[Ubuntu]Virtual terminals zoek na Gutsy-upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend kreeg ik de blije melding van m'n Update Manager dat 7.10 beschikbaar was, en ik kon upgraden. Zo gezegd zo gedaan, en alles werkt naar behoren, behalve m'n virtual terminals. Die dingen die je met Ctrl+Alt+[F1-F6] hoort te krijgen. Als ik daarnaar switch krijg ik alleen maar een zwart scherm met een knipperende cursor te zien.

Ik heb geen idee waar die dingen geconfigureerd worden. Op internet las ik dat er een file /etc/inittab moet zijn waarin /sbin/mingetty wordt aangeroepen. /etc/inittab bestaat bij mij echter niet eens, en /sbin/mingetty is niet geïnstalleerd. Is dit de bedoeling in Gutsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik kan me vergissen, maar /etc/inittab is normaal redelijk standaard. Je installatie boot gewoon naar GDM, ook zonder dat bestand? Normaal is /etc/inittab verantwoordelijk voor het opstarten van de login manager.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een verse installatie van Ubuntu 7.10 en daar zit geen inittab in.

Het lijkt deze bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jup, als ik reboot komt-ie gewoon bij GDM terecht. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik init 1 doe.

edit:
Dan mag ik dus rebooten... ik keek naar een mooi zwart scherm. :P

edit2:
Ja, het zal inderdaad die bug wel zijn. Ik heb inderdaad in /boot/grub/menu.lst dit als defkopts staan:
INI:
1
2
3
4
## additional options to use with the default boot option, but not with the
## alternatives
## e.g. defoptions=vga=791 resume=/dev/hda5
# defoptions=quiet splash vga=795

Dat zou betekenen dat ik de terminals wel te zien moet krijgen als ik de alternatieve (recovery) boot probeer. Even rebooten.

edit3:
Dat was 't. Nouja, even wachten tot ze 't gefixt hebben dan maar.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 19:39 ]