[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond ook ff met de sluitertijden zitten spelen
moet nog wel werken aan de belichting

maar wat vinden jullie er van ?

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66472197.jpg
genomen om 23:30 uur sluitertijd van 15 sec.

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/66438019.jpg
Exposure: 0.04 sec (1/25)
Aperture: f/8.0
Focal Length: 78 mm
ISO Speed: 80

en niet eens met een DSLR maar met Sony cybershot H50

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:51:
gisteravond ook ff met de sluitertijden zitten spelen
moet nog wel werken aan de belichting

maar wat vinden jullie er van ?

[afbeelding]
genomen om 23:30 uur sluitertijd van 15 sec.

[afbeelding]
Wat vind je er zelf van??

1ste foto lijkt me gewoon een snapshot zie geen onderwerp. De foto is onscherp en overbelicht.
2de foto heeft heel veel ruis en is kwa foto ook niet zo heel bijzonder.

Heb toevallig gister ook de maan op de foto genomen. Met mijn 55-250 is moest nog hevig croppen om het volgende plaatje eruit te halen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3662/3583090062_10e94b76ed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met welke instellingen heb jij die maan zo gekregen dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

Japie.G

Colour Classic

Toevallig!

Ook met de 55-250IS deze foto gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://vluggejapie.nl/images/20090601224559_maan_web.jpg

EXIF
Camera: Canon EOS 50D
Focus lengte: 250 mm
Exposure: 1/60 sec
Diafragma stop: f 7.1
ISO: 100

Ik heb uiteraard spotmeting op de maan gedaan, en de IS uit. Viel me nog tegen dat de foto niet ragscherp was. Misschien toch nog bewegings onscherpte ondanks statief? De maan beweegt behoorlijk snel! Doe maar eens live-view aan, dan vol inzoomen op de maan en je ziet de maan met een paar minuten uit beeld lopen!

Toegegeven, die van jou Kimo is mooier. Scherper en meer detail. Hoe heb je dat gedaan? Ws een kortere sluitertijd dan ik gebruikt? Mirror al opgeklapt voor het nemen van de foto? Ik ga binnenkort nog een poging doen om mijn resultaat te verbeteren!.

[ Voor 41% gewijzigd door Japie.G op 02-06-2009 08:34 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:30
Die van Kimo is echt supermooi! :)

Japie.G, ik denk idd dat het bewegingsonscherpte is.
Heb je een remote en mirror lock-up gebruikt samen met je statief? Of gewoon de onspanknop ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Fire69 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:32:
Die van Kimo is echt supermooi! :)

Japie.G, ik denk idd dat het bewegingsonscherpte is.
Heb je een remote en mirror lock-up gebruikt samen met je statief? Of gewoon de onspanknop ingedrukt?
Heb de 2sec auto timer gebruikt, maar ik had inderdaad die lockup moeten gebruiken (zie mijn net ge-editte post :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne ook wat eerder op de avond genomen dus vandaar de blauwe achtergrond.

Ik gebruik niet de auto timer maar gewoon een statief met draadloze remote dus ook redelijk trillingvrij.
Maar het beste kun je volgens mij nog op afdrukken voor met een klep voor de lens houden, zodra de trilling van de sluiter die openspringt verdwenen is de klep verwijderen en net voor de sluiter weer dichtgaat die zelfde klep er weer voor houden. (Dit werkt alleen bij langere sluitertijden)

(Correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:51:
Ik heb de mijne ook wat eerder op de avond genomen dus vandaar de blauwe achtergrond.

Ik gebruik niet de auto timer maar gewoon een statief met draadloze remote dus ook redelijk trillingvrij.
Maar het beste kun je volgens mij nog op afdrukken voor met een klep voor de lens houden, zodra de trilling van de sluiter die openspringt verdwenen is de klep verwijderen en net voor de sluiter weer dichtgaat die zelfde klep er weer voor houden. (Dit werkt alleen bij langere sluitertijden)

(Correct me if i'm wrong)
Helaas wordt jou foto gedomineerd door ruis! Dat maakt de foto echt minder mooi! Probeer op een lagere ISO te schieten in het vervolg, of probeer met nabewerking wat te doen! Verder als je een spotmeting op de maan doet zal de omgeving zwarter worden, wat imho mooier is bij een maan foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we gaan vanavond eens stoeien met wat settings als het helder blijft en zal dan de resultaten ter beoordeling posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Als we dan toch foto's van de maan aan het plaatsen zijn blijf ik ook niet achter :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2444/3588710421_0f2330215d.jpg?v=0

Is het wat?

Of is die zwart/wit toch mooier?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3360/3588738169_0ec53e9924.jpg?v=0

Exposure: 0.008 sec (1/125)
Aperture: f/8.0
Focal Length: 200 mm
ISO Speed: 400

[ Voor 37% gewijzigd door madmaus op 02-06-2009 17:35 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Een combi, het goede donkere zwart van de zwart/wit-versie met de kleuren van de maan van de kleurenversie ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Laatst online: 15:37
Japie.G schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:19:

EXIF
Camera: Canon EOS 50D
Focus lengte: 250 mm
Exposure: 1/60 sec
Diafragma stop: f 7.1

Toegegeven, die van jou Kimo is mooier. Scherper en meer detail. Hoe heb je dat gedaan? Ws een kortere sluitertijd dan ik gebruikt? Mirror al opgeklapt voor het nemen van de foto? Ik ga binnenkort nog een poging doen om mijn resultaat te verbeteren!.
Exif is hier op flickr te vinden

In manual stand genomen RAW
sluitertijd van 1/200 diafragma f9 (foto was iets onderbelicht)
iso 100
focal length op 225mm?? Zie nu pas dat deze niet volledig ingezoomd was 8)7
geschoten vanaf statief met 2sec delay.
Mirror lock up niet gebruikt.
En een beetje nabewerkt in lightroom ook verscherpt.

Misschien focal length van 225 kan ook wel wat schelen omdat de lens wat softer is op het eind van zijn bereik?
madmaus schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:24:
Als we dan toch foto's van de maan aan het plaatsen zijn blijf ik ook niet achter :)

[afbeelding]
Is het wat?
Of is die zwart/wit toch mooier?
Ik vind persoonlijk de zwart witte mooier. Zo zag de maan er ook uit toen ik de foto nam er zat geen enkele kleur in.
Misschien dat bij een laagstaande maan deze wat geler kleurt.

[ Voor 29% gewijzigd door Kimo op 02-06-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste maanfoto die ik poste heb ik ff gecropped en gefixed in flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3321/3588869953_3cdf8e54ab.jpg?v=0

en na een beetje spelen met corel paintshop pro x2

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3557/3589755432_713fd7cd64.jpg?v=0

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:35:
Al weer een tijd geleden dat ik iets heb gepost. Hier 2 nachtfoto's gemaakt in Roermond.
[afbeelding]
Die staat al een tijdje op mijn lijst om ook een keer te doen. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Altijd leuk die maanfoto's, vooral als je m zelf hebt gemaakt.

Opkikkertje voor dit topic, dingetje rechtsonder is stukje boomstam dat ik als statief heb gebruikt, dat overbelichte ding is uiteraard de maan. Op de grote versie zie je de HTS-toren van Enschede aan de horizon. Genomen met 400D/Sigma 30mm 1.4 @ f/5.6 30sec ISO400. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
(1024 x 683) (3888 x 2592)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2650/3701639021_a2d543d7b4.jpg

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@madmaus:
Ik weet niet hoe je skills in photoshop zijn, maar het zou het allermooist zijn als de gekleurde maan in een zwarte achtergrond stond :9~
Maar ik vind hem erg mooi.

@AugmentoR:
Nice photo!
Was het zo donker, dat je zo'n lange sluitertijd moest gebruiken om de omgeving goed weer te geven?
Ook lijkt hij een beetje HDR-achtig, heb je dat ook toegepast of was de situatie gewoon zo ongewoon?
Wel echt een super mooie foto! de maan lijkt net de zon. En terwijl dat vaak niet mooi is, komt het hier wel goed uit de verf.
Ook het landschap met die soort van mistige omgeving is erg bijzonder!

Gister dit topic eens bestudeerd en ik was verwonderd hoe mooie foto's men van de maan kon maken.
Toen ik las dat men dat deed met de 55-250IS werd ik opeens erg blij, die lens heb ik namelijk ook. Helaas is mijn camera wat minder goed dan die van jullie zodat ik minder kan croppen, maar ik moest en zou het proberen!
Toen ik 's avonds om half 2 nog even de hond naar de 'wc' liet gaan, zag ik de maan wel erg mooi opgelicht en vol in de lucht staan.
Gelijk naar boven gerend om mijn camera te pakken.
Helaas kan ik niet zo veel croppen als jullie, omdat ik maar een 10.1 MP cam heb, maar toch heb ik een paar prima foto's kunnen maken, waarvan de onderstaande de beste was.

Ik denk dat niemand kan tippen aan de foto van Kimo, hulde! _/-\o_
Misschien zou het nog mooier zijn als het volle maan was, maar die van jou Kimo, is toch wel briljant!

EXIF data
Camera: Canon EOS 1000D
Objectief: EF-S 55-250IS
Statief: Het raamkozijn van mijn dakraam :9
Exposure: 0.2 sec (1/5)
Aperture: f/25.0
Focal lenght: 250mm
Ik wou de ISO-waarde zo laag mogelijk houden, omdat ik bij het croppen al meer ruis kan verwachten t.o.v jullie cam's.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3488/3703444723_bb8011cc2c.jpg?v=0

Ohja ik had nog 1 vraag:
Soms kwamen er een paar hele mooie wolken langs die de maan net niet bedekten, maar wel erg mooi op lichtten.
Hoe kan je er voor zorgen dat die wolken ook mooi op de foto komen?

Leuk topic trouwens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

AugmentoR, mooie foto en ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt. Ik zie duidelijk vignetting. Ik neem aan dat rechtsonder een ongelukkig object is wat net even in de weg stond of is dit vignetting?
Edit: sorry, ik had niet goed gelezen. Ik wil wel toevoegen dat het enigszins jammer te noemen is dat de maan eruit ziet als de zon.

@Scirocco, kun je me uitleggen waarom je gekozen hebt voor een diafragma van f/25?
Ikzelf maak dit soort foto's meestal op f/9 of f/11 ofzo. Ik zie even het nut niet in om je diafragma zo ver te knijpen....
Qua foto.....leuk, maar daar heb je het mee gehad. Er zijn al zoveel shots van de maan voorbij gekomen, dat deze het niet veel specialer maakt. Iets te centraal naar mijn idee. Qua belichting en ruis etc zit het wel goed hoor ;)

Mijn bijdrage, stiekem een beetje een crosspost uit mijn testcase en ook tijdens de mist:
#1:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/3665737493_46589b26f8.jpg?v=0

#2:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3404/3666559328_5e5708a5c8.jpg?v=0

[ Voor 36% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2009 16:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Deathchant schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:57:
AugmentoR, mooie foto en ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt.
Hij heeft het erbij gezet hoe ie het heeft gedaan? Volgens mij heeft ie 'm verder ook niet bewerkt, dus het is gewoon een kwestie van lange sluitertijd.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Deathchant schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:57:

@Scirocco, kun je me uitleggen waarom je gekozen hebt voor een diafragma van f/25?
Ikzelf maak dit soort foto's meestal op f/9 of f/11 ofzo. Ik zie even het nut niet in om je diafragma zo ver te knijpen....
Qua foto.....leuk, maar daar heb je het mee gehad. Er zijn al zoveel shots van de maan voorbij gekomen, dat deze het niet veel specialer maakt. Iets te centraal naar mijn idee. Qua belichting en ruis etc zit het wel goed hoor ;)
Thanks voor je comment! :)

Ik heb nog nooit een serieuze foto gemaakt van de maan, wel af en toe zomaar eventjes. Maar dat was op klaarlichte dag.
Ik heb gewoon voor deze eerste keer veel getest. Heb heel veel geprobeerd en om de een of andere manier was de foto met F25 het best gelukt. Ben nog niet zo ervaren in nacht fotografie en moon-shots, maar dat komt met de dag :)
Een statief staat ook nog op de planning.

Over de compositie,
Tja heel erg orgineel kan je er niet in zijn :P
Maar ik vond het wel mooi zo centraal, lekker symmetrisch en lekker gewoontjes :9

Daarnaast ben ik niet in het bezit in een goed foto-edit programma zoals Photoshop/LR.
Dus kan ik de foto minder goed verscherpen of ruis weg werken.
Momenteel doe ik alles in Picasa 3 :? Eigenlijk omdat ik geen ander goed programma heb en omdat picasa wel makkelijk en snel werkt.
Ik ben wel bereid om eens in een goed programma te investeren, maar dan graag een programma waar ik snel veel foto's tegelijk van raw om kan zetten in JPEG. Want het omzetten van meerdere foto's heb ik nog niet uitgevonden.
Suggestie's?

[ Voor 4% gewijzigd door Scirocco op 09-07-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Scirocco schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:05:
[...]

Thanks voor je comment! :)

Ik heb nog nooit een serieuze foto gemaakt van de maan, wel af en toe zomaar eventjes. Maar dat was op klaarlichte dag.
Ik heb gewoon voor deze eerste keer veel getest. Heb heel veel geprobeerd en om de een of andere manier was de foto met F25 het best gelukt. Ben nog niet zo ervaren in nacht fotografie en moon-shots, maar dat komt met de dag :)
Een statief staat ook nog op de planning.

......maar dan graag een programma waar ik snel veel foto's tegelijk van raw om kan zetten in JPEG. Want het omzetten van meerdere foto's heb ik nog niet uitgevonden.
Suggestie's?
Suggestie....Lightroom heeft een goeie rawconvertor en je kunt meerdere foto's laten verwerken. Ik zie het probleem niet ;) Lightroom is daarbij nog eens een goed en eenvoudig programma die eigenlijk de hoofdzakelijke dingen doet: kleurbewerken, belichting, contrast, vignetting & CA corrigeren, gewoon de basale dingen. Photoshoppen is een 2e leven :)

Je zegt dat de foto met f/25 het beste gelukt is. Denk je dat dat ligt aan je diafragma? Ik denk het namelijk niet. Volgens mij is vanaf f8 toch al superscherp. Volgens mij is het zelfs zo dat naarmate je boven de 16 komt, dat je dan meer last kunt krijgen van detailonscherpte. Iemand heeft ooit eens een voorbeeldje geplaatst en uitgelegd hoe dit kon, ik weet het even niet meer.
Wel leuk te lezen dat je er zo in opgaat. Ervaring opdoen en dan komt alles vanzelf. Iedereen is zo moeten beginnen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 09-07-2009 21:08 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Deathchant schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
[...]
Je zegt dat de foto met f/25 het beste gelukt is. Denk je dat dat ligt aan je diafragma? Ik denk het namelijk niet. Volgens mij is vanaf f8 toch al superscherp. Volgens mij is het zelfs zo dat naarmate je boven de 16 komt, dat je dan meer last kunt krijgen van detailonscherpte. Iemand heeft ooit eens een voorbeeldje geplaatst en uitgelegd hoe dit kon, ik weet het even niet meer.
Wel leuk te lezen dat je er zo in opgaat. Ervaring opdoen en dan komt alles vanzelf. Iedereen is zo moeten beginnen :)
Diffractie. En om deze post niet nuteloos te maken

Afbeeldingslocatie: http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/Nacht.jpg

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Yep Scirocco, vanaf f/11 treedt merkbaar diffractie op en heft dat de voordelen (zoalsruime DoF) van een klein diafragma op.

Je 1000D met 55-250IS is imo overigens best tot meer in staat, fotografeer eens vanaf statief (IS uit!) en probeer het eens met een wat kortere sluitertijd. De maan beweegt z'n eigen breedte in 1 minuut, stel dat je 'm op 250mm neemt komt dat ongeveer overeen met 1/8 van je blikveld -> 500pixels, dan verschuift de maan al ruim 8 pixels per seconde, dus zul je een sluitertijd van maximaal 1/10 willen gebruiken om bewegingsonscherpte te voorkomen. Neem mee dat de 55-250IS niet sowieso niet echt scherper wordt van kleine diafragma's, kun je best 6.3 of 7.1 gebruiken voor een leuke maanshoot met bijbehorend kortere sluitertijd. De 1000D doet overigens niet onder voor m'n 400D qua beeldkwaliteit (aantal pixels en ruis).

Over m'n eigen foto: In LR heb ik de hemel wat nog donkerder gemaakt, voor de rest is ie zo eruit komen rollen incl. vignettering waar de Sigma 1.4 30mm wel een beetje last van heeft.

Strakke foto overigens Mobyrick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Deathchant schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
[...]

Suggestie....Lightroom heeft een goeie rawconvertor en je kunt meerdere foto's laten verwerken. Ik zie het probleem niet ;) Lightroom is daarbij nog eens een goed en eenvoudig programma die eigenlijk de hoofdzakelijke dingen doet: kleurbewerken, belichting, contrast, vignetting & CA corrigeren, gewoon de basale dingen. Photoshoppen is een 2e leven :)

Toen ik met een lager f/nummer ging proberen had ik een hogere ISO nodig volgens mij.
hmm ik zal het binnekort nog even proberen met de tips die ik hier lees.
Of vanavond als ik de maan nog goed kan zien.

Tja iedereen moet eens beginnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
AugmentoR schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:24:
Yep Scirocco, vanaf f/11 treedt merkbaar diffractie op en heft dat de voordelen (zoalsruime DoF) van een klein diafragma op.

Je 1000D met 55-250IS is imo overigens best tot meer in staat, fotografeer eens vanaf statief (IS uit!) en probeer het eens met een wat kortere sluitertijd. De maan beweegt z'n eigen breedte in 1 minuut, stel dat je 'm op 250mm neemt komt dat ongeveer overeen met 1/8 van je blikveld -> 500pixels, dan verschuift de maan al ruim 8 pixels per seconde, dus zul je een sluitertijd van maximaal 1/10 willen gebruiken om bewegingsonscherpte te voorkomen. Neem mee dat de 55-250IS niet sowieso niet echt scherper wordt van kleine diafragma's, kun je best 6.3 of 7.1 gebruiken voor een leuke maanshoot met bijbehorend kortere sluitertijd. De 1000D doet overigens niet onder voor m'n 400D qua beeldkwaliteit (aantal pixels en ruis).

Over m'n eigen foto: In LR heb ik de hemel wat nog donkerder gemaakt, voor de rest is ie zo eruit komen rollen incl. vignettering waar de Sigma 1.4 30mm wel een beetje last van heeft.

Strakke foto overigens Mobyrick!
Thanks voor je comment!
Ik zal het de volgende keer zo eens proberen ;)
Een statief staat al op de wish list. Ik leunde nou een soort van op mijn raamkozijn van mijn dakraam, met IS natuurlijk uit.
Dank voor je tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Scirocco schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:31:
[...]

Een statief staat al op de wish list.
psssst.....manfrotto 055XDB+804RC2 combi 139 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:17
Scirocco schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:29:
[...]

Toen ik met een lager f/nummer ging proberen had ik een hogere ISO nodig volgens mij.
hmm ik zal het binnekort nog even proberen met de tips die ik hier lees.
Of vanavond als ik de maan nog goed kan zien.

Tja iedereen moet eens beginnen :9
Als je het f nummer verlaagd wordt je diafragma groter en komt er juist meer licht op de film, dus heb je nooit een hoger ISO nummer nodig maar juist lager. Of een kortere sluitertijd natuurlijk. Het is nooit een nadeel voor het fotograferen van de maan in elk geval :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
Mijn toegift:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3289/2296282630_2abce6d677.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3099/2295489667_93782cd6da.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3460/3262599393_584776de3e.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3467/3262600253_7988d840e5.jpg?v=0

(Nikon D80)
De 2 onderste hebben een sluitertijd van een seconde of 8 op statief natuurlijk...

[ Voor 5% gewijzigd door edwinistrator op 10-07-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@edwinistrator, ik vind de laatste 2 leuk, sluitertijd had wel wat langer gemogen van mij :D

Nu iets heel anders..gister met een vriend van me wezen spelen in het Amsterdamse Bos:
1
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2503/3707214833_cdfd6d500a.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2545/3708019434_3b5c499866.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3476/3708023378_c98d44ebe1.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3056/3707218917_52e02cb55a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 20:59
een paar van mijn nachtfotos:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3056/3016205083_69047eb0bb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2464/3557317542_1916cfea79.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3118/2869285575_cb3f8f5d0e.jpg

Morgen naar eindhoven ballooning met nightglow ballonnen, ben benieuwd! Statief gaat iig mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nedra, ik verbaas me altijd over je creatieve dingetjes in je foto, vooral met dat licht. Ik vind met name die laatste erg ruig :) Je moet me toch eens vertellen hoe je dat doet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 10-07-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Mijn stukje nachtfotografie van gisterennacht :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0128.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0129.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0136.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.searchy.net/foto/weer/Lichtende%20nachtwolken%20-%2020090712/DSC_0122.jpg

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

laat wat witregels tussen de foto's, want dit kijkt vreselijk.

EDIT: ok. nu ik ze zie. 1 ervan is leuk. De rest is allemaal hetzelfde vrees ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 13-07-2009 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 12-09 20:30
Nedra schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:53:
@edwinistrator, ik vind de laatste 2 leuk, sluitertijd had wel wat langer gemogen van mij :D

Nu iets heel anders..gister met een vriend van me wezen spelen in het Amsterdamse Bos:
1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]
Die rooie bollen zijn echt super goed gelukt! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@ Edwinistrator:
Bij de eerste foto's vind ik de comp. niet zo heel prettig kijken. De voorgrond met hekjes is wat minder.
Ook zie je in de blauwe lucht veel ruis in de eerste 2.
De derde foto is opzich mooi, maar net weer jammer dat er niet 1 gehele streep van de tram(?) te zien is.
De vierde foto heeft dat wel en vind ik de mooiste.

@Nedra:
Ik ben erg benieuwd hoe je die blauwe 'fontijn' en rode bol voor elkaar gekregen hebt!
Ik zie al van die licht stokjes op de glijbaan, maar wat voor lichtelement heb je gebruikt voor die bol en 'fontijn"?
Ziet er heel cool uit!

@ Sinistrad:
Erg goedgelukte foto's!
Alleen vind ik dat ze een beetje druk zijn, maar dat is enkel persoonlijke smaak/voorkeur.
De laatste is ook leuk, hoeveel auto's reden er langs? Het lijken er meerdere of is dat niet zo?

@Keicchi:
Op zich mooie momenten, maar zoals gezegd zijn ze wel wat hetzelfde.
Nummer 4 vind ik het beste.
Verschillende lagen en kleuren in de lucht en de lichtjes op de grond laten toch denken dat er iets van leven in beeld is.

Na wat tips die ik hier kreeg voor het fotograferen van de maan, heb ik het nog eens geprobeert.
Natuurlijk is het moeilijk om een mooie/bijzondere compositie te verzinnen voor de maan. En daarnaast kunnen dit soort foto's een beetje saai zijn. Maar toch leuk om te doen :)
Maar ik vond het goed scherp en gedetailleerd en daarmee erg geslaagd al zeg ik hetzelf.

Uit de hand geschoten met:
Canon 1000D
EF-S 55-250IS 4-5.6
0.02 sec (1/50)
f/5.6
ISO 100
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3506/3720895577_84bceec543.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

@nedra Die foto's doen me denken aan een trein die ik ooit heb ingekleurd met een zaklamp. Hoe je alleen die bol zo mooi gekregen hebt en vooral die fontijn is echt ziek. Ben heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Gewoon een fietslampje?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:56
Scirocco schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:22:
@Keicchi:
Op zich mooie momenten, maar zoals gezegd zijn ze wel wat hetzelfde.
Nummer 4 vind ik het beste.
Verschillende lagen en kleuren in de lucht en de lichtjes op de grond laten toch denken dat er iets van leven in beeld is.
[afbeelding]
Het is jammer dat ik toen geen groothoeklens bij had of andere fatsoenlijk apparatuur zoals een statief. (Camera heb ik op de auto weggelegd en met gimp weer rechtgezet, waardoor er aardig wat van de foto's afgeknipt moest worden)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Isniedood schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:43:
@nedra Die foto's doen me denken aan een trein die ik ooit heb ingekleurd met een zaklamp. Hoe je alleen die bol zo mooi gekregen hebt en vooral die fontijn is echt ziek. Ben heel benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Gewoon een fietslampje?
Denk dat hij van die glowsticks heeft gebruikt! :P Erg cool effect iig! 8)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nedra schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:53:

1
[afbeelding]

2
[afbeelding]

3
[afbeelding]

4
[afbeelding]
Supergaaf! Ik neem aan de je wat nabewerking hebt gedaan, kan je de originele foto's misschien posten? Ik ben benieuwd wat je gedaan hebt met de kleuren/belichting.

Dank!
mydogisgone schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:38:
[...]

Denk dat hij van die glowsticks heeft gebruikt! :P Erg cool effect iig! 8)
Die dingen zijn echt gaaf! En ze kosten geen drol bij de Action. 10 stuks voor iets van 70 cent! :D

[ Voor 15% gewijzigd door kywr op 15-07-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
haha thanks all! Zal ik m'n geheimen maar onthullen dan?

Btw, in deze foto's is echt bijna nix aan nabewerking gedaan, alleen wat extra contrast/blacks, etc. Op Flickr vallen al m'n camera settings te vinden. Alle foto's zijn genomen op bulb mode met een afstandsbediening.

Als allereerst ben ik blij dat jullie m'n ballen (orbs) mooi vinden, dus ik zal maar eens laten zien hoe je die maakt. Die van mij zijn nog verre van perfect. Hier kan je perfect zien hoe je deze maakt:
http://www.twincitiesbrightest.com/index.php?/photos/lapp-videos/

In feite heb ik het dus gedaan met een fietslampje aan een touwtje.

Nummer 2, de fontein, is gemaakt met glowsticks. Gewoon als een idioot rondzwaaien met die dingen tot je moe bent, haha. Achterin nog wat ingevuld met een flash met rode filter.

3 Is dus zo een bal (orb) met daaromheen glowsticks

4 is glowsticks, zo een orb en onder de orb een pot met heeel oud vuurwerk (zo oud dat 't alleen wat gele kleuren ophoestte en verder niks).

Binnenkort ga ik een hoop meer van dit soort dingen doen. Hier in ieder geval nog wat leuke linkjes:

M'n lightpainting set op Flickr
Website gemaakt in lightpainting, over lightpainting
Fiz-iks (lightpainters uit Japan)
TCB - Lightpainter uit de VS

Ohja, en als je hier ook mee wilt beginnen is er ook nog een hele leuke Flickr groep: Light Junkies waar ik m'n meeste dingen van heb geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Nedra schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:54:
haha thanks all! Zal ik m'n geheimen maar onthullen dan?

Btw, in deze foto's is echt bijna nix aan nabewerking gedaan, alleen wat extra contrast/blacks, etc. Op Flickr vallen al m'n camera settings te vinden. Alle foto's zijn genomen op bulb mode met een afstandsbediening.

Als allereerst ben ik blij dat jullie m'n ballen (orbs) mooi vinden, dus ik zal maar eens laten zien hoe je die maakt. Die van mij zijn nog verre van perfect. Hier kan je perfect zien hoe je deze maakt:
http://www.twincitiesbrightest.com/index.php?/photos/lapp-videos/

In feite heb ik het dus gedaan met een fietslampje aan een touwtje.

Nummer 2, de fontein, is gemaakt met glowsticks. Gewoon als een idioot rondzwaaien met die dingen tot je moe bent, haha. Achterin nog wat ingevuld met een flash met rode filter.

3 Is dus zo een bal (orb) met daaromheen glowsticks

4 is glowsticks, zo een orb en onder de orb een pot met heeel oud vuurwerk (zo oud dat 't alleen wat gele kleuren ophoestte en verder niks).

Binnenkort ga ik een hoop meer van dit soort dingen doen. Hier in ieder geval nog wat leuke linkjes:

M'n lightpainting set op Flickr
Website gemaakt in lightpainting, over lightpainting
Fiz-iks (lightpainters uit Japan)
TCB - Lightpainter uit de VS

Ohja, en als je hier ook mee wilt beginnen is er ook nog een hele leuke Flickr groep: Light Junkies waar ik m'n meeste dingen van heb geleerd.
_/-\o_ Geweldig gewoon... weer iets extra's wat ik ook wel wil ;)
Gisteren ook ff drie foto's gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1180058227037_1395618558_500305_3957017_n.jpg
^: Gisteravond rond 22.15 gemaakt met ISO100 ik dacht F/11 en 30 seconde sluitertijd

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1180090467843_1395618558_500421_2674146_n.jpg
^: Gisteravond rond 22.15 gemaakt met ISO100, de F volgens mij iets van 3.5~4.5 en 30 seconde sluitertijd
Ze zijn van achter de raam van mijn woonkamer gemaakt, dus helaas zie je links op de foto wat weerspiegeling.

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs148.snc1/5490_1180090747850_1395618558_500422_3376733_n.jpg
^: Gisteravond rond 22.15 gemaakt met ISO100, de F volgens mij iets van 3.5~4.5 en 30 seconde sluitertijd

Alle foto's zijn met lightroom van RAW naar JPG geconverteerd, en ietsjes meer black aan de foto toegevoegd.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
@Webmail:
Heel cool! Vooral de eerste en 2e vind ik intressant, de laatste is mij toch iets te donker aan de rechterkant.
Maar wat heb jij een prachtig uitzicht dan! Is foto 1 ook vanuit je raam?
Welke rivier en stad is dat? Ik denk de nieuwe haven/rotterdam, maar weet ik niet helemaal zeker.

Bij Lightroom ook nog een blauw Graduated filter aan de bovenkant van 1 en 2 ;)
Maar ziet er goed uit en ik ben nu al fan van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Scirocco schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:26:
@Webmail:
Heel cool! Vooral de eerste en 2e vind ik intressant, de laatste is mij toch iets te donker aan de rechterkant.
Maar wat heb jij een prachtig uitzicht dan! Is foto 1 ook vanuit je raam?
Welke rivier en stad is dat? Ik denk de nieuwe haven/rotterdam, maar weet ik niet helemaal zeker.

Bij Lightroom ook nog een blauw Graduated filter aan de bovenkant van 1 en 2 ;)
Maar ziet er goed uit en ik ben nu al fan van je huis.
Thnx! Het is inderdaad Rotterdam. Foto 1 & 2 beiden van dezelfde locatie, alleen bij 2 wat meer ingezoomed. Je kijkt hier naar de maasboulevard. Foto 3 is ook vanaf dezelfde locatie, alleen de andere kant op. Hier zie je de Brienenoordbrug. Zie googlemaps

Het donkere gedeelte rechts op foto 3 is het Van Brienenoord eiland. Daar zijn geen lampen, maar alleen bomen. Achter die bomen heb je weer tuinhuisjes, maar die zie je niet ivm de bomen. Ik had hem iets lichter kunnen maken, of een iets langere sluitertijd kunnen geven, maar dan worden imho de lichten van de overkant en brug te licht in verhouding met de rest. Maar eens, dat donkere gedeelte had mooier geweest als daar iets van een paar lantaarnpalen stonden ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobyrick: Een nachtfoto, maar meer dan dat is het ook niet voor mij, sorry.

Edwinistrator: Foto 1/2 bevat veel ruis en de composities mogen wel wat ruimer zodat het wat prettiger kijkt.
3: vind ik de betere foto van de 4, en foto 4 moet even rechtgezet worden ;-)

Nedra: Coole shit!

Sinistrad: Foto twee is mijn favoriet, en als je van foto 3 even de witbalans aanpast komt de foto veel beter over.

Keiichi: Wat mij betreft 6 keer het zelfde en niet echt heel erg boeiend omdat het nu een overvloed.
Als ik moet kiezen dan foto 2 :-)

Scirocco: Mooi vastgelegd. Ook goed uit het midden geplaatst.

webmail: De foto's zien er echt beroerd uit wat scherpte betreft. Er zit namelijk een giga heftige compressie over heen waardoor het niet echt goed te beoordelen is.

Gran Via BCN
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3470/3727643114_404262da6c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:26:
[..]
webmail: De foto's zien er echt beroerd uit wat scherpte betreft. Er zit namelijk een giga heftige compressie over heen waardoor het niet echt goed te beoordelen is.
[..]
Ik zal ze eens op flickr zetten ofzo, ze staan nu op facebook, en daar worden ze idd 'opnieuw gerenderd'.
Maar scherp zijn ze inderdaad niet. Ik heb moeite om in het donker te focussen. De eerste en laatste foto pakte de autofocus hem wel, maar de middelste foto moest ik zelf focussen, en dat wil me nog niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumpen.nl/thumbs/jdv1247829019j.jpg

Panorama foto van de Nachtlichtende Wolken op 14 Juli wat een ontzettend groot display was. Deze Panorama is ongeveer 180 graden met links het Westen en rechts het Oosten.

Foto's genomen om 23:25 op 14 Juli. Bestaande uit 5 foto's met exposures van 4s op 18mm met de 18-55 IS kitlens op een 450D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Speciaal voor jspr ;) ff naar flickr geupload:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2556/3732437763_54122c4216.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3425/3732438409_726de17858.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Naast dat ik het mooie platen vind, zijn ze op flickr ook niet super scherp moet ik zeggen.
Misschien komt het door wat anders?
Ik heb alleen geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Scirocco schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:13:
Naast dat ik het mooie platen vind, zijn ze op flickr ook niet super scherp moet ik zeggen.
Misschien komt het door wat anders?
Ik heb alleen geen idee wat.
Gezien we beiden ook in Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 posten, komt het denk door mijn lens. Mede hierdoor wil ik een betere lens. Kan je wel de RAW sturen/mailen, maar die is ~8MB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er al stukken beter uit moet ik zeggen :-)

Nog eentje van deze avond
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3497/3732864655_7b223207fd.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
webmail schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:59:
[...]

Gezien we beiden ook in Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 posten, komt het denk door mijn lens. Mede hierdoor wil ik een betere lens. Kan je wel de RAW sturen/mailen, maar die is ~8MB ;)
Ja dat gok ik ook.
Ik gebruik net als jij ook de 18-55 (non-IS) en heb eigenlijk mede door jou foto's besloten om een betere kitlens te kopen. Net als jij dus :P
Ben beniewd welke het bij jou word, de sigma of tamron.
Voor mij is de sigma het intressantst omdat de min. scherpstelafstand 20cm is ipv 27cm en dat betekend dat je er ook beter macro shots mee kan doen. (leuke extra ;) )
En qua scherpte schijnen ze (voor zo ver ik er over lees) bijna hetzelfde te zijn.
K ga woensdag naar toscane en wil mooie landschaps foto's en foto's van typische gebouwen maken. Dat word dus maandag bestellen en dinsdag in huis hebben via digicamshop :D

Ohja ik ben ook benieuwd naar je flickr page, ik zou namelijk graag wat meer foto's van je zien en daarnaast ook zeker je EXIF data. :)

EDIT: sorry beetje offtopic
Maar om nog een soort van ontopic draai aan mijn post te geven, heb ik hier een foto van mij:
Misschien een beetje drukke foto, maar ik vond het over shoulder effect zo leuk.
En de vignettering die ik erin gezet heb, versterkt dat effect nog eens.
Foto is klikbaar(1024*683) of in orgineel formaat
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2451/3730389350_d938318785.jpg?v=0
Nee, het is niet mijn hond, die is veel mooier en heel cool 8) :+

Op m'n flickr page heb ik wel meer intressante foto's vind ik, maar ik ga jullie daar niet mee lastig vallen.
Als je het leuk vind kijk je even rond. Mijn flickr page

@ een mod: Is het niet een leuk idee om een lijst te maken met members en hun (foto)sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 16:22

-Sander-

///M Powerrrrrr

webmail schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:59:
[...]

Vraag me af of het niet een gebruikersfout is ;)
Zou je de exif informatie eens willen posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scirocco schreef op zondag 19 juli 2009 @ 04:24:
[...]
Maar om nog een soort van ontopic draai aan mijn post te geven, heb ik hier een foto van mij:
Uhhmmm... verkeerde topic misschien? Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3248/2942149506_d7906143bf_o.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Scirocco, ik vraag me idd af deze foto in het NACHT topic doet :)
Netjes!! Ik zou alleen graag nog ietsje meer onderkant willen zien. beetje krap gekaderd beneden, maar voor de rest d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:37:
Scirocco, ik vraag me idd af deze foto in het NACHT topic doet :)

[...]

Netjes!! Ik zou alleen graag nog ietsje meer onderkant willen zien. beetje krap gekaderd beneden, maar voor de rest d:)b
Ik ben het met je eens, en ik had het ook graag anders gedaan. Als ik de foto ruimer had gekaderd, dan had er een heleboel niet interessante informatie in de foto gezeten omdat dit zo'n beetje de enige hoek is om zo'n foto te kunnen maken (met de gehele lengte van de brug om het perspectief te benadrukken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
excuuuuusss...innd redelijk tot zeer offtopic.

*gaat post editen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 00:44:
Het ziet er al stukken beter uit moet ik zeggen :-)

Nog eentje van deze avond
[afbeelding]
Mooie foto, mooi scherp.
Alfa_146 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 09:29:
[...]

Vraag me af of het niet een gebruikersfout is ;)
Zou je de exif informatie eens willen posten ?
Foto Maaskade
Foto Brienenoord Brug

De foto van de Maaskade wilde niet autofocussen, dus dat kan de reden zijn dat deze niet mooi scherp is. De foto van de Brienenoord Brug is wel met autofocus gemaakt.

Edit:
@Scirocco, zie bovenstaande 2 linkjes, daar vind je mijn Flickr pagina, staat niet echt veel op hoor...

[ Voor 16% gewijzigd door iMars op 19-07-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webmail schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:03:
[...]
Mooie foto, mooi scherp.
De scherpte in mijn nachtfoto's is vooral verbeterd door het gebruik van Live view (manueel scherpstellen met 10x vergroting) en een goede remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:46:
[...]

De scherpte in mijn nachtfoto's is vooral verbeterd door het gebruik van Live view (manueel scherpstellen met 10x vergroting) en een goede remote.
Hmmm, ik heb geen live view... in dit soort situaties wel jammer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eentje van mij.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2527/3736299518_f3d4b2de85.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
oeh erg mooi Jspr! Die zou je eigenlijk moeten doen met je nwe filters :D

Omdat er geen long exposure topic is, stop ik 't hier in -

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2476/3772437131_4f9d1cf7dd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb enige tijd geleden zelf ook een nachtfoto getracht te maken en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3222/3096525620_e1c8f91ee5.jpg
Klikbaar

En het is wel zo netjes om te reageren op anderen, maar ik heb te weinig ervaring om iets te zeggen waar een ander wat aan heeft, want de foto's die hier gepost worden zijn echt heel mooi. Ik vind de wolkenfoto's erg goed geslaagd. Prachtig!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:28:
En het is wel zo netjes om te reageren op anderen, maar ik heb te weinig ervaring om iets te zeggen waar een ander wat aan heeft, want de foto's die hier gepost worden zijn echt heel mooi. Ik vind de wolkenfoto's erg goed geslaagd. Prachtig!
Als je eens begint met je gevoel te beschrijven wat je bij een foto krijgt, dan is dat voor velen al meer waard dan wat technische 'prietpraat", het gaat immers om een gevoel bij een foto ;)

Wat betreft jouw foto: Het gevoel vind ik wel lekker van deze foto. De kerk (ik weet zo niet effe welke dat is in NL) in de verte in het midden komt er mooi subtiel doorheen en het oogt rustiek.
Ik vind het jammer van die rode container rechts en dat het paaltje incl achterwiel er niet helemaal op staan.
Verder stoort mij de etalage links iets, maar dat is wel ok voor de rest.

@Nedra: Thanks! Ik wacht nog op wolken en dan wil ik daar nog wel een long exposure maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jspr: erg mooie foto's, lekker sherp.

Vorige week was ik op vakantie in Avignon en heb daar mijn eerste nachtfoto's gemaakt. Foto's zijn gemaakt zonder statief dus niet echt superscherp.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3494/3779583024_cb4681b70c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3444/3778775489_13e659a4b4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:39:
[...]

Als je eens begint met je gevoel te beschrijven wat je bij een foto krijgt, dan is dat voor velen al meer waard dan wat technische 'prietpraat", het gaat immers om een gevoel bij een foto ;)

Wat betreft jouw foto: Het gevoel vind ik wel lekker van deze foto. De kerk (ik weet zo niet effe welke dat is in NL) in de verte in het midden komt er mooi subtiel doorheen en het oogt rustiek.
Ik vind het jammer van die rode container rechts en dat het paaltje incl achterwiel er niet helemaal op staan.
Verder stoort mij de etalage links iets, maar dat is wel ok voor de rest.

@Nedra: Thanks! Ik wacht nog op wolken en dan wil ik daar nog wel een long exposure maken.
@jspr: Allright. Goede tip! :) Laat ik dan meteen met jouw foto beginnen: Deze foto speelt met mijn fantasie als ik probeer te beschrijven wat ik bij jouw foto ervaar, namelijk rust. Je ziet alleen maar een brug en de rest om de brug heen niet. Dus ik sla meteen aan het bij bedenken wat er zou kunnen zijn: Water, want een trein is geen rust en de mensen zijn allemaal naar huis en dus het is er niet druk. Zo af en toe zie je een auto lang rijden. De foto heeft wel iets industrieels dus het zou makkelijk nabij een industrieterrein kunnen zitten.

Zo... Even de fantasie de vrije loop gegeven :)

Wat betreft de kerk op mijn foto: Dat is de 'Onze lieve vrouwetoren' in Amersfoort.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Zo, poos terug hier eens een maanfoto gepost, en wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/images/20090601224559_maan_web.jpg
Poging 1
Boel onscherpte, dus nieuwe poging gewaagd daarnet, beter vind ik zelf! Hoe denken jullie daarover?

Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/images/20090901224714_maan_p2_600.jpg
Poging 2 (vandaag)

• wolver1ne
  • Laatst online: 25-01 07:07
@Younes
Zeker een mooi foto. Leuke sfeer.

@Brobby
Eerste is ok. Misschien een pano crop, te veel zwart. Light painting op de tweede is leuk bedacht, maar doet voor de rest niks met de foto.

@Japie.G
Eerste is onscherp omdat de sluitertijd zo lang was. Maan schiet je meestal op manual met zo kort mogelijke sluitertijd, zo klein mogelijke (f/8 tot f/11) diafragma en op ISO 100 voor zo min mogelijk ruis.

Twee van mij. Uiteraard bewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2580/3884816220_5f5efcf86b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2519/3878520775_f013fd779b.jpg

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:40

Milo.

klik

Brobby, die tweede vind ik wel grappig met het batman idee, tenminste ik neem aan dat.. De eerste daar in tegen vind ik zelf wat minder zoals wolver1ne al zegt er zit teveel zwart in. Misschien dat je hem aan de onderkant wat kan croppen, al zou dat ook weer de charme van de spiegeling deels weghalen, hmm.

Japie.G, de tweede poging pakt inderdaad beter uit, al lijkt het of ik nog ruis/onscherpte zie, maar dat kan ook aan mijn scherm liggen.

Wolver1ne, mooie platen, erg lekker en vooral rustig om naar te kijken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is van de Markt in Maastricht.
Wat vinden jullie hier van?

Afbeeldingslocatie: http://www.fotostudiobeckers.nl/cgi-data/fotoalbum/images/large/Maastricht/Panorama_Markt.jpg

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
Marcel Beckers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:19:
Deze is van de Markt in Maastricht.
Wat vinden jullie hier van?

[afbeelding]

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,
Marcel Beckers
Hij is te groot voor dit forum en groetjes doen we hier niet aan :)
De foto an-sich vind ik zeer geslaagd, al mocht er wel iets meer gebeuren op het plein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

AugmentoR schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:31:
[...]

Hij is te groot voor dit forum en groetjes doen we hier niet aan :)
De foto an-sich vind ik zeer geslaagd, al mocht er wel iets meer gebeuren op het plein.
Niet zo zeiken, maar je hebt wel gelijk :+
Ik vind hem wel geslaagd! Ja er had iets kunnen gebeuren op het plein, of iets met een fietser/auto wat voorbij/langs rijdt, maar toch netjes zo.

• Meulugar
  • Laatst online: 12-09 18:33

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Commentaar:

@jspr,

Die brug is prachtig scherp. ik zelf gebruikte nooit liveview maar na jou tips ga ik het van de week ook eens op die manier proberen.
@nedra,
benieuwd hoe je dit gedaan hebt, gewoon op bulb gezet en met wat breekstaven gespeeld?
@younes
mooi doorkijkje, jammer dat er zoveel licht is maar daar kun jij niets aan doen. een stapje naar achter had misschien de fiets er volledig op gezet maar dat is achteraf. Zoals al eerder is gezegd heeft de kerk op de achtergrond wel iets.
@brobby,
Foto 1 vind ik te ver weg. je ziet te weinig aan de overkant en de brug aan de linkerkant verliest wat aandacht hierdoor
Foto 2. Leuk geprobeerd maar ik denk dat ik deze foto liever had gezien zonder lightpainting. Het is een mooie hoek namelijk.

@de maan foto's, daar ben ik het eens met Wolver1ne

@wolver1ne.
Foto1 prachtig! helemaal in de stijl van die posters die ze van NY verkopen.
Foto2 love the sky maar had hem graag nog ietsjes donkerder gezien.

@mbecke,

ik vind het juist wel wat hebben zo verlaten.

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/5664/montesbocht600x400f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4279/mg4531600x400.jpg

even niet groter want ik heb die mogelijkheid niet op mijn laptop om e.e.a te bewerken (qua ruis e.d) (zit momenteel in het buitenland)

[ Voor 81% gewijzigd door Meulugar op 19-09-2009 15:29 . Reden: nog een fototje bijgeplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezsz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-01 13:14
@Japie.G

De foto van de maan is erg mooi. Beetje oefening baart kunst. Ik heb een half jaar geleden bij vrienden van mij een foto van de maan gezien die was ook heel mooi. Super scherp ook. Ik vroeg aan die mensen die hem genomen hadden hoe ze dat hadden gedaan. Met een sterrekijker en daar hun analoge camera opgezet. Ze waren wel op een plek waar je zo min mogelijk invloed hebt van ander ligt dus ver buiten de stad. Omdat de sluitertijd erg lang was ik geloof wel minuten lang draaide de kijker waardoor ze fotografeerde mee met de snelheid waarmee de maan draait ten opzichte van de aarde. Zodoende een hele scherpe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Luxor by night
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/j.koppen/HTFORUM/luxor_by_night.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ìk vind het niks. Het is ontzettend donker en daardoor zie je vrij weinig. Het water is niet glad waardoor de reflecties ook niet mooi zijn. Ook vind ik er niet echt een onderwerp in zitten; iets dat eruit springt ofzo.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
tdw schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:12:
[...]

Ìk vind het niks. Het is ontzettend donker en daardoor zie je vrij weinig. Het water is niet glad waardoor de reflecties ook niet mooi zijn. Ook vind ik er niet echt een onderwerp in zitten; iets dat eruit springt ofzo.
Daarnaast vind ik het storend dattie zo scheef staat, en dat er niks scherp is. Sorry ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrustyClown
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2022
Een nachtfoto die ikzelf erg mooi gelukt vind:
Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/crustyk/3851612261/sizes/l/

Gemaakt op een berg in servie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

CrustyClown schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:46:
Een nachtfoto die ikzelf erg mooi gelukt vind:
[afbeelding]

Gemaakt op een berg in servie.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3502/3851612261_0f9f4e4b99.jpg
hulpmode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrustyClown
Sorry webmail. Moet nog even wennen aan het GOT forum. Tijdje weggeweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03
Nou vooruit, ik wil ook wel eens wat kritiek. Deze is alweer vrij oud, maar ik vond hem toch wel de moeite waard, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2446/3599922783_2b21639edd.jpg

Genomen op een afgesloten terrein waar een oude fabriek werd gesloopt. Het was echt aardedonker, kon amper zien waar ik liep en scherpstellen moest handmatig...

30 seconden op ISO400 met f/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

dsibma schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:05:
Nou vooruit, ik wil ook wel eens wat kritiek. Deze is alweer vrij oud, maar ik vond hem toch wel de moeite waard, ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[afbeelding]

Genomen op een afgesloten terrein waar een oude fabriek werd gesloopt. Het was echt aardedonker, kon amper zien waar ik liep en scherpstellen moest handmatig...

30 seconden op ISO400 met f/3.5
persoonlijk vind ik hem wel goed gelukt. Het lijkt alsof het overdag is, alleen de sterren en de donkerblauwe hemel verraad dat het nacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Zouden jullie ook nog even naar mijn 2 fototjes willen kijken? ik hoor het namelijk graag als er verbeterpuntjes zijn. het blijft namelijk moeilijk om kritisch naar eigen werk te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Meulugar schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 14:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

even niet groter want ik heb die mogelijkheid niet op mijn laptop om e.e.a te bewerken (qua ruis e.d) (zit momenteel in het buitenland)
Foto 1: Niet byzonder, en eigenlijk nog te donker ook. Ik had zelf een langere belichting genomen, om meer licht in de foto te krijgen.
Foto 2: Opzich wel mooi, maar vind de kleur nog al eentonig. Voor de rest wel goed gelukt qua positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

webmail schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Foto 1: Niet byzonder, en eigenlijk nog te donker ook. Ik had zelf een langere belichting genomen, om meer licht in de foto te krijgen.
Foto 2: Opzich wel mooi, maar vind de kleur nog al eentonig. Voor de rest wel goed gelukt qua positie.
dat is de reden dat ik vandaag de spyder in de bus kreeg. ik ben er achter dan mijn scherm te licht staat. (moest hem op +2) afdrukken.

tnx voor je commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

webmail schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:29:
[...]

persoonlijk vind ik hem wel goed gelukt. Het lijkt alsof het overdag is, alleen de sterren en de donkerblauwe hemel verraad dat het nacht is.
Technisch gelukt is ie ja. De sterren kan ik ook zelf erop doen in mspaint. Sorry, maar ik vind dit weinig nacht-uitstraling hebben. Maar dit gebouw is zo te zien ook niet verlicht 's nachts, dus als je er echt een nachtfoto van zou maken (donkerder dus), zou je het gebouw slecht zien.

Misschien is het wel een kwestie van smaak, wat weet ik nou ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Deathchant schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:19:
[...]

Technisch gelukt is ie ja. De sterren kan ik ook zelf erop doen in mspaint. Sorry, maar ik vind dit weinig nacht-uitstraling hebben. Maar dit gebouw is zo te zien ook niet verlicht 's nachts, dus als je er echt een nachtfoto van zou maken (donkerder dus), zou je het gebouw slecht zien.

Maar dat is nou de kunst hé, zonder bewerken zulke resultaten krijgen.
Smaken verschillen, en gelukkig maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:03
Deathchant schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:19:
[...]

Haha, dus jouw eis aan een nachtfoto is dat alles waar geen licht op staat donker moet zijn?

Ik vind het juist interessanter om te zien wat er gebeurt als je met behulp van een langere sluitertijd de omgeving bijna even licht maakt als overdag, wat je dan ziet lijkt mij toch net even interessanter dan een foto van een paar lichtjes in een zwart vlak.

Maar toch bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ik ben het op zich wel eens met Deathchant dat een nachtfoto niet veel meerwaarde heeft als hij er hetzelfde uitziet als dat de zon erop zou schijnen - het mooie van de nacht is juist dat lichtbronnen en -vlakken die normaal veel zwakker zijn dan de zon, even sterk worden als de maan/sterren waardoor je soms bizarre lichtschouwspelen krijgt. Nedra doet er dan vaak nog een schepje bovenop door helemaal gek te worden met zaklampjes e.d. wat overdag gewoon niet mogelijk is.

Het is verder wel een strakke foto. Ik zou blij zijn als ik, wanneer ik met statief en camera op stap ga, consequent zulke prima belichte foto's zou kunnen trekken. Meestal krijg ik toch op m'n dak van de coma/astigmatisme van mijn lenzen in combinatie met puntvormige lichtbronnen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Afgelopen zomer ben ik een weekje in Ijsland geweest en heb daar de hele rondweg afgereden. 1 van de plekken die je tegenkomt is dan Egilsstaðir. Nachtfoto's in Ijsland betekenen echter niet dat je echt donkere fotos moet verwachten :P De onderstaande foto is om 1u30 genomen en dit is het meest donkere wat je moet verwachten...

Afbeeldingslocatie: http://i779.photobucket.com/albums/yy76/Toeterwel82/Ijsland/IMG_0627-1.jpg
Body: 5D2
Lens: 17-40mm
Diafragma: f/5,6
Sluitertijd: 1/250e sec
ISO: 800

[ Voor 8% gewijzigd door Tootoo op 08-10-2009 19:52 . Reden: Info toegevoegd en foto verbeterd ]

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Nu online

iMars

Full time prutser

Tootoo schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:44:
Afgelopen zomer ben ik een weekje in Ijsland geweest en heb daar de hele rondweg afgereden. 1 van de plekken die je tegenkomt is dan Egilsstaðir. Nachtfoto's in Ijsland betekenen echter niet dat je echt donkere fotos moet verwachten :P De onderstaande foto is om 1u30 genomen en dit is het meest donkere wat je moet verwachten...

[afbeelding]
Body: 5D2
Lens: 17-40mm
Diafragma: f/5,6
Sluitertijd: 1/250e sec
ISO: 800
Ik vind het een mooie foto, al lijkt het meer op een ochtend foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@Tootoo, dit soort nachtfoto's vind ik het mooiste. Nachtfoto's bij mij zijn dan ook meestal schemering-foto's. Zo heb je nog leuke details in de lucht en toch de lampen die gebouwen of landschappen uitlichten.
Jouw foto vind ik erg mooi. Al heb ik het idee dat hij scheef staat, en ik denk dat als je hem recht zet de foto veel mooier wordt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

TranceSetter schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:03:
@Tootoo, dit soort nachtfoto's vind ik het mooiste. Nachtfoto's bij mij zijn dan ook meestal schemering-foto's. Zo heb je nog leuke details in de lucht en toch de lampen die gebouwen of landschappen uitlichten.
Jouw foto vind ik erg mooi. Al heb ik het idee dat hij scheef staat, en ik denk dat als je hem recht zet de foto veel mooier wordt nog.
Ik werk op een 13" macbook en het is daarop minder goed te zien. Maar Lightroom gaf je gelijk! Hij stond een ietsje pietsje scheef ;) Ik heb de verbeterde foto online gezet en mijn foto hierboven geupdate. Thanks voor de scherpe blik ;)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

holy shit dat is wel een erg coole foto totoo! Ik heb hier niks aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een poging van mij:
Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4653/plaatje.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 16:27

breinonline

Are you afraid to be known?

@Tootoo: mooi! De plaat heeft een fijne sfeer.

@AcMilan: Ik vind hem wat geel en hij is onscherp (of erg soft). Daarnaast stoort de halo/flare rond de lamp van de lantaarnpaal mij.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@CrustyClown: Waarom iso 1600? Had volgens mij een veel mooiere foto kunnen zijn met de sluiter wat langer open en een lagere iso. Op de grotere versie stoort de ruis nogal en ga je dat verwijderen dan wordt hij erg soft ben ik bang.
@dsibma: Netjes belicht, ik had wel graag iets meer lucht gezien om echt te benadrukken dat het nacht is.
@Tootoo: Erg fraai! Om toch iets te zeuren te hebben: ik had graag de horizon iets lager of hoger gezien.
@AcMilan: De witbalans klopt niet helemaal en hij komt erg onscherp over.

Eentje van mij welke de achtergrond van mijn HTC Touch HD siert :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3344/3603245124_af41d953c0.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het commentaar, enig idee hoe je die flare rond die lamp weg krijgt?
Als ik de foto bekijk op volledige resolutie heb ik zelf niet echt het idee dat de foto onscherp is. Maar hij is wel een beetje flets/soft.

Hier nog eentje:
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/5639/plaatje2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrustyClown
Amstel76 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:53:
@CrustyClown: Waarom iso 1600? Had volgens mij een veel mooiere foto kunnen zijn met de sluiter wat langer open en een lagere iso. Op de grotere versie stoort de ruis nogal en ga je dat verwijderen dan wordt hij erg soft ben ik bang.
Ik ben nog redelijk nieuw wat betreft fotograferen. Ik ben nog niet helemaal thuis is sluitertijden, ISO waarden, etc. Hoewel ik de theorie ken, wil in praktijk de AUTO modus nog wel eens betere resultaten weergeven. Kortom vaker testen.

In ieder geval bedankt voor je feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden ben ik in Boedapest geweest en heb me daar eens uitgeleefd op nachtelijke panoramafoto's. Het resultaat zijn de volgende twee kiekjes (klikken om ze echt te bekijken)

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/site/Budapest_beneden_thumb.jpg (beneden) en (boven) Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/site/Budapest_boven_thumb.jpg

Nog een paar meer foto's op mijn blog...

Edit: En nog twee kiekjes...
Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/Budapest_burcht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://emle.nl/forumpics/got/Budapest_chainbridge.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Amstel76 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:53:
Eentje van mij welke de achtergrond van mijn HTC Touch HD siert :)

[afbeelding]
offtopic:
Thanks! Die van mij is nu ook van jouw achtergrond voorzien

@Qlone: Erg mooi! d:)b

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@Amstel: Heerlijke lijnen en heerlijk scherp! Erg gave plaat!
@Acmilaan: waar verklein jij je fotos mee? volgens mij komt het daardoor dat ze zo onscherp zijn hierzo!
@Qlone: Dit vind ik erg gave nachtfoto's, geeft een heerlijke sfeer en een mooi beeld van de stad snachts. :) Helaas dat op de eerste panorama de lijnen van de autos rechts niet helemaal doorlopen over de weg! Maar dat stoort verder niet.
Pagina: 1 ... 5 ... 32 Laatste