Evendim is zeker een mooi gebied, maar ik vind er wel een heel groot nadeel aan zitten. De westkant van het eiland is bijvoorbeeld alleen goed te bereiken door een verdomd lange zwempartij.
Nu is dat niet zo heel erg, maar soms is dat wel erg tijdrovend. Op deze manier kom je natuurlijk wel weer bij eilandjes waar je anders niet zou komen, dus het heeft zijn voor en zijn nadelen..
Zwemmen is goed voor de conditie (zou eigenlijk een deed moeten zijn... na 500 zwem-uren oid -> 3x zo snel zwemmen). Ik ben nog niet zover gekomen tot aan die west-kant van het meer...Anoniem: 218701 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:16:
De westkant van het eiland is bijvoorbeeld alleen goed te bereiken door een verdomd lange zwempartij.
Wat ik eigenlijk ook jammer vind, als we het nu toch over zwemmen hebben, is dat je niet onder water kunt zwemmen... dat zou toch weer wat extra's bieden... daarnaast kun je ook niet vissen. Dat is toch ook altijd een leuke bezigzaamheid als je ff niets te doen hebt.
euh...ja
Anoniem: 218701
Tsja, vissen zou wel een leuke profession kunnen zijn, of een manier om voedsel te verzamelen voor de cook...
Onder water kunnen zou ook wel grappig zijn, maar lijkt me nog best lastig te realiseren...wie weet in de toekomst he?
Onder water kunnen zou ook wel grappig zijn, maar lijkt me nog best lastig te realiseren...wie weet in de toekomst he?
Anoniem: 230357
Je hebt gelijk, het is niet super druk in dit topic, maar ik heb het liever rustig hier en druk op de server, dan andersom.
En ja, Evendim is zeker een leuk gebied
Vergeet ook niet de wanted posters te inspecten in die ruins Noord-oost van Tinnudir.
Gisteren een beetje van alles wat gedaan, zo'n 150 wargs gekilled voor mijn laatste 100 sturdy hides. Nu kan ik me gewoon weer volledig richten op armoring
Hard aan het werk met mijn artisan level. Ook nog wat rondgelopen in het westen van Evendim, een aantal van die woodtrolls het zwijgen opgelegd
Daarna een aantal quest in Trollshaw gedaan. Altijd leuk om die trollen daar te trainen !! Leuk gezicht om 7 van die monsters achter je aan te zien rennen
, en hopen dat je niet wordt gestunned 
Was gisteren met onder andere een hunter gegrouped.....zucht.....die het dus weer onnodig moeilijk maakte voor de minstrel. Iedere keer voor een pull zie ik een dozijn pijlen voorbijschieten. En ik dacht dat warlocks in EQ2 erg waren, maar de hunters in lotro zijn pas echt eeeuh....hardleers.
Level 39 ( guardian ) gedinged ! Dus nog 1 te gaan , en dan kan ik gaan aftellen naar 50
Dus mocht je op Laurelin zitten en een Guard nodig hebben, zoek me dan maar op onder de naam eeeuh... Marscha !!!
-Tank-a-Holic-
En ja, Evendim is zeker een leuk gebied
Gisteren een beetje van alles wat gedaan, zo'n 150 wargs gekilled voor mijn laatste 100 sturdy hides. Nu kan ik me gewoon weer volledig richten op armoring
Daarna een aantal quest in Trollshaw gedaan. Altijd leuk om die trollen daar te trainen !! Leuk gezicht om 7 van die monsters achter je aan te zien rennen
Was gisteren met onder andere een hunter gegrouped.....zucht.....die het dus weer onnodig moeilijk maakte voor de minstrel. Iedere keer voor een pull zie ik een dozijn pijlen voorbijschieten. En ik dacht dat warlocks in EQ2 erg waren, maar de hunters in lotro zijn pas echt eeeuh....hardleers.
Level 39 ( guardian ) gedinged ! Dus nog 1 te gaan , en dan kan ik gaan aftellen naar 50
Dus mocht je op Laurelin zitten en een Guard nodig hebben, zoek me dan maar op onder de naam eeeuh... Marscha !!!
-Tank-a-Holic-
Ik zou niet weten waarom dit lastig zou zijn, "al" mijn voorgaande mmorpg's hadden allemaal onder-water-zwemmenAnoniem: 218701 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:44:
Tsja, vissen zou wel een leuke profession kunnen zijn, of een manier om voedsel te verzamelen voor de cook...
Je moet dan weer rekening gaan houden met het onder water ademen, hoe lang kun je dat zonder dood te gaan, er moet veel meer onder water nog getekend worden...waar daar nu de details kunnen ontbreken..ik noem maar even wat he..Anoniem: 230357 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:56:
[...]
Ik zou niet weten waarom dit lastig zou zijn, "al" mijn voorgaande mmorpg's hadden allemaal onder-water-zwemmenDit is mijn eerste mmorpg die het dus niet heeft
![]()
-Tank-a-Holic-
Ik heb niet ontzettend veel MMORPG's gespeeld, dus ik kan niet met je meepraten...heb zelfs nooit WoW gespeeld, en als ik het goed begrijp ben ik daarmee een van de hele weinigen, maar het trekt me ook echt niet. Heb wel GuildWars gespeeld, wat ik zelf erg mooi gedaan vond. Toch had dat dan ook wel weer een aantal nadelen...je kon bijvoorbeeld nooit hoger dan level 20, waarna de rest toch op de een of andere manier voelde als nutteloos..skillpoints verzamelen deed me niet echt wat.
LOTRO is denk mijn eerste echt MMORPG, en die heeft nu net wat ik zoek...namelijk het Role-playen, maar dan ook nog eens in de wereld van Tolkien...twee vliegen in 1 klap.
Wat ze dan vaak doen is , of een aparte "meter" die verschijnt wanneer je onder water zit, of het gaat af van je "mana/power". Either way, wanneer deze balken het eindpunt hebben bereikt, dan volgt je health-meter, en wanneer deze op is, tsja ..dan...is het game overAnoniem: 218701 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
Je moet dan weer rekening gaan houden met het onder water ademen, hoe lang kun je dat zonder dood te gaan, er moet veel meer onder water nog getekend worden...waar daar nu de details kunnen ontbreken..ik noem maar even wat he..
Maar je hebt gelijk, het is wel weer een hoop werk, zeker omdat nu de game al live is. Ik verwacht ook niet dat ze dit gaan aanpassen.
Als ik iets moet opnoemen wat ik mis in lotro, dan moet ik gewoon zeggen, de evil side ! Owww wat had ik graag een Orc of iets dergelijks geweest
Euh... wat dacht je van Monsterplay? Dan kun je lekker de 'bad guy' spelenAnoniem: 230357 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:21:
Als ik iets moet opnoemen wat ik mis in lotro, dan moet ik gewoon zeggen, de evil side ! Owww wat had ik graag een Orc of iets dergelijks geweest
Neeeeheeee , hehehe, ik bedoel, een echt character ! En ook de roleplaying die daar bij hoort. Niet een pvp gevecht in een piepklein mapje.Muijs schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:29:
[...]
Euh... wat dacht je van Monsterplay? Dan kun je lekker de 'bad guy' spelen

Trouwens, volgens mij kun je niet eens praten met de " tegenpartij" in Monsterplay , toch ?
-Tank-a-Holic-
Denk op zich dat ie dat wel weet...ik denk dat hij bedoeld dat hij graag door de gewone wereld van LOTRO had heengebanjerd als een Orc, lijkt mij op zich ook wel leuk, maar zou nooit echt goed uitgewerkt kunnen worden. Tenminste, ik zou echt niet weten hoe. Dan krijg je PvP in het gebied van LOTRO en dat werkt naar mijn idee nooit zo goed. Dan kan een level 40 Orc gaan rondlopen in het begingebied van de humans ofzo...en daar gewoon alle lage levels good-spelers neer gaan hakken. Dat lijkt me sowieso ook wel een nadeel aan de PvP in veel andere games. Nu is de Ettenmoors een apart gebied waar je dit kunt doen, Human players kunnen hier zelf op hogere levels ook naartoe...waardoor je er zelf voor kiest om tegen hoge levels evil peopletjes te gaan vechten...Muijs schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:29:
[...]
Euh... wat dacht je van Monsterplay? Dan kun je lekker de 'bad guy' spelen
Ik heb het zelf tot nu toe maar 2x gedaan...ik vind normaal questen toch net iets leuker...
Gisteravond heb ik mn boog maar weer even uit de kast gehaald na een avondje RP. Waar op RP servers het normaal is, krijg je op Snowbourn echt de gekste blikken wanneer je door Bree wandelt in je beste (lees chique) outfit, rustig met elkaar babbelend over hoe smerig de straten zijn etc. Gelukkig zijn er wel mensen die er de humor van inzien en gewoon meedoen.
Zo was de Elf waarmee ik rondliep ontzettend verontwaardigd toen ik een buiging maakte voor een vrouwelijke Burglar. Buigen voor dieven doe je toch niet? Toch, toon respect voor een dief, en ze laten jou met rust. De Elf werd half Bree achtervolgd door een Burglar in stealth
.
Ook de demonstraties vuistvechten aan low-levels in Archet trok nogal wat toeschouwers.
Afijn, na een avondje RP, werd ik toch wat bloeddorstig. Uit ging de galakleding, af ging de mooie hoed. Het Superb Ranger armor ging weer aan, de boog op de rug. Ik wilde level 47 halen, want inmiddels zat mn vault vol met Fine Galadhrim armor, betere wapens en andere gadgets. Een blik op mijn XP bar vertelde dat ik nog zo'n 6 quests moest doen.
Ik ben Angmar even ingegaan, heb daar wat Angmar Coal gefarmed. In dat korte stukje bij de coal dropte maar liefst 3 van mijn pages voor The Way of the Hunter. Verder nog wat solo dingetjes gedaan zoals het jatten van Food Supplies uit Donnvail.
Daarna ben ik met een Burglar uit mijn kinship opnieuw Angmar ingedoken. Ik had nog wat quests in Donnvail open staan, dus zijn we die kant ingegaan. Na de eerste paar Hillmen te hebben afgeslacht, kwamen we ineens een named signature tegen. De burglar die mee was voorkwam het oproepen van vervelende spinnen, en al vlug was hij verslagen. Ik mocht me de gelukkige eigenaar noemen van een Beryl Shard.
We zijn even verder gelopen Donnvail in, en hebben met zn tweeën de Silent Judge een kopje kleiner gemaakt. Voor The Beast waren we toch met wat weinig, maar dat was geen probleem, die zouden we later op de avond nog even gaan doen. Toen ik mijn XP bar nog eens bekeek, bleek dat ik precies 103 XP tekort zou komen om te levelen, dus onderweg maar een Boar afgeslacht, die ook nog eens een exceptional hide dropte.
Bij het inleveren van de quest hoorde ik eindelijk de felbegeerde *ding* van level 47. Hierop zijn we meteen naar Rivendel gegaan, waar ik eindelijk mn Fine Galadhrim set, Fine Radiant Robe, Fortified Black Ash bow en mn Polished Ancient Steel swords (die ik had gekregen van een passerende crafter) kon equippen.
Toen ik mezelf eens bekeek, viel ik van mn stoel. Wat een lelijke armor, zo in dat rood. Meteen maar even een voorraadje Black dye aangebroken om alles weer netjes in het zwart te verven.
Na de garderobe wisseling zijn we, dit keer met een 2e hunter en een guardian, teruggegaan naar Donnvail, om The Beast af te slachten. Wederom dropte een page voor me. De burglar en guardian gingen net voor het einde dood, aangezien we geen healer hadden. Toen the Beast dood was, en al zn gesummonde vriendjes, wilde ik de andere hunter en mijzelf net meenemen naar Aughaire. Helaas spawnde op dat moment alles weer in. Ik riep nog "Desparate Flight" naar die ander, maar die luisterde niet, en kon ook 100 silver aftikken aan repair kosten.
Zo was de Elf waarmee ik rondliep ontzettend verontwaardigd toen ik een buiging maakte voor een vrouwelijke Burglar. Buigen voor dieven doe je toch niet? Toch, toon respect voor een dief, en ze laten jou met rust. De Elf werd half Bree achtervolgd door een Burglar in stealth
Ook de demonstraties vuistvechten aan low-levels in Archet trok nogal wat toeschouwers.
Afijn, na een avondje RP, werd ik toch wat bloeddorstig. Uit ging de galakleding, af ging de mooie hoed. Het Superb Ranger armor ging weer aan, de boog op de rug. Ik wilde level 47 halen, want inmiddels zat mn vault vol met Fine Galadhrim armor, betere wapens en andere gadgets. Een blik op mijn XP bar vertelde dat ik nog zo'n 6 quests moest doen.
Ik ben Angmar even ingegaan, heb daar wat Angmar Coal gefarmed. In dat korte stukje bij de coal dropte maar liefst 3 van mijn pages voor The Way of the Hunter. Verder nog wat solo dingetjes gedaan zoals het jatten van Food Supplies uit Donnvail.
Daarna ben ik met een Burglar uit mijn kinship opnieuw Angmar ingedoken. Ik had nog wat quests in Donnvail open staan, dus zijn we die kant ingegaan. Na de eerste paar Hillmen te hebben afgeslacht, kwamen we ineens een named signature tegen. De burglar die mee was voorkwam het oproepen van vervelende spinnen, en al vlug was hij verslagen. Ik mocht me de gelukkige eigenaar noemen van een Beryl Shard.
We zijn even verder gelopen Donnvail in, en hebben met zn tweeën de Silent Judge een kopje kleiner gemaakt. Voor The Beast waren we toch met wat weinig, maar dat was geen probleem, die zouden we later op de avond nog even gaan doen. Toen ik mijn XP bar nog eens bekeek, bleek dat ik precies 103 XP tekort zou komen om te levelen, dus onderweg maar een Boar afgeslacht, die ook nog eens een exceptional hide dropte.
Bij het inleveren van de quest hoorde ik eindelijk de felbegeerde *ding* van level 47. Hierop zijn we meteen naar Rivendel gegaan, waar ik eindelijk mn Fine Galadhrim set, Fine Radiant Robe, Fortified Black Ash bow en mn Polished Ancient Steel swords (die ik had gekregen van een passerende crafter) kon equippen.
Toen ik mezelf eens bekeek, viel ik van mn stoel. Wat een lelijke armor, zo in dat rood. Meteen maar even een voorraadje Black dye aangebroken om alles weer netjes in het zwart te verven.
Na de garderobe wisseling zijn we, dit keer met een 2e hunter en een guardian, teruggegaan naar Donnvail, om The Beast af te slachten. Wederom dropte een page voor me. De burglar en guardian gingen net voor het einde dood, aangezien we geen healer hadden. Toen the Beast dood was, en al zn gesummonde vriendjes, wilde ik de andere hunter en mijzelf net meenemen naar Aughaire. Helaas spawnde op dat moment alles weer in. Ik riep nog "Desparate Flight" naar die ander, maar die luisterde niet, en kon ook 100 silver aftikken aan repair kosten.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Overdag heb ik geen mogelijk om te LOTR-ingen, en ben ik wat meer op het forum... Maar je hebt gelijk-> beter druk op de server dan op het forum.Anoniem: 230357 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:45:
Je hebt gelijk, het is niet super druk in dit topic, maar ik heb het liever rustig hier en druk op de server, dan andersom.
Hoe bedoel je precies??? Er lopen inderdaad genoeg hunters rond die niet weten wat ze doen. Rain of arrows waar het niet moet... pullen als een gek, maar tjah ik zie ook wel eens minstrels als een gek aanvallen, terwijl ze eigenlijk alleen moeten healen in een full-fellowship ;)!Was gisteren met onder andere een hunter gegrouped.....zucht.....die het dus weer onnodig moeilijk maakte voor de minstrel. Iedere keer voor een pull zie ik een dozijn pijlen voorbijschieten. En ik dacht dat warlocks in EQ2 erg waren, maar de hunters in lotro zijn pas echt eeeuh....hardleers.
Ik heb inmiddels een lvl22 hunter... wat ik doe in fellowship is naast of net voor de minstrel staan om hem/haar te beschermen als mobs op hem/haar afkomen. Daarnaast doe ik om beurten aanvallen (constant van mob wisselen), zodat ik minder agro trek. Het is idd irri als opeens een mob op je af komt, en de rest van je fellowship dus achter die mob aan moet rennen.
Je moet er btw ook een beetje mee rekening houden dat het spannen van de boog ff tijd kost -> het kan dus zo zijn dat de hunter, voor jou een target in vizier heeft, jij hem aanvalt, en de hunter schiet.... Het lijkt dan alsof jij hem als eerste aanvalt, maar eigenlijk had de hunter hem al in vizier (als je als hunter beweegt, verlies je je target uit vizier en kun je opnieuw beginnen).
euh...ja
Ik ben het niet helemaal met je eens dat een minstrel in een full-fellowship eigenlijk alleen maar hoeft te healen...hangt uiteraard een beetje van de situatie af, maar ik help regelmatig behoorlijk mee bij het killen ook in een fellowship. Zeker als de groep redelijk gebalanceerd is, of we een goede captain bij ons hebben die dus wel weet hoe die daar gebruik van moet maken. Ga ik als minstrel wel mee met een fellowship bij bijvoorbeeld een moeilijkere instance of quest, dan concentreel ik me uiteraard bijna volledig op healen. Ik heb vaak als doel dat ik zeker op de makkelijkere stukken mijn medespelers geen moment op hun health bars hoef te laten kijken...niet nodig mensen...daar kijk ik wel naar..Rfce schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:35:
Hoe bedoel je precies??? Er lopen inderdaad genoeg hunters rond die niet weten wat ze doen. Rain of arrows waar het niet moet... pullen als een gek, maar tjah ik zie ook wel eens minstrels als een gek aanvallen, terwijl ze eigenlijk alleen moeten healen in een full-fellowship ;)!
Ik heb inmiddels een lvl22 hunter... wat ik doe in fellowship is naast of net voor de minstrel staan om hem/haar te beschermen als mobs op hem/haar afkomen. Daarnaast doe ik om beurten aanvallen (constant van mob wisselen), zodat ik minder agro trek. Het is idd irri als opeens een mob op je af komt, en de rest van je fellowship dus achter die mob aan moet rennen.
Je moet er btw ook een beetje mee rekening houden dat het spannen van de boog ff tijd kost -> het kan dus zo zijn dat de hunter, voor jou een target in vizier heeft, jij hem aanvalt, en de hunter schiet.... Het lijkt dan alsof jij hem als eerste aanvalt, maar eigenlijk had de hunter hem al in vizier (als je als hunter beweegt, verlies je je target uit vizier en kun je opnieuw beginnen).
Ben het er wel weer mee eens dat hunters (net als overigens alle classes) veel goede maar ook veel slechte spelers bevatten...ik heb echt achterlijke mensen zien voorbij gaan maar ook enorm goede... Lore-Masters die bijvoorbeeld zo goed bezig zijn dat je je echt altijd op 1 tegenstander kunt concentreren of Lore-Masters die denken dat ze voor damage-dealen zijn ingehuurd...begrijp me niet verkeerd..ze doen vaak een berg schade...maar zijn zelf ook zo breekbaar als porselein..
En dat geldt ook voor de minstrel...Anoniem: 218701 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:47:
[...]
Lore-Masters die denken dat ze voor damage-dealen zijn ingehuurd...begrijp me niet verkeerd..ze doen vaak een berg schade...maar zijn zelf ook zo breekbaar als porselein..
Kijk, bij simpele fellowship-quests kan een Mintrel goed mee vechten (zoals jezelf al aangeeft). Maar bij de zwaardere instances, zie ik niet graag een Minstrel mee vechten, waardoor jezelf constant moet focussen op je eigen health-bar, je mob én de minstrel.
Of nóg beter, vanaf book15 oid -> introductie van de hobby'sTsja, vissen zou wel een leuke profession kunnen zijn,
euh...ja
Een paar kleine hints. Om de beurt aanvallen is niet de beste keus. Omdat de taunts van een tank voornamelijk gericht zijn op een single mob, is de kans dat je de agro van een andere mob pakt dus groter. Gewoon met F assisten is de beste optie. Dat je naast de healer staat is wel goed.Rfce schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:35:
Daarnaast doe ik om beurten aanvallen (constant van mob wisselen), zodat ik minder agro trek.
Daarnaast moet de de tank de kans geven om agro te krijgen. Wanneer ik een pijl schiet om een mob te pullen, en de hunter schiet er dan 5 pijlen achteraan, is het niet raar dat de hunter de agro steelt. Om mijn taunt te gebruiken moet de mob echt letterlijk voor mijn neus staan, de taunt range is echt belachelijk klein. Ik kan dus ook geen taunt ranged pull doen.
Als je de tank +/- 5 seconden de tijd geeft om te taunten, zal dit al aanzienlijk schelen.
Ik heb hiervoor EQ2 gespeeld. Als eerste een 70 wizard, pas toen ik hierna mijn level 70 zerker ( mijn main voor de rest van mijn eq2 tijd ) levelde, kwam ik erachter dat ik mijn wizard altijd verkeerd had gespeeld. Hierna heb ik nog een level 70 fury ( te vergelijken met een minstrel ) aangemaakt, en weer leerde ik beter tanken. Toen nog een 70 dirge gemaakt, maar die was gewoon voor de lol
Ofterwijl, ik heb mijn tank het beste leren spelen, door andere classes te spelen
^^@-Tank-a-Holic-
Goede Tip, dat van die taunts wist ik dus bijv. al niet.. Maar ik dacht dus wel dat, doordat ik afwisselde de agro bij de tank blijft, toch?
Ik ben ook pas lvl22 met mijn Hunter, dus alle ander tips zijn uiteraard welkom
Dat laatste wat je aangeeft mbt Rain of Arrows, is me volledig duidelijk (die gebruik ik dan ook bijna nooit in een fellowship).
Goede Tip, dat van die taunts wist ik dus bijv. al niet.. Maar ik dacht dus wel dat, doordat ik afwisselde de agro bij de tank blijft, toch?
Ik ben ook pas lvl22 met mijn Hunter, dus alle ander tips zijn uiteraard welkom
Dat laatste wat je aangeeft mbt Rain of Arrows, is me volledig duidelijk (die gebruik ik dan ook bijna nooit in een fellowship).
euh...ja
Anoniem: 219289
Ik denk overigens wel dat de minstreel in de meeste full FSen gewoon kan meevechten. Ik denk dat het bij alleen de instances Great Barrows, Garth Aragwen, Doll Dinen, Fornost, CD en nog een paar hoge instances die ik niet weet de minstreel een healbot moet zijn.
Voor de rest kun je meestal wel een beetje meevechten, MITS je een gebalanceerde groep hebt.
Er zijn veel meer quests geweest waar ik enkel een healbot was, maar dan was de groep simpelweg niet heel erg goed, waardoor ik meer op healen moest focussen. Ik heb sowieso echt extreem weinig een goede tank meegemaakt, dat ik echt alleen de tank moest healen eigenlijk. Altijd wel weer van die prutsers die ertussen zitten, met name champs en hunters (no offense, maar die doen het meeste damage, dus snelste aggro, dus sneller healen).
Heel erg helaas ik mijn subscription uiteindelijk nu toch echt gestopt. Maargoed, ik zou het toch te druk hebben om te spelen. Maar het is toch jammer.
Voor de rest kun je meestal wel een beetje meevechten, MITS je een gebalanceerde groep hebt.
Er zijn veel meer quests geweest waar ik enkel een healbot was, maar dan was de groep simpelweg niet heel erg goed, waardoor ik meer op healen moest focussen. Ik heb sowieso echt extreem weinig een goede tank meegemaakt, dat ik echt alleen de tank moest healen eigenlijk. Altijd wel weer van die prutsers die ertussen zitten, met name champs en hunters (no offense, maar die doen het meeste damage, dus snelste aggro, dus sneller healen).
Heel erg helaas ik mijn subscription uiteindelijk nu toch echt gestopt. Maargoed, ik zou het toch te druk hebben om te spelen. Maar het is toch jammer.
Heb ik ook eigenlijk nooit gehad die luxe, van slechts de tank healen...heel af en toe kwam het in de buurt, maar goed...Anoniem: 219289 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:
Ik denk overigens wel dat de minstreel in de meeste full FSen gewoon kan meevechten. Ik denk dat het bij alleen de instances Great Barrows, Garth Aragwen, Doll Dinen, Fornost, CD en nog een paar hoge instances die ik niet weet de minstreel een healbot moet zijn.
Ik vond in ieder geval toen ik zover was, dat Book 4 chapter 8 zich erg leent tot full-healing, zoals ook Book 5 chap 5 en chap 8, verder kon ik over het algemeen in de epic quests vrij veel meevechten...het werd me zelfs een keer gevraagd van te voren of ik vooral ook veel mee kon vechten..kon nogal veel schade doen en er was een captain bij die ook wel wat kon healen maar minder schade deed...
Zonde dat je je subscription hebt moeten stopzetten, maar wie weet wat de toekomst brengt..
Jammer idd dat je ermee kapt... Gelukkig heb ik een life-time abbo... als ik dus een tijdje geen zin heb (kan ik me nu bijna niet voorstellen) las ik gewoon een pauze in.Anoniem: 219289 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:
Gisteren per ongeluk gemapt naar Esteldin (had vergeten mijn mile-stone aan te passen naar Ost Forod (

euh...ja
Ik heb me gisteren weer grandioos zitten ergeren aan het aantal crits wat je slaat als Forester/Prospector. Na een avondje farmen had ik 200 lebethron, en 150 pristine hides. Ik ga terug naar Esteldin om ze te boilen danwel treaten, en aangezien het toch lang duurt, ben ik een sigaret gaan pakken beneden. Ik kom terug, is mn lebethron net klaar, en ik zie het grandioze aantal van 100 treated lebethron in mn inventory. Niet één crit geslagen daarop! Toen dacht ik meer geluk te hebben met mn hides, want de eerste critte meteen. En daar bleef het bij.
Echt, elke profession heeft (al dan niet met items) een crit chance van 20 tot 60 procent, waarbij scrolls ook nog van invloed zijn. Forester en Prospector hebben gewoon 5%. Het gaat echt nergens over. Bij 200 lebethron zou ik 100 keer treaten. Dan zou ik theoretisch 5% critten, dus maar 5 keer! En wat levert die hele kleine kans me dan op? 110 treated lebethron in plaats van 100. Nou nou. Echt belachelijk hoe deze professions zijn ingericht.
Echt, elke profession heeft (al dan niet met items) een crit chance van 20 tot 60 procent, waarbij scrolls ook nog van invloed zijn. Forester en Prospector hebben gewoon 5%. Het gaat echt nergens over. Bij 200 lebethron zou ik 100 keer treaten. Dan zou ik theoretisch 5% critten, dus maar 5 keer! En wat levert die hele kleine kans me dan op? 110 treated lebethron in plaats van 100. Nou nou. Echt belachelijk hoe deze professions zijn ingericht.
Hehehehe, het is bijna nooit de fout van de tank wanneer deze agro verliest, zal eerder een dps speler zijn die zijn damage niet onder controle heeftAnoniem: 219289 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:
Ik heb sowieso echt extreem weinig een goede tank meegemaakt, dat ik echt alleen de tank moest healen eigenlijk.

Ik weet helaas nog niet hoe alle craft professions werken, maar ik ben een metalsmith. Wat dus betekent dat ik ook de prospector skill heb. Aangezien hier geen %crit tools voor zijn, zal ik hier niet veel crits uit halen. Mijn metalsmith skill, waar ik dan wel een %crit tool voor kan gebruiken, heeft dus een veel hogere kans op crits.MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
Echt, elke profession heeft (al dan niet met items) een crit chance van 20 tot 60 procent, waarbij scrolls ook nog van invloed zijn. Forester en Prospector hebben gewoon 5%.
Heb jij ook niet een basic skill, waar je een %crit tool voor kan gebruiken ?
Ja, ik ben Explorer, dus heb ik Tailor, met een Ancient Steel tool (+18%). Om daar Artisan van te masteren, moet ik 440 + 880 = 1320 tier punten halen. Dat betekent dat ik zo ongeveer 200 components moet maken, en daarna nog eens zo'n 100 stuks kleding. Dat zijn dus (200*2=400) + (100) = 500 boiled leather, wat weer uitkomt op 1000 hides. Met de huidige crits op forester, moet ik dan ongeveer 950 pristine hides hebben. Als het crit percentage nou eens wat hoger zou liggen, zouden dat er misschien 850 zijn. Nogal een verschil, scheelt me zo'n 150 beestjes doodmaken.
[ Voor 3% gewijzigd door MueR op 16-10-2007 13:16 ]
Anoniem: 191619
De prospector and Forester hebben idd maar 5% crit change en er is geen tool die dat wijzigd. Toch heb ik bij elke 50 hides / ore altijd wel 3 gecritte hides / ore. Meer geluk dan wijsheid. Maar erger is met 78% een master item critten en dan verliezen.
Gisteren een uurtje gespeeld met mn Minstrel 45 in Malenhad Angmar. Ik had Half Shell nodig en joinde een hunter 50 die daar aan het schieten was. Ik 'mocht' best een FS met joinen, maar ik moest passen op the turtle claws. Jaja, het was 23.00uur, is prima. Maar, ik had het kunnen weten.
Van heel Angmar, nee, Eriador, nee Middle Earth was ik gefellowed met de grootste niks-hunter allertijde. Nu ik zelf een hunter heb op hetzelfde niveau ben ik soms geneigd om hunters tips te geven. Nu dat deze 50 is, hoefde dat eigenlijk niet. Dacht ik.
Ik begon me steeds meer te ergeren aan het feit dat hij als een mongool aan het hunten was; en ik hem als tip meegaf, om na schieten in die pools een campfire te maken, want onze power dreigde naar nul te zakken. Ik van het healen als een gek, omdat meneer turtles pullde die 2 nanometer van elkaar stonden. ( en dan zeggen run, run!)
Nadat ik nog een keer aangaf: can you use your campfire please? kwam het hoge woord eruit:
- Dude, Im a Hunter!!
- Not a fighting machine!!
- Relax and shut up!!
Kijk, zeg dan meteen dat je op level 50 je skills niet doorhebt ( een gestunde turtle gaan fearen bijv.) en Hallo, jij bent de hunter, ik de healer, wie van onze twee is de fighting machine dan wel? Of kan je het niveau en snelheid niet aan.
Na die zinnen van hem, wilde hij uitelkaar. Logisch en zuchtte ik over het niveau van sommigen spelers. Als ik de posts hier lees, vraag ik me af of jullie ook zulke situaties meemaken, dat mensen bijna gaan cursen omdat ze het niet snappen.
Gisteren een uurtje gespeeld met mn Minstrel 45 in Malenhad Angmar. Ik had Half Shell nodig en joinde een hunter 50 die daar aan het schieten was. Ik 'mocht' best een FS met joinen, maar ik moest passen op the turtle claws. Jaja, het was 23.00uur, is prima. Maar, ik had het kunnen weten.
Van heel Angmar, nee, Eriador, nee Middle Earth was ik gefellowed met de grootste niks-hunter allertijde. Nu ik zelf een hunter heb op hetzelfde niveau ben ik soms geneigd om hunters tips te geven. Nu dat deze 50 is, hoefde dat eigenlijk niet. Dacht ik.
Ik begon me steeds meer te ergeren aan het feit dat hij als een mongool aan het hunten was; en ik hem als tip meegaf, om na schieten in die pools een campfire te maken, want onze power dreigde naar nul te zakken. Ik van het healen als een gek, omdat meneer turtles pullde die 2 nanometer van elkaar stonden. ( en dan zeggen run, run!)
Nadat ik nog een keer aangaf: can you use your campfire please? kwam het hoge woord eruit:
- Dude, Im a Hunter!!
- Not a fighting machine!!
- Relax and shut up!!
Kijk, zeg dan meteen dat je op level 50 je skills niet doorhebt ( een gestunde turtle gaan fearen bijv.) en Hallo, jij bent de hunter, ik de healer, wie van onze twee is de fighting machine dan wel? Of kan je het niveau en snelheid niet aan.
Na die zinnen van hem, wilde hij uitelkaar. Logisch en zuchtte ik over het niveau van sommigen spelers. Als ik de posts hier lees, vraag ik me af of jullie ook zulke situaties meemaken, dat mensen bijna gaan cursen omdat ze het niet snappen.
Dat is nou precies de reden waarom ik op hogere level quests alleen in fellowships ga met mensen die ik ken. Gisteravond ook in de trollshaws gaan hunten op Very Shaggy Auroch Tails met een lvl 50 LM en een lvl 49 Guardian uit mn kinship. Zowel de guardian als ik zijn explorer, dus we hebben gewoon duidelijk afgesproken dat ik hout zou farmen, hij de ore. Verder gewoon needen op alle hides, en om de beurt needen op een Tail. Verder heb je het enorme voordeel van teamspeak, zodat je niet tijdens het rondrennen pogingen hoeft te doen te typen naar de anderen.
Zeker in gebieden als Angmar en de Ettenmoors group ik alleen met bekenden. Daar is goede backup echt vitaal. Ik heb geen behoefte aan een champion die als tank gaat fungeren, of een loremaster die zn pet niet onder controle heeft, of niet op mijn power let.
Ik ben liever bezig met lowbies door book 1 en 2 helpen dan dat ik met dat soort idioten moet groupen om nog een level te halen. De laatste paar dagen ben dan ook voornamelijk aan het farmen of lowbies helpen.
Idioten lopen er genoeg rond. De hunter die jij beschrijft past daar prima bij. Echt jammer dat mijn class zo'n slechte naam heeft omdat er dat soort mafketels denken alles beter te weten.
Zeker in gebieden als Angmar en de Ettenmoors group ik alleen met bekenden. Daar is goede backup echt vitaal. Ik heb geen behoefte aan een champion die als tank gaat fungeren, of een loremaster die zn pet niet onder controle heeft, of niet op mijn power let.
Ik ben liever bezig met lowbies door book 1 en 2 helpen dan dat ik met dat soort idioten moet groupen om nog een level te halen. De laatste paar dagen ben dan ook voornamelijk aan het farmen of lowbies helpen.
Idioten lopen er genoeg rond. De hunter die jij beschrijft past daar prima bij. Echt jammer dat mijn class zo'n slechte naam heeft omdat er dat soort mafketels denken alles beter te weten.
Uiteraard ! Er zitten altijd ****** tussen. Maar gelukkig is het meerendeel gewoon normaal. Zelfde wanneer ik een ore wil pakken, en er staat een mob naast, ik die mob killen, en ondertussen komt er iemand langs die dan onder je voeten de ore pakt...Anoniem: 191619 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:20:
Tjsa...gelukkig kan het ook anders, gisteren was ik met 2 mobs in gevecht en stond naast een dwarf-iron ( waar ik in eerste instantie voor ging, alleen waren die beren het daar niet mee eens). Toen zag ik iemand komen aanrennen, een level 50 guard, maar hij bleef op zo'n 5 meter afstand staan kijken. Toen ik , uiteraard
Zo kan het dus ook
Al eens vergeleken hoe makkelijk het is om hout te harvesten t.o.v. bijvoorbeeld ancient iron ore of Misty Mountain silver? Denk dat het niet meer dan terecht is dat sommige professions meer crit kans krijgen. Het is natuurlijk zo dat je als prospector ook de basis 5% kans hebt en pas als je armour of weapons gaat maken er hogere kansen mogelijk zijn. Net als dat jij woodworker (denk ik?) ook meer kans hebt om critical items te maken met de juiste tools e.d.MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
Ik heb me gisteren weer grandioos zitten ergeren aan het aantal crits wat je slaat als Forester/Prospector. Na een avondje farmen had ik 200 lebethron, en 150 pristine hides. Ik ga terug naar Esteldin om ze te boilen danwel treaten, en aangezien het toch lang duurt, ben ik een sigaret gaan pakken beneden. Ik kom terug, is mn lebethron net klaar, en ik zie het grandioze aantal van 100 treated lebethron in mn inventory. Niet één crit geslagen daarop! Toen dacht ik meer geluk te hebben met mn hides, want de eerste critte meteen. En daar bleef het bij.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ik had het een tijdje geleden ook...ik kwam aanlopen bij een Ore, zie een mannetje ernaast staan...zie geen mob of wat dan ook...maar hij stond er echt bij wijze van spreken tegenaan...dus heb ik hem een /tell gestuurd of hij wel of niet de Ore ging minen, dat was niet het geval en hij was nogal verbaasd dat ik het uberhaupt vroeg...tsja..zo ben ik nu eenmaal...Anoniem: 230357 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:45:
[...]Tjsa...gelukkig kan het ook anders, gisteren was ik met 2 mobs in gevecht en stond naast een dwarf-iron ( waar ik in eerste instantie voor ging, alleen waren die beren het daar niet mee eens). Toen zag ik iemand komen aanrennen, een level 50 guard, maar hij bleef op zo'n 5 meter afstand staan kijken. Toen ik , uiteraard, als winnaar uit het gevecht kwam, en mijn ore ging minen, liep hij verder. Heb hem nog even een tell gestuurd en bedankt aangezien hij net zo makkelijk de ore had kunnen pakken. Zijn reactie was dat hij dus ook een hekel heeft aan mensen die dit doen
![]()
Zo kan het dus ook![]()
-Tank-a-Holic-
Als hunter heb ik even een vraag dus.
Ben nu lvl 29, dus nog een eind te gaan.
Maar kan iemand me eens vertellen wat de do's en dont's zijn van hunters.
Ik wil dsu niet liggen klooien bij anderen of het voorwerp worden van een curse.
Nu pull ik zo weinig mogelijk agro (heb daar een skil voor), ga niet als eerste schiten, leg wel een trap, en probeer eigenlijk zo veel mogelijk van tegenstanders weg te blijven.
Ben nu lvl 29, dus nog een eind te gaan.
Maar kan iemand me eens vertellen wat de do's en dont's zijn van hunters.
Ik wil dsu niet liggen klooien bij anderen of het voorwerp worden van een curse.
Nu pull ik zo weinig mogelijk agro (heb daar een skil voor), ga niet als eerste schiten, leg wel een trap, en probeer eigenlijk zo veel mogelijk van tegenstanders weg te blijven.
Anoniem: 191619
Kijk, die kwam ik ook laatst tegen en een /bow gedaan voor zijn patience en fairplay.Anoniem: 230357 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:45:
[...]
). Toen zag ik iemand komen aanrennen, een level 50 guard, maar hij bleef op zo'n 5 meter afstand staan kijken. Toen ik , uiteraard, als winnaar uit het gevecht kwam, en mijn ore ging minen, liep hij verder. Heb hem nog even een tell gestuurd en bedankt aangezien hij net zo makkelijk de ore had kunnen pakken. Zijn reactie was dat hij dus ook een hekel heeft aan mensen die dit doen
![]()
Zo kan het dus ook
Tailor (JohnnyV76 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:44:
[...]
Al eens vergeleken hoe makkelijk het is om hout te harvesten t.o.v. bijvoorbeeld ancient iron ore of Misty Mountain silver? Denk dat het niet meer dan terecht is dat sommige professions meer crit kans krijgen. Het is natuurlijk zo dat je als prospector ook de basis 5% kans hebt en pas als je armour of weapons gaat maken er hogere kansen mogelijk zijn. Net als dat jij woodworker (denk ik?) ook meer kans hebt om critical items te maken met de juiste tools e.d.
Hout en ore zijn even makkelijk te krijgen hoor. Alleen de master tier niet, want daar zitten te veel goldfarmers constant vaste routes te farmen, waardoor het godsonmogelijk is je tier te halen.
Mijn Hunter alt is pas lvl22, dus ik heb ook nog wel wat te leren ;-)... ik pull wel eens een mob die net voorbij een groepje loopt en dus niet te pakken is door er op af te lopen zonder dat groepje te pullen.maartend schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:24:
ga niet als eerste schiten
Traps leg ik ook zodra er wat veel elites rond lopen.. zo neem ik ook altijd een bulkje extra double-traps mee, die in 1x 2 mobs trappen. Campfires maak ik tot nu zelden (aangezien het eigenlijk nog niet nodig is geweest). Voor de rest hoor ik de tips ook graag aan van de hogere lvl hunters die hier posten :-).
Crit-verhaal explorer:
Mijn main-char is ook een Exlporer... Tot nu toe crit het tochwel aardig... zo laag als MueR aangeeft toch bijna nooit... meestal op de 20 à 25 heb ik een triple ingot of treated wood. Ben nu bezig met de artisan te masteren, en dat gaat inderdaad wat langzamer ;-). Daarin tegen crit de stuff wat ik maak met mijn tailor altijd aardig... gisteren nog voor een vriend en mijn lvl15 Minstrel een full setje kleding gemaakt.... Ik had hiervoor expres wel wat bomen in de barrow downs zitten affakkelen, voor hun apparte wortels, die de crit wat doen verhogen... Ik had 12 wortels bij elkaar na een half uurtje, en had dus een crit-kans van 65% op de kleding... alle 10 critten dus :-). Ik blij en mijn vriend bij... full setje paarse kleding op lvl 15
Harvest-verhaal:
Het komt idd wel eens voor zoals hier al meerdere malen is omschreven, dat er net voor je neus wat wordt weggekaapt als je nog net een wolfje of beer bent neer aan het meppen. Het is toch overduidelijk dat als iemand naast een ore/wood een mob staat te killen, dat het hem om de ore/wood gaat en niet om de mob:/. Zo'n speler gaat dan ook direct in mijn ignore lijst en krijgt een /rude gebaar.
Wat ik ook wel eens doe (als burglar) en ik ben met een mob bezig, is wachten totdat de speler begint met MIJN ore te minen en: HiPS... de mob richt zich vervolgens tot die andere speler, en het ore is alsnog voor mij
euh...ja
Gisteravond de rang Guardsman bereikt
De wargs stierven weer heerlijk, en in een uurtje 15 killing blows er bij hoor je mij niet klagen. Verder ook nog een kleine 200 pristine hides verzameld, deze kunnen mooi de auction hall in. De 300 die ik eergisteren verzameld had waren genoeg om me door mn tailoring tier te helpen.
Ik had er gisteren ook een paar, ik was ze aan het helpen in Dol Dinen. Allemaal low 30, helemaal blij dat er een DPS monster bij kwam (ik, lvl 47). Maar luisteren ho maar. Ze rennen naar elke mob die ze zien ("Rhyaehar maakt ze toch wel dood"), aggro-en alles wat maar enigsinds te aggro-en valt. Tis dat konijnen en vossen niet aggressief zijn. Na de zoveelste keer waarschuwen was ik het echt zat, en dat heeft ze allemaal het leven gekost. DF terwijl ze weer 3 trollen hadden gepulled, wachten op de spawn plek, en /mock met "/say This is what happens if you don't listen to an experienced player". Toen vonden ze me ineens niet meer lief. Hè, jammer.
Jammer genoeg wel. Dat soort prutsers geven de Hunter een erg slechte naam. Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat je een mob uit stun schiet, ik tab soms onbedoeld naar de verkeerde npc, maar die lui die systematisch lopen te klungelen...botoo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:
Het lijkt wel of de Hunter-class een grote populariteit geniet bij speler die niet na kunnen -of willen- denken. Champion is een goede tweede.
Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen).
Ik had er gisteren ook een paar, ik was ze aan het helpen in Dol Dinen. Allemaal low 30, helemaal blij dat er een DPS monster bij kwam (ik, lvl 47). Maar luisteren ho maar. Ze rennen naar elke mob die ze zien ("Rhyaehar maakt ze toch wel dood"), aggro-en alles wat maar enigsinds te aggro-en valt. Tis dat konijnen en vossen niet aggressief zijn. Na de zoveelste keer waarschuwen was ik het echt zat, en dat heeft ze allemaal het leven gekost. DF terwijl ze weer 3 trollen hadden gepulled, wachten op de spawn plek, en /mock met "/say This is what happens if you don't listen to an experienced player". Toen vonden ze me ineens niet meer lief. Hè, jammer.
[ Voor 67% gewijzigd door MueR op 17-10-2007 11:58 ]
Het lijkt wel of de Hunter-class een grote populariteit geniet bij speler die niet na kunnen -of willen- denken. Champion is een goede tweede.
Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen
).
Gisteren in Carn Dûm, waar we allemaal de items moesten verzamelen van Book 8 chapter 1, ook weer een Hunter special
. Vrijwel alle mobs daar zijn 48+ elite, je moet heel erg je best doen om er ééntje solo te verslaan en twee is niet te doen. Toen de item-drops wat langzaam ging besloot de Hunter om Wargs te gaan tracken omdat die de beste drops gaven . . . en weg was 'ie
Iets later kregen we te horen dat 'ie er een aantal gevonden had, maar dat idee hadden we al een beetje gezien zijn morale bar
. Natuurlijk hebben we 'm niet laten barsten, en de groep bleef uiteindelijk goed bij elkaar totdat iedereen zijn items had
, maar ik had er in het begin een hard hoofd in.
Eem oude vriend en teamspeler van mijn vorige char is weer een paar dagen terug online
en inmiddels is mijn Burglar ook (bijna) van zijn level dus kon ik hem helpen met zijn -nog immer openstaande- False King instance. Dat was de tweede keer in twee dagen dat ik een groep steunde terwijl het nog niet mijn quest is, en beide keren is het zonder sterfgevallen gelukt (ondanks meer dan 50% dread!). Nu ben ik zelf op dat instance aangeland en hoop dat ik ook de hulp kan krijgen van de diverse spelers die ik eerder geholpen heb, ik had mss beter hun namen kunnen noteren, iemand persoonlijk benaderen geeft meestal meer succes dan een LFF melding.
Crank is inmiddels naar 48 gedinged en kan nu eindelijk de Evershadowed cloack aan/om
Dat vind ik heel mooi om te zien en zeer nuttig voor de +2 stealth om te gebruiken, maar in combat is de 'gewone' fine radiant cloack wel beter. Ik kan met een muisklik omschakelen van cloack maar ze zijn wel alletwee zichtbaar op het scherm, en die fine cloack vind ik
vooral omdat iedere top level met zo'n opvallend ding rondloopt. Op die manier kan je in chaotische combats soms bijna niet zien welk char jijzelf nu aan het besturen bent. Evershadowed is lekker onderscheidend wat dat betreft
maar ja, goede combat stats zijn ook wel fijn.
Als je ooit een Burglar bezig ziet met een knipperende cloack dan ben ik dat dus
wissel/wissel/wissel . . .
Gisteren in Imlad een Minstrel bezig gezien met zo'n elite Warden. Aangezien het best wel lang duurde en de Minstrel niet echt in de gevaren zone kwam, vroeg ik eerst of 'ie hulp wilde voordat ik insprong. Hij bedankte, maar het was niet nodig en hij kon/wilde ook niet teamen omdat 'ie al in FS was (ook al was de rest niet daar). 10 minuten later zie ik in de verte een Minstrel in de problemen maar toen was 'ie te ver weg om nog te kunnen helpen
Ook nog even ge-teamed met een lvl50 Guard van het Apocalypta (oid) kinship. Dat kinship had ik hoog op mijn verlanglijstje staan omdat die een goede indruk maakte, helaas stond er op hun website dat er een algehele recruit-stop was omdat ze bezig waren met raid-organisatie.
Deze Guard was net bezig met een Altar-Priesteres voor de Sword-Altar quest (A Tenious Thread). Deze had ik zelf op één altar na af. Alles solo gedaan: sneak / riddle priest / altar en hips, maar het Altar in Bail Rova trok teveel aggro en ik had te weinig tijd om het laatste sword te plaatsen
Metde Guard erbij was het nog steeds te veel aggro, maar daar konden we een leuk diversion truukje op toepassen. Eerst pullde hij alle aggro bij het Altar vandaan zodat ik het sword kon plaatsen en daarna rende ik door het camp met 10-12 elite achter me aan zodat hij zijn sword kon plaatsen
het was echt een relaxde Guard om me te spelen, kon rustig wachten als dat nodig was maar ook onverzettelijk tussen de mobs raggen met z'n tweeën. Ging best lekker met alle aggro op heb en de Burglar in de rug van de mobs, als het er teveel tegelijk waren zette ik er één of twee tijdelijk in de wacht en werkten we ze één voo één af 
Toen iets later mijn Champion teammaatje er bij kwam hebben we alle altars nog eens overgedaan.
Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage. Natuurlijk heb ik dan de aggro maar de rest van het team komt er dan aan en die nemen het weer over. Als ik solo heb ik een vaste volgorde attacks die na de initiele hit de mob verder debuffen, bleeden en vervolgens stunnen, tegen de tijd dat de mob ook wat kan gaan doen is 'ie een aardig eind door z'n morale heen. Op die manier kan ik redelijk probleemloos een lvl52 elite Angmarin de baas
, helaas is dat nutteloos omdat die vreemd genoeg minder xp opleveren dan de sub 50 Angmarins en spiders in Himbar.
Vooral het tank/aggro/dps verhaal ^^ is typerend. AoE of Rain of Arrows als er mobs stunned staan is beslist geen uitzondering (ook al begint de Champ waar ik veel me team het nu te begrijpen
Gisteren in Carn Dûm, waar we allemaal de items moesten verzamelen van Book 8 chapter 1, ook weer een Hunter special
Eem oude vriend en teamspeler van mijn vorige char is weer een paar dagen terug online
Crank is inmiddels naar 48 gedinged en kan nu eindelijk de Evershadowed cloack aan/om

Als je ooit een Burglar bezig ziet met een knipperende cloack dan ben ik dat dus
Gisteren in Imlad een Minstrel bezig gezien met zo'n elite Warden. Aangezien het best wel lang duurde en de Minstrel niet echt in de gevaren zone kwam, vroeg ik eerst of 'ie hulp wilde voordat ik insprong. Hij bedankte, maar het was niet nodig en hij kon/wilde ook niet teamen omdat 'ie al in FS was (ook al was de rest niet daar). 10 minuten later zie ik in de verte een Minstrel in de problemen maar toen was 'ie te ver weg om nog te kunnen helpen

Ook nog even ge-teamed met een lvl50 Guard van het Apocalypta (oid) kinship. Dat kinship had ik hoog op mijn verlanglijstje staan omdat die een goede indruk maakte, helaas stond er op hun website dat er een algehele recruit-stop was omdat ze bezig waren met raid-organisatie.
Deze Guard was net bezig met een Altar-Priesteres voor de Sword-Altar quest (A Tenious Thread). Deze had ik zelf op één altar na af. Alles solo gedaan: sneak / riddle priest / altar en hips, maar het Altar in Bail Rova trok teveel aggro en ik had te weinig tijd om het laatste sword te plaatsen
Metde Guard erbij was het nog steeds te veel aggro, maar daar konden we een leuk diversion truukje op toepassen. Eerst pullde hij alle aggro bij het Altar vandaan zodat ik het sword kon plaatsen en daarna rende ik door het camp met 10-12 elite achter me aan zodat hij zijn sword kon plaatsen

Toen iets later mijn Champion teammaatje er bij kwam hebben we alle altars nog eens overgedaan.
Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage. Natuurlijk heb ik dan de aggro maar de rest van het team komt er dan aan en die nemen het weer over. Als ik solo heb ik een vaste volgorde attacks die na de initiele hit de mob verder debuffen, bleeden en vervolgens stunnen, tegen de tijd dat de mob ook wat kan gaan doen is 'ie een aardig eind door z'n morale heen. Op die manier kan ik redelijk probleemloos een lvl52 elite Angmarin de baas
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Welk lvl is je Burglar nu?? Dat lukt me nu ook wel vaker (lvl37)... je moet dan wel idd een goede voorbereiding treffen anders lukt het niet: Sneak, Diversion, Reveal Weakness, Aim en dan een Provoke of Cunning Attack... De mob verschikt zich weergaloos ;-)botoo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:42:
Burglar doet inmiddels een gruwelijke berg damage op de eerste critical hit vanuit stealth, die crit lukt met de juiste voorbereiding bijna altijd en doet vaak 600+++ damage.
euh...ja
Cranck is nu lvl 48 Burglar. De damage output is ook afhankelijk van het lvl van de mob (of van het verschil in mob/Burg lvl), ook is het afhankelijk van het soort mob, op humans lijk ik het best te scoren.
Cranck's (solo) attack sequence: Sneak, Reveal Weakness, Aim, Suprise Strike, daarna Counter Defence, Burglar's Advantage, Cunning Attack, Double Edged Strike, Exposed Throat, gevolgd door Dust in the Eyes en Startling Twist. Vanaf dat moment is de mob meestal weer stunned dus ga ik snel achter 'm staan en lanceer de volgende serie
Als ik veel damage terug verwacht dan doe ik ok een Touch en Go zodra de mob weer in beweging komt.
[edit01]
De hoeveelheid damage is natuurlijk ook afhankelijk van je might. Ik zit nu -zonder buffs- bijna op might 400 (met food-buff er boven). Ik had liever een agility gehad in die orde maar dat zit nu op ~350. Helaas zijn er makkelijker +30 might spullen te vinden/maken dan +30 agility, dwz spullen van vergelijkbare stats. De damage-output van de Burglar is nu vergelijkbaar met een Guard of iets beter omdat de Burglars twee wapens hanteert en de Guard doorgaans een shield.
In het options mune kan je aanvinken dat je de damage van de anderen ook kan zien, dus dan krijg je een aardig idee, ook als zie je dan alleen de absolute damage per hit en niet hoeveel dps het is. Een dikke twohander doet dikkere cijfers neerzetten, maar wel veel minder vaak als dual-wield.
[edit02]
Nog een kleine 10 keer HiPS doen en ik krijg de Leafwalker upgrade waarmee ik in stealth bijna even snel kan lopen als normaal, da's best heel makkelijk
Cranck's (solo) attack sequence: Sneak, Reveal Weakness, Aim, Suprise Strike, daarna Counter Defence, Burglar's Advantage, Cunning Attack, Double Edged Strike, Exposed Throat, gevolgd door Dust in the Eyes en Startling Twist. Vanaf dat moment is de mob meestal weer stunned dus ga ik snel achter 'm staan en lanceer de volgende serie
Als ik veel damage terug verwacht dan doe ik ok een Touch en Go zodra de mob weer in beweging komt.
[edit01]
De hoeveelheid damage is natuurlijk ook afhankelijk van je might. Ik zit nu -zonder buffs- bijna op might 400 (met food-buff er boven). Ik had liever een agility gehad in die orde maar dat zit nu op ~350. Helaas zijn er makkelijker +30 might spullen te vinden/maken dan +30 agility, dwz spullen van vergelijkbare stats. De damage-output van de Burglar is nu vergelijkbaar met een Guard of iets beter omdat de Burglars twee wapens hanteert en de Guard doorgaans een shield.
In het options mune kan je aanvinken dat je de damage van de anderen ook kan zien, dus dan krijg je een aardig idee, ook als zie je dan alleen de absolute damage per hit en niet hoeveel dps het is. Een dikke twohander doet dikkere cijfers neerzetten, maar wel veel minder vaak als dual-wield.
[edit02]
Nog een kleine 10 keer HiPS doen en ik krijg de Leafwalker upgrade waarmee ik in stealth bijna even snel kan lopen als normaal, da's best heel makkelijk
[ Voor 42% gewijzigd door botoo op 17-10-2007 13:09 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Anoniem: 234190
Ik zit met een probleempje met de grafix:
Mijn instelling heb ik op very high staan. Nu is het zo dat beelt erg hapert ingame. Als ik heb terug zet naar high, en verder naar medium, blijft hij even veel haperen.
Zit op server Eldar.
PC hardware:
- Club3D ati radeon X1950 pro - 256 mb
- AMD opteron 170 dc @ 2700mhz
- Kingston hyperX PC3500 (2 x 512 mb)
Iemand die deze problemen kent, en/of een oplossing weet om de instellingen te veranderen
Thanx
Mijn instelling heb ik op very high staan. Nu is het zo dat beelt erg hapert ingame. Als ik heb terug zet naar high, en verder naar medium, blijft hij even veel haperen.
Zit op server Eldar.
PC hardware:
Iemand die deze problemen kent, en/of een oplossing weet om de instellingen te veranderen
Thanx
Misschien dat je geheugen wat weinig is.Anoniem: 234190 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 17:33:
Ik zit met een probleempje met de grafix:
Zit op server Eldar.
PC hardware:
Thanx
Ik draaide zelf met 1 GB en een 7600GT en op 3 GHz, maar toen ik overstapte naar 2 GG ging alles met sprongen vooruit. Je systeem is volgens mij te ligt om dit op high te draaien, hij vraagt nl. ook veel normaal geheugen.
Anoniem: 234190
[/quote]Misschien dat je geheugen wat weinig is.
Ik draaide zelf met 1 GB en een 7600GT en op 3 GHz, maar toen ik overstapte naar 2 GG ging alles met sprongen vooruit. Je systeem is volgens mij te ligt om dit op high te draaien, hij vraagt nl. ook veel normaal geheugen
[quote]
Kan zijn,, hij moet waarschijnlijk ook veel gebied laden, wat je geheugen zwaarder belast. Straks met upgrade naar AM2 systeem, maar meer geheugen er inzetten.
Ik draaide zelf met 1 GB en een 7600GT en op 3 GHz, maar toen ik overstapte naar 2 GG ging alles met sprongen vooruit. Je systeem is volgens mij te ligt om dit op high te draaien, hij vraagt nl. ook veel normaal geheugen
[quote]
Kan zijn,, hij moet waarschijnlijk ook veel gebied laden, wat je geheugen zwaarder belast. Straks met upgrade naar AM2 systeem, maar meer geheugen er inzetten.
Anoniem: 66797
ook maar weer een update van mij...
Amberlin is level 45 en dat zal ze voorlopig wel blijven. 45 worden was het belangrijkste zodat ze 20% tool kon gebruiken, direct 8 engraved beryl items gemaakt met slechts 2 crits
daarna nog een recipe gevonden en weer mis
toen een kinmate vroeg om een try te doen op een etched beryl ring critte hij in 1 keer de geluksvogel was blij 
Ellendras heeft gisteren eindelijk de laatste componenten behaald voor de class quest! toen meteen gaan slapen (was wat laat geworden) straks even quests cashen zodat ik mijn 2 class items krijg en mijn 4e legendary skill
blijft over wat deeds en reputations (alle equiped traits heb ik op max)
ook heb ik een helegrod RAID gedaan wat een afknapper was dat zeg!!!!! op zich is het raiden leuk en je kan (moet is een beter woord) alles uit je char persen. maar wat mij enorm tegenvalt zijn de rewards heb 5 uur lopen ploeteren en enige wat ik heb geloot is wat onzin vendor crap (80 silver ofzo) en 3 exceptional hides nou nou wat een reward als je dat afzet tegen de 280 silver repair dan heb ik dus na 5 uur ploeteren VERLIES gemaakt. heb 3 quests met crap reward afgehandeld.
we hebben een gigantische spin aan gruzelementen gehakt en daarvan dropte wel 1 x de benodigde mandible om een toffe quest te cashen. tevens zijn er 4 epic items gedropt. conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.
ben ik nou de enige die dit zwaar waardeloos vind ???
Amberlin is level 45 en dat zal ze voorlopig wel blijven. 45 worden was het belangrijkste zodat ze 20% tool kon gebruiken, direct 8 engraved beryl items gemaakt met slechts 2 crits
Ellendras heeft gisteren eindelijk de laatste componenten behaald voor de class quest! toen meteen gaan slapen (was wat laat geworden) straks even quests cashen zodat ik mijn 2 class items krijg en mijn 4e legendary skill
ook heb ik een helegrod RAID gedaan wat een afknapper was dat zeg!!!!! op zich is het raiden leuk en je kan (moet is een beter woord) alles uit je char persen. maar wat mij enorm tegenvalt zijn de rewards heb 5 uur lopen ploeteren en enige wat ik heb geloot is wat onzin vendor crap (80 silver ofzo) en 3 exceptional hides nou nou wat een reward als je dat afzet tegen de 280 silver repair dan heb ik dus na 5 uur ploeteren VERLIES gemaakt. heb 3 quests met crap reward afgehandeld.
we hebben een gigantische spin aan gruzelementen gehakt en daarvan dropte wel 1 x de benodigde mandible om een toffe quest te cashen. tevens zijn er 4 epic items gedropt. conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.
Sneaky avondje gisteren 
Allereerst had ik het geluk dat ik een LFM las die een ploeg zocht voor het 'Mordirith - the False King' instance, en dat -eindelijk voor mezelf- af kon ronden. Vanaf daar een hoop gereis en uieindelijk het opzoeken van Sara Oakheart in Nan Gurth - Minas Deloth. Niet bepaald een makkelijke omgeving, lvl 52 mobs lopen er net zo makkelijk rond als Hobbits in de Shire
, en al is een enkele 'normale' lvl 52 nog wel solo te mannen, als het er meer zijn word het toch wel lastiger en als het elite is ronduit vervelend 
Maar toch: sneak-gear aan en scouten met de Burglar
. Ik weet nog van die quest met mijn Champion dan Sara lastig te vinden is, dus bot geweld kost alleen maar veel tijd 
Ik had ook nog 3 'Defeat the Champion of Minas xx' open staan, dat zijn quest die je krijgt als je een black incantations tablet vind en laat vertalen in Rivendell. Die Champions zijn allemaal 50+ elite en bevinden zich in één van de Minas'sen omringd door mobs. De eerste die ik vond was Minas Agar en nadat die plaats op mijn map genoteerd was ben ik weer verder gesneaked.
Bij Minas Maur aangekomen zag ik een aantal mobs liggen en hoorde combat, bij de Champion aangekomen zag ik 2 Dwarf Champions druk in de weer met de Champion van Minas Maur maar ze staonden er niet goed voor dus (zelfs ongevraagde) hulp leek zeer welkom. Vanuit stealth stortte ik me op de lokale Champion, heel snel kreeg ik een invite die ik natuurlijk accepteerde en er direct een healing conjunction op liet volgen waardoor de troeven bij ons drietal kwamen te liggen en de lokale Champ ten onder ging waarmee gelijk mijn quest vervuld was
(ik wist op dat moment niet dat ik deze ook moest doen dus dat was een leuke opsteker voor mijn hulp).
Na afscheid genomen te hebben van beide dwarves (blok aan je been as je een beetje op wilt schieten
), sneakte ik iets verder waar ik vanuit de schaduw besprongen werd door van die laagbijdegrondse stiekeme griezels! Moet niet gekker worden als een goudeerlijke Burglar op zo'n manier word aangevallen 
De eerste twee stealth-mobs gingen braaf ten onder, maar toen trof ik een elite en ging het wat stroever
Gelukkig waren mijn twee dwarven vrienden in de buurt en die staken ook even de handen uit de mouwen
.
Verder kwam ik steeds vaker elite mobs tegen en wat drakes (o.a. een lvl52 met 50K morale omringd door allerhande ander elite-tuig), maar geen Sara
Wederom klonk een LFM, nu voor Sara, da's nog eens boffen
. Met mij er bij was het meteen een full 48+ FS
, helaas wist niemand hoe bij Sara te komen. Waar we wel aankwamen was bij de lokale Champion van Minas Angos en ik meteen van de gelegenheid gebruik maakte om het FS daar naar toe te manouvreren en wederom een quest kon afstrepen
.
Uiteindelijk zijn we met een flinke omweg bij sara aangekomen en nadat de twee guarding trolls lagen is het FS ontbonden omdat Sara solo aangesproken moest worden. Ik zal niet volledig verklappen wat er verder gebeurd
maar de truuk is om in leven te blijven en ei'k kan je Sara alles op laten knappen. Als je de morale-bar en damage-output van Sara bekijkt dan hoef je je daar geen zorgen over te maken, met een morale van ruim 50K en met sommige hits van meer dan 1000 punten
is het niet een hulpbehoevend typetje
.
Nadat de quest ingeleverd was bij Golodir volgden een aantal wereldreizen en enkele solo opdrachten. Quest lvl staat op 50 maar het is tamelijk makkelijk te doen op 48.
Na alle vervolgquests geeft Gandalf de eerste quest voor book X en mijn packs puilen zoals gebruikelijk weer uit van de zooi. Opschonen en op weg naar meer
.
Overigens heb ik nog nergens een quest gezien die dat +2 stealth Burglar boek geeft voor in je zak zoals Ellendras liet zien. Ik wil dus graag weten welke quest waar dat dropped of reward is
Allereerst had ik het geluk dat ik een LFM las die een ploeg zocht voor het 'Mordirith - the False King' instance, en dat -eindelijk voor mezelf- af kon ronden. Vanaf daar een hoop gereis en uieindelijk het opzoeken van Sara Oakheart in Nan Gurth - Minas Deloth. Niet bepaald een makkelijke omgeving, lvl 52 mobs lopen er net zo makkelijk rond als Hobbits in de Shire
Maar toch: sneak-gear aan en scouten met de Burglar
Ik had ook nog 3 'Defeat the Champion of Minas xx' open staan, dat zijn quest die je krijgt als je een black incantations tablet vind en laat vertalen in Rivendell. Die Champions zijn allemaal 50+ elite en bevinden zich in één van de Minas'sen omringd door mobs. De eerste die ik vond was Minas Agar en nadat die plaats op mijn map genoteerd was ben ik weer verder gesneaked.
Bij Minas Maur aangekomen zag ik een aantal mobs liggen en hoorde combat, bij de Champion aangekomen zag ik 2 Dwarf Champions druk in de weer met de Champion van Minas Maur maar ze staonden er niet goed voor dus (zelfs ongevraagde) hulp leek zeer welkom. Vanuit stealth stortte ik me op de lokale Champion, heel snel kreeg ik een invite die ik natuurlijk accepteerde en er direct een healing conjunction op liet volgen waardoor de troeven bij ons drietal kwamen te liggen en de lokale Champ ten onder ging waarmee gelijk mijn quest vervuld was
Na afscheid genomen te hebben van beide dwarves (blok aan je been as je een beetje op wilt schieten
De eerste twee stealth-mobs gingen braaf ten onder, maar toen trof ik een elite en ging het wat stroever

Verder kwam ik steeds vaker elite mobs tegen en wat drakes (o.a. een lvl52 met 50K morale omringd door allerhande ander elite-tuig), maar geen Sara
Wederom klonk een LFM, nu voor Sara, da's nog eens boffen

Uiteindelijk zijn we met een flinke omweg bij sara aangekomen en nadat de twee guarding trolls lagen is het FS ontbonden omdat Sara solo aangesproken moest worden. Ik zal niet volledig verklappen wat er verder gebeurd
Nadat de quest ingeleverd was bij Golodir volgden een aantal wereldreizen en enkele solo opdrachten. Quest lvl staat op 50 maar het is tamelijk makkelijk te doen op 48.
Na alle vervolgquests geeft Gandalf de eerste quest voor book X en mijn packs puilen zoals gebruikelijk weer uit van de zooi. Opschonen en op weg naar meer
Overigens heb ik nog nergens een quest gezien die dat +2 stealth Burglar boek geeft voor in je zak zoals Ellendras liet zien. Ik wil dus graag weten welke quest waar dat dropped of reward is
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
forester en prospector zijn puur voor bewerking niet voor het maken van items, maar het maken van half fabrikaten de tools geven een hogere snelheid ipv een betere crit chance. forrester en prospector is niet te vergelijken met b.v. jeweller of tailor of welke andere craft waarin je daadwerkelijk een item maakt daar je dan de halffabrikaten gebruikt.MueR schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
Hmmmz, volgens mij was je een stuk eerder uiglogd dan ikAnoniem: 66797 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:51:
. . . toen meteen gaan slapen (was wat laat geworden)
Zwaar waardeloos is overdreven. Als je niets meer met je lvl50 te doen hebt en een klein kansje wilt maken op epic spullen dan is raid wel te verteren, maar als functionele bijdrage voor je char zie ik het ook niet zo.. . . conclusie 4 mensen blij met een mega duur epic item 1 man blij met een toffe quest reward en 19 mensen dikke repair bill en verder NIETS.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Evengoed jaag ik er wel zo'n 800 Exceptional Hides doorheen om mijn tailor tier te kunnen grandmasteren (en daarmee meteen GM Explorer te worden). Ongeacht of ze nou enkel ingredienten maken een beetje fatsoenlijke crit chances zijn toch wel wenselijk. Farmer is namelijk ook zo'n beroep wat alleen maar halve producten maakt, maar daar kan je wel gewoon 60+% crit chance hebben.Anoniem: 66797 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:21:
forester en prospector zijn puur voor bewerking niet voor het maken van items, maar het maken van half fabrikaten de tools geven een hogere snelheid ipv een betere crit chance. forrester en prospector is niet te vergelijken met b.v. jeweller of tailor of welke andere craft waarin je daadwerkelijk een item maakt daar je dan de halffabrikaten gebruikt.
Functionele bijdragen zijn er op level 50 niet echt meer, behalve je Epic Books afmaken. De Ettenmoors vind ik al heel lang een leuke afwisseling van het hides/ore/wood farmen of questen. Ben daar voor het eerst ingedoken op level 42, en in 1 avond de rank Footman gehaald. Ondertussen op level 47 ben ik Guardsman (R3), en ik wil op level 50 R5 zijn. Daarna binnen een maandje of drie Commander of Marshalbotoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:23:
Zwaar waardeloos is overdreven. Als je niets meer met je lvl50 te doen hebt en een klein kansje wilt maken op epic spullen dan is raid wel te verteren, maar als functionele bijdrage voor je char zie ik het ook niet zo.
[ Voor 66% gewijzigd door MueR op 18-10-2007 11:35 ]
zoals ik al zei tegen je toen ik hem liet zien (pocket item met +2 stealth en +30 fate) book 10 chapter 9 (chapter weet ik niet helemaal zeker) en ja het is een quest reward geen dropbotoo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:16:
we gaan het niet eens wordenEvengoed jaag ik er wel zo'n 800 Exceptional Hides doorheen om mijn tailor tier te kunnen grandmasteren (en daarmee meteen GM Explorer te worden). Ongeacht of ze nou enkel ingredienten maken een beetje fatsoenlijke crit chances zijn toch wel wenselijk. Farmer is namelijk ook zo'n beroep wat alleen maar halve producten maakt, maar daar kan je wel gewoon 60+% crit chance hebben.

@botoo wat mij zo stuikt is dat er een paar met een 40 gold item weglopen en het gros NIETS maar dan ook ABSOLUUT niets wint, sterker nog ze moeten dik lappen aan repairs dat is een balans die mijnziens onacceptabel is. verder vind ik het nergens op slaan dat je met 24 man een eindbaas verslaat en slechts 1 de reward krijgt omdat hij de hoogste dice roll heeft gegooid.
dit houd dus in dat je helegrod vaak moet doen om bepaalde (zeer toffe rewards) te behalen. ook zijn er van die verzamel quests verzamel 30 x hupeldeflup die dingen droppen alleen in helegrod en zijn bound on aquire. er zijn 3 van die quests zeker is dat ik hele wel 30 keer moet doen om hem gedaan te krijgen! ondertussen dus ook nog 3 vault spaces kwijt.
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-10-2007 12:48 ]
Het is natuurlijk nooit leuk om met lege handen weg te lopen. Maar dit nu eenmaal een onderdeel van raiden. Dit is dus ook de reden waarom er allerlei systemen zijn om de raid loot te verdelen ( denk aan raid-punten etc ). Als iedereen altijd wat kan looten, zouden deze systemen niet zijn ingevoerd.Anoniem: 66797 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 10:51:
Daarom moet je ook met een andere instelling een raid ingaan. De instelling om de " Toughest Mobs" in het spel te verslaan, de instelling om met je guild/kinship samen iets te bereiken, de kans om alles van het spel te zien, enz enz. Niet met de instelling om er uber-loot te verkrijgen, want dan zul je vaak worden teleurgesteld.
dat begrijp ik wel, maar waar het mij om gaat is dat het contrast zo gruwelijk groot is! de een pakt easy een item dat 40+ gold oplevert en een ander gaat 500 silver de min in ivm repairs. toch kolder dat je een systeem moet creeeren binnen in je kin om een eerlijkere verdeling te krijgenAnoniem: 230357 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:46:
[...]
Het is natuurlijk nooit leuk om met lege handen weg te lopen. Maar dit nu eenmaal een onderdeel van raiden. Dit is dus ook de reden waarom er allerlei systemen zijn om de raid loot te verdelen ( denk aan raid-punten etc ). Als iedereen altijd wat kan looten, zouden deze systemen niet zijn ingevoerd.
Daarom moet je ook met een andere instelling een raid ingaan. De instelling om de " Toughest Mobs" in het spel te verslaan, de instelling om met je guild/kinship samen iets te bereiken, de kans om alles van het spel te zien, enz enz. Niet met de instelling om er uber-loot te verkrijgen, want dan zul je vaak worden teleurgesteld.
-Tank-a-Holic-
ik zit in NOES en heb website nog nooit gecheckt maar ze hebben inderdaad punten systeem waar ik de details niet van weet. om maar te zijgen dat je alles 30 keer moet doen om de rewards te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 18-10-2007 12:54 ]
Vaak wordt er een punten systeem gebruikt ( zoals DKP) , dat bijvoorbeeld punten geeft voor de volgende dingen :Anoniem: 66797 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
ik zit in NOES en heb website nog nooit gecheckt maar ze hebben inderdaad punten systeem waar ik de details niet van weet. om maar te zijgen dat je alles 30 keer moet doen om de rewards te krijgen
-aanwezig zijn bij een raid.
-verslaan van een raidbaas.
-punten per instance
-enz
Al deze punten worden bijgehouden. Dus hoe vaker je raid, hoe meer punten je hebt. Wanneer er dan een item dropt die meerdere mensen kunnen gebruiken, geeft iedereen die een bod wil doen, een PM richting de raidleader met een bod ( hoe meer punten je hebt verzameld hoe hoger je kan bieden), en diegene met het hoogste bod ( je eigen punten ), die wint het item.
zoiets dus
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 230357 op 25-10-2007 13:22 ]
Whoa had ik even mazzel vandaag zeg...
We gingen even een paar questjes doen in Angmar bij Meathad en dan de quest van die 7 swords. Ik speel altijd samen met mijn vrouw maar die was nog even niet in de buurt. Loop een beetje rond bij de questgever en zie een goblin lopen van mijn level (47). Nadat ik hem een kopje kleiner gemaakt had dropte hij maarliefst 28 silver. Leuk maar wacht... hij dropt ook een blauw armor... oeh die zal vast wel goed zijn... even kijken... Heeee da's het Shadow-stalker Jacket... hmm volgens mij heb ik een kleine jackpot gescoord hier. Jammer dat ik hem zelf niet aan kan als Guardian maar ik kan er vast een hobbit ergens gelukkig mee maken... uiteraard in ruil tegen een flinke zak goud
yippieee!
We gingen even een paar questjes doen in Angmar bij Meathad en dan de quest van die 7 swords. Ik speel altijd samen met mijn vrouw maar die was nog even niet in de buurt. Loop een beetje rond bij de questgever en zie een goblin lopen van mijn level (47). Nadat ik hem een kopje kleiner gemaakt had dropte hij maarliefst 28 silver. Leuk maar wacht... hij dropt ook een blauw armor... oeh die zal vast wel goed zijn... even kijken... Heeee da's het Shadow-stalker Jacket... hmm volgens mij heb ik een kleine jackpot gescoord hier. Jammer dat ik hem zelf niet aan kan als Guardian maar ik kan er vast een hobbit ergens gelukkig mee maken... uiteraard in ruil tegen een flinke zak goud
yippieee!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
DAMN!!!! dat is een epic en die doen wel 40 goldJohnnyV76 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:28:
Whoa had ik even mazzel vandaag zeg...
yippieee!
[afbeelding]
Er word idd wel 40 gold voor gevraagd, maar ik zie er nooit een bod op.
Overigens zou niet alleen een Hobbit er blij mee zijn, ik ken een zekere Human Burglar . . .

Vanavond een paar anderen geholpen Sara te vinden en daarna ben ik in stealthkostuum door Nan Gurth gaan trekken om de ring of eight te vinden voor deed, was toch wel ff schrikken wat daar allemaal rond loopt
lvl 53 met 20K is beslist geen uitzondering. Ik heb nog nooit zo vaak gebruik gemaakt van diversion
.
Vlakbij de laatste Minas (Dhem dacht ik) zie ik 2 van NOES in de problemen en ben er in gesprongen. Even later kwamen er nog een stuk of 10 NOES'ers bij, die waren met z'n allen ook die deed aan het doen. De laatste Minas was werkelijk voor iedereen naar de toren rennen en sterven
Ja ook voor mij, aggro van 20 van dergelijke elite's is wat veel van het goede 
Met het volbrengen van die deed ding'de ik naar 49 en Rosskempy was degene die het opviel en me feliciteerde, toch een sympathiek gebaar naar iemand buiten je kin en fs. Na nog ff nagebabbeld te hebben op het rezz-point ben ik draken eieren gaan tellen en draken gaan pletten met een minstrel uit mijn kin
.
Onverdroten tiepje die dwarf, volle bak door Meathead rennen met een kolonne mobs aan z'n staart en vervolgens valt ie dood neer vlak voor we bij de draken waren. De grapjas! Alle mobs richtten zich toen natuurlijk op mij maar ik ken ook zo'n truukje *HiPS* en alle mobs gingen weer terug naar hun plek
Leuke ability van zo'n Minstrel om dood om te vallen (feign death?), als ik geen Burglar zou zijn zou ik ter plekke in elkaar gehengst worden door zoveel mobs, hij kon er dan ook wel om lachen dat dat dus niet gebeurde
Overigens zou niet alleen een Hobbit er blij mee zijn, ik ken een zekere Human Burglar . . .
Vanavond een paar anderen geholpen Sara te vinden en daarna ben ik in stealthkostuum door Nan Gurth gaan trekken om de ring of eight te vinden voor deed, was toch wel ff schrikken wat daar allemaal rond loopt
Vlakbij de laatste Minas (Dhem dacht ik) zie ik 2 van NOES in de problemen en ben er in gesprongen. Even later kwamen er nog een stuk of 10 NOES'ers bij, die waren met z'n allen ook die deed aan het doen. De laatste Minas was werkelijk voor iedereen naar de toren rennen en sterven
Met het volbrengen van die deed ding'de ik naar 49 en Rosskempy was degene die het opviel en me feliciteerde, toch een sympathiek gebaar naar iemand buiten je kin en fs. Na nog ff nagebabbeld te hebben op het rezz-point ben ik draken eieren gaan tellen en draken gaan pletten met een minstrel uit mijn kin
Onverdroten tiepje die dwarf, volle bak door Meathead rennen met een kolonne mobs aan z'n staart en vervolgens valt ie dood neer vlak voor we bij de draken waren. De grapjas! Alle mobs richtten zich toen natuurlijk op mij maar ik ken ook zo'n truukje *HiPS* en alle mobs gingen weer terug naar hun plek

Leuke ability van zo'n Minstrel om dood om te vallen (feign death?), als ik geen Burglar zou zijn zou ik ter plekke in elkaar gehengst worden door zoveel mobs, hij kon er dan ook wel om lachen dat dat dus niet gebeurde
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
omdat ze bijna altijd op BO worden gekocht, ik ken meerdere mensen die 40 tot 50 gold voor een epic item hebben betaald...botoo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:00:
Er word idd wel 40 gold voor gevraagd, maar ik zie er nooit een bod op.
ghehe ken ik hem ook?Overigens zou niet alleen een Hobbit er blij mee zijn, ik ken een zekere Human Burglar . . .
das onze leader van de kin NOESMet het volbrengen van die deed ding'de ik naar 49 en Rosskempy was degene die het opviel en me feliciteerde, toch een sympathiek gebaar naar iemand buiten je kin en fs. Na nog ff nagebabbeld te hebben op het rezz-point
je gaat vreemdben ik draken eieren gaan tellen en draken gaan pletten met een minstrel uit mijn kin.
Onverdroten tiepje die dwarf, volle bak door Meathead rennen met een kolonne mobs aan z'n staart en vervolgens valt ie dood neer vlak voor we bij de draken waren. De grapjas! Alle mobs richtten zich toen natuurlijk op mij maar ik ken ook zo'n truukje *HiPS* en alle mobs gingen weer terug naar hun plek![]()
ok update van mij aangezien botoo het niet doet, gisteren kreeg ik een invite voor trolls in sarnur. aangezien mijn jeweler lvl 45 is en wacht op enhanced XP en Ellendras klaar is met alle books, class quest en legend traits en alle andere traits die equiped zijn heb ik geaccepteerd, dus ik MSGde botoo of hij mee wilde en dat wilde hij wel.
begon geweldig LM flikkerde naar beneden en werdt dus in no time afgeslacht. ok wij ook naar beneden gesprongen en de captain deed een res binnen 2 min was ze weer dood door een fantasische actie dus ik res haar. 3 min later weer dood. ook was er een fantastische champion die in zn uppie ff 3 trolls naar ons pulde omdat het hem niet snel genoeg ging enz enz was een drama. botoo bedankte voor de eer en ik ben kort daarna ook gegaan.
heb 2 etched beryl rings verkocht
ow jah heb ook nog een hele aardige Burglar uit kin geholpen met wat betere gear
ze was blij heb 2 nieuwe ringen gegeven, en een earring, nieuwe helm en body armour alles was een crit en de burglar was happy :-) toen heb ik haar ook nog even geforceerd laten knielen ^^ genieten is dat want ze reageerde met HEY how do you do that
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 19-10-2007 08:36 ]
Ja idd dat is "Still As Death", handig voor een Minstrel als hij opeens aangepakt wordt in een FS, en zijn maatjes niet snel genoeg hem/haar kunnen redden.botoo schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 02:00:
Ik heb ook zo'n skill erbij, maar dan als hobbit-trait. Naast mijn HiPS, heb ik Hobbit-silence ;-)... lekker stil liggen en net doen alsof je dood bent....Handig als je net je HiPS gebruikt hebt (voor trip bijv.) en je het toch niet gaat redden...
Gisteren nog snel (ofjah snel, de hele avond heeft het gekost) nog wat openstaande quests in Garth Agarwen en Agamaur voltooit. Daar kwamen we ook Grimbark tegen die voor mij nog een leuk item voor in de pocket dropte (iets van +3% fear en +20Fate, als ik me niet vergis). Anyway, weer lekker genoten
euh...ja
Ha, gisteren voor het eerst op jacht gegaan naar de legendary pages. Ben begonnen met het killen van iron-crowns in Angmar, nadat ik er zo'n 12 had gekilled, heb ik page 2 , en page 3 mogen ontvangen
Aangezien mijn tassen al vol zaten met troep van eerder, ff een recall gedaan, en toen op stap naar de Misty Mountains.
Beetje koud....maar wel leuk. Moest daar dwergen killen voor pages, en na +/- 30 minuten 2 pages gekregen, en 2 pages voor andere classes. Alles bij elkaar genomen denk ik geen slecht resultaat?
Wel een beetje " gevaarlijk" gebied voor een level 40
, staat daar een of andere giant de poort te bewaken, dus ik dacht, dat is er maar 1, die outrun ik wel !! Ik er langs rennen, alleen kwam ik toen in een gebied met ...nog meer giants...en trollen....en grote koeien ! En wanneer ik de agro van 1 kwijt was, had ik de volgende weer achter me aan. Hmm...dus na een minuut of 6-7 rennen, kwam ik weer bij dezelfde poort aan. *note to self* even terugkomen met backup !
Nog even een klein vraagje, hoe komt men aan die ranking, zoals Footman ( rank 1,2,3), enz enz ?
Beetje koud....maar wel leuk. Moest daar dwergen killen voor pages, en na +/- 30 minuten 2 pages gekregen, en 2 pages voor andere classes. Alles bij elkaar genomen denk ik geen slecht resultaat?
Wel een beetje " gevaarlijk" gebied voor een level 40
Nog even een klein vraagje, hoe komt men aan die ranking, zoals Footman ( rank 1,2,3), enz enz ?
haha ja dat is ongezond gebied voor een lvl 40 charAnoniem: 230357 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:39:
Ha, gisteren voor het eerst op jacht gegaan naar de legendary pages. Ben begonnen met het killen van iron-crowns in Angmar, nadat ik er zo'n 12 had gekilled, heb ik page 2 , en page 3 mogen ontvangenAangezien mijn tassen al vol zaten met troep van eerder, ff een recall gedaan, en toen op stap naar de Misty Mountains.
Wel een beetje " gevaarlijk" gebied voor een level 40, staat daar een of andere giant de poort te bewaken, dus ik dacht, dat is er maar 1, die outrun ik wel !! Ik er langs rennen, alleen kwam ik toen in een gebied met ...nog meer giants...en trollen....en grote koeien ! En wanneer ik de agro van 1 kwijt was, had ik de volgende weer achter me aan. Hmm...dus na een minuut of 6-7 rennen, kwam ik weer bij dezelfde poort aan. *note to self* even terugkomen met backup !
RAIDs in ettenmoors daarmee krijg je ranksNog even een klein vraagje, hoe komt men aan die ranking, zoals Footman ( rank 1,2,3), enz enz ?
-Tank-a-Holic-
Ik ben echt nog een noobje in het spel en heb even wat beginnersvraagjes
Mij char heeft Gorolsch en is een hunter, race of man (lvl 11) met forester proffesion op snowbourne
- Ik harvest me suf aan hout e.d., maar hoe kom ik aan recepies;
- Ik zou graag lid willen worden van een (nl-talige) kinship op snowbourne, wie kan ik contacten?
Thanks alvast

Mij char heeft Gorolsch en is een hunter, race of man (lvl 11) met forester proffesion op snowbourne
- Ik zou graag lid willen worden van een (nl-talige) kinship op snowbourne, wie kan ik contacten?
Thanks alvast
recipes vind je vanzelf wel, die droppen van vijanden.Warfare schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:16:
Ik ben echt nog een noobje in het spel en heb even wat beginnersvraagjes![]()
Thanks alvast
kinship kan ik je niet aan helpen daar ik op Eldar zit. er zijn ook mensen hier die op snowbourne zitten die melden zich vanzelf...
Ahh thanks, daar was ik gisteren wel, heeeeeeel even. Omdat ik van een gast in Esteldin een quest kreeg om daar iemand op te zoeken. Maar ik zal als level 40 daar weinig ranking halen, ja, misschien negatieve ranking ?!Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:53:
RAIDs in ettenmoors daarmee krijg je ranks
Toch vreemd, ik zit reeds op level 11, maar heb dus nog geen recipe gezien. Zelfs een lullig houten zwaardje kan ik nog niet fabriceren. Kan het ook zijn dat ik bepaalde chars moet killen om die papiertjes te krijgen?Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:27:
[...]
recipes vind je vanzelf wel, die droppen van vijanden.
kinship kan ik je niet aan helpen daar ik op Eldar zit. er zijn ook mensen hier die op snowbourne zitten die melden zich vanzelf...
[ Voor 9% gewijzigd door Warfare op 19-10-2007 10:36 ]
ze vallen van diverse mobs dat je er nog niet 1 hebt gezien kan wel, op lage levels kan je nog niet zoveel maken en dat wat je kan maken heb je standaard al. zie onder je crafting daaronmder staan items die je kan maken en wat je daarvoor nodig hebtWarfare schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:35:
[...]
Toch vreemd, ik zit reeds op level 11, maar heb dus nog geen recipe gezien. Zelfs een lullig houten zwaardje kan ik nog niet fabriceren. Kan het ook zijn dat ik bepaalde chars moet killen om die papiertjes te krijgen?
Als ik zoveel gold zou hebben zou ik de aanbieder een ingame mail stuen met een bod (voor de helft of zo), ik kan me zo voorstellen dat die epic items soms gewoon niet (snel genoeg) verkopen en dan is een onderhands bod mss wel aanvaardbaarAnoniem: 66797 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:27:
[...]
omdat ze bijna altijd op BO worden gekocht, ik ken meerdere mensen die 40 tot 50 gold voor een epic item hebben betaald...
duh![...]
das onze leader van de kin NOES
Wie Rosskempy (op Eldar) niet kent
Yep, prachtcollectie van druppelneuzen was dat, ze waren niet eens in staat om meer dan drie op een conjunction te reageren, laat staan om er iets moois van te makenok update van mij aangezien botoo het niet doet, gisteren kreeg ik een invite voor trolls in sarnur. aangezien mijn jeweler lvl 45 is en wacht op enhanced XP en Ellendras klaar is met alle books, class quest en legend traits en alle andere traits die equiped zijn heb ik geaccepteerd, dus ik MSGde botoo of hij mee wilde en dat wilde hij wel.
begon geweldig . . .
Ook gelijk looten terwijl de combat nog bezig was zodat je een fraaie pop-up voor je beeld kreeg
Het was me het ploegje wel

Dat vond ik dermate zonde van mijn tijd (en ik ergerde me er behoorlijk aan), dat ik al snel

Wat screenies uit de Nan Gurth omgeving, let ook op lvl en morale van de mobs
In een (ijdele) poging om een LM tot bij Sara te helpen, het resultaat is te zien aan het oranje dread gedeelte in zijn morale-bar

Mijn eigen ervaring met Sara

24K lvl53 Stone-Giant in Nan Gurth.

Maar dat kan nog steeds beter

Ben nog wat gaan schuiven met mijn stats, might is naar beneden om de andere stats wat op te krikken. Nu is het tijd om mijn traits eens goed onder handen te nemen en te optimaliseren.

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die Master Elite's in Nan Gurth zijn volgensmij sinds de release van de game nooit gekilled, ik ben er als tank eens in een lange rit doorheen gelopen, totdat ik vast zat. Als jij een tank kan opnoemen die langer dan 15 seconden zo'n 30 master elite's kan tanken en nog een handje vol met elite's ben je een held. 
Wel leuk trouwens, als burglar kan je heel makkelijk daar rond gaan snuffelen, terwijl een aggro magneet daar constant moet rennen wil die het overleven.
Wel leuk trouwens, als burglar kan je heel makkelijk daar rond gaan snuffelen, terwijl een aggro magneet daar constant moet rennen wil die het overleven.
KinShip:Warfare schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:16:
Ik ben echt nog een noobje in het spel en heb even wat beginnersvraagjes![]()
Thanks alvast
Ik zit ook op Snowbourn.. een grote NL-kinship hier is Dutch Dundain (Rank7). Daarnaast zie ik soms ook mensen van Dutch United langs komen, maar dat is sporadisch.
Recepies:
Op lvl11 kom je echt nog bijna nix tegen... als Tier1 crafter kun je nog niet zoveel speciaals maken. Je moet het doen met de recepten die je standaard krijgt. Daarnaast kun je ook recepten kopen van crafting-vendors, of kijken op AH wat er aangeboden wordt (is wel een zoekwerk).
euh...ja
Ben zelf actief lid van de Dutch Dunedain en zeker als je ook op onze TeamSpeak server komt (hebben een 40 slots gehuurd) is het super gezellig. Ondertussen zijn we rank 8 geworden trouwens hoor 
Op dit moment is het min. level om toegelaten te worden lvl25, dit om de wildgroei tegen te gaan.
>>
wat betreft het shadow-stalker armour... heb hem maar op de AH geknald voor 35g begin en 50g buyout price. Zijn voor mij ook absurde bedragen maar ik heb het geld nu toch nog niet echt nodig dus al duurt het een poos voordat ie verkoopt. Je zal alles maar hebben behalve het jacket...
Op dit moment is het min. level om toegelaten te worden lvl25, dit om de wildgroei tegen te gaan.
>>
wat betreft het shadow-stalker armour... heb hem maar op de AH geknald voor 35g begin en 50g buyout price. Zijn voor mij ook absurde bedragen maar ik heb het geld nu toch nog niet echt nodig dus al duurt het een poos voordat ie verkoopt. Je zal alles maar hebben behalve het jacket...
Mja, dat kan idd redelijk makkelijk . . . totdat je door dread uit sneak gerukt word, dan moet moet ik ook rennen naar een dreadloze plek en HiPS. Helaas zit er wel en cooldown op HiPS, dus het gaat niet onbeperkt goed.MOAW schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:38:
We waren gisteren met z'n vijven een beetje aan het rondkijken, maar toen de Healer omviel was het ook snel gedaan met de 2 Champions en de Hunter. Omdat ik (eigenwijs als altijd) toch nog wilde proberen om nog wat mobs om te leggen uit die combat, heb ik wat te veel abilities verbruikt en toen ik uiteindelijk op de vlucht ging waren mijn overgebleven troeven sterk uitgedund
Naja, we zullen het maar een leermomentje noemen
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
LOL, is me niet opgevallenJohnnyV76 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:54:
Ondertussen zijn we rank 8 geworden trouwens
euh...ja
Zitten de Dutch Dunedains op snowbourn? Zo ja, wie is de kin leader?JohnnyV76 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:54:
Ben zelf actief lid van de Dutch Dunedain en zeker als je ook op onze TeamSpeak server komt (hebben een 40 slots gehuurd) is het super gezellig. Ondertussen zijn we rank 8 geworden trouwens hoor
...
Thanks alvast!
De Kin Leader is Nithrandill.. als je wil joinen zoek even op het forum en neem contact met hem op of post wat info op het forum. Als je actief lid wil worden kom dan zeker ook op TS. Mensen roepen vaak wel in de kinchat dat ze hulp nodig hebben maar het is veel makkelijker om wat hulp te krijgen als je op TS mensen vraagt.
@Gorolsh:
Ik zag dat je bij ons (Annon Amarth) je had geregistreerd. Ik vroeg me al 2 dagen af wie van de kin dat in godesnaam was
Mocht je nog geen kin hebben, kan je ook mij in-game ff een PM sturen.
Ik zag dat je bij ons (Annon Amarth) je had geregistreerd. Ik vroeg me al 2 dagen af wie van de kin dat in godesnaam was
Mocht je nog geen kin hebben, kan je ook mij in-game ff een PM sturen.
Nou het Shadow-Stalker jacket is verkocht. Weliswaar voor de minimumprijs maar mij hoor je niet klagen. 35g is toch wel lekker al gaat er 1g 750s af als auctioning fee... mocht ik ooit nog es zo'n drop vinden dan probeer ik het wel anders te verkopen... Kan iig straks een leuke villa kopen als housing geintroduceerd wordt
gisteren kinship RAID gedaan ging erg proffesioneel en alles liep gesmeerd. De loot wat epics betreft is nog nadeliger dan in een niet kin RAID, dit omdat er punten worden uitgegeven dus de 1e keer heb je 0 punten en kan je een epic item alleen winnen als niemand erop bied en dan blijft er (mogelijk een diceroll over) fat chance 
tijdens de raid vielen er 2 minstrel epics en die werden dus gewoon verdeeld onder degene met DKP punten alleen koste het ze niks (ging alsvolgt, jij neemt die want die heb ik al en ik neem de andere) nou dat houdt dus in dat ze (vrijwel) nooit DKP punten uitgeven, aangezien ze er meer hebben dan ik en er bij elke RAID dus 3 minstrels zijn met meer DKP punten kan ik nooit wat winnen zo simpel is dat...
verder bevalt noes mij uitermate goed, denk wel dat het mijn laatste kin raid is geweest
ik weiger mee te werken om alle minstrels te helpen om hun epic set te completen terwijl ik zelf kansloos ben. Goed eerst maar eens opheldering krijgen op noes forum...
tot die tijd maar non kin raids doen

tijdens de raid vielen er 2 minstrel epics en die werden dus gewoon verdeeld onder degene met DKP punten alleen koste het ze niks (ging alsvolgt, jij neemt die want die heb ik al en ik neem de andere) nou dat houdt dus in dat ze (vrijwel) nooit DKP punten uitgeven, aangezien ze er meer hebben dan ik en er bij elke RAID dus 3 minstrels zijn met meer DKP punten kan ik nooit wat winnen zo simpel is dat...
verder bevalt noes mij uitermate goed, denk wel dat het mijn laatste kin raid is geweest

tot die tijd maar non kin raids doen

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Maar ik weet ook niet of je zelf ook een minstrel bentAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:01:
Lang verhaal.
1) Je bent een minstrel. Wanneer die andere 2 minstrels dus meer DKP punten hebben, zoals je aangeeft, hebben ze dus al meer raids uitgevoerd dan jij. Daarbij, de kans is groot dat bij de volgende raid de andere 2 minstrels de items al hebben en ben jij aan de beurt zonder dat het je punten kost, en das mooi dus
2) Je bent geen minstrel, dan heb je dus ook niets aan minstrel items

ik ben inderdaad minstrel. er zijn 3 minstrels die RAIDen deze hebben allemaal veel meer DKP punten dan ik dit omdat ik nieuw ben. ik kan dus niks winnen tenzij het een epic item is voor minstrel die de 3 anderen al hebben. nou daar pas ik voor...Anoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:58:
[...]
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. Maar ik weet ook niet of je zelf ook een minstrel bentEr zijn volgens mij 2 mogelijke situaties.
1) Je bent een minstrel. Wanneer die andere 2 minstrels dus meer DKP punten hebben, zoals je aangeeft, hebben ze dus al meer raids uitgevoerd dan jij. Daarbij, de kans is groot dat bij de volgende raid de andere 2 minstrels de items al hebben en ben jij aan de beurt zonder dat het je punten kost, en das mooi dus![]()
2) Je bent geen minstrel, dan heb je dus ook niets aan minstrel items![]()
-Tank-a-Holic-
niks moois aan

Tsja, ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is om aan raid gear te komenAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:06:
[...]
ik ben inderdaad minstrel. er zijn 3 minstrels die RAIDen deze hebben allemaal veel meer DKP punten dan ik dit omdat ik nieuw ben. ik kan dus niks winnen tenzij het een epic item is voor minstrel die de 3 anderen al hebben. nou daar pas ik voor...
niks moois aan
dat dacht ik dus ook! helaas is het tegenover gestelde waar! we hebben maar een paar minstrels die kunnen raiden (4 volgens mij) ik ben degene met de minste punten 1 op 7 kans dat er een minstrel epic dropt en als die dropt heb ik 0% kans hem te winnen dus kan ik er pas 1 winnen als de rest zijn set compleet heeft.Anoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:29:
[...]
Tsja, ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is om aan raid gear te komenhet is een keuze die je maakt. Het kan goed zijn dat je in een pickup raid de eerste 2 jaar geen enkel item wint als je pech hebt. Met een DKP systeem heb je nog een klein beetje zekerheid dat je iets wint. En met maar 3 andere minstrels maak je een mooie kans op items, denk ik ?
![]()
-Tank-a-Holic-
daar epics naast de quest rewards (zaudru, thorog etc) de enige motivatie voor mij om te raiden zijn als 1 van de 2 uitvalt omdat ik werkelijk 0,0 kans heb dan kan ik beter niet kinship raids doen lijkt me. dan heb ik een lage kans maar dat is beter dan GEEN kans.
in een niet kin RAID zitten ook 4 minstrels (doorgaans 4 soms 5) als er dan een minstrel epic dropt heb ik 20% tot 25% kans dat ik hem ook daar werkelijk win.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-10-2007 11:22 ]
Ja, je kan op het twee manieren bekijken waarschijnlijk. Mijn ervaring is wel dat wanneer je met een guild regelmatig raid, je gear uiteindelijk wel wordt geupgraded. Dat dit niet binnen een week of binnen een maand gebeurd, is natuurlijk logisch. Daarnaast zie ik een raid met de guild ook als een kans om lol te hebben met je guildmatesAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 10:49:
[...]
dat dacht ik dus ook! helaas is het tegenover gestelde waar! we hebben maar een paar minstrels die kunnen raiden (4 volgens mij) ik ben degene met de minste punten 1 op 7 kans dat er een minstrel epic dropt en als die dropt heb ik 0% kans hem te winnen dus kan ik er pas 1 winnen als de rest zijn set compleet heeft.
daar epics naast de quest rewards (zaudru, thorog etc) de enige motivatie voor mij om te raiden zijn als 1 van de 2 uitvalt omdat ik werkelijk 0,0 kans heb dan kan ik beter niet kinship raids doen lijkt me. dan heb ik een lage kans maar dat is beter dan GEEN kans.
in een niet kin RAID zitten ook 4 minstrels (doorgaans 4 soms 5) als er dan een minstrel epic dropt heb ik 20% tot 25% kans dat ik hem ook daar werkelijk win.
Je zegt dat jouw kans 0.0 % is, maar als er 4 minstrels zijn, en je doet 4 raids, en er dropt 4 keer hetzelfde minstrel item, weet je dus zeker dat je die vierde keer het item hebt. En met een pickup raid kan het uiteraard de eerste keer raak zijn, maar het kan ook 50 raids duren, en dat kan dus niet in een kinship raid.
Conclusie, er is geen makkelijke en snelle manier om full raid gear te hebben, hehehee !
ja als hetzelfde item 4 x dropt is ie van mijAnoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:35:
[...]
Ja, je kan op het twee manieren bekijken waarschijnlijk. Mijn ervaring is wel dat wanneer je met een guild regelmatig raid, je gear uiteindelijk wel wordt geupgraded. Dat dit niet binnen een week of binnen een maand gebeurd, is natuurlijk logisch. Daarnaast zie ik een raid met de guild ook als een kans om lol te hebben met je guildmates![]()
Je zegt dat jouw kans 0.0 % is, maar als er 4 minstrels zijn, en je doet 4 raids, en er dropt 4 keer hetzelfde minstrel item, weet je dus zeker dat je die vierde keer het item hebt. En met een pickup raid kan het uiteraard de eerste keer raak zijn, maar het kan ook 50 raids duren, en dat kan dus niet in een kinship raid.
Conclusie, er is geen makkelijke en snelle manier om full raid gear te hebben, hehehee !![]()
-Tank-a-Holic-

1 op 7 kans op minstrel drop CHECK
1 op 6 kans op 1 specifiek item CHECK
7*6=42 dat x 4 (elke minstrel 1) en dat delen door 3,5 (gemiddelde epic drop per raid) = 48 RAIDs voor 1 epic lekkere gemiddelde!
Hahaha, jaja ik weet hetAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:52:
[...]
ja als hetzelfde item 4 x dropt is ie van mijreken je even mee?
1 op 7 kans op minstrel drop CHECK
1 op 6 kans op 1 specifiek item CHECK
7*6=42 dat x 4 (elke minstrel 1) en dat delen door 3,5 (gemiddelde epic drop per raid) = 48 RAIDs voor 1 epic lekkere gemiddelde!
edit; Mijn mains zijn meestal tanks, dus speel ook in lotro een guardian, en normaal is het voor guards ook niet makkelijk om gear te verkrijgen. Ik heb ook nooit gezegd dat ik de drop rate normaal vindt. Van mij mag er wel meer droppen van een epic ipv 1 lousy item.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 230357 op 25-10-2007 13:19 ]
wat ik het zuurste vind aan helegrod is dat 1 iemand de class quest reward krijgt terwijl je met 24 man de quest doet. dan zit er nog een cheap quest aan vast met een (verhoudings gewijs) crappy reward. dit om te zorgen dat iedereen maar eindeloos blijft raidenAnoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:01:
[...]
Hahaha, jaja ik weet hetHet is dus maar goed dat je niet een veel voorkomende class genomen hebt zoals hunter of burglar
, lol, dan zijn die gemiddelde dus nog lager
edit; Mijn mains zijn meestal tanks, dus speel ook in lotro een guardian, en normaal is het voor guards ook niet makkelijk om gear te verkrijgen. Ik heb ook nooit gezegd dat ik de drop rate normaal vindt. Van mij mag er wel meer droppen van een epic ipv 1 lousy item.
-Tank-a-Holic-
Tja, wij hebben het gewoon zo afgesproken:
Epic Items worden per class op volgorde afgegeven. Met andere woorden, er zijn bij ons momenteel 2 hunters die van raid level zijn (een level 50 en ik op 48). De lvl50 heeft bij zn laatste raid de epic boots gedropt gehad. De volgende epic hunter drop is dus voor mij. De drop daarna is voor hem, tenzij een van de level 44's snel gaat levelen en mee kan. Bij drops voor classes die we niet er bij hebben, wordt er even gekeken naar de levels van zo'n class binnen de kin. Is dat 40+, dan gaat ie naar diegene. Ver daaronder, beslissen we dan wel, want dat is nog niet voorgekomen. Waarschijnlijk zullen we het dan gaan verkopen, en de opbrengst naar de kin-kas.
Epic Items worden per class op volgorde afgegeven. Met andere woorden, er zijn bij ons momenteel 2 hunters die van raid level zijn (een level 50 en ik op 48). De lvl50 heeft bij zn laatste raid de epic boots gedropt gehad. De volgende epic hunter drop is dus voor mij. De drop daarna is voor hem, tenzij een van de level 44's snel gaat levelen en mee kan. Bij drops voor classes die we niet er bij hebben, wordt er even gekeken naar de levels van zo'n class binnen de kin. Is dat 40+, dan gaat ie naar diegene. Ver daaronder, beslissen we dan wel, want dat is nog niet voorgekomen. Waarschijnlijk zullen we het dan gaan verkopen, en de opbrengst naar de kin-kas.
dat zou een mooi systeem zijn ja. dan zou ik nu al aardig hoog op de lijst staan aangezien er gisteren 2 minstrel drops waren. dus dan was de 3e of 4e vboor mij en dan was ik graag nog eens gaan raiden, nu is de zin voor mij echt weg en zou ik nog eerder een niet kin raid joinen.MueR schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:12:
Tja, wij hebben het gewoon zo afgesproken:
lijkt me niet de bedoeling maar geef me eens ongelijk? immers heb ik dan meer kans op epic 20% tot 25% ippv 0,000000000 en qua rad quest drops heb ik evenveel kans als in een kin raid
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 22-10-2007 12:27 ]
Ik weet niet precies hoe het raiden in lotro is ( drops etc) , aangezien ik pas lvl 42 ben. Maar heb wel aardig wat raids in EQ2 gedaan, en een raidinstance daar, waar je zo'n 4 uur mee bezig bent, heeft ongeveer 8-10 fabled drops, soms ook meer ( denk dat die in lotro epics worden genoemd).
Dus als je hier in een raid van 4-5 uur maar 1 epic drop krijgt, ligt de fout niet bij de loot-systemen, maar naar mijn mening bij de programmeurs. Dan moeten ze gewoon meer sub-bosses invoeren die ook epic drops geven.
Dus als je hier in een raid van 4-5 uur maar 1 epic drop krijgt, ligt de fout niet bij de loot-systemen, maar naar mijn mening bij de programmeurs. Dan moeten ze gewoon meer sub-bosses invoeren die ook epic drops geven.
Alle chars die ik op Eldar heb zijn nu ook bij 'Nightmare On Elf Street', het was de wens/eis van de recruitment officer dat alle alts ook bij NOES kwamen ook al zijn ze low-active en/of vault space mule's.
Ik kan nog niet op het NOES forum om de DKP details te bekijken maar volgens mij maak je een aantal redenatiefouten m.b.t. de Epic drops in raid.
Je bouwt je punten op naarmate je meer raids doet, dus uiteindelijk zal je een aantal punten hebben die meer of minder dan de anderen zijn.
Indien er een epic dropped en de Minstrels die meer punten dan jij hebben hoeven die niet (hebben ze mogelijk al of wachten met punten spenderen op andere drops), dan is jouw bod puntenbod mogelijk wel het hoogste.
Als ik het goed begrijp, en dat zou wel zo eerlijk zijn, gaan je punten die je besteed aan een raid-drop-item van je totaal te spenderen af. M.a.w. als je al iets verworven hebt met het DKP systeem, dan zal je weer opnieuw je puntenhoeveelheid moeten vergroten door nieuwe raids. Als één van de 'oudere' Minstrels een deel van (of mss wel alle) punten gebruikt heeft, dan kan jij met minder raids toch een zinvol bod uitbrengen.
Ik weet nog niet of je ook mag bieden op non-class epics, dat zou ik best vervelend vinden als dat wel mag want dan gaat het puur om de verkoop opbrengst, en dan is de kans dat je iets leuks krijgt wel een stuk kleiner.
Maar goed, ik zit te wachten op confirmation voor op het NOES forum en dan zal ik het wat verder uitvlooien, want voor mij gaat hetzelfde op natuurlijk.
Mijn eerste kin-fs CD/URU-run was al snel een feit, koud ingelogd in het nieuwe kin kreeg ik al een msg of ik meewilde, en dat wilde ik wel natuurlijk
Duidelijke afspraken gemaakt mbt need/greed op welke items, gelukkig had vrijwel iedereen iets anders nodig (class-quest e.d.) dus gaf dat geen enkel probleem. De buit was geschoten en nu de beer nog verdelen
Helaas was er niet zo snel een healer voorhanden omdat kin op Helegrod met raid bezig was. Toen we uiteindelijk compleet waren en onderweg naar CD verloren de Captain en de Minstrel verbinding en waren we weer met z'n vieren
Na veel moeite kregen we de Captain bij een camp in CD en niet heel veel later kon hij een Minstrel summonen
.
Na een kort stukje wandelen met wat 'minor' mobs kwamen we op een plek waar Azgoth(?) zou moeten zijn maar de gedachte was dat 'ie al eerder verslagen en dat we 6 uur zouden moeten wachten voor CD resette
.
Wel zagen we een Nazguhl met 8 priests en wat pale-folk mobs, en zijn daar maar opgedoken. Samenwerking ging heel aardig (ook al kregen we geen fraaie conjunctions los), maar de uiteindelijke loot was niets waard
Inmiddels was het alweer 01:30 en omdat één van de anderen ook moest loggen zijn we gestopt
Alles bij elkaar een stroef begin vanwege de dc's en de moeizaam te krijgen healer, maar ik ben alweer verder in CD geweest dan tevoren.
Wel jammer dat ik mijn oude kin moest verlaten, maar dat hing te vaak samen met losse individuen die vooral met eigen gewin bezig waren en weinig/niets om hulp bieden gaven. Hulp vragen kwam een stuk meer voor . . .
Toppuntje vond ik de acties van een Kinship Hunter die graag bij een fs in GA meewilde. Hij kwam er bij terwijl ik al mijn quests daar samen met een lager lvl FS afgewerkt had (o.a. Ivar Bloodhand - Red Maiden), en of we hem wilde helpen met Ivar en Grimbark. Niet te flauw hielpen we hem daarbij, zonder mij zou het zeker niet lukken, daar is Ivar veel te taai voor, dus ik ook weer mee.
Ivar voor de tweede keer geklopt die dag
. Behoorlijk pitig klusje, de healer moest zichzelf twee keer rezzen en hard terug rennen
zodat 'ie mij van healing kon voorzien, de anderen zouden zich bekommeren om de adds en de healer vrij houden maar ook zij gingen rap plat.
Crank is mss wel een kwartier aan het werk geweest om Ivar er onder te krijgen en ik zat zo nu en dan behoorlijk zonder power (en laag in morale
). Daarna Grimbark omgehakt en met -voormalige- kinsmen was klaar en wilde er uitmappen.
Eén van de fs members had nog 4 ringen nodig van die elite wights aldaar, maar onze fijne Hunter had geen zin om te wachten of te helpen en als ik met hem mee wilde liften moest ik wel nu meegaan
Doei Huntertje, van mij hoef je geen hulp meer te verwachten 
Na GA ben ik naar Fornost gegaan en heb de nog ontbrekende arrowheads opgehaald zodat ik die quest ook van mijn lijstje kon halen
Stevige elite's in Fornost maar tegen sneak/sneak Cranck kunnen ze niet op natuurlijk, en zeker niet als ze net iets afgezonderd raken van de andere mobs, dan verschijnt uit de schaduw ineens een blade tussen de ribben
Het was wel opvallend stil in Fornost, er was helemaal niemand in de buurt.
In ieder geval heb ik mijn quest-list aardig op kunnen schonen gisteren, bij elkaar wel zo'n 10 quest af kunnen strepen, weliswaar met heel weinig xp maar het ruimt wel lekker op
.
Vanavond weer verder met deeds afmaken en/of CD/URU weer als er een ploeg gaat.
[edit]
Tijdens het wachten in CD hebben we nog wat gesparred, eerst ik tegen een evenhoog lvl LoreMaster. Afgesproken dat we geen dingen zouden gebruiken die meer dan 10 min. cooldown hadden omdat we dat later nog nodig zouden hebben.
Nu ben ik nogal een stumpert als het op pvp aankomt (maar ik leer het nog wel hoop ik, oefening baart kunst), maar de LM was no match
Het was wel lekker stunnen over en weer, maar de LM (met Raven) kon te weinig damage doen terwijl Cranck een hele behoorlijke (zeg maar goede) damage-output heeft. De LM verloor en ik had nog 75% morale over 
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat de LM net zo'n pvp-kluns was als ik
Daarna gingen de Captain en de Guard in de weer, beiden duidelijk een stuk handiger in pvp dan de LM en ik. De eerste keer ging de Captain roemloos ten onder, maar de tweede en derde keer was het een close-call, weliswaar in het voordeel van de Guard maar het scheelde heel weinig.
Ik moet toch eens proberen om het tegen andere classes op te nemen
.
[edit2]
LOL: ik bekijk net de gallery op NOES en daar zie ik een screenie van een aantal oude bekenden in Rosskempy's Travels
. Azteque, Beardgrim, Garydor en Rosskempy bezig met een Morroval, ik vermoed dat Azteque daar nog geeneens lvl40 was.
Ik kan nog niet op het NOES forum om de DKP details te bekijken maar volgens mij maak je een aantal redenatiefouten m.b.t. de Epic drops in raid.
Je bouwt je punten op naarmate je meer raids doet, dus uiteindelijk zal je een aantal punten hebben die meer of minder dan de anderen zijn.
Indien er een epic dropped en de Minstrels die meer punten dan jij hebben hoeven die niet (hebben ze mogelijk al of wachten met punten spenderen op andere drops), dan is jouw bod puntenbod mogelijk wel het hoogste.
Als ik het goed begrijp, en dat zou wel zo eerlijk zijn, gaan je punten die je besteed aan een raid-drop-item van je totaal te spenderen af. M.a.w. als je al iets verworven hebt met het DKP systeem, dan zal je weer opnieuw je puntenhoeveelheid moeten vergroten door nieuwe raids. Als één van de 'oudere' Minstrels een deel van (of mss wel alle) punten gebruikt heeft, dan kan jij met minder raids toch een zinvol bod uitbrengen.
Ik weet nog niet of je ook mag bieden op non-class epics, dat zou ik best vervelend vinden als dat wel mag want dan gaat het puur om de verkoop opbrengst, en dan is de kans dat je iets leuks krijgt wel een stuk kleiner.
Maar goed, ik zit te wachten op confirmation voor op het NOES forum en dan zal ik het wat verder uitvlooien, want voor mij gaat hetzelfde op natuurlijk.
Mijn eerste kin-fs CD/URU-run was al snel een feit, koud ingelogd in het nieuwe kin kreeg ik al een msg of ik meewilde, en dat wilde ik wel natuurlijk
Duidelijke afspraken gemaakt mbt need/greed op welke items, gelukkig had vrijwel iedereen iets anders nodig (class-quest e.d.) dus gaf dat geen enkel probleem. De buit was geschoten en nu de beer nog verdelen
Helaas was er niet zo snel een healer voorhanden omdat kin op Helegrod met raid bezig was. Toen we uiteindelijk compleet waren en onderweg naar CD verloren de Captain en de Minstrel verbinding en waren we weer met z'n vieren
Na een kort stukje wandelen met wat 'minor' mobs kwamen we op een plek waar Azgoth(?) zou moeten zijn maar de gedachte was dat 'ie al eerder verslagen en dat we 6 uur zouden moeten wachten voor CD resette
Wel zagen we een Nazguhl met 8 priests en wat pale-folk mobs, en zijn daar maar opgedoken. Samenwerking ging heel aardig (ook al kregen we geen fraaie conjunctions los), maar de uiteindelijke loot was niets waard
Inmiddels was het alweer 01:30 en omdat één van de anderen ook moest loggen zijn we gestopt
Alles bij elkaar een stroef begin vanwege de dc's en de moeizaam te krijgen healer, maar ik ben alweer verder in CD geweest dan tevoren.
Wel jammer dat ik mijn oude kin moest verlaten, maar dat hing te vaak samen met losse individuen die vooral met eigen gewin bezig waren en weinig/niets om hulp bieden gaven. Hulp vragen kwam een stuk meer voor . . .
Toppuntje vond ik de acties van een Kinship Hunter die graag bij een fs in GA meewilde. Hij kwam er bij terwijl ik al mijn quests daar samen met een lager lvl FS afgewerkt had (o.a. Ivar Bloodhand - Red Maiden), en of we hem wilde helpen met Ivar en Grimbark. Niet te flauw hielpen we hem daarbij, zonder mij zou het zeker niet lukken, daar is Ivar veel te taai voor, dus ik ook weer mee.
Ivar voor de tweede keer geklopt die dag
Crank is mss wel een kwartier aan het werk geweest om Ivar er onder te krijgen en ik zat zo nu en dan behoorlijk zonder power (en laag in morale
Eén van de fs members had nog 4 ringen nodig van die elite wights aldaar, maar onze fijne Hunter had geen zin om te wachten of te helpen en als ik met hem mee wilde liften moest ik wel nu meegaan

Na GA ben ik naar Fornost gegaan en heb de nog ontbrekende arrowheads opgehaald zodat ik die quest ook van mijn lijstje kon halen

Het was wel opvallend stil in Fornost, er was helemaal niemand in de buurt.
In ieder geval heb ik mijn quest-list aardig op kunnen schonen gisteren, bij elkaar wel zo'n 10 quest af kunnen strepen, weliswaar met heel weinig xp maar het ruimt wel lekker op
Vanavond weer verder met deeds afmaken en/of CD/URU weer als er een ploeg gaat.
[edit]
Tijdens het wachten in CD hebben we nog wat gesparred, eerst ik tegen een evenhoog lvl LoreMaster. Afgesproken dat we geen dingen zouden gebruiken die meer dan 10 min. cooldown hadden omdat we dat later nog nodig zouden hebben.
Nu ben ik nogal een stumpert als het op pvp aankomt (maar ik leer het nog wel hoop ik, oefening baart kunst), maar de LM was no match
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat de LM net zo'n pvp-kluns was als ik
Daarna gingen de Captain en de Guard in de weer, beiden duidelijk een stuk handiger in pvp dan de LM en ik. De eerste keer ging de Captain roemloos ten onder, maar de tweede en derde keer was het een close-call, weliswaar in het voordeel van de Guard maar het scheelde heel weinig.
Ik moet toch eens proberen om het tegen andere classes op te nemen
[edit2]
LOL: ik bekijk net de gallery op NOES en daar zie ik een screenie van een aantal oude bekenden in Rosskempy's Travels

[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 22-10-2007 13:08 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
nee dat is juist het punt de items die dropten werden (volgens mij maar dat pluis ik nog wel uit) verdeeld onder 2 andere healers onder het motto ik heb die al dus als jij die neemt neem ik die andere (geen DKP points dus of zo weinig dat het er niet toe doet)botoo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:45:
Alle chars die ik op Eldar heb zijn nu ook bij 'Nightmare On Elf Street', het was de wens/eis van de recruitment officer dat alle alts ook bij NOES kwamen ook al zijn ze low-active en/of vault space mule's.
verder weten ze hoeveel DKP points ik heb omdat het mijn 1e RAID was volgende keer hoeven ze dus maar 1 punt meer dan ik te spenderen en ze winnen hem. ik kan in daty geval pas iets winnen nadat hun alles hebben, dit omdat hun dus veel meer punten hebben.
nogmaals ik moet eerst even op noes forum kijken en dan ga ik het uitpluizen, indien het is zoals ik vrees zal het mijn 1e en laatste kinship RAID zijn. zo niet zal ik er verslag van doen...
ook nog even CD gedaan en we hadden weer de mazzel om een geweldige hunter te hebben

bij elke boss kan je 1 of 2 epic items looten, deze worden verdeeld onder 24 man. in mijn 1e RAID vielen er 4 epics in de laatste RAID vielen er 3. dan heb je nog de quest drops 1 drop delen met 24 man voor elke eindbaas degene die hem wint kan een TOFFE reward uitzoeken.Anoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:38:
Ik weet niet precies hoe het raiden in lotro is ( drops etc) , aangezien ik pas lvl 42 ben. Maar heb wel aardig wat raids in EQ2 gedaan, en een raidinstance daar, waar je zo'n 4 uur mee bezig bent, heeft ongeveer 8-10 fabled drops, soms ook meer ( denk dat die in lotro epics worden genoemd).
-Tank-a-Holic-
tot op heden heb ik niks gescoord op dikke repairbills na

Altijd leuk om te lezen die lange verhalen van Botoo.
@Legolas:
Ik zelf heb nog niet geraid in LOTRO (gezien mijn lvl), maar als je toch op een bepaald lvl zit, en er weinig nog te doen is.... is raiden toch de oplossing, of mis ik iets.... De items die dan droppen (epic), zijn rare en speciaal... Het zou toch niet leuk zijn als alles 10x dropt en iedereen binnen 5 raid het setje compleet heeft. Wat ga je dan doen?? Misschien mis ik het principe vd raid, maar volgensmij is het toch om lol te hebben met een grote groep, en als reward krijgen een paar man een speciaal item.
Anyway, was net de changelog van book11 door aan het lezen en kwam deze tegen voor de burglar:
. Daarnaast is de damage voor Subtle Stab verdrievoudigt, nou dat zal goed uitkomen.
volledige changelog kun je hier vinden:
http://www.lotro-europe.com/newspage.php?id=1520
@Legolas:
Ik zelf heb nog niet geraid in LOTRO (gezien mijn lvl), maar als je toch op een bepaald lvl zit, en er weinig nog te doen is.... is raiden toch de oplossing, of mis ik iets.... De items die dan droppen (epic), zijn rare en speciaal... Het zou toch niet leuk zijn als alles 10x dropt en iedereen binnen 5 raid het setje compleet heeft. Wat ga je dan doen?? Misschien mis ik het principe vd raid, maar volgensmij is het toch om lol te hebben met een grote groep, en als reward krijgen een paar man een speciaal item.
Anyway, was net de changelog van book11 door aan het lezen en kwam deze tegen voor de burglar:
- Burgled loot will now frequently be more colorful. Burglar, do your burgling!
- There was an error in the amount of damage the Burglar's "Provoke" skill dealt, especially while in Sneak. The amount of damage dealt by the skill has been decreased, and two changes have been made to offset the decreased damage. First, the amount of threat added to the Burglar's target's current target has been increased by over 35%. Second, the skill damage of the Burglar's "Subtle Stab" has been tripled... yeah, as in times 3. "Provoke" should be more about directing threat, while "Subtle Stab" should be more about stabbing stuff.
- Crafters rejoice! The crafting section in the Auction House now includes recipe scrolls which are sorted by vocation.
- You can no longer bid on auctions placed by another character on your account.
euh...ja
yepRfce schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:10:
Altijd leuk om te lezen die lange verhalen van Botoo.
ik heb nog wel dingen te doen hoor, mijn reputations opkrikken en wat deeds afhandelen daarnaast is mijn RAID rank nog 0 (ettenmoors is anders dan helegrod, helegrod krijg je geen rank voor)@Legolas:
ga maar eens 5 uur non stop raiden en dan thuiskomen met empty bags en een huge repairbill terwijl aantal anderen weglopen met epic items ter waarde van 40 gold sorry maar dat is een contrast die niet te verdedigen is.
nice ben erg benieuwd naar book 11 en ook de nieuwe recipesAnyway, was net de changelog van book11 door aan het lezen en kwam deze tegen voor de burglar:YES, mede te meer om nog meer de stelen als ik solo speel
- Burgled loot will now frequently be more colorful. Burglar, do your burgling!
- There was an error in the amount of damage the Burglar's "Provoke" skill dealt, especially while in Sneak. The amount of damage dealt by the skill has been decreased, and two changes have been made to offset the decreased damage. First, the amount of threat added to the Burglar's target's current target has been increased by over 35%. Second, the skill damage of the Burglar's "Subtle Stab" has been tripled... yeah, as in times 3. "Provoke" should be more about directing threat, while "Subtle Stab" should be more about stabbing stuff.
. Daarnaast is de damage voor Subtle Stab verdrievoudigt, nou dat zal goed uitkomen.
Aah eindelijk, kun je tenminste gericht zoeken.
- Crafters rejoice! The crafting section in the Auction House now includes recipe scrolls which are sorted by vocation.
Dit is ook een goede, ik had namelijk vaker het idee, dat richting het einde vd action de prijs kunstmatig omhoog werd gekrikt.
- You can no longer bid on auctions placed by another character on your account.
Helaas al vaak genoeg meegemaaktAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:27:
ga maar eens 5 uur non stop raiden en dan thuiskomen met empty bags en een huge repairbill terwijl aantal anderen weglopen met epic items ter waarde van 40 gold sorry maar dat is een contrast die niet te verdedigen is.
Maaarrrrr niemand dwingt je om te raiden
OK, daar kan ik dus (nog) niet over mee praten. En wat vind jij hoge repair bills?? Ik heb op dit moment bijv. met mn lvl37 char 4G in kas en vind 150s eigenlijk wel veel voor een repair (maar dan ben ik bijv. wel een tijd in GA geweest met een fellowship).Anoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:27:
[...]
Waar ik me ook op verheug zijn de huizen die gaan komen. Wat lijkt me dat een leuke toegevoegde waarde... je eigen stekkie met een tuin en je eigen meubels erin.. Ik heb namelijk begrepen dat je deze kunt kopen en/of zelf maken.. Daarnaast zou je ook thuis een kluis hebben (tier2 huis heeft 2 kluizen) en krijg je een skill om er naartoe te teleporteren
Heeft iemand btw al een link/torrent voor de stand-alone patch?? Ik zag dat er al een voor de US-versie is, maar daar hebben we nix aan.
euh...ja
ik was in beide raids aan repair zon 600 silver in totaal kwijt (+/- 300 per raid dus) aan repairs dat is voor een minstrel erg veel! in niet raids kom ik ook weleens aan redelijk hoge repair bills echter heb je dan nog spullen die je kan verkopen aan vendors waardoor je vaak toch nog in de plus komt bij RAIDs heb ik de ervaring dat ik blij mag zijn als 50 a 80 silver buit maak aan troep om te verkopen.Rfce schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:18:
[...]
OK, daar kan ik dus (nog) niet over mee praten. En wat vind jij hoge repair bills?? Ik heb op dit moment bijv. met mn lvl37 char 4G in kas en vind 150s eigenlijk wel veel voor een repair (maar dan ben ik bijv. wel een tijd in GA geweest met een fellowship).
Waar ik me ook op verheug zijn de huizen die gaan komen. Wat lijkt me dat een leuke toegevoegde waarde... je eigen stekkie met een tuin en je eigen meubels erin.. Ik heb namelijk begrepen dat je deze kunt kopen en/of zelf maken.. Daarnaast zou je ook thuis een kluis hebben (tier2 huis heeft 2 kluizen) en krijg je een skill om er naartoe te teleporteren. Jammer dat je per account dus maar 1 huis kan kopen.... ik speel nu nl met een hobbit en een elf... Voor de hobbit wordt het waarschijnlijk een huis in the shire, maarjah die elf heeft daar natuurlijk niets te zoeken, anyway misschien wordt dat in de toekomst nog een possibility.
Heeft iemand btw al een link/torrent voor de stand-alone patch?? Ik zag dat er al een voor de US-versie is, maar daar hebben we nix aan.
housing kijk ik inderdaad ook naar uit. tier 1 house (4 gold) heeft geen kluisje (meende ik) en tier 2 heeft er 2 (7 gold) of je kan kiezen waar je huis komt weet ik niet maar ik koop een tier 2 huis

Ik vindt de repairkosten in lotro zowieso erg hoog. Heb zelf nog niet eerder een mmorpg gespeeld waar de kosten zo hoog zijnAnoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:29:
ik was in beide raids aan repair zon 600 silver in totaal kwijt (+/- 300 per raid dus)
En huizen ! YAY ...alleen beetje jammer dat ik net bijna al mijn geld heb uitgegeven aan een horse een nieuwe armor.
-Tank-a-Holic-
Ook niet te flauw om er een volsagen n00b vraag tussendoor te gooien 
Je kan ingame met elkaar communiceren met het ingebouwde audio systeem. Is dat hetzelfde als 'Ventrilo' op een speciale server? Zoja zo nee, hoe log ik daar op in (als ik de codes heb natuurlijk) en/of waar haal ik de (externe???) software vandaan?
Het is toch wel makkelijk bij CD/Uru en het begint een beetje noodzakelijk te worden als ik ga raiden.
Provoke een onredelijke damage vanuit sneak? Nooit geweten, maar dat zal ik vanavond nog eens proberen voor zolang het nog kan
Je kan ingame met elkaar communiceren met het ingebouwde audio systeem. Is dat hetzelfde als 'Ventrilo' op een speciale server? Zoja zo nee, hoe log ik daar op in (als ik de codes heb natuurlijk) en/of waar haal ik de (externe???) software vandaan?
Het is toch wel makkelijk bij CD/Uru en het begint een beetje noodzakelijk te worden als ik ga raiden.
Provoke een onredelijke damage vanuit sneak? Nooit geweten, maar dat zal ik vanavond nog eens proberen voor zolang het nog kan
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Tip:
Koop pas armour bij level 47. Dat zijn pas armors die redelijk definitief zullen zijn voor je character. Kijk voor de rest je kinleden lief aan. Meestal (tenzij je in een zeikerskin zit) willen ze wel een poging doen wat spullen voor je te critten. Neem de moeite niet om een goud uit te geven aan level 35 armour, want dat is na 3 levels weer outdated.
Dit kan je downloaden op http://www.ventrilo.com/.
Koop pas armour bij level 47. Dat zijn pas armors die redelijk definitief zullen zijn voor je character. Kijk voor de rest je kinleden lief aan. Meestal (tenzij je in een zeikerskin zit) willen ze wel een poging doen wat spullen voor je te critten. Neem de moeite niet om een goud uit te geven aan level 35 armour, want dat is na 3 levels weer outdated.
Nee. Ventrilo is goede kwaliteit audiobotoo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:08:
[ Voor 42% gewijzigd door MueR op 22-10-2007 17:14 ]
Op een site zag ik dat er een recipe is voor een repair anvil. Heeft iemand die ooit gezien?Anoniem: 230357 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:55:
[...]
Helaas al vaak genoeg meegemaakt. En aangezien je als tank zijnde al helemaal niet vrolijk wordt van de repairman's bill , is dat niet leuk nee.
Ik ben metalsmith dus zie het wel zitten om zelf (voor nop) "in the field" mijn armour the repareren.
die kun je kopen als je rep hebt bij thorin.JohnnyV76 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:49:
[...]
Op een site zag ik dat er een recipe is voor een repair anvil. Heeft iemand die ooit gezien?
Ik ben metalsmith dus zie het wel zitten om zelf (voor nop) "in the field" mijn armour the repareren.
(...)
leuk maar das niet voor nop... de gewone is 150% vendor price en superior 125% vendor price. en je moet inderdaad de reputation bij de dwarves hebben dan kan je recipe kopen en ze maken echter zijn de anvils als ook de recipes bound on aquire...JohnnyV76 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:49:
[...]
Op een site zag ik dat er een recipe is voor een repair anvil. Heeft iemand die ooit gezien?
hele FS (of raid) kan hem gebruiken, maar de repair kosten zelf zijn fors hoger
Oei, dat is idd veel en zeker als je niets loot (60s is dus niets tov 300).Anoniem: 66797 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 16:29:
[...]
ik was in beide raids aan repair zon 600 silver in totaal kwijt (+/- 300 per raid dus) aan repairs dat is voor een minstrel erg veel!
De standalone patch is btw te downloaden via het torrent netwerk:
Book11
euh...ja
ventrilo is veel relaxter je kan alles wat je moet weten op de noes site vindenbotoo schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:08:
heb gelezen hoe het DKP systeem werkt en dat is dus slecht nieuws, er is geen enkele beperking in hoeveelheid punten. je moet minimaal 40 punten inzetten als je bied. wat dus mijn eerdere uitingen lijkt te bevestigen en je als nieuweling in RAIDs niets in te brengen hebt (iig voor de minstrel omdat altijd dezelfde minstrel in RAID zitten en dus altijd meer punten houden) mogelijk dat het voor andere classes beter uitpakt...
heb er een topic over gestart op noes forum keep you posted
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 23-10-2007 09:19 ]
Hoe zou jij het dan graag zien? Het is uiteraard logisch dat iemand die al vaker heeft geraid meer punten heeft. Wel zou het een idee zijn bij het ontvangen van een item een minimaal aan punten in te houden.Anoniem: 66797 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:44:
heb gelezen hoe het DKP systeem werkt en dat is dus slecht nieuws, er is geen enkele beperking in hoeveelheid punten. je moet minimaal 40 punten inzetten als je bied. wat dus mijn eerdere uitingen lijkt te bevestigen en je als nieuweling in RAIDs niets in te brengen hebt (iig voor de minstrel omdat altijd dezelfde minstrel in RAID zitten en dus altijd meer punten houden) mogelijk dat het voor andere classes beter uitpakt...
heb er een topic over gestart op noes forum keep you posted
Maar wanneer jij bij een volgende raid op een minstrel item je volledige punten inzet, dan kan de andere minstrel alleen maar winnen door hierover heen te bieden, wat dan wel betekent dat deze punten worden ingehouden, en het verschil tussen zijn/haar punten kleiner wordt met jou punten. En wanneer jij dus evenveel raids gaat doen als die andere minstrel, maak je op een gegeven moment dus ook steeds meer kans op een item ?! Toch
Ze kunnen moeilijk iedere keer alle punten bij iedereen resetten zodra er een nieuwe raider bij komt
Maar zoals ik al zei, een minimaal aantal puntenaftrek bij het verkrijgen van een item lost denk ik al veel problemen op.
Btw ! I love my guardian !! hehehehehe
Gaat het killen langzaam ? Ja.
Maar als ik dan zoals gisteren als level 42 zijnde een level 45 signature ( met 3.700 health ) en een add afmaak, en het gevecht eindig met nog zo'n 80% health en 80% power over, dan heb ik toch zoiets van, yay !!
Block...80% mouhahahahahaha !
fout aangezien er weinig active healers zijn zitten altijd dezelfde healers in de helegrod RAIDS. aangezien hun meer punten hebben als ik kunnen ze altijd over mij heen bieden. hierdoor kan ik nooit een epic winnen tot de rest het compleet heeft, en daar pas ik voor!Anoniem: 230357 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:26:
[...]
Hoe zou jij het dan graag zien? Het is uiteraard logisch dat iemand die al vaker heeft geraid meer punten heeft. Wel zou het een idee zijn bij het ontvangen van een item een minimaal aan punten in te houden.
Maar wanneer jij bij een volgende raid op een minstrel item je volledige punten inzet, dan kan de andere minstrel alleen maar winnen door hierover heen te bieden, wat dan wel betekent dat deze punten worden ingehouden, en het verschil tussen zijn/haar punten kleiner wordt met jou punten. En wanneer jij dus evenveel raids gaat doen als die andere minstrel, maak je op een gegeven moment dus ook steeds meer kans op een item ?! Toch![]()
Ze kunnen moeilijk iedere keer alle punten bij iedereen resetten zodra er een nieuwe raider bij komt![]()
Maar zoals ik al zei, een minimaal aantal puntenaftrek bij het verkrijgen van een item lost denk ik al veel problemen op.
stel ik doe mee en ik zet al mijn punten in dan ben ik die dus kwijt en heb ik nog geen item. en sta ik nog steeds achter.
mijnziens zou er dus een systeem moeten zijn die ervoor zorgt dat de verschillen niet zo groot zijn (of kunnen zijn dan wel worden) indien ik geen eerlijke kans heb op epics ga ik niet deelnemen aan kinraids....
nice! 80% block damn das hoogBtw ! I love my guardian !! hehehehehe
Gaat het killen langzaam ? Ja.
Maar als ik dan zoals gisteren als level 42 zijnde een level 45 signature ( met 3.700 health ) en een add afmaak, en het gevecht eindig met nog zo'n 80% health en 80% power over, dan heb ik toch zoiets van, yay !!
Block...80% mouhahahahahaha !![]()
-Tank-a-Holic-
Ik heb gisteren weer even een momentje heel hard gelachen over de Dutch Dunedain. Een hidefarmer van level 42 liep ergens in Chetwood rond, alles te killen. Daar stonden een paar lowlevels beteuterd van te kijken. Ik dacht, laat ik die eens uitdagen voor een spar. Uiteraard gedeclined. Ik loop gewoon verder, tot ik even later uitgedaagd wordt voor een spar. Ik accept, draai me om, en daar staat ineens een level 50 captain. Ach, denk ik, het heeft een vriendje geroepen, laf. Nou ja.
Ik begin vrolijk op die captain te schieten, maar na een tijdje begin ik me toch ernstig af te vragen waarom ze nog niet dood is. Kheb toch al ruim 3000 punten er af getikt. Blijkt dat ze gewoon bijna 5000 morale heeft. Uiteindelijk hield ze nog 2200 morale over voordat ik zonder zat. Niet slecht, al zeg ik het zelf.
Wel jammer dat zo'n hunter meteen weer de sterkste captain uit de kinship moet roepen om een spar te beantwoorden. Ik had het eigenlijk ook kunnen weten, dit is niet de eerste keer dat het me overkomt.
Ik begin vrolijk op die captain te schieten, maar na een tijdje begin ik me toch ernstig af te vragen waarom ze nog niet dood is. Kheb toch al ruim 3000 punten er af getikt. Blijkt dat ze gewoon bijna 5000 morale heeft. Uiteindelijk hield ze nog 2200 morale over voordat ik zonder zat. Niet slecht, al zeg ik het zelf.
Wel jammer dat zo'n hunter meteen weer de sterkste captain uit de kinship moet roepen om een spar te beantwoorden. Ik had het eigenlijk ook kunnen weten, dit is niet de eerste keer dat het me overkomt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Trial key nodig? Die kun je hier halen
Trial key nodig? Die kun je hier halen