@madmaus:
Ik weet niet hoe je skills in photoshop zijn, maar het zou het allermooist zijn als de gekleurde maan in een zwarte achtergrond stond
Maar ik vind hem erg mooi.
@AugmentoR:
Nice photo!
Was het zo donker, dat je zo'n lange sluitertijd moest gebruiken om de omgeving goed weer te geven?
Ook lijkt hij een beetje HDR-achtig, heb je dat ook toegepast of was de situatie gewoon zo ongewoon?
Wel echt een super mooie foto! de maan lijkt net de zon. En terwijl dat vaak niet mooi is, komt het hier wel goed uit de verf.
Ook het landschap met die soort van mistige omgeving is erg bijzonder!
Gister dit topic eens bestudeerd en ik was verwonderd hoe mooie foto's men van de maan kon maken.
Toen ik las dat men dat deed met de 55-250IS werd ik opeens erg blij, die lens heb ik namelijk ook. Helaas is mijn camera wat minder goed dan die van jullie zodat ik minder kan croppen, maar ik moest en zou het proberen!
Toen ik 's avonds om half 2 nog even de hond naar de 'wc' liet gaan, zag ik de maan wel erg mooi opgelicht en vol in de lucht staan.
Gelijk naar boven gerend om mijn camera te pakken.
Helaas kan ik niet zo veel croppen als jullie, omdat ik maar een 10.1 MP cam heb, maar toch heb ik een paar prima foto's kunnen maken, waarvan de onderstaande de beste was.
Ik denk dat niemand kan tippen aan de foto van Kimo, hulde!
Misschien zou het nog mooier zijn als het volle maan was, maar die van jou Kimo, is toch wel briljant!
EXIF data
Camera: Canon EOS 1000D
Objectief: EF-S 55-250IS
Statief: Het raamkozijn van mijn dakraam
Exposure: 0.2 sec (1/5)
Aperture: f/25.0
Focal lenght: 250mm
ISO: 100
Ik wou de ISO-waarde zo laag mogelijk houden, omdat ik bij het croppen al meer ruis kan verwachten t.o.v jullie cam's.
Ohja ik had nog 1 vraag:
Soms kwamen er een paar hele mooie wolken langs die de maan net niet bedekten, maar wel erg mooi op lichtten.
Hoe kan je er voor zorgen dat die wolken ook mooi op de foto komen?
Leuk topic trouwens