[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.817 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tyno: Mooie foto, alleen mag er wel een stuk van de onderkant af en recht gezet worden ;-)

marceltuit: Wel een oké foto als je er geweest bent, maar verder niet echt bijzonder.

webmail: De foto's komen erg soft over, en verder vind ik ze niet echt "spannend" vanwege de compositie.

bouncing_tom: De brus is idd wat krap gekaderd, verder zou ik ook een kleiner diafragma gebruiken zodat je mooie sterren krijgt.

shaneV: Wel een mooie foto dit wat kleur betreft, alleen de voorgrond is niet echt boeiend.

qadn: Mooie sfeerfoto's. Met name 2 is lekker vanwege de omhoog en weblopende weg. De witbaland op foto 3 is wel heel anders dan de andere 2 foto's.

rudedarude: Foto 1 en 2 schreeuwen om perspoectief correctie. De gebouwen vallen bijna achterover.... Foto 3 is mijn favoriet!

lockedfor: Ook hier kan perspectief correctie een boel verbeteren. Verder een mooie foto.

BCN T1 airport parking
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4069/4269866994_26640fb519_o.jpg
(100% symmetrisch ging niet omdat er een 2 meter dikke pilaar in het midden stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Jammer dat ie indenderdaad niet symmetrisch is, maar ik zie aan de overkant wat voor paal er stond idd :P . Voorderest erg gaaf. Mooi strak en als je iets beter kijkt zie je de lichtsporen van de auto's in de garage :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jspr: Gave foto, het is net of er ingezoomd wordt tijdens het maken van de foto. Dat de foto niet symmetrisch is vind ik er niks aan af doen.

Laatst nog even bij Pernis geweest maar door de wind zijn de (paar) foto's bewogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mambo No5 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 04:36:
Tijdens m'n vakantie heb bij een paar gelegenheden ook eens geprobeerd wat mooie foto's te maken van de omgeving in de avond/nacht. Helaas zijn ze niet echt heel denderend gelukt door het ontbreken van een statief, maar de volgende exemplaren vind ik nog wel de moeite waard om te posten. :)

# 1, 2, 3 en 4: Tokyo, Asakusa
# 5 en 6: Kyoto Station en Kyoto Tower
# 7, 8 en 9; Hiroshima Peace Memorial Park en A-bomb dome.

Overigens alleen levels en gamma aangepast in Gimp, de foto's zijn genomen met een Canon PowerShot A620. :)
Even niet op de waardeloze foto letten. Was toen nog niet echt in too fotografie zeg maar. Volgens mij hebben wij op dezelfde plaats gestaan :). Ben jij er ook met vnc travel heen geweest?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2783/4278633866_704135ac93.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Ik geloof dat ik daar ook nog een foto van heb, maar dan overdag ;)

Maar VNC zijn toch van die afzetters? Ik geloof dat je twee keer zo duur uit bent daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedkoop was het zeker niet maar zo heel veel reisorganisaties met reizen naar japan waren er niet. Tenminste niet in 2005. Al met al wel een heel goede reis gehad en heel goed verzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:30:

BCN T1 airport parking
[afbeelding]
(100% symmetrisch ging niet omdat er een 2 meter dikke pilaar in het midden stond)
Mooi foto! Wat ik me afvraag of een wat sterkere bewerking (iets van crossprocessing oid) het geheel niet nog wat spannender kan maken?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Arlani: daar ben ik ook nog geweest :P

Deze heb ik afgelopen nacht / vanochtend genomen. Had amper nabewerking nodig, komt zowat direct uit te camera. Helaas wat ruizig, maar het was dan ook wel erg donker.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4064/4282444550_9efcfd6119.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Rudadude: mooie foto's. Jammer van de "geesten" bij de twee foto's. Die maken het een beetje wazig. Voor de rest erg goede belichting!! De zonsondergang is erg mooi!

@Lockedfor: hele strakke kleuren! Jammer van de beweging, maar niettemin erg mooi!

@jspr: Eigenlijk jammer van de taxi, anders was de symmetry heel sterk geweest. Mij vielen pas de andere auto's op nadat er een commentaar over werd geplaats. Geheel niet storend.

@Arlani: afgezien van de onscherpte, vind ik de compositie niet slecht.

@wacko: misschien even de dingetjes op het ijs wegsoepen? Geeft voor de rest wel een erg goede mist-foto.

Zelf heb ik een pano van Boston gemaakt (vanaf Longfellow Bridge voor mensen die het kennen). Nu kan ik de keuze maken tussen welke kleurschakering ik deze moet geven...

1:
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/boston_night_1.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/boston_night_2.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://eduard.hles.nl/tweakers/boston_night_3.jpg

1 is ietwat meer realistisch, 2 is meer futuristisch en 3 is wat mij betreft het strakste...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
@PrinsEdje80: dat zijn eenden (ofzo) in het water, iets beter te zien als je de grote versie bekijkt ;)

Welke van de drie versies van jou ik het beste vind weet ik niet echt. Ik denk ook 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

@jspr: tof lijnenspel

@prinsedje: ik ga voor nummer 2, die paarse gloed vind ik wel tof :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:30:

BCN T1 airport parking
[afbeelding]
Oh *yammie*, hele fijne foto jasper!
Misschien nog wel wat donker, maar verder geen aanmerkingen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wacko: leuke foto. Erg rood, maar ja daar is niet heel veel aan te doen. De letters bovenin geven iets leuks extra's
@ PrinsEdje80: de 1ste is te bruin/rood, tweede te blauw/paars, de 3de vind ik de beste. Ik zou wel de twee lichtpuntjes in de lucht weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Leuke foto's allemaal!

@ PrinsEdje80:
Als ik niet kan kiezen, zet ik mijn foto altijd op de auto-WB stand. Ik vind ze alledrie wel wat hebben.

@ wacko:
Zie je weinig tegenwoordig, een "short-exposure" nachtfoto. Die oranje gloed is erg mooi

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2679/4305178618_56d4b6375d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/4305170068_b3b88898bc.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eerste vind ik niks eigenlijk. is niet zo heel veel te zien, behalve dan de luchtstrepen. Maar die worden een beetje verstoord door de iets te felle lichtvlek helemaal links aan de onderste dikke streep.

tweede is erg tof, zou wel iets minder lucht op mogen. gaat nu beetje ver de hoogte in zonder dat er iets te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Deze is ook al geplaatst in een winter-topic, maar volgens mij past hij hier ook wel. Gemaakt op 21 december, 's ochtends vroeg.

winter_thumb

24 mm f/8.0, 13s @ ISO400.

@PrinsEdje80: Ik denk dat ik voor 1 zou gaan. Nummer 3 vind ik ook mooi maar 2 niet.
@Wacko: ik voeg me bij de mensen die de eenden weg zouden willen hebben. Misschien was hij ook mooier geworden met een lagere ISO, maar toch wel een mooi plaatje.
@jspr: Dat is een mooi plaatje, alleen de volgende keer een spanband meenemen om je camera aan de pilaar te bevestigen ;-)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Laatst online: 23:47

Vis

Hier een bijdrage van mij... Gemaakt vanaf de stadsbrug van Venlo, uitkijkend over de Maas gisteravond.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4044/4304344875_92908701cb.jpg

Camera: D90
Lens: 10-20 Sigma
Exposure: 15 sec.
Aperture: f/5.6
Focal Length: 10 mm
ISO Speed: 200

[ Voor 4% gewijzigd door Vis op 26-01-2010 13:55 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Hij kwam me al zo bekend voor :) Wel jammer van de rotte oranje lucht. Ik denk dat het op een heldere avond mooier kan zijn en je contrast in het water een stuk sterker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

TranceSetter schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:20:
Hij kwam me al zo bekend voor :) Wel jammer van de rotte oranje lucht. Ik denk dat het op een heldere avond mooier kan zijn en je contrast in het water een stuk sterker wordt.
Ja, het was inderdaad niet helder gisteravond... En het contrast rechts onder de brug vind ik dan wel weer strak.. die 5 lampen die over de Maas schijnen vond ik wel een apart gezicht..

Ik ga weer eens terug als het niet zo bewolkt is.. :)

@ Trancesetter: weet jij nog aantrekkelijke en originele plaatsen in Venlo? Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met de stad qua bezichtigheden haha.. ideeen zijn altijd welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eejtje; 2 hele nette platen, misschien bij de eerste het overbelichtte stuk een beetje dempen, de 2 is beetje statisch maar wel net. Niet verkeerd opvatten, statisch kan ook mooi zijn!
@deblaauwn: Niet echt de plaat, niets trekt mijn aandaht, de kleuren doen het 'm niet en verder ook geen spetterende compo.
@Vis: Heerlijk strak water, jammer dat de lucht zo blank is, maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen! Was mooi geweest met een kraan of iets dergelijks boven de brug uit.

Hier mijne:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4307127441_a700397a7b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakout,

Ik vond het een erg leuke foto totdat ik verder naar beneden scrolde en het perron ervoor ook zag.
Als de foto begon vanaf het perron aan de overkant had ik hem mooier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:22:
Freakout,

Ik vond het een erg leuke foto totdat ik verder naar beneden scrolde en het perron ervoor ook zag.
Als de foto begon vanaf het perron aan de overkant had ik hem mooier gevonden.
mee eens. denk dat de foto veel beter iut de verf komt zonder het voorste perron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Ook zou ik dat kleine beetje barreldistortion rechttrekken (zie rand perron overkant). Dan is het helemaal netjes

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

@freakout, als je het begin van het perron weghaald, heb je volgens mij gewoon een mooie foto :)
@wacko, lekker sfeervol zeg ;)
@PrinsEdje80, de 3e vind ik echt cool. niks meer voor nodig
@jspr, vette plek zeg. Zou ik ook wel heen willen :D

Vannacht op pad geweest in Rotterdam. Helaas ging het vrij hard sneeuwen, dus erg veel tijd had ik ineens niet meer. Volgende keer maar teruggaan. Toch wat shots uit gekregen:

Boot linksonder is klote, maar dit was het enige plekje waar ik hem verder goed in kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2756/4316376845_0b49354d31.jpg

Sneeuw op mijn lens, maar compositie vind ik wel nice zo:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4317111458_ac18561dd0.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Royz op 30-01-2010 23:37 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

shit zeg die sneeuw verknalt het toch echt wel. opzich was het een nette foto geweest....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ik vind juist dat 'compleet wit' wel geslaagd :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Deathchant schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:32:
shit zeg die sneeuw verknalt het toch echt wel. opzich was het een nette foto geweest....
Bedoel je die sneeuw op mijn lens of die sneeuw tussen de rijbanen in? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wacko: Leuke foto, ook de weerspiegeling in het water is tof. De rode letters voegen wat toe aan de verder oranje foto.

@PrinsEdje80: Mooie pano, vind 3 net iets mooier dan 1, al scheelt dat niks.

@eejtje: Foto 1 doet het niet voor mij, daarentegen foto 2 wel. Mooie compositie met de kade. Ook het blauwe licht staat goed op de foto.

@deblaauwn: Jammer dat er niet echt iets uitspringt of dat er mooie kleuren in voorkomen. Vind 'em niet zo bijzonder.

@Vis: Toffe plaat, mooi hoe dat licht van die pijler op het water schijnt.

@Freakout1: Mooie foto, heb het gevoel dat het best koud is op het perron.

@Royz: Jammer van die sneeuw op je lens bij foto 2. Verder mooie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

@freakout inderdaad jammer van het perron ervoor.. was anders goed geslaagd, maar dit kan je nog croppen

@Royz. Mooi centraal shot die 2e! Hou ik wel van... alleen jammer van de sneeuwvlek, kan je die nog wegpoetsen misschien

Nog een shot van mij, uitzicht boven de binnenstad van Venlo, Julianapark centraal gelegen... Het regende gisteren nogal, dus heb veel shots ook helaas moeten verwijderen omdat ze te erg verkl**t waren door de druppels...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2769/4325745919_12bf1bdf63.jpg

Linksboven, stadion de Koel waar VVV gisteren Heerenveen met 3-1 versloeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59
Leuke plaat, maar zou je hem niet een klein beetje draaien zodat de horizon recht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Vis schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:48:
[...]@ Trancesetter: weet jij nog aantrekkelijke en originele plaatsen in Venlo? Ik heb het eigenlijk een beetje gehad met de stad qua bezichtigheden haha.. ideeen zijn altijd welkom! :)
Ik dacht dat ik al op je gereageerd had, maar blijkbaar toch niet. Plaatsen in venlo vind ik zelf best lastig. Ik ben er wel eens op uit gegaan om wat architectuurplaatjes ofzo te maken, maar alles waar je komt heb je van die rotte oranje natriumlampen (vooral de binnenstad). Moet zelf ook eens goed gaan zoeken. Misschien dat er wat dingen mogelijk zijn op het industrieterrein in Blerick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vis schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:25:
@freakout inderdaad jammer van het perron ervoor.. was anders goed geslaagd, maar dit kan je nog croppen

@Royz. Mooi centraal shot die 2e! Hou ik wel van... alleen jammer van de sneeuwvlek, kan je die nog wegpoetsen misschien

Nog een shot van mij, uitzicht boven de binnenstad van Venlo, Julianapark centraal gelegen... Het regende gisteren nogal, dus heb veel shots ook helaas moeten verwijderen omdat ze te erg verkl**t waren door de druppels...

[afbeelding]

Linksboven, stadion de Koel waar VVV gisteren Heerenveen met 3-1 versloeg :p
Mooie foto zeg, misschien zijn er mensen die zullen zeggen ik mis een centraal punt (of het gebouw als centraal punt te saai vinden?), maar ik vind het juist leuk om te zoeken wat er ook allemaal omheen gebeurd. Echt super :)

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 04-02-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Vis, Ik vind hem erg mooi. Ik vind de verschillende kleuren in combinatie met de wazige wolken erg gaaf. Maar natuurlijk ook omdat het Venlo is :)

Hier nog 3 foto's van mijn snelweg-fotosessie gisteravond. Zelf is de derde mijn favoriet, maar de andere 2 vind ik ook mooi.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2702/4330434981_f22c27ba8a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/4330435153_5fc372aceb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4328827772_ae3d1252c8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik kies voor de 1e, cool hoor! Mega exposure trouwens :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Ik vind zelf ook de derde veruit de vetste, de eerste twee zijn leuk, maar is al zoveel vaker gedaan (alhoewel deze wel vrij goed gelukt zijn). Derde is wat unieker :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dankje voor het commentaar iedereen.. Mijn gevoel bij deze foto, dat Venlo toch best groot is :p Maja, dat komt door het groothoek effect natuurlijk...
Ik zou zelf idd de horizon nog wat rechter moeten zetten, wil deze groot laten afdrukken

Vette autoweg shots Trancesetter! De laatste paar dagen hebben we dus hetzelfde gedaan :) maar ik zie dat jij bij het viaduct op de Veegtes bent gegaan? Alle 3 zijn erg strak en dynamisch, maar inderdaad de 3e vind ik zéér origineel! Prachtig lijnen-spel, zou deze absoluut in groot formaat ergens in huis willen hangen :)

Ik ben afgelopen dagen o.a. bij het viaduct boven de Klagenfurtlaan geweest en een zelfde soort long exposure shots getracht te maken...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2757/4331200616_ecba7afe22.jpg

Persoonlijk minpuntje aan deze lokatie vind ik dat het ontzettend donker is... dus geen lichten, behalve van de auto's... de lucht is dus te donker om er iets uit te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Vis: persoonlijk vind ik dat geen minpuntje hoor, vind het wel een gaaf effect dat de lichtsporen zo in het niets verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

trancesetter. zeker weten dat die 3e de vetste is (behoorlijk gesharpened zie ik), maar die andere 2 ook behoorlijk cool hoor.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook een poging gewaagd op nachtfotografie:

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_0196.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_0190.jpg

heeft iemand nog tips/tricks/comments hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Eerste is het idee wel gaaf, alleen de uitvoering wat minder. Ik zou die brug wat meer ruimte gegeven hebben aan de zijkanten, zodat het geheel er wat netter opstaat.

Tweede vind ik niet zo heel spannend om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 07:54
@Trancesetter, idd mega exposure tijd haha. Maar wel mooi, bij ons heb je een viaduct daar is het helemaal donker. Beetje als Vis. Misschien ga ik volgende keer ISO wat hoger gooien en nog langer dan 20 seconden.

Afbeeldingslocatie: http://blog.davekorthouwer.nl/wp-content/gallery/lange-sluitertijden/Lange%20sluitertijden-7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto's martinus :p
staat de brug nou in ijsselmuiden of in kampen?? hmmmm wel lachen wist nie dat jij ook op tweakers zat ;)

ga zo door ;)
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:38:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de camera al op een statief hebt staan, dan kan je best de minimale ISO gebruiken, iets langer wachten, maar ook minder ruis.
Zeker als er nog vrij veel licht in de lucht is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Jelle E op 09-02-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman140
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
TranceSetter schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:28:
@Vis, Ik vind hem erg mooi. Ik vind de verschillende kleuren in combinatie met de wazige wolken erg gaaf. Maar natuurlijk ook omdat het Venlo is :)

Hier nog 3 foto's van mijn snelweg-fotosessie gisteravond. Zelf is de derde mijn favoriet, maar de andere 2 vind ik ook mooi.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zelf vind ik de derde foto het beste.

De eerste twee zijn erg goed. Strakke foto en erg goede kwaliteit/weinig ruis etc.! Het enige wat ik jammer vind aan de eerste twee foto's is het blauwe bord. Maar dat is maar een heel klein puntje en daar kun je immers ook niet veel aan doen ;) .

De derde foto vind ik het beste omdat dit toch iets orgineler is. Foto's zoals je eerste twee zie je toch behoorlijk vaak. Een foto zoals je derde zie je echter niet zo vaak. Hier natuurlijk ook weer, net zoals bij je eerste twee foto's, dat hij enorm strak is :) . Dacht eerst dat het van een sportwagen reclame ofzo kwam :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opnieuw een foto van de stadsbrug, helaas kon ik de brug er niet helemaal op krijgen omdat er een barrière voor en zelf geen groothoek heb.

heb de camera deze keer op een betonnen muurtje gezet en ben zo gaan fotograferen.
Afbeeldingslocatie: http://mvaandering.nl/images/stories/Stadsbrug_Kampen_th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Een stuk rustgevender, wat mij betreft klopt de positie van het hefgedeelte ook beter in de foto.

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 18:36
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nInnjpiOiAlPADhFe6SsNco6/full.jpg
Dit is een bosje bij zeist in de buurt.

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Hij staat een beetje scheef en er staat eigenlijk weinig boeiends op de foto. Het veld is leeg, die bomen in de verte zijn niet bijzonder spectaculair en de lucht is ook maar saai.

The devil is in the details.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:32:
opnieuw een foto van de stadsbrug, helaas kon ik de brug er niet helemaal op krijgen omdat er een barrière voor en zelf geen groothoek heb.
Ik vind ze wel wat hebben, misschien moet je horizon even rechtzetten, oogt een beetje vreemd (met water helemaal).

Vraag: kun je HDR ook gebruiken voor nachtfoto's? Zodat verlichting een beetje minder wordt opgeblazen?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ martijntjuh: Je foto oogt chaotisch door de reflecties. Je kunt het van verschillende hoeken fotograferen. Ook jammer dat de 'horizon' scheef staat en je foto wat onscherp is.

@ Devil777: Weinig speciaals te zien. Wat kan helpen is meer lucht laten zien (mits bewolking aanwezig) en minder sneeuw

[ Voor 11% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-02-2010 02:04 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Amsterdam Centrum (Rokin)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4043/4355043142_02c0ffddd6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2725/4354299347_10177f86a6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4009/4354297005_cfbe728a28.jpg

Klik hier voor grote afbeeldingen

[ Voor 37% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-02-2010 02:03 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
Hoi
Ik zat hier even rond te kijken. Ben niet zo'n profesional fotograaf, maar heb laatst een foto gemaakt die ik met jullie wou delen.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4015/4355962972_fdb6ef110a_d.jpg
Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Gaaf topic! Bookmarked :D. Dit is echt het genre wat ik het mooist vind en wat ik op de warmere dagen zeker weer zal gaan oppakken :9

Ik ben ook nog beginnend (instap-)DLSR fotograaf en heb eind 2008 een keer een foto gemaakt die ik ook graag met jullie deel:

Pentax K200D, s/0.5, f/5, 18mm, iso 320

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3202/3144098534_25d447aa79.jpg

Dit is het "schipper plein" in Almere. Een water-/schaatspleintje in de 'benedenwereld' van het nieuwe stadshart.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 14-02-2010 11:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

mekkieboek schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Vraag: kun je HDR ook gebruiken voor nachtfoto's? Zodat verlichting een beetje minder wordt opgeblazen?
Jazeker, maar je kan ook eens proberen om als je je verlichting opgeblazen vindt de foto te over, -of onderbelichten.
Als je je foto over, -of onder belicht instelt, laat zeggen een halve stop en dan je bracketing instelt, moet je eens kijken wat voor effect dat geeft... Het blijft pielen en lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User88
  • Laatst online: 13-09 14:12
@eejtje: de eerste lijkt me nogal scheef. Ik vind de vierde het mooist vanwege de weerspiegeling
@Harribo: probeer de horizon recht te zetten. Dat maakt foto's meestal een stuk mooier.
@eymey: erg gave kleurtjes!

Ik ben zelf een tijdje terug in Maastricht geweest:
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4353787163_2fa583f822.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2732/4354533296_7b41ee194f.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4015/4353788691_9119593d32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Foto gemaakt van de betonnen metrobaan fly-over in de wijk Tussenwater in Hoogvliet.
Op Flickr staan meer foto's met andere belichting en andere sluitertijden en zelfs andere camera. Zelf vind ik dit persoonlijk de mooiste, die is met een Canon 500D gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2eznr60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
edit laat maar....

[ Voor 91% gewijzigd door Wii4all op 14-02-2010 21:59 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@User88: Thanks voor feedback :). Ja Almere is niet alleen maar grijs :D.

Wat is foto nummer 2? Ookal lijkt ie bij de lichtbronnen een beetje overbelicht: Hij ziet er wel erg spacy uit :D :9

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 13:08
basicbeat schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:33:
Foto gemaakt van de betonnen metrobaan fly-over in de wijk Tussenwater in Hoogvliet.
Ik ben niet zo thuis hoor maar paar vraagjes...
@Basicbeat: Dat blauwe licht, is dat spelen met de witbalans, of ziet het er echt zo uit?
En die foto's die ik zie met autolichten (oa kerk Maastricht van User88).....hoe krijg je dat voor elkaar...sluitertijd oid?

@User88: de camera stond op een statief, te weten een glazen pot, zou kaarsrecht moeten zijn.
Hoewel ik wel eens een scheve foto heb. Dat komt...zodra ik op de knop druk, druk ik automatisch mijn kleine cameraatje een beetje scheef :)
Wat betreft je foto's...#2 vind ik de mooiste, gouden licht.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 15-02-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat met die autolichten is idd puur sluitertijd. Stel deze in op een sec of 30 (of iig lang genoeg om de rest mooi belicht te krijgen maar waarbij de sluiter wel een paar seconden open is) en alle bewegende lichtbronnen trekken mooie strepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aparte foto's hier :Y

Gisteren nachtfotografie wezen uitproberen. Instant feedback van een digitale camera is echt een grote plus bij het uitproberen van nieuwe vormen van fotografie :Y

Genomen vanaf de trap richting het dak van Nemo:
Afbeeldingslocatie: http://www.jkphoto.nl/fora/trails.jpg

Helaas niet zo veel verkeer als ik had gehoopt, zelfs niet met een sluitertijd van 2min. (via een 2 stops grijsfilter) Waarschijnlijk is vrijdag daar een betere dag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou desondanks is hij toch al super gelukt in mijn ogen, moet ik zeggen :). Geeft wel mooi effect, zo'n grijsfilter. Die gebruik je dus om een wat langere sluitertijd te kunnen nemen zonder te overbelichten? Of helpt het ook (die indruk heb ik namelijk) om de 'warmte' wat uit de nachtfoto te halen zodat het er iets realistischer uit ziet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Een grijsfilter hoort alle kleuren gelijkmatig te dimmen en de kleuren dus niet aan te passen. De warmte van de natriumlampen haal je eruit door je witbalans wat kouder te zetten.

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt :) Ik heb naderhand de kleurtemperatuur en tint bijgewerkt omdat ik hem te gelig vond. Een goede grijsfilter hoort neutraal te zijn. Vaak worden ze aangeduid als "ND Gray" ND staat voor Neutral Density wat betekent dat ze de kleuren niet beïnvloeden.

Zelf heb ik een setje HITECH 85 serie ND Grijs en ND verloopgrijs, die zijn beter dan de Cokin en passen gewoon in een Cokin P houder.

Over de foto: Ik had iets meer rood gewild.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik volg deze topic al een tijdje met grote belangstelling en ik moet zeggen, er zitten echt hele mooie foto's tussen. Ik heb in de loop der tijd ook enkele nachtfoto's gemaakt die ik persoonlijk wel aardig vond. Alle foto's zijn geschoten met een Panasonic TZ3. Als jullie op- of aanmerkingen hebben, hoor ik dat graag.

Alle foto's zijn clickable voor het origineel. Heb de foto's verkleind naar een hoogte van 400px

Foto 1: Sydney Opera House - F/3.3 - 2 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1010790.JPG

Foto 2: Circular Quay Syndey - F/3.3 - 1,6 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1010794.JPG

Foto 3: Harbour Bridge Sydney - F/3.3 - 3.6 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1010796.JPG

Foto 4: F/3.3 - 2.5 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1020051.JPG

Foto 5: F/3.3 - 2.5 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1020100.JPG

Foto 6: F/3.3 - 8 sec - ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/vlist217/out/P1020689.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door svdvlist2 op 16-02-2010 19:42 . Reden: Foto's clickable gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyzer
  • Niet online

Xyzer

Valid XHTML & CSS.

svdvlist2 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:29:
Ik volg deze topic al een tijdje met grote belangstelling en ik moet zeggen, er zitten echt hele mooie foto's tussen. Ik heb in de loop der tijd ook enkele nachtfoto's gemaakt die ik persoonlijk wel aardig vond. Alle foto's zijn geschoten met een Panasonic TZ3. Als jullie op- of aanmerkingen hebben, hoor ik dat graag.
Ga een hogere ISO waarde gebruiken zodat je sluitertijd sneller kan waardoor de foto's scherper zullen zijn..
EDIT: Foto's nu click-able en blijken een stuk scherper dan de resized versies..

[ Voor 7% gewijzigd door Xyzer op 16-02-2010 19:50 ]

Hier komt ooit nog wat te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog beter: Gebruik een statief :) Je gebruikt nu een erg groot diafragma wat de scherpte ook niet te goede komt in een cityscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden eigenlijk:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2718/4354305383_6d75e15b3b.jpg

Plaats is Rotterdam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:11
Hij komt me bekend voor (link, iets naar onderen). Zit mooi veel diepte in. De geparkeerde auto links stoort wel een beetje.

[ Voor 21% gewijzigd door PowerUp op 17-02-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hmm links is geen geparkeerde auto dat is gewoon een autoweg :). Thx anyway!

Dit is hem van buiten namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2796/4354306347_353ef7b150.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 17-02-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 22:57

iMars

Full time prutser

Royz schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:58:
Ik ben wel benieuwd wat jullie hier van vinden eigenlijk:
[afbeelding]

Plaats is Rotterdam :)
Royz schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:56:
Hmm links is geen geparkeerde auto dat is gewoon een autoweg :)

Dit is hem van buiten namelijk:
[afbeelding]
Mooie en bekende spot in Rotterdam ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Mooie foto's Royz! Links is totaal niet storend
___

Javabrug, het IJ en omringende gebouwen.:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2719/4366703658_4baaee7d1c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2704/4366040271_40f78c55c2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4366042889_2ee8fbccaa.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-02-2010 02:06 ]

instagram - linkedin

• eymey
Impressive, @Eejtje :)

Verwijderd

@Eetje: Mooi gedaan :) Afgl. maandag was ik op dezelfde locatie, alleen andere foto's gemaakt. Moet dat nachtfotografie nog onder de knie krijgen heb ik gemerkt :P

Even een ander vraagje: Zetten jullie de lange sluitertijd ruisreductie functie van de camera aan of uit? Met ruisreductie aan doet de camera nogal lang over het verwerken van het beeld (Sony a200) en ik kan dat denk ik net zo goed thuis doen via Lightroom 2?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Nice Eejtje! Heb jij nou een kitlens trouwens of een andere lens gekocht? :)

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt allemaal! Of de ruisreductie-functie aanstaat weet ik eerlijk gezegd niet. Ga ik zo naar kijken. Ik heb echter niet aan de instellingen gezeten.

@ Royz: Ik heb een kitlens en een 50mm f/1.8. De laatste gebruik ik voor binnenfoto's en portretten. Voor buiten (o.a. gebouwen) en nachtfoto's gebruik ik de kitlens. Deze heeft een stuk minder last van flares, en natuurlijk beschik je dan over groothoek

instagram - linkedin

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

eejtje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:25:
@ Royz: Ik heb een kitlens en een 50mm f/1.8. De laatste gebruik ik voor binnenfoto's en portretten. Voor buiten (o.a. gebouwen) en nachtfoto's gebruik ik de kitlens. Deze heeft een stuk minder last van flares, en natuurlijk beschik je dan over groothoek
Interessant. Ik vind 18mm eigenlijk nog net te weinig voor dit soort dingen. Ik wil zelf toch op zoek naar een 12-24 tokina oid :)

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Ben zelf ook niet helemaal tevreden met de kitlens, maar dat komt vooral door mindere scherpte, contrast en vervorming bij kleine brandpuntafstanden. Misschien dat ik het later vervang (of aanvul) door een ander lensje. Voor nachtfoto's vind ik het wel prima geschikt

[ Voor 6% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-02-2010 13:53 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatmoos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-06-2024
Harribo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:02:
[...]

Ik ben niet zo thuis hoor maar paar vraagjes...
@Basicbeat: Dat blauwe licht, is dat spelen met de witbalans, of ziet het er echt zo uit?
En die foto's die ik zie met autolichten (oa kerk Maastricht van User88).....hoe krijg je dat voor elkaar...sluitertijd oid?

@User88: de camera stond op een statief, te weten een glazen pot, zou kaarsrecht moeten zijn.
Hoewel ik wel eens een scheve foto heb. Dat komt...zodra ik op de knop druk, druk ik automatisch mijn kleine cameraatje een beetje scheef :)
Wat betreft je foto's...#2 vind ik de mooiste, gouden licht.
Dit is de ruwe afbeelding heb er verder niks mee gedaan. Dat licht is een kunstwerk op zich, het verandert van kleur om de 6 minuten (alle kleuren van de regenboog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
@ Iedereen, Echt gave foto's. Meer heb ik niet te zeggen :+ Ben niet zo goed in commentaar geven 8)

Ik heb ook wat geprobeerd.

Allemaal met Bulp gemaakt op de Colleseumweg in Rotterdam. (Ik heb gister een Afstandsbediening besteld)

1.
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/Bulp/DSC_0073-2.png

2.
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/Bulp/DSC_0076-2.png

3.
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/Bulp/DSC_0078-2.png

4.
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/Bulp/DSC_0080-2.png

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Heel onscherp en geresized tot we er niks meer van kunnen zien. Zijn ze vanaf een statief gemaakt? Wat voor camera+lens? Heeft hij live view, dan kun je beter scherpstellen van tevoren...

Zomaar mijn eerste gedachten.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
ssj3gohan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:59:
Heel onscherp en geresized tot we er niks meer van kunnen zien. Zijn ze vanaf een statief gemaakt? Wat voor camera+lens? Heeft hij live view, dan kun je beter scherpstellen van tevoren...

Zomaar mijn eerste gedachten.
Ze zijn idd erg onscherp maar dat is omdat ik geen afstandbediening heb en mn hand de heletijd op de knop moet houden. (is wel besteld) Gemaakt vanaf een statief (Velbon DV-45) met een Nikon D3000 + 18-55 VR objectief.

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dus je had sluitertijden van meer dan 30 seconden? Dat is voor dit soort foto's niet nodig, houd het dan voorlopig bij 30sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
ssj3gohan schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 10:28:
Dus je had sluitertijden van meer dan 30 seconden? Dat is voor dit soort foto's niet nodig, houd het dan voorlopig bij 30sec.
oowh. Okee :) Ik vond de lucht ook veeel te licht worden, een beetje oranje. Ik zal het in het vervolg korter houden! :)

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zolang je je maar niet af laat schrikken door het commentaar. Als je wat grotere versies post kunnen we ook wat specifieker commentaar geven. Nachtfotografie blijft trial&error, het kost nog tijd voor je showcasewaardige platen ermee produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk vooral ook naar het histogram, zodat je kunt zien of er delen over- danwel onderbelicht zijn.

En een ab is inderdaad een must, vooral met bulb. Voor $6.80 heb je er eentje via http://www.dealextreme.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:46:
Kijk vooral ook naar het histogram, zodat je kunt zien of er delen over- danwel onderbelicht zijn.

En een ab is inderdaad een must, vooral met bulb. Voor $6.80 heb je er eentje via http://www.dealextreme.com/
Ik heb er gister een besteld van 6,88 incl verzend kosten. Via MP. :)
Waar zie ik het histogram? want in CS4 opent die .NEF files automatisch met camera raw. Als ik de AB binnen heb dan zal ik wel een paar nieuwe foto's maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Danny96 op 20-02-2010 13:32 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel op de camera, wanneer je de foto gemaakt hebt :) Alle dSLRs hebben een functie om het histogram te tonen. Dit kun je instellen bij de preview mode.

Als je een foto gemaakt hebt krijg je een preview te zien, standaard is dit gewoon een beeldvullende preview. Door de instellingen van de preview te wijzigen kun je ook het histrogram laten zien met een kleine preview van de foto.

Kijk even in de handleiding van je camera hoe je dat doet. Meestal doe je dat door een paar keer op "Display" te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Welke opties gebruiken jullie nou? Ruisreductie kan je idd aanzetten maar voordat je weer een foto kan nemen ben je weer een halve minuut verder, dat schiet ook niet op.

Ik ben trouwens nog een keer terug geweest naar de Balijbrug...
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4373510399_cf4e2c72aa.jpg

Nu ga ik niet meer terug, ik wil een deal met mezelf maken dat ik maar 1x naar een locatie ga (behalve rotterdam stad dan) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 21-02-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ruisreductie heeft alleen maar zin als je het echt niet voor elkaar krijgt zelfs op ISO 1600 nog met 30 sec een goede foto te maken. Als je groothoek bezig bent hoef je ook niet krampachtig vast te houden aan f/8, op aps-c is f/4.5-5.0 prima met een consumerzoompje en met een prime kun je bij f/2.8 al stoppen met... afstoppen. Zelfs sterrenhemels worden overbelicht als je op ISO 1600 30sec f/2.8 doet, dus in de praktijk zul je high ISO NR niet nodig hebben.

that being said, ik heb het een hoop gebruikt voor mijn foto's in Noord-Zweden. Daar kon je op sommige momenten met het blote oog de aurora borealis niet zien, maar met 30sec, ISO 1600 wideopen kon je het prachtig zien. Ruis was al sterk beperkt door de lage temperaturen (-10achtig) en met NR bleef ik met zowat volledig cleane platen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gister maar eens een boekje over fotografie gekocht om de basis zaken onder de knie te krijgen en te begrijpen.

Nu vraag ik me af is er een site die jullie gebruiken voor voorbeelden?
sluitertijden in combinatie met diafragma en iso waardes?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Royz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:31:
Welke opties gebruiken jullie nou? Ruisreductie kan je idd aanzetten maar voordat je weer een foto kan nemen ben je weer een halve minuut verder, dat schiet ook niet op.

Ik ben trouwens nog een keer terug geweest naar de Balijbrug...
[afbeelding]

Nu ga ik niet meer terug, ik wil een deal met mezelf maken dat ik maar 1x naar een locatie ga (behalve rotterdam stad dan) ;)
Ik heb 'm eigenlijk altijd (als ik een statief mee heb) tussen de ISO 100 en ISO 200 staan (ja, bij Pentax heb je tussenstapjes, is iedereen altijd zeer verbaasd over :D). En ik heb 'm gewoon op diafragma-voorkeur staan, dus hij mag de sluitertijd lekker zelf bepalen (tenzij er echt storende licht omstandigheden zijn). Diafragma heb ik meestal tussen de 9 en de 13.

Op m'n camera staat high iso noise reduction aan en long exposure noise reduction uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wii4all schreef op zondag 21 februari 2010 @ 09:46:
Gister maar eens een boekje over fotografie gekocht om de basis zaken onder de knie te krijgen en te begrijpen.

Nu vraag ik me af is er een site die jullie gebruiken voor voorbeelden?
sluitertijden in combinatie met diafragma en iso waardes?
Op www.flickr.com kan je wel wat avondjes je lol op :). Het is ook aardig mogelijk om op camera-merk te zoeken daar :).

Verder heb ik zelf gewoon veel geleerd door van alles uit te proberen en heb ik ook bij het plaatselijke kunsten-centrum in Almere wat fotocursusjes gevolgd. Je krijgt er geen fotovakschool-materiaal ofzo maar gewoon praktische tips en oefeningen over compositie, wat voor effect diafragma, iso, sluitertijd, etc. hebben en vooral het uitwisselen van ervaringen met anderen is leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de test genomen en long-exposure NR uitgezet: op 30sec f/5.6 ISO00 heb ik geen vervelende ruis. Daarnaast werk ik met RAW in Lightroom dus kan ik altijd daar nog ruisreductie uitvoeren.

Verise 3 die binnenkort uikomt zou een betere ruisreductie-systeem moeten hebben, dus dan is het helemaal niet meer nodig.

En over instellingen: Das gewoon een kwestie van experimenteren heb ik zelf al gemerkt. Als je redelijk bekend bent met hoe een camera werkt qua belichting is het niet zo heel moeilijk. Gewoon goed het histogram van de camera in de gaten houden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Standaard heb ik noise reduction altijd uitstaan hoor.

Eentje van vorige jaar, de Tsing Ma brug in Hong Kong:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4374186468_fc48b4ec39_o.jpg

Het was echt adembenemend om de brug van zo dichtbij te mogen aanschouwen (nog meer als vanaf The Peak) heb er uren rondgehangen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Mooi hoor, vind het paars op de brug mooi. Alleen heb ik het idee dat hij niet recht is? Heb je hem toevallig recht gezet met de brug?

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Dit is een lastige kwa perspectief, ik sta schuin op het strand naar de brug toe, maar het land aan de overkant loopt ook schuin af. En geschoten met een UWA (Tokina 11-16) een beetje naar boven gericht. Ik heb daarom de foto dus maar gelaten voor hoe het was :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Denk dat dat inderdaad het beste is, als ik soms een foto recht zet, probeer ik het met zoveel lijnen dat de foto uiteindelijk alleen maar maar nog schever staan }:| :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hey dit topic was ik uit het oog verloren!

@Royz met de balijbrug: interessante plaat en belichting, tof! kan er geen negatieve zaakjes aan ontdekken.
Nu ga ik niet meer terug, ik wil een deal met mezelf maken dat ik maar 1x naar een locatie ga (behalve rotterdam stad dan
Why not? Mijn ervaring is dat je de eerste keer vaak niet de mooiste foto's maakt van een locatie ;)

@Terryb47: Toffe plaat, met leuke lichtkleuren. ook de reflecties zijn gaaf! De schuine horizon vind ik eigenlijk niet eens zo storend door de hoek van de foto... Wel vind ik dat stukje strand(?) op de voorgrond overbodig.

Hierbij eentje van mij, is reeds in het Solo testcasefoto topic te vinden, maar ja dit is en blijft het echte nachtfotografie topic...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4391206991_e212238d79.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
Mooi, vooral die lange sluiter en de hoge F waarden doen goed.

Pagina: 1 ... 7 ... 32 Laatste