Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Vette plaat! mooi ook dat je een stukje Erasmusbrug erbij te pakken hebt , die ook uitstekend belicht is!
1. Breda A16-> richting Antwerpen op de uitkijk toren bij Prinsenbeek

A16_ant by digital_slice, on Flickr
2. Zelfde A16 maar dan richting Rotterdam , en in B/W
url=http://www.flickr.com/photos/digital_slice/4961042551/]

A16_bw by digital_slice, on Flickr
[ Voor 8% gewijzigd door degroot op 06-09-2010 18:28 ]
www.degroot-it.nl
400D ISO 100 17MM 261 Seconden

400D ISO 100 17MM 601 Seconden

Zwart water Venlo. Genomen door een maat.

[ Voor 18% gewijzigd door Hamed op 06-09-2010 22:37 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
@degroot: de eerste is erg fijn, vooral de compositie door die 2 rijstroken die van elkaar weglopen. wel jammer dat de verlichting niet wat sprekender/opvallender is. De 2e vind ik niet zo geslaagd, zowel qua compo niet als qua zwart/wit bewerking niet. Qua compo vind ik de hoek waarin de weg loopt niet zo fijn.
@Hamed: Vanwaar die extreem lange sluitertijden? waren die nodig om dit te bereiken? wat betreft jou foto's: qua compo niet al te spannend, ook heb ik het idee dat ze absoluut niet scherp zijn. Die laatste is wel gaaf, al zou er misschien wat meer water op moeten staan met meer reflectie.
Ik zie daar mijn nachtfoto van Zwart Water. Mijn eerste HDR probeersel in de late uren. Zijn drie foto's geweest van 10 minuten, 5 minuten en 2,5 minuten. Met verwerkingstijd erbij ongeveer drie kwartier in het pik duister gestaan, zonder ook maar iets te hebben om te focussen.Hamed schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:35:
Hei Venlo rond 23:00 savonds. Ik ben nieuw met nachtfotografie
[afbeelding]
@rudedadude: Persoonlijk vind ik dat de aandacht nu teveel naar het geheel gaat en te weinig naar het vuurwerk, wat minder belicht was deze plaat veel mooier geweest denk ik.
@degroot: een plek die mij ook al een aantal keer opgevallen is. Die eerste is zeker de mooiste zeker qua compositie! Zou de 2e wel eens in kleur willen zien en dan iets meer linksom geroteerd.
@Hamed: ook ik heb zo mijn twijfels bij die extreem lange sluitertijden en de composities, volgende keer iets spannendere onderwerpen of standpunten zoeken denk ik.
Hier een paar platen van mijn allereerste "nachtelijke" uitstapje:
De A2 tussen Oirschot en Moergestel:

Local highway by Floris Bosman
De Groenewoudsebrug in Oirschot:

Groenewoudsebrug by Floris Bosman

Groenewoudsebrug by Floris Bosman
Allemaal geschoten met 'n EOS-450D met 18-55 kitlens
[ Voor 31% gewijzigd door floriske.nl op 10-01-2011 12:34 ]
De horizon is niet recht bij 2 van de foto's, eerste foto is de fietspad en dat paaltje erg storend, je kon beter aan de andere kant van het fietspad gaan staanHamed schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:35:
Hei Venlo rond 23:00 savonds. Ik ben nieuw met nachtfotografie
400D ISO 100 17MM 261 Seconden
[afbeelding]
400D ISO 100 17MM 601 Seconden
[afbeelding]
[afbeelding]
En er is nogal veel ruis ondanks de lage ISO
Verwijderd
@degroot:mooie foto's, de 2e spreek mij meer aan, maar ik hou dan ook van zw. Zo zie je maar dat de meningen (gelukkig) verchillen
@floriske.nl:eerste plaat van de A2 is erg mooi! Bij de andere 2 in Oirschot vind ik het jammer dat je met een open diafragma hebt geschoten, dan komen de lantaarnpalen en andere lampen minder mooi over.
Hier mijn inzending in de rubriek nachtfotografie.
Achterzijde station 's-Hertogenbosch:

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 22:54 . Reden: problemen met thumbnail ]
Thx, het zijn als gezegd mijn eerste "nachtelijke" kiekjes en ben sowieso pas iets meer als een maandje of zo bezig met fotografie.Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:11:
@Rudedadude: super!
@degroot:mooie foto's, de 2e spreek mij meer aan, maar ik hou dan ook van zw. Zo zie je maar dat de meningen (gelukkig) verchillen
@floriske.nl:eerste plaat van de A2 is erg mooi! Bij de andere 2 in Oirschot vind ik het jammer dat je met een open diafragma hebt geschoten, dan komen de lantaarnpalen en andere lampen minder mooi over.
Hier mijn inzending in de rubriek nachtfotografie.
Achterzijde station 's-Hertogenbosch:
[afbeelding]
Gelukkig zijn sommige platen die hier gepost worden wel nog netjes voorzien van Exif data zodat ik daar eens in kan neuzen zo nu en dan.
Ik had in dit geval ergens gelezen dat je eigenlijk moest proberen je ISO op 100 te houden ivm ruis in de donkere partijen, maar ik denk dat ik achteraf in dit geval ipv 30s @f5.6 beter m'n ISO op had kunnen schroeven en bijvoorbeeld 30s @f8 bij ISO 200 of 30s @f11 bij ISO 400 had kunnen nemen.
Daarnaast zijn de foto's lichtjes bewogen omdat m'n statief niet echt stabiel genoeg is voor lange sluiterrijden (Hama compact traveller pro v.d Zoom) dus een degelijk statief staat nog op de verlanglijst.
Maar ondanks dat vond ik de platen toch de moeite waard om te laten zien en ik denk dat ik zeker nog een keer terug ga. Heb een timer remote besteld en als die binnen is ga ik nog 'ns 'n keer wat rommelen daar.
@ je eigen foto: Prachtplaat! Erg mooie compositie en je hebt de interessante details ook echt allemaal te pakken! (* floriske.nl moet nog veel leren

Uit de hand, f4, 1/25, ISO 1600

Uit de hand, f4, 1/13, ISO 3200
Kasteel van Bratislava (Slowakije). Beiden met m'n 5D en 24-105 op 24mm.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
idd zeg, hoe heb je dat gedaan? Vooral ook dat ene puntje waar alles omheen lijkt te draaien... Ben benieuwd.marceltuit schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 06:51:
gave plaat zeg! Mag ik vragen hoe je dit aangepakt hebt? lijkt mij dat je hier sluitertijden moet hebben van tientallen minuten, maar kan me voorstellen dat het gebouw dan lichterlijk overbelicht zou zijn. of is dit niet kunstmatig verlicht?
Dat laatste is niet zo moeilijk, want dat is namelijk Polaris, de (noord-)poolster. Dat is waar momenteel alle sterren omheen lijken te draaien (natuurlijk draait de Aarde om haar eigen as, welke gericht staat op Polaris). Over een tienduizendtal jaren zal dit Wega zijn ipv Polaris door de precessie van de aardas. Als je jouw eigen camera voor langere tijd op de hemel zou richten, zou altijd dezelfde ster "stil" lijken te staan.Kabouterplop01 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:15:
[...]
idd zeg, hoe heb je dat gedaan? Vooral ook dat ene puntje waar alles omheen lijkt te draaien... Ben benieuwd.
Used to be Down Under... Foto gallery
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nikon D90 met time interval remote control
Tamron 18-270 @ 18mm f3.5
121 * 30 seconden
ISO800
Met een programma startrails worden al deze foto's samengevoegd tot het resultaat dat je hierboven ziet.
Dat is ook de enige vorm van nabewerking die er gedaan is.
Tussen het nemen van elke foto zat 1 seconde interval. Dat is in de sterren niet te merken omdat die geen volledige pixel verschuiven op die ene seconde. Het is zel te zien net rechtsonder de poolster. Daar is namelijk vaag een vallende ster te zien welke over 2 foto's ging. Die heeft dus wel een onderbreking.
Niet alleen compositie is moeilijk. Ook vliegtuigen kunnen als storend ervaren worden. Die trekken namelijk ook strepen door je foto. Hier heb ik het zo laat gedaan dat er dus geen vliegtuigen meer overkwamen. Meer geluk dan wat anders. Je zou telkens er een vliegtuig passeerd even de lens kunnen bedekken, of die foto's er net uitlaten, maar dan krijg je dus wel onderbrekingen.

Malia, Crete by F/Stops, on Flickr

Sissi, Crete by F/Stops, on Flickr
Dan denk ik eerder toch dat dit een sateliet is ipv een vliegtuig. Een vliegtuig is meestal helderder en heeft extra licht door de blinkende lichtjes die allemaal op het vliegtuig zitten...TranceSetter schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:24:
Wat is die streep die rechtsbovenin de foto zit en naar de poolster toe lijkt te lopen? Ik zou bijna zeggen dat dat een vliegtuig is ^^
@erikz.nl De eerste vind ik voor het mooie dat de lichtjes te ver weg zijn. wel vind ik het lichtschijnsel op het gladde water mooi.
In de tweede vind ik de reflecties er tof, maar die flare links vind ik heel erg storend
Die flare was niet weg te krijgen, vanuit deze hoek was er maar sprake van 1x flare, uit 12 andere hoeken en opstellingen kreeg ik vanwege nog meer lichtbronnen flare.... dus maar op de koop toegenomen...marceltuit schreef op woensdag 22 september 2010 @ 07:05:
@erikz.nl De eerste vind ik voor het mooie dat de lichtjes te ver weg zijn. wel vind ik het lichtschijnsel op het gladde water mooi.
In de tweede vind ik de reflecties er tof, maar die flare links vind ik heel erg storend
Bedankt voor de toffe reactie
Tot dat ik in lightroom aan het spelen was en mijn lichtinvulling is flink omhoog schroefde en tot de volgende schokkende(voor mij dan) plaat kwam:

Jup je maakt er zo niks van klik hier voor grote versie
Is dit nou een natuurlijk verschijnsel of gewoon fout van mijn camera ? (licht cirkel om de maan)
En die spikels ruis of toch sterren ?
In ieder geval wel leuk effect!
[Ojah post deze foto eigenlijk meer voor de vraag dan de foto zelf

Tijdje geleden gemaakt met mijn D5000 + 55-200mm kitlens op 200mm.
ISO op 400 geloof ik en met 1/60 sec. en F 5.6
[ Voor 17% gewijzigd door toxict op 20-05-2011 09:48 ]
Ik neem voor mijn "moonshots" meestal f8-f11.
200mm is uiteraard aan de krappe kant voo zulke foto's
Moonshots, het blijft zo cliché en telkens hetzelfde , maar o zo leuk om telkens weer te doen.
Enfin, hier nog eentje van mij

Nikon D90
Sigma150-500 @500
ISO200
1/90, f11
there's no tweak without the tweaker
Je hebt aan de verkeerde schuifjes in Camera RAW gezeten of ze te ver naar rechts geschovenPractics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:00:
Is dit nou een natuurlijk verschijnsel of gewoon fout van mijn camera ? (licht cirkel om de maan)
En die spikels ruis of toch sterren ?
Mocht het CA zijn dan kan je dat ook corrigeren met Camera RAW.
@ die shot met de Sigma 150-500 : Best veel detail te zien
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ah klopt inderdaad had met lightroom wat schuifjes verschoven!nero355 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:41:
[...]
Je hebt aan de verkeerde schuifjes in Camera RAW gezeten of ze te ver naar rechts geschoven
Mocht het CA zijn dan kan je dat ook corrigeren met Camera RAW.
@ die shot met de Sigma 150-500 : Best veel detail te zienMoet mijn 100-400 ook maar eens richting de maan richten !!
maar wist niet zeker of het nu gewoon camera opname fout was of dat de maan echt een lichtstraal om zich heen heeft! In ieder geval vind ik het effect wel iets hebben persoonlijk !
Jep denk dat ik binnen kort maar is mijn pa lief ga aankijk en zijn 400mm L lens er voor schroef!
En even uitzoeken op welke data de maan wat dichter bij de aarde staat! voor maximale effect!
Edit data:
Maan dichts bij de aarde!
Sep 8 4:02 357191 km
Oct 6 13:42 359452 km
Nov 3 17:23 364188 km
Nov 30 19:10 369438 km
Dec 25 12:25 368462 km
[ Voor 12% gewijzigd door Practics op 23-09-2010 14:08 ]
Dat wordt op een aantal van deze data een flink stukkie reizenSep 8 4:02 357191 km
Oct 6 13:42 359452 km
Nov 3 17:23 364188 km
Nov 30 19:10 369438 km
Dec 25 12:25 368462 km
Waarom ? Ja voor de maximale afstand wel ja maar die laatste 2000KM gaan het niet doen hoor!marceltuit schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:42:
[...]
Dat wordt op een aantal van deze data een flink stukkie reizen

Zie je het verschil ?
Het gaat over punt X En de hele cirkel duurt ongeveer een maand!
[ Voor 19% gewijzigd door Practics op 23-09-2010 15:09 ]

Verwijderd
De maan heeft gewoon een atmosfeerPractics schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:00:

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
@ MarkCantPark, nette foto zo uit de hand. De verschillende kleuren licht maken het wel sprekend.
Hier nog een aantal recente foto's van mij.
(1)

(2)

Vind het bij deze foto zelf wel zonde van het blok (is de verlichting) links in het beeld. Maar had geen andere mogelijkheden zonder volwaardig statief op dat moment.
(3)

@practics: Heel leuke foto, welke sluitertijd is dit?
@rbp: Leuke 1ste en 3de. Ook de reflectie in het water van de 2de kan mij aanspreken
Een foto van het vuurwerk in Cannes:

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Maar ik zal eerst proberen te reageren op voorgaande posts:
@MarkCantPark
Mooie kleueren en een leuk effect met de mist die er hangt. De scene op zich vind ik alleen wat minder boeiend.
@RBP
De tweede spreekt mij het meeste aan. Het blok stoort mij eigenlijk niet eens zo.
@freddyronny
mooie foto, de rook over het water en de reflecties geven een leuke extra dimensie aan de foto.
Deze foto heb ik gemaakt in Willemstad waar de Ryndam lag aangemeerd. Omdat ik nog geen goed statief heb (had sowieso verder niks bij me daar). Heb ik de camera op een bankje laten rusten.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Jammer van de voorgrond.pyrofielo schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 23:23:
Deze foto heb ik gemaakt in Willemstad waar de Ryndam lag aangemeerd. Omdat ik nog geen goed statief heb (had sowieso verder niks bij me daar). Heb ik de camera op een bankje laten rusten.
Crop deze foto naar panorama of in iedergeval de saaie gedeelten eraf. Verder prima foto. Alhoewel je dan de spiegeling mist. Beter was inderdaad misschien een statief, zodat je van iets hoger perspectief, dichter bij de waterkant kon fotograferen, zodat je wel de spiegeling had en niet de kade.
(1)RBP schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:41:
Hier nog een aantal recente foto's van mij.
Mooie foto. Goed belicht.
(2)
Wat doet die kast op de voorgrond? Helaas kun je nu niet croppen. Kon je ook niet een paar stappen opzij maken? Concept bij de foto is dus goed, maar de kast verpest het echt.
(3)
Het gevoel bekruipt me dat deze foto scheef is. Geen idee of het echt zo is, maar het lijkt zo. Voor een perfecte foto zou ik de voorgrond nog wat meer belicht willen hebben
1) Prima foto. Netjes!afterburn schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:06:
Twee van mij om eens te proberen:
Kasteel van Bratislava (Slowakije). Beiden met m'n 5D en 24-105 op 24mm.
2) Jammer van de toren, stoort mij toch helaas. Verder belichting prima.
Een bijdrage van mij. Foto is van deze zomer.

Panorama van den bosch, links het Groot zieken gasthuis, recht ervoor de arena en de stad.
Eerste probeersels, zitten nog wel wat foujes in.
[ Voor 11% gewijzigd door Wannial op 13-10-2010 14:09 ]
Wat ik me afvroeg, gebruik jij/andere mensen hier bij dit soort foto's ook de optie van spiegel inklappen, zodat hierdoor geen trillingen meer kunnen ontstaan?BDannyV schreef op donderdag 23 september 2010 @ 01:49:
@toxict: Je ISO kan je best zo laag mogelijk houden. Dat is bij de D5000 200 geloof ik.
Ik neem voor mijn "moonshots" meestal f8-f11.
200mm is uiteraard aan de krappe kant voo zulke foto's
KNIP
Wat mij persoonlijk lichtelijk stoort is dat het gebouw hier scheef opstaat, het is gewoon net niet recht, zou het niet mooier lijken als de hoek van het gebouw (middenin de foto) gewoon echt verticaal loopt?Practics schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 04:27:
Zo na een avondje flink bezig te zijn geweest van 9 tot half 12 deze foto toch wel de topper in de serie voor mij!
[afbeelding]
@freddyronny: wauw dat vind ik een prachtige vuurwerkfoto
@Get!em: mooi natuurlijk "vuurwerk" shot heb je daar
Dat moet ik inderdaad nog eens doen, nog wat meer foto's maken om die hoeken op te laten vullen zodat ik hem mooi kan uitsnijden en niet te laag.Gdzr schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:50:
Als je dan meteen de foto goed uitsnijd ziet het er al veel beter uit. Bij de arena klopt het nog niet iig. Maar je kan toch in photoshop automatisch een panorama maken. En de kleuren overeen laten komen. Dan horen er normaal al een stuk minder fouter in te zitten.
Ik gebruik overigens geen fotoshop maar hugin.
Foto icm 24-105 op 24.marcel87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:07:
@Get!em: mooi natuurlijk "vuurwerk" shot heb je daar, heb je die in een open veld met een UWA gemaakt (uiteraard in combinatie met statief en afstandbediening)? En waar is die foto genomen?
Statief (gorillapod op stoelleuning)
Afstand bediening draadloos.
Camera op Bulb
Sluiter openhouden totdat flits is geweest en dan sluiten (sommige foto's hebben daardoor meerdere minuten sluitertijd)
Dit is vanaf mijn eigen balkon in Wageningen. Shot gaat recht over Wageningen heen (zie de sterflats die mooi verdeeld staan)
Voor meer van het zelfde onweer: http://gallery.getiem.nl/2010/10/onweer/
De avond leverde 180 foto's op, waarvan zo'n 40 daadwerkelijk onweersflits bevatten. Vele ook overbelicht, door flits te dichtbij.
Onweersfoto's worden voornamelijk bepaald door locatie, geluk, techniek. Wat betreft locatie had ik die avond geluk. Wind stond goed. Geluk zie je terug in geposte foto
@pyrofielo: Mooie plaat! Vooral het licht in het water is erg mooi. Daarom zou ik geen stukje van de voorgrond afsnijden, maar proberen dat stukje rechtsonder weg te klonen ofzo. Wel jammer dat de boot zo hoog ligt tegen de bovenkant van de foto!
@Get!em: Gaaf! Dit soort platen geeft mij al gauw een 'wow'-gevoel
@ Get!em mooie plaat van het onweer. Vind alleen dat het gebouw links onder in het beeld op het grotere formaat wel wat afleidend.
@ Yeseterror leuk idee om een panorama te maken 's nachts, zit alleen nog wel wat werk aan.
Zelf nog even door het persoonlijke fotoarchief van dit jaar gelopen en daaruit nog een aantal nacht foto's geselecteerd.

Barcelona by RB-P, on Flickr

Barcelona fontijn by RB-P, on Flickr

Erasmusbrug by RB-P, on Flickr

Misschien ook maar eens een gorillapod aanschaffen en dat vanuit de auto schieten, dan heb je in ieder geval nog iets van een Kooi van Faraday om je heen
Maare wat ik me afvroeg, zit jij toevallig ook op het forum weerwoord.be ? Ik kan er via je profiel niet achter komen...
Nee, ik zit niet op weerwoord.be , eigenlijk op geen enkele andere fotosite. Alleen mijn eigenmarcel87 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:33:
@ Get!em: Ja ik heb dat laatst ook eens gedaan (wanneer was dat ook al weer...volgens mij 13 of 14 juli) toen er flink wat activiteit was, maar bij mij heb ik alleen bijna uitzicht op bomen. Normaal een mooi gezicht maar tijdens bliksemfoto's erg jammer. Daarnaast moet ik al snel 50 mm gebruiken, anders zie ik lantaarnpalen en flares hierdoor, erg irritant, maar om in een open veld alleen te staan met mijn dSLR op statief vind ik weer wat veel van het goede...
![]()
Misschien ook maar eens een gorillapod aanschaffen en dat vanuit de auto schieten, dan heb je in ieder geval nog iets van een Kooi van Faraday om je heen.
Maare wat ik me afvroeg, zit jij toevallig ook op het forum weerwoord.be ? Ik kan er via je profiel niet achter komen...
Is weerwoord interessant? Zo op het eerste gezicht (frontpage) is het mij nog wat onduidelijk en heb nu geen tijd om verder te kijken, misschien later wel.
Via dealextreme is er een mooie namaak gorilla te koop voor zo'n 12 dollar = 8 euro.
Eigenlijk zit ik ook niet heel gunstig voor onweer. Meestal als het onweer is, gaan de buien + flitsen om Wageningen heen, waardoor je niks of weinig ziet, de heuvels (Grebbeberg, Wageningseberg) en de Rijn zijn daar debet aan. In Houten daarentegen ben je eigenlijk altijd goed voorzien
De getoonde foto's zijn inderdaad van Zaterdag 10 juli. Ik hield toen een feestje en iedereen heeft mee kunnen genieten van het foto's maken. Iedereen was ook geinteresseerd
@RBP:
De gebouwen zijn soms wat afleidend. Vooral bij hele lange sluitertijden. De lampen raken dan overbelicht. Ook de bomen worden vaag. Dit komt omdat de wind ze heen en weer zwiept, en in combi met lange sluitertijd....
Echter.. ik hou van onweersfoto's met een horizon. Zonder horizon heb je geen boven/onderkant en kun je in principe overal heen kijken. Tevens geeft het een mooie referentie van inslagen en ook de locatie waar je hebt geschoten.
Enkele foto's in de serie zijn ook bewogen. Het waaide zo hard, dat de stoel in de deuropening niet stevig genoeg was om te blijven staan. Je ziet dan een bewogen horizon + bomen + gebouwen, maar de flits is door de snelheid natuurlijk wel scherp.
[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 14-10-2010 11:23 ]
Van mij een brugje uit Zaragoza:

Puente de Santiago by Wave / Particle / Pixel, on Flickr
Mooie kleuren van het gebouw. Mijn blik wordt alleen steeds naar de bewogen wolken links getrokken. Misschien klein stukje eraf croppen? Van het gebouw mis je daar niet veel. (Maar zie ook dat anderen dat juist mooi vinden
@MarkCantPark:
Nette foto, misschien tikkeltje druk.
@RBP:
1: Mooie plaat, alleen jammer van dat stukje boom,
2: Vind ik erg mooi, alleen de onderkant inderdaad wat minder
3: Ook erg mooi, wat voor licht schijnt daar op?
@freddyronny:
Mooie plaat, heb zelf ook wat vuurwerk foto's geprobeerd, blijft toch lastig.
@pyrofielo:
De weerspiegeling heeft wel wat, het schip ook. De combi vind ik zelf alleen wat minder
@Get!em:
Mooi, wil ik binnenkort ook eens proberen. Nu nog wachten op onweer
@Yeseterror:
Jammer van de missende delen, wel mooie scherpe panorama (reageren op anderen kan geen kwaad
@RBP:
1: Erg leuk effect, wel beetje jammer dat het centrale gebouw zo fel verlicht is vergeleken met rest van foto.
2: Leuk, mogelijk wat bijsnijden vanaf boven?
3: Lekkere plaat om naar te kijken
@WhiskyPhreak:
Mooie plaat, kan je lekker in wegdromen
Afgelopen maandag ben ik voor het eerst bewust nachtfoto's gaan maken. Deze foto's zijn daar uitgekomen. Ik heb er 2 uitgelicht:

Verlichte fontein met weerspiegeling van diverse lichten. Baal een beetje van het uitstekende takje onderin.

De lampen hadden iets verder weg mogen beginnen, maar samen met de rij lantaarnpalen vind ik het wel een geslaagde plaat.
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
@get!emFijna plaat!
@rbpik vind je 2e de minst spannende.
de 1e vind ik prima! straalt echt een goede sfeer uit met die lamp daarachter!
3e is ook een fijne plaat
@wishkeyfreakVet! valt weinig op aan te merken.
@wzijderveldje 1e vind ik niet zo spannend qua compositie.
de 2e vind ik wel leuker! is qua belichting ook wel in orde. inderdaad jammer dat je hem niet iets eerder geschoten had toen de auto nog wat verder weg was.
Het is kermis in Breda.
Gisteren deze 2 geschoten.
Zweefmolens.

Kermis Breda Tower by digital_slice, on Flickr
Booster , wel jammer van die lantaarnpaal helaas

Kermis Breda Booster by digital_slice, on Flickr
[ Voor 65% gewijzigd door degroot op 18-10-2010 13:35 ]
www.degroot-it.nl
verhip die gotters zijn sneller dan het (nacht)licht
[ Voor 46% gewijzigd door loewie1984 op 18-10-2010 13:31 . Reden: edit: ]
@wjzijderveld: De eerste vind ik niet echt spannend, al zijn de reflecties wel aardig.
De tweede is wel tof, door de autostrepen
Eentje van mij:

Reflections by Marcel Tuit, on Flickr
Telt dit nog als nachtfoto voor dit topic?
@ degroot: Bij de tweede is teveel lucht aanwezig. Je zou wat dichterbij kunnen staan. De eerst wel heel leuk
@ wzijderveldje: Foto's zijn veel te donker. Ik zou het nogmaals proberen als de lucht wat lichter is (na zonsondergang). Denk ook aan compositie: wat wil je op je foto hebben en wat mag uit beeld blijven, is de achtergrond mooi, ect. Ik zou zeggen, probeer het nogmaals!
@ WhiskyPhreak: Drukke foto, maar desondanks erg gaaf!

[ Voor 3% gewijzigd door M.E.Amrani op 19-10-2010 01:22 ]
wat betreft jou plaat: je kijkt lekker de diepte in, en de bovenste lichtstrepen zijn lekker subtiel. niet te fel. De onderste zijn dat echter wel, vooral de linker.
Verwijderd
@marceltuit: Erg mooie foto. interessant ook, ik blijf er toch ff wat langer dan normaal naar kijken
@M.E.Amrami: Mooie strepen van de tram, maar naar mijn mening was de compositie iets sprekender geweest als de tram niet precies in het midden had gestaan.
Hier nog eentje van mij:

Groeten!
Overigens heb je volgens mij best wel een gare verkleining gekozen, als ik op groot formaat kijk naar bijv. de sneeuw rechts dan is het best blokkerig. zonde!
Verwijderd
Misschien was het te donker inderdaad. Die 'sneeuw' is trouwens een soort van schuim, volgens mij iets van dooie alg ofzo wat je soms ook op zee hebt. Zit idd wel veel ruis in. Zit in mijn origineel niet (raw), dus zal wel aan de conversie liggen, moet ik toch eens op letten. Ik zal nog wel eens vaker terug gaan naar die plek, daar kun je toch leuke platen schieten.marceltuit schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:17:
jodela, jammer dat het voor mij meest interessante in je foto (reflecties) zo donker zijn!. wat mij betreft is de verhouding licht/donker nogal verkeerd gekozen
Overigens heb je volgens mij best wel een gare verkleining gekozen, als ik op groot formaat kijk naar bijv. de sneeuw rechts dan is het best blokkerig. zonde!
Bedankt voor de kritiek iig
@Jodela: Ook een mooie foto, alleen vind ik persoonlijk de lucht iets te licht..
Ik zie hier echt veel mooie foto's langskomen, vandaar dat ik het zelf ook eens probeer. Ik heb geen statief, dus het moest uit de hand..

Edit: Oke, ik voeg er nog eentje aan toe:

[ Voor 18% gewijzigd door Bio op 22-10-2010 09:41 ]
@jo-hannes: Leuke platen, vooral de tweede. Mooi overzicht van de bouwplaats. enige wat nog ontbreekt zijn wat 'bewegende' rondlopende poppetjes.
Hierbij weer een van mijn kant, nog eentje van vorige week:

How many? I'm lost... by Marcel Tuit, on Flickr
Dankjewel! Dat is ook een mooie plaat! Hoe laat is die gemaakt? 's morgens vroeg?marceltuit schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:08:
@jodela: is wel een goed idee om op je compressie te letten, ik vind het altijd zo zonde als je in principe een mooie foto hebt gemaakt, maar dat ie lelijk getoond wordt doordat de compressie niet optimaal is.
@jo-hannes: Leuke platen, vooral de tweede. Mooi overzicht van de bouwplaats. enige wat nog ontbreekt zijn wat 'bewegende' rondlopende poppetjes.
Hierbij weer een van mijn kant, nog eentje van vorige week:
[afbeelding]
How many? I'm lost... by Marcel Tuit, on Flickr
Geslaagd beeld, die molens en reflectie in het water is een mooi onderdeel in de foto, echter heb ik niet het idee dat ik naar een volwaardige nachtfoto zit te kijken
@Jo-Hannes
De eerste foto heeft wel iets mysterieus, vooral de belichting in de ramen zijn echt gaaf, dat is echt de eyecatcher! Foto 2 vind ik vooral saai, zowel het onderwerp als de uitwerking.
@ Jodela
Bij deze foto wordt niet echt duidelijk wat het onderwerp is en wat je nou wilt fotograferen, het stedelijk museum (rechts) of nieuwbouflats (links). De aandacht gaat ook meer naar de belichte ''brug'' rechts. Ik loop er elke dag langs en je kan er meer uit halen!
@M.E.Armani
Dit vind ik wel een geslaagd beeld, het onderwerp wat zo op je af komt en de bovenste ''lightstream'' (gele) is een mooie!
Hier een foto van mij die ik afgelopen zomer hem geschoten op mijn vakantie in Monaco
Monaco Harbour

Beetje late reactie maar die eerste heb ik ook hier in Hoorn geschoten...wel ietsjes andersdegroot schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:26:
@freddyronnyPrima vuurwerk shot , niet helemaal in het midden gelukkig en ook wat omgeving eromheen is prima gedaan!
@get!emFijna plaat!
@rbpik vind je 2e de minst spannende.
de 1e vind ik prima! straalt echt een goede sfeer uit met die lamp daarachter!
3e is ook een fijne plaat
@wishkeyfreakVet! valt weinig op aan te merken.
@wzijderveldje 1e vind ik niet zo spannend qua compositie.
de 2e vind ik wel leuker! is qua belichting ook wel in orde. inderdaad jammer dat je hem niet iets eerder geschoten had toen de auto nog wat verder weg was.
Het is kermis in Breda.
Gisteren deze 2 geschoten.
Zweefmolens.
[afbeelding]
Kermis Breda Tower by digital_slice, on Flickr
Booster , wel jammer van die lantaarnpaal helaas![]()
[afbeelding]
Kermis Breda Booster by digital_slice, on Flickr
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Jou plaat: mooie plaat qua compositie. Alleen technisch wat minder, omdat er op de kade (?) die van rechts naar links loopt tegveel een blauwe waas hangt. deze vind ik te veel storen.
Verwijderd
@marceltuit is dat een panorama? heerlijke weerspiegeling in het water
@Jo-hannes Wow, die lucht! hoe komt die zo groen?
@jodela ik vind het halve gebouw zo zonde...

Van het weekend zelf ook weer bezig geweest!
Zal morgen in de loop van de dag comentaar toevoegen!
Hier dan mijn platen!

Vond dit echt wel toppers, platen spreken mij echt aan!
Daar heb je gelijk ink weet niet wat de omstandigheden waren toen jij daar was, dus of je helemaal niks zag of je werd verblind maakt niet uit voor mi
@nnickk:
Tsja wat versta je onder een panorama? Ik heb hem inderdaad in een panorama-stand gecropt ja@marceltuit is dat een panorama? heerlijke weerspiegeling in het water
Over jou plaat: Om eerlijk te zijn weet ik niet precies waar ik naar moet kijken. Om eerlijk te zijn vind ik hem een beetje rommelig over komen...
@Practics: De eerste vind ik qua compositie niet zo heel speciaal, maar het licht/kleuren is wel apart. De tweede vind ik dan wel best gaaf. Lekker mysterieus, en die reflecties op de voorgrond vind ik gewoon tof.
Een kleine panorama van mij van afgelopen dinsdag.

Daar heb ik afgelopen woensdag ook rondgelopen:
1

Heilig Hartkerk.
2

Demer, dit object was echt MOOI.
3

Nog 'n keer de Demer.
4

18 Septemberplein.
Het was wel smerig druk toen, voor de binnenobjecten stonden lange rijen.

Wat leuk was om te zien is dat veel mensen met compactcamera's los uit de hand stonden te knippen, zoals onder in foto 4 te zien is. Die zullen wel veel bewogen foto's hebben geknipt.
KnippenRichub schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:43:Wat leuk was om te zien is dat veel mensen met compactcamera's los uit de hand stonden te knippen, zoals onder in foto 4 te zien is. Die zullen wel veel bewogen foto's hebben geknipt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 5% gewijzigd door Richard! op 14-11-2010 02:21 ]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Moest zelf mn nieuwe Gorillapod clone ook eens proberen dus heb clichematig wat geprobeerd:

Linea Rossa by M3taal, on Flickr

A Bridge Too Far by M3taal, on Flickr
Heb ze nu beiden als wallpaper op mn 2 screen setup
Joejoe!
@DonMetal: mooie lichtstrepen, al moet ik zeggen dat ik in de tweede de blauwe paaltjes wat minder geslaagd vind. Vind de kleur niet echt passen in het geheel van de rest van de foto.
Hierbij eentje van mij, van gisteravond. Genomen bij de rivier de Noord. Heb in een uur tijd iets van 10 foto's genomen, waarvan ik er 9 weg kon gooien omdat er teveel deining stond omdat er net een schip voorbij voor wat weer resulteerde in een deinende ponton waar ik op stond

Colors on the water. by Marcel Tuit, on Flickr
Verwijderd
@DonMetal: ik vind dat blauwe licht juist wel weer grappig. Wat is alleen die lichtstreep in de lucht?
@marceltuit: ik ben benieuwd wat er gebeurt als je het groene lampje eraf knipt. Ik denk dat de foto dan rustiger wordt. Verder natuurlijk lekkere sterretjes
Die lichten bij die vangrail zijn idd coolDonMetal schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:49:
@immortalsean: Mooie shots, alleen lijkt de 2e wat te crap onderin.
Moest zelf mn nieuwe Gorillapod clone ook eens proberen dus heb clichematig wat geprobeerd:
[afbeelding]
Linea Rossa by M3taal, on Flickr
[afbeelding]
A Bridge Too Far by M3taal, on Flickr
Heb ze nu beiden als wallpaper op mn 2 screen setup
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dan krijg je dit:Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:43:
@immortalsean: erg lekkere platen. Lekker dromerig. De laatste vind ik misschien nog een tintje te licht..
@DonMetal: ik vind dat blauwe licht juist wel weer grappig. Wat is alleen die lichtstreep in de lucht?
@marceltuit: ik ben benieuwd wat er gebeurt als je het groene lampje eraf knipt. Ik denk dat de foto dan rustiger wordt. Verder natuurlijk lekkere sterretjes

Colors on the water. by Marcel Tuit, on Flickr
Het is inderdaad verlichting door de koplampen van de langsrijdende auto's, vond het zelf wel een leuk effect eigenlijk. Over de lichten van die vrachtwagen zat ik zelf ook nog te twijfelen of ik ze zou wegshoppen, maar als ik dat doe is het nog mee cliché en ik vond dit wel wat dynamiek meegeven.TranceSetter schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:17:
Die worden volgens mij gewoon verlicht door de koplampen van de auto'sIdd erg leuke toevoeging. Vind de strepen van de vrachtwagen linksbovenin wel jammer, maargoed.
Joejoe!
(tip: plaatje is klikbaar)
Edit: idd ook mijn gedachte: dus ipv heb je... meer *bedankt* voor de achtergrond
[ Voor 30% gewijzigd door wheez50 op 21-11-2010 16:31 ]
The devil is in the details.
Ben ook zo vrij geweest om 'm als achtergrond in te stellen, natuurlijk met je flickr screenname in de bestandsnaam
@Marceltuit: Vraag ik me ook wel af
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 21-11-2010 18:39 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Starry Night by Hans Woltering, on Flickr
Of op een andere dag:

_MG_0446 by Hans Woltering, on Flickr
Oh, en een groothoek werkt ook goed, want hoeveel te verder je naar bovan kijkt hoeveel te meer sterren je ziet
edit:
Mooi foto's Hans! Groothoek is indeerdaad erg handig. Overigens, hoe wijder de lens hoe langer je sluitertijd kan zijn zonder dat je startrails begint te krijgen. Rule of 600 heet het.
[ Voor 28% gewijzigd door wolver1ne op 21-11-2010 19:33 ]

Abstract Highway by Hans Woltering, on Flickr

[ Voor 2% gewijzigd door TranceSetter op 21-11-2010 22:30 . Reden: Updated links ]
Dit is wel erg mooi bureaubladmateriaal ook
Led verlichting.eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:52:
Ontzettend gave foto's, @TranceSetter. Vooral die derde waar blijkbaar ook een auto met bijzondere achterlichten (of aan-uit remlichten?) voorbij kwam.
Dit is wel erg mooi bureaubladmateriaal ook

[ Voor 18% gewijzigd door the mod man op 21-11-2010 22:33 ]
I can't wait to shoot!
PWM gestuurde ledlichten. Idd erg leuk om te zieneymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:52:
.... Vooral die derde waar blijkbaar ook een auto met bijzondere achterlichten (of aan-uit remlichten?) voorbij kwam. ...
edit: antwoord op eymey. Modman heeft er later een fotootje bijgeplakt zodat dit onduidelijk werd.
[ Voor 17% gewijzigd door wheez50 op 23-11-2010 22:28 ]
@HansWOltering: Gave platen, vooral de eerste. De 2e en 3e ogen wat aan de drukke kant.
@wolver1ne: aparte sfeer neergezet met die kleuren.
@TranceSetter: bij de eerste serie komen de sterren mooi uit. Heb alleen bij de eerste het idee dat alles scheef staat waarschijnlijk vertekening door de lens. Tweede serie zijn erg gave abstracte foto's.
@the mod man: de foto heeft het net niet voor mij, komt door de straatverlichting die net te sterk aanwezig is.
Binnenkort zelf maar weer eens in de avond op pad.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook