[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2706/4405733979_86a32c38cc.jpg
Camera: Canon EOS 1000D
Exposure: 30
Aperture: f/13.0
Focal Length: 53 mm
ISO Speed: 100

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Wat is dat op de achtergrond? Het intrigeert me...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Eén of ander zeil dat iets afdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Die foto is zo verlicht, dat het lijkt of die midden op de dag is genomen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz: Mooie foto, alleen het kader stoort mij.
TerryB47: Cool!
Marceltuit: Ik vind de foto wel ok, maar mede door de voorgrond komen de interessantste dingen (die schoorstenen) er niet echt goed uit.

BCN T1 parkeer garage
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4066/4407579166_27b8d871e0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Zo is is tof, erg strak gedaan! Waar is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BCN = Barcelona ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Super vet inderdaad :). Morgen ga ik weer op pad!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Deze foto's heb ik een hele tijd geleden gemaakt, maar passen wel prima in dit topic.

Stockholm at night:
Afbeeldingslocatie: http://kohleroid.se/img/10/thumbs/IMG_1050_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kohleroid.se/img/10/thumbs/IMG_1075_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:34
@Odin, ik vind ze wel een tikje donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/45/174702964_ec83893d64.jpg

Appie happie in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@longneck: het lijkt wel of een gebouw erachter in de fik staat... Spannende lucht op deze manier. Netjes!

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Apart gebouw, blijf maar kijken hoe het nou precies in elkaar zit lol

Randstadrail:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4412302846_8d0decdb93.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Royz op 13-03-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Royz: Die ziet er zeker erg mooi uit :D. Wauw wat strak en idd wat een gebouw.

Misschien moet ik me ook eens op de Almeerse architectuur bij nacht gaan richten (hoewel de ene foto die ik tot nu toe hier heb gepost ook al over Almere gaat :) )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

Marceltuit: Ik vind de foto wel ok, maar mede door de voorgrond komen de interessantste dingen (die schoorstenen) er niet echt goed uit.
Tnx voor je comment. Ik ga hier zeker rekening mee houden de volgende keer dat ik op pad ga.

jou foto: mooie plaat, vooral het lijnenspel is erg gaaf.

@Odin: misschien een idee om ze volgende keer op dit forum in iets groter formaat te plaatsen dan van een postzegel ;) verder wl leuke platen qua compo. sluit me aan bij mercatres dat de platen wel aan de donkere kant zijn.

@longneck: toffe plaat; standpunt is erg goed en de spannende lucht is top!

@royz: gave plaat, lekker strak en die blauwe lichten zijn een goed extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.leend3rs.nl/albums/2010dhfgmeet/bin/images/medium/leend3rsdhfg042.jpg

In de nacht kun je de mooiste foto's maken vind ik. Met name langere sluitertijden maken dingen beter zichtbaar die je met het blote oog vaker niet opvallen. Zoals de wolken die hier ook een gaaf effect meegeven :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

eymey schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:55:
Royz: Die ziet er zeker erg mooi uit :D. Wauw wat strak en idd wat een gebouw.

Misschien moet ik me ook eens op de Almeerse architectuur bij nacht gaan richten (hoewel de ene foto die ik tot nu toe hier heb gepost ook al over Almere gaat :) )
Thx :). Dit is in Den Haag, misschien moeten we een lijst opstellen van leuke avond spots? ik kan ook wel wat ideeen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Den Haag meet #2? Jules en ik weten ook nog wel het e.e.a.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Avondmeet lijkt me wel leuk :) Alleen omdat de sluitertijden lang kunnen zijn (sommige shots bij mij tot 8 minuten, voor 1 foto uit een serie van 7-9 HDR foto's) lijkt het me wel interessant om met kleinere groepen 2-3-4 op stap te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Je schiet 's nachts series van 7 tot 9 HDR foto's? Mis ik hier iets? Zoveel dynamisch bereik kom je toch niet te kort in het donker? :?

Een avond meet lijkt mij ook wel leuk in Den Haag, had bij de vorige meet nog geen statief dus ging een beetje lastig allemaal op dat theater, dat probleem is nu opgelost, dus kom maar op. :9

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Bij verschillende shots van [testcase] Den Haag by night kwam ik nog wat te kort. Dan weer te veel highlights en in sommige shots is weer ruis zichtbaar in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Royz: Erg mooi gedaan!!!

@ Jules: Interessante standpunt. Ik heb echter wel mooiere foto's gezien van jou

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4001/4448951824_f79a6d32d6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4044/4448958414_4b836503b4.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

jules schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:52:
[afbeelding]

In de nacht kun je de mooiste foto's maken vind ik. Met name langere sluitertijden maken dingen beter zichtbaar die je met het blote oog vaker niet opvallen. Zoals de wolken die hier ook een gaaf effect meegeven :)
Nice, de kleuren van de kranen steken mooi af tegen de rest van de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Ook nog maar eentje van mij dan. Hij is al een beetje oud. De foto is geschoten 'uit de hand', rustend op een dranghek. Ik had geen statief mee omdat er nogal veel volk op de been was.

Gegevens: EOS 50D, 24 mm, f/5, 100 ISO, 1 seconde. Achteraf toch beter een statief mee kunnen nemen, en misschien een kleiner diafragma. Gelukkig is de scherptediepte op 24 mm op oneindig wel vrij groot.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4015/4465232656_a3cf38683d.jpg

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4474010845_b3fa7929b4.jpg

Een zomerse nacht onder een brug in Regensburg.

Groter

[ Voor 70% gewijzigd door PhWolf op 30-03-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
eejtje> Mooie toning :) Ik heb wel bij beide foto's het idee dat ze beter uit de verf zouden komen als je een metertje of 2 naar rechts had gestaan. De hoek van de brug (?) bij de 2e is wat nadrukkelijk in beeld op de voorgrond.

deblaauwn> Op dit formaat lijkt het niet zo'n probleem te zijn dat je hem uit de hand geschoten hebt. Die beweging in die graafmachine-arm leidt mij wel een beetje af, het moment had wat dat betreft iets beter gekozen kunnen worden als ie even stil stond bijvoorbeeld.

Phwolf> Hij lijkt iets uit het lood te staan. Verder wel intrigerende foto met dat perspectief zo.

Gisteren de volle maan eens proberen te schieten :) Waaide nog aardig hard, was echt wat gokken om scherp te stellen en ik had het idee dat het bewegen van de spiegel ook al voor trillingen zorgde :{ (schoot met selftimer, weet niet in hoeverre dat te combineren valt met het vooraf opklappen van de spiegel, maar dat vind ik vast nog wel een keer uit):

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2707/4477587546_eb3d1381e4.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Chiron op 31-03-2010 09:21 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Erg fraai! Ik wil ook nog een keer de maan fotograferen maar met 300 mm kom je niet erg ver.
Over MLU: Google is je vriend :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Nog eentje dan:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2694/4479806336_6f6b7b86e5.jpg

Deze is bijna 1 op 1 (alsnog een heel klein beetje verkleind) Volgens mij mis ik ook het 'hendeltje' wat je op de reflex lens kan schroeven waarmee je nog accurater kan focussen, dat luistert toch wel redelijk nauw. Ik heb in ieder geval het idee dat het allemaal nog net ff scherper kan, wellicht dat ik met die mirror lock up truc nog wat uit kan halen :)
Het waait nu ook een stuk minder, maar het is helaas bewolkt, dus geen maan te bekennen :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 11:48
@Chiron: Nice, erg dichtbij, vooral als je de crop ziet. Eentje van mij, A4, ter hoogte van Den Haag:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2790/4349874896_1caa191b05.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WOW, 1000mm :o. Erg mooie foto's toch al wel hoor, Chiron.

Hmm... zelfs mijn instap-DSLR'etje ( Pentax K200d ) heeft een functie om de zelfontspan-timer te combineren met het vooraf omhoog klappen van de spiegel (dus: focussen, afdrukken, spiegel klapt op en timer begint te lopen, shutter doet z'n ding). Of bedoelen jullie dat niet? :)

@tommyz: Hahahaha, geniaal :D. Best creatief :). Van waaruit heb je die gemaakt? Intrigerend standpunt.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 31-03-2010 21:50 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@eymey thanx! Gemaakt vanaf een voetgangersbrug (Gamma bij Leidschenveen voor de kenners ;) ). Had verder weinig keuze, met een ander standpunt zouden de lichtmasten zichtbaar worden, wat de foto een beetje onrustig zou maken.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
tommyz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:47:
@Chiron: Nice, erg dichtbij, vooral als je de crop ziet. Eentje van mij, A4, ter hoogte van Den Haag:

[afbeelding]
Woah! Mooie pic! Mag ik in hi res? Dan heb ik een nieuwe achtergrond! _/-\o_

Ik moet binnenkort toch echt eens investeren in een goede statief.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
t1mmy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:01:
[...]

Woah! Mooie pic! Mag ik in hi res? Dan heb ik een nieuwe achtergrond! _/-\o_

Ik moet binnenkort toch echt eens investeren in een goede statief.. :)
Thanx! Grote versie

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die maanfoto is cool :)
en die op de a4 ook

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2719/4479788208_39e0b3314b_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:16:

Gisteren de volle maan eens proberen te schieten :) Waaide nog aardig hard, was echt wat gokken om scherp te stellen en ik had het idee dat het bewegen van de spiegel ook al voor trillingen zorgde :{ (schoot met selftimer, weet niet in hoeverre dat te combineren valt met het vooraf opklappen van de spiegel, maar dat vind ik vast nog wel een keer uit):
1) Ik weet niet of je live view hebt, maar gebruik die icm de zelfontspanner. Zeker als je de vergrotingsfunctie gebruikt, kun je goed scherpstellen.
2) Ik weet niet of je een haak onderaan de middenkolom van je statief hebt, maar als je die hebt, hang daar een tas aan met wat extra gewicht. Dat zorgt voor meer stabiliteit van je statief.
3) Probeer je sluitertijd te verkorten. De maan beweegt erg snel (kom maar, kom maar, kom maar, kom maar) en je wilt een zo kort mogelijke sluitertijd. Ik meen mij te herinneren dat 1/60s zo'n beetje het maximum is, maar dat je liever veel sneller dan dat wilt (hangt ook af van je brandpunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanx! :). Hier staat ie nu ook als achtergrond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 01:56:
[...]

1) Ik weet niet of je live view hebt, maar gebruik die icm de zelfontspanner. Zeker als je de vergrotingsfunctie gebruikt, kun je goed scherpstellen.
2) Ik weet niet of je een haak onderaan de middenkolom van je statief hebt, maar als je die hebt, hang daar een tas aan met wat extra gewicht. Dat zorgt voor meer stabiliteit van je statief.
3) Probeer je sluitertijd te verkorten. De maan beweegt erg snel (kom maar, kom maar, kom maar, kom maar) en je wilt een zo kort mogelijke sluitertijd. Ik meen mij te herinneren dat 1/60s zo'n beetje het maximum is, maar dat je liever veel sneller dan dat wilt (hangt ook af van je brandpunt).
Thanks! Die live-view is een goeie om te focussen inderdaad :) was ik nog niet op gekomen. Maar daar klappert ie de spiegel bij het maken van de foto alsnog heen en weer volgens mij. Ik denk dat ik de knop om de spiegel op te klappen en de daadwerkelijke sluiterknop op 2 aparte knoppen ga mappen, zodat ik met 1 knop eerst de spiegel open kan klappen en vervolgens de selftimer kan activeren.
Haak heb ik helaas niet, maar ik betwijfel of nog meer gewicht wat gaat toevoegen (D700 + 1000mm reflex), laat staan dat het statief het trekt. Wel ga ik de poten maar half uitklappen de volgende keer, want hij stond nu op z'n hoogst (ja ik weet, al doende leert men). Maar eigenlijk heb ik nu een mooi excuus gevonden voor een nieuw statief ;)

Sluitertijd zit wel goed, met deze 2 foto's op 1/400 en 1/800. Qua iso zou het allemaal nog lager kunnen dus zelfs, want de sluitertijd kan tot ongeveer 1/125 voordat je het gaat merken. En dat die maan beweegt hoef je me ook niet te vertellen, met die 1000mm lens zie je de maan letterlijk bewegen (!), ik dacht eerst dat ik het statief niet goed had gefixeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

iMars

Full time prutser

tommyz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:53:
@eymey thanx! Gemaakt vanaf een voetgangersbrug (Gamma bij Leidschenveen voor de kenners ;) ). Had verder weinig keuze, met een ander standpunt zouden de lichtmasten zichtbaar worden, wat de foto een beetje onrustig zou maken.
Damn, dat zo iets simpels toch zo mooi kan zijn! Dit is toch de locatie?

@Chiron: Mooie foto. Ik heb het wel eens geprobeerd (met mijn 70-200 @ 200) maar is mij nooit gelukt om het mooi scherp te krijgen.
@eeerik: Mijn eerste reactie is: zonde van die glow van de lantaarnpaal links op de foto. Ik zou of de lantaarnpaal verder van de foto verwijderen (buiten de scoop) zodat de glow niet zochtbaar is, óf de lantaarnpaal juist erbij betrekken op de foto.

[ Voor 21% gewijzigd door iMars op 01-04-2010 09:57 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx hier als achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
webmail schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:51:
[...]

Damn, dat zo iets simpels toch zo mooi kan zijn! Dit is toch de locatie?
Thanx! Dat is inderdaad de locatie en ook dezelfde pijl :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4485918955_3a7054d8c1.jpg

@tommyz: lekker strakke plaat, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:48

Markie

Voorheen BBE

@marceltuit: ik zie heel veel, maar tegelijkertijd ook niets. Donkere vlakken zijn (te) prominent in beeld, de interessante onderdelen zijn afgekapt en verdreven naar de zijkant.Oftewel: compositioneel had je er veel meer uit kunnen halen.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
@marceltuit: mooi shot, lekker veel lichtjes daar in Las Vegas, maar er valt inderdaad nogal veel van de foto af.
@eeerik: het is mij niet echt duidelijk wat je onderwerp is in de foto, ook had die straatlantaarn beter net uit beeld gekund.
@tommyz: erg fraai! Er wordt niet veel geritst daar :P

Ik heb vanavond mijn eerste poging tot nachtfotografie gedaan, met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4503091203_8b0777d1a0.jpg

Het Forumgebouw in Wageningen, het grootste lesgebouw van de universiteit daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Laatst ook met mijn vriendin (nu vrouw:)) in Las Vegas geweest, erg leuk om daar in de avond foto's te maken, maar ook weer niet. Al die lichtjes zijn heel leuk, maar vanuit alle kanten kan je flare verwachten, vooral die grote LED dingen zijn een beetje klote :)

Plekjes vinden zijn ook niet heel makkelijk, zelfs niet met een gorillapod.. Maar toch nog iets kunnen produceren..

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/tmp/lasvegas1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://settler.sjeemz.nl/tmp/lasvegas2.jpg

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11-09 12:53
@PowerUp: Ik vind de bovenkant van het gebouw te donker. In een hoekje kan ik nog net een stukje van de entree zien die me veel interessanter lijkt, kon je die niet wat meer meenemen zonder dat die boom (een onderwerp op zich) in de weg zat? Jammer ook dat je geen reflectie van het gehele gebouw in de vijver mee kon nemen.

@CasGas: Je kan aan je foto's zien dat je moeite had een goed plekkie te vinden, nr 1 sta je net te scheef voor, nr 2 is erg krap aan de zijkanten. Je Ziet er wel mooi de idiote gebouwenchaos van Vegas in terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

herkenbaar probleem casgas! had precies hetzelfde toen wij in vegas waren.

tweede foto die autolichten linksonder zijn tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Weinig nieuwe foto's hier, terwijl nacht fotografie zo cool is! :)

Bij deze dan, een tochtje Leiden:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2703/4490784779_2cc2040571.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leiden is altijd mooi om te fotograferen
Ik ga binnenkort ook maar weer eens Leiden in om te schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Fraai gedaan, mooi kleur van de lucht wat ook terug te vinden is in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
PowerUp> Volgende keer bij de rand van het water gaan staan, zodat je de reflectie van het hele gebouw in het water ziet

CasGas> Het niet kunnen vinden van een goed plekje komt inderdaad tot uiting in de wat rommelige plaatjes, maar zo is Las Vegas met z'n idiote gebouwen :)

Royz> Gaaf :) Met die lichte lucht ook, was dat net na zonsondergang of had je de maan te pakken oid.?

---

Over de maan gesproken, poging 2, dit keer gefocust mbv. liveview :) Was alsnog een bitch omdat de 'slag' van het objectief echt heel kort is.. zit echt te werken op de fractie van de millimeter wat betreft draaien aan de focusring:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4006/4529262572_31c72a050b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Mooi hoor die maanfoto's, je komt er dan pas achter dat de maan best snel beweegt wanneer je het probeert te fotograferen :+

eentje van mij op Texel:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4370959363_bf3fca7a19_o.jpg

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ben nog maar van begin dit jaar bezig met digitale fotografie, maar heb me vanavond toch ook eens gewaagd aan een moonshot:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/3304/dsc1961th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/3304/dsc1961th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Chiron schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:12:
Over de maan gesproken, poging 2, dit keer gefocust mbv. liveview :) Was alsnog een bitch omdat de 'slag' van het objectief echt heel kort is.. zit echt te werken op de fractie van de millimeter wat betreft draaien aan de focusring:
Als je dan toch bezig bent gebruik je toch je laptop om te focussen ;) Heb je gelijk een draadontspanner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BDannyV> Heb je hem zelf recht gedraaid, of zit je niet in Nederland? En wat voor apparatuur gebruik je, die kraters zien er ook aardig scherp uit :D

Mijn poging van gisteravond halve maan geschoten, door het klappen van de spiegel zit er nog wat onscherpte in

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4030/4544472376_bc65a58e8b.jpg

Joor> Held! dat was nog helemaal niet in me opgekomen :D Nu eens kijken hoe ik dat voor elkaar boks met mn apparatuur, volgens mij moet dat inderdaad wel kunnen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

iMars

Full time prutser

Chiron schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:02:
BDannyV> Heb je hem zelf recht gedraaid, of zit je niet in Nederland? En wat voor apparatuur gebruik je, die kraters zien er ook aardig scherp uit :D

Mijn poging van gisteravond halve maan geschoten, door het klappen van de spiegel zit er nog wat onscherpte in

[afbeelding]

Joor> Held! dat was nog helemaal niet in me opgekomen :D Nu eens kijken hoe ik dat voor elkaar boks met mn apparatuur, volgens mij moet dat inderdaad wel kunnen _O_
In de info van de foto staat:
code:
1
2
3
4
5
Nikon D90
1/80
F/11
500MM
ISO-100

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-09 14:33
webmail schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:18:
[...]

In de info van de foto staat:
code:
1
2
3
4
5
Nikon D90
1/80
F/11
500MM
ISO-100
In de exif staat ook:
code:
1
Subject Distance: 126m

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL. Niet eerlijk, met een D90 en 500MM, dan kan je met wat kunde inderdaad mooie 'moonshots' maken. Maar om nou alleen voor de maan een 500mm lens voor m'n K200D te gaan halen....

Wel mooie plaatjes (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:02:
Ik heb niks aangepast aan de positie van de foto. Foto is genomen in Belgie, regio Hasselt.
Ik heb in Lightroom enkel de scherpte een beetje aangepast.
Ben nog niet helemaal tevreden over de buitenste rand van de maan, ik zie daar nog een beetje verkleuring, vooral rechtsboven. Heb het proberen weg te werken, maar is nog niet gelukt. Moet dan ook nog deftig leren werken met Lightroom.
Gebruikte toestel is dus inderdaad een D90 met een Sigma 150-500. Distance to subject in de EXIF heeft me alles al proberen wijs te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ah, nice :) Wel grappig, bij mij heb ik ook niks aan de horizon aangepast, de maan stond al zo 'scheef'.

Ik schiet zelf met een 1000mm op fullframe (D700), dus omgerekend (500mm x 1.5) zou ik nog 250mm in het voordeel zijn. Maar ik vind jouw foto veel meer detail/scherpte hebben. Mogelijk dat dat ook aan de reflex techniek van mn lens ligt, nog iets off-focus, en die bewegingsonscherpte door het klappen van de spiegel. :) Vanavond maar weer eens een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Terryb47 schreef op woensdag 21 april 2010 @ 00:06:
Mooi hoor die maanfoto's, je komt er dan pas achter dat de maan best snel beweegt wanneer je het probeert te fotograferen :+

eentje van mij op Texel:

[afbeelding]
Mooie foto, lekker sfeertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@terryb47: prima foto , overal goed belicht.

@ boys hierboven:
Leuke moonshots! ooit ook eens geprobeerd met een 300mm , maar dat ging hem toen (en nog steeds) niet echt worden.

Mijn 1e nachtshot:
Berlin met uitzicht op de furnsehturm
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4580824888_1a549d73e6.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 05-05-2010 13:57 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit was mijn enige avondshot vanuit een hotelraam in middenamerika.
Ik had geen statief, wel zo'n mini statiefje. Op de airco buiten stond mijn camera.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs453.ash1/24929_104469332926145_100000892373724_40721_4685960_n.jpg

Hij is overbelicht zeker?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@wii4all
Hij had wel iets donkerder gemogen , maar ik denk dat je met een ander standpunt en andere timing een betere plaat had geschoten.
Ik zou deze foto vanaf het trottoir hebben geschoten , en dan had je het zo moeten timen dat de auto's aan de overkant ook gingen rijden , dan krijg je een mooier lijnen spel en had de boom minder in de weg gestaan.
Nu lopen de lijnen alleen maar rechtdoor.

[ Voor 5% gewijzigd door degroot op 05-05-2010 19:53 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20
@degroot: 't is dat het erbij stond dat het Berlijn was, de Fernsehturm staat zover links dat mij me niet echt opviel, voor de rest vind ik hem wat rommelig.
@wii4all: echt overbelicht is hij niet, maar wat extra contrast zou geen kwaad kunnen denk ik, Qua compositie was het idee van de groot ook een goed idee geweest.

Een tijdje terug midden in de nacht naar de uiterwaarden geweest, maar helaas; wat ik wilde lukte niet echt. Op de terugweg alsnog wel wat aardigs gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3537/4601162556_63089271ee.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week in Amsterdam nog een nachtfoto gemaakt

Ben benieuwd naar jullie reacties ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4626136315_19ac0a4f9b_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:03:
Van de week in Amsterdam nog een nachtfoto gemaakt

Ben benieuwd naar jullie reacties ;)

[afbeelding]
Persoonlijk houd ik van een tikkeltje meer lucht, maar je ster diafragma/bokeh is wel _vet_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ACMilan, de volledige foto oogt onscherp....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Foto oogt inderdaad beetje onscherp, maar laten we stellen dat dat door het verkleinen en uploaden is. Belichting en kleuren spreken me aan. Vooral de sterren en de reflectie in het water is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:50

the mod man

iets van beeldmaker

Erop uit geweest met m'n nieuwe statief en camera.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4639961450_47acea4de1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3485/4639350259_de5afaaeb0.jpg

Iemand tips om de lucht donkerder/natuurlijker te houden of te shoppen?

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ik vind ze allebij erg sfeervol! De 2e zou nog iets rechter mogen, die lijkt nog een beetje scheef naar links te staan, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Heb zelf eindelijk een goede statief bestelt en zal binnenkort hier bij de sluizen is wat pics schieten! (In de nacht uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

t1mmy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:58:
Ik vind ze allebij erg sfeervol! De 2e zou nog iets rechter mogen, die lijkt nog een beetje scheef naar links te staan, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

Heb zelf eindelijk een goede statief bestelt en zal binnenkort hier bij de sluizen is wat pics schieten! (In de nacht uiteraard)
Ik heb de foto's eerlijk gezegd alleen gecropped en wat auto correctie erop. Niet eens gekeken of ze recht waren :o Net even gechecked, hij staat inderdaad een heel klein beetje scheef.

[ Voor 7% gewijzigd door the mod man op 25-05-2010 23:10 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

erg sfeervolle platen, vooral de eerste vind ik mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
Eentje van mij in Vietnam (Ho Chi Minh City). Twee hardwerkende cyclo-chauffeurs! Gemaakt met een simpele Canon Ixus 75 compact vanaf een tafeltje, met een sluitertijd van 1 seconde.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2532/4117901691_85672b9f72.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Erg mooi dvdgrs! Intense kleuren en een goede compositie van je onderwerp. Misschien dat het lichtbord linksboven iets teveel aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ dvdgrs de lantarenpaal tussen de 2 mannen heeft wel een rare flare eromheen zitten (net als of de camera bewogen is) erg goed resultaat voor een compact tho

Ben er vrijdag ochtend weer op uit gegaan. Erg veel locaties bij langs geweest en dit was wel de mooiste.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4672409639_946e31591b.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door the mod man op 06-06-2010 00:14 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Laatst online: 13-09 12:44
Ik heb onlangs op mijn vakantie naar Marokko één van mijn eerste nacht (avond) foto's geschoten. Naar mijn mening wel aardig belicht.

Gemaakt zonder statief met D300, ISO 1600, 1/125, F/2.8

Plein Jamal El Fna
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4023/4675180565_d7bce63523_b.jpg

Jullie mening zou ik graag willen horen! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Kakaroto op 07-06-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
WhiskyPhreak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 22:49:
@degroot: 't is dat het erbij stond dat het Berlijn was, de Fernsehturm staat zover links dat mij me niet echt opviel, voor de rest vind ik hem wat rommelig.
@wii4all: echt overbelicht is hij niet, maar wat extra contrast zou geen kwaad kunnen denk ik, Qua compositie was het idee van de groot ook een goed idee geweest.

Een tijdje terug midden in de nacht naar de uiterwaarden geweest, maar helaas; wat ik wilde lukte niet echt. Op de terugweg alsnog wel wat aardigs gemaakt.

[afbeelding]
Oei, ziet er uit als Wageningen? Ook maar eens heen binnenkort. Vind hem erg goed geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@kakaroto: Ik vind hem erg nice, vooral de levendigheid spreekt mij aan. Wat ik jammer vind is dat er toch wel wat onscherpte in lijkt te zitten. Ook vind ik het jammer dat de lampen op de achtergrond iets aan de felle kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Royz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:34:
Weinig nieuwe foto's hier, terwijl nacht fotografie zo cool is! :)

Bij deze dan, een tochtje Leiden:
[afbeelding]
Hele mooie shot met name de lichte achtergrond, de sfeer hou ik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
Hieronder nog een aantal nachtfoto's :)

1: sahara
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4072/4675808182_4bf8b5754b_b.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4675176583_097ca3065f_b.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4675172683_6579cbec5c_b.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1285/4675173603_faf17f36a7_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20
Kakaroto: erg fijn! Inderdaad fijn belicht, je ziet ook mooi nog de wolken.

Kn4kw0r5t: Wageningen inderdaad, de veerweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Heee wat gaaf allemaal. Ik heb sinds kort een D70s, eens wat mee proberen soon(tm) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Kakaroto: Je eerste foto is erg mooi! Van je tweede post vind ik nummer 1 leuk, maar is niet helemaal scherp. Ook de laatste is leuk, wel even rechtzetten.
ps. het is de bedoeling dat je je foto's even op de juiste formaat maakt alvorens je ze post

@ The mod man: Erg leuke foto. Vind de reflectie ook erg goed

@ dvdgrs: Een hele andere type long exposure nachtfoto. Ik vind het erg goed gelukt, de sfeer is op je foto te zien

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4116/4744047932_7b03dfb145_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4122/4744047712_c49f631589_z.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M.E.Amrani op 29-06-2010 11:39 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Karakoto: Super foto's. Vooral die eerste ja :Y
Een kennis van me heeft ook sinds een tijdje de D300. Super apparaat :D. Wel veel te duur voor mijn 'aardigheid', maar vooral het kunnen schieten van dergelijke ruisvrije foto's op 1600 is geweldig :o

@Eejtje: Die van jou mogen er ook zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

@WhiskyPhreak: Mooie plaat, net of je naar een nachtelijke renbaan a la Ascot zit te kijken :)
De plaat van ACMilan heeft een goede belichting en kleuren, maar ik zie hem niet scherp en zou hem wel wat gedraid willen zien.
@Kakaroto: Mooie 1e plaat! Lekker sober, hou ik wel van.
@M.E.Amrani: Tweede vind ik goed gelukt, wellicht wat croppen aan de bovenkant, wat meer breedbeeld maken. 't Is een vrij horizontaal geheel.

Mijn eigen bijdrage staat op flickr:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4078/4800551120_23e8db3357_z.jpg

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Arjan A schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:27:
@WhiskyPhreak: Mooie plaat, net of je naar een nachtelijke renbaan a la Ascot zit te kijken :)
De plaat van ACMilan heeft een goede belichting en kleuren, maar ik zie hem niet scherp en zou hem wel wat gedraid willen zien.
@Kakaroto: Mooie 1e plaat! Lekker sober, hou ik wel van.
@M.E.Amrani: Tweede vind ik goed gelukt, wellicht wat croppen aan de bovenkant, wat meer breedbeeld maken. 't Is een vrij horizontaal geheel.

Mijn eigen bijdrage staat op flickr:

[afbeelding]
Mooie foto Arjan, was het niet erg licht daar voor zo'n lange sluitertijd? Of was klein diaframa genoeg? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind het een mooie foto arjan, misschien net jammer dat die linker lantaarnpaal er niet bij staat. verder erg mooi! :)

@M.E.Amrani mooie fotos! mooie verzadiging in de lucht en erg mooie reflecties in het water!

Er worden trouwens super weinig nachtfotos gemaakt zo lijkt het?

Eentje van mij van het weekend:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4805587876_1f2a61d1eb.jpg

linkje

[ Voor 68% gewijzigd door Royz op 19-07-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

De foto was SOOC, heb alleen wat witbalans en contrast gedaan. Ik kan me op zich niet zo ergeren aan die missende pantaarnpaal (aan de overkaant staat er ook een ;)).
Sluitertijd en diafragma staan in de EXIF op Flickr (ben ff te lui om zelf te kijken, ik meen 15sec).

@Royz: Momenteel in de zomer is er ook weinig nacht ;) Je moet best lang wachten voor het een beetje donker is. In de winter is het natuurlijk veel eerder donker, dat helpt wel denk ik.

Overigens wel een aardige foto met het kruispunt en dat strakke lijntje. De fontein/kunstwerk op de voorgrond komt er helaas niet zo goed uit, wellicht de compositie aanpassen.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
@Arjan damn mooie foto. Heel erg scherp houd ik wel van. Mij lukt het nooit om het zo scherp te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4142/4815400449_b2bc2fff30_b.jpg
flickr

Gemaakt tijdens de vierdaagsefeesten vanaf een brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/DSC_8902_600.jpg
Haarlem

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/DSC_8904_600.jpg

afgelopen week even een paar nachtshots gemaakt vanaf de 12de verdieping :) , morgen is naar ijmuiden.. volgensmij is dat wel gaaf.. met corus..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ReseTTim: eerste foto leuk detail, dat rook uit die grote schoorstenen:)

Gister ook even bezig geweest
Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/6186/dsc0020jk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
ReseTTim schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:40:
[afbeelding]
Haarlem

[afbeelding]

afgelopen week even een paar nachtshots gemaakt vanaf de 12de verdieping :) , morgen is naar ijmuiden.. volgensmij is dat wel gaaf.. met corus..
Dit is geen dump je foto topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Laatst online: 21:54
n0elite schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 06:07:
@Arjan damn mooie foto. Heel erg scherp houd ik wel van. Mij lukt het nooit om het zo scherp te krijgen.

[afbeelding]
flickr

Gemaakt tijdens de vierdaagsefeesten vanaf een brug.
Sorry maar hier zie ik niks in. Wat langer belichten zou een stuk helpen denk ik. Wat betreft scherpte waar je het over had, gebruik eens een statief, dat maakt het een heel stuk makkelijker. Als het eenmaal zo donker is als bij jouw foto, is handheld praktisch niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

een paar foto's van London die ik geschoten heb een paar weken terug

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4109/4846640978_dc8a199b7d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4083/4846642510_0f3b4223b6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4106/4846636838_b82f07aa37.jpg

en een paar in Keulen

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4849182019_15789ffa21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4100/4849181033_247b246000.jpg

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Er was weer het jaarlijkse kermis vuurwerk in Hoorn.
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2lmnv5e.jpg

Meer hier: klik

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@FongWan: Die eerste van london is erg tof. De derde van Londen kijkt niet zo fijn omdat hij nogal scheef is. De eerste van Keulen is ook erg gaaf met die silhouetten.

@Guttegut: Mooie vastgelegd dat vuurwerk. Jammer alleen dat er verder niet zo heel veel te zien is.

Eenjte van mij uit Rotterdam:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4139/4937095433_35cded7a6b_z.jpg

klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekkel schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:55:
Ik geef nog een paar platen weg. Mijn grootste uitdaging is toch nog steeds scherpstellen in het donker. AF werkt dan niet echt, en op de handmatige stand heb ik toch niet al teveel keepers.
YellowCube schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:05:
focussen is idd lastig.
Wat je kunt doen is proberen te bepalen wat de afstand is waar je op scherp wilt stellen. Ligt deze voorbij het maximale scherpstelpunt van je lens, dan zet je de lens handmatig op oneindig (let wel: op niet er voorbij).
Zit je ervoor maak dan alsnog een schatting en kies voor een klein diafragma (hoge f-waarde) zo wordt je scherptediepte groter en daarmee compenseer je dan voor eventuele afwijkingen.

Wat je ook kunt doen is scherpstellen op een punt waarbij je camera wel z'n focus kan vinden (een gedeelte met meer contrast), focus vasthouden en daarna opnieuw compositioneren.
Ik ga niet alles lezen, dus misschien is het al gezegd: als je Live View op je camera hebt, kun je dat aanzetten, daar op inzoomen en dan scherp stellen. Zo doe ik het vaak, ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kakaroto schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:16:
Ik heb onlangs op mijn vakantie naar Marokko één van mijn eerste nacht (avond) foto's geschoten. Naar mijn mening wel aardig belicht.

Gemaakt zonder statief met D300, ISO 1600, 1/125, F/2.8

Plein Jamal El Fna
[afbeelding]

Jullie mening zou ik graag willen horen! :)
Deze is echt mooi _/-\o_
Lekker sfeertje :)

Sowieso mooie foto's in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@RHI: Ook erg mooie plaatjes!!!!! Lekker scherp en mooi belicht.

Tsja, manual focussen blijft voor mij ook haast niet te doen met m'n slechte ogen. Dus moet het inderdaad ook met de "vind contrastrijke focuspunten en bepaal daarna je compositie" truc doen, of de "focus op oneindig" truc.

Pagina: 1 ... 8 ... 32 Laatste