Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:
  • 116.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MilaNL schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:12:
hehe grappig je kunt de 7.10 cd in je windows pc stoppen en dan kun je firefox/thunderbird en abiword installeren voor windows :P
Dat is al sinds de release van 5.04 :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja het lijkt er wel op :). Ik heb geen updates gehad sinds gisteren met RC1 die ik vorige week geïnstalleerd heb, dus ik neem aan dat mijn versie nu ook 'final' is. Zo niet ga ik vandaag of morgen ff kijken of ik de goede repo's heb.

Mijn muziek is inmiddels te bedienen met mijn multimedia toetsen. Ik heb exaile geïnstalleerd en daar de global hotkey plugin geactiveerd. Daarin heb ik ingesteld dat 'next' wordt gedaan door 0x99 en 'previous' door 0x90. Na een herstart van exaile reageert hij netjes op die toetsen. Bedankt voor de tips dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:07:
huh, is Gutsy al uit? :o

Damn, dan zat ik er 1 dag naast :P
Nu nog wachten totdat ook op de Kubuntu site het grote nieuws bekend word gemaakt :9~ Dan word het van het weekend lekker mijn Kubuntu opruimen met een nieuwe installatie *O* :Y

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Touchdomex schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:18:
[...]

Nu nog wachten totdat ook op de Kubuntu site het grote nieuws bekend word gemaakt :9~ Dan word het van het weekend lekker mijn Kubuntu opruimen met een nieuwe installatie *O* :Y
FnF in "Het grote Ubuntu Topic Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Morgen een mirror maken van men HD en dan eens een upgrade (proberen) uit te voeren.
Is er ergens een pagina waar je de nieuwe features kan vinden?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webshit schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:27:
Morgen een mirror maken van men HD en dan eens een upgrade (proberen) uit te voeren.
Is er ergens een pagina waar je de nieuwe features kan vinden?
Deze?
http://www.ubuntu.com/getubuntu/releasenotes/710tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Touchdomex schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:15:
[...]

Dat is al sinds de release van 5.04 :>
ehh ow ik heb voorheen eigenlijk ook nog nooit een ubuntu cd in windows machine gestopt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit forum staan allemaal snelle mirrors:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15176

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Taart dan maar?! We hebben toch wat te vieren? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://warma.dk/ubuntukage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
En ik dacht dat de Apple-aanbidders al erg waren :r Het is maar een release hoor :z

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Jungian schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:07:
offtopic:
En ik dacht dat de Apple-aanbidders al erg waren :r Het is maar een release hoor :z
offtopic:
je hebt toch wel de emoticon gezien die ik er naast heb gezet? Ik hoop dat de ironie je niet is ontgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:11:
offtopic:
je hebt toch wel de emoticon gezien die ik er naast heb gezet? Ik hoop dat de ironie je niet is ontgaan.
offtopic:
Ik had het gelukkig inderdaad niet over je taartpost (anders had ik je wel gequote ;) ). 8) Wel over de massahysterie die hier ontstond of Ubuntu wel/niet uit was nog.

* Jungian kan zich hier echt niet druk om maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Jungian op 18-10-2007 15:21 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Jungian schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:14:
[...]

offtopic:
Ik had het gelukkig inderdaad niet over je taartpost (anders had ik je wel gequote ;) ). 8) Wel over de massahysterie die hier ontstond of Ubuntu wel/niet uit was nog.
Ik vind jouw opmerking eerlijk gezegd best wel on topic. Ik snap wat je bedoelt. Op ubuntuforums.org zag ik al een 'countdown-topic'. Ik zit niet te wachten op een 'hype'. Wat Ubuntu nodig heeft is positieve, serieuze aandacht, niet een beeld van een speeltje voor geeks, maar een serieus alternatief voor Windows voor iedereen.
Neemt niet weg dat er natuurlijk een welkome stap voorwaarts wordt gemaakt met deze release.

[ Voor 3% gewijzigd door Wtrdk op 18-10-2007 15:47 . Reden: zin was niet helemaal zoals ik hem had bedoeld... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Bij vista werkt zo'n hype best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:21

Cyphax

Moderator LNX
w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:25:
[...]

Ik vind jouw opmerking eerlijk gezegd best wel on topic. Ik snap wat je bedoelt. Op ubuntuforums.org zag ik al een 'countdown-topic'. We willen toch niet een soort overdreven hype creëren? Wat Ubuntu nodig heeft is positieve, serieuze aandacht, niet een beeld van een speeltje voor geeks, maar een serieus alternatief voor Windows voor iedereen.
Neemt niet weg dat er natuurlijk een welkome stap voorwaarts wordt gemaakt met deze release.
Of je laat andere mensen gewoon in hun waarde. Komop zeg, je hoeft er niet aan mee te doen. Ik bedoel, ik heb deze net gedownload, ik zat erop te wachten. Ik heb er geen taart voor gemaakt maar als anderen dat willen doen, laat ze lekker in plaats van ze voor gek uit te maken. Wat een verspilling van energie.

Als een evt. hype je niet aanstaat, blijf er dan uit de buurt en download gewoon de release als ie uit is.

Trouwens, zoals Mila hierboven opmerkt: Microsoft heeft voor Vista een nog veel grotere hype gecreeerd: the wow is now!
Hoort er gewoon bij.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2007 15:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:25:
Ik vind jouw opmerking eerlijk gezegd best wel on topic. Ik snap wat je bedoelt. Op ubuntuforums.org zag ik al een 'countdown-topic'. We willen toch niet een soort overdreven hype creëren? Wat Ubuntu nodig heeft is positieve, serieuze aandacht, niet een beeld van een speeltje voor geeks, maar een serieus alternatief voor Windows voor iedereen.
Exact. Als Ubuntu op dit niveau blijft steken dan zal het altijd een geekfest blijven.
MilaNL schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:36:
Bij vista werkt zo'n hype best wel!
Vista is al een jaar oud en wereldwijd gezien gebruikt nog steeds net iets minder dan 80% van alle pc-gebruikers Windows XP. Dat is zowel zakelijk als privé.
Cyphax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:44:
Als een evt. hype je niet aanstaat, blijf er dan uit de buurt en download gewoon de release als ie uit is.
Met deze instelling komen we er wel inderdaad :+
Trouwens, zoals Mila hierboven opmerkt: Microsoft heeft voor Vista een nog veel grotere hype gecreeerd: the wow is now!
Hoort er gewoon bij.
Hypes heb je niets aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Jungian op 18-10-2007 15:48 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jungian schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:45:
Exact. Als Ubuntu op dit niveau blijft steken dan zal het altijd een geekfest blijven.
Het "niveau"/de kwaliteit van Ubuntu is evenredig aan het niveau van die groep gebruikers? :D
Vista is al een jaar oud en wereldwijd gezien gebruikt nog steeds net iets minder dan 80% van alle pc-gebruikers Windows XP. Dat is zowel zakelijk als privé.
So?
Met deze instelling komen we er wel inderdaad :+
Ik wel ja. Jij niet? Dat is dan jouw probleem, maar daar blijft het echt bij. :)
Nee serieus, maak je dan maar lekker druk om dingen die er niet toe doen. Nogmaals: de kwaliteit van de software (het OS) staat gewoon los van of mensen op een forum een countdown beginnen. Maar die kwaliteit is het enige relevante. Ik installeer de boel straks op m'n PC, ik zal eens kijken op welke fronten het OS onder de hype heeft geleden. Dan kom ik het hier melden. Als jij nou hetzelfde doet, dan kunnen we de volgende keer voorkomen dat mensen enthousiast zijn, want dat is een behoorlijke showstopper! 8)7
Hypes heb je niets aan.
Hypes heb JIJ niets aan. Ik ook niet trouwens, maar andere mensen op hun eigen manier wel. Wie ben jij om dat te veroordelen? Waarom zou je?

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe kun je het vreemd vinden dat men in een Ubuntutopic/forum met spanning vooruitkijkt op een release? En om je er vervolgens aan te gaan storen is imho helemaal misplaatst. Niemand dwingt je toch om er aan mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Cyphax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:

Ik wel ja. Jij niet? Dat is dan jouw probleem, maar daar blijft het echt bij. :)
Nee serieus, maak je dan maar lekker druk om dingen die er niet toe doen. Nogmaals: de kwaliteit van de software (het OS) staat gewoon los van of mensen op een forum een countdown beginnen. Maar die kwaliteit is het enige relevante. Ik installeer de boel straks op m'n PC, ik zal eens kijken op welke fronten het OS onder de hype heeft geleden. Dan kom ik het hier melden. Als jij nou hetzelfde doet, dan kunnen we de volgende keer voorkomen dat mensen enthousiast zijn, want dat is een behoorlijke showstopper! 8)7
Niet zo zuur joh! 8) Is het nou zo verkeerd dat ik een opmerking maak dat ik dat countdown-topic een beetje overdreven vind? En volgens mij maak ik nergens een opmerking waarmee ik iemand niet in z'n waarde laat. Dit is een ervaringen-topic, en bovenstaand is mijn ervaring. Of je het ermee eens bent of niet. En druk maak ik me al helemaal niet! 7(8)7
En wat mij betreft einde discussie, on topic maar weer

Uiteraard telt de kwaliteit, en daarom staat op mijn privé-pc Ubuntu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Cyphax schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:
Het "niveau"/de kwaliteit van Ubuntu is evenredig aan het niveau van die groep gebruikers? :D
Vooral die smiley achter je opmerking doet het hem. :')
So?
Zo'n hype werkt voor Vista dus niet. Wat begreep je niet aan mijn opmerking ?
Hypes heb JIJ niets aan. Ik ook niet trouwens, maar andere mensen op hun eigen manier wel.
Hypes zijn alleen belangrijk voor de mensen die daar geld aan verdienen. HOE iets gehyped wordt is daarbij ook van belang.
En het topic kan weer verder gaan...

[ Voor 30% gewijzigd door Jungian op 18-10-2007 16:04 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jungian schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:58:
Vooral die smiley achter je opmerking doet het hem. :')
Ja he. :)
Seriously ik haalde uit jouw opmerking dat je dat bedoelde, vandaar die smilie. Als je dat niet bedoelde: prima.
Zo'n hype werkt voor Vista dus niet. Wat begreep je niet aan mijn opmerking ?
Het ging er mij ook meer om dat ze het hebben geprobeerd. Het boeit mij niet zoveel of een hype "werkt" ofzo, maar sommige mensen vinden het leuk om een hype te creeeren of in leven te houden. Mijn enige punt is: laat ze lekker, zolang het geen invloed heeft op de software. Waarschijnlijk is het beter dat een hype geen effect heeft. Het kan nooit goed zijn als ineens het gebruik van Ubuntu (of een willekeurige andere distro) een vogelvlucht neemt. Liever een geleidelijke groei wat mij betreft.
Hypes zijn alleen belangrijk voor de mensen die daar geld aan verdienen. HOE iets
gehyped wordt is daarbij ook van belang.
En het topic kan weer verder gaan...
:)
w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:57:
[...]

Niet zo zuur joh! 8) Is het nou zo verkeerd dat ik een opmerking maak dat ik dat countdown-topic een beetje overdreven vind? En volgens mij maak ik nergens een opmerking waarmee ik iemand niet in z'n waarde laat. Dit is een ervaringen-topic, en bovenstaand is mijn ervaring. Of je het ermee eens bent of niet. En druk maak ik me al helemaal niet! 7(8)7
En wat mij betreft einde discussie, on topic maar weer
Ik bedoelde ook niet jou direct aan te vallen, meer in het algemeen. :)
Uiteraard telt de kwaliteit, en daarom staat op mijn privé-pc Ubuntu!
Same here. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
Waarom staat Ubuntu 7.10 trouwens nog niet in de meuktracker? Volgens mij is hij nu echt uit, onder Feisty geeft hij ook al de mogelijkheid aan te updaten. :) Ik ben hem nu ook aan het downloaden, ik ga straks eerst even op Virtual PC kijken of het echt veel uitmaakt met Ubuntu, alvorens ik beslis of ik mijn Feisty-installatie op mijn 2e pc ga updaten.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

* Sebazzz trekt Ubuntu 7.10 binnen met 1300 KB/s

Ik hoop dat Ubuntu mijn nVidia Mediashield RAID controller herkent, moet wel lukken hoop ik want de drivers bestaan er voor Linux. Weet iemand of ik per sé de alternate CD voor (firmware) RAID installaties nodig hebt? Want volgens de site is het geloof ik wel zo...

Morgen gaik heel me systeem opnieuw installeren, inclusief Windows. Vista gaat d'r vanaf en XP gaat d'r weer op. En uiteraard Ubuntu 7.10 als primary OS.
dd if=/dev/urandom of=/dev/sda
dd if=/dev/urandom of=/dev/sdb

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Inderdaad, bedankt. Eigenlijk stom van mij, maar de website van ubuntuis nu ook wel niet één van de gebruiks vriendelijke die ik ken :-)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Oeh, maar eens gaan proberen dan. Hopelijk is de ondersteuning voor Ati kaartjes nu wat beter.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Jakkus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:10:
Waarom staat Ubuntu 7.10 trouwens nog niet in de meuktracker? Volgens mij is hij nu echt uit, onder Feisty geeft hij ook al de mogelijkheid aan te updaten. :) Ik ben hem nu ook aan het downloaden, ik ga straks eerst even op Virtual PC kijken of het echt veel uitmaakt met Ubuntu, alvorens ik beslis of ik mijn Feisty-installatie op mijn 2e pc ga updaten.
Wat mij betreft komt er een heel artikel over, maarja Tweakers heeft wel vaker de neiging om een nieuwe release van een belangrijke Linuxdistributie te vergeten maar wel elk gerucht over een nieuwe Windows Service Pack uitgebreid te behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Roamor schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:35:
Heeft iemand JEOS al gesignaleerd? Of zou dit in de Server versie van 7.10 zitten?
JEOS houd mij ook wel bezig, maar op internet is niet veel te vinden behalve nieuwsberichten dat het eraankomt en blogposts die vertellen hoe geweldig het wel niet is.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Jakkus schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:10:
Bij mijn Kubuntu staat hij er nog steeds niet tussen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
borgdaville schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:43:
[...]

JEOS houd mij ook wel bezig, maar op internet is niet veel te vinden behalve nieuwsberichten dat het eraankomt en blogposts die vertellen hoe geweldig het wel niet is.
Ik heb inmiddels een 7.10 server geinstalleerd, en hij stond niet tussen de standaard servers (LAMP, mailserver etc) helaas...

Even wachten dus nog maar, want hij stond origineel voor vandaag gepland. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Roamor schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:46:
[...]
Even wachten dus nog maar, want hij stond origineel voor vandaag gepland. :)
staat wel gewoon op ubuntu.com. Kan niet testen, ben op m'n werk :x

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb net 7.10 geinstalleerd op mijn laptop maar opstarten duurt erg lang.
Ook was standaard Compiz niet meegeinstalleerd
Kan dit door mijn laptop komen?
Asus M6N 1,4 ,Centrino, 40GB HDD, 512MB ram, Ati 9600mobile
Deze lijkt me toch snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
Wat mij betreft komt er een heel artikel over, maarja Tweakers heeft wel vaker de neiging om een nieuwe release van een belangrijke Linuxdistributie te vergeten maar wel elk gerucht over een nieuwe Windows Service Pack uitgebreid te behandelen.
Er is nu een heel artikel over gekomen :P
nieuws: Ubuntu gaat Windows te lijf met dolle aap

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
XTREEMRaGE schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:22:
[...]

staat wel gewoon op ubuntu.com. Kan niet testen, ben op m'n werk :x
Waar dan? Want ik zie hem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Laatst online: 10-06 21:31
Oei, hij is wel slick. Uiteraard lekkerder dan winxp. Ik was bang dat ze de look&feel verkracht zouden hebben met die desktop effects, maar vooralsnog vind ik 't fijntjes.

Enige waar ik echt een probleem mee heb: syntax highlighting in vim. Van vim7 is het totaal onmogelijk om uit te vinden hoe je dat aan moet zetten. Zelfs in de template vimrc @ /usr/share/vim/ staat "syntax on" en dat werkt gewoon niet! :(

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Zijn er nog mensen die een warmte probleem hebben met hun laptop en Ubuntu ?
Ik heb nu Ubuntu als primair OS, maar ik ondervind dat mijn laptop even blijf hangen.

Ik heb nu de hele morgen in Windows gezeten en toen viel mij iets op.
In windows gaan mijn fans harder draaien. In ubuntu blijven ze altijd dezelfde snelheid hebben.

Heeft er iemand ook zo een probleem ?
Het gaat over een Acer btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:04

Nakebod

Nope.

Heb net even de MD5 hash vergeleken, en de i386 en alt ISO's van Kubuntu die ik vanmorgen gedownload had hebben dezelfde MD5SUM als die op de utwente FTP staan.
Dus je kan er wel 99% zeker van zijn dat het om de final gaat, die 2 dagen geleden "gefinalized" is. Of de mirrors hebben een foute versie, theoretisch mogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.
En al is het zo, updaten en je bent weer net zo up2date als de final :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 17-09 07:02
Goedzo. :)

Was ook meer een steek onder water van mij in de hoop dat een Tweakers redactielid zich aangesproken voelde en in zijn pen zou klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Ik heb het ook maar weer eens geinstalleerd. Hier wat commentaar:

Tijdens de installatie in de partition manager klikte ik op manual, toen ik even terug wilde gaan naar het hoofd menu van de partitioner dacht ik er dus goed aan te doen om op "back " te klikken. Niet dus, want ik kwam opeens weer bij het keyboard selection uit. Toen ik maar weer op forward klikte ging hij de hele partitioner weer opnieuw opstarten.

Na een tijdje, het begin tijdens het gebruik van de partitioner, verkleinde het voortgangsscherm. Het werd ineens zo'n 2cm hoog en 1cm breed. Nogal onhandig dus. Gelukkig zagen aparte dialoogschermpjes er wel goed uit en ik heb de installatie kunnen afronden.

Op het einde van de installatie gaf Ubuntu wel een error dat hij "security" niet kon bereiken en dat die dus gecommented in de sources.list zou worden gezet. Ik snap hier helemaal niks van en probeerde dus na een restart m'n sources.list te editen. Alleen heb ik daar geen permission voor ofzo, zelfs niet als ik sudo gebruik. Mis ik nu functionaliteit ofzo?

De eerste reboot na de installatie viel me meteen de mooie effecten op. Omdat ik af en toe ook eens een spel speel, wilde ik echter ook de Ati drivers installeren. Ik ga dus naar restricted-manager en enable de Ati drivers, die er netjes bijstonden. Vervolgens krijg ik echter een error dat het package niet bereikbaar was. Na wat zoeken bleek dat ik een extra repository moest inschakelen. Moest restricted-manager niet simpel werken voor "de gewone gebruiker"?

Om de firefox plugins te testen surfde ik maar eens naar www.macromedia.com, om te kijken of hij me aanbood flash te installeren. Dus niet, terwijl dit wel gebeurde met Feisty? Ik dus maar flash handmatig installeren, hoewel ik er even later op kwam dat deze ook weer in een restricted repository stond. Voor een gewone gebruiker is dit nog steeds te lastig, hoewel ik in Feisty mooi een popup kreeg om Flash te installeren.

Printer installeren. Hoewel het installeren van een printer is verbeterd, is het nog allemaal niet duidelijk. Ik heb een printer die aangesloten is op een Windows computer, wat moet ik nu doen om die te kunnen gebruiken via m'n netwerk zoals in Windows? Het zal vast weer googelen op allerlei obscure wiki's en forums worden, want een standaard uitleg/tool is niet beschikbaar.

Als laatste wilde ik toch eens even het befaamde "cube" effect van Compiz uitproberen, het probleem is dat ik ik geen enkele manier gevonden heb om het te gebruiken of handmatig in te schakelen. Op een screenshot van Gutsy zag ik dat je bij Visual Effects op None, Normal, Extra en Custom kon klikken. Ik kan echter alleen op None, Normal en Extra klikken. Ik kan de opties dus niet aanpassen? Ik gebruik gewoon de opensource drivers, die met Compiz werken, dus ik zie niet waarom ik niets kan aanpassen.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden, alleen zitten er toch nog een aantal foutjes en moeilijkheden in die eigenlijk niet door QA hadden mogen komen en die "standaard Windows gebruikers" toch bij Windows zullen houden.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo het idee dat je internet er even uitlag tijdens de installatie, waarna allle repositories uitgeschakeld zijn. Die kan je bij System>Administration>Software Sources (zo zit het tenminste in Feisty) weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Laatst online: 10-06 21:31
Al die problemen heb ik totaal niet mee te maken gehad.

Enige waar ik ontevreden over ben ik vim (syntax highlighting) & de alt-tab windows switching dingen vind ik niet overzichtelijk!

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Iemand deze nieuwe release al geprobeerd met een x700 Ati kaartje? Wil hem graag proberen maar als hij het nog steeds niet doet bewaar ik liever m'n limiet voor iets anders.

Die installer van Ati zelf is een grafische, dus daarmee kan ik niet in de console de drivers installeren voor zover ik weet.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PhoenixT: voor de Custom optie en de cube moet je compizconfig-settings-manager installeren... Er is waarschijnlijk idd iets mis gegaan, een extra repo aanzetten hoeft normaal niet.

edit: @Dennahz: alternate cd al geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door user109731 op 18-10-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Dennahz schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:52:
Iemand deze nieuwe release al geprobeerd met een x700 Ati kaartje? Wil hem graag proberen maar als hij het nog steeds niet doet bewaar ik liever m'n limiet voor iets anders.
Je kan zonder meer met de liveCD installeren, het zal in ieder geval niet aan je videokaart liggen als het niet werkt. Wel zijn er mensen die instabiliteitsproblemen hebben gemeld met de X700 en de huidige drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Heb nog geen alternate CD geprobeerd. Zit hier in Belgie en kan niet zomaar allerlei versies proberen helaas.. heb maar 12 gig per maand :(

Met de vorige live cd kreeg ik geen beeld bij het starten van X en dat zou dan moeten liggen aan de drivers.

Thx voor jullie antwoorden, ga nog even wat zoeken op hun support forum e.d. Mocht ik resultaat hebben hoe en wat laat ik het hier wel even weten.. er zijn vast meer mensen die hier mee zitten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 08:28
Arathorn8 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:43:
Enige waar ik echt een probleem mee heb: syntax highlighting in vim. Van vim7 is het totaal onmogelijk om uit te vinden hoe je dat aan moet zetten. Zelfs in de template vimrc @ /usr/share/vim/ staat "syntax on" en dat werkt gewoon niet! :(
je moet het ook in ~/.vimrc zetten. Probeer eens :syn on in vim zelf of het zowiso wel werkt anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
Nou ik heb ook eens Ubuntu (7.10) naast Vista geinstalleerd, maar het gaat meteen weer mis.
Installatie gaat allemaal prima, maar de standaard videodriver geeft een soort rode uitsmering aan de rechterkant van sommige vensters. Gelukkig werd me na installatie gevraagd of ik de niet-vrije ATI-drivers wilde installeren, dus dat heb ik maar gedaan.
Opnieuw opstarten was nodig, maar nu kom ik niet voorbij het Ubuntu-laad-schermpje (na de boot-manager). Vlak daarna gaat namelijk mijn monitor op stand-by en gebeurt er verder niets.

Hoe kan ik dit fixen?

Edit:

Specs van de videokaart vergeten te melden:
Ati Radeon 9550

[ Voor 6% gewijzigd door gebradenkip op 18-10-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Arathorn8 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:49:
Enige waar ik ontevreden over ben ik vim (syntax highlighting)
Er staat me iets van bij dat je daarvoor een aparte package moest installeren, zoek eens op 'vim' met synaptic?

@gebradenkip: wat voor videokaart heb je? probeer eens of ctrl-alt-f1 werkt? Open anders een nieuw topic met genoeg informatie, vragen horen hier niet en dan word je vast sneller geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door user109731 op 18-10-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Gatverdamme zeg, de default meegeleverde ATi driver zorgt voor een achterlijk hoge load van >1.00. Ik kan niet eens meer fatsoenlijk typen en mijn muis bewegen, zelfs niet al doe ik CTRL+ALT+F1 en ga verder in een terminal :/

Terug op VESA en m'n bak functioneert weer normaal... 't is een X300 trouwens (mijn mediacenter bakje). De vorige versie deed het anders prima...

Heel fijn dan ook dat die 3D meuk aanstaat, als je bak al halfgaar reageert...

Edit: PC reageert nu wel normaal, maar die hele hoge load blijft. Gekke is dat ik in top niks boeiends zie, en mijn CPU doet gewoon 1.00 ghz ipv 1.80 :?

[ Voor 14% gewijzigd door strandbal op 18-10-2007 19:40 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm net bij een kennis geinstalleerd (compleet n00b, maar vindt Ubuntu al heel lang mooier dan Windows XP). Hij kijkt graag een DVD af en toe, maar dat gaat een niet-gevorderde gebruiker voor zover ik kon zien toch nog niet voor elkaar krijgen. Niet de schuld van Canonical, maar wel jammer nog steeds. En met Blu-ray/HD-DVD zal het er wel niet makkelijker op worden.
Configuratie van Compiz (die er niet hetzelfde uitziet als Compiz Fusion op mijn Feisty-installatie, vreemd genoeg) zag ik in de gauwigheid ook niet, maar ik moet daar nog eens goed naar kijken.
[edit]
Ik zie dat ik niet de eerste ben die dat opvalt. Dat is wel slordig, maargoed, gelukkig ligt het blijkbaar niet aan mij. :P
Maar ik wil hetzelfde tooltje als wat ik nu gebruik om Compiz Fusion in te stellen... die andere is wel erg beperkt.

Hij was lekker vlot met opstarten en afsluiten, ziet er goed uit.
Tot slot valt het meegeleverde artwork erg tegen. Er zijn 2 nieuwe achtergrondjes zo te zien, maar de default desktop is niet bepaald flitsend. Nauwelijks vernieuwing dus, ik had daar wat meer van verwacht (ik vind het inlogscherm ook ouderwets ondertussen, je moet nog steeds standaard je naam intypen: hoeveel gebruikers uit de doelgroep van Ubuntu verwachten ze hebben dat het liefst? Werk aan de winkel). Gelukkig is Gnome goed te configureren. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 18-10-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
LinuX-TUX schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:16:
...
edit:
SHIT, te vroeg gejuicht. Mijn geluidsknopjes doen het niet meer en ik heb een "Conexant CX20551 (Waikiki)" in mijn HP dv5148ea laptopje. Baal er wel van, want ik had het in vorige distro's ook, maar dan had ik het probleem ook zo weer opgelost met "options snd-hda-intel model=laptop-hp"

Ik heb nu ongeveer alle mogelijke combo's geprobeerd, ik krijg geen controle over mijn geluid. Kan het wel forceren door alles op alsa te zetten en met de PCM te spelen om het geluid hard en zacht te zetten, maar niet normaal met de knopjes en speakertje beneden :( (de mixer)
Krijg onderhand wel controlle over mijn geluid, heb alleen een vage afwijking dat ik die controlle uitoefen op mijn PCM ipv Master. De "Master" doet het gewoon niet en google laat me ook aan m'n lot over :'(

Afbeeldingslocatie: http://gidelux.homelinux.org/~gideon/GOT/mixer.png

Vreemde is dat bij de "Master" als ik die selecteer, het mute knopje wel weer netjes oplicht en uit gaat ... maarja, het geluid doet dan weer het tegenovergestelde, reageerd nergens op 8)7

Half vraag/half mededeling van wat ik tegenkom met de nieuwe release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:39
JanDM schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:11:
[...]

Er staat me iets van bij dat je daarvoor een aparte package moest installeren, zoek eens op 'vim' met synaptic?

@gebradenkip: wat voor videokaart heb je? probeer eens of ctrl-alt-f1 werkt? Open anders een nieuw topic met genoeg informatie, vragen horen hier niet en dan word je vast sneller geholpen.
Ctrl-alt-f1 werkt niet, en ik heb een nieuw topic aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Live CD crashte bij mij al meteen iets in de desktop. Na install gaat het wel goed. Packet manager hoef je niet te proberen, dat gaat tergend langzaam, iedereen is daar natuurlijk nu van aan het downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 10:10
Nou erg jammer maar ik krijg het niet geinstalleerd :( Suse/Mandriva/PCLinuxOS hebben allemaall gewerkt op mijn Compaq Evo N610c. Maar Ubuntu krijgt op een of andere manier de schijven niet geformateerd.

Zonde...

Ah de textbased installer deed de truc, het draait nu :)

[ Voor 14% gewijzigd door tspawn op 19-10-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Het upgraden van het systeem ging weer hopeloos mis. Is me nog nooit gelukt. Opnieuw installeren ging na een kleine ruzie met gpaterd aardig goed.

Voor de mensen die ietsjes meer kans willen maken tijdens het upgraden:
Verwijder alles wat met NVIDIA en envy te maken heeft voordat je het opwaarder-knopje indrukt! Om Bery/Compiz en z'n vrienden fatsoenlijk te kunnen draaien heb je de Envy scriptjes niet meer nodig. Volgens mij laad je daarmee Beta drivers maar die zijn niet nodig want het lukt ook prima met de drivers die Ubuntu je (in een later stadium) aanbied.

[ Voor 28% gewijzigd door arnem_ op 18-10-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 22:00
Bizar, met Feisty Fawn deed alles out-of-the-box het perfect, maar met Gutsy Gibbon krijg ik met geen mogelijkheid de goede resolutie ingesteld. Terwijl dat in Feisty Fawn automatisch goed stond (1280x800, laptop). Ik ga nu slapen, maar vind het wel stom :( .

Heb een nVidia videokaart btw.

[ Voor 6% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2007 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
MarcoC schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:07:
Bizar, met Feisty Fawn deed alles out-of-the-box het perfect, maar met Gutsy Gibbon krijg ik met geen mogelijkheid de goede resolutie ingesteld. Terwijl dat in Feisty Fawn automatisch goed stond (1280x800, laptop). Ik ga nu slapen, maar vind het wel stom :( .

Gebruik je wel de restricted driver? Verder zou het gewoon 'sudo gedit /etc/X11/xorg.conf' moeten zijn en je resolutie erbij zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

-ET-

Phone Home

Zo, ook maar geupgraded van 7.04 naar 7.10. Ging helemaal perfect. Geen probleem tegen gekomen.

Opstarten gaat inderdaad nu een stuk sneller. Vanavond maar eens kijken of ik de compiz aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Live CD rulezz! Mijn PCI Ati radeon 9250 werkt niet. Het is in 1680x1050 ingesteld, maar ik zie maar ong 1200x1000 op het scherm. De driver is radeon 9200 van Ubuntu. Moet ik extra driver installeren? Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

Zo gisteravond flink bezig geweest, een upgrade van me pc en een installatie op me laptop (vers, stond xp op).

Laptop installeerde in 1 keer top, alles werkte wireless, bluetooth, compiz etc. Impressive! Ok, het is wel intel hardware allemaal, dus het zou ook goed ondersteunt moeten zijn, maar toch. Ik was gewoom klaar, geen lol meer aan zo :P

Gelukkig ging de upgrade niet 100% ok ;) Dwz, de upgrade ging ok wat ik al een hele prestatie vind, alleen vervolgens begon hij te miepen dat hij in een beperkte beeldmodus zat. Ik had op feisty de drivers van NVIDIA zelf draaien, omdat het een upgrade was van edgy en heb die restircted kernel modules nooit goed werkend gekregen erop. Nu nog steeds niet, dus weer NVDIA drivers gedownload voordat ik me eye-candy kon aanzetten (kwijl). Enige probleem dat ik nu nog heb is dat synaptic crasht met bepaalde packages (waaronder compiz/restricted kernel modules :( ) met een melding:
Pango-ERROR **: file /build/buildd/pango1.0-1.17.0/pango/pango-layout.c: line 3444 (process_line): assertion failed: (result == BREAK_SOME_FIT || result == BREAK_EMPTY_FIT)
aborting...
Aborted (core dumped)
Een resultaat met google, dat het probleem in mei al gefixt zou moeten zijn :P

Maar goed, op dit ene probleempje na weer een goeie release van ubuntu :)

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Wat is nou een Wireless kaart welke echt plug&Play is met Ubunutu ? Ik wordt een beetje moe van die Ndiswrapper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 20:39
Ik heb net op mijn latitude D531 Gutsy geinstalleerd en het werkt bijna allemaal out of the box. Alleen geluid, wat voorheen wel werkte doet het niet. De module voor intel HD audio schijnt niet meegebakken te worden in de kernel. Flauw dus!

Straks eens kijken of ik het aan de praat krijg. Compiz werkt overigens nog steeds niet, vanwege ATI's propietary drivers...

@ hierboven. Mijn dell 1490 kaartje doet het prima. Is een broadcom BCM43xx kaart. Vervolgens via restricted drivers bcmfwcutter oid installeren en de windows xp inf pakken voor de driver en verder geen gezeur en alles werkt, incl wpa.

[ Voor 24% gewijzigd door Paultje3181 op 19-10-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Paultje3181 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:39:
@ hierboven. Mijn dell 1490 kaartje doet het prima. Is een broadcom BCM43xx kaart. Vervolgens via restricted drivers bcmfwcutter oid installeren en de windows xp inf pakken voor de driver en verder geen gezeur en alles werkt, incl wpa.
Ja klopt maar ik zou graag een kaart willen hebben die meteen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ralink chipsets moeten meteen werken:

http://ralink.rapla.net/

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

tspawn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:02:
[...]

Ja klopt maar ik zou graag een kaart willen hebben die meteen werkt.
Verkoopt intel geen lossen kaarten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heeft iemand al een Ubuntu distro werkend gekregen op een C2D mobo zoals de P5B-D met daarop een JMicron IDE controller waarop de optical zit aangesloten? Is deze bug in de kernel inmiddels al opgelost? De optical drive die op de JMicron zit wordt tijdens te install namelijk niet meer herkend... Ik heb al opties als all-generic-ide e.d. gebruikt maar dat helpt ook niet. Ook een oplossing in de vorm van een andere wel werkende distro is welkom.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Crackh34d schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:03:
[...]

Gebruik je wel de restricted driver? Verder zou het gewoon 'sudo gedit /etc/X11/xorg.conf' moeten zijn en je resolutie erbij zetten
Precies het punt waarom Ubuntu nog lang geen Windows is qua gebruiksvriendelijkheid dus. Bah.

Gebruik wel de restricted drivers overigens. De mooie effectjes doen het namelijk wel, alleen de juiste resolutie in kunnen stellen... Oei oei, wordt lastig.

[ Voor 18% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MarcoC schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:07:

Same here, het is echt hopeloos. Gisteravond de upgrade gedaan vanaf de alternate CD, met als resultaat een max. resolutie van 800x600. Gutsy lijkt xorg.conf compleet te negeren, want die is onveranderd. De superhandige-nieuwe-nooit-meer-xorg-bestanden-editen-'screens en graphics' tool weet van 800x600 resolutie nog een leuk mozaiekje te maken waarna ik er helemaal niets meer mee kan. Geen enkele instelling wordt herkend en ook de nvidia drivers (Asus 6800) worden niet geslikt.
Vanmorgen start ik op - ik heb het gisteravond niet meer gefixed - en alles werkt op magische wijze! Nog even de 165 overgebleven updates gedownload, ik reboot en ik zit tegen dezelfde pixels van gisteravond aan te kijken en wederom is het me een raadsel waar Ubuntu z'n instellingen vandaan probeert te halen... ;(

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 18-09 09:19

jelly

Arch Linux

Heb nog geen alternate CD geprobeerd. Zit hier in Belgie en kan niet zomaar allerlei versies proberen helaas.. heb maar 12 gig per maand
Bestel een cd https://shipit.ubuntu.com/ het is gratis!
Voor de mensen die ietsjes meer kans willen maken tijdens het upgraden:
Verwijder alles wat met NVIDIA en envy te maken heeft voordat je het opwaarder-knopje indrukt! Om Bery/Compiz en z'n vrienden fatsoenlijk te kunnen draaien heb je de Envy scriptjes niet meer nodig. Volgens mij laad je daarmee Beta drivers maar die zijn niet nodig want het lukt ook prima met de drivers die Ubuntu je (in een later stadium) aanbied.
Dit is echt aan te raden de uprademanager geeft meerdere foutmeldingen, daarna stopte die, maar de upgrade is wel gelukt daarna heb ik mijn drivers verwijderd en weer geinstalleerd nu werkt alles weer perfect

[ Voor 13% gewijzigd door jelly op 19-10-2007 11:34 ]

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

Janssen schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:21:
Heeft iemand al een Ubuntu distro werkend gekregen op een C2D mobo zoals de P5B-D met daarop een JMicron IDE controller waarop de optical zit aangesloten? Is deze bug in de kernel inmiddels al opgelost? De optical drive die op de JMicron zit wordt tijdens te install namelijk niet meer herkend... Ik heb al opties als all-generic-ide e.d. gebruikt maar dat helpt ook niet. Ook een oplossing in de vorm van een andere wel werkende distro is welkom.....
Ik heb 2 P5B borden. Een deluxe versie en een normale. Op de deluxe versie zit er iig 1 en daar draaide edgy al gewoon op. Ik weet wel dat het even een uitdaging was :P

[ Voor 3% gewijzigd door Brupje op 19-10-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
En met een beetje geluk heb je hem voor de volgende release. :+ Ik heb het wel eens gedaan, maar dat duurt echt weken voordat die CD's eens kwamen. Ik klaag niet over een prachtig gratis product, maar als je de bandbreedte hebt is voor mij de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Eindelijk ook Linux maar eens op m'n laptop geinstalleerd, wat zal dat wennen worden :>

Overigens, hoe kan het dat wanneer ik mijn muis uit de USB poort haal, en deze later weer connect Linux totaal geen signaal geeft dat de muis weer geconnect is?
Ik heb de Logitech G5 V2, en ook de lampjes aan de bovenkant gaan niet meer branden na een reconnect :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

MBV

ehm, dat is normaal een probleem in windows, en onder linux niet :S. Op windows duurt het 5 minuten voor mijn nieuwe USB-apparaat volledig herkend is (pak-em-beet een mp3-speler), bij linux is hij direct beschikbaar. En ook met terugstoppen van apparaten heeft windows nog wel eens tijd nodig.

Trek je muis er eens uit, stop hem er weer in, en kijk eens naar de dmesg output?
code:
1
$ dmesg |tail -n 50

Dat wat achter de $ staat op een console intikken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Eindelijk m'n ati drivers gefixed, krijg ik compiz niet meer aan :/ Na wat graven op de ubuntu site lijkt het om een blacklist van bepaalde ATi kaarten te gaan (waaronder mijn X300SE) in verband met vastlopers met die kaarten. Leuk en aardig, maar meld dat dan, in plaats van een nietszeggende foutmelding dat de effecten niet konden worden ingeschakeld :/

Gaat allemaal wat stroef dus hier :) Met Edgy had ik veel minder problemen...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Heb hier even getest in een vmware sessie. Vind het wel leuk eruit zien. Gaat denk wel mijn windows installatie vervangen op mijn epia bordje. Geheel zal vast een zeker sneller gaan lopen dan mijn windows installatie die erop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
MBV schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:14:
Dat wat achter de $ staat op een console intikken dus :)
Mja, ik werk al een aardige tijd met Linux servers, dus dat snapte ik :)

Tnx voor je reactie, maar helaas (of liever gezegt: gelukkig) scheen het nu ineens wel te werken na een reboot *O*
Evenals de externe Hardeschijf die eerst ook niet herkent werd..
strandbal schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:17:
Na wat graven op de ubuntu site lijkt het om een blacklist van bepaalde ATi kaarten te gaan (waaronder mijn X300SE) in verband met vastlopers met die kaarten.
Erg jammer, ik was eigenlijk ook wel zeer nieuwsgierig naar deze optie. Heb hier helaas een X600 in mijn laptop, welke dus ook blacklisted schijnt te zijn..

[ Voor 43% gewijzigd door PeterSelie op 19-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Het opstarten van de cd verloopt prima, kan keuzes maken in het bootmenu en ubuntu install starten. Daarna flipt hij het scherm naar een waanzinnig hoge res van de de monitor. en start de ubuntu-desktop.

Daarna kan ik niets meer met het keyboard. Geen 1 toets werkt meer. Ik ben al uuuuren aan het googlen voor een oplossing. Heb ook al 2 verschillende tobos geprobeerd, in de bios wat dingen gewijzigd omtrent tobo maar no go.

:(

Vreselijk irritant

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 11:16

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik heb problemen met het installeren van de nieuwe 7.10 relase.
Ik heb een helemaal nieuwe laptop waarop ik nog nooit linux heb gedraaid.
Het gaat om de surfspot Lenovo T61p (Nvidia Quadro 570).
Zowel de normale installer als de safe mode geven problemenmet de "display server".
the display drive has been shutdown about 6 times in the last 90 seconds.
Ik heb dit gegoogled en vindt alleen resultaten van dit problem van mensen die x niet meer op kunnen starten bij een bestaande installatie. Er wordt geadviseerd om de xconf. aan te passen.
Hoe zit dit bij een nieuwe installatie?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Drgn schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Same here, het is echt hopeloos. Gisteravond de upgrade gedaan vanaf de alternate CD, met als resultaat een max. resolutie van 800x600. Gutsy lijkt xorg.conf compleet te negeren, want die is onveranderd. De superhandige-nieuwe-nooit-meer-xorg-bestanden-editen-'screens en graphics' tool weet van 800x600 resolutie nog een leuk mozaiekje te maken waarna ik er helemaal niets meer mee kan. Geen enkele instelling wordt herkend en ook de nvidia drivers (Asus 6800) worden niet geslikt.
Vanmorgen start ik op - ik heb het gisteravond niet meer gefixed - en alles werkt op magische wijze! Nog even de 165 overgebleven updates gedownload, ik reboot en ik zit tegen dezelfde pixels van gisteravond aan te kijken en wederom is het me een raadsel waar Ubuntu z'n instellingen vandaan probeert te halen... ;(
Idd. Frustrerende is gewoon dat alles werkt, op de resolutie na. Ik heb prachtige grafische effecten in 800x600 :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Vanmorgen ook maar 'ns geupdated naar Gutsy, via de updater dus geen live-cd ofzo ingeknald.

Leek probleemloos te gaan maar dan begon het, drivers voor m'n ATI kaartje vinden en werkend krijgen... na veel gepruts gevonden dat het installeren van Envy en via dat progje ATI driver laten installeren blijkbaar wel werkte, in tegenstelling tot alle andere info die ik vond.

Ik heb nu wel wat leuke visual effects maar cube enzo niet, ik wou die instellen bij 'visual effects', dus ik kies Custom maar als ik op Preferences klik gebeurt er dus nog niks. Voorlopig nog niet gevonden hoe ik dat fix.

[ Voor 9% gewijzigd door Sfinx- op 19-10-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sweex Ralink 2500 kaartje, maar ik ben er nog niet wild van... Het werkt wel hoor, maar de ontvangst is maar matig. Kan ook aan de Davolink-modem liggen die ik van Tele2 heb gekregen... Denk dat ik er binnenkort toch maar weer gewoon een touw in prik.

Verder werk ik nu inmiddels een jaar met Kubuntu / Ubuntu en I LOVE IT! Wat een heerlijk OS! Ik raad het iedereen aan en zie tot mijn grote verbazing dat meer mensen er net zo over denken na er mee aan de slag geweest te zijn. Alles is zo simpel, en weet je een keer iets niet, dan is er zat gedetailleerde info over het probleem te vinden... Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
[b][message=28927717,noline]Ik heb nu wel wat leuke visual effects maar cube enzo niet, ik wou die instellen bij 'visual effects', dus ik kies Custom maar als ik op Preferences klik gebeurt er dus nog niks. Voorlopig nog niet gevonden hoe ik dat fix.
Net compiz-manager eens herinstalleerd en nu krijg ik wel het configuratie-paneeltje. Alleen krijg ik zoiezo niet veel meer aan de praat dan bij extra. Cube ook niet, helaas.

EDIT: Idioot dat ik ben, moest gewoon bij 'general options' mijn horizontal virtual size verhogen van 2 naar 4 en daar was mijn cube :+

[ Voor 13% gewijzigd door Sfinx- op 19-10-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook Gutsy geinstalleerd, heb nu een dual-boot laptopje naast Vista..

Enige probleempjes:
- geen internet (zowel interne als externe wifiadapter worden niet herkend..)

Mijn interne adapter is een Realtek 8781B en mn externe een SMC SMCWUSBT-G EU.

Ook lijkt compiz nog niet helemaal vloeiend te werken.. Ben dus nog niet van plan volledig over te schakelen naar Ubuntu, voor nu nog maar even Vista als 1st choice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

SoaDmaggot schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:32:
[...]

Mja, ik werk al een aardige tijd met Linux servers, dus dat snapte ik :)
Met de nieuwe release is het volgens mij een noob-feest, dus ik zet het erbij voor het geval een noob hetzelfde probleem heeft ;)
Erg jammer, ik was eigenlijk ook wel zeer nieuwsgierig naar deze optie. Heb hier helaas een X600 in mijn laptop, welke dus ook blacklisted schijnt te zijn..
Tja, met de X300 had ik ook al last van instabiliteit met de GPL-driver. fglrx heb ik op 7.04 nog niet werkend, helaas...

@PegOpDeWeg en Audi_S2: al de alternative install cd geprobeerd? Dan kan je text-based installeren, en daarin je xorg aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Yeah jongens ik heb net geupdate en nu is mijn hele adept op Kubuntu leeg :9~ *O* Wat betekent dat ik vna het weekend een nieuwe install moet doen omdat hij nu gewoon verneukt is *O* *O* *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

nee. Dat betekent heel waarschijnlijk dat X.archive.ubuntu.com, de site waar jouw package manager vanaf laad, niet geladen kan worden omdat die een overload heeft. Of omdat /etc/apt/sources.list stuk is. Bij alletwee de opties kan herinstalleren helpen, maar is het niet echt mijn favoriete oplossing :+

Oftewel: check of je sources.list klopt (zijn zat voorbeeldjes van te vinden). typ op de command-line in
code:
1
$ sudo apt-get update

en je adept zou het weer moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
MBV schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:27:
nee. Dat betekent heel waarschijnlijk dat X.archive.ubuntu.com, de site waar jouw package manager vanaf laad, niet geladen kan worden omdat die een overload heeft. Of omdat /etc/apt/sources.list stuk is. Bij alletwee de opties kan herinstalleren helpen, maar is het niet echt mijn favoriete oplossing :+

Oftewel: check of je sources.list klopt (zijn zat voorbeeldjes van te vinden). typ op de command-line in
code:
1
$ sudo apt-get update

en je adept zou het weer moeten doen.
Ik wou toch eigenlijk al een reinstall( samen met XP vervangen naar Vista voor games en dergelijke) doen, ik wou alleen kijken of ik ook direct het kon doen zonder reinstall. Ik merk dat het veel moeite gaat kosten en dan pleur ik er liever direct voor beide een schoon gedeelte op( heb mijn /home apart staan dus dat komt wel goed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC_Kaas
  • Niet online
Iemand hier die de desktop effecten al werkend heeft met de nieuwe onboard Intel kaar? (de x3100). Ik heb een Dell D630 en wanneer ik de leuke effectjes probeer in te schakelen krijg ik de melding dat ze gedisabled zijn. Beetje jammer wel. Verder werkt het geluid ook niet out of the box, maar dat schijnt verholpen te worden met de nieuwe alsa release die uitgekomen is. Nu alleen nog ff wachten totdat hij via apt-get te installeren is.

Verder werkte alles in 1 keer goed. Erg indrukwekkend!

Ik heb overigens wel gezocht hoe ik mijn probleempjes kan oplossen, het geluid is dus simpel te fixen, gewoon handmatig de nieuwe alsa driver installeren. Alleen wacht ik dus liever tot hij vanzelf met apt-get binnenkomt.

De grafische effecten zijn ook wel te fixen, ik vond namelijk op de ubuntuforums een aantal howto's, alleen zijn die allemaal redelijk gedateerd. Ik hoopte eigenlijk dat het zonder veel prutswerk wel zou werken. Het schijnt dat bij het uitkomen van Xorg 7.3 (geloof ik) de nieuwe intelkaartjes goed zouden werken.

[ Voor 35% gewijzigd door KC_Kaas op 19-10-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vaag probleem... net naar Gutsy geupgrade, en nu is m'n gnome-panel wit. ik kan 'm killen met killall, en dan issie weg. Als ik dan weer gnome-panel opstart issie weer wit. Alt+F1 (Menu) en Alt+F2 (Run command) werken daardoor ook niet. Ubuntu rebooten helpt niet.

En een ander probleem is dat m'n X-loze terminals weg zijn (Ctrl+Alt+[F1-F6]).

Verder ziet het er allemaal leuk uit. Nieuwe Appearance-app is een stuk overzichtelijker. Anjuta is echt geweldig. Ik kan de boel gewoon stressen zonder te hangen. En de nieuwe icoontjes zien er ook wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-09 21:30

Sebazzz

3dp

* Sebazzz gaat straks Ubuntu 7.10 installeren
* Sebazzz wordt alleen achtergehouden door langzame downloads van Soundmax drivers van XP

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Pff, na veel gedoe eindelijk mijn resolutie aan de praat gekregen, maar na elke reboot is het weer een verrassing met wat voor instellingen Ubuntu nu weer tevoorschijn komt. Wat een ramp. Bij Feisty Fawn werkte het veel beter, alhoewel die ook extreem veel moeite had met externe beeldschermen. Maar Gutsy Gibbon maakt er helemaal een potje van. Soms krijg ik als ik boot de melding dat de boel in low-graphics mod wordt uitgevoerd, soms werken de desktop effecten wel, soms niet, soms werkt mijn externe beeldscherm, soms niet, soms staat 1 van de schermen op de goede resolutie soms niet... Om GEK van te worden |:( .

[ Voor 28% gewijzigd door MarcoC op 19-10-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Cyril- schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:13:
(..knip..)

zerol@zerol-laptop:~$ sudo dhclient

Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4

Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium.

All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

Listening on LPF/eth0/00:16:d4:35:93:09

Sending on LPF/eth0/00:16:d4:35:93:09

Sending on Socket/fallback

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 10

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8

No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.

zerol@zerol-laptop:~$
Ah, zelfde verhaal hiero. Krijg ook geen DHCPOFFERS via m'n wired network voor m'n RTL-8139.

Ik denk dat de oplossing in iets vergelijkbaars als -zie de link hieronder- gevonden moet worden:
http://66.102.9.104/searc...&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha! Ik denk dat mijn probleem hier zit, zo na t avondeten es proberen:
http://bozziesfw.wordpres...g-timed-out-realtek-8139/

edit:
Het volgende werkte voor mij:
in Windows
-> de eigenschappen van de netwerkkaart
-> tabblad ADVANCED
-> wake-on-LAN after shutdown: ENABLE

Erg raar, maar het werkt :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik heb dit probleem opgelost:
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:09:
Ik heb een vaag probleem... net naar Gutsy geupgrade, en nu is m'n gnome-panel wit. ik kan 'm killen met killall, en dan issie weg. Als ik dan weer gnome-panel opstart issie weer wit. Alt+F1 (Menu) en Alt+F2 (Run command) werken daardoor ook niet. Ubuntu rebooten helpt niet.
Ik heb gewoon de panel-eigenschappen uit gconf verwijderd door dit uit te voeren:
gconftool-2 --recursive-unset /apps/panel

Toen was alles weer normaal.

Ik heb voor dit probleem maar een apart topic gemaakt:
En een ander probleem is dat m'n X-loze terminals weg zijn (Ctrl+Alt+[F1-F6]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Wat ik erg fijn vind bij gutsy is dat ik binnen 1 min men netwerkprinter had geinstalleerd, echt super makkelijk. Moest alleen ff het IP ervan geven. Testpagina kwam er perfect uit. Toen ik OO.org echter opstartte was ik minder verheugd. Writer en Calc hangen keihard vast als ik probeer te printen en Presentation start niet eens op, blijft op de splash screen hangen. Heb al een reinstall van OO.org geprobeerd, heeft niet geholpen. Met Gedit kan ik perfect printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Potverdorie. Ik heb nu ook mijn eigen PC voorzien van Ubuntu. Waar het met Compiz helemaal goed ging op die andere PC gaat het bij mij niet goed. Ik heb een NVidia Quattro 4, dus de NVidia-driver installeren was een eitje (netjes), en Compiz werd na een herstart automatisch aangezet, ook tof. Alleen ging het daar wel mis. Geen windowborders en gnome-terminal is alleen nog maar wit, hij laat geen tekst zien. Kapoet, niet zo mooi. Als ik met het mooie nieuwe appearance-tooltje de eyecandy uitzet is het weer goed, maar als ik het weer aanzet heb ik wederom pech. Argh!

Ik ben niet de eerste hiermee: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/compiz/+bug/133609
Maar het probleem is bij mij wat persistenter dan bij de meeste anderen daar.

Dit soort bugs zijn te lelijk. :(
En waarom gaat het nou fout op mijn PC, maar niet op die andere, met dezelfde driver! En de zelfde versgeinstalleerde distro!
[edit]
De oplossing: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=493531

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 19-10-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Mag ik nu serieus de eerste zijn die hier met een brede glimlach ten tonele verschijnt om te melden dat mijn systeem onder Gutsy nog exact zo draait als onder Feisty? *O*

Het enige dat me is opgevallen is dat de kleurtjes van de active window border nu een lichtere kleur blauw is en dat ik nu standaard Dolphin gebruik als filemanager ipv Konqueror, iets wat me wel zint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 21-09 20:25
heeft iemand 7.10 al geinstalleerd in VMware? Ik heb dezelfde instellingen gebruikt als voor 7.04, maar krijg 'm niet geïnstalleerd. Na het laden van de cd, kies ik voor boot optie 1. Dan krijg ik een error iets met kernel panic en CRC error(ik zal de precieze error nog wel eventjes hier neergooien straks). Exact hetzelfde gebeurt met de sage gragphics mode, en zelfs de cd kan ik niet checken op fouten. Elke keer weer dezelfde foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Laatst online: 03-04 19:54
Nieuw Xubuntu 7.10 Gutsy geinstalleerd, na saven van home en belangrijke settings. Een avondje werk en alles draait zoals het ook deed onder Feisty. Hulde aan het ontwikkelteam want als ik het vergelijk met de Gutsy release candidate is dit een HEEL stuk beter. Ook hier een paar kleine details die nog niet geweldig lopen. Vim houdt zombie processen en geen andere muiscursor te selecteren, maar het loopt als een trein (en dat deed Feisty eigenlijk ook). _/-\o_

Gimp is veel beter, Firefox gaat sneller, Process monitor is vervangen door Gnome system
monitor (deed ik zelf ook altijd), Xfburn is gedumpt (goed zo) en zowaar ik kan gelijk printen. Kompozer en Conky direct vanuit apt geinstalleerd bravo.

Nu nog wachten op ATI + AIGLX + Composite.

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen