overweg kon, althans bepaalde mappen waren er niet... uiteindelijk zelf aangemaakt maar werkte niet! Erg irritant dus vaak restoren enzo wat tijd vreet! En 1 van de twee swunlockprogjes werkte ook niet (na 10 minuten ofzo) die een paar x gerunt waarna ik las dat na 2x je iphone naar de filesteine was... gelukkig niet maar de andere optie werkt wel! Ik hoop dat ik het cryptisch genoeg heb vermeld hihimatthijst schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:41:
[...]
Dat softwareunlocken stelt op zich toch weinig voor?
Als het nou nog die hardware-printplaatbekrassen en klooien met naalden-unlock was
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Stel ik wil mijn unlocked FW1.0.2 upgraden naar FW1.1.1 en ik moet een restore uitvoeren, ben ik dan alle gegevens in de iPhone kwijt? Contacts, SMSjes enzo?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als je hebt gesynchroniseerd met iTunes niet. iTunes slaat alle informatie op, behalve foto's/video's/muziek. Zolang als dat jij nog je muziek op diezelfde pc hebt staan en daar verder niet al te gek mee gaat experimenteren dan zal alles terugsynchroniseren. Nu is het wel belangrijk dat je meteen een backup-restore doet zodra je de iPhone connect.zonoskar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:29:
Stel ik wil mijn unlocked FW1.0.2 upgraden naar FW1.1.1 en ik moet een restore uitvoeren, ben ik dan alle gegevens in de iPhone kwijt? Contacts, SMSjes enzo?
is de nieuwe firmware 1.1.1 al geunlocked? Want de oude FW is niet meer te krijgen en weet niet of de nieuwe FW al geunlocked is.
Kan je nu alvast een 1.1.1 kopen omdat het een kwestie van tijd is dat die gehacked wordt?
Kan je nu alvast een 1.1.1 kopen omdat het een kwestie van tijd is dat die gehacked wordt?
Wat ik mis is dat mijn OSX de iPhone ook ondersteunt in het sms' sen, mailen, en bellen.
Als hij nu gedocked is, wil ik natuurlijk de sms' jes die ik ontvang op mijn MB zien, reageren via mijn MB. Als ik gebeld wordt , wil ik gebruik maken van de mic die in mijn MB zit. Ook wil ik eigenlijk dat ik kan docken via BT, zodat ik via MackBook->BT->iPhone sms' jes kan versturen.
Zou dit misschien ook (allemaal) in Leapard komen?
Als hij nu gedocked is, wil ik natuurlijk de sms' jes die ik ontvang op mijn MB zien, reageren via mijn MB. Als ik gebeld wordt , wil ik gebruik maken van de mic die in mijn MB zit. Ook wil ik eigenlijk dat ik kan docken via BT, zodat ik via MackBook->BT->iPhone sms' jes kan versturen.
Zou dit misschien ook (allemaal) in Leapard komen?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Anoniem: 31180
Check je e-mail.GUZA schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:09:
is de nieuwe firmware 1.1.1 al geunlocked?
[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 17-10-2007 00:23 ]
Wat zijn de ervaringen met de IPhone m.b.t. het gebuik als een zakagenda? Zijn gemaakte afspraken voor de betreffende dag snel te overzien? (zoals een today-screen bij Windows Mobile).
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Geen today scherm, wel een overzichtelijke agenda.
Ik was ook redelijk gewend aan mijn today scherm.
Ik was ook redelijk gewend aan mijn today scherm.
Dus ook je SMSjes? Waar kun je die terug vindne in iTunes dan?Fab1Man schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:33:
iTunes slaat alle informatie op, behalve foto's/video's/muziek. Zolang als dat jij nog je muziek op diezelfde pc hebt staan en daar verder niet al te gek mee gaat experimenteren dan zal alles terugsynchroniseren.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat weet ik niet, maar ik heb de iPhone vorige week 3x geupgrade, gedowngrade en de baseband gedowngrade en na een backup-restore stonden mijn verstuurde sms'jes van de week daarvoor gewoon weer in de lijst.zonoskar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:28:
[...]
Dus ook je SMSjes? Waar kun je die terug vindne in iTunes dan?
Anoniem: 44189
Ik irriteer mij mateloos aan die popup als je gesmst word.
Iemand die weet hoe je dit afzet?
Dat heeft elke telefoon...Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:36:
Ik irriteer mij mateloos aan die popup als je gesmst word.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Hij heeft een wmb hele overzichtelijke 'list view'.Riccardo schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:16:
Wat zijn de ervaringen met de IPhone m.b.t. het gebuik als een zakagenda? Zijn gemaakte afspraken voor de betreffende dag snel te overzien? (zoals een today-screen bij Windows Mobile).
Alvast bedankt.
Anoniem: 1572
Hier twee tips die mij de nodige hoofdbrekens hebben bezorgd:
- de sms applicatie liep vast nadat ik een sms'je met allemaal rare tekens had ontvangen, elke keer als ik op sms klikte starte hij even op en liep daarna gelijk vast, na een tijdje prutsen de volgende oplossing:
installeer de erica tools, dit geeft je de aplicatie sqlite3, laat de file /private/var/roo/Library/SMS in sqllite3 en verwijder de regel uit de message table welke ongeldig is.
De finder applicatie liep elke keer vast als ik hem opstarte, dit kwam bij mij doordat de opstart directory naar mijn NES rom directory verwees welke nogal veel bestanden bevat, open de file /private/var/root/Library/Preferences/com.googlecode.MobileFInder.plist en verander daar de opstart directory
Hoop dat andere hier iets aanhebben.
- de sms applicatie liep vast nadat ik een sms'je met allemaal rare tekens had ontvangen, elke keer als ik op sms klikte starte hij even op en liep daarna gelijk vast, na een tijdje prutsen de volgende oplossing:
installeer de erica tools, dit geeft je de aplicatie sqlite3, laat de file /private/var/roo/Library/SMS in sqllite3 en verwijder de regel uit de message table welke ongeldig is.
De finder applicatie liep elke keer vast als ik hem opstarte, dit kwam bij mij doordat de opstart directory naar mijn NES rom directory verwees welke nogal veel bestanden bevat, open de file /private/var/root/Library/Preferences/com.googlecode.MobileFInder.plist en verander daar de opstart directory
Hoop dat andere hier iets aanhebben.
Ik merk dat geluid van de ipod bij mij maar uit de linker speaker komt en niet uit de rechter. Is dat normaal?
Waar houden jullie de Iphone eik. als jullie onderweg zijn (op de fiets etc.). Is het niet storend deze in je broekzak te hebben?
de linker kant is spieker, de rechter kant is mikrofoonJpjedi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 06:20:
Ik merk dat geluid van de ipod bij mij maar uit de linker speaker komt en niet uit de rechter. Is dat normaal?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Nee, dat dacht ik ook eerst maar omdat hij zo plat is heb je nergens last van als hij in je zak zit.Riccardo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:27:
Waar houden jullie de Iphone eik. als jullie onderweg zijn (op de fiets etc.). Is het niet storend deze in je broekzak te hebben?
@hierboven:
Er zit weldegelijk een speaker bij de microfoon.
Zet maar eens muziek op zonder dat er een headpone in zit.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Ik heb hem in mijn hoesje van mijn HTC 620 en dat werkt perfect.Was gewoon mazzel eigenlijk.martijnve schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:32:
[...]
Nee, dat dacht ik ook eerst maar omdat hij zo plat is heb je nergens last van als hij in je zak zit.
@hierboven:
Er zit weldegelijk een speaker bij de microfoon.
Zet maar eens muziek op zonder dat er een headpone in zit.
Komt er bij jullie nu geluid uit de rechter speaker of niet?
Zoals al eerder aangegeven: De rechterkant is geen speaker, maar die gaatjes zijn bedoelt voor de microfoon. Het geluid is dus mono. Alleen aan de linkerkant zit een speaker. Aan de linkerkant zit een microfoon.Jpjedi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:53:
[...]
Ik heb hem in mijn hoesje van mijn HTC 620 en dat werkt perfect.Was gewoon mazzel eigenlijk.
Komt er bij jullie nu geluid uit de rechter speaker of niet?
Het was dan ook een moderator-editGUZA schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 01:58:
[...]
Geen email ontvangen van je
Maar de nieuwe anysim moet dus FW1.1.1 unlocken sinds vandaag.
Policy aangaande iPhone hacks
Rookworst zonder R is ook worst.
OK, dus Martijnve lijkt er naast te zitten?sunoke schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:05:
[...]
Zoals al eerder aangegeven: De rechterkant is geen speaker, maar die gaatjes zijn bedoelt voor de microfoon. Het geluid is dus mono. Alleen aan de linkerkant zit een speaker. Aan de linkerkant zit een microfoon.
Gewoon uit Frankrijk halen dus?
Orange to sell unlocked iPhones in France
Posted Oct 17th 2007 4:13AM by Thomas Ricker
Well, well... looks like Apple has been backed into a corner by French law and will be releasing an unlocked iPhone in France after all. While no one will say precisely how much the unlocked iPhone will cost (the locked Orange-network iPhone will cost €399) those details are expected to be announced sometime before the November 29 launch. Of course, the law that forbids the exclusive bundling of any phone to a carrier is not unique to France. As such, we can expect a glut of unlocked iPhones in the coming months as deals are struck throughout Europe and Asia. Hear that AT&T, O2 and T-Mobile haters? Your nefarious unlocking efforts are about to get a whole lot easier (and more expensive).
Bron: Engadget.com
Als je als Apple zijnde verplicht wordt de telefoon simlockvrij te verkopen, maar je wil dit niet, dan vraag je toch gewoon eur. 1500,00 ofzo voor een simlockvrije iPhone?
Anoniem: 124681
Daar ga je vast de hoofdprijs voor betalen ja, unlocken lijkt me nog steeds de betere optie.
Ja: http://discussions.apple....essageID=5033765�Jpjedi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:20:
[...]
OK, dus Martijnve lijkt er naast te zitten?
Het geluid is volgens mij NIET mono, maar het komt wel maar langs 1 kant uit je Iphone
Tnx mate..ik kan weer gerust slapen.
En Vive La France
Op de website van iFixit is duidelijk te zien dat er maar 1 speaker aanwezig is:Anoniem: 198551 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:57:
Het geluid is volgens mij NIET mono, maar het komt wel maar langs 1 kant uit je Iphone

Anoniem: 235018
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hoe duur is het toestel (los) en word hij verkrijgbaar met een abonnement bij de bekende providers?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 235018 op 17-10-2007 13:24 ]
wat gebruiken de iphone bezitters hier als bescherming?
Ik was zojuist bij youmac (in ehv) en daar hadden ze een aantal plastic hoesjes die ikzelf niet zo mooi vind. Het liefst heb ik een lederen cover oid waar hij ook makkelijk uit te halen is maar goed beschermd is als de iphone in mijn jaszak zit.
De verkoper bij de youmac wist me overigens te vertellen dat het illegaal was om iphone accessoires te verkopen omdat deze nog niet uit was in nederland
Ik was zojuist bij youmac (in ehv) en daar hadden ze een aantal plastic hoesjes die ikzelf niet zo mooi vind. Het liefst heb ik een lederen cover oid waar hij ook makkelijk uit te halen is maar goed beschermd is als de iphone in mijn jaszak zit.
De verkoper bij de youmac wist me overigens te vertellen dat het illegaal was om iphone accessoires te verkopen omdat deze nog niet uit was in nederland

Hij zal wel bedoelen dat Apple het niet wil. Illegaal (als in tegen de wet) zal het niet zijn lijkt mijstiena schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:20:
De verkoper bij de youmac wist me overigens te vertellen dat het illegaal was om iphone accessoires te verkopen omdat deze nog niet uit was in nederland![]()
Kijk dit filmpje even en je weet genoeg. Screenprotector is niet nodig. Krassen krijg je er niet op al zou je willen.stiena schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:20:
De verkoper bij de youmac wist me overigens te vertellen dat het illegaal was om iphone accessoires te verkopen omdat deze nog niet uit was in nederland![]()
http://www.youtube.com/watch?v=czCCavcnNd8
Gewoon als hoesje gebruik ik een HTC 620 hoesje.
Precies, volgens het berichtje op nu.nl zijn de geruchten dat een losse IPhone 1000 euro gaat kosten...Qua zelf unlocken van die dingen zal het ook wel een voordeel zijn als er officieel geunlocktte toestellen op de markt komen denk ik.MP3-Junky schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:45:
Als je als Apple zijnde verplicht wordt de telefoon simlockvrij te verkopen, maar je wil dit niet, dan vraag je toch gewoon eur. 1500,00 ofzo voor een simlockvrije iPhone?
http://www.nu.nl/news/127...Franse_iPhone_voeren.html
Dat betekent, stam + t .
tering hee..een derde.Apache4u schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:30:
[...]
Precies, volgens het berichtje op nu.nl zijn de geruchten dat een losse IPhone 1000 euro gaat kosten...Qua zelf unlocken van die dingen zal het ook wel een voordeel zijn als er officieel geunlocktte toestellen op de markt komen denk ik.
http://www.nu.nl/news/127...Franse_iPhone_voeren.html
Ik zou zelf 600euro redelijker vinden voor een geunlockte iPhone... Maar goed de N95 kost los ook bijna 800euro
Precies, daarom zijn ze er zo happig op dat dat ding gelockt blijft. Ten eerste zal apple op de hardware weinig winst maken en als die dingen makkelijk te unlocken zijn/blijven zal at&t ook zeggen....kijk eens er zijn 100 iphones verkocht , waarvan er maar 50 op ons netwerk zijn aangemeld...we willen minder dan die 33% betalen want jullie verhinderen gebruikers niet goed genoeg naar de concurrent over te stappen...en natuurlijk moet apple het ook hebben van die 33% dus zullen ze die iphones ook goed willen beschermen.. Ik vind het trouwens vreemd dat dit in europa uberhaupt ergens mag. Als MS een mediaplayer meelevert met Windows kost het ze een half miljard, maar als ik een iphone wil zonder abo kost het me 2,5 keer de prijs die er normaal voor gevraagd wordt en dat is dan ok... vreemd.
Dat betekent, stam + t .
Denk ook niet dat het een erg lang verhaal gaat worden voor Apple in de EU. Die fransen staan sowieso op hun achterste poten wat betreft Amerikaanse producten.Apache4u schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:01:
[...]
Precies, daarom zijn ze er zo happig op dat dat ding gelockt blijft. Ten eerste zal apple op de hardware weinig winst maken en als die dingen makkelijk te unlocken zijn/blijven zal at&t ook zeggen....kijk eens er zijn 100 iphones verkocht , waarvan er maar 50 op ons netwerk zijn aangemeld...we willen minder dan die 33% betalen want jullie verhinderen gebruikers niet goed genoeg naar de concurrent over te stappen...en natuurlijk moet apple het ook hebben van die 33% dus zullen ze die iphones ook goed willen beschermen.. Ik vind het trouwens vreemd dat dit in europa uberhaupt ergens mag. Als MS een mediaplayer meelevert met Windows kost het ze een half miljard, maar als ik een iphone wil zonder abo kost het me 2,5 keer de prijs die er normaal voor gevraagd wordt en dat is dan ok... vreemd.
Maar waarom zou de winstmarge laag zijn op die producten? er is vraag genoeg lijkt me en geen concurrentie met vergelijkbare kwaliteit en gebruiksgemak.
Maar ben sowieso wel onder de indruk van het strategisch apparaat van Apple..dit is een schoolvoorbeeld voor op de MBA opleidingen.
Ik gok dat de simlock vrije iPhone € 699 gaat kosten. Reden?alienfruit schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:51:
Ik zou zelf 600euro redelijker vinden voor een geunlockte iPhone... Maar goed de N95 kost los ook bijna 800euro
iPhone met simlock kost in de US $399,-. Apple ontvangt (volgens markt analisten) $11 per aansluiting per maand van AT&T. Een abonnement duurt 24 maanden, dus 24 x $11 = $ 264.
Dan zitten we dus op 399 + 264 = $663 aan inkomsten voor Apple per iPhone (in de US).
$ = € bij Apple. € 663 is niet echt een Apple prijs, des te meer € 699.
nieuws: Apple maakt Franse iPhone-partner bekend niet heel nieuw nieuws ofzo..
[ Voor 9% gewijzigd door Vihaio op 17-10-2007 15:01 ]
Sorry voor de verwarring die ik veroorzaakt heb, ik dacht dat jullie met rechterkant bedoelde als jem op zn kant houdt

Misschien interessant, de kostprijs van een iphone, aan hardware onderdelen.
Shipping, Marketing etc. is hier dus niet in meegenomen.
Toch grappig als ze losse toestellen hier voor 1000 euro zouden willen wegzetten. Da's tegenwoordig 1420 dollar ;-).
Toch grappig als ze losse toestellen hier voor 1000 euro zouden willen wegzetten. Da's tegenwoordig 1420 dollar ;-).

Dat betekent, stam + t .
Als iemand mij kan vertellen waar je die schermpjes koopt voor 33 dollar koop ik er 10Apache4u schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:44:
Misschien interessant, de kostprijs van een iphone, aan hardware onderdelen.
[afbeelding]

Maar alle gekheid op een stokkie, zit toch nogal wat winst op zo, en dan ook nog chashen van de telco's

iSupply maakt wel vaker deze analyses, zo te zien is die marge vrij normaal. Dit zijn puur de kosten van alle onderdelen, zonder kosten voor distributie, reclame, R&D, enzovoorts. Dat moet je er ook nog allemaal in verwerken, alleen is dat wat lastiger per toestel weer te geven. En tot slot blijft Apple ook gewoon een bedrijf dat winst wil maken, ondanks alle ophemeling die je hier wel eens ziet is het toch echt geen liefdadigheidsinstellingmartijnve schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:50:
[...]
Maar alle gekheid op een stokkie, zit toch nogal wat winst op zo, en dan ook nog chashen van de telco's
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Als je per 100,000 besteld zal men vast iets kunnen doen aan de prijs.martijnve schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:50:
[...]
Als iemand mij kan vertellen waar je die schermpjes koopt voor 33 dollar koop ik er 10
Mijn idee:
399 retail met 7% voor franchise: 27.93
transfer price: 371.07
Overhead (shipping in overhead) 10%: 37,11
retail-cost: 333,96
marge: 280,83/333,96= 16% EBIT
notes:
-In USD
-10% overhead is aanname
-7% franchise marge is aanname
Ik vind het allemaal nogal scherp geprijsd maar voor de elektronica business zal het wel ruim zijn. Ben verder niet bekend met deze markt dus misschien dat er mensen hier wat meer van kunnen zeggen uit de branche.
Dat was mijn punt een aantal posts terug. Een erg scherpe prijs. Daaruit trok ik de conclusie dat de meeste winst uit de AT&T deal kwam..en dat Apple daarom helemaal niet blij is met geunlockte telefoons.Jpjedi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:30:
<knip>
Ik vind het allemaal nogal scherp geprijsd maar voor de elektronica business zal het wel ruim zijn. Ben verder niet bekend met deze markt dus misschien dat er mensen hier wat meer van kunnen zeggen uit de branche.
Dat betekent, stam + t .
Denk dat ik je alleen gelijk kan geven.Apache4u schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:36:
[...]
Dat was mijn punt een aantal posts terug. Een erg scherpe prijs. Daaruit trok ik de conclusie dat de meeste winst uit de AT&T deal kwam..en dat Apple daarom helemaal niet blij is met geunlockte telefoons.
Interessante materie zeg.
http://www.apple.com/hotnews/
Let me just say it: We want native third party applications on the iPhone, and we plan to have an SDK in developers’ hands in February. We are excited about creating a vibrant third party developer community around the iPhone and enabling hundreds of new applications for our users. With our revolutionary multi-touch interface, powerful hardware and advanced software architecture, we believe we have created the best mobile platform ever for developers.
P.S.: The SDK will also allow developers to create applications for iPod touch. [Oct 17, 2007]
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
SDK voor de iPhone en Ipod Touch in februari!
edit:
spuit 11
spuit 11
[ Voor 13% gewijzigd door Eswip op 17-10-2007 17:46 ]
Duurt nog wel even zegEswip schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:45:
SDK voor de iPhone en Ipod Touch in februari!
edit:
spuit 11
Zal wel komen omdat de iPhone dan pas over de hele wereld te krijgen is.
Eerder omdat ze de iPhone nog niet uitontwikkeld hebben denk ik. Aardig wat bugs in 1.0.2 en ook nog een x-aantal in 1.1.1 (dat laatste van horen zeggen). Ik denk dat ze eerst hun eigen code op orde willen hebben en daarna pas een SDK gaan ontwikkelen.DesertShooter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:31:
[...]
Ghe, laten we hopen dat ie er dan in NL is.DesertShooter schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:31:
[...]
Duurt nog wel even zeg
Hoe zetten jullie zonder tussenkomst van iTunes bestanden op de iphone? iBickr is namelijk niet echt optimaal.
[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 18-10-2007 21:05 ]
Met Transmit via FTPSCP of zoiets.
Hey allemaal,
Hier ben ik dan weer is. Ben net een uurtje terug vanuit New York en heb de iPhone voor me liggen.
Ik heb de versie al gechecked en dat is 1.1.1 (baseband versie 4.01... G)
*snip* nee, dat ga je hier niet vragen!. Zie Policy aangaande iPhone hacks
PS: Wat een prachtig uiterlijk zeg!
Hier ben ik dan weer is. Ben net een uurtje terug vanuit New York en heb de iPhone voor me liggen.
Ik heb de versie al gechecked en dat is 1.1.1 (baseband versie 4.01... G)
*snip* nee, dat ga je hier niet vragen!. Zie Policy aangaande iPhone hacks
PS: Wat een prachtig uiterlijk zeg!
[ Voor 49% gewijzigd door dawuss op 19-10-2007 10:33 ]
Anoniem: 81539
iFactors heeft al meerdere iPhone hoesjes.stiena schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:20:
ik gebruik WinSCP, die is erggg goed!DesertShooter schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:03:
Hoe zetten jullie zonder tussenkomst van iTunes bestanden op de iphone? iBickr is namelijk niet echt optimaal.
Hoi
Ik gebruik normaal Itunes de laatste nieuwe versie! Nu kan ik blijkbaar niet syncroniseren met mijn Iphone! Ik heb een DVD naar MP4 geconverteerd en deze wilt hij niet op de iphone zetten!
Op mijn Iphone staan liedjes die hij niet meer in mijn Itunes zet of ziet staan! Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn?
Kan ik met een ander programma ook Muziek en Filmpjes overzetten en zoja welk dan??
WINSCP zoals hierboven is dat bruikbaar voor de 2??
Ik gebruik normaal Itunes de laatste nieuwe versie! Nu kan ik blijkbaar niet syncroniseren met mijn Iphone! Ik heb een DVD naar MP4 geconverteerd en deze wilt hij niet op de iphone zetten!
Op mijn Iphone staan liedjes die hij niet meer in mijn Itunes zet of ziet staan! Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn?
Kan ik met een ander programma ook Muziek en Filmpjes overzetten en zoja welk dan??
Anoniem: 163173
Raar dat mp4 niet werkt...Anoniem: 198551 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:38:
Hoi
Probeer anders een Roxio Crunch. Smijt gewoon je filmpjes erin, en hij converteerd ze én zet ze in iTunes.
Bij mij werkt WinSCP nietAmsterdamski schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:22:
[...]
ik gebruik WinSCP, die is erggg goed!
Als ik hem ping dan krijg ik wel gewoon reactie, maar bij WinSCP krijg ik "connection refused" oid. Ik heb SCP wel gekozen in het dropdown menu.
Ik gebruik btw wel vista, ik weet niet of dat uit maakt.
Anoniem: 31180
Videora doet hezelfde, maar dan gratisAnoniem: 163173 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:48:Probeer anders een Roxio Crunch. Smijt gewoon je filmpjes erin, en hij converteerd ze én zet ze in iTunes.
hmmm vreemd, maar vista, wie gebruikt dat dan ook?!DesertShooter schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:22:
[...]
Bij mij werkt WinSCP niet.
Als ik hem ping dan krijg ik wel gewoon reactie, maar bij WinSCP krijg ik "connection refused" oid. Ik heb SCP wel gekozen in het dropdown menu.
Ik gebruik btw wel vista, ik weet niet of dat uit maakt.
maar hij is voor beiden geschikt. proggie geeft wel wat warnings waar je verder niet op hoeft te letten.
dit is wel n goeie site om winSCP aan de gang te krijgen:
*knip* de rest van de website is minder geschikt.
[ Voor 7% gewijzigd door Daedalus op 19-10-2007 22:59 ]
Niet automatisch in iTunes, maar wel een hoop formaten om naar te converteren: HandBrakeAnoniem: 31180 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:09:
[...]
Videora doet hezelfde, maar dan gratis
Een verkapte link is net zo goed ongewenst, net als het uit je slof schieten tegen moderatoren. Als je commentaar op het moderatiebeleid hebt open nodig ik je vriendelijk uit een discussie via PM met de APL moderatoren te voeren, te posen in maar in het feedbacktopic of een topic te openen in Lieve Adjes
.
[ Voor 255% gewijzigd door JHS op 20-10-2007 17:39 ]
Het unlocken van de iPhone is illegaal en daar is al aardig wat jurisprudentie over. Bij het unlocken van de iPhone ben je bezig met het aanpassen van de software. Apple is de rechthebbende van die software. Zolang jij geen toestemming hebt van Apple om die software aan te mogen passen is mag het niet. Doe je het dan toch dan ben je in overtreding van de auteurswetgeving. Mocht je er meer over weten dan zou je eens moeten zoeken in diverse rechtszaken omtrent het unlocken van gsm's. Zijn al diverse rechters die hierover de bovenstaande uitspraak hebben gedaan. Overigens is er ook nog sprake van het omzeilen van enige beveiliging wat weer in de wet computercriminaliteit staat als zijnde verboden.
Conclusie: het is zo illegaal als maar kan. Kun je hoog en laag om springen maar zo is het nou eenmaal.
Conclusie: het is zo illegaal als maar kan. Kun je hoog en laag om springen maar zo is het nou eenmaal.
de iphone koop je en is daarmee jouw bezit. als je vervolgens besluit veranderingen aan te brengen, is dit jouw keuze. wanneer je dan ook nog eens besluit deze handelingen openbaar te maken, is hier ook weinig over te zeggen, dus...ppl schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:36:
...
[ Voor 244% gewijzigd door Amsterdamski op 20-10-2007 04:25 ]
Staat er niet ergens dat je de software van de iPhone mag gebruiken maar dat het van Apple blijft ofzo?
Anoniem: 12609
Naar mijn mening is het auteursrecht uitgeput zodra je zo'n iPhone koopt.ppl schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:36:
Het unlocken van de iPhone is illegaal en daar is al aardig wat jurisprudentie over. Bij het unlocken van de iPhone ben je bezig met het aanpassen van de software. Apple is de rechthebbende van die software. Zolang jij geen toestemming hebt van Apple om die software aan te mogen passen is mag het niet. Doe je het dan toch dan ben je in overtreding van de auteurswetgeving. Mocht je er meer over weten dan zou je eens moeten zoeken in diverse rechtszaken omtrent het unlocken van gsm's. Zijn al diverse rechters die hierover de bovenstaande uitspraak hebben gedaan. Overigens is er ook nog sprake van het omzeilen van enige beveiliging wat weer in de wet computercriminaliteit staat als zijnde verboden.
En dus mag je er mee doen wat je wilt (alleen niet openbaar maken).
Niet dat ik de discussie op zich niet interessant zou vinden, maar dat heeft naar mijn mening helemaal niets in dit topic te zoeken.
Dat is een apart verhaal op zich, hier verwacht ik eigenlijk veel meer ervaringen over hoe mensen nou met dit apparaat werken, nieuwe applicaties, of wat mensen goed of niet goed aan de iPhone vinden. Of unlocken nou wel of niet toegestaan is zal me eigenlijk geen zier boeien in dit topic. 
On a sidenote, ik heb gezien dat het nu mogelijk is om met behulp van iBerry (fatsoenlijk) gebruik te maken van een OWA-server. Iemand die hier al ervaring mee heeft?
On a sidenote, ik heb gezien dat het nu mogelijk is om met behulp van iBerry (fatsoenlijk) gebruik te maken van een OWA-server. Iemand die hier al ervaring mee heeft?
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
En daar heb ik eigenlijk weinig aan toe te voegen
Laten we dit topic houden voor ervaringen en discussies van de iPhone zelf. Discussie over het beleid mogen in Apple Talk Feedback. De discussie over de legaliteit van unlocken kan in een nieuw topic in LA, aangezien het ook PSGG aangaat.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Eh, m'n Safari icon is opeens uit de dock ontsnapt en staat nu tussen m'n overige apps ipv tussen Phone, Mail en iPod. Iemand een idee hoe ik 'm weer terug in m'n dock krijg? Ik gebruik Summerboard en fw 1.0.2 (en nee, uninstallen van SB helpt niet).
met de applicatie rSBT (te vinden bij installer) kan je dit soort dingen zelf configureren.Servor schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:08:
Eh, m'n Safari icon is opeens uit de dock ontsnapt en staat nu tussen m'n overige apps ipv tussen Phone, Mail en iPod. Iemand een idee hoe ik 'm weer terug in m'n dock krijg? Ik gebruik Summerboard en fw 1.0.2 (en nee, uninstallen van SB helpt niet).
rSBT staat niet meer in installer, het is nu een deel van customize._GoldStrike_ schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:19:
[...]
met de applicatie rSBT (te vinden bij installer) kan je dit soort dingen zelf configureren.
vraag me trouwens af wat er gebeurt als je de iphone aansluit via n usb aansluiting op je autoradio. laadt tie dan je iphone dan op en hoor je dan geluid door de auto-speakers en kun je de mic vd iphone als tel-mic gebruiken?
via de jackuitgang is dit in ieder geval mogelijk en t geval, maar via de dock-connector weet ik t niet zo. iemand ervaring hiermee?
via de jackuitgang is dit in ieder geval mogelijk en t geval, maar via de dock-connector weet ik t niet zo. iemand ervaring hiermee?
Las nog een interessant artikel betreffende de iPhone... Verklaart imho ook waarom die SDK pas in Q1 2008 zal verschijnen...
Lees het hier...
Lees het hier...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voordat je post Hacks, Jailbreaks: LEES DIT EERST!.
Lees voordat je post Hacks, Jailbreaks: LEES DIT EERST!.