Het grote Ubuntu Topic Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste
Acties:
  • 116.040 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wil dat een bootloader de functionaliteit van een heel OS krijgt? Namelijk rw-access op allerlei filesystems, een complete editor? Ik denk dat je taken van een bootloader een beetje overschat. Ook vind je het logisch dat als je ubuntu geinstalleerd hebt, ubuntu niet gestart wordt? Dat is pas een onnodige drempel, je installeert iets, en als je herstart boot het niet eens. Die drempel is helemaal niet zo hoog, en op 100000 websites wordt volgens mij prima uitgelegd hoe je dat kunt instellen (en een editor is toch echt de basis dus dat lijkt me niet echt een drempel). Allemaal veel beter dan onder windows zelfs, waar default amper notie is van een bootloader, je maar moet uit zien te vinden dat je boot.ini of iets dergelijks moet editen, en default als je het installeert niet eens de optie iets anders op te starten.
Als je het minder opdringerig en vrijblijvender wil, moet je misschien het live-gedeelte proberen, laagdrempeliger dan dat kan het bijna niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, een optie om te kiezen, at boot-time, welke stanza voortaan standaard gekozen wordt lijkt me niet in de categorie "functionaliteit van een heel OS" vallen. Daar is echt wel ruimte voor verbetering, en zou ook opgevuld zijn als Grub's ontwerp niet zo'n zooitje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
blaataaps schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:54:
Als je het minder opdringerig en vrijblijvender wil, moet je misschien het live-gedeelte proberen, laagdrempeliger dan dat kan het bijna niet :)
Trouwens Windows doet dit toch ook ?
Als je windows XP hebt staan en je installeert Vista, zal Vista ook als default staan.
No big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Wat een geflame op Grub. Het doet precies wat het moet doen en dat is het OS loaden!..
Van mij hoeft grub dus ook niks meer te kunnen dan het OS loaden want meer doe ik er ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

software schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Trouwens Windows doet dit toch ook ?
Als je windows XP hebt staan en je installeert Vista, zal Vista ook als default staan.
No big deal.
Sterker nog, als je een mooie dualboot met XP en Linux hebt, en je installeert Vista, dan heb je grote kans dat je alleen nog maar Vista kan booten. Vergelijkingen met Windows gaan wel vaker mank, aangezien (imho) Ubuntu, en opensource in het algemeen, Windows aardig voorbijgelopen is.

Ik heb me bijvoorbeeld maanden geleden uitgesproken over het package management voor Linux-distributies. Dat kan echt veel beter. Naar mijn mening moet er een standaardformaat komen waarin source-, binary-, development-, en debug-packages worden gereleased. Ook vind ik dat er een standaard repository-protocol moet zijn.

Elke distributie heeft op dit moment z'n eigen package-formaat en repository-protocol. Debian en Ubuntu hebben dpkg-packages en apt-repositories, Red Hat en Suse hebben RPM-packages en yum-repositories. Gentoo heeft Ebuild-packages en portage-repositories.

OMG, dat schiet toch niet op? 8)7 Elke distributie zit nu hetzelfde werk te doen. Iedere distributie heeft dezelfde soort packages (bij Gentoo zijn alleen de binary-packages afwezig dacht ik).

Bovendien moeten ISV's nu voor elke distributie een apart package maken. De meeste hebben hier geen tijd voor, waardoor je dus als gebruiker met een sourceball opgescheept zit. Mag je je dependency-resolving zelf gaan doen.

Nou zullen sommige mensen zeggen: ach, Windows is toch ook niet zo goed met z'n NextNextNext-installers, en z'n DLL-hell. Mijn punt is, Windows zuigt, en Linux kan zo veel beter doen. Laat de Linux Foundation eens even met de wereldleiders op distro-gebied om de tafel gaan zitten om een nieuwe standaard af te spreken voor software-distributie. Dan zijn we eindelijk eens van dat gepruts af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:21
ThinkPad schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 09:30:
Edit:

Thanks, maar ubuntu gaat er toch vanaf, ik zie het namelijk nogsteeds niet als m'n eigen OS, heb nogsteeds het gevoel dat ik op iemand anders z'n pc zit.
Heb je het wel genoeg tijd gegeven? Als ik onder windows werk dan heb ik juist het gevoel dat ik op iemand anders z'n desktop zit (wat in de meeste gevallen ook zo is ;) ).

Als je net nieuwe schoenen heb gekocht heb je eerst ook een tijdje nodig voordat je het als 'jouw' schoenen ziet.

Maarja, ieder zo z'n eigen keuzes, ik zou in geen geval terug willen naar windows, simpel weg omdat ik me daar niet thuis voel.

Zodra je het eenmaal doorhebt wil je nooit meer terug naar het onzekere lege gevoel van windows. Als iets het niet doet onder linux weet je gelijk in welke richting je moet kijken, zo niet vul je simpel weg in een zoekmachine 'Distro + probleem'. Bij windows kan het dan nog aan talloze dingen liggen, als je echt aan het tweaken/hacken/problemen hebt met windows krijg je vage errors waar je vaak niks mee kunt.

Hoewel je nu ongetwijfeld het tegenovergestelde voelt/denkt is linux/GNU/Ubuntu een stuk simpeler en logischer dan windows. Het kost alleen tijd om de 'slechte' gewoontes uit windows af te leren ;)

Maar laat het nog maar eventjes links liggen, als je het opgeeft betekent dat meestal dat je er zelf geen tijd, kennis of interesse voor hebt op dit moment. Ik heb ook een stuk of 4 keer geswitched voordat ik definitief over ging op linux/GNU. Ik vind het zalig om maar lekker wat te rommelen, rondzoeken op het web. Er zijn zoveel gezellige communities met zoveel leuke ideeën, hacks en tweaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk een simpel vraagje..
Op het moment heb ik wat gespeeld met de Live CD, deze zou ik nu graag naast mijn Windows installatie willen hebben.

Wanneer ik echter wil installeren heb ik twee keuzes
- de gehele disk gebruiken
- handmatig

1 valt dus af aangezien ik Ubuntu voorlopig naast Windows wil hebben. Bij handmatig lijk ik niet de optie te hebben om een stuk van de Windows partitie af te pakken (welke de hele schijf gebruikt op dit moment).

Ik kan me niet voorstellen dat wat ik wil niet kan, volgens mij heb ik het namelijk wel is eerder gezien.
Ik kan het nu echter niet vinden.

Kan iemand mij even een hint geven hoe nu verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je Windows NTFS is geformatteerd (zeer waarschijnlijk) kan Linux er moeite mee hebben om het medium te verkleinen. Makkelijker is om met een Windows-tooltje wat lege ruimte te maken, Ubuntu te booten en die lege ruimte te partitioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic !!!
gezien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in de AT dat er reacties waren en ik dacht ineens "shit, volgens mij mochten daar geen vragen gepost worden"

Foutje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Eindelijk gutsy erop gezet vandaag. Backuppen over netwerk (wat een gedoe zeg, wist niet dat er voor SMBFS ook een limiet van 2GB bestond, moet je LFS als optie gebruiken om te omzuilen voor anderen die dat probleem ooit tegen het lijf lopen ;)) middels tar (om de rechten en owners hetzelfde te laten).

Daarna clean install, out of the box, alles perfecto *O*

Op een paar dingetjes na:
1) Geluid, maar dat was zo gefixed
2) Ik heb een gek probleem dat altijd die auto-detect van mijn SD kaart het niet doet. Terwijl bij mijn vriend die vandaag ook geupdate heeft (hij kon natuurlijk weer wel normaal upgraden :() gewoon alles goed werkt. Misschien komt het door mijn profiel dat ik het probleem gewoon mee gemigreerd heb, kan ook.

Voor de vorm:
1) Het oogt een stukje vlotter, her en der, maargoed, mijn oude systeem stond ook bomvol met dingen.
2) Het voelt wat natuurlijker, kleuren en hardware ondersteuning zijn perfect. Gelijk 1280x800 ipv moeilijk zitten doen met 915resolution (voor mijn intel kaartje)
3) Lijkt op een geslaagde editie, maar ik moet nog even wat verder ermee experimenteren.

edit:
SHIT, te vroeg gejuicht. Mijn geluidsknopjes doen het niet meer en ik heb een "Conexant CX20551 (Waikiki)" in mijn HP dv5148ea laptopje. Baal er wel van, want ik had het in vorige distro's ook, maar dan had ik het probleem ook zo weer opgelost met "options snd-hda-intel model=laptop-hp"

Ik heb nu ongeveer alle mogelijke combo's geprobeerd, ik krijg geen controle over mijn geluid. Kan het wel forceren door alles op alsa te zetten en met de PCM te spelen om het geluid hard en zacht te zetten, maar niet normaal met de knopjes en speakertje beneden :( (de mixer)

[ Voor 20% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-10-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

jmk schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:41:
Misschien is een minder opdringerig, vrijblijvender aanpak om Ubuntu te promoten beter. Je vraagt nogal wat van de "onder windows weet ik alles aan te klikken" persoon op het moment dat ze iets nieuws willen zien werken.
Als Ubuntu je door je strot wordt geduwd dan hoor ik dat graag. Uiteindelijk is het de gebruiker die kiest of ie het installeert. En vergeet niet dat jouw voorkennis waarschijnlijk uitsluitend Windows betreft, net zoals bij de gemiddelde thuisgebruiker.
Ook vindt ik GRUB een klein beetje beperkt, als je kijkt naar puntje 1. Dat kan anders.
Nofi, maarreuh... Is het niet eerder jouw kennis van Grub die wat beperkt is in plaats van Grub zelf? ;) Er is niks makkelijker dan een tekstbestand wanneer het om configuratie gaat. De uitleg die erbij staat is meestal ondubbelzinnig (zelfs al is het in het Engels, wat een extra horde is voor veel mensen). Geef mij maar een tekstbestandje in plaats van een grafisch klikmenuutje, anytime.

Noem mij es een bootloader die je on the fly parameters laat invoeren, boot-paden laat editen, enz.? Dat levert Redmond anders niet out of the box, Grub wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Borromini op 14-10-2007 21:00 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:58:
Noem mij es een bootloader die je on the fly parameters laat invoeren, boot-paden laat editen, enz.? Dat levert Redmond anders niet out of the box, Grub wel.
Dat de NTLDR het slecht afhandelt, betekent natuurlijk niet dat Grub zo fantastisch is. Om mezelf van enkele posts terug maar te quoten:
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:46:
Nou zullen sommige mensen zeggen: ach, Windows is toch ook niet zo goed met z'n NextNextNext-installers, en z'n DLL-hell. Mijn punt is, Windows zuigt, en Linux kan zo veel beter doen. Laat de Linux Foundation eens even met de wereldleiders op distro-gebied om de tafel gaan zitten om een nieuwe standaard af te spreken voor software-distributie. Dan zijn we eindelijk eens van dat gepruts af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Om nog maar een leuke niet onderbouwde oneliner te maken dan:
Als RedHat eens van het belachelijke rpm systeem afstapt, ben je al een grote stap verder: de eenvoud van dpkg/apt en de mogelijkheden van ebuild/portage blijven dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:15

jmk

Borromini schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 20:58:
[...]

Nofi, maarreuh... Is het niet eerder jouw kennis van Grub die wat beperkt is in plaats van Grub zelf? ;) Er is niks makkelijker dan een tekstbestand wanneer het om configuratie gaat. De uitleg die erbij staat is meestal ondubbelzinnig (zelfs al is het in het Engels, wat een extra horde is voor veel mensen). Geef mij maar een tekstbestandje in plaats van een grafisch klikmenuutje, anytime.

[...]
Mijn kennis van Grub is helemaal niet relevant. Zoals ik al gezegt heb eerder, voor MIJ is het helemaal niet moeilijk om Grub aan te passen naar mijn wensen.

Voor thuisgebruikers is het dus HELEMAAL NIET makkelijk om op te zoeken hoe je tekstbestand mbv het command sudo vanuit de terminal bewerkt. dan kan dat voor jou (en mij dus) heel makkelijk zijn omdat er dan aardig wat basiskennis aanwezig is, maar een beginnende gebruiker weet dat echt niet. Mensen die na het DOS tijdperk met computer begonnen weten nieteens wat een terminal is, om maar een voorbeeld te noemen.

Het zou ook niet nodig hoeven zijn voor een beginnende Linux gebruiker om dit te weten, als er gewoon heel makkelijk kan worden aangepast mbv een GUI ofzo.

Vista zet standaard Vista ook als standaard wanneer er een ander OS op het systeem staat geinstalleerd, maar je had vanaf de beta al een freeware programma "VistaBoot" waarmee je dit allemaal perfect kon aanpassen.
Hoe moeilijk kan het zijn bv om tijdens de installatie van Ubuntu te vragen of Ubuntu de default moet worden?

Als je kijkt naar wat Ubuntu heeft bereikt om alles voor de beginnende gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken, mag dit er ook wel bij. Verder geen geflame op GRUB ofzo, niets van dit alles. Gewoon iets waar naar moet worden gekeken vindt ik.

[ Voor 3% gewijzigd door jmk op 14-10-2007 23:38 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:36:
[...]
Mijn kennis van Grub is helemaal niet relevant. Zoals ik al gezegt heb eerder, voor MIJ is het helemaal niet moeilijk om Grub aan te passen naar mijn wensen.

[..knip..]

Vista zet standaard Vista ook als standaard wanneer er een ander OS op het systeem staat geinstalleerd, maar je had vanaf de beta al een freeware programma "VistaBoot" waarmee je dit allemaal perfect kon aanpassen.
Hoe moeilijk kan het zijn bv om tijdens de installatie van Ubuntu te vragen of Ubuntu de default moet worden?

Als je kijkt naar wat Ubuntu heeft bereikt om alles voor de beginnende gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken, mag dit er ook wel bij. Verder geen geflame op GRUB ofzo, niets van dit alles. Gewoon iets waar naar moet worden gekeken vindt ik.
Er zijn wel tooltjes voor die dit doen, net als de tooltjes voor de NTLDR. Maar de vergelijking met Windows is net zo zinloos als altijd. Het gaat er om dat GRUB makkelijker gemaakt kan worden, niet dat er een tooltje is die de NTLDR-config aanpast.

Het probleem bij GRUB is misschien dat het (relatief gezien) zo makkelijk is om /boot/grub/menu.lst aan te passen, dat de tutorials niet naar de grafische tooltjes wijzen, maar naar het config-bestand. Ik vind zelf zo'n tooltje buiten GRUB om een beetje een hackerige oplossing. Het is beter als de mensen van GNU gewoon ff opschieten met GRUB 2, en ervoor zorgen dat je in GRUB zelf de boot-prefs makkelijk kan wijzigen.
mithras schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:56:
Als RedHat eens van het belachelijke rpm systeem afstapt, ben je al een grote stap verder: de eenvoud van dpkg/apt en de mogelijkheden van ebuild/portage blijven dan over.
Ik heb me laten vertellen dat het RPM-package formaat een stuk makkelijker te gebruiken is dan DPKG (dwz, je maakt er een stuk makkelijker packages mee). Red Hat zal ook niet zomaar ervan af stappen om op het ingewikkeldere DPKG over te stappen.

Vandaar dat de Linux Foundation echt met Red Hat, Novell, Debian, Canonical, Gentoo, etc. moet gaan praten, om een nieuw portable systeem te bedenken waar alle partijen zich in kunnen vinden. Het moet zo generiek zijn dat het een industry standard kan worden. Alles wat een Linux-kernel draait, moet met dat systeem kunnen werken. Eventueel kunnen ze de mensen van Autopackage erbij betrekken, aangezien die pakketten zo portable zijn als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 20:21

Brupje

3D nerd

Zo zwart/wit is het natuurlijk niet. Ik ben begonnen bij redhat ooit en vervolgens fedora. Mijn eerste ervaring met dpkg had ik pas met ubuntu. Ik vond RPM's altijd zo lekker makkelijk en moest erg wennen aan het dpkg systeem. Hoewel het feitelijk niet eens heel erg van elkaar verschilt.

Het 'mooiste' zou zijn als alle linux distibuties achter 1 systeem zouden gaan staan, maar in een wereld van diversiteit en keuze is er geen 1 grote winnaar ;)

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar wáárom zijn er verschillende package-managers? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:28:
Misschien een stomme vraag, maar wáárom zijn er verschillende package-managers? :?
Waarom zijn er meerdere distibuties? Waarom bestaat Linux uberhaupt?... vragen, vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Hoewel rpm's makkelijker te maken zijn, is het afaik toch vaak een dependency hell. Dat heb ik met dpkg/apt nog nooit gehad.

Ik weet niet of de mogelijkheid rpm+apt (waarbij je dus de eenvoud van rpm en de heldere dependencies van apt bij elkaar stopt) uberhaupt kan, maar het zou een mooie uitdaging zijn dat te proberen + pushen naar de distro's :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

http://apt-rpm.org/ ;)

is er al een tijdje zover ik weet. En ik neem aan dat de RPM distro's ook wel tools hebben die automatisch dependencies resolven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Brupje schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:29:
[...]

Waarom zijn er meerdere distibuties? Waarom bestaat Linux uberhaupt?... vragen, vragen :P
/me gniffel

Even iets anders. Niet echt een vraag, maar eerder de vraag of hier een soort howto voor is, of dat het de moeite waard is om een topic over te openen of dat het gewoon zo simpele is als ik hoop dat het is:

Ik heb een dualboot.
Eerst XP geïnstalleerd, toen Ubuntu (guided, 50% schijf, je kent het wel).
Maar als Gutsy uit is wil ik Ubuntu opnieuw installeren (don't ask, maar op dag 2 had ik de 'home' directory gesudo rm'd, waardoor mijn systeem sindsdien heel raar doet (leermomentje ;) :+ ).
Dus ik wil Gutsy vers installeren over Feisty heen.
Is dit:
A. Onwijs simpel, moet ik gewoon doen XP, Gutsy-cd erin, juiste partitie en alles blijft prima bestaan.
B. Het is een onwijze kutklus waar ik beter een topic voor kan openen.
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 22:44

MBV

Apt+rpm? Ja, dat is er. Er zijn zelfs distro's die zo werken, 'k weet alleen niet meer welke.

edit:

spuit 11 :(

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 15-10-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:05
Zo belachelijk is RPM systeem helemaal niet. De dependecie problemen zijn op dit moment toch aardig opgelost met yum mits je dezelfde repo's gebruikt. Het grote voordeel van RPM boven apt is dat het updaten incrementeel gebeurd, waardoor updates klein van formaat zijn. Apt vervangt iedere keer het betrefende pakketje voor een nieuwere versie. Ook laat APT steken liggen met het volledig verwijderen van pakketjes, iets waar RPM geen last van heeft.
Portage is ook alles behalve geweldig en loopt aardig tegen de limieten aan, check div. gentoo topics en het Paludis alternatief. Door het zogenaamde mixen van branches raak je verstrikt afhankelijkheden. Mixen van branches ben je zo goed als verplicht omdat er altijd wel een pakketje/programmatuur nodig hebt wat niet in de stable branch zit. Gelukkig is er wel revdep-rebuild commando om je systeem weer op te lappen maar ik kan je vertellen dat als je dit een keer meegemaakt hebt het geen feest is. Op de meest onverwachte plaatsen in je systeem "breekt" er iets. Als je linux veteraan bent is er geen man overboord maar voor de nieuweling die net aan gentoo ruikt een stevig ontgroeningsritueel :o

Wat ik persoonlijk denk wat een zeer goed initiatief is, is het one-click systeem van Novell/OpenSuSe. De vraag is alleen of dit blijft bij een leuk initiatief of dat men dit serieus gaat oppakken. Het is nog alles van fantastisch omdat er nog geen goede dependencie oplosser is maar het is wel een stap in de goede richting. Meer info: http://en.opensuse.org/Standards/One_Click_Install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:59:
[...]
/me gniffel

Even iets anders. Niet echt een vraag, maar eerder de vraag of hier een soort howto voor is, of dat het de moeite waard is om een topic over te openen of dat het gewoon zo simpele is als ik hoop dat het is:

Ik heb een dualboot.
Eerst XP geïnstalleerd, toen Ubuntu (guided, 50% schijf, je kent het wel).
Maar als Gutsy uit is wil ik Ubuntu opnieuw installeren (don't ask, maar op dag 2 had ik de 'home' directory gesudo rm'd, waardoor mijn systeem sindsdien heel raar doet (leermomentje ;) :+ ).
Is dit:
A. Onwijs simpel, moet ik gewoon doen XP, Gutsy-cd erin, juiste partitie en alles blijft prima bestaan.
Wat denken jullie?
A.
Je kan XP er gewoon op laten staan, kiest voor handmatige schijfindeling, en je mount je huidige Feisty partitie als /.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:59:
Is dit:
Wat denken jullie?
Ik haal uit je verhaal niet of je nou bestaande data onder linux wilt bewaren. Ik ga er vanuit van niet. Dan is namelijk het antwoord A. Je boot vanaf de gutsy cd, start de installer, kiest de juiste partitie en zegt tegen 'm dat ie die moet formateren en als / moet gebruiken. En that's it. Grub zal opnieuw geinstalleerd worden, maar dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DitisKees schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

A.
Je kan XP er gewoon op laten staan, kiest voor handmatige schijfindeling, en je mount je huidige Feisty partitie als /.
en dan wordt het gewoon met een *verse* Gutsy overschreven dus? :)
Mooizo :)
En @hierobven: Inderdaad. Formateren die hap! Bedankt!
...nu nog die 4 daagjes wachten :P

En een noot aan alle beginners:
Nevernooitniet de 'home'-folder verwijderen want daar staan alle instellingen (en niet in een centrale hive, zoals bij Windows, wat ik dacht :P ).
Wat wel vreemd was: Nautilus startte niet meer, liep vast op home/remy/ ('mijn' home) en deed het weer nadat ik deze stomme actie had uitgehaald.
Snap nog steeds niet waarom Nautilus het niet meer wilde doen, maarja.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 15-10-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De centrale instellingen staan allemaal in /etc, de gebruikersinstellingen per persoon (die ook erg belangrijk zijn) staan in /home. Maar ehm, waarom zou je sudo rm /home willen doen :? Maak dan een nieuwe gebruiker aan, dan begin je toch ook weer met een schone lei :?

Ik denk trouwens dat dat nu ook een oplossing is voor je problemen: maak een nieuwe gebruiker aan, dan heb je weer de goede templates etc staan op de goede plek.

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 15-10-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:08:
Nevernooitniet de 'home'-folder verwijderen want daar staan alle instellingen (en niet in een centrale hive, zoals bij Windows, wat ik dacht :P ).
In principe zou alles gewoon moeten werken als je je homedirectory verwijderd hebt. Alleen al je userinstellingen zijn weg, dus bijvoorbeeld al je instellingen voor de GUI, je favorites van firefox, je e-mailinstellingen etc. Maar het kan niet zo zijjn dat je hele systeem f*cked up is.

Bij de eerste keer inloggen worden als t goed is al die directories met instellingen(meestal beginnend met een punt, dus bijv. .mozilla ) weer gemaakt.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je misschien even weer de directory aan moet maken en de goede rechten erop moet zetten, omdat ie anders de directory niet kan vinden waar ie instellingen moet schrijven. Dit kun je doen moet met de volgende commando's:

mkdir /home/<username>
chown <username> /home/<username>
chmod 700 /home/<username>

waarbij <username> een variable voorsteld, in geval van de username rgn zou 't worden:

mkdir /home/rgn
chown rgn /home/rgn
chmod 700 /home/rgn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MBV schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:20:
De centrale instellingen staan allemaal in /etc, de gebruikersinstellingen per persoon (die ook erg belangrijk zijn) staan in /home. Maar ehm, waarom zou je sudo rm /home willen doen :? Maak dan een nieuwe gebruiker aan, dan begin je toch ook weer met een schone lei :?
Dat laatste had ik niet aan gedacht, het was pas dag 2 in de wereld van Linux /me Bambi-oogjes opzet

Maar mijn computer deed niets.
bij opstarten liep Nautilus vast en kom ik niets meer.
En ergens (jaja :P ) had ik gelezen dat als je de map zou weghalen waarop Nautilus vastliep, dat-ie dan weer zou doen.
Dat werkte wel, maar bracht meer schade met zich mee dan ik hoopte :P

(En wat er nou aan de hand was? Nog steeds geen flauw idee)

Na het debacle had ik weer een hele schone user 'remy' en heb ik alles gewoon vanaf nul weer opgebouwd :)

Maar desalniettemin wil ik als Gutsy uitkomt toch een verse install, denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 15-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
anandus schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
en dan wordt het gewoon met een *verse* Gutsy overschreven dus? :)
Mooizo :)
En @hierobven: Inderdaad. Formateren die hap! Bedankt!
...nu nog die 4 daagjes wachten :P

:N

Wat je afaik kon doen is toch
sudo mkdir /home/remy
sudo chown remy:remy /home/remy
Dan maakt gdm / gnome alle config mappen opnieuw aan als je via gdm opnieuw inlogt.

edit:
Wat RGN zegt dus. Maar afaik heb je geen chmod 700 nodig :)

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 15-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mithras schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:23:
[...]
:N

Wat je afaik kon doen is toch
sudo mkdir /home/remy
sudo chown remy:remy /home/remy
Dan maakt gdm / gnome alle config mappen opnieuw aan als je via gdm opnieuw inlogt.

edit:
Wat RGN zegt dus. Maar afaik heb je geen chmod 700 nodig :)
thanks voor de tips.

De volgende keer als ik mijn home directory weghaal (nevernooitniet dus :+ ), dan zal ik dit even teruglezen :P

Edit:
Maarre... weet eimand waarom Nautilus vastliep dan? Of doet-ie dat gewoon af en toe? Als het eb is, de planeten in een lijn staan of ik teveel suiker in mijn koffie heb gedaan ofzo? :P

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 15-10-2007 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Maar misschien iets wat echt ervaring en kennis nodig heeft én op Ubuntu slaat:
Hoe kan je sneller via gdm inloggen?

Het duurt best lang om in te loggen nadat gdm is gestart. Je hebt dus het (Gnome) splash-screen, maar je meot imho best lang wachten voordat alles is opgestart, geinitialiseerd e.d. Hoe zou je dit kunnen versnellen? Veel meer dingen uit je sessie slopen lijkt me niet echt te helpen, omdat er niet heel veel onnodigs tussen staat. Maar het moet toch sneller te maken zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoelang moet je dan wachten? Hier duurt dat zo'n vijf seconden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Mja, ik zal het eens timen als ik thuis ben, maar ik krijg erg het gevoel dat er een Windows gewoonte optreed: de Feisty installatie van 6 maanden oud duurt langer om op te starten dan de Gutsy van een paar dagen. En ik heb ook het idee dat het naarmate de install ouder is, het inloggen ook langer duurt.

Ik gok dat het tussen de 10 en 15 seconden duurt. Iets wat afaik gewoon binnen 5 seconden moet lukken. Ik zit trouwens op een amd 3200+, 1gb en asus a8n moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
mithras schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:45:
Mja, ik zal het eens timen als ik thuis ben, maar ik krijg erg het gevoel dat er een Windows gewoonte optreed: de Feisty installatie van 6 maanden oud duurt langer om op te starten dan de Gutsy van een paar dagen. En ik heb ook het idee dat het naarmate de install ouder is, het inloggen ook langer duurt.

Ik gok dat het tussen de 10 en 15 seconden duurt. Iets wat afaik gewoon binnen 5 seconden moet lukken. Ik zit trouwens op een amd 3200+, 1gb en asus a8n moederbord.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=565651
Is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

mithras schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:45:

Het is natuurlijk ook een mogelijkheid dat gutsy gewoon sneller opstart dan feisty. Dat is wel iets wat ik vaker gehoord heb, al is het me zelf niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Zijn er meer mensen die het volgende probleem hebben:

als ik op system -> shutdown druk moet ik 2 minuten (!) wachten voor de opties tevoorschijn komen om af te sluiten. Druk nu maar gewoon ctrl + alt + backspace en sluit dan af maar dat is niet de manier natuurlijk. Volgens mij is het na een update gekomen (maar welke :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje: ik wil makkelijk wat bestanden uitwisselen tussen mijn telefoon (pda) en ubuntu, en nu ben ik daarvoor op zoek naar een bluetooth dongle tje. Kan ik elk random merk kopen of moet ik me voor ubuntu support richten tot bepaalde merken?

Ik las sowieso al dat bluetooth support vanaf 7.10 een stuk beter schijnt te zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:19

Nakebod

Nope.

Ben zelf in 7.4 wat bezig geweest met bluetooth, en dan voornamelijk met de PDA, om die netwerk toegang te geven. Tis me 1x gelukt :P Daarna iets verkloot en niet meer werkend kunnen krijgen.
Mijn telefoon herkent ie wel, alleen daar heb ik verder niet naar gekeken.

Hij herkent mijn Sitecom stick iig wel, zonder problemen, en automatisch.
En ik gok dat het met een beetje minder prutswerk van mijn kant, dat het allemaal nog wel werkend te krijgen is ook.
Ga iig zo snel mogelijk 7.10 installeren, en kijken of het met de nieuwe bluetooth stack en nieuwe bluez beter gaat. Het stond wel ergens op een lijst, iets van: Improve bluetooth support.

Nu ook maar hopen dat NX Server (NoMachine.org) ook goed op Gutsy draait, anders kan ik straks niet grafisch remote inloggen, en dat zou toch wel wat minder zijn :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
ok schiet mij even lek willen jullie :+

ik ben voor mijn vader een mediacenter aan het bouwen, en als OS gebruikte ik eerst knoppmyth (lekker makkelijk ((dacht)) ik). niet dus, na allemaal gezeur maar een ubuntu ( :> ) geinstalleerd, en apt-get install myth-tv

alles netjes instellen, het meeste werkt, tot nu toe allemaal goed :) maar omdat mijn vader een beamer gebruikt die op de kop moet hangen maar geen ingebouwde "omdraai"-functie heeft moet ik dat in xorg.conf doen. op knoppmyth gaf dit het probleem dat alle interfaces netjes op de kop stonden. tot ik livetv ging kijken of een dvd afspeelde, alles op de kop bijhalve de inhoud van die vensters 8)7 in ubuntu kan ik met VLC WEL op de kop een dvdtje kijken met VLC, maar zodra ik mythtv op wil starten krijg ik een Segmentation Error (blabla) en start mythtv lekker dus niet door :/

als ik dan de
code:
1
Option "rotate" "inverted"
weer uit xorg.conf weg haal dan start mythtv wel weer op :?

heeft iemand een idee hoe ik dit kan laten werken? in windows werkt dit nm wel icm met wmce en de nvidia driver, maar ik wil het graag bij linux houden :*)

alle hulp word gewardeerdt

ps. sorry voor evt spel fouten, dyslexie is a bitch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
!GN!T!ON schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:34:

ps. sorry voor evt spel fouten, dyslexie is a bitch O-)
Voor een dyslect was dit een prima verhaal, complimentje dus! ;)
Maar to the point, is Mythbuntu niet wat voor jou?
En anders moet je misschien daar eens op het forum of de wiki zoeken, daar zitten wel wat kenners lijkt mij!
Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Wtrdk op 17-10-2007 09:42 . Reden: typo! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat ziet er even leuk uit.
Ben een beetje aan het rondkijken in vmware met Kubuntu, en daarbij Mythbuntu geinstalleerd, en het ziet er tot nu toe geinig uit. Kan alleen niet het echte werk testen, geen tv kaart in deze pc, laat staan in vmware ;)
In ieder geval hebben ze een mooi control panel geschreven. :)
Het is denk ik ook beter dan LinuxMCE, die voegt mijn inziens veel te veel "home automation" spul toe wat 99% van de mensen niet eens wil. Gewoon TV/Media afspelen, en opnemen, verder geen gezeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
*zucht* Ik dacht dat het altijd zo makkelijk was: bij mij werkte altijd alles. Nu heb ik bij mn vriendinnetje op haar Dell ook Gutsy geïnstalleerd. Net als ik moet ze met pppoe inbellen voor internet. Tijdens de live-cd het allemaal leuk laten zien, internet werkt gewoon vanaf de livecd (wel via pppoeconf instellen, maar dat is geen probleem).

Geïnstalleerd, ik reboot, start weer pppoeconf op, stel alles in: geen internet :| Heb nu helaas niet veel tijd om het uit te zoeken, maar zal er zal weer het eea mis zijn met de eth device en/of modem zut. Plog geeft namelijk niet heel veel info ;(

Ach, het komt wel goed. Maar ik voel me nu weer een beetje noob met zo'n probleem, terwijl ik eerst verklaarde dat het bij mij allemaal zo goed werkte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
mithras schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:40:
*zucht* Ik dacht dat het altijd zo makkelijk was: bij mij werkte altijd alles. Nu heb ik bij mn vriendinnetje op haar Dell ook Gutsy geïnstalleerd. Net als ik moet ze met pppoe inbellen voor internet. Tijdens de live-cd het allemaal leuk laten zien, internet werkt gewoon vanaf de livecd (wel via pppoeconf instellen, maar dat is geen probleem).

Geïnstalleerd, ik reboot, start weer pppoeconf op, stel alles in: geen internet :| Heb nu helaas niet veel tijd om het uit te zoeken, maar zal er zal weer het eea mis zijn met de eth device en/of modem zut. Plog geeft namelijk niet heel veel info ;(

Ach, het komt wel goed. Maar ik voel me nu weer een beetje noob met zo'n probleem, terwijl ik eerst verklaarde dat het bij mij allemaal zo goed werkte :p
Ik ken het gevoel. Ik heb een vriend van mij warm gemaakt voor Ubuntu. Toen ik eenmaal begon met installeren liepen er dingen toch niet zo soepel zoals het bij mij thuis ging! Voelde ik me toch erg lullig, zeker nadat ik had verkondigd hoe geweldig Linux toch is! 8)
Uiteindelijk is het allemaal gelukt en hebben we weer een linux-fan bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

w.d schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:19:
[...]

Ik ken het gevoel. Ik heb een vriend van mij warm gemaakt voor Ubuntu. Toen ik eenmaal begon met installeren liepen er dingen toch niet zo soepel zoals het bij mij thuis ging! Voelde ik me toch erg lullig, zeker nadat ik had verkondigd hoe geweldig Linux toch is! 8)
Uiteindelijk is het allemaal gelukt en hebben we weer een linux-fan bij!
Idd het gaat altijd fout als er mensen meekijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, andersom: als ik meekijk gaat het niet fout, en het gaat weer wel fout als ik wegloop. Heel vervelend als je bij iemand anders een probleem wilt oplossen :+

on Windows, that is

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 17-10-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Metro2002 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:48:

als ik op system -> shutdown druk moet ik 2 minuten (!) wachten voor de opties tevoorschijn komen om af te sluiten. Druk nu maar gewoon ctrl + alt + backspace en sluit dan af maar dat is niet de manier natuurlijk. Volgens mij is het na een update gekomen (maar welke :o )
Heb ik inderdaad ook last van. Soms doet ie het wel in één keer (meestal als ik gewoon op de aan/uit schakelaar druk), maar vaak ook niet. Ik gebruik ook ctrl+alt+backspace dan :P

Ik heb dit probleem al sinds ik naar gutsy ben overgeschakeld (~2 weken geleden) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Larsie schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Ik heb dit probleem al sinds ik naar gutsy ben overgeschakeld (~2 weken geleden) :(
Als niemand deze bug report wordt die natuurlijk ook niet opgelost. Dus zou even kijken of deze al gemeld is of anders de bug melden.

Bugs in The Gutsy Gibbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Metro2002 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:48:

De makkelijkste workaround die er is: je aan/uit-knop van je pc effe indrukken (net zoals wanneer je 'm opstart). Als ACPI goed geconfigureerd is dan sluit je PC zo af ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
maxjuh schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:14:
[...]

Als niemand deze bug report wordt die natuurlijk ook niet opgelost. Dus zou even kijken of deze al gemeld is of anders de bug melden.

Bugs in The Gutsy Gibbon
Ik had tot nu toe het idee dat ik alleen was en het mijn eigen schuld was omdat ik nogal heb lopen rommelen met compiz. Daarnaast kan ik de bug niet 'betrouwbaar' reproduceren.

Maar ik zal wel eens kijken van het weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Gisteren had ik de releasecandidate van 7.10 geinstalleerd. Heel raar, maar bijna alles werkte slechter dan 7.04. Heb nog verder zitten prutsen maar ik kreeg internet gewoon niet aan de praat, nvidia-drivers installeren lukte niet enz.

Meteen eraf gedonderd en Ubuntu Studio (7.04) geinstalleerd. Wat een verademing :D Mijn pc wordt toch voor studio doeleinden gebruikt dus dat kwam erg mooi uit voor mij. Ik heb net geupdate naar 7.10, compiz geinstalleerd en alles werkt prima! En dat, terwijl de rc erg slecht werkte bij mij. Maargoed ik ben erg tevreden ;)

* Oguz286 genoot een jaar geleden van wobbly schermen en doet het vandaag de dag nog steeds :D

offtopic:
Oh btw, ik vind het supervervelend dat ubuntu standaard werkt met ipv6 ipv ipv4 (ja dat leest raar :P). Gelukkig is dat snel aangepast. Weet iemand waarom dat standaard zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

omdat ipv6 een aantal dingen beter doet dan ipv4, zoals zorgen dat heel azië een ip-adres kan krijgen, ipv alleen het westen. De nummers zijn op, o.a. omdat wat uni's nogal ruim hebben ingekocht. Zolang elk OS standaard met ipv4 wordt geleverd zal ipv6 niet echt doorbreken, vandaar dat ze ipv6 aanzetten :)

Tenminste, dat vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
MBV schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 19:22:
omdat ipv6 een aantal dingen beter doet dan ipv4, zoals zorgen dat heel azië een ip-adres kan krijgen, ipv alleen het westen. De nummers zijn op, o.a. omdat wat uni's nogal ruim hebben ingekocht. Zolang elk OS standaard met ipv4 wordt geleverd zal ipv6 niet echt doorbreken, vandaar dat ze ipv6 aanzetten :)

Tenminste, dat vermoed ik.
Ja dat begrijp ik, alleen had het me flink wat frustraties kunnen schelen als ik wist dat Ubuntu standaard ipv6 gebruikt. Misschien als ze standaard ipv4 zouden gebruiken en een script of applicatie zouden hebben waarmee je ipv6 zou kunnen instellen, dat de meeste gebruikers dan minder problemen zouden hebben met het instellen van internet.

Ik kom er net achter dat mijn mediatoetsen voor volumecontrole niet de juiste volumesliders aanpast. Ik heb al ingesteld welke sliders aangepast moeten worden als ik via het icoontje de volume instel en dat werkt nu, alleen past hij geloof ik iets anders aan als ik de mediatoetsen gebruikt want ik hoor geen verschil :P Nouja, BIJNA alles werkt prima dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oguz286 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:25:
[...]

Ja dat begrijp ik, alleen had het me flink wat frustraties kunnen schelen als ik wist dat Ubuntu standaard ipv6 gebruikt. Misschien als ze standaard ipv4 zouden gebruiken en een script of applicatie zouden hebben waarmee je ipv6 zou kunnen instellen, dat de meeste gebruikers dan minder problemen zouden hebben met het instellen van internet.

Ik kom er net achter dat mijn mediatoetsen voor volumecontrole niet de juiste volumesliders aanpast. Ik heb al ingesteld welke sliders aangepast moeten worden als ik via het icoontje de volume instel en dat werkt nu, alleen past hij geloof ik iets anders aan als ik de mediatoetsen gebruikt want ik hoor geen verschil :P Nouja, BIJNA alles werkt prima dan ;)
Weet je toevallig ook welke mediaspelers reageren op multimediatoetsen die je zelf instelt? Ik heb een paar toetsen ingesteld, maar zowel Audacious als Beep als XMMS reageren er niet op. Alleen mijn volumeknop (mastervolume) werkt. Toetsenbord: Logitech Cordless desktop Pro (natural) onder Gutsy + Gnome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als je zoekt naar muis-ondersteuning (die je vast wel hebt ingesteld met je MX*00 muis), dan kom je ook een paar tooltjes en configuratiebestanden tegen om volumeknoppen te laten werken, door toetsaanslag-simulaties. Volgens mij kan je daarmee ook (pak-em-beet) windows+home instellen op X86Play. En anders kan je Amarok gebruiken: die reageert dan weer niet op de multimedia-keys van mijn natural-toetsenbord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
gwystyl schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:08:
[...]

Weet je toevallig ook welke mediaspelers reageren op multimediatoetsen die je zelf instelt? Ik heb een paar toetsen ingesteld, maar zowel Audacious als Beep als XMMS reageren er niet op. Alleen mijn volumeknop (mastervolume) werkt. Toetsenbord: Logitech Cordless desktop Pro (natural) onder Gutsy + Gnome
Ik heb net Audacious geprobeerd en inderdaad pakt hij de toetsen niet. Maar zelf gebruik ik Exaile (een Amarok kloon) en daarbij werken de toetsen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MBV schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:01:
Als je zoekt naar muis-ondersteuning (die je vast wel hebt ingesteld met je MX*00 muis), dan kom je ook een paar tooltjes en configuratiebestanden tegen om volumeknoppen te laten werken, door toetsaanslag-simulaties. Volgens mij kan je daarmee ook (pak-em-beet) windows+home instellen op X86Play. En anders kan je Amarok gebruiken: die reageert dan weer niet op de multimedia-keys van mijn natural-toetsenbord :/
Ik heb een vrij oude, met een Corless MouseMan Optical; daar heb ik verder niet veel aan ingesteld, omdat er alleen maar links, rechts, scrollwiel en back-knop op zitten (die ik niet eens gebruik). Ik zal eens kijken wat X86Play doet....
Op zich herkent Gnome de toetsen wel (kies toetsaanslag, druk op 'next' knop levert iets van 0x403 als toegewezen knop op), maar de programma's die ik gebruik herkennen die knoppen blijkbaar niet. Misschien kan ik die programma's wel om de tuin leiden als ik mijn 'next' knop kan toewijzen aan bijv windowstoets + n, en dat vervolgens instellen in een player? Of is dit te moeilijk gOedacht.
Oguz286 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Ik heb net Audacious geprobeerd en inderdaad pakt hij de toetsen niet. Maar zelf gebruik ik Exaile (een Amarok kloon) en daarbij werken de toetsen prima.
Ik zal Exaile eens bekijken, had ik nog nooit van gehoord. Ik vind het wel opvallend hoeveel winampklonen er zijn (inclusief support voor winamp2 skins en plugins). Zowel Audacious als XMMS als Beep ondersteunen winamp zooi. Ik zag dat er ook gewerkt wordt aan XMMS2, maar dat zag er allemaal wat schimmig uit (server-versie + controls via terminal, GUI nog in alpha fase).
Ik speel nog even verder en probeer gelijk ook mijn TV-kaart aan de gang te krijgen. MythTV draait al, maar het instellen werkt nog niet zoals ik het wil.
* gwystyl duikt Ubuntuforums en Google weer in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

oh, zit je op dat niveau. Ga eens door het settings-menu heen op zoek naar sneltoetsen, en stel daar je play- en andere mm-keys in. Dat werkte bij bij iig :)

Ik dacht dat je daar al was geweest :$

edit:
System->preferences->keyboard shortcuts dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 17-10-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 01:58
Na weer veel gelezen te hebben weer een total switch gemaakt naar Ubuntu..

Op Ubuntu veeeeel topics gelezen voor mijn specifieke lastige Broadcom Wireless 4318 AirForce blabla kaart.. en NOG vind hij niks.. Zo blijft het voor mij gewoon onmogelijk om een total switch naar linux/ubuntu te maken..

Sowieso verbaasd het mij al dat er zoveel verschillende manieren zijn omdat de 1 weer wel werkt voor die ene en de ander weer niet enzovoorts..

Misschien dat iemand mij hier kan helpen en hier wat mee kan..;

zerol@zerol-laptop:~$ sudo ndiswrapper -a 14e4:4319 bcmwl5

Password:

sudo: ndiswrapper: command not found

zerol@zerol-laptop:~$ sudo rmmod bcm43xx

ERROR: Module bcm43xx does not exist in /proc/modules

zerol@zerol-laptop:~$ sudo rmmod ndiswrapper
zerol@zerol-laptop:~$ sudo modprobe ndiswrapper

zerol@zerol-laptop:~$ sudo apt-get install ndiswrapper-utils-1.8 ndiswrapper-utils-1.1 ndiswrapper-utils ndiswrapper-common

Reading package lists... Done

Building dependency tree

Reading state information... Done

E: Couldn't find package ndiswrapper-utils-1.8

zerol@zerol-laptop:~$ sudo ifdown eth1

ifdown: interface eth1 not configured

zerol@zerol-laptop:~$ sudo ifup eth1

eth1: ERROR while getting interface flags: No such device

There is already a pid file /var/run/dhclient.eth1.pid with pid 6847440

Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4

Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium.

All rights reserved.

For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

SIOCSIFADDR: No such device

Bind socket to interface: No such device

Failed to bring up eth1.

zerol@zerol-laptop:~$ sudo dhclient

Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.4

Copyright 2004-2006 Internet Systems Consortium.

All rights reserved.
For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/

Listening on LPF/eth0/00:16:d4:35:93:09

Sending on LPF/eth0/00:16:d4:35:93:09

Sending on Socket/fallback

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 10

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7

DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8

No DHCPOFFERS received.
No working leases in persistent database - sleeping.

zerol@zerol-laptop:~$

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ehm begrijp ik het goed dat je internet niet werkt en je ndiswrapper probeert te installeren? Zoja, dan gaat dat niet lukken als je geen internet hebt he. Je krijgt steeds de foutmelding dat ndiswrapper niet gevonden kan worden, je kan het niet downloaden.
Je moet dan op een andere manier internet zien te regelen op die pc (bijv. ethernet aansluiten of een wireless kaart van iemand anders lenen die wel wordt ondersteund).

Als ik het verkeerd heb begrepen: excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zonder internet kan je ndiswrapper niet installeren, plug eerst even een utp kabel in. Daarna moet het lukken. Hou je windows driver bij de hand en dan:

code:
1
2
cd windowsdriver
ndiswrapper -i driver.inf

Even checken of ie correct geïnstaleerd is:

code:
1
ndiswrapper -l

Overigens is er ook een gui voor ndiswrapper, daarvoor moet je ndisgtk installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 17-10-2007 23:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MBV schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:39:
oh, zit je op dat niveau. Ga eens door het settings-menu heen op zoek naar sneltoetsen, en stel daar je play- en andere mm-keys in. Dat werkte bij bij iig :)

Ik dacht dat je daar al was geweest :$

edit:
System->preferences->keyboard shortcuts dus :)
Daar was ik inderdaad al geweest, maar ik zit nu onder windows en wist het niet meer uit mijn hoofd. Ik kan die toetsen dus wel instellen, maar de spelers reageren er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:43

Snow_King

Konijn is stoer!

Misschien niet helemaal terecht en zal door iemand al spam worden gezien, maar afijn.

Gutsy komt in de aankomende 24 uur uit en we willen allemaal snel downloaden.

Een NL mirror: http://ubuntu.apt-get.eu/releases/
Sources.list: http://www.apt-get.eu/gutsy/sources.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

gwystyl schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:57:
[...]

Daar was ik inderdaad al geweest, maar ik zit nu onder windows en wist het niet meer uit mijn hoofd. Ik kan die toetsen dus wel instellen, maar de spelers reageren er niet op.
Quod Libet doet het in ieder geval, ik weet zo gauw niet welke nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

Snow_King schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 00:20:
Misschien niet helemaal terecht en zal door iemand al spam worden gezien, maar afijn.

Gutsy komt in de aankomende 24 uur uit en we willen allemaal snel downloaden.

Een NL mirror: http://ubuntu.apt-get.eu/releases/
Sources.list: http://www.apt-get.eu/gutsy/sources.list
het is al heel veel uur 18 oktober, waar blijven ze??? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Brupje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:32:
[...]
Ik ken het gevoel! het valt me op dat er al 2 dagen geen updates meer zijn, tenminste, mijn apt-get update/upgrade geeft keurig 0 aan. Ik had verwacht dat er in de aanloop naar de final nog wel wat laatste dingen gefikst zouden worden.
Ondertussen heb ik weer een probleem (zie http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=579184).
Persoonlijk vind ik het grootste nadeel dat ik nog niet in staat ben te achterhalen waar iets mis gaat. Daar ben ik in windows toch wel wat handiger in.
Ik heb regelmatig mijn ubuntu-bak opnieuw geinstalleerd omdat ik er echt niet meer uit kwam.
Nou ja, al doende leert men, en ik ben alweer een stuk verder (en raak minder snel in paniek) dan een half jaar geleden...
Het is wel grappig dat ik overal Ubuntu loop te promoten maar ondertussen zelf regelmatig een nieuwe installatie doe omdat ik de boel heb verkloot! :9 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
[...]
Echt! I want JeOS!!

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

Ik ken het gevoel! het valt me op dat er al 2 dagen geen updates meer zijn, tenminste, mijn apt-get update/upgrade geeft keurig 0 aan. Ik had verwacht dat er in de aanloop naar de final nog wel wat laatste dingen gefikst zouden worden.
Ondertussen heb ik weer een probleem (zie http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=579184).
Persoonlijk vind ik het grootste nadeel dat ik nog niet in staat ben te achterhalen waar iets mis gaat. Daar ben ik in windows toch wel wat handiger in.
Ik heb regelmatig mijn ubuntu-bak opnieuw geinstalleerd omdat ik er echt niet meer uit kwam.
Nou ja, al doende leert men, en ik ben alweer een stuk verder (en raak minder snel in paniek) dan een half jaar geleden...
Het is wel grappig dat ik overal Ubuntu loop te promoten maar ondertussen zelf regelmatig een nieuwe installatie doe omdat ik de boel heb verkloot! :9 |:(
Ach dat had ik aan het begin ook, lekker kloten en dan vervolgens werkt het systeem niet meer. Dan leer je vanzelf wat je niet moet doen ;) Maar het aantal Windows installaties die ik heb gesloopt is ook niet meer te tellen ;) Is alleen handig om niet op een productie machine te kloten.

Wat ik doe als mijn bak niet meer toegangelijk is is mbv ssh vanaf een andere pc aanloggen. Dan gdm restarten, dat helpt meestal wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik heb al zo erg met Xubuntu lopen knutselen (jaar nu ongeveer) dat ik ondertussen dingen kan doen die ik (na minimaal 15 jaar Windows) nog steeds niet onder Windows XP kan, zonder het installeren van een berg extra software. Het niet mounten van een bepaalde partitie bijvoorbeeld? Toch is het aantal reinstalls in Linux eigenlijk reuze mee gevallen. Meestal kopieer ik eerst de originele config file to .back en begin dan met prutsen.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
[...]

Misschien wachten ze tot het op de hele wereld tenminste 18 oktober is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Vorige keer was het ook laat op de avond NL tijd dat het uitkwam, dus nog even wachten. Wel irritant dat het ubuntu forum waar ik sneller mirrors in had staan, niet meer online is. http://forum.ubuntu-nl.org of dat ligt aan mij. Ben in ieder geval erg benieuwd naar de moedige aap.

Heb al een tijdje 7.04 erop staan, en moet zeggen dat ik na wat wennen vind dat het heerlijk werkt. Had al bijna de neiging gehad om WXP eraf te smijten, maar helaas werken sommige programma's niet en ook niet onder Wine, dus dan moet je wel. En ook bij mij start WXp twee keer zo snel als FF en sluit het meer dan 5 keer zo snel af, en de stand by doet het niet onder Ubuntu, wat ik zeer irritant vind.
Een ander nadeel vind ik dat VLC of sommige andere programma's zoals Mplayer, geen streaming media van een gemapte netwerkdrive op mijn download server kunnen afspelen. Of dit aan het programma zelf ligt, geen idee. Dan valt het hele idee van een download server weer af, als je deze wilt gebruiken om te downloaden en als netwerkschijf waar je je films en series van kijkt. Bij gewone avi's gaat het wel goed met totem, maar mkv's met hd kwaliteit draait in totem niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
REDFISH schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:02:
Vorige keer was het ook laat op de avond NL tijd dat het uitkwam, dus nog even wachten. Wel irritant dat het ubuntu forum waar ik sneller mirrors in had staan, niet meer online is. http://forum.ubuntu-nl.org of dat ligt aan mij. Ben in ieder geval erg benieuwd naar de moedige aap.
Bij mij doet dat forum het prima, dus zal toch wel aan jezelf liggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

REDFISH schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:02:

Heb al een tijdje 7.04 erop staan, en moet zeggen dat ik na wat wennen vind dat het heerlijk werkt. Had al bijna de neiging gehad om WXP eraf te smijten, maar helaas werken sommige programma's niet en ook niet onder Wine, dus dan moet je wel. En ook bij mij start WXp twee keer zo snel als FF en sluit het meer dan 5 keer zo snel af, en de stand by doet het niet onder Ubuntu, wat ik zeer irritant vind.
Een ander nadeel vind ik dat VLC of sommige andere programma's zoals Mplayer, geen streaming media van een gemapte netwerkdrive op mijn download server kunnen afspelen. Of dit aan het programma zelf ligt, geen idee. Dan valt het hele idee van een download server weer af, als je deze wilt gebruiken om te downloaden en als netwerkschijf waar je je films en series van kijkt. Bij gewone avi's gaat het wel goed met totem, maar mkv's met hd kwaliteit draait in totem niet goed.
VMware :)
Xp start 2x zo snel op als firefox? ohw feisty ;) Ligt eraan, de installatie die naast mijn ubuntu staat is ook vrij rap. Maar daar staat verder niks onder geinstalleerd. De installatie op mijn pc op me werk daarintegen is 4 keer trager :p

Wat bedoel je met download server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is wat met Kubuntu en KDE 4 beta's :P
Vorige beta verliep ook niet helemaal vlekkeloos, en KDE4 Beta3 ook niet.
Nadat je hem geïnstalleerd hebt, en je wil hem starten, is hij even bezig en dan kom je weer in de KDM terug.
Was toevallig al kde4base-dev aan het installeren, en wat blijkt, het is ook nog de oplossing om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Effe stom vraagje, De DVD versie laat langer op zich wachten neem ik aan? Is daar nog een voordeel van? Zit daar meer standaard in? Ik heb namelijk vorige keer de DVD versie gebruikt. Heb namelijk geen CD-R's meer :X
Brupje schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:24:
[...]

VMware :)
Xp start 2x zo snel op als firefox? ohw feisty ;) Ligt eraan, de installatie die naast mijn ubuntu staat is ook vrij rap. Maar daar staat verder niks onder geinstalleerd. De installatie op mijn pc op me werk daarintegen is 4 keer trager :p

Wat bedoel je met download server?
Een server waarmee ik alles wat ik wil downloaden, download. Ook torrents van Ubuntu etc. VMware is natuurlijk niet ècht de oplossing, ben je er nog niet vanaf he ;)

[ Voor 57% gewijzigd door REDFISH op 18-10-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heeft iemand JEOS al gesignaleerd? Of zou dit in de Server versie van 7.10 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 15:39
http://releases.ubuntu.co...ntu-7.10-desktop-i386.iso

Apart, dit bestand staat al op die server sinds 16 oktober 00:53. Is dit nou dan ook echt de final? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:08:

Apart, dit bestand staat al op die server sinds 16 oktober 00:53. Is dit nou dan ook echt de final? :?
Dat is de "Last Modified" datum. Kan natuurlijk best dat die iso al 2 dagen geleden gemaakt is. Daarna nog wat getest en toen online gezet.

En die tijd zal wel lokale tijdzone zijn. Dus dat was misschien ergens gisteren ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:08:

In voorgaande versies stond naar mijn weten altijd 'beta' of 'rc' in de titel, en aangezien dat hier niet in de titel staat lijkt het een final. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet... Vandaar dat ik mijn berichtje ook in vragende vorm schreef! (Oh nee, vragen moeten in een apart topic!!! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:49

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ga eens kijken hoe mensen deze release bevalt en ik ga dan ook maar direct mijn systeem weer opnieuw updaten( niet via updater. Heb voorheen gehad dat ik een half brak systeem had en wil direct ook Compiz Fusion installeren en dergelijke en niet nog met restanten van Beryl zitten :Y) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
al bekend wanneer de nieuwe ati drivers uit komen?

ik dacht een tijdje geleden te hebben gelezen dat ze gelijk uitkwamen met de 7.10 release...
maar er is nog niets nieuws op de ati site te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookal wordt er genoeg gespeculeerd dat de officiële final nog niet uit is. Ik ben er toch 100% zeker van dat dit wel zo is ;)

Ik heb net gezien hoe onze mirror voor de laatste keer syncte, en het enige wat gewijzigd is de index, en een aantal symlinks.

Verder heb ik ze ook al gedownload en getest, en het betreft te final.

http://ubuntu.apt-get.eu/releases/

Geloof je het niet, dan moet je nog even een paar uur wachten :)

De torrents zijn daarnaast ook al verdacht extreem actief, dus ik ben aardig zeker van mijn zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Je kunt er niet 100% zeker van zijn, en je spreekt jezelf ook al tegen met "100%" en "aardig zeker". Het feit of de final officieel uit is of niet hangt niet af van het al dan niet verschijnen van iso's met een bepaalde naam op de mirrors of drukte van torrents, maar dat hangt af van het feit of het release team dat bekend heeft gemaakt of niet.
Dat neemt allemaal niet weg dat de kans wel groot is dat de iso's gelijk zijn aan de iso's van de final, en dat staat verder los van of men jou gelooft of niet, als je het zeker wil weten moet je wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:08:
Je kunt er niet 100% zeker van zijn, en je spreekt jezelf ook al tegen met "100%" en "aardig zeker". Het feit of de final officieel uit is of niet hangt niet af van het al dan niet verschijnen van iso's met een bepaalde naam op de mirrors of drukte van torrents, maar dat hangt af van het feit of het release team dat bekend heeft gemaakt of niet.
Dat neemt allemaal niet weg dat de kans wel groot is dat de iso's gelijk zijn aan de iso's van de final, en dat staat verder los van of men jou gelooft of niet, als je het zeker wil weten moet je wachten.
Heb je helemaal gelijk in, ik verplicht daarom ook niemand om ze te downloaden. De keuze is aan jullie...

Het zal sowieso niet lang meer duren, komen wat interessante dingen voor bij op #ubuntu-release-party :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
w.d schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:18:
[...]

In voorgaande versies stond naar mijn weten altijd 'beta' of 'rc' in de titel, en aangezien dat hier niet in de titel staat lijkt het een final. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet... Vandaar dat ik mijn berichtje ook in vragende vorm schreef! (Oh nee, vragen moeten in een apart topic!!! :P )
Volgens mij gaat het hier om een daily build van 16 Oktober die geen veranderingen ondergaan heeft en daarom nu als de final hernoemt is.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

blaataaps schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:08:
Klopt, maar bij de mirror list staat 7.10 er nu wel tussen zonder Beta/RC tags.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ansenyi schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:12:
[...]

Volgens mij gaat het hier om een daily build van 16 Oktober die geen veranderingen ondergaan heeft en daarom nu als de final hernoemt is.
Dat denk ik ook, ze waren gecamoufleerd als "beta", maarja wie gaat op 16 Oktober beta's uploaden naar officiële mirrors als de RC al uit is.

Verder geloof ik niet dat het nog mogelijk is, om op het laatste moment alle mirrors de syncen. Het moet er op een af andere manier al op staan.

De mirrors trekken het nu al niet, dus nog een versie uitbrengen wordt moeilijk.

Als ik het fout heb, geen bier voor mij vanavond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:18:
[...]

De mirrors trekken het nu al niet, dus nog een versie uitbrengen wordt moeilijk.
Dat het eventueel moeilijk zou zijn zou geen argument moeten zijn om toch te releasen als er vlak vantevoren toch nog iets gevonden wordt (het gebeurt niet zo vaak, maar uit te sluiten is het niet, bij debian waren ze eens net te laat immers, en moesten ze amper een dag na een stable r0 al een r1 uitbrengen omdat er iets serieus mis bleek).

[ Voor 22% gewijzigd door blaataaps op 18-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaataaps schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

Dat het eventueel moeilijk zou zijn zou geen argument moeten zijn om toch te releasen als er vlak vantevoren toch nog iets gevonden wordt.
Ik ga je niet tegen spreken, we shall see ;)

EDIT: En we hebben gezien, hij is uit!!! -> http://www.ubuntu.com/ _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een nederlandse mirror gevonden die nog niet down getrokken is.

http://ubuntu.apt-get.eu/releases/gutsy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 10:56
laat maar, spuit 11 : )

[ Voor 79% gewijzigd door Mitrilvich op 18-10-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hier een mirror van de TU Delft. Daar staan ook de torrents op, als we die gebruiken houden we de servers online, en bittorrent werkt uitstekend met een groot aantal peers :)

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 18-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
Tu Delft net binnengehaald ging heel snel op 1400kbps wat tegelijk mijn internet max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brupje

Brupje

3D nerd

jeeej downloaden gaat rap! dat is wel ees anders geweest bij een release :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
huh, is Gutsy al uit? :o

Damn, dan zat ik er 1 dag naast :P

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 18-10-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 09:32
hehe grappig je kunt de 7.10 cd in je windows pc stoppen en dan kun je firefox/thunderbird en abiword installeren voor windows :P
Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen