[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.476 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Ter info,..
hier ook ong. zoveel in 3D06,.. zo'n 5400 met mijn overclokte Opteron 165 en overclockte 7900GT @ 550/800 ;)
Ik vraag me af wat dat met een 8800GT zou geven want dat zou wel eens mijn volgende kaart kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Straks op de frontpage: "Nvidia komt met nieuwe hardware bij introductie Crysis"

Benieuwd wat ze daar achter de hand houden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik weet wat ze achter de hand houden. :*)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

CJ schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:35:
Vertel, of sta je onder NDA. Al heb ik wel mijn vermoedens wat er nog aan zit te komen. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:26
Hacku schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:28:
Straks op de frontpage: "Nvidia komt met nieuwe hardware bij introductie Crysis"

Benieuwd wat ze daar achter de hand houden.
Hoe wist je dat :o
CJ schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:35:
Tipje van de sluier...? Als ze de G92 gaan releasen binnenkort en ook met een G96 (D8P) en G98 (D8M) dan lijkt het met ook logisch als ze de G90 gaan releasen, zeker omdat ze het zelf hebben over een D8E (enthousiast), welke dan de naam 8900GTX zou kunnen gaan dragen.

Ook zou dat een beetje aansluiten op de hoax van een tijdje geleden met die zogenaamde specs van de G92, en het zou verklaren waarom nVidia al een jaar lang geen high-end kaart meer heeft gereleased...

Maar aangezien eerder werd gezegd dat er geen high-end kaart meer in November/2007 komt vind ik het ook weer een beetje raar.

Kun je niet wat richtlijnen geven over de performance en zeggen of het een serieuze bedreiging voor ATi wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De frontpage zegt dat D8P de G96 is, maar voor zover ik weet is dat de G92.

G96 staat voor zover ik weet gepland rond Maart/April 2008. Deze is laatst op de roadmap van nVidia verschenen, terwijl de G94 verdween. De G96 is de 65nm vervanger van de G84, dus een dieshrink met wat tweaks, net zoals de G98 de 65nm vervanger is van de G86.

Serieuze bedreiging voor AMD? De G80 is tot nog toe de snelste GPU die er is, dus een echte dreiging moet nog komen van de AMD kant... tenminste op highend gebied.

In de (upper)midrange en lowend echter zullen ze het zwaar krijgen tegen de RV670, RV635 en RV620. Ik kan je zeggen dat AMD zich niet echt zorgen maakt over de competiviteit van de R680 ten opzichte van de concurrentie. Dit kan je op meerdere manieren opvatten, namelijk competiviteit op het gebied van performance of op het gebied van prijs... of misschien wel een combinatie van beide.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Hoe wist je dat
Use the force Luke. Naast die gave kan je dankzij een abo de titels van het upcoming nieuws zien ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:55
Tom's Hardware heeft een DirectX 10 vergelijking opgesteld: http://www.tomshardware.c...-Radeon,review-29666.html
Best interessant, maar het wachten is natuurlijk op Crysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-05 00:40
Even een ander vraagje tussendoor:

Voorheen kon ik bij het bekijken van films gewoon mijn TV (2de beeldscherm) als volledig scherm beeld instellen met het klassieke menu.

Nu kan ik met de nieuwste driver nergens vinden hoe ik mijn TV als volledig scherm beeld instel, terwijl ik op mijn TFT-scherm gewoon mijn desktop hou.

Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Kan iemand mij helpen met mijn instellingen, ik heb het gevoel dat ik niet het maximale uit de graka haal. Ik kan kiezen uit 'Laat 3D toepassing beslissen', 'Geavanceerde Instellingen' & Gebruik mijn nadruk op 'Presatie - Gebalanceerd - Kwaliteit' !!!
Met name de geavanceerde instellingen interesseren me...

Ik heb een Go 7600GT ( Driver 163.71 ) + rest v d specs in mijn sig.

Ik wil graag weten welke instellingen er in het algemeen het beste zijn ?
Graag deze lijst overnemen en beste optie erachter met eventuele uitleg...

1 Anisotropische filtering ( TPG, uit,2,4,8,16x )
2 conformerende partroonklem ( Uit, OpenGL, Hardware )
3 Drievoudige buffering ( aan/uit )
4 foutrapportage ( aan/uit )
5 Interferentie-gammacorrectie ( uit/aan )
6 Interferentie-instelling ( TPG, uit, 2x,4x,8xS )
7 Interferentietransparantie ( uit, multi of super )
8 Mipmaps dwingen ( bilinair of trilinair )
9 Multibeeld/Gemende CPU versnelling.
10 Patroonfilteren - anisotropische mip-filteroptimalisering ( aan/uit )
11 Patroonfilteren - anisotropische voorbeeldoptimalisatie ( aan/uit )
12 Patroonfilteren - anisotropische negative LOD-vertekening ( toestaan/klem )
13 Patroonfilteren - trileaire optimalisering ( aan/uit )
14 Patroonfilteren - kwaliteit ( hoge kwaliteit, kwaliteit, prestatie, hoge snelheid )
15 Synchrone optimalisatie ( automatisch, aan/uit )
16 Uitbreidinglimiet ( aan/uit )
17 Verticale synchronisatie ( gebruik 3D-toepassing, uit forceren/aan forceren )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
1 Anisotropische filtering ( TPG, uit,2,4,8,16x ) 16x, zonder AF spelen kan eigenlijk gewoon niet :+
2 conformerende partroonklem ( Uit, OpenGL, Hardware ) Hardware
3 Drievoudige buffering ( aan/uit ) Uit
4 foutrapportage ( aan/uit ) Uit, alleen 'handig' bij troubleshooten
5 Interferentie-gammacorrectie ( uit/aan ) Aan, vind ik zelf beter en heeft amper performance hit
6 Interferentie-instelling ( TPG, uit, 2x,4x,8xS ) 4x, minder performance hit dan bij 8xS en toch redelijk beeldkwaliteit
7 Interferentietransparantie ( uit, multi of super ) Multi, lagere performance hit dan Supersampling maar ziet er veel beter uit dan non-transparante AA
8 Mipmaps dwingen ( bilinair of trilinair ) Uit
9 Multibeeld/Gemende CPU versnelling. Enkel beeldscherm
10 Patroonfilteren - anisotropische mip-filteroptimalisering ( aan/uit )
11 Patroonfilteren - anisotropische voorbeeldoptimalisatie ( aan/uit )
12 Patroonfilteren - anisotropische negative LOD-vertekening ( toestaan/klem )
13 Patroonfilteren - trileaire optimalisering ( aan/uit )
14 Patroonfilteren - kwaliteit ( hoge kwaliteit, kwaliteit, prestatie, hoge snelheid ) Kwaliteit, laat de meeste optimalisaties aan en heeft en niet te erge kwaliteitsverlies
15 Synchrone optimalisatie ( automatisch, aan/uit ) Automatisch
16 Uitbreidinglimiet ( aan/uit ) Uit
17 Verticale synchronisatie ( gebruik 3D-toepassing, uit forceren/aan forceren ) Gebruik 3d-toepassing

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 08-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
uhm... hij heeft een 7600GT en jij laat hem met 16xAF en 4xAA spelen... :?
Dan kan ie naar een powerpoint presentatie gaan kijken met die instellingen :+
@ NeoMe, je moet eerst voor jezelf ff afvragen wat je wilt bereiken. Snelheid of kwaliteit?
Ik zou zelf 8xAF aanzetten en geen AA met jouw kaartje, dan heb je nog een combinatie van kwaliteit/snelheid. Wil je voor kwaliteit gaan volg dan het advies hierboven op.

[ Voor 20% gewijzigd door Gurneyhck op 08-10-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gurneyhck schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:21:
uhm... hij heeft een 7600GT en jij laat hem met 16xAF en 4xAA spelen... :?
Dan kan ie naar een powerpoint presentatie gaan kijken met die instellingen :+
@ NeoMe, je moet eerst voor jezelf ff afvragen wat je wilt bereiken. Snelheid of kwaliteit?
Ik zou zelf 8xAF aanzetten en geen AA met jouw kaartje, dan heb je nog een combinatie van kwaliteit/snelheid. Wil je voor kwaliteit gaan volg dan het advies hierboven op.
Ik heb zelf tijdelijk een 7600GS gehad die ook nog eens een stuk lagere memsnelheid had, en daar ging 16x AF en 4x prima op, iig in BF2 :P Andere games weet ik niet, maar zijn kaart is wel een stukje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
BF2 is grafisch ook niet zo zwaar, dat spel wil vooral geheugen hebben (maar is tegenwoordig ook geen issue meer).

Om die instellingen te optimaliseren moeten we toch echt weten wat voor game je met wat voor resolutie, eisen en omgeving wil spelen. In Carreer mode van een strategy-game kun je met 20fps prima uit de voeten, en kun je leuk kijken hoe mooi alles is. Maar in on-line shooters wil ik gewoon 100% zeker performance, en helemaal niet afgeleid worden door details. Alles gaat dus op 1024*768, lage details, gefuckte gamma, en een lading AA + AF erover. Dat mooie gedoe zie ik toch niet, is alleen maar vervelend soms, en kan de boel nog ophouden ook... Het is dus erg persoonlijk, en afhankelijk van je systeem, het spel, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Heb voor nu even het bovenste schematje aangehouden, kijken of het bevalt...anders gaat AA & AF wat omlaag...8 ipv 16 en 2 ipv 4...

Verticale Sync moet uit in Counterstrike-Source, meer FPS geloof ik.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
VSync scheelt ENORM in FPS als je het uit zet inderdaad. Het is mooi, dat je niet af en toe zo'n lijntje hebt, maar het kost gewoon enorm veel rekenkracht.

Aangezien je een shooter-game speelt, en dan nog een waar FPS erg belangrijk zijn, zou ik het zo kaal mogelijk maken dat het er voor jou leuk uit ziet :P Kijk anders ook hier eens wat rond, want het is toch wel erg specifiek en persoonlijk wat je nu vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Speel eigenlijk alleen maar Shooters...
NTune loopt bij mij altijd meteen vast of kan dat niet met mijn kaart :S

Ben van 30 naar 60-90 gegaan...met bovenstaande configuratie.

Bedankt !

[ Voor 21% gewijzigd door NeoMe op 09-10-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:19
TheZeroorez schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:43:
VSync scheelt ENORM in FPS als je het uit zet inderdaad. Het is mooi, dat je niet af en toe zo'n lijntje hebt, maar het kost gewoon enorm veel rekenkracht.
De truuc is om Triple Buffering aan te zetten... als dat kan -> VSync aan met betere FPS.

Uitgebreide uitleg o.a. hier: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=928593

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
nVidia heeft de productie van de 8800GT gestart:
Santa Clara-based Nvidia Corp. is rumored to have placed a big bunch of orders with United Microelectronics Corporation (UMC) for its new 65nm GPU, the G92 aka D8P. Although TSMC is Nvidia's long-term fab buddy the Green Team has decided to give UMC a chance, either because TSMC's 65nm production is full on AMD RV630 and RV610 chips or because the relationship between the two companies is a little 'cold' right now. Whatever the reason, UMC can happily fire up its 12-inch fab in Taiwan and get the 5,000 to 6,000 wafers ordered by Nvidia done.

With such an order Nvidia is expected to have a decent amount of GeForce 8800 GT cards in stores on the official launch which is likely to come before the end of the month. The specifications of the upcoming GeForce 8800 GT can be found here.
En 8600 kaarten met pci-e 2.0 onderweg:
Nvidia has promised some time ago that it will be updating its mid-range offer so as to support the new PCI-Express 2.0 standard and it seems that the first 'official' moves in this direction have already been made. The Green Team of Santa Clara has begun shipping samples of GeForce 8600 GTS GPUs (G84-400) that support the standard and retail cards are set to arrive by the end of the year. The end result will not significantly differ from the current 8600 GTS as the board design will remain almost unchanged. The 6-pin connector for additional power will remain on the card for compatibility with PCIe 1.1 boards but it will not be needed when pairing up the card with a PCIe 2.0-supporting motherboard.

[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 09-10-2007 11:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Even een vraagje voor mensen die NVidia al wat langer volgen. Ik begrijp dat NVidia in principe aan hard launches doet (dus kaart direct beschikbaar toch?). Als dat zo is, is het dan zo dat de Verenigde Staten nog eerder zijn en dat Europa (en met name Nederland natuurlijk) langer moet wachten of kan je bij wijze van spreken naar de winkel rennen en je kaart kopen op het moment supreme van de launch?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Bij een hard launch liggen die dingen enige tijd op voorhand bij de distributeurs en dan ook in de winkels, je kan die op de dag van introductie dan ook gewoon ophalen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 16:12
zoepercavia schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:35:
Even een vraagje voor mensen die NVidia al wat langer volgen. Ik begrijp dat NVidia in principe aan hard launches doet (dus kaart direct beschikbaar toch?). Als dat zo is, is het dan zo dat de Verenigde Staten nog eerder zijn en dat Europa (en met name Nederland natuurlijk) langer moet wachten of kan je bij wijze van spreken naar de winkel rennen en je kaart kopen op het moment supreme van de launch?
Tussen US en EU en ASIA zit er nagenoeg geen verschil, het duurt vanaf China bv nagenoeg even lang om iets in de US te krijgen als in de EU. ASIA hebben het meestel een dag of paar dagen eerder beschikbaar echter komt dit door het logistieke voordeel, niet door een strategische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
nVidia gaat weer poen scheppen:
Nvidia’s G98 is also known as D8M and it's a $17 chip that is set to replace the current G86, 80 nanometre chip.

Nvidia’s new D8M, G98 is a $17 chip that will replace 8400GS cards in the OEM and channel market, but it will be a tough fight as Nvidia has very cheap Radeon HD2400 card to fight in this segment.

The card will cost just above $50 and it will be ready by middle of November. Traditionally Nvidia was losing to ATI in this market segment and ATI is very close with its 55 nanometre chips as well.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

3 terraflops 8)7 Ben benieuwd of het in de buurt komt, en wanneer.
GeForce 9800 will be a monster. Not that I think that this statement surprises you the least bit, but we were told by a friend that the next high-end GPU will not only sport double the performance of the ATi R680, but actually triple the performance. The card "R680" is suppose to have two RV670 chips side by side on a single PCB and be able to output around 1 TFLOPS. This is the next high-end card from AMD/ATI, but we should not forget about R700 which is due this Spring. G92 or whatever we should call it, is also slated for launch until Spring. When we first heard about the 3 TFLOPS it was too early for us to actually believe them, but it seems that NVIDIA is still telling its partners that 3 TFLOPS is what they will be getting.
http://www.nordichardware.com/news,6911.html

Dit is het speelgoed waarop ik zit te wachten tijdens het chillen bij de branding in Crysis.

[ Voor 81% gewijzigd door edward2 op 09-10-2007 18:46 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558

edit: al gepost

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 107558 op 09-10-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219166

:o die zal volgens mij wel DX10 vlotjes kunnen draaien. Iemand ideeën wnr deze gepland staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
edward2 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:40:
3 terraflops 8)7 Ben benieuwd of het in de buurt komt, en wanneer.

[...]

http://www.nordichardware.com/news,6911.html

Dit is het speelgoed waarop ik zit te wachten tijdens en chillen aan de branding in Crysis.
Wat is hun bron...? Ik geloof er namelijk niet zoveel van, iedereen kan wel zomaar iets schrijven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Het nieuws zou van partners van nVidia komen. Het zou me iig niet verbazen dat ze met zo'n monster bezig zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0zem
  • Laatst online: 17-05 00:40
Nogmaals:

Kan iemand mij helpen met het instellen van mijn 2de beeldscherm (TV) als volledig scherm beeld bij het afspelen van video's?

Ik kan met ForceWare 163.71 nergens vinden hoe ik dat doe. Voorheen was het erg eenvoudig in het klassieke menu te vinden... maja, die is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Laatst online: 09:27
gebruik je XP of Vista? Ik deed dit trucje ook toen ik XP gebruikte, maar met Vista lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nog even een update, nVidia zal in november een nieuwe versie van nTune uitbrengen waarmee de shaders van de G92/8800 kaarten onafhankelijk van de core en het videogeheugen overgeklokt kunnen worden. Dit kon al met RivaTuner maar straks ook met nTune.

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 09-10-2007 20:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:42

XanderDrake

Build the future!

Even voor de duidelijkheid: de G98 is een erg low end GPU ter vervanging van de 7200GS/8400GS. Hij kost slechts 17$ en is 65nm
Dus hij heeft geen 128bit/256bit bus, en gaat geen G86 G84 vervangen :P
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3543&Itemid=34

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
XanderDrake schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:44:
Even voor de duidelijkheid: de G98 is een erg low end GPU ter vervanging van de 7200GS/8400GS. Hij kost slechts 17$ en is 65nm
Even voor de duidelijkheid: de Core kost 17 dollar om te produceren, de kaart zelf zal boven de 50 dollar gaan kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Nee, verkoopprijs is boven de 50 dollar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
XanderDrake schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:44:
Dus hij heeft geen 128bit/256bit bus, en gaat geen G86 vervangen :P
http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=3543&Itemid=34
Urhm, de GF8400GS maakt gebruik van de G86, dus de G98 vervangt deze GPU wel degelijk.

Wat de G98 niet vervangt is de G84 die in de GF8600GT(S) gebruikt wordt. De opvolger van de GF8600 serie staat volgens mijn meest recente info gepland voor maart/april 2008 in de vorm van de G96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:02
Hacku schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:52:
Het nieuws zou van partners van nVidia komen. Het zou me iig niet verbazen dat ze met zo'n monster bezig zijn.
dat wordt het einde van ATi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Je bedoelt AMD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
3 teraflops is rauwe performance, dat wil niet zeggen dat je framerate x3 gaat. nVidia wil haar gpu's ook voor andere doeleinden gaan inzetten, vandaar die power.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226494

Ik wil een 8800gtx of een 8800 ultra kopen. Welke van deze 2 zou een betere keus zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 226494 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:48:
Ik wil een 8800gtx of een 8800 ultra kopen. Welke van deze 2 zou een betere keus zijn ?
Nu een 8800GT en later een 9800GTX :P
CJ schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:24:
Urhm, de GF8400GS maakt gebruik van de G86, dus de G98 vervangt deze GPU wel degelijk.
Whoops, aangepast O-)
Hacku schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:11:
Nee, verkoopprijs is boven de 50 dollar.
Ik had het over de chip.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:46:
[...]

Nu een 8800GT en later een 9800GTX :P
[...]
Whoops, aangepast O-)
[...]

Ik had het over de chip.
Nee wil een ultra of een gtx ik heb al een 8800gts 640mb en (die is sneller dan de gt dus die gt hoef ik niet) maar die wil ik verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het word deze XFX 8800 Ultra/650 XT
of
MSI NX8800 Ultra Overclocked

Ik twijfel erg tussen deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Ik had het over de chip.
Was een antwoord op leonpwner1 ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 226494 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:05:
het word deze XFX 8800 Ultra/650 XT
of
MSI NX8800 Ultra Overclocked

Ik twijfel erg tussen deze 2
Welke is het goedkoopst :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De normale ultra van asus. Die kost een 50 euro minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
  • Laatst online: 15-03-2023
pff, neem een gewone ultra, en overclock die zelf, simpel toch. Zo doe ik het ook.

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké Neem ik gewoon de goedkopste van asus die kost nu waar ik altijd bestel 599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 226494 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:38:
Oké Neem ik gewoon de goedkopste van asus die kost nu waar ik altijd bestel 599
Doe dat :)

En dan shaders overclockeeeuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:45:
[...]

Doe dat :)

En dan shaders overclockeeeuh!
Idd. Heb hem besteld en net mijn 8800gts 640mb verkocht.
Ik ga die ulta vies overklocken ghehehe

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 10-10-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees ik dat nu goed ? Gebruikt de 8800 ulta 2 pci-e sloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Anoniem: 226494 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:57:
Lees ik dat nu goed ? Gebruikt de 8800 ulta 2 pci-e sloten ?
nee, waar lees je dat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bramm schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:00:
[...]

nee, waar lees je dat nou weer?
Fout gelezen. Ik heb inmiddels de ultra besteld want het wachten op een nieuwe high-end kaart van Nv. zit er niet in want dat duurt me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
de koeler is zo groot dat ie twee slots nodig heeft in je bakkie.
1 pci 16x slot en een lege, plus 2 voedingsconnectoren!!! het slurpt energie

http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19

justifire

Shut up and squat !!

Anoniem: 226494 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

Idd. Heb hem besteld en net mijn 8800gts 640mb verkocht.
Ik ga die ulta vies overklocken ghehehe
Had er dan maar lekker een gts bijgestoken in SLI, zal een groter verschil geven dan van gts naar gtx te gaan.
En anders had ik een GTX gekocht en met een voltmodje flink opgeklopt.
De naam Ultra is gewoon zonde geld, beter te besteden aan een potmetertje.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

The Inq komt met ontzettend veel info over de 8800GT, teveel om nu snel op te sommen :)
Lees zelf maar:
Nvidia's G92 is little more than G80 in 65nm

VP2 engine, 128 scalar units

THE TIME for GeForce 8800GT is drawing near. The card will launch at the end of October, just in time for all those lovely games of November.

The GPU itself has 128 "super-scalar shader units" inside, and there have not been many changes over improving the efficiency of the design. The 8800GT will come to market with 112 units, disabling 16 units in order to get the yields as high as possible (similar to Cell CPU and its six or seven SPE out of eight ones actually manufactured in silicon). This will probably continue with future appearances of lower models, like "8800GS" (with an equal or lesser number of shader units).

This is identical to original G80, which had 128 units, and those chips that did not make the cut came to market as 8800GTS, 320 or 640MB. Now, Nvidia is getting ready to minimise the remaining G80 inventory with re-launch of 8800GTS 640MB, sporting 112 units - equal to upcoming 8800GT.

The chip itself is a 17x17mm die (289mm2), manufactured in both TSMC and UMC, with UMC order ranging between 850.000 and a million chips, depending on yield in hand. Nvidia is hoping to sell anywhere between two and three million chips ASAP, which is a hefty number for this part. Then again, with UT3 and Crysis, a new cycle will begin - so there is plenty of market interest.

Depending on partner, Nvidia is pricing G92 chip at around the $100 mark. This means partners will have a margin in the form of lowly single-digit number. The first 20,000 or so boards are reserved for a magical $199 mark, for which you will be able to buy a G92 combined with 256MB of GDDR3 memory (most likely Hynix el'cheapola GDDR3 chip, known from 8800GTS 320MB and ATI Radeon HD2900XT). For a few dollars more, (ok, around 50) 512MB GDDR4 will be your pick.

Nvidia is not officially supporting a third SKU, the 1GB card - but we learned that there is more than one partner in the chase to get the card with 1GB. These premium SKUs will probably go for between $299 and $349. This higher price will be reflected in performance, which is bound to exceed expectations.

You might ponder the question of performance, and it is a good one. As far as we have heard, there will be SKUs on the market with 256, 512 and 1024 MB of video memory, 256MB one will be locked by the lack of physical memory, 512MB will prove sufficient if you don't go overboard with resolution, 1GB will buy you peace of mind.

Of course, we're talking about performance in upcoming titles. 512MB will be a golden middle, but if you see a 8800GT with 1GB of memory, be ready to jump on it. [You sure about all this Theo? News Ed.] µ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even iets tussendoor, ik haal met 3dmark06 een hele lage score

Main Test Results
3DMark Score 7240 3DMarks
SM 2.0 Score 3150 Marks
SM 3.0 Score 2730 Marks
CPU Score 2669 Marks

Ik heb een E8650 met 2 x 1 GB pc6400 en een 8800 GTS 320 mb.

Dit is toch niet een normale score voor zo'n systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
is idd aan de lage kant, je score zou zo rond de 8500 punten uit moeten komen. Staat je PCI-E bus wel op 16x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bramm schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:22:
is idd aan de lage kant, je score zou zo rond de 8500 punten uit moeten komen. Staat je PCI-E bus wel op 16x?
ja die staat op 16x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165275

maar zijn er nou al schattingen over de prijs van de 8800gt? ik lees vooral rond de €250 en dat zo echt super zijn! of is dit puur een gok en wordt het wachten tot ie uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
€229 als ik het goed heb voor de 512MB versie. Maar dat kan verandert zijn. :)

Ik heb vandaag de een pdf-je van nVidia binnen gekregen (New Product Notice GF8800GT). D'r stond echter niet veel in over prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Ik had gisteren een 8800GTS 320Mb besteld voor 270 euro, maar ik kan beter wachten tot eind deze maand wanneer (hopelijk) de nieuwe kaarten verschijnen. Hopelijk zijn de prijzen dan gelijk of zelfs nog iets gunstiger. Ik ben een raytracer op de gpu aan het schrijven dus extra shaders zijn altijd welkom :) (en eindelijk eens spellen op hoge instellingen kunnen spelen trekt me ook aan natuurlijk :P)

Als ik zo lees heb ik het idee dat er 3 verschillen zijn tussen de 8800GT en de nieuwe 8800GTS serie:
  1. Geheugen grootte (640Mb tegenover 320/512Mb)
  2. Productieprocess (90nm tegenover 65nm)
  3. Geheugenbusbreedte (320 bits tegenover 256 bits)
Als dit zo is dan gaat prijsverschil de beslissende factor worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

CJ schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:14:
€229 als ik het goed heb voor de 512MB versie. Maar dat kan verandert zijn. :)
€229 is een prima prijs voor een 8800GT met DDR4! Als we the Inq mogen geloven tenminste :)

Ik ben benieuwd hoe de 8800GT en 2900Pro/2950Pro het gaan doen in de arena!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 16:43
ik weet niet wat ik hiervan moet geloven...maar zou wel mooi zijn als er ook een gts komt

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071010/g92_family.png

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071008/8800GTS640.gif

bron

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-10-2007 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
mjah klopt dat wel van dat el cheapo Hynix?
Anders klokken ze aardig over, niet echt veel verschil met de 640mb samsung chips in elk geval. De meeste 320's halen toch ook wel boven de 1900mhz wat al 300mhz meer is als stock.

de plek van de 8800gt 1gb wordt dan een beetje raar denk ik. zullen we goed merken wat de bottle van 256bit is, geldt zowel voor de 8800 en 2950trouwes.

edit: matig nog meer typen :P ik moet er om 7uur weer uit hoor :D.

hm 8800gts 256bit met veel shaders jah dan bottlen we nog ff verder.

[ Voor 37% gewijzigd door Powrskin op 11-10-2007 01:28 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Powrskin schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:25:
mjah klopt dat wel van dat el cheapo Hynix?
Goedkope chips wil niet zeggen dat ze niet goed clocken :)
hm 8800gts 256bit met veel shaders jah dan bottlen we nog ff verder.
Als we het hebben over dik DDR4 geheugen denk ik dat de bottleneck wel mee gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

justifire schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:03:
[...]

Had er dan maar lekker een gts bijgestoken in SLI, zal een groter verschil geven dan van gts naar gtx te gaan.
En anders had ik een GTX gekocht en met een voltmodje flink opgeklopt.
De naam Ultra is gewoon zonde geld, beter te besteden aan een potmetertje.
Een ultra heeft ander (verbeterde versie) gpu chips dan de gts/gtx. Ook makkelijker en verder oc-baar
En dat een 2e 8800gts in sli sneller is is dus niet waar. Volgens mij moet een singel ultra die overgeklockt is met een oc e6600 de 15k halen in 3dmark06. En dat haald een oc 8800gts in sli niet.
En dan nog hoef ik maar 350 euro bij te steken om een ultra te kopen. Dan is mijn keuze snel gemaakt whahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het eerste plaatje moet geloven kan ik beter voor een Gtx 768 mb gaan ivm de bussnelheid ongeacht hoeveel de nieuwe Gt/Gts aan geheugen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Hmm dat is dus vaag. Ik dacht dat de nieuwe 8800GTS nog steeds een 320 bits bus zou krijgen. Als ik het bovenste plaatje moet geloven wordt dat dus 256 bits, maar in de onderste plaatje staat dat deze 640Mb geheugen krijgt. Hoe krijg je dat voor elkaar dan met 10 x 16M x 32 geheugenchips? De onderste laat me denken dat het toch 320 bits geheugen krijgt. Maar jullie hebben het ook over DDR4 en wat nou de eigenschappen daarvan zijn weet ik zo niet. Even opzoeken :)

EDIT: Volgens wikipedia wordt het 320 bits, maar ook op 90nm. Oftewel gewoon afwachten totdat nVidia de specs aankondigt of totdat de kaarten uitkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 11-10-2007 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 02-06 03:07
Als zowel Nv als ATi de nieuwe generatie kaarten van minder bits voorziet, is de bussnelheid dan niet wat overrated?? Kostenbesparing oke, maar het lijkt me sterk dat ze beide hetzelfde doen terwijl het verlagen van de bus (veel) performance verlies teweeg brengt. Uiteindelijk is ook uit financieel oogpunt voor hun belangrijk dat ze een snelle kaart op de markt brengen.
Ook hier trouwens het gerucht over de 65nm 8800 GTS 512mb.

Uit een ander artikel van TechConnect over de 8800GT:

We're less than three weeks away from the release of the GeForce 8800 GT and (finally) the first benchmarks with the new D8P/G92-powered card have appeared online. The new card boasts a 65nm-built GPU clocked at 600 MHz. memory set to 1800 MHz, no less than 112 Stream Processors clocked at 1500 MHz and, paired up with a system running Windows XP it has managed to score, as you can see in the pictures below, 35351 points in Futuremark's 3DMark03 and [b]14679 points [/b]in 3DMark05. The scores are around what a 320 MB GeForce 8800 GTS would give out (higher in 03 but a little lower in 05) and they are promising especially as the 8800 GT will be cheaper than its older G80 brother.

Nu zeggen 3dmark scores geen hol, dus veel meer als een indicatie moet je het niet zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Illidan op 11-10-2007 10:52 ]

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oguz286 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:15:
[...]

Hmm dat is dus vaag. Ik dacht dat de nieuwe 8800GTS nog steeds een 320 bits bus zou krijgen. Als ik het bovenste plaatje moet geloven wordt dat dus 256 bits, maar in de onderste plaatje staat dat deze 640Mb geheugen krijgt. Hoe krijg je dat voor elkaar dan met 10 x 16M x 32 geheugenchips? De onderste laat me denken dat het toch 320 bits geheugen krijgt. Maar jullie hebben het ook over DDR4 en wat nou de eigenschappen daarvan zijn weet ik zo niet. Even opzoeken :)

EDIT: Volgens wikipedia wordt het 320 bits, maar ook op 90nm. Oftewel gewoon afwachten totdat nVidia de specs aankondigt of totdat de kaarten uitkomen.
Wordt wel spannend zo,
ivm de aanschaf van een nieuwe nivdia, met hoeveel geheugen moet ik minimaal goed kunnen gamen op 1920 x 1200 ? Aangezien ik dit weekend een 24 inch ga aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Anoniem: 107558 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

Wordt wel spannend zo,
ivm de aanschaf van een nieuwe nivdia, met hoeveel geheugen moet ik minimaal goed kunnen gamen op 1920 x 1200 ? Aangezien ik dit weekend een 24 inch ga aanschaffen
Ik heb zelf altijd cheap-ass kaarten gehad (nu een 7100GS :P) maar wat ik altijd lees is dat voor resoluties t/m 1680x1050 320Mb voldoende zou moeten zijn, maar alles daarboven toch echt meer geheugen nodig heeft. Check anders dit even:

Tom's Hardware charts

Btw, ik lees nu ook dat de nieuwe 8800GTS 128 shaders gaat krijgen, gaat lekker zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
Afbeeldingslocatie: http://pic.xfastest.com/sxs112/NV/8800GTB/05.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelF
3dmark05? waarom niet 06?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst benchmark van een GT, ziet er belovend uit,
2400 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 18:58

Format-C

Tracing Rays

'06 please. :P

Edit: The Inq zegt dat hij (de G92) in '06 10.800 scoort. En dat de RV670 11.400 scoort. De RV670 wint dus in 3DMark06. Echter won de HD2900XT ook van de 8800GTX in 3DMark06, dus op zich zegt het weinig.

Het zal gaan om de prijs, de IQ, en de AA performance.

[ Voor 91% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 12:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107558 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:04:
[...]

Eerst benchmark van een GT, ziet er belovend uit,
2400 Mhz
vind het niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Nee??? Het ding kost maar 199 tot 250 euries! Voor een kaart die bijna net zo snel is als een GTX is dat een koopje dacht ik.
GeForce 8800GT has two available models. The first being a 256MB will be priced around USD 199 while the 512MB will be priced at USD 249.
_/-\o_

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Je hebt een E6600 (2400 MHz), en een GTS 640mb; zou je een 3dmark05 kunnen draaien?

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
RappieRappie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

Nee??? Het ding kost maar 199 tot 250 euries! Voor een kaart die bijna net zo snel is als een GTX is dat een koopje dacht ik.

[...]

_/-\o_
199 dollar, dat wordt vanaf 170 euro ongeveer :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Illidan schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:21:
[...]

Je hebt een E6600 (2400 MHz), en een GTS 640mb; zou je een 3dmark05 kunnen draaien?
jah 18000 punten ik haal hem wel ff op

hier mijn bewijs
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/usersys/benchmarks/001197-5.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 11-10-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:19:
[...]

[...]

_/-\o_
hallo het is 3dmark05 een gtx haald de 20.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ja, en die kost 500 euro...

Een GT zal ook nog wel lekker bijklokken denk ik. En vergeet niet dat het op een stock proc gebenched is he? ;)
Hacku schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:23:

199 dollar, dat wordt vanaf 170 euro ongeveer :)
Dat weten we meestal wel in ons fijne "dollar is euro" landje. }:| Als hij 170 kost is het echt een koopje. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:26:
Ja, en die kost 500 euro...

Een GT zal ook nog wel lekker bijklokken denk ik. En vergeet niet dat het op een stock proc gebenched is he? ;)

[...]

Dat weten we meestal wel in ons fijne "dollar is euro" landje. }:| Als hij 170 kost is het echt een koopje. :)
mm voor stock is het netjes ongeveer net zo hoog als de gts en dat vor minder geld, >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Anoniem: 226494 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:24:
[...]

jah 18000 punten ik haal hem wel ff op
Thnx!
Dan lijkt het erop alsof de 512MB GT in ieder geval niet sneller is dan de 640MB GTS.
Die 512MB wordt dan dus idd meer de opvolger van de 320MB GTS.
Heeft iemand daar toevallig een 3dmark 05 score van liggen? Ik heb het vermoeden dat die nieuwe GT niet sneller is dan de 320MB GTS.
(beetje erg kort door de bocht uiteraard, een 3DMARK score hoeft geen hol te betekenen, maar voor nu ligt er geen ander vergelijkings materiaal voorhanden).

Edit: he wacht ff, zie net te laat dat die 18000 pnt gescoord zijn met een zwaar overgeclockte e6600 (nou ja zwaar, ik heb 'm nu ook staan op 400x9, maar toch), de grap is natuurlijk dat je 'm lekker op stock 2400MHz moet draaien ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Illidan op 11-10-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou trouwens een E6600 3700mhz een bottle nek zijn voor een 88ultra ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik hoop dat er snel een brute highend opvolger van de G80 komt. Binnenkort barst het het GFX geweld los in de vorm van COD4, Crysis en UT3 (UE3 Fuel of War) en verwacht na een jaar wel wat meer dan alleen een "zielig" midrange kaartje waar ik niets mee kan.

Vind het zowiezo maar een vreemde gang van zaken dat beide vendors nu eerst met El Cheapo zaken komen ipv the real deal. (nooit eerder in gfx vernomen).

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Herstel, 150 euro voor de goedkoopste 8800GT.

Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/2007/October/General%20News/d8p_slija.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Anoniem: 226494 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:36:
Zou trouwens een E6600 3700mhz een bottle nek zijn voor een 88ultra ??
ja vast ;) en er zijn ook zoveel snellere CPU's.
Misschien alleen als je op 800x600 speelt. Gewoon op high res +AA spelen

Maar Crysis (beta demo), Fuel of War etc krijgt m'n 8800U gewoon of z'n knieën hoor (al is de laatste wel erg beta)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
RappieRappie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:26:
[...]

Dat is al een hele tijd niet meer zo hoor! Het is tegenwoordig echt goedkoper en dat mag ook wel ook.
Overigens kon je in dit topic ook lezen dat CJ zei dat de 8800GT 512MB €229 moet gaan kosten.

edit: zie ook hacku zijn post hierboven.... ik was dus te laat... :z

[ Voor 7% gewijzigd door Gurneyhck op 11-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

edward2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:
Ik hoop dat er snel een brute highend opvolger van de G80 komt. Binnenkort barst het het GFX geweld los in de vorm van COD4, Crysis en UT3 (UE3 Fuel of War) en verwacht na een jaar wel wat meer dan alleen een "zielig" midrange kaartje waar ik niets mee kan.

Vind het zowiezo maar een vreemde gang van zaken dat beide vendors nu eerst met El Cheapo zaken komen ipv the real deal. (nooit eerder in gfx vernomen).
Je geeft zelf al het antwoord: El Cheapo... Beide merken proberen de winst uit DirectX10 te maximaliseren. Vele mensen zijn niet overtuigd van Vista en DX10, en dus probeer je je producten zo goedkoop mogelijk te houden (ook omdat je in de slag ligt met de andere videokaartenbakker, prijzenoorlog) om zoveel mogelijk mensen over de streep te krijgen.

En wat heb je daarvoor nodig? Tadaaa... El Cheapo-onderdelen, anders draai je verlies. En zeg nou zelf... wie geeft er nou om overklokken? Dat is slechts een marginaal deel van de doelgroep, de rest koopt hem voor de out-of-the-box performance, dus dan valt het toch niet op dat er El Cheapo-parts op zitten ;)

Tenzij blijkt over een paar maanden dat er een reeks dode 8800GT's is, a la 7900GT. Dat is niet goed voor je naam. Maar ik denk dat beide partijen daar wel rekening meehouden, die willen niet nog zo'n fiasco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:04:
[...]

ja vast ;) en er zijn ook zoveel snellere CPU's.
Misschien alleen als je op 800x600 speelt. Gewoon op high res +AA spelen

Maar Crysis (beta demo), Fuel of War etc krijgt m'n 8800U gewoon of z'n knieën hoor (al is de laatste wel erg beta)
Ik game wel ff op mijjn 360 totdat die 9 serie er is. In de huidige games is een XFX8800GTX XXX gewoon niet snel genoeg meer voor mij. 1920x1200 4xAA en 16xAF is niet te doen in veel games. :+
Hacku schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:02:
Herstel, 150 euro voor de goedkoopste 8800GT.
:D
edward2 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:57:

Vind ik ook. Van mij mag er NU een 9 serie komen. Het geld ligt al klaar. Of ATiMD moet met iets bruuts komen. Ook goed. Als het maar blaast... :9

Ik blijf het ook vreemd vinden dat er geen GTX update komt/ is.

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RappieRappie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:09:
[...]

Ik game wel ff op mijjn 360 totdat die 9 serie er is. In de huidige games is een XFX8800GTX XXX gewoon niet snel genoeg meer voor mij. 1920x1200 4xAA en 16xAF is niet te doen in veel games. :+

[...]

:D

[...]
Vind ik ook. Van mij mag er NU een 9 serie komen. Het geld ligt al klaar. :9 Ik blijf het vreemd vinden dat er geen GTX update komt/ is.
Of je gamed op een wat lagere resolutie :)

En trouwens, de mid-high-end markt is veel groter dan de echte high-end markt, dus daar valt veel meer geld te verdienen.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 11-10-2007 13:14 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

OOps, dubbelpost...

Zie hieronder.

[ Voor 142% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

FnF schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:13:

Of je gamed op een wat lagere resolutie :)
Kan, echter heb ik de games die ik heb (en dat zijn er nogal wat) allemaal al op " low-res" (1280x1024) uitgespeeld. En Bioshock bijvoorbeeld is echt een game die ik bewust laat liggen totdat ik hem op 1920x1200 @ highest AA + AF kan spelen. Dat is pas een belevenis... _/-\o_

Ook zal een GTX voor Crysis bij lange na niet snel genoeg zijn. OOK niet op bijv 1600x1200, wat ik ook wel een aangename reso vindt icm flat panel scaling. Dus ik zit echt te wachten op die 9 serie...
FnF schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:13:

En trouwens, de mid-high-end markt is veel groter dan de echte high-end markt, dus daar valt veel meer geld te verdienen.
Is idd zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
u vraagt...wij draaien :)

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071011/06.jpg

en 2005 @ 3600mhz (neem ik aan?)

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/news/071011/05.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-10-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Holy shit! Wat een snelle kaart is dat!!! _/-\o_ Dan wel met de proc op 3600 gebenched, echter is dat bijna de score die ik haal met een Quad @ 3GHz en een XFX8800GTX XXX!!! (Op Vista welteverstaan)

Zeer indrukwekkende score!

Met mijn (Leadtek/ 575/1800MHz) GTX scoorde ik in XP met de E6600 proc op 3000MHz iets van 11600... Dus dit GT kaartje schopt aardig kont, en is bijna net zo snel als een GTX...

[ Voor 87% gewijzigd door Format-C op 11-10-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mr. Detonator schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 13:22:
[...]

u vraagt...wij draaien :)

[afbeelding]

en 2005 @ 3600mhz (neem ik aan?)

[afbeelding]
Sjaaaaaaaaaaawung!

Sorry, maar mag ik dit extreem lekkere scores vinden voor een mid-end kaartje? Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als SLi fatsoenlijk werkte op Vista zou dit wel heel erg interessant zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Holy shit. Meer kan ik niet uitbrengen. Iemand een 8800GTX kopen :+ .

Maar waarom verkoopt nVidia deze als 8800GT? En niet als 8900GT of GTS oid. Dit is GTX niveau. Ik haal 11800 met E6600@3.4 en GTX @ stock. Die 200 punten haal ik nog wel met 200mhz cpu oc erbij.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 11-10-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
Holy Crap en dit wordt een 220euro kaartje _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Illidan op 11-10-2007 14:07 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een _Discussie_ topic, geen "stel-hier-je-kleine-vraagjes" topic.
Ook patsen met de overclock op je GeForce7/8 kaart hoort hier niet thuis.

Pats maar met nieuwtjes op het gebied van nVidia!