Je wil dat een bootloader de functionaliteit van een heel OS krijgt? Namelijk rw-access op allerlei filesystems, een complete editor? Ik denk dat je taken van een bootloader een beetje overschat. Ook vind je het logisch dat als je ubuntu geinstalleerd hebt, ubuntu niet gestart wordt? Dat is pas een onnodige drempel, je installeert iets, en als je herstart boot het niet eens. Die drempel is helemaal niet zo hoog, en op 100000 websites wordt volgens mij prima uitgelegd hoe je dat kunt instellen (en een editor is toch echt de basis dus dat lijkt me niet echt een drempel). Allemaal veel beter dan onder windows zelfs, waar default amper notie is van een bootloader, je maar moet uit zien te vinden dat je boot.ini of iets dergelijks moet editen, en default als je het installeert niet eens de optie iets anders op te starten.
Als je het minder opdringerig en vrijblijvender wil, moet je misschien het live-gedeelte proberen, laagdrempeliger dan dat kan het bijna niet
Als je het minder opdringerig en vrijblijvender wil, moet je misschien het live-gedeelte proberen, laagdrempeliger dan dat kan het bijna niet