Arrigi schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:30:
Mijn favorieten: 3,4,8
Waarom?
3: Lekker lichtblauw kleurtje en de wat diepere zwarten, geeft een futuristisch sfeertje mee
4: Mooi doorzichtige effectje, compo, de dikke sterren rond de lampen doen af aan het geheel
8: Indrukwekkende plaat, weer dat lichtblauw, jammer dat ie boven toch wat afgekapt is en je redelijk wat flares hebt
Dat blauwe kleurtje heb ik ook in de andere shots proberen terug te brengen. Bij de een lukte het beter dan de andere

Wat betreft straatlantaarns, teh horror! Sterren, dat is nog niets vergeleken met de flaires die ik in de meeste shots zo veel mogelijk heb weggeshopt.
En de rest:
1: Kleurtjes/belichting zit imho wel goed, maar het ziet er maar uit als een stel gebouwen die rommelig in beeld staan, niet interessant om naar te kijken
Te druk, check
2: Kleurtjes/belichting nogmaals goed, mooi gebouw ook, maar saaie compo
5: Truc met die balk die ervoor hangt spreekt me gewoon niet aan..
Volgende keer voer ik hem anders uit. Hij is ook net niet symetrisch...
6: Vies oranje en ik mis contrast in de middentonen, het paarse is wel leuk, compo imho ok
Vies natriumlicht icm een zo mooi mogelijk blauwe hemel krijgen is lastig. Eens kijken of ik nog een update hiervan online kan krijgen

7: Kranen zoals ze hier weergegeven worden spreken me niet zo aan

Duidelijk

Danks!
Nog een beetje (hopelijk constructief) commentaar:
1: Mist een beetje een onderwerp, oog wordt richting het tnt gebouw getrokken, maar dat logo lijkt een beetje wazig.
Het TNT logo is 1:1 scherp. Wellicht vanwege de resize dat deze wat onscherp is geworden? Maar snap wel dat het TNT gebouw opvalt doordat het wat meer is uitgelicht dan het Nationale Nederlanden gebouw.
2: Lekkere kleurtjes, leuke foto.
3: Misschien een nog iets lager standpunt volgende keer, wel netjes verder.
Hmz, kan op zich, maar dan krijg je bomen die boven de gebouwen uitsteken? En dat lijkt me weer minder aantrekkelijk. Verder naar achter of naar voren zorgt dat je weer meer last krijgt van lantaarnpalen etc.
4: Spreekt me niet zo aan, misschien door de draden die door de lucht gaan dat hij net niet zo strak meer is.
Heb nog een versie met meer draden? Die is bijna psychedelisch

5: Die 2 stukjes gebouw boven die balk zal ik er nog af halen.
Aan de ene kant geeft het je nog een klein beetje gevoel van een doorkijkje, aan de andere kant, ze hadden wellicht ook wat meer aanwezig mogen zijn om dat effect te versterken

6: Jammer van de vrij grote en centrale flare van die lamp, leid een beetje af.
Je wilt niet weten hoeveel flaires er in iedere foto zaten. Her en der eentje laten zitten vind ik daarom juist wel iets toevoegen. De moeilijkste om weg te werken heb ik maar laten zitten

7: Vind m leuk, lekkere lange sterren strepen en die kranen die met de wind mee draaien.

8: Jammer van die flare rond de 15de etage, misschien even wegpoetsen nog? En jammer van het puntje helemaal bovenin, verder vind ik dit de mooiste.

Ik heb er naar gekeken, en ik heb er naar gekeken. En volgens mij is dat gewoon de maan. Vandaar dat ik hem heb laten zitten. Hij zag er nl heel anders uit dan de andere flaires er om heen. De Struyk heb ik links bovenin wel weggepoetst, die vond ik wel afleiden. En moet je ook gelijk geven wat betreft het bovenste stukje. Het was al aardig donker, en door de zoeker zag ik niet goed of ik die platen er nu wel of niet compleet op had gezet. Bij nader inzien, te krap dus. Heb me al voorgenomen om het de volgende keer met een 14-24 te doen. Maar die moet ik eerst nog aanschaffen

. Krijg ik ook nog een stukje Rijswijkse plein erbij

.
[
Voor 46% gewijzigd door
jules op 28-02-2010 23:59
]